Evo čega sam se danas setio!

Dejan Tiago Stanković RSS / 15.07.2009. u 00:53

red%20za%20vize.bmpOnomad, upoznam neku kozularnu službenicu, sitan šraf u državnoj mašineriji jedne od manje uticajnih zemalja EU. Mlada,  vedra, ponosna na svoj otvoreni duh i glavu, koji su je nagnali da za razliku od nekoliko kolega iz ministarstva prihvati da službuje u Beogradu. Prosto joj se sijalo ono bucmasto lice od silnog uzbuđenja.

Već nekoliko meseci kasnije počele su da mi stižu priče da od nje većeg zlotvora na viznom odeljenju nisu imali. Da ne da vizu nikome ako ne mora i to na tačno onoliko dana na koliko mu je avionska karta, da traži milione nekih papira i potvrda, čak da se bavi detektivskim rabotama ne bi li proverila istinitost svih tih uverenja. Jednom rečju, preterano prilježna, do sadizma. A onda su i neki moji gosti počeli da se žale. Čak i roditelji su mi zabrinuto rekli da je "ovoga puta bilo povuci-potegni". A em kao roditelji (i baba i deda) građana EU, em kao penzioneri, po zakonu imaju olakšanu proceduru.

Ni godinu dana kasnije, usred zime ponovo je srećem - tamnu, čemernu, depresivnu. Večerali smo zajedno. Iz svake reči joj izbija neka gorčina - gadno joj je u Beogradu. Te  ljudi nepristojni i neljubazni, te nije dobra kafa, te loše vino, te rupe po asfaltu (da je iz Ženeve pa da razumem da joj to smeta, ali u Lisabonu je kolovoz gori nego u Beogradu), hrana joj ne prija do te mere sa su joj čak i kolači preslatki. Gledam je i mislim se: Od čega si tako debela, kad ti je loša hrana? Onda ona počne o našoj (srpskoj) opsednutošću izgledom, kako naše žene izgledaju i oblače se kao kurve, da ne zna kako nas nije sramota... I tu ja ustanem, platim račun (onaj urođeni poriv da nikome ne ostaneš dužan niti da ko pomisli da sam se grebao) i odem. Potom sam je tužakao gde sam stigao, pisao pisma i razglednice njenim šefovima tvrdeći da ona nije kvalifikovana da radi sa narodom koji joj smeta, Predlagao sam da je pošalju negde gde će joj prijati, a da nama pošalju nekoga kome ovde nije gadno. Onda mi je ona uzvraćala odugovlačeći i kinjeći svakoga ko bi u zahtevu za izdavanje vize i pomenuo moje ime, a posebno moje roditelje. Tada sam ja pisao još ljuća pisma, mistarstvu, pa ministru. Stizali odgovori - ima ko me je i ignorisao ali se za moj bes čulo. Negde, usred tog mog krstaškog rata protiv eksponenta sistema koji i ja izdržavam objavio sam na Blogu tekst Konzularni Sadista. Posle njega, situacija se nekako smirila. Da li je ona malo ublažila ili su se ljudi navikli na njen zulum, ne znam, no ja nekako volim da verujem da je ona ovo pročitala i da je pokapirala kakav je gad, pa se pokajala i opustila. Mada sumnjam. I bezveze se foliram. ja sam ovo napisao samo da bih je uvredio. Muka mi je bilo neki belosvetski bašibozuk na mojima da se iživljava bez ikakve posledice.

Konzularni sadista

Konzularnog sadistu prepoznaćete po tome što (zlo)upotrebljava svoj položaj sitnog državnog službenika te:

Zlostavlja konzularne stranke, iz čistog zadovoljstva i bez ikakvog konkretnog cilja ili koristi za sebe ili za državu za koju radi.

Uživa u psihološkom kinjenju i ponižavanju drugih, tako što im otežava život. Poseduje jasnu svest da ima moć da ograniči slobodu kretanje drugih lica ili da im uskrati neko drugo pravo. Ta moć mu prija. Neuobičajeno je strog prema svojim hijerarhijski potčinjenima, osobito lokalnom osoblju. Svoje postupke najčešće pravda svojom vanrednom predanošću poslu, rigoroznošću i/ili osećajem odgovornosti, tvrdeći da samo izvrašava naređenja iz centrale i primenjuje pravila koja su za sve ista. Oseća se superiornim u odnosu na okolinu u kojoj privremeno živi i radi, a svoj prezir ne krije. Međutim smeta mu što tu superiornost niko, osim njega samoga, ne vidi - pa je  zloupotrebom položaja neprekidno dokazuje i sebi i drugima.  Svestan je da radi sa ljudima koji nemaju niti kome, niti kako da se požale, te se oseća nekažnjivim. Svestan je mogućnosti koju mu daje diskreciono pravo da zahtev za vizu odbije bez obrazloženja, te taj instrument koristi za zastrašivanje eventualnih nezadovonih konzularnih stranaka.

Profil konzularnog sadiste

Konzularni sadista je u svojoj zemlji matici živeo u dvosobnom komfornom stanu, kupljenom na kredit u prigradskom naselju. Bio je sitan činovnik, omanji šraf u krajnje hijerarhizovanoj strukturi svog ministarstva. Njegovo avanzovanje u karijeri zavisilo je od sposobnosti da istrpi i prećuti. No, posle niza godina povijanja šije i stiskanja zuba, konzularni sadista je napokon došao do zelene grane - dobio je nameštenje u diplomatskoj misiji! Doduše, zalomila mu se nerazvijena zemlja Balkana, manje interesantno i manje prestižno mesto nego u nekakvoj svetskoj prestonici, no i biti prvi u selu ima svojih čari.

U novom životu sadista živi u većem i konfornijem smeštaju, kupio je novi automobil, po mogućstvu terensko vozilo, i to upola cene. Primanja su mu skočila, posao nije ni težak, ni zahtevan... ali nije tu kraj lepoti novog zaposlenja. Dolaskom na novo mesto on stiče moć koja čoveku tog profila po prirodi stvari ne sleduje - moć da odlučuje o sudbinama drugih ljudi. U početku je nespretan, ne zna šta bi sa tolikom vlašću, strahuje da ne bude preblag, pa igrajući na sigurno ne preza od prestrogih odluka. Ali on je čovek i vlast mu se podvlači pod kožu.

Van posla, međutim, ne cvetaju mu ruže. Život teče traljavo, gore nego ikada - usamljen je, daleko od prijatelja, porodice, rodnog mesta. Nostalgija steže, on samuje a nove prijatelje ne stiče - jer tu su jezička i kulturna barijera.  I sve je drugačije nego što je očekivo da će biti. Verovao je da će se, svojim položajem, kupovnom moći, statusnim simbolima vinuti mnogo više nego što se ispostavilo mogućim. Sada on, koji je bio omiljen među pijateljima, živi gorku realnost samoće.  To stvara nekakvu bol u duši, nekakav gnev prema okolini koja svakim danom raste i jača, jer niko za našeg sadistu nema lepu prijateljsku reč, niko ga ne želi.

Dok hoda ulicama ove zastrašujuće zemlje, ovog grada koji nije lep, ni udoban, na njega izgubljenog, poljuljanog samopouzdanja niko ne obraća pažnju. Preispituje sebe i čini mu se da i ono malo ljudi koji pokazuju kakvo takvo interesovanje za njega u njemu vidi samo kraći put do toliko željene turističke vize. Očajan, shvata de je bez tog instrumenta nemoćan, a to ga vređa... jer želeo bi da prema njemu neko uzgaja topla osećanja, ali ne, majka je daleko. I tokom dugih večeri čamotinje, dok se u mraku obrće sam u krevetu, shvata da je okružen ljudima nevrednim njihove pažnje, ljudima dostojnim jedino prezira, da je osveta jedino rešenje i jedva čeka da svane dan i da ode na posao gde će se prihvatiti svog konzulskog pečata, jedinog oružja koje ima. I tako, iz dana u dan, sve čvršće steže vizni režim, sve mu je mučnije da dopuste čoveku da putuje, sve ređe i teže izdaje vize i sve češće daje negativne odgovore jer samo tada i dok u luksuznom vozilu sa diplomatskim tablicama prolazi pored reda jadnika koji čekaju na milost, oseća se svojim i dostojnim.    (c)



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 01:14 15.07.2009

Hej...

još malo, pa nebitno.
: )
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 01:17 15.07.2009

:)

"Ali ne -majka je daleko" Hahahahahahaha
Jel ovaj tekst povodom moguceg oslobadjanja potrebe za vizom? :) Srecom do sad su svi sluzbenici u konzulatima bili fini prema meni... :) A kad su nase komsije Madjari usli u sengen -nema problema uopste!!!! Oni uvek daju vizu na duuuugooooo Hvala im :)
fenster fenster 01:19 15.07.2009

Optimizam

Ma treba biti optimista i verovati da ce nam vize ukinuti do kraja 2009 kao sto obecavaju,ove redove za vize i sve ostalo s tim u vezi necu ni da komentarisem.
marta l marta l 03:20 15.07.2009

I just don't get it....

Oseća se superiornim u odnosu na okolinu u kojoj privremeno živi i radi, a svoj prezir ne krije.

meni se cini da se taj mali sadizam radja bas iz te neke izneverene nade da ce se osecati superiornim .....tako i tvoja poznanica oseca da ne da nije superiorna nego ne moze ni da prati ritam ovog grada, a ne kapira kako je to moguce......

a propos, veceras, divna noc u Beogradu, u beton hali pored Save neki sjajan dzez i jos bolja klopa, restoran dupke pun u sred radne nedelje, nas gost iz daleka ocito uziva, ali po stoti put mrmlja I just don't get it.... ...ne moze ni da se opusti i uziva kad su mu ocekivanja izneverena, makar to bilo i na bolje....

P.S.
i ja just don't get it.... zasto sam samo na odmoru ovde i zasto ono bese treba da opet odem negde tamo, i vec vidim da cu mozda i poceti da mrzim tamosnju hranu i klimu i sve sto nije nalik na ovo vece na Savi.....samo da mi ne daju neki pecat u ruke, inace tesko njima.
vishnja92 vishnja92 06:34 15.07.2009

Re: I just don't get it....

neces, neces, nisi ti taj tip igraca :)

ps - daj neke detalje o toj beton hali, pliz? bilo je onomad puno price o njoj, a sad nista...
antonacci antonacci 11:40 15.07.2009

Re: I just don't get it....

ps - daj neke detalje o toj beton hali, pliz? bilo je onomad puno price o njoj, a sad nista..


Ako je do te famozne jazz muzike - i nije nešto. Sedeo sam tamo sa društvom pre jedno mesec dana, slušao muziku i kada je pevačica uspela da otpeva Elinu i Sarinu Misty tako da ja tek pred kraj shvatim o kojoj je pesmi reč, platio sam račun i zbrisao. Ako potrefiš tu i tamo note i ne falširaš, to ne znači da umeš da pevaš jazz.
vishnja92 vishnja92 12:18 15.07.2009

Re: I just don't get it....

da preciziram: bilo je puno govora o uspesnoj adaptaciji - koliko se secam, autor je pokupio i nekakvu nagradu za to.
a jazz, pa on je ovde-onde-tuda-svuda, angazmani budu i prodju... vise me zanima ambijent. kakav je? videla sam fotke pre-i-posle, al to su samo uklonjene strije, nikako misici i opsti tonus koze, akomerazumes. a zvuci kao da je mesto zazivelo i da je sasvim udobno, osim ako nisam nesto potpuno pogresno razumela.

marta l marta l 12:37 15.07.2009

Re: I just don't get it....

beton hala, negde 2006 prostori dobili nagradu za rekonstrukciju , pa je bilo nekih politickih preganjanja oko prava na upotrebu, oko vlasnistva ...na kraju, volumeni su fenomenalni, na dobroj su poziciji i ovo ce tek da bude sjajno mesto. jos ako se automobili izmeste na mesto pruge, sa druge strane beton hale...
marta l marta l 12:39 15.07.2009

Re: I just don't get it....

Ako je do te famozne jazz muzike - i nije nešto.

nije bila pevacica nego trio bas, sax i klavir. Odlicna svirka, stvarno....
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:18 15.07.2009

Re: I just don't get it....


i ja just don't get it.... zasto sam samo na odmoru ovde i zasto ono bese treba da opet odem negde tamo, i vec vidim da cu mozda i poceti da mrzim tamosnju hranu i klimu i sve sto nije nalik na ovo vece na Savi.....samo da mi ne daju neki pecat u ruke, inace tesko njima.


To se zove iluzija.
senser senser 14:30 15.07.2009

Re: I just don't get it....

Nije mi jasno da neko, kome se očigledno svideo tekst, provodi svoj kratak odmor u domovini na blogu. Takvu osobu baš zamišljam kao nekog službenika poput ove iz priče.
marta l marta l 00:48 16.07.2009

Re: I just don't get it....

Nije mi jasno da neko, kome se očigledno svideo tekst, provodi svoj kratak odmor u domovini na blogu. Takvu osobu baš zamišljam kao nekog službenika poput ove iz priče.

Bingo
ja sam kozularna službenica, sitan šraf u državnoj mašineriji jedne od manje uticajnih zemalja EU.
petar_p petar_p 06:53 15.07.2009

pa dobro

ali gde je epilog?
Ja sam navikao na lose holivudske filmove u kojima pravda na kraju pobedjuje!
Sta je bilo dalje, da ne kazem, na kraju?
(Sto bi rekao genijalni Dusko Radovic: "Pocetak -- eto sta je na kraju. Krajevi se istrose, poceci uvek traju." :))
mariopan mariopan 07:50 15.07.2009

Re: pa dobro

E, morace da se izivljava na nekom drugom, dabogda je bacili u neki cosak sveta gde je Bog rekao laku noc. Kazu da ce ukinuti vizni rezim.

A mene sad sluzbenica pitala da li hocu da se uselim u njihovu zemlju ( zbog dece ) ...ja kazem da necu ....e tu se zaprepastila
Bili su uvek ljubazni samo ono cekanje je ludilo. I sad, iako se zakazuje, ipak se ceka.
Jednu baku uveli odmah, sluzbenik je video da je rano stigla i odmah je uveli unutra bez obzira kada joj je zakazano, stvano fini.
die hard die hard 21:47 16.07.2009

Re: pa dobro

E, morace da se izivljava na nekom drugom, dabogda je bacili u neki cosak sveta gde je Bog rekao laku noc.


Tesko, tu je vec bila.Mozda Avganistan ili pojas Gaze eventualno.
Vlasta92 Vlasta92 08:03 15.07.2009

Ma,

nek si joj rekao. Bre.
Nego, što se nisi javio? Ako saznam da si bio u NS i da si se video sa Jelenom, ebo si čvorka. Sam da znaš. Preporuku ću ti dati, ali ako se ustanovi da si me izbegao, raskidamo. I povlačim preporuku. I moraćeš da mi vratiš moj autić. I lego.
d_sandic d_sandic 08:33 15.07.2009

Revnost

je, često, izgovor za zlobu, sitničavost... Daj malom čoveku velika ovlašćenja i dobićeš fašizam.
niccolo niccolo 08:40 15.07.2009

Kad je to bilo?

Ja kad sam vadio vizu početkom aprila bila je neka naša žena na prijemu zahteva za vizu i bila je korektna. Posle dok sam bio u Lisabonu, odem jedan dan u Cascais i tamo sretnem nekog Srbina, bivšeg fudbalera koji je igrao po Portugaliji i na kraju ostao tamo i sad vodi i neki biznis. On me pitao za tu ženu na vizama, reče čak i njeno ime ali sam zaboravio...

U svakom slučaju čini mi se da je ovo glavni problem...
Onda ona počne o našoj (srpskoj) opsednutošću izgledom
...mada moram da kažem da ni Lisabonđanke nisu loše, naročito brazilske Lisabonđanke
Sepulturero Sepulturero 11:08 15.07.2009

Re: Kad je to bilo?

]Onda ona počne o našoj (srpskoj) opsednutošću izgledom...mada moram da kažem da ni Lisabonđanke nisu loše, naročito brazilske Lisabonđanke

Лепо, лепо, али буди опрезан. Јако много згодних Бразилки по Европи су уствари транссексуалци. Додуше, има ко воли...
skyspoter skyspoter 09:37 15.07.2009

mogu da

razumem te ambiciozne i lepe kada dodju sa strane ali ne mogu da razumem ove nase bivse kolege koji prvo - nekim cudom se nacrtaju na tim salterima a drugo - pretvore te saltere u zid pa kad pricas glas ti se odbija i vraca pravo tebi u glavu, medju oci. Kao da nikada niste pili niksicko dole u vrnjackoj banji i merili pH vrednosti po izvorima.
To ne razumem!
jesen92 jesen92 10:57 15.07.2009

stalni citalac

...ja se kao visegodisnji citalac tvojih pricica secam ove gospodze/gospodzice...vec si je opisao u nekom davnom tekstu kao sadobaksuza...al docekacemo valjda i tu dugocekanu slobodu i da nas vise niko ne maltretira a posebno sitni cinovnici, dobro ovi nasi po salterima ce i dalje da nas zezaju za razne stvari al to se ne racuna......btw ja sam zapamtila jednog baksuza u grckoj ambasadi, taj je trazio ono sto drugi nisu i stalno izmisljao neke nove zahteve....
MeHiLow MeHiLow 11:01 15.07.2009

Hehe

Hej, i ja sam se tebe setio bas juce... Pa i tog teksta, imam ga i dalje na kompu u originalu. Ziveo sinhronicitet!

Pa dabogda ovakve ale od 1. januara stvarno vise ne zagorcavale zivot ljudima ovdasnjim. Bice vala lepse i njima, nece morati vise da se maltretiraju s gradjanstvom srpskim zeljnim obilaska zemalja inostranih.
dunja73 dunja73 11:07 15.07.2009

--

izvanredno opisano i upravo tako nekako i ja to vidim..
Ja bih (da sam neki faktor) za te poslove , prioritet davala
sluzbenicima koji imaju "krvnu" vezu sa zemljom u koju se postavljaju tj
da im je jedan od roditelja iz doticne zemlje ..kao prvo zbog poznavanja jezika i integracije
u drustvo ..
Verovatno ne bi desavalo ili bi se manje desavalo , da se stranke vracaju
250 km od kuce ako nemaju sitno 5 DM(tadasnjih),
da se izbacuju zbog nekih papiroloskih banalnosti "iz reda" ,
prinele bi se klupe i stolice van i u unutrasnjostima "sluzbe"
da narod "ne pada u nesvest"..jer ima tu od-do...
Danas su opet "druga vremena" ..ali pre deset - i kusur godina godina
Bircaninova ...razlika drasticna..
Daleko im "lepa kuca" fuj..
antonacci antonacci 11:50 15.07.2009

Re: --

integracije
u drustvo ..

U društvo se možeš integrisati, samo je potrebno da to želiš. Što se mene tiče - ja razumem svakog ko ne želi da se integriše u srpsko društvo, jer ni ja ne želim da se u njega integrišem, a rođen sam ovde.

To sve nema veze sa nečim drugim - prijatelji se uvek mogu naći. Integrisan, neintegrisan, sa ili bez jezika.
dunja73 dunja73 12:40 15.07.2009

Re: --

ja razumem svakog ko ne želi da se integriše u srpsko društvo,

lose sam se gore izrazila ..
Konz.sluzbe nisu "tamo nesto" vec "isturena odeljenja drzava koje predstavljaju ..i
sluzbenici (koji uzivaju blagodeti svoga rada )
moraju odgovorno se i ponasati i MORALNO , zadovoljiti obe strane ,
maticnu drzavu i stranku...
Sa obzirom , da smo mi vize jako puno placali , i papirologiju pratecu ,i osiguranja ..
razumno je za ocekivati da servis doticnih bude na istom nivou ...
Kao sto autor napisa , stekao se dojam da su tamo postavljane "BabaJage" kojima
je "svaka dlaka smetala" od rupe na asfaltu do nedostatka.... ( necu na bosnisch)
U tom kontekstu se mislilo gore na "integraciju"
micika92 micika92 19:28 16.07.2009

Re: --

frustracija frustracije....

moj tebric je aplicirao za francusku vizu pre koju godinu. Primljen je na dugorochno volontiranje na projekat jedne od najjachih NVO u France... elem, njihovo pozivno, da mu je placen smeshtaj, hrana bla, bla... Tebra je inache po struci automehanichar koji je zavrshio gooomilu seminara regarding raznoraznih NVO delanja i aktivan na tom polju dugo... preko pisanja projekata do same realizacije i lidershipa na raznim kampovima i akcijama... Nije shto je moj al' strava je :) tebra ode do ambasade... shalterusha mrko gleda s druge str. i krece s pitanjima shta on to trazi u france, shta uopshte znachi NVO biznis, bla, bla... on njoj pljune prichu o multikulturalnosti, volonterizmu, objasni joj shta bi radio na tom projektu... pita ona shta je on prethodno radio (excluding popravljao kola)... on pljune prichu o radu u organizaciji medjunarodnog umetnichkog kampa u nashem rodnom gradu (inache organizuje se skoro 10 god. gorepomenuta).... pita ona njega, onako jednim krajnje nadrkanim tonom, (izvinjavam se na izrazu ali mislim da ga ovaj bash opisuje kako treba) kakve veze uopshte automehanichar ima sa umetnoshcu i koji je on faktor da ucestvuje u organizaciji takvog kampa i kakav bre rad u NVO a ti si automehanichar?! Moram li dodati da su ga odbili za vizu.... da je posle toga direktor nashe NVO razgovarao sa dotichnom gospodjom, da je chak centrala francuske NVO morala da urgira i kako smo chuli bili su jako iznervirani jer im se za 50 god. postojanja nije desilo da im nekog volontera odbiju za vizu.... na kraju ju je dobio i putuje u france bez vecih problema vec par godina.... al' to vatreno krstenje je bash bilo ponizavajuce.
samo cu josh jednom prokomentarisati.... frustracija frustracije
Unfuckable Unfuckable 11:50 15.07.2009

...sa'če

baksuzna gospodža babaveštica da svičuje na "nebitna" koliko vidim vesti, hehehehe
drug.clan drug.clan 13:04 15.07.2009

konzulatska vlast

Na ovu pricu samo dadam da se na istovetan nacin ponasaju nasi sluzbenici u konzulatima u inostranstvu prema nasim gradjanima.


Disclaimer: Cast izuzetcima u koje spada nekoliko ljudi u konzulatu u Cikagu-u i ranije u Zenevi i Pretoriji.
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:51 15.07.2009

!

ja sam ovo napisao samo da bih je uvredio.‚

Evo kad smo kod zlobe, ja ću otvoreno da likujem ako nam ukinu vize i ovi šrafčići ostanu bez poligona za iživljavanje. Onako, baš ću da likujem!
Još kada bi adekvatna sudbina zadesila i ostale ćate-sadiste, tipa nadrkosanih šalterskih službenika-ica, polupismenih dileja na odeljenju za izdavanje pasoša, medicinskih sestara-kerbera i drugih nižih oblika života obolelih od sindroma veličine i važnosti položaja na kojem se nalaze (političari included)... Kako bi mi bilo milo oko zlog srca!
Buahahahahaha (gromoglasni dijabolični smeh)!!!!
Unfuckable Unfuckable 18:49 15.07.2009

Re: !

(gromoglasni dijabolični smeh)

tako je, Gospodžo,
i mi njima malo horora da udelimo
4krofnica 4krofnica 16:18 15.07.2009

taj pecat

pamtim ga
.grozan li je!
ona vrsta crvenog pecata sto sam dobila na zadnjoj strani pasosa...
da, taj nevalja-
dobila sam ga u americkoj ambasadi, sa sve skupljenim papirima, dosta kesa namestila u banci, upisala fakultet koji dosta kosta godisnje...no,toj americkoj salterusi, naspram koje su sve nase drzavne salterise nasmejane dobre vile, to nije bilo uopste zadovoljavajuce..kaze mnogo si ti matora da studiras u mojoj ameriKi.
ljuta! besna!
ja fina, nasmejana,zbunjena..
a kasnije su mi svi govorili- u jeeee-odbijeno? nema sanse da dobijes bilo gde vizu sledecih 5 godina!
----
noboole noboole 09:58 16.07.2009

Re: taj pecat

4krofnica
pamtim ga
.grozan li je!
ona vrsta crvenog pecata sto sam dobila na zadnjoj strani pasosa...
da, taj nevalja-
dobila sam ga u americkoj ambasadi, sa sve skupljenim papirima, dosta kesa namestila u banci, upisala fakultet koji dosta kosta godisnje...no,toj americkoj salterusi, naspram koje su sve nase drzavne salterise nasmejane dobre vile, to nije bilo uopste zadovoljavajuce..kaze mnogo si ti matora da studiras u mojoj ameriKi.
ljuta! besna!
ja fina, nasmejana,zbunjena..
a kasnije su mi svi govorili- u jeeee-odbijeno? nema sanse da dobijes bilo gde vizu sledecih 5 godina!
----



Ne mogu da verujem!? Nikada do sada nisam cuo da nekome odbiju vizu ukoliko postoji dokaz da moze da plati studije. Znaci, zakinula je univerzitet za, pretpostavljam, prilicno veliku skolarinu.

Sta bi dalje?
4krofnica 4krofnica 14:56 16.07.2009

Re: taj pecat

zakinula je univerzitet

naravno!
upisala, imala pare za skolarinu, sve crno na belo
nista ne bi posle, otisla podvijenog repa, pisala sam i ambasadoru, jer sam bila besna,
koji mi je uljudno odgovorio da nemoze tu nista,
nesecam se dal sam spomenula diskriminaciju za godine, sto je tamo malo teza rec nego ovde..
ma zena je bila besna kao ris, samo pogledala papire, rekla da sam matora i caoss!


iris.davidovich iris.davidovich 19:07 17.07.2009

Re: taj pecat

koji mi je uljudno odgovorio da nemoze tu nista,

nije tacno, moze.
nesecam se dal sam spomenula diskriminaciju za godine

trebalo je. njen posao je da utvrdi da li ti neces da begas, na osnovu raspolozivih informacija, a ne da utvrdjuje starosnu granicu za studiranje
miloradkakmar miloradkakmar 16:29 15.07.2009

Ja

nemam loša iskustva sa konzulatima.
Nikad nisam vadio vizu.
Inner Party Inner Party 17:21 15.07.2009

Re: Ja

miloradkakmar
nemam loša iskustva sa konzulatima.
Nikad nisam vadio vizu.




die hard die hard 22:04 16.07.2009

Re: Ja

Nikad nisam vadio vizu.


Sto, el si diplomata?
dunja73 dunja73 17:41 15.07.2009

NOVI PASOS

Ja bih morala nesto pohvalno da napisem ..
Ja sam izvadila u rodnom mi gradu novi pasos .
Ali , perfekt organizacija , za tri dana sve bilo gotovo!!!
Ljubaznost na nivou , termini u minutu itd...
Vlasta92 Vlasta92 20:58 15.07.2009

Šta,

ovaj se još nije pojavio? Ljudi, nestade Dejan. Da ga nije skenbala ona konzularna službenica? Mislim da treba da reagujemo.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 00:05 16.07.2009

Re: Šta,

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:10 15.07.2009

nesto me zao

a da li da brinem za njeno radno mesto posle prvog januara, kao sto je ona brinula o mom zivotu za vreme sankcija, bombardovanja....??????????????????
wukadin wukadin 07:58 16.07.2009

Bio ja u Portugalu

Istina, kratko...
I toliko ostao fasciniran da ne mogu zamisliti da ima takvih persona odande.
Ali što ne bi bilo.
Svuda ima smorova.
behemot123 behemot123 12:41 16.07.2009

Sitni...

Činovnici nam kroje kapu otkad smo živi. Visoki, srednji, niski. Zulum iskompleksiranih idiota. Zato smo uništeni, razoreni. Mislim da u tome leži objašnjenje našeg pakla. Meni je teško da vest o ukidanju viza primim sa osmehom na licu. Trudim se, ali sam suviše otupeo i frustriran. Pod jedan, zato što nikom ništa na svetu ne verujem, dok ne vidim. Davno sam ispucao sve mladalačke iluzije. I pod dva, zato što su me bez preke potrebe držali u nekoj vrsti konc-logora, DVADESET GODINA ŽIVOTA. Ja sam pošten čovek, preživljavam otkad znam za sebe, iz Srbije nemam gde, osim da malo proputujem. Moj gnev prevazilazi želju da se radujem. Kome ja to da naplatim? Državi? Haha, pa ona se prva popišala na mene. EU? Haha, pa za njih sam samo činovnička stavka, pod odrednicom zlikovac, ona se posrala na mene. Naplatiće mi, kao i uvek u Srbiji, Bog. I Bogu jedino i zahvaljujem što sam bar malo, uprkos idiotima, vid`o sveta, što kaže Neda Arnerić .
P. S. Hvala vam na utešnim rečima. Deluje mi kao da ste divan čovek. Uostalom, lako je vama da se brinete za nas, iz sunčanog Portugala. Ovo je, naravno, šala, ne zamerite. Sve najbolje vama i vašoj porodici.
behemot123 behemot123 14:04 16.07.2009

Re: Sitni...

... I evo, četvrti mesec sam ovde. I da znate, nalazim da je veoma i veoma dobro. Ne treba sebi zadavati velike planove, dragi moj susede, stvarno! Ja sam, na primer, hteo da proputujem celu Zemljinu kuglu. Ali šta ćete, ispada da mi to nije suđeno. Vidim samo beznačajni deo te kugle. Mislim da to nije ono najbolje što na njoj postoji, ali ponavljam, da to i nije tako loše. Evo bliži nam se leto, na balkonu će se razrasti bršljan, kako obećava Praskovja Fjodorovna. Ključevi su proširili moje mogućnosti. Preko noći, biće mesečina...

Mihail Bulgakov, Majstor i Margarita, poglavlje trinaesto, „Pojava junaka”, strana 169, razgovor u ludnici između Majstora i Ivana Bezdomnog

... Ona je strašno živnula, priljubila se uz mene grleći me oko vrata i rekla:
– Propadaću zajedno s tobom. Ujutru ću biti kod tebe.
I eto, poslednje čega se sećam iz svoga života, to su – tračak svetlosti iz moga predsoblja i u tom tračku svetlosti oslobođeni pramen, njena bereta i njene oči pune odlučnosti. Još se sećam crne siluete na pragu spoljnih vrata, i belog svitka.
– Ispratio bih te, ali nisam više u stanju da se vraćam, plašim se...

Mihail Bulgakov, Majstor i Margarita, poglavlje trinaesto, „Pojava junaka”, strana 167, razgovor u ludnici između Majstora i Ivana Bezdomnog


I jedan poklon, za unakaženu generaciju
http://www.youtube.com/watch?v=BHnugyViyzc
dunja73 dunja73 14:50 16.07.2009

Re: Sitni...

I jedan poklon, za unakaženu generaciju
http://www.youtube.com/watch?v=BHnugyViyzc

bezi bre, najezih se ..
behemot123 behemot123 16:02 16.07.2009

Re: Sitni...

bezi bre, najezih se ..


Nije problem, pošto sam ja malopre plakao---
die hard die hard 22:09 16.07.2009

Re: Sitni...

Mihail Bulgakov, Majstor i Margarita, poglavlje trinaesto, „Pojava junaka”, strana 167, razgovor u ludnici između Majstora i Ivana Bezdomnog


Bas sam se, satro, pitao odakle ti taj dobar nick.Preporuka tebi i komentaru.Mnogo veliki fan Bulgakova.
maca22 maca22 23:07 16.07.2009

Preporuka



Imam jedno pitanje:

na osnovu čega mala ništarija uporno oseća da je superiorna?
na čemu tu fantaziju bazira?
iris.davidovich iris.davidovich 18:57 17.07.2009

Hrana?!

hrana joj ne prija do te mere sa su joj čak i kolači preslatki

cini mi se da je hrana u beogradu bolja nego u lisabonu. cak smo bili bas iznenadjeni nemastovitoscu, jer se stvar svodi na komad mesa, i traljav prilog u vidu pomfrita ili barenog povrca. tako da smo brzo presli na tudje kuhinje

nas je "pregledala" neka bas dobra sluzbenica, nasa zena doduse, nisam imala utisak da smo u ambasadi, jer nije tako formalna atmosfera

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana