Društvo| Muzika

Sve je lako kad si neprilagođen - osamdesete

pape92 RSS / 07.01.2010. u 15:44

t6t9wg.jpg Bili smo zbunjeni. Bili smo nepokolebljivi. Bili smo razuzdani, bili smo dobra deca. Imali smo velika očekivanja i mali broj reči da ih objasnimo. Dečaci još nisu počeli da izgledaju kao muškarci zbog paučine koja ime je rasla ispod nosa, a devojčice nisu izgledale kao žene jer su se oblačile kao dečaci. Bili smo srednjoškolci i upravo smo počeli da trošimo pretposlednju deceniju XX veka.

Moje zanimanje za devojčice koje se nisu oblačile kao dečaci (a koje su mahom išle u Osmu) poklopilo se sa pojavom pesama o njima. Ne tvrdim da je nemoguće zaljubiti se uz «tako ti je mala moja« ukoliko ste iz Lukavice, no ukoliko niste potrebno vam je nešto drugo. Nešto zbog čega će vam se školska drugarica učiniti prepunom ruskog šarma (ma šta to bilo, ali je vezano za papaljudnjij kružok, ma šta opet to bilo), ili takvom da više ne možete da učite k'o pre, ili ćete izludeti zbog devojaka u letnjim haljinama, ili zbog velikih i žutih, a u poslednjem stadijumu, zbog svih lepih žena koje prolaze kroz grad. Novi talas je zbacio okove oličene u zagušljivim mestima poput zadnjeg sedišta automobila ili pojavama kao što je žena und Drina bez filtera.

Biti srednjoškolac, što zna svako ko ima školsku spremu višu od osnovne, je mučna rabota. No svima kojima su kroz taj ponižavajući stadijum prolazili početkom osamdesetih, posao je bio olakšan onim što se obično zove duhom vremena. Duhom i dahom - poput nekog iz reklame za pastu za zube, ni ovaj nije trajao dugo, ali mu je početni mah bio prilčno osvežavajući. Nije bitna tačka odakle bi se on počeo opisivati. Ukoliko bih pisao iz Zagreba, pisao bih o atmosferi očekivanja da se nešto dogodi, zgusnutoj u geografji uskog prostora između jedne poslastičarnice i jedne kafane, i o čudu da je nešto zaista i počelo da se događa. Iz Beograda, javio bih o sličnoj pojavi uz drugačiji lokalni koloritet, i mogao da po ko zna koji put elaboriram tezu o dva grada koja spaja manje vidljiv sud nego što je to korito reke Save, ali zato ništa manje stvaran. Imao sam tu sreću da budem u neposrednoj (toponimskoj) blizini arterija tog suda. Odlučio sam da ignorišem Šuvarov školski sistem koliko je to bilo moguće, i da odmah posle osnovne odaberem školu u kojoj sam nameravao da provedem i prvi i drugi deo onoga što se tada zvalo usmereno obrazovanje. Izbor je pao na malu gimnaziju u blizini Kalenić pijace, i tako sam dospeo među cvikeraše iz centra. Mnogo sam ih zavoleo. Bilo ih je i takvih koji su uspeli da mi objasne šta znače grafiti koje sam viđao na putu od stanice trole kod Trandafilovića do škole, a na kojima je pisalo Dečaci, ili Margita je dečak. Oko deset godina kasnije ću na skoro istom mestu, i sa mnogo manje ambicija od pisaca ovih (kažu) prvih beogradskih grafita napisati svoj jedini, poruku za devojku koju sam zvao Džesi. Teritoriju unutar linije Stari Dif - Kalenić - Bulevar (fakuteti) - Slavija, što zbog škole što zbog posla, a malo i zbog Džesi, neću napuštati sledećih 30 godina.

Klincima se uvek čini da je svet mlad, ali bilo je objektivnih dokaza da ovaj put nešto sa svetom zaista nije bilo po starom. Možda je u pitanju bila neka vrsta olakšanja. Bilo je roditelja koji nisu puštali svoju decu u školu u danima posle Titove smrti: ideja da je Tito jedini držao Jugoslaviju na okupu je poput zle slutnje tinjala u porodicama koje su pamtile rat. (Pomislite da je od kraja rata do 1980. proteklo tek nekoliko godina više nego od tada do danas).
Samo deset godina kasnije, strah će zameniti euforija oko iste stvari. No najpre je stiglo olakšanje - neće biti frke. Evo ih fudbaleri Crvene Zvezde i Hajduka zagrljeni u suzama na Poljudu, skupa sa celim stadionom, suze u Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu i naravno Beogradu. Čovek bi pomislio da je to Jugoslavija, a ne njen predsednik, bila ta koja je bila oplakivana. Pokazalo da je plač bio preuranjen, ljudi su odahnuli i nastavili da se bave svojim poslovima. Tvrdim, to bi radili i danas, bez prekida za odlaske na mitinge podrške ili da zaduže haubicu, da su ih pustili na miru. »Oni«...pojavljuju se od mesta poput filmova američkog crnog talasa kao reč izgovarena šapatom paranoika, pa do pesme »Kontrolori« (1981) grupe Beograd. A mi? Muškarci, žene i deca koji su naseljavali Jugoslaviju, pa, mi - kako ko tih ranih osamdesetih. Iako je konstatacija da je neuporedivo više slušalaca imala muzika koja se kretala u okvirnom rasponu od Lepe Brene do Magazina (i da je to stoga pravi zvuk osamdesetih), smatram ovu činjenicu gotovo beznačajnom u poređenju sa uticajem novog talasa. Ne samo što je novi talas «kao takav« izravno slušala brojna mlađarija, on je uticao i na svu ostalu muziku. Najpre, samim svojim postojanjem činio ju je podnošljivom. A onda, uticao je da i defakto bude podnošljiva, daleko od destruktvnih vrtloga u koju će bti uvučena kada mesto Magazina i Parnog Valjka zauzmu Ceca i Ivan. Igram se mišlju da se početkom osamdesetih svet učinio mladim i slušaocima Novih Fosila, toj više semantičkoj doli muzičkoj parodiji novog vala. Bez obzira što je jedan od »onih« izjavio da su mu Fosili uz Magazin, dva kolosa čiji se pad poklopio sa sveopštim, grupa koju najradije sluša. Nema pitanja šta je starije, užasna muzika ili užasan svet. I nije prvi put da su inženjeri novog sveta zajedno sa starim pokopali i njegove manifestacije u kojima su nastavili da uživaju, ili da ih se sa izvitoperenom setom sećaju. Ko zna, možda je Slobodan Milošević, i pored (zaradi?) ljubavi prema pesmama poput »Jer ja sam skitnica« (J. Zlokić, 1985) osetio da je svet ponovo mlad. Samo je imao drugačije planove sa njim od nas.

Naši su planovi, vraćam se na nesretno društvo adolescenata sa početka osamdesetih, bili znatno bezazleniji. Budućnost je izgledala svetlo, a sadašnjost, ako izuzmemo probleme sa ne baš najčistijim tenom, uzbudljivo čak i ako nismo mogli da se pohvalimo da u njoj učestvujemo više negoli posmatrači. Jer, gledali smo iz prvog reda. Možda je najznačajniji utisak bio taj da smo deo sveta. Ne na onaj način na koji se to danas podrazumeva, jer je globalizacija izmenila značenje ovog pojma, već na sledeći: svet ima dobre filmove, imamo ih i mi. Svet ima dobru muziku, imamo je i mi. Nisu nas zanimale fudbalske lige u Engleskoj, nego naša (a kada je sve već otišlo dođavola - srce da ti se cepa, dobili smo i fudbalsku reprezentaciju). Cinik bi primetio da se od toga ne živi, no upravo se od toga jeste živelo. I pomalo od MMF-a.

Prljavo Kazalište, Film, Idoli, Disciplina, Haustor, Orgazam, Ekaterina. Azra. Različitost - to je ono što se opaža na prvi pogled, različitost u zvuku, imidžu, tekstovima, onome što su hteli od sebe i onome što su postali. Ipak, sve ih je vukla ista sila. »Naša su vesla gitare«, primetiće patetično Jura Stublić u svom nagriženom stadijumu pred kraj ozbiljne karijere. Očigledno, sila koja se manifestovala u novom talasu, možda jer je bila neočekivana, ni izdaleka nije bila dovoljna da razreši sve. Kada je to postalo jasno, novi talas je postao žurka više nego uzvik nade. No tih prvih godina uzvik je bio visok kao kuća...kao reči »moje ime je Davorin Bogović« (a ne neki tamo nick). Bilo o svetu ili o devojkama, pesme su se pevale sa uskličnikom na kraju. On je bio tu čak i kada su reči bile opuštajuće i nepretenciozne, a muzika vas terala da kroz poluzatvorene oči planirate navigaciju do luke za uplovljavanje vašeg broda. Haustor nije imao previše hitova (a moštvo sjajnih stvari) ali je imao najveći. Plus je naterao mnoge devojke da zamene svoj »petstokec« za nešto neuporedivo lepše. Na suprotnoj strani ovog ležernog prihvatanja sveta onakvim kakav jeste, prepun devojaka u letnjim haljinama, stajao je na vrhu svoje zgrade enfant terrible po imenu Koja, upozoravajući one još ljuće od njega da ne bacaju betonske table odozgo. Između je ležao novi talas. Njegovu središnu struju su bez sumnje činili Film i Idoli. (Azra je priča za sebe). Jura Stublić je oličenje onoga što bi se dalo prepoznati kao »prigradski ljakse« ali ako bi u neko drugo vreme izrastao u svadbarskog pevača, u svoje je postao vođa najpopularnije novotalasne grupe. Ko je slušao album iz Kulušića, ne može reći da je to nezasluženo. Postoji neka vrsta neizveštačenosti koja je lakše polazila za rukom zagrebačkim nego beogradskim bendovima. Stublić je bio momak iz Sesveta željan slave, večito pripit, i takvim se i prikazivao. Kako je uspevao da ova kombinacija izgleda šarmantno, ostaće misterija. Pokazalo se da ima dara da napravi pesmu. Dodajmo tu moćan glas (otac mu je bio operski pevač) i dobili smo mešavinu koja je Film lansirala u orbitu. Danas se malo ko vraća stvarima Filma: rokenrol, saksofonske solaže i vruć nastup su jednostavno demode.
jura2hki3.jpgOno što je Film pozajmio od Zagreba, Idoli su od Beograda. Nazovimo to osećajem za trenutak. Suprotno, ali komplementarno Filmu, Idoli su bili sve samo ne neizveštačeni, a takvi su bili sa namerom. Treba li reći, uspešnom. U ovom pogledu su, paradoksalno, zapravo iskreniji od Filma: bili su prilagođeni tamo gde je Stublić zapomagao kako tobož nikako nije (pesma »Neprilagođen« je naravno odlična, kao večiti moto buntovnika bez razloga; ako je neko to bio bez razloga, bio je to Jura). Stvari Idola sa njihovog maksi singla (»VIS Idoli«*) su danas rezervisane za izvođenje na radio stanicama sa evergrin muzikom. Mogle bi se nazvati šlager novim talasom. Malo kome nisu drage. Šum vala, pesma čempresa, lice mi tone do Jadrana. Gde su zasluženo krstarili tog prvog leta skupa sa Filmom, svirajući po letovalištima.

Film i Idoli ostaće upamćeni kao grupe koje su novi talas sprovele do naroda, pa makar on ne bio toliko mnogoljudan koliko nam se tada činilo. Barem smo osećali da smo zajedno...kao da se to nekome nije dopalo.

__________________________________________________________________________________________________

*

»VIS Idoli« je prodan u 200 hiljada primeraka. Poređenja radi, »Kokolo« Magazina je otišao u nakladi od 170,000. Zauvek nedostižan u polju popa ostaće Danijel - 700,000 za »Džuli«; malo više, za jedan tiraž Filma u Kulušiću, prodaće Lepa Brena sa »Mile voli disko«.

Crtice iz 1981

Vreme antentata: na Papu, na Regana, na Sadata

Prvi put u upotrebi reč „internet"

178 ljudi je poginulo kada se blizu Ajačija na Korzici srušio jugoslovenski DC 9

Umro Miroslav Krleža

ELEKTRIČNI ORGAZAM
LABORATORIJA ZVUKA
CLASSIX NOUVEAUX
HAUSTOR
ŠARLO AKROBATA
THE GANG OF FOUR, ovo je spisak učesnika koncerta u Zagrebu na kome naravno nisam bio...

...zagledan u ogledalo, pitajući se ne toliko šta je iza, koliko da li treba da počnem da se brijem.

 

******************************************************************************************

 

Svima koji su rođeni na današnji dan želim srećan rođendan! 

 



Komentari (332)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 00:12 09.01.2010

Re: tesno...

Sudar divova bi to bio, divova pravih
....(otvoriri i slušati na sopstvenu odgovornost,..:)))).)

uhhhhhhhhhhh, gordanatz...
gordanac gordanac 00:26 09.01.2010

Re: tesno...

Unfuckable
Sudar divova bi to bio, divova pravih
....(otvoriri i slušati na sopstvenu odgovornost,..:)))).)

uhhhhhhhhhhh, gordanatz...

Umal` nisam dodala "i uz pratnju roditelja..."
Ne-o-pi-si-vo
Al` kad se već spomenula "Srča...", k`o velim - i to su osamdesete...

I sad - troll (naravno)
ne znam zašto, ali mi se sviđa ova obrada, izuzetno...
Unfuckable Unfuckable 00:40 09.01.2010

Re: tesno...

skidam kapu za obradu, rili meni je bolja neg' original (ne volim ništa od Džonija posle '85, jbg)
ali u duhu '81 ja prilažem ovu ska - obradu
a?
A?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:52 09.01.2010

Re: tesno...

gordanac
ne znam zašto, ali mi se sviđa ova obrada, izuzetno...

Хм, хм, хммм... стварно није лоше. Горданац, заслужила си штрукле, уз једну међумурску попевку.

P.S.
Нек когод доле испод Магацина окачи њихову Милену, још увек ме за ту песму вежу неизбрисиве успомене.
vishnja92 vishnja92 00:59 09.01.2010

Re: tesno...

Нек когод доле испод Магацина окачи

a pazi gadljivog, "ne znam, ne diram..." :)))
aj stvarno, bio bi sevap, ko smogne snage
blogovatelj blogovatelj 01:04 09.01.2010

Re: Obrene, zemo,

Заиста је прс'о кад мисли да Срђана Марјановића ико икада може да надмаши.




Izgovarao je glas s siktavo, po tome ga se secam. I po bljutavosti i bezlicnosti.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:05 09.01.2010

Re: tesno...

vishnja92
Нек когод доле испод Магацина окачи

a pazi gadljivog, "ne znam, ne diram..." :)))
aj stvarno, bio bi sevap, ko smogne snage

Ма, цело се вече уздржавам... Ево, тек сада да признам: два сам ренола, ганц нова, променио. Под својом тешком диоптријом дуго сам времена мислио да су то најбоља кола на свету (мислим параметар: однос цена/квалитет). И кад су престали да га производе, сматрао сам да је реч о светској завери: коме се исплати да производи дуготрајно и јефтино возило које мало троши?! Додуше, комфор је био оскудан, и зими је умело да дува од пода (ко га је имао) и кроз шубере. Али, био је неуништив. (Мислим да је онај други, купљен '90. или '91, још увек жив.)
blogovatelj
Заиста је прс'о кад мисли да Срђана Марјановића ико икада може да надмаши.
Izgovarao je glas s siktavo, po tome ga se secam. I po bljutavosti i bezlicnosti.

Иначе, у стварности, како каже моје искуство, јако љубазан и пријазан тип...

EDIT:
'Еј, момци, хвала вам што качите ствари за download!
vishnja92 vishnja92 01:11 09.01.2010

Re: tesno...

Додуше, комфор је био оскудан, и зими је умело да дува од пода (ко га је имао) и кроз шубере.

nije tu imalo odakle da duva, taj auto je ceo bio jedna produvotina i krs, osim sto je bio terensko + tenkovsko vozilo.
ali to te ne izvlaci, nije mi pala koncentracija uopste:



pape - ovo na Predrageovu dusu, ja s tim nemam nista
Bili Piton Bili Piton 01:13 09.01.2010

Re: tesno...



Ne se uzbudjivajte ništa, ovo

inače, navedeni, svi do jednog (osim parnog valjka, mislim na vreme boom festivala, dok je aki purger pevao 'prevela me mala žednog preko vode'), verovala ti ili ne, figurirali kod slobe konjovića na diskomeru.


je Wule bio namenio mojim ušesima prevashodno, cenim - namerno, da ga čujem dijagonalno preko stola...

Fad'la i Nedu želim da uzmem u odbranu, oboje imaju bar po jednu pesmu koju pažljivo čuvam u svojoj kolekciji (Nedina je jedna vrlo opskurna i atipična elektro-disko B strana koju su napisali Sanja, Sloba i Marina, A Fadil je bogami sa ovim vrlo bizarnim disko singlom (snimanim u Londonu) na prvom mestu domaćeg diskomera bio i više nedelja, na izmaku sedamdesetih).
gordanac gordanac 01:14 09.01.2010

Re: tesno...

OVO?
Vidi, onaj "ska" što ga Unfuckable objavi svetu odveo me je u slušanje i nalaženje "Tvrdo srce i velike uši" i "Aleksandar Makedonski", pa je u tom slučaju "Milena" - ni tamo ni ovamo...

Unfuckable Unfuckable 01:22 09.01.2010

Re: tesno...

da,da
za sve je kriv Toma Unfuckable Milosavlj.....ok,ok
gordanac gordanac 01:31 09.01.2010

Re: tesno...

Unfuckable
da,da
za sve je kriv Toma Unfuckable Milosavlj.....ok,ok

:)))))))))))))

evo ondaK i - BABE :))))
(i na njih sam naletela....)
Unfuckable Unfuckable 01:47 09.01.2010

Re: tesno...

pape, pepe...kako god...banuj
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 02:34 09.01.2010

Re: tesno...

Najljiga su BAMBINOSI (uopste ne morate da kliknete, samo predjite misem i bez'te), a sledece je NAJANONIMNIJA grupa u YU istoriji, sa NAJVECIM mogucim hitom ... mislim, svi znaju pesmu, al' niko ime grupe .. ili sto je jos gore, gomila ljudi misli da pesmu peva generacija 5 ili tako neki bend ...
Unfuckable Unfuckable 02:42 09.01.2010

Re: tesno...

pajz kad bez gledanja znam da su Divlji Anđeli
topcat topcat 02:49 09.01.2010

Re: tesno...

edit: a jesam faca
Unfuckable Unfuckable 02:58 09.01.2010

Re: tesno...

a jesam faca

topcat, opet je upalo nešto malo u čaj the zeleny?
topcat topcat 03:03 09.01.2010

Re: tesno...

Unfuckable
opet



jbg, a baš sam mislila kako mi je krenulo.
Unfuckable Unfuckable 03:11 09.01.2010

Re: tesno...

Topcat, imamo 216 komentara ovde, dakle nije "ono"
Šta - je ?
Ispričaj nam malo o tome, svom tom
a jesam faca
hipu, kad je Wu mogao da se izvrne na kanabe, pa i ja....
topcat topcat 03:20 09.01.2010

Uputstvo za kasnu uru:

Unfuckable
pajz kad bez gledanja znam da su Divlji Anđeli

Unf: klik
topcat
edit: a jesam faca

- izbaciti topcat i spojiti citate
- primijetiti smajlija: koji obično aludira na šalu

optional - srknuti pivo & nasmiješiti se
pape92 pape92 03:22 09.01.2010

Re: tesno...

Čoveče, kakva žuraja. Kakve kontre i polukontre. Seo, uvalio se u photelju i uživam. Ne, ustvari se valjam. Znao sam s kim imam posla, ali ovo je prevazišlo sva očekivanja. Htedoh reći svaku meru.
Sad mislim da se polako gase svetla pozornice i da mogu na zaslužen počinak.
Unfuckable Unfuckable 03:26 09.01.2010

Re: tesno...

topcat, nemam ja vremena za kojekakva klikanja i metafore, dakle molio bih pojašnjenje : faca, čemu?
(pape, pepe, votevr...sinko, skloni se, sada će biti strašno)
pape92 pape92 03:46 09.01.2010

Re: tesno...

Odoh zaista da spavam, nema ovde ništa...pogledaću rezultate ujutru.
topcat topcat 03:51 09.01.2010

Re: tesno...

topcat, nemam ja vremena za kojekakva klikanja i metafore

ni ja za crtanje.
u nadi da ćeš imati razumijevanja za moj ne-smisao za humor, pozdravljam do slijedeće prilike
Unfuckable Unfuckable 03:54 09.01.2010

Re: tesno...

a lepo sam rekao da će biti strašno
samodakazemnesto samodakazemnesto 16:32 08.01.2010

ehhhh....

KAD SMO KOD MAGAZINA....


houp houp 00:33 09.01.2010

Sonja Savić



Odlomak iz predstave "Ona će doći" Slobodana Giše Bogunovića. Pozoriste Nova osecajnost u Bajlonijevoj pivari (1982-83). Glumci: Sonja Savić. Mladen Andrejević, Ljubimir Todorović, Ivan Rasković ... pozoriste, novi talas...

vishnja92 vishnja92 00:33 09.01.2010

oprosti mi pape..

...hehehe...

200
pape92 pape92 03:38 09.01.2010

Re: oprosti mi pape..



Kolko me košta ovo blogovanje...
ninasimone ninasimone 03:39 09.01.2010

NS scena

Ne znam jel ih neko vec pominjao... Imperium of Jazz sa Andrlom (Branko Andric, RIP),
oni su svakako bili acquired taste ali mi novosadjani smo uvek imali soft spot za Andrlu ("nosila je cipele i sandale", jedan od stihova )

Bojan Budimac Bojan Budimac 19:20 09.01.2010

Re: NS scena

ninasimone
Ne znam jel ih neko vec pominjao... Imperium of Jazz sa Andrlom (Branko Andric, RIP),
oni su svakako bili acquired taste ali mi novosadjani smo uvek imali soft spot za Andrlu ("nosila je cipele i sandale", jedan od stihova )

NinaSimone (dodao link u citat)
Unfuckable Unfuckable 20:58 09.01.2010

a zakaj šutite?

ok, dakle sad ja malo :
'81 se ona knjižara - čitaonica u Cetinjskoj sasvim etablirala kao strateško mesto u našim pubertetskim tintarama
Izlazilo se nasumično i bez konkretne akcije - fliperi na Kališu (šminkeri iz 8.su pikali mini golf), fliperi u Rupi, Koloseum za pomfrite i kokić (i koji bubulj više), ponekad "mala Moskva" ekspres restoran sa ekstra niskim cenama, u Balkanskoj (kad se domognemo bonova od matoraca) ili Zagreb, pa onda blej do SKC-a u koji se uglavnom i više ipak svraćalo pre podne, kao cover za vreme provedeno u školi.
Iako se pola Beograda šišalo kod Mišela u Kosovskoj, ja sam i dalje bio veran mojoj Jadranki iz Nušićeve
Kosijaneri su definitivno bili out , čak se i Bebek ošišao i obrijao, a svi su, kao po dogovoru, ubrzali ritam i zvuk što je mom uhu uglavnom prijalo.
Novi i neafirmisani bendovi dobijali su, na Kališu ili u Pinkiju, mogućnost da budu iskreno izvredžani ili dobiju svojih 5 minuta slave od strane malobrojnih dokonih bašibozuka (Fiskulturno Lane sa Blažom na Kališu ili Radost Evrope u Pinkiju, na primer)

Gospa u Međugorju se ukazala, Lepa Brena objavila svoj prvi album, Vajta nas predstavljao u povratku na Evroviziju a Dajana Spenser rekla je kobno "da",
Rajko Grlić porodio je "Samo jednom se ljubi", Sergej Krajger je zaseo na mesto predsednika Predsedništva
a mostarski Velež pobedio je Želju u finalu kupa Najvećeg Sina sa 3-2.
Reprezentacija je na Marakani odigrala časnih 1-1- sa budućim svetskim prvacima - Italijanima, dok je Zvezda uzela prvenstvo.

Devojke su bile daleke, a spoznaja da taj fakat sve teže ignorišemo mnogo bliža.
pape92 pape92 21:16 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Na prvu loptu, i u vezi tvog "uvodnog dela": piroške u Atini, novi prilozi za aknografiju. I one tetkice u belom što su ih prodavale, večito nadrkane, ali na neki majčinski način. Uzme jednom neki drugar piroške, a žena me pita 'oćul i i ja. Ne, kažem, a ona: i bolje.
Unfuckable Unfuckable 21:23 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

a ona: i bolje.

pa te gleda onako, malo strogo, ispod debelih ali začešljanih garnišni...

pape92 pape92 21:28 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Naterao si me i da pogledam filmove iz 1981. Evo izbora:

Samo jednom se ljubi
Sećaš li se Doli Bel
Dečko koji obećava
Ritam zločina
Pad Italije

Plus Laf u srcu. Pa vi vidite. Da ne pominjem druge komedija hitove: Ljubi ljubi al glavu ne gubi i Erogena zona.

Plus prvi domaći SF, Gosti iz galaksije. Nije baš uspešan, ne kažem, ali da dočaram bezbrižnost tog vremena.
Unfuckable Unfuckable 21:34 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

svih 5 nabrojanih su neprikosnovena remek - dela,
još samo da je Petrijin venac ('80) malo okasnio...

Sad kad čovek pogleda i presabere čega se sve dobrog skockalo u tu jednu godinu...
pape92 pape92 21:37 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Od brica, u mom novom kraju (potez Karađorđev park - Kalenić) je bio legendaran Bora. Ja sam ostao veran konjarničkom državnom salonu i majstor Desimiru, čiju sam porodicu (naročito ženu) skoro bolje poznavao od sopstvene, iako ih nikada nisam video.

OK, to su tri udice, od mnogih koje si kao iskusan majstor sa Jojkićevog dunavca zabacio (fala)...ostale prepuštam drugima
pape92 pape92 21:41 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

svih 5 nabrojanih su neprikosnovena remek - dela


I sam sam se iznenadio količinom/kvalitetom, naravno da ne pamtim filmove po godinama proizvodnje, tj samo okvirno. A godinu dana ranije (osim Petrijinog Venca) još i Poseban tretman, Majstori, majstori i Ko to tamo peva.
A ja o muzici...
Unfuckable Unfuckable 21:48 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

pazi, ova moja Jadranka (jedno sasvim simpatično i skromno devojče sa maksilofacijalnim frontom Krisi Hajnd ali i mnogo više umetnosti u rukama, te bezgraničnim, terapeutskim strpljenjem za sve demone jednog pubertetlije)
radila je isto u državnoj berbernici.
Ali kod starijih momaka iz kraja, naročito onih sa malo manje kinte, došla je na glas kao neko ko "ume i Kvazimodu (baš tako, sa "u" ) da ulepša" što je za mene bila presudna informacija.
Inače, furala je sa siromašnim momkom (eto sad Jojkića, niotkud!) iz Koteža, koji je odmenjivao svog, već pomalo onemoćalog oca, u kiosku za novine na Ćošku. To je bilo takođe strateško mesto za "šticovanje kinte" po sistemu : kupim strip, pa ga posle vratim i uzmem pola kinte, i svima lepo

Sa novim valom i svom tom ikonografijom, i frizure su nekako počele da bivaju bitne. I, bitno drugačije.
pape92 pape92 21:54 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

kupim strip, pa ga vratim i uzmem pola kinte


Isti rad. Al stripovi zaslužuju poseban omaž. Izlazak iz Lunovog Magnusa i Zlatne Serije u svet Stripoteke. Vreme otkrića...
...Jadranka...nedostaju te priče iz kraja Beogradu, a pogotovu neki film nalik na "Smoke"...

Edit: moram da se odjavim u ime viših ciljeva, pozdrav do daljnjeg
Unfuckable Unfuckable 22:05 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

pazi, ja ne zaboravljam da je ovaj blog objavljen kao rođendanska čestitka nekome, ali dok se sve to dešavalo, ja sam morao da se malo bavim nekim drugim stvarima.
E, sada imam malo više prostora.
Stoga : rokajmo
(koliko okapanja je bilo oko samo jedne reči ovde, i kako je to lepo iskorišćeno. U isto vreme Džoni sipa buku i bes, doduše s jeseni '81 je tek krenuo)
Uostalom, znam da bar dva ili tri blogera gledaju sada ovo što mi radimo ovde pa ih pozivam na afterparty. Ako umemo da se vratimo skoro trideset godina u nazad, možemo i par dana, bez problema
pape92 pape92 22:10 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Čujemo se nadam se kasnije...
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:57 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

pa ih pozivam na afterparty.

Čuh li reč party?
Opravdano i neopravdano sam odsustvovao sa ovog bloga, no sad sam tu spreman za

Gospodja Klara Gospodja Klara 23:57 09.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Sergej Krajger

Borosane!

Milost!
Izlazak iz Lunovog Magnusa i Zlatne Serije u svet Stripoteke

Baš tako.
vishnja92 vishnja92 00:07 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

i ja sam pala u nesvest na
Sergej Krajger

ovde ljudi pamte ko slonovi, to mu dodje kolektivni poremecaj


ps


Bud? ti li si? izgledas... cudno
Unfuckable Unfuckable 00:08 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

aaaaaaaaa...vojni otpad blizu 25. maja, kao jedno od boljih mesta za snabdevanje garderobom?
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:12 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Bud? ti li si? izgledas... cudno

I osećam se tako
Unfuckable Unfuckable 00:16 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

I osećam se tako

onda da ...zapališ jednu ?



ps: smanji bre onu bananu, dobiću komplexe
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:37 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

smanji bre onu bananu, dobiću komplexe




ok ok ok...
Unfuckable Unfuckable 00:46 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

pajz ovaj treš od pljuga






...zapali, ko puši!
blogovatelj blogovatelj 03:32 10.01.2010

Re: a zakaj šutite?

Uzme jednom neki drugar piroške, a žena me pita 'oćul i i ja. Ne, kažem, a ona: i bolje.


Ovo je jedan od razloga zasto se strip Alan Ford izuzetno dobro primio u SFRJ



sybil sybil 22:36 09.01.2010

kako je divno

citati vasa putovanja u bolju proslost.

jel' mozete malo o Dzoniju Stulicu, Azra se bese tada pojavila?
Unfuckable Unfuckable 22:40 09.01.2010

Re: kako je divno

ih bre sybil : ja te tamo hvalim kod Trenera a ti turaš debut Azre u '81 ???
Kad nađeš vremena, prošetaj se malo kroz komentare ovde, pa polako...

I, dobro došla
sybil sybil 23:02 09.01.2010

Re: kako je divno

gde, gde? ti mene hvalis? ijao, to cu da sacuvam, otprintujem i zalepim na plocice u kuhinji.

Unfuckable Unfuckable 23:05 09.01.2010

Re: kako je divno

neću da ti kažem, moraš prvo sve ovo ovde da pročitaš
sybil sybil 23:21 09.01.2010

Re: kako je divno

pronasla sam, samo sto me nisi tamo hvalio, nego ogovarao
e pa lepo. videces ti kada ti budu trebali moji zdravi recepti
Unfuckable Unfuckable 23:34 09.01.2010

Re: kako je divno

onda nisi dobro pročitala
a za ovo gradivo ovde, ima da te propitujemo, samo da znaš!
sybil sybil 00:27 10.01.2010

Re: kako je divno

Unfuckable
onda nisi dobro pročitala a za ovo gradivo ovde, ima da te propitujemo, samo da znaš!

salim se, naravno.

vec sam otprintovala i zalepila na plocice to gde si me hvalio.
Unfuckable Unfuckable 00:31 10.01.2010

Re: kako je divno

pločice, ako su kod tuša negde - može
e, sad ima i ceo ovaj blog da otprintaš, pa u spavaću sobu - negde blizu uzglavlja, kao foto-tapet!
Bili Piton Bili Piton 00:48 10.01.2010

Re: kako je divno

sybil
citati vasa putovanja u bolju proslost.

jel' mozete malo o Dzoniju Stulicu


Ovoliko o njemu od mene (ovo je moja daleko najomiljenija Azra, treba li reci - Johnny has discovered sleaze)

Usput, ovo place za obradom - mozda se aktiviram u tom smislu



sybil sybil 01:09 10.01.2010

Re: kako je divno

cek, cek, razumem da nekome ponesto od Dzonija deluje sleazy (ako znas bilo sto, kao ti i ja, etc....), ali filigrantski i fazani, kako za to moze da se kaze sleaze?
sybil sybil 01:10 10.01.2010

Re: kako je divno

Unfuckable
pločice, ako su kod tuša negde - može e, sad ima i ceo ovaj blog da otprintaš, pa u spavaću sobu - negde blizu uzglavlja, kao foto-tapet!

odlicna ideja.
Bili Piton Bili Piton 01:13 10.01.2010

Re: kako je divno

sybil
cek, cek, razumem da nekome ponesto od Dzonija deluje sleazy (ako znas bilo sto, kao ti i ja, etc....), ali filigrantski i fazani, kako za to moze da se kaze sleaze?


Pa saslusaj pesmu, nemo da si lenja bogati

Heavy drugged-up funkin' to the max
sybil sybil 01:16 10.01.2010

Re: kako je divno

Pa saslusaj pesmu, nemo da si lenja bogati

Heavy drugged-up funkin' to the max

ah, znam Dzonija napamet, ne moram da slusam. lepo ti kazem- kako neko kome Barbra nije sleazy moze da kaze da je Stulic sleazy?
Unfuckable Unfuckable 01:18 10.01.2010

Re: kako je divno

ih bre Bili đe ovo iskopa od tolikog opusa
ima sybil da luta bespućima umesto da krene oštro i uzme stvar u ruke, kak' se već delalo '81
Bili Piton Bili Piton 01:20 10.01.2010

Re: kako je divno


Lepo joj kazem saslusaj al ona nece.

Barbra naravno da nije sleazy - ona ovakvo nesto nikad nije snimila, i ne bi, naravno - proveri sta znaci ta rec.
Bili Piton Bili Piton 01:22 10.01.2010

Re: kako je divno

Unfuckable
ih bre Bili đe ovo iskopa od tolikog opusa


Ta mi je najpriraslija za srce, nju ozbiljno volem, ta je za mene.
Unfuckable Unfuckable 01:23 10.01.2010

Re: kako je divno

Lepo joj kazem saslusaj al ona nece.

"ja joj kažem - Sedi - ona legne"
to beše film....
sybil sybil 01:28 10.01.2010

Re: kako je divno

Bili Piton
Lepo joj kazem saslusaj al ona nece. Barbra naravno da nije sleazy - ona ovakvo nesto nikad nije snimila, i ne bi, naravno - proveri sta znaci ta rec.

neme potrebe da slusam nesto sto sam slusala hiljadu puta, sta se time postize?
eto, sad kao ne znam sta znaci sleazy, to je mesavina ljigavog, pateticnog, vulgarnog.
Unfuckable Unfuckable 01:33 10.01.2010

Re: kako je divno

ljigavog, pateticnog, vulgarnog

uuuu...
Bili?
Bili Piton Bili Piton 01:40 10.01.2010

Re: kako je divno

Unfuckable
ljigavog, pateticnog, vulgarnog

uuuu...
Bili?


Ne kapira Sybil i dalje ali sta mogu. Sleazy u smislu randy, horny, debaucherous, a ne "pathetic" ili "slimey". Pri tome ja sve vreme govorim o svirci i atmosferi pesme.
maksa83 maksa83 01:40 10.01.2010

Re: kako je divno

eto, sad kao ne znam sta znaci sleazy, to je mesavina ljigavog, pateticnog, vulgarnog.


Nice 'n' sleazy does it every time

mirelarado mirelarado 01:44 10.01.2010

Re: kako je divno

Само да вам се јавим after party да сам била оправдано одсутна и, кад већ споменусте Сјећаш ли се Доли Бел, да поставим ово, у нади да нико неће добити нападај ужаса овај пут. :)
pape92 pape92 02:33 10.01.2010

Re: kako je divno

Vidi, vidi...a ja kao hteo da pogasim svetla, počistim od pikavaca i obrnem stolice...
Unfuckable Unfuckable 02:38 10.01.2010

Re: kako je divno

ko je ovog doveo, odakle sad ti?
moderacijo...
sybil sybil 06:35 10.01.2010

Re: kako je divno

ok, bili, sad znam sta si mislio, samo sto je meni horney= vulgaran.
no, to nije bitno. kao sto sam vec rekla Stulica najvise cenim zato sto se on svrstava u ozbiljnu umetnost.
Populisticka umetnost zraci adolescentske emocije narcisoidne samopromocije, seksizam, vulgarnost i nasilje. Populisticka umetnost kao i sport nudi iskustva kolektivnog identiteta. Slikarstvo, literatura, dizajn mogu da artikulisu vrednosti, a jedino muzika cini da osecamo vrednosti. Emoconalna neposrednost u populizmu se postize pomocu vulgarne, grube, uzasne cak, sirove sentimentalno-pateticne kic umetnosti. Stulic je posebna i retka umetnicka pojava. Kvalitet osecanja koje prenosi a koja poticu iz kompleksnih ubedjenja u kompleksnom muzickom kontekstu, uzdize njegov rad na pijedastal ozbiljne umetnosti, postoji zivot van kontemporarnog. Stulic nije grupna emocija, on je sofisticirana, izolovana individua u grandioznom umetnickom aktu. Njega je nemoguce reprodukovati, moguc je samo njegov nacin, jedinstveno zadovoljstvo individualnosti.

Po meni, Stulic pokrece prvenstveno, ali ne samo, preko jasnog, mocnog, rezonantnog, virtuoznog jezika.
Element Stuicevog opusa (jel' si na to mislio, horny) koji bi mogao da izazove furioznu debatu jeste odnos prema zenama. Na nekom bazicnom nivou Stulic je tzv. « man thing » Dalje, feministkinje mogu da mu zamere mizoginiju odnosno poremecenu interakciju izmedju realma seksualnog i politickog - zene cesto postaju element problematicnog odnosa sa vremenom. Maskulin drive problem, macho stil, ali njegov machizam je nekonencionalan i ambivalentan nikako esencijalan. Feministkinjama to izgleda kao super machizam i mizoginija. Ustvari, on je briljantan, nemaju pojma te feministkinje. Maskuline drive-Marlon Brando I James Dean- to je brutalna istina.

Bili Piton Bili Piton 06:55 10.01.2010

Re: kako je divno


Al si ga usitnila!!

Horny ne znaci vulgarno vec napaljeno, zagorelo, u erotskom smislu. Kopcas? Jeste pomalo raw sentiment ali, sta mu fali? I like it. I na kraju, to je samo moja percepcija (moguce, i projekcija) kao slusaoca, individualna i nikako konacna.

Sve sto sam hteo reci je da mi je to omiljena Azrina stvar (najbliza je, daleko najbliza, mom nekom muzickom senzibilitetu - funky dark groove, atmospheric instrumental licks, rich production, moody vocal voiceover). Ne razumem zasto mi se cini da Stulica vidis maltene napadnutim s moje strane. Taman posla, izuzetno ga cenim. Ali bih ga, moguce je, manje cenio da nije napisao i snimio i tu, vrlo neobicnu, introspektivnu stvar koja mi se bas strasno svidja, that's all honey...
sybil sybil 10:45 10.01.2010

Re: kako je divno

ok, razumeli smo se. stvar percepcije, tebi je horny erotski napaljeno, meni je erotski napaljenizam (copyright Unfuck) vulgarna stvar.
a zasto sam pomisila da napadas Dzonija Stulica? rekao si da je sleazy (a to je poslednje kako bih okarakterisala Stulica, ne znam gde si video napaljenost, meni je to razarajuca iskrenost, recimo flash i kao ti i ja, kao i jucer) i da ti se dopada samo jedna stvar koja pri tome vapi za obradom. zakljucak je ocigledan.
napaljenost mozda postoji na pocetku (marina), ali kasnije prerasta u novi kvalitet bez traga napaljenosti.
Unfuckable Unfuckable 12:48 10.01.2010

Re: kako je divno

Bili Piton Bili Piton 19:03 10.01.2010

Re: kako je divno

sybil
ok, razumeli smo se. stvar percepcije, tebi je horny erotski napaljeno, meni je erotski napaljenizam (copyright Unfuck) vulgarna stvar.


Da, izgleda da je oko toga nastao kurslus. Meni je erotska popaljenost (i njeno iskazivanje kroz muziku ili reci - a ovde prevashodno mislim na muziku, ja spontanije reagujem na ton nego na rec) - sasvim legitimna i prirodna ljudska emocija. A kvalitet mogu da pronadjem i u vulgarnosti, kad je vec pominjemo - ona mi nije tabu. Da skratim, "Duboko u tebi" mi je vrlo jebizovna stvar, eto.

meni je to razarajuca iskrenost


Tacno, u potpunosti se slazem, zato mi se i dopada, izmedju ostalog. Ali se to po meni ne kosi sa prethodnim, naprotiv, podvlaci tu emociju cineci je autenticnom.

Lepo se napricasmo o jednom izuzetnom coveku


sybil sybil 22:59 10.01.2010

Re: kako je divno

Unfuckable
Sybil...šta bre radite to Tamo???

to je zato sto si me hvalio pa nastao zemljotres.
sybil sybil 23:01 10.01.2010

Re: kako je divno

Lepo se napricasmo o jednom izuzetnom coveku

tako je, svaka cast.
trener92 trener92 02:36 10.01.2010

Novi talas je ubio rock & roll!

Film i Idoli ostaće upamćeni kao grupe koje su novi talas sprovele do naroda

Do mene nisu!
Idoli - nemoj da zezaš !
Film -nekoliko dobrih stvari , dobri muzičari( sax) , ostalo blagi užas.
Ostalo ,je za mene bilo "prangijanje".

To vreme ,za mene veliko razočarenje, što se tiče muzike. Nikako nisam moga da prihvatim .
Pomenula je Vesna Knežević Ćosić ."Time"
Neko ( kao ja) ko je bio ( i sada je) zaljubljen u njihovu muziku teško je mogao da prihvati novi talas. Osim par izuzetaka , par dobrih pesama, ali nikako nisam mogao da pronađem neku grupu za koju bi se posebno vezao.Takav je bio osećaj u to vreme.
Azra je jedino mogla da se sluša, nekako je išao taj ritam uz tekstove, jedino što je Džoni katastrofa na gitari. Ekatarina donekle, dok nisu obradili "Istina mašina" , onda su završili kod mene.
Ovo ostalo ,što si odlično opisao, je taj neki osećaj slobode, koju smo imali,velika očekivanja, i snove koje smo mogli i da ostvarimo u tih nekih desetak godina.
p.s. Jedino , "Ona se budi " da ,to je bilo .
Unfuckable Unfuckable 02:41 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

uuuuuu
dr Pape, preuzmite pacijenta
trener92 trener92 02:49 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Unfuckable
uuuuuu
dr Pape, preuzmite pacijenta

Džbg. takav je bio osećaj . Pa i ja sam svirao u vojnom orkestru, ali su me izbacili , jer nisam hteo da sviram narodnjake na svadbi, kad je komandant kasarne udavao ćerku, a mi smo trebali da sviramo džabe.
p.s. zato sam odgulio dva meseca straže , ali sam ostao dosledan svojim principima! Idiot, kad se samo setim, a ostali otišli kući na nagradno odsustvo .
Bili Piton Bili Piton 02:58 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!



Interesantno ja uopste ne mogu da se setim ikakvih narodnjaka koje smo svirali u vojsci - mada mora da ih je bilo - svirali smo svakakve popijane i crvene jabuke i takve stvarcice, ali narodnjaka se bas-bas ne secam...

Mozda sam ih izbrisao iz secanja
trener92 trener92 03:01 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Bili Piton


Interesantno ja uopste ne mogu da se setim ikakvih narodnjaka koje smo svirali u vojsci - mada mora da ih je bilo - svirali smo svakakve popijane i crvene jabuke i takve stvarcice, ali narodnjaka se bas-bas ne secam...

Mozda sam ih izbrisao iz secanja


Zamisli da ti dođe neki potpukovnik i sluša crvenu jabuku ,
Bili Piton Bili Piton 03:06 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!



Mislim da je to bila posledica sastava benda - svi smo bili ili neki rokeri ili pankeri ili dzezeri ili cak clasically trained, pa smo valjda gledali svaku priliku da izbegnemo ono najgore. Ali svakako da smo svirali svasta pa sigurno i neke narodnjake.
trener92 trener92 03:14 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Bili Piton


Mislim da je to bila posledica sastava benda - svi smo bili ili neki rokeri ili pankeri ili dzezeri ili cak clasically trained, pa smo valjda gledali svaku priliku da izbegnemo ono najgore. Ali svakako da smo svirali svasta pa sigurno i neke narodnjake.


Tamo gde sam bio , imali smo audiciju i političkog komesara, koji je posle za svirke u domu, davao repertoar,
Ja sam na audiciji svirao "Tush", posmatrali su me malo čudno , a onda me politički pitao da li znam nove hitove ( šlagere uglavnom,) "naravno kako da ne" , , basista je bio iz istog grada kao i ja, stariji od mene, dobar muzičar znali smo se od ranije a kasnije smo dobili i harmonikaša (inače je čovek svirao klavir ) ali nije bilo klavira , a vojska nije htela da iznajmi ili kupi.
p.s. tada sam shvatio da vojska ne valja čim nema klavir. Izeš vojsku bez klavira!
Bili Piton Bili Piton 03:20 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!



Uuuuu ja se secam sta sam svirao na audiciji - nama je neki potpukovnik bio zaduzen za kulturne delatnosti, a zajedno smo audiciju polagali ja i jedan dzez-saksofonista iz Beograda, svirali smo "Strangers In The Night", i to onako na slepo, samo smo jedan drugom dosapnuli key i krenuli - pa sta bude bude (i bilo je super). On je vec imao sa sobom svoj instrument, a ja sam se borio s nekom razdrndanom "organom" koja se nasla u vojnoj sali, jedva sam uspeo da se izborim - posle mi je iz Beograda bio dopremljen Roland Juno 106, vlasnistvo jedne moje prijateljice koja mi ga je vrlo ljubazno i predusretljivo ustupila na godinu dana i zbog cega sam joj i dan-danas zahvalan.
pape92 pape92 03:24 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

To vreme ,za mene veliko razočarenje, što se tiče muzike


Sećam se, mislim baš Topić, slično se žali na novi talas: mi imamo komleksnu muziku, brižljivo, stručno i profesionalno urađene aranžmane, najzad sam vokal je za dva koplja iznad...mi smo ozbiljni muzičari (sve ovo parafraziram), i onda dođu tamo neki jedva znaju da odprangijaju stvar sa tri akorda, i mi odjednom postanemo istorija, pregaženi. Mislim da su posle pustili Crno Bijeli svijet. Rokenrol se u svetu spasao od potonuća u sve komplikovanije i kompleksnije pravce tipa simfo rok, i taj spas su na tacni doneli pankeri. Novi talas je to malo upeglao, ugledao ska, i ispovrteo novitalas muziku na sto raznih načina, za koje je zajedničko da, u tom početku, ni jedan nije bio muzički zahtevan niti komleksan. Nekom uronjenom u Cepelin, ili Time, pa Smak (osta i ne pomenut i pored toga što je Točak uživao status gurua), sve je to zvučalo kao...varvarizam, možda. Ali je bio povratak korenima, bio je to otpor roku koji je ostao bez snage da bude glas generacije. A ako nije glas generacije, nije ni rokenrol.
trener92 trener92 03:27 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

za kulturne delatnosti

Da tako su se nekako zvali , a zvao sam ga politički, gledali smo dnevnik i sutradan smo morali da odgovaramo šta smo gledali i pričao nam o politici , ispiranje mozga , klasika.
Pazi ti si imao sreću da je bio saksofonista, mi smo ovde bili trio , a tek posle mesec dana je došao harmonikaš. Onda smo zvučali baš kao ekipa pod šatorom. A ja bio šlager pevač . Šta ti je život!
trener92 trener92 03:42 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Ali je bio povratak korenima, bio je to otpor roku koji je ostao bez snage da bude glas generacije. A ako nije glas generacije, nije ni rokenrol.


Slično i ja mislim sada , posle toliko godina, ali onda je baš bio, kako da ti kažem udarac , na ono što sam slušao u to vreme.tako sam to doživeo.
Sa Topićeve tačke gledišta je to bilo tako.
Ili recimo Bora je sličan odnos imao kada su se pojavili DJ . Kaže otprilike , ja se vraćam sa nekog koncerta , mrtav, sa nešto siće u džepu,i sretnem dva klinca iz komšiluka pitam ih gde idu a oni kažu imamo svirku večeras. pa kao šta svirate, ništa , mi smo DJ-evi. Ali to je sada naša stvarnost, posao kao i svaki. Iskoči poneko, kao Cane pre neki mesec, Van Gog ,ali nema ih više.
pape92 pape92 03:45 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Novi talas - nekom majka, nekom maćeha.
Bili Piton Bili Piton 03:47 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

trener92
Šta ti je život!


Cuti, svirke su me spasle svakojakih sranja u vojsci, cak i jednog dela one obavezne obuke s pocetka koju navodno moraju da prodju svi. A i jedan "teren" sam potpuno zaobisao, i to izgleda da je bio uzasan, samo je nas nekoliko ostalo u kasarni i kad se vojska vratila svi su nas mrzeli sa strascu (a vratili su se izubijani i raskantani skroz, izgleda da je stvarno bilo gadno).
blogovatelj blogovatelj 03:57 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Ali je bio povratak korenima, bio je to otpor roku koji je ostao bez snage da bude glas generacije. A ako nije glas generacije, nije ni rokenrol.


Bravo Pape

Zajdi zajdi jeste vrhunska pesma, ali nije pobuna.
To nije dosta ljudi shvatalo pocetkom osamdesetih.
A jebo rok bez pobune.
Secam se komentara koji su objavljivani po casopisima tog vremena. Plebs je bio razocaran sto je Dugme skrenulo sa pravca kad su izdali Doziveti stotu. Valjda su hteli da Bebek i dalje bude rundav, brkat i da nosi gunj.
blogovatelj blogovatelj 03:59 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

mamo svirku večeras. pa kao šta svirate, ništa , mi smo DJ-evi.


Sviraju gramofone.
Bili Piton Bili Piton 04:10 10.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

blogovatelj
mamo svirku večeras. pa kao šta svirate, ništa , mi smo DJ-evi.


Sviraju gramofone.


Well, i tu bih imao da prozborim poneku, ali necu da smaram....to ako se ozbiljno shvati je ozbiljan posao, prilicno tezak, cesto nimalo lagodan i zapravo fizicki demanding. To ono ako hoces da budes vrhunski turntable artist (a sto pritom ne ukljucuje scratching i druge vrste egzibicionizma - to vidim kao cirkus).

Sa dolaskom DJ CD plejera promenilo se dosta i to - hocu reci, postalo je mnogo lakse i automatskije i samim tim manje izazovno.
topcat topcat 19:57 11.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

asistencija?
vishnja92 vishnja92 20:14 11.01.2010

Re: Novi talas je ubio rock & roll!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana