Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Životni stil

Pravda za Davidoffa

Unfuckable RSS / 23.10.2009. u 05:35

   U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija. Jedna od njih je moja.
Po nekim istraživanjima, Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.
Nema, na žalost, podataka koji smo po potrošnji bensedina, ugljenmonoksida ili ribe po glavi stanovnika, ako bi Neko krenuo da drži slovo o „zdravlju nacije“, odmah da prekinem tu muku.
LM, naš dragi ministar Tomica Milosavljević rešio je da Srbima nanese još malo zdravlja, a sreća i zabava se podrazumevaju :

 

U tom smislu, narečeni Tomek je obznanio da će do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama. Da ne gubim vreme u opisivanju ove fantastične i nadasve genijalne ideje, pustimo to nadahnutom Tomi :
Odgovarajući na pitanje hoće li dobiti podršku on je kazao da to ne zavisi od njega već od toga da li će 250 poslanika u Skupštini imati svest o štetnosti duvanskog dima i o tome da niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak, uvodi strože kaznene mere i obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektora”, kazao je ministar. 
Izuzetak do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko. To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”, smatra inspiracijom katapultirani Tommy i nezadrživo nastavlja :“Čini mi se da nam to skreće pažnju i da nas uči da ipak u svakom ugostiteljskom prostoru mora da bude podela”. On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana od usvajanja zakona i ocenio da je taj propis test i za društvo da li smo svesni da je „reč isključivo o civilizacijskoj stepenici“
(hvala ti Ministre na učenju, postepenosti, praktičnosti, civilizacijskim skalinama, deobama i izuzecima, ali ne kopčam se još uvek na leđima)
Također, Tommy planira da Zakon bude usvojen do kraja godine.
Ok, sada već moram malo više da se umešam : a koje to godine, plemeniti Ministre? Ove ? 
Netje motji ove notji, iskreno Vam velim.
  Entuzijastični und Dobronamerni Tomaž malko se zatrčao i gubi iz vida nekoliko stvari : 
  Prvo : nikoga nije pitao šta zaista misli o toj velelepnoj ideji, osim u vidu neke sirote ankete na sajtu ministarstva. Glasao, ali me baš briga za ankete na sajtovima u vreme kada bar polovina životno zainteresovanih za ovu temu nema ni internet, a druga polovina nema pametnija posla nego da se zeza po sajtu ministarstva. Ali na ovo ću se vratiti kasnije.
  Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes. Da li je ministar predvideo eventualne vanredne izdatke na organe reda i mira koji bi morali da preuzmu teret, ovako nespretnim razmišljanjem generisane tenzije, na svoja već umorna pleća i - koliko bi to opteretilo Budžet, a o spokojstvu građana da ne pričam ? Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ? Moje je demolirano i nespokojan sam danima. Ometen mi je lični red i mir, nisam ni za šta. a produktivnost mi je nula.
  Treće : već mesecima čitamo kako se naši veći gradovi etabliraju kao dobra i relativno jeftina mesta za provod. Zvuči kao turizam, ili nešto bar slično tome. U mojoj glavi turizam = priliv novca i pozitivno pozicioniranje. Ne i u Tomekovoj : Čovek je rešio da motornom testerom ubije tu krhku zelenu mladicu srpskog turističkog progresa i deviznih priliva : provod bez cigara, ma idi! Svež planinski zrak (iz Pančeva, recimo?) u limenkama i voćni sokovi, mora da zato turisti hrle vikendom, a i šire, put Srbije?
  Četvrto : hajde da ne drvim previše o ljudskim pravima, pravima na izbor,etc, valjda će to neko umeti i bolje, ali nije zgoreg da se spomene: Ovo je poziv na diskriminaciju velikog dela populacije iz samog vrha vlasti. Jer, ja ne znam odakle ikome pravo da kažnjava pušenje, i one koji to dozvoljavaju punoletnim poreskim obveznicima i glasačima, a ovamo im dozvoljava da te iste cigarete kupuju i poprilično lepo pune Budžet? Zašto se Zaštitnik građana malo ne pozabavi glede razmahanog Ministra, takodže se pitam.
  Peto : efekat na ugostiteljstvo i iskustva iz okruženja. (to je ono oko kopčanja na leđima, moj Ministre!). Dakle:neće biti kao u Hrvatskoj, ali će ubrzo biti kao u Hrvatskoj, a ja sam valjda blesav pa ne umem da sabiram 2 i 2 ? Pa baš lepo : ruinirajmo i to malo poreskih obveznika koje Kriza nije dokusurila, grehota da se propusti. Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže? Bravo Ministre! Još malo manje priliva u državnu kasicu a malo više naroda na birou rada , level completed! A ove što ne postignu u 90 dana – pokažnjavajte, naravno!
  Zašto država ne dotira novcem od akciza, kao pilot projekat, otvaranje par ugostiteljskih objekata u kojima neće uopšte smeti da se puši + malo dampingovanih cena, čisto da vidimo kako će finansijski stajati nakon 6-12 meseci, i koliko ljudi zaista želi da uživa u tome?  
Radite malo oglede na nepušačima, hoću reći!
  Gledajući s nevericom u monumentalne planove ministra Tomice, kojima provocira dodatno upropaštavanje već istanjenih živaca većine poreskih obveznika Srbije - ja ne mogu a da se ne zapitam ono čuveno :  „Kome sve to treba u ovom trenutku?“
  Je l' se to šalje poruka polovini (bar) punoletnih građana Srbije da mogu da idu na Ušće pa da tamo malo puše ? I šta će biti ako na tom Ušću bude malo - gužva ?
Vraćam se na tačku jedan : kao što rekoh, komrad ministar nikoga nije pitao o ovoj svojoj ideji, a ako i jeste – nije pitao one koje bi trebalo da pita – građane Srbije :

 Predlažem, krajnje đentlmenski, besplatnu ideju gopodinu Ministru : da na tih 3,5 miliona dnevno prodatih kutija cigareta, privremeno nadogradi par dinara i iz tog viška vrednosti koji se stvori finansira referendum. 
Da, da – referendum, verovatno prvi referendum u istoriji Srbije koji Državu neće koštati ni dinara!
(imamo ovde na blogu i tak'ih upućenih koji bi nam mogli odokativno reći koliko košta ta zajebancija, svakako manje nego raspolaganje tuđom mukom & plućima, kao i da li je to izvodljivo)
Dakle, ne zanimaju me polovične i kvazikompromisne ideje, molbe raznih udruženja da se sve to malo prolongira ili ublaži, pošto je to samo obična „prodaja cigle“, ne tražim čak ni Zakon o zaštiti pušača od Tomice Milosavljevića.
Hoću referendum ! Hoću da moj poslanik traži fuckin’ referendum, hajde da prebrojimo mi sve to. 
Onda ćemo jako lako utvrditi čija će to većina biti u kafani, gospon' Ministre, i da li će od tog Vašeg krajnje nepromišljenog predloga uopšte nešto i ostati - prosto je i lahko to - kao ispuhnuti plavičasti dim poslat u tmicu sobe posle dobrog sexa.
   „...s obje strane restorana
  prikrivene razlike
  zabranjeni teritorij
  pravo lice pobune...“

ps : ja ću, svakako, iskoristiti priliku da se ovim povodom malo kreativno ispoljim na dve mejl adrese : 
zastitnik@ombudsman.rs
http://www.zdravlje.gov.rs/1contact.html
što ne bi i Vi ?

bartsimpsongeneratorri.gif

 

 



Komentari (816)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rankot rankot 08:41 24.10.2009

Re: :))))

gordanac

Kad pogledaš tok saniranja i uklanjanja "divljih deponija" raznih razmera (neprevodivo na razne jezike, kao i "divlja gradnja" ) i regulativu za poslednjih deset godina, onda brojkama možeš meriti napredak, relativni.
Regulative su - neophodne, ljudi ne umeju da na spontan način razviju svest o tome šta treba i valja, a šta ne treba i ne valja.
Dosledna primena dobrih regulativa (a regulative iz oblasti zaštite životne sredine u Srbiji JESU dobre) je ono što te razlikuje od uspešnih zemalja, od država sa jakim i dobrim institucijama koje se staraju o primeni, to je ono što te ustvari obeležava kao "tranziciono društvo".
Ugrožavanje i oštećivanje životne sredine je - krivično delo kod nas i ta se odredba preretko koristi, tako ja mislim.
U tom smislu, tvoj opravdani gnev zbog ruženja i oštećivanja Tare nije čak ni troll - i ovaj tekst (post) je o dobroj regulativi koja može biti primenjena, na dobar način i ne diskriminišući nikoga, ne ugrožavajući nijedan drugi sektor.

Ово је дигресија на тему, ал нисам ја започео:
Гордана, немојте молим вас са тим флоскулама о непреводивости, било би свуда дивљих депонија и дивље градње кад би то државе дозволиле. А ви водите ову државу и дозвољавате и једно и друго и даље. И још сте пустили ону будалу (довољно је видети му слику на ветима Б92 пре дан-два) да буде министар за екологију!!! Наравно да ће увек бити дивљих депонија, кад држава неће да реши одлагање смећа у селима (јер то кошта) и наравно да ће бити дивље градње кад државни грађевински инспектори немају обавезу обиласка терена и нико од њих није одговарао ни за једну једину дивљу кућу саграђену у атару који им је поверен.
Уосталом, нико није нас инжењере питао о томе како треба да изгледа нови закон о планирању и изградњи и читаву фрку око легализације сте и 2003. а и сада направили погрешно: пре свега, наградили сте оне који су кршили закон (па су људи који су узимали регуларно папире испали будале), а поврх свега нисте урадили ништа. Тако да је ово трећа по реду: "сад и никад више легализација".
Много је био бољи приступ који смо ми предлагали: да се отпусте сви постојећи грађевински инспектори, да се провери њихово имовинско стање, да се казне сви у чијим је општинама грађено на дивље, да се казне они што су градили на дивље тако што ће платити бар два пута скупље накнаде за ГЗ (што је и економски реално, јер су проблеми у градовима проистекли из дивље градње велики и њихово решавање неко мора да плати), да се убудуће инспектори обавежу да свакодневно обилазе реон који им је поверен и да одговарају за стање у њему, да се време за легализацију НЕ ОГРАНИЧАВА, али да се не може укњижити (дакле ни наследити ни продати) нелегална зграда, па нек људи легализују кад им дође потреба, а не у року од два месеца.
Такође смо предлагали и да се уведе право укњижбе власништва над грађевинским земљиштем за сво земљиште где су зграде саграђене и стоје дуже од 20 година, а у том раздобљу нико није оспорио власништво, како би се омогућило хитно сређивање катастра, а без чега нема легализације.
Али, ипак ортопед боље зна ово од нас инжењера, па га позовите и кад будете нешто зидали, можда ће ортопед боље од нас и да пројектује. А ми можемо да намештамо коске, кажу да то свако зна.
g.radicevic g.radicevic 07:13 23.10.2009

ja bi samo....

predlozzim amandman
mr. Tomi
da su sve gradske uprave obavezne u centralnim gradskim podruchjima
izgraditi torice (tor- ogradjeni prostor za ovce i ostalu sitnu stoku.prim aut.)
u kojem bi se okupljali uzzivaoci duvana, u postupku uzzivanja istog.
Ovo bi bilo vishestruko korisno, u edukativnom, higijenskom, i svakom drugom smislu
+ raznim anketarima i ispitivachima javnog mnjenja bi olakshalo zzivot.


P.S. Ovaj beli u prvom planu je chuvar reda, da ne bude zabune
( mnogo dobro se prilagodio okruzzenju)

gaston92 gaston92 07:34 23.10.2009

U Australiji...

... je pusenje zabranjeno u zatvorenim objektima, i obicno nekih 10-ak metara od ulaznih vrata (npr. trznog centra). U pabovima je takodje zabranjeno od pre 3-4 godine (ne secam se tacno). Sme da se pusi samo u bastama restorana. Inace, pakla cigareta ovde kosta cirka $8-10, sto je cirka 5-6 Evra.
Unfuckable Unfuckable 07:44 23.10.2009

Re: U Australiji...

lepo je sve to.
Samo što ovo ovde nije Australija.
Pristali smo da ne pušimo na radnim mestima, javnim ustanovama...pa dokle bre više ?
Šta to znači :možemo svuda da kupujemo cigare, ali pušenje - samo u 4 zida ?
gaston92 gaston92 07:52 23.10.2009

Re: U Australiji...

ali pušenje - samo u 4 zida


Nije samo u 4 zida - moze i na otvorenom (bez zidova)
Unfuckable Unfuckable 07:54 23.10.2009

Re: U Australiji...

Hrvatska iskustva sa ovakvim eksperimentom su krajnje brutalna. Čudi me da Tomek tako olako previđa to.
gaston92 gaston92 07:59 23.10.2009

Re: U Australiji...

Unfuckable
Hrvatska iskustva sa ovakvim eksperimentom su krajnje brutalna. Čudi me da Tomek tako olako previđa to.


O ovome vec ne znam nista
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:41 23.10.2009

Re: U Australiji...

Unf
Čudi me da Tomek tako olako previđa to.

Ništa vrli ministar ne previdja.
U svojih dosadašnjih pet-šest mandata on veoma vešto hendlira celu tu stvar oko pušenja cigareta. Faktički, ne radeći ništa.
Kobojagi on je protiv (kad tad moraće da dodje do toga!), ali, eto, ne može se...
Naravno da se ne može jer državi ne ide u prilog da se postupi rigidnije prema pušačima, a još više prema proizvodjačima cigareta.
Čisto kurvinska politika. Država ima vajde od popušenih cigareta, gradjanstvo koje puši sebe zavarava kako uživa (po floskuli: život je kratak, zašto ne bismo uživali), i svi siti a ovce na broju.
Ministarka finansija trlja ruke što se pare od proizvodnje i potrošnje cigareta redovno slivaju u budžet.

Nekoliko puta si izgovorio ovo, u raznim varijacijama
Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ?

Pa valjda država ima pravo i obavezu da edukuje svoj narod i da mu kaže da je pušenje štetno po zdravlje, zar ne? I da (najzad) počne istinski da radi na tome, odnosno da počne primenjivati zakone koji već postoje, ili da donese nove.

Naravno da ja znam da je ovo tugaljiva tema (ja nisam pušač), ali priželjkujem da promeniš naslov u "Requiem for Davidoff".

Ne pametujem, ali - vreme ne radi za pušače. Kad-tad ova zemlja, koja kašnjenje u mnogo čemu smatra prirodnim činom, doneće čvrste zakone i sprovodiće ih, po kojima će pušačima cigareta umnogome - odzvoniti. Postaće manjina zadrtih.

Inače, ako to ne shvatimo, nikad nećemo ući u Jevropu. Znam, ima još dvoumljenja i lomljenja kopalja u EU po tom pitanju, ali slediće SAD - i u tome. (Čak i Ameri u nečemu imaju pravo).

A to što se pušači bune - neka se bune. Velika je pobeda (ponavljam: velika) što su aviolinije donele zabrane pušenja u avionima. Pate pušači zbog toga, ali ne skaču iz aviona, he, he, he...

Unfuckable Unfuckable 08:46 23.10.2009

Re: U Australiji...

Pa valjda država ima pravo i obavezu da edukuje svoj narod i da mu kaže da je pušenje štetno po zdravlje, zar ne? I da (najzad) počne istinski da radi na tome, odnosno da počne primenjivati zakone koji već postoje, ili da donese nove.
Naravno da ja znam da je ovo tugaljiva tema (ja nisam pušač), ali priželjkujem da promeniš naslov u "Requiem for Davidoff".

Nemam ništa protiv edukacije, naprotiv (protiv pretnji i progona - imam, jako) .
utomsmislu, država odmah može da počne s edukovanjem na temu šta zaista jedemo i šta zaista udišemo trčkarajući po parkovima, mene baš zanima svo to zdravlje.
Inače , naslove ne menjam - pa nisam ti ja Fuchs, bre
vishnja92 vishnja92 09:06 23.10.2009

Re: U Australiji...

Nemam ništa protiv edukacije, naprotiv (protiv pretnji i progona - imam, jako) .

zastrasivanja i zabrane su uvek kontraproduktivni. zasto se Tomica ne opseti pa mi, kao pusacu, ucini zdravstveno osiguranje skupljim - ali tek posto ga dovede u red (ove godine sam se lecila na svoju ruku i potrosila silne dane odmora + neplaceno iz razloga sto mi je karton izgubljen - "pa, gospodjo, a ko vam je kriv sto godinama niste bili kod lekara?" )

paznja i obziri pusaca prema nepusacima moraju da postoje, to nijedan pusac ne spori.
trebalo bi da vazi i - obrnuto.
gaston92 gaston92 09:13 23.10.2009

Re: U Australiji...

zastrasivanja i zabrane su uvek kontraproduktivni


Nema zastrasivanja i zabrana. Udri po dzepu pa ce (uglavnom) svi da postuju, tako je, opet, u Australiji .


paznja i obziri pusaca prema nepusacima moraju da postoje, to nijedan pusac ne spori.
trebalo bi da vazi i - obrnuto.


Nema obzir , nema paznja - samo ZAKON !. Obrnuto ne vazi.
vishnja92 vishnja92 09:21 23.10.2009

Re: U Australiji...

Nema obzir , nema paznja - samo ZAKON !. Obrnuto ne vazi.

o, ali ima - pusacima se cesto spocitava nedostatak istih, a to je cista zamena teza.

"pusaci su nepazljivi", tzvrtz: pojedini ljudi su nepazljivi - oni koji ti duvaju dim u lice su isti oni koji ne primecuju da ti stoje na nozi, ili se nisu okupali jutros, ili pustaju svoju protivprirodnobludnu muziku kroz prozor, ili... a takvih ima i u grupi onih koji pusacima osporavaju osnovna ljudska prava.

nikada u privatnom ili poluprivatnom prostoru nisam zapalila cigaretu a da najpre ne pitam da li moze (u slucaju da postoji nenaceta pepeljara). kada pepeljare nema, tada cak i ne pitam nego se uzdrzim do daljnjeg.
Unfuckable Unfuckable 09:23 23.10.2009

Re: U Australiji...

tako je.
Hajde da ne mešamo pušenje i lepo vaspitanje, jer nevaspitanost je veoma ravnopravno raspoređena i međ' pušačima i međ' nepušačima
gaston92 gaston92 09:40 23.10.2009

Re: U Australiji...

"pusaci su nepazljivi", tzvrz: pojedini ljudi su nepazljivi - oni koji ti duvaju dim u lice su isti oni koji ne primecuju da ti stoje na nozi, ili se nisu okupali jutros, ili pustaju svoju protivprirodnobludnu muziku kroz prozor, ili... a takvih ima i u grupi onih koji pusacima osporavaju osnovna ljudska prava.

nikada u privatnom ili poluprivatnom prostoru nisam zapalila cigaretu a da najpre ne pitam da li moze (u slucaju da postoji nenaceta pepeljara). kada pepeljare nema, tada cak i ne pitam nego se uzdrzim do daljnjeg.


Ovo je sve lepo, ali se radi o tome, da i ako ti lepo i kulturno pitas, nekim ljudima moze da bude neprijatno da te odbiju i ako bi to rado ucinili. Zato je najbolje da se o tome i ne raspravlja, tj. zna se, nema pusenja i niti ti pitas, niti je meni neprijatno da ti kazem - ne.
vishnja92 vishnja92 09:54 23.10.2009

Re: U Australiji...


Ovo je sve lepo, ali se radi o tome, da i ako ti lepo i kulturno pitas, nekim ljudima moze da bude neprijatno da te odbiju i ako bi to rado ucinili.

i opet - ta situacija se da prosiriti na druge sfere zivota, daklem: tema onda nije pusenje nego komunikacija i neciji problem sa istom.
mislim da imam dobro oko a nisam primetila osecaj neprijatnosti do sada. na jednostavno i iskreno pitanje mahom dobijam odgovor iste vrste.
Zato je najbolje da se o tome i ne raspravlja

ova recenica nije smislena, sta god da je u pitanju. kada nam svima proradi ceona cakra i kada se budemo razumeli na infrasvesnom nivou - tada nece biti potrebe za raspravom, svakako.
sybil sybil 09:54 23.10.2009

Re: U Australiji...

Nemam ništa protiv edukacije, naprotiv (protiv pretnji i progona - imam, jako) .
utomsmislu, država odmah može da počne s edukovanjem na temu šta zaista jedemo i šta zaista udišemo trčkarajući po parkovima, mene baš zanima svo to zdravlje.
Inače , naslove ne menjam - pa nisam ti ja Fuchs, bre


kako da te neko edukuje kad ti ekplicitno i sa prezirom odbijas bilo kakvu edukaciju o stetnosti pusenja i hrane. nisi li mi se podsmevao kada sam pisala o pusenju, zapaljenju, hrani i kanceru.
sybil sybil 09:55 23.10.2009

Re: U Australiji...

Nema zastrasivanja i zabrana. Udri po dzepu pa ce (uglavnom) svi da postuju, tako je, opet, u Australiji .


tacno. ovde u usa je 250 dolara ako se pusi na nedozvoljenim mestima.
Unfuckable Unfuckable 09:57 23.10.2009

Re: U Australiji...

neka bude i hiljadu, nema problema.
Ali, hajde samo malo da vidimo koja su to tačno - nedozvoljena mesta, to prvo da se lepo odredi, ima link dole sa iskustvima drugih zemalja i mislim da je Tomek malo preterao.
gaston92 gaston92 10:03 23.10.2009

Re: U Australiji...

ova recenica nije smislena, sta god da je u pitanju. kada nam svima proradi ceona cakra i kada se budemo razumeli na infrasvesnom nivou - tada nece biti potrebe za raspravom, svakako.


Nisi me razumela, hocu da kazem da kada je nesto jasno regulisano zakonom, onda se zakon postuje i nema rasprave o tome da li mogu da zapalim cigaru ili ne, tj. neke stvari ne treba da zavise od necije kulture dobre volje i sl. . I naravno, ovde je tema pusenje, ali generalno moze da se primeni na bilo sta drugo, npr. vezivanje sigurnosnog pojasa u kolima (dopisati po zelji).

Na zalost (ili sprecu), ne mozes da se oslonis na kulturu i lepo vaspitanje da bi stitio (ljudska) prava, to se radi zakonski , i naravno primenom tih zakona.

vishnja92 vishnja92 10:07 23.10.2009

Re: U Australiji...

aha, ok

zato ovde i pricamo o tim zakonima
gordanac
.
I tema posta su pojedine odredbe u predlogu zakona, a ne dilema "zabrana ili ne, da li je obaveza prema EU ili ne", jer niko nema predlog da van snage stavlja postojeću regulativu i niko nema predlog da ugrožava - nepušače.
Naprotiv.

Tema je direktna posledica odredbi o zabrani pušenja u restoranima i način na koji je ta odredba definisana, ništa više.
Hrvatska je pre neki mesec donela slične odredbe, pa ih pre neku nedelju - stavila van snage.

Način na koji ćemo definisati pravo pušača i pravo nepušača je - isključivo pravo domaćeg zakonodavstva.

A diskriminacija bilo koga je nedopustiva, s tačke gledišta bilo kog zakonodavstva (ili običaja, navika i tradicije).

sybil sybil 10:11 23.10.2009

Re: U Australiji...

Unfuckable
neka bude i hiljadu, nema problema.Ali, hajde samo malo da vidimo koja su to tačno - nedozvoljena mesta, to prvo da se lepo odredi, ima link dole sa iskustvima drugih zemalja i mislim da je Tomek malo preterao.

zatvorene prostorije u svim javnim i poslovnim zgradama i nekoliko metara ispred, kafane i u mnogim slucajevima kuce i stanovi gde se zivi imaju alarm, ako se pusi unutra nastaje uzbuna, dolaze vatrogasci i placas 600 dolara.
ja sam bila pusac i zivela pod tim uslovima. nije big deal, imas pauze za pusenje, u principu natera te da pusis manje. to naravno postoji nesvesni psiho drill efekat, to je prvi nesvesni stepenik ka svesnoj spoznaji o stetnosti pusenja.
gaston92 gaston92 10:16 23.10.2009

Re: U Australiji...

Ali, hajde samo malo da vidimo koja su to tačno - nedozvoljena mesta, to prvo da se lepo odredi, ima link dole sa iskustvima drugih zemalja i mislim da je Tomek malo preterao.


Kao sto sam ti napisao gore, u Australiji su nedozvoljena mesta svuda osim u privatnim kucama/stanovima i napolju. Bilo gde drugde je zabranjeno, cak i u kolima ako ima dece u njima jer se ugrozava decje zdravlje.

I veruj mi, ovde se niko ne buni. Kao sto sam napisao, pre nekoliko godina je zabranjeno pusenje i u pabovima (bilo je malo negodovanja, ali nista znacajno).
ines08 ines08 10:23 23.10.2009

Re: U Australiji...

Unfuckable
neka bude i hiljadu, nema problema.
Ali, hajde samo malo da vidimo koja su to tačno - nedozvoljena mesta, to prvo da se lepo odredi, ima link dole sa iskustvima drugih zemalja i mislim da je Tomek malo preterao.

Tačno tako!
I da onda lepo mi pušaći posećujemo samo ona mesta gde nećemo ugrožavati nepušače, a ni oni nas.
I da nas više ne edukuju onako kako to umeju da rade.
rankot rankot 08:44 24.10.2009

Re: U Australiji...

vishnja92
Nema obzir , nema paznja - samo ZAKON !. Obrnuto ne vazi.

o, ali ima - pusacima se cesto spocitava nedostatak istih, a to je cista zamena teza.

"pusaci su nepazljivi", tzvrtz: pojedini ljudi su nepazljivi - oni koji ti duvaju dim u lice su isti oni koji ne primecuju da ti stoje na nozi, ili se nisu okupali jutros, ili pustaju svoju protivprirodnobludnu muziku kroz prozor, ili... a takvih ima i u grupi onih koji pusacima osporavaju osnovna ljudska prava.

nikada u privatnom ili poluprivatnom prostoru nisam zapalila cigaretu a da najpre ne pitam da li moze (u slucaju da postoji nenaceta pepeljara). kada pepeljare nema, tada cak i ne pitam nego se uzdrzim do daljnjeg.

Ех, Вишња, да су сви као ти...
antioksidant antioksidant 07:59 23.10.2009

.

....obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektoru..


zahvaljujem tomici jer me uvek iznova nauci koliko covek moze nisko da padne u svojoj umisljenosti.

necu komentarisati odnos prema pusenju ali uvoditi obavezu prijavljivanja???


svaka "radna ustanova" mora imati potkazivaca???

nisko do krajnjih granica (mada ce ih tomica spustiti jos - siguran sam).

razumem ja da je covek vec navikao na takvo okruzenje gde je jedino normalno biti ulizica ka visem od sebe i potkazivati svakog da bi se dodvorio ali....

zasto to uvesti kao normu ponasanja celom drustvu?
vishnja92 vishnja92 08:01 23.10.2009

Системы отопления,вентиляции...

... и кондиционирования воздуха
To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”... On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana

da bi se prostor istinski podelio na pusacku i nepusacku zonu (bez obzira na to da li postoji fizicka pregrada ili ne), potrebno je:
- uraditi projekat enterijera
- uraditi projekat sistema grejanja, ventilacije i klimatizacije
- porusiti i najcesce baciti kompletan spusteni plafon, sa sve plafonskom rasvetom, opremu i razvod masinskih instalacija, naruciti novu (po projektu) i istu ugraditi, uz veliku verovatnocu busenja novih rupa po postojecoj konstrukciji, ukljucujuci i fasade - sto zahteva posebne dozvole

kako se u gradjevinarstvu vreme od odluke do izvedenog stanja mnozi koeficijentom nepredvidivosti n (1.5<n<4.5), 90 dana zvuci.... malo cudno za ovu jednostavnu i primenjivu meru.
a kada dodje 2012. godina, opet jovo nanovo:
Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže?
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:04 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

vishnja92
... и кондиционирования воздуха
To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”... On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana

da bi se prostor istinski podelio na pusacku i nepusacku zonu (bez obzira na to da li postoji fizicka pregrada ili ne), potrebno je:
-uraditi projekat enterijera
- uraditi projekat sistema grejanja, ventilacije i klimatizacije
- porusiti i najcesce baciti kompletan spusteni plafon, sa sve plafonskom rasvetom, opremu i razvod masinskih instalacija, naruciti novu (po projektu) i istu ugraditi, uz veliku verovatnocu busenja novih rupa po postojecoj konstrukciji, ukljucujuci i fasade - sto zahteva posebne dozvole

kako se u gradjevinarstvu vreme od odluke do izvedenog stanja mnozi koeficijentom nepredvidivosti n (1.5
a kada dodje 2012. godina, opet jovo nanovo:
Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže?


Ma porez i zabrana, kakvi bre projekti enterijera!?

vishnja92 vishnja92 08:07 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

a bre srki, skoncentrisi se inace cu prestati da te branim tamo kod tebe :)
Unfuckable Unfuckable 08:12 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

ček, zar nije Tommy rekao :
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak,

primena polako, ali priprema - brzo
g.radicevic g.radicevic 08:20 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

da bi se prostor istinski podelio na pusacku i nepusacku zonu (bez obzira na to da li postoji fizicka pregrada ili ne), potrebno je:
-uraditi projekat enterijera
- uraditi projekat sistema grejanja, ventilacije i klimatizacije


a shto se ti bunish????
pa eto nama tezgi
u ova krizna vremena
vishnja92 vishnja92 08:26 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

Unfuckable
ček, zar nije Tommy rekao :
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak,

primena polako, ali priprema - brzo


rekao, rekao :)

a kad naucimo da primenjujemo, treba da - oducimo, pa da naucimo novo. e tzvrtz.
2012. opet da pobacaju sve plafone...

totalno me nervira ovo: kada stvar u startu nije postavljena kako treba nego se iznalaze privremena "medjuresenja" za krpljenje rupa - pisi propalo. a jos vise me nervira kad je konacni cilj celog tog maskenbala - promasen, i umesto da se poradi i smisli kako, koliko, kada i kojim novcima zaista preurediti toliki broj kafana a da to bude kako valja (sto nije njegov posao, al ko mu kriv kad se utrpao), smisljaju se koncepti o kojima se nema ni najmanjeg pojma.

e samo cekam Krugolinu.
vishnja92 vishnja92 08:27 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

a shto se ti bunish????
pa eto nama tezgi
u ova krizna vremena

ne mogu da vezbam projektovanje, prerasla sam to
a + domaci investitori
gordanac gordanac 08:34 23.10.2009

Системы отопления,вентиляции...

višnja:
...a kad naucimo da primenjujemo, treba da - oducimo, pa da naucimo novo. e tzvrtz.
2012. opet da pobacaju sve plafone...

idi, bre, drugarice Winston, stvarno nema pravde nizakogainizašta, ali je zato smejavica ne-za-bo-rav-na!
vishnja92 vishnja92 09:06 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

sluzimo narodu

e volim petak, cudo jedno...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:31 23.10.2009

Re: Системы отопления,вентиляции...

e samo cekam Krugolinu


Kasnim, ebi ga.
Totalno promašila vremensku zonu.
Dr M Dr M 08:23 23.10.2009

Predlog za miniranje


@ Unf...

Sve si lepo srocio, razumem ovaj vapaj napacene duse i, kao podrzavalac Tvoje inicijative, predlazem Ti da povedes i paralelnu akciju:

Da se osnuje Ministarstvo za zabranu pusenja i da se TM imenuje za ministra.
Imajuci u vidu neke dosadasnje uspehe, cela akcija ce da se rastegne na nekoliko mandata, pre nego sto se ugasi.
A i Zdravstvu ce da bude malo bolje.
Win-win situacija...
Unfuckable Unfuckable 08:33 23.10.2009

Re: Predlog za miniranje

Da se osnuje Ministarstvo za zabranu pusenja i da se TM imenuje za ministra.

nemam ništa protiv.
Ali i da se, u tom slučaju, donese Zakon o zaštiti pušača od bezveznih propisa i progona svakakvih vrsta.
Pa jbg : kad imamo zakon o zaštiti nepušača, red je i da pušači dobiju svoj
AlexDunja AlexDunja 09:51 23.10.2009

Re: Predlog za miniranje


Da se osnuje Ministarstvo za zabranu pusenja i da se TM imenuje za ministra.
Imajuci u vidu neke dosadasnje uspehe, cela akcija ce da se rastegne na nekoliko mandata, pre nego sto se ugasi.
A i Zdravstvu ce da bude malo bolje.
Win-win situacija...

to je moj predsednik!
krkar krkar 08:29 23.10.2009

Zabrana, zabrana!

Cela Evropa nema pušenja unutra. Bio sam pušač (60 dnevno), pušio na radnom mestu dok nisu zabranili (neke 1993-94). Pa sam onda samog sebe maltretirao, selio se da bih mogao na miru da pušim... i onda mi je jednom prilikom puk'o film kad sam na Washington Dulles posle leta od 8-9 sati prehodao pola aerodroma da nađem mesto za pušenje pre nego što presednem na sledeći avion ... i kad sam konačno ušao u jednu bednu staklenu dušegupku punu paćenika to je tako jezivo smrdelo na ustajali dim i pikavce da sam dva meseca posle toga ostavio.

Zabrana, zabrana! Ništa ne fali. Samo kukate k'o strine.
Zen Master Zen Master 08:52 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

krkar
Cela Evropa nema pušenja unutra. Bio sam pušač (60 dnevno), pušio na radnom mestu dok nisu zabranili (neke 1993-94). Pa sam onda samog sebe maltretirao, selio se da bih mogao na miru da pušim... i onda mi je jednom prilikom puk'o film kad sam na Washington Dulles posle leta od 8-9 sati prehodao pola aerodroma da nađem mesto za pušenje pre nego što presednem na sledeći avion ... i kad sam konačno ušao u jednu bednu staklenu dušegupku punu paćenika to je tako jezivo smrdelo na ustajali dim i pikavce da sam dva meseca posle toga ostavio.

Zabrana, zabrana! Ništa ne fali. Samo kukate k'o strine.


Slažem se sa ovim delom oko strina i kukanja, jer elem nije Tomica smislio zakon iz pakosti i jer je jedne noći pred spavanje imao prosvetljujuću ideju kako da istrebi pušače već zato što želimo u EU i moramo svoje zakonodavstvo uskladiti po svim pitanjima sa Evropom, kraj priče. Prema tome tražili smo Evropu a zabrana pušenja, oblik voća i povrća kao i zabrana prodaje domaće rakije i ostalih neispitanih tj potencijalno štetnih čvarak-slanina proizvoda je takodje ta ista toliko željena Evropa. Samo mi kad pomislimo na Evropu uvek vidimo lepe uredne gradove i sela, čiste ulice, redovan i tačan javni prevoz, kao i ono najbitnije materijalno blagostanje i letovanje na Kanarima kao posledicu istog a zaboravljamo onu drugu stranu medalje.
By the way nije tačno da je u pitanju cela Evropa na primer Španija ima zakon u kome se kafane i kafići dele na one preko 100m2 i one manje od 100m2 pa oni veći moraju imati podeljene pušač-nepušač zone a oni mali fićka objekti imaju opciju da proteraju pušače ako žele ili ostave ljude da se truju na miru... Pogadjate da se jedan od hiljadu vlasnika odluči za vegetarijansko-nepušački kafić a ostalih 999 žele da se truju sa sve gostima do smrti ako treba.
Priča druga u New Yorku su pušači totalno proterani osim ulica i jedini koji kukaju i bune se protiv toga su emigranti koji kažu: Pa jel ova ta slobodna Amerika o kojoj smo toliko sanjali kad ne daju sirotinji ni cigaretu da zapali
gordanac gordanac 09:05 23.10.2009

---

U Srbiji postoje propisi o zabrani pušenja u zatvorenom prostorijama i na posebnim javnim mestima, postoje određene prekršajne kazne za one koji ne poštuju zabrane, slični propisi su postojali i pre 1990. (za Vojvodinu znam sigurno)
Zakon o zabrani pušenja nije na agendi harmonizacije i argumentacija "da se radi o ulasku u EU" - ne stoji.

I tema posta su pojedine odredbe u predlogu zakona, a ne dilema "zabrana ili ne, da li je obaveza prema EU ili ne", jer niko nema predlog da van snage stavlja postojeću regulativu i niko nema predlog da ugrožava - nepušače.
Naprotiv.

Tema je direktna posledica odredbi o zabrani pušenja u restoranima i način na koji je ta odredba definisana, ništa više.
Hrvatska je pre neki mesec donela slične odredbe, pa ih pre neku nedelju - stavila van snage.

Način na koji ćemo definisati pravo pušača i pravo nepušača je - isključivo pravo domaćeg zakonodavstva.

A diskriminacija bilo koga je nedopustiva, s tačke gledišta bilo kog zakonodavstva (ili običaja, navika i tradicije).
Unfuckable Unfuckable 09:08 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

By the way nije tačno da je u pitanju cela Evropa na primer Španija ima zakon u kome se kafane i kafići dele na one preko 100m2 i one manje od 100m2 pa oni veći moraju imati podeljene pušač-nepušač zone a oni mali fićka objekti imaju opciju da proteraju pušače ako žele ili ostave ljude da se truju na miru...

pa naravno, mislim da to nije loša ideja : tako se i nepušačima daje pravo da izaberu hoće li negde ući ili neće, a vlasnicima ostaje da računaju šta im se više isplati
Napisah gore : eno nek' otvore par nepušačkih kafana u epicentru od poreza na duvan, pa neka vide promet posle 6 meseci.
Mislim da jako ima veze i to što mi mislimo da ako je neko stavio Zakon na sto - da je to nepromenljivo. A nije.
Pa i EU je, koliko se sećam promenila talibanski pristup obliku i izgledu voća, čini mi se.
Dakle, ne treba da nas zanima to što niko nigde nije imao referendum o pušenju. Vreme je da neko i to jednom obavi
vishnja92 vishnja92 09:43 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

Pogadjate da se jedan od hiljadu vlasnika odluči za vegetarijansko-nepušački kafić

pazi kad meni treba vegetarijansko-pusacki, ja sam ugrozena vrsta to-tal-no :)))))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:39 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

EU je, koliko se sećam promenila talibanski pristup obliku i izgledu voća,

Jeste, kad je rknula ova kriza, sad su i nedisciplinovani krastavci dobri za mumanje.
vishnja92 vishnja92 10:47 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

Jeste, kad je rknula ova kriza, sad su i nedisciplinovani krastavci dobri za mumanje.

idi bre Jelice :)))))))))))))))))))))
myredneckself myredneckself 11:11 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

Pa i EU je, koliko se sećam promenila talibanski pristup obliku i izgledu voća,

unf, i japanci !
pogle ovo

ne trebaju ti posebne modle da napraviš salatu i ugoџaj svojim najmilijim
ne znam samo kakav je ukus?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:21 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

Ja to ozbiljno, sad mogu i anarhistički krastavci koji su se mimo regula iskrivili za više od 30 stepeni da se jedu...naterala orla zla godina.
Unfuckable Unfuckable 11:23 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

ne trebaju ti posebne modle

heh da, izgleda da modle i kalupe još jedino Tommy koristi
kiselkasta kiselkasta 11:54 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

eee ti ex pusaci su mi uvek bili najgori
zivim sa jednim, uzas jedan

ja probala, imala pauzu
i zakljucila da ne mogu i to je to.
i nece mi biti tesko ici ispred zgrade na poslu ako bude trebalo :)
zivim sa net ogranicenjima,(kretenizam po mom misljenju) pa cu ziveti i sa takvim zabranama
ali da se ne ponavljam, mnogo vode jos treba da protekne, pa da dodje vreme za tako restriktivne zakone
selica_nena selica_nena 12:42 23.10.2009

Re: Zabrana, zabrana!

Zen Master
Slažem se sa ovim delom oko strina i kukanja, jer elem nije Tomica smislio zakon iz pakosti i jer je jedne noći pred spavanje imao prosvetljujuću ideju kako da istrebi pušače već zato što želimo u EU i moramo svoje zakonodavstvo uskladiti po svim pitanjima sa Evropom, kraj priče. Prema tome tražili smo Evropu a zabrana pušenja, oblik voća i povrća kao i zabrana prodaje domaće rakije i ostalih neispitanih tj potencijalno štetnih čvarak-slanina proizvoda je takodje ta ista toliko željena Evropa.


Eto ti ga sad! A ja sve maštala kako ću da zapalim jednu sa uživanjem, pa da drmnemo po domaću rakijicu uz duvan-čvarke, dok proslavljamo ulazak u Evropu! E izeš ti takav ulazak, kad svega ovoga moraš da se odrekneš.

P.S. A je l' će i čvarke zakonom da ukinu?


4krofnica 4krofnica 08:29 23.10.2009

*

Ja nemam nista protiv nepusaca. Jako sam uvidjavna prema njima jer znam da pored toga sto je duvanski dim stetan, on i smrdi....uvek pitam da li nekome smeta da zapalim i postujem svaciji odgovor. Nevidim zasto bih ja njima smetala....
Sto se tice javnih mesta, mislim da ministar treba da napravi neki predlog u kome bi dao preporuku da se nepusi jer je stetno po zdravlje (cisto da i to odradi), uz mogucnost svakoga da odluci kako ce da posluje. Tamo gde se nepusi ja i neidem.
I jos: nerazumem taj stav 'koliko duvanska industrija zaradi'..pa sta..niko me netera, i pekare dobro zaradjuju iako je pecivo puno aditiva i pece se smrznuto, ali sta cu kad volim da jedem...
(a za odluku poslanika se nesekiram, jer- od 250, ubedjana sam da bar 210 puse..)
Rejlem Rejlem 08:48 23.10.2009

Nisam mislio da pišem o ovome...

...ali ipak!!! Naslov "Pravda za Davidoff-a" jasno je na šta asocira. Što se mene tiče, Davidoff i Uroš su isto, pritajene ubice. Dakle naslov odgovara, ali mi tekst smeta.
Bivši sam pušač, nisam mnogo pušio (10-max 15 cigareta dnevno), i prestao sam 2000. Sve vreme od tada, do 2008, nije mi smetalo kad neko puši u mom društvu. Ali, 2008. sam imao smrtni slučaj u porodici kao posledica pušenja ceo život. Gledao sam jednogodišnje mučenje sa plućima koja otkazuju, ali do samog kraja cigarete nisu bataljene.
I zbog toga prema pušačima više ne mogu da budem tolerantan. Neka se predvide posebne prostorije za njih, dobro izolovane od ostatka restorana/kafića/bilo čega, i nema problema.
Unfuckable Unfuckable 09:12 23.10.2009

Re: Nisam mislio da pišem o ovome...

Rejlem, i ugljenmonoksid iz vazduha je pritajeni ubica, kao i aditivi, hormoni i ostale zavrzlame u hrani.
Prihvatam i poštujem tvoje lično negativno iskustvo u vezi pušenja, ali na netoleranciju - nemaš pravo.
I mi smo građani ove zemlje, i želimo da imamo prokletu mogućnost izbora, kao i to da možemo da sedimo, pričamo, pušimo i pijemo pivo - isto kao što i nepušači trebaju da imaju mogućnost da izaberu u koju će kafanu ući, a u koju - ne.
Atomski mrav Atomski mrav 09:59 23.10.2009

Re: Nisam mislio da pišem o ovome...

Čekaj bre, ko je ovde netolerantan? Vi što uživate u duvanskom dimu ili mi što se gušimo u njemu? E pa i uživanje mora da ima svoje granice...
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:37 23.10.2009

Re: Nisam mislio da pišem o ovome...

Atomski mrav
Čekaj bre, ko je ovde netolerantan? Vi što uživate u duvanskom dimu ili mi što se gušimo u njemu? E pa i uživanje mora da ima svoje granice...


Ko je netolerantan? Ja sam primetio da su pušači mnogo mnogo tolerantniji od nepušača. Jer:

1. Pušačima uopšte ne smeta što ovaj dugi ne puši.
2. Pušač ne juri nepušača propagandom koliko je lepo pušiti, kakvo je to uživanje, koliko je to lek za dušu.
3. Pušači uopšte ne naturaju nepušačima cigaru u ruku, potpuno su ravnodušni prema nepušačima.

E sad, kako su pušači tolerantniji oni donekle razumeju činjenicu da dim nekom smeta pa se ponekad uzdrže da zapale... Ni jedan nepušač iz solidarnosti nije ponekad zapalio zbog pušača. I šta sad, Zakon? Da ne sme nigde?
Atomski mrav Atomski mrav 16:21 23.10.2009

Re: Nisam mislio da pišem o ovome...

To je sve samo ne tolerancija.
ivana23 ivana23 08:48 23.10.2009

***

sima2000 sima2000 08:56 23.10.2009

pušenje na otvorenom

Scena prva..

Idem Bulevarom revolucije. Uzak je prolaz između tezgi sa jedne i izloga sa druge strane. Gužva je i ljudi se jedva provlače. Neki čovek ide ispred mene i puši. U jednom trenutku iz sebe izbaci oblak dima, a u sledećem ja nespreman naiđem. Pomislim kako sam upravo udahnuo mešavinu vazduha i dima koja je izašla iz njegovih smrdljvih pluća. Dijafragma mi krene na gore, želudac hoće da se izvrne kao čarapa.. moram ruku na usta da stavim da ne bi povratio..

Scena druga..

Leto je.. Temperatura noću ne ide ispod 30 stepeni. Spavam sa otvorenim prozorima. U 4 ujutro me budi nesnosan smrad. Komšinica ispod mene, penzionerka je i rano se budi. Što zbog starosti, što zbog vrućine. Nalaktila se na prozor i puši. Sve što izdahne ulazi u moju sobu. Psujem, ustajem i zatvaram prozore. Vraćam se u krevet i ne mogu da zaspim do jutra.

Da se ja pitam, zabranio bi pušenje uvek i svuda. Bez milosti.
Unfuckable Unfuckable 09:13 23.10.2009

Re: pušenje na otvorenom

Da se ja pitam, zabranio bi pušenje uvek i svuda. Bez milosti.

ok, razumem stav.
Imaš anketu na sajtu Ministarstva zdravlja, pa glasaj.
Ionako stojite više nego dobro, tako da nema straha za Tomicu, a ni izdataka - da raspiše referendum.
Dobija, sigurno
sima2000 sima2000 10:08 23.10.2009

Re: pušenje na otvorenom

Ionako stojite više nego dobro, tako da nema straha za Tomicu, a ni izdataka - da raspiše referendum.


Mislim da postoji čitav niz referenduma koje bi mogli da raspišemo i koji bi vrlo verovatno bili potvrđeni od većine glasača:

da se romi proteraju (ili da im se zabrani razmnožavanje)
da se albanci sa juga srbije presele na kosovo
da se zabrani javno pokazivanje homoseksualnosti
da se ukine pravo glasa ženama, pederima, nacionalnim manjinama i emovcima
da se ide u penziju sa 45 godina
da se vrati socijalizam

Sama činjenica da bi gore navedeni referendumi prošli, nije dovoljan razlog i da budu raspisani..
vishnja92 vishnja92 10:10 23.10.2009

Re: pušenje na otvorenom





e ovakav spin ne videh jos od onomad...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 15:36 23.10.2009

Re: pušenje na otvorenom

sima2000
Scena prva..


Scena druga..

Leto je.. Temperatura noću ne ide ispod 30 stepeni. Spavam sa otvorenim prozorima. U 4 ujutro me budi nesnosan smrad. Komšinica ispod mene, penzionerka je i rano se budi. Što zbog starosti, što zbog vrućine. Nalaktila se na prozor i puši. Sve što izdahne ulazi u moju sobu. Psujem, ustajem i zatvaram prozore. Vraćam se u krevet i ne mogu da zaspim do jutra.




Zivim u soliteru, a student sprat ispod, on kad pusi na prozoru, mi bas lepo spavamo...
marija.mt marija.mt 11:39 24.10.2009

Re: pušenje na otvorenom

sima2000
Scena prva..

Idem Bulevarom revolucije. Uzak je prolaz između tezgi sa jedne i izloga sa druge strane. Gužva je i ljudi se jedva provlače. Neki čovek ide ispred mene i puši. U jednom trenutku iz sebe izbaci oblak dima, a u sledećem ja nespreman naiđem. Pomislim kako sam upravo udahnuo mešavinu vazduha i dima koja je izašla iz njegovih smrdljvih pluća. Dijafragma mi krene na gore, želudac hoće da se izvrne kao čarapa.. moram ruku na usta da stavim da ne bi povratio..

Scena druga..

Leto je.. Temperatura noću ne ide ispod 30 stepeni. Spavam sa otvorenim prozorima. U 4 ujutro me budi nesnosan smrad. Komšinica ispod mene, penzionerka je i rano se budi. Što zbog starosti, što zbog vrućine. Nalaktila se na prozor i puši. Sve što izdahne ulazi u moju sobu. Psujem, ustajem i zatvaram prozore. Vraćam se u krevet i ne mogu da zaspim do jutra.

Da se ja pitam, zabranio bi pušenje uvek i svuda. Bez milosti.


Moze i ovako

Scena prva

Idem i ja bulevarom, guzva haos, ispred mene covek, stavio kilo parfema, iza njega ostaje nesnosni miris koji me tera da povracam...

Scena druga

Leto je, i ja otvorila prozore, kad komsinica sprema rucak za sutra i sav onaj miris kupusa od kog mi je uzasno muka ulazi u moju sobu. I ja psujem i zatvaram prozore i ja ne mogu da zaspim.

I sta sad, u cemu je razlika??

TOLERANCIJA
Atomski mrav Atomski mrav 19:16 24.10.2009

Re: pušenje na otvorenom

Leto je, i ja otvorila prozore, kad komsinica sprema rucak za sutra i sav onaj miris kupusa od kog mi je uzasno muka ulazi u moju sobu. I ja psujem i zatvaram prozore i ja ne mogu da zaspim.

U Norveškoj je, recimo, u pojedinim naseljima zabranjeno otvarati prozor u kuhinji dok se kuva ručak...
reanimator reanimator 08:57 23.10.2009

...

Kada je Notingem Forest svojevremeno ispadao iz prve lige..poslednje kolo..kao imaju neke teoretske šanse, koje padaju u vodu već na poluvremenu, jer gube kući sa 2-0, a tamo neko ko je trebao da izgubi sa 3-0, vodi..bla,bla..celo drugo poluvreme ceo stadion horski peva "always look on the bright side of life.
U to ime, bila skoro neka studija u Irskoj, koja je pokazala da je 70% veza, uspostavljenih u npr poslednjih godinu dana, započelo upoznavanjem ispred kafića/kluba/restorana, gde su budući golubovi bili isterani na puš pauzu.
Tako da..jedva čekam zakon...ima da ne gasim i po svoj prilici ima da napunim imenik
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:11 23.10.2009

Re: ...

mara92 mara92 17:02 23.10.2009

Re: ...

Ре,
...не знам како да ти кажем...
zeks92 zeks92 09:15 23.10.2009

ispushenih mi pluca ...

... od sad, samo cu puckati.
vishnja92 vishnja92 09:35 23.10.2009

...99...

vishnja92 vishnja92 09:35 23.10.2009

Re: ...99...

100
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:37 23.10.2009

Unf, je l' smem, je l' smem!?

Za stotog komentatora

ivana23 ivana23 09:40 23.10.2009

Re: Unf, je l' smem, je l' smem!?

Jelica Greganović
Za stotog komentatora


vishnja92 vishnja92 09:40 23.10.2009

Re: Unf, je l' smem, je l' smem!?

wow! :))))))

hvala Jelice - ja ne znam jel umem to, nikad nisam probala :)
postacu drug Tito.

ps - jedva cekam da stigne drugi-treci dan pa da opletemo po ovima sto puse na mustiklu, cisto rekreacije radi...

edit - e, ove sarene sam pusila :))))))
jeee, nema zime, idemo na pivo sad
Unfuckable Unfuckable 09:43 23.10.2009

Re: ...99...

za stotku, evo malo iskustava iz Evrope, bliže i dalje.
Koliko vidim, osim Češke, nigde se nije "lomilo preko kolena" ovako kao kod nas, baš zanimljivo - ići đonom na europske nosioce srebra u konzumaciji duhana

ps : idi bre Jelice, pa samo Titek odnegde da izviri !
vishnja92 vishnja92 09:47 23.10.2009

Re: ...99...

Udruženje književnika Srbije odlučilo je da sе priključi Narodnoj inicijativi „Zaštita umesto zabrane“ i da podrži uvođenje zakona koji će na efikasan način regulisati pušenje na javnim mestima štiteći istovremeno nepušače i pušače.

hehehe :))
reanimator reanimator 10:12 23.10.2009

Re: ...99...

vishnja92
100

A, pa ovde su se neki opustili dok sam odmarao

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:42 23.10.2009

Re: Unf, je l' smem, je l' smem!?

hvala Jelice - ja ne znam jel umem to, nikad nisam probala :)
postacu drug Tito.


Vaja dela mojstra
Šta misliš da se Tito od svog dede navuko na cigare...sve se plašim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:48 23.10.2009

Re: Unf, je l' smem, je l' smem!?

vishnja92
ps - jedva cekam da stigne drugi-treci dan pa da opletemo po ovima sto puse na mustiklu, cisto rekreacije radi...

Ја сам одлучио да до тада не остављам коментаре.

Него, сад иде посланичко питање: колико су ови из дуванског лобија платили Анфу за овај текст? И да ли је случајно што је у се наслову текста спомиње робна марка Davidoff?

Мислите о томе.
gordanac gordanac 11:00 23.10.2009

---

Predrag Brajovic
vishnja92
ps - jedva cekam da stigne drugi-treci dan pa da opletemo po ovima sto puse na mustiklu, cisto rekreacije radi...

Ја сам одлучио да до тада не остављам коментаре.

Него, сад иде посланичко питање: колико су ови из дуванског лобија платили Анфу за овај текст? И да ли је случајно што је у се наслову текста спомиње робна марка Davidoff?

Мислите о томе.

Vidim.
Kad budeš rešio da ostaviš komentar, zainteresovaću se za ovo tvoje pitanje iz drugog pasusa komentara kojeg nisi ostavio, ovako, dok ne ostaviš komentar.....
.....ponašam se po navodu iz trećeg pasusa komentara koji nije ostavljen...sve duvan na divanu pušeći, jer se tako ne može zadobiti carstvo - inspirativan mi ovaj tvoj neostavljeni komentar - ovu notu čistog pacifizma koju duvan sobom nosi skoro pa da uopšte nisam primetila...o "lulama mira" i da se ne govori. Duvan kao esencija nenasilja, milina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:23 23.10.2009

Re: ---

gordanac

Добро, бре, Горданац, што ми минираш приступ!

Него, ти би можда могла да знаш: колики део буџета се пуни дуванским новцем? Мислим да већина пушача и непушача не зна да 70-80% цене једне паклице цигарета јесу државни намети. Значи, ако паклица кошта 100 динара, 70 до 80 динара иде у буџетску касу. (Проценти с разликују у зависности од категорије цигарета.) Такође, да ли је неко радио cost-benefit анализу? (Они осетљивији требало би да овде престану да читају.) Хоћу рећи, да ли је неко сравњивао трошкове лечења пушачких болести са коришћу која директно происходи из буџетских доприноса дуванске индустрије? Да ли, исто тако, неко урачунао колика је непосредна корист државе будући да пушачи краће живе, те им тиме треба определити мање пара за пензије, социјално и слична давања?

И на крају, да ли је свима познато да се рак плућа у 10-20% (истраживања дају различите податке) јавља код непушача?
gordanac gordanac 12:22 23.10.2009

Re: ---

Predrag Brajovic
gordanac

Добро, бре, Горданац, што ми минираш приступ!

Него, ти можда могла да знаш: колики део буџета се пуни дуванским новцем? Мислим да већина пушача и непушача не зна да 70-80% цене једне паклице цигарета јесу државни намети. Значи, ако паклица кошта 100 динара, 70 до 80 динара иде у буџетску касу. (Проценти с разликују у зависности од категорије цигарета.) Такође, да ли је неко радио cost-benefit анализу? (Они осетљивији требало би да овде престану да читају.) Хоћу рећи, да ли је неко сравњивао трошкове лечења пушачких болести са коришћу која директно происходи из буџетских доприноса дуванске индустрије? Да ли, исто тако, неко урачунао колика је непосредна корист државе будући да пушачи краће живе, те им тиме треба определити мање пара за пензије, социјално и слична давања?

И на крају, да ли је свима познато да се рак плућа у 10-20% (истраживања дају различите податке) јавља код непушача?

S rizikom da dam ne sasvim precizan podatak :
Akcize od cigareta (SAMO od cigareta, ima još drugih akciza, znam da ti znaš, ali da ne bude zabune, akcize su "porez na potrošnju" na razne proizvode) učestvovale su u prihodnoj strani budžeta sa oko 6 % od ukupne prihodne strane.
Moram da tražim podatke za tekuću godinu (i da se nadam da je - više, jer su izmenama i dopunama zakona o akcizama te akcize povećane zimus-proletos)

EDIT:
onih "oko 6% učešća u prihodnoj strani budžeta" se odnosi na 2008., izvini sad sam videla da sam zaboravila da napišem godinu.
Inače - dobri su ti podaci, ostali mislim, u drugom komentaru.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:33 23.10.2009

Re: ---

Ако је тачно то што кажеш, оних 6%, са приходима од ПДВ-а који се наплати на промет цигарета, биће да ће се учешће прљавог, дуванског новца у нашем буџету попети на преко 10% (да не улазим сад како).

Мислите сви о томе када следећи пут видите да држава нешто гради или исплаћује по основу социјалних и пензионих обавеза. Узгред, "наши" произвођачи део своје производње извозе, па и по томе дуванска индустрија има немалу важност.

Ниједан ђаво није баш до краја црн.

Иначе, као неко ко помало познаје материју, само да обавестим друштво да у претходне две године опада и број пушача и број продатих паклица цигарета. Значи, пратимо светске трендове.

Такође, није немогуће замислити систем где би здравствено осигурање пушача било скупље него непушача. Али онда такође треба имати на уму да ће неко, сасвим логично, у једном трену поставити питање: зашто не применимо исту "потребну социјалну дискриминацију" код гојазних? Дакле, друштво, кажите збогом и прасићима :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:14 23.10.2009

Re: ---

Сам себи реплицирам: нашао сам cost/benefit анализу, која ја својевремено изазвала многе полемике.

"Преурањена смрт пушача доноси економску корист, каже контроверзно истраживање које је спровео водећи амерички произвођач цигарета.

Извештај, сачињен за дуванског гиганта Philip Morris Inc, говори да је Чешка у 1997. уштедела 147 милиона долара захваљујући умрлим пушачима који тиме нису падали на терет здравственог осигурања или установа за смештај старих."

ЕДИТ за ГОРДАНЦА и ПОДАТКЕ: Јок, не знам да су добри...
gordanac gordanac 13:17 23.10.2009

Re: ---

Иначе, као неко ко помало познаје материју, само да обавестим друштво да у претходне две године опада и број пушача и број продатих паклица цигарета. Значи, пратимо светске трендове.

Tačno.
I to je - dobra vest.

A evo još jednog "svetskog trenda":
(može i za tebe, kao "uvod za muštikle" :))))

smokelessdelite )



...the future has begun, beware, be very beware
Unfuckable Unfuckable 19:23 23.10.2009

Re: ---

eto Brajoviću : mi još činimo uslugu zdravstvenom osiguranju i peMzionom fondu, a Onaj nas - kara !
Pa gde to ima...?
To praktično znači da bi Tomica mogao ovom svojom vanserijskom idejom da dodatno oleši budžet, je l' ?
Nepromišljeno, ne pro mi šje no, kažem ja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:41 23.10.2009

Re: ---

Unfuckable
eto Brajoviću : mi još činimo uslugu zdravstvenom osiguranju i peMzionom fondu, a Onaj nas - kara !
Pa gde to ima...?
To praktično znači da bi Tomica mogao ovom svojom vanserijskom idejom da dodatno oleši budžet, je l' ?
Nepromišljeno, ne pro mi šje no, kažem ja

Бре, Анфаче, волим утемељене расправе. Уосталом, сад нешто рачунам: кроз додатне намете сваки пушач, купујући цигарете оптерећене акцизом, издвојиће просечно неких додатних 5.000 евра за свог живота. А не оболи баш сваки од њих од рака плућа. Неки умру и од срца, што је, јелте, значајно јефтиније... Да видимо где оду тих нераспоређених 5.000? Да ли је то довољно да финансира оне што дуго лечећи се умиру. Ено, тамо горе је речено да је и више него довољно.

Поскупљуј цигарете, дижи акцизу, али немој да ми их браниш!
Unfuckable Unfuckable 19:58 23.10.2009

Re: ---

Да видимо где оду тих нераспоређених 5.000?

reče li 5 'iljada ?
Malo li je... - ko zna da li je brzopleti Tomek uopšte razmišljao o tome.
Koliko ja kapiram, On je dakle rešio da se obračuna sa ugostiteljstvom, mora da ga je neki kelner iznervirao.
Mislim da on u stvari i nikada neće zabraniti cigarete, samo će da sužava prostor na kom mogu da se koriste, radeći nam marketing tipa praseta u Teheranu, što se već po nekim komentarima i vidi.
Meni lično to izaziva žestok duševni bol i osećam se krajnje prokaženo i progonjeno.
gordanac gordanac 20:02 23.10.2009

Re: ---

Može i ovako:
(posle rebalansa iz aprila 2009.)

godišnji prihod (budžetski) od akciza (samo) na cigarete je:

oko
50 milijardi dinara

Ukupan prihod budžeta je:

650 milijardi dinara

Ukupan rashod budžeta je 720 milijardi dinara.
topcat topcat 18:00 29.10.2009

Re: ...99...

vishnja92 vishnja92 19:40 29.10.2009

Re: ...99...



jasnaz jasnaz 09:44 23.10.2009

Jel` slobodno?!

Unfuckable Unfuckable 09:44 23.10.2009

Re: Jel` slobodno?!

slobodno, imate li upaljač ?
jasnaz jasnaz 10:11 23.10.2009

slobodno!


plastični – relikvija – služi za pripaljivanje mirišljavih sveća po kući – dim držim na pristojnoj udaljenosti – stare ljubavi ponekad imaju opasan zov......

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:30 23.10.2009

Unfu jedan,

колико су ови из дуванског лобија платили Анфу за овај текст? И да ли је случајно што је у се наслову текста спомиње робна марка Davidoff?

sumLjiv si ti meni odavno, vadi tu kešovinu i il da delimo il da idemo na ekskurziju...vidi ti njega kako je to mislilo da se obogati na naš račun...c, c, c...
Unfuckable Unfuckable 11:38 23.10.2009

Re: Unfu jedan,

jok bre Jelice, ideja je da navedemo da raspiše referendum, a mi da dobavljamo papir za listiće
(i prebrojavamo glasove, ofkors)
Početna ideja je bila da naslov bude "Pravda za Marlbora" ali bi to čitaocu "vuklo" na grad Maribor.
Onda mi je palo na pamet da bude "Pravda za Winstona Davidoffa" ali mi je bilo malo...onako, i tu konačno totalno podpadoh pod uticaj svih tih ruskih visokih gostiju od pre neki dan - garant sve go nepušač, javilo mi se.
gordanac gordanac 12:01 23.10.2009

Unfu jedan,

..tu konačno totalno podpadoh pod uticaj svih tih ruskih visokih gostiju od pre neki dan - garant sve go nepušač, javilo mi se.


...jes` paz` da nisu...
isto k`o Obama što je (nije više)
vishnja92 vishnja92 12:06 23.10.2009

Re: Unfu jedan,

konačno totalno podpadoh pod uticaj svih tih ruskih visokih gostiju od pre neki dan - garant sve go nepušač, javilo mi se.

istini za volju - oni su po tom pitanju veoma slicni nama, s tim sto malo bolje postuju propise.
(u restoranima se, inace - pusi, naravski)



a evo i saveta, kome su potrebni
mara92 mara92 17:08 23.10.2009

Re: Unfu jedan,

gordanac
......jes` paz` da nisu...isto k`o Obama što je (nije više)

ЦВРЦ!!!
Скоро је изјавио да "понекад" ИЗИЂЕ на трем па овај...нешто је ту муљавио, трт-мрт...није смео да каже због Мишел, а и оних милитантних анти-пушача...ПУШИ БРЕ ЧОВЕК (хехехехехехехехе...мис'им, чисто да се зна)....
omega68 omega68 10:44 24.10.2009

Re: Unfu jedan,

Lionsgate Lionsgate 09:47 23.10.2009

Statistika

3.5 miliona pusaca u Srbiji? Podatak koji je plasirala duvanska mafija?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana