Ljubav| Život

Potpisi

selica_nena RSS / 08.09.2009. u 12:42

Pre jedno četvrt veka sam imala čvrst i jasno izgrađen stav o svim važnim životnim pitanjima. Malo me zbunjivalo što me neozbiljno shvataju, ali šta znaju matorci šta je dvadeset godina. Da su nešto znali ne bi svoje živote tako iskomplikovali i potrošili ih uzalud. Pa sad nezadovoljni i traže prečice da zbrišu iz istog. Priznajem, neke stvari su me malo zbunjivale, ali...

Nikako mi, recimo, nije bilo jasno ko je i zašto izmislio brak. Mislim, ako se dvoje već dobro osećaju kad su zajedno, vole se i lepo im da žive u istom prostoru, zašto to mora da se overi potpisom dva svedoka u prisusutvu smrknutog državnog činovnika. I našta to liči? Kao da tražiš boračku penziju unapred? Ili kredit, pa se plaše da ne oštetiš državu. Doduše, ni sad mi nije jasno kako je to država sigurnija posle potpisa kumova, ali valjda ni ja još nisam dovoljno zrela.

Dobro, to za borački staž, u redu. Nagledala sam se toliko tragova bračnih sporazuma i još nisam sigurna da li su se stvarno nezgodno saplitali preko nameštaja ili im ono mastilo sa potpisa napravilo modre fleke, ali sam i dalje ubeđena da je brak jedna mukotrpna borba. Do oslobođenja!

Ali ono za kredit mi je bilo nelogično - skupo, brate to upisivanje u knjigu venčanih, ali šta s tim imaju svedoci? Još nisam čula da su kumovi snosili ikakvu materijalnu, moralnu ili neku treću odgovornost. I šta ima neko da svedoči o ljubavi i razumevanju, mislim šta se to tiče bilo koga sem ono dvoje, kojima je i bez tog potpisa lepo. Valjda će im posle biti još lepše?

Ali, vreme je čudo, posebno kad ti onaj sat ubrza. Neprimetno sam počela da menjam kurs,  pritisnuta svakodnevnim prekorom – što se ne venčamo. To što nam je baš bilo dobro, što nismo uopšte osećali potrebu da se potpisujemo nije bilo prihvatljivo. Postavilo se otvoreno pitanje – a deca?

E ako sam dotad bila ubeđena da nešto i znam, posle ovakvog pitanja sam ostala zbunjena do dana današnjeg. Nismo mali, valjda svi znamo kako se to radi. Uostalom, ljudi napisali knjige, za nepismene i uslikali, samo ja još nisam otkrila kako se tu koriste oni potpisi. Mislim, prave se deca i bez svedoka.

Al' rešim, stavljam i ja potpis. Kako da mu otkrijem namenu kad ga nemam?

Dobro, tu mojoj familiji malo laknulo i, neću da grešim dušu,  nisu se ustručavali da pokažu radost što me se otarasiše. Napravili mi svadbu, onako po redu - i šator, i fijaker, i kola iskićena peškirima. Ovaj moj mor'o da puca u jabuku, a ništa mu nije skrivila, pa me bilo strah da mu ruka ne zadrhti pred tol'kim svetom. Al' snaš'o se - napunio pušku sačmom. Od jabuke ostala samo peteljka! 

I onako, sve bilo po redu. Nisam zaplakala ni kad su me izveli iz kuće, ni kad sam sela u fijaker, ni posle kad sam se osvrnula i videla tatu da stoji naslonjen na kapiju. Al' kad uđosmo kod matičara... E, tu mi se noge načisto oduzele i grlo mi se osušilo, pa me uhvatila neka drhtavica. Tačno mi došlo da nestanem, al' nemam kud. Pritisli me sa svih strana. 

Čita onaj službenik izvod iz zakona, čujem ja da sve to važi i za one koji nisu rešili i došlo mi da kažem – ih, otkad ja to znam! Ista prava, dužnosti, deca zajednička, sve na ravne časti u slučaju razvoda. Malo me tu nešto lecne, mislim se šta mi tu baksuzirate, ali već me pitaju za prezime.

Eeee, stani malo, nismo se mi o tome uopšte dogovarali. Živim, bre, ceo dotadašnji život pod jednim identitetom, pa šta ima sad da ga menjam. Što, valjda treba da zatrem neki trag? Tu me malo uhvatili na brzinu i posle mi nešto bilo žao, ali - kad ode tele nek ide i uže.

Sa ove strane sam malo bolje razumela celu stvar. Ima nešto dobro u tom braku. Nekako te ozbiljnije shvataju, ideš svuda u paru (ili nikako), familija ti se udvostručila. Malo te nervira što moraš da se javiš kad izlaziš iz kuće i da se  pravdaš za oboje, ali uvek imaš na koga da se ljutiš, a i razlog za svađu.

E to je najbolje! Za sve što ti ne valja životu, za sva razočarenja i sopstvene padove, neostvarene snove i promašaje svališ krivicu na onog drugog. A to i jeste bio cilj, naći opravdanje. Zato su i trebali oni potpisi unapred.



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 12:51 08.09.2009

Ovu temu

preskačem... al samo da se javnem da sam pročitala:)

PS I preskakanje je komentar, zar ne?
selica_nena selica_nena 13:00 08.09.2009

Re: Ovu temu

PS I preskakanje je komentar, zar ne?


Naravno.
rajce1 rajce1 15:05 10.09.2009

Re: Ovu temu

margos
preskačem... al samo da se javnem da sam pročitala:)

PS I preskakanje je komentar, zar ne?



potpisujem... (ovde hocu da potpisem.. bas sam baksuz zena, aa?)

Super tekst, selice
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:12 08.09.2009

hu...

Ja nemam pravo da komentarišem ovaj tekst.
Samo preporuka.

Djina
Friško opet venčana.....
PS prezime ne dam po cenu života!!!! Branim ga ladnim i vatrenim oružjem i dugačkim jezikom!!
selica_nena selica_nena 13:25 08.09.2009

Re: hu...

Friško opet venčana.....


Potpisa se ti, sestro slatka! Srećno ti bilo
margos margos 13:34 08.09.2009

Re: hu...

Hej Djina, neka vam je sa srećom!!!!

baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:39 08.09.2009

Re: hu...

Hvala....
Meni, ovakvoj, trebaće sreća, baš kao i mom sirotom mužu živci....

Djina
deandrej deandrej 17:26 08.09.2009

Re: hu...

baka Evdokija i unuka Djina
Ja nemam pravo da komentarišem ovaj tekst.
Samo preporuka.

Djina
Friško opet venčana.....
PS prezime ne dam po cenu života!!!! Branim ga ladnim i vatrenim oružjem i dugačkim jezikom!!

Posto sam vec kod Djine i Evde opisala sve peripetije oko mog odbijanja da se udam pa onda ipak pristala, da se ovde nadovezem na ovaj Djinin komentar za prezime.Apsolutno mi se prezime nije menjalo ali zbog kcerke odlucim da dodam muzevo prezime.E sad u takvim slucajevima ide prvo to devojacko pa onda muzevljevo prezime u dokumentima ,medjutim nasa maticarka je to zapetljala pa je postavila suprotno.Kad smo mi to primetili pokusali smo promeniti ali nasa birokratija sve zakomplikuje pa smo mi na kraju odustali. Kao bas me briga znamo mi koje je cije prezime.
Medjutim i danas se nasmejemo kada citajuci moja dva prezimena neki sluzbenici se obrate mom muzu sa gospodine pa upotrebe moje prezime ili kad decu negde upisujem pa odmah pretpostavljaju da su oni drugo prezime.
A sto se tice vencanja mi ozbiljno planiramo obnovu zaveta iduce godine za jubilej 10god. braka.
debora debora 19:49 08.09.2009

Re: hu...

Ala smo se nasle...

U izraelskim dokumentima sam sa devojackim prezimenom jer sam se sama useljavala, malo pre nego sto smo se vencali, a zmu je to (useljenje) uradio nekoliko godina pre mene.

U vencanici iz Bgd pise da sam dopisala njegovo prezime, ali samo tamo , jer nisam stigla da sredim tj zamenim dokumenta pre dolaska ovamo, i opet je sve na moje prezime. Promenicu, jednom...
selica_nena selica_nena 21:43 08.09.2009

Re: hu...

A sto se tice vencanja mi ozbiljno planiramo obnovu zaveta iduce godine za jubilej 10god. braka.


U to ime, živeli!
Naši kumovi slavili 25 godina braka i baš je bilo lepo slavlje. Hteli i zavet da obnove, samo ispalo mnogo komplikovano, pa odustali.
ne.nevena ne.nevena 09:25 09.09.2009

Re: hu...

Hteli i zavet da obnove


A sto se to radi? Primetila sam da je to hit u Holivudu, ali zbog cega? Nije mi jasno...
rapunzel rapunzel 13:26 08.09.2009

naći opravdanje:))))

Ali ono za kredit mi je bilo nelogično - skupo, brate to upisivanje u knjigu venčanih, ali šta s tim imaju svedoci? Još nisam čula da su kumovi snosili ikakvu materijalnu, moralnu ili neku treću odgovornost. I šta ima neko da svedoči o ljubavi i razumevanju, mislim šta se to tiče bilo koga sem ono dvoje, kojima je i bez tog potpisa lepo. Valjda će im posle biti još lepše?

žmu i ja u više navrata kumovali, pa nas zezaju da smo ko Cosa Nostra.

moj dragi kad god vidi mladence kaže: jadni ljudi, ne znaju šta ih čeka.
a brak mu dođe valjda ko ono:pu moje!

zadržala moje prezime ( nikad nisam razumela zašto se kaže "devojačko" i dodala žmuovo, a što dodah njegovo
n' umem da pojasnim.
mrvicak mrvicak 13:37 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

nikad nisam razumela zašto se kaže "devojačko" i dodala žmuovo, a što dodah njegovo
n' umem da pojasnim.


Evo i ja se upravo spremam da učinim isto, tj. pridodam i njegovo.
A ceo sam život mislila kako nema šanse za tako nešto... mislim, ok, i sad ja zadržavam svoje svakako, ne bi ga se odrekla ni slučajno, to mi dojde deo identiteta... ali eto, to dodavanje mu valjda neka bolećivost, žrtva ljubavi... kao, nema veze, pa ne boli, njemu stalo da me i prezimenom označi (pu, moje, a ja glupa žena pa mi to još i slatko donekle, pa ajde, kad je bal...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:45 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

Ja dala ovakvu izjavu, srećo, evo ti srce i duša, sva moja materijalna i emotivna blaga, evo ti plućno krilo i bubreg i pridodajem i koštanu srž i litar krvi, sve dam prezime ne dam!
Rodila me mama i nazvali me Djina DeLucca, kakva sam se gola i uboga rodila ISTA takva gola i uboga i umreću, ista, isto ime i prezime. Oćeš tako ili da otkazujem žurku?
Ovaj moj, mukica, umro od smeha i pita, a kad sam ja tražio da promeniš prezime, ja sam samo pitao šta hoćeš, mislim, što vičešššš....

udata Djina DeLucca
rapunzel rapunzel 13:46 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

mrvičak, samo napred, nije tako strašno
selica_nena selica_nena 14:01 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

udata Djina DeLucca


Moj naklon, gospođo!

P.S. Mene i posle 19 godina braka ovo novo prezime zbunjuje. Kad treba negde da se potpišem na brzinu, ruka mi sama pođe na Cvet... Pa stanem, da se setim kako se sad prezivam.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:12 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))


Posle 19 godina?!
Ma, polako, kad se navikneš, lakše je....


Djina
selica_nena selica_nena 14:22 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

a brak mu dođe valjda ko ono:pu moje!


Moja kola, moja kuća, moja žena/muž... Tjah.
mrvicak mrvicak 15:33 08.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

A ne, ne, nisam baš tolko poklekla bolećivosti ljubavnoj - nećem da se odričem svog, "samo" pridodajem još i njegovo... mogu samo zamisliti zabavu koja me čeka pri potpisivanjima, (ne)odazivanjima na prozivanja i sl.

a još su oba prezimena poooduuugačka, hvala mami i tati što mi bar ime najkraće moguće
iris.davidovich iris.davidovich 15:14 09.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

moj dragi kad god vidi mladence kaže: jadni ljudi, ne znaju šta ih čeka.
a brak mu dođe valjda ko ono:pu moje!

ej, za to je moj stric, terajuci brata da se zeni, uvek govorio:
"sto njemu da bude bolje nego meni?"

meni se maticarka smejala, posto me videla da placem u opstini zbog prezimena. jedna od retkih situacija u kojim nisam primenila "uzmi oba" metodu, jer bih sad bila with a family name too hard to pronounce
Hansel Hansel 19:39 12.09.2009

Re: naći opravdanje:))))

Ja nikada nisam razumeo zašto žena (ili bilo ko) treba da menja prezime, pa i da pridodaje tuđe! Jedino nekako nezgodno možda malo za decu, koje prezime dati... (Mada znam za jedan slučaj da je devojka jedva čekale da promeni prezime, pa ga zadržala čak i kad se razvela!) Biološki bi imalo smisla - ženska deca po ženskoj liniji, muška po muškoj...

E, uvek imam neke blesave ideje!

A kao klinac, kad niko nigde nije pričao o predbračnim ugovorima, kada sam čuo o komplikacijama pri razvodu, smesta sam odlučio da ću pre ženidbe morati da imam ugovor sa ženom!
mrvicak mrvicak 13:33 08.09.2009

zvuči glupo iz usta udavače

(ovaj, za koji dan ću postati gospođa al koliko ja kontam, svrha braka, u stvari, preciznije, svrha formalnoga sklapanja braka, tih svedoka i potpisa - jeste razvod - tj. uređivanje odnosa u slučaju razvoda?!

Ili, drugojačije rečeno, ta formalizacija u slučaju kada delimo dobro nema nikakvu svrhu, čemu... ali ima svrhu kad dođe do onoga "i u zlu" tj. tada nam ne dopušta da u afektu odlučimo da više ništa ne delimo, pa makar i preko grbače novopridošlih članova male zajednice, koje tu niko ništa nije pitao, ali su silom prilika sudionici i dobra i zla međ supružnicima... elem, da nam ne dopusti da tada u afektu radimo koješta, već nas primora da i ako odlučimo da raskantavamo stvar, ravnopravno podelimo obaveze, prava i odgovornosti...
selica_nena selica_nena 13:49 08.09.2009

Re: zvuči glupo iz usta udavače

(ovaj, za koji dan ću postati gospođa al koliko ja kontam, svrha braka, u stvari, preciznije, svrha formalnoga sklapanja braka, tih svedoka i potpisa - jeste razvod - tj. uređivanje odnosa u slučaju razvoda?!


Ma to, bre, i meni naopako. Potpisujemo se da dobrovoljno stupamo u brak, a već mislimo na razvod!
Al' nemoj da te ova priča zbunjuje, ima dobrih brakova i ako se oboje potrudite, može to da ispadne sasvim lepo. Eto, i ja se jedva nakanila, al' kuc, kuc, kuc u drvo, da ne ureknem... Mislim traje to, samo i dalje verujem da je moglo da traje i bez potpisa.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:50 08.09.2009

Re: zvuči glupo iz usta udavače

Ej, mrvičak, stvarno nije strašno, mislim, jeste malo boli upala mišića, viličnih, od cmakanja i čestitanja, ali brzo prođe...

I javi kad bude da čestitamo!!!!

Djina
mrvicak mrvicak 15:35 08.09.2009

Re: zvuči glupo iz usta udavače

Javljam obavezno!
A i hvala rapunzel - ja zagrizla, pa šta bude
antioksidant antioksidant 13:47 08.09.2009

.

što moraš da se javiš kad izlaziš iz kuće




Ја сам узео женино ново презиме. Матичарка је решавала једначину са две непознате док јој присутни нису помогли шта да упише.

Поглед на њу током "решавања" ... priceless
selica_nena selica_nena 13:52 08.09.2009

Re: .

Ја сам узео женино ново презиме. Матичарка је решавала једначину са две непознате док јој присутни нису помогли шта да упише.


Uuuuuuu, tačno je zamišljam kako trepće preko naočara! I? Je l' vam sad lepše?
antioksidant antioksidant 14:06 08.09.2009

Re: .

Uuuuuuu, tačno je zamišljam kako trepće preko naočara! I? Je l' vam sad lepše?

Сваки дан је све лепше...
И сваке ноћи...
: )
selica_nena selica_nena 14:12 08.09.2009

Re: .

Drago mi je što to čujem.
roland_h roland_h 13:48 08.09.2009

brak?

jel to

ne planiram da upražnjavam...


Nisam zaplakala ni kad su me izveli iz kuće, ni kad sam sela u fijaker, ni posle kad sam se osvrnula i videla tatu da stoji naslonjen na kapiju.


obicaji koji sugerišu da je žena samo predmet razmene, trgovine a u našem narodu ih ima dosta, su mi posebno problematični.
da si se tako osećala možda bi plakala, ali je očigledno da ti brak doživljavaš na drugi, po meni, mnogo zdraviji način.

kod mene si vip!
selica_nena selica_nena 13:57 08.09.2009

Re: brak?

obicaji koji sugerišu da je žena samo predmet razmene, trgovine a u našem narodu ih ima dosta, su mi posebno problematični


E vala da znaš! Mene najviše nervira rečenica: "Mi ženimo, imamo pravo da zahtevamo." I onda počne neko cepidlačenje, pogađanje oko darova i broja gostiju, budalaštine koje u startu pokvare odnose između dve familije.

P.S. A za ovo VIP ti hvala.
roland_h roland_h 14:13 08.09.2009

Re: brak?

cepidlačenje, pogađanje oko darova i broja gostiju, budalaštine


pre nego se potpiše ugovor da se sve detaljno dogovori.

do sada sam eskivirao xy svadbi a morao da odem na dve.
na jednoj sam doživeo prizor koji me i dalje noću, povremeno poseti.

mladoženja ili neki njegovi ˝posrednici˝ na ulazu u mladinu kucu plaćaju za nju neke silne evriće.
gledam, ne mogu da verujem kad ni ovi mladini nisu naivni- traže još para!
nekako na kraju dogovoriše koliko sve to ˝košta˝ i odvedoše mladu koja je blistala od sreće.
malo mi falilo da zovnem policiju!
selica_nena selica_nena 14:20 08.09.2009

Re: brak?

Kupovina mlade! Grozno, bre. Zamisli kako izgleda kad dođu prijatelji na razgovor pa počne: Kola da se kite tako-i-tako (zlo mi kad vidim ćebe na kolima), da se daruje taj-i-taj, i to...- pa sledi spisak darova. Još mi je strašnije pogađanje miraza. Kao, ja uz ćerku dajem dva lanca zemlje i spavaću sobu!
Stvarno.... Uh!
roland_h roland_h 14:24 08.09.2009

Re: brak?



ja ti čestitam na tome šta si sve izdržala i na kraju blog napisala!
iris.davidovich iris.davidovich 15:16 09.09.2009

Re: brak?

obicaji koji sugerišu da je žena samo predmet razmene, trgovine a u našem narodu ih ima dosta, su mi posebno problematični.

xexe, kupovina mlade maj fejvorit an
ja sam ostala nekupljeTa
albicilla albicilla 14:02 08.09.2009

vazan je

dobar kraj
selica_nena selica_nena 14:04 08.09.2009

Re: vazan je

albicilla
dobar kraj


Misliš onaj koji se ne nazire?
mrvicak mrvicak 15:38 08.09.2009

Re: vazan je

selica_nena
albicilla
dobar kraj


Misliš onaj koji se ne nazire?


Pa valjda mu to definicija dobrog kraja = dobar kraj = kraj koga nema....

Iskreno, to nekako ne volem kad se brak, venčanje tretiraju kao kraj, kao sad smo završili sve što treba... ljudi, ja bi tek da počinjem!
AlexDunja AlexDunja 14:04 08.09.2009

...

ja jos ne videh ni jedan
jedini suvisli razlog za potpis.
selica_nena selica_nena 14:11 08.09.2009

Re: ...

Ni ti?
E, evo ti za to
roland_h roland_h 14:16 08.09.2009

Re: ...

neki bi rekli da je jedan od razloga taj da se eksploatisanje žene učini legalnim, prihvatljivim.
rapunzel rapunzel 14:20 08.09.2009

Re: ...

neki bi rekli da je jedan od razloga taj da se eksploatisanje žene učini legalnim, prihvatljivim.

pa to valjda zavisi od žene. nisam baš sigurna da važi za one koje poznajem.
roland...nekada sam se družila sa dečkom koji se tako preziva
roland_h roland_h 14:30 08.09.2009

Re: ...

pa to valjda zavisi od žene. nisam baš sigurna da važi za one koje poznajem.


naravno da zavisi od žene prvenstveno!
mislim da to što sam rekao ne važi ni za nenu.

na žalost često jeste slučaj da je žena u braku eksploatisana. prijateljica je sa svojih trideset i nesto godina rodila tri puta! posle prvog deteta ona nije želela više.

nekada sam se družila sa dečkom koji se tako preziva


drago mi je ako sam bio okidač za neke lepe uspomene!
selica_nena selica_nena 14:27 08.09.2009

Samo da se javim

Moram na posao, al' eto me začas!

P.S. Šta ti je navika, a?
mladen.mladen mladen.mladen 15:03 08.09.2009

...

ideš svuda u paru - mislim da me ovo u celoj prici najvise plasi.)
rapunzel rapunzel 15:21 08.09.2009

Re: ...

nema čega da se plašiš, ideš svuda u paru ako ti to stvara zadovoljstvo.
sad ispada da sam ja neki zagovornik braka. jok! ja samo verujem u ljubav i bilo kakvu vrstu zajednice
iz ljubavi. sve što se dešava iz koristoljublja, ne valja.
ima jedna divna škotska poslovica:
ne ženi se zbog novca, njega uvek možeš da pozajmiš
miloradkakmar miloradkakmar 20:43 08.09.2009

Re: ...

mladen.mladen
ideš svuda u paru - mislim da me ovo u celoj prici najvise plasi.)

Eto, ja više ne idem u paru ili vrlo retko. Uvek nas je više od para ili žena ide sama. I ja idem sam ali na posao.
Pre par dana mrzelo je da ide na žensku žurku.
mladen.mladen mladen.mladen 20:58 08.09.2009

Re: ...

Pre par dana mrzelo je da ide na žensku žurku


a neko iz kuce je morao da ispostuje domacine i da ode ma koliko mu to tesko palo
lako je tebi milorade, i ja bih se tako zenio ,)
selica_nena selica_nena 21:39 08.09.2009

Re: ...

Eto, ja više ne idem u paru ili vrlo retko. Uvek nas je više od para ili žena ide sama.


E Milorade, k'o da gledam ovog mog! Stalno ga nešto pravdam, a jednom ću 'ladno da priznam - mrzelo ga da ide!

selica_nena selica_nena 21:40 08.09.2009

Re: ...

ja samo verujem u ljubav i bilo kakvu vrstu zajednice iz ljubavi.


Vidi mi osmeh
miloradkakmar miloradkakmar 21:46 08.09.2009

Re: ...

mladen.mladen
Pre par dana mrzelo je da ide na žensku žurku


a neko iz kuce je morao da ispostuje domacine i da ode ma koliko mu to tesko palo
lako je tebi milorade, i ja bih se tako zenio ,)

Ma, ja odavno ne idem na čisto ženske žurke.
Iskreno, unuka nam je sada najpreča.
miloradkakmar miloradkakmar 21:49 08.09.2009

Re: ...

selica_nena
Eto, ja više ne idem u paru ili vrlo retko. Uvek nas je više od para ili žena ide sama.


E Milorade, k'o da gledam ovog mog! Stalno ga nešto pravdam, a jednom ću 'ladno da priznam - mrzelo ga da ide!


Uvek se čovek poželi malo mira u sopstvenoj kući , 'ladnog piva, Premijer lige ili F1.
iris.davidovich iris.davidovich 15:20 09.09.2009

Re: ...

ideš svuda u paru - mislim da me ovo u celoj prici najvise plasi.)

to jeste jezivo, da ti ja, kao par, kazem, jer ih ima mnogo (iako ti nece priznati), koji misle da su u velikoj prednosti zbog toga, a svet dele na single i couple. i idu mi na zivce.
sentinel26 sentinel26 17:55 08.09.2009

Jesi li sigurna

Još nisam čula da su kumovi snosili ikakvu materijalnu, moralnu ili neku treću odgovornost.
da nije nikada bilo ove "treće" odgovornosti ?
I šta ima neko da svedoči o ljubavi i razumevanju, mislim šta se to tiče bilo koga sem ono dvoje, kojima je i bez tog potpisa lepo. Valjda će im posle biti još lepše?
Kako šta ima ?
Ako nema kumova, nema svjedoka, matičar bi mogao u kancelariji da notira njihovu želju besplatno.
Šta ti misliš kolika je taksa što matičar izlazi na licino mjesto ?
To je nečiji dohodak (prihod ).
Koliko popovi uzimaju dodatnu taksu kumovima ?
Pa kako bi bez onoga - "Kume izgore ti kesa!" ?
.. imaš na koga da se ljutiš, a i razlog za svađu
Ljutiti se i svadjati se možeš i bez potpisa.. ?

Ovo o pravljenju djece sas svjedoci i bez njih neću da komentiram, umjesto toga imaš preporuku.

selica_nena selica_nena 21:37 08.09.2009

Re: Jesi li sigurna


Ako nema kumova, nema svjedoka, matičar bi mogao u kancelariji da notira njihovu želju besplatno.


Znam jedan par koji je matičar venčao u odsustvu mlade. Mislim, mlada u tom trenutku bila u porodilištu, a mladoženja vrlo uticajan u svom mestu. I nisu hteli da im se prvo dete rađa vanbračno, pa udesili stvar.
A što se tiče popova - aj' nek mi neko objasni kako može trudnica da se venča, a ne može da se krsti? Jedan pop se ubio objašnjavajući mi kako krštenje ne dolazi u obzir, jer bi se automatski krstio i plod. A kad sam pitala zar pri venčanju ne venčava i plod, samo se namrštio i presek' diskusiju uz napomenu - Mnogo ti nešto zameraš crkvi!
niccolo niccolo 21:43 08.09.2009

Re: Jesi li sigurna

Znam jedan par koji je matičar venčao u odsustvu mlade

I inače je moguće zaključiti brak a da jedan od supružnika ne bude prisutan lično nego preko punomoćnika. Ne mogu baš oba da ne budu prisutna ali jedan može. Zanimljivo, stav je da punomoćnik ne može da bude istog pola kao i supružnik koji je prisutan na venčanju (mada to nigde nije tako propisano)...
heldin heldin 22:26 08.09.2009

Re: Jesi li sigurna

A što se tiče popova - aj' nek mi neko objasni kako može trudnica da se venča, a ne može da se krsti? Jedan pop se ubio objašnjavajući mi kako krštenje ne dolazi u obzir, jer bi se automatski krstio i plod. A kad sam pitala zar pri venčanju ne venčava i plod, samo se namrštio i presek' diskusiju uz napomenu - Mnogo ti nešto zameraš crkvi!


Svašta sam čula u crkvi, ali ovo...


lucidalina lucidalina 20:02 08.09.2009

zakon

u vreme kad sam se udavala, bilo je lakse urediti bracni zivot sa papirom - npr zdravstveno osiguranje. ja u to vreme nezaposlena, on imao posao = nas dvoje smo imali zdravstveno.

povracaj PDV-a od prvog stana: isto, s obzirom na to da imamo papir, uspeli smo da povratimo PDV na ceo stan, umesto samo na deo, da nismo imali papir.

u sustini, puno za birokratiju znaci da postoji papir.

meni licno, s obzirom da je ceo svet bio protiv moje veze sa sadasnjim muzem, bilo mi je lakse reci - fuck off, on mi je muz! nekako je to bio ukopani rov iz kojeg sam se ja branila, i u tom smislu sam zahvalna sto je takav zaklon mogao postojati.

evo sad ce 8 godina braka, i taj sto su svi bili protiv njega se pokazao kao stabilan i dobar muz i sjajan otac dvoje dece. pitanje da li bismo ostali zajedno da nije bilo na papiru, jer su mnogi pokusavali da nas razdvoje. ne znam, stvarno.

a to nema veze sa osecanjima prema nekome, to je sigurno. ni sa stabilnoscu veze. samo sa drustvenim prihvatanjem iste. i kao sto rekoh, sa birokratijom.

sorry sto sam malo zbunjena, nije mi vece za ovaj jezik, radila sam na nekom trecem pa ne umem da se izrazim

selice, interesantna tema, mada ako ocekujes neki konsenzus, mislim da on ne postoji, da je stvar ukusa, osobe, para, okoline, odgoja. ali interesantna tema, svakako. meni si odavno VIP
selica_nena selica_nena 21:31 08.09.2009

Re: zakon

Ma kakav konsenzus! Samo često čujem - žive zajedno, ali nisu u braku i setila sam se koliko je meni bilo teško da se odlučim.
stvar ukusa, osobe, para, okoline, odgoja.


Ja sam odgajana sa uverenjem da je jedan brak za ceo život, a nagledala sam se promašenih brakova. I što je najgore, svi su pre toga imali dugogodišnje zabavljanje (tako se onda zvalo) i ličili na ljubavne priče iz romana. Do potpisa. Šta se posle dešavalo, nisam baš sigurna, ali su patili i supružnici i deca i svi oko njih.
lucidalina lucidalina 18:06 11.09.2009

Re: zakon


Ja sam odgajana sa uverenjem da je jedan brak za ceo život, a nagledala sam se promašenih brakova. I što je najgore, svi su pre toga imali dugogodišnje zabavljanje (tako se onda zvalo) i ličili na ljubavne priče iz romana. Do potpisa. Šta se posle dešavalo, nisam baš sigurna, ali su patili i supružnici i deca i svi oko njih.


ma jasno mi je skroz, i meni je to licemerje odvratno, i taj tako bedan strah da se situacija promeni, kad je vec svima jasno da se menjati mora. ne kazem, ne treba dizati ruke cim se pojave problemi, ali ako neko pati, onda treba da stisne zube i promeni zivot.

zao mi je sto je vise niko ne pomisli na romanticnu ljubav kad se spomene brak. malo bih i dalje volela da ljudi veruju u to, kao deca u deda mraza.
selica_nena selica_nena 18:57 11.09.2009

Re: zakon

zao mi je sto je vise niko ne pomisli na romanticnu ljubav kad se spomene brak. malo bih i dalje volela da ljudi veruju u to, kao deca u deda mraza.


Eh, romantika! Šta to beše?
zeks92 zeks92 20:37 08.09.2009

promena ovoga ...

Nikako mi, recimo, nije bilo jasno ko je i zašto izmislio brak. Mislim, ako se dvoje već dobro osećaju kad su zajedno, vole se i lepo im da žive u istom prostoru, zašto to mora da se overi potpisom dva svedoka


bash duboke promene!


Lepi pozdravi!
selica_nena selica_nena 21:16 08.09.2009

Re: promena ovoga ...

Lepi pozdravi!

I tebi.
leetaloomis leetaloomis 20:47 08.09.2009

I ja pre toliko godina

sam govorila - nikad necu da se udam, nikad necu da imam decu. Sve mi se to cinilo kao okovi. Sestrinu decu sam smatrala kao svoju (i jos uvek, i kad ih volim i kad se derem na njih). A onda, odem na intervju za novi posao, i on udje u kancelariju i prvo sto mi je palo na pamet "ja cu za ovoga da se udam". Odakle sad crna udaja??!! Ali udala sam se za njega i rodila bebu i iako ne mogu da smislim njegovu familiju (a ni oni mene), ja sam zadovoljna celom pricom.
selica_nena selica_nena 21:11 08.09.2009

Re: I ja pre toliko godina

iako ne mogu da smislim njegovu familiju (a ni oni mene), ja sam zadovoljna celom pricom.


Padni mi na grudi, sestro slatka! To s familijom me baš nađe.
Što je, bre, nekima tako teško da prihvate snajku?
lucidalina lucidalina 18:10 11.09.2009

Re: I ja pre toliko godina

leetaloomis
sam govorila - nikad necu da se udam, nikad necu da imam decu. Sve mi se to cinilo kao okovi. Sestrinu decu sam smatrala kao svoju (i jos uvek, i kad ih volim i kad se derem na njih). A onda, odem na intervju za novi posao, i on udje u kancelariju i prvo sto mi je palo na pamet "ja cu za ovoga da se udam". Odakle sad crna udaja??!! Ali udala sam se za njega i rodila bebu i iako ne mogu da smislim njegovu familiju (a ni oni mene), ja sam zadovoljna celom pricom.


prst u uvo i uzivaj i u njemu i u bebi. familija ume tako da pokvari odnose. meni nije njegova nego moja kvarila. uzas. kad sam naucila da mojima zalupim vrata, onda sam pocela da uzivam u braku i deci.

sa svekrvom sam oduvek u super odnosima, volim je kao svoju mamu. sve je to za ljude, samo se ne treba dozvoliti da se jedis oko njih. uzivaj!
selica_nena selica_nena 19:02 11.09.2009

Re: I ja pre toliko godina

sa svekrvom sam oduvek u super odnosima, volim je kao svoju mamu


Ne volim nikog kao svoju mamu. A svekrvu...? Hmmmm. Nikad nismo živeli u zajednici i ok, poštujemo se, ali je to daleko od ljubavi.
heldin heldin 22:31 08.09.2009

Daleka

tema, meni. Ali,ako je ljudima dobro na ovaj ili na onaj način, imaju moju podršku, sve dok se vole i čuvaju svoju vezu!

Pozdrav!


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:37 08.09.2009

O BRAKU

"Brak je jedina avantura dostupna kukavicama." (Džulijan Barns)
selica_nena selica_nena 23:58 08.09.2009

Re: O BRAKU

Filip Mladenović
"Brak je jedina avantura dostupna kukavicama." (Džulijan Barns)


Hm, misliš da se sakriju? Prebace odgovornost?
112358oo 112358oo 09:23 10.09.2009

.

Mislim, ako se dvoje već dobro osećaju kad su zajedno, vole se i lepo im da žive u istom prostoru, zašto to mora da se overi potpisom dva svedoka u prisusutvu smrknutog državnog činovnika.

Ja ovde posmislim i na predbračni ugovor, kao izjavu ljubavi i poverenja.
a deca?

To je već pitanje. Zašto da mi decu pitaju druga deca kako to da se roditelji nisu venčali i šta sve sa onim ličnim kartama, pasošima, prezimenima? Na istoku dete nosi majčino prezime ako roditelji nisu venčani, ovde ne znam kako se to rešava.
Ima nešto dobro u tom braku. Nekako te ozbiljnije shvataju,

Ako ću tako da zaslužim ozbiljnost, nema potrebe da se trudimo. Ja bih da ostanem srećno neoženjen i naravno, neozbiljan. :))

A tekst je fenomenalan!
selica_nena selica_nena 11:00 10.09.2009

Re: .

A tekst je fenomenalan!


Hvala
g.radicevic g.radicevic 12:05 10.09.2009

hmmm....

E to je najbolje! Za sve što ti ne valja životu, za sva razočarenja i sopstvene padove, neostvarene snove i promašaje svališ krivicu na onog drugog. A to i jeste bio cilj, naći opravdanje. Zato su i trebali oni potpisi unapred.


ovo mu dodje
ko zavrshni rachun
znash ono na kraju godine
shto mnogi posle trkeljishu, analiziraju
i trazze rupe...

selica_nena selica_nena 12:55 10.09.2009

Re: hmmm....

ovo mu dodje
ko zavrshni rachun


Nije loše povremeno podvući crtu. Čisto da se čovek presabere
g.radicevic g.radicevic 13:29 10.09.2009

Re: hmmm....

Nije loše povremeno podvući crtu. Čisto da se čovek presabere


bolja varijanta....
...od oduzimanja
pozz OPTIMISTICHKI

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana