Porodica| Roditeljstvo| Život

U strahu su velike oči... a, u snu?

Biljana 77 RSS / 02.12.2009. u 17:10
Pa šta život je na kraju?
To što ludak praznoslovi,
senka i laž što um ovi,
i sveg dobra škrti deo;
jer san nam je život ceo,
dok san samo jesu snovi.
 
P. Kalderon de la Barka

Igrali smo se ispred. Bilo je sunčano. Ulica nova, lepa. Nije bilo saobraćaja. Potrčao je nizbrdo, niz ulicu. Koliko brzo! Nisam ni znala da može tako brzo da trči. Pošla sam za njim. Ipak je dole velika raskrsnica. -Ma pusti ga, sad će da se vrati, tamo nema nikog. - kaže Goca. Neodlučno stojim i vidim da zamače za ugao. Ma pusti ti to. Trčim nizbrdo. Pogledam iza ugla i vidim poznat čovek, verovatno neko iz komšiluka, igra se s njim. Dobro je. Već sam se malo uplašila. I dalje trčim jer oni sve igrajući se odlaze u suprotnom pravcu. Kad sam ih stigla, vidim da to nije on. Na moj verovatno izbezumljen pogled čovek pokazuje rukom u pravcu blokova nanizanih niz ulicu i kaže: -Otrčao je za Larom. Ne znam otkud sam sigurna da je Lara neki pas, čak mi se čini da se sećam i koji.. jedan mali žuti. Mora da je skrenuo u prvi blok, inače bih ga videla na ulici čim sam skrenula. Između zgrada je igralište. Ima dece, ali nema njega. Deca znaju ko je Lara, ali ne znaju gde je. 9522.jpg Prečicom ću u sledeći blok. Pa tu je ograda. Moram da izađem nazad na ulicu. On je beba. Polako me steže u grudima. Moram da ga nađem. Počinjem polako da se gušim. Ne plačem, samo mi nešto teško pritiska grudi. Moje lepo dete! Moram da nađem svoju bebu. Sve je isto. Igralište među zgradama, zelenilo. Nema nikog. Nema moje bebe. Udaviće me ovaj osećaj bespomoćnosti i strave koja nadrasta zgrade. On  je beba. Gde je mogao da ode? Moje lepo dete. Trčim kao bez duše i boli me sve. Svakog trenutka ću početi da plačem i to će značiti da sam se predala. Još jedan red zgrada. Bebo! Sve vreme mi u glavi bubnja - Ne! Ne! Moje lepo dete!

Nešto grozno treska. Prazna kamionska prikolica preko brazda u asfaltu. Kamion! Brazde! Stanica preko ulice. Nešto se odmotavalo brznom svetlosti. Pa ja sanjam. Sanjam! Otvaram oči. Beba spava.. kao beba. Hvala ti Bože! Hvala ti kamiondžijo sa drndavim kamionom. Izljubila bih te od sreće. Srećan ti put! Ovaj i svaki!  Hvala svima koji su svojom težinom izbrazdali kolovoz tako da kamioni prave nesnosnu buku. Kako je lepo što sam budna. Neka je nebo sivo. Neka pljušti kiša. Divan je dan. Najlepši. Samo kad sam sanjala. Samo kad je on tu pored mene sa loknicama zalepljenim na čelo.  Jer još 5 sekundi onog sna i ja bih umrla od muke i tuge i straha.

Htela sam da vam pišem kako su me za vikend pokrali u Tempu. O tom, potom. Ovo mi je ipak utisak nedelje. Ko god da je doživeo slično, verovatno zna koliko "običan" san može da vas izbaci iz ravnoteže. Glava me boli ceo dan. Kažu mi na poslu: -To je zbog pritiska. Ma nije, to je zato što nisam mogla da ga nađem. 

Atačmenti



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 17:14 02.12.2009

heh...

vrijedi ona "to je bio samo san"...
Biljana 77 Biljana 77 17:17 02.12.2009

Prva!

Još se oporavljam.
libkonz libkonz 17:18 02.12.2009

Re: heh...

myredneckself myredneckself 17:29 02.12.2009

Re: heh...

koliko mi se puta tako nešto u snu desilo!
posle sednem na kraj kreveta udahnem duboko, odem po čašu vode da se malo smirim i onda počnem u sebi da psujem što sanjam tako živopisno
Biljana 77 Biljana 77 17:36 02.12.2009

Re: heh...

posle sednem na kraj kreveta udahnem duboko

Nekad davno sanjala sam nešto jezivo strašno i jezivo stvarno. San je bio toliko realističan da sam se probudila, ležala na krevetu, gledala u prozor i slomljeno razmišljala kako više nemam roditelje. Trebalo mi je neko vreme da shvatim da sam sav taj užas sanjala. Posebno zato što i nije bilo nekog naglog buđenja da me protrese, kao jutros. O tom snu baš dugo nisam nikome pričala, a detalji su mi življi u sećanju nego neki stvari koje su se zaista dogodile.
Biljana 77 Biljana 77 17:26 02.12.2009

Ili da okrenemo na šalu

Pre petnaestak godina sanjao je ćale kako je sreda, on je u srednjoj školi i treba za petak da nauči fiziku materijala i da pripremi neku silesiju grafičkih radova. Namučio se, preznojio probudio i kaže da nikad nije bio srećniji zbog činjenice da ima četrdeset godina.
iris.davidovich iris.davidovich 17:34 02.12.2009

Biljana,

bolje da si tandzarom krenula na mene. barem stavi "nije za majke, narocito one slindrave, kao iris".
p.s. jeste ovo vi na slicici?
Biljana 77 Biljana 77 17:37 02.12.2009

Re: Biljana,

iris.davidovich
bolje da si tandzarom krenula na mene. barem stavi "nije za majke, narocito one slindrave, kao iris".


ps. Jesmo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:50 02.12.2009

Re: Biljana,

jeste ovo vi na slicici?
A gde vam je sin?
Biljana 77 Biljana 77 17:52 02.12.2009

Re: Biljana,

A gde vam je sin?

Nisam skontala, Gazda. Ako nije kući sa tatom, onda mora da je otišao da pravi neke nepodopštine s tobom&cvetkom.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:55 02.12.2009

Re: Biljana,

Biljana 77
A gde vam je sin?

Nisam skontala, Gazda. Ako nije kući sa tatom, onda mora da je otišao da pravi neke nepodopštine s tobom&cvetkom.

MIslim: nema ga na slici. Samo vas dvoje
Biljana 77 Biljana 77 18:00 02.12.2009

Re: Biljana,

Gazda, džavole!
miloradkakmar miloradkakmar 18:02 02.12.2009

Strah

uvek postoji, pa i u snu. Mnogo teži nego na javi.
Kada sam došao do
Ima dece, ali nema njega
, morao sam da pročitam kraj.
Biljana 77 Biljana 77 18:07 02.12.2009

Re: Strah

morao sam da pročitam kraj

Preskačeš, a? Pa ja sam stavila intro, da se ljudi ne traumiraju..
topcat topcat 18:08 02.12.2009

Re: Strah

I ja sam skočila na kraj...
Milutin Milošević Milutin Milošević 18:40 02.12.2009

Re: Strah

Jel to ono: ne dao ti bog šta ti majka misli kad te nema (a dao ti bog šta ti žena misli)
mirelarado mirelarado 20:49 02.12.2009

Re: Strah

Знала сам да је сан, што због наслова, а што због тога што сам сличне кошмаре сањала док ми је дете било мало, од крађе бебе у болници до нестанка... У односу на то, снови о матури или испитима личе на мачји кашаљ.

Мајчинска брижност, Биљо, узрокује такве снове.
Biljana 77 Biljana 77 21:52 02.12.2009

Re: Strah

У односу на то, снови о матури или испитима личе на мачји кашаљ.

Ma da.. mislim da ništa, pa ni san o smrti roditelja koji sam pomenula gore u komentaru nije izazvao toliki osećaj strave.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:43 02.12.2009

Сан и бајка

U strahu su velike oči... a, u snu?
Pa šta život je na kraju?
To što ludak praznoslovi,
senka i laž što um ovi,
i sveg dobra škrti deo;
jer san nam je život ceo,
dok san samo jesu snovi.

P. Kalderon de la Barka

"Живот је само сенка која хода,
Кукавни глумац што на позорници
Сат-два се пући и разбацује,
А потом зуба не обели више.
Бајка је то што тикван прича њу,
Препуна буке, помаме и беса,
А посве празна."

Виљем Шекспир: Магбет, превод Велимир Живојиновић
myredneckself myredneckself 20:38 02.12.2009

Re: Сан и бајка

"Живот је само сенка која хода,
Кукавни глумац што на позорници
Сат-два се пући и разбацује,
А потом зуба не обели више.
Бајка је то што тикван прича њу,
Препуна буке, помаме и беса,
А посве празна."

мислим да је и фокнеру овaj макбетов солилоквиј послужио за наслов - "бука и бес"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:48 02.12.2009

Re: Сан и бајка

myredneckself
мислим да је и фокнеру овaj макбетов солилоквиј послужио за наслов - "бука и бес"

Јесте.

Shakespeare: Macbeth

Life's but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage
And then is heard no more: it is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing

William Faulkner: The Sound and the Fury
Biljana 77 Biljana 77 21:58 02.12.2009

Re: Сан и бајка

Interesantno mi je da je Brajović stavio baš ove stihove.. i meni su nekako par u glavi.. A jesu bili inspiracija Fokneru za naslov. Kao što je i Vrli novi svet imao izvorište u Šekspirovim stihovima iz Bure.
mirelarado mirelarado 22:12 02.12.2009

Re: Сан и бајка

Biljana 77
meni su nekako par u glavi.


Тако су болно, хебено истинити ти стихови.

leetaloomis leetaloomis 18:57 02.12.2009

Ovaj je strasan

ali probudis se i srecna si da je san. A ima i onih drugih - strasni kad se probudis. Sanjam ja, sestra mi je na aerodromu, nekim slucajem zivi u Australiji zeli da dodje do mene. I dok je tu na aerodromu, mi razgovaramo preko Skype-a i ja je vidim i mrzava mi je. A ona kaze da je dobro, jeste da je taj njen rak umara, ali dobro se oseca, I kad dodje kod mene, mozda ce da nadje bolje doktore nego sto ima, pa ce sve da bude u redu. I budim se puna nade, samo da shvatim da je vise nema. A ja i dalje pokusavam da je izlecim u snu.
Biljana 77 Biljana 77 18:59 02.12.2009

Re: Ovaj je strasan

A ja i dalje pokusavam da je izlecim u snu.

margos margos 22:45 02.12.2009

Re: Ovaj je strasan

Gledam da izbegnem čitanje (i gledanje) svega što me rastužuje, al nisam izdržala...
Razbiste me sa ova dva sna.
Biljana 77 Biljana 77 23:00 02.12.2009

Re: Ovaj je strasan

Razbiste me sa ova dva sna.

Ovom mom možda se nekad budem i smejala.. -eto luda žena, šta sam sanjala.. Ovaj drugi je.. tuga neizmerna.
margos margos 23:13 02.12.2009

Re: Ovaj je strasan

Da... evo napisah dole dva događaja kojima smo se svi posle smejali - iako u trenutku dešavanja nije bilo smešno. Neki snovi su, pak, lepši nego java
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:06 02.12.2009

Ružni snovi

nisu tako loši, probudiš se da shvatiš kako je život dobar :)
Biljana 77 Biljana 77 19:08 02.12.2009

Re: Ružni snovi

probudiš se da shvatiš kako je život dobar

Samo nekad onih par trenutaka kad se probudiš i ne znaš da si sanjao umeju da budu ..
antioksidant antioksidant 19:09 02.12.2009

zagrljaj ujutru leci sve

U strahu su velike oči... a, u snu?

sve postoji u paru
Biljana 77 Biljana 77 19:17 02.12.2009

Zagrljaj ujutru leci sve

i uveče za svaki slučaj..i preko dana nekoliko puta..
A za ovu motivaciju ne znam šta da kažem.. Srećica&Sreća imaju već svako svoje asocijacije&motivacije..
antioksidant antioksidant 19:35 02.12.2009

Re: Zagrljaj ujutru leci sve

A za ovu motivaciju ne znam šta da kažem.. Srećica&Sreća imaju već svako svoje asocijacije&motivacije..

jedan vidi dva restorana
drugi...
pa da ne obrazlazemo dalje
Biljana 77 Biljana 77 19:39 02.12.2009

Re: Zagrljaj ujutru leci sve

jedan vidi dva restorana

Mi obično kad u šetnji po Adi sretnemo tako neku izdašnu tetu kažemo: -Mmm, fabrika čokolade!
4krofnica 4krofnica 20:09 02.12.2009

*

auh ti snovi...a ti sto su tako stvarni....a jos i klinac...uf...sigurno si se davila....
na tasu ima onaj mali parkic gde ima pesak i tobogan i kad je gomila dece gledas u tri polozaja:
-pesak
-gore(vrh tobogana)
-dole(pocetak stepenica za penjanje na tobogan)
nekad nemozes odmah da ga spazis, i onda predjes 10 puta sva tri polozaja, onda krece gusenje i vrtis se oko peska i svi su isti i onda se deres a on ti u pesku ispod nogu...jbt.!
i tu negde u parkicu mi pricala drugarica kako su njenom drugu oteli dete na kalisu....u parkicu sa penjalicama..niko nista nije video...nasli ga slucajno na granici posle 3dana.. Ziv.
lucidalina lucidalina 21:40 02.12.2009

Re: *

onda se deres a on ti u pesku ispod nogu...jbt.!


smesno zvuci, ali sam ja posle nekog vremena pocela da oblacim na dete nesto onako odvratno sljastece. zeleno, fluorescentno, drecavo roze... pa nek se izgubi ako uspe! uglavnom sam dobijala zadivljene poglede roditelja sa strane
Biljana 77 Biljana 77 22:04 02.12.2009

Re: *

onda krece gusenje i vrtis se oko peska i svi su isti i onda se deres a on ti u pesku ispod nogu...jbt.!

Onima koji to ne dožive verovatno deluje kao -gle ova histerična.. Meni i je san bio dovoljan, daleko bilo...
antioksidant antioksidant 22:14 02.12.2009

Re: *

smesno zvuci, ali sam ja posle nekog vremena pocela da oblacim na dete nesto onako odvratno sljastece. zeleno, fluorescentno, drecavo roze... pa nek se izgubi ako uspe! uglavnom sam dobijala zadivljene poglede roditelja sa strane

ja to vezujem
i retko setam
moze da se igra samo u ogradjenom prostoru
i da trci samo ako nosi teg od 5 kg
Biljana 77 Biljana 77 22:23 02.12.2009

Re: *

Skoro je bio slučaj neke Kineskinje koja je vodila vezanu decu po nekom od njihovih manjih (milionskih) gradova u koji je došla da vidi muža koji rmbači. Pravdala se time da dolazi iz provincije i da je bila u užasnom strahu da će decu izgubiti. Izgleda strašno, a opet zvuči razumljivo. Strah je užasan neprijatelj racionalnosti.
4krofnica 4krofnica 22:33 02.12.2009

Re: *

cajnizi, tamo decu odavno ne vodim. mnogo cudnih prica odande...
zilikaka zilikaka 09:19 04.12.2009

Re: *

smesno zvuci, ali sam ja posle nekog vremena pocela da oblacim na dete nesto onako odvratno sljastece. zeleno, fluorescentno, drecavo roze... pa nek se izgubi ako uspe! uglavnom sam dobijala zadivljene poglede roditelja sa strane

Najbolja odeća za park je žuta ili narandžasta majica!
Provereno višegodišnje iskustvo.
Biljana 77 Biljana 77 15:16 04.12.2009

Re: *

Najbolja odeća za park je žuta ili narandžasta majica!

Šššššššššššš! Sad će svi tako da obalače decu i šta ćemo onda..

natasavb natasavb 20:52 02.12.2009

Uh

sva sam se najezila. tvoj san lici na nesto sto se meni desilo na javi.
kada je imao 3 godine , aleksa nam se izgubio u maxiju u 70 bloku, a nasli smo ga 45 minuta kasnije kod buvljaka !
mislim da je to bilo najtezih 45 minuta u mom zivotu. ne volim o tome ni da pricam , jer svaki put kad se setim kao da sve ponovo prozivim.
samo neka su nam oni zivi i zdravi. sve ostalo je manje vazno.
Biljana 77 Biljana 77 22:08 02.12.2009

Re: Uh

najtezih 45 minuta

Kumovi su skoro imali tu situaciju sa kumićem od 4 godine. Njemu se učinilo da neka žena mama i potrčao za njom u zgradu, popeo se liftom i onda se uplašio mraka i čekao pred vratima stana. A oni prečešljali igralište, okolne zgrade, parking i premrli nekoliko puta.
Hansel Hansel 23:39 02.12.2009

Re: Uh

Ovaj... bili mi na selu... imao sam 3-4 godine... i sakrio se iza plasta sena u dvorištu... dozivali me... išli do šume... gledali u bunar... u svnjcu (sa svoje pozicije video sam dedu kako ulazi unutra i izlazi)... u štali... u očaju gledali ponovo na nekim mestima... niko da pogleda iza plasta sena koji im je pred nosom! Onda je deda ponovo gledao u svinjcu i u nekom trenutku se okrenuo prema meni... više nisam siguran da li sam ispustio neki glas koji me je odao, da li mi je dosadilo (ko zna koliko sam dugo izdržao da stojim i ćutim, nikome to nije bilo jasno)... bio je pravi laf, tačno je provalio da je to za mene bila samo igra, ponašao se baš kao i da se on igrao... Mama je htela da me zgromi (bilo joj je teže što i otac nije bio tu, verovatno je i osećaj krivice tada jači, jer samo bi ona bila odgovorna), ali baba i deda nisu dali! U pamćenju mi je ostalo da su me podigli visoko (deda jeste bio visok čovek) a da odozdo mama pokušava da me dohvati, ali ne može! Mogu samo da mislim šta su proživeli, naročito ona... :( Što napisa dunja73 dole, "U tim situacijama , pa i u snu , zivot se skracuje..." - mama uvek govori da sam joj tada skratio život 10 godina! Pošto je slično govorila i za neke druge situacije, jednom sam primetio da se po toj računici nije ni rodila!

Bez šale, potpuno razumem, i sad bih, Biljo, možda nešto "psi'ološki" blebetao, ali neću da te gnjavim...
Biljana 77 Biljana 77 00:31 03.12.2009

Re: Uh

i sad bih, Biljo, možda nešto "psi'ološki" blebetao

Pa Kaz je dole dao jedno viđenje, tako da ..izvol'te.
dunja73 dunja73 21:04 02.12.2009

--

Biljo , Ja sam par puta slicne kosmare imala .
Ovo sto ti pises , su grozne stvari , koje mnoge majke sanjaju .
Tekst me je tako najezio , sama sam prola kroz isto , ne znam sta bih dodala...

Pazi ovo ..
Od prijeteljice suprug poslovno ode u Ameriku i kupi klinki jedan duksic ,
tamo njihovog nekog proizvodjaca sa jednim medvedicem na ledjima .
Odu ljudi u Ikeu i dok su razgledali , pogledom prate malu koja trckara
tamo -amo ,
prate je gledajuci u duksic i medveda , i u momentu nepoznati covek prilazi , uzima dete za ruku i odvodi ga .
Oni potrce za njim , pogledaju , dete uopste nije njihovo , gornji deo apsolutno isti (pazi nema to u Nemackoj , ne postoji)
Klinku su nasli na decjem odeljenju na totalno drugom kraju prodavnice kako boji ...

U tim situacijama , pa i u snu , zivot se skracuje...
Biljana 77 Biljana 77 22:09 02.12.2009

Re: --

U tim situacijama , pa i u snu , zivot se skracuje...

Neka ostane da je samo u snu..
maksa83 maksa83 01:21 03.12.2009

Re: --

Oni potrce za njim , pogledaju , dete uopste nije njihovo , gornji deo apsolutno isti (pazi nema to u Nemackoj , ne postoji)

Moja žena radila u jednom periodu u Vinči gde je sve go naučnik i pune glave mozgova. Za jednog od tih tipova koji se u životu bavi šahom i nuklearnom fizikom, i apsolutno ništa drugo ga ne okupira, osim što je jednom odvojio 2 min. da napravi dete, se priča da je otišao u zabavište da pokupi to dete i stigao kući sa - pogrešnim detetom. ; )
Biljana 77 Biljana 77 01:29 03.12.2009

Re: --

I takav se zanese i Ode Vinča u vazduh!
antioksidant antioksidant 09:31 03.12.2009

Re: --

Za jednog od tih tipova koji se u životu bavi šahom i nuklearnom fizikom, i apsolutno ništa drugo ga ne okupira, osim što je jednom odvojio 2 min. da napravi dete, se priča da je otišao u zabavište da pokupi to dete i stigao kući sa - pogrešnim detetom. ; )

Дође отац у забавиште да води дете кући, што иначе ретко ради, јер је то њена обавеза али је тада имала заказано малање ноктију. Пита га васпитачица, пошто га ретко виђа а и она је само на замени ко ће све очеве да запамти, нарочито погрбљене с наочарима: А како се зове Ваше дете?
Одговор је био, крајње логичан: Ма дај било које, и онако га враћам сутра.
dunja73 dunja73 10:06 03.12.2009

Re: --

da napravi dete, se priča da je otišao u zabavište da pokupi to dete i stigao kući sa - pogrešnim detetom. ; )


Maksa, to je ta sarena sekunda, kad i pored kontaktlinsen ..
Razumevanja dok sam bila mladja manje je i bilo ili ga uopste nije bilo ,
sad , pokusavam i mogu da razumem ..
E naravno , da postoje i
ono "blent" sto gube decu po autoputevima...
Samoca modernih oceva i majki ( bez baka penzionerki od 55 godina , deka , teta , uja ...
opasno ....uprkos napretku tehnologija...
lucidalina lucidalina 21:37 02.12.2009

moja beba, moje lepo dete

kako mi je poznato, ponavljas kao mantru, kao da ce se pojaviti samo zbog toga sto ti to zelis... ja sam izgubila jedno svoje, na sat i 15 minuta. a zna sve, i da dodje kuci i da se javi, napamet zna i sve telefone. a ni traga ni glasa.

sve je u redu, dete je bilo tamo gde je i trebalo da bude, samo je zbog manjka organizacije i uopste zainteresovanosti nama roditeljima receno da nije tamo.

mislila sam da kako raste, tako je i manja briga. ovo manje oduzima sve vreme, jedva stignem starije da izmazim uvece, domaci se proverava u letu, instrukcije se daju u polovinama recenica, samostalnost raste iz dana u dan... ali u subotu sam shvatila da ljubav i mamina briga ne nestaje.

ni najvecem neprijatelju ne bih pozelela takav osecaj, biljana, jasno mi je da si zelela da podelis. ljubi bebu
Biljana 77 Biljana 77 22:11 02.12.2009

Re: moja beba, moje lepo dete

ni najvecem neprijatelju ne bih pozelela takav osecaj



sve je u redu, dete je bilo tamo gde je i trebalo da bude, samo je zbog manjka organizacije i uopste zainteresovanosti nama roditeljima receno da nije tamo.

A tebi život kraći..
Ribozom Ribozom 22:54 02.12.2009

Sreca u nesreci

Ja izveo sestrinu decu u parku,igralistu komada tri.
Igraju se sa drugom decom i tako u jednom trenutku shvatim da najmladji nedostaje.
Trazimo ga ja i ostalo dvoje i vec placemo svi jer ga nema.
Telefonom pokusavam da dobijem sestru , zauzeto, i to je bilo najbolje sto se desilo.
Prilazi mi jedna zena i kaze da je videla da je jedno dete otislo u obliznji sumarak.
Trazio puzeve.
Kakav je to bio osecaj, no neponovio se
Biljana 77 Biljana 77 23:04 02.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Trazio puzeve.

margos margos 23:11 02.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Mene su tako tražili po plaži, mama brat i ujak (njih dvojica su imali 4,5 godine), a ja sela pored neke bake i jedem punjene paprike iz plehanog tanjira - rukama, naravno. Kad je mama, onako sluđena, pitala ženu što mi je dala da jedem, žena reče ''Pa tražilo dete... ja davala mojima a ona rekla 'a meni?... i ja joj dala.''

A tata jednom zaboravio brata na pijaci... Dok su čekali na ribarnici, tata se zamislio, a brat gledao u žive ribe, tata uze ono što je kupovao i tek kad ga je mama kod kuće pitala ''A gde je Srećko?'' on shvatio da ga je zaboravio. Sva sreća, Srećko je bio miran i poslušan, pa je čekao tamo gde je ostavljen.

Ribozom Ribozom 23:32 02.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Kao student sam nedeljama pred ispit sanjao ispitna pitanja, koje obavezno neznam.
Ustanem, pprocitam, legnem opet isto , samo druga pitanja.
Tako svake noci ucim i spavam i sanjam ukrug.
Zadnju noc obavezno san da kasnim na ispitu.
I tako sve dok nisam jednom stvarno zakasnio.

edit. m(l)ogo ti dobre teme
Hansel Hansel 23:47 02.12.2009

Re: Sreca u nesreci

A tata jednom zaboravio brata na pijaci... Dok su čekali na ribarnici, tata se zamislio, a brat gledao u žive ribe, tata uze ono što je kupovao i tek kad ga je mama kod kuće pitala ''A gde je Srećko?'' on shvatio da ga je zaboravio. Sva sreća, Srećko je bio miran i poslušan, pa je čekao tamo gde je ostavljen.
Jao, pa to stvarno može da se desi?!

Moj kum radio nešto na poslu, kucao neki tekst... Pozvala ga žena, tada devojka... pričali... onda je zazvonio drugi telefon, ovaj se javio... završio razgovor... i - nastavio da kuca! Čekala kuma da se ovaj seti, čuje kuckanje po tastaturi i - naljuti se! Jedna od kritičkih opaski bila je. "Pa, ti ćeš nekada dete tako da zaboraviš!"
Biljana 77 Biljana 77 00:33 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

pa to stvarno može da se desi?!

Ja znam jednog kome će sigurno da se desi.
margos margos 00:45 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Joj, Ribozome... ja tako već dva puta putujem u Suboticu busom u šest ujutru... pa pošto dremnem samo sat, sat i po sa namerom da tri sata odspavam do Subotice - ja sam oba puta u autobusu sanjala da sam se uspavala i nisam stigla na bus. Otkinula sam. :(
margos margos 01:14 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Jao, pa to stvarno može da se desi?!

Samo ako je dete mirno i poslušno.
Hansel Hansel 10:00 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Ne, mislio sam - stvarno može da se desi da neko zaboravi dete?
margos margos 10:43 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Hansel
Ne, mislio sam - stvarno može da se desi da neko zaboravi dete?

Pa da, eto moj otac ga zaboravio - al samo zato jer je brat bio miran i poslušan. Mene, koja sam mu se penjala na glavu - ne bi mogao da zaboravi.
maksa83 maksa83 11:27 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Ne, mislio sam - stvarno može da se desi da neko zaboravi dete?

Doš'o Piroćanac u Beograd, prilazi taksi stanici na Štajgi i raspituje se kod taksiste kolika košta vožnja do Banovog Brda.
Taksista: "Šta znam ... koliko pokaže taksimetar, to ti je otpr. 800 DIN..."
Piroćanac: "Aukukulele, skupoooo, nemam ja te pare a mora da stignem tamo do deset, kukulelekojćetodaplati.."
Taksita: "Okej, ajde, za tebe - 600."
Piroćanac: "Auuuuuubreeemnogoskupoooooo"
Taksista <popi*deo>: "Okej pirke, pazi ovako - voziću te za džabe, ali pod uslovom da usput NE PROGOVORIŠ NI JEDNU REČ!"
Piroćanac: "Evo ruka!"
Ulaze u taksi, i taksista kreće u najluđu taksističku vožnju koju možete da zamislite, pa na kub - 120km/h, prolazak kroz crveneo, sečenje trotoara, uletanje u makazice, obilaženje s pogrešne strane, najoštrije uletanje u krivinu u punoj brzini, potpuni pandemonijum i kršenje svih bezbednosnih pravila ... i stignu oni nekako.
Taksista: "Okej pirke, svaka čast, nisi progovorio ni reč, džabe vožnja ... samo mi reci jednu stvar - sad kad smo se vozili - kad ti je bilo najteže?
Pirotjanac <zamisli se>: "Kad mi je kod Sajma ispalo dete."

antioksidant antioksidant 11:43 03.12.2009

Re: Sreca u nesreci

Pirotjanac <zamisli se>: "Kad mi je kod Sajma ispalo dete."

srecom bilo je vezano pa je ostatak puta trcalo za kolima
loader loader 23:19 02.12.2009

San-java-san-java-san...

Biljo,
strava sna je opaka. Naročito sa ovakvom "tematikom". Ko ima decu, zna otprilike kako to izgleda. Meni se takav strah desio na javi. More, prepuna plaža... Uh..!!!

Da ste vi meni dobro.
Biljana 77 Biljana 77 00:35 03.12.2009

Re: San-java-san-java-san...

More, prepuna plaža.

Izgleda da se ovo dešava dosta često. Mimo onoga što pročitah ovde, znam i sama jedan slučaj. Ja sam na primer bila sasvim drugi tip. Nemoguće je na plaži izgubiti dete koje ide za prodavcem krofni i viče iz sveg glasa: -Lokumades! (ili tako već nešto).
Kazezoze Kazezoze 23:23 02.12.2009

san...

kada bi ja sanjao ovakav san to bi mi bio znak da neshto nije u redu sa mojim odnosom prema detetu i da to treba da menjam inache bi san mogao da postane realnost.
e, sad (malo filozofije): ako uzmemo da je san nasha nesvesna stvarnost, a da je java nasha svesna iluzija, onda je zabrinutost u snu stvarno stanje zbog nashe iluzije da u javi mi svoje dete poznajemo. jer da ga poznajemo onda bi znali i dechije navike, znatizhelju i druge osobine s kojim se dete radja, a mi samo treba da to nauchimo. mi obichno idemo linijom koja je laksha za nas, pa, umesto da upoznamo svoje dete, mi dresiramo dete prema svom modelu.
san zna da bude upozoravajuci, ali ljudi obichno ovakvu vrstu upozoravajuceg sna pogreshno razumeju samo zato shto san gledaju iz ugla svoje zabrinutosti prema detetu, a ne iz ugla razumevanja prirode ponashanja svog deteta.
to je otprilike neko moje razmishljanje o ovom snu.
Hansel Hansel 23:57 02.12.2009

Re: san...

Zanimljivo razmišljanje, ali ne znam koliko tačno... poenta i jeste u tome da je dete, ma koliko ga poznavali, nepredvidljivo, i da su neke situacije nepredvidljive... meni se više čini da je ovo čak neka vrsta katarze, nekakva "mentalna materijalizacija" možda i neosvešćenih strahova i prevelike brige... to verovatno ne ide bez nečega što bi možda trebalo promeniti, ali ne bih o tom razmišljanju javno, poslaću Bilji PP ako hoće... nalazim čak neku kopču ovog sna, tj. stanja svesti sa onim što opisuje u tekstu "Poznajete li ubicu" (nisam tada imao vremena da se uključim)... da pojednostavim - i tamo provejava zabrinutost zbog nemogućnosti predviđanja i pravilne procene nekih stvari (tj. ljudi)...
Kazezoze Kazezoze 00:36 03.12.2009

Re: san...

Zanimljivo razmišljanje, ali ne znam koliko tačno... poenta i jeste u tome da je dete, ma koliko ga poznavali, nepredvidljivo, i da su neke situacije nepredvidljive...

poenta i jeste u tome da su nam deca ili situacije nepredvidljive jer mi ne poznajemo dete da bi nam situacije u kojem se to dete nadje bile predvidljive. dodushe, za takvu vrstu upoznavanja deteta je potrebno i mnogo vremena provesti sa detetom, a mi tog vremena, iz razumljivih razloga, nemamo onoliko koliko je potrebno.
ne znam, rekoh da bi to za mene bio upozoravajuci san. iz sna se mozhe mnogo nauchiti.
Biljana 77 Biljana 77 00:45 03.12.2009

Re: san...

kada bi ja sanjao ovakav san to bi mi bio znak da neshto nije u redu sa mojim odnosom prema detetu i da to treba da menjam inache bi san mogao da postane realnost.
e, sad (malo filozofije): ako uzmemo da je san nasha nesvesna stvarnost, a da je java nasha svesna iluzija, onda je zabrinutost u snu stvarno stanje zbog nashe iluzije da u javi mi svoje dete poznajemo.

Obzirom da se radi o detetu od 17 meseci mislim da bi ovakva opservacija bila preterana. Osim toga, ja na snove ne gledam kao na neke znake i upozorenja već kao na odraz proživljenog (pročitanog, onoga što sam čula ili videla). Naravno ne znači da sam u pravu, samo da snovima pridajem malo značaja u smislu budućeg ponašanja i predstojećih događaja. Pre bih san povezala sa činjenicom da smo nedavno imali tu situaciju sa kumićem (blokovi posebno asociraju na to, obzirom da mi živimo u sasvim drukčijem okruženju)...

nalazim čak neku kopču ovog sna, tj. stanja svesti sa onim što opisuje u tekstu "Poznajete li ubicu" (nisam tada imao vremena da se uključim)... da pojednostavim - i tamo provejava zabrinutost zbog nemogućnosti predviđanja i pravilne procene nekih stvari (tj. ljudi)...
Da se ne vraćamo na tu temu, još jednom da pojasnim, pošto očigledno da u samom tekstu nisam uspela: ne radi se ni o kakvoj zabrinutosti, proceni i sl. Radi se o tome da sam pokušala da shvatim kako je nekome ko se suočio sa stravičnom istinom o nekome svom bližnjem.
Hansel Hansel 00:46 03.12.2009

Re: san...

I ja mislim da je upozoravajući, ali mislim da se dete ne može nikada u potpunosti upoznati - zbog vrlo burnog razvoja, i zbog velikih kontradiktornosti u njemu samom. To se zna - psiha deteta je vrlo fluidna, sinkretička (proizvoljna, previše zavisi od slučajnosti i sl.)...
Biljana 77 Biljana 77 00:48 03.12.2009

Re: san...

I ja mislim da je upozoravajući

Da ne preterujemo? Koliko vidim veliki broj roditelja sanja takve stvari..
Hansel Hansel 00:55 03.12.2009

Re: san...

Da se ne vraćamo na tu temu, još jednom da pojasnim, pošto očigledno da u samom tekstu nisam uspela: ne radi se ni o kakvoj zabrinutosti, proceni i sl. Radi se o tome da sam pokušala da shvatim kako je nekome ko se suočio sa stravičnom istinom o nekome svom bližnjem.
Umoran sam, već dekoncentrisan, ne mogu da tražim to objašnjenje, nije mi onda jasno. Kad to razjasnim, javiću se ako bude smisla... Ako misliš na situaciju s kumićem, onda razumem, samo sam pomislio da si to negde drugde objasnila... ja ne msilim da je upozoravajući u smislu nekakve prekognicije, to ne možemo da znamo, mislio sam u smislu preispitivanja svog odnosa prema detetu... Pa, da, snovi su najčešće povezani s obradom realnosti, ali se tkaju s više konaca - i s nitima realnosti i s nitima psihe (a i te niti su višestruke)...
Biljana 77 Biljana 77 01:27 03.12.2009

Re: san...

Ako misliš na situaciju s kumićem, onda razumem, samo sam pomislio da si to negde drugde objasnila

Ne mislim. Citirani deo se odnosi moj prethodni tekst.

ja ne msilim da je upozoravajući u smislu nekakve prekognicije, to ne možemo da znamo, mislio sam u smislu preispitivanja svog odnosa prema detetu...
Ni ja ne mislim da je upozoravajući u smislu prekognicije, već mislim da je o ovme drugom neuputno i nepotrebno na ovaj način raspravljati. Moj najbolji prijatelj je psiholog te ćemo preispitivanja ostaviti njemu.
Hansel Hansel 09:35 03.12.2009

Re: san...

Nikada ne raspravljaj o sebi s prijateljem koji je psiholog. Zapravo, psiholozima se preporučuje da nikada ne analiziraju prijatelje. Na prvi pogled bez veze ako su ljudi zreli, ali kad se uzme u obzir da su ljudi vrlo retko potpuno zreli (neki kažu da se potpuna zrelost dostiže eventualno tek oko šezdesete godine), onda ovo mišljenje koje sam čuo od eminentne naše psihologice (ovo mi mnogo bolje zvuči od psihologinje) zvuči veoma opravdano... pitanje je koliko (bilo koji) prijatelj psiholog može biti nepristrasan, koliko će se ustručavati i da li obostrana iskrenost može da naruši - prijateljstvo...
Hansel Hansel 00:50 03.12.2009

Predlog za roditelje

GPS za decu!
Biljana 77 Biljana 77 00:52 03.12.2009

Re: Predlog za roditelje

GPS za decu!
Onaj što sam ga pomenula gore da će sigurno da zaboravi dete negde, već ima u planu neki čip. Svestan je čovek svoje pogubljenosti.
Hansel Hansel 01:02 03.12.2009

Re: Predlog za roditelje

Bolje da ga sebi ugradi! Pa da mu pišti na dva minuta...
Unfuckable Unfuckable 07:13 03.12.2009

odličan

(a jeziv, pomalo) tekst.
Mene je učilo da ako odmah po buđenju pogledaš kroz prozor - ne možeš da se setiš snova. Otprhnu, nastane brisanje trake, jednostavno
Dosta puta se to verovanje pokazalo kao istinita i (ne)povoljna okolnost, mislim da ljudi nekako ipak više vole da upamte sve svoje snove, pa i one grozomorne, kao što je ovaj tvoj.
Ništa gore nego kad se probudiš užasnut, a ne znaš zašto. Ili kada se san sa Pamelom A u glavnoj ulozi prekine baš kada postane više nego zanimljiv.
Meni je to samo još jedna potvrda teze da naša podsvest nije samo obična ostava ili kanta za đubre neograničenog kapaciteta, u koju će se bez reda i "defragmentacije" gurati produkti "života i razmišljanja", već svojevrsno igralište, ponekad - đavolje.
Biljana 77 Biljana 77 14:19 03.12.2009

Re: odličan

Mene je učilo da ako odmah po buđenju pogledaš kroz prozor - ne možeš da se setiš snova.

Nisam nikad čula za ovo.Ne bi bilo loše ako bi moglo selektivno. Ali sam se uvek pitala šta presuđuje da se nekih snova ne sećemo uopšte ili se sećamo samo fragmenta, emocije, slike, a nekih se sećamo izuzetno živo.
scabies scabies 18:37 03.12.2009

Re: odličan

Odličan tekst, Biljo! Ne bih se upuštala u frojdovisanje, ali meni deluje kao potpuno logičan san majke čija Beba pravi prve sigurne korake, i ujedno prve korake na dugom putu u samostalnost. U život u kom majka ne može uvek biti tu da je zaštiti i pomogne.
Ali sam se uvek pitala šta presuđuje da se nekih snova ne sećemo uopšte ili se sećamo samo fragmenta, emocije, slike, a nekih se sećamo izuzetno živo.
A to zavisi od faze spavanja iz koje se budimo, nema veze sa prozorima. Ako se probudis u REM fazi - sećaćeš se sna, ako se probudiš u fazi sporotalasnog spavanja - nećeš moći da prizoveš san u svest.
Biljana 77 Biljana 77 18:43 03.12.2009

Re: odličan

A to zavisi od faze spavanja iz koje se budimo

Hvala za info!

I WELCOME BACK, SCABY!
Kazezoze Kazezoze 21:26 03.12.2009

Re: odličan

A to zavisi od faze spavanja iz koje se budimo, nema veze sa prozorima. Ako se probudis u REM fazi - sećaćeš se sna, ako se probudiš u fazi sporotalasnog spavanja - nećeš moći da prizoveš san u svest.

tachno, ako se probudish u rem fazi, tada mozhesh, ako ti je san prijatan, da ga produzhish. to se zove svesno ili lucidno sanjanje. mnoga deca to rade
mirelarado mirelarado 23:58 03.12.2009

Re: odličan

scabies
A to zavisi od faze spavanja iz koje se budimo, nema veze sa prozorima. Ako se probudis u REM fazi - sećaćeš se sna, ako se probudiš u fazi sporotalasnog spavanja - nećeš moći da prizoveš san u svest.


Чини ми се да у овом другом случају понекад остане осећај нелагоде. Човек се пробуди, зна да је нешто сањао, али не може да се сети шта.

Скабис,
Biljana 77 Biljana 77 15:28 04.12.2009

Re: odličan

ako ti je san prijatan, da ga produzhish

Eto da je kralj majmuna ovo znao kad je sanjao Cindy pa ga produži...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:17 05.12.2009

Re: odličan

Biljana 77
ako ti je san prijatan, da ga produzhishEto da je kralj majmuna ovo znao kad je sanjao Cindy pa ga produži...

Pokusavao sam, ne vredi. Dve stvari ne mozes kod muskarca da produzis ili nabildujes
ddsonik ddsonik 07:41 03.12.2009

Ovo nije san...

...vec nocna mora!
Odlican tekst, samo sto sam se i ja presekao dok ne procitah pricu do kraja. Kad sam video - san...laknulo mi.

Moja devojcica je sad stara 19 meseci, i desilo mi se par puta da mi za trenutak nestane iz vidokruga - pa i taj trenutak mi je vise nego dovoljan da shvatim tvoj uzas. A srecom nemam takve nocne more (mislim da ni zena nema, barem se nije izjasnjavala) - ustvari, nemam pojma sta uopste sanjam - kako otvorim oci nekako trenutno predjem u stanje budnosti i nema vise dodira sa prethodno mentalno prozivljenim. Ranije sam se jos ponekad i mogao setiti ponekog sna, sad vise nista. I nije mi bas mnogo zao - moze i day dreaming

Tumaciti sta san moze da znaci...ne znam koliko to ima smisla. Naravno da je to deo neke nase podsvesti, nasih razmisljanja, projekcija vidjenog i onda inkorporiranje u sopstvenu pricu, ali znacenje...ne bih se usudio. Da se razumemo, los san moze da bude posledica i neke malo teze vecere a gde su tek ostali faktori.

Sam san tj informacija koju nam prenosi u svesno stanje, dovoljno je kao poruka da eto malo otvorimo oci kad vec ne spavamo.

Nek je ziv i zdrav i na javi u snu

pozdrav
Biljana 77 Biljana 77 14:25 03.12.2009

Re: Ovo nije san...

vec nocna mora!
Nadam se da ne. More su nešto (bar ih ja tako doživljavam) što se ponavlja i što ti ne da da se probudiš.
gorstak92 gorstak92 10:20 03.12.2009

Sve je počelo s Tempom

A i muž te sinoć iznervirao
Biljana 77 Biljana 77 14:26 03.12.2009

Re: Sve je počelo s Tempom

Uh, ne podsećaj me. Biće to jedan ljut post.
A i muž te sinoć iznervirao
To se ne događa.
jasnaz jasnaz 11:26 03.12.2009

....osećaj bespomoćnosti i strave

koja nadrasta zgrade:

kako da (sa)čuvamo one koje volimo i ono u čemu se osećamo dobro........



sve teže.......

selica_nena selica_nena 14:17 03.12.2009

Re: ....osećaj bespomoćnosti i strave

Uh, baš me neka muka uhvatila. I mene snovi umeju da razbiju, pa danima ne mogu da se vratim u normalu. Ali kad se to desi stvarno... Užas.
Moja ćerka jednom pobegla iz obdaništa. Vaspitačice zaboravile da zaključaju vrata, a nisu baš nešto obraćale pažnju na "mirno " dete koje se ne žali. Kad su shvatile da je nema, nazvale me da jave, a ja na poslu, 20km udaljena. E taj užas ne dao Bog nikome.
Ispostavilo se da je dete otišlo kući, putem kojim smo je svakog jutra vozili u obdanište. I nikome nije bilo čudno što dete od 5 godina trči sredinom asfalta. Tek je pred zgradom primetila prodavačica iz obližnjeg kioska, iz razgovora shvatila šta se desilo, a kako nije imala moj broj telefona, nazvala obdanište da javi. Džaba posle objašnjenja i izvinjenja, moje dete nije u obdanište više zakoračilo.

Biljana 77 Biljana 77 14:32 03.12.2009

Re: ....osećaj bespomoćnosti i strave

kako da (sa)čuvamo one koje volimo i ono u čemu se osećamo dobro..
A da ih pritom ne "gušimo"... To je mera srećnog roditeljstva i detinjstva.
Džaba posle objašnjenja i izvinjenja

Vala baš!
rapunzel rapunzel 11:51 03.12.2009

e bre biljka

stvarno treba upozorenje ko što iris gore napisa.
ja sam paničarka na n-ti kad su deca u pitanju.
baš umem da budem smarač i davež, ali to je jače od mene.
moj dragi žmu je stariju princezu na par minuta zagubilo kod
čajniza u bloku 70. srce mi je bilo u grlu i mislila sam da
ću umreti, a kada smo je našli mislila sam da ću da ga robijam.

ponekad sanjam kako je moja mama oživela, prebrodila bolest
i da je opet sa nama. i koliko sam tada srećna u snu, toliko budem
tužna kada se probudim. i svakim danom mi sve više nedostaje.
Biljana 77 Biljana 77 14:40 03.12.2009

Re: e bre biljka

stvarno treba upozorenje
Samo dokaz da ljudi ne obraćaju pažnju na naslove..

i svakim danom mi sve više nedostaje.

Bolje i najružniji san na svetu, samo da je čovek srećniji kad se probudi, nego kad sanja.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:12 03.12.2009

Sindi

I ja tako jednom sanjao kako sam bio sa Sindi Kraford. Grozno je bilo tj. grozan sam bio u tom snu. Nije bilo zbog pritiska, bilo je zato što nisam mogao da ga nađem
Biljana 77 Biljana 77 15:28 03.12.2009

Re: Sindi

Muke tvoje...
jednatanja jednatanja 20:52 03.12.2009

Uf

jedom u biblioteci, sina (3g) stavila u dečiji kutak sa pregršt šarenih jastuka i igračaka, a ja okrenula ledja da pogledam knjige na prvoj polici koja se graničila sa dečijim kutkom. Mislim da je prošla minuta, okrenem se, od njega ni traga ni glasa, mi smo bili na samom ulazu, do vrata, bože, čula bih da je izašao. Odem uzanim i dugačkim hodnikom do kraja biblioteke. Ništa. Pitam bibliotekarku jel videla malo dete da je izašlo, ona kaže nije, iako sedi samo metar od vrata, ali zadubljena u kompjuter pa joj ne verujem. Izlazim, penjem se sprat gore, ništa, silazim sprat dole, otvaram teška, gvozdena vrata, bacam pogled po parku koji se pruža ispred mene, ni žive duše. Penjem se opet gore, prevrćem biblioteku, počinjem glasno da vičem, da dozivam. Hladan znoj, panika, otprilike ko u tvom snu, mislim da se reakcija ne može rečima adekvatno opisati. Ne nalazim ga u biblioteci, silazim dole po drugi put. Na vratima se sudaram sa devojčicom (možda 5-6 razred), verovatno vidi moj izbezumljen izraz lica i pita me: "tražite li malog dečaka?" , samo sam povikala "WO IST ER?" ona meni, "protrčao je pored mene u pravcu zamka". Počinjem (trudna) da trčim, i trčim i trčim....U daljini vidim zamak. Mislim da sam trčala oko 1km, i konačno ugledala malu siluetu, popeo se na vrh stepenica, i stao tačno iza vajarskog dela nage žene. Proviruje, smeje se i maše mi. Tada je prvi put u životu dobio batine. Zapanjilo me je koliko stresa je doneo taj trenutak, minut nepažnje, i da je on sa svojim malim nogicama pretrčao kilometar. Da me devojčica nije uputila, ne bih znala gde da ga tražim. Imali smo sreće....

Juče sam čula reportažu da se u Nemačkoj svake godine 3% slučajeva nestalih lica NE reši, na žalost. Čuvajte svoju decu!!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana