Društvo| Ekonomija

Kreativno Zajedništvo

dragan7557 RSS / 26.07.2010. u 10:22

"Društvo bez zajedničkih dobara je kao nebo bez Sunca."

Barbara Unmussig

Vorstand der Heinrich-Böll-Stifftung.

Drugi jedan citat koji je predhodio ovome pokazuje koliko je današnje društvo privatizujući sve i svašta, a osobito ljudske živote postalo neprirodan balast za ljude i prirodu.

Et quidem naturali jure 

communia sunt omnium haec:

aer et aqua profluens et mare

et per hoc litera maris.

CODEX JUSTINIANI (535 N.E.)

Ono što se u tradiciji nazivalo res communes, a u našim vremenima nazvano, opšta, ponekad javna dobra, je prosto naprosto uzurpirano jednostarnim (može se reći ludačkim) zahvatima retadrdiranog ljudskog razuma, a za "dobro" Tržišta organizovano kao res privatae, i preko Kapitalističke države reklo bi se na kašicicu davano u vidu res publicae, a ako još nije privatizovano ili u potpunosti potisnuto iz kratkog pamćenja retardiranog ljudskog uma.

Ova dobra (res communes) su u našim vremenima postala "NIČIJA" ili res nullius,  dakle bez titulara jer je sve podložno profitu i kapitalu kao glavnim pokretačima, tzv. novog svetskog poretka u kome će uskoro i cela okolina planete zemlje čitaj cela vasiona, biti podeljena na "vlasnike" onoga što nije "ničije"(?).

Zadnji poznati primer o kojem je diskutovano na ovom blogu je Park u Beogradu, čini mi se  koji je "neko" od suludih i sveprisutnom gramzivošću opsednutih novokomponovanih "vitezova" kapitalizma,  nasilno hteo da prisvoji uz živu saradnju (korumpiranih) državnih službenika jer isti park nekim od "službenih" akata je postao res nullius i kao takav sa karakteristikom Ničiji je odmah postao meta nekog od onih koji se zalažu za privatizaciju (ima ih i na ovom blogu) svega što postoji jer se sa takozvanim ničijim, niko ne brine, pa eto tako onda "vrednost" propada (?) a društvo gubi.

Nije daleko (negde se već praktikuje) dan kad ćemo plaćati osim drumarine, porez na vazduh (može i koncesiona prava nekom privatniku) koji će se svesrdno "brinuti" o kvalitetu istog vazduha i njim upravljati kao "dobar domaćin" pošto društvo to nije u stanju jer rečeni vazduh spada u res nullius po tumačenju novokomponovanih "boraca" za svoje džepove a našu (ako se ovako nastavi) katastrofalnu sutrašnjicu. Vaš izlet u vazduh se već naplaćuje za neke destinacije i po € 200 od strane aerodroma Nikola Tesla, a za koje pare osim po kvalitetu mršavog, bolje rečeno nikakvog  (i ranije pružanog servisa) rečeni aerodrum (namerno drum) vam ne pruža apsolutno ništa, što nije i ranije pružao dok rečena Taksa nije uvedena. Priče o sigurnosti putnika ne piju vodu.

Sa morima i okeanima je stanje stvari još daleko gore, i nije daleko dan kada će uz pomoć "tehnologije" mora i okeani ostati bez ribe a umesto nje oko 2040  će plutati kvalen (na srpskom čini mi se sipe) koje nemaju prirodnog neprijatelja. Naravno da mora i okeani spadaju u ovim vremenima u res nullius nije potreban dokaz pa se kao o ničijem dobru "brinu" ribarske korporacije ili zadruge (ove zadnje postaju iznimka) koje vide samo profit, (na stvaranje profita su naterane društvenim odnosima), jer bez istog sledi Smrt u vidu stečaja, pravo jačega i prilagođavanje na (tržišnom) delu, uz prigodnu primedbu da "prirodna selekcija" ovog puta vodi u kolektivnu smrt i same ljude koji zavise od "darova mora" koji su naravno od res communes postali zahvaljujući "nevidljivoj" božanskoj ruci Tržišta, pretvoreni u res nullius, i kao takva postaju "vlasništvo" po principu "ko pre devojci, njegova i devojka." 

Jezik recimo spada u res communes, a šta se sa njim dešava vidimo od kada je nastala pomama za prisvajanjem onoga što je zajedničko ili kako interpretatori i"vitezovi" borci Svete privatizacije i "nevidljive ruke tržišta "vole" da vide NIČIJI, pa se po miloj volji može prisvojiti i postati njihovo NEOTUĐIVO DOBRO.

Nauka i Znanje, je  isto tako, zajedničko ljudsko dobro svih ljudskih bića na ovoj planeti, koja je stvarana vekovima i sve je bilo u redu dok se nisu pojavile "nevidljive" šape tržišta, kapitala i profita a pomrlim generacijam oduzeto pravo intelektualne "svojine" i prenešeno na korporativni kapital, koji naravno prema "mudrim" razmišljanjima promotera "bolje" upravlja sa ovim nekada res communes, koji je u sveopštoj zbrci pretvoren u res privatae. Uvidevši da ovo vodi u propast kako nauke (nadgradnja znanja je posledica nauke i iskustva) tako i sveukupnog ljudskog društva, 2004 doneta je u Berlinu Deklaracija (Berliner Erklärung)  o takozvanom Open Access javnom pristupu ovim dobrima i tako pokrenuta borba protiv privatizovanja Znanja i Nauke, naravno na veliku žalost i protivljenje "Vitezova" Nevidljive Ruke Tržišta, kojima je jedino stalo do punjenja njihovih džepova i porobljavanja ostatka ljudskog društva, od strane Korporativne Sreće (Pursuit of Happeness, za nekolicinu bogatih). Ova slobodno se može reći Revolucija koju su pokrenuli i nose Producenti Znanja će svakako biti nastavljena na drugim poljima ljudskog života i organizacije. Oni kojima ova Revolucija ne ide u račun su upravo isti oni koji bi da privatizacijom vekovima stvarane Kulture Zajedničkih Dobara (investitor i producent je čitavo ljudsko društvo), osvoje pozicije glavnog Faktora ljudskog društva a kako Faktori na kraju prolaze i gde završavaju, videli smo u Srbiji.

Demokratija bazirana na principu privatnog vlasništva se svodi na privatizaciju rada, sadašnjih a osobito  bivših generacija, koje svoj glas (još) nisu u stanju  da dignu protiv privatizovanja čitaj porobljavanja vrednosti koje su one same stvarale i predale svojim naslednicima (celo ljudsko društvo) obogaćeno njihovim doprinosom. Da sadašnji privatizatori nasilno otimaju tuđi rad i vreme investirano u isti, prisvajajući ono što je nasleđeno od strane društva kao celine, i predstavlja res communes, nije potrebno dokazivati. Da ovaj divljački nastup, koji se prodaje (kao magla) u "ime boljeg upravljanja privatizovanim dobrima" šteti celom čovečanstvu, takođe nije potrebno dokazivati bilo kome ko je naučio da misli i upotrebljava glavu u onom smislu u kojem je ista i namenjena.

cerski

Iz nove serije. "Creative Commons" 

P.S. jedan od najboljih primera kreativnog zajedništva (u borbi protiv nesuvisle grabeži privatne nemani) je svakako i Linux OS koji u naše vreme daje pozitivniju sliku o stanju u ljudskom društvu, i pokazije da još nismo u potpunosti podlegli sumanutosti privatnog kapitala i privatizacione obmane.

Da je svaka generacija moralno obavezna da iza sebe ostavi bolje stanje od pređašnjeg, se svakako ne odnosi na unuke, sestriće, bratance, švalerke i rođake nekog privatnika koji se u naše vreme smatraju uspešnim, već na celo društvo. Naše generacije će zahvaljujući svom nečinjenju ostaviti pustoš zahvaljujući divljaštvu, pohlepi, gramzivosti varvarizovanih pojedinaca koji u naše ime i za svoj račun upravljaju društvom.

U sledećem tekstu: neispunjen princip obeštećenja društva ili kako su pojedinci nasilno prigrabili res communes, a od obećanih obeštećenja putem "Tranzicije" (u Srbiji i drugde) nije bilo ništa. Princip u Srbiji "Sve Čiči." 



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 10:28 26.07.2010

prvi

pozdrav Cerski!
Nema te, mi se već zabrinuli. Welcome back!
dragan7557 dragan7557 10:32 26.07.2010

Re: prvi

Pozdrav i tebi, za brigu nema razloga.

cerski
sentinel26 sentinel26 10:34 26.07.2010

Domaći

"Producenti Znanja" su trenutno zauzeti apostolskom večerom.

Mudre riječi namijenjene pastvi su već sastavili, samo još da napišu kletvu neposlušnima i možemo dalje... Jači smo od sudbine... jači smo od cijelog svijeta...
dragan7557 dragan7557 10:42 26.07.2010

Re: Domaći

sentinel26
"Producenti Znanja" su trenutno zauzeti apostolskom večerom.

Mudre riječi namijenjene pastvi su već sastavili, samo još da napišu kletvu neposlušnima i možemo dalje... Jači smo od sudbine... jači smo od cijelog svijeta...

Prijatelju,

između "Producenata Znanja" i Producenata Znanja je ogromna razlika u kvalitetu robe.
"Producenti Znanja" prodaju maglu i obmane a oni drugi, Producenti Znanja su kreativni stvaraoci koji ovim aktom (Berliner Erklärung) hoće da spreče muljanje, obmane i lažurije kao i nasilnu krađu i lažno predstavljanje "Producenata Znanja,"

cerski
sentinel26 sentinel26 10:52 26.07.2010

Re: Domaći

dragan7557
sentinel26
"Producenti Znanja" su trenutno zauzeti apostolskom večerom.
Mudre riječi namijenjene pastvi su već sastavili, samo još da napišu kletvu neposlušnima i možemo dalje... Jači smo od sudbine... jači smo od cijelog svijeta...

Prijatelju,

između "Producenata Znanja" i Producenata Znanja je ogromna razlika u kvalitetu robe.
"Producenti Znanja" prodaju maglu i obmane a oni drugi, Producenti Znanja su kreativni stvaraoci koji ovim aktom (Berliner Erklärung) hoće da spreče muljanje, obmane i lažurije kao i nasilnu krađu i lažno predstavljanje "Producenata Znanja,"
cerski


Jeste, ali ovi drugi su kod nas protjerani (neki otišli sami ) ili zatučeni u glavu (primjenom raznih pomagala ).
Kada se neki koji se bio prićutao slučajno oglasi (podigne glavu ili glas ) odmah dobije palicom po glavi...
dragan7557 dragan7557 11:07 26.07.2010

Re: Domaći

sentinel26
"Producenti Znanja" su trenutno zauzeti apostolskom večerom.

Mudre riječi namijenjene pastvi su već sastavili, samo još da napišu kletvu neposlušnima i možemo dalje... Jači smo od sudbine... jači smo od cijelog svijeta...

Skoro da zaboravim kod "Producenata Znanja" država spada u res nullius, dok kod Producenata Znanja država je res communes a razlika je više nego vidljiva, jer naprosto res nullius bode oči a naročito živote i novčanike podanika.

Uz primedbu da je Justinian bio diktator po zvanju i znanju kao i njegov predhodnik Marcus Aurelius su naprosto predstavljali božanstva, kojima demokratija danšnjih božanstvenika može da zavidi na Umu i Pameti kojom su vodili svoja društva, bar po ovom pitanju razlike res communes i res publlicae. Da je u njihovo vreme res privatae bio po svom sadržaju ograničen u granicama razuma i "volje" Diktatora, (jure naturali) nije potrebno dokazivati.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:11 26.07.2010

Re: Domaći

sentinel26
dragan7557
sentinel26
"Producenti Znanja" su trenutno zauzeti apostolskom večerom.
Mudre riječi namijenjene pastvi su već sastavili, samo još da napišu kletvu neposlušnima i možemo dalje... Jači smo od sudbine... jači smo od cijelog svijeta...

Prijatelju,

između "Producenata Znanja" i Producenata Znanja je ogromna razlika u kvalitetu robe.
"Producenti Znanja" prodaju maglu i obmane a oni drugi, Producenti Znanja su kreativni stvaraoci koji ovim aktom (Berliner Erklärung) hoće da spreče muljanje, obmane i lažurije kao i nasilnu krađu i lažno predstavljanje "Producenata Znanja,"
cerski


Jeste, ali ovi drugi su kod nas protjerani (neki otišli sami ) ili zatučeni u glavu (primjenom raznih pomagala ).
Kada se neki koji se bio prićutao slučajno oglasi (podigne glavu ili glas ) odmah dobije palicom po glavi...

Ovi drugi su prisutni i te kako ali pod nazivom nezavisni intelektualci, a njih je nemoguće oterati.

cerski
sentinel26 sentinel26 17:14 26.07.2010

Re: Domaći

dragan7557

Ovi drugi su prisutni i te kako ali pod nazivom nezavisni intelektualci, a njih je nemoguće oterati.
cerski

Nijesam baš siguran u to.
Jasno mi je da su oni zauzeli njihovo mjesto ali to nije i dovoljno da se tako predstavljaju osim ako su deo moćne vlasti.

Da ih nije moguće otjerati bez U.M. to je već vidjeno.
miloradkakmar miloradkakmar 11:43 26.07.2010

Vazdušarina

Nije daleko (negde se već praktikuje) dan kad ćemo plaćati osim drumarine, porez na vazduh

Primenjuje se, kako mi je poznato, kao naknada za korišćenje građevinskog zemljišta.
Čini se sve štose naplate ode u vazduh!?
dragan7557 dragan7557 11:58 26.07.2010

Re: Vazdušarina

miloradkakmar
Nije daleko (negde se već praktikuje) dan kad ćemo plaćati osim drumarine, porez na vazduh

Primenjuje se, kako mi je poznato, kao naknada za korišćenje građevinskog zemljišta.
Čini se sve štose naplate ode u vazduh!?

Nažalost u pravu si.

Jednom u bliskom vremenu nadam se, će ovoj sumanutosti biti kraj, ali ne zauvek.

Sistem koji prisvaja (nasilno otimanje) prirodna ljudska prava a ne ispunjava nikakve obaveze prema društvu, nikada nije bio dugovečan.

Kad tad dođe neki Solon i silom uz upotrebu drakonskih mera, zavede red.

cerski
dragan7557 dragan7557 14:19 26.07.2010

Re: objašnjenje

Tekst blogera nsarskog je brisan zbog podsmešljivog sadžaja i trolovanja teme.

cerski
dragan7557 dragan7557 15:46 26.07.2010

Re: objašnjenje

Post blogera ime korisničko je brisan zbog trolovanja teme.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:03 26.07.2010

Re: objašnjenje

Braćela cerski, vidim da si i ti napravio Veliko Spremanje na svom blogu, a kako sam ja protivnik Velikih Spremanja u kome bilo ko strada - protivnici, neistomišljenici, njihove knjige, proglasi i komentari u znak protesta sam ću izbrisati svoj komentar malo niže postavljen.
nsarski nsarski 16:47 26.07.2010

Re: objašnjenje

Tekst blogera nsarskog je brisan zbog podsmešljivog sadžaja i trolovanja teme.

Hvala.
Ne razumem samo kako pominjanje socijalno-ekonomskog koncepta The Tragedy of Commons moze da bude trolovanje ove teme. Moze li objasnjenje?
dragan7557 dragan7557 16:50 26.07.2010

Re: objašnjenje

Vojislav Stojković
Braćela cerski, vidim da si i ti napravio Veliko Spremanje na svom blogu, a kako sam ja protivnik Velikih Spremanja u kome bilo ko strada - protivnici, neistomišljenici, njihove knjige, proglasi i komentari u znak protesta sam ću izbrisati svoj komentar malo niže postavljen.

Vojislav Stojković
Ovim izjavljujem pod punom materijalnm, moralnom i krivičnom odgovornošću da sam ja sam izbrisao svoj komentar u znak protesta što je autor bloga brisao komentare nsarskog i imekorisničko.


Protest ne uvažavam, jer je trolovanje u sukobu sa pravilima bloga, te je i sam protest, makar uz materijalnu i ostale odgovornosti u sukobu sa pravilima bloga.

A ti braćela možeš i dalje da protesvuješ to meni ne smeta.

cerski

dragan7557 dragan7557 16:59 26.07.2010

Re: objašnjenje

nsarski
Tekst blogera nsarskog je brisan zbog podsmešljivog sadžaja i trolovanja teme.

Hvala.
Ne razumem samo kako pominjanje socijalno-ekonomskog koncepta The Tragedy of Commons moze da bude trolovanje ove teme. Moze li objasnjenje?

Naravno da može,

The Tragedy of Commons nije uslovilo brisanje već drugi deo teksta u kome su podsmešljivo spomenuti drugi blogeri istomišljenici a i van teme spominjanje imena Samson, namerno ga zamenjujući za ime Reformatora Solona.

cerski

p.s. u mom svetu ljudi imaju pravo da zahtevaju objašnjenje, bez stidljivog pitanja, može li objašnjenje.
nsarski nsarski 17:27 26.07.2010

Re: objašnjenje

u mom svetu ljudi imaju pravo da zahtevaju objašnjenje

A mogu li da imaju sopstveni stil u svom zahtevu za objasnjenje? Moj stil je takav kakav je - nadam se da nije uvredljiv.
dragan7557 dragan7557 17:42 26.07.2010

Re: objašnjenje


A mogu li da imaju sopstveni stil u svom zahtevu za objasnjenje?

Svakako da mogu uz poštovanje određenih pravila dobrog ponašanja.
Moj stil je takav kakav je - nadam se da nije uvredljiv.

Koliko mi je poznato, ako se neko uvredljivo izražava o nekom ili nekima dužnost moderacije i ili autora bloga je da procene uvredljivost i po tome zauzmu stav, odnosno adekvatno reaguju. U ovom slučaju je u pitanju moja slobodna ocena o spomenutoj uvredljivosti rezultirala brisanjem teksta.

Nadam se da je ovo objašnjenje dovoljno. Dalja polemika po ovom pitanju ako još postoje nejasnoće može se obaviti privatnim porukama.

cerski
buba_truba buba_truba 17:44 26.07.2010

Re: objašnjenje

nsarski
A mogu li da imaju sopstveni stil u svom zahtevu za objasnjenje? Moj stil je takav kakav je - nadam se da nije uvredljiv.

Opet troluje ovaj nsarski. Ja bi i ovo brisala!
nsarski nsarski 17:56 26.07.2010

Re: objašnjenje

Ja bi i ovo brisala!

Ja bih preporucio pomno citanje drame "Smrt predsednika kucnog saveta", sjajnog hrvatskog dramaturga Ive Bresana. A sve u vezi sa Velikim Ciscenjem velikom Metlom.
dragan7557 dragan7557 18:49 26.07.2010

Re: objašnjenje

nsarski
Ja bi i ovo brisala!

Ja bih preporucio pomno citanje drame "Smrt predsednika kucnog saveta", sjajnog hrvatskog dramaturga Ive Bresana. A sve u vezi sa Velikim Ciscenjem velikom Metlom.

U vezi sa temom uz svo poštovanje navedenog dramaturga, korisnije je pomno čitanje:

"Governing the Commons"
ili
"Linking the Formal and Informal Economy:
Concepts and Policies"

autorke
Elinor Ostrom
Nobel 2009


cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:10 26.07.2010

Veliko Spremanje

Ovim izjavljujem pod punom materijalnm, moralnom i krivičnom odgovornošću da sam ja sam izbrisao svoj komentar u znak protesta što je autor bloga brisao komentare nsarskog i imekorisničko.

dragan7557 dragan7557 14:36 26.07.2010

Re: Veliko Spremanje

Pravo da ti kažem, braćela cerski, meni je već pun Q tih Velikih Spremanja.

Pa braćela Vojislave velika spremanja ako se ne urade dobro onda za sobom povlače lanac događaja koji ispostavljaju nove zahteve. Ljudsko društvo nikada nije bilo statično, pa nije ni sada.

Inače u jednom od mojih odgovora je spomenut pojam jure naturali koje izričito zabranjuje ubistvo i krađu. Ima ga kod Hamurabija preko Sv. Pavla, na ovamo

Dalje ako se kuća redovno održava Velika Spremanja su skoro nepotrebna.

cerski
sentinel26 sentinel26 17:07 26.07.2010

Organizovano atakovanje

Vojislav Stojković
Ovim izjavljujem pod punom materijalnm, moralnom i krivičnom odgovornošću da sam ja sam izbrisao svoj komentar u znak protesta što je autor bloga brisao komentare nsarskog i imekorisničko.

Meni je žao, a za Dragana me baš briga, neka plače malo...

Ja sam već iskopirao vaš tekst, sa željom da spremim repliku, no pošto znam da ste vi do sada bili veoma "dosljedni" u tom vašem stavu, tj. nijeste imali dvojake kriterijume, moram da pitam za dozvolu u vezi replike, prvo vas a poslije i Dragana..

Dok ne stignu dozvole i dok se ne vidi ko je sve još planiran za učešće u spremljenoj "akciji" evo par stihova :

Dva junaka danas snila
Draganu bi blog sredila
Propadoše njine želje
Da l’ na žalost il’ veselje
Drukčije se kolo kreće
Te ne biše takve sreće.

Dragane, ko ti je kriv što nijesi znao čije tekstove ne smiješ da diraš i ko sve može da troluje a ko ne može.

Jedan veliko-moćni bloger je meni na tudjem blogu poželio smrt a domaćin nije smeo da obriše njegov tekst. To navodim da znaš koliko je visoka skala moći i privilegija.


dragan7557 dragan7557 17:16 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

To navodim da znaš koliko je visoka skala moći i privilegija.

Koliko je visoka skala moći i privilegija je meni izuzetno dobro poznato jer sam na vrhu te skale proveo ceo pređašnji život. Ni moć ni privilegije koje sam imao a i danas imam nikada i zbilja nikada nisam imao ni volje ni želje da koristim. Dvojica mojih prijatelja suksesivno šefovi dve vlade su me ovome naučili kao mladog čoveka, a tih pravila se još uvek držim.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:41 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

sentinel26



Sent, slobodno komentariši, kada si već kopirao taj moj samoizbrisani tekst. Ja, naravno, nemam ništa protiv.
A, što se tiče ostalog dela tvog komentara, mogu samo da kažem da na blogu b92 nisam nikada bio deo bilo kakve "akcije", niti član bilo kakve "ekipe" ili "tima".
Naime, ja sam vuk samotnjak.



Inače, sa braćelom cerskim, kumom vladimirom petrovićem, a da ne spominjem biljanu srbljanović & co. nisam se ni ranije slagao oko brisanja i banovanja. Po meni, tu se gubi suština bloga.
dragan7557 dragan7557 18:09 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

Vojislav Stojković
sentinel26



Sent, slobodno komentariši, kada si već kopirao taj moj samoizbrisani tekst. Ja, naravno, nemam ništa protiv.
A, što se tiče ostalog dela tvog komentara, mogu samo da kažem da na blogu b92 nisam nikada bio deo bilo kakve "akcije", niti član bilo kakve "ekipe" ili "tima".
Naime, ja sam vuk samotnjak.



Inače, sa braćelom cerskim, kumom vladimirom petrovićem, a da ne spominjem biljanu srbljanović & co. nisam se ni ranije slagao oko brisanja i banovanja. Po meni, tu se gubi suština bloga.


Pogledaj pp

cerski
ime_korisnicko ime_korisnicko 20:04 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

sentinel26

Dok ne stignu dozvole i dok se ne vidi ko je sve još planiran za učešće u spremljenoj "akciji" evo par stihova :

Dva junaka danas snila
Draganu bi blog sredila
Propadoše njine želje
Da l’ na žalost il’ veselje
Drukčije se kolo kreće
Te ne biše takve sreće.

Dragane, ko ti je kriv što nijesi znao čije tekstove ne smiješ da diraš i ko sve može da troluje a ko ne može.




Postujem pravo blogera ovdasnjih dragana7557 i cerskog da svoje tekstove uredjuju po sopstvenim kriterijumima, cak ih i razumem - nije im lako, ali iskljucivo sentinelu tolerisem pravo na bezocno falsifikovanje cinjenica bez replike, jer je, najuproscenije receno, krivotvorenje deo njegovog pravednickog bica, a i ko bi se normalan kacio sa poetskom gromadom, autorom antologijskih stihova poput ovde citiranih.
(a, da se ne foliramo, prija mi, iako do danas nisam imao pojma, i to sto sam toliko mocan - zna valjda sentinel, bar on ima pouzdane izvore informacija)

Replika, dakle:
U komentaru koji je obrisan zamolio sam autore da me, parafraziram, upute sta je tema bloga, jer volim da komentarisem a ne bih zeleo da iskusim sudbinu ozloglasenog nasilnika nsarskog, i kaznu koju je ovaj, zbog svog konstantnog trolovanja naukom, sigurno zasluzio.
Zelja da se pridrzavam zahteva domacina i ne trolujem okarakterisana je kao trol, rekoh vec da razumem i zbog cega - lako je ne koristiti "privilegije zivota na vrhu skale moci, i u drustvu predsednika vlada kao mentora", ali, ajde, odupri se ti iskusenju da vitlas gumicom na Blogu, tu da te vidim, brajko moj...
sentinel26 sentinel26 21:19 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

ime_korisnicko
sentinel26

Dok ne stignu dozvole i dok se ne vidi ko je sve još planiran za učešće u spremljenoj "akciji" evo par stihova :

Dva junaka danas snila
Draganu bi blog sredila
Propadoše njine želje
Da l’ na žalost il’ veselje
Drukčije se kolo kreće
Te ne biše takve sreće.

Dragane, ko ti je kriv što nijesi znao čije tekstove ne smiješ da diraš i ko sve može da troluje a ko ne može.

Postujem pravo blogera ovdasnjih dragana7557 i cerskog da svoje tekstove uredjuju po sopstvenim kriterijumima, cak ih i razumem - nije im lako, ali iskljucivo sentinelu tolerisem pravo na bezocno falsifikovanje cinjenica bez replike, jer je, najuproscenije receno, krivotvorenje deo njegovog pravednickog bica, a i ko bi se normalan kacio sa poetskom gromadom, autorom antologijskih stihova poput ovde citiranih.
(a, da se ne foliramo, prija mi, iako do danas nisam imao pojma, i to sto sam toliko mocan - zna valjda sentinel, bar on ima pouzdane izvore informacija)

Ja poštujem svačiju pa i tvoju želju da se nadje u nekoj (nečijoj ) pjesmi ali na tvoju veliku žalost (a moju radost ) ta pjesma i tekst se ne odnose na tebe i (objavljivana ) starija je od tvojeg registrovanja na ovom blogu...

Tako da to tvoje zlobno prepoznavanje radi manifestovanja tvojeg odnosa prema meni lično možeš da baciš u korpu ili upotrebiš za nešto drugo...

Ako stvarno toliko poštuješ Dragana, dužan si da citiraš šta sam ja to "krivotvorio" u gornjem tekstu..?
U prorivnom ta tvoja izjava predstavlja zlonamjerni trol..


ime_korisnicko ime_korisnicko 21:24 26.07.2010

Re: Organizovano atakovanje

sentinel26



O cemu ti, uopste, pricas? Trolujes?
maksa83 maksa83 15:13 26.07.2010

Linux

P.S. jedan od najboljih primera kreativnog zajedništva (u borbi protiv nesuvisle grabeži privatne nemani) je svakako i Linux OS koji u naše vreme daje pozitivniju sliku o stanju u ljudskom društvu, i pokazije da još nismo u potpunosti podlegli sumanutosti privatnog kapitala i privatizacione obmane.


Ovo nije baš tačno. Prema prošlogodišnjim podacima otpr. pola tzv. "Linux doprinosa" dolazi iz "sitnih porodičnih manufatura" kao što su Intel, IBM, Oracle, Novell i sl. koji imaju jak poslovni interes da ga prave pošto sopstvene biznis modele zasnivaju oko Linuxa (ili prodaja hardvera, dodatnog softvera, usluga, itd.)

dragan7557 dragan7557 15:41 26.07.2010

Re: Linux

maksa83
P.S. jedan od najboljih primera kreativnog zajedništva (u borbi protiv nesuvisle grabeži privatne nemani) je svakako i Linux OS koji u naše vreme daje pozitivniju sliku o stanju u ljudskom društvu, i pokazije da još nismo u potpunosti podlegli sumanutosti privatnog kapitala i privatizacione obmane.


Ovo nije baš tačno. Prema prošlogodišnjim podacima otpr. pola tzv. "Linux doprinosa" dolazi iz "sitnih porodičnih manufatura" kao što su Intel, IBM, Oracle, Novell i sl. koji imaju jak poslovni interes da ga prave pošto sopstvene biznis modele zasnivaju oko Linuxa (ili prodaja hardvera, dodatnog softvera, usluga, itd.)


Za razliku od tzv. Katedralnog tipa,(spomenutih) organizacija, Linux-a je baziran na organizacionom modelu Bazara, gde su svi učesnici ravnopravni i bez hijerarhijskog principa koje je osoben tzv. Katedralnom modelu.Htele to ili ne spomenute organizacije radi svog položaja na tržištu moraju da se priklone (kada je učešće u razvoju Linux-a u pitanju), modelu Bazara.



cerski
Time Bandit Time Bandit 17:02 26.07.2010

Re: Linux

Ovo nije baš tačno.


ovo liči na cinculiranje i ne pobija naveden primer

, evidentno je da veliki hoće i na tome da zarade jer to trči na njiohovoj tehnološkoj podlozi...
dragan7557 dragan7557 17:09 26.07.2010

Re: Linux

Time Bandit
Ovo nije baš tačno.


ovo liči na cinculiranje i ne pobija naveden primer

, evidentno je da veliki hoće i na tome da zarade jer to trči na njiohovoj tehnološkoj podlozi...

Upravo tako.

cerski
antioksidant antioksidant 21:53 26.07.2010

Re: Linux

maksa83
P.S. jedan od najboljih primera kreativnog zajedništva (u borbi protiv nesuvisle grabeži privatne nemani) je svakako i Linux OS koji u naše vreme daje pozitivniju sliku o stanju u ljudskom društvu, i pokazije da još nismo u potpunosti podlegli sumanutosti privatnog kapitala i privatizacione obmane.


Ovo nije baš tačno. Prema prošlogodišnjim podacima otpr. pola tzv. "Linux doprinosa" dolazi iz "sitnih porodičnih manufatura" kao što su Intel, IBM, Oracle, Novell i sl. koji imaju jak poslovni interes da ga prave pošto sopstvene biznis modele zasnivaju oko Linuxa (ili prodaja hardvera, dodatnog softvera, usluga, itd.)

ja bih radije ovo gledao kao dokaz uspesnosti "linux" modela

(kako bih tek voleo linux da ga koristim?)
maksa83 maksa83 00:03 27.07.2010

Re: Linux

ovo liči na cinculiranje i ne pobija naveden primer

Možeš to zvati cinculiranje, ali to je moja reakcija na:

pokazije da još nismo u potpunosti podlegli sumanutosti privatnog kapitala i privatizacione obmane


i vrlo vrlo čest misconception da Linux prave neki usamljeni nerdovi po podrumima. To uopšte nije tako. Tako jeste počelo, ali je pravi zamah dobilo kada su se priključili ozbiljni igrači.
Time Bandit Time Bandit 01:58 27.07.2010

Re: Linux

ja bih radije ovo gledao kao dokaz uspesnosti "linux" modela


i pucanj u prazno je ipak pucanj...

u kontekstu navedenog primera jasno je da se radi o proizvodu iz različite kategorije, dalje, o proizvodu koji besplatno zamenjuje druge proizvode koji su zaradili milijarde dolara svojim vlasnicima a stvorili tehnološko informativnu zavisnot kod korisnika...

izgleda da je ta činjenica bila intencija autora koji je koristio ovaj vrlo dobar primer u osnovnom tekstu

i vrlo vrlo čest misconception da Linux prave neki usamljeni nerdovi po podrumima. To uopšte nije tako. Tako jeste počelo, ali je pravi zamah dobilo kada su se priključili ozbiljni igrači.


naravno da stvar sa Linux-om ima svoju istoriju i dinamiku, kao i slični proizvodi koji su se pojavili sledeći takav pristup

ozbiljne igrače zanimaju ozbiljne pare, tako da je i njihov algoritam sve komplikovaniji i nastoji da zahvati i na mestima koja se čine manje dostupna ili neprofitabilna

zbog svega toga i reč cinculiranje jer svakako znaš sve to bolje od običnih korisnika, a ipak navodiš procentualan doprinos korporativnih autora (kojima niko ne može da zabrani isti) koji u suštini ne negira korišćenje ovog primera
dr.wagner dr.wagner 15:19 26.07.2010

Zimski dvorac i mi .....

....dan

-Iako bih ja (kao i većina ovdje) po mjerilima iz 45-e bio "sitni kulak" ....
..., nekako mi je ideja revolucije sve simpatičnija ...

-Kažite samo , kada i gdje ....
.... i evo mene ....

Wagner
dragan7557 dragan7557 15:29 26.07.2010

Re: Zimski dvorac i mi .....


-Iako bih ja (kao i većina ovdje) po mjerilima iz 45-e bio "sitni kulak" ....

Revolucija znači obrt (preokret) i svakako nije uvek vezana prolivanje ljudske krvi, kao što sam već odgovorio Vojislavu. Najveći broj pravih civilizovanih Revolucija se dešava na miran način i bez prolivanja krvi.

cerski
dr.wagner dr.wagner 15:44 26.07.2010

Re: Zimski dvorac i mi .....

Pozdrav gospodine D

dragan7557
Najveći broj pravih civilizovanih Revolucija se dešava na miran način i bez prolivanja krvi.cerski


-Ma slažem se .... ,ali to traje 100-200 godina ....

....dok svijest dođe na neku razinu , dok ovo ... dok ono ....
.... ne znam za vas , ali ja nemam toliko vremena ....

-Idemo mi to preko noći ... (na naš stari način )


Wagner
dragan7557 dragan7557 15:48 26.07.2010

Re: Zimski dvorac i mi .....

dr.wagner
Pozdrav gospodine D

dragan7557
Najveći broj pravih civilizovanih Revolucija se dešava na miran način i bez prolivanja krvi.cerski


-Ma slažem se .... ,ali to traje 100-200 godina ....

....dok svijest dođe na neku razinu , dok ovo ... dok ono ....
.... ne znam za vas , ali ja nemam toliko vremena ....

-Idemo mi to preko noći ... (na naš stari način )


Wagner


Na ovom svetu sve je moguće a ništa nije isključeno.

cerski
Ribozom Ribozom 19:58 26.07.2010

Re: Zimski dvorac i mi .....

Nije daleko (negde se već praktikuje) dan kad ćemo plaćati osim drumarine, porez na vazduh

Ovo za malo u Kopenhagenu

Priče o sigurnosti putnika ne piju vodu.


Sa morima i okeanima je stanje stvari još daleko gore, i nije daleko dan kada će uz pomoć "tehnologije" mora i okeani ostati bez ribe a umesto nje oko 2040 će plutati kvalen (na srpskom čini mi se sipe) koje nemaju prirodnog neprijatelja.


S ovim se ne slazem, zato sto mislim da do tada ljudi nece imati dovoljno goriva za pokretanje brodova.
Mogucija je varijanta da se mora zagade 'ubrzanim zatvaranjem nuklearnih elektrana'.

Jezik recimo spada u res communes, a šta se sa njim dešava vidimo od kada je nastala pomama za prisvajanjem onoga što je zajedničko ili kako interpretatori i"vitezovi" borci Svete privatizacije i "nevidljive ruke tržišta "vole" da vide NIČIJI, pa se po miloj volji može prisvojiti i postati njihovo NEOTUĐIVO DOBRO.


Hehehe. Pre neki dan cujem jednu Cehinju kako pita: da li ste culi za cesko pice 'Sljivovica'.


Nauka i Znanje, je isto tako, zajedničko ljudsko dobro svih ljudskih bića na ovoj planeti, koja je stvarana vekovima i sve je bilo u redu dok se nisu pojavile "nevidljive" šape tržišta, kapitala i profita a pomrlim generacijam oduzeto pravo intelektualne "svojine" i prenešeno na korporativni kapital, koji naravno prema "mudrim" razmišljanjima promotera "bolje" upravlja sa ovim nekada res communes, koji je u sveopštoj zbrci pretvoren u res privatae. Uvidevši da ovo vodi u propast kako nauke (nadgradnja znanja je posledica nauke i iskustva) tako i sveukupnog ljudskog društva, 2004 doneta je u Berlinu Deklaracija (Berliner Erklärung) o takozvanom Open Access javnom pristupu ovim dobrima i tako pokrenuta borba protiv privatizovanja Znanja i Nauke


Lepo receno. Moze neki link Berlinske deklaracije (za nas sa jeftinijim kartama)

Demokratija bazirana na principu privatnog vlasništva se svodi na privatizaciju rada, sadašnjih a osobito bivših generacija, koje svoj glas (još) nisu u stanju da dignu protiv privatizovanja čitaj porobljavanja vrednosti koje su one same stvarale i predale svojim naslednicima (celo ljudsko društvo) obogaćeno njihovim doprinosom. Da sadašnji privatizatori nasilno otimaju tuđi rad i vreme investirano u isti, prisvajajući ono što je nasleđeno od strane društva kao celine, i predstavlja res communes, nije potrebno dokazivati. Da ovaj divljački nastup, koji se prodaje (kao magla) u "ime boljeg upravljanja privatizovanim dobrima" šteti celom čovečanstvu, takođe nije potrebno dokazivati bilo kome ko je naučio da misli i upotrebljava glavu u onom smislu u kojem je ista i namenjena.


Ovo za Srbiju pod velikim znakom pitanja. Da se nismo 'privatizovali' bog zna sta bi bilo od nas. Taman uvedosmo kapitalizam a sad da ga rusimo.

p.s. neko (oljacat) rece da ti i nsarski mislite isto, a pisete drugacije.

seceranac seceranac 06:39 27.07.2010

finansijski birokratizam

ja bih ovde ponudio drugaciji ugao gledanja na ovu temu"

Ovde se pominje dilema zajednicka-privatna imovina a ja moram da pomenem da postoji jedna druga dilema.

Ova dobra (res communes) su u našim vremenima postala "NIČIJA" ili res nullius,  dakle bez titulara jer je sve podložno profitu i kapitalu kao glavnim pokretačima, tzv. novog svetskog poretka u kome će uskoro i cela okolina planete zemlje čitaj cela vasiona, biti podeljena na "vlasnike" onoga što nije "ničije"(?).



Da pomenem da u danasnjem vremenu titular odnosno vlasnik veceg dela imovine, tj kapitala, u vidu korporacija, velikih kompanija drugih vrsta i oblika nema skoro nikakvu kontrolu (mogucnost upravljanja) nad tom imovinom. Naime akcionari su rastom kompanija postali toliko usitnjeni da svojim imovinskim ucescem skoro da vise nemaju nikakvog uticaja na upravljanje koje je potpuno uzurpirano od strane bordova direktora, upravnika, najvisih menadzera CEO-ova i ostalih glavesina tj. birokratije. Broj odluka koji se iznosi pred akcionare se dramaticno smanjuje iz godine u godinu a predlozi menadzmenta postaju usvajani u procentu koji je neverovatan (negde sam procitao podatak da u kompanijama cija vrednost prelazi milijardu dolara, vise od 98% "recomended" predloga od strane menadzmenta biva usvojeno uz "izlaznost" akcionara koja je iz godine u godinu manja.

Po nekom klasicnom shvatanju "vlasnistvo" podrazumeva pravo vlasnika da upravlja imovinom i pravo vlasnika da proda tj "otudji" imovinu uz proizvoljnu cenu koju moze da dobije na trzistu. Izgleda da je od ova dva dela vlasnistva danasnjim titularimo ostalo samo ovo drugo "da otudje" tj prodaju imovinu. To je inace postao i najcesci odgovor koji mali akcionari dobijaju od menadzmenta ukoliko se zale na poslovne poteze ili traze objasnjenja za neke odluke: Ako ti se ne dopada kako radimo prodaj akcije pa kupi neke druge!

Posto je "obicna raja", kroz prisilne i "dobrovoljne" penzione fondove postala veliki ucesnik u vlasnistvu bez i formalnog prava upravljanja tako je neprimetno i polako klasican kapitalizam popustio pred naletom nove drustvene klase "finansijske birokratije" koja upravlja tudjom imovinom, koristeci tu imovinu za sopstvene potrebe i bogacenje (isplacivanje ogromnih plata i bonusa, ostvarivanja profita u fondovima koji menadzuju fondove, uzivanja u potrosnji na racun kompanije ...). Vlasnici - akcionari su u najvecem procentu kompanija vec ostali bez dividendi (dividende su postale retke kao noge kod zmija ai tamo gde su ostale dovedene su na zanemarljive procente). Ta financijka birokratija bez velikih problema, odgovornosti i bez mogucnosti vlasnika da to spreci sve cesce dovode kompanije do bankrota pri cemu sebi obezbedjujuci ogrome plate i odstete ostavljajuci vlasnike bez icega.

Tako smo dosli u situaciju da iako nesto ima vlasnika titulara u stvari niko ne vodi racuna o tome necemu.

I kao sto je u samoupravljanju "vlasnicima" bio uskracen deo vlasnickih prava (pravo na otudjivanje), tako je vecini danasnjih "vlasnika" - akcionara uskracen drugi deo vlasnickih prava (pravo na upravljanje sopstvenom imovinom)

Finansijka birokratija je shvatila da nema nikakve svrhe u posedovanju imovine dok god oni mogu uzivati sve privilegije i dobrobiti koje ta imovina donosi sa sobom. Slicno kao sto su kapitalisti pre 250 godina shvatili da im ne treba vlasnistvo nad zemljom (pokrajimon, gradom, drzavom) koje je imala aristokratija, da bi uzivali u dobrobiti koju ta zemlja stvara tako su danasnje finansijske birokrate shvatile da nema potrebe da budu vlasnici "sredstava za proizvodnju" (poput banaka, proizvodnih i usluznih kompanija ...) da bi uzivali u svemu sto te kompanije stvaraju.

Kriza koje smo svedoci je nastala iskljucivo iz ovog razloga, menadzment je rizikovao mimo volje vlasnika, menadzment je uzimao koliko mu se htelo i na kraju vlasnik je ispaljen dok je finansijka birokratija prosla neostecena sa kajmakom u rukama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana