Planeta| Politika

Nobel za mir za retoriku

Bojan Budimac RSS / 09.10.2009. u 11:22

Svi će sada šiljiti tastature i ispirati usta ovogodišnjim izborom za Nobelovu nagradu za mir. Ja ću biti izuzetno kratak. Ta nagrada je postala cirkus odavno, a osim časnih izuzetaka (Martin Luter King mi jedino onako spontano pada na pamet) i onima kojima se desila, a da su luk jeli i mirisali na lokalnom nivou (recimo Širin Ebadi), spisak laureata iste je "ko je ko" među belosvetskim bitangama.

Do sada je bilo da postoji percepcija da su te osobe uradile makar nešto za svetski mir (recimo, rukovale se). Ovogodišnja nagrada nagrađuje isključivo retoriku, koja jeste lepa, ali za sada nije proizvela ama nijedan konkretan rezultat.

Iskrene čestitke Baraku Obami za Nobelovu nagradu, uz još iskreniju nadu da će je možda i zaslužiti [nada umire poslednja, a narečeni je najveći diler tim artiklom u ovom našem globotomiranom svetu].

********************

Beleška na margini

Ako se Nobel okretao u grobu onomad kada je onomad Al Gor dobio nagradu za mir, kako sam pisao mislio sam na brzinu centrifuge veš mašine. Sada je sigurno ubrzao i okreće se brzinom centrifuge u postrojenjima za obogaćivanje uranijuma.



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 11:30 09.10.2009

ujbt

tako mlad, a već Nobelovac.
edit :
Imaš pancir ?
Imaš.
A šlem, stavio ?
Mudro
wukadin wukadin 12:12 09.10.2009

Re: ujbt

Ta nagrada je postala cirkus odavno, a osim časnih izuzetaka


Ovim je sve rečeno.
Jedino mi krivo što nagradu nisu dobili Sloba, Njofa i Alija (Mufo, Kiki i ja - samo u drugačijem redosledu) za Sveti Dejton.
Kad su mogli Šaron i Arafat...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:17 09.10.2009

Re: ujbt

Šaron

Sharon nije nikad dobio nobelovu nagradu za mir
wukadin wukadin 12:58 09.10.2009

Re: ujbt

Jaseru Arafat, inače zvanično (po Amerikancima) teroristi broj 1 u tadašnjem svetu.
Izvinjavam se Šaronu.

Yitzhak Rabin became chief of staff for the Israeli military in 1964, and directed the armed forces during the Six-Day War of 1967. He succeeded Golda Meir as Prime Minister in 1974, but resigned in 1977.

Prava cvećka, reklo bi se...
ivana23 ivana23 13:09 09.10.2009

Re: ujbt

wukadin
Pa dobio je neko kao parnjak Jaseru Arafatu, inače zvanično (po Amerikancima) teroristi broj 1 u tadašnjem svetu.Onda sam pogrešio... Verovatno je Arafatov izraelski parnjak pobio bar par stotina nedužnih civila. Manje verovatno da je bio Majka Tereza (Kesovija).Ajde reci pa da izguglujem.

1978. - nekadašnji izraelski premijer Menahem Begin i egipatski vođa Anvar el Sadat.

1994. - tri su dobitnika podelila nagradu - Jaser Arafat, Simon Peres i Jicak Rabin
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:15 09.10.2009

Re: ujbt

malo nervira wuke kako uopšta ne posmtraš kontekst dobijanja nagrada u slučaju terorista i generala....

gledaš samo šta su bili u prošlosti... kao da čovek uopšte uzev kroz život može zauzimati samo jedan stav i slediti samo jednu ideju. tvoje razmišljanje je toliko ortodoksno da je skoro pobožno...
duchesse duchesse 13:16 09.10.2009

Re: ujbt

Srđan Fuchs
gledaš samo šta su bili u prošlosti...


Tipično.
wukadin wukadin 13:21 09.10.2009

Re: ujbt

Oni su bar nešto realno postigli, a videćemo koliko će to nešto trajati.

Nego nešto se mislim, malo nevezano za Nobela per se, šta li misle branitelji našeg komuniz... antifašizma o postupku najvećeg sina kad je 1967. prekinuo diplomatske odnose sa Izraelom.
wukadin wukadin 13:23 09.10.2009

Re: ujbt

Srđan Fuchs
malo nervira wuke kako uopšta ne posmtraš kontekst dobijanja nagrada u slučaju terorista i generala....gledaš samo šta su bili u prošlosti... kao da čovek uopšte uzev kroz život može zauzimati samo jedan stav i slediti samo jednu ideju. tvoje razmišljanje je toliko ortodoksno da je skoro pobožno...


Vidiš Srđane, ne znam da li si ironičan ili ne, svejedno hvala ti.
Dade mi šlagvort.
Vidiš, ni Jaser ni Jicak nisu bili hrišćani. Baš šteta! Da jesu, za "pokajanje" bi otišli drito u Raj.
A neka sitna riba, koja je celog života ispravna, ili bar sledi neki sistem vrednosti... pa nema tu leba.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:24 09.10.2009

Re: ujbt

wukadin
Oni su bar nešto realno postigli, a videćemo koliko će to nešto trajati.

Nego nešto se mislim, malo nevezano za Nobela per se, šta li misle branitelji našeg komuniz... antifašizma o postupku najvećeg sina kad je 1967. prekinuo diplomatske odnose sa Izraelom.

Jopet prošlost
wukadin wukadin 13:26 09.10.2009

Re: ujbt

Ma lepo rekoše u Zeitgeistu da postoji samo sad & ovde.
Odoh se raspitati da li peku vola u ambasadi. Ćurkom se neću zadovoljiti.
Ne bih vas više zadržavao.
lakipingvin lakipingvin 13:29 09.10.2009

Re: ujbt

gledaš samo šta su bili u prošlosti...

dosta nelogicno,nerazumem sta treba neko da gleda da bi dodelio nagradu nekom...kakvi ce potencijalno biti u buducnosti??? o nagradi je rec za delo...valjda?!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:35 09.10.2009

Re: ujbt

wukadin

Vidiš Srđane, ne znam da li si ironičan ili ne, svejedno hvala ti.
Dade mi šlagvort.



nisam ironičan, volim da čitam tvoje komentare, pa ti zato iskreno kažem da nerviraš, malo. :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:40 09.10.2009

Re: ujbt

lakipingvin

dosta nelogicno,nerazumem sta treba neko da gleda da bi dodelio nagradu nekom...kakvi ce potencijalno biti u buducnosti??? o nagradi je rec za delo...valjda?!


jeste nelogično i čudno,
osim ako board za dodelu nagradu ne zna nešto o Baračeovim namerama što mi ne znamo.
ovako je potpuno čudno da su nekom dali nagradu za namere. to je kao kada bi neki naučnik rekao da namerava da nađe lek protiv autizma ili protiv raka i kada bi mu dali Nobelovu nagradu za dostignuća na polju namere da pronađe lek.

samo, ja nisam prigovorio Wukadinu oko kritikovanja Obame, nego oko kritikovanja Jasera i Jichaka. doduše, i njih dvojica su dobili Nobelove za namere a ne za dela; Jichaka su potom ustrelili a Jaser je digao ruke od mira da bi se poslednjih 5 godina života, kao Nobelovac, još malo pozabavio terorom, no dobro...
lakipingvin lakipingvin 13:57 09.10.2009

Re: ujbt

i njih dvojicu su dobili Nobelove za namere a ne za dela, Jichaka su potom ustrelili

samo jos jedna potvrda da nije dovoljno imati samo pozitivne namere ...za bilo sta..
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:00 09.10.2009

Re: ujbt

mnogo ste kriticni bre.
pa detetu koje je imalo keca iz vladanja na globalnom nivou sad daju nagradice kako bi postigli sto kazu ameri positive reinforcement! uostalom gledajte malo u buducnost, budite vizionari. evo sta kaze Mr. Jagland:

“The question we have to ask is who has done the most in the previous year to enhance peace in the world,” Mr. Jagland said. “And who has done more than Barack Obama?”

He compared the selection of Mr. Obama with the award in 1971 to the then West German Chancellor Willy Brandt for his “Ostpolitik” policy of reconciliation with communist eastern Europe.

“Brandt hadn’t achieved much when he got the prize, but a process had started that ended with the fall of the Berlin Wall,” said Mr. Jagland. “The same thing is true of the prize to Mikhail Gorbachev in 1990, for launching perestroika. One can say that Barack Obama is trying to change the world, just as those two personalities changed Europe.”

“We have to get the world on the right track again,” he said. Without referring specifically to the Bush era, he continued: “Look at the level of confrontation we had just a few years ago. Now we get a man who is not only willing but probably able to open dialogue and strengthen international institutions.”

znaci kako sto su Willy i Gorbacov promenili svet, tako ce i Obama.

wukadin wukadin 14:09 09.10.2009

Re: ujbt

“Brandt hadn’t achieved much when he got the prize, but a process had started that ended with the fall of the Berlin Wall,”


Koji zid ovde treba da padne?!
Ulica Zida se već zatresla, MMF menja kvote, a bližimo se danu kad dolar neće biti glavna reervna valuta. Baš me zanima kako će onda praviti svoje "frakcione rezerve" i "stvaranje novca od vazduha", čime se čak hvale.
Proces nije započeo Obama, ali je bar prvi američki vođa koji ga je prepoznao.
iris.davidovich iris.davidovich 14:17 09.10.2009

Re: ujbt

“The question we have to ask is who has done the most in the previous year to enhance peace in the world,” Mr. Jagland said. “And who has done more than Barack Obama?”

zvuci ko zdravica best man-a
topcat topcat 14:25 09.10.2009

Re: ujbt

Definitivno selim.
S naslovnice se nije vidjelo o kome se radi, pa sam ostavila za kasnije čitanje...a sad me voice of A povratio u realnost - čitaj, dotukao. Još uvijek mislim da se netko gadno našalio.
Ne čestitam mu. Na čemu? Malo retorike?

edit:
sad vidim da sam spomenula retoriku ne vodeći računa o tome da već postoju u naslovu.
well...dešava se. ; )
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:33 09.10.2009

Re: ujbt

Mr. Jagland

S oproštenjem i uz dužno poštovanje mislim da Mr Jagland treba da nauči da gleda na kalendar. Brantova Ostpolitik je počela 1963, a dobio je nagradu 1971. dakle valjda zato što je nešto postigao tom politikom. Mr Gorbačov je započeo Perestrojku 1986, zid je razmontiran tri godine kasnije, a godinu dana posle toga (1990) je dobio nagradu, dakle imao je šta da pokaže. Mr Jagland šuketa big time i njegovo poređenje ne drži vodu.

Čak je sama Obamina kandidatura malo smešna, naime lista kandidata za ovogodišnju nagradu se zatvorila 2 nedelje posle njegove inauguracije, e sad neka me neko prosvetli šta je on uradio u te dve nedelje (ili se računa Yes we can kampanja) pa da uopšte zasluži kandidaturu??? Mislim da se malo previđa da Nobelova nagrada za mir nije tipa Oskar -- za najbolji film te godine, ali može se porediti sa nagradom za životno delo.

Ovo sve nema nikakve veze sa Barakom Obamom i ne vidim potrebe da se napad na odluku o nagradi smatra napadom na Obamu, barem u mom slučaju nije.
lakipingvin lakipingvin 14:44 09.10.2009

Re: ujbt

njanja_de.manccini

znaci kako sto su Willy i Gorbacov promenili svet, tako ce i Obama.

neznam iskreno njanjo bojim se da kad previse problema hoces ili mozes da resis je isto problem za neke cike, i sto kaze unf..dole
Unfuckable
Za predsednika US of A to bi bio presedan vredan nagrade

a za američku privredu - nož u predinfarktno srce


ipak je on predsednik US of A prvo...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:11 09.10.2009

Re: ujbt

Ovo sve nema nikakve veze sa Barakom Obamom i ne vidim potrebe da se napad na odluku o nagradi smatra napadom na Obamu, barem u mom slučaju nije.

odakle ti ovo pa sad?
ko smatra da je napad na odluku o nagradi - napad na Obamu?
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:27 09.10.2009

Re: ujbt

njanja_de.manccini
Ovo sve nema nikakve veze sa Barakom Obamom i ne vidim potrebe da se napad na odluku o nagradi smatra napadom na Obamu, barem u mom slučaju nije.

odakle ti ovo pa sad?
ko smatra da je napad na odluku o nagradi - napad na Obamu?

to je pre-emptivna zaštita , nema veze s tobom, samo dobro tu upalo...
pnbb pnbb 18:54 09.10.2009

Re: ujbt

i Gorbacov promenili svet, tako ce i Obama.

e jebiga..
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:19 09.10.2009

Re: ujbt

Budimac
...Ovo sve nema nikakve veze sa Barakom Obamom i ne vidim potrebe da se napad na odluku o nagradi smatra napadom na Obamu, barem u mom slučaju nije.

Ne znam zašto se ovako i ovoliko ogradjuješ. (Dobro, nije da ne znam, znam, ali se pitam).

Sve ima (itekako) veze sa imenovanim i sa njegovom funkcijom.
Da li će neko shvatiti kao lični napad na Obamu ili ne, nije tako bitno. Radi se o principu, ali u pitanju je predsednik SAD, Barak Obama, i ne možemo ga ne imenovati. On nam je drag, ali...

Naime, ja se pridružujem onima koji misle da Barak Obama nije zaslužio nagradu za mir. I tačka.
(Sve ono što svi tupimo - bolje on nego da su dali njegovom prethodniku, ili nekom drugom tipu, iz nekih razloga koji normalno edukovanom čoveku nisu baš jasni - neka ostane po strani).

Još će da se priča o ovome (by the way, nije jasno zašto ti, BB, preferiraš termin "šiljenje tastature" umesto uobičajenog "tupljenja tastature", ali neka ti bude). Ima, naravno, zahteva da on ne prihvati tu nagradu (pada mi na pamet da je Žan Pol Sartre svojevremeno odbio Nobela za književnost), a ima nagadjanja i da će njemu ta nagrada više štetiti nego koristiti. TIME magazine o tome piše. Dakle, sada će biti mnogo priča na tu temu, a to govori da nešto (ipak) nije u redu sa izborom tog Norveškog komiteta.

Dobro, mogu oni da daju kome hoće, ali narod treba da reaguje. Ili da aplaudira.

Bojan Budimac Bojan Budimac 20:42 09.10.2009

Re: ujbt

pada mi na pamet da je Žan Pol Sartre svojevremeno odbio Nobela za književnost

pa posle pisao komitetu da bi on lovu ipak rado prihvatio
umesto uobičajenog "tupljenja tastature",

zato što sam neuobičajen , zato što nam tastature zamenjuju olovke, upotrebljavam dosta i "arčenje tastature"
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:20 10.10.2009

Re: ujbt

Ta nagrada je postala cirkus odavno, a osim časnih izuzetaka

ma da, trebalo je oma posle andrića ukinuti.
ofkors ako se misli na nagrade u svim kategorijama...

p.s. kad već ne može za ceo narod, u ovom slučaju misim na amere, neka je vala on dobio.
čestitam!
bjes bjes 13:05 10.10.2009

Re: ujbt

љубав је слепа :)
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:40 10.10.2009

Re: ujbt

Exitus Letalis
Ta nagrada je postala cirkus odavno, a osim časnih izuzetaka

ma da, trebalo je oma posle andrića ukinuti.
ofkors ako se misli na nagrade u svim kategorijama...

Tvoja argumentacija me svaki put Jovo nanovo fascinira, da ne govorim o bezgraničnoj moći učitavanja

P.S. FYI ja sam pisao isključivo o Nobelovoj nagradi za mir.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:31 09.10.2009

barak

Do sada je bilo da postoji percepcija da su te osobe uradile makar nešto za svetski mir (recimo, rukovale se). Ovogodišnja nagrada nagrađuje isključivo retoriku, koja jeste lepa, ali za sada nije proizvela ama nijedan konkretan rezultat. Iskrene čestitke Baraku Obami za Nobelovu nagradu, uz još iskreniju nadu da će je možda i zaslužiti [nada umire poslednja, a narečeni je najveći diler tim artiklom u ovom našem globotomiranom svetu].

Mislim da je ovo dovoljno. Naravno da smo svi iznenadjeni, jer je zaista prerano, ali u godini koja i ne moze da se proslavi nekim bitnim dogadjajima pojava Braka Obame i kako kazes njegova mirovna retorika je zaista jedno osvezenje u americkoj politici. Onda, njegovi provi potezi vezani za Guantanamo i nacin na koji se u prvom govoru obratio Iranu (punim imenom kao dokaz postovanja toj zemlji) daju nadu, a pogotovo sto je posle GWB on zaista veliko osvezenje.
a drugo, Irci ce da polude od srece jer im je zemljak dobio nagardu :)
EDIT: Mislim da si naslovom pogodio sustinu, s tim da ja ne vidim kvalitetivnu razliku izmedju rukovanja (koje ti oeferiras) od retorike. Sta vise, retorika se u nasim lsucajevima mnogo puta pokazala kao uzasno oruzje, pa neka ovog puta bude drukcije.
nsarski nsarski 11:33 09.10.2009

Re: barak

a drugo, Irci ce da polude od srece jer im je zemljak dobio nagardu :)

A tek u Nigeriji al' ce da se prangija!
darkonduty darkonduty 11:38 09.10.2009

Re: barak


EDIT: Mislim da si naslovom pogodio sustinu, s tim da ja ne vidim kvalitetivnu razliku izmedju rukovanja (koje ti oeferiras) od retorike. Sta vise, retorika se u nasim lsucajevima mnogo puta pokazala kao uzasno oruzje, pa neka ovog puta bude drukcije.

Retorika je ustvari najbitinija stvar, s njom sve kreće. Tu se malo što može zamjeriti Obami. U pitanju je korektnost pri procjeni i valorizaciji potencijalnih kandidata. Ne može se nekog tko je tek krenuo nagraditi, a propustiti to napraviti sa onima koji imaju već podosta milja u nogama.....
Ili očito može?!
dragoljub92 dragoljub92 11:43 09.10.2009

Re: barak

očito može?!

Rejlem Rejlem 11:49 09.10.2009

Re: barak

A tek u Nigeriji al' ce da se prangija!

Nije nego u Keniji.
E a njegovu (Barakovu) knjigu u Srbiji objavio Goran Perčević, tj. Interkomerc čiji je on direktor.
Je l ga se sećate, jedna od perjanica 90ih. I dalje je perjanica, samo u novčanim tokovima.
Unfuckable Unfuckable 11:51 09.10.2009

Re: barak

pa ko bi tu frizuru mogao da zaboravi ?
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:52 09.10.2009

Re: barak

Mislim da si naslovom pogodio sustinu, s tim da ja ne vidim kvalitetivnu razliku izmedju rukovanja (koje ti preferiras) od retorike.

Pa rukovanje dolazi kao posledica nekog (mirovnog) ugovora, razgovora ili slično, mislim, u tom smislu sam to upotrebio -- dakle nekog konkretnog rezultata. Često je uspeh (konkretan rezultat) uopšte navesti neke ljude da se rukuju (mada često, baš kad je ta nagrada u pitanju, ljudi, koji su se rukovali i dobili je zbog toga, su nastavili neprijateljstva)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:53 09.10.2009

Re: barak

Ne može se nekog tko je tek krenuo nagraditi, a propustiti to napraviti sa onima koji imaju već podosta milja u nogama.....
Ili očito može?!

ja sam o retorici pricao iz drugog ugla. Znam sta hoces da kazes i cini mi se da su oslobodici Ingrid Betancour zaista ucinili dobru stvar, ali opet s sire tacke gledista, osim nje same i malo promenjene politicke klime u Kolumbiji sta se tu za svet kvalitativno promenilo. Ako je nagrada za mir tako koncipirana da, nazovimo ih, "mali ljudi" nagradom budu podstrek za ostatak covecanstva, onda je to sasvim u redu, ali ako je koncept da se nagrada uruci onom ko zaista ima moc da utice na svetski mir, onda su ti Kolumbijci bili "underdogs" u ovoj konkurenciji.
A sto se tice retorike, mislio sam na huskacku retoriku s ex SFRJ prostora, ili na nacin na koji se huskastvo pokazalo u Ruandi gde je 800.000 ljudi ubijeno tako sto je neki ludak (ili neki ludaci) retorikom ubedjivao svoje sunarodnike da ubijaju druge.
Dakle, retorika nije samo pocetak nekog projekta, vec mnogo vise od toga. Opet sto se Baraka Obame tice, za njega je zaista rano i tu nagradu tumacim samo kao "lack of choice".
nsarski nsarski 11:57 09.10.2009

Re: barak

Nije nego u Keniji.

Da, Keniji. Lapsus:(((
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:01 09.10.2009

Re: barak

Često je uspeh (konkretan rezultat) uopšte navesti neke ljude da se rukuju

Kad si pomenuo "rukovanje" pade mi na pamet Sporazum iz Osla i potonja Nobelova nagrada Yasseru Arafatu, Shimonu Peresu, Yitzhaku Rabinu koja kasnije nije nista dobro donela. Pa onda povlacim poralele s rukovanjima i retorikama...
darkonduty darkonduty 12:03 09.10.2009

Re: barak

Aleksandar Stosic
Ne može se nekog tko je tek krenuo nagraditi, a propustiti to napraviti sa onima koji imaju već podosta milja u nogama.....
Ili očito može?!

Ako je nagrada za mir tako koncipirana da, nazovimo ih, "mali ljudi" nagradom budu podstrek za ostatak covecanstva, onda je to sasvim u redu, ali ako je koncept da se nagrada uruci onom ko zaista ima moc da utice na svetski mir, onda su ti Kolumbijci bili "underdogs" u ovoj konkurenciji.

Da ne citiram sve što si rekao, u načelu se slažem s tobom. Izgleda da je koncept zasluge vrlo upitan, na to ciljam.....
Ne mislim niti ja da je retorika isključivo početak, od Hitlera pa na dalje retorika je moćno oružje. I u ratu i u miru.
ivana23 ivana23 12:11 09.10.2009

Re: barak

darkonduty
Ne mislim niti ja da je retorika isključivo početak, od Hitlera pa na dalje retorika je moćno oružje. I u ratu i u miru.

Tacno:

Tokom tridesetih, svetskom politikom su dominirale fašističke pobede u Italiji, Nemačkoj i Španiji, japanska okupacija Mandžurije i erupcija masovne nenasilne borbe protiv Britanske imperije u Indiji. Odbor, osetljiv na ove događaje, bio je podeljen. Na čelu uže liste kandidata za nagradu 1938. godine bili su Hitler i Gandi. Izbor je mandarinima bio pretežak. Nagrada je konačno otišla Nansenovom međunarodnom uredu za izbeglice.
Danas se razmatranje Hitlera smatra šokantnim, ali u to vreme mnogi su na Zapadu nemačkog firera smatrali bedemom prema boljševizmu. Američka spisateljica Gertruda Stajn je i pre istupala u korist nagrađivanja Hitlera. “Velim da Hitler treba da ima nagradu za mir, jer sve elemente sporenja i borbe uklanja iz Nemačke”, pisala je u “Njujork tajmsu” maja 1934. godine. “Proterivanjem Jevreja i demokratskih i levih elemenata, on proteruje sve ono što vodi aktivnosti. To znači mir... Potiskivanjem Jevreja... on okončava borbe u Nemačkoj.”
Časopis “Tajm” je 1938. godine, s povoljnim opisom, Hitlera proglasio “čovekom godine”, a u Britaniji se urednik “Tajmsa” Džefri Doson nije dvoumio tvrdeći da je anglo-nemački dogovor ključ svetskog mira. Hitlerova predinvazijska retorika je takođe naglašavala njegovu želju za mirom. Invazije su predstavljane kao odbrambene, humanitarne operacije, iznuđene pretnjom Trećem rajhu ili nemačkoj manjini od Čehoslovačke, Poljske, Norveške, itd.
Odbor je odlučio da ako nije prihvatljiv Hitler, nije ni Gandi. A da li je ikad razmatrao mogućnost dodeljivanja zajedničke nagrade, što je postalo norma kasnije tokom stoleća?


Izvor
noboole noboole 12:36 09.10.2009

Re: barak

Aleksandar Stosic

... ili na nacin na koji se huskastvo pokazalo u Ruandi gde je 800.000 ljudi ubijeno tako sto je neki ludak (ili neki ludaci) retorikom ubedjivao svoje sunarodnike da ubijaju druge.
Dakle, retorika nije samo pocetak nekog projekta, vec mnogo vise od toga. Opet sto se Baraka Obame tice, za njega je zaista rano i tu nagradu tumacim samo kao "lack of choice".


Ili su mozda samo bili pusteni sa lanca, posto su znali da nece biti kaznjeni. Dobro, u pravu si - retorika utice na formiranje suda, ali uzeti macetu u ruke i poceti da lovis komsiluk ... uh - ne znam koliko je to retorika.
wukadin wukadin 13:08 09.10.2009

Re: barak

E a njegovu (Barakovu) knjigu u Srbiji objavio Goran Perčević, tj. Interkomerc čiji je on direktor.


Nema šta, treba osnovati novu socijalističku internacionalu.
duchesse duchesse 13:10 09.10.2009

Re: barak

wukadin
Nema šta, treba osnovati novu socijalističku internacionalu.


http://www.socialistinternational.org/


darkonduty darkonduty 11:34 09.10.2009

Na putu prema dolje....

Ok pa nije sad Obama najveća bjelosvjetska bitanga i nije da ništa nije napravio u pitanju vanjskopolitičkih odnosa, kako se to već pompozno ističe, ali uspoređivati njegov fini diskurs iz ugrijane kožne stolice sa radom onih koji u zabitim prašumama izvlače taoce ili se godinama uz rizik vlastite egzistencije bore za unapređivanje i poštivanje ljudskih prava ( a ima ih od Hondurasa do Kine) je krajnje neumjesno.

Nemojte me shvatiti krivo, ali zar se cijeli svijet svodi isključivo na to čija pozicija ima veći utjecaj i čija je njuška inkasirala najveću minutažu na globalnim ekranima?
nsarski nsarski 11:39 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

radom onih koji u zabitim prašumama izvlače taoce ili se godinama uz rizik vlastite egzistencije bore za unapređivanje i poštivanje ljudskih prava ( a ima ih od Hondurasa do Kine)


Ovde mislis na Obamine ljude, ili Crveni Krst etc.?
arianna arianna 11:44 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

Malo mi apsurdno i licemerno da predsednik zemlje koja raspolaže sa najvećim arsenalom nuklearnog oružja, koja istražuje mogućnosti svemirskog ratovanja, sa najnaprednijom ratnom tehnologijom, čiji se vojnici nalaze u 135 zemalja sveta dobije Nobelovu nagradu za mir.
mariopan mariopan 11:45 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

Ako prekine ratove koje njegova zemlja vodi svuda po svetu, konkretno a ne na rečima - ja bih mu tu nagradu dala i dva puta.

Kada je Ahtiisari dobio, sasve onim srebrnim koferčetom i skandaloznim planom za Kosovo ...šta da se kaže još? Osim da oni tu nagradu dele "ja tebi sada ti meni dogodine"?
mariopan mariopan 11:46 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

arianna
Malo mi apsurdno i licemerno da predsednik zemlje koja raspolaže sa najvećim arsenalom nuklearnog oružja, koja istražuje mogućnosti svemirskog ratovanja, sa najnaprednijom ratnom tehnologijom, čiji se vojnici nalaze u 135 zemalja sveta dobije Nobelovu nagradu za mir.

Da, da nije žalosno bilo bi smešno.
darkonduty darkonduty 11:48 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

nsarski
radom onih koji u zabitim prašumama izvlače taoce ili se godinama uz rizik vlastite egzistencije bore za unapređivanje i poštivanje ljudskih prava ( a ima ih od Hondurasa do Kine)


Ovde mislis na Obamine ljude, ili Crveni Krst etc.?


Ne, govorim o svim onim aktivistima i borcima za ljudska prava koji ne djeluju isključivo diplomatski. Iako je u raboti tog tipa diplomacija poželjna.
Poput Denisa Mukwege ili Hu Jia koji su bili potencijalni kandidati.
ivana23 ivana23 11:52 09.10.2009

Moj stav

Predsednik Odbora Thorbjoern Jagland:
"Retke su osobe poput Obame koji je privukao pozornost celog sveta. Malo je ljudi koji su dali toliko nade za bolju budućnost"

Za bilo koju nagradu, potrebni su rezultati, a ne nada da ce se jednog dana (mozda) stici do rezultata.

* copy/paste sa Jeremijinog bloga.
stari92 stari92 12:02 09.10.2009

Na putu prema gore ....

'' NASA će danas lansirati projektil ,,centaur,, put Meseca kako bi se proverilo
da li ispod njegove površine zaista ima vode - Meta je krater Cabeus A,koji se
nalazi nedaleko od južnog pola Meseca .. ''

I kad slave,slave na veliko - eeeej,malo li je za sećanje i u čast Nobela !?
D
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:29 09.10.2009

Re: Moj stav

"Retke su osobe poput Obame koji je privukao pozornost celog sveta. Malo je ljudi koji su dali toliko nade za bolju budućnost"

u ovo se uklapa i Madona.
zeks92 zeks92 13:01 09.10.2009

ko ga dade ...

arianna
Malo mi apsurdno i licemerno da predsednik zemlje koja raspolaže sa najvećim arsenalom nuklearnog oružja, koja istražuje mogućnosti svemirskog ratovanja, sa najnaprednijom ratnom tehnologijom, čiji se vojnici nalaze u 135 zemalja sveta dobije Nobelovu nagradu za mir.


I Nobel je bio "eksplozivan", a njegov fond dodeljuje nagradu ...
wukadin wukadin 13:12 09.10.2009

Re: Moj stav

Srđan Mitrović
"Retke su osobe poput Obame koji je privukao pozornost celog sveta. Malo je ljudi koji su dali toliko nade za bolju budućnost"u ovo se uklapa i Madona.


Nemoj molim te!
Taman je Lambroz prešao na Vizantiju

antonacci antonacci 13:12 09.10.2009

Re: Moj stav

u ovo se uklapa i Madona.


I zaslužila bi tu nagradu taman koliko i Obama, a možda i malo više.
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 13:24 09.10.2009

Re: Na putu prema dolje....

mariopan@12:45 09.10.2009
Ako


enough said.
Biljana 77 Biljana 77 13:35 09.10.2009

Re: Moj stav

u ovo se uklapa i Madona.

margos margos 16:09 09.10.2009

Re: Na putu prema gore ....

I kad slave,slave na veliko - eeeej,malo li je za sećanje i u čast Nobela !?

medjutim92 medjutim92 11:39 09.10.2009

Sto se mene tice..

.. zasluzice je ako istera dva mandata a ne otpocne nijedan rat, ili makar vojnu intervenciju, koja god da je razlika.

Za predsednika US of A to bi bio presedan vredan nagrade.

Ali opet, malo je rano za to na pocetku prvog mandata..
Unfuckable Unfuckable 11:41 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

Za predsednika US of A to bi bio presedan vredan nagrade

a za američku privredu - nož u predinfarktno srce
mladen.mladen mladen.mladen 11:43 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

a za američku privredu - nož u predinfarktno srce

o jea! ,)
bolkonski bolkonski 11:54 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

medjutim92

US of A


Sve cesce vidjam ovaj nacin pisanja. Kako, zasto, cemu?
Inner Party Inner Party 15:31 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

bolkonski
medjutim92

US of A


Sve cesce vidjam ovaj nacin pisanja. Kako, zasto, cemu?


Da, zar nije US and A?!

Bojan Budimac Bojan Budimac 15:36 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

Da, zar nije US and A?!

Nije -- USA stoji za United States of America, tako da može US of A. Ja koristim našu skraćenicu SAD, Sjedinjene Američke Države, ne vidim potrebu za korišćenjem originala u bilo kom obliku.
dragoljub92 dragoljub92 17:40 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

ne vidim potrebu za korišćenjem originala u bilo kom obliku.

osim u zezazorskom
Road to Nobel is paved with good intentions
*novo

taman da rečem kadono međutim92 me preteče

@srćko
i ako NE NAPISES knjigu

ja bi trebalo da dobijem nobelovu nagradu baš zato što iz najbolje namere po svekoliko pučanstvo & culturu nisam dosad napisao nijednu knjigu
ako to nisu dobre namere ,onda ja neznam šta su

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:54 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

Bojan Budimac
Da, zar nije US and A?!

Nije -- USA stoji za United States of America, tako da može US of A. Ja koristim našu skraćenicu SAD, Sjedinjene Američke Države, ne vidim potrebu za korišćenjem originala u bilo kom obliku.

Мислим да Иннер циља на назив који за Сједињене америчке државе користи велики пријатељ свих демократских земаља, наш друг из Казахстана Борат Сагдијев.
margos margos 18:03 09.10.2009

Re: Sto se mene tice..

ja bi trebalo da dobijem nobelovu nagradu baš zato što iz najbolje namere po svekoliko pučanstvo & culturu nisam dosad napisao nijednu knjigu
ako to nisu dobre namere ,onda ja neznam šta su

Jašta :)
medjutim92 medjutim92 11:53 12.10.2009

Re: Sto se mene tice..

bolkonski
medjutim92

US of A


Sve cesce vidjam ovaj nacin pisanja. Kako, zasto, cemu?


Em oni u originalu pisu tako, em me mnogo podseca na Cankovo urnebesno "Kostunica dr Vojislav"
duchesse duchesse 11:48 09.10.2009

Ma dajte molim vas.

Ja ne razumem čemu nabacivanje kamenjem po Baraku Obami. Odmah da se ogradim, nit sam veliki ljubitelj istog, nit smatram da je mesija, ali, realno, ako poredite isti period njegove vladavine i njegovog prethodnika, mislim da zaslužuje nagradu, i to, ako ni zbog čega, onda upravo zbog promene retorike i zagovaranja politike umerenosti, nasuprot we'll-make-a-big-crater-out-of-anyone-who-we-don't-like politici.
darkonduty darkonduty 11:51 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
mislim da zaslužuje nagradu

I ja isto, ali Nobela ne. Bar ne još.
arianna arianna 11:54 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

Ako se Nobelova nagrada daje samo zbog toga što neko uzme mikrofon u ruke i kaže " ja sam za mir" , onda bi istu nagradu,trebalo dodeljivati zajedno sa titulom "Miss Universe" , jer su se sve učesnice pomenutog takmičenja izjašnjavaju da su za mir u svetu.

Šta je cenjeni nobelovac konkretno učinio da bi zaslužio ovo priznanje?
duchesse duchesse 11:54 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

darkonduty
I ja isto, ali Nobela ne. Bar ne još.


Fair enough. Ali, ta nagrada je odavno izgubila smisao, te mislim da su je više udelili, eto, onako, kao podsticaj:
"Na dobrom si putu, momče, samo tako nastavi."
mirelarado mirelarado 11:54 09.10.2009

Re: Tо је то!

Bojan Budimac
Iskrene čestitke Baraku Obami za Nobelovu nagradu, uz još iskreniju nadu da će je možda i zaslužiti.



duchesse duchesse 11:55 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

arianna
zajedno sa titulom "Miss Universe"


Ne razumem kako ne vidiš da kad predsednik Sjedinjenih Država kaže "ja sam za mir", to nosi daleeeeekooooooo, ali daaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeekoooooooooooo veću težinu nego kad to kaže neka devojčica iz Venecuele u kupaćem kostimu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:56 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

Ja ne razumem čemu nabacivanje kamenjem po Baraku Obami. Odmah da se ogradim, nit sam veliki ljubitelj istog, nit smatram da je mesija, ali, realno, ako poredite isti period njegove vladavine i njegovog prethodnika, mislim da zaslužuje nagradu, i to, ako ni zbog čega, onda upravo zbog promene retorike i zagovaranja politike umerenosti, nasuprot we'll-make-a-big-crater-out-of-anyone-who-we-don't-like politici.

U čemu se sastoji to "kamenovanje"?
Nisam siguran da je Obamin prethodnik ikakav etalon za Nobelovu nagradu za mir.
zipo_64 zipo_64 11:56 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
Ja ne razumem čemu nabacivanje kamenjem po Baraku Obami. Odmah da se ogradim, nit sam veliki ljubitelj istog, nit smatram da je mesija, ali, realno, ako poredite isti period njegove vladavine i njegovog prethodnika, mislim da zaslužuje nagradu, i to, ako ni zbog čega, onda upravo zbog promene retorike i zagovaranja politike umerenosti, nasuprot we'll-make-a-big-crater-out-of-anyone-who-we-don't-like politici.


Obama i njegovo presednikovanje je cist produkt Holivuda. Gledali smo loseg momka kroz ceo film.
Na krju se pojavljuje pozitivna licnost koja sreduje stvari i mase svojom zastavom.
Svi zadovoljni.
Toliko puta vec gledano da i vrapci na grani znaju kraj
arianna arianna 11:57 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
zajedno sa titulom "Miss Universe"

Ne razumem kako ne vidiš da kad predsednik Sjedinjenih Država kaže "ja sam za mir", to nosi daleeeeekooooooo, ali daaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeekoooooooooooo veću težinu nego kad to kaže neka devojčica iz Venecuele u kupaćem kostimu.

Ajde !!

Treba to i dokazati delima

Pa i probni rad u nekim firmama traje duže nego njegov mandat do sad.

duchesse duchesse 11:58 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

Bojan Budimac

U čemu se sastoji to "kamenovanje"?
Nisam siguran da je Obamin prethodnik ikakav etalon za Nobelovu nagradu za mir.


"nabacivanje kamenjem", da budemo precizni, je stilska figura, a mislim da je čovek dobio nagradu baš zato što je stao na kraj onome što je prethodni Establišment ustanovio kao medjunarodnu politiku Sjedinjenih Država.
duchesse duchesse 11:59 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

arianna

Ajde !!

Treba to i dokazati



Jes vala.

I've already made my point, nemam nameru ništa da dokazujem, time će se baviti istorija.
arianna arianna 12:04 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse


Jes vala.

I've already made my point, nemam nameru ništa da dokazujem, time će se baviti istorija.


Tačno, baviće se istorija. I nas su svojevremeno bombardovali pod lepim i humanim nazivom "Milosrdni anđeo"

kako je lepo zvučalo to na CNN-u!! A naši građani i danas trpe posledice takve retorike i humanosti
duchesse duchesse 12:08 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

arianna
A naši građani i danas trpe posledice takve retorike i humanosti


O, ne. Opet o vekovnoj nepravdi prema Srbima. Te nas bombardovo Švabo, te Englez, te NATO. Kakve to veze ima sa Barakom Obamom, stvarno ne vidim. Možda zato što nisam dovoljno ostrašćena.

A kad se već priča o bombardovanju, znaš, pred kraj WW2, Saveznici su toliko bombardovali Francusku da je gore stradala nego u Blic Krigu. I zamisli, sad ima prijateljske odnose sa onima koji su je tako zverski razorili. I ima koristi od toga.
arianna arianna 12:20 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse


O, ne. Opet o vekovnoj nepravdi prema Srbima. Te nas bombardovo Švabo, te Englez, te NATO. Kakve to veze ima sa Barakom Obamom, stvarno ne vidim. Možda zato što nisam dovoljno ostrašćena.


Moguće da nisi dovoljno ostrašćena ili ti jednostavno nije stradao bližnji u bombardovanju, a možda ti i nije niko umro od cancera kao posledica radioaktivnih kasetnih bombi bačenih na Srbiju.

duchesse

A kad se već priča o bombardovanju, znaš, pred kraj WW2, Saveznici su toliko bombardovali Francusku da je gore stradala nego u Blic Krigu. I zamisli, sad ima prijateljske odnose sa onima koji su je tako zverski razorili. I ima koristi od toga.

Znam !! Ali napravi razliku između nužnih prijateljstava zasnovanim na interesima i licemrenog priznanja retorici najvišeg svetskog ranga.
mariopan mariopan 12:26 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

realno, ako poredite isti period njegove vladavine

On još nije stigao ni da vlada, on samo pliva da ne potone

Da, ako postoji neka nagrada za retoriku , ali Nobel to nije.
duchesse duchesse 12:26 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

arianna
Moguće da nisi dovoljno ostrašćena ili ti jednostavno nije stradao bližnji u bombardovanju, a možda ti i nije niko umro od cancera kao posledica radioaktivnih kasetnih bombi bačenih na Srbiju.


Ne znam da li se kvalifikuju 2 brata mog oca, tj. moja dva ujaka, koji su za sobom ostavili po ženu i ukupno petoro dece. Ja, i moja porodica, a i njihove porodice, ne nameravamo da dozvolimo da nam ostaci života prodju u besu i ogorčenosti zbog toga što su se neki likovi na vrhu malo igrali rata.

arianna
nužnih prijateljstava zasnovanim na interesima i licemrnog priznanja retorici najvišeg svetskog ranga.


"Retorika najvišeg svetskog ranga". Iskreno, ne razumem šta si time htela da kažeš. Na koji način je to pežorativno?

A što se tiče nužnih prijateljstava, pa takva su ti sva prijateljstva izmedju naroda. U politici nema mesta za emocije, a u medjunarodnim odnosima nema bratstva, no samo uzajamnih interesa. O tome nas, takodje, uči istorija.
duchesse duchesse 12:30 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

mariopan
on samo pliva da ne potone


Slažem se. A to nije mali poduhvat, ako se uzme u obzir stanje u ekonomiji i na bezbednosnom planu, a koje su mu ostavili za sobom Neo Konzervativci G.W. Busha.

I još jednom da se ogradim: ne branim ja Baraka Obamu jer ga volim i podržavam bezuslovno. Daleko od toga, totalno nemam emocije prema tom čoveku, kao i ni prema kojem drugom političaru.
Samo mislim da je ok da mu se dodeli neka tamo već totalno obesmišljena nagrada kako bi se ponukao da nastavi da spušta previsoko podignutu loptu. Ako ova nagrada dovede do toga da Amerika zaista počne da vodi politiku mira - biće savršeno opravdana.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:30 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

Ne razumem kako ne vidiš da kad predsednik Sjedinjenih Država kaže "ja sam za mir", to nosi daleeeeekooooooo, ali daaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeekoooooooooooo veću težinu nego kad to kaže neka devojčica iz Venecuele u kupaćem kostimu

meni je ovo drugo uverljivije i zabavnije.
duchesse duchesse 12:33 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

Srđan Mitrović
Ne razumem kako ne vidiš da kad predsednik Sjedinjenih Država kaže "ja sam za mir", to nosi daleeeeekooooooo, ali daaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeekoooooooooooo veću težinu nego kad to kaže neka devojčica iz Venecuele u kupaćem kostimu

meni je ovo drugo uverljivije i zabavnije.


Verujem. Sigurna sam, takodje, da je i iskrenije, ali je u krajnjoj liniji totalno irelevantno.
mariopan mariopan 12:33 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
mariopan
on samo pliva da ne potone


Slažem se. A to nije mali poduhvat, ako se uzme u obzir stanje u ekonomiji i na bezbednosnom planu, a koje su mu ostavili za sobom Neo Konzervativci G.W. Busha.

I još jednom da se ogradim: ne branim ja Baraka Obamu jer ga volim i podržavam bezuslovno. Daleko od toga, totalno nemam emocije prema tom čoveku, kao i ni prema kojem drugom političaru.
Samo mislim da je ok da mu se dodeli neka tamo već totalno obesmišljena nagrada kako bi se ponukao da nastavi da spušta previsoko podignutu loptu. Ako ova nagrada dovede do toga da Amerika zaista počne da vodi politiku mira - biće savršeno opravdana.

Znam i u pravu si, mislim da je njemu uvaljen vreo krompir i da će ceo svoj mandat potrošiti da ga ohladi....a šteta, navijala sam za njega.
duchesse duchesse 12:37 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

mariopan
Znam i u pravu si, mislim da je njemu uvaljen vreo krompir i da će ceo svoj mandat potrošiti da ga ohladi....a šteta, navijala sam za njega.


Ja na njega gledam kao na "žrtveno jagnje" nekih mnogo jakih igrača. Napravili su globalno s#anje, a onda se gracefully povukli i ostavili nekom totalno levom liku, koji je, ironično, i pripadnik potlačene manjine, da počisti.
mariopan mariopan 12:58 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
mariopan
Znam i u pravu si, mislim da je njemu uvaljen vreo krompir i da će ceo svoj mandat potrošiti da ga ohladi....a šteta, navijala sam za njega.


Ja na njega gledam kao na "žrtveno jagnje" nekih mnogo jakih igrača. Napravili su globalno s#anje, a onda se gracefully povukli i ostavili nekom totalno levom liku, koji je, ironično, i pripadnik potlačene manjine, da počisti.

Naravno da je žrtveno jagnje, pa znali su šta se sprema i valja iza brda ...pa onda hajde da njega poturimo da on posle bude kriv za sva vremena.
duchesse duchesse 13:04 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

mariopan
Naravno da je žrtveno jagnje, pa znali su šta se sprema i valja iza brda ...pa onda hajde da njega poturimo da on posle bude kriv za sva vremena.


Posle se neki ljudi na blogu sajta medijske kuće neke tamo leve nacije prepiru o tome da li je Barak Obama zaslužio nagradu ili ne, jer nas je Amerika bombardovala, izazvala SEKu, zaposela Avganistan i Irak itd. i sutra, ako s#anje eskalira, opet će svi da se nabacuju kamenjem na Obamu, a niko se neće setiti George W.-a, Alana Greenspana i ostalih kompanjona koji su sve to zakuvali.
Koga nema, taj više nije kriv. Taktika davno oprobana, nema da omane.
noboole noboole 13:11 09.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

zipo_64
duchesse
Ja ne razumem čemu nabacivanje kamenjem po Baraku Obami. Odmah da se ogradim, nit sam veliki ljubitelj istog, nit smatram da je mesija, ali, realno, ako poredite isti period njegove vladavine i njegovog prethodnika, mislim da zaslužuje nagradu, i to, ako ni zbog čega, onda upravo zbog promene retorike i zagovaranja politike umerenosti, nasuprot we'll-make-a-big-crater-out-of-anyone-who-we-don't-like politici.

Obama i njegovo presednikovanje je cist produkt Holivuda. Gledali smo loseg momka kroz ceo film.
Na krju se pojavljuje pozitivna licnost koja sreduje stvari i mase svojom zastavom.
Svi zadovoljni.
Toliko puta vec gledano da i vrapci na grani znaju kraj


Koji vrapci gledaju holivudske filmove?
krkar krkar 09:45 10.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

arianna
Moguće da nisi dovoljno ostrašćena ili ti jednostavno nije stradao bližnji u bombardovanju, a možda ti i nije niko umro od cancera kao posledica radioaktivnih kasetnih bombi bačenih na Srbiju.


Dajte ne lupetajte više o "radioaktivnim kasetnim bombama"!

1. Tako nešto ne postoji
2. Tako nešto bila bi tehnološka besmislica
krkar krkar 09:48 10.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

duchesse
Napravili su globalno s#anje, a onda se gracefully povukli i ostavili nekom totalno levom liku, koji je, ironično, i pripadnik potlačene manjine, da počisti.


To ti o Rasimu Ljajiću?
duchesse duchesse 14:32 10.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

krkar
To ti o Rasimu Ljajiću?


E, slatko si me nasmejao.
boris-c boris-c 13:28 11.10.2009

Možda je zabluda?

Mislim da je "nema prijateljstva među narodima" možda najveća zabluda u istoriji čovečanstva. Pa jel narod IKAD ima koristi od rata? Nema. Ko ima koristi? SAMO ratni profiteri.

To važi samo ako neko zaista veruje u državu kao prirodni modus organizacije ljudi (a svi znamo da to nije država nego porodica), i predsednika kao ultimativno božanstvo sposobno da misli u ime miliona ljudi (Samo se setiti Džordža Dabl-jua).

Ja mislim da postoji jako puno prijateljstava među narodima.

Nema prijateljstva među državama. Država je vrhovni oblik reketa (ti meni plaćaš, a ja tebe štitim), i kao kod sve druge mafije, nema mira već interesa.

Problem je što smo milione godina evolucije zamenili zabludama dokonih zgubidana (filozofa i tobož mudrih državnika) u poslednjih 1000-2000 godina, pa su nam tako utuvili da "nema prijateljstava, samo interesa", "cilj opravdava sredstvo", "država, to sam ja", "kocka je bačena" i slične gluposti, koje su u rangu reklama "...jer vi to zaslužujete".
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:23 11.10.2009

Re: Možda je zabluda?

Država je vrhovni oblik reketa (ti meni plaćaš, a ja tebe štitim), i kao kod sve druge mafije, nema mira već interesa.

a i za ceo komentar
duchesse duchesse 20:59 11.10.2009

Re: Možda je zabluda?

boris-c
Mislim da je "nema prijateljstva među narodima" možda najveća zabluda u istoriji čovečanstva. Pa jel narod IKAD ima koristi od rata? Nema. Ko ima koristi? SAMO ratni profiteri.To važi samo ako neko zaista veruje u državu kao prirodni modus organizacije ljudi (a svi znamo da to nije država nego porodica), i predsednika kao ultimativno božanstvo sposobno da misli u ime miliona ljudi (Samo se setiti Džordža Dabl-jua).Ja mislim da postoji jako puno prijateljstava među narodima.Nema prijateljstva među državama. Država je vrhovni oblik reketa (ti meni plaćaš, a ja tebe štitim), i kao kod sve druge mafije, nema mira već interesa.Problem je što smo milione godina evolucije zamenili zabludama dokonih zgubidana (filozofa i tobož mudrih državnika) u poslednjih 1000-2000 godina, pa su nam tako utuvili da "nema prijateljstava, samo interesa", "cilj opravdava sredstvo", "država, to sam ja", "kocka je bačena" i slične gluposti, koje su u rangu reklama "...jer vi to zaslužujete".


Simpatičan komentar, malo suviše idealistički za moj ukus.
Ajmo redom, prvo da se slažemo:
1. Ne postoji razlika izmedju države i organizovanog kriminala. Totalno korektno.
2. Porodica jeste prirodna organizaciona jedinica.
3. Rat koristi samo onima na vrhu.
A sad da se ne slažemo:
1. Ako je porodica prirodna organizaciona jedinica, onda je "narod" jedinica društvene organizacije. Čovek je odavno prestao da živi u prirodi, i odavno funkcioniše u društvu, sa njegovim uredjenjem i pravilima. Dakle, država NIKAKO ne može da bude prirodni modus organizacije, to je samo po sebi logička greška. Ali ono što je prirodno je odavno prestalo da bude primarno, i samim time je prilično izgubilo na značaju.
2. Elem, ako je država nešto odvojeno od naroda, zašto onda narod, kao što si ga prikazao, nema autonomiju u odnosu na državu? Ako postoji iskonsko prijateljstvo medju narodima, da li veruješ npr. ako su Srbi i Rusi prijateljski narodi, kad bi Medvedev naredio napad na Srbiju, da bi narod odbio da učestvuje u tome? Narod i država su dva jako ispreplitana pojma, i ne mogu se odvajati.
3. Čovek je programabilno biće. Odbaciti vekove propagande i reći da je to gomila gluposti u odnosu na nešto što je prirodno je, u najmanju ruku neozbiljno.

I na kraju jedno pitanje. Da li možeš da navedeš primer prijateljstva medju narodima? A da to ne bude prijateljstvo medju odrejenim cross-culturalnim grupama, ili pojedincima? Jedan, konkretan primer prijateljskog dela izmedju 2 naroda?
Ne nameravam više da polemišem s tobom, jer naše istine imaju drugačiju polaznu osnovu. Ali bih volela da dobijem taj jedan primer. Jer sama ne mogu da ga se setim.
arianna arianna 11:49 12.10.2009

Re: Ma dajte molim vas.

krkar

Dajte ne lupetajte više o "radioaktivnim kasetnim bombama"!

1. Tako nešto ne postoji
2. Tako nešto bila bi tehnološka besmislica


to što ti "lupaš", ne znači da ne postojiš, a još manje da si besmislica, nego nisi obavešten

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana