Društvo

UBI NAS PREJAKA REČ!

Filip Mladenović RSS / 09.12.2009. u 12:32

UBI NAS I PISANA REČ
UBI NAS I PISANA REČ
 

Kako su jedan po jedan balkanski političar i oficir, milom ili silom, odlazili u haški Tribunal, zaoštravalo se pitanje odgovornosti onih koji su im govorom mržnje pripremili teren krajem osamdesetih, dakle intelektualaca i novinara. Javnost u Srbiji je podeljena: jedni misle da im je mesto na optuženičkoj klupi, drugi smatraju da je za njih dovoljna - moralna osuda, dok većina, kako pokazuju istraživanja javnog mnenja, ne tereti čak ni Ratka Mladića za počinjene ratne zločine, a kamoli duhovne i verbalne inspiratore.

Ljutito pismo akademika Dobrice Ćosića  upućeno redakciji lista "Danas" 2001. godine, kojim njegov potpisnik demantuje vlastitu odgovornost za ono što nam se desilo tokom poslednje decenije XX veka, predstavlja završni račun bankrota srpske inteligencije. Računajući po ko zna koji put na pileće pamćenje većine nacije, dojučerašnji veliki Srbin sada se pravi - Englez. Svoje protestno pismo Ćosić je započeo prebacivanjem redakciji lista da ne uvažava "moralnu odgovornost za javnu reč"!? Dakle, na moralnu odgovornost za javnu reč poziva se onaj ko je početkom devedesetih godina domaću javnost zarazio verbalnim antraksom zvanim "humano preseljenje stanovništva". I koji je Miloševića, bez trunka kajanja potom, javno nazvao "najvećim srpskim političarem posle Pašića".

Na grobu jednog od najvećih srpskih pesnika, Branka Miljkovića, piše: "Ubi me prejaka reč!" Isti stih mogao bi se isklesati na grobovima svih znanih i neznanih žrtava one i onakve politike, oličene u rečima "najvećeg srpskog političara posle Pašića": "Ako ne znamo da radimo, barem umemo da se bijemo." Koliko su samo prejakih reči izgovorili uoči izbijanja ratnih sukoba 1991.  akademici Ćosić, Bećković, Krestić, Petrović, Avramov i ostali? Koliko su prejakih reči napisali i objavili novinari i urednici Vučelić, Vico, Brajović, Baletić, Štula, Minović, Komrakov, Hadži-Antić, Crnčević, Vitezović i ostali? I koliko se sada "Engleza" mirno šeta ulicama Beograda i Novog Sada, uvek spremnih da odreaguju protestnim pismom , jer prejake reči više nisu u modi.

Čuvena Miloševićeva rečenica iz devedesetih "Srbija nije u ratu!" ostaće upamćena kao jedna od vrhunskih ironija malog balkanskog diktatora. No, kako vreme prolazi, ova rečenica kao da postaje verbalno uporište svih doskorašnjih nacionalnih jurišnika. Oni znaju samo za "krug dvojke", gde su im i kabineti, i saloni i omiljene redakcije i kafane, a u tom krugu mogući su samo nestanci struje ili vode, rat nikako. U krugu dvojke su i SANU, i Francuska 7 i Takovska 10 - srpski Bermudski trougao. Kakav krug - takva i ocena iz istorije!

Atačmenti



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

wukadin wukadin 14:04 09.12.2009

Edit -> Find

Edit -> Find: Crkva
Edit -> Find: Vojska
Edit -> Find: Zvezda
Edit -> Find: masoni
Edit -> Find: biciklisti
(u stvari na Firefoxu i ne moras da kucas celu rec)

Pa mnogo si bre institucija i zasluznih pojedinaca izostavio. Nisi pokrio ceo spektar paranoje.
Sedi dvojka. Za trud.

ups...
Edit -> Find: UDBA
pih, sto ti dadoh dvojku...
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:08 09.12.2009

mani je najtuznije

sto je tom cosicu dopalo u zadatak da pise kapitalne istorijske romane iz srpske istorije a nije bas vican.
secam se samo muka kroz koje sam prosao citajuci Daleko je sunce. mislim da je sliku "lice joj se vezalo u cvor" u smislu - zaplakala je. iskoristio uvek kada bi neko zaplakao. ostalog se ne secam, davno bese.
wukadin wukadin 14:15 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

Vreme smrti je OK.
Deobe... onako
Ostalo me uglavnom ne zanima.
Inner Party Inner Party 16:30 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

Dejan Tiago Stanković
sto je tom cosicu dopalo u zadatak da pise kapitalne istorijske romane iz srpske istorije a nije bas vican.


Kako to mislis dopalo? Covek pise, a sad da li su to kapitalna, istorijska dela, dela iz srpske istorije, ostaje otvoreno pitanje. Dobrica Cosic je precenjen lik u svakom slucaju...
A najvis egrese oni koji mu pripisuju uticaj na desavanja sa pocetka devedesetih, a narocito oni koji mu pripisuju uticaj na Milosevica, sto je zaista smesno...
Jelena Gall Jelena Gall 19:27 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

A najvis egrese oni koji mu pripisuju uticaj na desavanja sa pocetka devedesetih, a narocito oni koji mu pripisuju uticaj na Milosevica, sto je zaista smesno...


izvor i autor su bljak, ali vredi se podsetiti:

Slobodan Milošević je smatrao da je u trenutku opstanka nove Jugoslavije potrebno da na njenom čelu bude neko ko je poznat i prepoznatljiv. Tako je izbor pao na našeg najvećeg živog književnika Dobricu Ćosića. Greška Miloševića bila je u tome što je verovao da će Ćosić i Milan Panić biti sjajan politički tandem. Međutim, ispostavilo se da su bili dvojac bez kormilara
Doctor Wu Doctor Wu 19:33 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

A sta fali Korenima?
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:08 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

A sta fali Korenima?


joj,kako je to precenjen roman!
Secam se kad sam je imao procitati u srednjoj skoli,muke velike...
Mislim u globalu nije losa knjiga,al' dosadnjikava !
AlexDunja AlexDunja 21:45 09.12.2009

Re: mani je najtuznije

A sta fali Korenima?

sve.
sa koje god strane okrenes.
kao i ostalim ...

ah, da:)
ili nista...ako volis zavicajnu knjizevnost
i prepoznavanja u likovima...
dragan7557 dragan7557 22:07 09.12.2009

Re: tesko je shvatiti ali probaj

A sta fali Korenima?


Pa, Koreni.

dragan7557 cerski
Domazet Domazet 02:50 10.12.2009

Jes' vala...

AlexDunja
A sta fali Korenima?

sve.
sa koje god strane okrenes.
kao i ostalim ...

ah, da:)
ili nista...ako volis zavicajnu knjizevnost
i prepoznavanja u likovima...
...ko je kriv Dottoreu sto je provincijalac pa se prepoznaje u zavichajnim likovima. Za razliku od AD koja je pravo Svetska. Druga Lutetia Hyatt, sasvim sluchajno sa Balkana. Da taj Svet ima pojma ne bi ja morao da napominjem to o njenoj Svetskosti, to bi se podrazumevalo. Medjutim Svet nema pojma pa nije ni chudo shto je AD ljuta. Na Zavichaj i Likove, razume se...
alselone alselone 09:33 10.12.2009

Re: mani je najtuznije

AlexDunja

ili nista...ako volis zavicajnu knjizevnost
i prepoznavanja u likovima...


A, ovo je lose?


Seobe su stranje?
AlexDunja AlexDunja 10:08 10.12.2009

Re: Jes' vala...

nije ni chudo shto je AD ljuta.

ljuta?
kad si ti mene video ljutu?
aj, posteno:)

pa ja nisam ni na kobricu ljuta...

edit:

ni na ovog filipa sto zloupotrebljava brankove stihove...
pa ni na tebe sto tako lako sudis..
samo se pomalo smeskam na sve to...
AlexDunja AlexDunja 10:09 10.12.2009

Re: mani je najtuznije

A, ovo je lose?

ne mora da bude, naravno...
malo je bzvz kad je osnovni kriterijum..
medjutim92 medjutim92 13:21 10.12.2009

Re: mani je najtuznije

Doctor Wu
A sta fali Korenima?


Nista

drug.clan drug.clan 14:34 09.12.2009

rasprava na pogresnu temu

I dok mi raspravljamo o proslosti koje vise nama i buducnosti koje nece biti, nasa delagacija sa hirurgom na celu u Kopenhagenu potpisuje papir koji ce nas za veoma kratko vreme dovesti na madjunarodni sud o emisiji CO2 u kome ce nam biti nalozeno dazatvaramo elektrane i platimo ogromne kazne zbog "ugrozavanja" zivota nevinih stanovnika EU. Ako ne platimo bicemo tada po medjunarodnom pravu bombardovani jer "ugrozavamo" zivote nevinih bogatasa sopstvenim disanjem iako smo potpisali da to necemo raditi.

To ce potpisivanje proci neopazeno a onda ce nas udariti u glavu za koju godinu kada nam naloze zatvaranje termoelektrana uz restrikcije od 12 sati dnevno i kredit za izgradnju njihove nuklearne elektrane uz zelenasku kamatu.
wukadin wukadin 14:46 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

I dok mi raspravljamo o proslosti koje vise nama i buducnosti koje nece biti


Postoji samo sad & ovde (Zeitgeist).
Sad i ovde smo dokoni pa pisemo na blogovima.

nasa delagacija sa hirurgom na celu u Kopenhagenu potpisuje papir koji ce nas za veoma kratko vreme dovesti na madjunarodni sud o emisiji CO2 u kome ce nam biti nalozeno dazatvaramo elektrane i platimo ogromne kazne zbog "ugrozavanja" zivota nevinih stanovnika EU. Ako ne platimo bicemo tada po medjunarodnom pravu bombardovani jer "ugrozavamo" zivote nevinih bogatasa sopstvenim disanjem iako smo potpisali da to necemo raditi.


Ne pratim mnogo, je li dotle doslo?
Cujem da ima dosta neslaganja, mozda nista ne bude od toga...
drug.clan drug.clan 14:52 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

wukadin


nasa delagacija sa hirurgom na celu u Kopenhagenu potpisuje papir koji ce nas za veoma kratko vreme dovesti na madjunarodni sud o emisiji CO2 u kome ce nam biti nalozeno dazatvaramo elektrane i platimo ogromne kazne zbog "ugrozavanja" zivota nevinih stanovnika EU. Ako ne platimo bicemo tada po medjunarodnom pravu bombardovani jer "ugrozavamo" zivote nevinih bogatasa sopstvenim disanjem iako smo potpisali da to necemo raditi.


Ne pratim mnogo, je li dotle doslo?
Cujem da ima dosta neslaganja, mozda nista ne bude od toga...


na globalnom planu nece proci, na svu srecu tu ima i nekih koji misle ....

ali mislim da ce nase paljevine od ministara pristati na sve kako bi bili deo "zapadnog progresa"
Zen Master Zen Master 16:07 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

drug.clan
I dok mi raspravljamo o proslosti koje vise nama i buducnosti koje nece biti, nasa delagacija sa hirurgom na celu u Kopenhagenu potpisuje papir koji ce nas za veoma kratko vreme dovesti na madjunarodni sud o emisiji CO2 u kome ce nam biti nalozeno dazatvaramo elektrane i platimo ogromne kazne zbog "ugrozavanja" zivota nevinih stanovnika EU. Ako ne platimo bicemo tada po medjunarodnom pravu bombardovani jer "ugrozavamo" zivote nevinih bogatasa sopstvenim disanjem iako smo potpisali da to necemo raditi.

To ce potpisivanje proci neopazeno a onda ce nas udariti u glavu za koju godinu kada nam naloze zatvaranje termoelektrana uz restrikcije od 12 sati dnevno i kredit za izgradnju njihove nuklearne elektrane uz zelenasku kamatu.


A kome to da objasniš kada niko nema blage veze o čemu se tu radi, svi su kao po blogu nešto čuli i svima njima su puna usta zelene trave, čiste vode i ptičica koje veselo cvrkuću !? Ima nas par ludaka koji kao kapiramo neverovatno jednostavnu stvar da ako sunce jače sija biće toplije a kad je toplije rašće više biljke koje će zajedno sa okeanom više emitovati CO2 a ne ona obrnuta potpuno suluda i neverovatna teorija po kojoj je jedan od osnovnih elemenata života postao neprijatelj broj 1 cele planete !?
Ne znam da li si provalio opasnu foru da je umesto termina Global warming u upotrebi termin Climate change pošto se zemlja definitivno hladi od 1998 sve do današnjeg dana pa su sad da ne ispadnu previše providni udarili u novu bajku gde ako na primer ove godine u UK padne mnogo kiše, desi se ova novembarska anomalija u temperaturi ili kad pada nezapamćen sneg u Sakramentu, Kalifornija oni kažu: Aha jeste videli to je sve zbog zlog CO2 i Climate Change-a jer je sve otišlo u P.M. i mi to moramo da sprečimo !??
Potpuna i opšta paranoja u kojoj se ti boriš unapred protiv nečega čega nema ali kao biće ga jednog dana a znaci da je to istina su svaki jači sneg, više kiše ili topliji Novembar i onda ti zahvaljujući toj paranoji i ludilu uspe da uvedeš najludji mogući porez i sa njim praktično da ostvariš najveću prevaru ikada u istoriji čovečanstva !? Moram priznati da im se divim na inventivnosti onoga što su uradili, zaista je trebalo biti majstor nad majstorima pa smisliti ovu idiotariju kojom ladno kao da smrt nije ništa izgasiraš celo čovečanstvo u totalno sumanutu stvar !?!
Inače najnovije vesti iz Kopenhagena su otprilike da postoje dva teksta jedan je tzv Danski tekst koji je procureo na net
( http://www.scribd.com/doc/23859562/copenhagen-danish-text )
koga guraju USA, UK i ekipa " dobronamernih " bogatuna a drugi umereniji podržava ekipa sirotinje u razvoju tj Kina, Brazil i Indija, a usput su bacili kosku novinarima kako zaboga KGB stoji iza Climategate skandala jer Rusima odgovara otopljavanje zbog rezervi nafte i gasa ispod leda ( Bože gluposti ali najgore !?! )
Mislim lično da će malo teže navući Kineze, Ruse, Brazil i Indijce na ovu glupost jer nisu ni oni sisali veslo pa da se zakopaju za sva vremena a taman su ubrzali tempo i počeli da stižu zaostatak za razvijenima. Nažalost mi mu dodjemo EU ekipa jer hitamo u bolju budućnost a kako baš slučajno neko tamo ima na lageru solarne panele tako ćemo i i mi da ih za cenu sitnicu kupimo jer su nam odjednom životno neophodni. Dugoročno gledano ovo je potez očajnika jer onog trenutka kada ljudi budu stekli osnovnu energetsku sigurnost zahvaljujući izvorima obnovljive energije ( Sunce, vetar i geotermalna energija ) i ako do tada ne zauzdaju internet sa Net neutrality zakonom ne piše im se baš najbolje
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:01 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

Ne radi se samo o preteranoj emisiji CO2, nego i o emisiji laži, obmana, gluposti, manipulacije, nasilja, govora mržnje...
Zen Master Zen Master 17:05 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

Filip Mladenović
Ne radi se samo o preteranoj emisiji CO2, nego i o emisiji laži, obmana, gluposti, manipulacije, nasilja, govora mržnje...


Primi moje izvinjenje na ovom poprilično obimnom trolu, bilo je nekako jače od mene... eto, ne zameri
drug.clan drug.clan 18:38 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

Nažalost mi mu dodjemo EU ekipa jer hitamo u bolju budućnost a kako baš slučajno neko tamo ima na lageru solarne panele tako ćemo i i mi da ih za cenu sitnicu kupimo jer su nam odjednom životno neophodni. Dugoročno gledano ovo je potez očajnika jer onog trenutka kada ljudi budu stekli osnovnu energetsku sigurnost zahvaljujući izvorima obnovljive energije ( Sunce, vetar i geotermalna energija ) i ako do tada ne zauzdaju internet sa Net neutrality zakonom ne piše im se baš najbolje



cak nije ni u tome poenta, oni vec ubijaju solarnu industriju gde god mogu (uzgred kineske kompanije drze vecinu solarne industrije) jer njima ne treba izvor koji ne emituje CO2 jer onda nema placanja carbon credita.

sve sto njima treba je novi vestacki commodity na kojem ce zgrtati bogatstvo i sa cijom trgovinom ce da ostvaruju "rast" ekonomije (citaj duvanje novog balona)
Zen Master Zen Master 19:48 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

drug.clan

cak nije ni u tome poenta, oni vec ubijaju solarnu industriju gde god mogu (uzgred kineske kompanije drze vecinu solarne industrije) jer njima ne treba izvor koji ne emituje CO2 jer onda nema placanja carbon credita.

sve sto njima treba je novi vestacki commodity na kojem ce zgrtati bogatstvo i sa cijom trgovinom ce da ostvaruju "rast" ekonomije (citaj duvanje novog balona)


Hmmm ako Kinezi drže panele onda izgleda da si u pravu jer jednim udarcem ćeš sa Carbon Cap & Trade porezom da ubiješ dve lepe muve 1. Sebi napraviš fenomenalno novo tržište gde si glavni igrač i gde ne proizvodeći ništa samo elegantno skidaš kajmak 2. Natovariš okove na noge konkurenciji koja je tek u fazi prljave proizvodnje kao osnovne delatnosti i uslova za bilo kakav daljnji napredak
Doctor Wu Doctor Wu 19:59 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

cak nije ni u tome poenta, oni vec ubijaju solarnu industriju gde god mogu (uzgred kineske kompanije drze vecinu solarne industrije) jer njima ne treba izvor koji ne emituje CO2 jer onda nema placanja carbon credita.

sve sto njima treba je novi vestacki commodity na kojem ce zgrtati bogatstvo i sa cijom trgovinom ce da ostvaruju "rast" ekonomije (citaj duvanje novog balona)

E čoveče udavi više sa tom solarnom energijom, :)))))))))).

Što se ovog ostalog tiče, pogrešna je premisa Zapada. Oni stalno misle da su tehnološki superiorniji u odnosu na Kinu. To možda i jeste bio slučaj 2003., 2004. kad je onaj hohštapler Gore započeo ovu klimatsku larmu sa željom da pokrene nove biznise, ali 2009. definitivno nije. Ja mislim da je Kina ostavila iza sebe i USA i UK a od Nemačke uzimaju ono što im treba. Kinezi već razvijaju novu generaciju sigurnih i jeftinih nuklearnih reaktora, ove vetrenjače sa pitchom i aktivnim stallovima rade na veliko (elise za rotore se, u stvari, za sve vetrenjače već proizvode u Kini), povezuju Peking, Šangaj i Peking sa superbrzim vozovima, ja mislim da sa ovim novim CO2 targetima koje su postavili uoči Kopenhagena hoće da pokažu Zapad da potpuno mogu da igraju njihovu igru.
Zen Master Zen Master 20:17 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

Doctor Wu
Kinezi već razvijaju novu generaciju sigurnih i jeftinih nuklearnih reaktora, ove vetrenjače sa pitchom i aktivnim stallovima rade na veliko (elise za rotore se, u stvari, za sve vetrenjače već proizvode u Kini), povezuju Peking, Šangaj i Peking sa superbrzim vozovima, ja mislim da sa ovim novim CO2 targetima koje su postavili uoči Kopenhagena hoće da pokažu Zapad da potpuno mogu da igraju njihovu igru.


Da su trenutno najveća ekonomska sila tu se potpuno slažem sa tobom ali oni su došli u Kopenhagen samo sa jednim ciljem a to je da celu priču izbegnu jer im je previše industrije u prljavoj fazi i ne žele kao trenutno najveći emiteri CO2 u svetu da sebi navlače bukagije bez potrebe. Ono što je suština takozvanog Kineskog predloga je da se primeni asimetrični pristup to jest da USA i UK plaćaju mnogo više kao tzv stari zagadjivači a da se za BRIK ekipu nastavi prema Kyoto sporazumu tj kineski pregovarač Su Wei je rekao otprilike sledeće sinoć na konferenciji za štampu: Još je rano za zemlje u razvoju da se odredi tačna godina kada će biti obavezne da skrešu emisiju CO2 jer mnogi ljudi koji žive u tim zemljama nemaju još ni električnu energiju i da je njihovo stanovništvo siromašno te da je najmanje što im treba su neki novi porezi
drug.clan drug.clan 20:20 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

Zen Master
Doctor Wu
Kinezi već razvijaju novu generaciju sigurnih i jeftinih nuklearnih reaktora, ove vetrenjače sa pitchom i aktivnim stallovima rade na veliko (elise za rotore se, u stvari, za sve vetrenjače već proizvode u Kini), povezuju Peking, Šangaj i Peking sa superbrzim vozovima, ja mislim da sa ovim novim CO2 targetima koje su postavili uoči Kopenhagena hoće da pokažu Zapad da potpuno mogu da igraju njihovu igru.


Da su trenutno najveća ekonomska sila tu se potpuno slažem sa tobom ali oni su došli u Kopenhagen samo sa jednim ciljem a to je da celu priču izbegnu jer im je previše industrije u prljavoj fazi i ne žele kao trenutno najveći emiteri CO2 u svetu da sebi navlače bukagije bez potrebe. Ono što je suština tzv takozvanog Kineskog predloga je da se primeni asimetrični pristup to jest da USA i UK plaćaju mnogo više kao tzv stari zagadjivači a da se za BRIK ekipu nastavi prema Kyoto sporazumu tj kineski pregovarač Su Wei-a je rekao otprilike sledeće sinoć na konferenciji za štampu: Još je rano za zemlje u razvoju da se odredi tačna godina kada će biti obavezne da skrešu emisiju CO2 jer mnogi ljudi koji žive u tim zemljama nemaju još ni električnu energiju i da je njihovo stanovništvo siromašno te da je najmanje što im treba su neki novi porezi



to se lako resava na najpravedniji moguci nacin"

ako cemo vec da uvodimo karbon kvote (potpuna glupost ali ajd) onda svima jednako po glavi stanovnika (u istoj klimatskoj zoni) - mislim da bi u toj varijanti zapad lose prosao

naravno od toga nista jer evo sta kazu ameri:

"Apsolutno priznajemo svoju istorijsku ulogu za ispuštanje emisija gasova u atmosferu, ali kategorički odbacujem osećanje krivice ili nadoknadu štete", izjavio je Tod Stern, vodeći američki pregovarač na konferenciji UN o klimi u Kopenhagenu.
Zen Master Zen Master 20:38 09.12.2009

Re: rasprava na pogresnu temu

drug.clan

"Apsolutno priznajemo svoju istorijsku ulogu za ispuštanje emisija gasova u atmosferu, ali kategorički odbacujem osećanje krivice ili nadoknadu štete", izjavio je Tod Stern, vodeći američki pregovarač na konferenciji UN o klimi u Kopenhagenu.


Bogami stvar se zakuvala jer su Kinezi i ostali iz zemalja u razvoju besni onim što su pročitali u procurelom ( Guardian UK ) Danskom tekstu koga je napravila u tajnosti misteriozna grupa po nazivom " The Circle of Commitment " ( u principu USA & Danska ) Čak je Lumumba Di-Aping predsedavajući 132 zemlje u razvoju ( tj G77 + Kina ) izjavio kako je doduše kasno da pokupe stvari i nastupe Kopenhagen ali da im ne pada na pamet da potpisuju nešto potpuno nepravedno što će 80% svetske populacije dovesti do toga da i dalje trpi i bude u podredjenom položaju.
mayo1 mayo1 00:56 10.12.2009

Dokaz


Domazet Domazet 15:55 09.12.2009

Ove vize mnogo zahebana...

...stvar. Mislim, njihovo ukidanje. Otkako ih nema moraju ljudi da se dovijaju. I da se prisecaju pisama Danasu od pre desetak godina. Dobro, to sad josh i nekako ali shta ce kad dodju u moje godine? Nadajmo se da spremaju pushkice. Greota bi bilo gledati ih kako besciljno lutaju znajuci da su ljuti a ne mogu da se sete zashto....
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:09 09.12.2009

Re: Ove vize mnogo zahebana...

Domazet
...stvar. Mislim, njihovo ukidanje. Otkako ih nema moraju ljudi da se dovijaju. I da se prisecaju pisama Danasu od pre desetak godina. Dobro, to sad josh i nekako ali shta ce kad dodju u moje godine? Nadajmo se da spremaju pushkice. Greota bi bilo gledati ih kako besciljno lutaju znajuci da su ljuti a ne mogu da se sete zashto....

Povod bloga je jučerašnja informacija o tome šta većina gradjanki i gradjana Srbije misli o odgovornosti Ratka Mladića za počinjene ratne zločine! Razlog bloga je moralna ODGOVORNOST intelektualaca za počinjene ratne zločine!


Domazet Domazet 03:04 10.12.2009

Eto sad znamo Povod...

Filip Mladenović
Domazet
...stvar. Mislim, njihovo ukidanje. Otkako ih nema moraju ljudi da se dovijaju. I da se prisecaju pisama Danasu od pre desetak godina. Dobro, to sad josh i nekako ali shta ce kad dodju u moje godine? Nadajmo se da spremaju pushkice. Greota bi bilo gledati ih kako besciljno lutaju znajuci da su ljuti a ne mogu da se sete zashto....

Povod bloga je jučerašnja informacija o tome šta većina gradjanki i gradjana Srbije misli o odgovornosti Ratka Mladića za počinjene ratne zločine! Razlog bloga je moralna ODGOVORNOST intelektualaca za počinjene ratne zločine!
... kritike. A shto se razloga tiche ja odavno pricham da postoje tri moguca razloga:

- da su kritichari moralni autoriteti Mannovog kalibra (zapravo mnogo veceg jer je povod neuporedivo manji a kolichina kritike sada verovatno vec veca),
- da su kritichari sluzhbenici sa Ugovorom o Delu koji zahteva odredjeni broj objavljenih rechi nedeljno/mesechno,
- da su kritichari vechiti adolescentni koji su sa Slobinom smrcu i prestankom devedesetih prestali da budu Borci za Stvar i izgubili smisao postojanja. I sada uporno pokushavaju da povrate isti...

Ja sam sasvim siguran da ces se ti prepoznati u jednom od ova tri. I uopshte nemoj da se sekirash shto postoje zli jezici koji ce da ti se i dalje podsmevaju. Zlobno to bre...
wukadin wukadin 09:14 10.12.2009

Re: Ove vize mnogo zahebana...

Razlog bloga je moralna ODGOVORNOST intelektualaca za počinjene ratne zločine!


Ma dzaba si krecio, sve sa uzvicnikom!
Nisi pomenuo Crkvu i Vojsku (ima valjda i tamo intelektualaca, uostalom njihovi oficiri imaju neki fakultet), a Beba Popovic ih je pomenuo u svom sestocasovnom otkrovenju. Kao i sve religijske (da ne kazem sektaske) vodje - ni Beba nije imao potrebu da ponudi neke dokaze.
mikimedic mikimedic 17:51 10.12.2009

Re: Ove vize mnogo zahebana...

većina gradjanki


pa jel su to i one dve sto ih vodis, jednu u rim a drugu u prag?
Inner Party Inner Party 16:32 09.12.2009

He he he...

... neko je jutros slusao Silajdzica ha?

alselone alselone 16:40 09.12.2009

Filipe

Verujem da ces posle ovoliko truda, sigurno i konacno naci redovan posao za enovine ili mozda kod hrabrih, kad bi imali njih 100, njih 1000, Ceca.
Cestitam, zasluzio si u potpunosti.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:58 09.12.2009

Re: Filipe

alselone
Verujem da ces posle ovoliko truda, sigurno i konacno naci redovan posao za enovine ili mozda kod hrabrih, kad bi imali njih 100, njih 1000, Ceca. Cestitam, zasluzio si u potpunosti.

Ja pišem, kreiram radio emisiju "MUĆNI GLAVOM" i snimam satirične video priloge zbog svojih unuka i praunuka,
da mi ne bi pljuvali u sliku!
Zen Master Zen Master 17:31 09.12.2009

Re: Filipe

Filip Mladenović

Ja pišem, kreiram radio emisiju "MUĆNI GLAVOM" i snimam satirične video priloge zbog svojih unuka i praunuka,
da mi ne bi pljuvali u sliku!


To što radiš je korektno ali cela priča je postavljena na pomalo pogrešnoj teoriji. Elem tokom ratova i posebno posle njega je u zapadnim medijima stvorena ta fenomenalna crno bela slika ( jer kod njih mora uvek biti dobro vs zlo valjda tako vole gledaoci otkud ga znam ) i tako su od nas napravili Naciste a od svih drugih nesretne Jevreje. Kako ne možeš optužiti ceo narod za nešto onda ti napraviš priču o ekipi ludaka i fašista i virusu mržnje koji su oni proširili medju milione svojih sunarodnika a svi drugi u tom balkanskom loncu su žrtve ovih zaraženih ludaka i njihove sociopatske elite. Kada se rat završi onda napraviš priču o neophodnoj denacifikaciji i oslobadjanju od virusa zla na toj jednoj strani u sukobu ( koji traje sa prekidima već vekovima by the way ) I naravno tu se onda pojave ljudi kao ti čista srca koje je sramota onoga što je njihov narod činio i žele da speru taj greh radi svojih potomaka itd itd itd
Da li je nekada vama palo na pamet da stvari ne stoje baš tako crno-belo i da to insistiranje na monohromatskoj istoriji ratova 90-tih samo stvara novu mržnju i naduvava jedra svim nacionalistima od Šešelja, preko Tome pa do Koštunice i Velje Ilića kao što je crno belo sagledavanje istorije posle II svetskog rata i nasilno Bratstvo i Jedinstvo samo pumpalo zlu krv i stvorilo i Slobodana i Dobricu i Matiju ali i Tudjmana i Izetbegovića i sve nacionalističke intelektualce na prostorima bivše SFRJ. Samo tako nastavite i biće opet krvi kada tvoji unuci i praunuci dodju na red, pa porazmisli i o tome. Dokle god se svi medjusobno ne pogledamo u oči opet će postojati realna šansa da porazbijamo jedni drugima glave jer ova varijanta gde se mi denacifikujemo a drugi imaju državni praznik na dan kada su proterali 250000 Srba neće na dobro izaći. Sad ćeš ti da kažeš svako treba da čisti svoje dvorište pa jel da Filipe, e baš da vidim gde će da nas odvede ovo čišćenje svog dvorišta koje vrši samo jedna strana a svi drugi dok ovi čiste slave svoje ratne heroje koji su ista stoka kao što je i Djeneral Ratko niti manja niti veća. Ako to na dobro izadje ja sam Kralj Milan i ustao sam upravo iz groba da se prošetam po Beogradu belom gradu čisto da me želja mine !?
Zapamti moje reči Filipe ili prošetaj malo do Sarajeva pa pogledaj i popričaj sa jednima i sa drugima tamo pa ćeš možda uvideti o čemu ti pričam.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:08 09.12.2009

Re: Filipe

Nisu krivi narodi, već njihove tzv. elite!
Bio sam u Sarajevu, razgovarao sa ljudima, i zaključio isto kao i posle razmene mišljenja sa ljudima koji žive ovde, u Srbiji: RAT JE BIO SAMO PARAVAN DA BI SE HILJADU FAMILIJA U SRBIJI; HRVATSKOJ I BOSNI enormno obogatilo na štetu ostalih! Sve ono što se dešavalo tokom devedesetih na Balkanu bila je ne pljačka stoleća, već pljačka MILENIJUMA! A tome su kumovali ne narodi, već tzv. nacionalne elite!
Uostalom, to je bolje i detaljnije objasnila sjajna Naomi Klajn u knjizi "DOKTRINA ŠOKA"!
Jelena Gall Jelena Gall 19:20 09.12.2009

Re: Filipe

Verujem da ces posle ovoliko truda, sigurno i konacno naci redovan posao za enovine ili mozda kod hrabrih, kad bi imali njih 100, njih 1000, Ceca.

auh, jak komentar.
Zen Master Zen Master 19:35 09.12.2009

Re: Filipe

Filip Mladenović
Nisu krivi narodi, već njihove tzv. elite!
Bio sam u Sarajevu, razgovarao sa ljudima, i zaključio isto kao i posle razmene mišljenja sa ljudima koji žive ovde, u Srbiji: RAT JE BIO SAMO PARAVAN DA BI SE HILJADU FAMILIJA U SRBIJI; HRVATSKOJ I BOSNI enormno obogatilo na štetu ostalih! Sve ono što se dešavalo tokom devedesetih na Balkanu bila je ne pljačka stoleća, već pljačka MILENIJUMA! A tome su kumovali ne narodi, već tzv. nacionalne elite!
Uostalom, to je bolje i detaljnije objasnila sjajna Naomi Klajn u knjizi "DOKTRINA ŠOKA"!


Da izvineš Filipe ne pričaj svašta kad te molim, kada su meni moji drugari iz Hrvatske sa ogromnim ponosom pevali: Crveni, plavi a u sredini sa šahovnicom bijeli, Hrvatska se od Srbije dijeli !?! Slobodan Milošević je bio samo mali nepoznati bankar a Dobrica i Matija disidenti protiv Tita i njegovog režima i ništa više.
Ne prebacuj loptu tamo gde ne treba da bude jer davno je Ivo Andrić prepametno rekao da tako dodje neko vreme, kada pametni ćute, budale govore a fukara se bogati. Jel to možda Ivo Andrić bio vidovit ili su te navodne planske pljačke milenijuma nešto uobičajeno pa uvek kada se pokoljemo medjusobno to nas neki zli ljudi radi para nahuškaju jedni na druge.
Živiš u zabludi Filipe a zablude takvog tipa nas stalno vode u novu klanicu jer umesto da se pogledamo u oči nama je uvek neko drugi kriv ili su uvek naši političari neki ludaci a mi svi u kompletu nevinašca i andjelčići
Doctor Wu Doctor Wu 19:46 09.12.2009

Re: Filipe

Bio sam u Sarajevu, razgovarao sa ljudima, i zaključio isto kao i posle razmene mišljenja sa ljudima koji žive ovde, u Srbiji: RAT JE BIO SAMO PARAVAN DA BI SE HILJADU FAMILIJA U SRBIJI; HRVATSKOJ I BOSNI enormno obogatilo na štetu ostalih! Sve ono što se dešavalo tokom devedesetih na Balkanu bila je ne pljačka stoleća, već pljačka MILENIJUMA! A tome su kumovali ne narodi, već tzv. nacionalne elite!

Izvini, kakve veze ima sto si bio u Sarajevu i sto si tamo razgovarao s nekim ljudima? Jel to Sarajlije drze neki kljuc mudrosti i objektivnosti da znaju sta se i zbog cega desavalo 90-tih? Ako su kumovale elite da li se odnosi i na Ejupa Ganica i Harisa Silajdzica, na primer? Da li su oni mogli da urade nesto da izbegnu sukob i tu pljacku ili su samo prdeli sa Milosevicevem i istu tikvu?
Zen Master Zen Master 20:00 09.12.2009

Re: Filipe

Doctor Wu

Izvini, kakve veze ima sto si bio u Sarajevu i sto si tamo razgovarao s nekim ljudima? Jel to Sarajlije drze neki kljuc mudrosti i objektivnosti da znaju sta se i zbog cega desavalo 90-tih? Ako su kumovale elite da li se odnosi i na Ejupa Ganica i Harisa Silajdzica, na primer? Da li su oni mogli da urade nesto da izbegnu sukob i tu pljacku ili su samo prdeli sa Milosevicevem i istu tikvu?


Pa kao ja sam mu rekao da ode do Sarajeva vidi šta ima i popriča sa ljudima o tome kako je sada tamo pa mi je on odgovorio na tu priču.
Ne znam u kom je on Sarajevu bio meni su trubili kada su videli BG table, prijatelji preporučivali da ne idem u delove grade sa Sandžaklijama da me ne bi mrak pojeo, kada sam u Hotelu na teritoriji Srpskog Sarajeva pitao za neku adresu u samom centru grada recepcionarka me je zbunjeno pogledala i rekla da ona ne ide tamo. O nazivima ulica zelenom bojom, bulama sa feredžama, imenima ulica tipa oslobodici ili junaci eventualno neki turcizmi iz 15 veka da ne pričamo. Odmah pored večne vatre na ulazu u ulicu Ferhadiju ( lokalna Knez Mihajlova ) je Iranski kulturni centar, kada su dve devojke na Baš Čaršiji čule beogradski akcenat nisu htele ni da pričaju sa mnom a kamoli da mi odgovore gde je prva menjačnica, kod čuvenog Želje na ćevapima nema služenja alkohola niti cigareta a preko puta njega na ćevabdžinici je ogromna zastava turskog Galatasaraja, kada ulaziš u Srpsko Sarajevo dočeka te srpska zastava od 20 metara koja ponosno vijori, nazivi ulica su Djenerali od Putnika do Draže i tako dalje i tako dalje. I to je kao jedna država i sve bi tamo bilo fino, lepo i krasno samo da se nije pojavio Sloba i da nije Dobrica širio antraks medju Srbljima. Aha ali zamalo !?
Doctor Wu Doctor Wu 20:13 09.12.2009

Re: Filipe

Pa kao ja sam mu rekao da ode do Sarajeva vidi šta ima i popriča sa ljudima o tome kako je sada tamo pa mi je on odgovorio na tu priču.
Ne znam u kom je on Sarajevu bio meni su trubili kada su videli BG table, prijatelji preporučivali da ne idem u delove grade sa Sandžaklijama da me ne bi mrak pojeo, kada sam u Hotelu na teritoriji Srpskog Sarajeva pitao za neku adresu u samom centru grada recepcionarka me je zbunjeno pogledala i rekla da ona ne ide tamo. O nazivima ulica zelenom bojom, bulama sa feredžama, imenima ulica tipa oslobodici ili junaci eventualno neki turcizmi iz 15 veka da ne pričamo. Odmah pored večne vatre na ulazu u ulicu Ferhadiju ( lokalna Knez Mihajlova ) je Iranski kulturni centar, kada su dve devojke na Baš Čaršiji čule beogradski akcenat nisu htele ni da pričaju sa mnom a kamoli da mi odgovore gde je prva menjačnica, kod čuvenog Želje na ćevapima nema služenja alkohola niti cigareta a preko puta njega na ćevabdžinici je ogromna zastava turskog Galatasaraja, kada ulaziš u Srpsko Sarajevo dočeka te srpska zastava od 20 metara koja ponosno vijori, nazivi ulica su Djenerali od Putnika do Draže i tako dalje i tako dalje. I to je kao jedna država i sve bi tamo bilo fino, lepo i krasno samo da se nije pojavio Sloba i da nije Dobrica širio antraks medju Srbljima. Aha ali zamalo !?

Ali ono što meni u celoj priči nije jasno je kako to isti oni koji pišu o tome kako je legitimno to što Švajcarci (i Nemci) neće minarete, kako je legitimno to što Amerikanci i Zapad rade u Avganistanu, ili Izrael na Zapadnoj Obali ili Libanu, koji se bune protiv feredža u Engleskoj i Francuskoj (Pečanik, CC i ovaj njihov nesrećni čauš Filip) to isto pravo oduzimaju Srbima. Srbi su 1992. samo rekli da neće da žive u državi u kojoj će biti nadglasavni i koja će vremenom postati džamahirija. To je sve što su rekli i posle toga je počeo rat i klanje. Ma koliko mi bili odvratni, rat nisu počeli ni Milošević ni Matija Bećković.
alselone alselone 20:34 09.12.2009

Re: Filipe

Jelena Gall

auh, jak komentar.


Tako treba, brani svog poslodavca. Brani lebac sa sedam kora. Verovatno ces biti radnik meseca. Cestitam.
Jelena Gall Jelena Gall 20:55 09.12.2009

Re: Filipe

Tako treba, brani svog poslodavca. Brani lebac sa sedam kora. Verovatno ces biti radnik meseca. Cestitam.

s e-novinama nemam ama baš ništa, s peščanikom tu i tamo, a poslodavac mi je univerzitet u cirihu. sve zajedno ima veze s temom koliko i tvoj inicijalni komentar, pazi samo da ne pritisneš gas još jače, ispašće na kraju da su e-novine ili peščanik napujdale filipa da na blogu napiše nešto "njihovo" - odnosno, ispašćeš još smešniji.
a poenta je da se uopšte, ali ni mrvinu mrvu, ne mora biti ni čitalac/slušalac e-novina/peščanika, a ni njihov saradnik, da bi se i u takozvanoj intelektualnoj eliti (aktuelni akteri pobrojani) tražila odgovornost za činjenicu da čitamo ovakve vesti iz srbije.
Zen Master Zen Master 21:03 09.12.2009

Re: Filipe

Doctor Wu

Ali ono što meni u celoj priči nije jasno je kako to isti oni koji pišu o tome kako je legitimno to što Švajcarci (i Nemci) neće minarete, kako je legitimno to što Amerikanci i Zapad rade u Avganistanu, ili Izrael na Zapadnoj Obali ili Libanu, koji se bune protiv feredža u Engleskoj i Francuskoj (Pečanik, CC i ovaj njihov nesrećni čauš Filip) to isto pravo oduzimaju Srbima. Srbi su 1992. samo rekli da neće da žive u državi u kojoj će biti nadglasavni i koja će vremenom postati džamahirija. To je sve što su rekli i posle toga je počeo rat i klanje. Ma koliko mi bili odvratni, rat nisu počeli ni Milošević ni Matija Bećković.


E pa Peščanik & Co žive u nekom totalno suludom verovanju kako su jedino ljudi iz njihove zemlje kojih se iskreno stide i pomalo mrze ( uključujući i Ruse ) jedini idioti i nacionalisti na ovom svetu a da Amerikanci sve to rade jer vole slobodu, demokratiju i ljudska prava a u Jevreje i Izrael ma šta isti radili ne sme niko kao u svetu kravu da dira !?
U principu su za to dva razloga prvi je da su kukavice i ako bi u toj svojoj svetloj borbi protiv svega lošeg na svetu dirnuli u USA & Izrael onda koliko za tri meseca ne bi imali od čega da kupe cigarete na trafici a to im nije u interesu. Ovako igraju sigurica igru, parice iz fondova samo kaplju, pljuju dobrotvorove neprijatelje i ne zameraju se kome ne treba.
A šta je drugi razlog takvog slepila mi je postalo jasno kada sam u jednom tekstu Teofila Pančića zabezeknuto shvatio da taj čovek poredi Ameriku sa onim crncem vojnikom koji malom Jevrejinu iz Benjinijevog filma Život je lep na kraju daje čokoladu ( to jest mi im tu dobrotu nikada dok smo živi ne smemo zaboraviti ). Peščanik i ta ekipa svojim stavovima neverovatno podseća na neo-con Paul Wolfowitz ekipu koja smatra kako je Amerika od Boga odabrana zemlja da se bori protiv zla u svetu a u toj borbi je sve dozvoljeno
Za njih očigledno i dalje postoji ta epska borba dobra i zla gde su USA, EU i Izrael jedna strana a Rusija, Kinezi i Arapi ona druga
talicni talicni 21:05 09.12.2009

Re: Filipe

Doctor Wu

Ali ono što meni u celoj priči nije jasno je kako to isti oni koji pišu o tome kako je legitimno to što Švajcarci (i Nemci) neće minarete, kako je legitimno to što Amerikanci i Zapad rade u Avganistanu, ili Izrael na Zapadnoj Obali ili Libanu, koji se bune protiv feredža u Engleskoj i Francuskoj (Pečanik, CC i ovaj njihov nesrećni čauš Filip) to isto pravo oduzimaju Srbima. Srbi su 1992. samo rekli da neće da žive u državi u kojoj će biti nadglasavni i koja će vremenom postati džamahirija. To je sve što su rekli i posle toga je počeo rat i klanje. Ma koliko mi bili odvratni, rat nisu počeli ni Milošević ni Matija Bećković.

I sta velis nije Zloba kriv za rat heh.

Da li Albanci i Muslimani imaju to isto pravo da zive u drzavi u kojoj nece biti nadglasavani? Ili je to pravo rezervisano za nebeski narod?


mostarac mostarac 21:09 09.12.2009

Re: Filipe

a poenta je da se uopšte, ali ni mrvinu mrvu, ne mora biti ni čitalac/slušalac e-novina/peščanika, a ni njihov saradnik, da bi se i u takozvanoj intelektualnoj eliti (aktuelni akteri pobrojani)

Upravo to, takozvana intelektuakna elita
alselone alselone 21:14 09.12.2009

Re: Filipe

Jelena Gall

s e-novinama nemam ama baš ništa, s peščanikom tu i tamo, a poslodavac mi je univerzitet u cirihu. sve zajedno ima veze s temom koliko i tvoj inicijalni komentar, pazi samo da ne pritisneš gas još jače, ispašće na kraju da su e-novine ili peščanik napujdale filipa da na blogu napiše nešto "njihovo" - odnosno, ispašćeš još smešniji.
a poenta je da se uopšte, ali ni mrvinu mrvu, ne mora biti ni čitalac/slušalac e-novina/peščanika, a ni njihov saradnik, da bi se i u takozvanoj intelektualnoj eliti (aktuelni akteri pobrojani) tražila odgovornost za činjenicu da čitamo ovakve vesti iz srbije.


Daleko bilo, pa ja to nikad ne bih rekao. Svi znamo da je Fica samoinicijativno napisao Ovo. To se zove ulaganje u buducnost.
rado bih ostao da caskam sa tobom ali moram ici da se prosetam po ovom nebezbednom novom sadu od kog je svaki grad u hr sigurniji.

Jelena Gall Jelena Gall 21:17 09.12.2009

Re: Filipe

ali moram ici da se prosetam po ovom nebezbednom novom sadu od kog je svaki grad u hr sigurniji.

simpatican si mi sve vise, samo pazi da te ne gricne koja kuca-lutalica
alselone alselone 21:21 09.12.2009

Re: Filipe

Jelena Gall

simpatican si mi sve vise, samo pazi da te ne gricne koja kuca-lutalica


Verovala ili ne, ali od kako si ti to pisala, mislim da sam ukupno sreo par komada. Doduse, nisam lutao kamenjarom i popovicom te ti mogu reci samo za urbanizovane delove.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:51 10.12.2009

Re: Filipe

Krivica je individualna, a ne kolektivna! Ratni zločinac, kao i narko bos ili diler droge ili plaćeni ubica, ima svoje IME I PREZIME. Kao i onaj ko podstrekuje na zločin! Podstrekivanje je sankcionisano krivičnim zakonom!
U zabludi je onaj ko misli da ratni zločinac nema svoje ime i prezime!!!! Ko misli da tzv. nacionalne elite nisu NAJODGOVORNIJE!!! Ko ne vidi šta je epilog balkanske klanice u poslednjoj deceniji XX veka!
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:03 10.12.2009

Re: Filipe

Ako rat nisu počeli ni Milošević ni Matija, pa KO JE ONDA!? Ko je ubio učenika Branivoja Milinovića 9. marta 1991. usred Beograda, tokom antimiloševićevskih demonstracija? On je bio prva žrtva tog rata koga nisu počeli ni Milošević ni Matija! Odmah potom je ubijen i milicioner Nedeljko Kosović, druga žrtva tog rata! A onda su na ulice i trgove Beograda izašli tenkovi i borna kola JNA! Oni isti koji su nekoliko meseci kasnije te 1991. godine krenuli na Vukovar!
Domazet Domazet 03:16 10.12.2009

Sad sam bre konachno provalio...

Filip Mladenović
Ako rat nisu počeli ni Milošević ni Matija, pa KO JE ONDA!? Ko je ubio učenika Branivoja Milinovića 9. marta 1991. usred Beograda, tokom antimiloševićevskih demonstracija? On je bio prva žrtva tog rata koga nisu počeli ni Milošević ni Matija! Odmah potom je ubijen i milicioner Nedeljko Kosović, druga žrtva tog rata! A onda su na ulice i trgove Beograda izašli tenkovi i borna kola JNA! Oni isti koji su nekoliko meseci kasnije te 1991. godine krenuli na Vukovar!
...koga je ono naoruzhavao Shpegelj. Branivoja Milinovica i Nedeljka Kosovica! Jebote bog, muka mi je od ovih Single Task Autoriteta...
Kraja Kraja 04:52 10.12.2009

....zaista ....

...ne mogu da odolim....jelena...

...VECINSKA SRBIJA NE MISLI TAKO...
Doctor Wu Doctor Wu 06:00 10.12.2009

Re: Filipe

Filip Mladenović
Ako rat nisu počeli ni Milošević ni Matija, pa KO JE ONDA!? Ko je ubio učenika Branivoja Milinovića 9. marta 1991. usred Beograda, tokom antimiloševićevskih demonstracija? On je bio prva žrtva tog rata koga nisu počeli ni Milošević ni Matija! Odmah potom je ubijen i milicioner Nedeljko Kosović, druga žrtva tog rata! A onda su na ulice i trgove Beograda izašli tenkovi i borna kola JNA! Oni isti koji su nekoliko meseci kasnije te 1991. godine krenuli na Vukovar!

Filipe, da nisi radio kod Cece Lukić svoje Filipike 1990. i 1991. na Drugom programu Radio Beograda (zaboravio sam kako se zvala emisija) pa 'ajde čovek da kaže kako ne znaš šta se dešavalo, mlad si, zelen. Pa, da li se sećaš Željka Vukovića koji se iz petka u petak javljao iz Sarajeva i 2 godine unapred najavljivao kako će u Bosni biti velikog rata, kako je nacionalna segregacija toliko uzela maha da su ljudi počeli da se gledaju preko nišana? To je bilo ohoho pre Milinovića, Kosovića i Vukovara, to je bilo mnogo pre odvajanja Hrvatske i Slovenije, to je bilo čak i pre izbora u kome su svi Muslimani glasali za SDA, većina Srba i Hrvata za SDS i HDZ a tek poneki Srbin i Hrvat za Reformske snage Ante Markovića (vreme JUTELa, Bregović- koga je Ceca tada u zvezde kovala- peva na mitinzima RS). U martu 1991. (13 meseci pre početka rata u Bosni) Adil Zulfikarpašić dolazi iz Ženeve, kumi i moli SDA da se nađe zajednički jezik sa SDS, da se izađe u susret legitimnim zahtevima Srba. Iz centrale SDA dolazi odlučno "njet", "šta se ima razgovarat sa kaurima, čobanima s Romanije?". Da se nisu branili, Srbi bi u Bosni prošli slično kao i na Kosovu (pogotovu što su Muslimani u Bosni tokom rata igrali ulogu vrlo sličnu Albancima s Kosova, predstavljajući sebe kao žrtve pobesnelog agresora, bez sumnje sledeći instrukcije njujorških i vašingtonskih marketinških agencija- ratovi u Bosni i na Kosovu su, pre svega, bili vešti manevri PR agencija).
wukadin wukadin 09:28 10.12.2009

Re: Filipe

odgovornost za činjenicu da čitamo ovakve vesti iz srbije.


Trazite vi odgovornost, meni ta vest nije losa.
Niste nas promenili!
Nego... imaju li lideri NVO neku odgovornost u smislu uspesnosti politike? Nije li to menadzerski pristup - ko nije uspesan (a oni ocigledno nisu) dobija otkaz od poslodavca. Samo znatizeljan
medjutim92 medjutim92 13:36 10.12.2009

Re: Filipe

Zen Master
Doctor Wu

Izvini, kakve veze ima sto si bio u Sarajevu i sto si tamo razgovarao s nekim ljudima? Jel to Sarajlije drze neki kljuc mudrosti i objektivnosti da znaju sta se i zbog cega desavalo 90-tih? Ako su kumovale elite da li se odnosi i na Ejupa Ganica i Harisa Silajdzica, na primer? Da li su oni mogli da urade nesto da izbegnu sukob i tu pljacku ili su samo prdeli sa Milosevicevem i istu tikvu?


Pa kao ja sam mu rekao da ode do Sarajeva vidi šta ima i popriča sa ljudima o tome kako je sada tamo pa mi je on odgovorio na tu priču.
Ne znam u kom je on Sarajevu bio meni su trubili kada su videli BG table, prijatelji preporučivali da ne idem u delove grade sa Sandžaklijama da me ne bi mrak pojeo, kada sam u Hotelu na teritoriji Srpskog Sarajeva pitao za neku adresu u samom centru grada recepcionarka me je zbunjeno pogledala i rekla da ona ne ide tamo. O nazivima ulica zelenom bojom, bulama sa feredžama, imenima ulica tipa oslobodici ili junaci eventualno neki turcizmi iz 15 veka da ne pričamo. Odmah pored večne vatre na ulazu u ulicu Ferhadiju ( lokalna Knez Mihajlova ) je Iranski kulturni centar, kada su dve devojke na Baš Čaršiji čule beogradski akcenat nisu htele ni da pričaju sa mnom a kamoli da mi odgovore gde je prva menjačnica, kod čuvenog Želje na ćevapima nema služenja alkohola niti cigareta a preko puta njega na ćevabdžinici je ogromna zastava turskog Galatasaraja, kada ulaziš u Srpsko Sarajevo dočeka te srpska zastava od 20 metara koja ponosno vijori, nazivi ulica su Djenerali od Putnika do Draže i tako dalje i tako dalje. I to je kao jedna država i sve bi tamo bilo fino, lepo i krasno samo da se nije pojavio Sloba i da nije Dobrica širio antraks medju Srbljima. Aha ali zamalo !?


Maltene identicna ovakva situacija je i u Mostaru, koji je podeljen na ulice hrvatskih kraljeva i muslimanskih zrtava, gde je jedini dokaz da su Srbi postojali to sto poneki trgovac u muslimanskom delu grada prodaje uramljenu Eminu, kaligrafski ispisanu ili utezanu u broncu..

Pitam se koliko su srpski intelektualci krivi za Mostar..
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:07 10.12.2009

Re: Sad sam bre konachno provalio...

Ko je prvi počeo? Ko je prvi poginuo od metaka iz pištolja Miloševićeve NARODNE MILICIJE? Ko je prvi izveo tenkove i borna kola na ulice Beograda? Ko je prvi pretio oružjem na mitinzima, najpre na Ušću u NOVEMBRU 1988, a potom na Gazimestanu u JUNU 1989!?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:14 10.12.2009

Re: Filipe

Najmnogobrojnija nacija ima i najveću odgovornost! Nacionalna elite Srbije mogla je da reši srpsko nacionalno pitanje početkom devedestih godina XX veka na bolji, mirniji i uspešniji način! Zamislite da je na čelu Srbije umesto Slobodana Miloševića bio jedan političar - državnik poput Vaclava Havela, češkog književnika! Zahvaljujući njemu i njegovoj mudrosti i toleranciji, Češka i Slovačka su se mirno razišle, i danas su ove dve nezavisne države članice Evropske Unije. Da je Vama neko pre samo dve decenije, dakle 1989. rekao da će Česi i Slovaci živeti bolje i bogatije od Srba i Hrvata, Vi biste mu rekli da je lud!
alselone alselone 16:10 10.12.2009

Re: Sad sam bre konachno provalio...

Filip Mladenović
Ko je prvi počeo? Ko je prvi poginuo od metaka iz pištolja Miloševićeve NARODNE MILICIJE? Ko je prvi izveo tenkove i borna kola na ulice Beograda? Ko je prvi pretio oružjem na mitinzima, najpre na Ušću u NOVEMBRU 1988, a potom na Gazimestanu u JUNU 1989!?


Mi.
(Hajde da se svi saglasimo sa njim, samo da ga sprecimo da ovako nesto pise i dalje. )
medjutim92 medjutim92 17:21 10.12.2009

Re: Sad sam bre konachno provalio...

alselone
Filip Mladenović
Ko je prvi počeo? Ko je prvi poginuo od metaka iz pištolja Miloševićeve NARODNE MILICIJE? Ko je prvi izveo tenkove i borna kola na ulice Beograda? Ko je prvi pretio oružjem na mitinzima, najpre na Ušću u NOVEMBRU 1988, a potom na Gazimestanu u JUNU 1989!?


Mi.
(Hajde da se svi saglasimo sa njim, samo da ga sprecimo da ovako nesto pise i dalje. )




Da nije paljenje konaka Patrijarsije 1981 pocetak nasilja u raspadu SFRJ, ili makar bitan korak?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:53 11.12.2009

Re: Filipe

.
ninasimone ninasimone 03:13 11.12.2009

Re: Sad sam bre konachno provalio...

Kad je tacno sve pocelo i ko je najvise kriv, nemam pojma, samo mala anegdota iz zivota:
negde 86-87 boravila u Francuskoj i meni poznanik Francuz kaze da cita u novinama da ce biti rata u Jugoslaviji. Ja se tu, naravno, nacisto prenerazim (i sledim). Nisam mogla da verujem, tako mlada i SFRJ naivna, a narod mi se 'dogodio' par godina kasnije na Gazimestanu. Jel' neko pratio medije na zapadu u to vreme?

Jos samo povodom parole 'necemo pod sahovnicu' - trazila nesto o SFRJ i nadjem da je grb tadasnje socijalisticke republike Hrvatske imao u sebi SAHOVNICU!! Nama su sve vreme bili predstavljali kao da su se Hrvati bas tad bili dosetili da vade ustaska znamenja iz naftalina. Ko je tu sad lud? Oni kojima nije smetala sahovnica pre 1991, oni koji nisu znali ni da postoji (kao na primer ja, Ms. Space Cadet), ili oni koji su sve vreme znali sve?
miloradkakmar miloradkakmar 17:53 09.12.2009

Mislim

da je pogrešno i loše upotrebljen Brankov epitaf.
Na grobu jednog od najvećih srpskih pesnika, Branka Miljkovića, piše: "Ubi me prejaka reč!"

Kakve on veze ima sa ovim?
." Koliko su samo prejakih reči izgovorili uoči izbijanja ratnih sukoba 1991. akademici Ćosić, Bećković, Krestić, Petrović, Avramov i ostali? Koliko su prejakih reči napisali i objavili novinari i urednici Vučelić, Vico, Brajović, Baletić, Štula, Minović, Komrakov, Hadži-Antić, Crnčević, Vitezović i ostali
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:12 09.12.2009

Re: Mislim

I Branka je ubila prejaka reč. Njegova smrt daleke 1961. godine je metafora sudbine avangardnih, slobodoumnih i hrabrih umetnika. Setimo se i Danila Kiša!
buba_truba buba_truba 18:26 09.12.2009

Re: Mislim

miloradkakmar
da je pogrešno i loše upotrebljen Brankov epitaf.

I ja mislim da je loše upotrebljen i da nema veze sa ovima dole, ali valjda zato što "lepo" zvuči...
Koliko su samo prejakih reči izgovorili uoči izbijanja ratnih sukoba 1991. akademici Ćosić, Bećković, Krestić, Petrović, Avramov i ostali? Koliko su prejakih reči napisali i objavili novinari i urednici Vučelić, Vico, Brajović, Baletić, Štula, Minović, Komrakov, Hadži-Antić, Crnčević, Vitezović i ostali


Filip Mladenović
I Branka je ubila prejaka reč. Njegova smrt daleke 1961. godine je metafora sudbine avangardnih, slobodoumnih i hrabrih umetnika. Setimo se i Danila Kiša!

A kakva su oni gore avangarda, pobogu?!
miloradkakmar miloradkakmar 18:39 09.12.2009

Re: Mislim

Filip Mladenović
I Branka je ubila prejaka reč. Njegova smrt daleke 1961. godine je metafora sudbine avangardnih, slobodoumnih i hrabrih umetnika. Setimo se i Danila Kiša!

Slažem se, zašto njega onda stavljaš u isti koš sa:
Koliko su samo prejakih reči izgovorili uoči izbijanja ratnih sukoba 1991. akademici Ćosić, Bećković, Krestić, Petrović, Avramov i ostali? Koliko su prejakih reči napisali i objavili novinari i urednici Vučelić, Vico, Brajović, Baletić, Štula, Minović, Komrakov, Hadži-Antić, Crnčević, Vitezović i ostali?

Zar su i oni bili avangarda u tom istom smislu ?!
mostarac mostarac 18:45 09.12.2009

Re: Mislim

Zar su i oni bili avangarda u tom istom smislu ?!

Uzimam sebi za pravo da odgovorim umesto autora bloga.
Covek verovatno misli da su reci koje su izgovarali nabrojani tipovi ubile mnostvo nevinih ljudi.
Slazem se sa njim.
Samo sto je spisak mnogo duzi.
I nije skoncetrisan na samo jednu naciju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:59 09.12.2009

Re: Mislim

mostarac
Zar su i oni bili avangarda u tom istom smislu ?!Uzimam sebi za pravo da odgovorim umesto autora bloga.Covek verovatno misli da su reci koje su izgovarali nabrojani tipovi ubile mnostvo nevinih ljudi.Slazem se sa njim.Samo sto je spisak mnogo duzi.I nije skoncetrisan na samo jednu naciju.

Kada je Adam Mihnjik, jedan od lidera poljske SOLIDARNOSTI, bio u Srbiji 1991. godine, došao je do Terazijske česme da bi podržao studentske demonstracije. Tada je JASNO I GLASNO upozorio da je svaka reč mržnje, u stvari, ispaljen metak!
Inner Party Inner Party 19:19 09.12.2009

Re: Mislim

У јесен 1960. године Бранко се нашао у окружењу чланова партије. Мислио је да су се чак и његове блиске колеге окренуле против њега, што је тешко подносио. Донео је одлуку да заувек напусти Београд, и нађе нови дом у Загребу, у којем га је чекао посао културног уредника Радио Загреба. По одласку шаље писмо новинама Дуга и одриче се награда које је добио. У Загребу, Бранко је наставио да пише, али и да пије.

У последњој ноћи његовог живота, између 12-тог и 13-тог фебруара 1961. године, виђен је како пије у друштву неколицине девојака. Према исказу сведока, био је весео, чули су га како је говорио да је завршио са уображеним уредницима, политичким улизицима и партијом, и да је спремао објављивање нове колекције песама. Убрзо након поноћи, напустио је пријатеље за столом, рекавши да мора да се састане са неким. Пронађен је обешен о дрво у близини кафане. У време смрти имао је 27 година.

Званични налази говоре да је извршио самоубиство. Пријатељи и познаници, тумачећи његов чин, тврде да се убио јер није више могао да поднесе притисак и ругање. Неки су говорили да није могао да прежали сукоб са партијом због којих се одрекао својих песама. Остали тврде да је патио од неузвраћене љубави (пријатељ Петар Џаџић, на пример).

Постоји сумња да је убијен. Један број сведока тврди да је био пијан, и да је након напуштања својих пријатеља отишао у другу кафану где је гласно певао српске песме, и да кад су га окружили хрватски националисти, он их је псовао. Ово никад није било званично уврштено у извештај о смрти, јер би убиство песника од стране националиста изазвао велики број проблема у тадашњој Титовој Југославији. У исто време, у једном телевизијском документарном програму, чланови породице су тврдили да је током идентификације тело било покривено црвеним печатима и да је дрво о које се Бранко обесио наводно било дрвце, о кога би се тешко одрасла особа обесила (фотографија дрвета постоји у полицијској архиви).

У везу са његовом смрћу се доводи и тврдња да се Бранко бавио истраживањем порекла Јосипа Броза по његовом дијалекту[тражи се извор од 09. 2009.] и да је због тога био праћен од стране УДБЕ.

До данас, не постоји конкретан закључак о његовој смрти.
zipo_64 zipo_64 19:22 09.12.2009

Re: Mislim

Kako rece Dura Jaksic, gde si ti video Srbina da gleda napred.
Ono sto je radila ta "elita" 90-tih to danas isto radi sadasnja takozvana elita.
Razlike nema, stalno vracanje unazad.
Ova delegacija koja (i nesto potpisuje) je u Kopenhagenu je stvarnost, buducnost.
To ce da prode i racun ce biti isporucen u buducnosti.
Verovatno ce se onda optuzivati Carr Lazar, Dobrica Cosic i ko zna jos ko.
drug.clan drug.clan 19:26 09.12.2009

Re: Mislim

Razlike nema, stalno vracanje unazad.


nije ni vracanje nazad ec rade sve da bi sacuvali pozicije (ne samo politicke vec i drustvene a pre svega pozicije moci - novac)
wukadin wukadin 09:32 10.12.2009

Re: Mislim

Setimo se i Danila Kiša!


Veliki covek.
Trazio je pravoslavno opelo.
drug.clan drug.clan 13:31 10.12.2009

Re: Mislim

Trazio je pravoslavno opelo.


a dobio amfilohija sa govorom
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:39 09.12.2009

Intelektualci često govore gluposti

Zasto misljenju intelektualaca o ratu pridavati poseban znacaj? Pisci ne stoje u centru drustva i kad dodje do pravde ili nepravde cesto govore gluposti. (Herat Miler, intervju Republici).

I ne samo da govore gluposti, intelektualci (pisci i ostali) neretko i čine gluposti, dodao bih. Naravno, ne svi.
Oni mudriji rade ono što jedino umeju - pišu, slikaju, komponuju.... i kroz svoja dela iznose svoje mišljenje i sud o vremenu u kome žive, pravdi, nepravdi...
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:07 10.12.2009

Re: Intelektualci često govore gluposti

Vojislav Stojković
Zasto misljenju intelektualaca o ratu pridavati poseban znacaj? Pisci ne stoje u centru drustva i kad dodje do pravde ili nepravde cesto govore gluposti. (Herat Miler, intervju Republici).

I ne samo da govore gluposti, intelektualci (pisci i ostali) neretko i čine gluposti, dodao bih. Naravno, ne svi.
Oni mudriji rade ono što jedino umeju - pišu, slikaju, komponuju.... i kroz svoja dela iznose svoje mišljenje i sud o vremenu u kome žive, pravdi, nepravdi...

I ne samo što kroz svoja dela iznose svoje mišljenje i sud o vremenu u kome žive, pravdi, nepravdi, nego se i bore.
Primer književnika Tomasa Mana i njegove dosledne i hrabre borbe protiv nacizma, protiv tog najvećeg zla u istoriji civilizacije je poučan i VAŽAN za preispitivanje uloge inteligencije u prelomnim epohama!
Domazet Domazet 03:29 10.12.2009

Zanao sam...

Primer književnika Tomasa Mana i njegove dosledne i hrabre borbe protiv nacizma, protiv tog najvećeg zla u istoriji civilizacije je poučan i VAŽAN za preispitivanje uloge inteligencije u prelomnim epohama!


Pa znash li shta bi ti Tomas Man uradio da je kojim sluchajem zhiv. Ishamarao bi te zbog gluposti koje ovde pishesh. Branivoje Milinović i Nedeljko Kosovic su zrtve jednog fijuknulog diktatora, nikako zhrtve (josh) jednog balkanskog krvavavog pira. Pomenuti nesrecnici bi poginuli i da nije bilo rata a rata bi bilo i da on nisu poginuli.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:24 10.12.2009

Re: Intelektualci često govore gluposti

Filip Mladenović

Primer književnika Tomasa Mana i njegove dosledne i hrabre borbe protiv nacizma, protiv tog najvećeg zla u istoriji civilizacije je poučan i VAŽAN za preispitivanje uloge inteligencije u prelomnim epohama!

Verovatno ti nije poznata jedna mala fusnota iz Manove biografije. I on je, na početku, stajao u stroju sledbenika velikog vođe. Zlobnici kažu da nije bio zadovoljan mestom na začelju, pa se predomislio.

Ginter Gras čuveni pisac, nobelovac, dežurna savest i moralna institucija nemačke nacije, posle mnogo godina, Ljušteći luk, priznao je , ne samo da je bio hitlerjungend, već i tenkista zloglasne 10. SS-pancir divizije «Frundsberg».

Za Ernesta Hemigveja, kažu da je svojom rukom pobio izvestan broj nemačkih zarobljenika, pre nego što je oslobodio pariski Ric i u njegovom Malom baru popio svoj draj-martini. Moguće da ga je u starosti mučila savest, pa je zato izvršio samoubistvo.

Da li je nas u Beogradu, u Srbiji, pored kasetnih bombi i krstarećih raketa, ubijala i pokoja prejaka reč: Vaclava Havela, Gintera Grasa (onog istog iz 10.SS pancir divizije), Salmana Ruždija i Susan Sonntag, koji su zdušno podržali intervenciju NATO pakta?

Kako je moguće da intelektualci tog formata uopšte mogu podržati bilo kakav rat, u kome ginu i nevina deca?

Odgovor je dala Herta Miler, sa početka mog komentara: mogu, jer često govore i gluposti.

Ubijanje prejakim rečima, nisu izmislili srpski pisci, niti je to srpski specifikum, iako je Branko taj stih tako lepo sročio (Slava mu i hvala!). Ubijaju, nažalost, prejakim rečima i intelektualne gromade svetskog formata, sa Nobelovim oreolima oko vrata.
lutherblisset lutherblisset 14:11 10.12.2009

Re: Intelektualci često govore gluposti


Verovatno ti nije poznata jedna mala fusnota iz Manove biografije. I on je, na početku, stajao u stroju sledbenika velikog vođe. Zlobnici kažu da nije bio zadovoljan mestom na začelju, pa se predomislio.



Baš me zanima kako ste došli do ovog podatka? Koliko je meni poznato, Man je napustio Nemačku odmah po dolasku nacista na vlast, dakle 1933. Opšte poznata činjenica je da se i pre dolaska nacista na vlast jasno odredio protiv njih i čak iako je bio staromodni konzervativac (ali ovo ne treba mešati sa fašizmom) oko tridesetih je pokazivao sve više simpatija za kranju levicu. Ne znam da li vam je poznat njegov Apel razumu koji je napisao 1930?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:35 10.12.2009

Re: Intelektualci često govore gluposti


Prilično davno, na jednom predavanju na temu pisci, politika, rat. Mislim da je reč o periodu kada je nemačka nacional-socijalistička radnička partija formirana, u svakom slučaju pre nego je došla na vlast.

Toga obično nema u biografijama. Uostalom ni za Grasa se nije znalo da je bio u SS, sve dok to sam nije napisao. A, napisao je, da bi se Ljušteći luk bolje prodavao, kao pisac u godinama pomalo je padao u zaborav.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:24 10.12.2009

Re: Zanao sam...

Scenario rata je nagovešten najpre na mitingu na Ušću u NOVEMBRU 1988. godine, a potom razradjen na mitingu na Gazimestanu u JUNU 1989. Ostalo su odradili TV Beograd i "POLITIKA" tokom 1990. i u prvoj polovini 1991. godine!
Ironijom sudbine, prve žrtve nacional-socijalističkog režima Slobodana Miloševića bili su Branivoj Milinović i Nedeljko Kosović, dva Beogradjanina! I do dana današnjeg njihove ubice nisu izvedene pred sud da bi dobili zaslužene kazne!!!!!
Za mene, kao gradjanina Beograda i novinara, koji je sve to svojim očima gledao, rat je počeo 9. marta 1991. godine, onog trenutka kada su na raskrsnici ulica Maršala Tita i Kneza Miloša (koja simbolika) Miloševićevi milicioneri ubili osamnaestogodišnjeg učenika Branivoja Milinovića!
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:41 10.12.2009

Re: Intelektualci često govore gluposti

Intervencija NATO pakta, koju sam i tada, a i sada, osudio, trajala je tri meseca tokom 1999. godine.
To bombardovanje je došlo posle opsade Sarajeva, koja je trajala više od 3 godine. Bio sam medju retkim ovdašnjim intelektualcima, koji su najoštrije osudjivali bombardovanje Sarajeva i sistematsko ubijanje dece i drugih civila. Većina se ovde u Srbiji pravila luda!
U istoriji je veliki broj intelektualaca koji su sačuvali svoj obraz i koji svoj talenat, umeće i angažman nisu upregli u ratnu propagandu ili u režimsko slugeranjstvo. Naprotiv, javno su osudjivali vlastodršce, po cenu da ostanu bez posla, prebivališta, svoje zemlje, života!
angie01 angie01 12:33 10.12.2009

Dobrica,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana