Literatura| Ljubav| Politika| Umetnost| Zdravlje

LIČNI IZBORI

Bojana Maljević RSS / 14.06.2010. u 03:31

Svako je, nekako na kraju, skup svojih izbora. Svi ih pravimo, ali se i pravimo da se uz njih uvek može živeti. Jer, postoje neke odluke i izbori sa kojima se ne može živeti. Gledala sam u petak uveče "Sophie's Choice". Plakala ko kiša. Kakav strahovit izbor, kakva nemoguća životna situacija! Birati koje od tvoje dvoje dece treba da preživi (uh, i kakva Meril Strip!)... Sofija je zaista umrla onog dana kada je bila dovedena u situaciju da napravi takav izbor. Živela je još godinama, ali pokazalo se da je život izgubio svoj osnovni smisao onog trena kada ju je doveo pred tako strašnu odluku. Jer je u želji da spase makar jednu od svoje dve najdraže stvari, na kraju sve izgubila. Sebe je izgubila. Ta ju je odluka zauvek držala kao taoca. 

Nakon tog filma, teško mi je palo da igram večeras "Švabicu", poslednju u ovoj sezoni. Jer to jeste priča o izboru i ljubavi. I naravno, politici. Igrali smo već mnogo puta, publika voli a mi uživamo. Izbor mog lika (Klara) svodi se na to da ne sme razočarati oca odlaskom za jednog običnog Rusa ("Ja sam svetska žena. Šta bi otac rekao? Školovao me da završim u nekom ruskom blatu!?") A volela ga je, ludo. Ali na stranu izbor mog lika. Večeras

sam stajala iza scene, čekajući svoj "red" i po ko zna koji put gledala scenu rastanka. I plakala. Kakav izbor (i maestralno odigrano), kakvo dovođenje života do apsurda: Miša je ostavio najveću ljubav svog života, Anu Gutjar,  ženu koja ga je volela i koja je zbog njega bila spremna da se odrekne imena, jezika, vere; dakle jedinu ženu koju je on neizmerno voleo - zarad toga što su očekivanja njegove države (ali i porodice) bila drugačija. Ili još gore, što je on mislio da bi bila takva (jer naučeni smo da stalno postoje neka očekivanja od nas), odnosno da zbog "svega drugog" njih dvoje ipak ne mogu ostati zajedno. Jer je on državni pitomac, dobio stipendiju od države, dakle država ga školovala da joj posle služi, a u Srbiji lekara nema, Srbiji su potrebni doktori, šta bi on sa njom... u Valjevu. Šta bi rekla sestra, mati? Osim toga nudi mu se ćerka predsednika sve tri Vlade!

Miša kaže Ani: "Mislio sam da je sreća samo moja stvar, ali nije! Deliš je i u kafani i na poslu i sa drugima! Moram biti razuman. Postoje stvari opšte potrebe i državnog interesa. Hoću miran i konsolidovan život."

Dobio je naizgled miran i konsolidovan život. I razne benefite. Baš kao Sofija i Miša je verovao da radi ispravnu stvar. Verovao je da pruža šansu važnijim stvarima, onima na koje se već obavezao. Verovao je da će svojom odlukom naneti manje štete sebi i svima oko sebe. Ostavio je svoju pravu ljubav. Ostavio sreću. Ostavio je sebe. Tog dana je zapravo umro. Jer šta se posle dogodilo? Sve žene koje su dolazile nisu bile Ana Gutjar. I što je važnije, svi ideali za koje se borio, razočarali su ga.

Miša na kraju kaže: "Uzdao sam se u materijalni i kulturni prosperitet svoga naroda, bunio se protiv korupcije i pandurske pameti, delio šakom i kapom svetosavske poklone, sa špricem u ruci vitlao čobane da ih vakcinišem, i na kraju, ima li smisla taj moj lični napor?"

Mišu je, takođe, njegov izbor držao kao taoca. Godinama ga je mučio. Činio nesrećnim. I na kraju je potpisao jedan strašan državni dokument, jednu laž i izdaju, koji su pred njega stavili, ti uz koje i za koje se borio. Pristao je, da bi tim gestom sebi konačno mogao da kaže: da je napravio loš izbor, da je odustao od nečega što je bilo istinski vredno, da je takav i takav čovek i da tim potpisom na tom papiru to sebi potvrđuje. Nema više pretvaranja da je izbor bio dobar, da je on dobar, da je jedino odricanje bilo ispravno i mogućno.

Za one koji nisu gledali "Švabicu", može se nametnuti pitanje: što nije otišao po nju, kad je to shvatio? Kasno je shvatio, nije više bila među živima. To je ipak kraj XIX veka, zime su tada bile duge a ljudi su umirali i od ljubavi. 

Jer, kad se jednom odrekneš sebe, šta ostaje? 

 

Ample Make This Bed, by Emily Dickinson

Ample make this bed.
Make this bed with awe;
In it wait till judgment break
Excellent and fair.

Be its mattress straight,
Be its pillow round;
Let no sunrise' yellow noise
Interrupt this ground.

 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ana_radmilovic ana_radmilovic 04:12 14.06.2010

strašan film

...Jer, postoje neke odluke i izbori sa kojima se ne može živeti....

i naravno meril strpi, nisam ga gledala sad kad je išao aliga nikad nisam zaboravila.
strašan, stvarno strašan film. i jako ljudski. i onda još strašnji, jer čovek ne može da svari sve to, da zauzme stav, da misli kako bi on ovo ili ono da je u njenoj situaciji... ne može ni da sudi - samo da plače.


dali76 dali76 05:19 14.06.2010

Re: strašan film

Zivot mi je postao najdrazi tog prekrasnog jutra, al ne zbog plavetnila neba , il mirisa proljeca vec zbog hladnog daha smrti kog sam osjetio na licu.
Najlaksi izbor donosis kad vec svatis da izbora vise nema.
Problem je sto nazalost cesto…bude prekasno.



ana_radmilovic ana_radmilovic 06:27 14.06.2010

Re: strašan film

dali76

Najlaksi izbor donosis kad vec svatis da izbora vise nema.



istina, ko je birao u tim situalcijama gde nema izbora, zna da su oni najlakši i najstrašniji
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:21 14.06.2010

Re: strašan film

Najlaksi izbor donosis kad vec svatis da izbora vise nema.
Problem je sto nazalost cesto…bude prekasno.

Tačno. Ali zato sam i navela oba primera. Koji, makar po tome, nisu slični. A opet su oboje ostali taoci sopstvenih izbora.
Hoću reći, najteži izbor pravi se onda kada izbor realno postoji. Znamo da je najlakše kad ga nema. I srećom, retko smo u takvoj situaciji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:58 14.06.2010

Re: strašan film

Sofijin izbor je film na koji me je i strah da pomislim, ništa nije tako strašno kao prinuda na takav izbor. Odnosno, pitanje je da li u takvom trenutku uopšte i postoji mogućnost izbora? Pre bih rekla da tu izbora nema, upravo u tome i jeste strahota. Jer si prinuđen na najstrašniji gubitak, ma šta "izabrao", toliki da i ono što ti je ostalo više nema onu neprocenjivost koju zaslužuje.
Uvek smo taoci svojih izbora, zbog toga su izbori tako teška i neomiljena stvar, ma koliko bili simbol slobdode. Jer, slobode nema dok nema mogućnosti izbora. A izbor je...ozbiljna stvar, čak i onda kada se čini lakim i usputnim.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:09 14.06.2010

Re: strašan film

A izbor je...ozbiljna stvar, čak i onda kada se čini lakim i usputnim.

Baš to sam htela. Ali to si ti, znala si to.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:29 14.06.2010

Re: strašan film

znala si to

Naučila, sa sve popravnim ispitima...i još učim...
iris.davidovich iris.davidovich 15:22 14.06.2010

Re: strašan film

Uvek smo taoci svojih izbora, zbog toga su izbori tako teška i neomiljena stvar, ma koliko bili simbol slobdode.



И ја бих - ако говоримо о "Швабици" - дао предност љубави над "мирним и консолидованим животом". Али, чини ми се да је ова дилема сувише једноставна и лака за решавање - треба изабрати љубав, зар не?

vidis, ja ne bih. ne zato sto za mene prednost imaju "mirni i konsolidovani zivot", nego zato sto dilema u osnovi nije bas straightforward, da se tako izrazim
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:23 14.06.2010

Re: strašan film

ne može ni da sudi - samo da plače.

Baš tako.
razmisljam razmisljam 00:13 15.06.2010

Re: strašan film

Jer, slobode nema dok nema mogućnosti izbora


Избор је сам по себи принуда, тако да се мени чини да је на сасвим супротној страни од слободе.
Можда је неумесно ( извињавам се домаћици ), али бих волела да овде због стиха

Freedom's just another word for nothing left to loose

окачим овај клип:



јер ми се чини да може да објасни саму суштину ствари ( мислим на цитирани стих ).


aleksanadar aleksanadar 05:15 14.06.2010

Живети као сав нормалан свет

Jer, kad se jednom odrekneš sebe, šta ostaje?


Мени се чини да се себе одричем - свакодневно. И да је то, такорећи, уобичајена људска ситуација. Само, најчешће је улог много мањи него у наведеним примерима.

И ја бих - ако говоримо о "Швабици" - дао предност љубави над "мирним и консолидованим животом". Али, чини ми се да је ова дилема сувише једноставна и лака за решавање - треба изабрати љубав, зар не?

Трагика живота се, међутим, налази у томе што је човек приморан да бира између једнаких вредности.

Или нам се тако чини.
dragan7557 dragan7557 09:18 14.06.2010

Re: "naučeni"

jer naučeni smo da stalno postoje neka očekivanja od nas),

Prvo preporuka.
Svi njihovi zahtevi su opravdani, naši nikada.

Naučeni, je kvalifikacija jedne teške obmane koja postoji među ljudima. Na početku života sve nas društvo (spadaju osobito i roditelji) "nauče" svakojake glupavosti koje se bukvalno pretvaraju u zaokružen sistem njihovih očekivanja (od nas) koja kasnije nisu ništa drugo nego bukagije za noge, ruke i osobito zdravu pamet jedinke u pitanju. Sistem socijalnih okova društva je veoma lako razbiti u paramparčad samo ako to čovek hoće.

Cena rekli bi mnogi je veoma velika (društvena izolacija), ali ako je čovek spreman da je plati ona nikada nije visoka jer sloboda koja vas čeka iza zidina zatvora zvanog socijalne norme i običaji, je izuzetna i ne može se porediti ni sa kojim "kvalitetom" surogata gorkog ukusa gubitnika, i nezadovoljstva koji vas prati celog života ukoliko podlegnete bilo kom zahtevu svoje okoline po ma kom naturenom "očekivanju", koje je uvek postulirano sa:
Живети као сав нормалан свет

Normalan svet niti živi normalno (već indoktrinirano) niti je normalan po bilo čemu. On , svet, je uvek deo nekog od silnih (uvek na štetu jedinke) kompromisa, a najgori su kompromisi koji su na štetu ličnosti koji ostavljaju gorčinu i praznoću.

U skladu sa društvom se može živeti samo na dobroj udaljenosti od njegovih prljavih čeljusti uz uslov da mu se nikad ne približite dovoljno da može da vas ujede.

I da napomenem ako živite u skladu sa prirodom koja vas okružuje i pruža vam sve svoje lepote ne zahtevajući skoro ništa za uzvrat, osim malo pažnje, a klonite se opasnog i u zahtevima nikad zajažljivog društva, postižete ne samo simbiozu sa prirodom već postajete njen neodvojiv deo na opšte nezadovoljsto "društva" koje se odavno odvojilo od prirode i postalo suluda svrha samom sebi.

cerski
aleksanadar aleksanadar 10:09 14.06.2010

Re: "naučeni"

Normalan svet niti živi normalno (već indoktrinirano) niti je normalan po bilo čemu.


Слажем се.

Позајмио сам наслов од Мише Радивојевића.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:26 14.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет

И ја бих - ако говоримо о "Швабици" - дао предност љубави над "мирним и консолидованим животом". Али, чини ми се да је ова дилема сувише једноставна и лака за решавање - треба изабрати љубав, зар не?

Dilema nije nimalo laka, jer ona govori upravo o posledicama onoga što nas uče da naši izbori treba da budu. Osim toga, da je ta dilema laka - mogli bismo celu rusku književnost i još dosta toga pride da bacimo, jer ne bi valjala ništa, uz laku dilemu :)
Dakle, ta dilema je teška.

Трагика живота се, међутим, налази у томе што је човек приморан да бира између једнаких вредности.

Recimo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:45 14.06.2010

Re: "naučeni"

I da napomenem ako živite u skladu sa prirodom.....

otuda moja odluka da odem da živim na reci.
aleksanadar aleksanadar 11:20 14.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет

Dilema nije nimalo laka...


Није лака. Али, ти си све адуте дала једној страни, а другој - ништа. Јер, ти кажеш:

Ostavio je svoju pravu ljubav. Ostavio sreću. Ostavio je sebe. Tog dana je zapravo umro.


Да, али и после смрти, изгледа, има живота. Јер, Лаза К. Лазаревић - а о њему се ради - је, након растанка са Аном и повратка у Србију, постао угледан лекар и књижевник.

Другим речима, ти си поставила дилему: или љубав или ништа! Зато сам рекао да је дилема "лака за решавање". Јер, "ништа" није никаква алтернатива.

Bojana Maljević Bojana Maljević 19:41 14.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет


Другим речима, ти си поставила дилему: или љубав или ништа!

Nisam postavila takvu dilemu. Niti bi to bila moja opcija. Da je Miša (ograničiću se na lik) bio hrabar imao bi i ljubav i ono što je dobio pride. Zapravo, priča je o tome da je on ostavio Anu jer je mislio da njihova veza neće naići na odobravanje okoline (najbanalnije rečeno).
A što se tiče Laze Lazarevića...... ne bi napisao Švabicu (koja usput nije objavljena za njegova života) da mu je to što je postao, uključujući i priznanje sredine bilo dovoljno
svbobo svbobo 20:00 16.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет

Ostavio je svoju pravu ljubav. Ostavio sreću. Ostavio je sebe. Tog dana je zapravo umro.



Lagano umire onaj koji beži od strasti i njenog vrela emocija-onih koji daju sjaj očima ili napuštenim srcima.
Lagano umire onaj koji ne menja život kad nije zadovoljan svijim poslom ili svojom ljubavi, onoj koji se ne želi odreći svoje sigurnosti radi nesigurnosti, i koji ne ide za svojim snovima, onaj koji neće dozvoliti niti jednom u svom životu da pobegne od smislenih saveta.
ŽIVI DANAS! RESKIRAJ DANAS! UČINI DANAS!
NE DOZVOLI LAGANO UMIRANJE!
NE ZABORAVI BITI SREĆAN!
Filip2412 Filip2412 02:05 17.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет

Lagano umire onaj koji beži od strasti i njenog vrela emocija-onih koji daju sjaj očima ili napuštenim srcima.
Onaj ko se predaje strasti umire brzo. Kako god se okrenes dupe ti otpozadi.
svbobo svbobo 16:30 17.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет


Kako god se okrenes dupe ti otpozadi.


Vidiš,o tome nisam razmišljao...ovako...na prvu...deluje jako logično!

Onaj ko se predaje strasti umire brzo.



Pablo Neruda (July 12, 1904 – September 23, 1973)
docsumann docsumann 18:42 17.06.2010

Re: Живети као сав нормалан свет

NE ZABORAVI BITI SREĆAN!


BUDI SREĆAN! RADUJ SE! RADUJ SE, KAD TI KAŽEM...ili ćeš ponovo u samicu
radulence radulence 05:50 14.06.2010

.



a kad se sebe odreknesh?
ostane praznina.

ali.
nastavish da se trazish u nekom drugom.
sebe chovek uvek moze da pronadje.
u nekom drugom.
ponovo. nanovo.
i o5.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:30 14.06.2010

Re: .

nastavish da se trazish u nekom drugom.
sebe chovek uvek moze da pronadje.

Ne. U ovom kontekstu, to je nemoguće. Kad se čovek sebe odrekne, on se više ne pronalazi.
Jako teško. Gotovo nemoguće.
Da se razumemo, ne mislim kad se čovek odrekne ljubavi, nego sebe (konkretno, Mišino potpisivanje laži i izdaje u Švabici), iako je to naravno skoro uvek povezano.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 07:45 14.06.2010

Strip

Osamdeset prve (tako nekako) bio sam u hotelu Interkontinental u Zagrebu. I ujutru, na doručku, za stolom do mene sedi jedna meni poznata ženska osoba. Ja razmišljam odakle je znam. Verovatno iz Beograda,... da li iz gimnazije, nije, dal iz grada, ma jok...I onda ukapiram da je to Meril Strip. U Zagrebu je snimala Sofijin izbor, scene iz konc lagera.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:33 14.06.2010

Re: Strip

I onda ukapiram da je to Meril Strip

Jesi li joj se udvarao?
Kažu da se svako zaljubi u nju.
A onaj ko se ne zaljubi - s njim nešto nije u redu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:15 14.06.2010

Re: Strip

Jesi li joj se udvarao?
Kažu da se svako zaljubi u nju.

U nju nisam.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:13 14.06.2010

Re: Strip

U nju nisam.

Onda bi poznavaoci Stripove tvrdili da sa tobom nešto nije u redu...
dr.wagner dr.wagner 08:00 14.06.2010

A zašto ... ?

...jutro

-Pročitao sam neke knjige i gledao neke filmove , nakon kojih mi je bilo loše ...

-Razmišljajući o tim (uglavnom nestvarnim) likovima i događajima uočio sam
jedno pravilo ....., to razmišljanje nikuda ne vodi , ne daje nikakve odgovore ,
ne otvara nove horizonte ..... , a toliko nas opsjeda .

-I onda čovjek zbroji dva i dva .... , shvati da mu to ne treba , da sa godinama
i u stvarnom životu nailazi na takve "provalije" i ne treba još konzumirati
bolesne fikcije nekog holivudskog scenarista i producenta .....

-Zato je daljinski upravljač uvjek blizu kada počinje novi film , ako već u
prvim kadrovima ima mrtvih ili nesretnih .... , poleti "infracrvena zraka" koja
promjeni program .....

-Naravno , izbor je stvar ukusa .... , ali inteligentni humor i dijalozi ,uvjek
su mi ispred (pre)detaljnog opisivanja patnje .


Wagner
mariopan mariopan 08:26 14.06.2010

Re: A zašto ... ?

Gledale smo ga sestra i ja zajedno. I plakale ko kiša.
A Meril ....i sve je u tom filmu strašno bilo. Njena devojčica je bila tako slatka, onako na ivici suza sve vreme i onda onaj trenutak kada mora da bira i odluči.....ja sam se fokusirala na lice devojčice, Meril nisam smela da gledam u tom trenutku.

Ne znam kakve su bile neke moje odluke u životu, neki izbori, da li su bili pravi, dobri, loši...nemam vremena da to pretresam niti da se mnogo osvrćem za sobom. Samo me ovakvi filmovi ili stvarne priče iz života na trenutak pomere s mesta i onda vidim da neke moje nesreće baš nisu tako velike i strašne kako se to meni činilo - ima i većih i strašnijih za koje ne znam da li bih preživela.... i kako.

Eto, Meril je preživela...a ipak nije, to nam se samo činilo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:37 14.06.2010

Re: A zašto ... ?

Ne znam kakve su bile neke moje odluke u životu, neki izbori, da li su bili pravi, dobri, loši...

Nisam znala ni ja, dok nisam počela o njima da mislim. Sad znam. I mislim da je to važno da se zna. Sve ostalo je životarenje.
dr.wagner dr.wagner 11:06 14.06.2010

Re: A zašto ... ?

Pozdrav gospođo M

mariopan
nemam vremena da to pretresam niti da se mnogo osvrćem za sobom.



-Blago vama ...
......ja (danas) točno znam na kojim sam semaforima krivo skrenuo ...

-Nekada me to proganja više , a nekada manje ....

-Uglavnom dolazi sa pojavama impliciranim tim prijašnjim
zabludama i "krivim skretanjima" ....
....iako .... , nije to nešto baš jako dramatično , nešto sa čim nebih
mogao na kraj ....

-Inače ni moj život nije baš "nesvakidašnji" , i da se po njemu
snimi film , ne znam ,.....osim kod porezne inspekcije i poneke naivne
šiparice ...kod ostalih nebi bilo većeg oduševljenja ...

Wagner

jinks jinks 08:08 14.06.2010

Neko je

jednom rekao da sve što postoji postoji zbog samo ljubavi koju neko oseća prema tome.

Kada toga nema ono ustvari i ne postoji.
sesili sesili 08:19 14.06.2010

Re: Neko je

Taj neko je tačno rekao. Što se tiče filma, nisam ga gledala, ali potrudiću se da to ispravim. Mene je duboko dirnuo film Mostovi okruga Medison. Tu je, takođe, trebalo napraviti izbor: ljubav koja je planula, ili porodica... Znam šta je izabrala, ali sam plaaaakala....
dr.wagner dr.wagner 08:32 14.06.2010

Re: Neko je

....jutro

jinks
jednom rekao da sve što postoji postoji zbog samo ljubavi koju neko oseća prema tome. Kada toga nema ono ustvari i ne postoji.


-Istina !

-Jedna moja bivša (relativno)bliska osoba , nakon što me uhvatila "in flagranti"
je kazala :

..." ti za mene više ne postojiš " ......


Wagner

P.S.
Vidio sam je prije desetak dana , nakon dugo vremena .... , nevažno ....
...., ali još je ljepša nego prije 20 godina .....vrijeme je stvarno relativno !
dragan7557 dragan7557 09:32 14.06.2010

Re: Neko je

..." ti za mene više ne postojiš " .....

Kad ti to kažu sve
Jedna moja bivša (relativno)bliska osoba ,

a ne samo jedna, onda shvatiš da si potpuno slobodan a okovi spali, kao da nikada nisu ni postojali.

A ako ti se žuri ka slobodi onda sam možeš da kažeš po svom izboru "vi, dame i gospodo, od danas pa na dalje za mene ne postojite." Život ne može da čeka! I tome su nas (veoma loše) naučili.

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:42 14.06.2010

Re: Neko je

ali još je ljepša nego prije 20 godina .....vrijeme je stvarno relativno !

O, da. Vreme stvarno jeste relativno. I biće, sve više
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:04 14.06.2010

Re: Neko je

Neko je
jednom rekao da sve što postoji postoji zbog samo ljubavi koju neko oseća prema tome.

Kada toga nema ono ustvari i ne postoji.

dr.wagner dr.wagner 11:53 14.06.2010

Re: Neko je

dragan7557
..." ti za mene više ne postojiš " .....Kad ti to kažu sve
,a ne samo jedna, onda shvatiš da si potpuno slobodan a okovi spali
cerski


Pozdrav gospodine D

-Čitao sam jedan "slabašni" intervju sa Ivom Pogorelićem (pijanist) , i
na jednom mjestu on kaže .... "... Posljednjih dvije godine nisam imao ni
jedan slobodan dan , a i da sam imao , ne znam što bih sa njim ....."

-Apsolutna sloboda zvuči primamaljivo , ali što bismo tada ???
-Svakako , tome treba težiti .... , a ako nedaj bože dođe ... , neće nam
biti lako ....

...bar dok se ne naviknemo ....

Wagner
dr.wagner dr.wagner 12:09 14.06.2010

Re: Neko je

Bojana Maljević
ali još je ljepša nego prije 20 godina .....vrijeme je stvarno relativno !O, da. Vreme stvarno jeste relativno. I biće, sve više


Pozrav gospođo B

-Ima tome sada 21 godina ... , malo su u međuvremenu "otoplili" odnosi .....
...sada "postojim" ....djelomično

-A što se može ...., shvatio sam kako je i "zamjena" imala mana ..., a i ona je
sigurno povlačila paralele ...


Wagner

P.S.
Kada prijeđete 300 000 Km/sek ..., vrijeme navodno krene unazad
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:15 14.06.2010

Re: Neko je

Kada prijeđete 300 000 Km/sek ..., vrijeme navodno krene unazad

Ah, pa ja sam Vam svedok da je tako!
dragan7557 dragan7557 14:40 14.06.2010

Re: Neko je

Ivom Pogorelićem (pijanist) , i
na jednom mjestu on kaže .... "... Posljednjih dvije godine nisam imao ni
jedan slobodan dan , a i da sam imao , ne znam što bih sa njim ....."

Iako vrstan umetnik iz rečenog se vidi da Ivo ne živi već je življen.
-Apsolutna sloboda zvuči primamaljivo , ali što bismo tada ???

Apsolutna sloboda ne postoji nigde osim u pretpostavljenoj nirvani.

Postoji sloboda od društva u različitim gradacijama, i njegovih opterećenja naše psihe i našeg vremena, ali to je drugatema.

Čovek uvek živi pod opterećenjem društva, koga se najlakše otarsi u urbanim sredinama.

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:47 15.06.2010

Re: Neko je

ljubav koja je planula, ili porodica... Znam šta je izabrala, ali sam plaaaakala....

A da li bi plakala da je izabrala drugačije?
sesili sesili 10:37 15.06.2010

Re: Neko je

Manje, jer i ja bih izabrala porodicu. Ali žao mi lje izgubljene ljubavi. Njen muž je dobar čovek, ali je njihov život jedna ravna linija. Kad se pojavila, duboko zapretena, strast - odrekla je se. Ne mislim da joj je izbor bio ogrešan, ali...
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:21 15.06.2010

Re: Neko je

Kad se pojavila, duboko zapretena, strast - odrekla je se.

Da, ja mislim da je tu jedan od zajeba. Što se najčešće misli da su to sasvim odvojene stvari.
Zamisli koliko bi tek plakala kada bi znala da je sa ovim dasom mogla da ima, uz veliku strast i veliku ljubav.
sesili sesili 15:44 15.06.2010

Re: Neko je

Zamišljam, zamišljam...
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:07 14.06.2010

O neostvarenim ljubavima

Velike, neostvarene ljubavi postoje da bi bojile naše egzistencije i vlastitu izuzetnost činile uvek prisutnom, bliskom.
Obožavam velike, neostvarene ljubavi u poredjenju sa nekim „ostvarenim“, skončanim lošim brakovima, neugodnim razvodima, frustriranom decom, osujećenim
životima...
dr.wagner dr.wagner 11:33 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Filip Mladenović
Velike, neostvarene ljubavi postoje da bi bojile naše egzistencije i vlastitu izuzetnost činile uvek prisutnom, bliskom. Obožavam velike, neostvarene ljubavi u poredjenju sa nekim „ostvarenim“


...dan

-Hm ....
..., a kako definirate razliku između "neostvarene" i "ostvarene" ljubavi ...???

-Da li je razlika u tome je li završila brakom .....???
..... ili ono "prosto" na što sam prvo pomislio .... ???

Wagner
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:56 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Zamislite da Miša nije ostavio najveću ljubav svog života, Anu Gutjar.
Kolika je verovatnoća da se njihov brak ne bi završio razvodom ili dosadom?
U inače prosečnom romanu Tonija Parsonsa “Moja omiljena supruga” pročitao sam sjajnu rečenicu, prijateljsko pitanje upućeno glavnom junaku: “Kad ima toliko žena oko tebe, kako znaš da je tvoja supruga baš ona prava?”
Verujem u izuzetne susrete, bez ličnih opterećenja da li će ti susreti biti krunisani velikom ljubavlju.
mariopan mariopan 12:12 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Obožavam velike, neostvarene ljubavi

Rekla bih da ih svi obožavamo, upravo zato što su neostvarene....jer da jesu, postale bi (možda) :

„ostvarenim“, skončanim lošim brakovima, neugodnim razvodima, frustriranom decom, osujećenim
životima...



Sa ovim se potpuno slažem.

Verujem u izuzetne susrete, bez ličnih opterećenja da li će ti susreti biti krunisani velikom ljubavlju.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:17 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Obožavam velike, neostvarene ljubavi u poredjenju sa nekim „ostvarenim“, skončanim lošim brakovima, neugodnim razvodima, frustriranom decom, osujećenim
životima...

Vi ste Mladenoviću neki vitez lutalica?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:28 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Nebojsa Krstic
Obožavam velike, neostvarene ljubavi u poredjenju sa nekim „ostvarenim“, skončanim lošim brakovima, neugodnim razvodima, frustriranom decom, osujećenim životima...Vi ste Mladenoviću neki vitez lutalica?

Ne, nego samo nadahnut razmišljanjima Žana Bodrijara: „Kako da nadjem ženu svog života kada imam više života?“
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:39 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Ne, nego samo nadahnut razmišljanjima Žana Bodrijara: „Kako da nadjem ženu svog života kada imam više života?“

Primetio sam da se razlikujete.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:43 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

To su razlike koje nas čine sabranim!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:04 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

“Kad ima toliko žena oko tebe, kako znaš da je tvoja supruga baš ona prava?”

Jer:

"...Srce vidi ono što oko ne zna..."
Z. Predin
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:06 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Obožavam velike, neostvarene ljubavi u poredjenju sa nekim „ostvarenim“, skončanim lošim brakovima, neugodnim razvodima, frustriranom decom, osujećenim
životima

A ja volim ostvarene ljubavi, dobre brakove i decu, koja su najviše što čovek u životu može da napravi. Što sve svedoči o tome da postoje i dobre odluke, odnosno izbori.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:07 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Sve prave su ljubavi tuzne.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:09 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Sve prave su ljubavi tuzne.

Ovaj Balaševićev stih mnogo lepo zvuči, naročito je praktičan za privijanje na srce onih koji nisu uspeli da nađu sreću u ljubavi, ali i kao svojevrstan alibi, izgovor, za iste. Ali nije tačan.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:11 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Da, u tome se slazem sa vama,
mada postoji i ovakvo tumacenje: Sve prave su ljubavi tuzne, a kako je tek onima koje nisu prave bile! <_<
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:23 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Što sve svedoči o tome da postoje i dobre odluke, odnosno izbori.

Naravno, Jelice draga! Pa niko, nadam se, nije shvatio moje pisanije kao da dobri izbori ne postoje... Ima ih.... ima!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:33 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Sve prave su ljubavi tuzne, a kako je tek onima koje nisu prave bile!

Jasno kako, još tužnije...ali i dalje nije tačno da su sve prave ljubavi tužne. To samo lepo, srceparateljno zvuči. Dušu dalo za trošenje upaljača u koncertnom mraku i za pubertetsko plakanje u kupatilu. A, zgodno je i za dnevnik sa prilepljenom bioskopskom kartom, računom iz kafića i presovanim suvim cvetom boje savane u sušno doba.
dragan7557 dragan7557 14:46 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Kako da nadjem ženu svog života kada imam više života?“

Na tvom mestu, ja bih pre razmišljao šta da počnem sa ženom svog života, a naći je, je veoma lako. Od svake žene je moguće uz malo truda napraviti ženu svog života.

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:09 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

šta da počnem sa ženom svog života

Džemper?
a naći je, je veoma lako

E, sad ga prećera...
Od svake žene je moguće uz malo truda napraviti ženu svog života.

Pod uslovom da ti to svaka žena dozvoli, odnosno da deli tvoje interesovanje da se uložiš trud. Što baš i nije verovatno, zbog čega reč "svaka" gubi na potpunosti i opet smo kod izbora i njegove težine.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:51 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Ima ih.... ima!

dragan7557 dragan7557 16:41 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Pod uslovom da ti to svaka žena dozvoli,

Ti izgleda zaboravljaš da zaljubljene žene dozvoljavaju sve, naravno isto važi i za zaljubljene muškarce.

Ako postoji obostrana zainteresovanost stvari se odvijaju spontano.
opet smo kod izbora i njegove težine.

Izbor je dvostran a ne jednostran.
Džemper?

Ja recimo obožavam Čite, a džempere ne nosim iz prostog razloga što ne proživljavam zime već samo leta, topla proleća i tople jeseni, kad je džemper suvišna garderoba. Zime sam kao kofer izbacio iz života.

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:42 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Ti izgleda zaboravljaš da zaljubljene žene dozvoljavaju sve

Bogami, mogu da ti kažem iz prve ruke da ne dozvoljavaju sve i sve.

Izbor je dvostran a ne jednostran.

Pa, to ti i kažem.
šta da počnem sa ženom svog života

Ja recimo obožavam Čite

Da sa ženom svog života počneš Čitu?
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:32 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Jer:

"...Srce vidi ono što oko ne zna..."
Z. Predin

Jelice, prestani da gađaš poentu tako lako, džabe sam pisala onda ovoliko
dragan7557 dragan7557 18:34 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima


Da sa ženom svog života počneš Čitu?

Čite su vrsta mačaka ("malo većeih" ) a ja uživam da ih posmatram i da se valjam satima sa mladuncima, mogao bi da provedem mesece i godine uz njih. A ima i jedno divno mesto u Namibiji gde je to i moguće doživljavati.

Naravno da za to nije potreban niko osim mene i Čita.

Vidim ja da ti mene ne razumeš, al' jebiga nisi jedina.

Uzgred nisam ti odmah odgovorio jer sam upravo gledao jedan od najgorih SF filmova ikad. Stonhendž Apokalipsa.

cerski
dragan7557 dragan7557 19:09 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Jelice, prestani da gađaš poentu tako lako, džabe sam pisala onda ovoliko

Danas je na kratko nasađena.

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:45 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Od svake žene je moguće uz malo truda napraviti ženu svog života.

Eh, eh, eh... Da li?
dragan7557 dragan7557 20:19 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Bojana Maljević
Od svake žene je moguće uz malo truda napraviti ženu svog života.

Eh, eh, eh... Da li?

Uveren sam da jeste. Možda je to samo moje lično iskustvo?

cerski
gedza.73 gedza.73 20:50 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

A ja volim ostvarene ljubavi, dobre brakove i decu, koja su najviše što čovek u životu može da napravi. Što sve svedoči o tome da postoje i dobre odluke, odnosno izbori.

"...Srce vidi ono što oko ne zna..."


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:48 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Jelice, prestani da gađaš poentu tako lako, džabe sam pisala onda ovoliko

Bojana draga, nisam ja majkemi, to Zoran...
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:50 14.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Bojana draga, nisam ja majkemi, to Zoran...

Sram ga bilo....
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:52 15.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Uveren sam da jeste. Možda je to samo moje lično iskustvo?

Izgleda da jeste. Ili ti imaš neko umeće koje niko drugi nema.
dragan7557 dragan7557 08:24 15.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Izgleda da jeste. Ili ti imaš neko umeće koje niko drugi nema.

Naravno da imam, pokušavam samo ono što smatram ostvarivim. A ima i drugih koji su na istoj stepenici "razvoja."

Kada nekog upoznaš dovoljno i znaš njene/njegove domete onda se prema tome i steluje žajednički život kako bi zajedno bilo ne samo moguće več lepo.

Konačno ljudi i postoje na ovom svetu da bi lepo i zadovoljno živeli a ne ružno.

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:45 15.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Danas je na kratko nasađena.

Da li ti to meni kažeš da lažem?
docsumann docsumann 12:27 15.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Čite su vrsta mačaka ("malo većeih" )


Gepard?
mikele9 mikele9 00:19 16.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

A ja volim ostvarene ljubavi, dobre brakove i decu, koja su najviše što čovek u životu može da napravi. Što sve svedoči o tome da postoje i dobre odluke, odnosno izbori.

I ja i ne odstupam ni korak
Unfuckable Unfuckable 06:55 16.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Primetio sam da se razlikujete.

odlično primećeno: naime, Filip Mladenović - Fića je jedini ovde koji je izabrao da veruje u pošten i transparentan izbor novog generalnog direktora RTS
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:47 16.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

koji je izabrao da veruje u pošten i transparentan izbor novog generalnog direktora RTS

svbobo svbobo 16:46 16.06.2010

Re: O neostvarenim ljubavima

Rekla bih da ih svi obožavamo, upravo zato što su neostvarene...


ima Hese onu dobru...

Brani se, najlepša moja, zakopčaj haljinu svoju,
opčini me, izmuci me nikad mi ne reci DA!


kleinemutter kleinemutter 12:38 14.06.2010

izbor

Izbori jesu uvek ono u sta verujemo, ma kakvi bili i u ma kakvim okolnostima se birali.
Ljubav je eliksir i voleti treba uvek.
Zaista verujem u izuzetne susrete.
Postoje materijalizovane i ne materijalizovane ljubavi.Sta to znaci?
Kad nesto dajemo hocemo i da nam se uzvrati, to su po meni te materijalizovane ljubavi.
Ali, voleti se moze i u tisini. Bez trazenja da se nesto dobije zauzvrat. I takve ljubavi su lepe.
Da je Misa bio malo drugaciji, mogao je nastaviti da je voli u tisini i da ostane u sebi veran toj svojoj ljubavi.Tako bi sacuvao veru u zivot , pre svega u sebe i ne bi morao nista da potpise.
Voleci nekoga mi u stvari volimo sebe u ocima tog nekoga, t.j. volimo sebe onako kako nas vidi i voli taj neko. I to je to.

Tekst je prelep i dileme... Velika preporuka. I zaista mi je prijalo da ga procitam.
Lepi pozdravi
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:41 14.06.2010

Re: izbor

LJUBAV JE DAR PRIRODE! SVE OSTALO SU OMOTI! Celofani!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:34 14.06.2010

Re: izbor

LJUBAV JE DAR PRIRODE!

Ljubav je samo jedan u nizu darova prirode.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:06 14.06.2010

citat

"Covjek treba da se odrekne svega sto bi mogao da zavoli, jer su gubitak i razocarenje neizbjezni. Moramo se odreci ljubavi, da je ne izgubimo. Moramo unistiti svoju ljubav, da je ne uniste drugi. Moramo se odreci svakog vezivanja, zbog moguceg zaljenja."

Mesa Selimovic
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:11 14.06.2010

Re: citat

"Covjek treba da se odrekne svega sto bi mogao da zavoli, jer su gubitak i razocarenje neizbjezni. Moramo se odreci ljubavi, da je ne izgubimo. Moramo unistiti svoju ljubav, da je ne uniste drugi. Moramo se odreci svakog vezivanja, zbog moguceg zaljenja."

Mesa Selimovic

Kakav pisac! Da se smrzneš.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:13 14.06.2010

Re: citat

Ali za onog ko je patio, ovo mu se cini istinitim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:14 14.06.2010

Re: citat

"Covjek treba da se odrekne svega sto bi mogao da zavoli, jer su gubitak i razocarenje neizbjezni. Moramo se odreci ljubavi, da je ne izgubimo. Moramo unistiti svoju ljubav, da je ne uniste drugi. Moramo se odreci svakog vezivanja, zbog moguceg zaljenja."

Mesa Selimovic


Sa dužnim poštovanjem, ali ovo je izgovor za izbegavanje izbora, ali je i dalje izbor (iako to ne želi da bude) i to gubitnički. Odreći se svega što bi moglo...Mogli bi da ne učimo da hodamo, jer šta ako nam ne uspe, da ne rađamo decu, jer šta ako nas razočaraju kad porastu, da se ne zaljubimo, jer bi mogli biti odbijeni...da ne živimo, jer šta ako taj život nije onakav kakav mislimo da bi trebalo da bude...Gubitak i razočarenje su sastavni delovi ljudskog života, kao i zadovoljstvo i dobitak.

Edit:
Ali za onog ko je patio, ovo mu se cini istinitim.

Šta ovo znači?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:19 14.06.2010

Re: citat

od istog pisca : "Ljubav je ipak jača od svega."
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 13:24 14.06.2010

Re: citat

Hteo sam samo da kazem, da onaj ko je patio u ljubavi ili je na neki nacin povredjen, smatra da ne treba vise da se vezuje, valjda je zato (i zbog takvih) i napisana ta misao.
docsumann docsumann 13:25 14.06.2010

Re: citat

"Covjek treba da se odrekne svega sto bi mogao da zavoli, jer su gubitak i razocarenje neizbjezni. Moramo se odreci ljubavi, da je ne izgubimo. Moramo unistiti svoju ljubav, da je ne uniste drugi. Moramo se odreci svakog vezivanja, zbog moguceg zaljenja."

Mesa Selimovic


Sa dužnim poštovanjem, ali ovo je izgovor za izbegavanje izbora, ali je i dalje izbor (iako to ne želi da bude) i to gubitnički


Meni ovo upravo djeluje kao izvorno Budino učenje...A karmički gledano, svi izbori su pravi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:29 14.06.2010

Re: citat

Hteo sam samo da kazem, da onaj ko je patio u ljubavi ili je na neki nacin povredjen, smatra da ne treba vise da se vezuje, valjda je zato (i zbog takvih) i napisana ta misao.

Ok, sad razumem, zapravo si hteo da napišeš: Ali onome ko je patio se ovo čini istinitim. Naravno da je tako i to povređenima prija, linija manjeg otpora, bežanje od odgovornosti za novi, moguće loš izbor i novu povredu. Kukavički, ako mene pitaš. Da je tako, ne bi nas ni bilo, jer se oni majmunovi rođaci nikad ne bi ni digli da provire iznad trave, bojeći se da se razočaraju viđenim.

edit:

re docsumann

Meni ovo upravo djeluje kao izvorno Budino učenje...A karmički gledano, svi izbori su pravi...

Ne znam kakvo je izvorno Budino učenje, ali ako bi se pridržavali toga da čovek treba da se odrekne svega što bi mogao da zavoli, onda mu preostaje samo - samoubistvo. Jer, ako voli sebe toliko da se zbog toga odrekne svega što bi moglo da ga povredi, onda treba da se odrekne i sebe i ubije. A, ako ne voli ni sebe - takođe.
Uz to - zašto se Meša S. nije odrekao pisanja, jer i to je bilo nešto što je voleo?

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:35 14.06.2010

Re: citat

Ok, sad razumem, zapravo si hteo da napišeš: Ali onome ko je patio se ovo čini istinitim.

Ako Filip Mladenović, po Bodrijaru, ima više života, onda više istina može da postoji sinhrono. Naročito u ljubavnim temama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 14.06.2010

Re: citat

onda više istina može da postoji sinhrono

Uvek postoji više istina i to u jednom životu, ni mora da bude više života, u tom čuču i grmi zec.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:27 14.06.2010

Re: citat

Kakav pisac! Da se smrzneš.

O, da! Sinoć sam do kasno sedela sa Lekom, pričali smo upravo o ovome. Doduše, nismo citirali Selimovića. Nego sam se ja setila da mi je, dok smo se vozili na njegovoj vespi kad sam imala nepunih 17 godina, objašnjavao kako se ne treba vezivati ni za ljude ni za stvari.
I kako je bio u pravu.
dragan7557 dragan7557 14:51 14.06.2010

Re: citat

vezivati ni za ljude ni za stvari.

U najmanju ruku je bilo kakvo vezivanje pogubno, kao što si izgleda i shvatila:
I kako je bio u pravu.

Ali je izgleda potrajalo.

cerski

p.s. mislim da se pripisuje Isusu Nazarećaninu: " Život je most na kome ne treba graditi kuću."
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:12 14.06.2010

Re: citat

mislim da se pripisuje Isusu Nazarećaninu: " Život je most na kome ne treba graditi kuću."

Naročito kad se uzme u obzir kako bi se teško dobila građevinska dozvola za takvu nameru.
docsumann docsumann 15:28 14.06.2010

Re: citat

Ne znam kakvo je izvorno Budino učenje, ali ako bi se pridržavali toga da čovek treba da se odrekne svega što bi mogao da zavoli, onda mu preostaje samo - samoubistvo. Jer, ako voli sebe toliko da se zbog toga odrekne svega što bi moglo da ga povredi, onda treba da se odrekne i sebe i ubije. A, ako ne voli ni sebe - takođe.

Koliko ja znam, Buda je govorio da su naše žudnje izvor naših patnji. Oslobođenjem od žudnje, mi se oslobađamo i patnji...
Što se tiče samoubistva, upravo budisti imaju najviše poštovanja prema svim oblicima života, uključujući i mrave, insekte i biljke...
A za dalju polemiku, Jelice, morala bi se obratiti nekom od naših budističkih sveštenika, ja sam samo spomenuo jedan od glavnih principa njihovog učenja i nisam baš najkompetentniji da ih zastupam...Mada što da ne
docsumann docsumann 15:36 14.06.2010

Re: citat

onda više istina može da postoji sinhrono

Uvek postoji više istina i to u jednom životu, ni mora da bude više života, u tom čuču i grmi zec

Naša nemogućnost da spoznamo konačnu istinu, doprinosi da u našem životu postoje više manjih ravnopravnih istina.

U laži su kratke noge, tj. nisko težište, pa je zato tako stabilna...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:55 14.06.2010

Prosto moram...

ja inače nešto ne volim Prešerena, Franca, ali ova strofa mu je majstorska:

Dolgo sem upal in se bal,
slovo sem upu, strahu dal,
srce je prazno, sreče ni,
nazaj si up in strah želi.

prevod na brzinu, oprostićete njegovu informativnu grubost:

Dugo sam se nadao i bojao,
oprostio sam se od nade i straha,
srce je prazno, sreće nema,
nazad nadu i strah želi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana