Zdravlje| Život

Rizik od boja u hrani?

njanja_de.manccini RSS / 08.07.2010. u 17:10

 

Novi izveštaj Centra za Nauku u Javnom Interesu (Center for Science in the Public Interest) me naterao da napišem ovaj blog. Tema su veštačke boje u ishrani.

Već dugo se priča da su veštačke boje sumnjive za uporebu, da izazivaju alergijske reakcije, hiperaktivnost a neke su čak i kancerogene. Ovde u Americi proizvodjači hrane godišnje upotrebe 6818181.8 kg veštačkih boja. Izveštaj Centra za Nauku u Javnom Interesu (Center for Science in the Public Interest) ukazuje na činjenicu da tri veštačke boje koje se najviše koriste u ishrani Red 40, Yellow 5, and Yellow 6 sadrže sastojke koje izazivaju kancer. Boje Blue 1, Red 40, Yellow 5, and Yellow 6 izazivaju alergijske reakcije i to ozbiljne, dok su druge veštačke boje povezane sa hiperaktivnošću kod dece. Izveštaj CSPI je dostupan na ovom linku u pdf formatu.

Zabrinjavajuća je činjenica da se veštačke boje i dalje koriste i to sve više. Iz ovog izveštaja podvlačim činjenicu da je u Americi od 1955 godine upotreba veštačkih boja povećana za 5 puta. Ne znam da li znate ali ovde je sve živo što se jede i pije obojeno, što je razumljivo iz marketinškog pogleda na svet jer šarene boje privlače decu, tako da je hrana, piće, grickalice sve obojeno u svim duginim bojama. Mene čudi činjenica da je predstavnik za FDA (Food and Drug Administration) rekao da Red 3 može da inicira kancer jos 1985 godine, a ta boja je još u upotrebi. Ova agencija inače ima misiju da štiti potrošače i pazi na njihovo zdravlje. Ona se umesto toga bavi time da odobri povećanje dozvoljenog nivoa bismuth citrate-a u bojama za kosu. Evo vam (strana 2): Food and Color Additive Final Rules

SUMMARY: The Food and Drug
Administration (FDA) is confirming the
effective date of April 27, 2010, for the
final rule that appeared in the Federal
Register of March 26, 2010. The final
rule amended the color additive
regulations by increasing the permitted
use level of bismuth citrate as a color
additive in cosmetics intended for
coloring hair on the scalp.

Meni je i nešto drugo interesantno, a to je da te boje uopšte nisu potrebne u ishrani niti su neki vitalni sastojak prehrambenih produkta. Zašto ih onda koriste? Ima perfektno dobre prirodne boje koje se prave od bundeve, šargarepe, jagoda, cvekle, paprike itd.

Veštačke boje se u Srbiji označavaju sa E brojevima kao i u zemljama Evropske Unije. Svaka zemlja koja je članica UN donosi svoje zakonske regulative na osnovu preporuka i standarda komisije Codex Allimentarius. Boja E 123 (amarant) je veoma štetna a i dalje se nalazi na opštoj pozitivnoj listi aditiva u Srbiji i naravno koristi se i dalje. Nije dozvoljeno da se ova E 123 boja koristi u bezalkoholnim osvežavajućim napicima i to mi je drago, ali bi bilo poželjno da bude izbačena iz upotrebe kompletno pošto su odgovorni već svesni da je štetna i da brojna istraživanja ukazuju na njenu kancerogenost.

Secam se da je pre neku godinu bio cirkus sa nekim sokovima od borovnica tamo u Srbiji. Kakvo je stanje sada? Colorful sto bi rekli ameri, a?

 

natural-colorant-comparison.jpg
 

p.s. Koga mrzi da cita onaj izvestaj u pdf formatu evo malo copy paste odatle (na engleskom):

Blue 1 was not found to be toxic in key rat and mouse studies, but an unpublished study suggested the possibility that Blue 1 caused kidney tumors in mice, and a preliminary in vitro study raised questions about possible effects on nerve cells. Blue 1 may not cause cancer, but confirmatory studies should be conducted. The dye can cause hypersensitivity reactions.

Blue 2 cannot be considered safe given the statistically significant incidence of tu¬mors, particularly brain gliomas, in male rats. It should not be used in foods.

Citrus Red 2, which is permitted only for coloring the skins of oranges not used for processing, is toxic to rodents at modest levels and caused tumors of the urinary blad¬der and possibly other organs. The dye poses minimal human risk, because it is only used at minuscule levels and only on orange peels, but it still has no place in the food supply.

Green 3 caused significant increases in bladder and testes tumors in male rats. Though the Food and Drug Administration (FDA) considers it safe, this little-used dye must remain suspect until further testing is conducted.

Orange B is approved for use only in sausage casings, but has not been used for many years. Limited industry testing did not reveal any problems.

Red 3 was recognized in 1990 by the FDA as a thyroid carcinogen in animals and is banned in cosmetics and externally applied drugs. All uses of Red 3 lakes (combi¬nations of dyes and salts that are insoluble and used in low-moisture foods) are also banned. However, the FDA still permits Red 3 in ingested drugs and foods, with about 200,000 pounds of the dye being used annually. The FDA needs to revoke that approval.

Red 40, the most-widely used dye, may accelerate the appearance of immune-system tumors in mice. The dye causes hypersensitivity (allergy-like) reactions in a small number of consumers and might trigger hyperactivity in children. Considering the safety questions and its non-essentiality, Red 40 should be excluded from foods unless and until new tests clearly demonstrate its safety.

Yellow 5 was not carcinogenic in rats, but was not adequately tested in mice. It may be contaminated with several cancer-causing chemicals. In addition, Yellow 5 causes sometimes-severe hypersensitivity reactions in a small number of people and might trigger hyperactivity and other behavioral effects in children. Posing some risks, while serving no nutritional or safety purpose, Yellow 5 should not be allowed in foods.

Yellow 6 caused adrenal tumors in animals, though that is disputed by industry and the FDA. It may be contaminated with cancer-causing chemicals and occasionally causes severe hypersensitivity reactions. Yellow 6 adds an unnecessary risk to the food supply.

 



Komentari (246)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 17:16 08.07.2010

Jednom i ja

Prvi.
miloradkakmar miloradkakmar 17:17 08.07.2010

Re: Jednom i ja

miloradkakmar
Prvi.

miloradkakmar miloradkakmar 17:18 08.07.2010

Re: Jednom i ja

miloradkakmar
miloradkakmar
Prvi.


Šta čini brzina?!
Njanjo briši ovo.
jacHa. jacHa. 17:20 08.07.2010

evo za prvo, drugo i treće mesto

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:20 08.07.2010

Re: Jednom i ja

milorade pa ti si uradio hat trick!

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:21 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

evo za prvo, drugo i treće mesto

eto jacHa ti dala medalje de cu sad da brisem?!?!?

buba_truba buba_truba 17:26 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

Milorada za novog selaktora fudbalske reprezentacije Srbije!
Osvojio je sve što se osvojiti može.
miloradkakmar miloradkakmar 17:26 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

njanja_de.manccini
evo za prvo, drugo i treće mesto

eto jacHa ti dala medalje de cu sad da brisem?!?!?


Hvala, tebi i JacHi


P.S. Zar im nije interes da se njihovi proizvodi duže koriste , nego da ljudi poobolevaju od boja!?
miloradkakmar miloradkakmar 17:29 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

buba_truba
Milorada za novog selaktora fudbalske reprezentacije Srbije!
Osvojio je sve što se osvojiti može.

Misliš, bar četiri utakmice koliko je Antić suspendovan.

P.S. Više neću da diram izmeni i citiraj.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:37 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

P.S. Zar im nije interes da se njihovi proizvodi duže koriste , nego da ljudi poobolevaju od boja!?

interes njihov je da sto vise zarade. znam ja kako izgleda put do prodavnice sa decom : mama kupi ove Gold fish grickalice u duginim bojama! jao vidi ove vitaminske vode u boji! jao sto je lep ovaj vocni jogurt u boji! znaju oni koga treba da targetiraju. nismo im mi glavni target vec deca. zato ja u prodavnicu idem sama i kupujem organic hranu.

iris.davidovich iris.davidovich 17:57 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

zato ja u prodavnicu idem sama

blago tebi kad mozes, ja je nemam kud. ocu da poludim od tih sarenisa, sto je najgore, pocela je da me zapitkuje "a kako ovaj moze to da jede", a "zasto je livi donela u skolu zelene i narandzaste cup cakes za rodjendan", i da primecuje da jede razlicito od ostale dece (sem sto nosi razlicite cipele )
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:13 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

ma moja deca znaju da ja kupujem organic i da pazimo sta jedemo tako da sin koji ima samo 6 godina kad hoce da kupi nesto sto je video od druga pita prvo da li je to organic. e sad kad odu na rodjendane kod drugova jbg ne mozes da im ne das da ne pojedu te glupave sarene cupcakes, ali ja znam da salvetom skinem onaj frosting u boji i dam im da jedu samo testo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:11 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

nismo im mi glavni target vec deca.

tako je bilo i sa lepom brenom. prvo su deca terala roditelje da ih vode na koncert dotične i kupuju njene kasete, a kasnije su i sami počeli da odlaze. tako ti je to sa svim otrovima u šarenom pakovanju
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:19 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

tako je Bebo, to uce studente na marketing smeru: targetiraj klince jer su najbrojniji na svetu i ima da bude lova do krova!
4krofnica 4krofnica 21:23 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

zato ja u prodavnicu idem sama
pametno.
a i moji klinci nekako ne traze puno, navikla sam ih na neke vrste tih sarenisa, drugo i ne traze a ja sam vec isproveravala sadrzaje ( to mi dodje kao tik neki, cim vidim novi proizvod odmah se vatam za ambalazu najvise zbog alergije na kikiriki (stariji klinac i ja)
nego, ja sam u-be-dje-na da nasi sadrzaji nisu potpuno tacni, verovatno je kod tebe Njanjo to rigoroznije, ovde cini mi se da prekucavaju sa slicnog na slicne proizvode, ko bi to ovde kontrolisao?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:38 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

nego, ja sam u-be-dje-na da nasi sadrzaji nisu potpuno tacni, verovatno je kod tebe Njanjo to rigoroznije, ovde cini mi se da prekucavaju sa slicnog na slicne proizvode, ko bi to ovde kontrolisao?

daj Boze da je tako ali nije. bas sam citala jedan izvestaj o tome evo ti link ako te ne mrzi da vidis sta rade i ovde. bas sramota, lazno etiketiraju i bio clanak da je tip nasao neke napitke u kafeteriji FDA-a koji su bili lazno etiketirani. i to pogledaj neka su organic

4krofnica 4krofnica 22:07 08.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

ih, koja studija..!
vidim da je prvi deo dosta o unificiranju sadrzaja, sto je ok -kad neko stalno proverava sadrzaj, lakse ce se snaci. (najvise volim da se 'snalazim' na stranim malim cokoladicama gde se vatam za dedinu lupu, onu najvecu, i ona nije od neke vajde...)
ocigledno je da moze na razne nacine da se dovije i proivod predstaviti u zeljenom svetlu, tipa 'manje goji', 'dize imunitet', sto moze da znaci svasta.
da se vratim na te vestacke boje, (sad se setih cuvenog soka 'step' kog smo svi pili 90tih...heh, kad nas on nije ubio nista nece!!) izbegavam sve jarke boje u proizvodima- odbijaju me jer volim prirodne stvari, i imam srecu sto moji roditelji vole da prckaju po njihovoj basti, tako da skoro svo voce a nesto i od povrca dobijam od njih.
jednatanja jednatanja 11:54 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

Na zalost u savremenom svetu moramo da naucimo da citamo sa kutija, konzervi, pakovanja...

Ja bih sutra pozvala bilo koju zenu (ili muskarca) na dvoboj kutlacama, i kladim se da bih brze napravila bilo koje jelo od osnovnih namernica "from scratch" nego oni sa kesicama, konzervama, i pakovanjima (osim ako nije u pitanju testenina) Stvar je sasvim tehnicke prirode...Moze se usavrsiti...Takodje prvo treba psiholoski blokirati sve one reklame koje ciljaju poslovne zene i obecavaju ruckove/vecere za 5 min iz kesice, sve sa decom koja uzivaju u maminoj veceri, a majka sva srecna jos ima vremena i da se poigra sa njima, procita novine i nalakira nokte za sutradan....
NNN NNN 12:24 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

tako je bilo i sa lepom brenom. prvo su deca terala roditelje...
Tako je! Ja sam čak imao i kasetu (tj. moja mlađa sestra)
I baš sam se pre neko veče setio ove pesme (i čuo je posle četvrt veka), kad su nas napali komaci na Adi.
A i Ivana je kačila neke Brenine slike pre neki dan kod Niccolo-a
Tako da predlažem da ovu nedelju proglasimo za Nedelju Brene - juhu!
mlekac mlekac 12:30 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

jednatanja
Na zalost u savremenom svetu moramo da naucimo da citamo sa kutija, konzervi, pakovanja...

Ja bih sutra pozvala bilo koju zenu (ili muskarca) na dvoboj kutlacama, i kladim se da bih brze napravila bilo koje jelo od osnovnih namernica "from scratch" nego oni sa kesicama, konzervama, i pakovanjima (osim ako nije u pitanju testenina) Stvar je sasvim tehnicke prirode...Moze se usavrsiti...Takodje prvo treba psiholoski blokirati sve one reklame koje ciljaju poslovne zene i obecavaju ruckove/vecere za 5 min iz kesice, sve sa decom koja uzivaju u maminoj veceri, a majka sva srecna jos ima vremena i da se poigra sa njima, procita novine i nalakira nokte za sutradan....

Najjaca mi je smesa za palacinke!
Ubi me ako shvatam kako moze biti brze da se sipa smesa u vodu i muti nego da se sipaju sastojci za palacinke i mute. Koliko ustedis? Vreme koje je potrebno da razbijes par jaja?
Mislim, glavni deo - pecenje palacinki, ostaje isto!
ivana23 ivana23 13:27 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

NNN
tako je bilo i sa lepom brenom. prvo su deca terala roditelje...Tako je! Ja sam čak imao i kasetu (tj. moja mlađa sestra) I baš sam se pre neko veče setio ove pesme (i čuo je posle četvrt veka), kad su nas napali komaci na Adi. A i Ivana je kačila neke Brenine slike pre neki dan kod Niccolo-a Tako da predlažem da ovu nedelju proglasimo za Nedelju Brene - juhu!

Nisam Brenine, nego Bobine (a ona pored njega, sta da radim)...

Evo ide prenos iz Splita, bila je nekoliko puta u kadru.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:54 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

Najjaca mi je smesa za palacinke!

mozda je brze za koji secund ali se definitivno ne isplati. ja sam jednom kupila kutiju neke smese za palacinke (pancakes) i da ti kazem deca nisu htela da ih jedu. na kraju sam bacila ostatak smese i latila se mucenja pravih palacinki.
antioksidant antioksidant 15:00 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

njanja_de.manccini
Najjaca mi je smesa za palacinke!

mozda je brze za koji secund ali se definitivno ne isplati. ja sam jednom kupila kutiju neke smese za palacinke (pancakes) i da ti kazem deca nisu htela da ih jedu. na kraju sam bacila ostatak smese i latila se mucenja pravih palacinki.

Па кад не зовеш... Једем све
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:09 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

kako bre ne zovem, ja svakoga zovem da mi dodje u goste a ono svi nesto, jao pa vrucina kod vas, pa daleko, pa ovo, pa ono i tako. neki prijatelji iz NYC-ja nikad nisu dosli ovde kod nas, a kad smo otisli na 3 meseca na Floridi da cuvamo kucu jednom profesoru svi koji su nas znali su dosli da nas vide : )))))
antioksidant antioksidant 15:10 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

a kad smo otisli na 3 meseca na Floridi da cuvamo kucu jednom profesoru svi koji su nas znali su dosli da nas vide : )))))

Вероватно је та кућа на Флориди имала базен са роштиљем...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:15 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

Вероватно је та кућа на Флориди имала базен са роштиљем...

jesi i ti bio? od onolike guzve nisam te primetila : ))))
lavandablue lavandablue 18:09 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

njanja_de.manccini
P.S. Zar im nije interes da se njihovi proizvodi duže koriste , nego da ljudi poobolevaju od boja!?interes njihov je da sto vise zarade. znam ja kako izgleda put do prodavnice sa decom : mama kupi ove Gold fish grickalice u duginim bojama! jao vidi ove vitaminske vode u boji! jao sto je lep ovaj vocni jogurt u boji! znaju oni koga treba da targetiraju. nismo im mi glavni target vec deca. zato ja u prodavnicu idem sama i kupujem organic hranu.


Upravo tih duginih boja ima u svom vocu i povrcu. Nema lepsih.
Samo sto smo ili ponekad lenji da se tome vise posvetimo, ili nemamo novca za sve to sto je najzdravije.
Najbolje je obezbediti se kvalitetnim sokovnicima, blenderima i seckalicama a onda ce sve ostalo biti mnogo lakse i brze kod pripremanja zdrave hrane, koju ja nazivam 'izvornom'.
Cak treba izbaciti i svu industrijsku hranu koja sadrzi pojacivac ukusa natrijum-glutaminat (Vegeta, zacin c i sl. Ali cak postoji dodatak jelima bez tog otrova-alevin), jer je on nervni otrov i kancerogen je.

Meni je dugo vremena trebalo da se odreknem od cipsa, a sada mi uopste ne treba. Jedino ponekad kupim smoki, a najcesce grickam orahe, lesnike i suncokret.
Primetila sam da ako jedemo vise proteina u ishrani, gubimo zelju za raznim vestackim a primamljivim grickalicama. Jedan od tih izvora proteina za mene je malo masniji 'podliveni sir'.
lavandablue lavandablue 18:18 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

mlekac

Najjaca mi je smesa za palacinke!Ubi me ako shvatam kako moze biti brze da se sipa smesa u vodu i muti nego da se sipaju sastojci za palacinke i mute. Koliko ustedis? Vreme koje je potrebno da razbijes par jaja? Mislim, glavni deo - pecenje palacinki, ostaje isto!


eh, razlika je u kolicini potrosenog vremena na razmisljanje cega ide u testo.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:28 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

Cak treba izbaciti i svu industrijsku hranu koja sadrzi pojacivac ukusa natrijum-glutaminat (Vegeta, zacin c i sl.


tacno, taj natrijum-glutaminat (monosodium glutaminat -MSG) je takodje stetan i aj kad se vec ispovedam da vam kazem da ja ne smem da jedem nista sto ima taj MSG iliti natrium-glutaminat. srce krene da lupa ko ludo, puls ode u pm i imam osecaj ko da sam dobila neki panic attack. ali srecom otkrio je alergolog da je MSG uzrok toga i sad kad sam izbacila iz upotrebe nemam problema. ali zato pazljivo citam sastojke na sve proizvode.
u cipsu najcesce ima MSG i ja ne mogu to da grickam, ali zato fruit trail mix mi je omiljena grickalica - suvo voce i razni nuts (bademi, orasi itd.)

lavandablue lavandablue 18:49 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

njanja_de.manccini
tacno, taj natrijum-glutaminat (monosodium glutaminat -MSG) je takodje stetan i aj kad se vec ispovedam da vam kazem da ja ne smem da jedem nista sto ima taj MSG iliti natrium-glutaminat. srce krene da lupa ko ludo, puls ode u pm i imam osecaj ko da sam dobila neki panic attack. ali srecom otkrio je alergolog da je MSG uzrok toga i sad kad sam izbacila iz upotrebe nemam problema. ali zato pazljivo citam sastojke na sve proizvode. u cipsu najcesce ima MSG i ja ne mogu to da grickam, ali zato fruit trail mix mi je omiljena grickalica - suvo voce i razni nuts (bademi, orasi itd.)


Sreca u nesreci da si alergicna na to s*** i da su ti otkrili to, jer iz svesti o odgovornosi prema svom zdravlju neces dolaziti u iskusenje da jedes sve ono sto to sadrzi. tog msg-a ima gotovo u svemu - suhomesnati proizvodi, pastete, grickalice, keksovi, ma skoro u svemu sto je industrijsko.

Meni je 'najjace' bilo kad sam u prodavnici 'zdrave hrane' videla da prodaju cist msg kao kineski pojacivac ukusa. Moja prva reakcija na to je bila da sam u sebi pobesnela, mislim, kako ih nije sramota da to nude u takvoj prodavnici kupcima. Uzas.
mlekac mlekac 19:14 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

lavandablue

Meni je dugo vremena trebalo da se odreknem od cipsa, a sada mi uopste ne treba. Jedino ponekad kupim smoki, a najcesce grickam orahe, lesnike i suncokret.
Primetila sam da ako jedemo vise proteina u ishrani, gubimo zelju za raznim vestackim a primamljivim grickalicama. Jedan od tih izvora proteina za mene je malo masniji 'podliveni sir'.


Ja sam, hvala nasem divnom Bw zubaru, cika Dejanu, odavno navikla klince da se od cerelarija jede samo nezasladjeni kornflejks, a omiljena grickalica nam je mesavina kikirikija (pecenog, neslanog) i suvog grozdja.

Mada, kad mamu uvati ludilo, u to dodamo i golicu, ljusteni suncokret i razno suvo voce, pa da vidis zabave!
lavandablue lavandablue 21:31 09.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

mlekac

Ja sam, hvala nasem divnom Bw zubaru, cika Dejanu, odavno navikla klince da se od cerelarija jede samo nezasladjeni kornflejks, ...


kakav je to nezasladjeni kornflejks?
koliko ja znam, kornflejks ima svakako nekog secera u sebi, iako se to ne oseca (zbog kolicine), a cak neobrazovane prodavacice po radnjama za makrobioticku hranu govore kako u njemu ima meda u sto veoma sumnjam.
mlekac mlekac 00:50 10.07.2010

Re: evo za prvo, drugo i treće mesto

lavandablue
mlekac

Ja sam, hvala nasem divnom Bw zubaru, cika Dejanu, odavno navikla klince da se od cerelarija jede samo nezasladjeni kornflejks, ...


kakav je to nezasladjeni kornflejks?
koliko ja znam, kornflejks ima svakako nekog secera u sebi, iako se to ne oseca (zbog kolicine), a cak neobrazovane prodavacice po radnjama za makrobioticku hranu govore kako u njemu ima meda u sto veoma sumnjam.


Htela sam da kazem da im je Dejan bio uterao strah u kosti da NE DODAJU secera u kornflejks kao sto vecina klinaca radi
iris.davidovich iris.davidovich 17:49 08.07.2010

FDA

muka me uvati kad cujem fda. ta organizacija ima misiju da stiti proizvodjace i njihove interese, i ziva se iznerviram kad vidim da se kod nas pozivaju na njihove odluke ili regulative.

od boja mi je najdraza plava kad se koristi za sokove, (ko voli, ima ukus deterdzenta za sudove) a kad je aspartam u pitanju - zero coke
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:55 08.07.2010

Re: FDA

FDA ti je korumpirana do koske. ovde ima jedan profa koji je radio za FDA par godina i nije mogao da izdrzi vise, kaze od korupcije ne mozes da radis normalno. pobegao je odatle i pored toga sto mu je plata verovatno bila mnogo veca nego ova profesorska sada.

aspartam sam planirala za sledeci put mada moze da ga cacnemo i sad. otkriven je sasvim slucajno od strane jednog hemicara James Schlatter-a koji je radio za G.D. Searle Company. kazem slucajno jer je on radio na testiranju leka za cir u zeludcu. kazu upuceni da je aspartam jedna od najotrovnijih sastojaka koja se koristi u prehrambenoj industriji. pogledaj listu bolesti koje mogu biti prouzrokovane upotrebom aspartama: Brain tumors, multiple sclerosis, epilepsy, chronic fatigue syndrome, parkinson's disease, alzheimer's, mental retardation, lymphoma, birth defects, fibromyalgia, diabetes and prostata cancer (Dr M).
iris.davidovich iris.davidovich 18:00 08.07.2010

Re: FDA

aspartam

sve znam. imam par drugara koji su zavisnici od koka kole, pa kao da se ne bi gojili, oni siroti uzmu zero. secer je majka spram ovog zla.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:05 08.07.2010

Re: FDA

tacno, secer je majka naspram aspartama. ali jeftinije im da naprave u laboratoriji vestacke zasladjivace NutraSweet, Equal, Spoonful i Equal-Measure nego da brinu da li ce biti dovoljno secerne repe i secerne trske ove godine.
mlekac mlekac 18:40 08.07.2010

Re: FDA

njanja_de.manccini
tacno, secer je majka naspram aspartama. ali jeftinije im da naprave u laboratoriji vestacke zasladjivace NutraSweet, Equal, Spoonful i Equal-Measure nego da brinu da li ce biti dovoljno secerne repe i secerne trske ove godine.

Joj, njanja, sad me baciste u brigu!
Ja imam dijabeticara koji MORA da koristi te vestacke zasladjivace!
Sta sad????
Dr M Dr M 18:43 08.07.2010

Re: FDA

Brain tumors, multiple sclerosis, epilepsy, chronic fatigue syndrome, parkinson's disease, alzheimer's, mental retardation, lymphoma, birth defects, fibromyalgia, and diabetes.


Dodaj spisku i prostata cancer, pls..
maca22 maca22 18:44 08.07.2010

Re: FDA

Kako MORA? Ja nista ne zasladjujem.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:50 08.07.2010

Re: FDA

Joj, njanja, sad me baciste u brigu!
Ja imam dijabeticara koji MORA da koristi te vestacke zasladjivace!
Sta sad????


jesi sigurna da Moras? ja bih proverila sa lekarom da li postoji druga opcija. znam da je od moje pokojne drugarice majka bila dijabeticar i nije koristila vestacke zasladjivace. ako u medjuvremenu stupim u kontakt sa osobom koja je upucena javicu ti.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:00 08.07.2010

Re: FDA

Dodaj spisku i prostata cancer, pls.

Dotore, dodacu! cim ti kazes onda moram da prosirim listu
crossover crossover 21:29 08.07.2010

Re: FDA

iris.davidovich

zero coke


У народу познатија као сок од радијатора.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:53 08.07.2010

Re: FDA

У народу познатија као сок од радијатора.

iju!

The reason people don't like diet soda - is not so much the taste, but rather the "mouth-feel".
mlekac mlekac 02:10 09.07.2010

Re: FDA

maca22
Kako MORA? Ja nista ne zasladjujem.


Pa cime da mu zasladim kafu???


Ajde, dajte sve alternative - on gorku ne moze da pije, a ja ne znam cime drugim da mu je zasladim?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:22 09.07.2010

Re: FDA

mlekac pitala sam prijatelja i rekao mi je da koristi stevia powder. ali ti proveri to sa lekarima.

evo šta piše o ovom proizvodu.

Stevia’s leaves contain glycosides, which taste very sweet to the tongue, but contain no sugar, no calories, and no carbohydrates. Therefore, despite its sweetness, stevia does not have a GI (Glycemic Index) nor does it effect the body’s insulin levels. Stevia has also been shown to aid the pancreas and improve digestion. Excellent for those with diabetes, intolerances to sugar, seeking weight control, or simply avoiding cavities, the stevia herb can be an ideal natural sweetener.

A native herb to Paraguay, Stevia leaves have been used as a natural sweetener for centuries.
mikimedic mikimedic 12:06 09.07.2010

Re: FDA



A native herb to Paraguay, Stevia leaves have been used as a natural sweetener for centuries.


a gde mi to nesrecnici sa ove strane okeana da nadjemo?
maca22 maca22 12:36 09.07.2010

Re: FDA

mlekac

Ajde, dajte sve alternative - on gorku ne moze da pije, a ja ne znam cime drugim da mu je zasladim?

Pa nije da mora da je zasladi, nego voli tako. :)
A kad vec voli, ne verujem da cu mu se nesto desiti od jednog natreena dnevno.
Ili možda može da uzme secera za to malo? I sta je sa onim kao-zasladjivacima, kao sto je fruktoza, jel sme to?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:56 09.07.2010

Re: FDA

mikimedic
a gde mi to nesrecnici sa ove strane okeana da nadjemo?

pa mora da ima negde da se kupi, bar po bolje snabdevenim prodavnicama za zdravu hranu. ja sam prosle godine kupila u nemackoj, ali moram da priznam da nisam trazila u Srbiji.
mlekac mlekac 16:02 09.07.2010

Re: FDA

njanja_de.manccini
mikimedic
a gde mi to nesrecnici sa ove strane okeana da nadjemo?

pa mora da ima negde da se kupi, bar po bolje snabdevenim prodavnicama za zdravu hranu. ja sam prosle godine kupila u nemackoj, ali moram da priznam da nisam trazila u Srbiji.

Vala, ima da ga iskopam ispod zemlje ako treba!
On inace dobija fras sto ja kazem da po mirisu mogu da raspoznam kada stavi ono cudo od zasladjivaca u kafu!

Meni od tog mirisa muka! Ali stvarno!

Tako da ce biti olaksanje i za moj jadni nos da mu uvalim nesto drugo.
mlekac mlekac 16:04 09.07.2010

Re: FDA

maca22
mlekac

Ajde, dajte sve alternative - on gorku ne moze da pije, a ja ne znam cime drugim da mu je zasladim?

Pa nije da mora da je zasladi, nego voli tako. :)
A kad vec voli, ne verujem da cu mu se nesto desiti od jednog natreena dnevno.
Ili možda može da uzme secera za to malo? I sta je sa onim kao-zasladjivacima, kao sto je fruktoza, jel sme to?


Pa voli, a voli i onu blesavu Pepsi Max! Dobro, moram da mu priznam - Coke Zero nikako mu se ne dopada. E, sad, da li Pepsi stavlja nesto drugo ne znam, mada cisto sumnjam
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:06 09.07.2010

Re: FDA

mlekac
Vala, ima da ga iskopam ispod zemlje ako treba!

ako ne iskopas, javi - donecu ti ja u augustu : ))))
maca22 maca22 16:25 09.07.2010

Re: FDA

mlekac

Pa voli, a voli i onu blesavu Pepsi Max! Dobro, moram da mu priznam - Coke Zero nikako mu se ne dopada. E, sad, da li Pepsi stavlja nesto drugo ne znam, mada cisto sumnjam

Pise na etiketi, ali nema sumnje da je aspartam, ili neko drugo slično smeće.
lavandablue lavandablue 18:29 09.07.2010

Re: FDA

njanja_de.manccini
... aspartam sam planirala za sledeci put mada moze da ga cacnemo i sad. otkriven je sasvim slucajno od strane jednog hemicara James Schlatter-a koji je radio za G.D. Searle Company. kazem slucajno jer je on radio na testiranju leka za cir u zeludcu. kazu upuceni da je aspartam jedna od najotrovnijih sastojaka koja se koristi u prehrambenoj industriji. pogledaj listu bolesti koje mogu biti prouzrokovane upotrebom aspartama: Brain tumors, multiple sclerosis, epilepsy, chronic fatigue syndrome, parkinson's disease, alzheimer's, mental retardation, lymphoma, birth defects, fibromyalgia, diabetes and prostata cancer (Dr M).


ja nisam nikada bila ovisnik od coca cole i gaziranih napitaka, ali sam imala tumor na mozgu.
verovatno sam taj otrov unosila najvise kroz zvake.
kako god pogledamo, neki otrov moramo uneti kroz hranu.

Da li nesto vise znas o "Splendi" (ne secam se sada tacno koji je hemijski naziv za taj secer, ali navodno je za dijabeticare najmanje stetan posle fruktoze)?
lavandablue lavandablue 18:53 09.07.2010

Re: FDA

mlekac

njanja_de.manccinitacno, secer je majka naspram aspartama. ali jeftinije im da naprave u laboratoriji vestacke zasladjivace NutraSweet, Equal, Spoonful i Equal-Measure nego da brinu da li ce biti dovoljno secerne repe i secerne trske ove godine.Joj, njanja, sad me baciste u brigu!Ja imam dijabeticara koji MORA da koristi te vestacke zasladjivace!Sta sad????



imam i ja dijabeticara.
koristite FRUKTOZU.
lavandablue lavandablue 18:58 09.07.2010

Re: FDA

maca22

mlekacAjde, dajte sve alternative - on gorku ne moze da pije, a ja ne znam cime drugim da mu je zasladim?Pa nije da mora da je zasladi, nego voli tako. :)A kad vec voli, ne verujem da cu mu se nesto desiti od jednog natreena dnevno. Ili možda može da uzme secera za to malo? I sta je sa onim kao-zasladjivacima, kao sto je fruktoza, jel sme to?


nikako secer!
samo fruktoza

ili stevia ko sto rece njanja
-----------------------------------------
i ne znam sta je sa sirupom od javora (prirodnim naravno, ne plagijatom). mozda njanja zna nesto i o tome
mlekac mlekac 19:24 09.07.2010

Re: FDA

njanja_de.manccini
mlekac
Vala, ima da ga iskopam ispod zemlje ako treba!

ako ne iskopas, javi - donecu ti ja u augustu : ))))


Srce si!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:48 09.07.2010

Re: FDA

da ti kazem posteno ne znam o tom sirupu od javora skoro nista. a za splendu sam bila ubedjena da sadrzi aspartame ali sad vidim da je sastav ustvari sucralose. ali kazu (Sweet nothings. By: Lerner, Ivan, ICIS Chemical Business, 19375786, 5/25/2009, Vol. 275, Issue 21) da Splenda moze da dovede do povecanja kilaze, da ubija dobrocudne intestinalne bakterije i da blokira absorpciju lekova (ako ih pijete). nego menja se klima medju velikim proizvodjacima bezalkoholnih osvezavajucih pica jer se okrecu sve vise prema Stevia. samo da ne pokvare i to pa da nam hebu mater. evo izvadak iz jednog clanka (Sweet nothings. By: Lerner, Ivan, ICIS Chemical Business, 19375786, 5/25/2009, Vol. 275, Issue 21):

Also in April, US-based beverage giants PepsiCo and Coca-Cola indicated they were looking to abandon Splenda for a sweetener they have more invested in: rebaudiosides A (Reb-A), developed from stevia.

Stevia is the name of the plant, and stevio-side is the sweetener, but stevia has come to refer to the sweetener as well. The stevia plant also contains the sweeteners Reb-A, B, C, D and E; dulcoside A; and steviolbioside. Stevia is approximately 200 times as sweet as sugar.

"We're testing stevia and Reb-A in a variety of products, but it absolutely comes down to taste," said Joe Tripodi, chief marketing officer for Coca-Cola,.

Like saccharine and every other processed sweetener since, though, there are varying and conflicting reports as to the health benefits of stevia, but it has been popular in Japan (where it has been tested rigorously) since the 1970s. The FDA approved Reb-A as a general-purpose sweetener in December 2008.

It was in 2005 that Coca-Cola and US-based agriculture and food giant Cargill began work on a derivative of stevia. The companies are now marketing their stevia sweetener as Truvia. Coca-Cola is initially using Truvia in two of its Odwalla juice drinks and in the new Sprite Green.

PepsiCo's stevia sweetener is being marketed as PureVia, and like Truvia, the marketing is promoting it as being natural. "This is a potential game-changer among zero-calorie sweeteners," said Lou Imbrogno, PepsiCo's senior vice president of Pepsi Worldwide Technical Operations, at a press conference in July 2008. PepsiCo's partner in PureVia is the Whole Earth Sweetener Company (WES), a subsidiary of Merisant.

PepsiCo is using stevia in its Sobe Lifewater drinks and in a new line of Tropicana orange juice called Trop50.

lavandablue lavandablue 23:14 09.07.2010

Re: FDA

a za splendu sam bila ubedjena da sadrzi aspartame ali sad vidim da je sastav ustvari sucralose.



da sukraloza je hemijski naziv splende.
koliko sam obavestena ima mnogo manje stetnih efekata po zdravlje i mogu je koristiti dijabeticari.
jedno vreme smo je kupovali u apotekama, ali sada je vise nema na nasem trzistu, bar ovde gde ja zivim.
inace nesto je skuplja od aspartama, ali je bar bezbednija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:29 09.07.2010

Re: FDA

У народу познатија као сок од радијатора.

blogovatelj blogovatelj 18:00 08.07.2010

Pazite na ove boje...

tri vestacke boje koje se najvise koriste u ishrani Red 40, Yellow 5, and Yellow 6 sadrze sastojke koje izazivaju kancer

Zato se u Kanadi ne prodaju Fante i ostali "zuti sokovi" u glavnim maloprodajnim hipermarketima.
Mislim da prodaja nije zabranjena, prodaju se po radnjama sa robom iz Ex-Yu ali to je beznacajan deo trzista.
jacHa. jacHa. 18:04 08.07.2010

Re: Pazite na ove boje...

Zato se u Kanadi ne prodaju Fante

o, ne! fantelija!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:09 08.07.2010

Re: Pazite na ove boje...

Zato se u Kanadi ne prodaju Fante i ostali "zuti sokovi" u glavnim maloprodajnim hipermarketima.
Mislim da prodaja nije zabranjena, prodaju se po radnjama sa robom iz Ex-Yu ali to je beznacajan deo trzista.

eh da je samo Fanta problem bilo bi lako, nego ima hiljadu prehrambenih produkta koja su opasna po zdravlje. evo ti primer: cereal fruit loops, rainbow gold fish, Fruit Roll-Ups, M&M bombone, Skittles bombone, ma sta nabrajam bre sve sto je u boji...
blogovatelj blogovatelj 19:35 08.07.2010

Re: Pazite na ove boje...

o, ne! fantelija!


I ja voiim Fantu ali sam prestao da je konzumiram, delom i zbog toga sto mi ovde u Kanadi nije dostupna na svakom koraku.
A da je dobra ujutro kad si mamuran, jeste.
Takodje, da dodam da se u Kanadi iz prodaje izbacuje svaka vrsta posudja od teflona, za koji takodje tvrde da je izuzetno kancerogen.
ivana23 ivana23 00:11 11.07.2010

Re: Pazite na ove boje...

Danas sam pogledala etiketu na Fanti, pise da je obojena karotenima.
topcat topcat 00:44 11.07.2010

Re: Pazite na ove boje...



no artificial colours
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:45 11.07.2010

Re: Pazite na ove boje...

bas me zanima kojim karotinima-sinteticki ili prirodni?
inace sastav fante je jako razlican od zemlje do zemlje. kod nas u USA ima onu famoznu Red 40 boju.
Biljana 77 Biljana 77 18:23 08.07.2010

Svojevremeno sam natrčala

na spisak zlih e-ova... Od tad često gledam sastav onoga što kupujem i izbegavam sve što ima suviše čudnih oznaka, tipa E405 ili tako nešto.
niccolo niccolo 18:34 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Od tad često gledam sastav onoga što kupujem i izbegavam sve što ima suviše čudnih oznaka, tipa E405 ili tako nešto

Tek se od skora ovome pomalo posvećuje pažnja kod nas, ali nisam siguran koliko regulativa prati. Zato su ovakvi blogovi veoma potrebni
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:45 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Svojevremeno sam natrčala
na spisak zlih e-ova...


SPISAK MATERIJA (EMULGATORA) OPASNIH PO ZDRAVLJE
(koji se koriste za konzerviranje i ulepšavanje izgleda i ukusa prehrambenih proizvoda)

* E102 – opasan
* E103 – zabranjen
* E104 – sumnjiv
* E105 – zabranjen
* E110 – opasan
* E111 – zabranjen
* E120 – opasan
* E121 – zabranjen
* E122 – sumnjiv
* E123 – veoma opasan
* E124 – opasan
* E125 – zabranjen
* E126 – zabranjen
* E127 – opasan
* E130 – zabranjen
* E131 – izazivac raka
* E141 – sumnjiv
* E142 – izazivac raka
* E171 – sumnjiv
* E173 – sumnjiv
* E180 – sumnjiv
* E210 – izazivac raka
* E211 – izazivac raka
* E212 – izazivac raka
* E213 – izazivac raka
* E215 – izazivac raka
* E216 – izazivac raka
* E217 – izazivac raka
* E221 – poremecaj creva
* E222 – poremecaj creva
* E223 – poremecaj creva
* E224 – poremecaj creva
* E226 – poremecaj creva
* E230 – stetan za kozu
* E231 – stetan za kozu
* E232 – stetan za kozu
* E241 – sumnjiv
* E250 – poremecaj pritiska
* E251 – poremecaj pritiska
* E311 – izaziva osip
* E312 – izaziva osip
* E320 – holesterol
* E321 – holesterol
* E322 – poremecaj zeluca
* E330 – cekamo macu22 da nam da dokaz sta ovo izaziva
* E338 – poremecaj zeluca
* E339 – poremecaj zeluca
* E340 – poremecaj zeluca
* E341 – poremecaj zeluca
* E407 – poremecaj creva
* E450 – poremecaj zeluca
* E461 – poremecaj zeluca
* E462 – poremecaj zeluca
* E463 – poremecaj zeluca
* E65 – poremecaj zeluca
* E466 – poremecaj zeluca


niccolo
Tek se od skora ovome pomalo posvećuje pažnja kod nas, ali nisam siguran koliko regulativa prati. Zato su ovakvi blogovi veoma potrebni


mora da budemo obavesteni, to je nase osnovno ljudsko pravo!
antioksidant antioksidant 18:49 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Biljana 77
na spisak zlih e-ova... Od tad često gledam sastav onoga što kupujem i izbegavam sve što ima suviše čudnih oznaka, tipa E405 ili tako nešto.

Imam mnogo ambicija u životu ali ni jedna nije da umrem zdrav. Meni je mnogo gora stvar što hrana postaje bezukusnija nego što postaje otrovnija
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 18:57 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Imam mnogo ambicija u životu ali ni jedna nije da umrem zdrav

pa, ne moraš dumreš zdrav, al ne moraš ni da se truješ.
meni je, što se tih raznih E-ova tiče jako interesantno da su negde zabranjeni, a negde se najnormalnije koriste:
evo ovdi može da se vidi.
a, bolje ti je i da što duže ostaneš zdrav, il' ćeš i ti ko tomica, kod proverenih lekara...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:57 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Imam mnogo ambicija u životu ali ni jedna nije da umrem zdrav. Meni je mnogo gora stvar što hrana postaje bezukusnija nego što postaje otrovnija

a sto mislis to nije povezano?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:01 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Imam mnogo ambicija u životu ali ni jedna nije da umrem zdrav.

Vid' ovog, voli život na ivici.
antioksidant antioksidant 19:02 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

a sto mislis to nije povezano?

Нисам ни рекао да није. Слажем се са тобом Њања, нарочито око неопходности да све информације буду доступне и јасне.
pa, ne moraš dumreš zdrav, al ne moraš ni da se truješ.
Слажем се али ја бих некако желео да могу да уђем у продавницу и да купујем нормално све што се налази на полицама. Читати Е-ове ми је некако ... Ако нешто не ваља нека се забрани. Ако није забрањено зашто није? Ко је то требао да забрани а није треба да иде у затвор... У принципу - лењ сам и очекујем од других да ми реше проблем. А сад сам и гладан...
antioksidant antioksidant 19:03 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Vid' ovog, voli život na ivici.

Много се дружим са Реом па сам постао Bad
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:04 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

snezana mihajlovic
meni je, što se tih raznih E-ova tiče jako interesantno da su negde zabranjeni, a negde se najnormalnije koriste:
evo ovdi može da se vidi.

jao, eto vidi molim te! ma spori su bre treba da ih narod gura da obavljaju svoj posao! koga je mrzelo da otvori Snezanin link evo vam copy paste:

EVROPA ZABRANILA TOKSIČNU SUPSTANCU DMF, SRBIJA NE REAGUJE
Šta je DMF?

Beli kristalni prah dimetil-fumarat koristi se u potrošačkim proizvodima da bi se izbeglo stvaranje buđi. Ovaj biocid se često u kesicama stavlja u proizvode od kože: u kutije sa cipelama, torbe ili nameštaj. Kesice se fiksiraju u unutrašnjost nameštaja ili se stavljaju u kutije sa cipelama. DMF isparava, prodire u kožu i štiti je od vlage. Međutim, pokazalo se da ima veoma ozbiljne posledice za potrošače, piše u saopštenju direktorata EU za zdravlje i potrošačka pitanja, objavljenom povodom odluke da se zabrani prisustvo DMF-a i u proizvodima iz uvoza.

* Kristalni prah izaziva alergije i ekceme
* Milionska odšteta žrtvama otrovnog nameštaja
* Iz zakona o opštoj bezbednosti proizvoda
* Koga štitite – uvoznike ili potrošače
* Sajt za brzo alarmiranje na nebezbedne proizvode
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:06 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

У принципу - лењ сам и очекујем од других да ми реше проблем. А сад сам и гладан...

e moj AO kako si mi ti detinjast!
ovde bre ja kad odem u prodavnice ne verujem ni organic proizvodima pa citam sadrzaj sastojaka dok mi oci ne otpadnu. FDA ti je korumpirana kurva i ne verujem im nista.
antioksidant antioksidant 19:07 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

FDA ti je korumpirana kurva i ne verujem im nista.

Ma mi smo cool. Mi nemamo FDA
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:08 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

vi imate drugu kurvu
maca22 maca22 19:34 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Taj spisak nije dobar. Npr. E330 je limunska kisleina. A tu pise da izaziva rak.
antioksidant antioksidant 19:37 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

maca22
Taj spisak nije dobar. Npr. E330 je limunska kisleina. A tu pise da izaziva rak.

evo ova radi za FDA
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:39 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala


maca22
Taj spisak nije dobar. Npr. E330 je limunska kisleina. A tu pise da izaziva rak.

jeste to je limunska kiselina ali vestacka koja se proizvodi od sulfurne kiseline koja izaziva alergisjke reakcije

Citric Acid (NOT DANGEROUS naturally occurring e330 & 330 citric acid additive – can contain sulfites and mold, explained earlier in the article next to this table printable version link.)
maca22 maca22 20:12 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

njanja_de.manccini

maca22
Taj spisak nije dobar. Npr. E330 je limunska kisleina. A tu pise da izaziva rak.

jeste to je limunska kiselina ali vestacka koja se proizvodi od sulfurne kiseline koja izaziva alergisjke reakcije

Citric Acid (NOT DANGEROUS naturally occurring e330 & 330 citric acid additive – can contain sulfites and mold, explained earlier in the article next to this table printable version link.)

A na spisku pise da izaziva ne alergijske reakcije, vec RAK.
Elem, nije dobar taj spisak. Iz grupe je proizvodjaca teorija zavere.
margos margos 20:12 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Imam mnogo ambicija u životu ali ni jedna nije da umrem zdrav.

E sad si me iznenadio Treba, bre, da živimo i d'umremo zdravi!
antioksidant antioksidant 20:15 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

E sad si me iznenadio Treba, bre, da živimo i d'umremo zdravi!

Најчешће се умире здрав тако што те почисти пијана будала на пешачком прелазу... Не хвала
Допуна: Ово да живимо здрави... Уверила си ме. Пристајем
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:18 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Elem, nije dobar taj spisak. Iz grupe je proizvodjaca teorija zavere.

Ok, to je tvoje misljenje.
maca22 maca22 20:21 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Nije misljenje. Dala sam ti argument. Tj. dokaz.
Hemičarka Hemičarka 20:27 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

A na spisku pise da izaziva ne alergijske reakcije, vec RAK.
Elem, nije dobar taj spisak. Iz grupe je proizvodjaca teorija zavere.


Piše dole na linku koji je Njanja postavila i otkud ta zabuna da e330 izaziva rak. Naime, neko je to nekada prevodio sa nemačkog na engleski i pronašao da limunska kiselina (e330) učestvuje u Krebsovom ciklusu (metabolički ciklus u kome se dovršava razlaganje masti, ugljenih hidrata i proteina do vode i ugljen dioksida). E, sad, kako na nemačkom Krebs znači rak (cancer), a sve imenice, a ne samo vlastite, se pišu velikim slovom, došlo je do grečke u prevodu i senzacionalističkog članka u novinama kako e330 izaziva rak. Dakle, nije u pitanju teorija zavere, nego greška u prevodu koja se već godinama prenosi kroz raznorazne sajtove, blogove i novinske članke, a bez adekvatnog objašnjenja...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:27 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Nije misljenje. Dala sam ti argument. Tj. dokaz.

kakav dokaz si mi dala? da pise da izaziva rak a ono ustvari izaziva alergijske reakcije? mozda su ljudi pogresili kad su pravili spisak? a ja sam ti dala jos jedan link i jedan insert iz tog linka na kome mozes da vidis sta tacno pise ali tebi ne odgovara da to procitas.

edit: Hvala Hemicarka, ovde ljudi ne citaju linkove pa im je lako da daju svakojake argumente.
Biljana 77 Biljana 77 20:29 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

jeste to je limunska kiselina ali vestacka koja se proizvodi od sulfurne kiseline koja izaziva alergisjke reakcije

Koliko sam ja shvatila njanju alergijske reakcije izaziva sulfurna kiselina, a ne ono što se od nje pravi, dakle one što se od nje pravi komotno može izazivati rak.

Слажем се али ја бих некако желео да могу да уђем у продавницу и да купујем нормално све што се налази на полицама. Читати Е-ове ми је некако
Nije stvar u čitanju eova, nego u tome da se zgrozim kad vidim da neki prehrambeni artikl ima više veštačkih aditiva i sličnih čuda nego prirodnih sastojaka.
antioksidant antioksidant 20:35 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Nije stvar u čitanju eova, nego u tome da se zgrozim kad vidim da neki prehrambeni artikl ima više veštačkih aditiva i sličnih čuda nego prirodnih sastojaka.

А то је као чудно? Па производња хране је индустрија а нас сада има пар пута више него пре неколико векова, плодне земље све мање и немогуће је да сви живимо "у породици Бистрих потока". Хтели смо "цивилизацију" то нам је... (Што наравно не значи да се не треба трудити (као Њања) да "индустријалци" не претерају у тровању - само треба прихватити да "чисто и природно" више не постоји).
maca22 maca22 20:40 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Biljana 77
jeste to je limunska kiselina ali vestacka koja se proizvodi od sulfurne kiseline koja izaziva alergisjke reakcije

Koliko sam ja shvatila njanju alergijske reakcije izaziva sulfurna kiselina, a ne ono što se od nje pravi, dakle one što se od nje pravi komotno može izazivati rak.

Odakle ti ovo?


Njanja i Hemicarka, nisam ocekivala da malo kontra argumentacije vasem uverenju moze da izazove toliko besa i mrznje. Ako su "ljudi malo pogresili" to znaci da ne barate sa strucnim i odgovorno sastavljenim spiskom. Vec sa rekla-kazala- prepricala uz kaficu. Barem bi meni to bilo vazno. Pogotovo sto istinitih i relevantnih spiskova o problematici sa aditivima ima na ovome svetu - google.com daje ogroman broj hitova.

Htela sam da vas uputim na bolje izvore. Ali ako vam to smeta, samo napred, verujete sta zelite.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:46 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Htela sam da vas uputim na bolje izvore. Ali ako vam to sveta, samo napred, verujete sta zelite.

ne smeta mi, naprotiv bas bi htela da vidim te izvore. razumem se u hemiju, zavrsila sam to, tako da bring it on!
a to sto sam iskopirala bas taj spisak sa tog linka je cisto zbog toga sto je bio zgodniji za copy paste operaciju jer nisam mogla da ubacim jednu ogromnu tabelu gde sve lepo pise, a clanak iz kojeg je ta tabela ne mogu da postavim jer mi je dostupan samo preko moje biblioteke.
maca22 maca22 20:52 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Kao neko ko je zavrsio hemiju, ili bilo kakvu nauku, cudi me da ne vodis racuna o onome sto kacis. Prica o E330 je lakmus za junk.
Nisam obecala gotove linkove, vec da te uputim da potrazis sama nesto relevantnije. Pozdravljam vas i ostavljam da trijumfujete u cemu god.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:58 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

ok, bye, bye!
maca22 maca22 21:03 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

S obzirom na zelju za svadjanjem i pokazan prostakluk, a bogami i baratanje oblascu, nisi ti zavrsila "to". Bye, bye.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:08 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

ma ti neces da ides odavde! dobro onda evo ti tabela da pogledas nalaze iz nekoliko studija u vezi vestackih boja. otvori link ne budi lenja kao sto si bezobrazna.
Hemičarka Hemičarka 21:50 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Koliko sam ja shvatila njanju alergijske reakcije izaziva sulfurna kiselina, a ne ono što se od nje pravi, dakle one što se od nje pravi komotno može izazivati rak.


Da pojasnim, E330 je limunska kiselina i to jedinjenje je potpuno bezopasno i što se tiče alergija i kancera (nalazi se prirodno u gotovo svakom voću) i jedino može da bude štetna za zube ako se mnogo koristi, kao u ostalom bilo šta što je kiselo (mislim da je u količinama u kojima se koristi manje opasna od kafe i gaziranih sokova, osim ako baš ne žvaćeš limuntus). E, sad, industrijski nije praktično izolovati limunsku kiselinu iz voća ili nekog drugog izvora (ovako se radilo do Prvog svetskog rata i Italija je zahvaljujući izvozu limuna ekonomski mnogo profitirala), niti je sintetički praviti u laboratoriji. Mnogo je jednostavnije dobiti velike količine ove supstance biotehnološkim postupcima, tj. pustiti gljivice da prave limunsku kiselinu od šećera. Obično se gljivice (Asparegillus niger tj. vrsta buđi, a ranije se koristio i Penicillium) gaje u medijumu bogatom nekim jeftinim izvorom šećera (hidrolizovani kukuruzni skrob, melasa itd.). One vremenom proizvedu svojim metabolizmom limunsku kiselinu u rastvoru sa još drugih supstanci, koja se onda profiltrira od buđi i staloži dodatkom kreča. Tako nastaje kalcijumova so limunske kiseline, koja se nazad u kiselinu prevodi tretiranjem sumpornom kiselinom.

E, sad, u onom gore linku što je Njanja okačila piše da neki ljudi smatraju da se ta industrijski dobije limunska kiselina ne filtrira dobro i da uz nju ostanu buđ, sulfati (najviše kalcijum sulfat, tj. gips) i sulfiti, koji mogu da izazovu alergije kod malog broja ljudi. Po mom mišljenju, ovde nema mesta brizi, jer isti argumenti mogu da se navedu za svu hranu, lekove i sve ostalo što se nproizvodi u industriji. Izbegavati proizvode koji sadrže e330 bi bilo isto kao kada bi neko odbijao da jede po restoranima zato što neki kuvari možda ne peru ruke...
Hemičarka Hemičarka 21:59 08.07.2010

Re: Svojevremeno sam natrčala

Njanja i Hemicarka, nisam ocekivala da malo kontra argumentacije vasem uverenju moze da izazove toliko besa i mrznje.


Iju, gde nađe bes i mržnju u mom komentaru? Samo sam napisala pojašnjenje, koje sam već pisala po blogu i ranije...


Nije stvar u čitanju eova, nego u tome da se zgrozim kad vidim da neki prehrambeni artikl ima više veštačkih aditiva i sličnih čuda nego prirodnih sastojaka.


Samo da napomenem da veliki broj aditiva nisu veštački i da, samo zato što je nešto napisano skraćenicom i brojem, ne mora da znači da je loše. E, sad, boje koje se koriste jesu uglavnom veštačke i jedino služe da bi povećale prodaju proizvoda. Dakle, i one koje nisu (ili se ne za još uvek da jesu) štetne su svakako nepotrebne...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana