Porodica| Život

Između rafova

selica_nena RSS / 24.12.2009. u 15:46

Ima kod mene u komšiluku jedan mini market koji u žargonu zovemo Šupa. Nije to bezveze, stvarno je ofucana i štrokava i sve u njoj bazdi na buđ, a i prodavačice im se nekako utopile u enterijer, pa ne znaš od čega ti je veća muka – od njih ili robe kojoj je odavno istek’o rok. Dobro mesto za izbegavanje, al’ nekad ti lakše tu da svratiš, nego da šipčiš do grada i čekaš u beskrajnom redu sterilisanog mega marketa za kilo ’leba i litar mleka.

Onomad čujem da su promenili vlasnika i da je sad na mestu legendarne Šupe, jedan od onih slatkih porodičnih  dućana. I odem da se lično uverim. Stvarno, već na prvi pogled sve deluje sasvim pristojno. Novi rafovi puni raznovrsne robe, cene umerene, a prodavačice dočekuju kupce osmehom. Taman sam zinula da ih pohvalim, kad me preseče galama neke žene:

-          Evo ti je kurva, mamu ti kurvarsku Je l’ ti ta piše ljubavne poruke? Šta si mislio, da je neću naći? Je l’ ti sad jasno što sam te terala da me voziš od radnje do radnje?

Pa utanjenim glasom, imitirajući,  nastavlja:

-          Gde si ljubavi? Gde si ljubavi? Moj ti čovek ljubav, a? Moj? Ti ćeš mog čoveka da otimaš, đubre pokvareno?!

Kasirka se pridigla, mi kupci izvijamo vratove i izvirujemo iza rafova, a ona druga prodavačica se zavukla u ćošak između police sa hlebom i frižidera, savila glavu i ne progovara. Kraj usplahirene žene što se dere stoji čovek i umorno ponavlja:

-          Nemoj pred svedocima, može da te tuži. Nemoj pred svedocima…

Žena, kao da ga ne čuje, nastavlja svoj monolog:

-       Šta ti je s licem, kurvo? Kaži ljudima ko te tako unakazio? Ajde kaži! Mislila si da neću da te nađem, a? Mislila si da mi je dosta što te muž umlatio. E sad ćeš da vidiš šta su batine! Ima krv da propišaš kad te ja do’vatim. Ima da propištiš svaku suzu koju sam isplakala. I ja i moja deca, đubre pokvareno!

I zaleće se na prodavačicu šakama, čupa je za kosu, šutira i psuje, psuje… Pominje decu i kuću i kola koja je krvavo otplaćivala. Muž jedno vreme stoji pored njih i samo gleda, pa se i on umeša. Odvaja ženu, nešto joj tiho govori, a ona se otima. Plače i kune i njega i tu što joj se u brak umešala. I preti da će ih oboje zapaliti. Pa se izvi iz njegovih ruku i pljunu ga posred lica.

-          Šta je, pizdo muška? Plačem, pa šta ako plačem?  I ti si plak’o kad sam ti uhvatila poruku. Jesi plak’o si i molio me da te ne ostavljam. Šta si mislio, da neću pred svetom da se brukam? E ’oću. I u zatvor ću da idem, ako treba, al’ ću prvo krvi da ti se napijem. I tebi i tvojoj drolji. Nek ti se ceo svet smeje što si pizda obična. Pi-zda, pi-zda!

On podiže ruku, zadrža je u vazduhu, oklevajući, pa je udari tako da se skljokala u frižider sa mlekom i jogurtom. I izađe iz prodavnice. Žena se iskobelja iz onog frižidera, preteći procedi uplašenoj preljubnici da nisu još završile i istrča za mužem. Niz kaput joj se cede prosuto mleko i kisela pavlaka i ostavljaju lepljiv trag po prodavnici. I nama, slučajnim svedocima.

Ostavila sam punu korpu na kasi i otišla do mega marketa. 



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 16:32 24.12.2009

Wow!

Koja priča.

Ne znam kako bi ja reagirala...
selica_nena selica_nena 16:54 24.12.2009

Re: Wow!

Verovatno zbunjeno, ko i mi ostali. Stojiš i gledaš, kao neki film, i mota ti se po glavi sto pitanja. Koliki je očaj te prevarene žene? Zašto joj je veći krivac ta švalerka, od onog ko je izneverio bračni zavet? Ima li, uopšte, smisla? Šta onaj čovek misli? Kako li se tek biju kad nema publike?... I na kraju ti ostane jedno jedino pitanje - da li može to da se "preboli" i nastavi zajednički život?
topcat topcat 17:56 24.12.2009

Re: Wow!

selica_nena
Verovatno zbunjeno, ko i mi ostali. Stojiš i gledaš, kao neki film, i mota ti se po glavi sto pitanja. Koliki je očaj te prevarene žene? Zašto joj je veći krivac ta švalerka, od onog ko je izneverio bračni zavet? Ima li, uopšte, smisla? Šta onaj čovek misli? Kako li se tek biju kad nema publike?... I na kraju ti ostane jedno jedino pitanje - da li može to da se "preboli" i nastavi zajednički život?


Pa nije švalerka "veći" krivac, ali je mogla reći "ne" oženjenom čovjeku, ne sudjelovati, ne slati ljubavne poruke, ne podgrijavati situaciju...može se. Pitanje kakva je situacija doma i što je dovelo do toga da je muž odšetao.
Ne znam da li se može preboljeti - eventualno pogurati pod tepih i nadati se da će nestati.
selica_nena selica_nena 18:20 24.12.2009

Re: Wow!

Ne znam da li se može preboljeti - eventualno pogurati pod tepih i nadati se da će nestati.


To i pitam, Ket - kako nastaviti dalje i da li ikad nestane?
Toliko je sličnih priča, ovo je samo jedna na koju sam neželeći naletela. Često slušam od raznih žena: "Eto, i onaj moj je imao izlet, jurcao okolo, neka mu zavrtela pamet. Htela da ga odvoji od mene i dece... Zaludela ga... Umešala mi se u brak..."
A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?
maksa83 maksa83 19:33 24.12.2009

Re: Wow!

A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?

Priroda je muškarcima dala penis i mozak, ali ne i dovoljno krvi da oba rade u isto vreme.
selica_nena selica_nena 20:06 24.12.2009

Re: Wow!

Priroda je muškarcima dala penis i mozak, ali ne i dovoljno krvi da oba rade u isto vreme.


Dobar izgovor para vredi.
drug.clan drug.clan 20:11 24.12.2009

Re: Wow!

maksa83
A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?

Priroda je muškarcima dala penis i mozak, ali ne i dovoljno krvi da oba rade u isto vreme.



los izgovor

ni za jednu od pomenutih stvari ne treba vise od par kasika krvi
selica_nena selica_nena 20:17 24.12.2009

Re: Wow!

ni za jednu od pomenutih stvari ne treba vise od par kasika krvi


Ih, druže.članu, ne kvari mi iluziju! Lakše mi da mislim da vas je priroda zeznula, nego da ste podlegli pod čari tamonekekasirke svojom voljom.
maksa83 maksa83 20:20 24.12.2009

Re: Wow!

ni za jednu od pomenutih si ne treba vise od par kasika krvi

Ima raznih mozgova i raznih penisa.
myredneckself myredneckself 00:48 25.12.2009

Re: Wow!

selica_nena
Ne znam da li se može preboljeti - eventualno pogurati pod tepih i nadati se da će nestati.


To i pitam, Ket - kako nastaviti dalje i da li ikad nestane?
Toliko je sličnih priča, ovo je samo jedna na koju sam neželeći naletela. Često slušam od raznih žena: "Eto, i onaj moj je imao izlet, jurcao okolo, neka mu zavrtela pamet. Htela da ga odvoji od mene i dece... Zaludela ga... Umešala mi se u brak..."
A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?

eeehhh...davno je meni na početku braka moja pok. svekrva lepo rekla - pazi, B.-evi nisu švalerasti, ali HOĆE ih žene , zato pamet u glavu, uvek zajedno s njim, amin!
smejala sam se u sebi svemu, al' mi polako prešlo u naviku tokom svih ovih godina da odgovaram kad me muž pita hoću li s njim - dabome da hoću! ne brini dušo... mogu ja to sve da poisključujem i ostavim za kasnije, neće poslovi nigde da pobegnu i začas se spremim za izlazak. nego, delovalo sve to i na mene...nepopravljivo više volim da sedim s društvom, nego da rintam po kući
selica_nena selica_nena 01:21 25.12.2009

Re: Wow!

HOĆE ih žene


Aman sestro, što baš te zauzete? Ma pitam bezeveze. Tim ženama je tuđi muž k'o igračka. Može da mu radi šta hoće, on ne sme da pisne, a ubeđen je da je baja.
Nego drži se ti tog svekrvinog saveta, a i ja ću.
maksa83 maksa83 09:46 25.12.2009

Re: Wow!

Dobar izgovor para vredi.

Pazi, ima to i svoju drugu stranu:

"Ćud je ženska smiješna rabota!
Ne zna žena ko je kakve vjere;
Stotinu će promijenit vjerah
da učini što joj srce žudi."

P.P. Njegoš

(Ne mogu da verujem da sam citirao Njegoša...)
selica_nena selica_nena 10:28 25.12.2009

Re: Wow!

(Ne mogu da verujem da sam citirao Njegoša...)


Ni ja, al' ako si. Lepo je on to sročio.
myredneckself myredneckself 11:27 25.12.2009

Re: Wow!

Tim ženama je tuđi muž k'o igračka

to ti pričam!
mrvicak mrvicak 15:20 26.12.2009

Re: Wow!

"Eto, i onaj moj je imao izlet, jurcao okolo, neka mu zavrtela pamet. Htela da ga odvoji od mene i dece... Zaludela ga... Umešala mi se u brak..."
A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?


Ma, to su samo bedni izgovori kojima se muškarci oslobađaju od odgovornosti (bilo sami sebe ili ih drugi tako oslobađaju).
Svašta, ta ko mi može zavrteti glavu ako ja neću... nema otimača/ica srca... svako je odgovoran za svoje postupke... i samo preuzimajući odgovornost i ne krijući se iza izgovora i laži može ostati čovek... a ne postati sisa:)
mrvicak mrvicak 15:22 26.12.2009

Re: Wow!

maksa83
A šta je s njima, muškarcima? Umeju li oni da kažu NE?

Priroda je muškarcima dala penis i mozak, ali ne i dovoljno krvi da oba rade u isto vreme.


:))) dobar pokušaj... pa šta onda? da im svima odredimo stareteljstvo, kao lišenima moći rasuđivanja:)?
maksa83 maksa83 21:02 26.12.2009

Re: Wow!

:))) dobar pokušaj... pa šta onda? da im svima odredimo stareteljstvo, kao lišenima moći rasuđivanja:)?

Ne znam.
Kako bi tačno izgledalo to starateljstvo?

Bejbisiterka? Može. :))))))
blogovatelj blogovatelj 16:33 24.12.2009

Eto...

Propade zarada novom gazdi zbog histerije u lokalu.
Zato svaka firma pri poslovanju voli da je u njenim prostorijama sve smireno i mirisno. Inace pare ne stizu
selica_nena selica_nena 16:55 24.12.2009

Re: Eto...

Da znaš. Kasirka nam se izvinjavala kršeći prste. Šta da ti kažem - opet izbegavam tu prodavnicu.
blogovatelj blogovatelj 22:11 24.12.2009

Re: Eto...

Šta da ti kažem - opet izbegavam tu prodavnicu


Verujem, zato i Ex-Yugoslaviju turisti izbegavaju, jer su deset godina gledali uzas odavde. Mene je nekoliko Kanadjana posle 2005 pitalo da li je bezbedno ici kao turista u Srbiju....
Percepcija i podsvest su neverovatne pojave. A zamisli koliko je to izgubljenih para samo zbog slika rata koje su ljudima sirom sveta ostale u secanju i koji ece da dodju kao turisti u Srbiju i okolinu samo jer misle da je ovde jos pucnjava.
selica_nena selica_nena 22:25 24.12.2009

Re: Eto...

Da, podsvest. Jednom utisnuta ružna slika se stalno vraća kao osnovni obrazac. Što se, bre, lepe slike tako ne vraćaju?
blogovatelj blogovatelj 01:45 25.12.2009

Re: Eto...

Što se, bre, lepe slike tako ne vraćaju?


Pa vracaju se, nego o njima ne razmisljamo jer su lepe.
Svako se seca elog zivota prvog poljupca, prvog leta avionom...
die hard die hard 00:36 26.12.2009

Re: Eto...


Percepcija i podsvest su neverovatne pojave. A zamisli koliko je to izgubljenih para samo zbog slika rata koje su ljudima sirom sveta ostale u secanju i koji ece da dodju kao turisti u Srbiju i okolinu samo jer misle da je ovde jos pucnjava.


Pa zar nije?
selica_nena selica_nena 00:50 26.12.2009

Re: Eto...

Pa jeste.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 17:00 24.12.2009

...

Kako bi ja slatko nalupala tu histeričnu supruguuuuu, joooj, evo me svrbi dlan!!
Šta joj je ta žena kriva?
Vara te muž?
Pa to je problem tebe i tvog muža!! Da nije ta kasirka, bila bi neka druga, zar ne?

Juh!

Djina
selica_nena selica_nena 17:40 24.12.2009

Re: ...

Šta joj je ta žena kriva?
Vara te muž?
Pa to je problem tebe i tvog muža!! Da nije ta kasirka, bila bi neka druga, zar ne?


E, Đina, ne misli ona tako. Lakše joj da svali krivicu na tu drugu, nego da se suoči sa saznanjem da je muž vara. Inače smo, mi žene, sklone da pre osudimo drugu ženu nego muškarca.
Mene samo kopka kako posle svega nastave zajednički život?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:47 25.12.2009

Re: ...

Mene samo kopka kako posle svega nastave zajednički život?

ja ne bi mogla da živim dalje sa takvim čovekom kome mrda rep non-stop (moja baka je tako govorila za promiskuitetne ljude). a ima ih dosta koje progutaju to sve i ostanu. poznajem dosta njih. ne verujem da su srećne.
ja preljubu brale ne mogu da oprostim, nikako!
selica_nena selica_nena 17:37 25.12.2009

Re: ...

a ima ih dosta koje progutaju to sve i ostanu. poznajem dosta njih. ne verujem da su srećne.


I prave se da je sve kako treba, ljubav cveta k'o nikad pre... Ah, znam ih i ja podosta. A nikad stvarno ne oproste i ostatak života provedu u strepeći od nove prevare.
die hard die hard 00:38 26.12.2009

Re: ...

ja preljubu brale ne mogu da oprostim, nikako!

Al ipak, samo jednu?Svoju ili njegovu, nebitno.
selica_nena selica_nena 00:53 26.12.2009

Re: ...

Njegovu nikako. Svoju? Ma, bre, zašto? I čemu?
lucidalina lucidalina 08:06 26.12.2009

Re: ...

Pa to je problem tebe i tvog muža!! Da nije ta kasirka, bila bi neka druga, zar ne?

pa da
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:04 24.12.2009

Hm....

...šta reći, sem da je šupa bila bolja.
Kao i bravar, uostalom.
selica_nena selica_nena 17:42 24.12.2009

Re: Hm....

hehe, i smrdljiva i buđava i dosadna. Al' mirna.
Hvala, g-sn Stojković
niccolo niccolo 17:13 24.12.2009

Hm,

I u zatvor ću da idem, ako treba, al’ ću prvo krvi da ti se napijem.

bezveze...ja bih lično tražio bolji razlog da idem u zatvor ako mi se već ide...
miloradkakmar miloradkakmar 17:34 24.12.2009

Re: Hm,

niccolo
I u zatvor ću da idem, ako treba, al’ ću prvo krvi da ti se napijem.

bezveze...ja bih lično tražio bolji razlog da idem u zatvor ako mi se već ide...

Verovatno ne znaš kako je kad padne mrak na oči.
To prepoznajem kod razjarene ponižene žene.

P.S. Izvini nikolo. Odlična priča neno.
selica_nena selica_nena 17:46 24.12.2009

Re: Hm,

Hvala, Milorade.

bezveze...ja bih lično tražio bolji razlog da idem u zatvor ako mi se već ide...

Niccolo, ona je u zatvoru propalog braka. A ne izlazi joj se odatle.
niccolo niccolo 22:49 24.12.2009

Re: Hm,

Izvini nikolo


Verovatno ne znaš kako je kad padne mrak na oči.

Razumem ja to, međutim moja poruka je ne treba tako. I svestan sam da nije lako i da mnogi ne mogu, ali svejedno...
Niccolo, ona je u zatvoru propalog braka. A ne izlazi joj se odatle.

Odlična definicija...
Biljana 77 Biljana 77 18:07 24.12.2009

Uh!

Muka... Njoj je lakše da okrivi nju.. misli da će tako da sačuva njega. Žalosno je sve to. A toliki bes samo iz očaja se rađa.
selica_nena selica_nena 18:21 24.12.2009

Re: Uh!

Njoj je lakše da okrivi nju.. misli da će tako da sačuva njega.


Da, samo... Zapita li se do kad će ga sačuvati? Do sledeće prilike?
sentinel26 sentinel26 20:42 24.12.2009

Greška

Ostavila sam punu korpu na kasi i otišla do mega marketa.
Ja bih pozvao pretučenu kasirku da dodje i da ona otkuca sve i naplati.

Dao bih joj i savet, da se spremi i da drugi put uzvrati batinama žestoko, obzirom da je napadnuta na radnom mjestu.

Da može slobodno da peca muškarce, jer ona što misli da je onaj njen, nije trebala da ga pusti u rijeku, što ga nije zadržala u svom ribnjaku ako misli da joj nešto treba (vrijedi )..

mariopan mariopan 22:09 24.12.2009

Re: Greška

Ma oboje su cvecke.

Ako je nju muz vec nalupao znaci da je i ona udata? Zasto je samo ona kriva toj zeni? A On?
Ako je on svrljao sada, znaci da bi to radio sa svakom drugom, ova je samo slucajno bila uhvacena, sve neuhvacene se ne broje?
A zasto je prevarena zena pohisterisala? Zar ona ne zna sa kim zivi i kakav joj je muz?
Za sta ce joj on takav?
Da se zove da je njen i da joj donosi platu? Da li je to posteno?

Sta ona zeli da zadrzi u ovom slucaju? Muza? Brak? Kog muza i kakav brak? Takav? Pa dobila ga je bas takvog. Sto se onda dere na javnom mestu i traumira narod oko sebe?

Ne znam sta bi ubuduce ti ljudi rekli jedno drugom, ako nastave zajednicu a to je lako moguce. Oboje ce taj brak nastaviti iz kukavicluka.
Nastavice, recimo , "dece radi"...a onda ce ona da zvoca i da ga gnjavi, da ga mrzi i olajava gde stigne.Zivot ce mu pojesti zvocanjem.
Njemu ce sve cesce da se "slucajno" digne ruka da je ucutka.
Decu u celoj prici niko ne pominje niti na njih zaista misli, oni ce da placu u mraku i da mole Boga da ih spase takvih roditelja .Tako ja vidim nastavak ove ruzne epizode kojoj si slucajno bila svedok.
Bljak.
selica_nena selica_nena 22:24 24.12.2009

Re: Greška

Tu se skroz slažemo, Mariopan. Pokušala sam da zamislim i drugačiji scenario. Recimo, preljubnici zaključe da se onoliko vole i da ne mogu da zamisle ostatak života razdvojeni. Da li bi ih malo tištalo prethodno bračno iskustvo? koliko bi trajala njihova bračna sreća? Da l' bi se, u nekom trenutku kad strast splasne, okrenuli da potraže novu ljubav? Da li, uopšte, čovek treba da ostaje u braku u kom su odavno potrošeni i ljubav i strast i ono malo poštovanja koje te sprečava da drugu stranu povređuješ?
mariopan mariopan 22:48 24.12.2009

Re: Greška

I ja se ovde slazem sa tobom.
Zato sam i postavila toliko pitanja, sa raznih strana, da vidimo sve njih posebno i zajedno.
Te ljubavnike ne vidim zajedno, on nju nijednog trenutka nije zastitio - toliko o onome "ljubavi moja" preko porukica. Znaci, nikakva ljubav tu nije ni bila, malo su hvatali kirvine oboje i u tome uhvaceni. Da nisu uhvaceni to bi radili i dalje.

E, sad smo tu.

Oni oboje nemaju osecaj za druge ljude u svom zivotu, pa otuda i prevara. On je ozenjen a ona udata i varaju svoje partnere a gledaju ih u oci svakog dana. Tu nema ljudskih osecanja ni medju njima, oni su u dusi neposteni i kad tad ce i jedno prema drugom psotupiti na isti nacin.

Ona jadnica sto je sebi dala oduska, ako nastavi tu farsu od braka, zasluzila je da je ima, jer htela je to i dobila je to. Onda neka cuti i neka jede ono sto je sama skuvala. ona je izabrala tog muza, ona ga je uhvatila u preljubi, ona je odlucila da nastavi sa njim - pa sta se onda zali. Ako to uradi.

A mogla je, i jos moze, da ga ostavi, da ga sutne za sva vremena. Iako ga voli, cak upravo zbog toga. Onda bi od mene zasluzila postovanje. zato sto ima stav, integritet, ponos i mnogo toga jos. To je jako tesko, ali je lakse nego ziveti sa takvim covekom i dalje i gledati ga celog dugog zivota ocima koje pitaju "a sa kojom si sada"?

Ne zelim joj to.
Prevaru moze svako od nas da napravi svakog dana svog zivota. Pa zasto to ljudi ne rade masovno?Zato sto imaju samopostovanja, pre svega, prevara je ponizenje samog sebe, gazenje nekih sopstvenih moralnih normi, a onda i sve ostalo moze da se baci u vodu jer ne postoji stvarno. Posle prevare covek najteze sam sebe pogleda u oci, bar tako mislim, ako je posten i castan, a oni to nisu. Oni su bili uhvaceni, oni se nisu zaljubili pa sami priznali svojim partnerima da sada vole nekog drugog. To bi za mene jedino bilo casno a dogadja se svakog dana svuda oko nas.
selica_nena selica_nena 22:58 24.12.2009

Re: Greška

Prevaru moze svako od nas da napravi svakog dana svog zivota. Pa zasto to ljudi ne rade masovno?Zato sto imaju samopostovanja, pre svega, prevara je ponizenje samog sebe, gazenje nekih sopstvenih moralnih normi, a onda i sve ostalo moze da se baci u vodu jer ne postoji stvarno. Posle prevare covek najteze sam sebe pogleda u oci, bar tako mislim, ako je posten i castan, a oni to nisu. Oni su bili uhvaceni, oni se nisu zaljubili pa sami priznali svojim partnerima da sada vole nekog drugog. To bi za mene jedino bilo casno a dogadja se svakog dana svuda oko nas.

Ovo je suština cele priče. Ali i dalje ostaje pitanje - zašto drama na javnom mestu, ako je već odlučila da nastavi tu farsu od braka? Da li je to kompenzacija za izgubljeno samopoštovanje?
mariopan mariopan 23:13 24.12.2009

Re: Greška

Mislim da za nju jeste, da je to kompenzacija. Tuzno ali mislim da je tako.
Ona ce sebi stalno u mislima ponavljati onu scenu kada je rascupala onu jadnu trgovkinju i nasladjivace se time, a nece videti svu bedu svog polozaja i svoju krivicu za sve to sto je ubuduce ceka.
Ona ne bi tu scenu napravila da ima imalo mozga u glavi, imalo samopostovanja, imalo bilo cega drugog osim besa i mrznje. Zato ce i ostati sa njim. Bar tako mislim.

Edit:

Nesto razmisljam da nisam mozda prestroga u ocenama, sve je to zivot a ja bas oplela ?
Nepostenje me izbacuje iz takta obavezno, bilo gde da ga sretnem. eto.
sentinel26 sentinel26 23:18 24.12.2009

Re: Greška

selica_nena
Prevaru moze svako od nas da napravi svakog dana svog zivota. Pa zasto to ljudi ne rade masovno?Zato sto imaju samopostovanja, pre svega, prevara je ponizenje samog sebe, gazenje nekih sopstvenih moralnih normi, a onda i sve ostalo moze da se baci u vodu jer ne postoji stvarno. Posle prevare covek najteze sam sebe pogleda u oci, bar tako mislim, ako je posten i castan, a oni to nisu. Oni su bili uhvaceni, oni se nisu zaljubili pa sami priznali svojim partnerima da sada vole nekog drugog. To bi za mene jedino bilo casno a dogadja se svakog dana svuda oko nas.
Ovo je suština cele priče. Ali i dalje ostaje pitanje - zašto drama na javnom mestu, ako je već odlučila da nastavi tu farsu od braka? Da li je to kompenzacija za izgubljeno samopoštovanje?

To je podsvesno priznanje poraza na polju ljubavi, ravnoteža -osveta se traži na drugom polju pa i nasilju.

Ona sada osjeća da je uspjela da joj se (bar ) djelimično revanšira, muž još uvijek nije u njenom misaonom polju,(osim na trenutak kada je plakala ), a to će se desiti tek kad dodje kući.
mariopan mariopan 23:36 24.12.2009

Re: Greška

Evo, Sentinel ti je bas lepo odgovorio, mislim da je to tako.

Ja vise govorim o daljoj buducnosti njihove veze i braka.
selica_nena selica_nena 00:12 25.12.2009

Re: Greška

E da se nadovežem. Slušala sam priče od žena koje su tukle muževljevu švalerku. Jedna starija žena mi je ispričala ovo: "Uvek me je varao, a ja sam ćutala i pravila se da ne primećujem. Nije da sam bila ravnodušna, nego sam nekako znala da je to prolazno i da će mi se vratiti kad se izduva. I uvek se vraćao. Ali kad se s onom kurvom spanđao, nešto se promenilo. Nije se ni trudio da sakrije tragove. Otvoreno mi rek'o da se zaljubio. E tad sam poludela. Sačekala sam je jedno jutro kad je pošla na posao i na sred ulice je umlatila. Mogla sam da je udavim, da me ljudi nisu odvukli. Posle me ona tužila za nanete povrede i svedočio komšija što me je sprečio da je ubijem na mestu. Platila sam kaznu al' mi nije žao. Bar sam đubre izbrukala. On se jedno vreme ljutio na mene. Živeli smo u istoj kući, a nismo dugo govorili. I malo po malo, on se opet okrenuo meni i deci."
Na pitanje kako mu je oprostila, samo me je pogledala i odgovorila: "Pa muško je, mora da švrlja. A i kud bi' ja bez posla i s dvoje male dece? Otac mi davno umro, braća se poženila, što bi mi se deca po tuđim kućama potucala?"
E to me je užasnulo. Ta žena je ceo život provela uz muža koji je varao na svakom koraku. Nije radila, nije imala gde da ode (ili je samo tako mislila), trpela i gutala jedno poniženje za drugim. U nekom trenutku se pomirila sa sudbinom i zaključila da je tako jedino moguće, jer je žena i "pisano" joj je da trpi i prašta.
Skoro sam čula sličnu priču od relativno mlade, finansijski nezavisne žene. Ona i muž stekli lep imetak, deca odrasla, na prvi pogled sve je idealno. Kaže, godinama je muž vara. Prvi put kad je saznala napravila haos u kući, pretila da će ga ostaviti, ucenjivala decom. Onda se spakovala i krenula, ali je on preklinjao da ostane i da mu još jednu šansu. I ostala. Njena priča: "Ova njegova afera traje par godina. U početku sam mu stvarno verovala da ide sa drugarima u lov, dok nisam slučajno naletela na neizbrisane poruke u mobilnom. Naravno da je i ranije imao izlete, ali to je sve bilo za jednu noć. Ovo sad je ozbiljno. Kaže da mene najviše voli, da ne bi mogao da živi bez mene i dece, ali se zaljubio i ne zna šta da radi. On bez te droce ne može, a ne može ni mene da ostavi. A ja samo mislim kako bih tu kravu ubila. Znam da nije ona jedini krivac, ali ništa to ne pomaže."
mariopan mariopan 00:35 25.12.2009

Re: Greška

Eh, to je zivot.

Jos nekako da razumem ovu sto nema gde da ode, pa stvarno, zasto bi decu vukla od nemila do nedraga, i opet je njima njihov otac bolji, a kakav je njoj muz to ce ona u sebi da otrpi.

Ali ova druga, zaposlena i samostalna, sto ima uslove da ga ostavi, ne razumem nju. Zasto onda ona to trpi? Mislim da i ona ima neke svoje slabosti kojih se plasi ako ostane sama. Ne vrujem da ga toliko voli da bi ga i sa drugom delila samo da ga ima - jer ona ga nema i to zna.

I obe ispoljavaju samo onaj bes iz nemoci time sto napadaju onu drugu a nih pravdaju na neki nacin. Tuzno.

Ne znam, mi smo svi razliciti, ali da je moj ne bi vise bio moj
selica_nena selica_nena 00:40 25.12.2009

Re: Greška

Ne znam, mi smo svi razliciti, ali da je moj ne bi vise bio moj


Uh, bre, sad mene uhvatio neki bes. Kad se setim koliko sam puta čula: "Šta ćeš, muško je..." Idem da objasnim ćerkama par stvari <_<
milisav68 milisav68 00:55 25.12.2009

Re: Greška

mariopan


Ne znam, mi smo svi razliciti, ali da je moj ne bi vise bio moj

A ona priča iz Rusije?
selica_nena selica_nena 01:37 25.12.2009

Re: Greška

sentinel26
To je podsvesno priznanje poraza na polju ljubavi, ravnoteža -osveta se traži na drugom polju pa i nasilju.


Eh, Sent to tako lepo sažme. Moje poštovanje, virtuelni prijatelju.
mariopan mariopan 01:41 25.12.2009

Re: Greška

milisav68
mariopan


Ne znam, mi smo svi razliciti, ali da je moj ne bi vise bio moj

A ona priča iz Rusije?

Pa i tada je bio moj, bre!

Ajd da ispricam i ovde da znaju ljudi o cemu se radi

Dolazi moj muz iz Rusije, radio tamo ko crnac godinu dana a dosao sa prijateljem u jedno rano jutro, iznenada.

Tamo u Rusiji ostalo "na belom lebu" jos radnika za koje se nije znalo kako ce i kada da se vrate jer je firma vec bila pod stecajem (nikad im tu godinu rada nisu ni platili)...ali hajde redom.

Dok su cekali dorucak, koji sam morala da spremam jer nije islo ono naseckano svinjece, nego piletina i pita sa sirom, prijatelj je bio Musliman,( ali nije odbio rakijicu a ona je i kriva za dalju pricu)....prica o tome kako im je bilo u Rusiji, prica tece, ja slusam, gledam i slike, sve lepo....dok se prijatelj nije malo opustio pa u jednom momentu rece kako im je tamo bilo divno...Ruskinje lepe a sirote, i svako od njih je IMAO PO JEDNU!

Onda se malo strecnu, pa pocne da se ispravlja "samo ON nije imao"- kaze i pokazuje na mog muza.
A sto ON nije imao, pitam ja, da li njemu nesto fali?
Pa nista, ali samo on nije imao - uporan mu prijatelj da ga odbrani.
Pa ako nije imao samo On onda ni meni takav ne treba - kazem ja. Svi se nasmejemo...
Tu se on malo opusti ( moj nije ni trepnuo niti se strecnuo) ali prijatelj kao da je jedva cekao da ode kuci u Bosnu.
.................
Vezano za temu bi bilo ovo:

E, sad, poenta je u tome da covek sam zivi u nepoznatoj zemlji, radi kao konj, za nas, misli na nas, dodje mu tesko, popije malo sa drustvom i dodje mu lako da se malo razonodi i opusti. To treba razumeti, i to nikada nisam ni smatrala prevarom. Bila sam sigurna, kao u samu sebe, da ni u mislima mene nikada nije prevario.
To bi se mogla nazvati - gimnastika, zdravlja radi

I o tome sam pisala na blogu, bez kompleksa, zato sto tako jeste.
Nikad ga ni pitala nisam o tome, znala sam da za nesto drugo nije sposoban - toliko me je voleo. Uvek sam sa njim znala na cemu sam, i on samnom.
Eto, njega nema, bice sada 10 meseci, a bili smo u relativno mirnom i srecnom braku 36 godina. naradili se i napatili zajedno.
Ja jos uvek ne mogu da zamislim da ga nema. Bili smo i najbolji drugari, izmedju ostalog, mogli da se zezamo i o svemu pricamo, bio je hrabar do kraja, kao sto je bio i u zivotu.
To su neke teske stvari koje su mi se desile i zbog kojih bas nisam sva svoja i onakva kakva sam bila ali i to ce proci. treba samo malo vremena za sve to.

Medjutim , taj posten odnos koji smo imali, uopste, prema svemu u nasem zivotu, to je za mene uslov da dvoje ljudi uopste budu zajedno.
selica_nena selica_nena 01:51 25.12.2009

Re: Greška

Bože, rasplaka me. Evo, opet čitam i mislim kakvo je bogatstvo imati takav brak, a znam da to ne pada s neba i da mnogo ljubavi i truda i razumevanja traži takav odnos. I želim da ono koje od nas dvoje ostane duže, sebe uteši istim ovim rečima:
Bili smo i najbolji drugari, izmedju ostalog, mogli da se zezamo i o svemu pricamo, bio je hrabar do kraja, kao sto je bio i u zivotu.
mariopan mariopan 02:19 25.12.2009

Re: Greška

Bio je dugo i tesko bolestan, nije mogao da govori i bio je nepokretan 7 godina.
Nasli smo nacin da komuniciramo i cak da se zezamo i smejemo kao da je sve normalno, i ziveli relativno lepo i za to vreme. Kod nas je bilo veselije nego u nekoj kuci gde nema bolesnika, gde su svi zdravi. Rado su nam dolazili prijatelji i komsije, nije bilo kukanja, bilo je smeha i radosti cak i tada. Bili smo sami, deca su otisla u svet i bilo mi je lakse da se samo njemu posvetim. Pomagali su nam, nije bilo stvari koja bi nam zafalila za tatu ili mene.
Nikad nisam razumela one koji su me zalili sto moram da ga negujem, pa zar nismo rekli "u dobru i u zlu"?
A bilo je zla vise nego dobra jer ziveli smo tesko i mnogo radili da steknemo nesto za nas i decu. Nismo imali od koga da dobijemo, ni on ni ja. Takva se zena ne vara, a ni takav muz. Ta sa kojom se zivot tako tesko prezivi. takvu varaju samo jako glupi muskarci. Ili njih varaju jako glupe i lakomislene zene.

Rekla bih samo da smo mi bili pametni, znali da se sacuvamo od takvog zla. Nijedan brak nije imun na te izazove, samo zavisi kakvi ljudi su u pitanju, koliko se vole i koliko poverenja imaju jedno u drugo. Ako je to poverenje veliko, niko im nista ne moze..

Edit :

Vidi cega sam se sad setila :

Njemu je vec bilo jako lose, mesec ipo dana nije mogao da guta (imao je novi slog), dogovorim sa doktorkom da dodje kuci medicinska sestra i da mu da infuziju samo da ga malo oporavi pred dolazak cerke da ga vidi. Ona je imala avion u petak posle posla a vratila se u ponedeljak prvim jutarnjim avionom, znala je da je to poslednje sto ce ga videti ( sin je bio nedelju dana ranije) i mi smo sve cinili da on ne izgleda tako strasno, da se dete ne uplasi. Bila je to njegova miljenica i ocekivala sam vrlo teske trenutke.

Medicinska sestra je i nasa komsinica, znamo je, malo je mladja od mene, vrlo je obdarena, zaobljena i prsata da je milina pogledati. Okrecemo nas dve njegov krevet (medicinski, na tockice) da bi ona mogla da okaci infuziju na mesto jedne slike, zateze mu onu gumu oko ruke i pita ga kako je ................a on tom rukom lagano miluje njenu butinu kojom se naslonila na krevet, na licu mu osmeh lukavi, kao macak kada proguta kanarinca, neverovatan.........i tu nas troje padamo od smeha. takav je bio. Zezator do kraja.

Susret sa cerkom ne bih opisivala, ako tada nismo svi pomrli ...posle dve nedelje ga vise nije bilo.
kiselkasta kiselkasta 08:39 25.12.2009

Re: Greška

mariopan
I ja se ovde slazem sa tobom.Zato sam i postavila toliko pitanja, sa raznih strana, da vidimo sve njih posebno i zajedno.Te ljubavnike ne vidim zajedno, on nju nijednog trenutka nije zastitio - toliko o onome "ljubavi moja" preko porukica. Znaci, nikakva ljubav tu nije ni bila, malo su hvatali kirvine oboje i u tome uhvaceni. Da nisu uhvaceni to bi radili i dalje.E, sad smo tu.Oni oboje nemaju osecaj za druge ljude u svom zivotu, pa otuda i prevara. On je ozenjen a ona udata i varaju svoje partnere a gledaju ih u oci svakog dana. Tu nema ljudskih osecanja ni medju njima, oni su u dusi neposteni i kad tad ce i jedno prema drugom psotupiti na isti nacin.Ona jadnica sto je sebi dala oduska, ako nastavi tu farsu od braka, zasluzila je da je ima, jer htela je to i dobila je to. Onda neka cuti i neka jede ono sto je sama skuvala. ona je izabrala tog muza, ona ga je uhvatila u preljubi, ona je odlucila da nastavi sa njim - pa sta se onda zali. Ako to uradi.A mogla je, i jos moze, da ga ostavi, da ga sutne za sva vremena. Iako ga voli, cak upravo zbog toga. Onda bi od mene zasluzila postovanje. zato sto ima stav, integritet, ponos i mnogo toga jos. To je jako tesko, ali je lakse nego ziveti sa takvim covekom i dalje i gledati ga celog dugog zivota ocima koje pitaju "a sa kojom si sada"?Ne zelim joj to.Prevaru moze svako od nas da napravi svakog dana svog zivota. Pa zasto to ljudi ne rade masovno?Zato sto imaju samopostovanja, pre svega, prevara je ponizenje samog sebe, gazenje nekih sopstvenih moralnih normi, a onda i sve ostalo moze da se baci u vodu jer ne postoji stvarno. Posle prevare covek najteze sam sebe pogleda u oci, bar tako mislim, ako je posten i castan, a oni to nisu. Oni su bili uhvaceni, oni se nisu zaljubili pa sami priznali svojim partnerima da sada vole nekog drugog. To bi za mene jedino bilo casno a dogadja se svakog dana svuda oko nas.


morala sam da quotujem ceo komentar jer se sa svakom recenicom slazem u potpunosti,

davno sam rekla mom dragom, da ja njega ne mogu vezati, ni on mene, da zivot ide dalje sta god da se dogodi...
mi smo tu da svoj odnos gradimo svaki dan, da se trudimo, ali bez poverenja koje je za mene kljucno nema nista, ako se dogodi prevara, sigurno mi nece biti problem ta druga zena, mislim da svako ima pravo da trazi svoju srecu, ali je ta vrsta prevare jedna od onih stvari koja meni unistavaju poverenje, a bez poverenja ne mogu da zivim u zajednici
bila je jedna kriticnia situacija, bacala je jedna zgodna isto zauzeta teta udice, ja sam samo iz prikarajka posmatrala razvoj situacije, na mom dragom je da odlucuje sta ce sa svojim zivotom...
tek kad je sve proslo, kad je doticna shvatila da nece tu biti nista (normalno da je odmah presla na sledeceg isto tako zauzetog, sta ces voli zena takve),
e tada smo nas dvoje smo seli i pricali, rekoh mu da sam sve primetila u prvom trenutku, mozda i pre njega, i posmatrala njega i njegove reakcije. Pitao me tada sta bi bilo da se slucajno nesto dogodilo.
Rekoh mu da za mene u takvim situacijama ne postoji izraz slucajnost, i da ne bi bilo nista dramaticno, ne bi bilo scena, ali vise ne bi bili zajedno...
podsetila sam ga tada sta sam sve u zivotu emotivno prezivela, mnogocemu je i on svedok i rekla mu da bih sigurno i njega prebolela, kad tad
kiselkasta kiselkasta 10:20 25.12.2009

Re: Greška

mariopan
na licu mu osmeh lukavi, kao macak kada proguta kanarinca, neverovatan.........i tu nas troje padamo od smeha. takav je bio. Zezator do kraja.Susret sa cerkom ne bih opisivala, ako tada nismo svi pomrli ...posle dve nedelje ga vise nije bilo.



dovde sam izdrzala i zaplakala...

setila sam se mog tate, optimista, hrabar, isto zezator do kraja...
proslo je jedno vreme..., na prolece ce biti pet godina, ali ja svaki put kad odem kod mame ocekujem da je i on tu negde, da ce naici, da je negde prosetao, osluskujem tudje korake da prepoznam njegove...uh
a sto volim da ga sanjam...

divim ti se najiskrenije
divim se i mojoj mami
znam i koja je to ljubav, videla sam je u svojoj porodici
a mami sam pokusala, nedavno da zvucim razumno, rekoh joj (mlada je zena) da zivot ide dalje, da bez obzira koliko smo voleli tatu, da ako joj se desi ljubav , nema problem kako cu ja jedno od njene dece reagovati, da je sve uredu, da je zasluzila da bude srecna...
na moj monolog samo je pogledom odgovorila i taj pogled bio je dovoljan...
selica_nena selica_nena 11:15 25.12.2009

Re: Greška

kiselkasta
davno sam rekla mom dragom, da ja njega ne mogu vezati, ni on mene, da zivot ide dalje sta god da se dogodi...


E, da. Nekad sam mislila da bi bilo "ili ona ili ja". Sad to doživljavam drugačije. Zaljubio si se - ajde svojim putem. Želeo si promenu - znači da su se potrošila osećanja.
Ma, bre, ja brak i posle 19 godina zajedničkog života ne tretiram kao ugovornu zajednicu. Ljubav i poverenje su mi i dalje najvažniji.
selica_nena selica_nena 11:34 25.12.2009

Re: Greška

A bilo je zla vise nego dobra jer ziveli smo tesko i mnogo radili da steknemo nesto za nas i decu. Nismo imali od koga da dobijemo, ni on ni ja. Takva se zena ne vara, a ni takav muz. Ta sa kojom se zivot tako tesko prezivi. takvu varaju samo jako glupi muskarci. Ili njih varaju jako glupe i lakomislene zene.


Mariopan, beskrajno sam ti zahvalna što si s nama podelila svoju životnu priču, jer je za poštovanje i divljenje.
selica_nena selica_nena 11:39 25.12.2009

Re: Greška

a mami sam pokusala, nedavno da zvucim razumno, rekoh joj (mlada je zena) da zivot ide dalje, da bez obzira koliko smo voleli tatu, da ako joj se desi ljubav , nema problem kako cu ja jedno od njene dece reagovati, da je sve uredu, da je zasluzila da bude srecna...


Jednom sam pokušala da kažem mojoj mami ovako nešto. I u pola rečenice (srećom) stala, jer sam shvatila da ona o mogućnosti da joj se "desi ljubav" ne razmišlja. Ili, bar, misli da joj se jedina prava ljubav već desila i da bi sve posle njega bilo ravno prevari. Sad nekad pomislim da živi negujući uspomenu na svoju ljubav.
mariopan mariopan 21:14 25.12.2009

Re: Greška

kiselkasta 

Zato si sve ono tako dobro razumela, imala si to u svojoj kuci, videla da je stvarno i da postoji. Mnogi ljudi misle da je svet otisao dodjavola i da je sve dozvoljeno pa se tako i ponasaju, ali postoje i dalje ljudi kojima je dovoljno i sveto ono sto imaju. I to me raduje.

Pozdrav i tebi i mami
mariopan mariopan 21:19 25.12.2009

Re: Greška

selica_nena
A bilo je zla vise nego dobra jer ziveli smo tesko i mnogo radili da steknemo nesto za nas i decu. Nismo imali od koga da dobijemo, ni on ni ja. Takva se zena ne vara, a ni takav muz. Ta sa kojom se zivot tako tesko prezivi. takvu varaju samo jako glupi muskarci. Ili njih varaju jako glupe i lakomislene zene.


Mariopan, beskrajno sam ti zahvalna što si s nama podelila svoju životnu priču, jer je za poštovanje i divljenje.

lucidalina lucidalina 08:08 26.12.2009

Re: Greška

Da može slobodno da peca muškarce, jer ona što misli da je onaj njen, nije trebala da ga pusti u rijeku, što ga nije zadržala u svom ribnjaku ako misli da joj nešto treba (vrijedi )..


dobra metafora
mrvicak mrvicak 15:24 26.12.2009

Re: Greška

Zato sto imaju samopostovanja, pre svega, prevara je ponizenje samog sebe, gazenje nekih sopstvenih moralnih normi, a onda i sve ostalo moze da se baci u vodu jer ne postoji stvarno. Posle prevare covek najteze sam sebe pogleda u oci, bar tako mislim, ako je posten i castan, a oni to nisu. Oni su bili uhvaceni, oni se nisu zaljubili pa sami priznali svojim partnerima da sada vole nekog drugog. To bi za mene jedino bilo casno a dogadja se svakog dana svuda oko nas.


Draga, imaš moj potpis!
mrvicak mrvicak 15:27 26.12.2009

Re: Greška

I hvala što si podelila svoju priču
selica_nena selica_nena 15:52 26.12.2009

Re: Greška

Hvala tebi što si s nama. Ljubim te
sentinel26 sentinel26 18:25 26.12.2009

Re: Greška

selica_nena
sentinel26
To je podsvesno priznanje poraza na polju ljubavi, ravnoteža -osveta se traži na drugom polju pa i nasilju.
Eh, Sent to tako lepo sažme. Moje poštovanje, virtuelni prijatelju.

Za blago okretanje atmosfere, evo ...



Pa onda ...

mariopan mariopan 15:59 27.12.2009

Re: Greška

mrvicak
I hvala što si podelila svoju priču

milisav68 milisav68 00:53 25.12.2009

Greška

Šta tehnika napravi čitao sam neko istraživanje gde se kaže da odkako je mobilni telefon postao dostupan svima broj razvedenih brakova naglo porastao.
Inače meni nisu jasni ljudi kojima su drugi kriv za njihov loš brak.
selica_nena selica_nena 01:30 25.12.2009

Re: Greška

milisav68
Šta tehnika napravi čitao sam neko istraživanje gde se kaže da odkako je mobilni telefon postao dostupan svima broj razvedenih brakova naglo porastao.
Inače meni nisu jasni ljudi kojima su drugi kriv za njihov loš brak.


Najčešće se krivci i traže tamo negde. U stvari, kad malo bolje razmisliš - možeš li ikog zadržati na silu? Pa da oprostiš hiljadu puta i žmuriš do kraja života, ako ne ide, bre, puštaj to niz vodu. Mobilni telefoni su samo ubrzali propast onoga što je propadanju bilo sklono.
mikele9 mikele9 01:14 25.12.2009

SIMON DE BOVOAR

Moj mali doprinos kakvom-takvom razumevanju (?) odnosa muškaraca prema ženama od davnina pa sve do danas.

Takorekuć Esej

DRUGI POL

Bolja potvrda o jednakosti polova, od suživota Simon De Bovoar i Žan Pol Sartra, nije potrebna. Dva snažna i ravnopravna mentalna sklopa, nisu ugrožavala jedan drugog, dopunjavala su se, to da. Ali!
Sveti Hrizostom a da i ne trepne, piše/kaže/veli: „Od svih divljih životinja najštetnija je žena.“ Ili moj antiljubimac, peobraćenik, Sveti Avgustin, koji je tvrdnjom da se svi rađamo grešni zbog greha Evinog/ženinog, zagadio vekove. To traje i dan današnji, poslušajte čak i pravoslavne vladike.
Pametni i „umereni“ skriboman Toma Akvinski, iznosi mišljenje da „je žena biće slučajno i nepotpuno.“(!?)
Ko od nas se ne seća Pitagorine teoreme, „Kvadrat nad hipotenuzom jednak je zbiru....? Ali poslušajte ovo: „Postoji jedan dobar princip koji je stvorio red, svetlost i muškarca i jedan rđav princip koji je stvorio haos, mrak i ženu“(!?) To su reči istog tog Pitagore. Pa onda sve gore jedno od drugog, Ksenofon: „Muž i žena su duboko strani jedno drugom“; Tertulijan: „Ženo ti si vrata od pakla“; ni Hesiod ne želi da ostane po strani: „Onaj koji se poverava ženi, poverava se lopovu.“ LEVIT, treća knjiga Pentatuha izjednačava ženu sa tovarnom životinjom. Apolon kod Eshila negira majčinstvo, kao jeb’o te, rodio me tata! Ima i relevantne podatke, Atinu je Zevs rodio iz sopstvene glave! Š’a mi napriča Belvederski?
Obrazovana, svestrana, istraživač, Simon De Bovoar ne zaboravljajući i ne ostavljajući po strani ni jedan izvor ili ličnost, posvećeno gradi „Kulu Vavilonsku“ tiranije kojoj su žene vekovima izložene od strane muškaraca. Ne zaobilazi Hegela i njegov stav o odnosu roba i gospodara, transponuje na odnos žene i muškarca. Nalazi nedostatke u Frojdovom tumačenju da „žena samu sebe vidi/doživljava kao obogaljenog (kastriranog) muškarca.“ Citira pojedine stavove Klod Levi-Strosa koji su ponekad kontradiktorni. Odnosi se s poštovanjem prema ličnostima i činjenicama, sa poznavanjem i čak ličnim iskustvima, verodostojno nas upoznaje sa položajem žene u različitim vremenima, sredinama, zemljama, kontinentima.
Nenametljivo ali ravnopravno, iznosi i stavove apologeta „slabog pola“ iz XVII veka: „Mulier perfetur viro scilicet. Materia: „quia Adam factus est de limo terrae, Eva da costa Ade.“ Loco: „quia Adam factus est extra paradisum, Eva in paradiso.“ In conceptione: „quia mulier concepit Deum, quid homo non potuit.“ Volim kako to zvuči na Latinskom jeziku ali ću ipak prevesti. „Žena je superiornija od muškarca.“ Materijalno: „Adam je sačinjen od blata, Eva od Adamovog rebra.“ Po mestu: „Adam je stvoren izvan raja, Eva u raju.“ Po koncepciji: „Žena je saznala boga, muškarac nije.“
Pominje zahtev Erazma Roterdamskog da se ženama omogući obrazovanje, Kornelijusa Agripu koji optužuje muškarce za tiraniju nad ženama, Voltera koji često ukazuje na nepravednost ženske sudbine, Didroa koji smatra da je inferiorni položaj žena stvorilo društvo (čitaj: muškarci)....
Kako protumačiti viševekovne budalaštine u vezi žena, u čemu je crkva, može se s pravom reći, prednjačila. Možda bi sve žene trebalo da služe samo za zabavu i „rasterećenje“ muškaraca (jer zaboga oni su ipak muškarci) a da ne bi bile nečiste/prljave, morale bi da bezgrešno začnu kao Mater Božja!? Ali kako bi onda bile i ostale svojina muškaraca?
Koknite me ako grešim ali moj čvrst i dugogodišnji stav po pitanju odnosa muškaraca i žena je, da je u osnovi svega (od Adama pa naovamo) strah od žena, od izneveravanja njihovih očekivanja, koja muškarci često preuveličavaju ne poznajući dovoljno žene. Gospođa De Bovoar na jednom mestu piše: „Žena je mnogo dublje razjedinjena u sebi samoj nego muškarac.“ Istorijski gledano a situaciju možemo smestiti i u današnjicu, veoma je mali broj muškaraca koji je uspeo da se izdigne iznad infantiliteta, da psihološki, psihički, mentalno sazri i prema ženama se odnosi s poštovanjem, ljubavlju, ulazeći s njima u odnose bilo kakve vrste, potpuno ravnopravno. Većina muškaraca svoju inferiornost spram žena, pokušavala je, pokušava i danas, da nadomesti hiljadama gluposti i imbecilnosti sve do ratova a najčešće sticanjem novca, bogaćenjem i lažnim osećanjem moći. Naravno, uvek će biti žena koje će to privlačiti ali je takav odnos lažan, proračunat i neprirodan. Ali to je sasvim druga tema. Strah, strah, strah! Muškarac će lakše podneti poraz od drugog muškarca nego nedokazivanje kod žene! Ili, što je češći slučaj, dokazivaće svoju muškost udarajući recke.
selica_nena selica_nena 01:35 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

Mikele, mogu samo da ti iskažem divljenje.Svaka ti čast i da ti priznam - nisam ispiustila vazduh od prve do poslednje reči.
Hvala.
mikele9 mikele9 02:03 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

selice neno, hvala. Pišem i govorim subjektivno (a kako bih drugačije?) o svemu što me dotakne ili potakne da reagujem, bez obzira koliko će me "koštati". Istovremeno sam spreman da prihvatim bilo kakav razgovor o mojim manama, pogrešnim postupcima, nesuvislim reakcijama (ima ali sve manje, i toga), dapače. Moj Privatni Blog se i zove SUBJEKTIVNO a u podnaslovu između ostalog piše da mi je tz objektivno nekako lažnjak. Iz onoga što sam napisao shvatila si da volim i poštujem žene. Od 100% mojih prijatelja, 95% su žene.
Želim tebi i onima koje voliš sve najbolje i da vam se u 2010 godini ostvare snovi i nade.
selica_nena selica_nena 02:08 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

Želim tebi i onima koje voliš sve najbolje i da vam se u 2010 godini ostvare snovi i nade.

Hvala, Mikele. Uzvraćam ti istom merom i željom da se čitamo još dugo.
milisav68 milisav68 02:30 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

selica_nena
Želim tebi i onima koje voliš sve najbolje i da vam se u 2010 godini ostvare snovi i nade.

Hvala, Mikele. Uzvraćam ti istom merom i željom da se čitamo još dugo.

Stigo mi mejl pre neki dan:)
Svima, koji su mi poželeli sve najlepše u 2009. – uopšte nije upalilo.
Molim, za 2010. umesto želja, šaljite novac, nešto alkohola i čokoladu.

Hvala!
@mariopan
izvini, nisam znao drugi deo priče

mariopan mariopan 03:06 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

milisav68 

Milsiave, nisi ti tu nista kriv, tako je bilo
Zao mi je ako sam rastuzila blogonarod ali da nisam napisala ne bi znao pa bi mozda bilo i drugacijih komentara, a to niko ne bi radio ako zna. Zato izvini i ti.
A ja ti zelim sve naj naj naj u Novoj 2010 i koje cokolade volis?

Biraj pitje


milisav68 milisav68 10:14 25.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

mariopan

A ja ti zelim sve naj naj naj u Novoj 2010 i koje cokolade volis?

Hvala takođe!
A čokolada zna se...

lucidalina lucidalina 08:14 26.12.2009

Re: SIMON DE BOVOAR

mikele svaki put poentira.

malo ubijas dalju raspravu, svi posle Tebe mogu da klimaju glavama, ali neka, ne zalim se, ako se nesto pametno moze na blogu nauciti, to moze od Tebe.

Dr M Dr M 08:21 25.12.2009

Fini brak


Nasla vreca zakrpu...
Svako je dobio sto je zasluzio.
Svi su na gubitku.

Osim megamarketa...

I nas, koji smo dobili jos jednu priliku da se divimo pripovedackom daru selice_nene.
selica_nena selica_nena 10:36 25.12.2009

Re: Fini brak

Megamarket uvek dobija.

Hvala tebi, Dr M
ulven ulven 11:14 25.12.2009

Udri!

Ovo je najbolji post koji sam procitao dosada na b92, stoga i prva preporuka koju dajem je ovom tekstu.

Jednoj Madjarici se desilo, da ju je kineskinja, u cijoj je radnji radila, gadjala baterijama jer je umislila da je muz vara sa gulas devojkom, kad je ova dobila granatu u glavu resi da da otkaz, pa ujedno zatrazi i platu. Kineskinja rece, evo ti baterije, da te podsete! Uze ona tako baterije, sta ce kud ce, dodje kuci i vidi da je sat stao, pa kao ajde da promeni baterije. Kad ono baterije prazne.
selica_nena selica_nena 11:26 25.12.2009

Re: Udri!

Hvala na preporuci i dobrom komentaru.
Eh, ti Kinezi, sve falš do falša. Skoro sam čula priču od jedne poznanice:
Prošle godine pregrmela pravi bračni brodolom. Neko vreme se razdvojili, ali se muž razboleo i ona ga opet primi u kuću. Par meseci ga negovala, kao pomirili se i rešili da stave tačku na ružnu epizodu. Kad je ozdravio i počeo da radi, vidi žena da se opet nešto čudno s njim dešava i krene da ga prati. Jedne večeri joj neko dojavi da je muževljev novi auto parkiran pred švalerkinom kućom. Žena uzme pajser i razlupa auto, pa ode svojoj kući kao da se ništa nije desilo. U neko doba noći muž dolazi s pričom da je imao lakši udes i da od auta nije ništa ostalo.
tompinchns tompinchns 15:28 25.12.2009

Iju!!!

Pa oni se baš ozbiljno potkačili.
Ja ne bih baš tako lako osudila ženu, mada mi je njeno ponašanje skroz strano. Ali, to sam ja.
Ipak se bori, ko lavica za svoj čopor, kakav god da je. Pravi životinjski košmar.
Treba češće ipak da zalaziš u taj mini market. Tu se život dešava, ma kako jezivo on izgledao. U mega marketima se ne mlate, ali ti nikada i ne kažu: Šta ima komšinice? Kako ste? Hladni su i distancirani.
Malo sam se naježila od tvoje priče, ali mi se svidelo kako si je prenela. Kao da sam i sama bila tamo.
Preporuka i poljubac!

Hej, pa srećna ti Nova godina!



selica_nena selica_nena 15:41 25.12.2009

Re: Iju!!!

Hvala ti, draga!
Ma svratiću ja u taj dućan opet. Znam čoveka
mirelarado mirelarado 20:25 25.12.2009

Бука и бес

Призор који ти се одиграо пред очима на мене оставља мучан утисак само због насиља којим обилује. Све друго бих могла да разумем, тј. то ко кога и зашто вара уопште ме не занима, као ни ко кога криви и коме прашта, поготово што је реч о непознатим људима. Таква искуства су увек појединачна и међусобно различита, а не видим ниједан разлог да се поставим као морална громада, која ће осуђивати друге, само зато што њу није задесило ништа слично.

Али, тучу, малтретирање, насиље, сматрам недопустивим. Хоћу рећи: људи, било да сте верни или неверни, било да једни другима неверство праштате или не праштате, било да се због тога растајете или састајете, немојте се тући! Тако се крши закон и губи достојанство.
selica_nena selica_nena 20:41 25.12.2009

Re: Бука и бес

Тако се крши закон и губи достојанство.

Mirela, mene je taj prizor stvarno zdrmao. Hiljadu misli mi je proletelo i želela sam da čujem šta vi mislite. Vernost, preljuba, razočarenje, bes, poniženje... Kako ih doživljavamo?
Tebi za javljanje.
mirelarado mirelarado 20:49 25.12.2009

Re: Бука и бес

selica_nena
Mirela, mene je taj prizor stvarno zdrmao. Hiljadu misli mi je proletelo i želela sam da čujem šta vi mislite. Vernost, preljuba, razočarenje, bes, poniženje... Kako ih doživljavamo?


Хвала теби што си о овоме писала. Разумем да те је овако нешто потресло, али кад размислиш, управо због тога што несрећници хоће да проблеме решавају песничењем, чупањем за косу, шамарима. У мени се све буни против тога.
AlexDunja AlexDunja 21:21 25.12.2009

Re: Бука и бес

У мени се све буни против тога.

e, note, i ja zanemela pred textom,
bas iz tog razloga...

nikada, ali nikada nasilje necu moci da ukapiram...
meni je mnogo tesko i preko teske reci da predjem, da zaboravim...
i zato zestoko pazim sta pricam...narocito sa dragima
podignuta ruka je u svim varijantama nedopustiva.
mirelarado mirelarado 21:40 25.12.2009

Re: Бука и бес

nikada, ali nikada nasilje necu moci da ukapiram...


То је то, АД. Не разумем и осуђујем.
AlexDunja AlexDunja 21:49 25.12.2009

Re: Бука и бес

Не разумем и осуђујем.

uvek.
sve ljude iz teksta uopste ne razumem:
bracni par, neme posmatrace,
kasirku koja se izvinjava ...

samo osecam ogromno saosecanje
sa "preljubnicom" koju maltretiraju verbalno i fizicki, a ona,
iz ko zna kog razloga cuti i trpi,
i niko da je zastiti...da bar pokusa.
"dasu" ne racunam, on razmislja o tuzbama.
selica_nena selica_nena 23:38 25.12.2009

Re: Бука и бес

sve ljude iz teksta uopste ne razumem:
bracni par, neme posmatrace,
kasirku koja se izvinjava ...


Hm, ne znam šta bih ti rekla, sem da su nemi posmatrači bili šokirani. Kukavičluk? Da. Lakše je ne mešati se, ali svakako ostaje gorak ukus. Možda baš zbog nemešanja. U meni je najveći bes izazvao muž. Upravo to što ih je svo troje doveo u takvu situaciju, koju je na kraju razrešio fizičkim obračunom sa ženom.
A preljubnica? Palo mi je na pamet da bih ja sigurno u takvom trenutku osećala užasnu krivicu. O čemu je ona razmišljala? Nemam pojma. Jutros je bila na radnom mestu.
scabies scabies 00:15 26.12.2009

Re: Бука и бес

Pored toga sto sam uzasnuta nasiljem jedne zene nad drugom i muza preljubnika nad njegovom zenom, uzasnuta sam i reakcijom okoline... Tim pristupom da je to njihova stvar. Nasilje nije privatna stvar i privatno pravo! Batine nisu mali nesporazum medju supruznicima. I ne verujem da je muskarcima koji su se tu nasli nedostajalo hrabrosti, vec im je nedostajalo svesti da se nasilje mora spreciti!
Drugi deo iste price o shvatanju porodice i braka jeste fizicki obracun sa muzevljevom ljubavnicom. Odvaratno i bedno!
Rekla bih sta mislim ako nece odmah poleteti kamenje...
Za mene ljudi ne mogu biti vlasnistvo. Ja u najboljem slucaju mogu posedovati neciju ljubav, poverenje, postovanje, odanost... Ne mogu i ne zelim da budem vlasnik necije slobode izbora ni slobode kretanja. Mogu jedino da se borim da sacuvam i unapredim odnos i jedino mogu da odbolujem izdaju.
Zato nikad necu shvatiti taj patrijarhalni koncept - ne pozeli nista sto je tudje (tudje? Da, nikad nisam pozelela ni uzela niciji novac, automobil, nakit... Ali covek ne pripada nikome! Odnosno, ako nekome pripada niko ga i ne moze uzeti!)
Nikad necu shvatiti zasto je ljudima strasno kad izgube necije telo, a nisu ni primetili kad su mu dusu izgubili (ili je nedajboze nikad nisu ni imali).
I nikad necu razumeti one koji misle da je moguce birati koga cemo zavoleti.
Ljubav je veca od braka! Onima koji to nisu spoznali ostaje samo da cuvaju i spasavaju taj ugovor na parcetu papira. A vernost je prava samo kad je iskrena i kad je manifestacija te ljubavi, a ne postovanje bracnog ugovora i nepisanih zakona.
mirelarado mirelarado 00:34 26.12.2009

Re: Бука и бес

Скаби, уместо камења од мене
Потписујем сваку реч твог коментара.
scabies scabies 00:41 26.12.2009

Re: Бука и бес

Hvala, Mirela
selica_nena selica_nena 00:47 26.12.2009

Re: Бука и бес

Ali covek ne pripada nikome! Odnosno, ako nekome pripada niko ga i ne moze uzeti!


Skabi, znaš kao i ja i svi mi ovde na blogu da se ovakve stvari svakodnevno dešavaju. Neko to razreši diskretno, povuče se koliko može dostojanstveno i ma koliko bolno bilo shvati da se niko ne može zadržati, ako je već rešio da ode. I da se ljubav ne čuva ucenama i pretnjama. Nekad (često) se jednostavno osećanja istroše, jedno (ili oboje) požele neki drugačiji život i to je to. Šta uraditi kad su osećanja onog drugog još uvek živa? Boriti se? Kako? Kako uopšte možeš da se boriš za nečiju naklonost, posebno kad je očigledno da je gubiš? Da čekaš da prođe i nadaš se da će se jednom ipak vratiti? Ne znam. Ja bih ga pustila da ode. Sigurno bih patila i mučila se sa samosažaljenjem, ali jednom bi i to prošlo.
Da li bih se ja upustila u takvu vezu? Teško. Prvo, jer su mi osećanja prema mužu još uvek jaka, a drugo - suviše bih strepela od osude ljudi do kojih mi je stalo.
Zašto sam vam ovu priču prenela? Jer me je naterala da se zamislim kako bih se osećala u koži bilo koje od tih žena - i prevarene žene i ljubavnice. Naravno da svako normalan osuđuje nasilje, pitanje je da li smo uvek spremni da odreagujemo kad se pred nama odvija? I šta da uradiš? Da umiriš razjarenu ženu? Kako? Pričom da nije ni mesto ni vreme za obračun? Da joj nije kriva ta žena nego muž? Onaj isti što joj uporno ponavlja da ne radi to pred svedocima. Da zaštitiš ljubavnicu? Videla je ko joj prilazi, čula psovke pre nego što je napadnuta. Mogla je da se skloni, izađe napolje, bar da vikne. Ne, ona je stajala i ćutke primala uvredu za uvredom, a onda i udarce. Nije ni pokušala da se odbrani ili zaštiti. Konačno, zar ne misliš da je to slanje ljubavne poruke mobilnim telefonom bila njena podsvesna želja da se situacija na neki način razreši?

P.S. I kakvo kamenje? Tebi uvek
scabies scabies 01:02 26.12.2009

Re: Бука и бес

Idi, bre, Neno... Znas li ti da sam ja pomalo opsesivno-kompulsivna kad su pitanja u pitanju? Imam tu uvrnutu ideju da je nepristojno ne odgovoriti na postavljeno pitanje, ali ovaj put cu se suzdrzati
Naravno da znam da se desava. I tvoj tekst je odlican, imam utisak kao da sam prisustvovala dogadjaju. I verovatno bih slicno postupila kao i ti (ipak sam ja patrijarhalna i verujem da je smirivanje fizickih obracuna muski posao )
Šta uraditi kad su osećanja onog drugog još uvek živa? Boriti se? Kako? Kako uopšte možeš da se boriš za nečiju naklonost, posebno kad je očigledno da je gubiš? Da čekaš da prođe i nadaš se da će se jednom ipak vratiti?
A ovo je pretesko pitanje... Samo je jedna stvar strasnija od toga da jedno prestane da voli. I te dve stvari su jedine pred kojima se moja racionalnost zamrzne... i ne znam sta da kazem... nemam sta da kazem.
selica_nena selica_nena 01:57 26.12.2009

Re: Бука и бес

A znaš šta je interesantno? Mogu da se setim bar deset žena koje su mi pričale kako je biti prevarena i svega jednu koja mi je pričala kako je biti ljubavnica, pri tom udata.
Imala je neki prećutni dogovor s mužem da ostaju u braku i žmure na avanture onog drugog, pa mi to izlazi iz okvira ove priče u blogu, jer je ta iskustva opisivala kao avanture u kojima se ludo zabavljala, doživljavala neopisivu strast i leptiriće i sve što uz to ide, a da ni jednog trenutka nije pomenula grižu savesti ili strah. Nikad nije pominjala ni žene svojih ljubavnika, kao da ne postoje. Jednostavno je se nisu ticale.
lucidalina lucidalina 08:22 26.12.2009

Re: Бука и бес

scabies, iskreno i normalno, sta ima da leti kamenje. ja se slazem s tobom, za ostale ne znam

strasno je kad se neko probudi jedno jutro i shvati da ga/ju suprug/a vara. jer je stigla poruka na mobilni.

a zar nije strasnije sto je bila potrebna poruka da se to shvati?

selica_nena selica_nena 10:58 26.12.2009

Re: Бука и бес

lucidalina
strasno je kad se neko probudi jedno jutro i shvati da ga/ju suprug/a vara. jer je stigla poruka na mobilni.
a zar nije strasnije sto je bila potrebna poruka da se to shvati?


Verujem da se to mnogo ranije oseti. Mnogima je lakše živeti u "neznanju".
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:48 26.12.2009

Re: Бука и бес

Nemam ništa da dodam ovome što su rekle Mirela i Scabi, a nekako moram nešto da kažem.
Kad se radi o nasilju nad ženama, jedino strašnije od posmatrača koji samo naprave 'sanitarni otklon'
su mi oni koji govore: "Sama je tražila/Neke žene to vole".Ili batine u nekom seksualnom kontekstu?!
Mada neme posmatrače i mogu da razumem, od mešavine šoka i gađenja se čovek ukipi,
a od ovih drugih ja sama pravim 'sanitarni otklon'.
p.s.
Tekst je odličan, gotovo živa slika

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana