Društvo| Roditeljstvo| Sex| Zdravlje| Život

Dan posle seksa

Biljana 77 RSS / 13.02.2010. u 21:10

        da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne..

 

Spletom nesrećnih okolonosti uslovljenih različitim muzičkim ukusima na poslu sam prinuđena da slušam radio. Radio stanice su mahom .. hm.. Pa dobro, to bi mogla da bude tema za neki naredni blog. Ne znam šta je simpatičnije, nepismene vesti ili emisije u kojima neduhoviti slušaoci šalju neduhovite poruke na glupa pitanja neduhovitih voditelja. Malo tu i tamo prošaraju nekom muzikom, pa opet red inspirativnih razgovora.. I taman pomislim da ne može gore, a onda sledi blok reklama. E o tome bi tek mogao poseban blog.

          Jedna reklama posebno mi je zaparala uši. Ne mislim da je glupa, nisu iritantni glasovi i besmisleni stihovi.. Ne.. U pitanju je kombinacija onoga što reklamira i načina na koji reklamira. Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano -  U svim boljim apotekama – Skoro džabe -  optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.

         1259866495-pills.jpg I sad.. šta mene tu bode? Prvo, ja se apsolutno zalažem za slobodu i pravo žene na izbor kada je u pitanju rađanje. Abortus ili bilo koji drugi oblik prekida trudnoće ako je neželjena je leigitmno pravo i lični izbor svake žene kao što je i pravo da rodi neotuđivo i isključivo njeno. Nisam farmaceut, niti lekar, ali malo istraživanja po netu obavestilo me da se pomenuta pilulica ne sme koristiti više nego jednom u 6 meseci, da ima neželjene efekte mučnine, vrtoglavice, krvarenja i sl. Pa šta? Abortus ima i možda i štetnije posledice...

          Problem je po meni u pristupu lako ćemo. Mi smo zemlja sa poveelikim brojem abortusa među devojkama starosti između 16 i 19 godina. Mi smo zemlja sa prilično niskom svešću o polnim bolestima, kontracepciji, kontroli rađanja. Seksualno obrazovanje ne postoji u školama, a savetovališta tog tipa u domovima zdravlja i dalje su tabu i u njih se ne ide preventivno, već samo kad dođe do problema.  Roditelji i deca zaista veoma retko otvoreno razgovaraju o tom suštinski važnom delu odrastanja. Pri tom ne mislim da je nužno da vrcaju međusobne ispovesti, ali da je odgovornost roditelja da decu upute u načine da se zaštite od bolesti i neželjene trudnoće pa makar im tutnuli i neki pamflet u ruke ako ne žele da razgovaraju o tome. Tinejdžeri žive pod parolom lako ćemo – znamo jer bili smo i mi tamo.  U moje tinejdžersko doba veoma mali broj roditelja je sa decom razgovarao o kontracepciji i seksu, a naše su generacije definitivno kasnije sticale seksualna iskustva i po svemu sudeći menjale manje partnera nego današnji klinci.

          Da li ja pametno u uslovima apsolutne seksualne neprosvećenosti davati klinicma, tj. pre svega klinkama jedno takvo instant rešenje – pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije. I ko će sutra, za dva meseca sprečiti istu tu klinku da potegne za istim rešenjem.. Možda potpuno nepotrebno jer trudnoće ni nema, ali kako da zna.. A pilulica je tu, jeftina, lako dostupna i efikasna. Ko će se zamarati čitanjem indikacija, kontra i sl. latinskih fraza.. (Realno, koliko nas zaista pročita sve što piše na pilulicama za lakše varenje, protiv glavobolje, za skidanje temperature, protiv depresije i sl. )

          Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne.. Kada ukrstim priče koje čujem od srednjoškolaca i srednjoškolki po prevozu (a vozim se sa njima svaki dan kad idu u školu i vraćaju se iz nje), i veselu reklamu, slika koja mi se javlja je sumorna. Slika devojčica koje ozbiljno narušavaju svoje zdravlje, zato što ne znaju ili ih ne zanima, zato što im je pružena mogućnost da to urade..

          Podsetilo me sve to na situaciju kada je svojevremeno reklamirano sredstvo koje je prividno poništavalo stanje pijanstva, sa tupavim nazivom antipolicaj.. Koliko ljudi je pijano i potencijalno opasno selo za volan srećno i zadovoljno što ih niko neće uhvatiti? Jedino što je ovo sredstvo bilo manje dostupno jer je bilo dosta skupo i brzo je uklonjeno iz prodaje..

          Nisam za zabranu pilula za dan posle, niti za njihovo povlačnje iz prodaje. Svesne, zrele i odgovorne osobe imaju svako pravo da odluče o tome da li će i na koji način izneti ili prekinuti trudnoću. Ali na koji način sprečiti one nesvesne, neodgovorne, neinformisane mlade devojke da zlouoptrebe dostupnost pilula isključivo na svoju štetu? Da li smo učinili dovoljno kao društvo da se mladi ljudi obaveste o načinima da se zaštite, o važnosti pre svega upotrebe kondoma, o važnosti odlaska kod ginekologa, o potencijalnim opasnostima nezaštićenog seksa? Da li smo seksulano dovoljno prosvetljena nacija da možemo ovakavu pilulicu dati na izvolte?

          Nisam od onih koji misle da seks treba da bude bauk kojim ćemo plašiti tinejdžere.. Ima South Park odličnu epizodu (a o čemu nema) o seksualnom obrazovanju u kojoj klinci seks i suprotan pol doživljavaju kao izvor sveg užasa i boleština. Ne mislim da klince treba plašiti, samo ih treba naučiti.. Da sagledaju situaciju, da shvate da u seksu mogu potpuno da uživaju samo ako su bezbedni.  I da kao i za sve drugo u životu, rešenje koje se nudi kao odviše lako i koje dolazi  post festum nikada nije najbolje. Prosto se bojim da postojanje takvog rešenja i njegova bezočno vesela ponuda ne izazovu još malo zbrke i još veći stepen neodgovornosti u već i tako haotičan seksualni život tinejdžera.



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

trener92 trener92 04:10 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
Btw, Happy Valentine everyone! ; ))))))))


Takođe ,a kod nas je i ovako:

Sv.Valentin i Sv .Trifun
trener92 trener92 04:14 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat


Cat, hajde napiši nešto o S.Valentinu pa da postavimo na blog
p.s.
čekam te na pp
topcat topcat 04:28 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Mačak, jesi vidio kako su svi nestali...

trener92 trener92 04:42 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
Mačak, jesi vidio kako su svi nestali...



Jesam , ko zna šta je , puno se pričalo o sexu pa da nije....
topcat topcat 04:48 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92

Jesam , ko zna šta je , puno se pričalo o sexu pa da nije....


Pa ajde da jednom ne bude ono najgore!
dunja73 dunja73 06:01 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako


a NUVA RING ?


Sto bi kraj ovoga proizvoda se iko kljukao nekim
pilulama i uopste oralno nesto unosio ? Kosta kvartalno
isto kao i pilule..Sigurnije...
Bas bih volela da cujem strucno misljenje o prednostima pilula nad ovim ili se kasni i sa uvozom dole ? Mada i ovo , ovde u Nemackoj , lekar prepisuje ..ima i na slobodnoj ..
smatram kao sopstvenu samosvest i odgovornost prema sebi unaprednu konsultaciju lekara ...mislim ..nije mi jasno ..kako neko moze ode u apoteku , kupi nesto i guta..onako napamet..
maksa83 maksa83 09:54 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Niko se nije dosetio da kaže koji je omiljeni srpski metod konntracepcije.

Šamponiranje pupka?

Re: Odlična tema ,iako

dunja73
a NUVA RING ? Sto bi kraj ovoga proizvoda se iko kljukao nekim pilulama i uopste oralno nesto unosio ? Kosta kvartalno isto kao i pilule..Sigurnije... Bas bih volela da cujem strucno misljenje o prednostima pilula nad ovim ili se kasni i sa uvozom dole ? Mada i ovo , ovde u Nemackoj , lekar prepisuje ..ima i na slobodnoj ..smatram kao sopstvenu samosvest i odgovornost prema sebi unaprednu konsultaciju lekara ...mislim ..nije mi jasno ..kako neko moze ode u apoteku , kupi nesto i guta..onako napamet..

ne zaboravimo da sex postoji i u stalnoj vezi (?), a ne samo u vidu seme za jednu noc.

uostalom, pilule pomazu u slucaju bolnih i neredovnih menstruacija. ring je skroz ok, ali on funkcionise na istom principu kao pilula, tj sadrzi iste hormone koji se ne gitaju nego se stavljaju u vaginu - samim tim profil nezeljenih efekata je slican, a prednost je u tome sto se stavlja samo jednom mesecno. implanti su bolji od pilula za one koji puse jer ne povecavaju slonost venskoj trombozi. spirale nove generacije su odlicne za zaboravne i one sa cestim i obilnim krvavljenjima iz materice, kondom je najbolji za prevenciju sirenja polno prenosivih bolesti. ipak treba napomenuti da kondom ne stiti od HPV (humanog papiloma virusa) koji izaziva rak grlica materice.
Gospodja Klara Gospodja Klara 10:41 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maksa83
Niko se nije dosetio da kaže koji je omiljeni srpski metod konntracepcije.

Šamponiranje pupka?


Makso, ovo je jedna ozbiljna tema, i ja te molim da svoje (mestu neprimerene) komentare zadržiš za sebe.
To važi i za onog neozbiljnog reanimatora gore.
maksa83 maksa83 12:03 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Gospodja Klara
maksa83
Niko se nije dosetio da kaže koji je omiljeni srpski metod konntracepcije.

Šamponiranje pupka?


Makso, ovo je jedna ozbiljna tema, i ja te molim da svoje (mestu neprimerene) komentare zadržiš za sebe.

Izvinjavam se, ali uopšte ne nameravam da se susprežem kada anti-kurtonski lobi krene da seje okolo svoju prljavu (i lepljivu) propagandu. Nazovimo stvari pravim imenima. Recimo, pored šamponiranja pupka, kažu da još postoji i progutam da se ne baci, ali stvarno ne bih više o tome.

Mislim, neću ja te bitke da bijem sam, budi sigurna.
Ponovo iščekujem suncem okupani četvrtak, kada će nas obasjati:

Šamponiranje pupka, čemu?

Posmatram Mo u izmaglici tuš kabine dok naslonjen na dovratak kupatila listam Isidorina Pisma iz Norveške, i zapitam se da li...

itd. itd.
ju get d pikčr.

To važi i za onog neozbiljnog reanimatora gore.

Ja bih njega bananovao sa kutijom Durexa (porodično pakovanje od 100 komada), i ne bih ga puštao nazad dok ne provajduje materijalni dokaz da je sve potrošio (ali ne da ih naduvava i kači okolo za Srpsku/Kinesku/Majansku novu godinu).
trener92 trener92 12:22 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maksa83


Posmatram Mo u izmaglici tuš kabine dok naslonjen na dovratak kupatila listam Isidorina Pisma iz Norveške, i zapitam se da li...


...
Ova Isidora

reanimator reanimator 12:38 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maksa83

Ja bih njega bananovao sa kutijom Durexa (porodično pakovanje od 100 komada), i ne bih ga puštao nazad dok ne provajduje materijalni dokaz da je sve potrošio (ali ne da ih naduvava i kači okolo za Srpsku/Kinesku/Majansku novu godinu).

Može..imam iskustva. Jedne godine sam krenuo na more ambiciozno opskrbljen sa dva pakovanja Trojan Super Sensitive (ukupno komada 6) i blamantno se vratio u Bg sa komada 5. Bilo bi svih 6 da jedan nisam napunio vodom i roknuo u zid da vidim kako će da pukne.
NNN NNN 12:44 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Bilo bi svih 6 da jedan nisam napunio vodom i roknuo u zid da vidim kako će da pukne.
Zid?

maksa83 maksa83 12:52 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Može..imam iskustva. Jedne godine sam krenuo na more ambiciozno opskrbljen sa dva pakovanja Trojan Super Sensitive


Trojan Super Sensitive?

To je onaj što ostane da se mazi i razgovara sa ribom pošto ti zapališ kući?

Pa to se ne nosi na more, crni reanimatore.

Wrong tool for the job.
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:58 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Recimo, pored šamponiranja pupka, kažu da još postoji i progutam da se ne baci, ali stvarno ne bih više o tome.



Ja ću ovo stvarno da prijavim moderaciji.
Biljana 77 Biljana 77 13:04 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

unf
Kurtoni (osim onih koji su to - u duši) nisu opasni i nemaju neke nuzpojave, pa je logično da su dostupni najširoj populaciji.
Što još uvek ne znači da će ih ona rado i korisititi, a naročito ako joj se servira ovakva "no problemo!" reklama.
O tome je ovaj blog


scaby
Meni se čini da prosijava i na ovom blogu kod nekih taj stav da je kondom bezveze, to je ono čime mogu da se igraju omladinci dok ne dorastu do supersofisticiranog metoda kontracepcije, a to je naravno coitus interruptus. Mislim, to je tako mačo!
Mislim da se i o tome ovde radi!
Ovo je tako skroz pogrešno. Pri tom mislim da ovaj nazovi metod kontracepcije jeste veoma raširen i da bezveze u svakom smislu.

sybil
ja samo branim pravo odraslih zena da izaberu sta hoce da rade sa sobom bez da im neko deli packe i moralise treba ovo, treba ono. ako neko hoce da se upropasti- njegov izbor.
Ovde se problematizuje situacija ne-odraslih.

EDIT: šta više, žene, devojke, veoma mlade posebno često su pod pritiskom -ajmo bez, izaćiću na vreme i sl. Bezočno reklamiranje pilule za dan posle kao jednostavnog, bezbednog, jeftinog i diskretnog rešenje jeste povlađivanje tim pritiscima.
scabies scabies 13:14 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ovo je tako skroz pogrešno.
Ne, ne, ne... Nismo se izgleda razumele.
Unfuckable Unfuckable 13:16 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

200

Biljana 77 Biljana 77 13:20 14.02.2010

200


Dobro je da nije Re uzeo dvesta... Mislim, još nije potrošio ni ono što je dobio za stotku.
Biljana 77 Biljana 77 13:27 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Nismo se izgleda razumele.

Izgleda. Ja sve vreme vičem: Koristite kondome! a na kraju ispade ili da sam za zabranu pilule za dan posle, ili da propagiram c.i. ili da morališem..

Poenta priče je: Deco, seks je divna stvar, kada je upražnjavaju dve osobe koje to žele na bezbedan način!
maca22 maca22 13:31 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Tačno, plus, takvim osobama kondom može pući, tako da su blog i tema, smatram, odlični.
Unfuckable Unfuckable 13:35 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ja bih jako voleo da znam "kakvim osobama" kondom ne može pući
NNN NNN 13:44 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Unfuckable
ja bih jako voleo da znam "kakvim osobama" kondom ne može pući
Brzi Џo, kad on ... oseća se miris spaljene gume
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:47 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ja bih jako voleo da znam "kakvim osobama" kondom ne može pući

Kulturnim i pažljivim osobama, naravno.
ivana23 ivana23 13:56 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Jedino se nismo bavili alergijama na kondom koje nisu bas zanemarljive.
scabies scabies 13:56 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ovde se problematizuje situacija ne-odraslih.
Pre bih rekla ne-doraslih!
Molim te da ne misliš da te proganjam po blogu, samo mi je zgodno da se nadovežem na tvoje reči (istrgnute iz konteksta ).
Gde sam ono stala? A, da, ne-dorasli! Ponovo jedna od klasičnih zamki za klince. Toliko ih zbunjuju tim odrastanjem, da na kraju jadnoj deci ništa nije preostalo sem da čekaju da prođu godine, da se domognu tih 18, 20, kolikotreba. Niko da ih usmeri na suštinu, a suština je da uvek treba biti dorastao situaciji. Sex nije zabava za odrasle, sex je zabava za dorasle (da sad ne potežemo one nesrećne i neverovatne statistike o broju abortusa i procentu žena u Srbiji koje nisu nikada doživele orgazam).
A dorastao/dorasla si situaciji kad znaš šta želiš, a šta ne, kad smeš i umeš da povedeš igru, ali i da kažeš "ne", kad znaš da sex nije ni žrtva, ni trgovina, ni dokaz bilo čega, kad možeš da snosiš posledice, i kad znaš kako da se zaštitiš od neželjenih posledica. To je sasvim moguće i sa <18, kako god to sad nama zvučalo.
I jeste istina da je mladost brza i ne mnogo promišljena, da često ne gleda daleko ispred. Jeste, ali budimo iskreni prema sebi, koliko puta svako od nas odraslih je odigrao nepromišljeno, bio poveden onim "nek' bude šta bude", onim "sad i odmah", koliko puta je želja bila jača od razuma...
trener92 trener92 14:03 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Jednom davno....
Bilo je to u jednom selu u Banatu. U jedinoj trafici (kiosku) u selu između ostalog su se prodavali k" marke "Ris" ( "radno odelo za gospodina" što reče stidljivi čovek u apoteci iz trećeg pokušaja))i kako niko nije kupovao, žena koja je radila u kiosku doseti se, , otvori lepo punu kutiju kondoma, naduva ih ceo dan je to radila i okačila oko kioska i prodavala kao balone, naravno po ceni kondoma malo većoj od običnog balona ( nije bilo balona , to je ustvari bio razlog) !Deca ko deca pokupovala , jer bilo je raznih boja , čak su neki bili išarani flomasterima, iscrtani razni likovi , žena je bila umetnički nastrojena
Sve je to bilo ok , dok nije došla učiteljica iz škole , i pita ženu pa znaš li ti čemu to slluži ženo , da li si ti normalna? , aova njoj, Ja znam, ali ovi divljaci ne znaju, pa bolje da prodam i nešto zaradim, dok im ne istekne rok.
Tako je bilo ( to je istinit događaj) , nekada. Ne znam da li su se stvari promenile u međuvremenu
Biljana 77 Biljana 77 14:11 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

plus, takvim osobama kondom može pući



čitaj: svim

I onda treba posegnuti za planom B, a nikako polaziti od toga da je plan A nepotreban jer plan B postoji.
dunja73 dunja73 14:11 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ne zaboravimo da sex postoji i u stalnoj vezi (?), a ne samo u vidu seme za jednu noc.

@ ANA

Ne kapiram ..Ring i jeste za sex u stalnim vezama - on stiti ceo mesec ...i on jeste na principu pilula , ali u mini nekoj dozi hormona .. Prednost ringa je u tome , isto sto ..ako se zena razboli pa povraca ima stomacne probleme -pilulu izbacuje i nije zasticena , mislim da je ring tu mnogo zahvalniji ..barem znam par ovde zena koje su odusevljene i koriste od kada postoji ...

mislim , ako pricamo pilula ili ring ..da je ring bolje resenje u svakom slucaju ..zato mi nije jasno zasto se uopste o pilama dole i diskutuje , kad je sve kod ringa , bolje...
Biljana 77 Biljana 77 14:14 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
Ovde se problematizuje situacija ne-odraslih.
Pre bih rekla ne-doraslih!
Molim te da ne misliš da te proganjam po blogu, samo mi je zgodno da se nadovežem na tvoje reči (istrgnute iz konteksta ).
Gde sam ono stala? A, da, ne-dorasli! Ponovo jedna od klasičnih zamki za klince. Toliko ih zbunjuju sa tim odrastanjem, da na kraju jadnoj deci ništa nije preostalo sem da čekaju da prođu godine, da se domognu tih 18, 20, kolikotreba. Niko da ih usmeri na suštinu, a suština je da uvek treba biti dorastao situaciji. Sex nije zabava za odrasle, sex je zabava za dorasle (da sad ne potežemo one nesrećne i neverovatne statistike o broju abortusa i procentu žena u Srbiji koje nisu nikada doživele orgazam).
A dorastao/dorasla si situaciji kad znaš šta želiš, a šta ne, kad smeš i umeš da povedeš igru, ali i da kažeš "ne", kad znaš da sex nije ni žrtva, ni trgovina, ni dokaz bilo čega, kad možeš da snosiš posledice, i kad znaš kako da se zaštitiš od neželjenih posledica. To je sasvim moguće i sa <18, kako god to sad nama zvučalo.
I jeste istina da je mladost brza i ne mnogo promišljena, da često ne gleda daleko ispred. Jeste, ali budimo iskreni prema sebi, koliko puta svako od nas odraslih je odigrao nepromišljeno, bio poveden onim "nek' bude šta bude", onim "sad i odmah", koliko puta je želja bila jača od razuma...

Apsolutno se slažem sa svim što je napisano. Zarad onih nedoraslih, kojih je mnim više i među zvanično punoletnima, kampanja: Kondom! Kondom!
maca22 maca22 14:14 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
Jeste, ali budimo iskreni prema sebi, koliko puta svako od nas odraslih je odigrao nepromišljeno, bio poveden onim "nek' bude šta bude", onim "sad i odmah", koliko puta je želja bila jača od razuma...

Bravo Scabi. :)
maca22 maca22 14:17 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
I onda treba posegnuti za planom B, a nikako polaziti od toga da je plan A nepotreban jer plan B postoji.

Slažem se. i kad se dođe do situacije B, tu onda ponovo počinje problem sa ovog bloga, zar ne?
scabies scabies 14:47 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Jedne godine sam krenuo na more ambiciozno opskrbljen sa dva pakovanja Trojan Super Sensitive (ukupno komada 6) i blamantno se vratio u Bg sa komada 5. Bilo bi svih 6 da jedan nisam napunio vodom i roknuo u zid da vidim kako će da pukne.
Jedan od interesantnijih prizora je muškarac koji se u pola noći i pola akcije oblači i odlazi do trafike
Naravoučenije za neiskusne - mislite unapred!
scabies scabies 15:03 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Trojan Super Sensitive?

To je onaj što ostane da se mazi i razgovara sa ribom pošto ti zapališ kući?

Ovo me uvek uveseljava! Jeste vi stvarno samo sretali takve žene? Ili pre - devojčice?
Mislim, to je tako kul. Muškarac je tu samo da bi se ovajdio za snošku, ali je super najbolje kad žena to istrpi jer se nada da će posle dobiti tri lepe reči i dva zrnca nežnosti? Je l' to?
I sad opet da se pravimo nevešti, kao da ne znamo kulturni obrazac: tako je normalno i poželjno da muškarci podnose žene da bi dobili sex, a žene da podnose sex da bi dobile iluziju da su voljene.
I onda se opet čudimo što se klinci tako ponašaju. I što dečaci neće da čuvaju devojčice, a devojčice neće da uslovljavaju dečake. I onda naravno da cvetaju polno prenosive bolesti, maloletnički abortusi, što ima toliko onih što su pre dobile bebu nego ličnu kartu...
I, da, pored ostalih 1000 razloga, one retardirane emisije "48h svadba" i "Vreme je za bebe" treba zakonom zabraniti a autore krivično goniti zato što vrlo često promovišu brak zbog neželjene trudnoće, odnosno brak i rađanje pre završene srednje škole. Odvratno!
reanimator reanimator 15:10 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
Trojan Super Sensitive?

To je onaj što ostane da se mazi i razgovara sa ribom pošto ti zapališ kući?

Ovo me uvek uveseljava! Jeste vi stvarno samo sretali takve žene? Ili pre - devojčice?
Mislim, to je tako kul. Muškarac je tu samo da bi se ovajdio za snošku, ali je super najbolje kad žena to istrpi jer se nada da će posle dobiti tri lepe reči i dva zrnca nežnosti? Je l' to?
I sad opet da se pravimo nevešti, kao da ne znamo kulturni obrazac: tako je normalno i poželjno da muškarci podnose žene da bi dobili sex, a žene da podnose sex da bi dobile iluziju da su voljene.
I onda se opet čudimo što se klinci tako ponašaju. I što dečaci neće da čuvaju devojčice, a devojčice neće da uslovljavaju dečake. I onda naravno da cvetaju polno prenosive bolesti, maloletnički abortusi, što ima toliko onih što su pre dobile bebu nego ličnu kartu...
I, da, pored ostalih 1000 razloga, one retardirane emisije "48h svadba" i "Vreme je za bebe" treba zakonom zabraniti a autore krivično goniti zato što vrlo često promovišu brak zbog neželjene trudnoće, odnosno brak i rađanje pre završene srednje škole. Odvratno!

Biljana, banuj ovu ozbiljnu
maca22 maca22 15:23 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
I, da, pored ostalih 1000 razloga, one retardirane emisije "48h svadba" i "Vreme je za bebe" treba zakonom zabraniti a autore krivično goniti zato što vrlo često promovišu brak zbog neželjene trudnoće, odnosno brak i rađanje pre završene srednje škole. Odvratno!

Scabies za preCednicu! :)
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:39 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ovo me uvek uveseljava! Jeste vi stvarno samo sretali takve žene? Ili pre - devojčice?
Mislim, to je tako kul. Muškarac je tu samo da bi se ovajdio za snošku, ali je super najbolje kad žena to istrpi jer se nada da će posle dobiti tri lepe reči i dva zrnca nežnosti? Je l' to?
I sad opet da se pravimo nevešti, kao da ne znamo kulturni obrazac: tako je normalno i poželjno da muškarci podnose žene da bi dobili sex, a žene da podnose sex da bi dobile iluziju da su voljene.


Sve je to ista banda. I neka si mu rekla!
maksa83 maksa83 15:42 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ovo me uvek uveseljava! Jeste vi stvarno samo sretali takve žene? Ili pre - devojčice? Mislim, to je tako kul. Muškarac je tu samo da bi se ovajdio za snošku, ali je super najbolje kad žena to istrpi jer se nada da će posle dobiti tri lepe reči i dva zrnca nežnosti? Je l' to?

Scabies, chill.
Zezanje.
Na temu baš tih klišea koje ti dalje opisuješ.

Svaki put se osetim izuzetno glupavo kada treba da objašnjavam šalu, pa ovo tebi na dušu.

Nije da baš imam nasušnu potrebu da sebe objašnjavam po tom pitanju, ali sori - meni teško da budem mrtav ozbiljan na ovakvoj temi (znamrećićete - a na kojoj pa uspevaš?) i da se sad tu nešto užasavam nad ovim i onim i ozbiljno konstatujem kako treba 'vako i 'nako, tapšemo se nešto po ramenima i slažemo oko svega (minus topcat, ali na nju smo navikli po tom pitanju i okej nam je takva, nekideživot). Nikog po tom pitanju nećeš osvestiti blogokomentarima.

Sve te stvari spadaju u ono "što se dešava nekom drugom, meni nema šanse" (tu spadaju polne bolesti, neželjene trudnoće, pucanje hard diska sa svim podacima nikad bekapovanim, itd.), i tu se svest o bilo čemu teško budi čisto 'nako ili zato što je neko nešto pametno i ubedljivo rekao.

Ovo je inače minimum treći put da se raspravlja na tu temu za ove dve godine koliko pratim blog92, ko zna koliko ih se još desilo pre i između a da je prošlo nezapaženo.

Ali neka, bitno da s' ti dobila priliku da se ljutiš na muškarce.

Udri, tu smo, izdržaćemo junački. :)
scabies scabies 15:43 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Scabies za preCednicu!

Može i direktorka RTS-a, ne bih se bunila... Mada gledaoci bi
Biljana, banuj ovu ozbiljnu
Kako možeš tako, a da nisi ni čuo moju stranu priče?
Kad sam ja ovde stigla kao jako mlada i neiskusna, kolega Unfuckable mi je objasnio da se ovde sme progovarati samo ako imaš nešto ekstra edukativno i konstruktivno da kažeš. Onda sam se ja bacila na čitanje debeli' knjiga, provela sate pred ogledalom vežbajući, pisala eseje na sve teme od Političkih sukoba među neparlamentarnim strankama u Etiopiji pa do Komunalnih problema u severoistočnom delu Dušanbea. Kao krajnji rezultat i dokaz mog neverovatnog napretka, onaj Margitin test za računanje starosti mi je rekao da imam tačno 59 godina!
maksa83 maksa83 15:46 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Sve je to ista banda. I neka si mu rekla!

Kuku mene kukavca, navukao sam AFŽ na vrat.

The chub-chubs are coming!
scabies scabies 15:52 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Svaki put se osetim izuzetno glupavo kada treba da objašnjavam šalu, pa ovo tebi na dušu.
Meni na dušu! Ili bolje - na pamet Nije da nisam razumela, ali mi se namestilo, vidiš da sam baš inspirisana da smaram okolo.
Ali neka, bitno da s' ti dobila priliku da se ljutiš na muškarce.
Bože sačuvaj! Ne ljutim se ja tu na muškarce. Na tebe - nikad!

Re: Odlična tema ,iako

sa ringom je veca ucestalost infekcija. takodje postoji mogucnost lokalne iritacije.

ne postoji dobro i lose, vec ono sto nekom zbog njegove situacije najvise odgovara. u tome je poenta.
maksa83 maksa83 16:01 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sa ringom je veca ucestalost infekcija. takodje postoji mogucnost lokalne iritacije.

Zašto me to ne čudi? Vidi ga na šta (ringo) liči:

Gospodja Klara Gospodja Klara 16:06 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako


Zašto me to ne čudi? Vidi ga na šta (ringo) liči:

Biljana 77 Biljana 77 16:18 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana, banuj ovu ozbiljnu

Na ivici sam.
Biljana 77 Biljana 77 16:20 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Kuku mene kukavca, navukao sam AFŽ na vrat.

Sve ću ja to da banujem. I tako sam davno optužena za protivljenje emancipaciji žena.
maksa83 maksa83 16:30 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Sve ću ja to da banujem. I tako sam davno optužena za protivljenje emanpicipacija žena.

E, ajde ovako.
Molim te da poštediš Gospodju Klaru - ako nam pusti neki film.

(aj-mo ce-o sta-di-on!)
Biljana 77 Biljana 77 16:34 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Molim te da poštediš Gospodju Klaru

'Oću, ako ti edituješ ovu nesretnu emnacipaciju.
maksa83 maksa83 16:38 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

'Oću, ako ti edituješ ovu nesretnu emnacipaciju.

Editovao. Je l' sad dobro? Proveri, pliz.
Unfuckable Unfuckable 16:47 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

a devojčice neće da uslovljavaju dečake. I onda naravno da cvetaju polno prenosive bolesti,

Keva & Ćale svih pitanja:
pa zašto, bokcamu, te devojčice ne uslovljavaju dečake?

ps: Biljana, kad odgovori - banuj je
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:50 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ako nam pusti neki film.


Hiperprodukcija može da utiče znatno na kvalitet.

Osim toga, trenutno bezobrazno dremam na lovorikama.
maksa83 maksa83 16:56 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Hiperprodukcija može da utiče znatno na kvalitet.

Mahajtemolimvas. To apsolutno nije tačno.

Dva dokaza:

a) Bollywood
b) porno industrija
Biljana 77 Biljana 77 16:58 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Je l' sad dobro?
As good as it gets.
Biljana 77 Biljana 77 17:02 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

a) Bollywood

Kad smo već kod toga, Re daj neki filimić na ovu temu. Predlažem nešto sa Scaby Četiri pištolja u glavnoj ulozi.
scabies scabies 17:04 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

pa zašto, bokcamu, te devojčice ne uslovljavaju dečake?
Zato što je prava ljubav bezuslovna! Pa ti stvarno ništa ne znaš o devojčicama?
Biljana, kad odgovori - banuj je
Pucaj, Biljo!
Biljana 77 Biljana 77 17:07 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Zato što je prava ljubav bezuslovna! Pa ti stvarno ništa ne znaš o devojčicama?

Sad si se izvukla.
maksa83 maksa83 17:12 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Kad smo već kod toga, Re daj neki filimić na ovu temu. Predlažem nešto sa Scaby Četiri pištolja u glavnoj ulozi.

Bolje "Scaby Četiri Kondoma"

Mogu ja, u nadi da će moj nevešti pokušaj navesti Majstore Veštine da prevrnu očima na taj amaterizam, ustanu sa lovorika i sa'ćeviditekakosetoradi prionu na posao.

Jesi mi kupio ono?

scabies scabies 17:30 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Dok ne stigne Klara i ja sam nešto pokušala
Biljana 77 Biljana 77 17:54 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maksa&scaby

Cenim inicijativu, a ne da se čeka sve na gotovo.
teodorakaze teodorakaze 20:12 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Sve te stvari spadaju u ono "što se dešava nekom drugom, meni nema šanse" (tu spadaju polne bolesti, neželjene trudnoće, pucanje hard diska sa svim podacima nikad bekapovanim, itd.), i tu se svest o bilo čemu teško budi čisto 'nako ili zato što je neko nešto pametno i ubedljivo rekao.

U tome je sustina. Nije u pitanju to da deca ne znaju sta je kondom i cemu to sluzi i nije u pitanju nedostatak edukacije niti pristupacnosti. Cinjenica je da se deca satiru od seksa, pa posto je vec tako, ja mislim da je najbolje resenje reklamirati kondome (pomenu negde njanja) kao proizvod koji ce tinejdzerima biti privlacan. Jer za maloletnike on zapravo i jeste jedino, najpouzdanije i najneskodljivije sredstvo zastite. Dakle, ja sam za to da se kondomi ne reklamiraju kroz edukativne nego kroz potrosacke reklame i kampanje - k'o fast food. I ako mi neko kaze da se time deca podsticu na seks.....mogu unapred da kazem da takvu budalastinu skoro nisam cula.

Konkretno povodom ovih pilula, kao i pilula za kontracepciju, ja sam skroz za, ali ne mislim da su namenjene maloletnicima. DakleM, kondom rulez
Biljana 77 Biljana 77 20:17 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ali ne mislim da su namenjene maloletnicima.DakleM, kondom rulez
Upravo. Zato me je reklama toliko ispizdela, jer taj radio sudeći po sms porukama i sl. slušaju mahom klinci.
A reklama je u onom fazonu zemi dve..
maca22 maca22 20:23 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
se ne slažem sa nekim tvojim konstatacijama.
Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji,

Moje mišljenje.NE , nikome ni maloletnicama , a punoletne ako su spremne da rizikuju ,kod lekara pa izvolite. .

teodorakaze

Konkretno povodom ovih pilula, kao i pilula za kontracepciju, ja sam skroz za, ali ne mislim da su namenjene maloletnicima. DakleM, kondom rulez

Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.
Niste vi promislili kad ste izašli sa svojim represivnim stvavima.
Biljana 77 Biljana 77 20:34 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ali ne mislim da su namenjene maloletnicima

Kako si uspela da izvučeš ovaj zaključak:
Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.


Pričamo o nameni, usmerenosti na populaciju, načinu reklamiranja..
trener92 trener92 20:37 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako


ja
se ne slažem sa nekim tvojim konstatacijama.

Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji,



Moje mišljenje.NE , nikome ni maloletnicama , a punoletne ako su spremne da rizikuju ,kod lekara pa izvolite. .Zato što nemem poverenja u bilo kakve preparate u tu svrhu (), protiv neželjene trudnoće. Sve što je veštak, ne valja, i pogotovo što je potreban period kada treba pauzirati od upotrebe( tako je neko napisao, to onda ne može da bude dobro.koliko god neko pokušavao da objasni, kako nije opasno po zdravlje.

Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano - U svim boljim apotekama – Skoro džabe - optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.


ja
A ove bi trebalo ukinuti sa ovom reklamom.

Samo edukacija,razgovor i najvažnije poverenje među partnerima. , nikakve pilule i gluposti,
pa čemu onda toliko reklamiranje kondoma. Mislim strašno.
Svaka devojka treba da ima u neseseru sa šminkom nekoliko pakovanja kondoma, kao i muškarac, normalno,, , pa ako dilber nije spreman da upotrebi, onda joj takav i ne treba.


maca22



Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.
Niste vi promislili kad ste izašli sa svojim represivnim stvavima.


A sad mi molim te, lepo objasni odakle si izvukla ovaj zaključak!
trener92 trener92 20:47 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
ali ne mislim da su namenjene maloletnicima

Kako si uspela da izvučeš ovaj zaključak:
Znači svi vi maloletnice prisiljavate na abortus.


Pričamo o nameni, usmerenosti na populaciju, načinu reklamiranja..


Biljana ,nisam video tvoj komentar , ali bi svejedno postavio isto pitanje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:51 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Dakle, ja sam za to da se kondomi ne reklamiraju kroz edukativne nego kroz potrosacke reklame i kampanje - k'o fast food. I ako mi neko kaze da se time deca podsticu na seks.....mogu unapred da kazem da takvu budalastinu skoro nisam cula.

ja sam primetila ovde po usa kako po kafićima gde se mogu videti tinejdžeri ima kondoma u korpama sasvim primetno pored skoro svakog stola i ne koštaju ništa - jednostavno it's on the house!
videla sam da ih omladinci uzimaju i to ne iz zezanja nego vidis lepo dvoje mladih krenu kući i uz put se posluže iz korpe. praktično rešenje.
Biljana 77 Biljana 77 21:00 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

lepo dvoje mladih krenu kući i uz put se posluže iz korpe. praktično rešenje.
Mislim da bi posle početne drame, sramote i sl. i kod nas uzimali, makar i iz fazona, da drugi misle da će nešto biti.
trener92 trener92 21:06 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Koliko sam razumeo , priča se o ciljnoj grupi, "maloletnicima"
("nevinih preko četrnaest nema" -kaže pesma) ,
Znači o onima u čijem se organizmu odvija prava revolucija , pubertetska , ( to bi odlično objasnila doktorka Ana) i sada još na takav organizam delujete sa nečim što treba da zaustavi prirodni proces- razvoj organizma . u smislu onoga o čemu se ovde piše.
Da li je to humano i opravdano?
Zar nije jednostavnije , otići u prvu apoteku i kupiti kondom?
Nadam se da je malo jasnije .Iako nije mi još uvek jasno gde si pročitala da sam napisao nešto protiv abortusa,
maca22 maca22 21:17 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Evo objasniću.

da li razumete o kojoj situaciji govorimo? Ta pilula je (kao) abortus. Samo što se izbacuje oplođena jajna ćeija. Posmatrajte tako i sve će biti jasnije.
Kada dođe dotle da se ta pilula pije, to je ili-ili situacija. Ili pilula ili aboruts. Ako neko kaže "ne sme to da se prodaje maloletnicima" ako njoj to neko ne proda, onda sledi abortus. Neizbežno.

Prema tome niko neće devojci reći "ne smeš ti to da popiješ, jao hajde da vadimo krv". Mora da ga popije, i tu je kraj priče. Isto kao što se slažemo da abortus mora biti legalan, iako je nužno zlo koje ne želimo.

E.
I tu nije kraj.
Ako devojka mora da ide po pilulu kod neke budale koja će da na nju istresa svoje frustracije (jer su savetovališta veoma opskurne kategorije ovde) što bi išla? Mislim, što bi zaista. Onda će ga kupiti na crno. I ja bih.


Dakle, ono što može da se radi je ovo oko čega se isto slažemo, a to je sekundarna prevencija, ista ona koju treba vršiti i oko abortusa. Da se komericjalno reklamiraju konomi, da se ukinu reklame za pilulu posle kao lako rešenje, i da informacija ide sa propratim efektima, da se raja prosvećuje i medicinski i kulturno itd. Ali opcija: "ja bih to zabranio" jednostavno ne stoji.
ivana23 ivana23 21:22 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Znači o onima u čijem se organizmu odvija prava revolucija , pubertetska , ( to bi odlično objasnila doktorka Ana) i sada još na takav organizam delujete sa nečim što treba da zaustavi prirodni proces- razvoj organizma . u smislu onoga o čemu se ovde piše.Da li je to humano i opravdano?


Mislim da je tema dosla do faze izvesnog preuvelicavanja problema.
Volela bih da Ana kaze, ali jasno i decidirano, da li ta jedna pilula moze da zaustavi razvoj organizma.

Postavila sam i pitanje (na koje se niko nije osvrnuo), sta sa alergijama na latex? Nisu brojcano zanemarljive, pa me interesuje sta raditi u tom slucaju.
Time ne pokusavam da kazem da je ova pilula sjajna opcija, ali ponavljanje kondom, kondom, kondom nije resenje za sve.
Biljana 77 Biljana 77 21:24 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ako njoj to neko ne proda, onda sledi abortus. Neizbežno.

Ako je trudna uopšte. Treba imati u vidu da se uzima kad postoji rizik a ne kad je trudnoća ustanovljena.

Ako devojka mora da ide po pilulu kod neke budale koja će da na nju istresa svoje frustracije
Treba da može da dobije adekvatan savet. I da je neko upozori da ne sme da ih guta svako malo.

Da se komericjalno reklamiraju konomi, da se ukinu reklame za pilulu posle kao lako rešenje, i da informacija ide sa propratim efektima, da se raja prosvećuje i medicinski i kulturno
Slažem se.
Biljana 77 Biljana 77 21:25 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

da li ta jedna pilula moze da zaustavi razvoj organizma.

Mislim da se mislilo na razvoj oplođene jajne ćelije.
maca22 maca22 21:28 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
ako njoj to neko ne proda, onda sledi abortus. Neizbežno.

Ako je trudna uopšte. Treba imati u vidu da se uzima kad postoji rizik a ne kad je trudnoća ustanovljena.

Pa ako jeste, onda sledi abortus. Rizik je preveliki. I niko nema pravo drugom da ga nameće. A pilula je i dalje daleko manje opasna od abortusa.
maca22 maca22 21:31 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23
Mislim da je tema dosla do faze izvesnog preuvelicavanja problema.

Da. Ono što je ovde jedini problem glasi oako:

da li se mladima servira da vrstu kontracepcije koja postoji samo za ne-daj-bože, treba da shvate kao redovnu meru zaštite od neželjene trudnoće.

I to je to.
trener92 trener92 21:33 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ta pilula je (kao) abortus. Samo što se izbacuje oplođena jajna ćeija. Posmatrajte tako i sve će biti jasnije.

maca22


Pa čekaj , ko ee onda ovde zalaže za abortus ti ili ja? Ako tako posmatramo?
ivana23 ivana23 21:36 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
da li ta jedna pilula moze da zaustavi razvoj organizma.
Mislim da se mislilo na razvoj oplođene jajne ćelije.

Trener nije tako obrazlozio svoje misljenje, cak je decidiran.
Mislim da nije cak razlucio da se ne radi o klasicnim pilulama, vec o ovoj za dan posle.

Unfuckable Unfuckable 21:38 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

mislim da se malo brkaju pojmovi: pilula (skoro sam siguran) ne izaziva abortus jer oplodnje možda i ima ali...nema ugnježdavanja (uh, kakva reč) oplođene jajne ćelije u materici.
Upravo to pilula ne dozvoljava, meni se bar tako nekako čini da je to mehanizam njenog dejstva, da hormonalno ne dozvoli da se oplođena jajna ćelija ugnjezdi na dno materice i počne da se razvija kao plod.
Dakle : ne dejstvuje na oplođenu jajnu ćeliju već sprečava "instaliranje" tj - nidaciju
maca22 maca22 21:39 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Ta pilula je (kao) abortus. Samo što se izbacuje oplođena jajna ćeija. Posmatrajte tako i sve će biti jasnije.

maca22


Pa čekaj , ko ee onda ovde zalaže za abortus ti ili ja? Ako tako posmatramo?

Ne pratiš razgovor.

Pokušaću opet da objasnim: ako bi ti maloletnici uskratio mogućnost da uzme pilulu (a tako se izjašnjavaš), time je ti direktno katapulitraš na aboruts. A zašto ti misliš da je to po nju bolje, objasni?
ivana23 ivana23 21:43 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Unfuckable
mislim da se malo brkaju pojmovi: pilula (skoro sam siguran) ne izaziva abortus jer oplodnje možda i ima ali...nema ugnježdavanja (uh, kakva reč) oplođene jajne ćelije u materici. Upravo to pilula ne dozvoljava, meni se bar tako nekako čini da je to mehanizam njenog dejstva, da hormonalno ne dozvoli da se oplođena jajna ćelija ugnjezdi na dno materice i počne da se razvija kao plod.Dakle : ne dejstvuje na oplođenu jajnu ćeliju već sprečava "instaliranje" tj - nidaciju

Delovanje ove tablete utiče na pucanje folikularne opne i sprečava oplodnju jajne ćelije. S druge strane, ova pilula ne utiče na već oplođenu jajnu ćeliju i može se koristiti tokom trudnoće koja se već razvija u materici.

- Dala sam link na pocetku diskusije, ali kao sto vec imam iskustva mali broj blogera procita sta pise.
Unfuckable Unfuckable 21:49 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

naravno: ja prvi ne otvaram linkove jer me mrzi - ali sad ću morati jer me prokleto zanima ta folikularna opna

edit: ok, nejasno mi je, moram da priznam.
Pogledajmo ove dve rečenice -
Potrebno je nekoliko dana da jajna ćelija, istisnuta iz jajnika, dođe do materične šupljine preko jajovoda. U tom periodu može se sprečiti nastanak trudnoće primenom urgentne kontracepcije ali je važno upotrebiti je u roku od 72 sata nakon nezaštićenog seksualnog odnosa",

ovde je jasno : jajna ćelija se nije ugnjezdila u materici. Ako se jeste ugnjezdila, pilula ne deluje :
ova pilula ne utiče na već oplođenu jajnu ćeliju i može se koristiti tokom trudnoće koja se već razvija u materici.

Dakle, imamo jajnu ćeliju koja je negde na putu ka materici. Sada dolazi, za mene sporni, deo koji ja podvodim pod "novinari, jebiga..."
Delovanje ove tablete utiče na pucanje folikularne opne i sprečava oplodnju jajne ćelije

Moje malo sećanje nalazi "folikularnu opnu" samo na jajniku, i ona puca u momentu ovulacije.Ali, tko sam ja da sudim
trener92 trener92 21:50 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Evo objasniću.

da li razumete o kojoj situaciji govorimo?

maca22



Nekoliko primera da znamo o kakvoj situaciji razgovaramo (

"Vise mi je tipova sa partya reklo da ako jedem bombone (ectasy) da ne mogu zatrudniti, pa sam dala da svšavaju u mene. Sada sam trudna - da li to znači da su lagali, ili nisam konzumirala dovoljno tableta?"
ili
"Bok! Imam 11 godina. U trećem mjesecu ove godine primjetila sam da kad stavim ruku na trbuh, osjetim neko kucanje oko pupka. Mislila sam da sam možda trudna. Užasno se bojim trudnoće!!! Nisam još nikad imala decka, a kamoli da sam spavala s njim, al mislim da sam trudna jer to kucanje osjetim točno oko pupka. Je li moguće da sam trudna ako sam se samozadovoljavala ili to uopće nema veze sa trudnoćom…"

ili
"Je li istina da masturbacija izaziva neplodnost…. ?"

Neka od pitanja koja su stigla u jednu tinejdžersku reviju. Ima još bisera. da ne citiram. Naravno postavlja se pitanje da li se neko zezao ili ne?

Sybil je napisala u jednom od komentara:

edukacija, prvo i osnovno, što kod nas trenutno ne postoji tamo gde bi trebalo, u školama!

Kada dođe dotle da se ta pilula pije, to je ili-ili situacija. Ili pilula ili aboruts. Ako neko kaže "ne sme to da se prodaje maloletnicima" ako njoj to neko ne proda, onda sledi abortus. Neizbežno.


A zbog čega bi dolazila u situaciju da pilula mora da se pije?
Jedino ako nema averziju prema kondomu, to je onda druga priča!
ivana23 ivana23 21:53 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92

Ajde, molim te idi na izmeni, vise ne znam ko je sta napisao.

edit: vidim popravio.
trener92 trener92 21:57 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maca22
trener92
Ta pilula je (kao) abortus. Samo što se izbacuje oplođena jajna ćeija. Posmatrajte tako i sve će biti jasnije.

maca22


Pa čekaj , ko ee onda ovde zalaže za abortus ti ili ja? Ako tako posmatramo?

Ne pratiš razgovor.

Pokušaću opet da objasnim: ako bi ti maloletnici uskratio mogućnost da uzme pilulu (a tako se izjašnjavaš), time je ti direktno katapulitraš na aboruts. A zašto ti misliš da je to po nju bolje, objasni?


[b]Ženo božija , uzme kondom, stavi partneru na ( sigurno ne na prst od noge ) i ne može da zatrudni![/b]
Da li je dovoljno jasno?I
šta će joj pilule?
reanimator reanimator 21:58 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
a) Bollywood

Kad smo već kod toga, Re daj neki filimić na ovu temu. Predlažem nešto sa Scaby Četiri pištolja u glavnoj ulozi.

Evo,evo...jeste da nije sa scabi u glavnoj ulozi, ali je odlican za pocetak kontramitinga
trener92 trener92 21:58 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23
trener92

Ajde, molim te idi na izmeni, vise ne znam ko je sta napisao.


Kada odaberem izmeni , izađe mi nov komentar !
ivana23 ivana23 21:59 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Ženo božija , uzme kondom, stavi partneru na ( sigurno ne na prst od noge ) i ne može da zatrudni! Da li je dovoljno jasno? I šta će joj pilule?


Sto si se toliko uzrujao?
trener92 trener92 22:02 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23
Unfuckable
mislim da se malo brkaju pojmovi: pilula (skoro sam siguran) ne izaziva abortus jer oplodnje možda i ima ali...nema ugnježdavanja (uh, kakva reč) oplođene jajne ćelije u materici. Upravo to pilula ne dozvoljava, meni se bar tako nekako čini da je to mehanizam njenog dejstva, da hormonalno ne dozvoli da se oplođena jajna ćelija ugnjezdi na dno materice i počne da se razvija kao plod.Dakle : ne dejstvuje na oplođenu jajnu ćeliju već sprečava "instaliranje" tj - nidaciju

Delovanje ove tablete utiče na pucanje folikularne opne i sprečava oplodnju jajne ćelije. S druge strane, ova pilula ne utiče na već oplođenu jajnu ćeliju i može se koristiti tokom trudnoće koja se već razvija u materici.

- Dala sam link na pocetku diskusije, ali kao sto vec imam iskustva mali broj blogera procita sta pise.


Pročitao sam!

Prednost Esapelle pilule jeste što ne izaziva nikakve negativne efekte, za njenu nabavku nije potreban recept i potrebna je samo jedna pilula nakon jednog seksualnog odnosa.

Voleo bi još da je doktorica napisala da ih ona redovno koristi , možda bi i poverovao!
maca22 maca22 22:04 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Dakle, tener, pošto si se izjasnio da bi pilutlu zabranio devojci kojoj je neophodna, time je direktno šalješ na hirurški sto. Nadam se da smo to razjasnili.

A ovo naknadno plakanje nad prosutim mlekom "A zbog čega bi dolazila u situaciju da pilula mora da se pije?" nije razlog da je kazniš i prisiliš na abortus, jel tako?


A odgovor može biti sasvim legitiman - pukao je kondom. No to se zove sekundarna prevencija i Ana Withfamily... je na prvoj strani bloga objasnila to. To je ono kada sprečavaš da neki problem uopšte nastane. O tome jedino može da se priča.

edit: obrisala sam deo, pošto sam pogrešila nešto.
trener92 trener92 22:10 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23
trener92
Ženo božija , uzme kondom, stavi partneru na ( sigurno ne na prst od noge ) i ne može da zatrudni! Da li je dovoljno jasno? I šta će joj pilule?


Sto si se toliko uzrujao?


Pa nisam, nego mi nije jasno toliko insistiranje na pilulama.
Naime, imao sam iskustva sa devojklama koje su koristile pilule, i poznato mi je kakve su tegobe imale prilikom apstinencija ili kakao se to kaže perioda odmaranja od pilula. A poznati su mi i slučajevi kada su žene ostajale trudne i pored korišćenja pilula, za kontracepciju!
Nije da ne verujem medicini, ali ako ja uporno insistiram na nečemu što je recimo problem muškarca, jer muškarac je taj koji treba da pobedi "sujetu i žrtvuje se " jer budimo iskreni ovde je to još uvek tabu tema ( sam čin jkupovanja kondoma se smatra sramotnim), ne vidim kako se ja to zalažem protiv abortusa.
dunja73 dunja73 22:11 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

edukacija, prvo i osnovno, što kod nas trenutno ne postoji tamo gde bi trebalo, u školama!



le, le ..pa ispade da smo mi ranije bili pametniji nego ovi danas..
Ja se secam neke devojcice , njoj je keva branila da ide na bazen
jer je mozda u vodi neko .... pa da ne ostane trudna i nas je tako savetovala ...jos smo tad sve bile dzane.. ..ni danas danji mi ne izbija njena keva iz glave....
maca22 maca22 22:12 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ma znam da ne razumeš. Nisi razdvojio mnogo pojmove, zato.
trener92 trener92 22:13 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Dakle, tener, pošto si se izjasnio da bi pilutlu zabranio devojci kojoj je neophodna,

maca

Znači neophodna u slučaju da pukne kondom? Pa onda neka ne koristi "Kineske" kondome nego one najkvalitetnije.Jednostavno.

maca22 maca22 22:24 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Znači neophodna u slučaju da pukne kondom? Pa onda neka ne koristi "Kineske" kondome nego one najkvalitetnije.Jednostavno.

I pošto joj je pukao kondom ti ćeš da je kazniš i oteraš na hirurški sto, jel tako?
ivana23 ivana23 22:26 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Pa nisam, nego mi nije jasno toliko insistiranje na pilulama.Naime, imao sam iskustva sa devojklama koje su koristile pilule, i poznato mi je kakve su tegobe imale prilikom apstinencija ili kako se to kaže perioda odmaranja od pilula. A poznati su mi i slučajevi kada su žene ostajale trudne i pored korišćenja pilula, za kontracepciju! Nije da ne verujem medicini, ali ako ja uporno insistiram na nečemu što je recimo problem muškarca, jer muškarac je taj koji treba da pobedi "sujetu i žrtvuje se " jer budimo iskreni ovde je to još uvek tabu tema ( sam čin jkupovanja kondoma se smatra sramotnim), ne vidim kako se ja to zalažem protiv abortusa.

Treneru, ovo nisu te pilule. I ne verujem, zaista, da ih neka devojka uzima u toj meri kao se ovde (cini mi se) misli.
Mojoj mladoj rodjaci, kojoj se ciklus nije ustalio ni nakon izlaska iz poberteta iako jos nije ni imala odnose, date su klasicne kontraceptivne pilule radi regulisanja tog problema, sto bi znacilo - kao neka vrsta leka. Morala je da ih pije vise od godinu dana.
Unfuckable Unfuckable 22:28 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

činjenica jeste da antibebi mogu regulisati hormonalni ciklus i mogu se koristiti i u terapiji. Takođe je poznato da je trudnoća odličan regulator ciklusa, bar sam ja tako čuo od mnogijeh žena.

...i dalje me kopka ona folikularna opna
trener92 trener92 22:40 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

maca22
trener92
Znači neophodna u slučaju da pukne kondom? Pa onda neka ne koristi "Kineske" kondome nego one najkvalitetnije.Jednostavno.

I pošto joj je pukao kondom ti ćeš da je kazniš i oteraš na hirurški sto, jel tako?


maca22
Ma znam da ne razumeš Nisi razdvojio mnogo pojmove, zato.


Draga maca22, pošto vidim da si ti razdvojila sve pojmove i poznaješ materiju , ponizno molim za oproštaj,ako si me pogrešno razumela , što sam pokušao da obrazložim svoje mišljenje o pilulama kao mogućnosti kontracepcije i što imam rezervu prema korišćenju bilo kakvih pilula , a koje su dostupne na ovaj način.
Ukoliko nema komunikacije, savetovanja sa ginekologom, onda nemamo o čemu da razgovaramo. Iako i pored toga sam protiv pilula.
A pored svega ovoga , naravno da je meni kao muškarcu mnogo komotnije da ne razmišljam o tome. To je njena briga, pa i sam čin odlaska na hirurški sto.Sama je odlučila zar ne ? ILi još nije odrasla da o tome odluči?

Samo , trebala si odmah da napišeš da ti upražnjavanje sex-a uz korišćenje kondoma ne prija ili ne odgovara, pa bi i ja razumeo o čemu pričaš.
trener92 trener92 22:44 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ivana23
trener92
Pa nisam, nego mi nije jasno toliko insistiranje na pilulama.Naime, imao sam iskustva sa devojklama koje su koristile pilule, i poznato mi je kakve su tegobe imale prilikom apstinencija ili kako se to kaže perioda odmaranja od pilula. A poznati su mi i slučajevi kada su žene ostajale trudne i pored korišćenja pilula, za kontracepciju! Nije da ne verujem medicini, ali ako ja uporno insistiram na nečemu što je recimo problem muškarca, jer muškarac je taj koji treba da pobedi "sujetu i žrtvuje se " jer budimo iskreni ovde je to još uvek tabu tema ( sam čin jkupovanja kondoma se smatra sramotnim), ne vidim kako se ja to zalažem protiv abortusa.

Treneru, ovo nisu te pilule. I ne verujem, zaista, da ih neka devojka uzima u toj meri kao se ovde (cini mi se) misli.
Mojoj mladoj rodjaci, kojoj se ciklus nije ustalio ni nakon izlaska iz poberteta iako jos nije ni imala odnose, date su klasicne kontraceptivne pilule radi regulisanja tog problema, sto bi znacilo - kao neka vrsta leka. Morala je da ih pije vise od godinu dana.


Ivana verujem ti, ( iako nisam konzumirao, mame mi , pa ne znam) samo sam preneo nešto što sam čuo,čemu sam prisustvovao i imao i neprilika "jer ne razumem tegobe sa kojima se ona suočava, a volela bi mene da vidi da se ja tako mučim" tako je otprilike u jednom momentu zvučao odgovor.
Unfuckable Unfuckable 22:46 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ja mislim da ginekologe treba polako ukinuti.
I selektora fudbalske reprezentacije, naravno.
I precjednika, takođe.
trener92 trener92 22:53 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Biljana 77
pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije. I ko će sutra, za dva meseca sprečiti istu tu klinku da potegne za istim rešenjem.. Možda potpuno nepotrebno jer trudnoće ni nema, ali kako da zna.. A pilulica je tu, jeftina, lako dostupna i efikasna. Ko će se zamarati čitanjem indikacija, kontra i sl. latinskih fraza.


O čemu mi pričamo uopšte ,kada ovde je odlično napisana tragična realnost (nebuloza )( koja se ovde u komentarima #brani".
Stvarno svašta!
Biljana 77 Biljana 77 22:53 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

reanimator
Biljana 77
a) Bollywood

Kad smo već kod toga, Re daj neki filimić na ovu temu. Predlažem nešto sa Scaby Četiri pištolja u glavnoj ulozi.

Evo,evo...jeste da nije sa scabi u glavnoj ulozi, ali je odlican za pocetak kontramitinga

Trebalo bi te klonirati za slučaj da rešiš da opet apstiniraš od bloga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana