Društvo| Film| Hronika| Mediji| Muzika| Život

Šta to radiš, Kume?

Unfuckable RSS / 25.09.2009. u 06:04

Vežbamo za film, kume. Ti ćeš ovo isto da radiš, samo sutra..."

Karađorđe - Miloš Obrenović  
Josip Broz Tito - Aleksandar Ranković
Toma Nikolić – Vojislav Šešelj
Vojislav Šešelj – Vuk Drašković
Milo Đukanović – Momir Bulatović
Milo Đukanović – Ratko Knežević
Nenad Čanak – Miodrag Kostić
Rade Bulatović – Gradimir Nalić
Ceca Ražnatović – Milorad Ulemek
Mile Luković – Dušan Spasojević
Dragan Kićanović – Zoran Slavnić
Boris Tadić – Dragan Šutanovac
Goran Pitić – Aleksandar Vlahović
Đenka – Mirko Topalović
Najmanji zajednički sadržalac za ovu šarenu skupinu likova je - kumstvo. U našem narodu se kaže „Bog na nebu – Kum na zemlji.“
Sve češće se, međutim, ta umotvorina konvertuje u „...Kum pod zemljom.“

 
Goran Bregović i Emir Kusturica počinju da rade zajedno 1988. godine kada je Emir angažovao Gorana da piše muziku za njegov film „Dom za vešanje”. Kusturica je sledeće godine u Kanu dobio nagradu za najbolju režiju, a Bregović je kao autor muzike pobrao simpatije.
Saradnju su nastavili 1993. godine na filmu „Arizona drim” koji je osvojio „Srebrnog medveda” na Berlinskom festivalu. Pesme koje je potpisao Bregović, otpevao je Igi Pop. Iste godine Goran uzima Kusturicu za venčanog kuma.
Kumovi su saradnju nastavili i na filmu „Podzemlje”, za koji Kusturica dobija sledeću „Zlatnu palmu”, dok Kanom odjekuju trube i Bregovićeva muzika iz filma.
Veselje je bilo kratkotrajno : ispostavlja se da je muzička tema filma „Arizona drim” plagijat, i da je Bregović, kao svoju autorsku, podmetnuo jednu korzikansko-jevrejsku pesmu. Igi Pop, legendarni rok muzičar, doživeo je niz neprijatnosti zbog toga, a francuski sud je Bregovića novčano kaznio. Emir je bio veoma ljut jer ga je Goran, kako kaže, obrukao i pred Igijem Popom i pred svetom. Istovremeno Šaban Bajramović u domaćim i američkim medijima optužuje Gorana Bregovića da je u filmovima „Dom za vešanje” i „Podzemlje” ukrao pesme koje je ovaj komponovao još pre dve decenije, ali bez nekog većeg odjeka.
  Zbog svega toga Emir prekida svaki kontakt sa Bregovićem i daje čuvenu izjavu: „Bregović ima moral morskog krastavca”, na šta Ovaj odgovara: „Umetnici nemaju obavezu da budu dobri ljudi.
- i svako nastavlja svojim putem. Sve do nedavno :
 Niotkuda, u nedelju uveče, Goran Bregović u razgovoru za 'Red Carpet' Nove TV spominje Kusturicu tvrdeći kako je pristao da piše muziku za njegove loše filmove samo zato što mu je tada bio potreban novac.
Neki izvori, međutim navode da je Bregovićeva izjava zvučala malo drugačije: „Loše filmove ne može spasiti dobra muzika“ te da se Kusturica - samoprepoznao :
 „U emisiji „Red karpet” nisam pomenuo ni K od Kusturica. Jesam, doduše, rekao da sam muziku za njegove filmove radio zbog novca i ne vidim šta je tu sporno. Takođe, kazao sam i da filmsku muziku ne radim već deset godina i zaključio da je nisam dobro ni radio. Ne vidim šta je sporno ni u mojoj izjavi da lošem filmu ne može da pomogne ni dobra muzika. Kusturičin film ‘Crna mačka beli mačor’ u usta nisam uzeo, a ko ne veruje, nek na www.redcarpet.novatv.hr pogleda snimak emisije“ - izjavio je Goran Bregović za „Blic”.

  Ne časeći ni časa, što bi svojevremeno rekao proslavljeni radio reporter – Nemanja K. Je opalio po lopti :
Ponudio sam mu posao kada smo ga našli u Parizu, bledog i neuhranjenog, pa sam ga angažovao iz samilosti. Prvo smo ga nahranili, da ne umre gladan. Bilo mi ga je žao kad sam video u kakvom je stanju. Znate li kako mi je uzvratio? Tako što je za moj film „Arizona drim" ukrao jednu korzikansko-jevrejsku pesmu. To je primetio svetski poznat muzičar Igi Pop, pred kojim sam se potpuno obrukao. Eto kako je on zarađivao novac kod mene - kradući tuđe pesme koje je meni prodavao. Kada ga je francuski sud osudio da plati kaznu, taj iznos bio je manji od onog koji je zaradio . Bregović apsolutno nije merodavan da procenjuje kvalitet mojih filmova.Kusturica je proslavio Bregovića, a ne obrnuto. Da mu nije bilo mene da ga izvedem u svet, danas bi svoj najveći koncert mogao da svira u Beloj Crkvi. Pokrao je svu muziku juga Srbije i sada je prodaje po celom svetu kao svoju. Nadam se da će, kada ne bude imao od koga da krade, da završi u Beloj Crkvi. U mojim filmovima glume Džoni Dep i Selma Hajek, najveće holivudske zvezde, a on će da procenjuje da li valjaju ili ne?! Ma on je jedna obična budala, koja misli da nešto zna
Tajming Bregovićeve izjave objašnjen je na sledeći način:
Pred koncert sa Severinom u Splitu, napadajući mene želeo je da odobrovolji gradonačelnika, čuvenog „srboljupca”. A drugi razlog je novac. Koncerti „No smoking orkestra” su plaćeniji nego njegovi, a to je ono što ga, čini mi se, najviše boli
Stiže, potom, sitna knjiga iz Pariza :
Kusturica me apsolutno ne zanima! Briga me šta je pričao za mene, nemam nikakav komentar na njegove izjave. Jedino želim da demantujem da ću održati koncert u Splitu. Nikakva svirka „Orkestra za svadbe i sahrane" nije planirana u tom gradu
...dok iskusni Raka Marić zabija efektan autogol sledećom umotvorinom :
Pa šta ako je rekao da mu se Kusturičini filmovi ne sviđaju? Je l' to znači da bi sve one kojima se ne dopadaju filmovi Emira Kusturice trebalo proterivati iz Srbije i pretiti im krahom?! To nema veze sa mozgom! To što Kusturica priča više govori o njemu samom, nego o Goranu
...i malo biserja za kraj :
O medijskim špekulacijama da je u vezi sa brojnim ženama, Bregović skromno ne potvrđuje: 
"Ma svašta se u novinama piše. Znate kako kod nas kažu: I na tarabi piše pička, pa..."
Dok je bio u bolnici u Beogradu zbog pada sa višnje, sestre su navodno komentarisale veličinu njegovog polnog organa. (eto Džoni, saznadosmo najzad „...i kog vraga rade sestre u mraku..?“ )
"Navikao sam se na to. Ako nemate kondiciju da izdržite te budalaštine, nemojte se baviti ovim poslom. Mogli su i da napišu da mi je mali, to bi bilo još gore. Ako ništa, ovo je bar bolje. Sada kad putujem, zbog komada metala i šrafova koje imam u kičmi, stalno "zvonim" na aerodromima!
Bregović se pohvalio da je dobio počasni doktorat na engleskom univerzitetu "Shefield". 
"Čuo sam da slične počasne doktorate imaju i Bob Dilan i još nekoliko muzičara. Ispričali su mi da je nekoliko profesora sahranjivalo svoje rođake uz moju muziku, tako je i krenula neka zainteresovanost za mene"
Kusturica komentariše napise o Bregoviću kao velikom zavodniku na sledeći način :
"Vidio sam da je u tom smislu pominjao "pičku i tarabu". Pa to je njegov vokabular, voli on tako slikovito da se izražava i da koristi te mačo izraze. Apsolutno sam ubijeđen da bi sa takvim talentima bio sjajan porno-glumac. Da mu nisam dao šansu da pravi muziku u mojim filmovima, niko za njega ne bi ni čuo. Završio bi kao porno-glumac, sto posto. Izgleda da služim kao svojevrstan "katalizator" za takve gmazove, koji grade svoje karijere pljuvanjem po meni. Pogledajte samo šta se dešava sa koncertom u Splitu. Bregović će bez problema da svira tamo, a nas Srbe u tom gradu i dalje bacaju u more i njihov gradonačelnik svašta priča o nama"

Meni je mnogo slatka ova mala rasprava, senzibilni ti umetnici, pa to ti je.
 Vlasnik Planine i Pozajmljivač Pesama  (zavisno ko čita : može i poznati Reditelj i poznati Kompozitor) 
malo se raspravljaju oko toga ko je veći lopov, ko je veći lažov, ko je manje bitan, ko je više plaćen, ko je pošten a ko je smrad, ko je human a ko gmaz, ko je koga spasao a ko koga prodao - uz neizbežno otimanje o šajkaču, boldovanje dnevne politike i diskretne zvuke Marša na Drinu kao lajtmotiv. 
Srećom pa još nije počelo prebrojavanje srpskih krvnih zrnaca, jer : Kum nije Dugme.

Petak je.

Uživajte, ako možete : ) 

izvori (između ostalih)

http://www.24sata.info/zabava/showbussines/16361-Kusturica-uzvraca-Bregovic-bez-mene-bio-porno-glumac.html
http://www.jutarnji.hr/spektakli/estrada/clanak/art-2009,9,24,,177328.jl
http://www.blic.rs/zabava.php?id=112198
http://www.svet.rs/clanak/bregović-iz-pariza-poručuje-„kusturica-me-apsolutno-ne-zanima“
http://www.svet.rs/clanak/kusturica-žestoko-uzvratio-na-bregine-prozivke
http://www.rtvmo.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=26653&Itemid=2

 



Komentari (1087)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 09:48 25.09.2009

Re: dear

pa ok - imamo Stvaraoca i Prodavca, dakle. Možda je marža bila problem (da se malo našalim)
Ali, malo mi je čudna ova formulacija :
Kusta je mozda maznuo pola planine, ali je dobar reditelj

tj nejasno mi je kako onda neko takav može za nekog drugog da priča da je lopov, to mi onako malo...bode oči / uši / štaveć
Osim toga, na početku njihove saradnje (a navedena je '88) Bregović je bio sve samo ne "izgladneo i bled"
ivana23 ivana23 09:54 25.09.2009

Re: dear

Rip Kirbi
U kojem Kustinom filmu igra Selma Hajek? Nisam upoznat.




Buducem, "Sedam prijatelja Pancha Ville i žena sa šest prstiju".
sybil sybil 10:00 25.09.2009

Re: dear

Kusta je mozda maznuo pola planine, ali je dobar reditelj


ja sam se raspravljala sa jednim mojim prijateljem o bregovicu. on kaze- kao sto ti pises naucni rad, imas reference, tako i on pise muziku sa referencama, tako da to nije plagijarizam. ali, ja ne mogu da napisem rad ako imam samo reference, moram nesto svoje da imam sto je sustina rada, ne moze samo kopipejst.
omega68 omega68 10:17 25.09.2009

priče moje nane...

Puj, puj daleko bilo znači da bežim od kuma gde god ga vidim?

A znači zato je moj kum dolazio da mi kaže da ga je i treća žena ostavila i sada je sam?


došao kum pred ručak kod kumova, a kuma ga reda radi pita da li je gladan i da li hoće da ruča sa njima.
-ma nisam gladan, ne mogu , dobro 'ajde malo...
Pojeo kum ''boga'' , a kuma mu kaže pomalo prekorno
- ne veruj, kume, pasjim ustima.

Pred ručak kuma ''tera'' kuma da ruča i na kraju mu sipa jednu sarmu.Muž je iznenađeno pita što se bruka sa jednom sarmom pred kumom
- pa nije kum ala pa da pojede dve sarme.

-Što si se tako postideo?
Ko da si prdnuo pred kuma


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:26 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable
pa ok - imamo Stvaraoca i Prodavca, dakle. Možda je marža bila problem (da se malo našalim)
Ali, malo mi je čudna ova formulacija :
Kusta je mozda maznuo pola planine, ali je dobar reditelj
tj nejasno mi je kako onda neko takav može za nekog drugog da priča da je lopov, to mi onako malo...bode oči / uši / štaveć
Osim toga, na početku njihove saradnje (a navedena je '88) Bregović je bio sve samo ne "izgladneo i bled"

jedna stvar je kada prodajes Fantu u svojoj prodavnici, ali je sasvim ruga stvar ako kada tu istu Fantu prodajes ka SVOJ proizvod.
Bregi niko nije nudio da krade tudju muziku, a ovo sa Kustom ima dublje tragove ne bi on to mogao sam, akomerazumes. prosto, stvari se ne mogu porediti, tako ja mislim.
ja se ne secam brege '88. ne znam da li je bio izgladneo i bled, ali ne mogu da se setim sta je radio? moze mali hint pa da kusti pridodamo i epitet lazova? ili ga vec ima?

ps. for the record: ne branim Kustu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:29 25.09.2009

Re: dear

tako i on pise muziku sa referencama, tako da to nije plagijarizam.

ako napises rad i uvek u fusnotama ili na kraju teksta navedes sve te reference, to je jedno. ali ako uzmes tudju melodiju u kazes da je tvoja i ne pominjes tog drugog autora, ona je to plagijt, ili prosto - kradja autorskog dela.
Unfuckable Unfuckable 10:51 25.09.2009

Re: dear

ja se ne secam brege '88. ne znam da li je bio izgladneo i bled, ali ne mogu da se setim sta je radio? moze mali hint pa da kusti pridodamo i epitet lazova? ili ga vec ima?
ps. for the record: ne branim Kustu.

ma ne branim ni ja Bregovića (ali mi upada u oči ko se više zažario u toj maloj razmeni, nije nesimptomatično) nego mi je malo poznat taj modus operandi : prvo se kao ljubimo u usta sa jezikom, pa smo kao baje i braća po krvi, pa se kao malo pokarabasimo, pa se onda kao malo pljujemo (ne videći da tako i po sebi pljujemo)
Što se tiče te '88, wikipedija kaže sledeće :

"Krajem 1988. godine izašao je album „Ćiribiribela“ s „Đurđevdanom“ kao mega-hitom. Iskoristivši stih Đorđa Balaševića A ja nisam s onom koju volim i staru romu temu, Bregović je uz pratnju orkestra Feata Sejdića, napravio pesmu koja će postati najveći hit Bijelog dugmeta. Na snimanju ploče, kao gosti su se pojavili Hor srpske pravoslavne crkve, Prvo beogradsko pevačko društvo, klapa Trogir, bubnjar Vlada Golubović (iz Bajage i instruktora) i basista Nenad Stefanović Japanac.
Političke teme su bile pristune i na ovom albumu u vidu spajanja himne Lijepa naša i pesme Tamo daleko. Publika u Hrvatskoj i Srbiji loše je primila ovaj miks i žestoko zviždala tokom njegovog izvođenja na koncertima. Ostatak albuma čine pesme "Evo zakleću se", "Napile se ulice", "Ako ima boga", "Šta ima novo".
Početkom 1988. godine Bijelo dugme polazi na dvomesečnu turneju, ali posle koncerta u Derventi, Alen Islamović mučen bolovima u bubrezima napušta grupu i odlazi kući u Bihać. Turneja se naglo prekida, otkazuju se koncerti u Kini i Sovjetskom Savezu, a Bregović odlazi u Pariz. Niko tada nije pomislio da će do sledećeg koncerta najpopularnije grupe bivše Jugoslavije proći čak šesnaest godina. Pravi razlozi za raspad grupe nisu nikada otkriveni, ali većina ljudi misli da je raspad SFRJ izazvao raspad grupe, jer je grupa često smatrana za simbol jedinstva naroda Jugoslavije.
"
antioksidant antioksidant 11:13 25.09.2009

Re: dear

ps. for the record: ne branim Kustu.

mada ti ne ide lose
rapunzel rapunzel 11:40 25.09.2009

Re: dear

prvo se kao ljubimo u usta sa jezikom, pa smo kao baje i braća po krvi, pa se kao malo pokarabasimo, pa se onda kao malo pljujemo (ne videći da tako i po sebi pljujemo)

al' ovo se kod nas ne desava samo kumovima, već onako općenito.
nisu sva kumstva sklopljena iz biznisa i koristoljublja.
sve zavisi kome je kakav cilj bio pri sklapanju poznanstva ili pri odabiru kume.
ima mnogo trenutaka sa mojom Kumom koja su mi uveličale i ulepšale život!
koliko je volim i cenim vidi se npr. iz toga što je ona prva osoba kojoj sam javila da sam u drugom stanju.
višnjaaaaa
vishnja92 vishnja92 11:47 25.09.2009

Re: dear

kojoj sam javila da sam u drugom stanju.

i rascmizdrila me nasred firme, u totalnoj jurnjavi :)))

Unfuckable Unfuckable 11:51 25.09.2009

Re: dear

pa rekoh već LL - izgleda da su ova "obična" kumstva ipak pravljena od malo bolje građe, zato gore i jesu navedena ta "neobična" kumstva
antioksidant antioksidant 12:19 25.09.2009

Re: dear

nisu sva kumstva sklopljena iz biznisa i koristoljublja

angie01 angie01 12:41 25.09.2009

Re: dear

niko npr ne zna kako rade veliki magovi filma evrope i USofA? da li je zaista tu nesto bolja slika? mozda i nije ali mi to ne znamo


kako to mislish ne znamo- ovo nije pitanje!

svako ko se iole bavi filmom- zna kako!

a i mi ljubitelji barem mozemo kroz istu vizuru da provuchemo i one i ove-..mislim onoliki verifikovani magovi filmske umetnosti, svakako ne mogu da se uklope u oveko paushalnu i povreshnu konstatciju!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:34 25.09.2009

Re: dear

angie01
niko npr ne zna kako rade veliki magovi filma evrope i USofA? da li je zaista tu nesto bolja slika? mozda i nije ali mi to ne znamo
kako to mislish ne znamo- ovo nije pitanje!
svako ko se iole bavi filmom- zna kako!
a i mi ljubitelji barem mozemo kroz istu vizuru da provuchemo i one i ove-..mislim onoliki verifikovani magovi filmske umetnosti, svakako ne mogu da se uklope u oveko paushalnu i povreshnu konstatciju!

pa ne znam ko je kum Stivenu Spilbergu i zasto je npr. Džon Vilijams prestao da pise muziku za filmove o Hari Poteru ali ih zato pise redovno za Stivena. ne znamo koliko muzike orkestratora njegovih partitura zaista ima u partiturama pomenutog kompozitora koje isti potpisuje...? to ne znamo. nisam sigurna da sam razumela tvoje pitanje, pogovoto znak uzvika?
ja nisam ni konstatovala nista, te nema nikakve pausalnosti. ja sam se pitala: koliko slicnih stvari ima Tamo, da li ih ima ili ne? ja ne znam. da ne znas mozda ti? prosvetli nas, pls.

ma ne branim ni ja Bregovića (ali mi upada u oči ko se više zažario u toj maloj razmeni, nije nesimptomatično) nego mi je malo poznat taj modus operandi : prvo se kao ljubimo u usta sa jezikom, pa smo kao baje i braća po krvi, pa se kao malo pokarabasimo, pa se onda kao malo pljujemo (ne videći da tako i po sebi pljujemo)

Krajem 1988. godine izašao je album „Ćiribiribela“ s „Đurđevdanom“ kao mega-hitom. Iskoristivši stih Đorđa Balaševića A ja nisam s onom koju volim i staru romu temu, Bregović je uz pratnju orkestra Feata Sejdića, napravio pesmu koja će postati najveći hit Bijelog dugmeta.
volela bih da preciziraju sta znaci "iskoristiti"?
brega se jeste proslavio kao kompozitor filmske muzike uz kusturicu. ne kazem da ga niko ne bi nikada ni angazovao, ali tako je bilo. ne mozemo brisati proslost.
kusta je samo mogao maaaalko da se raspita sta i kako mu kum radi pre nego sto ga je unajmio. a to pljuvanje medjusobno? pfuuuu!
mislim da su moralno i jedan i drugi na slicnom nivou, tog morskog krastavca. jednom je kusta rekao za bregu da je on covek koji ti prvo ukrade novcanik pa te posle za tvoje pare izvede na rucak.
ne vidim da je kusta nesto drugo, glede otimanja planina. samo podvlacin razlicku: kusta ne krade tudje ideje ili gotove filmove i ne proglasava ih svojim. goran bregovic radi upravo to.
kusta je dobar umetnik ali los covek.
brega je los umetnik i los covek.
tu razliku pokusavam da podvucem.

a to kumovstvo, gde se prvo ljubimo, bratimimo i ostalo, a posle se pljujemo i gadjamo iz puske? to je tako tipicno kada se radi o kumstvu iz koristoljublja e, tu je brega uspeo da nasamari kustu, i ovaj je besan. samo sto vidimo da je kusta usvojio taj bregin princip: otmi tudje i kazi da je tvoje.

Unfuckable Unfuckable 13:39 25.09.2009

Re: dear

e, kad smo već kod toga, ko se seća kada je pok Minimaks isprozivao (pre 100 godina) Bregovića za "Ne spavaj mala moja...", pa je ovaj pošizeo (kao) i posle, zbog samo jednog upotrebljenog stiha ("A koliko si ih imala do sad" ) potpisao ispod te pesme i Jiržija Šotolu
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:48 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable
e, kad smo već kod toga, ko se seća kada je pok Minimaks isprozivao (pre 100 godina) Bregovića za "Ne spavaj mala moja...", pa je ovaj pošizeo (kao) i posle, zbog samo jednog upotrebljenog stiha ("A koliko si ih imala do sad" potpisao ispod te pesme i Jiržija Šotolu

ne secam se (ja sam mladža, hehehe)
dobar podatak.
Unfuckable Unfuckable 13:52 25.09.2009

Re: dear

pa ok, eto i mi penzosi možemo nečemu da koristimo
ali poenta kod te '88 kada je počela saradnja dva buduća kuma, bila bi da su oni tada snimili album, išli na turneju, radilo se... = bilo je para, itekako
sybil sybil 13:56 25.09.2009

Re: dear

otmi tudje i kazi da je tvoje
plagijarizam je svugde u svetu krivicno delo . kada bi neko ovde u americi predstavio tudji rad kao svoj izgubio bi posao-licencu i nema zajebancije sa tim.
topcat topcat 14:05 25.09.2009

Re: dear

BebaOdLonchara


elem, Kusta je mozda maznuo pola planine, ali je dobar reditelj, sta god ko rekao. najveca razlika izmedju njih dvojice je u tome sto je Kusta dobar u svom poslu reditelja, a Brega nije. Brega je muzicki lopov, manipulator, prevarant. Govorim o njemu kao "kompozitoru".


Sve potpisujem, mada to što je dobar redatelj ne čini Kustu manjim manipulatorom.
Za Bregu još dodajem da je domaće muzičare koji su mu pred par godina ovdje svirali KATASTROFALNO loše platio!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:10 25.09.2009

Re: dear

ali poenta kod te '88 kada je počela saradnja dva buduća kuma, bila bi da su oni tada snimili album, išli na turneju, radilo se... = bilo je para, itekako

jeste, zbog tog karakteristicnog seljackog zvuka breginog ga je kusta i uzeo. to da ga je lebom ranio a ovaj kao bio siromah, je za knjigu 100 najboljih vitzeva ever.
nego kad si pomenuo minimaxa, da li imas/ili neko ovde, neku formu (digit, text...) njegovih sumanutih vitzeva iz Tup-tup emisije, tipa, sreli se masinovodja i UN zgrada na samitu o podvodnom rastinju...?
topcat topcat 14:12 25.09.2009

Re: dear

sybil
plagijarizam je svugde u svetu krivicno delo . kada bi neko ovde u americi predstavio tudji rad kao svoj izgubio bi posao-licencu i nema zajebancije sa tim.


Službeno - da.
U muzici je samo malo teže dokazivo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:21 25.09.2009

Re: dear

Sve potpisujem, mada to što je dobar redatelj ne čini Kustu manjim manipulatorom.
Za Bregu još dodajem da je domaće muzičare koji su mu pred par godina ovdje svirali KATASTROFALNO loše platio!

on sve katastrofalno placa. mislim, prezirem ga iz dna svoje duse...gde je Bili Piton da ga pljujemo zajedno?

a kusta je manipulator...nisam porekla nigde ima toliko velikih umetnika, biznismena, naucnika koji su bili prave hulje. postoji jedan kompozitor kome sam zaboraila ime, kome je negde u srednjem veku npr., papa oprostio sve grehe inkluding ubistvo, zbog prelepe muzike koju je pisao brega ne bi dobro prosao kod pape, hehe. kusta vec...pa nisam sigurna
Kazezoze Kazezoze 15:10 25.09.2009

Re: dear

sybil
otmi tudje i kazi da je tvoje
plagijarizam je svugde u svetu krivicno delo . kada bi neko ovde u americi predstavio tudji rad kao svoj izgubio bi posao-licencu i nema zajebancije sa tim.

zezash se, zar ne?
pa ameri su najveci plagijatori, ne samo u muzici nego i u svemu ostalom...



ovom pesmom su se the tokens-i obogatili. srecom oni su ostali nepoznati jer su bili ochajni muzichari, ali je pesma ostala upamcena kao jedan od najvecih hitova americhke i svetske moderne muzike.
orginal, naknadno (30-ak godina kasnije), stizhe iz juzhne afrike i predstavlja duhovnu pesmu zulu plemena i ladysmith black mombazo je pevaju ovako:

Bili Piton Bili Piton 15:44 25.09.2009

Re: dear


BebaOdLonchara

pa ne znam ko je kum Stivenu Spilbergu i zasto je npr. Džon Vilijams prestao da pise muziku za filmove o Hari Poteru ali ih zato pise redovno za Stivena. ne znamo koliko muzike orkestratora njegovih partitura zaista ima u partiturama pomenutog kompozitora koje isti potpisuje...?


Kod Dzona Viljemsa? Sve je njegova muzika, ja bih rekao, ako nista drugo onda kao klavirski izvod, orkestratori samo rade svoj posao tj. orkestriraju. Takodje, Viljems tu i tamo orkestrira i sam, cesto i diriguje, ako se ne varam.

Kod Bregovica 200 na 100 to nije slucaj. Osoba koja mu je radila orkestracije i mnogo stosta drugo za Underground (a cije ime stoji minijaturno na odjavnim kreditima) mi je to licno potvrdila svojevremeno, njen posao nije bila samo orkestracija vec i "dokomponovanje", na brojnim mestima. Recimo onaj jedan gudacki segment a la Pjacola koji se provlaci kroz film, vrlo sentis - to nije napisao Bregovic, Bregovic je samo dao okvirne smernice sta mu tu otprilike treba, i, mozda, ponudio melodiju ili deo melodije. To je orkestrator dakle ne samo orkestrirao za gudace vec je tu dosta bilo i njegovog licnog autorskog inputa.
angie01 angie01 15:44 25.09.2009

Re: dear

. ne znamo koliko muzike orkestratora njegovih partitura zaista ima u partiturama pomenutog kompozitora koje isti potpisuje...? to ne znamo.


pa to ti kazem,..ti paushalno uporedjujesh stvari, kao da je to tako, a nije,..sa idejom valjda,..tako sam ja barem razumela,..koliko mozda slichnih situacija ima u svetskim filmovima- a da mi to ne znamo, ovde osudjujemo, a eto svi tako,...a u ozbiljnom svetu su autorska prava prilichno regulisana i to ne ide bash tako kako si ti postavila- da eto mi ne znamo, a neko je potpisao, kao shto je to u ovom sluchaju koji se ovde tretira,..jer tamo za jedan takt, figurativno recheno- padaju ozbljne tuzbe i placa se velika odshteta,..i da li mislish da sve novine i mediji ne bi brujali o tome,..samo ne bi bila prisutna arogancija nekog, ko je svevstan da moze tako da prodje- nego bi mogao da zaboravi da se vishe time bavi- jer i da hoce, niko ga vishe ne bi zvao!

ako je dovoljno prosvetljenje:)))
ninasimone ninasimone 18:38 25.09.2009

Re: dear

Bili Piton

Bregovic je samo dao okvirne smernice sta mu tu otprilike treba, i, mozda, ponudio melodiju ili deo melodije. To je orkestrator dakle ne samo orkestrirao za gudace vec je tu dosta bilo i njegovog licnog autorskog inputa.

prvo moram disclaimer: ne branim Bregovica
Ovo je dosta uobicajen nacin rada i u drugim visoko-budzetnim kreativnim produkcijama (nisam uspela da smislim bolji izraz, sorry). Modni kreator ima mali milion dizajnera koji rade za njega po istom principu a setimo se i slikarskih segrta iz doba renesanse. Zaboravljamo da se ovde radi pre svega o industriji gde se vrte velike pare a tu nema bas mnogo mesta za neku 'autenticnu umetnost'. Do sporova dolazi kad neko bas pretera a ostecena strana ima dovoljno motiva i sredstava da se tuzaka. U vecini slucajeva, it's business as usual. Mi to malo emotivnije dozivljavamo jer su ova dva lika neodvojivi deo nase svakodnevne politike, kao i sve uostalom sto je politika u Srbiji.
Bili Piton Bili Piton 18:45 25.09.2009

Re: dear

ninasimone

Ovo je dosta uobicajen nacin rada i u drugim visoko-budzetnim kreativnim produkcijama (nisam uspela da smislim bolji izraz, sorry)


Potpuno si u pravu. Ni Stiven King, kako cujem, ne pise sam sve svoje knjige vec ima armiju ljudi koji to rade za njega, o raznim "b" scenarijima da i ne govorimo. Ali ljudi koji su u samoj industriji precizno uvek znaju sta je cija autorska zasluga.

Ja mozda imam malo veci problem posto ovde govorimo o struci koja mi je bliska pa tu "nepravdu" teze dozivljavam.
Unfuckable Unfuckable 18:50 25.09.2009

Re: dear

nevolja s tom pričom o plagijatima je što traje preko 30 godina, poznata nam je svima ovde - a opet, svedoci smo kako je i pored svega toga izgrađena jedna (poprilična) karijera i uzeto brdo para i to je verovatno taj katalizator emocija (kad već Nemanja K pominje katalizatore, grehota da ga trolujem)
Neko je gore spomenuo 1 milion evra na nekoj muzici.
Ok, pa kako neko ko uzme milion evra može da bude bledunjav i izgladneo, hm.
U mom kosmičkom sistemu, Bregović jeste stvorio par stvari (mada ne stavljam ruku u vatru) , ali je jako dobro umeo da proda i jako dobro je oduvek radio pr. Sve ostalo je došlo rutinski, kasnije - pa i to kompliliranje delova, koje je posle i nama konačno postalo tako očigledno kada smo čuli njegove ino - radove.
ninasimone ninasimone 18:53 25.09.2009

Re: dear

Bili Piton
ninasimone

Ovo je dosta uobicajen nacin rada i u drugim visoko-budzetnim kreativnim produkcijama (nisam uspela da smislim bolji izraz, sorry)


Potpuno si u pravu. Ni Stiven King, kako cujem, ne pise sam sve svoje knjige vec ima armiju ljudi koji to rade za njega, o raznim "b" scenarijima da i ne govorimo. Ali ljudi koji su u samoj industriji precizno uvek znaju sta je cija autorska zasluga.

Ja mozda imam malo veci problem posto ovde govorimo o struci koja mi je bliska pa tu "nepravdu" teze dozivljavam.

Ako se secas onog, ne znam dal' je bila anegdota ili vic, kad su Hamdiju Pozderca optuzili da je prepisao od Kardelja u svojoj doktorskoj disertaciji a on odgovorio "ja od Kardelja, Kardelj od Lenjina, Lenjin od Marksa a na kraju Hamdija ispo' lopov".
Bili Piton Bili Piton 19:03 25.09.2009

Re: dear

ninasimone


Ako se secas onog, ne znam dal' je bila anegdota ili vic, kad su Hamdiju Pozderca optuzili da je prepisao od Kardelja u svojoj doktorskoj disertaciji a on odgovorio "ja od Kardelja, Kardelj od Lenjina, Lenjin od Marksa a na kraju Hamdija ispo' lopov".


Ne govorimo u potpunosti o istim stvarima - i muzika se uvek "prepisuje" od nekud, dok se komponuje, makar i podsvesno - retki su oni koji su donosili potpune novine u kreativnom smislu (i obicno se tacno zna koji su).

Pravilna analogija bi bila da je Hamdiji to neko drugi napisao, ili mu uoblicio napis, sve prepisujuci od Kardelja i drugih.
vishnja92 vishnja92 19:10 25.09.2009

Re: dear

Ovo je dosta uobicajen nacin rada i u drugim visoko-budzetnim kreativnim produkcijama (nisam uspela da smislim bolji izraz, sorry).

to je dosta uobicajen nacin rada u svim strukama, vise danas nego ranije.

a najgori i najbolji osecaj je kad ti podje za rukom da od necijeg petominutnog mediokritetskog izbljuvka napravis nesto sto vredi, sa desetinama i stotinama ljudi zajedno, tokom tri godine: u inat.
pa nek crkne, ako misli da mu je ideja bila citljiva i kvalitetna - umrece glup. to je moja mala grozna osveta, ali to nema veze s ovim gornjim novcem, naravno - novci su sasvim druga stvar.
ninasimone ninasimone 19:11 25.09.2009

Re: dear

Bili Piton
[
Pravilna analogija bi bila da je Hamdiji to neko drugi napisao, ili mu uoblicio napis, sve prepisujuci od Kardelja i drugih.

ne, nije analogija o onome o cemu smo govorili (ghost writing), samo sam se setila vica (nisam u stvari, trebala tebe da citiram u odgovoru).

ninasimone ninasimone 19:40 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable

U mom kosmičkom sistemu, Bregović jeste stvorio par stvari (mada ne stavljam ruku u vatru) , ali je jako dobro umeo da proda i jako dobro je oduvek radio pr.

Ovo je sposobnost koja se generalno prezire ali bez koje se ne moze. Mnogi umetnici se gade na istu ali zato i imamo situaciju da dobro upakovane osrednjosti/nistavnosti prolaze. Da Bob Dylan nije imao, pored muzickog, i talenat za marketing ne bi danas bio to sto jeste.
Unfuckable Unfuckable 20:08 25.09.2009

Re: dear

ne pise sam sve svoje knjige vec ima armiju ljudi koji to rade za njega, o raznim "b" scenarijima da i ne govorimo.

e sad me podseti : pa je l' Madona sama piše sve ono što peva ?
(mislim, predstavljaju je kao autorku)
Unfuckable Unfuckable 20:14 25.09.2009

Re: dear

Za Bregu još dodajem da je domaće muzičare koji su mu pred par godina ovdje svirali KATASTROFALNO loše platio!

topcat, hajde lepo priznaj da si ti jedna od onih Bugarki koje su mu prateći vokali, ništa strašno
Bili Piton Bili Piton 20:14 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable
ne pise sam sve svoje knjige vec ima armiju ljudi koji to rade za njega, o raznim "b" scenarijima da i ne govorimo.

e sad me podseti : pa je l' Madona sama piše sve ono što peva ?
(mislim, predstavljaju je kao autorku)


Onako odokativno, siguran sam da je ovaj svoj novi glupavi singl skrojila sama od a do s

Rekao bih da ona pise svoje lyrics (to se nekako i cuje) - i mozda usput prilozi neki hook ili melodijicu koja moze da se odzvizdi - a onda onaj koga odabere da se prostre za nju i da njenom delu kredibilitet (Najl Rodzers, Neli Huper, Mirvais, Babyface, Pharell i svi drugi koji su je producirali) prave od toga nesto i to dalje uoblicavaju za human consumption. Tako mi se cini.


Unfuckable Unfuckable 20:19 25.09.2009

Re: dear

ok, hajde samo, pošto znam da si istinski znalac , ovde se dosta spominje krađa - a opet, dosta se spominje i "uzimanje motiva" - što po meni nije krađa već nadogradnja na postojeći motiv, ali u nekom drugom pravcu.
Kako ono beše : 4 takta...8 taktova ?
Bili Piton Bili Piton 20:28 25.09.2009

Re: dear


Unfuckable

Kako ono beše : 4 takta...8 taktova ?


Jao to ne znam tacno da ti kazem....kad nesto postaje plagijat a dokle nije....to ne zavisi samo od broja taktova, nekada je dovoljno maznuti i sitan ali karakteristican detalj (neki melodijski pokret, motiv ili slicno) sto je treniranom uhu dovoljno da cuje odakle to dolazi zapravo. Ili neki harmonski sled i slicno.

Mozda Beba tacno zna da ti odgovori na ovo? Mislim, onako, po definiciji....
Unfuckable Unfuckable 20:37 25.09.2009

Re: dear

ok, kad bi neko preslikao motiv Kornelijeve "Mađarice" (deo na harmonici) to bi bio ... ?
To me zanima.
Jer, ima dosta pre - sli - ka - nih pesama od A do Š,
a ima pesama koje su samo koristile motiv ili rif
(sećam se da je upotrebio Sweet riff iz Balroom Blitz u pesmi čudesnog naziva "Bekrija si celo selo viče, e pa jesam šta se koga tiče!" )
a ?
A ?


ps : Bebu ako pitam, ima da nas strelja redom
Bili Piton Bili Piton 20:43 25.09.2009

Re: dear


Jao mnogo mi je tesko da sad prizovem "madjaricu" u secanje, vise pamtim tekst koji je bio u fazonu "otkud ti da si vamo zalutala".


ps : Bebu ako pitam, ima da nas strelja redom



aleksandra1966 aleksandra1966 20:46 25.09.2009

Re: dear

Ne znamo ko je kum Spilbergu, ali znamo kome je on kum-Gvinet Paltrou.I prva njena uloga na filmu je u njegovom Kapetanu Kuki. Sta fali, ko ce kome, ako ne svoj svome!
Svugde se ljudi potpomazu, mozda na zapadu cak i vise nego u Srbiji gde se uglavnom podmecu noge.
Unfuckable Unfuckable 20:50 25.09.2009

Re: dear

Jao mnogo mi je tesko da sad prizovem "madjaricu" u secanje

ne zezaj Bili, pa ovo je bolje od ...Lambade

ps : aleksandra1966
ninasimone ninasimone 20:58 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable
ok, kad bi neko preslikao motiv Kornelijeve "Mađarice" (deo na harmonici) to bi bio ... ?
To me zanima.

imas tu onaj slucaj kad je Vanilla Ice uzeo motiv iz Bowie/Queen 'Under Pressure'. Ovi ga nisu zvanicno tuzili ali je izgleda doslo do neke nagodbe, a pozitivna posledica svega je na kraju bila ta sto je Under Pressure dobila na popularnosti. S te strane, moze da se gleda 'daj boze da mi maznu nesto'.
Bili Piton Bili Piton 21:04 25.09.2009

Re: dear

ninasimone
Unfuckable
ok, kad bi neko preslikao motiv Kornelijeve "Mađarice" (deo na harmonici) to bi bio ... ?
To me zanima.


imas tu onaj slucaj kad je Vanilla Ice uzeo motiv iz Bowie/Queen 'Under Pressure'. Ovi ga nisu zvanicno tuzili ali je izgleda doslo do neke nagodbe, a pozitivna posledica svega je na kraju bila ta sto je Under Pressure dobila na popularnosti. S te strane, moze da se gleda 'daj boze da mi maznu nesto'.


To je vec poseban slucaj i zahteva dublju analizu, posto je povezan sa razvojem studijske tehnologije i pojavom tzv. semplera (sprava u koje je moguce bilo usnimiti veci ili manji odsecak necije vec postojece muzike i onda je obradjivati dalje, trimovanjem, filterima itd).

Vanila je uzeo sempl iz Under Pressure - sto je nesto drugo, i to u svetlu autorskih prava ima posebnu tarifu. A na semplovanju neceg vec postojeceg baziraju se citavi zanrovi kakvi su house, hip-hop i slicno. Australijski bend The Avalanches je to doveo do principa, snimivsi citav album koji ukljucuje skoro hiljadu razlicitih, obradjenih, tudjih semplova (neka vrsta muzickog kolaza, dakle). Svi ti semplovi, ili barem jedan njihov deo su morali biti pedantno popisani i proci tzv "music clearance" (znaci, ako hoces da upotrebis tudji sempl, moras da se obratis pablisingu koji na njega nosi prava i da to platis). To je danas postala praksa bez koje se ne moze i gotovo nova estetika.
ninasimone ninasimone 21:41 25.09.2009

Re: dear

uf, al' su ga zakomplikovali, danas izgleda ako hoces da budes muzicar upisi prvo kurs za knjigovodje.
Unfuckable Unfuckable 21:45 25.09.2009

Re: dear

upisi prvo kurs za knjigovodje.

otprilike.
Meni zvuči baš - komplikovano.
Ali, ja živim u Srbiji
topcat topcat 22:22 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable

topcat, hajde lepo priznaj da si ti jedna od onih Bugarki koje su mu prateći vokali, ništa strašno


Sviđa mi se što Bugari pljosku zovu huligAnka...ali ovaj put si promašio. ; )
Unfuckable Unfuckable 22:32 25.09.2009

Re: dear

.ali ovaj put si promašio. ; )

ali si ti zabola



mada ...nisi pjevala Bregoviću ?
eto promašaja, životnog, huh
topcat topcat 22:40 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable

ali si ti zabola


Aj da i ja nešto zabodem.
Malo li je nasmijati se nakon ovakvog tjedna?
Unfuckable Unfuckable 23:04 25.09.2009

Re: dear

Aj da i ja nešto zabodem.

a da nije glavom o zid, to ?
Bili Piton Bili Piton 23:15 25.09.2009

Re: dear



Jebote cetiri aktivna bloga, ozrikavicu....

Moram nesto danas i da stavim u kljun, izvinicete me na kratko
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:20 25.09.2009

Re: dear

Mozda Beba tacno zna da ti odgovori na ovo? Mislim, onako, po definiciji....

ne znam, ali zna SOKOJ

to oko motiva, ne znam ali mislim da ako bih uzela onaj tako prepoznatljiv motiv V betovenove simfonije (ta-ta-ta taaaaaaaaa) i uradila sasvim drugaciju kompoziciju a ne pomenula betovena, bila bih ispljuvana i tuzena, verovatno

nego, to oko orkestracije. ne mozemo reci da je aranzman ili orkestracija Samo Orkestracija. ako imas melodiju u desnoj ruci koja je uglavnom pracena samo harmonski u levoj ruci, onda orkestrator mora Mnogo Da Doda da bi to zvucalo kako treba, racunajuci i dodatno komponovanje. zato kompozitori velikih holivudskih produkcija imaju armiju ljudi koja im radi sve to jer se muzika u najboljem slucaju radi dva meseca, a ne retko manje od mesec dana. to ide ovako: kompozitor uradi scene kao melodija i pratnja (najcesce klavir) i prosledi orkestratorima i da instrukcije. oni raspisuju dok on radi muziku dalje. kad je orkestracija gotova, onda je pogleda i da ocenu, eventualno vrati na doradu. ako je ok, postoji armija koja raspisuje partituru digitalno i pravi stimove za orekstar, salje se partitura dirigentu i onda se sve snima. najmanje nota ustvari napise sam kompozitor, ali bez tih njegovih glavnih nota, nema ni muzike za film koja dobija oskara
neko rece da kompozitor daje tu svoju originalnu melodiju pa se ona orkestrira. e brega daje tudju originalnu melodiju kao svoju da mu orkestriraju moje kolege za male pare.

ono za džona vilijamsa, on je samo primer, naravno. ne sumnjam u njega ni najmanje, ali opet, i da se desi, ko bi poverovao nekom mladom i talentovanom kompozitoru da ga je pokrao takav mag? pa zar nismo imali onaj trač sa selenicem i njegovim poslednjim romanom Ubistvo s predumisljajem?
s druge strane, holivud zanimaju ljudi koji rade kako treba, bez problema i brzo. takodje, veliki holivudski kompozitori su prepoznatljivi. ja nepogresivo mogu da prepoznam John-a Powell-a, po motivima, kombinaciji instrumenata i narocito udaraljkama. ono sto mi vec pomalo smeta je manirizam koji se vise nego oseca...hm.

ps. ja ne streljam bez vidnog razloga, mada vise volim onaj fazon dvocevke u glavu, kratko i razorno...duuuum!



evo sad pronasla sledece:


e sad, brega je objavio tu istu pesmu sa istim imenom ali kao svoju na albumu izvesnog grka. i sad da mi se objasni da ovo nije plagijat dzej je pevao ovu pesmi pocetkom veselih devedesetih a grkov CD je iz '99.


navodno je to pesma sabana bajramovica, ali ne znam...

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:28 25.09.2009

Re: dear

To je vec poseban slucaj i zahteva dublju analizu, posto je povezan sa razvojem studijske tehnologije i pojavom tzv. semplera (sprava u koje je moguce bilo usnimiti veci ili manji odsecak necije vec postojece muzike i onda je obradjivati dalje, trimovanjem, filterima itd).

Vanila je uzeo sempl iz Under Pressure - sto je nesto drugo, i to u svetlu autorskih prava ima posebnu tarifu. A na semplovanju neceg vec postojeceg baziraju se citavi zanrovi kakvi su house, hip-hop i slicno. Australijski bend The Avalanches je to doveo do principa, snimivsi citav album koji ukljucuje skoro hiljadu razlicitih, obradjenih, tudjih semplova (neka vrsta muzickog kolaza, dakle). Svi ti semplovi, ili barem jedan njihov deo su morali biti pedantno popisani i proci tzv "music clearance" (znaci, ako hoces da upotrebis tudji sempl, moras da se obratis pablisingu koji na njega nosi prava i da to platis). To je danas postala praksa bez koje se ne moze i gotovo nova estetika.

da, to je nesto drugo, to je kad se nesto jasno prepoznaje i kad je to bas namerno uradjeno, da se prepozna. na taj nacin profitiraju obe strane, u svakom smislu. tako je madonna "opeljesila" Abba-u. postoji poseban termin za ovaj postupak u muzici, kao poseban stil/zanr, ali ne mogu da se setim sad. a i odoh da spavam.



Unfuckable Unfuckable 23:45 25.09.2009

Re: dear

Disertacija, boktemolovo, svaka čas'
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:55 25.09.2009

Re: dear

Unfuckable
Disertacija, boktemolovo, svaka čas'

Није, него терор стручњака! :)))

Доста ми је ових аматера!

(Цвет није за тебу, него за даму.)
topcat topcat 00:31 26.09.2009

Re: dear

oni raspisuju dok on radi muziku dalje. kad je orkestracija gotova, onda je pogleda i da ocenu, eventualno vrati na doradu. ako je ok, postoji armija koja raspisuje partituru digitalno i pravi stimove za orekstar, salje se partitura dirigentu i onda se sve snima. najmanje nota ustvari napise sam kompozitor, ali bez tih njegovih glavnih nota, nema ni muzike za film koja dobija oskara


Tko je ono spomenuo Mozarta?
E, pa sve više i više ga cijenim & pitam se KAKO je sve stigao?
Bili Piton Bili Piton 00:56 26.09.2009

Re: dear



Eeee, druga su to vremena bila, moja Topcat, i bez ove magije koju imamo danas - uskoro ce i najrazuzdaniji snovi iz romana Artura Klarka biti stvarnost.

Ovo za Abu i Madonu - bas ono sto sam opisao gore - fragment (sempl) iz Gimme Gimme Gimme upotrebljen kao osnova da bi se preko njega sklopila nova pesma, Hung Up (odlican primer kako tehnologija omogucava do tada nemogucu estetiku). Stavise, to je, kazu, bio prvi put da je Abba dozvolila sempling bilo cega svog.
topcat topcat 01:07 26.09.2009

Re: dear

Bili Piton

Eeee, druga su to vremena bila, moja Topcat, i bez ove magije koju imamo danas - uskoro ce i najrazuzdaniji snovi iz romana Artura Klarka biti stvarnost.

Ma ok...ali...nepunih 36...
Unfuckable Unfuckable 01:15 26.09.2009

Re: dear

терор стручњака!

može !
Bičuj me, Stručnjače !
(ok, da ne preteram : Stručnjakinjo)
blogovatelj blogovatelj 04:52 26.09.2009

Re: dear

Da su ovi gore ukrali pesmu, jesu. Pesma se nalazi na prvom albumu Miriam Makebe snimljenom 1960. Tu su je ovi Tokeni i pokupili verovatno.
Evo i link:



A da je Bregovic marisao muziku, jeste.

Mada, on verovatno za vecinu svojih pesama ima izgovor da su narodne -> Ne zna se autor -> Nema autorskih prava -> Parice idu njemu

radojicic92 radojicic92 05:46 26.09.2009

Re: dear

Tu su je ovi Tokeni i pokupili verovatno.

pokupio je Pit Siger prvi, pa onda svi ostali sve dok Rolling Stone nije pisao o pravom kompozitoru Solomon Lindi.



pre par godina Lindini naslednici su dobili spor protiv Diznija za Lion King i od tada njima idu svi rojaltiz

a Brega je definitivno najveca lopuza u muzici danas
elderlywoman elderlywoman 13:01 27.09.2009

Re: dear

sybil
Kusta je mozda maznuo pola planine, ali je dobar reditelj


ja sam se raspravljala sa jednim mojim prijateljem o bregovicu. on kaze- kao sto ti pises naucni rad, imas reference, tako i on pise muziku sa referencama, tako da to nije plagijarizam. ali, ja ne mogu da napisem rad ako imam samo reference, moram nesto svoje da imam sto je sustina rada, ne moze samo kopipejst.



s tom razlikom, da brega ne stavlja reference i zato je po meni to kradja. koliko sam ja uspela da vidim ima puno radova koji prezvakavaju vec svoje i/ili tudje objavljeno. razlika izmedju gore navedenog i objavanja rada sa novim podacima i/ili interpretacijom+ nezaobilazno citiranje ranije objavljenogje razlika izmedju losheg i dobrog rada.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:26 27.09.2009

Re: dear

a Brega je definitivno najveca lopuza u muzici danas

takoje!

to oko narodne muzike pa kao anonimusi...sve bi bilo ok da brega kaze "to sam radio na tu&tu narodnu melodiju, ciji se autor ne zna", ali brega tu narodnu potpise kao svoju, i onda uzme kintu na rojaltizu. lopov na kvadrat.
mene samo zanima kakav je osecaj kada laze da je nesto njegovo? ono, dajes intervju i kao hvale te kako je "tvoja" muzika super, a ti se zadovoljno smeskas a sve u ocekivanju nove tuzbe neke agencije za zastitu autorskih prava.

da se vratimo temi (mada to i nije tema, haha!) : mislim da ne mozemo porediti bregovicev nedostatak morala kao umetnika i kustucirin nedostatak morala van njegovih filmova. to je kao kad bi sedeli kod kuste na casovima filmske rezije i neko me optuzi da ucim filmsku reziju od coveka koji je maznuo pola cuke?? pa ucim reziju a ne kradju pola cuke zar ne?

ne bih sad da trujem temu ali secam se jednog teksta oko ljubise ristica kao reditelja vs njega kao politicara. meni i dan danas drugari pozorisni reditelji govore da je ljusa nas daleko najtalentovaniji reditelj i da bi kod njega isli na casove rezije, ali se sa njim ne bi druzili posle casova
stimuvezi, radila bih ja kusti mjuz za film (govorim hipoteticki), ali mu ne bih na slavu isla, akomerazumes.
sa bregom nikada nista ne bih radila, ni slavu, ni muziku, ne bih se ni rukovala s njim. na njega ne bih ni bajk naslonila, jer bi netragom nestao
radojicic92 radojicic92 20:04 27.09.2009

Re: dear

sve bi bilo ok da brega kaze "to sam radio na tu&tu narodnu melodiju, ciji se autor ne zna"

da, to ljudi potpisu kao traditional, Brega ladno stavi composed by me. Uradio je to sa Ju te sam se iz Queen Margo, tako je maznuo i Solencaru za In the Death Car gde je cak i Igi Pop, inace najkulji covek na svetu izludeo, ali jos gore je kada zna kompozitora pa i to potpise kao svoje.
Na Sabanovu Mesecinu (Djeli Maru, a nije mu samo to maznuo)) je uzeo milione, dok Saban zivi od pomoci prijatelja, te mu onda na sahranu posalje telegram, ne moze da dodje jer je na turneji, a ladno se krije na tresnji sa koje tresne pa se ofira.
Covek je tezak smrad, a Kusta jeste veliki reditelj ma ko sta mislio o njemu.
Jel rade nesto uopste agencije za zastitu autorskih?

ps, Gazda izvini na prvoj strani, Beba je naslonila bajk:)




Unfuckable Unfuckable 05:33 28.09.2009

Re: dear

ps, Gazda izvini na prvoj strani, Beba je naslonila bajk:)


bratko, ja samo malo bio tetki da dam lek. Vratim se, vidim koliko se izgradilo to i shvatim da uopšte više nema realne šanse da sam ja gazda na tekst
selica_nena selica_nena 09:51 25.09.2009

Kume, izgore ti kesa!

Tek sad mi jasno šta to znači.
angie01 angie01 09:59 25.09.2009

zar nije ovo juche bilo,

u blicu, stilu,..ili tako negde?
Unfuckable Unfuckable 10:11 25.09.2009

Re: zar nije ovo juche bilo,

angie01
u blicu, stilu,..ili tako negde?

ok, nisam ni sumnjao da ćeš izdržati do kraja teksta :
izvori (između ostalih)
http://www.24sata.info/zabava/showbussines/16361-Kusturica-uzvraca-Bregovic-bez-mene-bio-porno-glumac.html
http://www.jutarnji.hr/spektakli/estrada/clanak/art-2009,9,24,,177328.jl
http://www.blic.rs/zabava.php?id=112198
http://www.svet.rs/clanak/bregović-iz-pariza-poručuje-„kusturica-me-apsolutno-ne-zanima“
http://www.svet.rs/clanak/kusturica-žestoko-uzvratio-na-bregine-prozivke
http://www.rtvmo.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=26653&Itemid=2
angie01 angie01 10:44 25.09.2009

Re: zar nije ovo juche bilo,

nisam ni sumnjao da ćeš izdržati do kraja teksta :


snimila sam linkove-ako si to hteo da mi kazesh,..nego chitam, pa vidim, vec sam negde chitala isto to- nishta drugo iza mog komentara nema!
Unfuckable Unfuckable 10:53 25.09.2009

Re: zar nije ovo juche bilo,

vec sam negde chitala isto to

a, pa onda se izvinjavam zbog recikliranja teme
angie01 angie01 12:46 25.09.2009

Re: zar nije ovo juche bilo,

pa onda se izvinjavam zbog


kazem- da nema nishta iza,..ja sam podrzavalac ideje da svako pishe shta misli da treba, tebi ako je ovo tema za blog, tvoja stvar & pravo, ja tu nemam problem- ne utrchavam sa opstrukcijom k'o neki:))),..samo mi zazvuchalo-chekaj, pa ja ovo znam, negde sam vec chitala i nishta vishe od toga!
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:20 25.09.2009

Socijal-demokrata

Ajde da je napadnut neko drugi, sporniji, konzervativniji, ali Dobrica, koji je simbol socijalne demokratije u Srbiji, prilagodljivosti... Siguran sam da on nije nacionalista, po uverenju i delovanju je socijaldemokrata.



"Поражен сам и ја са свима који су се за велике циљеве борили и покушали да промене српску судбину."

"Ја сам писац управо ове поражене, озлоглашене, осрамоћене, поражене Србије. Она ми је дала језик, хлеб, дужност, значај. Без те целе Србије, не би било ни мојих књига. Судбина Србије и моја је судбина. Јер сам одавно присвојио њену храброст, њене подвиге, њене жртве, њене вредности и њену славу."

"(...) требало је бити на страни неправде и лажи и бити непроглашен – српским националистом."

margos margos 11:11 25.09.2009

Rugala se ruga...

...pa joj bila drugaa.:)

Mene nikako ne pušta ideja da oni jedan drugom i dalje prave reklamu i pune džepove. Onako, malo s visine, ponekad se malko iznerviraju, pomalo jedan drugog inspirišu - a sve u svemu, igraju se i smeju ljudima koji su spremni sve to da plate. A dao Bog - mnogo nas je.:)
Unfuckable Unfuckable 11:36 25.09.2009

Re: Rugala se ruga...

pa ne znam : meni se čini da su se baš onako malo...zaduvali u ovoj maloj razmeni emoucija + se u sve to umešao i Raka Marić, hm
margos margos 11:48 25.09.2009

Re: Rugala se ruga...

Unfuckable
pa ne znam : meni se čini da su se baš onako malo...zaduvali u ovoj maloj razmeni emoucija + se u sve to umešao i Raka Marić, hm

Ne znam... Mali Zajednički Imenitelj njih trojice je - lova. I to mi prvo pada u oči.
Pre desetak godina su imali i 'Pušenje' i 'Orkestar' turneju po Italiji - svi koncerti su im bili puni, dolazili jedni posle drugih i napraviše čitavu euforiju - jedni drugima su punili džepove. Tako vidim. Čak i da se potuku pred kamerama, meni ovo izbija u prvi plan.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:53 25.09.2009

Možda je neko već spomenuo

Slobodan Milošević - Ivan Stambolić .
Sve češće se, međutim, ta umotvorina konvertuje u „...Kum pod zemljom.“
Unfuckable Unfuckable 11:59 25.09.2009

Re: Možda je neko već spomenuo

nije niko, svaka čast na (jezivom) podsećanju
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:37 25.09.2009

Re: Možda je neko već spomenuo

Baš mi se dopalo prilagođenje umotvorine
A što se tiče ove dvojice boraca u blatu, prvo mi je došlo da kažem: "Kakvi smo mi, takva nam elita",
al' bi to bila bespotrebna grubost.
Черевићан Черевићан 12:19 25.09.2009

итог је било ( а и биће )

вели афористичар г. Игор Живковић

- Kum caruje, snaga drogu valja!
Unfuckable Unfuckable 12:29 25.09.2009

Re: итог је било ( а и биће )

hvala Mr Čer
a od Kuma...
gorstak92 gorstak92 12:28 25.09.2009

Bregin je veći

Sestre iz Bolnice u Beogradu
Dok je bio u bolnici u Beogradu zbog pada sa višnje, sestre su navodno komentarisale veličinu njegovog polnog organa.


Al je Kusta tehničar!
Alava Alava 13:05 25.09.2009

Malo o kumstvu (a kopipejstovano sa neta)

Kumova slama
Prema narodnom predanju, kao opomena da je uvrediti kuma najveći greh, nastao je i Mlečni put, iliti u narodu poznatiji kao Kumova slama. Naime, nekada davno je kum od kuma ukrao naramak slame i, bežeći ka svojoj kući, slama mu se rasipala i za njim ostavljala nečasni trag. Ljut na čoveka što je opoganio kumstvo, Bog je taj sramni trag slame preslikao na nebo, kao večnu opomenu na strašni greh.


A sad željno iščekivani trol (a možda i nije jer ipak ima Kusturice)

Rip Kirbi Rip Kirbi 13:25 25.09.2009

Where are you my little Mona Lisa?

Jedan poznati pisac je u mom stanu u Parizu, pijan, na pitanje prijateljice nije li ga stid što uzima pare dok je Beograd bombardovan odgovorio: "Ma, to i nisu neke pare".


A Kusta je, čuo sam, pretio da će se povući u manastir...
4krofnica 4krofnica 13:53 25.09.2009

Re: Where are you my little Mona Lisa?

A Kusta je, čuo sam, pretio da će se povući u manastir...


a Brega ce u Vojsku Spasa
Unfuckable Unfuckable 13:54 25.09.2009

Re: Where are you my little Mona Lisa?

...ali kao blagajnik ?
4krofnica 4krofnica 14:09 25.09.2009

Re: Where are you my little Mona Lisa?

-podrazumeva se.
jos ce onim jadnicima dok ima sluze obroke da pusta svoje plagijate, pa ko izdrzi...
kad su mogli profesori na sahranama...
Unfuckable Unfuckable 14:16 25.09.2009

Re: Where are you my little Mona Lisa?

kad su mogli profesori na sahranama...

uuuu, ono je biserrrr
Boris Drenca Boris Drenca 13:37 25.09.2009

Kumovi

http://www.youtube.com/watch?v=SDC6K8HsfKM
Unfuckable Unfuckable 13:55 25.09.2009

Re: Kumovi

ene kumova !
samo da ne počnu da skidaju satove k'o ona dvojica u "Podzemlju"...
4krofnica 4krofnica 14:22 25.09.2009

Re: Kumovi

Rip Kirbi Rip Kirbi 14:15 25.09.2009

Red carpet

"Nemam ja neki talenat za luksuz... nikada... nisam ga nikad ni imao. Nekako mi deluje kao neka prostačka potreba."

"Ne radim za pare ništa što ne bih volio da radim besplatno."

"Klasični metod pravljenja muzike je, otprilike, Robin Hudov metod. Kradeš od bogatih i daješ siromašnima."

"Oće ti veliki univerziteti da daju te počasne doktorate."

"A onda su mi ispričali da je nekoliko profesora sahranjivalo... u svojim porodicama su uveli kao običaj da sahranjuju uz moju muziku."
Unfuckable Unfuckable 14:19 25.09.2009

Re: Red carpet

pape92 pape92 14:17 25.09.2009

sveCko a naše

Maradona i Pele, koliko znam doduše nisu kumovi, ali se prepucavaju na sav glas. Ni jedan se ne miri sa mestom "jedan od dva najbolja fudbalera svih vremena". Postoje samo dve osobe na planeti kojima to nije dovoljno.

Sujeta je neverovatan motivator ponašanja, fascinira. A fascinira i koliko su sujete poznatih važne nama pućanstvu. Svet bi bio dosadnije mesto bez cele te parade. A ako već mogu da biram između praćenja sujeta Bregovića i Kusturice, i neke dve lokalne pevaljke, nekako mi dođe drago što su Brega i Kusta tu. Kad već nemamo Maradonu ili Pelea.
Unfuckable Unfuckable 18:54 25.09.2009

Re: sveCko a naše

pa ja na to gledam ovako : Maradona i Pele su potpuno ista delatnost i nikada nisu sarađivali već u im države ljuti fudbalski rivali.
Ova naša dva veselnika su se, ne samo spojili u interesnu grupaciju, već i u naletu ničim izazvanih emoUcija (brak, čemu ? - nikada napisana pesma GB) okumili, boktemolovo - da bi onda sve to lepo razbucali s pevanjem i pucanjem.
K'o bivša SFRJ, majkemi
antioksidant antioksidant 20:14 25.09.2009

obojica grese

jedan od dva najbolja fudbalera svih vremena"

pele good
maradona better
george BEST

pape92 pape92 01:37 26.09.2009

Re: sveCko a naše



Al posle proradi crv. Ko je veći baja? Ko je najveći baja?
Unfuckable Unfuckable 01:47 26.09.2009

Re: sveCko a naše

Ko je najveći baja?

odosmo u troll ali - ovo je jače od mene


i naravno


(u prevodu : Nikola Nikić)
mirelarado mirelarado 01:54 26.09.2009

Re: sveCko a naše

Ех, дечаци!

Напослетку се увек дође до сличица фудбалера.
Bili Piton Bili Piton 02:02 26.09.2009

Re: sveCko a naše

mirelarado
Ех, дечаци!

Напослетку се увек дође до сличица фудбалера.




Mogao bi blog o tome. Evo, ja sam skoro - skoro - bio popunio album doduse ne s fudbalerima nego onaj NLO, iz TV serije sto je tad bila prikazivana, falilo mi mozda 5-6 slicica, onih najtezih, koje se cak ni kod najgrdjih tapkarosa nisu mogle pronaci....

Pa je bio Minhen 72 olimpijada album sa slicicama, sta se jos ono skuljalo? Ajde Anfaki pripomozi

Unfuckable Unfuckable 02:18 26.09.2009

Re: sveCko a naše

skupljao si UFO ?
Ok, kako se zvao glavni, onaj s plavom kosom (bez gledanja samo ! ) ?
Ne znaš, ne znaš
Ed Strejker se zvao, eto.
Imao sam oblepljen ceo krevet, ehej (+ malo Jusufa Hatunića, Refika Kozića, Petra Nikezića, Miška Čermaka, nešto Lamborginia model '75, Hans Georg Ašenbaha, Neli Kim i nešto živuljki - duplikata iz "Flora i Fauna" gde niko, ali niko nije ukačio tog fuckin' Pomornika, broj 288 - to je neka ptičurina, nedostižna )

a sad ću da vas trolujem oboje zato što banujete !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana