Život

Tranziciona paraliza

Srđan Fuchs RSS / 05.09.2010. u 12:34

U Srbiji je loše stanje, vrlo loše stanje. Skoro svako koga poznajem, a da ima mogućnosti, bilo intelektualnih bilo finansijskih, razmišlja o odlasku, ili barem, o slanju dece u inostranstvo na školovanje, po mogućstvu bespovratno...

Jedan od najilustrativnijih primera je taj da vam režim u Srbiji, nebrojenim dostupnim sredstvima maspropa; digresija, recimo, ubacujući u vaše sisteme svesnosti samo jednu jedinu, malu reč, i  uz neprekidno mantričko ponavljanje dok ne postane deo vašeg rasuđivanja, kraj digresije; ispira mozak da je dobro (za otadžbinu) imati decu. To u velikoj meri jeste tačno, međutim ono što režim u Srbiji previđa jeste da srpska deca vole da piju mleko, a mleka u državi nema, ili u sramotnoj meri, ima ga po skandalozno visokim cenama.

Postoji još puno takvih primera, imate ih podosta u potpalublju, i na drugim mestima na portalu, pišu ljudi o tome, svako sa svojim idejama i predstavama: da li je to pitanje ulja, pitanje drastične razlike za cenu rada u privatnom u odnosu na onu iz državnog sektora, da li pitanje smeštanja iste one dece s početka, što nemaju mleka da piju a vole ga, bezobraznici mali, u obrazovne sisteme u kojima nema dovoljno mesta za sve njih. Neka deca su važnija od druge. Ili je pitanje zamrznutih plata u državi dok evro ili inflacija divljaju... i sa svim ovim nasušnim egzistencijalnim pitanjima idu pitanja pojačane nervoze dok posmatrate kako partiokrate rabe vašu zbilju, pitanja stresa zbog nedostatnih prihoda, pa i mnogobrojnih, nimalo benignih oboljenja koja dolaze kao posledica nemirnog života...

... to je iznutra posmatrano.

Spolja posmatrano, u lepom ambijentu kafea, uz podnevni espreso i blago jesenje sunce, uz prijatnu house ziku, okruženi urednim alejama i egzotičnim drvoredima, sklapate International Herald Tribune, današnje izdanje, u kojem ste upravo pročitali kako zapadni lideri tapšu po ramenu istočnog ali prozapadno orijentisanog lidera zbog uspešno sprovođenih reformi i utiranja ispravne trase tranzicionog sistema. Ono jeste, osvrnuće se tekst, neki ljudi unutar tog sistema vrlo, ali vrlo loše žive, ali to je neminovna cena toka reformi. Sklapate novine i izlazite u prozračan dan, odagnavajući kao iluziju nejasnu pomisao punu bespokoja i brižnosti.

 

... 



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 12:48 05.09.2010

International Herald Tribune

a mleka u državi nema

Svako zašto, ima svoje zato.
Mleka nema jer nema krava. A ima puno volova.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:49 05.09.2010

Optimizam..

Gde ti je optimizam Srđane...U Bgd omladina DS-a iznajmi tramvaj od džeparca da bi uveličala "otvaranje golog bulevara", veselom, "okićenom" vožnjom uz sokove i muziku za putnike, a ti pričaš o "brižnosti i bespokoju"...
Kažu, preporodili bi zemlju da nije pesimista...
cbronson cbronson 13:03 05.09.2010

Re: Optimizam..

Kažu, preporodili bi zemlju da nije pesimista...

eh, ti salonski pesimisti i vulgarni optimisti...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:11 05.09.2010

Re: Optimizam..

cbronson
Kažu, preporodili bi zemlju da nije pesimista...

eh, ti salonski pesimisti i vulgarni optimisti...

Bronsone, ti mi po pisanju ličiš na omladinca DS-a... Iako tipujem da si odavno prešao omladinski status..
gedza.73 gedza.73 13:11 05.09.2010

Re: Optimizam..

Izvini, domaćine, za odstupanje od teme.

Vidi, Bronsone, Dragu, tebe i mene



Šala mala, Drago.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:20 05.09.2010

Re: Optimizam..

Šala mala, Drago.

Aferim Gedžo...majstore..
cbronson cbronson 13:29 05.09.2010

Re: Optimizam..

Bronsone, ti mi po pisanju ličiš na omladinca DS-a... Iako tipujem da si odavno prešao omladinski status..

ne pratis drago - ja sam onaj sto vozi tramvaj
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:34 05.09.2010

Re: Optimizam..

cbronson
Bronsone, ti mi po pisanju ličiš na omladinca DS-a... Iako tipujem da si odavno prešao omladinski status..

ne pratis drago - ja sam onaj sto vozi tramvaj

Olaaa..pa ti onda znaš i cenu za iznajmljivanje..Hoću tramvaj sa sofrom da imamo gde poslužiti one Gedžine pečene prasiće, pa vidi koliko bi koštalo...
Muziku i poslugu dovodim sam...
reanimator reanimator 13:40 05.09.2010

Re: Optimizam..

U Bgd omladina DS-a iznajmi tramvaj od džeparca

Ja radio malo istraživanje i došao do zaključka da nije u pitanju omladina DSa, već omladina jedne druge partije. Al' neće da priznaju
Inače, slažem se sa mišljenjem odredjenog dela javnosti da je omladina DSa jedan od smehotresnijih faktora na srpskoj sceni, te pozdravljam svaki pljuc, makar i paušalno.
gedza.73 gedza.73 13:54 05.09.2010

Re: Optimizam..

'oće domaćin sve da nas izjuri. Sa sve prasićima.
Drago Kovacevic
Hoću tramvaj sa sofrom da imamo gde poslužiti one Gedžine pečene prasiće, pa vidi koliko bi koštalo...
Muziku i poslugu dovodim sam...

Gedžini prasići, i pride šljivovica, stižu džabe.

Ja mislim, reanimator, da je uopšte partijska omladina smehotresna pojava. Samo što se ti omladinci sada nama smeju. A mi se tresemo od plakanja.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:55 05.09.2010

Re: Optimizam..

reanimator
U Bgd omladina DS-a iznajmi tramvaj od džeparca

Ja radio malo istraživanje i došao do zaključka da nije u pitanju omladina DSa, već omladina jedne druge partije. Al' neće da priznaju
Inače, slažem se sa mišljenjem odredjenog dela javnosti da je omladina DSa jedan od smehotresnijih faktora na srpskoj sceni, te pozdravljam svaki pljuc, makar i paušalno.

Nije paušalno, i nije pljuc...
Omladina DS-a je čudo prirode i ideja sa tramvajem, objavom da se ide širiti optimizam vožnjom kroz raskopani i posečen grad, a uz sokove i muziku, nosi njihov autorski pečat..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:57 05.09.2010

Re: Optimizam..

gedza.73
'oće domaćin sve da nas izjuri. Sa sve prasićima.
Drago Kovacevic
Hoću tramvaj sa sofrom da imamo gde poslužiti one Gedžine pečene prasiće, pa vidi koliko bi koštalo...
Muziku i poslugu dovodim sam...

Gedžini prasići, i pride šljivovica, stižu džabe.

Ja mislim, reanimator, da je uopšte partijska omladina smehotresna pojava. Samo što se ti omladinci sada nama smeju. A mi se tresemo od plakanja.

Znači Gedžo, čekamo samo Bronsona..Još kad bi on hteo da džaba vozi...
Al sa žutima ništa nije džaba....
cbronson cbronson 13:59 05.09.2010

Re: Optimizam..

Nije paušalno, i nije pljuc...
Omladina DS-a je čudo prirode i ideja sa tramvajem, objavom da se ide širiti optimizam vožnjom kroz raskopani i posečen grad, a uz sokove i muziku, nosi njihov autorski pečat..

ajde sad da se ne vracamo... ali i drug ceda je rekao da je tramvaj ok. njegove omladince nisu nista pitali. oni su zabrinutiji od ostale omladine.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:01 05.09.2010

Re: Optimizam..

cbronson
Nije paušalno, i nije pljuc...
Omladina DS-a je čudo prirode i ideja sa tramvajem, objavom da se ide širiti optimizam vožnjom kroz raskopani i posečen grad, a uz sokove i muziku, nosi njihov autorski pečat..

ajde sad da se ne vracamo... ali i drug ceda je rekao da je tramvaj ok. njegove omladince nisu nista pitali. oni su zabrinutiji od ostale omladine.

Ne..Tramvaj su omladinci iznajmili objedinivši džeparac...
reanimator reanimator 14:12 05.09.2010

Re: Optimizam..

Nije paušalno, i nije pljuc...

Jeste, jeste...i jedno i drugo, nego ovaj put nisi u pravu
(moram da priznam da ovoga puta teška srca amnestiram ds omladince od odgovornosti :) )

cbronson cbronson 14:20 05.09.2010

Re: Optimizam..

Ne..Tramvaj su omladinci iznajmili objedinivši džeparac

"Sva misleca omladina u LDP."

grafit iz blokova novog beograda...

ako je sva misleca omladina u ledepeu onda smo ga nahebali, bash...
a, vi stariji u ledepeu drago, da li i vi sebe dozivljavate kao mislece...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:23 05.09.2010

Re: Optimizam..

a, vi stariji u ledepeu drago, da li i vi sebe dozivljavate kao mislece...

Ja sam samo glasač...
Nego, što ne javiš za vožnju...nego se izvlačiš..
cbronson cbronson 14:32 05.09.2010

Re: Optimizam..

Ja sam samo glasač...
Nego, što ne javiš za vožnju...nego se izvlačiš..

samo glasac iz koje ledepe kategorije - clan bez karte ili vanstranacka licnost koju podrzavaju?

voznja je vec pocela
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:36 05.09.2010

Re: Optimizam..

samo glasac iz koje ledepe kategorije - clan bez karte ili vanstranacka licnost koju podrzavaju?

voznja je vec pocela

Ne znam ti ja te tehničke pojedinosti...
gedza.73 gedza.73 15:07 05.09.2010

Re: Optimizam..

"Sva misleca omladina u LDP."




Nego, ljudi, jeli moguće da o svemu imamo teme (fali samo način uzgoja avokada u skandinavskim zemljama) a da niko nema hrabrosti (ili odobrenje) da napiše rečcu na temu događaja u Raškoj?

Vesti se nižu jedna za drugom, zahtevi stižu jedni druge, LDP se oglasio i pohvalio Dačića a ovde tajac.


jesen92 jesen92 15:16 05.09.2010

Re: Optimizam..

Omladina DS-a je čudo prirode i ideja sa tramvajem, objavom da se ide širiti optimizam vožnjom kroz raskopani i posečen grad, a uz sokove i muziku, nosi njihov autorski pečat.
...ajde Drago, nemoj da zezas, bar ti nisi "od juce" tj nisi omladinac i znas dobro da su svi isti kad se dokopaju prilike...U vreme Slobe bila sam zestoki protivnik teorije "svi su isti" ali su me, nazalost, vreme i dogadjaji demantovali...Glavni problem u tranzicijama je taj sto se manjina obogati i upravlja vecinom koja se koprca u tranzicionim talasima sve u nadi da ce se dokopati zeljene slobode, stabilnog posla i boljeg zivota....nase koprcanje traje vec deset godina, ovi "nasi" vladaju duze nego omrazeni nam Sloba i ja ih uopste ne delim na ds, dss, ......ldp...itd...svi koji se nalaze u prvim redovima stranaka(i vlasti i opozicije sa sve radikalima i naprednjacima), a cije predstavnike gledamo vec 20 godina kako nam se keze sa tv ekrana, obezbedili su i sebe i svoje buduce potomke...Nije jos osvanuo 6 oktobar a svi su nam slali pozdrave i zelje sa omrazene ruzicaste televizije...mi smo se nadali da ce ta tv biti zatvorena, vlasnik u zatvoru i sl...ali ispalo je "ludom radovanja"....onaj sa nalakiranim siskama, zeljko mitrovic, koji je divanio sa ruskom jakic kako je "srce na levoj strani" , uvazeni clan glavnog odbora JUL-a...e taj j sa sve suprugom bio u prvom redu na sahrani Zorana Djindjica....Prema tome, nije Tadic za sve kriv on je samo produzio gde je neko stao...sve je pocelo 6 oktobra i trajace verovatno dok se odredjena grupacija konacno najede i pocne da razmislja o narodu i drzavi...
cbronson cbronson 15:25 05.09.2010

Re: Optimizam..

Nego, ljudi, jeli moguće da o svemu imamo teme (fali samo način uzgoja avokada u skandinavskim zemljama) a da niko nema hrabrosti (ili odobrenje) da napiše rečcu na temu događaja u Raškoj?

hehe, gedzo, kada bi se nekom blogeru omaklo da pise o tome to bi onda znacilo da je selekcija blogera bila losa, sto jelte, nije moguce
cbronson cbronson 15:27 05.09.2010

Re: Optimizam..

dk
Ne znam ti ja te tehničke pojedinosti...

hajde drago, ko jednom udje u politiku ni oluja ga ne moze isterati.
antioksidant antioksidant 15:56 05.09.2010

Re: Optimizam..

reanimator
Ja radio malo istraživanje i došao do zaključka da nije u pitanju omladina DSa, već omladina jedne druge partije. Al' neće da priznaju

bili su u ds-u dok su bili frakcija
Zen Master Zen Master 21:48 05.09.2010

Re: Optimizam..

cbronson

hajde drago, ko jednom udje u politiku ni oluja ga ne moze isterati.


Oluje posebno one letnje u avgustu umeju da budu nezgodne za sirotinju i fukaru što ima samo traktore, pa još onda ako natrpaju celu familiju i pokućstvo eto ti belaja ako jače krene da pada.
Zato iskusni igrači kao Dragec lepo pošalju ženu i decu u stan odsek centar Beograda tu negde oko juna, pa kad dodje avgust i krene da grmi & seva a gazda Drago samo sedne u kola, nakrivi kapu i javi ženi na rezervnom položaju da pristavi kaficu
Zen Master Zen Master 21:59 05.09.2010

Re: Optimizam..

jesen92
Nije jos osvanuo 6 oktobar a svi su nam slali pozdrave i zelje sa omrazene ruzicaste televizije...mi smo se nadali da ce ta tv biti zatvorena, vlasnik u zatvoru i sl...ali ispalo je "ludom radovanja"....onaj sa nalakiranim siskama, zeljko mitrovic, koji je divanio sa ruskom jakic kako je "srce na levoj strani" , uvazeni clan glavnog odbora JUL-a...e taj j sa sve suprugom bio u prvom redu na sahrani Zorana Djindjica....Prema tome, nije Tadic za sve kriv on je samo produzio gde je neko stao...sve je pocelo 6 oktobra i trajace verovatno dok se odredjena grupacija konacno najede i pocne da razmislja o narodu i drzavi...


Što ne bi pa bio u prvom redu na sahrani moliću lepo, pa taj čovek je upravo tog 6 oktobra sve dogovorio sa gazda Zoranom a bogami i mali desna Čeda ruka bio tu okolo negde.
Posle nekoliko meseci nahvatala tv ekipa b92 na izlazu iz dvorane Sava Centra tu desna Čeda ruku pa ga nešto priupitali a on se na njih onako potpresednički obrecnu i ovako baš reče: Vi sa b92 mi se gadite kod vas gledam samo NBA ligu a inače strogo Pink, hvala...
Eh kad se samo setim, pa tih postrevolucionarnih dana su bili tako reći nokat i meso... mislim ondašnji DS i tv stanica Grand parada zemljom Srbijom vlada a.k.a Pink...

mikimedic mikimedic 22:56 05.09.2010

Re: Optimizam..

Ja sam samo glasač...


a biracki odbor drago?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:37 06.09.2010

Re: Optimizam..

mislim da zaista neće biti više bitno ko nosi kakva obeležja i od kojih novaca ste plaćali dečje bahanalije, kada se sutra probudite u parlamentu, svi zajedno, crveni sa žutima, sa 20 mandata, u zbiru, protiv 120 progresivno-umereno-ekstremno crnih. i opet će demos, za koji inače, objektivno, slabo ko haje - crveni još više selektivno i sa većom dozom "uzvišenog" prezira od žutih - biti kriv, i ljudi će vam biti stoka.

inače, nisam sklon, još od omladinskih dana (a i kao roditelj sam zadržao takav stav), da krivim ma koliko problematičnu omladinu za bilo šta. ako su skloni bahanalijama, nevaspitani, neumereno troše... to rade jer su negde videli da je tako cool. pitam se gde?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:11 06.09.2010

Re: Optimizam..

Zen Master

tu desna Čeda ruku pa ga nešto priupitali a on se na njih onako potpresednički obrecnu i ovako baš reče: Vi sa b92 mi se gadite kod vas gledam samo NBA ligu a inače strogo Pink, hvala...



sećam se tog Jovanovićevog stava dok je bio na poziciji državnog funkcionera.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:18 05.09.2010

Odnosi se i na nas iako je drzava druga

ljuboten ljuboten 14:37 05.09.2010

Tranziciona paraliza

"U Srbiji je loše stanje, vrlo loše stanje. Skoro svako koga poznajem, a da ima mogućnosti, bilo intelektualnih bilo finansijskih, razmišlja o odlasku, ili barem, o slanju dece u inostranstvo na školovanje, po mogućstvu bespovratno..."

Svugde gde se izvodi ili se izvodio retrogradni politički i društevni proces, znači kontrarevolucija, nije bolje, niti je bilo, ali je negde i gore.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:49 05.09.2010

odlaze dolaze

"Skoro svako koga poznajem, a da ima mogućnosti, bilo intelektualnih bilo finansijskih, razmišlja o odlasku, ili barem, o slanju dece u inostranstvo na školovanje, po mogućstvu bespovratno..."

Uh, Srki, zvucis ko da si pao s Marsa. Pa koliko ja pamtim, tako jedino nije bilo onih par godina izmedju 5. Oktobra i ubistva Djindjica. U tom periodu sam i ja razmisljao da se vratim cim doktoriram. A sad kad cujem da mi cale kaze na skajpu, e, izvini sine, zurim, moram da zauzmem red za zejtin, kosa mi se digne na glavi.

Po meni, treba zbrisati sto pre, da ne moras da gledas kako ti se deca muce, i napokon odlaze.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:55 06.09.2010

Re: odlaze dolaze

srdjan.pajic


Uh, Srki, zvucis ko da si pao s Marsa. Pa koliko ja pamtim, tako jedino nije bilo onih par godina izmedju 5. Oktobra i ubistva Djindjica. U tom periodu sam i ja razmisljao da se vratim cim doktoriram. A sad kad cujem da mi cale kaze na skajpu, e, izvini sine, zurim, moram da zauzmem red za zejtin, kosa mi se digne na glavi.


jesam pao,
jer nisam bio kontinuiranije od 2,3 nedelje od baš tog ZĐ perioda.

situacija leti ka tome što tata kaže.
meni je najveći šok bio kada je jednog jutra prošlog meseca sa polica nestalo mleko.
pazi, čak nisu našli za shodno ni da obaveste ljude da do daljnjeg neće biti mleka, nego tek nakon 5 ili 6 dana pošto ga već nije bilo, objavili su, kao, e hej ljudi, imamo problem s mlekom, nema mleka do daljnjeg, soriška.
tako, nadmeno, ko vas jebe, stoko majmunska, pijte sok od zove, tako sam se ja osećao barem.
ja zaista saosećam sa svakim pojedinim građaninom ovde kroz kakva iscimavanja od strane države mora da prolazi da bi preživeo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:32 06.09.2010

Re: odlaze dolaze

Srđan Fuchs

jesam pao,
jer nisam bio kontinuiranije od 2,3 nedelje od baš tog ZĐ perioda.

situacija leti ka tome što tata kaže.
meni je najveći šok bio kada je jednog jutra prošlog meseca sa polica nestalo mleko.
pazi, čak nisu našli za shodno ni da obaveste ljude da do daljnjeg neće biti mleka, nego tek nakon 5 ili 6 dana pošto ga već nije bilo, objavili su, kao, e hej ljudi, imamo problem s mlekom, nema mleka do daljnjeg, soriška.
tako, nadmeno, ko vas jebe, stoko majmunska, pijte sok od zove, tako sam se ja osećao barem.
ja zaista saosećam sa svakim pojedinim građaninom ovde kroz kakva iscimavanja od strane države mora da prolazi da bi preživeo.


Žalosno je i što je ovde na blogu bilo ljudi koji su tvrdili da je ta vest o nestašici mleka obična podmetačina. Ja sam skoro bio sklon da im poverujem, iako su od onih koji obično stave i link kako se to dešava i u Kanzasu ili Norveškoj, pa je prema tome, dakle, sve u redu. Ali ovaj put nisu stavili link...

Užasava me koliko su se ljudi navikli na to izdrkavanje, otprilike ko god stigne se izredja, a čovek ne sme da zucne, da ga ne bi vratilo sa šaltera. Ali se zato jako lako istresu na svog bližnjeg, bilo kod kuće, bilo na sapatnika u redu za čekanje.


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:15 06.09.2010

Re: odlaze dolaze

"....ja zaista saosećam sa svakim pojedinim građaninom ovde kroz kakva iscimavanja od strane države mora da prolazi da bi preživeo."


Zasto gradjani ovo dozvoljavaju? Gde je gradjanska svest o pravdi i nepravdi? Ocigledno postoje ljudi koji muljaju i muvaju i to traje vec jako dugl. Sta za to vreme rade gradjani sem sto se cude. Sta je ovde cudno? Jel ne valja? Menjajte!
talicni talicni 19:01 05.09.2010

Curious

pitanje drastične razlike za cenu rada u privatnom u odnosu na onu iz državnog sektora

Interesuje me da li i druge tranzicione zemlje u okruzenju pate od ove anomalije?
markonio92 markonio92 14:55 06.09.2010

Vesela 7-ica

Danima smo trpeli radove, lošu signalizaciju, seču platana, prašinu, neorganizovanost, kamione, rupe, izmenjeni javni prevoz… I onda je došao taj dan da se Bulevar kralja Aleksandra konačno otvori. Naravno otvorio ga je ni manje ni više čovek zbog koga je i ovaj Bulevar napravljen: gradonačelnik grada Beograda Dragan Djilas. I svaka mu čast, ovo nije rečenica koju sam ikada pomislila da ću da upotrebim ali on jeste napravio Bulevar kakav Beograd zaslužuje da ima. Sve je lepo i česme i klupice i autobuska/tramvajska stajališta i nove šine. Bulever je stvarno lep, a biće još lepši kada se zasade platani.

Nekoliko mojih prijatelja i ja smo došli do ideje da u sredu, kada prvi tramvaji prodju Bulevarom, napravimo žurku u tramvaju broj 7 kako bismo mi gradjani i gradjanke Beograda svečano otvorili Bulevar. Ideja je poistekla od toga da Bulevar treba da otvore ljudi koji će tramvaje koristiti svakodnevno. Taj tramvaj smo nazvali „VESELA SEDMICA“. Pokušali smo da dobijemo podršku nekih nevladinih organizacija ali to nam nije uspelo. Ali mi nismo odustali od ideje. Odlučili smo sprovedemo ovu ideju u delo no matter what. Organizacija je bila jednostavna: napravili smo invite na fejsbuku, od džeparca smo kupili sokove, balone, kapice, pištaljke, narezali cd-ove i napravili hamer sa natpisom Svečano otvaranje Bulevara kralja Aleksandra, beogradjani i beogradjanke.

Kada smo stigli na početnu stanicu Sedmice, sačekala nas je kontrola saobraćaja i odgovorno lice GSP-a. Rekli su nam: da ih je policija izvestila o dešavanjima(mi nikada akciju nismo prijavili policiji), da je problematično da pravimo ovako nešto, jer će se uništiti imovina. Ubrzo smo ih ubedili da će sve sigurno proći u miru. Pola sata kasnije na početnoj stanici Sedmice, našlo se nekoliko desetina ljudi, od čega su polovinu činili Nemci koje je doveo Belgrade Alternative Guide (kojima se ovom prilikom zahvaljujem).

Neposredno pred polazak, ona dva lika iz kontrole saobraćaja i gsp-a su nam ponovo prišli. Rekavši nam da im je generalni direktor GSP-a rekao da nam prenesu da ne smemo da unesemo balone, muziku, hamer sa natpisom, ali nije problem da se pije pivo i vino niti da se svi mi vozimo. Na pitanje kome baloni smetaju, dobili smo odgovor: Nije do balona, ali gradonačelnik se uvredio, pošto kako kaže Djilas : on je već otvorio Bulevar i ne vidi razloga da zašto bi ga još neko otvarao. Takodje su nam rekli da ako pokušamo da sa balonima udjemo,da će oni morati da zovu policiju. Tih sat vremena ni jedan tramvaj nije prošao, svi su bili zasuavljeni zbog nas.

Posle žučne rasprave, mi smo odlučili da pobacamo balone. Neki od tih balona su bili napunjeni helijumojom, pa se potajno nadamo da će se zakačiti za krov Djilasove kuće. Ušli smo u tranvaj, provozali se, pevali… i naravno svečano otvorili Bulevar.

Mene zanima da li Djilas Bulevar otovrio sebi ili nama? Još više me zanima da li neko može da bude toliko iskompleksiran? Mi smo mladost ovog grada, mladi ljudi koji su odlučili da ovde ostanu. Da li je moguće da je potrebno da se mi proveravamo i da se nama oduzimaju baloni. Znači u ovom gradu se ne oduzimaju štangle i cigle sve dok ne vredjaju našeg gradonačelnika. Mi bismo bili isterani iz tramvaja ili možda uhapšeni od strane policije jer organizovano slavimo otvaranje Bulevara. A da smo organizovano krenuli u rušenje grada radi odbrane Kosova, niko nas ne bi zaustavio. Kako je ovaj grad uopšte uspeo ovoliko da se ponizi?

E pa Gradonačelniče svaka vam čast! Gore od ovoga, niste mogli.

Beogrdjanka

http://anitamitic.wordpress.com/2010/09/03/vesela-sedmica-vs-djilas/

Ako "sva misleća omladina" ima ovakvu gramatiku, kakvu li ima nemisleća?
cbronson cbronson 17:40 06.09.2010

Re: Vesela 7-ica

Posle žučne rasprave, mi smo odlučili da pobacamo balone. Neki od tih balona su bili napunjeni helijumojom, pa se potajno nadamo da će se zakačiti za krov Djilasove kuće. Ušli smo u tranvaj, provozali se, pevali… i naravno svečano otvorili Bulevar.

Mi smo mladost ovog grada, mladi ljudi koji su odlučili da ovde ostanu. Da li je moguće da je potrebno da se mi proveravamo i da se nama oduzimaju baloni.

E pa Gradonačelniče svaka vam čast! Gore od ovoga, niste mogli.

Beogrdjanka


e, da je bunjuel ziv imao bi tako dobar scenario
cbronson cbronson 18:17 06.09.2010

Re: Vesela 7-ica

jos jedan tekst autorke vesele sedmice...
podsetio me na stavove ovdasnjih komentatora i blogera. za razliku od njih anita priznaje da je dete.
...U sredu popodne odlučila sam da se pridružim Drugu i Drugarici koji su išli u Prizren. Da se ne bih osećala previše nedogovornom, odlučila sam da u autobusu pišem domaći za školu. Pisala sam esej na temu Srpskog i Albanskog nacionalizma. Ubrzo sam shvatila da o Srpskom naconalizmu znam mnogo, a o Albanskom skoro ništa. Tako da sam pitala svog Druga da mi malo pomogne. Priča o Albanskom nacionalizmu nas je dovela na priču moga Druga o ratu. On je živo u Suvoj reci, kroz koju smo prolazili autobusom. U Suvoj reci se ’99 dogodio strašan zločin nad Albanskim stanovništvom, na sreću moj Drug i njegova porodica su na vreme uspeli da pobegnu. Pitala sam ga kako on uspeva da, posle svega što je preživeo, radi u Nevladinoj organizaciji koja saradjuje sa Srbijom i kako eto sedi tu pored mene i priča mi o svemu što mu se dogodilo. Njegov odgovor je bio vrlo prost: nemam ja ništa protiv ljudi, koji nisu činili ratne zločine. Pomislila sam da ne može da bude toliko prosto. Dečko, mesecima si preživljavao noćnu moru za većinu ljudi. Ali ustvari jeste tako prosto. Nemam ništa protiv onih koji nisu činili ratne zločine.

Prizren je opet bio lep, sada još lepši. Osećaj koji me je proganjao je opet bio tu i ponovo nisam mogla da ga definišem. Izašli smo na isto mesto. Dečko sa lepi očima me je často nekoliko pića. Medju nama se ništa nije dogodilo, ali nekako nije ni trebalo, jer mi je potreban razlog i da se sledeće dogdine vratim u Prizren. Autobus sam ponovo uhvatila u pola 6 i bila u Školi u 9h

Tri dana kasnije napistila sam Kosovo, krenula sam kući. A u sebi nosim mnogo više pitanje nego što sam ikada u životu imala. Ne znam kako ću naći odgovor na njih, ali znam da su pitanja PRAVA.

U ponedeljak sam se našla sa drugaricama i shvatila da sam odrasla.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:24 06.09.2010

Re: Vesela 7-ica

markonio92
"beogradjani i beogradjanke"

E pa Gradonačelniče svaka vam čast! Gore od ovoga, niste mogli.

Beogrdjanka

http://anitamitic.wordpress.com/2010/09/03/vesela-sedmica-vs-djilas/


Beogradjani i Beogradjanke nisu zasluzili boljeg gradonacelnika kada su dozvolili da im ovaj prekroji ulicu i posece prelepo drvece. Beogradjani i Beogradjanke su zapatili korov i balvane.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana