Emancipacija - masculinum

edi-va RSS / 28.05.2009. u 10:24

 

Zanimljiv tekst, meni barem.



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:40 28.05.2009

Još zanimljivosti

Jeste zanimljiv.

P.S. Kad već postujemo zanimljive tekstove...
dunja73 dunja73 11:57 28.05.2009

Re: Još zanimljivosti

P.S. Kad već postujemo zanimljive tekstove


gde ovo pronadje????
edi-va edi-va 14:38 28.05.2009

Re: Još zanimljivosti

niccolo
Jeste zanimljiv.

P.S. Kad već postujemo zanimljive tekstove...


Komitet za standard oglašavanja zaključio je da bi reklama mogla da bude uvredljiva za one koji imaju problema sa održanjem erekcije.


Jeste, razumem da je uvredljivo, udara pravo tamo gde ne treba - u ponos.
NNN NNN 02:17 29.05.2009

Re: Još zanimljivosti

Ceo minut (i još po)
dunja73 dunja73 11:54 28.05.2009

Zanimljivo

ne svidjaju mi se ni muskoHaraste zene ,ni femi muskarci ..
Ok .nuzda zakon menja ,znam gro slucajeva ,

gde Ona bolje zaradjuje , bolji posao
dete kad se rodi otac preuzima ulogu ..
Znam ,slucajeve gde Ona bas trazi Njega takvog , da ne bi placala "domacicu"
Znam neke , gde Ona mora da bude On jer ,On "nije nizasta"
Znam neke kojima On ne treba apsolutno u zivotu(tako kazu)
Cudno da u poslednjih par godina , poznajem x nekih slucajeva
i zena , kojima se posle hormonskog testa ustanovilo da imaju
visak muskih hormona ,i da im je doktor nesto "poput" ovoga svega i objasnjavao ..
Ja onako , malo analizirala ...i da znas da ima logike...
edi-va edi-va 14:42 28.05.2009

Re: Zanimljivo

Ja onako , malo analizirala ...i da znas da ima logike...





Ima li?

Nego da ja citiram najzanimljiviji deo taksta - meni barem:

Savremeni muškarci istovremeno zaziru od samostalnih žena, ali i čine sve kako bi im se približili i u novom obliku partnerskih odnosa pokušali da ostvare ono o čemu sanjaju njihove partnerke - alfa mužjaka. U Švedskoj čak sedamdeset odsto muškaraca koristi porodiljsko umesto svojih partnerki i više su uključeni u život dece. Činjenica da je bivši britanski premijer Toni Bler koristio porodiljsko posle rođenja četvrtog deteta potvrđuje da je nekadašnja zajednica, majka, kolevka i otac na službenom putu u potpunosti izmenjena. U savremenim vezama nema privilegovanih.


Izgleda da cu morati da potrazim neki sHvedski blog i da krenem tamo nesto da muvam

dunja73 dunja73 18:19 28.05.2009

Re: Zanimljivo

U savremenim vezama nema privilegovanih.


znas sta je tu fora Edi ,sto kad ti furas taj tempo ,
to predje i postane normala
i ti ljudi kasnije , kad vise ne moraju da budu "zamenjenih uloga" pogube se , i to tako laufa ceo zivot
bar ja sto poznajem i u mome okruzenju ,sto bi neki moj " primitivni jaran" koji se ceo zivot cudi "emancipovanima" rekao
"nema tu ni coveka ni zene"
edi-va edi-va 19:54 28.05.2009

Re: Zanimljivo

"zamenjenih uloga


Ja pak ne kapiram te uloge, kakve uloge?
Gde se definishu i ko ih je definisao?

Po meni nisu zamenjene uloge, vec se zive duboko ukorenjeni stereoptipi, a jedino sto je potrebno, to je da se muskarci prilagode, i to sto pre. Da prihvate, podrze, ucestvuju, razumeju i vole zene koje su samostalne jer samim tim potvrdjuju sopstvenu samostalnost, to jest mushku emancipaciju.

Emancipacija ne sme da se razume kao pojava koja ugrozava mushki rod, kako je mnogi razumeju, vec kao spoznaja da su zene u svemu ravnopravne! Emancipacija nije samo pravo glasa i slobodan izbor radnog mesta.

Zenska emancipacija prestaje tamo gde zena prekida sa ribanjem tepiha u trenutku kada je muz moli da mu doda kafu, umesto da ustane i uzme sebi kafu. Secate se serije "Vratice se rode" i sjajne Mirjane Karanovic u ulozi prototipa srpske domacice, koja odraslom sinu secka jabuku i gura mu komade u usta ... no, to je vec druga pricha. Muska neemancipovanost (nesamostalnost) se ogleda u ulozi muza koji nista drugo ne zna, osim da sedi u fotelji i da gundja (dobro, gundjanje je ipak karakterna osobina), i po meni je on najmanje kriv za ulogu u koju je strpan, patrijahalnim kodeksom uloga koji vlada ne samo u Srbiji, ima toga i ovde na zapadu ... to su moskarci koji ne znaju gde im se nalaze charape, i nedaj boze da ostanu bez zene, teshko bi se snashli u svojoj nesamostalnosti.

Ja za dete moram da kuvam, spremam, chistim, peglam jer je ona mala i to ne ume, ali ce vremenom da nauchi, ne da bi za buduceg partnera sutra obavljala sve te poslove, vec da bi umela da bude samostalna. I da imam sina, isto bih ga tome nauchila - da bude samostalan i da ume da zivi samostalno.

dunja73 dunja73 21:38 28.05.2009

Re: Zanimljivo

Po meni nisu zamenjene uloge, vec se zive duboko ukorenjeni stereoptipi


Ja ovako gledam na ovo sto si ti napisala ..
Prvo brak se sklapa sa nekim koga si dobro,jako dobro upoznao/la ,sto evo ja imam ovde u gradu
slucajeva kod naseg naroda da se jako kratko zabavljaju i uzimaju .Deca se radjaju odmah .
Ja sam tek posle 8 godina braka se odlucila za dete ,naprimer..(mi , ne ja)
Znaci , kad to sve tako na brzinu , onda i problemi dodju na tenane ..
Uzimaju se , niko nikoga cestito i ne poznaje ..Sta hocu reci ,da se kroz "zabavljanje" (ili zajednicki zivot)
ostvaruje "emancipacija " i prilagodjavanje ..
Ili Petra za ujaka ili dzekpot je naci nekog ,poznavati godinicu
i ziveti dugo ,srecno i zadovoljno...
I takodje ovo vazi za zene , a ne samo za muskarce , jer i njima smeta kod zena "neemancipovanih" hiljaduijedna stvar , ali oni to malo drugacije "odradjuju"

Ja pak ne kapiram te uloge, kakve uloge?

Uloge .hm.
za mene nije normalno da zena veze s mozgom nema o kuvanju ,i da je to muski posao
da muskarac namesta i odlucuje o kako namestiti stan
on pere ,pegla ..
Kapiras , nisam ja protivnik da to On to obavlja , I TREBA , i glupost je diskutovati da li treba ili ne .
Ovo hocu reci (napisati)
Ja ne simpatisem zene koje
to nista ne znaju ,preziru isto , nikad nisu naucile , nije im se razvio zenski instikt i nikad se nece razviti ,
i koje furaju zvaku o emancipaciji ,a same nisu emancipovane kao zene i vaspitane da budu" zene " cak se i podsmevaju zenama domacicama ,
jer su one ,ah uposljenje negde u nekoj banci u birou dirinci 8 sati i sad je to kao razlog da se naziva "prizemnim" sve ono sto se do "juce" kotiralo kao vrlina ..i sto ustvari i jeste normano da jedno "zensko bice" poseduje (akomerazumes)
i logicno je da traze kontra osobu od sebe , sto je meni kao meni malo...


Zenska emancipacija prestaje tamo gde zena prekida sa ribanjem tepiha u trenutku kada je muz moli da mu doda kafu, umesto da ustane i uzme sebi kafu.

Edi ,ovo je osnovno kucno nevaspitanje
ovo nema veze sa "zamenom uloga"
edi-va edi-va 21:58 28.05.2009

Re: Zanimljivo

Edi ,ovo je osnovno kucno nevaspitanje
ovo nema veze sa "zamenom uloga"


Slazem se da je nevaspitanje, ali ima veze sa muskom emancipacijom.
To vaspitanje potice iz kuce, i tako se generacijama vaspitava.

Sve ostalo sto si napisala bih komentarisala na sledeci nachin: bitno je da svi znamo da priredjujemo hranu, svako onako kako voli ... i to nije obaveza ni moja niti partnerova, vec stvar dogovora, ko ce danas da se time pozabavi.

Ja nikada nisam ismevala domacice, niti ismevam bilo koga, ali me iritira ta podela na uloge, gde se propisuje kome sta prilichi da radi ili ne radi. Citava polemika je i nastala zbog uloga, koje po meni ne treba da postoje.

Ok, svakom svoje, to je princip koji stavljam ispred svega i svako onako kako misli da je za njega ok ili u redu.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:00 28.05.2009

Šta je svrha?

Kada žene dovedu proces emancipacije do kraja i postignu dugo željeni cilj potpune ravnopravnosti, ostaće bez muškaraca.
scabies scabies 12:41 28.05.2009

Re: Šta je svrha?

Kada žene dovedu proces emancipacije do kraja i postignu dugo željeni cilj potpune ravnopravnosti, ostaće bez muškaraca.
Hoces da kazes da muskarcima ne trebaju emancipovane i ravnopravne zene?
Kazezoze Kazezoze 13:10 28.05.2009

zanimljivo;

nekad je mushkarac ishao u lov da obezbedi hranu, a zhena je trebalo da tu hranu spremi. dete je raslo i odgajalo se u krugu porodice i prirode. sve je bilo tako jednostavno.
rezultat: svi zdravi, lepi i zadovoljni, chak i priroda:)))
danas i mushkarac i zhena idu u lov da obezbede hranu koju spremaju stranci u restoranima ili ulichnim fastfud kioscima, a decu im odgajaju stranci u vrticima, bejbisiterke ili u najgorem sluchaju guvernanta kao u primeru vladimira "chemu" petrovica. zhivot je postao jako zahtevan i komplikovan.
rezultat: svi nezadovoljni, a ponajvishe sama priroda. mushkarci liche sve vishe na pomfrit kojim se uglavnom hrane (barem ovi u mom okruzhenju), a zhene,sve cheshce, na telo slona imaju nasadjenu glavu barbike. priroda ne igra vishe nikakvu ulogu u zhivotu ljudi osim shto im sluzhi za unishtavanje iste pogreshnim iskorishcavanjem. tehnologija je preuzela ulogu prirode u odgoju dece.
nekad se pitanje emancipacije nije ni postavljalo jer je bilo apsurdno.priroda je igrala najvazhniju ulogu u zhivotu ljudi i ona je kreirala uloge mushkaraca i zhena u zajednici.
danas je apsurdno ne postaviti pitanje emancipacije, jer tehnologija je postala ta koja igra najvazhniju ulogu u zhivotu ljudi i ona kreira uloge mushkaraca i zhena u zajednici.
niccolo niccolo 13:12 28.05.2009

Re: zanimljivo;

ili u najgorem sluchaju guvernanta kao u primeru vladimira "chemu" petrovica.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:17 28.05.2009

Re: Šta je svrha?

scabies
Kada žene dovedu proces emancipacije do kraja i postignu dugo željeni cilj potpune ravnopravnosti, ostaće bez muškaraca.
Hoces da kazes da muskarcima ne trebaju emancipovane i ravnopravne zene?


Emancipacija ima smisla samo do određene, prirodne, granice. Preko te granice sama je sebi svrha i ne koristi ni muškarcima, a ni emancipovanim ženama. Pogotovo ne koristi njihovoj deci, ako ih imaju.

Precizan odgovor bi bio: kako kom muškarcu.
edi-va edi-va 14:54 28.05.2009

Re: zanimljivo;

zhivot je postao jako zahtevan i komplikovan.


Bas zato sto je postao zahtevan i komplikovan treba preformulisati odnos koji se uporno svodi na bitku polova, a nema vise veze sa bitkom niti je bitka potrebna, vec je neophodno da su prioriteti up to date & izbalansirani.

Muskarci su ti koji bi da vode bitku, zene su je prevazisle ... odavno (barem u modernom svetu), i znachi da je na mushkarcima da prestanu da prkose - ne trendu (kako mnogi tendiraju da to etiketiraju) - vec duhovno-rodnoj evoluciji, ako to smem tako da nazovem, bez da me neko opauchi po tastaturi.
edi-va edi-va 15:00 28.05.2009

Re: Šta je svrha?

Vojislav Stojković
Kada žene dovedu proces emancipacije do kraja i postignu dugo željeni cilj potpune ravnopravnosti, ostaće bez muškaraca.


Svrhu sam delimichno dala u odgovrima dunji i Kazu, ne radi se vise o zenskoj vec o mushkoj emancipaciji koja je neophodna. U tekstu se navodi da su (na zalost) emancipovani mushkarci vecinom homoseksualnog opredeljenja, sto govori o tome koliko se hetero mushkarac opire emancipaciji i misli da bi tim procesom nabio sebi rogove, ili postao papuchar sto nije sluchaj, jer poznajem par emancipovanih hetero mushkaraca iz "shvedskog primera" koji su na zalost retki, ali ih ima i njihove zene se sa njima ne nadmecu, vec se u punom smislu rechi - dopunjuju.
edi-va edi-va 15:03 28.05.2009

Re: Šta je svrha?

Precizan odgovor bi bio: kako kom muškarcu.


Kako koja zena, kako kom mushkarcu.

Naravno da je sve stvar ukusa - fizichkog, pre svega, a potom i ostali "duhovni" kvaliteti. Sad, sta je kome duhovno, o tome ne bih.
dunja73 dunja73 18:25 28.05.2009

Re: Šta je svrha?

Precizan odgovor bi bio: kako kom muškarcu.

potpisujem !
libkonz libkonz 08:50 29.05.2009

Re: Šta je svrha?

Kada žene dovedu proces emancipacije do kraja i postignu dugo željeni cilj potpune ravnopravnosti, ostaće bez muškaraca.


Ko još veruje da zajednica dvoje ravnopravnih ljudi može da opstane ? Jedno mora da bude ravnopravnije! Ostalo je čista utopija.
G r o f G r o f 19:31 28.05.2009

maskembal..

Nema tu nadmetanja, žene seu pobednice i to su oduvek bile. Zaporavo od kako su ljudska bića stala na dve noge i samim tim ženski spolni organ postao prilično nepristupačan, bez odobrenja vlasnice istog.
Muška nadmoć je uvek bila maska.
AlexDunja AlexDunja 19:43 28.05.2009

Re: maskembal..

Nema tu nadmetanja, žene seu pobednice i to su oduvek bile.

nema pobede, grofe.
vidi kzzz:))
edi-va edi-va 19:57 28.05.2009

Re: maskembal..

G r o f
Nema tu nadmetanja, žene seu pobednice i to su oduvek bile. Zaporavo od kako su ljudska bića stala na dve noge i samim tim ženski spolni organ postao prilično nepristupačan, bez odobrenja vlasnice istog.
Muška nadmoć je uvek bila maska.




Sjajno, kao i uvek ... standing ovation!
G r o f G r o f 21:25 28.05.2009

Re: maskembal..

Edi, jel' se ti to valjaš od smeha zbog ovih brljotina u tekstru....hahahahaha..
Setih se mog profesora ruskog, Kolje...Uzelac, pazalusta. Ti palucil jedinicu. Od mogućih pedeset grešaka, ti si napravio pedesettri. Očenj ploha..


Omiljena Dunjo, zvana Alex, javno ti šaljem jedan poljubac.....Eto.
edi-va edi-va 21:28 28.05.2009

Re: maskembal..

Omiljena Dunjo, zvana Alex, javno ti šaljem jedan poljubac.....Eto.


I ja joj sHaljem javno poljubac, al' u obraz ... a ti bi mogao jedan da odvojis i za mene, onako drugarski

P.S: smejem se tvojim biserima, koji ne presushuju.
G r o f G r o f 21:54 28.05.2009

Re: maskembal..

Odvajam jedan i za tebe. Onako drugarski,...ali ne u obraz...hahaha. Vidiš li ti da glagol "odvajanje" ne valja za poljupce.

Kazezoze Kazezoze 21:57 28.05.2009

Re: maskembal..

AlexDunja
Nema tu nadmetanja, žene seu pobednice i to su oduvek bile.

nema pobede, grofe.
vidi kzzz:))

naravno da nema i ne smije je biti jer, svaka radost pobednika je ujedno i tuga porazhenog, a kad su partneri u pitanju, ljubav je ta koja se gubi u ovakvim igrama.
edi-va edi-va 22:03 28.05.2009

Re: maskembal..

ljubav je ta koja se gubi u ovakvim igrama.


E sad i ti da mi poshaljes/odvojish jedan ljubac i da se polako povuchem u horizontalu
Kazezoze Kazezoze 22:12 28.05.2009

evo...

AlexDunja AlexDunja 22:28 28.05.2009

Re: maskembal..


naravno da nema i ne smije je biti jer, svaka radost pobednika je ujedno i tuga porazhenog, a kad su partneri u pitanju, ljubav je ta koja se gubi u ovakvim igrama.

sealed with the kiss :)


ps. ovo uzvracam grofu...javno:)

za tebe kzzz drugi put...i tajno.
edi-va edi-va 06:21 29.05.2009

Re: evo...

desno od mene gledam u ovu: Die Erfüllung




levo od mene: Die Erwartung




mada mi je ta sto si postavio najdrazza ...
omega68 omega68 14:51 30.05.2009

Re: maskembal..

G r o f
Odvajam jedan i za tebe. Onako drugarski,...ali ne u obraz...hahaha. Vidiš li ti da glagol "odvajanje" ne valja za poljupce.


Ovde svašta ima da se vidi i ...čuje
Samo da me žena ne snimi gde se zavlačim
ecce-florian ecce-florian 23:41 29.05.2009

Kako vam drago, ali medjutim

gola istina je sasma drugačija.
emancipatio -onis f. [emancipation or transfer].
Dakle, draga gospodo, nikako
Emancipacija - masculinum
već femininum.
Kao i u srpskom jeziku emancipacija - ženski rod
I u nemačkom Emancipation Proclamation hist. Emanzipationserklärung {f}
edi-va edi-va 00:15 30.05.2009

Re: Kako vam drago, ali medjutim

:)))

Jeste u pravu si!

Pitala sam se skoro, kako to da je smrt zenskog roda, a zivot mushkog?

P.S.: za sve koji se pitaju otkud ja u ovo doba, upravo sam stigla kuci, posle uloge bebisiterke na dodeli najznachajnije muzicke nagrade u Nemackoj: Viva Comet 2009.
Kad mi ushi nisu infarktirale - Infarkt im Ohr (Hörsturz), od vriske, dreke, buke i transa maloletnichkog.
edi-va edi-va 00:30 30.05.2009

A jeste li znali

da zene u Nemackoj zaradjuju znatno manje od svojih muskih kolega za iste poslove, i da je procenat razlike na nivou drzave 23%, prosek 27 EU zemalja je 17,4%. Ono sto je zastrasujuce je, da su zene ne samo isto kvalifikovane, vec su u pojedinim zanimanjima i bolje kvalifikovane. "Ravnopravnost" ... malo morgen.

Ne znam, a zanima me, kakav je odnos u Srbiji po tom pitanju, pa ako neko zna, neka nas informishe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana