Društvo| Ekologija| Politika| Zdravlje| Život

Badnjevac bez vode, čin II

Jelica Greganović RSS / 11.12.2009. u 16:44

voda-300x300.jpgVeć više od mesec dana selo Badnjevac, u okolini Kragujevca, nema vode. Već više od mesec dana 351 domaćinstvo ovog sela snalazi se kako zna i ume, jer je voda u seoskom vodovodu, nakon svih upozorenja zdravstvenih inspekcija, zatvorena. Razlog je, zvanično, veliki dug propalih seoskih preduzeća, koja vodu plaćala nisu. Ipak, veći i realniji razlog je to što je ta voda, već godinama, tako zagađena da ne samo da se ne preporučuje za piće ili kuvanje, ni za ljude, ni za stoku, već ni za zalivanje bašti.

1165 ljudi u srcu Srbije nema vodu.

Ako vam se ovo selo čini daleko od očiju i još dalje od srca, samo bih da ga mrvu približim, neki njegovi žitelji  žive ili su živeli, živi ili pokojni, u onim mojim blogovima i pričama koje volite. Anče - Ana srednjeg roda, čika Andra, tetke, babe, prababe, strine, komšije i slučajni prolaznici...Već više od mesec dana vode nemaju. Nema je ni škola, koja ima zalihe pitke vode, za decu, samo do Nove godine. Seoska ambulanta je zatvorena. Boje se zaraze.

U spornoj vodi je godinama pronalažena tako velika koncentracija nitrata i koliformnih bakterija, koje ni termička obrada ne može da uništi. Takvu vodu su seljaci u Badnjevcu, oni koji su je uopšte imali, već godinama, uprkos upozorenjima inspekcija, koristili. Svaki dan. Drugu nisu imali.

2. marta, ove godine, pisala sam o problemu badnjevačke vode, upravo ovde na blogu. Taj problem je konačno stigao do nečijih ušiju i očiju, ali sada vode nema - uopšte.


 

Ovo je moj blog, objavljen ovde pre 10 meseci:

Prilog akciji čišćenja Srbije - Badnjevac

lepenica%20voz%20skola%20crkva%20dom.jpgVidim počeće akcija čićšenja Srbije, pa bih tim povodom da iznesem i manje lični, a više kolektivni problem, koji se tiče sela Badnjevca.

Dotično selo, koje spada u opštinu Batočina, već godinama vode nema. Zapravo, pola sela ima vodu, a bolje da je nema, dok je druga polovina sela uopšte nema.

Razne inspekcije su već u više navrata zapovedale da se i prvoj polovini ta voda ukine, jer je milo rečeno zdravstveno sporna. Kilogrami analiza vode, koje su zdravstvene inspekcije (uključujući i republičku) dale, argumentuju zahteve i naloge tih inspekcija da se pomenuta voda nikako ne koristi, ni za pranje ruku, ni za zalivanje, a kamoli za kuvanje i nedajbože za piće.

Uprkos tome, to je još uvek jedina voda koja teče kroz badnjevački vodovod. Kad teče. To je voda koju piju i đaci badnjevačke škole i boranija u badnjevačkom obdaništu. To je voda kojom se poje krave seoske farme. To je voda kojom se zalivaju bašte, u onom delu sela koji ne pita kakva je, samo da poteče. Ta voda se skuplja u dva bunara, pored kojih je, nakon bombardovanja, dovezen i ostavljen otpad iz kragujevačke Zastave. Koji noću svetli. Mada nije ni mimo protičuća Lepenica manje atraktivna. Sve manje liči na reku i sve teže teče. A, iz dotične reke, seljaci kad pomenute vode leti nema, zalivaju bašte. I poje stoku. Da bi oni sami pili, kopaju bunare u nadi da su dovoljno duboki. O tome šta sve kroz njive protiče u vodovod, da ne govorim.

Seoske delegacije su do sad obijale pragove, što po nadležnoj opštini, Batočini, što po Kragujevcu i Beogradu. Moleći nadležne da postupe po zahtevima inspekcija, zaustave spornu vodu, očiste vodovod i dozvole selu da premosti problem. Naime, pored sela prolazi kragujevački vodovod, sa dobrom, pitkom vodom. Od njega selo deli samo reka, koja bi se mogla premostiti cevkom, koju samo selo može da plati, ali ne i da je postavi bez dozvole opštine. Do sada je svo moljenje bilo uzalud. I članci po novinama. Džaba. Opština Batočina ne trza. U Kragujevcu i Beogradu su puni razumevanja, ali njega deca ne mogu da piju. Naslušali su se svega i praznih obećanja i »niste glasali za koga treba, nema vode«...u nadi da će voda poteći, seljaci su poslednji put drugačije glasali i pogodili. Uzalud. Vode još uvek nema. Ili bolje da je nema.

Badnjevačkim seljacima ne treba otpadna, sporna burad da zagade životnu sredinu. Dovoljno je da otvore slavinu.

Jeste da je u tim selima blato kad pada kiša i mrak kad padne noć. Jeste da su nam nekako od ruke i da ih se setimo samo kad im krenemo u goste. Jeste da svi iz sela beže, mada baš bi bilo fino i preporučljivo kad bi ipak ostajali u tim selima, pa za nas uzgajali sve ono što kupujemo na pijacama. Jeste da kod nas u gradovima, kad otvoriš slavinu iz nje voda teče kao prirodna pojava i da ne možemo baš da zamislimo kako je kad mesecima nemaš vode, a kad je imaš ne smeš da je koristiš. Da je tako u nekom od gradova, digla bi se dževa do neba. Ovako, može godinama. Uz gratis zagađivanje kako zemlje, tako i ljudi koji u gore navedenom selu žive. A, ima ih 1165 u 351 domaćinstvu.

Selo Badnjevac, opština Batočina, okrug šumadijski.

 

link



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 16:58 11.12.2009

Badnjevac nema ni jednog ministra

Anče - Ana srednjeg roda, čika Andra, tetke, babe, prababe, strine, komšije i slučajni prolaznici...Već više od mesec dana vode nemaju. Nema je ni škola, koja ima zalihe pitke vode, za decu, samo do Nove godine. Seoska ambulanta je zatvorena. Boje se zaraze.
Strašno je to. I to sada, kada se toliko o priča o prevenciji famoznog gripa, pranjem ruku u toploj tekućoj vodi. Pominjala sam i tada, ponoviću opet, brojne seoske škole u opštini Smederevska Palanka (tu je to, osamdesetak km od Beograda) nemaju ispravnu vodu za piće. Deca nose od kuće. Ona koja imaju savesne roditelje. A i ta, i sva druga deca.. deca k'o deca. Ko će da im objasni da posle jurnjave za loptom ne smeju da pruže ruku pod česmu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:01 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Naravno...problem škole je upravo to da se deca ne zaraze kada odu kućama, jer se tamo koristi voda (u nedostatku česmovače) iz starih, neispravnih bunara...Nema vakcine koja tome pomaže.
muaddib92 muaddib92 17:14 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Deca nose od kuće. Ona koja imaju savesne roditelje. A i ta, i sva druga deca.. deca k'o deca.

... ма јебеш и министре и владу, вода - ееј, вода! Треба ти сваког минута, сата, а не дана - а посебно ти недостаје онда када је нема! То сам искусио пуно пута тамо у ЦГ где имамо викендицу са недовољно воде, а пре 10-так година и престао тамо да идем: хеј, овде сам блокеј у бетону, али када одврнеш славину тече вода, каква год да је.
О деци и њиховом здрављу да се и не говори - свеукупно катастрофа једна која се може, уз мало напора а још мање пара, премостити једном - ЦЕВКОМ, у праву си Лелице и то сам такође виђао: једна цевка па да не поверујеш, тече вода, проблем решен.
Српска посла, извин'те ме што псујем, али стварно смо народ, нација, ма небеска до небеса!
Biljana 77 Biljana 77 17:22 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

ма yебеш и министре и владу,

Da imaju ministra ili takonekog verovatno bi im problem bio davno rešen. Jer tako stvari funkcionišu ovde.
Imaju bar Jelicu, da vikne za njih, pa je možda neko i čuje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:29 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Jes, ali opština Batočina, pod koju spada i selo Badnjevac, godinama ne dozvoljava postavljanje cevke do kragujevačkog vodovoda, a potpuno neispravna voda je sve do pre mesec dana tekla iz slavina i u školi i u vrtiću...nacrtaj deci u školi da ne smeju da piju vodu iz slavine...i babama da ne smeju tom vodom da zalivaju bašte i poje stoku...letos, kad je bunar presušio, moj stric je dovozio vodu sa Lepenice za zalivanje...a ta voda svetli noću...pa, ti vidi...
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:37 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Jelica Greganović
Jes, ali opština Batočina, pod koju spada i selo Badnjevac, godinama ne dozvoljava postavljanje cevke do kragujevačkog vodovoda, a potpuno neispravna voda je sve do pre mesec dana tekla iz slavina i u školi i u vrtiću...nacrtaj deci u školi da ne smeju da piju vodu iz slavine...i babama da ne smeju tom vodom da zalivaju bašte i poje stoku...letos, kad je bunar presušio, moj stric je dovozio vodu sa Lepenice za zalivanje...a ta voda svetli noću...pa, ti vidi...


Jel' moguce ovo??
Pa gori smo od Severnokorejaca
Svaka cast Jelice na tekstu,al' trebalo bi sad nekog dobro istuci...takvom prutinom po goloj guzici da vise nikad ne sedne u fotelju...kakva bruka,joj pa mene je sramota zbog ovoga,lebac ti mekani
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:43 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Moguće...oni su tu vodu i jeli i pili...pola sela vodu kojoj ni prekuvavanje ne može da doaka, a druga polovina sela vodu uopšte nije ni imala...biće da je čak ova druga polovina bolje prošla, bar se nisu trovali.
Ja imam plac u Badnjevcu, dao mi stric, da "budem među svojima" i već par godina moj teča pipa vodenu žilu po placu (jer moji spadaju u one koji vodu uopšte nisu imali), ali treba platiti samo tako da ti neko iskopa dovoljno dubok bunar da voda nije zagađena spiranjem vode sa susednih njiva...a do sada nađene žile na mom placencetu nisu dovoljno duboke...ipak i ja i moj plac smo nebitni u ovoj priči...ja tamo ne živim, a kako oni žive sa takvom vodom i bez nje, sada i definitivno, ne mogu ni da zamislim...čime kuvaju, peru veš, poje stoku?...
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:49 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

a kako oni žive sa takvom vodom i bez nje, sada i definitivno, ne mogu ni da zamislim...čime kuvaju, peru veš, poje stoku?...


Ne znam,al' ne mogu da poverujem,da niko,al' apsolutno niko ne reaguje!?
Ne znam drugaciji nacin,nego odvesti tamo neku tv ekipu,ekipe, sad samo tako mozemo uticati na ovu toliko impotentnu vlast!Ovu ne verovatno,ne moguce, ne odgovornu vlast,pa da smo u nekoj normalnoj drzavi za ovo bi leteli otkazi !
blogovatelj blogovatelj 17:57 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

a ta voda svetli noću...pa, ti vidi...


To sam bas hteo da kazem. Sve je u dolini Lepenice zagadjeno, isti djavo da li je cesmovaca, voda sa bunara ili iz reke. Lepenica menja boju u zavisnosti od toga koje se boje tog dana automobili u KG farbaju. Plus sve KG fekalije idu u Lepenicu, i onda sve to do Badnjevca normalno stigne.
A da ne pricam kad su Ameri gruvali po Zastavi, pa kancerogeni piralen iscuri iz trafo stanica, pa u Lepenicu naravno, pa onda seljaci uz reku zalivaju baste.
Kakvi crni Simpsonovi, oni su divota, jer su crtani, ovo je stvarnost.
I onda odes lepo na pijacu u KG i kupis kupus i krastavac od tih seljaka i krug zatvoren. Svako svakoga truje. I nikako da se opamete.
arianna arianna 18:00 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Jelica Greganović
...a ta voda svetli noću...pa, ti vidi...


i u Svračkovcima voda svetli noću ali tamo se nalazi termomineralni radioaktivni izvor

Pronadjoh da samo u Šumadiji ima preko 30 pronadjenih mineralnih izvora. Stvarno je bruka i sramota da u Srbiji, u XXI veku, ljudi nemaju vodu za piće

Oj, Srbijooooo?!!!

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:08 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Milutin Milošević Milutin Milošević 19:29 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Čitao sam i onaj tekst i ovaj, i oba su mi samo ostavila gorak osećaj da smo nemoćni.
treba platiti samo tako da ti neko iskopa dovoljno dubok bunar da voda nije zagađena spiranjem vode sa susednih njiva...a do sada nađene žile na mom placencetu nisu dovoljno duboke...

Vikendica moje tašte je na ivici Deliblatske peščare. Da bi našli vodu (poljoprivredno gazdinstvo, na koje su svi povezani), kopali su do dubine od preko 170 metara. I našli su. Dakle, moguće je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:35 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Da, moguće je...ali to prati impresivna cifra. U evrima.
Unfuckable Unfuckable 20:45 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

.. ма јебеш и министре и владу, вода - ееј, вода!

jbg, sad je bitno da se ima handsfree i fluo prsluk, ko će oko vode da se zeza.
Bruka, mi hoćemo da se kandidujemo za EU, je l' tako beše ?
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:46 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Da, moguće je...ali to prati impresivna cifra. U evrima.

Možda je patetično ali moram da primetim:
1. Zdravlje nema cenu
2. Koliko je to preračunato u naknadnodovedenimničimzaposlenim radnika u ministarstvima "naše Partije"?
3. Koliko je to u automobilima, službenim putovanjima, dnevnicama bacača cipela u Parlamentu, itd.?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:04 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Ama, gazda ja govorim o svom placu i kopanju bunara, a kako na tom mi placu trenutno žive ranke, madžarke, ora', kajsije, divlja jabuka i kruška, jedno drenče i nešto vrzine, meni se sve čini da baš ne moram, bar dok se ne sakupim da tamo zabodem i neko kućence, pomenutim stanovnicima placa da kopam bunar po te pare.
A, da je priča o seoskom vodovodu i ispravnoj vodi zanemarljiva u odnosu na raznorazne troškove koje pominješ, to je apsAlutno tačno i potpuno se slažem s tebe.
topcat topcat 23:57 11.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Bruka, mi hoćemo da se kandidujemo za EU, je l' tako beše ?

Nadam se da neće biti pogrešno shvaćeno, ali sam sigurna da postoje sela u npr. Rumunjskoj koja nemaju vodu. Drugim riječima, čini se da ovima koji biraju kandidate to nije baš primarno.

Isto tako se nadam da će Jeličina inicijativa pomoći da se stanje normalizira.
Pa nije u pitanju neka egzotika...samo - voda...
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:01 12.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Badnjevac stvarno nije preko sveta, okolina Kragujevca, pitomina...srce Srbije...nije to neka planina do koje se dopreti ne moze...pa, tamo je pobogu bilo vode kad sam ja bila mala, a sad je nema...
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:09 12.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Jelica Greganović
samo tako da ti neko iskopa dovoljno dubok bunar da voda nije zagađena spiranjem vode sa susednih njiva...a do sada nađene žile na mom placencetu nisu dovoljno duboke...ipak i ja i moj plac smo nebitni u ovoj priči...ja tamo ne živim, a kako oni žive sa takvom vodom i bez nje, sada i definitivno, ne mogu ni da zamislim...čime kuvaju, peru veš, poje stoku?...

Priča je, naravno, strašna. Na stranu cela strahota nerešene situacije, prosto ne znam šta da kažem na to.
Možda je moje pitanje glupo ali: zar nije moguće da se kopa dublje do zdrave vode? Nedavno je moj otac koji gradi vikendicu u blizini Beograda morao da kopa jako duboko - pronašli su zdravu vodu tek na 158 metara dubine... možda nisam pažljivo čitala sve postove, možda si već negde odgovorila ali me zanima zašto je to nemoguće ako je nemoguće....
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 12.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

ali me zanima zašto je to nemoguće ako je nemoguće....


Sto ti je gradsko celjade :)

Pare, Bojana, pare.

Litar mleka 15 dindzi, kilogram jabuka od 1 do 3....seljaci od tog zive a bunar duuuuubooook :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:23 13.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Naravno da je moguće kopati do zdrave vode, a u poljoprivrednim krajevima bi trebalo kopati poprilično duboko, a to košta...svaki metar...a tamo baš pri parama nisu i iako zdravlje cenu nema, seljaci kad nemaju, nemaju...uz to je Lepenica uz selo i njegove ravne delove, tamo gde su vodovodski bunari, poplavlja posle svakih velikih kiša...naravno, postoje i bunari i filteri napravljeni i planirani upravo za poljoprivredne krajeve i poenta je u tome da ti siroti ljudi, daleko od očiju i izgleda daleko od srca i razumevanja konačno dobiju ono što se drugima, u gradovima podrazumeva - zdravu, upotrebljivu vodu.
Tvoje pitanje uopšte nije glupo, nije nemoguće, ali kada se problem i nalozi zdravstvenih inspekcija ignorišu već godinama, onda se dogura do nemogućeg, u ovom slučaju i nemoguće, neshvatljive situacije, da više od 1000 ljudi usred Srbije nema vodu više od mesec dana. Da ne pominjemo epidemiju svinjskog gripa u istom trenutku...a vakcine koja bi im pomogla protiv nemanja vode i onome što to, higijenski, donosi - nema.
Bojana Maljević Bojana Maljević 07:08 13.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Da razumem, naravno da su u pitanju pare... Nego sam na trenutak pomislila da jednostavno te zdrave vode u tom kompanju nema. Razumem... dakle, kada bi imali pare da dodju do jedno 150 metara - stvar bi bila resena. Ali nema ko da kopa i nema ko da plati. Uzas. A ko je tamo "nadlezni organ"? Ono, sve me zanima - koja stranka koji covek. Ako znate napisite. Nisam stigla da procitam sve komentare u kojima bih mozda pronasla i odgovore...
Pozz i hvala na odgovoru
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:39 13.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

Badnjevac spada pod opštinu Batočina...a na njihovom opštinskom sajtu, za početak, ni reči nema o problemu više od hiljadu ljudi, pod njihovom ingerencijom, desetak kilometara dalje...
omega68 omega68 12:48 13.12.2009

Re: Badnjevac nema ni jednog ministra

koja stranka koji covek. Ako znate napisite.

DS
drug.clan drug.clan 17:17 11.12.2009

zagadjen mozak

nemanje ciste vode u zemlji gde to kosta godisnje za sve stanovnike manje nego sto se popije za jedan vikend u kafanama je prava sramota.

koliko treba mozga nemati da se ne shvati da osnovna infrastruktura osnova za sve ostalo
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:28 11.12.2009

SRAMOTNO JE DA

Bilo ko u Sumadiji, u Srbiji, nema vodu za pice! A dug za vodu su pravili neki, koji su se sada vratili na vlast, pa neka poprave bar delimicno stetu koju su cinili....! A kako ce nesrecni ljudi iz Badnjevca da peru ruke, u vreme ovog gripa, mogao bi jos neko da se zapita?Ili cemo po vodu u svet, sada kad nam ne trebaju vize, ali se bojim da ce se kupovati karte samo u jednom smeru!
BKCole
PS: A Lapovo je tu odmah do Badnjevca....Osim sto ih ministri obilaze, povremeno, mogli bi ponekad da rese nesto, recimo problem koji je nastao prvom revizijom . Neka od tih para plate dug za vodu Badnjevcu, neka isplate plate radnicima u Lapovu....neka prestanu da jadikuju: nisam ja majke mi!
E pa bas sramota!
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:35 11.12.2009

Re: SRAMOTNO JE DA

Vidi, ja stvarno nemam reči za sve ovo, ne znam da li i oni treba da polegaju na prugu da ih neko primeti. Ja ne znam ni čim stoku poje, a kamoli ruke da peru, još je zimnje doba...Mislim da je dug nešto oko 3,5 miliona dinara, ali koliki god da je ne mogu seljaci Badnjevca i njihova deca da plaćaju račun tih preduzeća time što vode nemaju, a s druge strane...ne znaš šta je gore...bolje i da je nemaju, nego da teče ono iz česmi što su do sada koristili...a što selo ima kao seosku štalu, zadružnu, sa gomilom krava, kakvo li je tek njihovo mleko bilo ovih godina...do njih svinjski grip teško dopire, ali šta sve mogu da dobiju od neispravne vode ili nemanja vode, bolje da ne pominjem, a protiv toga vakcine kupili nisu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:42 11.12.2009

Re: SRAMOTNO JE DA

Jelica Greganović
Vidi, ja stvarno nemam reči za sve ovo, ne znam da li i oni treba da polegaju na prugu da ih neko primeti. Ja ne znam ni čim stoku poje, a kamoli ruke da peru, još je zimnje doba...Mislim da je dug nešto oko 3,5 miliona dinara, ali koliki god da je ne mogu seljaci Badnjevca i njihova deca da plaćaju račun tih preduzeća time što vode nemaju, a s druge strane...ne znaš šta je gore...bolje i da je nemaju, nego da teče ono iz česmi što su do sada koristili...a što selo ima kao seosku štalu, zadružnu, sa gomilom krava, kakvo li je tek njihovo mleko bilo ovih godina...do njih svinjski grip teško dopire, ali šta sve mogu da dobiju od neispravne vode ili nemanja vode, bolje da ne pominjem, a protiv toga vakcine kupili nisu.



A do juce su mnogi dolazili u taj isti Badnjevac da se dice uspesima Badnjevacke zadruge, fudbalskog kluba..gde su bacane pare sakom i kapom, a posle su se svi razbezali..Bas bih voleo da pitaju Boru Jovic njihovog komisju iz susednog sela Niksic..nesto o svemu, npr.
bkc
muaddib92 muaddib92 18:13 11.12.2009

Re: SRAMOTNO JE DA

.. извините, БКЦ, заиста поодавно слабо пратим политику: да ли сте и ви били у некој од власти после петог октобра, односно ако јесте, да ли сте могли да нешто предузмете по овим питањима?
Унапред се извињавам, али заиста, уколико нисте били у - или при - власти која је могла да допринесе решавању конкретних проблема горе поменуте врсте. Бивало је, наиме, многих који су декларативно прокламовали слободе али у дневним резултатима је омануло, поприлично, верујем са разлозима који се итекако могу образложити.
Питам све ово стога што се овде у ствари ради о стварима које су релативно решиве са неким прихватљивим новцима. Послом сам пре пешес година прописно пропутовао Шумадију и било ми јасно колико је тешко људима: први је Крагујевац деловао катастрофично, званично је био декларисан као социјална бомба. Има ли сада некаквих помака, могу ли власти крагујевачко-регионалне помоћи баточинским селима?
Не паметујем ја баш без везе одавде са Нбгд : моји су из околине Блаца, околна села су увек користила сопствене бунаре и нису имала неку какану индустрију у околини - а ипак су испражњена и остарела из свих других, али опет економских разлога.
Срдачан поздрав,
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:28 12.12.2009

Re: SRAMOTNO JE DA

muaddib92
.. извините, БКЦ, заиста поодавно слабо пратим политику: да ли сте и ви били у некој од власти после петог октобра, односно ако јесте, да ли сте могли да нешто предузмете по овим питањимa



Da. dobro je pitanje...I bio sam, ali kada su iskljucili vodu Badnjevcu, na jedan dan, jasam ponasao tadasnjeg direktora vodovoda Pavlovica, na Zlatiboru i naterao ih da vodu ulkljuce, a da se onda "razracunavaju" oko toga kakav je dug i ciji.....Dugorocno resenje nisam mogao sam da pronadjem ali sam bar sa svoje strane insisitirao kod onih koji mogu, ali to njih nije ni tada, a ni sada zanimalo....
poz
bkc
muaddib92 muaddib92 22:46 12.12.2009

Re: SRAMOTNO JE DA

Хвала на одговору.
Верујем Вам да сте предузели шта сте могли, а познати су ми и одговори надлежних на тему зашто се нешто не може решити.
Поздрав!
AlexDunja AlexDunja 17:34 11.12.2009

:(

na zalost, fir,
nije badnjevac jedini.
nedopustivo je da
preciscavanje vode bude poduhvat.

nije tu samo siromastvo problem...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:36 11.12.2009

Re: :(

Ma, kakvo siromaštvo...tuđa muka ne boli. Selo usred Srbije, jedno od retkih kome škola još uvek radi i ima toliko domaćinstava...kao da ih neko zbog toga kažnjava...a, čudimo se kad beže u gradove. Kad jedna beogradska ulica ne bi imala više od mesec dana vode, dževa bi se do neba digla...
Obaška što na opštinskom sajtu Batočine, pod koju i Badnjevac spada, o tome reči nema...
http://www.sobatocina.org.rs/#
AlexDunja AlexDunja 17:57 11.12.2009

Re: :(

Obaška što na opštinskom sajtu Batočine, pod koju i Badnjevac spada, o tome reči nema...

sve znam.
ovde je prilicno slicno...

voda je kod nas katastrofalana...u gradu i celoj opstini.
prosle godine smo par meseci imali cisterne sa cistom vodom na coskovima.
sada ih nema...a problem sigurno nije resen.
nisam kompetentna pa ne bih da ulazim u detalje...

moji prijatelji su nedavno renovirali kucu u
obliznjem selu ( ono sa babom koja se ceslja)
i posto tamo vode ima pa nema, a kada je ima ne valja...
povezali su se na bunar koji, srecom, imaju...i voda je za sada dobra
ali to je uvek opasno...posebno u seoskim sredinama...
mnogo je tesko da ljudi sami resavaju takve probleme
a "nadlezni"...kao da ih nema

edit:
da paradox bude veci:
vrnjci na deset km
mivela na deset takodje, samo sa druge strane...
da ne poverujes!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:10 11.12.2009

Re: :(

Užas, kao da su ti ljudi državljani drugog reda, kao da žive na drugoj planeti...
sentinel26 sentinel26 18:20 11.12.2009

Vlast je odgovorna

što za ove ovdje



i ove ovde



nije obezbedila ovo



nego im je obezbedila ovo



Pozdrav Badnjevcu i Jelici.

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:36 11.12.2009

Re: Vlast je odgovorna

Ono prvo je obdanšte u Badnjevcu, ako se ne varam, "Poletarac".
A, ono drugo je badnjevačka škola u kojoj su moji baka i deda bili učitelji i koju sam čak i ja pohađala veći deo drugog razreda. Pre toga sam preležala tešku upalu pluća i u školu išla u bolnici, a onda su mojima savetovali da me ne vraćaju odmah u grad i tako su me poslali u selo, u školu, dok načisto ne ozdravim.
Znate li kako malo sela u tom kraju ima i školu i obdanište, decu?!...I sad nemaju vode.
Stvarno, gde će im duša...
Onače, ta škola postoji od 1868. god.


i izgledala je ovako



Kada sam ja išla u tu školu i sada izgleda ovako




a, u ovoj biblioteci (i tada kada sam išla u školu i posle tokom svakog raspusta) i pored deda Jovinog ormana sam sate provodila



sentinel26 sentinel26 19:12 11.12.2009

Re: Vlast je odgovorna

Jelica Greganović
Ono prvo je obdanšte u Badnjevcu, ako se ne varam, "Poletarac".
A, ono drugo je badnjevačka škola u kojoj su moji baka i deda bili učitelji i koju sam čak i ja pohađala veći deo drugog razreda. Pre toga sam preležala tešku upalu pluća i u školu išla u bolnici, a onda su mojima savetovali da me ne vraćaju odmah u grad i tako su me poslali u selo, u školu, dok načisto ne ozdravim.
Znate li kako malo sela u tom kraju ima i školu i obdanište, decu?!...I sad nemaju vode.
Stvarno, gde će im duša...
Onače, ta škola postoji od 1868. god.
i izgledala je ovako
Kada sam ja išla u tu školu i sada izgleda ovako
a, u ovoj biblioteci (i tada kada sam išla u školu i posle tokom svakog raspusta) i pored deda Jovinog ormana sam sate provodila
To sam sve vidio osim biblioteke.

To je taj "Poletarac" u Badnjevcu



Ko ima pravo da se igra sa njihovim zdravljem i uopšte budućnošću ?


Jelica Greganović Jelica Greganović 19:14 11.12.2009

Re: Vlast je odgovorna

Umesto da budu srećni što ima sela u kojima ima dovoljno dece za obdanište i školu...
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:22 11.12.2009

Re: Vlast je odgovorna

Jelica Greganović
Umesto da budu srećni što ima sela u kojima ima dovoljno dece za obdanište i školu...

sesili sesili 20:04 11.12.2009

Re: Vlast je odgovorna

Pa nego ko je odgovoran? Oni što pevaju: Šumadijo, Šumadijo, ko bi tebe ostavio? Zanemela sam na ovaj tekst. Znam šta znači kada u našoj varošici nema 5-6 sati vode. Užas! Divim se tim ljudima, ma šta divim, gde i da odu. Nemam reči, ali se Boga mi u Skupštini busaju u prsa neke Kragujevčanke i Kragujevčani. Sramota!
omega68 omega68 19:55 11.12.2009

Jelice

retko se upuštam u stručne rasprave ako nisam stručan za to
ovo ti sada pričam kao neko ko ZNA o čemu priča
pored sela prolazi kragujevački vodovod, sa dobrom, pitkom vodom. Od njega selo deli samo reka, koja bi se mogla premostiti cevkom, koju samo selo može da plati, ali ne i da je postavi bez dozvole opštine. Do sada je svo moljenje bilo uzalud. I članci po novinama. Džaba. Opština Batočina ne trza.

Ovo podvučeno NIJE TAČNO.
Sa Morave u Kragujevac dolazi NEPRERAĐENA, SIROVA, TEHNIČKA voda koja NIJE za piće.Jeste za napajanje stoke, za zalivanje bašta - može, ali nije za piće.Tek se prerađuje na Košutnjaku ( na ulazu u Grad ) i ulazi u cevovod kao voda za piće.
Opština Batočina od kragujevačkog vodovoda dobija, dakle, neprerađenu vodu koju ipak mnogi ljudi koriste prokuvanu.
Opština Batočina je oduvek dugovala i za takvu vodu, ali se to nekad naplaćivalo polutkama od Pure.
Badnjevac treba da plati dug i dobiće od KG vodovoda ponovo onu tehničku vodu koja je ipak bolja od onoga što imaju sad.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:59 11.12.2009

Re: Jelice

Opština Batočina je oduvek dugovala i za takvu vodu, ali se to nekad naplaćivalo polutkama iz od Pure.
Badnjevac treba da plati dug i dobiće od KG vodovoda ponovo onu tehničku vodu koja je ipak bolja od onoga što imaju sad.

jel' to razlog da se neko mesto ostavi bez vode?
sto pojedincima ne zavrnu slavinu??
drug.clan drug.clan 20:09 11.12.2009

Re: Jelice

stefan.hauzer
Opština Batočina je oduvek dugovala i za takvu vodu, ali se to nekad naplaćivalo polutkama iz od Pure.
Badnjevac treba da plati dug i dobiće od KG vodovoda ponovo onu tehničku vodu koja je ipak bolja od onoga što imaju sad.

jel' to razlog da se neko mesto ostavi bez vode?
sto pojedincima ne zavrnu slavinu??



voda se cak ni pojedincima ne sme zavrnuti jer se tako ugrozava njihova osnovna egzistencija - tako kaze i zakon a i zdrava pamet. Mogu da ih tuze, da im plene imovinu da ih zatvaraju u samice ali vodu ne smeju da zavrcu.

Zavrtanje vode je uskracivanje osnovne egizstencijalne potrebe, poput gusenja
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:15 11.12.2009

Re: Jelice

voda se cak ni pojedincima ne sme zavrnuti jer se tako ugrozava njihova osnovna egzistencija - tako kaze i zakon a i zdrava pamet. Mogu da ih tuze, da im plene imovinu da ih zatvaraju u samice ali vodu ne smeju da zavrcu.

Zavrtanje vode je uskracivanje osnovne egizstencijalne potrebe, poput gusenja


dobro,covece,svestan sam ja toga...ovo je bila samo opaska,na komentar,da je zavrnuta voda celom selu !
mariopan mariopan 20:16 11.12.2009

Re: Jelice

Jaooooo

Ponudila bih ti čašu vode, ali odmah da ti kažem da je i naša zagađena, zabranjena za piće i kuvanje odavno.
Staviš u lonac vodu, dodaš malo zeleniša i kuvaš, znaš kakva supa bude , puna mesa i raznih koka, živina neviđena ( nemoj mikroskopom da je gledaš) a ima i malo teških metala, oko 100 puta više nego što je dozvoljeno. E, onda kažu da su te naše mere jako stroge pa samo zato je to sto puta veće, u Evropi se taj metal sme sto puta više piti i jesti sa supom --- sve je to zdravo ne brini, kažu nam da ne brinemo ič. Vlast kaže a kada oni kažu - tako je!
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:49 11.12.2009

Re: Jelice

Sve ok i to da prolazi tehnička voda, koja je ipak bolja od vode koja je tako zaražena da ni za zalivanje nije, čak može i da se prokuva, što je za dosadašnju badnjevačku vodu - bioskop.

Ali
i dobiće od KG vodovoda ponovo onu tehničku vodu koja je ipak bolja od onoga što imaju sad.


vidi...oni već više od mesec dana UOPŠTE NEMAJU vode, tako da s te strane gledano, u pravu si...bilo kakva voda (sem one pređašnje, katastrofalne) je bolja od ovoga što sad nemaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:50 11.12.2009

Qq mariopan...

reči nemam...pa, dobro bre, ima li ispravne vode igde u Srbiji, sem u većim gradovima? Dobro, malo preterujem...ali, zaista...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:53 11.12.2009

Re: Jelice

el' to razlog da se neko mesto ostavi bez vode?
sto pojedincima ne zavrnu slavinu??

E, negde u tom čuču kanda grmi zec...dok su inspekcije trubile da je ta voda potpuno neispravna i tražile da se zavrne, niko nije trzao...sad, kad je neko rešio da naplati dugovanja kanda se poprisetio tih inspekcijskih nalaza, kojih ima već za pune kanate i zavrnuo i - pojedincima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:14 11.12.2009

Re: Qq mariopan...

Jelica Greganović
reči nemam...pa, dobro bre, ima li ispravne vode igde u Srbiji, sem u većim gradovima? Dobro, malo preterujem...ali, zaista...

Ima,ali u Sumadiji nema...znas kako ide u Srbiji tamo gde ima,nema...tamo gde nema,ima!
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:19 11.12.2009

Re: Qq mariopan...

E, al' probaj samo da zamisliš da neki deo Beograda godinama ima do te mere neispravnu vodu (s tim što dobar deo kvarta je nema uopšte), a onda vodovod zavrne vodu celom tom delu grada jer su neka preduzeća iz njega dužna...i tako više od mesec dana...pa, daklem...do neba bi se čulo...
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:43 11.12.2009

Re: Qq mariopan...

Evo primer Sajkasa,sela u Vojvodini...firma Plato DOO,nije platilo racun za plin(znam nije tema,al' dobro resenje)!
Vlasnik je bilo selo,ali covek koji je bio predsednik sela,samim tim i direktor preduzeca...je potrosio te pare i nije platio Srbijagasu!
Oni nisu zatvorili slavinu,vec su ugasili firmu,tako da racun ne ide preko posrednika vec ga korisnici dobijaju direktno iz Srbijagasa,a covek koji je odgovoran za to je tuzen!Pa sad ko ne plati biva zavrnut!

E, al' probaj samo da zamisliš da neki deo Beograda godinama ima do te mere neispravnu vodu (s tim što dobar deo kvarta je nema uopšte), a onda vodovod zavrne vodu celom tom delu grada jer su neka preduzeća iz njega dužna...i tako više od mesec dana...pa, daklem...do neba bi se čulo.


bilo bi halabuke
omega68 omega68 21:59 11.12.2009

Re: Jelice

ako je vest bila odavde
onda bi trebalo da stoji i ovo:
- Dugovanja za vodu su oko osam miliona dinara, ali su te troškove napravile Zadruge, „Interšped“, „Rad trejd“, klanica koja je preko zime bila prazna i iz čijih su cevi, koje su pukle od mraza, istekle ogromne količine vode - kaže Babić.
KG vodovod ima ekipu i ljude ( khm, khm ) koji otkrivaju gde je pukla cev ( i ako se ne vidi ) pa je to moglo da bude sprečeno odavno, a samim tim i smanjena dugovanja
Selo, koje pripada opštini Batočina, rešenje za svoj problem vodosnabdevanja mora da traži u Kragujevcu. Kako saznajemo od pomoćnika predsednika opštine Batočina Srđana Biorca, pre tri dana je doneta odluka da se pitanje vodosnabdevanja Badnjevca preda kragujevčkom „Vodovodu i kanalizaciji“.
- Osnovni dug za vodu, bez kamate, iznosi 3,5 miliona dinara. Nadamo se da će do Svetog Nikole ovom selu, koje je veliko, biti uključena voda. Tokom naredna dva dana naći ćemo rešenje sa kojim će meštani dobiti vodu, koju će da plaćaju prema potrošnji po ceni koja važi za sve građane Kragujevca, ali umanjenu za deo koji odlazi na troškove kanalizacije, koju oni nemaju. Računaće se i deo troškova koji spadaju u ranija neisplaćena dugovanja, ali će to biti raspoređeno na plaćanje na rate za narednih pet godina - kaže Biorac.

Inače u toj istoj vesti se nalazi i odgovor na zapenušane optužbe protiv onih ''koji se busaju u prsa kragujevačka'':
Ilija Mikić (62) u svojoj porodici ima deset članova.
- Godinama nemamo vodu. Gradski vodovod je zavrnuo slavine još 2002. godine
Nadam se da će sve da se sredi na dobrobit građana mog komšijskog sela
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 11.12.2009

Re: Qq mariopan...

Eto, viš' kako može da se nađe rešenje...
arianna arianna 22:12 11.12.2009

Trol

nema veze sa temom ali je slika i prilika naše stvarnosti

kad mogu direktori bez diplome, onda ispada da može i Badnjevac bez vode

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 11.12.2009

Omega,

blog nisam pravila od te vesti, nego od mojih raznih tamo koji su u panici već više od mesec dana...ali sam taj članak videla, u Blicu, Politici...negde...i kad smo već kod podvučenog, što reče taj Biorac, a rekao je to ako dobro pamtim datum članka, npr. 9.12. prođoše već ta dva dana...a sa'će i vikend, a vikendom se ne radi...a vode još nema. Dobro su se i setili da predaju problem kragujevačkom vodovodu, vozaju u Batočini seljake već godinama. Da nije sad pukla tikva i nastao haos sa ovim zavrtanjem, vozali bi ih u nedogled, a seljaci bi i dalje koristili katastrofalnu vodu. Kažem ti, na batočinskom sajtu opštine reči jedne nema o Badnjevcu i vodi, kao da su na susednoj planeti, a ne desetak kilometara dalje. Naravno, niko nikog neće u batočinskim vlastima priupitati za junačko zdravlje povodom Badnjevca i ljudi koji su tamo godinama pili sanitarno neispravnu vodu.
Šta čiča Ilija govori, ne bih znala, jerbo selo nema gradski vodovod...nego se napaja seoski vodovod iz bunara koji su pod Lepenicom...
Ali, pridružujem se tvojim solidarnim željama, pa kad i kod mojih rođaka, što su mi i komšije, prokaplje već jedared ta voda, da mi dođeš na kafu. Na plac. Pod kajsiju
mariopan mariopan 22:16 11.12.2009

Re: Qq mariopan...

Jelica Greganović
reči nemam...pa, dobro bre, ima li ispravne vode igde u Srbiji, sem u većim gradovima? Dobro, malo preterujem...ali, zaista...

Ne znam možda ima Beograd a za nas u Banatu kažu da takvu vodu ima cela Panonska nizija. I u Mađarskoj, bar tako kažu možda da nas uteše?
One vaše dečice mi je najviše žao Ovde se za decu obavezno kupuje voda, to svi rade, ali deca jedu ono što se kuva sa ovom vodom pa opet dođemo na isto

A kako je strašno nemati vodu najbolje znamo svi mi kada nam za kratko nestane, pa niti da se okupaš, ni sudove da opereš ni ručak da skuvaš - ništa.

Strašno je nemam reči i što se to već jednom ne rešava nego svi ispaštaju.
omega68 omega68 23:11 11.12.2009

Re: Omega,

stvarno mi nije bila namera da truciram ( izvinjavam se onima koji nemaju Vujakliju pored sebe ), nego sam hteo da ukažem da nije sve to tako jednostavno.Naravno zbog toga nije lakše ljudima koji se muče kao Isus

kad i kod mojih rođaka, što su mi i komšije, prokaplje već jedared ta voda, da mi dođeš na kafu. Na plac. Pod kajsiju

Vala 'oću
Muca u Cvetojevcu već napravio kultno mesto za poslenike kulture, ti napraviš u Badnjevcu, ja tu u komšiluku i još da izađemo kod Coleta u novinama...
ne pijem ćelavu kafu.može samo sa gore spomenutom kajsijom
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:31 11.12.2009

Re: Omega,

ne pijem ćelavu kafu.može samo sa gore spomenutom kajsijom


Ta kafa se zove "kafa udovica", a moze li dunja ? :)
omega68 omega68 23:54 11.12.2009

Re: Omega,

a moze li dunja ?

može
svaka
miloradkakmar miloradkakmar 00:28 12.12.2009

Re: Qq mariopan...

Jelica Greganović
reči nemam...pa, dobro bre, ima li ispravne vode igde u Srbiji, sem u većim gradovima? Dobro, malo preterujem...ali, zaista...

Izgleda da nema.
U mojoj opštini već šest godina , voda iz mesnih vodovoda je zabranjen za piće, zbog prekomerne količine arsena, međutim ljudi je piju, koriste za kuvanje i plaćaju kao da je najzdravija. Auto-cisternom se dovozi voda iz Novog Sada i sipa u stacionarne cisterne, međutim retko ko je koristi, jer kažu da je naša voda mnogo ukusnija.
Za ovih šest godina parama koje su date za auto i stacionarne cisternu, njihovo čuvanje i održavanje, i svakodnevno dovoženje vode mogla se napraviti,ili započeti, fabrika vode.
Gde je politički interes jači, šta drugo pomisliti, grade se fabrike vode, a opština sa 30 hiljada stanovnika se zaobilazi iako je prekomerno prisustvo arsena u vodi ovde mnogo ranije konstatovano.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:05 12.12.2009

Re: Omega,

Pusti kajsiju, da vidiš što su mi ispekli ove godine šljivu...rukom brana, koštice vadili, ko mleko...da ti se javim kad dođem u Badnjevac, pa da idemo u Cvetojevac da vidim kulturni punkt, a i Coleta da pozovemo da nas turi u novine, nisu ni naša usta rutava. Samo još voda da prokaplje...izem im i vodu.
blogovatelj blogovatelj 07:27 12.12.2009

Re: Omega,

izađemo kod Coleta u novinama


Kaze se "da ispadnete u novine" kol'ko ja znam...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:39 12.12.2009

Re: Qq mariopan...

U mojoj opštini već šest godina , voda iz mesnih vodovoda je zabranjen za piće, zbog prekomerne količine arsena, međutim ljudi je piju, koriste za kuvanje i plaćaju kao da je najzdravija

Dakle, zaista mada, naravno da to mogu da razumem, to je isto kao što je onaj deo Badnjevčana koji je imao vodu do pre mesec dana, tu vodu pio i sa njom kuvao, pojili stoku, bašte zalivali, bez obzira na upozorenja zdravstvenih inspekcija. Naravno da su je i plaćali...
Auto-cisternom se dovozi voda iz Novog Sada i sipa u stacionarne cisterne, međutim retko ko je koristi, jer kažu da je naša voda mnogo ukusnija.
lavandablue lavandablue 16:00 12.12.2009

Re: Qq mariopan...

... Ovde se za decu obavezno kupuje voda, to svi rade, ali deca jedu ono što se kuva sa ovom vodom pa opet dođemo na isto


i ja sam iz Banata, a mi za kuvanje u domacinstvu vec nekoliko godina koristimo kupovnu vodu, iz onih pakovanja od 5l.
zdravlje nekad nema cenu, ali kako za koga.



Jelica Greganović Jelica Greganović 18:07 12.12.2009

Re: Qq mariopan...

Daklem, zaista...pa, baš zato što zdravlje nema cenu bi trebalo da svi imaju vodu, pre svega upotrebljivu za piće, kuvanje...
lavandablue lavandablue 00:13 13.12.2009

Re: Qq mariopan...

Daklem, zaista...pa, baš zato što zdravlje nema cenu bi trebalo da svi imaju vodu, pre svega upotrebljivu za piće, kuvanje...


NAravno. ALi u Vojvodini je generalno takav problem sa vodom koja je na takvom tlu da je oduvek bila puna teskih metala i arsena,
tako da nam ili preostaje da takvu vodu pijemo (i da rizikujemo razne bolesti, a spisak je podugacak - pocevsi od nervnih bolesti, sto je i dokaz zasto u Vojv. ima toliko nervnih bolesnika, kao i bolesnih od kancera, bubrega, jetre, zuci, reumat. atritisa...) ili da je kupujemo za pice i kuvanje i tako osiguramo sebi zdravlje.

Fabrika vode bi resila stvar, ali bi njena cena bila mnogo visa, i pitanje je da li vecini ljudi to ne bi bio luksuz da se vise (od npr. 2) puta dnevno okupaju ako treba, sa vodom koja mnogo vise kosta...
(Btw, sto se mene licno tice, nasa vojvodjanska voda je mnogo bolja za kozu, jer kad se kupam npr. u N.Sadu ili Bg koza mi je isusena, i primeti se razlika.)

SA ovim seocetom, koje verovatno nije jedini takav slucaj u srcu Srbije, koliko shvatam, generalno je problem, sto je voda zagadjena zbog industrije koja nije brinula o zivotnoj sredini...
ili sam nesto propustila?

Takodje, po mom misljenju, mnogo je veci i alarmantniji problem ako je voda zagadjena od teske industrije, nego da je po svom prirodnom sastavu takva kakva jeste...
Mi u Vojvodini, eto imamo losu vodu, al imamo mnogo bolje neke druge stvari, i ja se licno ipak ne bunim.

Ali ovi jadni ljudi iz B. sigurno imaju itekako zbog cega da se bune.

mirelarado mirelarado 22:12 11.12.2009

Поразно!

Када смо коментарисали онај пост у марту, Јелице, ипак сам се надала да ће се нешто покренути и проблем Бадњевчана решити.

А оно са зла на горе! Вода је најелементарнија људска потреба. Искључење воде (макар и техничке) равно је злочину. :((((
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:16 11.12.2009

Re: Поразно!

Slažem se mirelado...ali stvarno ne znam šta je gore, da li da tako dugo već nemaju vode ili da im vodu nisu zavrnuli, pa da su i dalje koristili onu katastrofu od vode Na brdu gde žive moji najbliži rođaci, vode i tako nema već godinama, tu i tamo poteče neko čudo iz česme i nestane...tako da su oni siroti već navikli...kada i ako dobiju konačno upotrebljivu vodu, to će za njih biti korak u 20., izvinjavam se 21. vek
Vlasta92 Vlasta92 22:32 11.12.2009

Re: Поразно!

Eh, 21. vek....Pa jel ta budućnos' nekom dobra donela? Šta će im voda, sigurno imaju neku svoju, planinsku, ne? A i malo ih je, nije neko glasačko telo. A ti, sačuvajmebožeisakloni, samo dižeš halabuku bambadava.
mirelarado mirelarado 22:34 11.12.2009

Re: Поразно!

Знам да проблем није једноставан, али увек се разбесним кад видим да се ништа не предузима како би се решио. Оне што су их Бадњевчани правилно изабрали принудно бих преселила у Бадњевац, па би се можда изнашло и решење! Барем да редовно долази цистерна с водом за пиће, док се не предузме нешто озбиљније. Чини ми се да би то било јефтиније од угроженог здравља 1165 људи.
jesen92 jesen92 00:27 12.12.2009

Re: Поразно!

Jelice, vazno je da problem dosao do tacke posle koje nema nazad....nesto mora bar da pocne da se resava a to je opet nesto u odnosu na nista...seljaci treba da traze cisterne sa vodom dok se problem ne resi...Sada je najvaznije da se ne pije zagadjena voda i da se sa njom ne polivaju baste i poji stoka....Pozdravi tecu, njegov udeo u svemu nije mali....svaka mu cast gde je sve stigao...

btw...nisam mnogo na blogu pa ne znam da li je "procurela" vest da je nas drug i blogokolega Cole pokrenuo dnevni list sumadijapress ciji prvi broj treba da se pojavi ovih dana....medjutim, online izdanje vec radi pa koristim priliku da ga preporucim...izgleda svetski a nase...
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:12 12.12.2009

Re: Поразно!

Nema darling tamo planina, više onako brda, zaljuljano...ima tu i tamo neki izvor po šumama, al sa sve stanovnicima u formi žapčića, a i ko će da se maje po tim gudurama, mož il nešto da te izede na putu ka vodi, el nedajbože da te odstreli krivolovac dok se probijaš kroz žbunje i mrdaš rogovima...a i ko da vuče vodu ko Kosovka devojka do kuće...izem ti 21. vek. Ima Lepenica...al kako bih ti rekla...ona od zagađenja već dugo sve manje ima dodirnih tačaka sa tim, tekućim, stanjem vode...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:49 12.12.2009

Re: Поразно!


Sada je najvaznije da se ne pije zagadjena voda i da se sa njom ne polivaju baste i poji stoka

Ovo sada kako je, tj. više od mesec dana, ja mislim da su Badnjevčani došli u fazu u kojoj kad bi im iz česmi potekla fluorescentna voda oni bi je pili...vode sad nema uopšte.

Pozdravi tecu, njegov udeo u svemu nije mali....svaka mu cast gde je sve stigao...

Hoću, eno ga u Badnjevcu iako je zima i vode nema...jurcao je siroma' gde sve nije, zbog te vode...pomagala mu i ja i ovdašnji dobri ljudi, ali džaba...

Bata Cole se ovde još nije falio, ali očekujemo, ja sam nešto načula http://www.sumadijapress.com/index-p68-ni347-c68.html
blogovatelj blogovatelj 14:55 12.12.2009

Re: Поразно!

Bata Cole se ovde još nije falio, ali očekujemo, ja sam nešto načula


Tekst na datom linku je Iz pouzdanih izvora...
Ali ne izvora vode, nego izvora informacija ;;;
jesen92 jesen92 16:40 12.12.2009

Re: Поразно!

Ovo sada kako je, tj. više od mesec dana, ja mislim da su Badnjevčani došli u fazu u kojoj kad bi im iz česmi potekla fluorescentna voda oni bi je pili...vode sad nema uopšte.
...to je normalno posle mesec dana bez vode ali je to ipak dobro jer se nazire pocetak resavanja problema....Iz razgovora sa tecom ja sam shvatila da i on misli da je zatvaranje vode novi pocetak.....u razgovoru sa "nekima" za koje sam mislila da nesto mogu da urade, dobila sam informaciju da po nekom "najnovijem" zakonu/pravilniku i seoske vode moraju redovno da se kontrolisu pa mi je cak jedan "obecao" da ce badnjevcu da zavrnu slavinu sa zagadjenom vodom....da ne bude zabune, nisam ja neki faktor da bi to neko zbog mene uradio nego je prosto doslo vreme da se i ta pitanja polako resavaju........mislim, posto bi smo i mi u EU...

BTW....Prvi proj stampanog izdanja sumadijapressa treba da se pojavi u ponedeljak 14.12.....Ako se vec Cole ne hvali ajd mi malo da ga hvalimo...stvarno mislim da mu je poduhvat hrabar i zato za sumadijapresss...
sentinel26 sentinel26 18:57 12.12.2009

Re: Поразно!

Jelica Greganović
Bata Cole se ovde još nije falio, ali očekujemo, ja sam nešto načula http://www.sumadijapress.com/index-p68-ni347-c68.html
ŠUMADIJAPRESS
Impressum
Permanentni link | Štampaj

Direktor:
Ljiljana Palibrk

Glavni i odgovorni urednik:
Branislav Cole Kovačević

Što zavijate kao
Kiša oko Kragujevca
Voda oko Badnjevca
Za glavno-uredničke prilike
Coletu sve čestitke !

S.26
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:27 13.12.2009

Re: Поразно!

ali je to ipak dobro jer se nazire pocetak resavanja problema

To je jedina sreća u ovoj nesreći, da se konačno mrdnu stvari sa mrtve tačke, da seljaci konačno dobiju vodu i to upotrebljivu vodu.
A, vidi...kako ne bi hvalili knjaza Coleta
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:29 13.12.2009

Druže sent,

Što zavijate kao
Kiša oko Kragujevca
Voda oko Badnjevca

Nenametljivo, diskretno, znaš kako su Šumadinci suFtilni

Za glavno-uredničke prilike
Coletu sve čestitke !

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:42 11.12.2009

selo moje

Bas ne volim kad nesto moze da zalici na podilazenje ali jbg
Nije podilazenje ali stvarno je taj Badnjevac srecan sto je Jelica iz njega (ako bih rekao sto ima Jelicu bilo bi bas ...:))
Zaista, mnogo sela u Srbiji ima uzasan problem sa vodom i to je nekako prihvaceno kao normalno stanje.
Selo moje ( a lepse je od Pariza garant) je jedno od tih. U letnjim mesecima nema uopste vode. Pije se voda dovezena u plasticnim kantama ko zna odakle i ko zna kad. Zalivanja nema, stoka se napaja iz cistereni koje inace sluze za odvoz tecnog stajnjaka (osoke) opranih tek toliko da ne smrdi toliko da stoka odbija vodu i smatra se cistom...Licna higijena, kupanje....nista me ne pitajte, zamislite.
Vodovod postoji ali ne i voda u njemu...cevi su od azbesta i kad neko nekim slucajem i pusti vodu kroz njih onda nastane stampedo ko ce koji ventil da zavrne a koji da odvrne da bi vodu usmerio u njegov krak...seku se ventili, strazari pored njih, fizicki obracuni..znam da je tesko poverovati ali najcudnije je sto tu nikom nije nista cudno..tako se radi godinama i u skoro svim okolnim selima i ...zivi se...
I niko za to niti zna niti ga zanima...a fantasticna tema za kampanje i uvek prolazi ta prica, ali uvek...
Sad se za Badnjevac bar zna ali za selo moje....... (a lepse je od Pariza garant)
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:20 12.12.2009

Re: selo moje

Fala ti hoochie,
nego davaj i ti tu priču o svom selu, bolduj da se vidi, štampana slova da oči istera, ništa sproću nemam, na kraju krajeva ovo jeste priča o Badnjevcu, ali ima badnjevaca kanda poviše, ako nigde drugde ono ovde, kačite. Ovo što ti pišeš je stvarno muka, bruka i sramota. I ne sumnjam da je lepše od Pariza

A, vidi Badnjevca kaki je lep
http://www.badnjevac.com/pejsazi%202.htm
http://www.badnjevac.com/badnjevac%20u%20slici.htm
http://www.badnjevac.com/po%20selu.htm

al najbolje od svega je na ovom badnjevackom sajtu "pisite nam", dole u dnu strane...probajte, kliknite, pa pogledajte koji se subject ispiše
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:58 12.12.2009

Re: selo moje

pa pogledajte koji se subject ispiše



ipak ste nasi


Pa kak'i ste tak'i ste :)



nego davaj i ti tu priču o svom selu, bolduj da se vidi, štampana slova da oči istera


A 'nako malo kriva i coskasta :)

Trebao bih, mislio, al lenjost....mozda i bude
Hvala ti

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:52 12.12.2009

Re: selo moje

Nema na čemu "hvala", očito da ovo nije samo priča o Badnjevcu, badnjevaca kanda ima poviše i dok ih ima priča o čistijoj Srbiji ne pije vodu...bukvalno.
milisav68 milisav68 12:54 12.12.2009

A šta je sa bunarima?

Ne bih želeo da me se shvati pogrešno, ali znam da je u mom kraju koji je nekih 40-ak kilometara severnije od Badnjevca, gde je uradjen vodovod, seljaci su od bunara pravili septičke jame pa su se zagadili svi bunari u okolini.U selima gde nije "prošao" vodovod su na bunarima postaviljeni hidrofori i svi imaju relativno čistu vodu za piće(koliko je to moguće u današnje vreme).
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:10 12.12.2009

Re: A šta je sa bunarima?

seljaci su od bunara pravili septičke jame

I sad ispada da je bolje tamo gde vodovod nije prošao
Biljana 77 Biljana 77 18:43 14.12.2009

Re: A šta je sa bunarima?

od bunara pravili septičke jame

To je uradio sedamdesetih i jedan komšija kod nas u Palanci u Kralja Petra (vodovoda je već uveliko bilo, a mislim i kanalizacije) pa je čitav komšiluk, uključujući i mog dedu, zatrpao bunare u strahu od potencijane zaraze.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:21 14.12.2009

Re: A šta je sa bunarima?

Dobro je prošao, mogli su i njega da zatrpaju kakvu štetu je napravio.
Biljana 77 Biljana 77 15:50 15.12.2009

Re: A šta je sa bunarima?

Dobro je prošao, mogli su i njega da zatrpaju

Trebalo je da ga prebiju pa da ga zatrpaju. Ali koga briga.. Prošle godine u istočnoj Srbiji raznorazne firmice potrovale nekoliko reka i nikom ništa..
ivana23 ivana23 19:32 12.12.2009

***

hajkula1 hajkula1 00:42 13.12.2009

Nemam reci


Ni ova voda u beogradskom vodovodu nije bas kako se misli. Poznanici koji su i ranije, pa i pre par godina, radili na rekonstrukciji Makisa, kupuju vodu za pice. Ne samo zbog azbestnog naselja.

Zalosno je to, sto zdrave vode u Srbiji ima dosta a zemlja zedna. Sto se ta voda zagadjuje nemilosrdno. A onda voce i povrce i ostala hrana, stigne i na nas sto.

Mozda da pisemo ministarstvima, skupstini, svakodnevno da ih pitamo, pritiskamo?


Jelica Greganović Jelica Greganović 01:32 13.12.2009

Re: Nemam reci

Ponekad zaista pomislim da je možda najbolje da ne znamo šta pijemo i jedemo...mada mislim da je priča sa flaširanom vodom navlaka...neka me ispravi ko više zna...koliko znam, voda u Bgd je sasvim zadovoljavajućeg kvaliteta, ali izgleda da se svašta sa istom dešava po ostatku Srbije, samo kad pogledam iskustvo Badnjevca i druge ovde pomenute slučajeve, zaista onda - šta li ti siroti ljudi piju i šta li svi zajedno jedemo
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 02:43 13.12.2009

...

Samo ti diži bune, eno ti se komšika Evda nadigla i ona oće da ide da se buni što "njojzini" Badnjevčani takvu muku muče...
Kupatilo joj daleko, dvorište nije videla mesec dana, al kad "Jelica devojka" piše, mora da je muka.... I ona će da protestuje ako ustreba...

Ljubimo te obe, Jelico devojko!!

Djina
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:42 13.12.2009

Re: ...

Fala vi, slatke moje
i pozdravi mi Evdu...pa, još ovo "devojko" uz Jelice, vidi...tako me mazi po egu...ljubi je Jelica.
Zna Evda šta je muka bez vode, nije Evda od juče. Pa, još zimnje doba.
alzabo alzabo 01:25 14.12.2009

Badnjevac nema vodu vise od mesec dana?!!!

U cilju tacnosti informacija, moram da ispravim autorku teksta. Delovi Badnjevca nemaju vodu skoro mesec, dok neki delovi, poput ovog u kojem ja zivim, nemaju vodu od 14. maja. Celo leto smo vukli kolica natovarena balonima sa vodom.... A vucemo se i sada. Zna li neko ovde kako je kada se kupate posipajuci se vodom, iz lonca?
Najvecu krivicu zbog ovakvog stanja ima izvesni Ćira, koji je zarad licne koristi, izbegavao da pitanje vodovoda pokrene i obavesti nadlezne institute.
Inace Cira je inkasant, koji je kupio 3 automobila, odkad je na toj poziciji.
Jednom recju lopov.
pozzz za sve iz Bdnj.:)
jesen92 jesen92 02:27 14.12.2009

Re: Badnjevac nema vodu vise od mesec dana?!!!

...najzalosnije je sto se sve uvek vrti oko nekog Cire....
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:54 14.12.2009

Re: Badnjevac nema vodu vise od mesec dana?!!!

U cilju tacnosti informacija, moram da ispravim autorku teksta. Delovi Badnjevca nemaju vodu skoro mesec, dok neki delovi, poput ovog u kojem ja zivim, nemaju vodu od 14. maja.

U stvari, alzabo, još tačnije je da vodu neki delovi Badnjevca samo povremeno dobijaju, već godinama.

Zna li neko ovde kako je kada se kupate posipajuci se vodom, iz lonca?

Znam ja, samo tako i mogu da se okupam kad odem kod mojih. Već godinama.

Najvecu krivicu zbog ovakvog stanja ima izvesni Ćira, koji je zarad licne koristi, izbegavao da pitanje vodovoda pokrene i obavesti nadlezne institute.

Ne znam za Ćiru, ali moj teča već godinama ide od vrata do vrata, od opštinskih, preko okrugžnih, do vrhova republičkih vlasti i nosi sa sobom džak inspekcijskih nalaza, koji svedoče o katastrofalnom stanju te vode...i - ništa. Tako da se ne može reći da nadležni nisu obavešteni.

I, hvala ti što si se javio , konačno neko iz samog Badnjevca.
alexlambros alexlambros 13:15 14.12.2009

voda voda

1165 ljudi u srcu Srbije nema vode


a ovamo Srbija po rezervama vode medju ne znam ni ja koliko drzava na svetu, te imamineralnih izvora u kuce da ih sprovodimo, te ovo, te ono .... samo suplje price a niko nista ne radi ...

inace, Racha, gde radim, takodje ima ogroman problem sa vodom ... takodje nije za pice, puna je nekih bakterija i cudesa

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 14.12.2009

Re: voda voda

Al' te ogromantne količine vode se čuvaju jer posle kad dođe nemanje i kad cena vodi skoči u troskoku, mi ćemo tada da izvučemo to blago i da budemo glavni šefovi. Do tada mora malo da se potrpi...malo bakterija...šta sad...nismo od šećera...i da se prištedi, ne mora baš svakog meseca da se ima voda
NNN NNN 21:41 16.12.2009

Podrška

Mislio sam da je Badnjevac veći.
Nekad (onih groznih godina) su imali drugoligaša (ili prvoligaša) u fudbalu.
Sad nemaju ni vodu
Znam kako to izgleda na obodu Šumadije...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:22 17.12.2009

Re: Podrška

Jes imao prvoligaša, ali nije veći...mada, s obzirom na to kako svi odlaze iz sela, koja su sve praznija i napuštenija, Badnjevac je sasvim pristojno veliko selo, ima školu, obdanište, crkvu, poštu, prodavničicu i stadiončinu...ono što je najvažnije - ima dovoljno dece za taj vrtić i školu. Samo vode nema.
Badnjevac nije na obodu, nego u srcu Šumadije, koja je do'nomad bila i srce Srbije. Mada, što se mene tiče taj unutrašnji organ je ostao tamo gde je uvek i bio

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana