Dobio sam nekolicinu zanimljivih komentara na temi o Bojanu, pa ću ih preneti ovde u cilju nastavka razgovora, uglavnom zbog toga što mi je tema potonula pod pritiskom tmastih i sudbinskih političkih problema. Iako imam utisak da je komentarima uglavnom odgovoreno, pomislio sam da možda ima prostora da ih odvojim u zasebnu celinu, čisto ako neko bude tragao na internetu kroz petsto godina tražeći materijal za članak o sudbini malih umetnosti u Novom Sadu početkom xxi veka.
Pre nego što splitujem te komentare, negativnokritički nastrojene ali vredne pažnje, barem samo za budućeg poslepetovekovnog čitaoca; želim samo da naglasim da kada kažem "male umetnosti", mislim na njih u grubom materijalističkom smislu: "male" su jer su siromašne, nemaju buđelar, nema čovek za šta da ih uhvati, ne voze se u skupocenim autima, ne žive u prvoklasnim vilama.
Znači, upotrebljavanje termina "male" vrlo je uslovno, jer uopšte ne uzimam u obzir kakva je čista vrednosna strana spornih novosadskih umetnosti, ne ulazim u to da li se radi o izuzetnim delima u svojim osnovama, već samo u to da li ona donose zaradu.
Evo tih negativnih komentara iz sveta novosadskog art podzemlja početkom trećeg milenijuma,
a ti, budući čitaoče (ili buduća inteligencijo. ne nužno humana), nadam se da ćeš imati neke koristi od ovih komentara, čisto da možeš da razlučiš kako je izgledao umetnički život (i uopšte egzistencija) kod nas u Novom Sadu, u prvoj godini ekonomske krize koja je pogodila čitav svet uopšte a male sredine posebno.
LEPSA STRANA SRBIJE"... tuga
#Link Srdjane,
postoji lepsa strana Srbije, ali ona nema glas na B92. Ona potpisuje peticije, sto nije lako, daje glas protiv mocnih u ovoj tuznoj i potpuno izokrenutoj Srbiji. Ovi identicni tekstovi na blogu i u segmentu kulture su usledili nakon sramnog precutkivanja devedeset dvojke o onome sto se desava u Novom Sadu. Pogledajte malo komentare ljudi. One druge Srbije, koja nije na ovom blogu. Na svu srecu postoji internet, na svu srecu postoji lepsa strana i Srbije i Novog Sada, ali je ona uvek bila i bice na margini. Mladi ce dobiti priliku da putuju pa da porede...
Stomak mi se stegne na ovakav naslov. Doslovno. Kakvi smo ljudi, tako nam i jeste.
Ako ne vidimo dalje od nosa, hajde da se nadamo da ce nam bar nos porasti...
http://www.kuda.org/
kultura/razne_art_klinike_odgovorile_gradskoj_vlasti
by Figment;
Re: "LEPSA STRANA SRBIJE"... tuga #Link Ja volim Exit. Svake godine sam tamo. Ranije sva 4 dana, sada samo dan-dva (preskupo mi je). Sjajno je što postoji. Dopada mi se duh koji vlada u gradu tih dana. Ne smeta mi buka i ne slažem se da Festival devastira Tvrđavu... I nemam problema sa tim da organizatori zarade, jer su svakako to zaslužili. Neka i odrežu cenu karte koliko god misle da treba i da će imati prođu. Finansijska inspekcija neka odradi svoje, i ako je sve čisto - svaka čast.
Ono što mi smeta je licemerni marketing u kom se Exit predstavlja kao nekakva borba za uzvišene ideale (a ne kao raspojasani zabavni festival, što jeste), zbog koje svi treba da smo do neba zahvalni.
Pa čak ni to ne bi bilo strašno (marketing kao marketing; o sebi samo u superlativima) da državne/pokrajinske/gradske institucije nisu upletene u tu priču na način na koji jesu.
Exit je uveličavajuće staklo kroz koje se vrlo lepo može sagledati modus operandi vladajućih struktura. Ljudima hleba i igara, pare u kasu, a posle ćemo videti kako ćemo ih razdeliti među sobom. Za masovne manifestacije se uvek nađe, bilo da je Exit, Cinema city, novogodišnji koncert... Ali kada treba izdvojiti za umetnost onda se škrtari. Naš mikimaus gradonačelnik lamentira nad poslovnim prostorom koji je ustupljen Art klinici (jedan podrum u zgradi iz prošlog veka)... festival nove muzike Interzone dobio je iz budžeta novac koji nije dovoljan ni da pokrije putne troškove izvođača... Muzej savremene umetnosti Vojvodine još uvek nema adekvatan prostor...
Populizmu nikad kraja, ko god da je na vlasti.
Bošković je lepo primetio (da je malo bolje razmislio, sigurno bi oćutao) da je danas ''sve crno''.
by polarno prase;
Exit=Industrija
#Link Nikada mi nije bila jasna glorifikacija Exita i cela ta priča iz koje neupućeni može izvući zaključak da su Exit i ekipa koja ga organizuje neko dobrotvorno društvo. Međutim, ovakav hvalospev potpuno zanemaruje činjenicu da se u celoj priči vrte velike, velike pare, iz čega je jasno da je Exit industrija, a ne nekakva kultura (mada mi je odvratno i klasično značenje ove reči, koje je danas neupotrebljivo). Još malo pa će ispasti da je Exit nekakva DIY inicijativa, a ne još malo pa državni projekat (nešto ne verujem ovom simpatičnom momku da im država nije uopšte pomogla).
S druge strane, prateći dešavanja u Novom Sadu može se zaključiti da ova industrija postaje sve više monopolistički nastrojena, što ne čudi ako se ima u vidu da sve industrije imaju tu tendenciju.
I na kraju, bar da je ova industrija bila malo agilnija pa da je ove godine dovela Faith No More, možda bih i bio malo blagonakloniji prema njoj i rekao da je ona Lepša strana Srbije (mada ima tešku konkurenciju u vidu tržnih centara na nekim istorijskim lokacijama).
by lutherblisset;
Ne razumem zašto misliš da svi žarko žele da organizuju visokobudžetne spektakularne festivale?
Da je tako, niko se ne bi bavio neprofitnom umetnošću, svirao underground muziku, pravio eksperimentalne filmove , itd. (a takvih ima u ovoj zemlji, i niko o njima ne priča niti oni to žele, ali bar nemaju ovu patetičnu alternativnosvetačku priču koja je btw. obična šminka, jednaka onoj laži da će mtv da razvija lokalnu scenu).
by lutherblisset.