Umereno moderna, mlada, i prijatne spoljašnosti, su neke od osobina koje njeni prijatelji i kolege primećuju. Ali ono što je vrlo bitno za samu Emiliju nije vidljivo na prvi pogled...
Širom planete strah od gubitka posla preuzima prvo mesto na listi strahova, a doskorašnji sasvim normalan strah od smrti je potisnut na drugo mesto. Mnogi solidni radnici danas gube posao zbog loše ekonomske situacije, i opšteg trenda brzog smanjenja troškova koji se načešće izvodi kroz otpuštanje zaposlenih. Emilija strahuje da je ona možda jedna od onih koji će uskoro smanjiti troškove u njenoj organizaciji.
Problemi kod poslodavaca su nastali daleko ranije, i pre SEKA, i većim delom su izraženi u nesposobnosti prilagođenja manjem obimu poslova - manjoj zaradi, kao i nedostatku fleksibilnosti u ponudi roba i usluga. Jednostavnije rečeno veći sistemi se teško prilagođavaju ekonomskoj realnosti i pribegavaju brzim rešenjima koja racionalizuju poslovanje i trenutno smanjuju troškove – otpuštanju radnika.
Zaposlenje, pored gubitka posla zbog opšte ekonomske krize, može da se izgubi i zbog
1) Previše ulepšanog CV-a
, mnoge agencije za zapošljavanje će tražiti od svojih kandidata da naglase u rezimeu ključne reči i iskustvo na poslovima, koji su navedeni u oglasu baš za to radno mesto. U prilagođenju iskustva, profesionalnih osobina, kaoi i školske spreme kandidata često se ode malo dalje od činjenica. Problemi nastaju kada poslodavac otkrije da se ponuđeni kandidat, ili još gore osoba na probnom radu, ne uklapa u sliku osobe iz CV-a ...
M.M. je često kreativno dorađivao CV na zahtev agencija koje su pokušavale da ga plasiraju "Posle trećeg menjanja bitnijih stvari u mom rezimeu, nisam siguran o kome se ovde radi, jer sam istakao stvari koje slabije znam, ili sam samo čuo za njih, a ono što znam i umem sam sklonio..."
2) Lošeg ponašanja
Ako niste političar loše ponašanje prema kolegama, i nedajbože sexual harassment, će Vam samo pomoći da vrlo lako izgubite posao. Loše ponašanje se često gleda kroz prizmu opšte poslovne kulture u jednoj organizaciji, i može se znčajno razlikovati od firme do firme.
3) Hroničnog kašnjenja i izbegavanja dolaska na posao
Vrlo često se kašnjenje na posao, ili još gore neopravdani izostanak sa posla, kažnjava novčano – umanjenjem plate, a hronični slučajevi se u organizacijama sa malim pragom osetljivosti sankcionišu otkazom.
4) Privatnih poslova
koje mnogi od nas, u manjoj ili većoj meri, obavljamo tokom radnog vremena na radnom mestu, ili van njega (samo da skoknem do...). Internet, a pre njega i samo računar, su često pominjani od strane šefova kao uzrok manje efikasnosti. Danas je lista za zabavu na poslu poduža, a traži i kreativniji pristup zbog ometanja od strane poslodavaca: Facebook, LinkedIn, Skype (to se odnosi i na Vas koji trenutno na radnom mestu čitate ovaj tekst :) ),...
5) Krađe
od sitnijih stvari, olovaka, papira za štampače, pa do krupnijih primeraka nameštaja i tehnikalija, nešto novca i deviza...
6) Loše obavljenog posla
ili hronično lošeg obavljanja poslova. Ono što je dovoljno dobro za jednu firmu možda nije za drugu koja ima razvijene standarde i metode praćenja produktivnosti i kvaliteta roba ili usluga. U svakom slučaju, poželjno prilagođenje standardima firme u kojoj radite ma kakvi oni bili (loši, dobri, najbolji)
7) Saradnje sa kolegama
Moderne timski orijentisane strukture, bez obzira na profesionalni sastav, i dalje imaju neki vid hijerarhije. Pored timskog rada, koji zahteva i pristup koji mnogim individualcima može da smeta, neki kažu da ih čak ometa i ograničava, hijerarhijski više kolege mogu da nameću poslove i zadatke koji se ne dopadaju svim zaposlenima.
8) OK Emilija, a sad malo Ti, jel ima još nešto što nije pomenuto a može da se desi u tvojoj firmi?