Biz| Ekonomija| Život

Dužan ko Grčka

Jelica Greganović RSS / 05.05.2010. u 12:53

17578.jpgAko je u Srbiji postojalo tačnije, u budućnost zagledano, poređenje, onda je to Dužan ko Grčka. Neizgovorivih i još teže prebrojivih 300 milijardi evra + 30 milijardi istovalutne budžetske rupe. Toliko je težak grčki problem, koji se zahvaljujući njenom članstvu u EU i evrozoni, već danima budi među prvim vestima svih evropskih medija.

 

Grci su na barikadama, EU u problemu, para nema, a i da ih ima odakle joj. Grčka Komunistička partija, Rojtersovom dobro jutro Evropo fotografijom, poziva narod Evrope da ustane. Sudeći prema revoltu koji se širi Evropom, to baš i nije dobra ideja, jer ako ustane taj narod bi mogao da kaže nešto što ni Grčka, ni njeni komunisti ne bi baš voleli da čuju. Države evrozone su se dogovorile da Grčkoj pomognu sa 110 milijardi evra tokom naredne tri godine. Samo još samo da ubede svoje parlamente i da te pare nađu. Posebno nemačka kancelarka će imati pakleni posao u svom parlamentu, jer Nemačka treba Grčkoj da pozajmi lavovskih 22,4 milijarde evra.

Preciznije, pomoć evrozone bi trebalo da izgleda ovako:

 

Nemačka 22,4 milijarde €

Francuska 16,8

Italija 14,7

Španija 9,8

Holandija 4,7

Belgija 2,3

Portugal malo više od 2, naravno milijarde €

Finska 1,5

Irska 1,3

Slovačka 0,8

Slovenija 0,384

Luksemburg

0,2

Malta malo manje od 0,1

 

Slovenija će dakle, po glavi stanovnika, pozajmiti Grčkoj 189 evrija, đuture 384 miliona evara. Koje treba negde da izgrebe. Na ovu krizu i skupoću. Prema do sada rečenom, to će biti pomoću izdavanja obveznica ili zaduživanjem. A, slovenački državni dug je ove godine porastao za 59% (grčki za samo 16%). Sindikalisti su daleko od solidarnog oduševljenja, pozivaju vladu da se zaduži za slovenačkog radnika onoliko koliko će za grčkog, žaleći što i taj novac pozajmljen Grčkoj neće otići njenim radnicima. »Kad bi bar mogli taj novac da stavimo pravo u džep grčkog radnika«. Ministar privrede kaže da Grčka rešenje za svoje probleme treba da traži i nađe kod svoje kuće. Ekonomisti misle da je to bačen novac, jer ga Grčka vratiti neće.

Narod ovo mišljenje, sudeći prema komentarima na vesti, prati u stopu, verujući da Grci sami treba da jedu šta su skuvali, Što im nismo pomagali kad su te pare trošili, Zlatna Jugo gde si, Ko će nama da pozajmi ni mi nemamo, Grci počistite odgovorne pa se javite, Nek im pozajme njihovi bogataši imaju više nego cela naša država, U zgradi živi trideset ljudi jedan od njih na diže kredite i uživa a kad pukne svi priskaču u pomoć?, Moja penzija je 485€ moja žena ima 189€ odakle da im pozajmim?

Naravno da je, od prvog dana, jedna od ključnih korišćenih reči u grčkom problemu – solidarnost. Jer, to je jedan od temelja EU. Pitanje je, naravno, šta obuhvata solidarnost, koju vrstu razumevanja za koju vrstu problema? Biti solidaran sa nekim ko je radio najbolje što je mogao, ali pripojavila se vis maior...ili se to odnosi i na one koji svesno nisu poštovali pravila kluba, u koji su se svojom voljom učlanili? Falsifikovali bilanse i neplaćali poreze? (Samo neplaćanjem poreza su Grci svoju državu oštećivali za oko 20 milijardi evara godišnje, kažu analitičari) Da li je možda takva vrsta solidarnosti pre nemoralna i nedozvoljena? Ako se, recimo, uzme u obzir jedno od glavnih pravila EU – zabranjena je državna pomoć preduzećima (naravno, državnim pre svega)? Šta je država nego veliko državno preduzeće i preko nje sva ostala, kome sad cela evrozona, uprkos, svom zlatnom pravilu, treba da pomogne?

A, na ulicama Grčke su radnici. I suzavac. Protive se reformama koje bi državu trebalo da spasu proglašavanja bankrota. I zovu u pomoć.

Evro je ponovo pao, najniže do sada. Na evropskim berzama se plete strah od širenja krize. I šaputanja da Grčka nije jedina pred bankrotom.

Pomoći ili ne?



Komentari (177)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dirtyharry dirtyharry 13:05 05.05.2010

Pa kolegice

meni sve to ovako nekako izgleda:




Inače imam kolegu na poslu koji nekoliko puta godišnje ide na jedno grčko strvo na odmor. Kaže kada prilčaju o zaradama u Nemačkoj i Grčkoj često pita svoje domaćine koji mahom drže restorane da li su te cifre kojima se oni gađaju neto ili bruto zarada? Kaže da oni ne znaju šta je to bruto i da je njima sve neto zarada. Oni nisu plaćali porez ko zna od kada i naravno da se država zaduživala, kad svi troše a niko ne plaća.

Da li pomoći, hm... pojma nemam. Ne znam šta se dešava u situaciji kada država proglasi bankrot. To mi nije jasno .
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:10 05.05.2010

Re: Pa kolegice

Njihov premijer kaže da je najvažnije, u ovoj situaciji, sačuvati državu...još uvek razmišljam o tome šta to znači...sačuvati njegovu vlast ili?
Upravo sam u kafiću na ćošku čula kelnericu, stariju ženu: Ja nemam platu ko oni u Grčkoj...odakle da im dam pomoć, što ne daju oni meni?
Volela bih kad bi se javio neko ko tamo živi, zanima me jedna sitnica - jednom, nekad sam bila u Grčkoj i priupitala tamo živećeg prijatelja zašto kuće u Grčkoj nemaju krovove, neka arhitekturna specifičnost..? Rekao mi je - zbog poreza. Dok nemaš krov na kući, ne moraš da plaćaš porez. Ako je to tačno, a toga sam se setila ovo grčke krize dana, onda nije ni čudno da su pukli...
seceranac seceranac 13:24 05.05.2010

Re: Pa kolegice

Da li pomoći, hm... pojma nemam. Ne znam šta se dešava u situaciji kada država proglasi bankrot. To mi nije jasno



mnoge drzave su u proslosti objavile da ne mogu da vracaju dugove, posledice toga su uglavnom da pare ne vrate nikada ali im kredit rejting padne na junk i posle im niko nece dati kredit (srbija je slicnu stvar uradila nekoliko puta davnih dana, poslednji put negde izmedju dva rata ili malo ranije, ako se ne varam).

Te pare se mogu naplatiti jedino ratom ali se vrlo retko u poslednjih dva-tri veka desavalo da neko ratom naplacuje dugove pogotovo ako su te drzave duzne pojedincima koji su ih pozajmili ocekujuci ekstra profit.
antioksidant antioksidant 13:28 05.05.2010

Re: Pa kolegice

zašto kuće u Grčkoj nemaju krovove, neka arhitekturna specifičnost..? Rekao mi je - zbog poreza. Dok nemaš krov na kući, ne moraš da plaćaš porez.


a kuce po holandiji su bile uske jer se porez placao po duznom metru ulice koja se zauzima...
kod nas (u srbiji) je porez na imovinu smesno mali pa se niko i ne smara da "hvata krivinu"...

dragan7557 dragan7557 13:40 05.05.2010

Re: nisu...

Narod ovo mišljenje, sudeći prema komentarima na vesti, prati u stopu, verujući da Grci sami treba da jedu šta su skuvali,

Grci kao drugi samoživi Evropljani oni odmah pozovu na gozbu i druge.
Ima se može se a i zajedno smo jači.

Naravno politikanti Evrope narodne pare dele k'o svoje, tako beše i sa bankama.

cerski
mixailo92 mixailo92 18:34 05.05.2010

Re: Pa kolegice

Jelica Greganović
jednom, nekad sam bila u Grčkoj i priupitala tamo živećeg prijatelja zašto kuće u Grčkoj nemaju krovove, neka arhitekturna specifičnost..? Rekao mi je - zbog poreza. Dok nemaš krov na kući, ne moraš da plaćaš porez.


To smo žena i ja isto primetili u Grčkoj, skoro nigde krovova. Jedino upadljivije odsustvo krovova je bilo u Egiptu, stim da su oni svo moguće i nemoguće đubre i krš nabacivali na tu poslednju ploču, da li što nemaju podrum ili tavan da im taj krš stoji ili da ih taj dodatni sloj brani od sunca.
freehand freehand 19:19 05.05.2010

Re: Pa kolegice

U Vojvodini je naplaćivan, beše, porez na prozore, pa se zato dešavalo da domaćini po neki prozor zazidaju, te se to posle zvalo "mrtvi prozori".
mariopan mariopan 20:43 05.05.2010

Re: Pa kolegice

mixailo92
Jelica Greganović
jednom, nekad sam bila u Grčkoj i priupitala tamo živećeg prijatelja zašto kuće u Grčkoj nemaju krovove, neka arhitekturna specifičnost..? Rekao mi je - zbog poreza. Dok nemaš krov na kući, ne moraš da plaćaš porez.


To smo žena i ja isto primetili u Grčkoj, skoro nigde krovova. Jedino upadljivije odsustvo krovova je bilo u Egiptu, stim da su oni svo moguće i nemoguće đubre i krš nabacivali na tu poslednju ploču, da li što nemaju podrum ili tavan da im taj krš stoji ili da ih taj dodatni sloj brani od sunca.

Plaća se porez na kuće šta vam je - pa ravni krovovi su zbog sunca, pitala i ja, zar niste videli gore solarne kolektore? Cele godine dzabe topla voda. Ako staviš krov on zakloni sunce. Nema krova bez tih solarnih kolektora.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:46 05.05.2010

Re: Pa kolegice

I ja sam mislila da je zbog sunca, a u vreme kad sam ja pitavala zašto (početak 80-ih) nije bilo kolektora. Tad mi je rečeno da se porez na kuću plaća kad se kuća završi, tj. kad se stavi krov, zato krov niko ni ne stavlja...e, sad, da l je tako bilo, pa se promenilo ili me je tamošnji žitelj slagao, ne znam, zato sam i rekla da bi bilo fino da se neko javi ko tamo živi i to pouzdanije od mene zna.
Btw. i u Slo je dosta kuća sa solarnim kolektorima i imaju krovove.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:18 05.05.2010

Re: Pa kolegice

ravne krovove imaju svekolike mediteranske zemlje - to bilo i širom naše dalmacije! tamo se na istim leti suši pomidor, smokva, silne lovorike i ostale mandule...zaboravlja se, zaboravlja, a ti Jelice valjda gvireći s Alpskih visina, čini mi se malKo...zaj... koliko sam ja razumela problem je i u načinu obračuna i sličnih zamajancija jer se nešto račuNJa u Jevropi po nekim kvotama pa grčku turilo tamo gde ona nije 'tela, al nemoš tamo po želji! ZAKON JE ZAKON!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:37 05.05.2010

Re: Pa kolegice

Ama imaju, al nije pravilo, evo u Dalmaciji ćeš jedva naći kuću sa ravnim krovom, pa čak i ako govorimo o baš staaarim i seoskim kućama, i one imaju krovove, od kamenih crepova, prekrečenih belo.
Znači ima zakon u Grčkoj da se plaća porez na kuću i pre no što je završena-okrovljena?

Kuće u Dalmaciji







mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:58 05.05.2010

Re: Pa kolegice


u MOJOJ dalmaciji nije bilo toliko crvenih krovova ni onda! šta su u mežduvremenu uradili hm......jel to Istra il kako Slovenačko primorje?
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:17 06.05.2010

Re: Pa kolegice

To su sve kuće iz Dalmacije, eno ona prva je baš stara, a ja znam i da u Gornjim Brelima i seocima po Biokovu kuće imaju krovove, u belo prekrečene, stare kamene kućice, uostalom pogledaj na guglu stare dalmatinske kuće i ostrvske i kopnene. Samo što su nekad crepove pravili od kamena, izgledali su kao debele ljuske.
freehand freehand 00:37 06.05.2010

Re: Pa kolegice

mogul_sad_ja_kasti

u MOJOJ dalmaciji nije bilo toliko crvenih krovova ni onda! šta su u mežduvremenu uradili hm......jel to Istra il kako Slovenačko primorje?

krkar krkar 02:06 06.05.2010

Re: Pa kolegice

Njihov premijer kaže da je najvažnije, u ovoj situaciji, sačuvati državu...još uvek razmišljam o tome šta to znači...sačuvati njegovu vlast ili?


Grčka je najhohštaplerskija nacija "Zapadne Evrope", geopolitička greška koja muze normalan svet već decenijama. A kad se neko usudi da pomisli da bi Grci trebalo sami da plaćaju svoj javašlik, nerad, korupciju i političko-nepotistička sranja - onda krenu da se bune k'o Grci u 'apsu. I da ruše i pale - ono što će neko drugi posle da plati.

Grčku treba izbaciti iz Eurozone i EU i staviti pod starateljstvo Turske, bar na 50 godina, pa tek onda videti ima li smisla razgovarati o promeni statusa ili obnoviti protektorat za još 50.

Ako je iko imao iskustva sa Grčkim državnim službama - molim da potvrdi: je li ikada ijednog državnog službenika zatekao na radnom mestu pre 10 ujutru i iza 1 popodne?
Doctor Wu Doctor Wu 05:59 06.05.2010

Re: Pa kolegice

krkar
Njihov premijer kaže da je najvažnije, u ovoj situaciji, sačuvati državu...još uvek razmišljam o tome šta to znači...sačuvati njegovu vlast ili?


Grčka je najhohštaplerskija nacija "Zapadne Evrope", geopolitička greška koja muze normalan svet već decenijama. A kad se neko usudi da pomisli da bi Grci trebalo sami da plaćaju svoj javašlik, nerad, korupciju i političko-nepotistička sranja - onda krenu da se bune k'o Grci u 'apsu. I da ruše i pale - ono što će neko drugi posle da plati.

Ok, Grci & Srbi su scum of the earth, tu ledepeovsku zvaku smo vec vise puta apsolvirali. Ali sta onda sa Portugalcima? Italijanima? Spancima? Ircima? Je l' i njih treba pod 50-godisnji turski protekorat?
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:35 06.05.2010

Re: Pa kolegice

Doctor Wu

Ok, Grci & Srbi su scum of the earth, tu ledepeovsku zvaku smo vec vise puta apsolvirali.


Tjah, dosta jeftino, doktore, da ne kazem ofucano. Nego sta ti stvarno mislis da bi trebalo da se uradi sa tim nesrecnim Grcima i ostalima sa liste koju si pomenuo, a da nije potektorat koji Krkar predlaze? Pretpostavljam da nisi rad da im das kintu iz svog dzepa (nisam ni ja, dabogda propala EU).
stari92 stari92 08:46 06.05.2010

Pa kolega/ice,

srdjan.pajic

dabogda propala EU).


nemojte tako,pobogu !

Neka se jednom raspadne neko carstvo/monarhija bez nas.
Nek jednom neko dugi povuče oroz,upali fitilj na buretu baruta.
Dosta,bre,više zli Srbi da rasturaju sisteme,faktore stabilnosti.
D)

(mada,bolje da sačekaju da prime i Hrvate,pa kad zalegnu sa Slo-Zdaj!))
freehand freehand 09:09 06.05.2010

Re: Pa kolegice

Doctor Wu
krkar
Njihov premijer kaže da je najvažnije, u ovoj situaciji, sačuvati državu...još uvek razmišljam o tome šta to znači...sačuvati njegovu vlast ili?

Grčka je najhohštaplerskija nacija "Zapadne Evrope", geopolitička greška koja muze normalan svet već decenijama. A kad se neko usudi da pomisli da bi Grci trebalo sami da plaćaju svoj javašlik, nerad, korupciju i političko-nepotistička sranja - onda krenu da se bune k'o Grci u 'apsu. I da ruše i pale - ono što će neko drugi posle da plati.

Ok, Grci & Srbi su scum of the earth, tu ledepeovsku zvaku smo vec vise puta apsolvirali. Ali sta onda sa Portugalcima? Italijanima? Spancima? Ircima? Je l' i njih treba pod 50-godisnji turski protekorat?

Ček, ček; a crnci što su crni, Pakistanci smrde i Arapi popreko gledaju?
Samo, hoće li moći nesrećni Turci sve to da postignu?
Mislim, poznati su kao odlični staratelji i vaspitači. Eto, ako neko ne veruje nek' pita bilo kojeg Kurda ili Jermenina.

Dakle, kolega, svaka čast za ideju!
Ako čujete neku škripu - to se dveri Akademije za Vas otvaraju!
papillon92 papillon92 15:01 07.05.2010

Re: Pa kolegice

Porez na kucu se placa ako je kuca zavrsena. Negde je to krov (Grcka, Egipat) negde nesto drugo (fasada - Tunis). dok toga nema, nema ni placanja poreza.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:14 07.05.2010

Re: Pa kolegice

Pa, dobro, je l' to znači da recimo, u Atini koja izgleda kao da su bogu poispadale kutije od šibica na gomilu, ne plaća porez na sve te kuće, jer dok krova nemaju nisu završene i porezu podložne?
seceranac seceranac 13:08 05.05.2010

ko gubi a ko dobija

pitanje je zasto sada svi hoce da pomognu grckoj vladi (ne grcima)?

Ako grcka proglasi bankrot ko ce najvise izgubiti? Oni sto su im davali kredite i uzimali od njih lepu kamatu proteklih 10-20 godina - evropska i americka bankarska elita. Ove pare sto sada evropski poreski obveznici treba da daju nisu tu da spasu grke vec da spasu sopstvene bankare i njihove "investitore" koji su se kockali i godinama uzimali kamate.
sa druge strane grci imaju na stolu prost izlaz - bankrot
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:12 05.05.2010

Re: ko gubi a ko dobija

Naravno da je pitanje i gde su oni koji su im davali ocene pouzdanosti? I oni koji su im davali kredite, uprkos postojećem dugu?
Sepulturero Sepulturero 14:54 05.05.2010

Re: ko gubi a ko dobija

seceranac
pitanje je zasto sada svi hoce da pomognu grckoj vladi (ne grcima)?

Ako grcka proglasi bankrot ko ce najvise izgubiti? Oni sto su im davali kredite i uzimali od njih lepu kamatu proteklih 10-20 godina - evropska i americka bankarska elita. Ove pare sto sada evropski poreski obveznici treba da daju nisu tu da spasu grke vec da spasu sopstvene bankare i njihove "investitore" koji su se kockali i godinama uzimali kamate.
sa druge strane grci imaju na stolu prost izlaz - bankrot


Да, јасно је ко губи али се не сасвим ко све добија. Највише добијају шпекуланти из Њујорка и Лондона који су, уз подршку рејтинг агенција, и изазвали ову кризу. Ти шпекуланти се уствари кладе на банкрот Грчке и њима садашњи хаос највише одговара. Не би ме много чудило да они на неки начин потпомажу ове протесте.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:19 05.05.2010

Re: ko gubi a ko dobija

Liči na ono - zaigrala mečka i pred EU kućom.
Don Salieri Don Salieri 17:35 05.05.2010

Re: ko gubi a ko dobija

seceranac

Ako grcka proglasi bankrot ko ce najvise izgubiti?
Oni sto su im davali kredite i uzimali od njih lepu kamatu proteklih 10-20 godina - evropska i americka bankarska elita.
Ove pare sto sada evropski poreski obveznici treba da daju nisu tu da spasu grke vec da spasu sopstvene bankare i njihove "investitore" koji su se kockali i godinama uzimali kamate.


Da, bas tako!
Poreski obveznici EU drzava bi sad trebali da pomognu Grcima, da vrate pare bankarima iz EU drzava...


antioksidant antioksidant 13:13 05.05.2010

помоћи...

... јер је то једини начин да се заштити еурозона (наравно, грци морају привремено изаћи из ње).
мада је ова "позајмица"* само привремено хватање даха...
.................
* позајмица је под наводницима јер нисам сигуран колика ће бити способност грчке да позајмљено врати...
stari92 stari92 13:41 05.05.2010

стара,добра,драхма

antioksidant
... * Помоћи ће ,ваљда,Амери,због база ..

Кипрани због Турака ..
Толико од интеграција у НАТО-ОТАН,ЕУ,..као фактор стабилности у региону

Нешто Ми се,баш,јавља,да ће кад догори до ноката да се поставе питања:
ФИРОМакедонија,Кипар,власништво над острвима (једна од опција је на добош)..

Једини добар показатељ преливања кризе са Вол стрита, за нас је,као некад,
Џабалеско летовање у друштву анархиста.

..



antioksidant antioksidant 13:47 05.05.2010

Re: стара,добра,драхма

stari92
antioksidant
... * Помоћи ће ,ваљда,Амери,због база ..

Кипрани због Турака ..
Толико од интеграција у НАТО-ОТАН,ЕУ,..као фактор стабилности у региону

Нешто Ми се,баш,јавља,да ће кад догори до ноката да се поставе питања:
ФИРОМакедонија,Кипар,власништво над острвима (једна од опција је на добош)..

Једини добар показатељ преливања кризе са Вол стрита, за нас је,као некад,
Џабалеско летовање у друштву анархиста.

..



dobro stari, majka mu stara, zasto falsifikujes?
naznaci da si editovao "citiranje"

stari92 stari92 13:54 05.05.2010

Re: стара,добра,драхма

antioksidant

stari92

antioksidant... * Помоћи ће ,ваљда,Амери,због база ..Кипрани због Турака ..Толико од интеграција у НАТО-ОТАН,ЕУ,..као фактор стабилности у регионуНешто Ми се,баш,јавља,да ће кад догори до ноката да се поставе питања:ФИРОМакедонија,Кипар,власништво над острвима (једна од опција је на добош)..Једини добар показатељ преливања кризе са Вол стрита, за нас је,као некад,Џабалеско летовање у друштву анархиста...dobro stari, majka mu stara, zasto falsifikujes?naznaci da si editovao "citiranje"


Зато што Ми,након цца 40-ак дана,једина опција која ради ЦИТИРАЈ.
Е,да ли је то последица административне забране власника Блога ил' не -
Д квшчн из нау ?
.
antioksidant antioksidant 13:57 05.05.2010

Re: стара,добра,драхма

Е,да ли је то последица административне забране власника Блога ил' не -
Д квшчн из нау ?

dok god ne pocnes da se zalis na belinu, postoji sansa i da se resi problem...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:09 05.05.2010

Re: стара,добра,драхма

Е,да ли је то последица административне забране власника Блога ил' не

Jeste da upravo radim tri stvari odjednom, al ovo ne kapiram šta sam ja zabranila?
stari92 stari92 14:28 05.05.2010

ОхОхОх - рече Р.Кох ..

Jelica Greganović
Е,да ли је то последица административне забране власника Блога ил' неJeste da upravo radim tri stvari odjednom, al ovo ne kapiram šta sam ja zabranila?


Нисмо мислили на вас,у поменутом случају.
Власник Блога је по мени неко трећи,а постованог текста ваша маленкос',
док се Модерација не позове на Дисцлаимер.
&
фор антиоксидант :
Цханге ис функционал,бут (ал'),да би нешто било измењено -
Мора да постоји ТО,нешто.
D)
antioksidant antioksidant 14:40 05.05.2010

Re: ОхОхОх - рече Р.Кох ..

Цханге ис функционал,бут (ал'),да би нешто било измењено -
Мора да постоји ТО,нешто.
D)

nebitno ali ovo me podseti...
pita cura decaka na klizaljkama da joj pokazuje kliznje (mali je hokejas) i kaze mu ona - hajde, prvo me nauci da kocim. gleda je on (ozbiljno) pa kaze - ne mogu, da bi kocila moras prvo da klizas...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:20 05.05.2010

Re: ОхОхОх - рече Р.Кох ..

Ma, to nema veze sa ovim konkretnim blogom, ja imam taj problem još od preksinoć. Opcija Odgovori mi radi samo povremeno, živce mi pokida.
niccolo niccolo 19:14 05.05.2010

Re: ОхОхОх - рече Р.Кох ..

gleda je on (ozbiljno) pa kaze - ne mogu, da bi kocila moras prvo da klizas...

Pa dobro, klinja je u pravu...
antioksidant antioksidant 20:45 05.05.2010

Re: ОхОхОх - рече Р.Кох ..

Pa dobro, klinja je u pravu...

on je uvek u pravu... provereno dovoljno puta
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:14 05.05.2010

Pomoć nerazvijenim

Slovenija će dakle, po glavi stanovnika, pozajmiti Grčkoj 189 evrija, đuture 384 miliona evara.

Eto opet Slovenija izdvaja za nerazvijene , a nekada se bunila protiv toga.
Ima EU još mnogo toga da nauči od nekadašnje SFRJ.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:30 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Ta pomoć se dosta često pojavljuje u komebtarima čitalaca na vesti iz Grčke, upravo tako kao što si ti napisao...jedino što ja mislim da se pomoć nerazvijenima ne može porediti sa nekim ko je razvijen, ali svesno nije poštovao pravila.
seceranac seceranac 13:34 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Jelica Greganović
Ta pomoć se dosta često pojavljuje u komebtarima čitalaca na vesti iz Grčke, upravo tako kao što si ti napisao...jedino što ja mislim da se pomoć nerazvijenima ne može porediti sa nekim ko je razvijen, ali svesno nije poštovao pravila.


mogucnost svesnog nepostovanja pravila pred ocima svih je samo pokazatelj koliko je drzava (EU) neozbiljna
ova kreditna kriza je samo pokazala koliko je EU tj evrozona smesna institucija
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:36 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Pa i jeste kad se uzme u obzir da je Grčka morala da ispuni ecc kriterijume za ulazak u EU, a onda i za evrozonu...a sad odjednom na doboš.

Edit: u jednom od ovd. komentara piše: U Jugi smo davali za siromašne, a sad treba da dajemo za bogate.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:39 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Eto opet Slovenija izdvaja za nerazvijene , a nekada se bunila protiv toga.
Ima EU još mnogo toga da nauči od nekadašnje SFRJ.

Pa više su suvereniteta zemlje bivše Jugoslavije imale u SFRJ nego što će ga imati u EU..
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:30 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Drago Kovacevic
Eto opet Slovenija izdvaja za nerazvijene , a nekada se bunila protiv toga.
Ima EU još mnogo toga da nauči od nekadašnje SFRJ.

Pa više su suvereniteta zemlje bivše Jugoslavije imale u SFRJ nego što će ga imati u EU..

Tacno Drago. Ali one su mislile da im je to malo iako su u SFRJ sve sadasnje novonastale drzavice imaler vise suvereniteta, digniteta i prosperiteta.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:35 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Milan Karagaća
Drago Kovacevic
Eto opet Slovenija izdvaja za nerazvijene , a nekada se bunila protiv toga.
Ima EU još mnogo toga da nauči od nekadašnje SFRJ.

Pa više su suvereniteta zemlje bivše Jugoslavije imale u SFRJ nego što će ga imati u EU..

Tacno Drago. Ali one su mislile da im je to malo iako su u SFRJ sve sadasnje novonastale drzavice imaler vise suvereniteta, digniteta i prosperiteta.

Da smo zajedno ušli u EU, imali bi kao zajednica veću težinu...No, suvereniteti su svuda u opadanju...globalizacija topi suverenitete..
seceranac seceranac 15:23 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

globalizacija topi suverenitete..


globalizacija je ciklicna pojava, pre WWII globalizacija je bila i jaca i dublja nego sada pa se preko noci sve to promenilo
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:51 05.05.2010

Eh

Da smo zajedno ušli u EU

D'izvineš Drago i baba bi bila deda da ima jaja. Od te kukulevke mnogo vajde nema.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:56 05.05.2010

Re: Eh

Jelica Greganović
Da smo zajedno ušli u EU

D'izvineš Drago i baba bi bila deda da ima jaja. Od te kukulevke mnogo vajde nema.

Ma ne kukam..Samo "džakam" sa Karagaćom...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:00 05.05.2010

Re: Eh

Ma, nisam ja mislila onako skroz konkretno da ti kukaš, nego na kukulevku te vrste uopšteno...samo vi džakajte
freehand freehand 20:01 05.05.2010

Re: Pomoć nerazvijenim

Jelica: Pa i jeste kad se uzme u obzir da je Grčka morala da ispuni ecc kriterijume za ulazak u EU, a onda i za evrozonu...a sad odjednom na doboš.
Edit: u jednom od ovd. komentara piše: U Jugi smo davali za siromašne, a sad treba da dajemo za bogate.

Pa jes', al u Jugi su i uzimalii onoliko od siromašnih, a od Grka će malo sutra.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:02 05.05.2010

Re: Eh

Drago Kovacevic
Jelica Greganović
Da smo zajedno ušli u EU

D'izvineš Drago i baba bi bila deda da ima jaja. Od te kukulevke mnogo vajde nema.

Ma ne kukam..Samo "džakam" sa Karagaćom...

Da prostiš Drago ja se ne džakam niti kukam, ali pre će biti da su se neke dede kod nas mnogo k....li pa ostali bez jaja i postali babe.
To ti je kao onaj bik kad je preskočio tarabe i došao do krave a ona ga pita kako mu je ime i on joj odgovori da je bio Džo Mud..a a sada samo Džo.
Biljana 77 Biljana 77 15:54 05.05.2010

Deluje zastrašujeće

.. i pitam se .. šta god da bude, hoće li ovi naši (a i mi sami), išta naučiti iz toga.

A pomoći se mora.. jer mi grčki problem izgleda kao ona rupa koja se optvori u podu u crtaćima i u koju upadne vascela slika..
seceranac seceranac 16:01 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

A pomoći se mora.. jer mi grčki problem izgleda kao ona rupa koja se optvori u podu u crtaćima i u koju upadne vascela slika..


to oni koji imaju interes da padnu pare samo zele da prikazu tako straseci sudnjim danom, u stvari nije uopste opasno. Grcka bankrotira, oni koji su olako davali kredite gube (i treba da izgube jer su se kockali), grcka vise nece moci da se zaduzuje pa ce poceti da radi malo drugacije. Ostale zemlje u slicnom do guse u dugovima stanju (90% drzava u evropi ukljucujuci i nemacku) vide da to nije tako lose pa ce i one pozeleti da bankrotiraju
itsallchemistry itsallchemistry 16:12 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

A ja bas mislim da se pomoci ne sme jer ce tek to otvoriti jos vecu rupu u podu.
Pa ta ista Spanija, italija, Portugal i slicne drzave koje moraju da pomazu Grckoj su u istom cabru sa Grckom. Ko ce njima da pomaze kad one dotaknu dno a ako se pomogne Grckoj morace se pomoci i njima.

Neka izvinu Grci, ali kad vec nisu znali(hteli) da placaju poreze sad nek se snalaze sami.

Gladnom coveku se ne pomaze ako mu das ribu, vec ako ga naucis da peca!
seceranac seceranac 16:33 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Neka izvinu Grci, ali kad vec nisu znali(hteli) da placaju poreze sad nek se snalaze sami.


Ali ovde je stanje malo drugacije. Mozda je tacnije reci sledece: ako se "ne pomogne" grckoj, neka izvinu oni koji su joj tako lako davali pare i ocekivali sigurnu zaradu od kamate, neka se sada snalaze sami i sledeci put paze kome pozajmljuju.
itsallchemistry itsallchemistry 16:44 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

nazalost, oni koji su davali kredite pa propali (banke) su se lepo izvukli sa bailouts, a obicni ljudi sad placaju njihovo kockanje i jurenje za profitom. Tako bi bilo (ce biti) i u slucaju da Grcka bankrotira - naci ce se nacin da sami Grci plate dogove. Zato je bolje da to urade ranije pre nego kasnije
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:53 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Ostaje pitanje hoće li i pomoć pomoći, jer mnogi kažu da uz cifre o kojima se priča, Grčkoj treba još...samo ove godine 50-ak milijardi živih para...
stari92 stari92 17:02 05.05.2010

Deluje zastrašujUće

Biljana 77
.. i pitam se .. vascela slika..


'aj' se kladimo na scenario :
Otpis duga ~ 40 mlrd $ za ostrvo/a na 99 godinica Amerima.
E,tu sad uradi,malo,bazice,iz kojih se i Albanci sa oba
aviona moz' dobace do,recimo : Sirije,Irana,..voljenog
regiona.
Pomoci se u zube ne gleda,zar ne ?!

SF,maybe,po nekim apokaliptickim prorocima,ai Nostradamusu,
alkaidjani ce prvo da roknu Sredozemlje.
(ovo,Biljana77,da malo proshirimo fabulu radnje))

Il' jok ?
D)
dexter92 dexter92 17:28 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Grci se naravno nisu zaduzili 300 milijardi , taj dug je posledica nagomilanih kamata. Grci su takodje jedan od najvecij uvoznika oruzja zbog tenzije sa Turskom (iako su obe zemlje u Nato-u, eto paradoksa).
Grci su se (tajno) zaduzivali kod americkih investicionih fondova (pre svega Goldman i Sachs), pod relativno nepovoljnim uslovima i to je svakako odgovornost grckih vlasti.Samo dve neuspesne sezone su bile dovoljne da bitno poremete finansijske bilanse i ogoli grcka ekonomska realnost.
Grci su cini se navikli da zive u nekoj vrsti socijalizma, kakav je mozda bio u terminalnoj fazi Jugoslavije i sad im nove mere smetaju.
Koji su moguci raspleti?
1. Da Grci prodaju nesto od svojih zemljisnih poseda (imaju oko 10.000 ostrva), trenutno nema konkretnih ponuda(kao sto su Rusi prodali Amerikancima Aljasku).
2.Da Grcku izbace iz eurozone pri cemu bi ih verovatno Amerikanci "kupili" posto su njima duzni.
3. Da EU pomogne Grckoj sto je rizican potez jer u EU zoni ima i drugih zemalja koje imaju bilansne probleme
Don Salieri Don Salieri 17:48 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

dexter92

Koji su moguci raspleti?
1. Da Grci prodaju nesto od svojih zemljisnih poseda (imaju oko 10.000 ostrva), trenutno nema konkretnih ponuda(kao sto su Rusi prodali Amerikancima Aljasku).

Ne moraju da prodaju ostrva. Mogu da ih iznajme na 99 godina.
seceranac seceranac 17:48 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Grci se naravno nisu zaduzili 300 milijardi , taj dug je posledica nagomilanih kamata. Grci su takodje jedan od najvecij uvoznika oruzja zbog tenzije sa Turskom (iako su obe zemlje u Nato-u, eto paradoksa).
Grci su se (tajno) zaduzivali kod americkih investicionih fondova (pre svega Goldman i Sachs), pod relativno nepovoljnim uslovima i to je svakako odgovornost grckih vlasti.Samo dve neuspesne sezone su bile dovoljne da bitno poremete finansijske bilanse i ogoli grcka ekonomska realnost.
Grci su cini se navikli da zive u nekoj vrsti socijalizma, kakav je mozda bio u terminalnoj fazi Jugoslavije i sad im nove mere smetaju.
Koji su moguci raspleti?
1. Da Grci prodaju nesto od svojih zemljisnih poseda (imaju oko 10.000 ostrva), trenutno nema konkretnih ponuda(kao sto su Rusi prodali Amerikancima Aljasku).
2.Da Grcku izbace iz eurozone pri cemu bi ih verovatno Amerikanci "kupili" posto su njima duzni.
3. Da EU pomogne Grckoj sto je rizican potez jer u EU zoni ima i drugih zemalja koje imaju bilansne probleme



ma da, ti grci su pametni i opasni, naoruzali su se do zuba kako bi osigurali da se nikome ne isplati da dolazi da naplati dugove koje oni ne planiraju vratiti od samom pocetka.
dexter92 dexter92 18:00 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Mada, pitam se sta bi bilo da Grci odluce da ne vracaju dugove americkim poveriocima?
Ovi bi nastavili da obracunavaju kamate, a ne bi dobijali novac...
Na kraju kad nekom pozajmljujes novac treba da stavis prst na celo da li taj neko moze i da ga vrati..osim ako taj novac ne stampas pa ono, sta naplatis-naplatis...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Biljana 77
.. i pitam se .. šta god da bude, hoće li ovi naši (a i mi sami), išta naučiti iz toga.

A pomoći se mora.. jer mi grčki problem izgleda kao ona rupa koja se optvori u podu u crtaćima i u koju upadne vascela slika..



Bojim da ako se situacija u Grckoj ne stabilizuje do leta, nasi ljudi nece imati gde na more. A to moze da dovede do velikih nemira u Srbiji, jer letovanje je uvek bilo ventil za ispustanje nagomilanog nezadovoljstva. A posto se tamo nece smiriti, ja mogu samo da preporucim: Tursku! Ok, ako se bas nema za Tursku, onima koji se ne gade - i Crnu Goru. Preporucio bih i Hrvatsku, ali sam nesto patritoski raspolozen ovih dana a i ne bih da podrivam strategiju za ocuvanje Kosova aktuelnom ministru inoposlova.


freehand freehand 20:37 05.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Don Salieri
dexter92

Koji su moguci raspleti?
1. Da Grci prodaju nesto od svojih zemljisnih poseda (imaju oko 10.000 ostrva), trenutno nema konkretnih ponuda(kao sto su Rusi prodali Amerikancima Aljasku).

Ne moraju da prodaju ostrva. Mogu da ih iznajme na 99 godina.

Ko Panama kanal?
ours ours 17:12 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Grci su cini se navikli da zive u nekoj vrsti socijalizma, kakav je mozda bio u terminalnoj fazi Jugoslavije i sad im nove mere smetaju.


To se lepo vidi i iz ove tabele:



Original na: http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/world-news/2010/04/27/multi-billion-euro-aid-to-greece/german-anger-at-paying-luxury-greek-pensions.html
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:45 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Da...zaista...

Recimo...u Slo je najniža penzija 403€ (prosečna penzija 578€), a minimalna plata, odnedavno izborena, je 562€ neto (prosečna plata 871€). Najviša penzija, isplaćena u januaru ove godine je bila 2.128€.
seceranac seceranac 17:46 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

ours
Grci su cini se navikli da zive u nekoj vrsti socijalizma, kakav je mozda bio u terminalnoj fazi Jugoslavije i sad im nove mere smetaju.


To se lepo vidi i iz ove tabele:



Original na: http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/world-news/2010/04/27/multi-billion-euro-aid-to-greece/german-anger-at-paying-luxury-greek-pensions.html



statistika je opasna za izvodjenje zakljucaka jer se statistika bavi prosekom a ne ljudima a posto je u grckoj drustveno raslojavanje vece nego u nemackoj onda se tesko mogu doneti dobri zakljucci

tako na primer ista ta statistika kaze da u grckoj 31% ljudi izmedju 60 i 65 je i dalje zaposleno dok je taj procenat u nemackoj oko 23%, procenat ljudi koji rade posle 65. godine zivota u grckoj je oko 8% a u nemackoj samo 3%. izvor
iz ove statistike ispadne da u grckoj veliki broj ljudi radi mnogo duze pre odlaska u penziju. A ako ovu statistiku iskombinujemo sa prosecnom koju si gore stavio onda se da posumnjati da odredjena grupa ljudi u grckoj ide veoma rano u penziju pa vuce prosek na dole iako veliki broj ljudi radi i u starosti.

na osnovu svega sto se da cuti pre mi se cini da u grckoj odredjena manjinska grupa zivi mnogo bolje nego slicna grupa u nemackoj, problem je sto je veci deo tih para koje grcka sada duguje izgleda oticao u dzepove manjeg broja ljudi a od vecine se sada trazi da ispasta zbog toga. To je veoma komplikovano pogotovo ako se uzme u obzir da u grckoj na smenu vladaju dve porodice vec decenijama sto nagovestava da demokratije manjka pa ljudi ne mogu da promene sistem koji ne valja.

prosecne vrednosti su opasne za izvodjenje zakljucaka jer se uvek dodje do one trojke kupus-sarma-meso
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:07 06.05.2010

NYTimes

je nedavno objavio rezultate studije o porezima/neplaćanju istih u Grčkoj, gde kažu da se bogatstvo Grka vidi svuda sem u poreskim prijavama. Kao primer navodi bogato predgrađe Atine, sa velikim i raskošnim vilama, gde je samo 324 žitelja u poreskoj prijavi "priznalo" i bazen, a kada su poreski inspektori, pomoću satelitskih snimaka pogledali taj kraj su videli da je tamo 16.974 bazena!
Najveći neplaćači poreza su samostalni preduzetnici, od taksista do ugostiteljskih radnika, ali i inžinjeri, arhitekte, advokati. Tako je u uglednoj atinskoj četvrti Kolonaki od 150 lekara polovina prijavila da godišnje zaradi samo 10.000€ što bi značilo da treba da budu oslobođeni svih poreza.
Samo nekoliko hiljada od 11 miliona Grka u poreskoj prijavi priznaje zaradu veću od 100.000€ godišnje.
Uz to postoje ocene da je siva ekonomija u Grčkoj od 20 do 30%. Od 2000. do 2007. godine je grčki BDP nominalno rastao za 8,25% godišnje, dok je rast prihoda od poreza bio samo 7%.


mariopan mariopan 19:20 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

na osnovu svega sto se da cuti pre mi se cini da u grckoj odredjena manjinska grupa zivi mnogo bolje nego slicna grupa u nemackoj, problem je sto je veci deo tih para koje grcka sada duguje izgleda oticao u dzepove manjeg broja ljudi a od vecine se sada trazi da ispasta zbog toga. To je veoma komplikovano pogotovo ako se uzme u obzir da u grckoj na smenu vladaju dve porodice vec decenijama sto nagovestava da demokratije manjka pa ljudi ne mogu da promene sistem koji ne valja.

prosecne vrednosti su opasne za izvodjenje zakljucaka jer se uvek dodje do one trojke kupus-sarma-meso

Sa ovim se slažem, jednostavo nijedna vlada do sada nije radila ništa da od bogatih naplati ono što je očigledno ali je zato gulila sirotinju koliko god je mogla.

U predgrađima tamo žive samo bogataši, ne sirotinja, i tamo su vile vredne milione evra a tamo nisu plaćali za bazene? Nisu to nevidljivi bazeni.Nego hohštapleraj do daske, "ja tebi ti meni", međusobno, bogataši trljaju ruke, sirotinju gule i mislili do veka tako.

Čula sam ( nije vic jer je bilo više puta na njihovoj tv i već ga karikiraju grčki glumci) da je njihov ministar javno govorio, ma grmeo u parlamentu, da se porez i doprinosi za radnike MORAJU PLAĆATI - a onda ga je jedan novinar pitao zašto on nije prijavio svoju poslugu i zašto ne plaća on lično doprinose već drži ilegalce ---ovaj je odgovorio da su to njegovi prijatelji koji mu, eto , peru, peglaju, čiste kuću, da bi mu se odužili za "gostoprimstvo"
I to sve treba da plati grčki radnik koji jedva preživljava? Seljak koji ne može da proda svoju robu jer uvoze iz EU? Seljaci su u februaru danima držali granicu i puteve iz istog razloga i nikom ništa? I oni (radnici i seljaci) to sve treba da plate a nemaju od čega ? Bogati opet da se izvuku? Ja sam ipak na strani protestanata, možda se grčka vlada opameti pa krene da uzima tamo gde ima para - od bogatih. Onda im krediti ne bi ni trebali, imali bi dosta.
ours ours 19:26 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

statistika je opasna za izvodjenje zakljucaka


Statistiku sam pre svega objavio zbog podatka da penzija iznosi 80% od plate. Bild je čak našao neku poštansku službenicu s penzijom od 3500 € koja ne vidi nikakav razlog da joj se smanji penzija.

pre mi se cini da u grckoj odredjena manjinska grupa zivi mnogo bolje nego slicna grupa u nemackoj


Ima dosta nelogičnosti u grčkom penzionom sistemu - beneficiran radni staž s pravom penzionisanja 10 godina ranije (sa svega 50, odnosno 55 godina starosti) imaju:

- frizeri, zbog izloženosti hemikalijama
- članovi duvačkih orkestara, zbog mogućeg oštećenja jednjaka želudačnim sokom (tzv. GERB, odnosno gastric reflux) usled duvanja
- radio i TV voditelji, zbog izloženosti bakterijama na mikrofonima (WTF?)

Izvori: NY Times
ABC News
seceranac seceranac 20:10 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Statistiku sam pre svega objavio zbog podatka da penzija iznosi 80% od plate. Bild je čak našao neku poštansku službenicu s penzijom od 3500 € koja ne vidi nikakav razlog da joj se smanji penzija.


ali tih 80% ne znaci da vecina stanovnika moze da prezivi od te penzije jer dobijaju minimalnu penziju dok se odredjena grupa zatrpava sa parama i tako podize prosek.

Ovo za postansku sluzbenicu u penziji je laz jer i sam Bild kaze u tabeli da je najveca penzija u grckoj 2538 evra pa onda niko ne moze imati 3500 a narocito ne postanske sluzbenice koje imaju platu od 1000-1500 evra

imam ja nekoliko prijatelja koji zive u grckoj koji rade kao konji a plate su im manje od 1000 evra
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:44 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

radio i TV voditelji, zbog izloženosti bakterijama na mikrofonima

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:54 06.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

U predgrađima tamo žive samo bogataši, ne sirotinja, i tamo su vile vredne milione evra a tamo nisu plaćali za bazene?

Pa, naravno, sirotinja ima bazen samo kad joj pukne cev...zato sam dole i napisala da ono što me brine je to da će ovi puni ko lađe tim lađama ponovo sve da preveslaju, a sirotinju će krokodili da izedu.
mariopan mariopan 14:55 07.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Jelica Greganović
U predgrađima tamo žive samo bogataši, ne sirotinja, i tamo su vile vredne milione evra a tamo nisu plaćali za bazene?

Pa, naravno, sirotinja ima bazen samo kad joj pukne cev...zato sam dole i napisala da ono što me brine je to da će ovi puni ko lađe tim lađama ponovo sve da preveslaju, a sirotinju će krokodili da izedu.

Znam , videla sam tvoj odgovor, i jasno je šta rade. Meni uvek žao sirotinje koja izvlači deblji kraj. Videla sam neke od tih vila pa uslikala tek da ponekad bacim pogled na lepotu, pa tu i baštovani i kuvari i sobarice, sve gola sirotinja radi ko mali kućni rob, uvezeni, na ceni su Filipinke, retko ko da ima sređene papire nego ih ucenjuju time što su tamo ilegalni pa oni ćute,.. svi vredni ko mravi i klanjaju se gazdi - to bogataši tamo obožavaju.Em radi, em ćuti, em se još i klanja a radi džabe ili skoro džabe.
I oni nekome kažu da treba da plaća porez?
mlekac mlekac 10:53 08.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

Jelica Greganović
radio i TV voditelji, zbog izloženosti bakterijama na mikrofonima


Joj, nemoj da se ovo procuje kod nas - ionako nam je penzioni sistem u out-u. Zamisli da pocnu SVI koji su radili pred mikrofonom da traze beneficirani radni staz - pa sutra bi bankrotirali!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:27 10.05.2010

Re: Deluje zastrašujeće

A, je l to važi i za mikrofone na snimačima...ja bih isto volela da me beneficiraju...
docsumann docsumann 16:31 05.05.2010

komentar


živimo u svijetu u kojem je vrhovna sloboda - sloboda tržišta

tržište (profit) je bog

kako li tek đavo izgleda?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:55 05.05.2010

Re: komentar

tržište (profit) je bog

kako li tek đavo izgleda?


Kao poreski inspektor?
A, ovo izgleda kao da je đavo doš'o po svoje, jer ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji.
docsumann docsumann 18:07 05.05.2010

Re: komentar

A, ovo izgleda kao da je đavo doš'o po svoje, jer ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji.


Neki pokušali da preplivaju, a rijeka puna krokodila ...
niccolo niccolo 19:19 05.05.2010

Re: komentar

Kao poreski inspektor?

Ova je vrhunska!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:40 05.05.2010

Re: komentar

Neki pokušali da preplivaju, a rijeka puna krokodila

Ma i ovde izgleda da će da preplivaju oni puni ko lađe, a sirotinja će nahraniti krokodile. Sobom.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:29 05.05.2010

Re: komentar

Ma i ovde izgleda da će da preplivaju oni puni ko lađe, a sirotinja će nahraniti krokodile. Sobom.


...otkad je sveta i veka!
jovadokrova jovadokrova 16:46 05.05.2010

Game is over, let's dance

Grci su vredni i radni, kao gastarbajteri rade i na po tri posla, uredno isplaćuju sve svoje gastarbajterske obaveze, izdaju fiskalne račune itd.
Kad odete u njihovu državu na odmor nagledaćete se lenjih službenika, nezainteresovanih recepcionara u hotelima, konobara bez fiskalnih računa. Double bind, što bi rekli psihijatri. To neki zovu i duplo knjigovodstvo (u glavi). Kad se to desi u društvu onda dobijete grčku priču iz sedamdesetih, sadašnju grčku priču, a ako se kolektivno nesvesno ne promeni isto će se desiti i za pedesetak godina. A dal će EU tada postojati i hteti da plaća dugove? Duploknjigovodstvo rules, game over - let's dance. Sounds familiar?
seceranac seceranac 17:44 05.05.2010

Re: Game is over, let's dance

jovadokrova
Grci su vredni i radni, kao gastarbajteri rade i na po tri posla, uredno isplaćuju sve svoje gastarbajterske obaveze, izdaju fiskalne račune itd.
Kad odete u njihovu državu na odmor nagledaćete se lenjih službenika, nezainteresovanih recepcionara u hotelima, konobara bez fiskalnih računa. Double bind, što bi rekli psihijatri. To neki zovu i duplo knjigovodstvo (u glavi). Kad se to desi u društvu onda dobijete grčku priču iz sedamdesetih, sadašnju grčku priču, a ako se kolektivno nesvesno ne promeni isto će se desiti i za pedesetak godina. A dal će EU tada postojati i hteti da plaća dugove? Duploknjigovodstvo rules, game over - let's dance. Sounds familiar?



na duplim knjigama su zasnovane skoro sve svetske ekonomije u poslednjih dve tri decenije, razlika je samo u tome sto su grcke knjige provalili dok ostali jos uvek uspesno kriju svoje.
mariopan mariopan 20:51 05.05.2010

Re: Game is over, let's dance


na duplim knjigama su zasnovane skoro sve svetske ekonomije u poslednjih dve tri decenije, razlika je samo u tome sto su grcke knjige provalili dok ostali jos uvek uspesno kriju svoje.

Ma ja nešto čekam da neko provali kakve su naše knjige, bojim se da su gore nego Grčke.
dexter92 dexter92 21:01 05.05.2010

Re: Game is over, let's dance

Ako su prethodne grcke vlade TAJNO uzimale kredite onda su upravo ti ljudi adresa za naplatu potrazivanja, a opravdanje ne moze biti da su deljene vece plate i sta ti ja znam.
Gospodo bankari, trazite novac od onih kojima ste ga pozajmili , a ne od grckog naroda koji o tome nije znao.
Na kraju krajeva, ko i kako moze da dokaze da je nekakav novac pozajmljen ako o tome nesto zna samo mali krug ljudi koji je novac uzimao ilegalno?
seceranac seceranac 21:02 05.05.2010

Re: Game is over, let's dance

mariopan

na duplim knjigama su zasnovane skoro sve svetske ekonomije u poslednjih dve tri decenije, razlika je samo u tome sto su grcke knjige provalili dok ostali jos uvek uspesno kriju svoje.

Ma ja nešto čekam da neko provali kakve su naše knjige, bojim se da su gore nego Grčke.


nesumnjam ja da su nase knjige uvek pri samom vrhu u svetu, mozda je ipak bolje da ne saznamo
dolybell92 dolybell92 16:59 05.05.2010

Da...

Treba im pomoći u svakom slučaju...
da ne ekspliciram razloge, a ima ih dosta...

Najlakše je okrenuti leđa i reći:
"Baš me briga, sad radi šta znaš!"

Problemi se tako ne rešavaju...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:05 05.05.2010

Re: Da...

Al kako ih rešiti, kad je danas na ulice istrčao javni sektor da se buni protiv reformi? Troje mrtvih...užas. A, u deliću reformi Grčka najavljuje i prestajanje sa zapošljavanjem u javnom sektoru...ne pominje ima li ih i koliko previše već u tom sektoru, hoće li koga otpustiti...bune se protiv većih poreza, a ni ovi postojeći nisu plaćani...
dolybell92 dolybell92 19:57 05.05.2010

Re: Da...

Sindrom Grčke je vrlo opasan ne samo za Grčku,
nego i za ostatak sveta... a kako će se rešiti
- onako kako mora... može im se desiti ponovo
vojna hunta.... ko to zna, sem naših proroka...
arheolog1981 arheolog1981 23:56 05.05.2010

Re: Da...

dolybell92
Sindrom Grčke je vrlo opasan ne samo za Grčku,
nego i za ostatak sveta... a kako će se rešiti
- onako kako mora... može im se desiti ponovo
vojna hunta.... ko to zna, sem naših proroka...


Verujem da je bolje da proglase bankrot i postanu prva zrtva "sindroma Grcke". Druga opcija, sa stezanjem kaisa i radikalnim reformama dovesce do novih zrtava. Grcki narod ocigledno nije svestan sr... u kome se nalazi drzava, ocigledno razmazen visedecenijskim neradom i lagodnim zivotom od turizma.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:38 05.05.2010

Ko Grcka, je li?

Heh,a Olimpijakos,s' druge strane,ima najveci budzet u EL...bogte!
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:56 05.05.2010

Re: Ko Grcka, je li?

Heh,a Olimpijakos,s' druge strane,ima najveci budzet u EL...bogte!

Vidi, tu sam ja na tankom ledu, pojma ne znam ko u EL (Evropska liga, je l?)ima koliki budžet od klubova...to mi je špansko selo...al' zanimljivo, ako je tako...mada i grčki bogataši su ozbiljno bogati, a zemlja na dobošu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:02 05.05.2010

Re: Ko Grcka, je li?

Jest' Euroleague(Evro liga u kosarci).

Postoje cak price(zamisli?) da im je budzet neogranicen,da vlasnici Olipijakosa,mogu da kupe bilo kojeg kosarkasa na planeti(a i sire,hehhe)!
No,mis'im...oni se grcaju,a tajkuni bacaju.
aleksandarz92 aleksandarz92 18:59 05.05.2010

Re: Ko Grcka, je li?

Postoje cak price(zamisli?) da im je budzet neogranicen,da vlasnici Olipijakosa,mogu da kupe bilo kojeg kosarkasa na planeti(a i sire,hehhe)!

Mogli bi da počnu da skupljaju za dovođenje Vujoševića.
Tolko su pukli da samo on može da ih izvadi iz krize
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:09 05.05.2010

a jel smo mi izmislili

izreku "dužan ko grčka"?

ako jesmo, onda smo mi ubajali braću grke

p.s.

izvin'te za upadicu, ovo spada u nadnaravne pojave i moglo bi da udje u studiju "o uticaju vradžbina na ekonomiju"



Jelica Greganović Jelica Greganović 18:31 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Ja, otkad sebe znam, znam za poređenje Dužan ko Grčka...i ovih dana sam razmišljala otkud to?..Seća li se kogod?
ivana23 ivana23 18:44 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Jelica Greganović
Ja, otkad sebe znam, znam za poređenje Dužan ko Grčka...i ovih dana sam razmišljala otkud to?..Seća li se kogod?

„Dužan kao Grčka“ je opšteprihvaćena floskula čiji je autor Harilaos Trikupis, koji je od 1875. do 1895. sedam puta biran za premijera. Tokom šestog mandata 1893. godine, zaključivši da su korupcija i prekomerno trošenje ispraznili državnu blagajnu, a kredite stopirali svi investitori, izašao je pred poslanike i izgovorio čuvenu rečenicu - „Nažalost, Grčka je bankrotirala“. Slobodne interpretacije mutirale su do - „Dužan kao Grčka“.

Izvor
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:07 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Hvala, draga opet smo nešto naučili, nego

1893. godine, zaključivši da su korupcija i prekomerno trošenje ispraznili državnu blagajnu, a kredite stopirali svi investitori,


je l ovo prava godina pošto to zvuči tako današnje, da ne mogu da verujem da imaju tako veliku reprizu.
seceranac seceranac 19:25 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

je l ovo prava godina pošto to zvuči tako današnje, da ne mogu da verujem da imaju tako veliku reprizu.


citav svet danas veoma podseca na kraj 19. i pocetak 20. veka - globalizacija, "demokratizacija", sva proizvodnja ide ka istoku, bogacenje neradom na berzama, golema laka zabava i mrsava kultura, prohibicija (ovaj put duvana), ispiranje mozga masama (ovaj put TV-om) ...
mlekac mlekac 19:26 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Jelica Greganović
Hvala, draga opet smo nešto naučili, nego

1893. godine, zaključivši da su korupcija i prekomerno trošenje ispraznili državnu blagajnu, a kredite stopirali svi investitori,


je l ovo prava godina pošto to zvuči tako današnje, da ne mogu da verujem da imaju tako veliku reprizu.


Ah, ta istorija!
Ali, stvarno je jezivo kad vidis kako se neke stvari ne menjaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana