Ekonomija| Sport

N

Goran Nikolić RSS / 18.09.2010. u 23:33



 Tekst trenutno nedostupan.

 



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 23:42 18.09.2010

Zaboravio si ključne razloge

naših uspeha.
Gde bi nam bio vaterpolo bez Vlaha Orlića i košarka bez profesora Nikolića?
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:04 19.09.2010

Re: Zaboravio si ključne razloge

A zar mislis da njih dvojica i ostali nasi sjajni treneri,
koje inace imamo samo u sportovima u kojima smo jaki
(u nasem fudbalu je katastrofa sa trenerima)
nisu upravo proudkt ubrzanog razvoja tih sportova,
koji je pre svega bio povezan sa fizickim predispozicijama
i snaznom podskom socijalisticke drzave
libkonz libkonz 01:34 20.09.2010

Re: Zaboravio si ključne razloge

dobro, mogu da se složim sa tim.
Samo, mislim da tek za rukomet imamo najbolje fizičke predispozicije, ali imamo očajan savez u zadnjih 20 godina i loše trenere. Tu nam fali jedan pravi vođa.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:45 18.09.2010

Kriket, Bejzbol

Ovo su sportovi?
loader loader 23:52 18.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Kriket je za mene pomalo iznenađenje. Kad bi mi neko rekao da nabrojim sportove za koje smatram da su najpopularniji, verovatno se kriketa ne bih ni setio.
ivana23 ivana23 23:53 18.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Milutin Milošević
Ovo su sportovi?


Dobro je. Nisu polo uvrstili...
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:07 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Kriket je za mene pomalo iznenađenje. Kad bi mi neko rekao da nabrojim sportove za koje smatram da su najpopularniji, verovatno se kriketa ne bih ni setio

NI blizo. Bio sam nedavno u Indiji. Tamo ne postoji drugi sport. A ima ih skoro milijarda. Pa još Pakistan, pa ...

Nisu polo uvrstili...

NIsu ni petank?!!?
natasavb natasavb 00:16 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

nije mi bas jasan ovaj tekst.
ako se autor pita
Da li su Srbi zaista narod talentovan za sportove, posebno timske, ili je to još jedna od naših samoobmana?

zasto za kriterijum uzima sportove popularne u svetu?
meni bi bilo logicno da se gleda u odnosu na sportove popularne kod nas.
loader loader 00:18 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Tamo ne postoji drugi sport. A ima ih skoro milijarda. Pa još Pakistan, pa ...

Naravno. Jasno je meni zašto je opravdano što je uvršten međ naj sportove. Nego, ja se u životu ne bih setio da ga spomenem. Čak bih možda lupio pikado, ili badminton.

loader loader 00:20 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

zasto za kriterijum uzima sportove popularne u svetu?
meni bi bilo logicno da se gleda u odnosu na sportove popularne kod nas.

kliscerice
ivana23 ivana23 00:25 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Milutin Milošević
Kriket je za mene pomalo iznenađenje. Kad bi mi neko rekao da nabrojim sportove za koje smatram da su najpopularniji, verovatno se kriketa ne bih ni setio

NI blizo. Bio sam nedavno u Indiji. Tamo ne postoji drugi sport. A ima ih skoro milijarda. Pa još Pakistan, pa ...


Hokej na travi? To je takodje vrlo popularan sport u tim zemljama.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:37 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Hokej na travi?

To je jedini sport u kome je u staroj Jugoslaviji prvoligaša imalo jedno selo - Dobrica kod Alibunara!
ivana23 ivana23 00:38 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Milutin Milošević
Hokej na travi?

To je jedini sport u kome je u staroj Jugoslaviji prvoligaša imalo jedno selo - Dobrica kod Alibunara!


Ja sam imala na umu Indiju i Pakistan.
Covek u belom Covek u belom 00:38 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Konkretno kriket i hokej na travi ne treba da budu na listi ne zbog rasprostranjenosti nego zbog para.
A zna se sta definise popularnost, ne broj gledalaca, ne broj fanova, nego ukupne pare i prihodi koji se od datog sporta ostvaruju.

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:39 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Hokej na travi?

Ja sam imala na umu Indiju i Pakistan

A meni sećanje palo na pamet
Covek u belom Covek u belom 00:44 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Milutin Milošević
NI blizo. Bio sam nedavno u Indiji. Tamo ne postoji drugi sport. A ima ih skoro milijarda. Pa još Pakistan, pa ...

Inace pricao sam sa par Indijaca i vrlo je interesantno objasnjenje koje su mi dali zasto je u Indiji popularan kriket, a ragbi (ili fudbal) nisu.
Ja sam mislio da je glavni razlog Indijci bas i nisu neke jake konstitucije koja prosto preduslov za ragbi, ali objasnjenje je drugacije.
Naime kriket se (uprkos tome sto se da videti u Engleskoj) uglavnom igra po prasini, dok se fudbal i ragbi igraju iskljucivo na travi. Kako u Indiji bas i nema previse trave, Englezi su travu okupirali za sebe, a Indijcima ostalili kriket u prasini.
Pretpostavljam da se i hokej na travi tamo samo formalno tako zove i da se u sustini uglavnom igra u prasini...

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:48 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Indijci bas i nisu neke jake konstitucije

Istina. Uopšte, nisu sportska nacija.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:41 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Recimo da u Kini postoji neki sport koji je mnooogo popularan i da se igra samo u Kini. Broj gledalaca (navijaca) bi bio impozantan ali to za neka poredjenja na svetskom nivou ne bi moglo ni sa cime da se uporedjuje i rangira. Tako mu je i sa kriketom i ragbijem a tek sa onom varijantom staticne zenske kosarke koja se igra u zemljama Komonvelta da i ne pricamo. Koliko bi grupa moglo da se napravi na nekom svetskom prvenstvu u kriketu? Pa da nas tu i nema nije nesto lose o nama kao sportskoj naciji.
aleksandarz92 aleksandarz92 06:52 19.09.2010

Re: Kriket, Ragbi

Mene zanima kako je utvrđeno da je kriket među najpopularnijim sportovima u SAD i da se ragbi uspešno razvio u SAD?

Može lista da se pravi kako god se hoće, Srbija će svakako spadati među uspešne, mada verovatno ne toliko koliko bi mi hteli i koliko se k...imo.
docsumann docsumann 06:53 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Kriket je za mene pomalo iznenađenje. Kad bi mi neko rekao da nabrojim sportove za koje smatram da su najpopularniji, verovatno se kriketa ne bih ni setio

NI blizo. Bio sam nedavno u Indiji. Tamo ne postoji drugi sport. A ima ih skoro milijarda. Pa još Pakistan, pa ...


Da li je kriterijum popularnosti broj ljudi koji ga igra (prati) ili broj zemalja u kojima se igra.

Vaterpolo po ovom drugom kriterijumu sigurno nije najefemerniji kolektivni sport na svijetu naročito nakon što su se USA i Australija ponovo priključile svjetskom vrhu.

Neke reprezentacije koje su ranije bile dobre kao Holandija i Rusija su pale sa kvalitetom, ali su se prvoj diviziji (donjem dijelu) priključile Rumunija i Slovačka.


docsumann docsumann 07:02 19.09.2010

Re: Kriket, Bejzbol

Da li su Srbi zaista narod talentovan za sportove, posebno timske, ili je to još jedna od naših samoobmana?


Evo, kažu da smo talentovani i za američki fudbal.

mlekac mlekac 07:22 19.09.2010

Re: Kriket, Ragbi

aleksandarz92
Mene zanima kako je utvrđeno da je kriket među najpopularnijim sportovima u SAD i da se ragbi uspešno razvio u SAD?

Može lista da se pravi kako god se hoće, Srbija će svakako spadati među uspešne, mada verovatno ne toliko koliko bi mi hteli i koliko se k...imo.


Meni pade u oci da je kriket, van indijskog poluostrva i Britanije, popularan u zemljama u koje se Indijci, Pakistanci i ini iseljavaju u poslednjih 20-ak godina. Eto ti od kud mu popularnost tamo.

Ajde da vidimo koliko je Tai-Chi trenutno rasiren u svetu a koliko je bio rasiren pre 20 godina?

Kako stvari stoje, ocekujem nagli globalni porast popularnosti stonog tenisa...
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:25 19.09.2010

Re: Kriket, Ragbi

u zemljama u koje se Indijci, Pakistanci i ini iseljavaju u poslednjih 20-ak godina

Moj kolega Indijac član je lokalnog kriket kluba koji se takmiči u Švajcarskoj ligi.
asparagus asparagus 01:59 19.09.2010

Koji smo u bridzu?

Mislim da je malo neprimereno iskljuciti vaterpolo ili rukomet zato sto se igra u relativno malom broju zemalja, a ukljuciti bejzbol, hokej na travi ili kriket koji se igraju u koliko zemalja sveukupno? 7? Hokej na ledu? Pa pola planete u zivotu nije videlo sneg a kamoli da imaju reprezentaciju u hokeju na ledu.
Moze kriket igrati pola milijarde indijaca i stoga ce on biti najpopularniji sport na svetu... ali brate mili, njih ima 1300 miliona i za 50 godina postojanja nisu izbacili nijednog krstenog fudbalera... sto se mene tice case closed
seceranac seceranac 07:27 19.09.2010

pravljenje lista

ovaj tekst bas nema mnogo veze sa realnoscu

Kriterijum da bi sport bio popularan nije apsolutni broj igraca i navijaca na svatu. krieterijum koji je najbolji za ovakve vrste klasifikacija mora biti slozeniji. Najbolje je da se gleda relativan broj igraca u pojedinacnim zemljama uporedo sa relativnim procentom zemalja i kontinenata u kojima je popularan.

Tako na primer hokej na travi nije globalno popularan sport iako jeste veoma popularan u odredjenom broju zemalja ali skoro iskljucivo azije ali globalno gledano nije popularan jer na drugim kontinentima skoro uopste ne znaju za njega, slicno kao i kriket, americki fudbal ili lakros.

Kosarka sa druge strane nije najpopularnija skoro ni u jednoj zemlji ali je u vecini zemalja medju prvih 5 do 10 najpopularnijih sto ga mora ici na listu 10 najpopularnijih na svetu.
Zato na ovu listu pre treba staviti sportove koji su relativno slabo popularni (recimo 9. ili 10. po popularnosti) u vecem broju zemalja nego neke koji su nekim zemljama broj 1 ali u drugim ne postoje.

Ovo je narocito tacno ako se gleda koliko su nacionalni timovi drzava uspesni jer je mnogo lakse biti drugi na svetu u sportu koji je popularan samo u dve drzave nego biti deseti u sportu koji je malo ali podjednako popularan u 100 zemalja.

Zbog ovoga vrlo je tesko naci 10 globalno popularnih kolektivnih sportova koji zadovoljavaju ove kriterijume.
Po meni bi ova lista izgledala ovako:

fudbal, kosarka, ragbi, hokej, bejzbol, odbojka, vaterpolo i mozda rukomet
docsumann docsumann 07:47 19.09.2010

Re: pravljenje lista

fudbal, kosarka, ragbi, hokej, bejzbol, odbojka, vaterpolo i mozda rukomet


Rukomet je svakako popularniji od vaterpola, naročito ako se u obzir uzme i ženska i muška konkurencija.
seceranac seceranac 12:03 19.09.2010

Re: pravljenje lista

docsumann
fudbal, kosarka, ragbi, hokej, bejzbol, odbojka, vaterpolo i mozda rukomet


Rukomet je svakako popularniji od vaterpola, naročito ako se u obzir uzme i ženska i muška konkurencija.



u evropi jeste ali u ostatku sveta (amerikama, australiji i dalekom istoku) uopste ne znaju za rukomet (na zadnjem svetskom prvenstvu svih 11 neveropskih timova je zauzelo poslednjih 11 mesta. Slicno je na svim svetskim takmicenjima i jedino ponekada neka od arapskih zemalja uspe da preskoci neki los evropski tim na nekom takmicenju.

Sa druge strane vaterpolo se igra i van evrope pa tako amerika, kanada i australija redovno osvajaju medalje
NNN NNN 07:44 19.09.2010

Posle čitanje ove liste

preostaje nam samo da napravimo i reprezentaciu u kriketlu i disprašimo te Indijance
NNN NNN 08:27 19.09.2010

Vaterpolo

je npr. neuporedivo rasprostranjeniji od kriketa.

Osim samo 4 reprezentacije koje ga igraju još ga igraju i
Španija, Italija koji su bili svetski prvaci kao i Rusija (kao SSSR),
Amerikanci (npr. trenutni olimpijski vicešampioni),
Cela Evropa (osim Skandinavije) - npr. Nemci su pre 20-ak godina bili evropski prvaci (na poslednjem SP su izbacili Crnu Goru), Grci su u ovoj deceniji uzeli jednu bronzu i jedno 4. mesto, a interesantno je da su Britanci, koji su i izmislii vaterpolo i bili višestruki olimpijski šampioni, izgubili interesovanje za njega (kao i Švedska i Belgija koje takođe imaju olimpijske medalje).
Tu je još i Australija (koji su inače odlični u plivanju), npr. '98. su bili 4. na SP.
A od većih zemalja na OI i SP redovno učestvuju Kina, Japan, Brazil, iako uglavnom služe kao lakši trening ozbiljnijim ekipama (mada su i oni dosta napredovali, npr. pre četvrt veka Japanci su od nas izgubili sa rekordnih 60-ak razlike, a poslednji put je bilo samo 15:7). Na poslednja 2 SP Kanada je prolazila u 2. fazu, a tu su još i Južna Afrika, Novi Zeland...

Dok se kriket gotovo isključivo praktikuje u bivšim britanskim kolonijama. Od te 104 zemlje članice, među veće kriket sile spadaju i npr. Antiga i Barbuda, Sent Kits i Nevis (iliti Sveti Kristofor i Nevis), Trinadad i Tobago, Sveti Vinsent i Grenadini (ovde su nabrojane 4 (četiri) zemlje, ali izgleda kao da ih ima više pa ti zbog toga i kriket deluje popularnije )
docsumann docsumann 08:53 19.09.2010

Re: Vaterpolo

vaterpolo je npr. neuporedivo rasprostranjeniji od kriketa.


Kubanci su takođe bili dobri jedno vrijeme (samdesetih-devedesetih god. prošlog vijeka), Ivan Perez čuveni bivši centar španske reprezentacije je porjeklom sa Kube.

Uglavnom sve zemlje u kojima rade treneri sa ovih prostora (uključujem tu i Hrvatsaku) dožive vidan napredak u kvalitetu vaterpolo sporta. Dalji razvoj , naravno, zavisi od finansija, logistike itd.
NNN NNN 09:25 19.09.2010

Re: Vaterpolo

Ivan Perez
Jedan od najboljih sidraša svih vremena!

...

Jedini razlog što se više ljudi bavi kriketom, nego vaterpolom (a glavnu razliku pravi Indija) je što je tehnički mnogo lakše organizovati se za kriket.
Za vaterpolo treba neka mirna i ne-hladna voda bez krokodila (dakle bazen), a za kriket treba jedna vrljika i nešto loptasto (npr. limun).



mlekac mlekac 09:47 19.09.2010

Re: Vaterpolo

NNN
[ za kriket treba jedna vrljika i nešto loptasto (npr. limun).





I da je neko pohvatao bar deo pravila! Osam godina sam pokusavala da ukapiram, al' dzaba! Kriket mi je i dalje misterija...
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:48 19.09.2010

Re: Vaterpolo

Vaterpolo
je npr. neuporedivo rasprostranjeniji

Zaboravi Makedoniju, bre! Postaju velesila.

A i Rumunija je sve bolja
NNN NNN 09:56 19.09.2010

Re: Vaterpolo

Zaboravi Makedoniju, bre! Postaju velesila.

A i Rumunija je sve bolja
Oni spadaju pod cela Evropa, a nisam ih pojedinačno pomenuo jer nisu ništa zapaženije postigli (još).
milisav68 milisav68 16:18 19.09.2010

Re: Vaterpolo

NNN
Jedini razlog što se više ljudi bavi kriketom, nego vaterpolom (a glavnu razliku pravi Indija) je što je tehnički mnogo lakše organizovati se za kriket.
Za vaterpolo treba neka mirna i ne-hladna voda bez krokodila (dakle bazen), a za kriket treba jedna vrljika i nešto loptasto (npr. limun).

To je zato što su ih Englezi porobili.Da smo ih mi porobili igrali bi klis i maške.
NNN NNN 08:51 19.09.2010

A ovo bolje izbriši

9. Košarka: ne više od 400 miliona navijača
Samo Jao Ming ima više fanova (zahvaljujući Kinezima, u više navrata imao najviše glasova za Ol-stars utakmicu)
gaston92 gaston92 09:12 19.09.2010

Kriket :)

Kriket tesko da moze da se ubroji u kolektivni sport. Jeste da ima dve ekipe sa po (mislim) 11 igraca, ali po duhu je mnogo blizi pojedinacnim sportovima nego kolektivnim. Oni koji poznaju igru znaju o cemu govorim.
NNN NNN 09:45 19.09.2010

Re: Kriket :)

gaston92
Kriket tesko da moze da se ubroji u kolektivni sport. Jeste da ima dve ekipe sa po (mislim) 11 igraca, ali po duhu je mnogo blizi pojedinacnim sportovima nego kolektivnim. Oni koji poznaju igru znaju o cemu govorim.
Tako je!
Slično važi i za bejzbol - briši ih.

Devet timskih sportova,
ja ih oštro gledam,
dva i nisu timska,
ostalo ih sedam.



alselone alselone 09:37 19.09.2010

Lame

Ovaj tekst je ziva sprdnja.
Mixing grandmas and frogs.
docsumann docsumann 09:38 19.09.2010

Re: Lame

Mixing grandmas and frogs.


Grandmas & Frogs - dobro ime za bend

p.s. lično, više volim da kažem - mješaš babe i babune
alselone alselone 09:43 19.09.2010

Re: Lame

docsumann

Grandmas & Frogs - dobro ime za bend



I zvuce ovako nekako:
bubamarac bubamarac 09:41 19.09.2010

Pojma ti nemas

bubamarac bubamarac 10:06 19.09.2010

Re: Pojma ti nemas

Jbt, koliki tekst i koliki trud da bi se dokazalo, sta?
Jesi li se ti ikad bavio nekim sportom? Jesi li isao na trening svaki dan?
Zbog ovakvih tekstova treba uvesti i negativnu preporuku.
Cuj kriket i hokej na travi?!
Koliko zemalja ucestvuje u kvalifikacijama za svjetsko prvenstvo u kriketu, americkom fudbalu, bejzbolu i hokeju na travi?

"Detinjstvo nismo imali, da postali bi najbolji!"
alselone alselone 10:18 19.09.2010

Re: Pojma ti nemas

bubamarac
Jbt, koliki tekst i koliki trud da bi se dokazalo, sta?


Jos jedan tekst iz edicije "Suocavanje".
docsumann docsumann 10:40 19.09.2010

Re: Pojma ti nemas

Koliko zemalja ucestvuje u kvalifikacijama za svjetsko prvenstvo u kriketu, americkom fudbalu, bejzbolu i hokeju na travi?


Američki fudbal je odličan sport (barem meni).

Pravila su vrlo jednostavna i ona osnovna se nauče uz gledanje utakmice sa dobrim komentatorom za pola sata. Taktičke formacije su mnogobrojne + varijacije u razvoju napada iz istih, što zajedno daje enorman mogući broj kombinacija, tako da to čini ovaj sport veoma blizak šahovskim šemama u otvaranju.
Sama igra u polju je kombinacija vrhunske vještine, atletizma, borilačkih zahvata (rvanje), timskog rada i sportske inteligencije.
AF je specifičan sport jer se igra prekida nakon svakog zaustavljanja napada, tako da igrači imaju dovoljno vremena da se odmore, zauzmu poziciju za nov napad/odbranu, pa se uvijek igra punim intezitetom.
Fizički gledano, igrači AF su sigurno najveće atlete od svih kolektivnih sportova, gdje pod atletizmom podrazumjevam brzinu, snagu, eksplozivnost, skočnost.



Ok, možemo govoriti o nepostojanju prave doping kontrole u NFL-u, ali to je generalno problem sa svim američkim profesionalnim sportovima, a šire gledano sa vrhunskim sportom uopšte.

Što se gledanosti tiče, pa Super Bowl je najgledaniji sportski događaj (preko TV-a) u cijelom svijetu.



mlekac mlekac 10:08 19.09.2010

For me and Dummies!

Nasla!

Moracu dobro da proucim, mozda KONACNO ukapiram pravila!

asparagus asparagus 10:58 19.09.2010

NAJPOPULARNIJI SPORT IKAD!



!!!!!
boris_aleksic boris_aleksic 11:02 19.09.2010

nas sport

Uspjesi koje postizu nasi sportisti su,uglavnom,plod njihovih individualnih
napora i odricanja,a onda se pojavi nasa drzava koja bi trebala i morala da ih
pomogne,i salje telegrame i pravi im doceke.A mi obicni ljudi koristimo te
uspjehe u svojim prepucavanjima sa drugima i drugacijima da bi pokazali
kako smo,kao nesto veliki.
Goran Nikolić Goran Nikolić 23:01 19.09.2010

Re: nas sport

boris_aleksic
Uspjesi koje postizu nasi sportisti su,uglavnom,plod njihovih individualnihnapora i odricanja,a onda se pojavi nasa drzava koja bi trebala i morala da ih pomogne,i salje telegrame i pravi im doceke.A mi obicni ljudi koristimo teuspjehe u svojim prepucavanjima sa drugima i drugacijima da bi pokazalikako smo,kao nesto veliki.


a sta nam drugo preostaje,
i drzavi i nama pojedincima, njenim rezidentima
alselone alselone 20:54 21.09.2010

Obrisato

Najpametnije sto si mogao da uradis.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana