Društvo| Istorija| Politika| Život

Termopilski klanac

jaksa scekic RSS / 14.07.2010. u 22:47

Srbija ce 22. Jula u 19.15 znati na cemu je. Tad ce Hisassi Ovada Predsednik Medjunarodnog suda pravde dati zipovanu  verziju misljenja.
Po Tanjugu  istorijat je sledeci:
Pitanje Kosova i Metohije dospelo je pred sud u Hagu na zahtev Srbije, a posle odluke Generalne skupsstine Ujedinjenih nacija u oktobru 2008. godine.
Rasprava pred sudom u Hagu poccela je 1. decembra prossle godine, a tokom devet dana svoje missljenje o legalnosti samoproglassene nezavisnosti Kosova iznelo je 29
delegacija.

Ocenu da je proglassenje nezavisnosti Kosova u suprotnosti sa medjunarodnim pravom, pored Srbije, iznele su Kina, Rusija, SSpanija, Rumunija, Kipar, Argentina, Brazil, Vijetnam, Bolivija, Venecuela, Azerbejdzzan i Belorusija.
Suprotan stav su, uz predstavnike Kosova, imale su SAD, Velika Britanija, Francuska, Nemaccka, Holandija,Austrija, Norvesska, Danska, Finska, Bugarska, Hrvatska, Albanija, Jordan i Saudijska Arabija.
Nakon sednice 22. jula biche izdato saopsstenje za sstampu, kratak sadrzzaj savetodavnog missljenja i ccitav tekst savetodavnog missljenja, a ista dokumenta biche dostupna
i putem vebsajta Suda.


I tako ce prvo poluvreme biti gotovo. Da li ce sud smoci snage, i koliko ce biti nezavistan ostaje  da nagadjamo. Jedni govore da ce  misljenje biti okruglo pa na cose, sa Kosovo stizu glasovi neumerenog optimizma, a srpska strana porucuje - to je tek prva faza - borba se nastavlja.


Kako god da bude, odluka ce imati dalekosezne posledice. Da je  tako pokazuje i rovovska borba obe strane. Da nije, ne bi toliko SAD, Velika Britanija i Nemacka toliko zalegle. Ne bi Skupstina Evrope pozvala i one zemlje koje nisu do sada priznale Kosovo, da to ucine.


Koliko je meni poznato, a mozda i gresim, ovo je prvi put da medjunarodni sud pravde saopstava ovako vaznu odluku (bez obzira sto je misljenje) u julu. Mora da postoji neki razlog.
Pauza mesec dana, da se timovi pripreme, zalece rane, utvrdi nova strategija.

spartans300250746310247.jpg

I onda krece drugo poluvreme pred Generalnom Skupstinom UN-septembar.
Tu Srbija ide na sve ili nista. Jer mamac-poruke tipa: "Priznajte Kosovo i ucicete u EU vise ne vaze." EU je zbog grcke krize zatvorila vrata.


Na internetu stoji da je do sad svega 69 zemalja je priznalo Kosovo, od  192 clanice UN.
U cetvrtak uvece pocinje furiozni tempo diplomatije. Bice udaraca ispod pojasa, svi trikovi bice u igri. Rizicno nadmetanje, ulozi su veliki. Prvi nizak  udarac moze da bude  tiha izolacija Srbije. Ako broj poziva za posete Tadica, Jeremica , Dacica, Nikolica  pocne volsebno da se smanjuje, a vec ugovorene posete otkazuju. Na  telefonske  pozive iz Srbije slusalicu dizu nizi sluzbenici ili portiri.
Prvi signal  da je drugoj strani ipak frka, i da njihovi aduti i nisu bas toliko jaki. Dobar pokazatelj ce biti da li progresivno raste broj zemalja koje priznaju Kosovo. Clanstvo u medjunarodnim organizacijama. Sve ce se beleziti i lupati recke.


Srbija i ima i nema  jake saveznike, Rusko-Americki odnosi za sad nikad bolji, Kinezi jes da nam grade most, ali je Kosovo ipak isuvise daleko za njih. Tajvan im vise nije problem.
Generalna skupstina UN bice mozda  Termopilski  klanac. Znamo kako su prosli Persijanci, ali znamo kako su prosli i Spartanci.


Medjutim, buni me samo jedan stvar.
Postoji nesto sto ja ne znam, ali se nadam da Srbija zna.
Sta AKO, ali stvarno AKO, nekim cudom, Generalna Skupstina UN kaze:"OK, nema kriticne mase, vratite se pregovorima."


Sta ako nekom nebeskom mehanikom i mirakulumom se to i desi, sta je tad strategija Srbije. Da li je Srbija rekla nekad, jasno i glasno  i objasnila : "Hocemo pregovore, a nasa ponuda Kosovu je to i to." 
"Nikad necemo priznati Kosovo",  je dobra strategija za negativno misljenje Suda i UN. Nista drugo nam i ne ostaje, i nista lose nam se nece desiti.
Ali imamo li strategiju za nesto drugo. Da li  Srbija moze da ponudi nesto novo Kosovu sto oni vec nemaju. Ili sto rece pre neko vece Vuk Draskovic na Studio B :"Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".
To vise jedno bez drugog ne ide.



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:54 14.07.2010

Kakvo prvo poluvreme?

Sudija, koga iz milošti mnogi zovu Ujka Sem, odavno je odsvirao kraj utakmice.
vludvig vludvig 23:02 14.07.2010

Zanima me

koga će Amerikanci ubediti da u pet do dvanaest prizna Kosovo, kao što su onomad uradili s Makedonijom i Crnom Gorom. Da li su sva pacifička ostrva priznala Kosovo? To treba pogledati.
ivana23 ivana23 23:52 14.07.2010

***

Srbija ce 22. Jula u 19.15 znati na cemu je.


Međunarodni sud pravde u Hagu obavestio je juče pravni tim Srbije da će svoje mišljenje o legalnosti proglašene kosovske nezavisnosti objaviti 22. jula u 15 sati.

Savetodavno mišljenje Međunarodnog suda pravde saopštiće predsednik Hisaši Ovada, a sednica će biti emitovana, u celosti, uživo putem vebsajta MSP-a (LINK) na francuskom i engleskom.
sepeo sepeo 00:03 15.07.2010

eh...

Ili sto rece pre neko vece Vuk Draskovic na Studio B :"Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".


Da imamo pameti, pa da za sefa pregovarackog tima na tim novim pregovorima nakon presude MSP postavimo Vuka Draskovica, a ne Jeremica...
maksa83 maksa83 00:11 15.07.2010

Re: eh...

Da imamo pameti, pa da za sefa pregovarackog tima na tim novim pregovorima nakon presude MSP postavimo Vuka Draskovica, a ne Jeremica...

Siguran sam da bi ih neka čuvena epska Vukova Beseda O Nečemu na njegovom engleskom minimum zabavila.
filantrop filantrop 00:12 15.07.2010

Re: eh...

Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".

To i jeste srz problema.
sybil sybil 00:57 15.07.2010

Re: eh...

naravno, prica o kosovu se svodi na pricu o ekonomskom gubitku zbog teritorije, kao da tamo ne zive ljudi.
srpska drzava ne moze i ne zna da se nosi multietnickim pitanjima, tj. oni samo hoce da dominiraju. u bliskoj proslosti su sejali masovne grobnice svuda po okruzenju, a i danas posle svega- srbija je drzava srba i ostalih. to je teska bruka, to pravljenje razlike po nacionalnoj osnovi u ustavu. svi su pobegli od srba, sto nije ni cudo posto niko nece da zivi u ruskoj guberniji, svi beze od toga glavom bez obzira, cak i braca crnogorci.

elem srpska nacionalistocka politika koja je i dovela do gubitka teritorija je - porazena iako niko nece da prizna poraz nego pokusavaju da ozive mrtvaca. srbija nije uspela da resi multietnicka pitanja, albanci sada imaju sansu.

priznati poraz tj. biti veliki u porazu- da li postoji veca snaga. ponekad moras da napravis nekoliko koraka unazad da bi krenuo napred.
pada mi na pamet ona scena iz orvelove 1984, ona strasna scena mucenja, kada pacenik kaze- vi necete uspeti, zivot ce vas poraziti.

dzaba se trudite nacionalisti- zivot vas je porazio.
ivankagrump ivankagrump 01:51 15.07.2010

Re: eh...

Ja bih volela da igram s tobom, bilo sta, u pare.
filantrop filantrop 02:48 15.07.2010

Re: eh...

svi su pobegli od srb


bezala bi cak i sopstvena srpska deca:
pogledaj svako istrazivanje javnog mnjenja na temu mladih,
sve sto zele je da emigriraju iz srbije.
tuzno
Exitus Letalis Exitus Letalis 08:45 15.07.2010

Re: eh...

Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".

kakav utisak?
pa, samo se o tome i radi.
prazno kosovo je ok.
sve ostalo ne dolazi u obzir.

p.s. inače, taj isti vuk je u toj istoj emisiji rekao da nam je preambula
u ustavu, kamen za vratom.
beše li i on učestvovao u tom referendumu od 48 sati, kada su sa biračkih
spiskova izbačeni albanci?
filvas filvas 09:13 15.07.2010

Re: eh...

Sybil, prestanite da govorite besmislice.
sepeo sepeo 09:17 15.07.2010

Re: eh...

p.s. inače, taj isti vuk je u toj istoj emisiji rekao da nam je preambula
u ustavu, kamen za vratom.


jasno i precizno receno. ne slazes se?

beše li i on učestvovao u tom referendumu od 48 sati, kada su sa biračkih
spiskova izbačeni albanci?


ne bese. on je tada, ako me secanje dobro sluzi, rekao da dvodnevni referendum podseca na ono sa kozom i kupusom. a, svi znamo da se preko noci ubacivalo lopatama...
eric_the_viking eric_the_viking 09:17 15.07.2010

Re: eh...

е филвасе, у поређењу са неким бисерима од раније, ово није ни блага прехлада :)
filvas filvas 09:44 15.07.2010

Re: eh...

Džizas! Tek sad sam se setio ko je Sybil.
sybil sybil 10:35 15.07.2010

Re: eh...

iz vasih blogova zraci ogranicenost. tako da bih vas molila da me zaobidjete u sirokom luku. svakom svoje- vama vas nacionalizam, meni moje gadjenje prema vasem nacionalizmu, tako da smo kvit.

sta znaci ovo ko je Sybil? da li ste vi neki moderator ili administrator koji zadire u licne podatke korisnika pa ste saznali da sam Fulbrightov stipendista? Ne razumem.

Ne razumem otkuda vam potreba za vredjanjem. Na ovom blogu postoje blogeri sa potpuno drugacijim misljenjem, sve dijametralno suprotno, mislim na wukadina i mikimedica, i nema nikakvih problema, kultura dijaloga i medjusobni respekt se odrzava na visokom nivou. Cemu vredjanje?

Lijep pozdrav i ugodan dan zelim
eric_the_viking eric_the_viking 10:45 15.07.2010

Re: eh...



ово "ко је Сибил" значи: она Сибил што је написала најглупљи коментар (пси луталице и нато) од када је прасе реп заковрнуло :)
sybil sybil 10:53 15.07.2010

Re: eh...

svasta, koliko puta treba da ponovim- u central core nato drzavama (usa,uk, francuska, nemacka)nema pasa lutalica po ulicama. to sam mislila i jos jednom se izvinjavam ako je smisao onoga sto sam rekla da u svim nato drzavama nema pasa lutalica. pogresila sam, ispala sam glupa, ali ja se ne bojim da priznam gresku i glupost. stub srama, kazna, banovanje, izvolite gospodo, sve konsekvence svoje gluposti cu junacki da podnesem.

Pozdrav

Chojstvo & Junastvo
Share & Enjoy
mikimedic mikimedic 11:06 15.07.2010

Re: eh...

svasta, koliko puta treba da ponovim- u central core nato drzavama (usa,uk, francuska, nemacka)nema pasa lutalica po ulicama.


ne kapiram -- priznajem da sam zaboravio tu diskusiju. jel ih to nato istrebio ili sta? kada mi udjemo u nato krecu nato sinteri po ulicama beograda da eliminisu?
filvas filvas 11:07 15.07.2010

Re: eh...

tako da bih vas molila da me zaobidjete u sirokom luku.

Ako kulturu dijaloga izjednačavate sa očekivanjem da strpljivo slušam vaše uvrede na račun Srba, onda se uzalud nadate. Kao i mnoge druge rasiste, nemam nameru da vas obilazim i budite sigurni da ću vas potkačiti što budem bolje mogao svaki put kad naidjem na neku sličnu glupost. Idealno bi bilo da vas opomene moderator, ali pošto se to retko dešava, nemam drugog izbora nego da vas razobličavam, računajući da ipak imate malo ponosa i da ćete na kraju ipak početi da pazite šta pišete.
predatortz predatortz 11:11 15.07.2010

Re: eh...

ne kapiram -- priznajem da sam zaboravio tu diskusiju. jel ih to nato istrebio ili sta? kada mi udjemo u nato krecu nato sinteri po ulicama beograda da eliminisu?



Mali trol, ali istina:

Kada se u brčanskoj skupštini, pre par godina, vodila rasprava o opasnosti od pasa lutalica, na javnoj tribini neka sveznalica iz jedne od 'međunarodnih organizacija' je rekla kako ce se oni pobrinuti da psi budu sterilisani. Iritiran tim stavom građanin joj je odgovorio : ' gospođice, neće oni nas da jebu nego da ujedaju' !
sybil sybil 11:13 15.07.2010

Re: eh...

ne znam kako mikemedicu, ali nesto su uradili i nema pasa lutalica.
ja sam presla uzduz i popreko nemacke i francuske gradove, neke americke i uk gradove i nigde ni jedan jedini pas lutalica. verovatno je kombinacija ostrih zakona da ne smeju da ostavljaju pse na ulicama kao sto se kod nas desava pa onda jadni psi laju za kolima, i drugo verovatno imaju dobre azile u koje se ulaze.
moj drug iz bugarske mi kaze da je tamo isto kao u beogradu po pitanju pasa lutalica, oni su kao i mi humani, a ljudi se jedva krecu po ulicama.
eric_the_viking eric_the_viking 11:14 15.07.2010

Re: eh...

mikimedic
svasta, koliko puta treba da ponovim- u central core nato drzavama (usa,uk, francuska, nemacka)nema pasa lutalica po ulicama.


ne kapiram -- priznajem da sam zaboravio tu diskusiju. jel ih to nato istrebio ili sta? kada mi udjemo u nato krecu nato sinteri po ulicama beograda da eliminisu?


ево шта нато портпаролка сибил рече на некој давној дискусији око паса луталица:

glavni razlog zasto se zalazem da srbija udje u nato je zbog toga sto u nato drzavama psi lutalice - ne postoje.
mikimedic mikimedic 11:27 15.07.2010

Re: eh...

ne znam kako mikemedicu, ali nesto su uradili i nema pasa lutalica.
ja sam presla uzduz i popreko nemacke i francuske gradove, neke americke i uk gradove i nigde ni jedan jedini pas lutalica. verovatno je kombinacija ostrih zakona da ne smeju da ostavljaju pse na ulicama kao sto se kod nas desava pa onda jadni psi laju za kolima, i drugo verovatno imaju dobre azile u koje se ulaze.
moj drug iz bugarske mi kaze da je tamo isto kao u beogradu po pitanju pasa lutalica, oni su kao i mi humani, a ljudi se jedva krecu po ulicama.


ma sve ja to razumem -- samo mene zanima kakve veze sa tim ima nato?
sybil sybil 11:29 15.07.2010

Re: eh...

nikakve, osim da su nemacka, uk, usa i francuska central core nato drzave.
sybil sybil 11:29 15.07.2010

Molim sačekajte...

eric viking
procitaj gornji komentar, izvinula sam se i priznala glupost.

Share & Enjoy
eric_the_viking eric_the_viking 11:34 15.07.2010

Re: Molim sačekajte...

ма џаба ти, не могу ни сава ни дунав да те оперу
sybil sybil 11:54 15.07.2010

Re: eh...

filvas
tako da bih vas molila da me zaobidjete u sirokom luku. Ako kulturu dijaloga izjednačavate sa očekivanjem da strpljivo slušam vaše uvrede na račun Srba, onda se uzalud nadate. Kao i mnoge druge rasiste, nemam nameru da vas obilazim i budite sigurni da ću vas potkačiti što budem bolje mogao svaki put kad naidjem na neku sličnu glupost. Idealno bi bilo da vas opomene moderator, ali pošto se to retko dešava, nemam drugog izbora nego da vas razobličavam, računajući da ipak imate malo ponosa i da ćete na kraju ipak početi da pazite šta pišete.

g. Flivas,
Nisam imala nameru da vredjam Srbe. Kada sam rekla - Srbi su u bliskoj proslosti sejali masovne grobnice po okruzenju- mislila sam na:
1. Srebrenicu- genocid nad Muslimanskim stanovnistvom na osnovu presude Medjunarodnog suda
2. Prijedor - ubijanje civila koji nisu bili Srbi, i.e. moja drugarica Fatima kaze da su njenu strinu koja je bila sekretarica u keksari odveli, mucili i ubili samo zato sto je bila Muslimanka i ko zna koliko takvih primera ima, Fatima kaze da je krv tekla ulicama
3. Sarajevo u opsadi, civilno stanovnistvo pod snajperskom vatrom
4. Batajnica i ostale masovne grobnice sa lesevima Albanaca, bilo je zena i dece
Dakle, kada sam rekla - sejali masovne grobnice- mislila sam na ratne zlocine dokazane od strane Medjunarodnih sudova. Drugim recima, ja sam iznela cinjenice, ali posto se te cinjenice vama ne dopadaju, to gore po cinjenice.
Ako vi mislite da se ljubav prema svom narodu meri opravdavanjem zlocina pocinjenih u ime nacionalisticke ideologije, u velikoj ste zabludi. Ja sam ovde Casey Novak. Casey Novak je district attorney za grad New York koja je otkrila malverzacije sa lekovima i trovanje vojnika u Pentagonu, i zbog toga je neke funkcionere izvela na sud. Jedan general joj kaze- kako vas nije sramota da tako nesto radite, vi ste izdajnik i protivnik nase vojske, vi ne podrzavate nase trupe. Casey mu odgovara: "Varate se gospodine generale, ja izvodim funcionere Pentagona na sud upravo zbog toga sto volim i podrzavam moje trupe." E, vidite g. Flivase, i ja kao i Casey izvodim srpski nacionalizam i zlocine na sud upravo zbog toga sto volim svoj narod i svoje trupe.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:58 15.07.2010

Re: eh...

jasno i precizno receno. ne slazes se?

slažem totalo.
ali kad vuk kaže ...
od srpske garde ... giške, belog ... do evrope ... HM!
ne bese. on je tada, ako me secanje dobro sluzi, rekao da dvodnevni referendum podseca na ono sa kozom i kupusom. a, svi znamo da se preko noci ubacivalo lopatama..

omalčp mu se:)))

mada za svaku priliku ima žvaku...

p.s. bila sam na prijemu u poljskoj ambasadi pre nekoliko godina kada je rekao da on neće dozvoliti da u evropi postoje dve albanske države...
daklem, vuk dlaku menje ... ili prema mesečevim menama ...
libkonz libkonz 12:09 15.07.2010

Re: eh...

Sybil, prestanite da govorite besmislice.

eh, lako je to reći
sybil sybil 12:14 15.07.2010

Re: Molim sačekajte...

eric_the_viking
ма џаба ти, не могу ни сава ни дунав да те оперу

bas vala
libkonz libkonz 12:16 15.07.2010

Re: eh...

ne znam kako mikemedicu, ali nesto su uradili i nema pasa lutalica.

Možda su ih regrutovali i poslali u Irak.
libkonz libkonz 12:25 15.07.2010

Re: eh...

Drugim recima, ja sam iznela cinjenice, ali posto se te cinjenice vama ne dopadaju, to gore po cinjenice.

cbronson cbronson 13:47 15.07.2010

Re: eh...

sybil
E, vidite g. Flivase, i ja kao i Casey izvodim srpski nacionalizam i zlocine na sud upravo zbog toga sto volim svoj narod i svoje trupe.

... izbegavajte zadrzavanje na suncu i ledene napitke, zacinjenu hranu, provetravajte prostorije u kojima boravite...
mikimedic mikimedic 14:18 15.07.2010

Re: eh...

nikakve, osim da su nemacka, uk, usa i francuska central core nato drzave.


opet ne kapiram bas najbolje, nemacka, uk, usa i francuska su isto tako i central core ujedinjenih nacija (dobro mozda sem nemacke), i svetske trgovinske organizacije.

valjda su i te organizacije zasluzne za eliminaciju pasa na njihovim ulicama?

a sto se tice francuske, ona je koliko mi je poznato nesto (mnogo) kasnije postala (punopravna) clanica nato -- bilo ono hoce kaki nece kaki, bese?

kakvo je bilo stanje sa psima dok je francusko clanstvo bilo zamrznuto?

ili su ih i tada istrebljavali?

koksy koksy 14:26 15.07.2010

Re: eh...

i ja kao i Casey izvodim srpski nacionalizam i zlocine na sud upravo zbog toga sto volim svoj narod i svoje trupe.

Ma svima je jasno da si ti 1 vazan faktor.
predatortz predatortz 14:27 15.07.2010

Re: eh...

koksy
i ja kao i Casey izvodim srpski nacionalizam i zlocine na sud upravo zbog toga sto volim svoj narod i svoje trupe.

Ma svima je jasno da si ti 1 vazan faktor.


Ako ne i ključni!
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:06 15.07.2010

Re: eh...

svoje trupe.

koje trupe?
one što su sravnile vukovar?
Inner Party Inner Party 19:16 15.07.2010

Re: eh...

sepeo
... svi znamo da se preko noci ubacivalo lopatama...


To sto cete ponoviti ovu glupost hiljadu puta ne znaci da ce ona jednom postati istina.
Inner Party Inner Party 19:28 15.07.2010

Re: eh...

sybil
mislila sam na:
1. Srebrenicu- genocid nad Muslimanskim stanovnistvom na osnovu presude Medjunarodnog suda
2. Prijedor - ubijanje civila koji nisu bili Srbi, i.e. moja drugarica Fatima kaze da su njenu strinu koja je bila sekretarica u keksari odveli, mucili i ubili samo zato sto je bila Muslimanka i ko zna koliko takvih primera ima, Fatima kaze da je krv tekla ulicama
3. Sarajevo u opsadi, civilno stanovnistvo pod snajperskom vatrom
4. Batajnica i ostale masovne grobnice sa lesevima Albanaca, bilo je zena i dece
Dakle, kada sam rekla - sejali masovne grobnice- mislila sam na ratne zlocine dokazane od strane Medjunarodnih sudova. Drugim recima, ja sam iznela cinjenice, ali posto se te cinjenice vama ne dopadaju, to gore po cinjenice.


Sve sto ste naveli je sudski procesuirano, evo skoro do samog kraja. Dakle, Srbija je izrucivala i sudila, u tom procesu je prosla kroz veliku nestabilnost i izmedju ostalog je izgubila i premijera. I taj proces, iako pri kraju, jos uvek nije gotov... Ostaju samo dvojica!

E sad ostaje pitanje u cijem je interesu uvek i na svakom mestu isticati srpske zlocine koji su sudjeni, za koje skoro svi trazeni sede u zatvoru, a sa druge strane potpuno ignorisati tudje zlocine, zlocine prema srpskom narodu, koji nisu procesuirani ili se njihovo procesuiranje zavrsilo sramnim presudama... I sve kao - cistimo svoje dvoriste!

Onaj jadni Trifunovic, samo zato sto je Srbin i general JNA, je gonjen u tri EX-YU drzave i samo je u Srbiji oslobodjen optuzbi, a nije bio ni u zatvoru! A bio je valjda jedini general-pacifista na kugli zemaljskoj! Antiratno nastrojen!!!

Ganic je kriv jasno je k'o dan - eno ga sigurno ce biti oslobodjen i jos ljudi iz Srbije idu da svedoce u njegovu korist!

... ma muka mi je vise!
Inner Party Inner Party 19:38 15.07.2010

Re: eh...

sybil
naravno, prica o kosovu se svodi na pricu o ekonomskom gubitku zbog teritorije, kao da tamo ne zive ljudi.


Pa naravno! Is there any other way?!

Pravila su jasna, ne moze ljudsko pravo biti pravo da krades! A upravo to su Albanci uradili na Kosovu i Metohiji! Ako se taj princip srusi onda se rusi ceo poredak i onda sve moze...

Ma sve su to Kostunica&co onomad lepo objasnili a znamo kako su na izborima prosli, pa eto danas dolazi ono isto na neke druge... Sve dok narod valjda ne odabere LDP!
sybil sybil 00:43 16.07.2010

Re: eh...

koje trupe?
one što su sravnile vukovar?

o, boze, ne, ne znam kako da kazem- trupe koje ne ucestvuju u besmislenim ratovima. ja ne podrzavam krvavi raspad sfrj i slobodana milosevica.
sybil sybil 01:01 16.07.2010

Re: eh...

E sad ostaje pitanje u cijem je interesu uvek i na svakom mestu isticati srpske zlocine koji su sudjeni, za koje skoro svi trazeni sede u zatvoru, a sa druge strane potpuno ignorisati tudje zlocine, zlocine prema srpskom narodu, koji nisu procesuirani ili se njihovo procesuiranje zavrsilo sramnim presudama... I sve kao - cistimo svoje dvoriste!

ostaje pitanje zasto se na zlocine ostalih ne gleda isto kao ne zlocine koje su pocinili srbi. pa, ja mislim da je u pitanje sledece, pokusavam da napravim krajnje racionalnu analizu, kako nas posmatraju: unutrasnje granice SFRJ se smatraju kao medjunarodno priznate. srbija je htela da menja granice ratom i zbog toga je zapocela niz agresorskih tj. osvajackih ratova, i sve te ratove je izgubila. koga je briga za gubitnicke zrtve. gubitnike po pravilu niko ne razume i samo se oni i procesuiraju. e, sada to oni tako gledaju, ali srpska strana smatra da je to bio gradjanski, ne osvajacki rat i onda se zahteva jednak tretman svih strana.
sybil sybil 01:11 16.07.2010

Re: eh...

Pravila su jasna, ne moze ljudsko pravo biti pravo da krades! A upravo to su Albanci uradili na Kosovu i Metohiji! Ako se taj princip srusi onda se rusi ceo poredak i onda sve moze...

opet, oni na to gledaju ovako-ljudska prava su iznad suvereniteta, zato su nas bombardovali, videcemo sta ce sud na to da kaze, to je presedan u medjunarodnom pravu.
Ma sve su to Kostunica&co onomad lepo objasnili a znamo kako su na izborima prosli, pa eto danas dolazi ono isto na neke druge... Sve dok narod valjda ne odabere LDP!

sto se tice ldp, njihov maksimum je 5%. narod vidi samo iritirajucu aroganciju u njima. isto se ponasaju kao i sve stranke u srbiji, jedan lider dozivotno cak i a imaju 1% glasova i o cemu mi onda pricamo.
opcija po mojoj meri je bio ante markovic i njegova ekipa, sve ostalo su trice i kucine.
eric_the_viking eric_the_viking 05:27 16.07.2010

Re: eh...

opet, oni na to gledaju ovako-ljudska prava su iznad suvereniteta, zato su nas bombardovali


а зашто не избомбардују саудијску арабију због кршења људских права?

опет пишеш бесмилице
mikimedic mikimedic 06:56 16.07.2010

Re: eh...

to je presedan u medjunarodnom pravu.



ooo tu smo.

moj naklon draga sibil.

znaci ipak je presedan, nije jedinstven slucaj?



puna podrska.

who is next?
sybil sybil 12:07 16.07.2010

Re: eh...

eric_the_viking
opet, oni na to gledaju ovako-ljudska prava su iznad suvereniteta, zato su nas bombardovaliа зашто не избомбардују саудијску арабију због кршења људских права?опет пишеш бесмилице

aman covece das li citas sta ja pisem ili tek onako stalkujes i pravis se vazan.
dakle ja sam rekla:
oni na to gledaju ovako-ljudska prava su iznad suvereniteta, zato su nas bombardovali

dakle, govorila sam o njihovim zvanicnim objasnjenjima iliti zvanicnim argumentima za bombardovanje i za nezavisnost kosova. imas nekoliko blogova iznad vasilije virtuelni daje neke predloge kako da se napravi odbrana od optuzbi za krsenje ljudskih prava posto im je to arument protiv srbije broj 1 na sudu. e sada, sasvim je druga prica ovo sto si ti poceo: zvanicni argumenti su neodrzivi iz razloga: 1, 2, 3, slobodno nastavi.
ali ja nisam govorila o tome, nego o njihovom zvanicnom tumacenju.
eric_the_viking eric_the_viking 12:16 16.07.2010

Re: eh...

а шта ти мислиш, лажу ли они (и то масно) кад то кажу (људска права изнад суверенитета) или им верујеш?
sybil sybil 12:40 16.07.2010

Re: eh...

pa, ovako, nauka, tj. evolucija o kojoj ja znam ponesto kaze da je sebicni gen realnost, tj. da svaki covek pojedinacno i na kolektivnom planu takodje drzave polaze od sopstvenih interesa. altruizam se razvio tek kasnije kada su ljudi shvatili da ce laksde preziveti ako se udruze sa drugim ljudima. politika- to su interesi, ja nemam iluzija o zapadnim demokratijama, nije to cvetanje cveca, to su takodje interesi. u americi politiku vode multinacionalne kompanije, i svuda je tako. evo ti nedavni primer iz australije, prica mi drugarica. oni su imali prime ministra koji je obecao i poceo da sprovodi u delo super ekstra poreze za rudarsku industriju koja ima ogromne profite. ne lezi vraze. industrija potplati ljude oko njega, oni ga smene za 24 casa, i svuda u svim medijima - prva zena prime ministar, kao da je to bitno. a narod, kao narod glupav, nema nigde ni jedne jedine reci protiv, nego su svi- jao divote zena prime ministar. hocu da ti kazem- tako ti je to, dirni u interese tajkuna i leti napolje cela vlada. tako je i u srbiji, i svuda, niko tajkune ne sme da dira.
s tim svim u vezi, naravno da je bombardovanje interes, naravno da je napravljena najveca nato baza u ovom delu evrope, to je potpuno jasno svima, ni oni to ne kriju. saudijska arabija i svi njihovi saveznici- naravno da im se gleda kroz prste. e, sada, jedna mala drzava kakva je srbija ne sme da objavljuje rat nato paktu ili da se postavlja izmedju velikih sila, to je glupo, to se ne radi. male zemlje moraju da se ponasaju pametno i da vode racuna o svojim interesima. mi smo 90-ih imali na celu drzave imali ludake i manijake i to je zapad iskoriostio protiv nas. sada je jako tesko ispravljati greske tih ludaka.
ja sam govorila na jednom drugom blogu kako bi se po mom misljenju trebalo resavati kosovo kroz podelu, ali mislim da su prilike propustene i da podela nije sada moguca zato sto nato, usa et al. nece ni da cuju o tome i moze im se.
eric_the_viking eric_the_viking 12:48 16.07.2010

Re: eh...

значи, лажу да су нас бомбардовали због људских права? (ово је да/не питање, као и претходно)
predatortz predatortz 12:53 16.07.2010

Re: eh...

а шта ти мислиш, лажу ли они (и то масно) кад то кажу (људска права изнад суверенитета) или им верујеш?


Čista istina. Samo zbog ljudskih prava koja su iznad suvereniteta

Samo, nije mi jasno što pobiše one u Teksasu , na onom ranču, koji su se pozivali na svoja prava na samoopredelenje? Pa što srušiše one silne crnačke četvrti u LA, onomad kad behu one demonstracije zbog prekomerne upotrebe sile?
sybil sybil 12:56 16.07.2010

Re: eh...

ne moze da/ne, stvar je komplikovanija. ovde su bili autisticni ludaci i diktatori na vlasti 90-ih i ti ludaci su odista krsili ljudska prava. to krsenje ljudskih prava od strane tih ludaka zapad je iskoristio za sopstvene interese, sve ostalo je istorija.
predatortz predatortz 13:01 16.07.2010

Re: eh...

ne moze da/ne, stvar je komplikovanija.



Eeee, ako je komplikovanija - izvinjavam se.

Samo ti autentični diktatori, protiv kojih grlo poderah ( o cipelama da ne govorim ) su bedni amateri po količini pizdarija u svetu u odnosu na bilo kog predsednika USA.
sybil sybil 13:03 16.07.2010

Re: eh...

a, pa znamo da je pravo jaceg vazno pravilo- tako je bilo i tako ce i biti, ne postoji pravda i istina u politici.
eric_the_viking eric_the_viking 13:04 16.07.2010

Re: eh...

судећи по твом објашњењу, испада овако:

одемо у неку забит богтепитагде (у смислу да запад тамо нема интереса) и тамо можеш да кршиш људска права до миле воље, запад те неће ни пипнути јер тамо нема интереса?

eric_the_viking eric_the_viking 13:09 16.07.2010

Re: eh...

a, pa znamo da je pravo jaceg vazno pravilo- tako je bilo i tako ce i biti, ne postoji pravda i istina u politici.


па није ли то једнако тероризму?
sybil sybil 13:10 16.07.2010

Re: eh...

ne, cekaj, pomenuo si krsenje ljudskih prava u saudijskoj arabiji i - nikom nista, niko ih ne bombarduje. zasto? pa zato sto postoje interesi - nafta. jesi li gledao onaj film syriana, sta se radi u saudijskoj arabiji zbog nafte da bi se ljudi vozikali kolima po americi. moze da bude najveci degen na vlasti ako je njihov naftni interes zadovoljen.
predatortz predatortz 13:13 16.07.2010

Re: eh...

a, pa znamo da je pravo jaceg vazno pravilo- tako je bilo i tako ce i biti, ne postoji pravda i istina u politici.



Priznati nasilniku da je jači je stvar zdravog razuma. Složiti se sa njegovim delima je stvar morala. Napomenuću da je, ne tako davno, Hitler bio najjači.
sybil sybil 13:15 16.07.2010

Re: eh...

Hitler bio najjači.

to je trajalo kratko. rimsko carstvo je trajalo 5 vekova, ovo danasnje euro-americko ce da traje ko zna koliko.
kukusigameni kukusigameni 13:23 16.07.2010

Re: eh...

Priznati nasilniku da je jači je stvar zdravog razuma. Složiti se sa njegovim delima je stvar morala.


Meni to ovako izgleda.

sybil sybil 13:31 16.07.2010

Re: eh...

Meni to ovako izgleda.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 06:18 15.07.2010

Coq au vin

Generalna skupstina UN bice mozda Termopilski klanac. Znamo kako su prosli Persijanci, ali znamo kako su prosli i Spartanci.


Braćo Spartanci, moramo zaustaviti te odvratne Perzijance koji će nam u suprotnom doći i pojesti nam sve ovce, krave, kokoše pa čak i mog pijetla u vinu.

Šteta samo što se Jeremić nije dovoljno udebljao pa da bude srpski Leonida ;>


Sta AKO , ali stvarno AKO, nekim cudom, Generalna Skupstina UN kaze:"OK, nema kriticne mase, vratite se pregovorima.


Nismo mi te sreće. Ne povodom Kosova kao teritorije, to je odavno otperjalo na radost ovdašnjih mitomana, a da se nekim slučajem i vrati, zaboravili bi ga i zanemarili koliko odmah. Nego, nismo mi te sreće da ovdašnja skupina na vlasti dobije konkurenciju, pa da od konkurencijske borbe neku vjadicu vidi i narod

A i ti na Kosovu su baš nemaštoviti. Da sutra kažu, ma ok, mi smo vaši ;> mogli bi veoma brzo da budu suvlasnici u vlasti cele Srbije, a uz standardno učešće Mi Smo Uvek Uz Vlast partijica i partijaca, kroz koju godinu bi imali svu vlast ;>


...Vuk Draskovic na Studio B :"Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".


Ajde! Samo ponekad? Ma dobro, on barem ima utisak, svi ostali se prave bleasvi i mutavi tim povodom. Doduše ova vlast neće ni građanstvo iz ostatka Srbije, osim u vidu mutave i tupave amorfne mase.
Doctor Wu Doctor Wu 07:03 15.07.2010

Ne razumem...

Sta ako nekom nebeskom mehanikom i mirakulumom se to i desi, sta je tad strategija Srbije. Da li je Srbija rekla nekad ,jasno i glasno i objasnila : "Hocemo pregovore, a nasa ponuda Kosovu je to i to."

Pa i u obicnom, svakodnevnom zivotu samo budala izdeklamuje svoje ciljeve uoci pregovora. Cilj pregovora je da se stvori win-win siutacija u kojoj se nijedna strana nece osetiti ostecenom, a to moze samo ako obe strane krenu sa maksimalistickih pozicija i onda, polako, pregovaranjem dodju do kompromisnog resenja.
jinks jinks 07:05 15.07.2010

...

"Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".To vise jedno bez drugog ne ide.

A sta ako Albanci hoce Kosovo, ali nece Srbe. Da li i to ide vise jedno bez drugog.

Hoce li se i Albancima, kao izmedju ostalog i Hrvatskoj dozvoliti da izvrse gotovo potpuno etnicko ciscenje teritorije.
wukadin wukadin 07:58 15.07.2010

Tragom metafore

Metafore se traze elokventno da se kaze
Poruke su vazne, pod uticajem blaze
Dobronamernih saveta on je bio riznica
Jer je pominjo ozirisa za odmor posle biznisa
Plejersko ponasanje
, Beogradski Sindikat

Tragom metafore o Termopilima...
Pa nije prvi put da se Srbi isprece pred planovima, itbl... Mogao bih stvarno da nastavim, jer i ranije kad smo se suprotstavljali bezakonju, to je imalo globalne posledice, itt (i tako to)... A ja sam inace veoma skeptican prema pravdi i zakonitostima u medjunarodnim odnosima, no recimo da je ipak bolje ako se sukobi i rasprave resavaju po nekom redu.
Ergo, granice se menjaju pristankom obeju strana, da to jeste obicno posledica ratova. No, ako ce se menjati, menja se po okoncanju rata, potpisivanjem mirovnog sporazuma, gde naravno jedna strana prolazi gore, a druga bolje. Onda pogledajmo sta kaze famozna rezolucija 1244, pa postavimo sebi logicno pitanje sto se cekalo deset godina, ako je vec onda sve reseno... Uzgred, slicno vazi za Dejton, koji se "kreativno tumaci" ne u pravcu razlaza nego cak unitarizacije.
Dakle "mi smo vec pobedili" (sto bi rekli "pobednici" koji su najmanje za odbranu Kosmeta, a dobiju po 5,5% glasova). USA nisu uspele u planu "jedinstveni slucaj". Ako se granice menjaju to ce biti novi princip. Primenjiv i na Srpsku, ne mozemo reci apsolutno ne... Mada, i to treba imati u vidu, takvi "principi" bi se pre ili kasnije srusili kao neodrzivi. Ipak, dobro je bilo jednom se diplomatski suprotstaviti, da ne bi ta "jedinstvenost" vazila na kraju samo za Srbe, kao agresore, genocidne, itt...

E sad, metafora.
Istorija zna biti ironicna. Smatra se da se u Termopilskom klancu branila sloboda (jeste - sloboda Sparte i Helade), Evropa (tada je pojam imao drugacije znacenje), demokratija... Hm... kod ovog poslednjeg.
Ni Sparta ni Persija nisu bile demokratske. A licna sloboda, sloboda gradjanina, drugacijeg?! Imam razloga verovati da kada bi prosecnom danasnjem Evropejcu predocio stanje u Persiji i Sparti, mozda bez navodjenja ko je ko, da bi bez mnogo razmisljanja izabrao Persiju.
Naravno, moze se reci da je Sparta branila atinsku demorkatiju. Kao Staljin sto je spasao onu evro-atlansku. Ironija istorije, rekoh... Mada ni ova ni ona demokratija nisu idealne, ni blizu...
Najzad, za mene je film/strip 300 odlican prikaz borbe protiv globalizma, tada persijskog. Kserks je to najbolje objasnio:
Surovi Leonida od vas trazi da stojite uspravno. Ja od vas samo trazim da kleknete.

No cini mi se da smo mi ipak daleko od Leonide, ili od Ataturka, ili Ho Shi Mina, ili bilo koje velike licnosti istorije...
mikimedic mikimedic 08:05 15.07.2010

Odlican blog Jaksa

ovo je samo par detalja --

zipovanu verziju misljenja


zasto mislis zipovanu? siguran sam da ce na sajtu biti objavljeno u celini. veliko, po meni najvece pitanje je da li ce i koliko biti izdvojenih i pogotovo nesaglasnih misljenja, i konkretno kojih sudija (ukljucujuci i predsedavajuceg veca).


and now something completely different --
trol i to potpuni.

Angelina Jolie to shoot film on Bosnian war
Publisher: Indo-Asian News Service
Story date: 14/07/2010
Language: English

Oscar-winning actress Angelina Jolie is planning to direct her first film in the Balkans. She will also play a leading role in the movie , a love story set in the Bosnian war.

Jolie will visit Serbia in August to discuss planning of the film and scout locations, Belgrade daily Press reported.

In the film, a Muslim woman is raped by a Serb at the beginning of Bosnia's bloody 1992-1995 war. But they eventually fall in love and go together through horrors of the war in which more than 100,000 people were killed.

Serbian media magnate Zeljko Mitrovic, owner of a private television Pink Media Group and film studios on the outskirts of Serbian capital, will be involved in the project, according to Press.

Jolie is a goodwill ambassador for the UN refugee agency UNHCR. She and her husband Brad Pitt visited the Balkans in April, taking a short vacation in Montenegro and visiting refugee camps in Bosnia
noboole noboole 08:27 15.07.2010

Re: Odlican blog Jaksa

O,neee, da li je ta zena normalna!? Kakav grozomoran scenario. Love story, hahaha
noboole noboole 08:12 15.07.2010

je ne znam sto se ljudi uzbudjuju

Bilo bi najbolje da umesto Kosova, od para iz budzeta, a i od donatora koji ce dobiti zlatne naplatke, kupe jedno lepo pacificko ostrvo.
maksa83 maksa83 09:14 15.07.2010

biznis model

Ili sto rece pre neko vece Vuk Draskovic na Studio B :"Ponekad imam utisak da Srbija hoce Kosovo, ali da nece Albance".


Evo ja prvi imam problem sa Albancima koji drug i human trafficking kapiraju kao jedan udoban duty free biznis model koji ne bi trebalo menjati. (Ne pričam sad o onoj "rasprodaji ljudi u delovima" iz TC Žuta Kuća, a možemo i te teme da se dotaknemo, nego celim živim ljudima). A ta ekipa žari i pali tamošnjom politikom, što javno, što iza zavese.

Prema izveštaju Bundespolizei 90% evropskog heroina dolazi sa Kosova. Pa ti vidi.
vludvig vludvig 09:21 15.07.2010

Re: biznis model

Nije IN da to spominješ. Molim te nemoj, ovde su u igri samo ideali!
maksa83 maksa83 09:24 15.07.2010

Re: biznis model

Nije IN da to spominješ. Molim te nemoj, ovde su u igri samo ideali!

Pa o idealima i pričam.
Tim likovima je ova nit-tamo-nit-vamo-šatro-država-koju-mi-kontrolišemo situacija idealna.
filantrop filantrop 05:16 16.07.2010

Re: biznis model

Prema izveštaju Bundespolizei 90% evropskog heroina dolazi sa Kosova. Pa ti vidi.


tek sad mi nije jasno zasto se srbija toliko protivi nezavisnosti kosova.
umesto da bezi glavom bez obzira, ona...

nego, da nije kosovo imalo ovu odrednicu jos od vremena kada su njime upravljale srpske vlasti?
imam neko secanje da se o ovome pricalo jos (mnogo) pre bombrardovanja.
maksa83 maksa83 11:33 16.07.2010

Re: biznis model

tek sad mi nije jasno zasto se srbija toliko protivi nezavisnosti kosova.

Ni meni, ali to nije bitno.

nego, da nije kosovo imalo ovu odrednicu jos od vremena kada su njime upravljale srpske vlasti?

Prilično sam siguran da je to tamo vrlo star biznis, ali ovaj Bundespolizei izveštaj je od pre 2 godine otpr. Voleo bih da imam link, ali bilo je na papiru, sve sa približnim količinama, strelicama odakle heroin dolazi i kuda prolazi.
Nema zezanja sa nemačkim policajcima.

Srpske vlasti po meni nikad nisu upravljale Kosovom. Držati negde naoružane ljude u uniformi i upravljati nekim mestom uopšte nije isto. Sa istim problemom hermetične samodovoljne sredine se sada sreće i UNMIK.
loader loader 09:32 15.07.2010

Silovanje i IzolAzija Srbije

ovo je prvi put da medjunarodni sud pravde

Kad je Srbija u pitanju mnoge su se stvari desile prvi put (ili, kao "dvostruki standard", kao neprincipijelnost, kao...). Mislim na diplomatsko-pravno-vojni kontekst. Valjda ih i ne treba nabrajati. Stvari po Srbiju uglavnom neprijatne.
Prvi nizak udarac moze da bude tiha izolazija Srbije.

"... izolazija Srbije.. "
Znam da se radi o grešci u kucanju. Interesantno je da se u drugom delu reči formirao baš taj pojam - Azija.. Toliko smo poslednje dve decenije slušali o kretanju Srbije ka Aziji (istok, Irak, Rusija, nesvrstane zemlje...) umesto ka razvijenom svetu koji se (barem ovih godina je tako bilo) uglavnom nalazio ne na istoku, odnosno u Aziji, već u onom suprotnom pravcu...


Kako god bude, skoro da nema sumnje da će kosovsko pitanje tinjati veoma dugo. Ne godinama, već decenijama. Treba nam kombinacija pameti, strpljenja i - da odbranimo poneki penal.

filvas filvas 09:42 15.07.2010

Re: Silovanje i IzolAzija Srbije

Treba nam i poneka pesnica da vratimo udarac, i lakat da ga podmetnemo kad god možemo.
loader loader 11:22 15.07.2010

Re: Silovanje i IzolAzija Srbije

Treba nam i poneka pesnica da vratimo udarac, i

Te stvari smo već probali, pa je milion Srba moralo iz svoje dnevne sobe u traktore, pa u red ispred kazana sa prozirnom čorbicom od kupusa ..

predatortz predatortz 11:25 15.07.2010

Re: Silovanje i IzolAzija Srbije

filvas
Treba nam i poneka pesnica da vratimo udarac, i lakat da ga podmetnemo kad god možemo.


Nezgodan je momenat za pesničenje. Nama još sudija odbrojava, još vidimo duplo... Pametan bokser tad ne nasrće nego izbegava udarce i prikuplja snagu.
filvas filvas 13:05 15.07.2010

Re: Silovanje i IzolAzija Srbije

Sve u svoje vreme... Nisam ni mislio odmah sad. Ali kad neko baca bombe na Srbe, kad pali crkve i kuće, onda mora za to da dobije batine.
loader loader 21:42 15.07.2010

Re: Silovanje i IzolAzija Srbije

Ta priča nam je donela nesreću. Neverovatno je da to opet neko ponavlja

"Ne znaju oni šta je Srbin kad se naljuti!!" - rekoše 89-90. godine. I, šta bi?!

Nemojte, molim vas, da zamajavate više ovaj narod metodama sa kojima sigurno gubimo.

sima2000 sima2000 09:44 15.07.2010

jedva čekam dan

Kada će prestati da se priča o Kosovu. Kada bude nestalo iz medija, kao što su nestali Crna Gora, Republika Srpska, Krajina, istočna i zapadna Slavonija, severna Makedonija, Trst je naš, Skadar je naš i ostale šarene laže i varalice (vidi blog o pecanju).

Saša Radulović mesecima apeluje, vapi i do neba vrišti o tome kako nas kradu i pljačkaju, kako će generacije ispaštati za ovo što se sada radi. Njegovi tekstovi u proseku imaju 20-30 komentara - nit ko čita nit ko komentariše.

Ali zato sa druge strane, dovoljno je da se u tekstu o fudbalu ili heklanju pomene, makar i u prenesenom značenju, podela Kosova - eto ti odmah 500 komentara i par hiljada hitova.. Kao one grabljive a glupe ribe kod Aleksandra Vasovića..

EDIT:

jbt.. upravo se setih Prevlake u Boki Kotorskoj. Koliko se mastila prolilo, koliko izgubljene mentalne energije i vremena.. to je bila nepodnošljiva lavina analiza vojno-političko-geostrateških odnosa u svetu i lokalu, umni ljudi su se sporili mesecima i godinama, pola nacije nije moglo noćima da spava nego se lomila glava o tome kako će naša mornarica moći da isplovljava iz zaliva.. A za to vreme su pametni a nemoralni punili džepove..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:24 15.07.2010

Re: jedva čekam dan

Fora u tome da nacin na koji se prica o Kosovu u Srbiji nije mnogo drugaciji od onog kako se prica o fudbalu. Svih se tice a svi iz uloge posmatraca ponavljaju jedne te iste izlizane fraze. Od svega ce na kraju ostati nova prazna mantra 'Kosovo je Srbija' koja ce se uzvikivati kao navijacka parola u najneocekivanijim situacijama.

predatortz predatortz 10:26 15.07.2010

Re: jedva čekam dan

Šta znam... Ja se uvek setim one Džonijeve:

Raspolagati tuđom mukom nije mala zajebancija...
dragannalovic dragannalovic 10:03 15.07.2010

Spartanci i Trojanci

Ali imamo li strategiju za nesto drugo. Da li Srbija moze da ponudi nesto novo Kosovu sto oni vec nemaju. "

Mislim da ono najbolje što možemo da im ponudimo je da im otvorimo neki naš "Maxy" to sam siguran da nemaju, bar za sada.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:40 15.07.2010

EU

EU je zbog grcke krize zatvorila vrata.


Ovo je jedna od kvaziistina koju neprestano guraju Tadic i pojedini mediji. Prozivanjem Brisela i trazenjem da se iznova ponavlja podrska EU integracijama Balkana kod domace javnosti se zeli naci opravdanje za sporo ispunjavanje kopenhaskih kriterijuma. Nije jasno sta neki EU zvanicnik treba da kaze da bi bilo dovoljno uverljivo. Svaki put kad Blic izbaci kako se Nemacka protivi daljem prosirenju nemacki ambasador ili sl. sutradan to negira. Nedelju dana kasnije Tadic opet pocne da proziva na sta EU komisija ponovo potvrdi svoju podrsku. Sta je cilj takve retorike nego stvaranje sumnje kod javnosti da bi se opravdala sopstvena nesposobnost. Druga stvar je da se u Srbiji ne prate desavanja u EU. Tu postoji utisak da EU sama nema svojih problema i da samo jos ceka da se Balkan malo sredi i eto happy enda. Ne postoji svest da je i sama EU u stalnoj tranziciji.
jaksa scekic jaksa scekic 10:55 15.07.2010

Re: EU

Neues aus der Nachbarschaft
EU je zbog grcke krize zatvorila vrata.Ovo je jedna od kvaziistina koju neprestano guraju Tadic i pojedini mediji. Prozivanjem Brisela i trazenjem da se iznova ponavlja podrska EU integracijama Balkana kod domace javnosti se zeli naci opravdanje za sporo ispunjavanje kopenhaskih kriterijuma. Nije jasno sta neki EU zvanicnik treba da kaze da bi bilo dovoljno uverljivo. Svaki put kad Blic izbaci kako se Nemacka protivi daljem prosirenju nemacki ambasador ili sl. sutradan to negira. Nedelju dana kasnije Tadic opet pocne da proziva na sta EU komisija ponovo potvrdi svoju podrsku. Sta je cilj takve retorike nego stvaranje sumnje kod javnosti da bi se opravdala sopstvena nesposobnost. Druga stvar je da se u Srbiji ne prate desavanja u EU. Tu postoji utisak da EU sama nema svojih problema i da samo jos ceka da se Balkan malo sredi i eto happy enda. Ne postoji svest da je i sama EU u stalnoj tranziciji.



pa ne bih bas rekao

[/url][url=http://www.rferl.org/content/Is_Germany_Closing_The_Door_On_Further_EU_Enlargement__/1563457.html]
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:14 15.07.2010

Re: EU

Ovaj tekst je iz marta i u njemu se nigde ne pominje da je 'EU zbog grcke krize zatvorila vrata'. Zar posle toga EU nije odlucila da ratifikuje SAA sa CG i Srbijom? U tekstu se nagadja da li se Merkolova zalaze za promenu dinamike prosirenja ali nema reci o zatvaranju vrata. U istom tekstu se kaze i "Always have in mind a principle: the perspective for all the countries of the Western Balkans to be part of the European Union is open. Nobody has changed that policy," Solana said. "
I upravo je ovo primer gde se od nagadjanja prave gotovi zakljucci i onda ide prozivanje i stvaranje utiska kako se oni eto igraju sa nama. A zanimljiv je odabir mesta i vremena kada preCednik proziva. Ne proziva recimo kad ode u Berlin ili Brisel, nego iz Ankare, Beograda, ili mozda kad otvara nesto-sto-nam-je najvece-u-Evropi.
jaksa scekic jaksa scekic 11:31 15.07.2010

Re: EU

Neues aus der Nachbarschaft
Ovaj tekst je iz marta i u njemu se nigde ne pominje da je 'EU zbog grcke krize zatvorila vrata'. Zar posle toga EU nije odlucila da ratifikuje SAA sa CG i Srbijom? U tekstu se nagadja da li se Merkolova zalaze za promenu dinamike prosirenja ali nema reci o zatvaranju vrata. U istom tekstu se kaze i "Always have in mind a principle: the perspective for all the countries of the Western Balkans to be part of the European Union is open. Nobody has changed that policy," Solana said. "I upravo je ovo primer gde se od nagadjanja prave gotovi zakljucci i onda ide prozivanje i stvaranje utiska kako se oni eto igraju sa nama. A zanimljiv je odabir mesta i vremena kada preCednik proziva. Ne proziva recimo kad ode u Berlin ili Brisel, nego iz Ankare, Beograda, ili mozda kad otvara nesto-sto-nam-je najvece-u-Evropi.


Evo najnovijih procena

[/url][url=http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7529707.stm]


Srbija u najboljoj kombinaciji posle 2015 godine.

Evo nesto novije:

[/url][url=http://waz.euobserver.com/887/30334]

I ako hocemo bas da cepidlacimo -satro vrata nisu zatvorena- nego je ceo proces usporen i to veoma- velika razlika do bola za gradjanina Srbije. Svi ambasadori porucuju, nije, nije, a ustvari jeste.
medjutim Srbija treba da radi istim tempom, kao da usporavanja nema. ne zbog Brisela, vec zbog nas koji zivimo ovde, jer radi se o poboljsanju kvaliteta zivota, a kad cemo biti primljeno- ke videme
predatortz predatortz 11:36 15.07.2010

Re: EU

I ako hocemo bas da cepidlacimo -satro vrata nisu zatvorena- nego je ceo proces usporen i to veoma- velika razlika do bola za gradjanina Srbije. Svi ambasadori porucuju, nije, nije, a ustvari jeste.



Bojim se da će se naši odnosi sa EU rešiti na, po nas, najgori način. Stvaranjem nekakve nakazne unije čiji će finansijski ( i svaki drugi ) centar biti u Istanbulu. I da će maksimum koji će ta unija dobiti biti neka vrsta posebnih odnosa sa EU. E, ako do toga dođe... ( ono sa čvorkom)!
dragannalovic dragannalovic 12:53 15.07.2010

Re: EU

medjutim Srbija treba da radi istim tempom, kao da usporavanja nema. ne zbog Brisela, vec zbog nas koji zivimo ovde, jer radi se o poboljsanju kvaliteta zivota, a kad cemo biti primljeno- ke videme

To je i jedino ispravno gledište, jer čemu cela priča o EU ,ako ne zato da bi živeli bolje. Skloni smo da previše idealizujemo i da se zamajavamo time da sam čin ulaska u EU može da nam sve preokrene. Značaj ulaska u EU će utoliko biti manji ukoliko budemo više napredovali i ukoliko budemo uspostavili bolje uslove života. Približavanje Eu je ono što bi trebali i da sami osetimo, a i na bolje se uvek lakše privikne. Nažalost ovo što osećamo i nije previše ohrabrujuće a ovakav tempo je više nego nezadovoljavajući. Osim zakona, propisa, pravila, razne regulative i navika ,ono što je najveća prepreka je nepodnošljivo visok stepen korupcije a po tom pitanju još uvek nema ni naznaka da će nešto biti preduzeto. Što se tiče toga tu se nalazimo u začaranom krugu jer onima koji upravljaju Srbijom i koji su uostalom i glavni generatori ovakvog stanja upravo i ne odgovara da se previše približimo EU.
filvas filvas 13:19 15.07.2010

Re: EU

medjutim Srbija treba da radi istim tempom, kao da usporavanja nema. ne zbog Brisela, vec zbog nas koji zivimo ovde, jer radi se o poboljsanju kvaliteta zivota, a kad cemo biti primljeno- ke videme


Tačno. Čak uopšte ne treba ni da mislimo da li će da nas prime ili neće. Mi treba da budemo spremni na to da nas neće primiti, a pošto su ponovo (predvidivo) prekršili dogovore, bilo bi čak i bolje da sami održavamo ambivalenciju u pogledu priključivanja.

Uostalom, ja sam pridruženje vidim isključivo kao način da izmuzemo svoje neprijatelje. Ako nas i prime, treba da se ponašamo kao guja u nedrima.

U medjunarodnim odnosima treba biti sebično dvolično brutalno djubre od čoveka. Kao što je naša istorija pokazala, sve ostalo je pogubno.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:04 15.07.2010

Re: EU

Kad bi se vlada vise koncentrisala na ovo
medjutim Srbija treba da radi istim tempom, kao da usporavanja nema. ne zbog Brisela, vec zbog nas koji zivimo ovde, jer radi se o poboljsanju kvaliteta zivota, a kad cemo biti primljeno- ke videme


umesto na nagadjanje da li su ili ne vrata zatvorena i da li je citav proces usporen i tada bi bila pred velikim izazovima jer je u pitanju promena politickog, ekonomskog i drustvenog sistema. Ovako reforme idu usput, svako malo se licitira sa datumima i usput se za sopstveni neuspeh sumnjici druga strana. Nije stvar u cepidlacenju vec uopste u tematizovanju necega sto nije relevantno za Srbiju.


Uostalom, ja sam pridruženje vidim isključivo kao način da izmuzemo svoje neprijatelje. Ako nas i prime, treba da se ponašamo kao guja u nedrima.


Pa sto odmah ne ici u savez sa prijateljima, pod pretpostavkom da ih iz ovakvog gledista uopste ima.

U medjunarodnim odnosima treba biti sebično dvolično brutalno djubre od čoveka. Kao što je naša istorija pokazala, sve ostalo je pogubno.


Ovaj mit o Srbiji kojoj se o glavu obila njena miroljubivost je ocigledno neunistiv.
filvas filvas 17:03 15.07.2010

Re: EU

Prvo, uopšte nisam govorio o miroljubivosti nego o principijelnosti. U II Svetski rat smo ušli iz principa i bili potpuno uništeni. Kao rezlultat, Srbiji su oduzeti Kosovo i Makedonija, a Hrvati su dobili Istru i neke dalmatinske gradove i ostrva.

Što se tiče prijatelja, njih države nemaju, ali ti to na žalost, još nisi shvatio. Ne vidim zašto bismo smatrali zapadne sile prijateljima? Čime su one to prijateljstvo zaslužile? Molim te da to objasniš.
Bili Piton Bili Piton 17:10 15.07.2010

Re: EU

filvas


U medjunarodnim odnosima treba biti sebično dvolično brutalno djubre od čoveka. Kao što je naša istorija pokazala, sve ostalo je pogubno.


Teško. Diplomatic skills su nam uvek bile zirou.
Doctor Wu Doctor Wu 18:58 15.07.2010

Re: EU

medjutim Srbija treba da radi istim tempom, kao da usporavanja nema. ne zbog Brisela, vec zbog nas koji zivimo ovde, jer radi se o poboljsanju kvaliteta zivota, a kad cemo biti primljeno- ke videme

Bravo, Jaksa, vrlo pozitivna evolucija stavova (nekada ste clanstvo u EU smatrali vrednoscu samim po sebi).

Prema zvanicnim statistikama, u periodu od 2001. do 2010. izvoz Nemacke u Grcku je porastao 130%; izvoz Grcke u Nemacku je u istom periodu porastao samo 10%. Slicna je prica sa Spanijom, Italijom, Portugalijom, istocnom Evropom. Nemacka je uvodjenje monetarne unije i prosirenje EU iskoristila za boost svog izvoza i odrzavanje koliko-toliko niske nezaposlenosti (price o produktivnosti nemacke radne snage su najobicnija fama, u tom smislu su Nemci truba cak i za Engleze, koji su najobicnije lencuge). O tome sam vec pisao i ne bih se ponavljao.

Srbija Nemackoj nije interesantna kao trziste (suvise je mala). Ono zbog cega joj moze biti interesantna je politicki leverage koji se moze dobiti zbog sukoba Srbije sa Muslimanima u Bosni i Albancima. Podrska (politicka, finansijska) Nemacke Muslimanima i Albancima moze Nemcima otvoriti arapsko, tursko i iransko trziste, a to je njima vec interesantno. Sta je Srbima raditi u tom slucaju? Pa nista, treba graditi sto bolje odnose sa Turcima, prepoznati u uvaziti njihove interese na Balkanu i po svaku cenu izbegavati sukob sa Muslimanima. U isto vreme, treba od Srbije graditi stabilnu, pravnu drzavu i omogucavati i Nemcima ulaganja pod najpovoljnijim uslovima (dogod ne pokusavaju da nam utrape prljave tehnologije).
Inner Party Inner Party 19:01 15.07.2010

Re: EU

Neues aus der Nachbarschaft

Ovaj mit o Srbiji kojoj se o glavu obila njena miroljubivost je ocigledno neunistiv.


Da, on ima tu nezgodnu manjkavost - istinitost.

Inner Party Inner Party 19:08 15.07.2010

Re: EU

jaksa scekic
satro vrata nisu zatvorena- nego je ceo proces usporen i to veoma-


LOL

Pa budi sad pametan politicar i reci prosecnom glasacu: Obecavam, dacu sve od sebe da udjemo u EU pre 2020!Najkasnije 2025! EU nema alternativu!

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:08 15.07.2010

Re: EU

Prvo, uopšte nisam govorio o miroljubivosti nego o principijelnosti. U II Svetski rat smo ušli iz principa i bili potpuno uništeteni. Kao rezlultat, Srbiji su oduzeti Kosovo i Makedonija, a Hrvati su dobili Istru i neke dalmatinske gradove i ostrva.


Drugo, da ne trolujemo, vec izlizana tema. Istru dobila Jugoslavija a ne Hrvatska. Besmislice za Kosovo i Makedoniju ne vredi ni komentarisati.

Što se tiče prijatelja, njih države nemaju, ali ti to na žalost, još nisi shvatio. Ne vidim zašto bismo smatrali zapadne sile prijateljima? Čime su one to prjateljstvo zaslužile?

Ako postoje neprijatelji logicno je zakljuciti da postoje i prijatelji ali ocigledno gresim. Postoji nesto sto je izvan obe kategorije a zove se sposobna diplomatija i dugorocni nacionalni program ali to se sigurno ne gradi na pretpostavkama da neko ko moze sasvim lepo da zivi i bez tebe nece primetiti da ga iskoriscavas.
vludvig vludvig 21:57 15.07.2010

Re: EU

Istru dobila Jugoslavija a ne Hrvatska.


filvas filvas 11:02 16.07.2010

Re: EU

Drugo, da ne trolujemo, vec izlizana tema. Istru dobila Jugoslavija a ne Hrvatska. Besmislice za Kosovo i Makedoniju ne vredi ni komentarisati.


Ko je dobio Istru? Daj ne budi smešan, čoveče.

Ako postoje neprijatelji logicno je zakljuciti da postoje i prijatelji ali ocigledno gresim. Postoji nesto sto je izvan obe kategorije a zove se sposobna diplomatija i dugorocni nacionalni program ali to se sigurno ne gradi na pretpostavkama da neko ko moze sasvim lepo da zivi i bez tebe nece primetiti da ga iskoriscavas.


Ti očigledno vrlo malo znaš o medjunarodnim odnosima. Zašto plaćaju Grčke dugove kad mogu sasvim lepo da žive i bez njih? Jel ti palo na pamet da imaju neke strateške ciljeve?
ivana23 ivana23 12:40 16.07.2010

Re: EU

filvas
Ti očigledno vrlo malo znaš o medjunarodnim odnosima. Zašto plaćaju Grčke dugove kad mogu sasvim lepo da žive i bez njih? Jel ti palo na pamet da imaju neke strateške ciljeve?


Kao i Kina Americke... - link

Svako ima svoj interes...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana