Društvo| Ekonomija| Istorija

Nacionalizacija, denacionalizacija, pljačka...

Vojislav Stojković RSS / 20.03.2010. u 13:22

Poštovani gospodine predsedniče Vlade,

nikom ja nisam ništa dužan, a pogotovo ne za nečiju dedovinu.  A, ako nisam dužan, složićete se, ne bih trebao ni da vraćam tuđe dugove.

Oprostite, g. Predsedniče, što  Vam to kažem ovako direktno, s neba pa u rebra, odmah na početku ovog mog obraćanja, koje ionako neće biti dugačko, ali verujem da će biti vrlo jasno.                                                                                                              

Kada se, onomad,  po Sremu jednima uzimala, a drugima davala zemlja, nuđeno je i mojim stričevima i ocu, jer svi su odreda bili partizani. Nuđeno je, nije da nije. Svakom po deset jutara plodne oranice. I svi su do jednog  odbili. „Ali, to je kulačka i švapska zemlja“, govorili su im. „Čija je da je, naša nije. Kud bi nam duša da uzmemo tuđe“, odgovarali su onako neuki, ali pošteni,  Bog da im njihove seljačke duše prosti.

Ima ko je uzeo, a i zna se ko je, šta i koliko uzeo. Taj neka i vraća unucima i praunucima dedova kojima je oduzeto. Zašto i šta, gospodine Predsedniče, da ja, moja deca i moji unuci, vraćamo?

Meni niko ništa nije dužan, pa ja od države ništa i ne tražim.

Mojim dedovima sremskim seljacima, Stevanu i Ljubomiru, Bog i njima paorske duše da prosti, nije oduzeta njihova zemlja,  jer su imali taman koliko je bilo potrebno za nijh i njihove porodice. Žito, kukurz, mast, dimljene šunke, slanine i kobasice koje im je ona vlast nemilice oduzimala u vreme „obaveze“, oni su državi odavno oprostili. Jest da  Ljubomir  nije mogao da prežali svoja dva vranca,  Agu i Sultana,  koje je onako mlade i lepe silom morao da preda u seosku zadrugu. Aga je uginuo od nebrige, a kada je zadruga ubrzo propala,  Sultana, najlepšeg konja u selu, vratili su mu obogaljenog.  Ljubomir je, iako do tada zdrav i žilav seljak,  ubrzo umro. Doktor je rekao da je  „od srca“.  Međutim, Milosava, njegova žena, a toga se i ja sećam, uvek je tvrdila da je Ljubomir umro  „od tuge“, jer  nije mogao da prežali svoje vrance.

Gospodine Predsedniče,  nisam političar i ne razumem se u politiku, ali toliko glup nisam da ne shvatam o čemu se radi. Ako Vaša vlada štampa državne obveznice na dvadeset godina i njima vraća dugove naslednicima nesrećnika čije je oduzeto, a država kao što svi znaju nema svojih novaca, onda to znači da ćemo svi mi svojim novcima  te dugove vraćati.

Ona vlast u socijalističkoj državi, oduzela je imovinu bogatašima. Vlast u novoj demokrtaskoj državi  je oduzela preduzeća i drugu imovinu, uključujući i onu oduzetu, radnicima, a zatim je kroz privatizaciju budzašto prodala novim bogatašima. I na koncu, konca, sada će ta ista sirotinja, kroz državne obveznice, vraćati dugove za oduzetu imovinu starim bogatašima.

Da se razumemo, gospodine Predsedniče, ja nemam ništa protiv da se svi dugovi vrate, ali neka porodicama starih bogataša dugove vraćaju novi bogataši i kulaci, a ne sirotinja.

S poštovanjem,

Jeremija, unuk i sin seljački



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 13:35 20.03.2010

Bravo.

Nemam šta da dodam ni oduzmem, i ja sam jedna od tih što nikom nisam uzimala a treba da vraćam i plaćam a i da imam odakle mi? Dokle bre?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:23 20.03.2010

Re: Bravo.

mariopan
Dokle bre?


Dokle god ćutimo.
milisav68 milisav68 15:52 20.03.2010

Re: Bravo.

Ima ko je uzeo, a i zna se ko je, šta i koliko uzeo. Taj neka i vraća unucima i praunucima dedova kojima je oduzeto

Tačno.Postoje sudski spisi gde je sve zabeleženo.
Mom dedi su oteli deo placa(koji je do glavne ulice), i napravili zgradu.U sudskom katastru i dalje stoji da je plac ceo, a u opštinskom da je manji za oteti deo.Sve je naravno podkrepljeno nebuloznim sudskim odlukama, sa sve imenima i prezimenima odgovornih za to otimanje.
Inače, na žalbu višem sudu nikad nije stigao odgovor.<_<
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:29 20.03.2010

Re: Bravo.

milisav68

Tačno.Postoje sudski spisi gde je sve zabeleženo.
Mom dedi su oteli deo placa(koji je do glavne ulice), i napravili zgradu.

A čija je ta zgrada, zna li se?
milisav68 milisav68 19:05 20.03.2010

Re: Bravo.

Vojislav Stojković
A čija je ta zgrada, zna li se?

To je klasična stambena zgrada(4 sprata), napravljena tamo nekih 6o-ih, sa stanovima(onda deljenih, 90-ih otkupljenih) i sa par lokala u prizemlju(za koje ne znam status).
Inače nije stradao samo plac mog dede nego još nekoliko pored, i tu je napravljeno još nekoliko stambenih zgrada, gde je svakom vlasniku oteto po nekoliko ari i to sve do glavne ulice(ono što je najvrednije, svakome po 15-20 metara uz glavnu ulicu).
baroniknez baroniknez 14:09 20.03.2010

...

Ona vlast u socijalističkoj državi, oduzela je imovinu bogatašima. Vlast u novoj demokrtaskoj državi je oduzela preduzeća i drugu imovinu, uključujući i onu oduzetu, radnicima, a zatim je kroz privatizaciju budzašto prodala novim bogatašima. I na koncu sada će ta ista sirotinja, kroz državne obveznice, vraćati dugove za oduzetu imovinu starim bogatašima.


da necete gospodine mozda i brkove "bogatasima" da pocupamo?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:21 20.03.2010

Re: ...

Koliko znam, baronikneže, novi bogataši ne nose brkove, svi se odreda, kao i njihove gospože žene, depiliraju.
No, čak, i da nose brkove, nisam za bilo kakavo čupanje. Za tako šta, nisu bili ni moji preci.

Budući, da se svojim komentrom svrstavate u novu vlast , jer kažete: da necete gospodine mozda i brkove "bogatasima" da pocupamo?, moguće je da u vašim arhivama postoje podaci o tome ko je kriv što je dede mi Ljubomira konj Aga uginuo, a Sultan obogaljen, pa Vas molim pristup tim dokuimentima. Ne da se svetim, nego da obavestim Ljubomira, kad na Zadušnice odem na njegov grob da mu upalim sveću.
mariopan mariopan 14:43 20.03.2010

Re: ...

Pa ima jedna gospodža sa cvetom u kosi za tu depilaciju brkova dušu dalo ....a zbog nje i njenih pulena koji su sada ovde bogataši mi vraćamo iz budžeta i staru deviznu štednju...nije moglo drugačije, dok jednom (nama) ne otmu pa da mu (nam) se smrkne, njima nije moglo da svane pa da imaju i budu bogati.

Njima će "pošteno zarađeno" da ostane a nama kelner doneo račun

Što da ne, pa to je radilo onako dobro i '45. pa nadalje.Narod će sve to pozlatiti, to jest platiti.

Neka, tako i treba, ako se ne buni Niko neka mu uzmu i crno ispod nokta. Zakon džungle.
baroniknez baroniknez 18:21 20.03.2010

Re: ...

Vojislav Stojković
Koliko znam, baronikneže, novi bogataši ne nose brkove, svi se odreda, kao i njihove gospože žene, depiliraju.
No, čak, i da nose brkove, nisam za bilo kakavo čupanje. Za tako šta, nisu bili ni moji preci.

Budući, da se svojim komentrom svrstavate u novu vlast , jer kažete: da necete gospodine mozda i brkove "bogatasima" da pocupamo?, moguće je da u vašim arhivama postoje podaci o tome ko je kriv što je dede mi Ljubomira konj Aga uginuo, a Sultan obogaljen, pa Vas molim pristup tim dokuimentima. Ne da se svetim, nego da obavestim Ljubomira, kad na Zadušnice odem na njegov grob da mu upalim sveću.


cupanje brkova je i onako dolazilo na red posle oduzimanja pa ce biti prilike

drzava je oduzela nesto, sada treba da vrati. vi ste zauzeli stav da ono sto je oduzeto ne treba da se vrati.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:31 20.03.2010

Re: ...

baroniknez
vi ste zauzeli stav da ono sto je oduzeto ne treba da se vrati.

Niste pazili na času, Vaše Visočanstvo. Izvolite sesti: 1.
baroniknez baroniknez 20:01 20.03.2010

Re: ...

Vojislav Stojković
baroniknez
vi ste zauzeli stav da ono sto je oduzeto ne treba da se vrati.

Niste pazili na času, Vaše Visočanstvo. Izvolite sesti: 1.


vrlo sam pazio, vi ste za to da se otme od onih koje smatrate "bogatasima" i da se da drugima. drugim recima vi ste za neku vrstu otimanja a ne za to da drzava vrati ono sto je oduzela.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:16 20.03.2010

Re: ...

A, Vi, baroneiknezu, ne smatrate da su državne obveznice, kao sredstvo isplate za oteto nekima, otimačima drugima, i to onima koji nikom ništa nisu oteli?

Uostalom, da se više ne nadgornjavamo, mislim da je bilo pravično, da država prvo vrati oteto nacionalizacijom, dakle, da izvrši denacionalizaciju ili restituciju, a zatim da vrši privatizaciju, dnosno da prodaje društvena preduzeća i imovinu. To su zahtevali i naslednici onih kojima je oteto.
seceranac seceranac 14:40 20.03.2010

nepravdom na nepravdu

ispravljanje nepravde vracajuci onima kojima nista nije oduzeto (oduzeto je njihovim pretcima), nanosenjem jos vece nepravde onima koji nikome nista nisu oduzeli (nisu bili ni rodjeni) i onima koji jos nisu rodjeni je najgora nepravda ikada zabelezena - teror drzave nad gradjanima.

neka raspisu referendum


PS. da ne pominjem da su mnogi od onih cijim pretcima je oduzeto uzivali u sistemu dge im je besplatno davano (stanovi, obrazovanje, letovanja ...). Da ne pominjem one koji su posle rata besplatno obnovili drzavu ukljucujuci i objekte koje ovi sada hoce da vrate, da ne pominjem one koji su izgubili najmilije u ratu ako bi oslobodili izmedju ostalog i imovinu onih kojima sada treba vratiti - ko ce njima platiti. Neko je dao zivot a neko kucu - meni to izgleda kao dobar deal za one koji su dali kucu
slober slober 14:57 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

"ispravljanje nepravde vracajuci onima kojima nista nije oduzeto (oduzeto je njihovim pretcima)".

Da li ti znas sta si napisao ? Ako ne umes da artikulises misao, bolje nemoj da arcis tastaturu.
seceranac seceranac 15:14 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

slober
"ispravljanje nepravde vracajuci onima kojima nista nije oduzeto (oduzeto je njihovim pretcima)".

Da li ti znas sta si napisao ? Ako ne umes da artikulises misao, bolje nemoj da arcis tastaturu.


ako ne umes da razumes napisano bolje se na hvataj monitora
slober slober 15:20 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

O.K. ajmo ispocetka :

- sta su za tebe "pretci" ?
seceranac seceranac 15:45 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

slober
O.K. ajmo ispocetka :

- sta su za tebe "pretci" ?


poenta je da se imovina nece vratiti onima koji su je zaradili vec onima koji je nicim nisu zasluzili osim svojim rodjenjem koje se igrom neverovatnih slucajnosti desilo u toj porodici a ne nekoj drugoj

velika nepravda je kada oduzmes od nekoga ko je to krvavo stekao
skoro da i nije nepravda ako ne isplatis nagradu nekome ko je dobio na lotou
slober slober 15:50 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

Idemo dalje :

- sta je za tebe imovina ?
seceranac seceranac 16:09 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

slober
Idemo dalje :

- sta je za tebe imovina ?


nekretnina
mariopan mariopan 16:28 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu


poenta je da se imovina nece vratiti onima koji su je zaradili vec onima koji je nicim nisu zasluzili osim svojim rodjenjem koje se igrom neverovatnih slucajnosti desilo u toj porodici a ne nekoj drugoj

Izvini ali otkud to da ja mojim rođenjem nisam zaslužila da nasledim svog oca, majku, dedu.....bilo ko od tih naslednika ima pravo na SVOJU DEDOVINU.

velika nepravda je kada oduzmes od nekoga ko je to krvavo stekao

Upravo to što si sam napisao urađeno je tim ljudima ali, sada ne vraćaju ono što im je oteto nego to plaćamo svi mi.

Njima su to onda oteli a NAMA SADA OTIMAJU.

Da li ja treba da platim nekome vilu na Dedinju u kojoj se razbaškario neki "oslobodilac" sa njegovim potomcima (zanjih misliš da su "krvavo stekli"?))...samo zato da je ne bi vratili unuku pravog vlasnika kome zapravo po Zakonu o nasleđu pripada?
Primer dajem napamet, da li je vila ili je zemlja, plac, kuća, svejedno.

Pobrkao si pojmove, rodove (otac, majka, sin, kći, deda, baba) , nasledna prava, otimače i žrtve...sve na gomilu.
slober slober 18:53 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

Htedoh da nastavim sa pitanjima za secerka, ali odustajem. Iz dva razloga.

1. Svakim svojim odgovorom on se sve vise udaljava od poente

2. Ne bih umeo, sve i kad bih imao strpljenja, da pruzim bolje objasnjenje od ovog sto ga dade mariopan.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:02 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

mariopan

Da li ja treba da platim nekome vilu na Dedinju u kojoj se razbaškario neki "oslobodilac" sa njegovim potomcima (zanjih misliš da su "krvavo stekli"?))...samo zato da je ne bi vratili unuku pravog vlasnika kome zapravo po Zakonu o nasleđu pripada?

Ne treba ti da platiš, mariopan, ali kada naša Vlada odštampa obveznice, platićeš.
mariopan mariopan 19:05 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

slober
Htedoh da nastavim sa pitanjima za secerka, ali odustajem. Iz dva razloga.

1. Svakim svojim odgovorom one se sve vise udaljava od poente

2. Ne bih umeo, sve i kad bih imao strpljenja, da pruzim bolje objasnjenje od ovog sto ga dade mariopan.


Bio je to težak posao pa hajd da pomognem
mariopan mariopan 19:10 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

Vojislav Stojković
mariopan

Da li ja treba da platim nekome vilu na Dedinju u kojoj se razbaškario neki "oslobodilac" sa njegovim potomcima (zanjih misliš da su "krvavo stekli"?))...samo zato da je ne bi vratili unuku pravog vlasnika kome zapravo po Zakonu o nasleđu pripada?

Ne treba ti da platiš, mariopan, ali kada naša Vlada odštampa obveznice, platićeš.

To sam samo davala primer, kao mala pokazna vežba, nisam se ničega drugog setila ...a u pravu si, svi ćemo da plaćamo pa i naša deca.
Što je još gore, plaćaće i oni kojima je ta imovina oteta, apsurdno ali tako je.
seceranac seceranac 21:32 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

mariopan

poenta je da se imovina nece vratiti onima koji su je zaradili vec onima koji je nicim nisu zasluzili osim svojim rodjenjem koje se igrom neverovatnih slucajnosti desilo u toj porodici a ne nekoj drugoj

Izvini ali otkud to da ja mojim rođenjem nisam zaslužila da nasledim svog oca, majku, dedu.....bilo ko od tih naslednika ima pravo na SVOJU DEDOVINU.



Ovde konacno dolazimo do kljucnog pitanja nasledjivanja koje je moralna i zakonska norma i menja se vremenom kao i sve norme. Naime kada je ta zemlja nacionalizovana taj proces nacionalizacije je bio u skladu i sa moralnim i zakonskim normama - nacionalizacija je bila i legalna i drustveno prihvatljiva - pravedna. Da li da ispravljamo sve nepravde koje su do sada ucinjene kroz istoriju ili je samo predratna burzoazija zasluzila pravdu a ostali ne?

Proces nacionalizacije se dasavao vise puta kroz istoriju i nikada se ni jdno drustvo nije vracalo kako bi ispravljalo slicne postupke. Burzoazija kojoj se sada vraca nije vracala ono sto je oduzela vlasteli. Niko od ovih ciji naslednici sada zele imovinu nazad nije pre drugog svetskog rata ni pomisljao da vrati zemlju naslednicima careva, sultana i vlastele kojoj je sve oduzeto samo par decenija ranije. Vecina dedovina je "dobijena" u agrarnim reformama kada je oduzimano nekim ranijim vlasnicima ili njihovim naslednicima.

Zasto krug prekinuti bas na predratnoj burzoaziji i staviti racun na ledja nas, nase dece i nerodjenih unuka? Ajde da prekinemo sada i tako omogucimo buducim generacijama bolji zivot. Sa vec postojecim dugom oko vrata i novim dugom za restituciju koji ce iznositi izmedju 5 i 100 milijardi evra nasa deca nemaju nikakve sanse. Da li bi bilo pravednije da se isprave nepravde koja su nanesene onima koji su jos zivi, penzionerima ciji fondovi su pokradeni, izbeglicama i raseljenima koji su proterani ...

140 000 ljudi koji traze povracaj imovine cini manje od 2% stanovnika ove zemlje, da li treba zrtvovati buducnost onih 98% da bi se ispravila nepravda koju nije napravio niko od tih 98%.

Nepravdom se ne moze ispravljati nepravda, bar ne na pravedan nacin.

Ako smo demokratska zemlja ovo presudno pitanje za sudbinu ove zemlje treba staviti na referendum.
mariopan mariopan 21:58 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

Ako smo demokratska zemlja ovo presudno pitanje za sudbinu ove zemlje treba staviti na referendum.

Slažem se za referendum. Verujem da će onih 98% odbiti da plaća povračaj novcem iz Budzeta već će biti za to da se vrati imovina oduzeta otimačinom. Ta otimačina nije urađena po nekom Zakonu već je bila čista pljačka, često su lažnim optužbama ljudi proglašavani "neprijateljima" i oduzimana im jesva imovina, deca i žene izbacivane na ulicu a glave porodice slate na robiju ili ih je progutao mrak.

Ne može se graditi budućnost sa tim zločinom na duši, tim pre, što su još živi naslednici tih nepravdi, deca tih "neprijatelja" a u njihovim kućama žive lažni svedoci sa tih "suđenja" ili "oslobodioci" - oni koji su otimali ili njihovi potomci. Neka im vrate to što ionako nije bilo njihovo, neka vrate imovinu tamo gde je to moguće. Tamo gde su već prodali tuđe država treba pravim vlasnicima da isplati taj novac jer to njima i pripada.

Kraj priče. To bi za mene bila jedina pravda.

Što se tiče zemljišta, naša Država ga je dzabe davala pa su tako napravljeni novi grofovi, velikim delom sredstava finasirani iz naših dzepova - iz budzeta. Tolike komplekse zemlje niko od nas nije mogao da kupi, tih para imali su samo tajkuni ili političari ( recimo kako je Živković dobio na poklon 500 000 evra iz našeg dzepaa nije jedini ima ih i sa većim poklonom u "naše ime" ) dok smo mi bili do kraja opljačkani.

Kako su im taj novac poklonili da bi oni bili još bogatiji a nisu mogli da zemlju ili taj novac daju- vrate pravim vlasnicima? To su ti današnji bogataši, nije njihovo, dobijeno je dzabe bar taj deo, to jest za to su im dali naše pare iz zajedničke kase zvane Budzet.

Tako su se naše pare selile iz naših dzepova u njihove, sve po Zakonu koji su oni doneli da bi ONI bili bogatiji a mi siromašniji i tako sada donose i OVO čudo od Zakona, to je krajnji cilj. Da se njihovo bogatstvo ne dira a da ga platimo svi mi.

Protiv toga se ja bunim, to je novo protivzakonito otimanje, ništa time ne prestaje, samo se novo kolo otimačine okreće, ovoga puta da zahvati i našu decu i unuke.
slober slober 23:48 20.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

"Proces nacionalizacije se dasavao vise puta kroz istoriju i nikada se ni jdno drustvo nije vracalo kako bi ispravljalo slicne postupke."

- ovo je notorna laz. Pogledaj bivse komunisticke zemlje. Sve su vratile oteto.

"Sa vec postojecim dugom oko vrata i novim dugom za restituciju koji ce iznositi izmedju 5 i 100 milijardi evra nasa deca nemaju nikakve sanse. Da li bi bilo pravednije da se isprave nepravde koja su nanesene onima koji su jos zivi, penzionerima ciji fondovi su pokradeni, izbeglicama i raseljenima koji su proterani ... "

- za ovo ti nije kriva predratna burzoazija. Za to ce morati da se pita neko drugi.

"Ako smo demokratska zemlja ovo presudno pitanje za sudbinu ove zemlje treba staviti na referendum."


- ne, nego bi prvo trebalo da osnuju "nezavisnu" komisiju, pa ako oni nista ne urade, onda referendum.


Secam se, deda mi je pricao, kako je vlast 1945 - 1947 organizovala "referendume" u Vojvodini, i na njima je vecina odlucivala sta da se radi sa onima, koji su imali vise nego sto su oni smatrali da je dovoljno. Samo sto taj referendum nisu preziveli oni koji su glasali protiv.

Da rezimiram :

bacas prazne floskule, ne baratas podacima, sluzis se lazima. Ne mozes na takvim osnovama da gradis respekt drugih prema onom sto pises.






seceranac seceranac 00:41 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

mariopan

Slažem se za referendum. Verujem da će onih 98% odbiti da plaća povračaj novcem iz Budzeta već će biti za to da se vrati imovina oduzeta otimačinom.

Neka im vrate to što ionako nije bilo njihovo, neka vrate imovinu tamo gde je to moguće. Tamo gde su već prodali tuđe država treba pravim vlasnicima da isplati taj novac jer to njima i pripada.


ovo su kontradiktorne stvari
ako drzava isplacuje iz budzeta to znaci da svi placaju, bili krivi ili ne a ako vrati nekome mora svakome - vidis problem ?

slober
"Proces nacionalizacije se dasavao vise puta kroz istoriju i nikada se ni jdno drustvo nije vracalo kako bi ispravljalo slicne postupke."

- ovo je notorna laz. Pogledaj bivse komunisticke zemlje. Sve su vratile oteto.

"Sa vec postojecim dugom oko vrata i novim dugom za restituciju koji ce iznositi izmedju 5 i 100 milijardi evra nasa deca nemaju nikakve sanse. Da li bi bilo pravednije da se isprave nepravde koja su nanesene onima koji su jos zivi, penzionerima ciji fondovi su pokradeni, izbeglicama i raseljenima koji su proterani ... "

- za ovo ti nije kriva predratna burzoazija. Za to ce morati da se pita neko drugi.

"Ako smo demokratska zemlja ovo presudno pitanje za sudbinu ove zemlje treba staviti na referendum."


- ne, nego bi prvo trebalo da osnuju "nezavisnu" komisiju, pa ako oni nista ne urade, onda referendum.


ti kazem da je od svih oduzimanja i agrarnih reformi samo predratna burzoazija dobila povlasceni status da joj se vrati

zasto se recimo ne bi vratilo vlasnicima pre velike agrarne reforme iz 1919? ili pre reforme iz 1832?

"nezavisna komisija" sta god to bilo nema nikakvo demokratsko pravo da odluci da li ce moje ili bilo cije unuce nekome nesto placati ceo svoj zivot? od cega nezavisna bi trebala biti?

ja samo baratam podacima i cinjenice su da:
bi ovo bio presedan u istoriji, da bi nagradio one koji nisu direktno osteceni na nacun potpuno nevinih i da bi ostali osakaceni oni sto su za ovu zemlju dali vise od zemlje i imovine: svoje zdravlje, zivot i rad
slober slober 01:05 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

yada, yada, yada, i Renata i Zelena Salata ....
milisav68 milisav68 01:30 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

seceranac
zasto se recimo ne bi vratilo vlasnicima pre velike agrarne reforme iz 1919? ili pre reforme iz 1832?

Ma da svi traže nešto....
A šta se to desilo 1832?
seceranac seceranac 02:13 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

milisav68
seceranac
zasto se recimo ne bi vratilo vlasnicima pre velike agrarne reforme iz 1919? ili pre reforme iz 1832?

Ma da svi traže nešto....
A šta se to desilo 1832?


1832. Sultanu na silu oduzeto vlasnistvo nad svom zemjom koju je nasledio od oca u tadasnjoj Srbiji mogli bi njegovim naslednicima vratiti ili platiti sada?
1878. i 1912. sultan izgubio zemlju i u ostatku sadasnje Srbije

1919. austrougarskaoj vlasteli na silu oduzeto sve, pa i njima da vratimo ili platimo

zasto kao referencu uzimati bas 1946. pogotovo ako znamo da je to oduzela Jugoslavija ciji Srbija nije pravni naslednik
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:47 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

mariopan mariopan 02:52 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu


1832. Sultanu na silu oduzeto vlasnistvo nad svom zemjom koju je nasledio od oca u tadasnjoj Srbiji mogli bi njegovim naslednicima vratiti ili platiti sada?
1878. i 1912. sultan izgubio zemlju i u ostatku sadasnje Srbije

1919. austrougarskaoj vlasteli na silu oduzeto sve, pa i njima da vratimo ili platimo

zasto kao referencu uzimati bas 1946. pogotovo ako znamo da je to oduzela Jugoslavija ciji Srbija nije pravni naslednik

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:27 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

seceranac

slober

Vaš dijalog, iako se niste složili, doprineo je kvalitetu ovog bloga.
Hvala vam obojici.
milan_ns milan_ns 14:36 21.03.2010

Re: nepravdom na nepravdu

seceranac
milisav68
seceranac
zasto se recimo ne bi vratilo vlasnicima pre velike agrarne reforme iz 1919? ili pre reforme iz 1832?

Ma da svi traže nešto....
A šta se to desilo 1832?


1832. Sultanu na silu oduzeto vlasnistvo nad svom zemjom koju je nasledio od oca u tadasnjoj Srbiji mogli bi njegovim naslednicima vratiti ili platiti sada?
1878. i 1912. sultan izgubio zemlju i u ostatku sadasnje Srbije

1919. austrougarskaoj vlasteli na silu oduzeto sve, pa i njima da vratimo ili platimo

zasto kao referencu uzimati bas 1946. pogotovo ako znamo da je to oduzela Jugoslavija ciji Srbija nije pravni naslednik


Ja se slazem da je ovo pitanje za referendum.

Nezavisna komisija da formulise predlog resenja i onda na referendumu da vidimo pa kom obojci kom opanci.

Jedino tako mozemo podvuci crtu i spreciti da se farsa razvuce u nedogled.

Ako Islandjani mogu na referendum, mozemo i mi.
Unfuckable Unfuckable 14:52 20.03.2010

čuvena

"kolektivna odgovornost"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:36 20.03.2010

Re: čuvena

Unfuckable
"kolektivna odgovornost"

Или: друштвена солидарност? (Ми смо, као друштво, одговорни, као друштво ћемо и одговарати.)

Платон: Ко год жели чинити правду на велико, мора чинити неправду на мало.
banat.hardkor banat.hardkor 17:43 20.03.2010

Re: čuvena

Unfuckable
"kolektivna odgovornost"


Баш ми паде на памет... Ако не прихватам да враћам туђе дугове (исплату обвезница без покрића које ови бабуни планирају да штампају платиће порески обвезник), онда је то у реду. Јесте, слажем се.

Али ако не прихватам да делим одговорност са злочинцима из 90-их (који имају име и презиме, као и добитници отете имовине), онда сам "фашиста" и "великосрпски националиста". Нешто ми ту смрди...
baroniknez baroniknez 18:24 20.03.2010

Re: čuvena

Unfuckable
"kolektivna odgovornost"


odgovornost drzave u svakom slucaju. mada pravi se previse buke oko tog vracanja imovine - i to bespotrebno
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:25 20.03.2010

Re: čuvena

Unfuckable
"kolektivna odgovornost"

Predrag Brajovic

Или: друштвена солидарност?


Ili specifični "grupni sex" u kome su relacije precizno određene.
Tačno se zna ko koga hebe i, naravno, ko je heban.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 20.03.2010

Re: čuvena

banat.hardkor
Нешто ми ту смрди...

Slažem se.
mirelarado mirelarado 20:35 20.03.2010

Re: čuvena

Vojislav Stojković
Ili specifični "grupni sex" u kome su relacije precizno određene.
Tačno se zna ko koga hebe i, naravno, ko je heban.


Мислим да том групњаку доприноси лош порески систем. Када би најбогатији уједно плаћали и највећи порез, ова надокнада за одузету имовину не би се доживљавала као нова пљачка.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:10 20.03.2010

Re: čuvena

Naravno, mirela, tada bi se taj grupnjak sveo na vrlo ograničen broj učesnika.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:14 20.03.2010

tu biti or not tu biti...

Nesto je trulo u drzavi Danskoj...ovaj...Srbiji!

Eh,odavno smo mi postali glasacka masina,ciji je jedini zadatak da zaokruzi pravi broj...druga znanja su nepotrebna!
(misliti je nepotrebno znanje,you are machine!)

Eh,muzicka tema...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:51 20.03.2010

Re: tu biti or not tu biti...

stefan.hauzer

Eh,odavno smo mi postali glasacka masina,ciji je jedini zadatak da zaokruzi

Ima tome već duže vremena kako ja samo zaokružujem brojeve na lotou.
I mogu ti reći da je isto, kao i na izborima, nikako da ubodem dobitnu kombinaciju.

a kada je već o muzici reč, evo muzičke teme u skaladu sa temom.
miloradkakmar miloradkakmar 23:42 20.03.2010

Poenta

Da se razumemo, gospodine Predsedniče, ja nemam ništa protiv da se svi dugovi vrate, ali neka porodicama starih bogataša dugove vraćaju novi bogataši i kulaci, a ne sirotinja.


Ko je kome i zašto omogućio da za jeftine pare pokupuje sve što se stiglo, što se nije stiglo uništavano je - kao konkurencija , tržišna utakmica- a ostajala je zemlja i zgrade. Naslednici ovih novih bogataša za 50 -100 godina hvaliće se kako su njihove /pra/dede bili veliki majstori i kupovali fabrike za dinar-dva ili " tepsiju ribe "( ne volim ovaj izraz ali je još popularan ). Trebalo bi samo pogledati ko je kupovao fabrike, imanja, medije... i sa kim se družio i druži ( ne mislim ovde na Predsednika ) i ko je sprovodio procese privatizacije.
Ovo mi pomalo liči na to, da nenaslednici nikad nisu ni postojali, a kroz rad su izdvajali za izgradnju fabrika koje su prodavane za bagatelu.
Svi treba da dobiju ono što im pripada, ali za 20 godina mnogo toga može da se promeni.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:20 21.03.2010

Re: Poenta

Mislim da stoji stav da je komunistička vlast otela imovinu bogatima, a da je nova demokratska vlast načinom privatizacije otela imovinu sirotinji.
Mislim, također, da će to ostati zabeleženo u istoriji kao ogroman greh demokreatsko izabranim vladama, čak veći od onoga koji su nacionalizacijom napravili komunisti.
govt_mule govt_mule 00:19 21.03.2010

Sta dalje?

Ova Vlada (DS, G17, SPS + grebarosi) sve vise lici na Vlade iz vremena Milosevica. Samo jos da zarati sa nekim i slicnost je 100%. Pitanje za obican narod je sta dalje.
Devedesetih je postojala opozicija, koja nikad nije bila na vlasti i davala nadu u neko bolje sutra. Da li nekakva nada postoji i danas?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:25 21.03.2010

Re: Sta dalje?

Stranke pozicije i opozicije čine partokratiju i od njih se ne možemo mnogo očekivati.
Nadajmo se da će se pojaviti novi ljudi i sveže ideje.
disident79 disident79 13:55 21.03.2010

Hvala na napisanom blogu

Za početak da se zahvalim na napisanom blogu. Pogotovu što za razliku od mene i mnogih drugih autor nije direktni ili naslednik oštećenih nacionalizacijom, eksproprijacijom i sličnim zakonima.

Hteo sam naširoko da pišem ovde o trenutnoj situaciji zakona o restituciji, ali sam odlučio da svoj prvi blog napišem baš na tu temu, za šta će mi trebati vremena kako bi bio kompletan, a da ovde samo dam kraći komentar.

Gospodin Stojković je shvatio suštinu negativnih posledica za sve građane ove zemlje trenutno predloženim rešenjem. Svi će porezom plaćati tokom narednih više desetina godina resituciju.
O tome da smo mi JEDINA zemlja koja nije sprovela restituciju, a imala je masovnu nacionalzaciju posle II svetskog rata(Ne računajući Rusiju, Ukrajinu i Belorusiju gde su fizički likvidirani ili deportovani skoro svi bivši vlasnici - jer je revolucija bila 1917 pa je tada i vršena nacionalizacija) se glasno ćuti. Poslednja zemlja koja ju je sprovela je Albanija 2004. godine pre 6 godina. Dakle nije to nešto NOVO, izuzetno, čudno, nenormalno. U stvari to što do sada nismo rešili ovo pitanje je nelogično. Pitanje da li treba resitucija je apsurdno, ako se uzme u obzir da želimo da budemo deo evropskog zakonodavnog prostora.
Pitanje koje je suštinsko je...Zašto nije donešen zakon?
Čiji interes stoji iza toga?


Kakva je to država koja kaže da ne može da vrati ili kompenzuje nacionalizovanu imovinu, a da pri tome NE ZNA ŠTA POSEDUJE! Dakle ne postoji tačan spisak imovine Republike Srbije i nižih niova vlasti(pokrajina, opštine). Ovaj spisak se još izrađuje...Ali se pouzdano zna da ne može da se vrati...Ali zato može danas da se proda po 10 puta manjoj ceni, uzme tal u džep, a dug posle nek vraća neko drugi!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:31 21.03.2010

Re: Hvala na napisanom blogu

To što država ne zna šta poseduje, kao i to što do sada nije donet zakon o restituciji, nekome odgovara. Nije teško zaključiti kome.

Hvala i Vama što ste se javili.
Dawngreeter Dawngreeter 18:16 22.03.2010

Oprost?

Jel' ima nekog feedback-a dal' je svim tim ljudima oprostena dusa (ili kako vec ide taj sistem, nisam bas siguran)? Meni deluje nekako kontraproduktivno da koristis kao primer proklamovano postene ljude i onda za svakog pojedinacno navodis da treba nesto da im se oprosti.

Licno, iz izlozenog ne bih bas bio sklon donosenju zakljucka da tu ima mnogo toga za oprostiti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:57 23.03.2010

Re: Oprost?

Dawngreeter, bogdamudušuprosti, je česta narodna uzrečica kada se pominje pokojnik bez obzira kakav je bio za života.
Dawngreeter Dawngreeter 10:16 23.03.2010

Re: Oprost?

Da, i to je upravo ono sto sam hteo da komentarisem. Ta postapalica ima svoje znacenje. To znacenje mi se cini ne samo kontraproduktivno nego i jednostavno lose. Nije lepo za dobre ljude takve stvari govoriti. Sad, to su tvoji pretci, svakako ne nameravam da se u tvoje i/ili njihove ime nalazim uvredjen. Samo, eto. Na pocetku teksta sam bio siguran da cu se u najavi sloziti, a onda mi je odjednom bilo neugodno iz nekog razloga.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:02 23.03.2010

Re: Oprost?

Slažem se, što bi rekao Unf.:)
Olga Medenica Olga Medenica 22:02 22.03.2010

unuci starih bogatasa

unucima seljackim
Da se razumemo, gospodine Predsedniče, ja nemam ništa protiv da se svi dugovi vrate, ali neka porodicama starih bogataša dugove vraćaju novi bogataši i kulaci, a ne sirotinja.

Tako je to, moj Jeremija.
A vraga ce i da vrate, i to ce da izvrdaju, gde god je neka bitna imovina koja moze da uznemiri balans novim bogatasima.
Bice neke sice i malo simbolicnih vracki. To je sve: kadija ti uzima, kadija ti vraca.
Kadija nam sada svima, i seljackim unucima i unucima starih bogatasa objasnjava sta je to kapitalizam i ekonomski progres, posto smo mi, eto, pod kadijinom cokulom postali svi sirovine pa ne znamo.
Ali glavno da treba neke pare da se daju. Jos.
Cista pohlepa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:06 23.03.2010

Re: unuci starih bogatasa

Olga Medenica

A vraga ce i da vrate, i to ce da izvrdaju

Naslednike su izvrdali kada su nacionalizovanu imovinu rasprodali, a novac potrošili. Nas ostale će izvrdati kada odštampaju državne obveznice. Izvrdavanje na kvadrat.:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana