Ljubav| Roditeljstvo| Život

I ja sam Nastić

Jelica Greganović RSS / 21.12.2010. u 14:11

b198735639.jpgAgencija za zaštitu dece je u kolevci demokratije oduzela decu Verici i Vuku Nastiću. Zato što je neko u kompjuterskom servisu brljao po njihovim privatnim porodičnim fotografijama. I na njima našao snimke gole dece koja se kupaju u kadi. To su prijavili policiji, otac Nastić je otpušten s posla i zajedno sa majkom dece koja se nisu kupala obučena u kadi, uhapšen. Deca su im oduzeta i data starateljskoj porodici. Jer su pomenute fotografije protumačene kao pornografija, seksualno zlostavljanje dece i nepropisna briga o deci. Vuk i Verica Nastić već pola godine pokušavaju da se izbore da im se deca vrate.

Ako je posedovanje fotografija gole dece, u privatnom albumu, u državi koja širi ljudska prava milom ili još češće silom, zločin, onda sam i ja, ali bojim se i većina stanovništva u našim krajevima zrela za doživotni 'aps ili i prinudni rad i u narednom životu. Uz ne samo oduzimanje dece, nego i neku preventivnu zabranu razmnožavanja uopšte.

Da ne pominjem masovne slučajeve naših roditelja i rođaka kojima je glavni sport bio brukanje potomaka. Jer u našim nerazvijenim krajevima nema lepše pojave od gole bebe, sve na falte koje dokazuju kako se o njoj dobro brine, kako joj je guza negovana i od tri dlake na glavi na prst napravljena lokna, a sav taj ponos se ovekovečava bebećim aktom, najbolje na jagnjećoj koži. Da bi kroz koju deceniju pomenuti bliži i dalji rođaci, prilikom posete vaših prijatelja, koliko odmah izvukli iz komodskog bunara album u kom vi goli kao od majke rođeni, nastupate kao glavna debeljušna zvezda.

Pored toga, naši od demokratije zaboravljeni krajevi, imaju i nagon da svoju decu i u javnosti puštaju da gola skaču okolo. Pogledajte samo plaže na kojima se kotrljaju gologuzani od trenutka kad mogu da ispuzaju iz roditeljskog naručja. A sve zaradi naše zaostalosti koja nam govori da su deca najslobodnija i najsrećnija kad su golišava, kada ih ne napadaju majice i gaće. Mala ljudska bića gola onako kao što nas je gole i Mama Priroda napravila. Zato što verujemo da je zdravo da su deca gola na suncu i u vodi. Naravno da se pomenuti prirodni, goli-loli period ovekovečavao od trenutka kad su foto aparati postali opšte dostupni, zbog čega smo svi mi u posedu spornih fotografija, kako svojih, tako i naše dece.

Uzmimo na primer našu kolekciju privatnih fotografija, na kojima dugi niz godina nastupa troje mladunaca u golom, prirodnom stanju. Čak i sa živim pačićima u kadi. Zbog čega slutim da bi me komšije Ameri u lance okovali.

toddlers.jpgAli u našim krajevima teško ćete naći bebe ili malu decu obučenu u kožu, perje, crne seksi čarape, šljokice i ostale momente koji raspaljuju seksualnu maštu. To se kod nas ne smatra baš normalnom pojavom ili poželjnom brigom o detetu. Pravljenje kabaretskih nastupačica i lolita od ženske dečice kod nas nerazvijenih nije legalan lek za lečenje roditeljskih kompleksa i hranjenje mašte onog spornog segmenta ne-ljudi. Koji kad god požele mogu da odu u pedofilski raj svetske sile i siti se nagledaju onoga što bi se kod nas nazvalo boleštinom. A to je u državi koja je oduzela decu Vuku i Verici Nastić sasvim normalna pojava na kojoj je zakonito i zarađivati i na internet je kačiti. Tu negde se mi razilazimo. Što se mene tiče to je sve go manijak.

Golji od malog golog ljudskog stvora u svoj njegovoj lepoti koju mu je Majka Priroda podarila, sa namerom da nas očara do te mere da smo bez razmišljanja o visini žrtve spremni da ih gajimo, da se o njima brinemo i po cenu sopstvenog opstanka.

 

Dakle, za mene kao majku je ovo zlostavljanje dece i sramota vredna zakonske zaštite i ozbiljnog popričavanja sa roditeljima:

 

  



Komentari (565)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

se7en11 se7en11 13:04 22.12.2010

Re: Strašno je to licemerje...

Jelica Greganović
Vlasto, natrapala sam i ja kod nas na tu emisiju...gledale je par dana Najbolja Drugarica i ja, koleno mi pomodrelo od udaranja vilice o isto...daklem, šta sve ljudima pada na pamet, a dozvoljeno je zakonom...veštački zubi za malo dete...depiliranje...potamnjivanje...bukvalno ih dresiraju.



Ona emisija o malim misicama, od beba pa do tinejdžera, na tv tlc je nešto najodvratnije o deci što prikazuju. Meni se lično povraća kada vidim šta im rade. Ta deca na sve liče, samo ne na decu. Ali ti jadnici od roditelja se nadaju da će im dete videti Disney ili neka druga filmska, modna... kompanija i da će zaraditi silne pare na detetu (Britni, Majli, Džastin...)

Samo to nije nikakvo opravdanje za bilo čiji i bilo koji akt. I po stoti put, volela bi bez obzira na kakve sad traume prolaze mali Nastići, se utvrdi da je sistem pogrešio i nepotrebno optužio roditelje, ali ne mogu da gurnem ruku u vatru za njih. Možda se upravo čini usluga toj deci.
apach92 apach92 11:00 22.12.2010

Razmisli dvaput!

Ali u našim krajevima teško ćete naći bebe ili malu decu obučenu u kožu, perje, crne seksi čarape, šljokice i ostale momente koji raspaljuju seksualnu maštu.


A sta bi sa famoznim saborom u Guci na kome majke podsticu devojcice upravo obucene kako si opisala da plesu oko satora sve naravno, zbog novca?

Ovo jeste usamljen primer ali ako sam dobro shvatio sabor je poprilicno posecena manifestacija koja je potpomognuta iz drzavnog budzeta, policija je izjavila da je nemocna na ovu pojavu, dakle - legalno je i drustveno prihvatljivo. Ma koliko meni licno a verujem i vecini bilo degutantno.



se7en11 se7en11 11:29 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

apach92
Ali u našim krajevima teško ćete naći bebe ili malu decu obučenu u kožu, perje, crne seksi čarape, šljokice i ostale momente koji raspaljuju seksualnu maštu.


A sta bi sa famoznim saborom u Guci na kome majke podsticu devojcice upravo obucene kako si opisala da plesu oko satora sve naravno, zbog novca?

Ovo jeste usamljen primer ali ako sam dobro shvatio sabor je poprilicno posecena manifestacija koja je potpomognuta iz drzavnog budzeta, policija je izjavila da je nemocna na ovu pojavu, dakle - legalno je i drustveno prihvatljivo. Ma koliko meni licno a verujem i vecini bilo degutantno.





Kako šta? To je zapadni sistem vrednosti
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:39 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

A sta bi sa famoznim saborom u Guci na kome majke podsticu devojcice upravo obucene kako si opisala da plesu oko satora sve naravno, zbog novca?

Maloletnu i vrlo maloletnu decu? Nisam znala za to. Mislim da je to odvratno, ali da je dobro što kod nas ne postoje takmičenja u tome, pa još sa novčanim nagradama.
apach92 apach92 11:40 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

mi nekako uvek zaboravimo da pocistimo u svom dvoristu a vec smo iskomentarisali i zauzeli stav u kakvom je stanju komsijsko.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/203419/Teraju-devojcice-da-gole-igraju-pred-satorima


natasavb natasavb 11:50 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Maloletnu i vrlo maloletnu decu? Nisam znala za to. Mislim da je to odvratno, ali da je dobro što kod nas ne postoje takmičenja u tome, pa još sa novčanim nagradama.

Kako ne postoje? A sta je sa onim takmicenjem za male manekene ili tako nesto koje se odrzava vec godinama ?
Koliko se ja secam ima i neka novcana nagrada za pobednika.
Ima toga na zalost i kod nas, samo ne u tolikoj meri.
Jos uvek, ali kako smo krenuli za koju godinu ce verovatno postati sasvim normalno.


Jelica Greganović Jelica Greganović 13:08 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Narvno da mislim da je to odvratno i da se time krše dečija prava. Ali, iz priloženog vidim i da se neko, bar medij, u našem dvorištu pozabavio time i da to vidi kao problem i kao nešto ružno.
Meni se ne sviđaju ni takmičenja za male manekene, ali na njima se ne mogu videti deca našminkana kao odrasle, jeftine kurve i obučena u kabaretsku odeću, na nastupima jasno seksualno izazovnim.
zilikaka zilikaka 14:43 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Ovo bi se ipak moglo podvesti pod opštu zloupotrebu dece zajedno sa prošnjom, krađom...
Mislim da se slažemo da se radi o socijalno najnižoj lestvici društva (što ih naravno ne opravdava). Takvi roditelji su spremni da to isto dete sutra pošalju u prošnju, bilo gde, da bi se nekako dočepali i minimalnog dinara. Bilja je to lepo opisala na primeru dece-prosjaka.
Kod svih takvih slučajeva država bi morala (a neće) da interveniše i takvu zloupotrebu onemogući.
Mislim da su primeri koje je Jelica dala mnogo perfidniji. Ne radi se o gladnima, već se pravi društveno prihvatljiv model gde se zarad slave, uspeha (čitaj novca) od dece prave seksualni objekti, upravo za one od kojih se navodno štitimo nekim drugim zabranama.
se7en11 se7en11 14:46 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Jelica Greganović
Narvno da mislim da je to odvratno i da se time krše dečija prava. Ali, iz priloženog vidim i da se neko, bar medij, u našem dvorištu pozabavio time i da to vidi kao problem i kao nešto ružno.



Ček, znači, mi radimo ispravnu stvar, mediji su se zapitali (pozabavili, zabrinuli), a Ameri ne rade ispravnu stvar zato što su se zapitali?

Jedina je razlika što su se naši ogradili time da ne znaju način kojim to da spreče, dok Ameri znaju, pa su sada i krivi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:34 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Ček, znači, mi radimo ispravnu stvar, mediji su se zapitali (pozabavili, zabrinuli), a Ameri ne rade ispravnu stvar zato što su se zapitali?

Ne spinuj, jasno sam napisala da je to pogrešno, ali dodala da su se bar mediji zapitali o dečijim pravima.
Btw, USA nije potpisala konvenciju o dečijim pravima, a ovi izbori za mis kod njih su redovna, brojnija i vrlo popularna pojava, u kojoj malo ko vidi nešto sporno.
Mislim da kad bi se neko potrudio bi mogao da nađe način da spreči ovo iskorišćavanje dece u Guči, ako nikako drugačije, ono recimo tako da njihovi staraoci ne izdaju račune za dobijene pare ili da teraju maloletnike da ilegalno rade...
se7en11 se7en11 15:53 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Jelica Greganović


Btw, USA nije potpisala konvenciju o dečijim pravima, a ovi izbori za mis kod njih su redovna, brojnija i vrlo popularna pojava, u kojoj malo ko vidi nešto sporno.


1. Da li to znači da ako nisu potpisali konvenciju nemaju pravo na sopstveni zakon koji se bavi istim?

2. Izbor za misice ne umanjuje zločin zlostavljanja, ako ga je uopšte i bilo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:57 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!


1. Da li to znači da ako nisu potpisali konvenciju nemaju pravo na sopstveni zakon koji se bavi istim?

Naravno da to ne znači to, ali bi moglo da govori koliko im je zaista do stalo do dečijih prava i to ne samo kod sebe nego i drugde po svetu.

2. Naravno da ga umanjuje, jer ga ni ne tretira kao zločin.

se7en11 se7en11 17:27 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Jelica Greganović

1. Da li to znači da ako nisu potpisali konvenciju nemaju pravo na sopstveni zakon koji se bavi istim?

Naravno da to ne znači to, ali bi moglo da govori koliko im je zaista do stalo do dečijih prava i to ne samo kod sebe nego i drugde po svetu.

2. Naravno da ga umanjuje, jer ga ni ne tretira kao zločin.



1. Stalo je i meni, zato želim da stojim po strani sa malo informacija kojima baratamo, ali mi smeta konstantno traženje greške u tuđim sistemima da bi opravdali nešto što mi sami radimo loše.

2. Šminka se opere, deca se obuku iz kojekakvih trikoa, to je samo freak show, frikova ima svuda, bez i sa tv programima. Rekla sam da mi je odvratno, ali ako postoji kod Nastića (govorim o konkretnom slučaju) šansa da su zlostavljali i zanemarivali decu, sve i da se izbor za mis tretira kao zločin, to njihov ne umanjuje. Niti mogu da drugim zločinom pravdam zločin.


Jelica Greganović Jelica Greganović 19:56 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!


1. Stalo je i meni, zato želim da stojim po strani sa malo informacija kojima baratamo, ali mi smeta konstantno traženje greške u tuđim sistemima da bi opravdali nešto što mi sami radimo loše.

A meni smeta kada se posipamo pepelom i onda kada drugi prave greške.

2. Šminka se opere, deca se obuku iz kojekakvih trikoa,

Dakle, to je to...opere se šminka? Zato je ok šminkati decu kao jeftine kurve? Obuku se u kojekakve trikoe? A da pogledaš malo onaj snimak i da mi kažeš ko normalan oblači 2-godišnju devojčicu u kabaretski kostim sa perjem na dupetu? Nema veze, može da se skine? Pa da...

to je samo freak show, frikova ima svuda, bez i sa tv programima

Samo freak show? Normalno je da su roditelji freakovi? Ili su deca? Ili oni koji to organizuju? Oni koji u tome uživaju? I zato je to ok. Jer postoje freakovi? Pa ja sam mislila da taj zakon treba decu da štiti upravo od freakova.
To što frikova ima svuda, pa to ti sve vreme i pišemo, ali ne povodom freak showa, nego povodom najnormalnije stvari kao što je kupanje deteta.
se7en11 se7en11 21:36 22.12.2010

Re: Razmisli dvaput!

Jelica Greganović

1. Stalo je i meni, zato želim da stojim po strani sa malo informacija kojima baratamo, ali mi smeta konstantno traženje greške u tuđim sistemima da bi opravdali nešto što mi sami radimo loše.

A meni smeta kada se posipamo pepelom i onda kada drugi prave greške.

2. Šminka se opere, deca se obuku iz kojekakvih trikoa,

Dakle, to je to...opere se šminka? Zato je ok šminkati decu kao jeftine kurve? Obuku se u kojekakve trikoe? A da pogledaš malo onaj snimak i da mi kažeš ko normalan oblači 2-godišnju devojčicu u kabaretski kostim sa perjem na dupetu? Nema veze, može da se skine? Pa da...

to je samo freak show, frikova ima svuda, bez i sa tv programima

Samo freak show? Normalno je da su roditelji freakovi? Ili su deca? Ili oni koji to organizuju? Oni koji u tome uživaju? I zato je to ok. Jer postoje freakovi? Pa ja sam mislila da taj zakon treba decu da štiti upravo od freakova.
To što frikova ima svuda, pa to ti sve vreme i pišemo, ali ne povodom freak showa, nego povodom najnormalnije stvari kao što je kupanje deteta.



Jelice, u pravu si, vrtimo se u krug. Ja ne znam više ni šta pišem ni šta hoću, odlazim od suštine šta želim da kažem, jer kao odgovor na bilo šta što napišem dobijem o misicama.

Gledamo na stvar sasvim suprotnim očima, ti sa malo više emocija i ja to poštujem. Pratim tvoj blog već dve godine i ovo je prva stvar sa kojom se ne slažem, od svega što si pisala i osetila sam potrebu da to i napišem.

Želim ti srećan rad, novu knjigu, još lepih i posećenih tema. Pozdrav
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:54 22.12.2010

eye of the beholder

ceo tekst

Eye of the beholder:
Cute, naked photos of tots pose dilemma for parents


When Nicole Saupe’s son was about 18 months old, the Cincinnati-based photographer snapped a picture of him sitting in a big, rattan chair shaped like a wok. He was too cute to resist in his jammies, his spread legs revealing his diaper, his belly poking out from under his shirt. And so Saupe uploaded the image onto a new online gallery she had created.

“Before I knew it, it had been downloaded three times. That had me very unsettled,” Saupe recalled. “It did freak me out so much that somebody downloaded these pictures.” She doesn’t know why somebody downloaded the images – maybe he or she just thought it was a cute picture. But Saupe kept envisioning a pedophile and “it made me so ill.”

Facebook, Flickr, YouTube, it’s not hard to find pictures of children, some in varying degrees of undress, some naked, being shown off by proud parents. But others on mommy sites and blogs question the practice, warning that child sexual predators can see, too. Some warn it may be dangerous for another reason: that parents themselves can be viewed as suspect — and even arrested — for taking what they see as cute pictures of their kids but others may misinterpret as compromising.

“What [parents] might think are normal pictures could be seen the wrong way,” says Amy Adler, the Emily Kempin professor of law at New York University. “As a legal matter parents should be extremely cautious. I hate that. I think it is a shame.”

The days when parents breezily photographed toddlers at the beach or young kids running naked through the back yard sprinkler on a hot summer day may be over, she says.




“People could be arrested for [what we used to regard as] normal pictures,” says Adler.

Indeed they could. This spring, Alma Vasquez, a 22-year-old Utah mom, was charged with two counts of sexual exploitation of a minor after, police said, she took photos of the child’s father, 34-year-old Sergio Diaz-Palomino, sexually abusing their infant son.

But charges were later dropped because police determined Diaz-Palomino did not assault the baby. Instead, the couple was giving the boy a bath and after the bath, while the baby was still wet and laughing and the father happily kissed the infant’s body, Vasquez documented the scene as family memorabilia. She took the film to Walgreens for processing into prints, and a technician alerted the police. Arrests, jail, indictments, the child’s removal from Vasquez’s home by the state, followed. Diaz-Palomino, who was in the country illegally, was deported.

There have been a handful of such cases over the past few years and though most of the charges were eventually dropped, a lot of damage has been done.



We now live in a culture in which any nude photo — and some non-nude images, too — of a child is seen as potentially pornographic. Thanks to new laws, legal decisions that redefined what can constitute child pornography, and near-constant pop culture coverage of potential and real sex crimes against children, even innocent pictures of our own kids are often viewed with what Adler calls “the pedophilic gaze.”

As Betsy Schneider, a photographer and Arizona State University arts professor who sometimes uses her own naked children as photo subjects, told me, “once you suggest that it is pornographic, once they are painted in a certain light, it is hard to get that out of your head. Then we are all trapped.”

Back when those of us over the age of 35 were little, parents wouldn’t dream they could be arrested for taking such photos. But we weren’t as afraid then. Now fear drives everything from our politics to our diets to how we raise our children. And it is fear, Judith Levine, author of the book “Harmful to Minors,” believes, that turned innocent pictures of children into crimes.
cult cult 16:40 22.12.2010

Re: eye of the beholder

Instead, the couple was giving the boy a bath and after the bath, while the baby was still wet and laughing and the father happily kissed the infant’s body, Vasquez documented the scene as family memorabilia. She took the film to Walgreens for processing into prints, and a technician alerted the police. Arrests, jail, indictments, the child’s removal from Vasquez’s home by the state, followed. Diaz-Palomino, who was in the country illegally, was deported.


Neverovatno...sve je to posledica vladavine onih reborn hrišćana oličenih u onoj tupči koja se odaziva na George W Bush.
cult cult 16:47 22.12.2010

Re: eye of the beholder

She took the film to Walgreens for processing into prints, and a technician alerted the police


A vidim, u medjuvremenu, razvila se i doušnička kultura tipična za društva u grču i strahu. Posledice Patriotic Acta, Homeland securitate-e i sličnih organa koje su nama ovde tako dobro poznati. Fotografu je verovatno bilo jasno iz konteksta fotki koje razvija da nije u pitanju nikakvo zlostavljanje, već da otac ljubi sina, ali ozaren naziva policiju. Eto prilike da se pokaže...a za Dan bezbenosti ako ga se sete...
Odatle do ove cenzure medija koja traje je samo korak. Prešli su ga.
alexlambros alexlambros 16:07 22.12.2010

sta su ti

kulturoloske razlike


omega68 omega68 17:29 22.12.2010

Re: sta su ti

pa vidiš, negde je normalno da se deca igraju opasana dinamitom, negde je krajnje prihvatljivo da se sa slaninom jede crni luk, a ponegde je vrhunac samosvesnosti da muškarac čupa obrve, brije noge i vrcka dupetom sve tripujući ( ne ''trpajući'' ) da može da bije taksistu.
Nego da se vratim temi:
ako je išta korisno proizašlo iz ove rasprave, to je da smo shvatili da i među blogerima ima onih koji su kao mali možebiti trpeli sexualno iskorišćavanje pa još vuku posledice u vidu nepoverenja prema bilo kakvom ponašanju
omega the sexualni tarapeut
alexlambros alexlambros 17:51 22.12.2010

Re: sta su ti

omega the sexualni tarapeut


pa podsecas malo na Marica
radojicic92 radojicic92 22:04 22.12.2010

Re: sta su ti

ako je išta korisno proizašlo iz ove rasprave, to je da smo shvatili da i među blogerima ima onih koji su kao mali možebiti trpeli sexualno iskorišćavanje pa još vuku posledice u vidu nepoverenja prema bilo kakvom ponašanju

pa nije bas samo to
shvatili smo da su Ameri licemerni, dok Srbi nisu, da su kulturoloske razlike u pitanju, sto ce reci da je srpska kultura na visem nivou od americke. To ce dosta pomoci Nasticima na sudu.
Zatim da Nastic prebija suprugu, ali nije kriv za ovo drugo. Dokaz za to je da Ameri mrze Srbe i sve mu je namesteno.
Bilo je i konstruktivnih predloga da se salju slike gole dece Obami ili vec kome, u svrhu razresenja celog slucaja na najbolji nacin za ovu decu, jer deca stradaju najvise.
Imali smo i da je Dzulijanu sve namestila Cija. Dokaz za to je da Dzulijan ne voli Ameriku, a takvi su uvek u pravu.
A krunski dokaz da Nastic nije kriv je da su Ameri umobolni i to treba konzul, Korac i Trebjesanin da pod obavezno naglase, sve za dobrobit dece

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:26 22.12.2010

Re: sta su ti

shvatili smo da su Ameri licemerni, dok Srbi nisu,


Onda ti imas ozbiljnih problema sa shvatanjem.

Licemerno jeste kad neko napadno instalira erotiku tamo gde je nikako nema i onda tu erotiku potencira (lolita takmicenja na kojima Jelica insistira) a tamo gde nikakve erotike po pravilu nema (slke golisave dece) obavezno vidi erotiku i to ne dozvoljava.


sto ce reci da je srpska kultura na visem nivou od americke.


Ovo je problem vas koji prvenstveno razmisljate u nacionalnim kategorijama.
Tvrdi se, sto je tacno, da u srpskom obrascu ponasanja postoji potreba, navika, obicaj, smatra se normalnim, da se slikaju gola deca i da zbog toga niko ne treba da bude kaznjen. Neko taj obrazac smatra naprednim neko nazadnim, a Korac i ostali samo konstatuju da taj obrazac postoji i ne vidim da oni porede dva obrasca i da srpski stavljaju iznad amreickog.
Inace, nisam siguran da ni u Americi roditelji ne osecaju srecu kad se njihova deca brckaju u vodi i da im se ne javi potreba da ih tako slikaju.
A ako im se takva potreba javi, a njihov zakon to zabranjuje ili se bar moze dogoditi sticaj okolnosti da zbog toga budu kaznjeni, da li taj sistem moze posmatrati kao onaj koji ogranicava ljudske slobode?

Zasto se bre na pomen Amerike mora samo klimati glavom i zasto svako zameranje americi proglasavate velikosrpskim antiamerikanizmom jbt?

m.blomquist m.blomquist 01:27 23.12.2010

Re: sta su ti

fenomenalno!
maca22 maca22 16:48 23.12.2010

Re: sta su ti

omega68
ako je išta korisno proizašlo iz ove rasprave, to je da smo shvatili da i među blogerima ima onih koji su kao mali možebiti trpeli sexualno iskorišćavanje pa još vuku posledice u vidu nepoverenja prema bilo kakvom ponašanju
omega the sexualni tarapeut

To ne moze da se shvati, to mora da se izmisli.
m.blomquist m.blomquist 17:06 22.12.2010

tuzna ali i interesantna tema

ovde se radi o nesrecnom i konkretnom slucaju jedne porodice koja je sticajem okolnosti poreklom iz Srbije. Srpska ili americka kultura nisu teme.
Nekoliko detalja se namce kao veoma bitni. Mnogo ljudi se pita zasto Srbija ne pomogne. U vesti od juce receno je kako je konzul Srbije u Cikagu izjavio kako su americke sluzbe "kidnapovale" decu! Fascinantno! Primer diplomatksog recnika. Naravno, da je "konzul" diplomata, to bih mogao i da mu prigovorim. Ako mogu da razumem da Nastici ne poznaju americke zakone, skandalozno je da "konzul" moze da daje ovakve izjave. Takodje cu podsetiti sta se desilo kada je Kovacevic zatrazio pomoc konzula u Njujorku. Naravoucenije: u interesu porodice Nastic molim srpsku Vladu da se ne mesa jer to moze jos vise da ugrozi ineterse ove porodice.
Takodje, u Americi zive mnogobrojne etnicke zajednice, od Jevreja, Italijana, Iraca, Grka, Latinosa i tako dalje. Ti ljudi se organizuju oko religioznih i kutlrunih organizacija. Srpska zajednica ne postoji iz razloga koje valjda ne treba objasnjavati. Srbi koji zive u inostrantsvu su najcesce ostavljeni sami sebi. Naravno, isto je i sa Srbima u Srbiji. Da postoji nekakva zajednica u Americi, Nastici bi nasli nacin da zatraze pomoc.
Takodje, uz duzno postovanje grupe psihologa i njihove zelje da pomognu Nasticima, zeleo bih da znam na osnovu kojih informacija su oni izneli svoje zakljucke? Kada je poslednji put u Srbiji radjeno istrazivanje na temu odnosa roditelja i dece kada je u pitanju seksualnost? Koje relevantne statisticke podatke su koristili da donesu pomenute zakljucke? Mozda je ovo prilika da se ova tema otvori u srpskom drustvu.
Da je bilo ikakvih propusta u postupku protiv Nastica, verujem da bi ispred njihove kuce vec bio kilometarski red advokata zeljnih da ih zastupaju u postpuku protiv Kalifornije za milionsku odstetu. Takodje, postupci u Americi se dobijaju kako iznosenjem neoborivih dokaza, ali takodje i na nacin na koji se dobija u pokeru, kada jedan strana ulozi novac koji ostali ne mogu da prate: drzava moze da ih zatrpa podnescima za koje bi Nasticima trebali milioni da na njih odgovori. Na kraju ce verovatno biti prisiljeni ne dogovor.
Na kraju, ni prezime Nastic im bas nije od pomoci s obzirom na jezicke razlike.
NNN NNN 09:19 23.12.2010

Re: tuzna ali i interesantna tema

ni prezime Nastic im bas nije od pomoci s obzirom na jezicke razlike.

spadalo92 spadalo92 19:16 22.12.2010

Deda i unuk

"Uz'o deda svog unuka,
met'o ga u krilo..."

Znači ovo sad otpada, zabranjeno, nema više. Tja... Ja kada dođem u goste sinu i snaji, moja dvogodišnja unuka odmah trči sva srećna da mi se posadi u krilo. Šta sad da radim? Da joj opalim šamar ili da je šutnem kad to pokuša, šta mislite? Prosto nisam pametan... Ili možda da im više ne dolazim u goste, a njima da zabranim da mi dovode unuku u moju kuću?
omega68 omega68 19:48 22.12.2010

Re: Deda i unuk

"Uz'o deda svog unuka,
met'o ga u krilo..."


A je l se sećaš kako je Minimax pre x godina pričao taj vic:
uz'o deda svog unuka
met'o ga u krilo
a unuk mu kaže:
-deda nemoj si peder
vrlo vidovito je bilo
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:15 22.12.2010

Ja bih

samo da se izvinim svima kojima možda nisam odgovorila, na lap topu sam i sporo se otvara, a puno je komentara i sve slabije se snalazim među njima, tako da je moguće da neke nisam videla.
thug_b thug_b 22:00 22.12.2010

ja nisam

jedna je stvar negirati tvrdnje drugih da obmanjujes. ali nesto sasvim, sasvim posebno, samog sebe uhvatiti u pokusaju obmane, ispaliti samog sebe najstrasnije i grlato insistirati da ti nije nista.

opletite, samo za mene, sa jos jednom serijom fotografija bizarnih malih devojcica iz puritanske (ili razvratne, nikako da odlucite) Amerike.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:28 22.12.2010

Re: ja nisam

jedna je stvar negirati tvrdnje drugih da obmanjujes. ali nesto sasvim, sasvim posebno, samog sebe uhvatiti u pokusaju obmane, ispaliti samog sebe najstrasnije i grlato insistirati da ti nije nista.

Je l ovo meni napisano ili nekom drugom? Infinitiv mi smeta da odredim kome je upućeno.
opletite, samo za mene, sa jos jednom serijom fotografija bizarnih malih devojcica

Mislim da ih je više no dovoljno, za moje gledanje sveta je i jedna previše. Verujem da možeš i bez mene da ih nađeš.

iz puritanske (ili razvratne, nikako da odlucite) Amerike.

Ja da odlučim? Pa, oni sami ne mogu da se odluče.


jelenatt jelenatt 22:46 22.12.2010

da li znate?

A da li Vi, Jelice, znate sta se tacno dogodilo? Da niste malo prenaglili? Kao sto vi ne znate da li su ti roditelji zaista zlostavljali svoju decu, ni ja ne znam da nisu. Ali bih ipak sacekala epilog na sudu ili u nadleznim ustanovama, a ne ovako na blogu, gde ama bas niko ne zna sta se zaista dogodilo. Niti jedna vest nam nije pruzila nikakvu kvalitetnu informaciju, osim nekih emotivnih izjava roditelja i dede (ali kapiram da su ljudi pogodjeni situacijom, pa i nisu mogli bolje da se izraze), i senzacionalistickih naslova. Nemate niti jednu cinjenicu a provaliste ovde na stotine komentara optuzujuci sve redom, od Amerike do Holandije. I naravoucenije cele ove lavine neosnovanih komentara je samo jedno: Srbi su nebeski narod, a svi ostali su sljam.

Zasto se niko ovde nije potrudio da shvati druge kulture, nego svi samo okrivljuju druge sto ne razumeju nasu?

Potpuno ste stvar postavili na pogresne noge, neutemeljeno, a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje da prosipate drvlje i kamenje na jedan sistem o kome, pokazalo se, skoro niko od komentatora ne zna nista. A tek sto ste odlucili unapred ko je kriv a ko nije, to je posebna prica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:01 22.12.2010

Re: da li znate?

Jelena, već je odbačena optužba da su fotografije dece koja se kupaju dečija pornografija i sl. Ali posle toga je američka Agencija za zaštitu dece...ajd pogledaj vesti opet. Naravno da ima podataka, ne dovoljno, ne onoliko koliko bi hteli, ali ih ima.

I naravoucenije cele ove lavine neosnovanih komentara je samo jedno: Srbi su nebeski narod, a svi ostali su sljam.

Ala si zaključila, svaka ti čast. I ti bi meni da pišeš o zaključivanju? To ti baš daje kredibilitet komentaru.


Zasto se niko ovde nije potrudio da shvati druge kulture, nego svi samo okrivljuju druge sto ne razumeju nasu?

Koji svi? Koje kulture?

Potpuno ste stvar postavili na pogresne noge, neutemeljeno, a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje da prosipate drvlje i kamenje na jedan sistem o kome, pokazalo se, skoro niko od komentatora ne zna nista. A tek sto ste odlucili unapred ko je kriv a ko nije, to je posebna prica.

Jesi ti upoznata sa značenjem rečice "ako", jer ako jesi možda bi više shvatila ili možda čak i drugačije.
Ne bih rekla da skoro niko od komentatora ništa ne zna. Niti sam ja odlučila ko je kriv. Ali i dalje mislim da su ona takmičenja za male devojčice odvratna i vredna zabrane u cilju zaštite dečijih prava.
Misliš li ti da ja treba da dobijem posebno ovlašćenje da bih napisala svoj post - lični dnevnik? Ako je tako, daj mi otkri od kog nadležnog da ga tražim.
jelenatt jelenatt 23:25 22.12.2010

Re: da li znate?

Jelica Greganović
Jelena, već je odbačena optužba da su fotografije dece koja se kupaju dečija pornografija i sl. Ali posle toga je američka Agencija za zaštitu dece...ajd pogledaj vesti opet. Naravno da ima podataka, ne dovoljno, ne onoliko koliko bi hteli, ali ih ima.

Da, ali agencija za zastitu dece je reagovala na reci te devojcice. Koje opet mogu a ne moraju znaciti da je zlostavljana. Zato kazem, nedovoljno informacija imamo, pa hajde da ne trcimo pred rudu. Kao sto su vec gorenavedeni komentatori, zajedno sa Vama, uradili.

I naravoucenije cele ove lavine neosnovanih komentara je samo jedno: Srbi su nebeski narod, a svi ostali su sljam.

Ala si zaključila, svaka ti čast. I ti bi meni da pišeš o zaključivanju? To ti baš daje kredibilitet komentaru.

Pa i ne mislim da je tako: nemam vremena da prelistavam svih trista i kusur komentara, ali izvodim zakljucak da su svi ogorceni na Amerikance i Holandjane, zbog toga sto se njihove kulture razlikuju od nase. Pogledajte gore, svaki drugi (u najmanju ruku) komentar je takve prirode.


Zasto se niko ovde nije potrudio da shvati druge kulture, nego svi samo okrivljuju druge sto ne razumeju nasu?

Koji svi? Koje kulture?

Gore citirani komentatori, koji optuzuju Amerikance i Holandjane zbog kulturnih razlika. I tako padaju u zamku koju su sami postavili.

Potpuno ste stvar postavili na pogresne noge, neutemeljeno, a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje da prosipate drvlje i kamenje na jedan sistem o kome, pokazalo se, skoro niko od komentatora ne zna nista. A tek sto ste odlucili unapred ko je kriv a ko nije, to je posebna prica.

Jesi ti upoznata sa značenjem rečice "ako", jer ako jesi možda bi više shvatila ili možda čak i drugačije.
Ne bih rekla da skoro niko od komentatora ništa ne zna. Niti sam ja odlučila ko je kriv. Ali i dalje mislim da su ona takmičenja za male devojčice odvratna i vredna zabrane u cilju zaštite dečijih prava.
Misliš li ti da ja treba da dobijem posebno ovlašćenje da bih napisala svoj post - lični dnevnik? Ako je tako, daj mi otkri od kog nadležnog da ga tražim.


Ali to smo shvatili. I ja mislim da su ta takmicenja za male devojcice odvratna, ali to mi ne daje za pravo da onda na osnovu toga optuzim celu jednu kulturu. I neko je vec rekao da to nije main stream, i u Americi normalni ljudi popreko gledaju na to. Ali opet, to ne treba nikome da da za pravo da donese pausalni zakljucak o celoj kulturi, mislim da ne treba da Vam objasnjavam zasto. Jer odatle je sve slippery slope.

A mislim ni da nema mesta cinizmu u Vasem odgovoru. Samo pokusavam da Vam kazem da ste malo preterali. I naravno, ne treba ni od koga da trazite dozvolu ni za sta, nisam to ni rekla.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:35 22.12.2010

Re: da li znate?

da onda na osnovu toga optuzim celu jednu kulturu.

Ni ja to ne radim, ali mi se čini da ti nisi pročitala sve komentare ovde napisane. Što nije čudno, jer ih ima puno.

A mislim ni da nema mesta cinizmu u Vasem odgovoru.

Drugi put nemoj da napišeš ono sa nebeskim narodom, pa neću biti cinična.

Samo pokusavam da Vam kazem da ste malo preterali.

Ali to činiš tako da i sama preteruješ.

I naravno, ne treba ni od koga da trazite dozvolu ni za sta, nisam to ni rekla.

Jesi, rekla si:
a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje

Dakle, od koga da tražim ovlašćenje, ako me to što sam majka, a ovo je moj lični dnevnik, ne ovlašćuje?




thug_b thug_b 23:50 22.12.2010

Re: da li znate?

jelenatt

Potpuno ste stvar postavili na pogresne noge, neutemeljeno, a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje da prosipate drvlje i kamenje na jedan sistem o kome, pokazalo se, skoro niko od komentatora ne zna nista. A tek sto ste odlucili unapred ko je kriv a ko nije, to je posebna prica.


i ja sam ovaj blog bas tako dozivela: kao blog o americi... u pokasuju. zapravo ne znam o cemu je.

pokusala sam da napisem komentar, da odgovorim na neka pitanja (retoricka, naravno) sa informacijama iz prve ruke jer, slazem se, o sistemu o kome se govorilo, kao i o svemu drugom o cemu se govorilo, zaista niko nista ne zna.

pokusala sam i da zanemarim tesko zanemrljiv ton, i bloga i kometara, potpuno neutemeljene paralale i tvrdnje i to sto bez ikakvog povoda prvo moram njih argumentovano da opovrgnem da bih stigla do onoga sto jeste, cinjenicu da je povod za pricu slucaj o kom se ne bi smelo nagadjatii, a narocito ne na osnovu tri pragrafa iz blica i ... sve ostalo....

ali sam, pre objavljivanja komentara pogledala da nije jos neko nesto pitao i videla 70 novih komentara koji su me uverili da ono sto bih ja imala da dodam nije dobrodoslo. i would've missed the point - completely!

tuzno i zalosno iz svakog aspekta. najtuznije je sto sam se nadala da ce se situacija sa zlostavljanjem u srbiji promeniti na bolje, uskoro! tako mi se cinilo da mora biti. ovaj me je blog rasturio na komade. sa glavom u pesku i junackom pesnicom uprtom u imaginarnog neprijatelja - mrka kapa.

cult cult 00:06 23.12.2010

Re: da li znate?

tuzno i zalosno iz svakog aspekta. najtuznije je sto sam se nadala da ce se situacija sa zlostavljanjem u srbiji promeniti na bolje, uskoro! tako mi se cinilo da mora biti. ovaj me je blog rasturio na komade. sa glavom u pesku i junackom pesnicom uprtom u imaginarnog neprijatelja - mrka kapa.


Jbt kakva drama! Uh! WoW!
Ovaj blog i komentari su te rasturili na komade jer mi u Srbiji..šta? Ne prijavljujemo policiji morske fotke FB frendova i njihovih beba? PC serviseri ne kopaju po tudjim slikama dok dižu OS na susednoj particiji? Missssim...zaista smo bre...Balkanci.
Srbijanci!
edit: stoka!
veronika_kojen veronika_kojen 00:15 23.12.2010

Re: da li znate?

najtuznije je sto sam se nadala da ce se situacija sa zlostavljanjem u srbiji promeniti na bolje,


Oprosti (da predjem na ti, svi mi na blogu zameraju persiranje)

Ne možeš sedeti na drugom kraju planete i očekivati od Srbije da se sama od sebe promeni. To nije tužno, to je prosto glupo.

Sad,zasigurno je da je na blogu bilo pljuvačine protiv SAD-a, ljudi su još kivni, ali tema je bila kako pomoći ovo dvoje ljudi. A sve mi se čini da neki ljudi, ne samo što ne pokušavaju da pomognu, već i hvale taj isti sistem koji oduzima decu zbog fotografija u kadi. Tuga, kakav smo mi narod...
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:17 23.12.2010

Re: da li znate?

sa glavom u pesku i junackom pesnicom uprtom u imaginarnog neprijatelja

Meni ovo mnogo više liči na definiciju novog USA civilizacijskog dostignuća, zvanog - preventivni rat.
ovaj me je blog rasturio na komade.

A, da ti ipak malo ne preteruješ? Čemu tolika drama? Kritikovali smo nešto što se ne sme? Nismo se samoispljuvali pre toga? Radili smo ono što Amerika stalno radi - progvirili u tuđe dvorište? O čemu ti pričaš?
zaista niko nista ne zna.

Ja sam ovde primetila ljude koji žive u Americi i znaju ponešto o tome, ali ako ti misliš da niko ništa ne zna, što nas ne prosvetliš, ajde da vidimo šta ti sve znaš...

jelenatt jelenatt 00:23 23.12.2010

Re: da li znate?

Jelica Greganović
da onda na osnovu toga optuzim celu jednu kulturu.

Ni ja to ne radim, ali mi se čini da ti nisi pročitala sve komentare ovde napisane. Što nije čudno, jer ih ima puno.

A mislim ni da nema mesta cinizmu u Vasem odgovoru.

Drugi put nemoj da napišeš ono sa nebeskim narodom, pa neću biti cinična.

Samo pokusavam da Vam kazem da ste malo preterali.

Ali to činiš tako da i sama preteruješ.

I naravno, ne treba ni od koga da trazite dozvolu ni za sta, nisam to ni rekla.

Jesi, rekla si:
a to sto ste majka nije nikakvo opravdanje niti razlog, niti vas ovlascuje

Dakle, od koga da tražim ovlašćenje, ako me to što sam majka, a ovo je moj lični dnevnik, ne ovlašćuje?






A meni se spava. I posto vidim da je potpuno beskorisno i pokusavati razumno razgovarati sa Vama, odoh da odspavam. Jer vidim da namerno ignorisete sve sto je iole suprotno Vasem stavu. Uzdravlje vam "diskusija".
thug_b thug_b 00:23 23.12.2010

Re: da li znate?

Jbt kakva drama! Uh! WoW!

kuliraj onda.

Ovaj blog i komentari su te rasturili na komade jer mi u Srbiji..šta?

citate blic kao svetu knjigu. danasnja lekcija iz oblasti hronika: america in a nutshell.
(rasturio me je kralj majmuna sa privatnim informacijama)

Ne prijavljujemo policiji morske fotke FB frendova i njihovih beba? PC serviseri ne kopaju po tudjim slikama dok dižu OS na susednoj particiji?

odakle ti ovo? iz blica? onda amin.
cult cult 00:42 23.12.2010

Re: da li znate?

citate blic kao svetu knjigu.


Da. Pa nema druge. Mora da je to. Stave mi benkicu i serviraju mi sveti blic. I ja onda bauljam po životu mrzeći ameriku.
Al da vidiš na šta se napraviše oni što im serviraju press.
outcast outcast 00:59 23.12.2010

Re: da li znate?

Jelica Greganović
Dakle, od koga da tražim ovlašćenje, ako me to što sam majka, a ovo je moj lični dnevnik, ne ovlašćuje?


Ovlastenje trazi od svoje pameti.

A sto se tice licnog dnevnika - sto dajes svima da ga citaju? Ima tu svasta nesto sto bi mozda trebalo da zadrzis za sebe. Nije sve za javnost, svi mi imamo svoje trenutke. Ako neces da tvoji trenutci ne budu komentarisani, cuvaj ih samo za sebe. Ovaj naslov "I ja sam Nastic", kao i sadrzaj teksta je napisan kao da ga je porucio neko iz najboljih dana srpskotrovacke propagande. Ako ti to nije bila namera, a pretpostavljam da nije, onda lepo preispitaj razloge sta je nateralo da napises jednu ovakvu, izvini na izrazu, ali ne znam za bolji, bljuzogtinu.

Dugo sam se neckala da li bilo sta ovde da napisem, ali jednostavno mislim da ne bi bilo ispravno da ti ovo ne kazem.

veronika_kojen veronika_kojen 01:20 23.12.2010

Re: da li znate?

trenutci


Za početak, malo pravopisa neće vam biti na odmet.

kao da ga je porucio neko iz najboljih dana srpskotrovacke propagande


Da. Srpski trovači (i kasapini, silovatelji, genocidni mutanti). Da sram bude sve što protestuju zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine, kako se usudjuju na takvu sramnu propagandu?

Iskreno, sumnjam da ste se nećkali, pre će biti da ste treskali glavom o tastaturu pola sata...Možda ste vi tako napisali ovu bljuzgotinu

S koje ste vi planete...
mrdax mrdax 01:32 23.12.2010

Re: da li znate?

zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine,

OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce. U realnosti , odneli komp na popravku i serviser pronasao slike gole dece (izgleda da decak ima 10 godina) , ne znamo koliko slika i ne znamo koje prirode. Zatim posle jos devojcica rekla da je tata pipkao . Ajde da se ne zalecemo sa otimacinom srpske dece nego da vidimo sta sud ima da kaze.
outcast outcast 01:32 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
trenutciZa početak, malo pravopisa neće ti biti na odmet....

Oh izvinjavam se zbog pravopisa. Ako je to najveci problem ovde, let it be

veronika_kojen

Srpski trovači (i kasapini, silovatelji, genocidni mutanti). Da sram bude sve što protestuju zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine, kako se usudjuju na takvu sramnu propagandu?...


Deca nekada treba da budu nasilno oduzeta od roditelja koji ih zlostavljaju. Mi nemamo pojma o detaljima ovog slucaja. Znamo samo ono sto je prenela srpska stampa. Ja kazem: gde ima dima ima i vatre.

veronika_kojen

Iskreno, sumnjam da ste se nećkali, pre će biti da ste treskali glavom o tastaturu pola sata...Možda ste vi tako napisali ovu bljuzgotinuS koje ste vi planete...



O da, verujte na rec. Neckala sam se i to dosta. I dosta je bilo ove budalastine. Zato sam odlucila da napisem par reci. Ako autor svog licnog dnevnika ne vidi nista lose u tome sto je napisano, i ako autora licnog dnevnika ne interesuje sta neko misli o tome sta on/ona misli, sto onda javno objavljuje svoj licni dnvenik?
veronika_kojen veronika_kojen 01:44 23.12.2010

Re: da li znate?

mrdax
zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine,

OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce.


Jok. Mora da su ih sami dali. Da bi podmetnuli savršenom američkom pravosudnom sistemu. Ako ti ga Srbin ne zavuče..

A slike su čista pornografija, deca se kupaju bez odeće (gle čuda).Zamislite na trenutak kako je toj deci. Pola godine da ne budu sa roditeljima. Pola godine, ne dan, ne mesec. Ja da imam decu, ja bih za to...
outcast outcast 01:50 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen

mrdax
zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine,OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce.Jok. Mora da su ih sami dali. Da bi podmetnuli savršenom američkom pravosudnom sistemu. Ako ti ga Srbin ne zavuče..A slike su čista pornografija, deca se kupaju bez odeće (gle čuda).Zamislite na trenutak kako je toj deci. Pola godine da ne budu sa roditeljima. Pola godine, ne dan, ne mesec. Ja da imam decu, ja bih za to...



Veronika, vidim da ste vrlo samouvereni da je bila greska oduzeti decu roditeljima i da se tu ne radi o nikakvom zlostavljanju. Bilo bi interesantno saznati na osnovu cega bazirate vase misljenje i ako imate neke informacije koje mi obicni smrtnici nemamo da ih podelite sa nama. Naravno da ce se svako normalan zgranuti nad njenicom da su deca nepravedno razdvojena od roditelja na tako dug period. Vi tu niste nikakav izuzetak. A sta ako su deca stvarno bila zlostavljana? Vi sa sigurnoscu znate da nisu?

edit; greskom preporucih post veronike kojen - #@%$GF
veronika_kojen veronika_kojen 01:55 23.12.2010

Re: da li znate?

Rekli su da deca slabo govore engleski. Ako je tako, kako je onda devojčica mogla da kaže da ju je otac pipkao? A čak i da je to rekla, ko zna u kojem kontekstu je to rekla? Moji roditelji su mene grlili i ljubili,a to je faktički pipanje,ergo,zlostavljali su me?I zar je moguće da nakon pola godine nisu našli nikakav,ponavljam,NIKAKAV dokaz do tih slika kupanja i devojčicinog lošeg engleskog,i JOŠ ne daju deci da budu sa roditeljima?

Shvatam predostrožnost, ali ovo je ludilo.
outcast outcast 02:02 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
Rekli su da deca slabo govore engleski.


Oh please. Decak od osam godina vec ide u osnovnu skolu, a devojcica od pet bar u predskolsku nastavu. Deca su rodjena tamo, naprosto je neverovatno da ne govore engleski. Meni bi bilo normalno da ne govore dobro srpski, a ne engleski, osim ako su zivela u totalnoj izolaciji, sto je opet svojevrsno zlostavljanje.

Uostalom, ako deca ne govore engleski, sto ne iskljucujem, uobicajena praksa je da se unajmi prevodioc.

Mozda bi trebalo sada odmah da prestanete da pricate o necemu o cemu pojma nemate...
veronika_kojen veronika_kojen 02:12 23.12.2010

Re: da li znate?

Deca su rodjena tamo, naprosto je neverovatno da ne govore engleski.


Ko je rekao da ne govore? Rekla sam da devojčica slabo govori engleski. Ima pet godina, ne verujem da je takav erudita da je mogla da specifikuje definiciju pojma pipkanje.

I ne skrećite temu.

Gde su novi dokazi? Gde su fizički dokazi zlostavljanja?

Ako stvari ovako stoje, ja i moje roditelje mogu da tužim za zlostavljanje i dobijem finu odštetu. Eno me, pet godina, a gola se kupala u gumenom bazenu. I još me slikali, bestidnici, kako ih samo nije sramota? I još me grlili, užas, osećam se tako prljavo...
outcast outcast 02:19 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
Deca su rodjena tamo, naprosto je neverovatno da ne govore engleski.Ko je rekao da ne govore? Rekla sam da devojčica slabo govori engleski. Ima pet godina, ne verujem da je takav erudita da je mogla da specifikuje definiciju pojma pipkanje.I ne skrećite temu.Gde su novi dokazi? Gde su fizički dokazi zlostavljanja? Ako stvari ovako stoje, ja i moje roditelje mogu da tužim za zlostavljanje i dobijem finu odštetu. Eno me, pet godina, a gola se kupala u gumenom bazenu. I još me slikali, bestidnici, kako ih samo nije sramota? I još me grlili, užas, osećam se tako prljavo...



Deca koja su rodjena na tom govornom podrucju bolje govore engleski od njihovih roditelja. Ako cemo sada da analiziramo rec "pipkanje" tu nisam neki strucnjak, ali neko ko to radi svaki dan i ko zna kako da protumaci deciji odgovor bi svakako bio bolja osoba da odgovori na to pitanje. Insinuacija da je problem u jeziku jednostavno ne drzi vodu ovde.
veronika_kojen veronika_kojen 02:25 23.12.2010

Re: da li znate?

Deca koja su rodjena na tom govornom podrucju bolje govore engleski od njihovih roditelja.


Ovo je generalizacija. I to idiotska. Moja sestra od tetke je otišla sa mužem u SAD, rodila dete, ostala pet godina, a da je klinka znala sveukupno petnaest reči engleskog kad su je vratili u Srbiju. U SAD-u postoje škole sa celom nastavom na španskom jeziku, jel ta deca znaju engleski?

Ne lupetajte o stvarima o kojima ne znate.

Nego, pričasmo o dokazima, a vi tu ništa ne rekoste?



mrdax mrdax 02:30 23.12.2010

Re: da li znate?

Nego, pričasmo o dokazima, a vi tu ništa ne rekoste?


A sta ocekujes ? Kako od dece sem razgovora da saznaju da li su pipana po neprikladnim mestima ?
veronika_kojen veronika_kojen 02:31 23.12.2010

Re: da li znate?

Vidi se da li imaju modrice, šljive, da li su seksualno zlostavljanja. To je ono čega ovde NEMA.
maca22 maca22 02:32 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
Vidi se da li imaju modrice, šljive, da li su seksualno zlostavljanja. To je ono čega ovde NEMA.

Ne mora da ga ima.
mrdax mrdax 02:37 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
Vidi se da li imaju modrice, šljive, da li su seksualno zlostavljanja. To je ono čega ovde NEMA.

A oziljci na "dusi" ? To ne znamo .
To je procenio neko kome je to zanimanje i ko bi trebalo da je strucan.
Ne blogeri B92.

maca22 maca22 02:40 23.12.2010

Re: da li znate?

mrdax
To je procenio neko kome je to zanimanje i ko bi trebalo da je strucan.
Ne blogeri B92.

Opet ne pate svi na blogu b92 ni od ulizičkog mentaliteta. Već umeju da misle.
veronika_kojen veronika_kojen 02:40 23.12.2010

Re: da li znate?

To je procenio neko kome je to zanimanje i ko bi trebalo da je strucan.
Ne blogeri B92.


Ali zato mogu da krše pretpostavku nevinosti?
se7en11 se7en11 02:44 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
mrdax
zbog nasilnog oduzimanja dece i odvajanja od roditelja na pola godine,

OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce.


Jok. Mora da su ih sami dali. Da bi podmetnuli savršenom američkom pravosudnom sistemu. Ako ti ga Srbin ne zavuče..

A slike su čista pornografija, deca se kupaju bez odeće (gle čuda).Zamislite na trenutak kako je toj deci. Pola godine da ne budu sa roditeljima. Pola godine, ne dan, ne mesec. Ja da imam decu, ja bih za to...



Rekla sam da neću više pisati, ali ne mogu da odolim

O čemu ti pišeš leba ti?

Kada bi svi rekli "jesam kriv sam" šta bi sudovi radili? Pa seriske ubice se brane pod izjavom da nisu krivi!

O čemu mi ovde uopšte pišemo, o slučaju Nastić, malim misicama ili američkom glupom sistemu, kome treba suditi??? Babe i žabe i pritom pokušaj diskvalifikacije sagovornika na najbedniji moguć način, ispravljanjem gramatike
mrdax mrdax 02:44 23.12.2010

Re: da li znate?

maca22
mrdax
To je procenio neko kome je to zanimanje i ko bi trebalo da je strucan.
Ne blogeri B92.

Opet ne pate svi na blogu b92 ni od ulizičkog mentaliteta. Već umeju da misle.

Tu se potpuno slazem.
veronika_kojen veronika_kojen 02:49 23.12.2010

Re: da li znate?

se7en11


To se zove sarkazam.
mrdax mrdax 02:53 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
To je procenio neko kome je to zanimanje i ko bi trebalo da je strucan.
Ne blogeri B92.


Ali zato mogu da krše pretpostavku nevinosti?

Mislis da im vrate decu dok se utvrdi da li su ili nisu pedofili ?
se7en11 se7en11 02:55 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
se7en11


To se zove sarkazam.





veronika_kojen


Nego, pričasmo o dokazima, a vi tu ništa ne rekoste?





Koji dokazi? Pa ovde većina govori da nema dokaza da su krivi niti da su nevini, s tim što im jedna grupa komentatora već odrela titulu "žrtve sistema" na neviđeno.


Koji su tvoji dokazi da je sistem omanuo, a da su oni u pravu? Reko tata?
veronika_kojen veronika_kojen 03:00 23.12.2010

Re: da li znate?

Koji su tvoji dokazi da je sistem omanuo, a da su oni u pravu? Reko tata?


Kad sam ja rekla da je sistem omanuo? O kom sistemu pričate uopšte? Šta bulaznite?
veronika_kojen veronika_kojen 03:16 23.12.2010

Re: da li znate?

Koji su tvoji dokazi da je sistem omanuo, a da su oni u pravu? Reko tata?


Aaa,shvatam.

To je onaj argument tipa "probaću da joj stavim tudje reči u usta, pa da vidim da li će nasesti"

Nego, izvin'te me, odoh da sastavljam tužbu protiv roditelja za seksualno zlostavljanje...Svi oni poljupci i zagrljaji...Trauma do kraja života...
outcast outcast 03:22 23.12.2010

Re: da li znate?

veronika_kojen
Deca koja su rodjena na tom govornom podrucju bolje govore engleski od njihovih roditelja. Ovo je generalizacija. I to idiotska. Moja sestra od tetke je otišla sa mužem u SAD, rodila dete, ostala pet godina, a da je klinka znala sveukupno petnaest reči engleskog kad su je vratili u Srbiju. U SAD-u postoje škole sa celom nastavom na španskom jeziku, jel ta deca znaju engleski?Ne lupetajte o stvarima o kojima ne znate.Nego, pričasmo o dokazima, a vi tu ništa ne rekoste?


Dete verovatno nije islo u skolicu niti se druzilo sa decom njegovog/njenog uzrasta. Moje dete, na primer je islo od svoje dve i po godine u skolicu dva sata dnevno i govorilo je engleski bolje nego srpski u rekordnom roku.

Roditelji koji izoluju svoju decu od vrsnjaka na svojevrstan nacin onemogucuju svojoj deci normalnu komunikaciju. Po meni je i to jedna vrsta zlostavljanja.
b92fmember b92fmember 05:20 23.12.2010

Re: da li znate?

Mozda bi trebalo sada odmah da prestanete da pricate o necemu o cemu pojma nemate...


i vi takodje
spadalo92 spadalo92 05:55 23.12.2010

Re: da li znate?

I dosta je bilo ove budalastine. Zato sam odlucila da napisem par reci.

Vrhovni sudija je odlucio da je bilo dosta budalastine. Zato je odlucio da napise par reci i da istu (budalastinu) zavrsi. 'bem ti misa! To je, bre, sudija! Kratko i jasno! A ne k'o neki tamo, te ovo, te ono...
thug_b thug_b 07:57 23.12.2010

Re: da li znate?

Meni ovo mnogo više liči na definiciju novog USA civilizacijskog dostignuća, zvanog - preventivni rat.

vidis, sad imamo razne vrste ratova koji se, dakle, medjusobno razlikuju i dele na: preventivne, gradjanske... a i oni: samo nesto novo da izmisle. i sve moraju i oni.

ne, stvarno - nice comeback. fino i stalozeno: spoljna politika. sto da ne? napucaj me sa spoljnom politikom pa da vidimo dal' jos umem da dramim.

ne umem.
da razlikujem ratove. ne umem ni da ih razdvojim, ni vremenski ni prostorno - mile mi majke.

A, da ti ipak malo ne preteruješ? Čemu tolika drama?

drama je povodom kulture koju ste na ovom postu udarnicki podjubrili. ja sam se nadala da ce uskoro da crkne.

Kritikovali smo nešto što se ne sme? Nismo se samoispljuvali pre toga? Radili smo ono što Amerika stalno radi - progvirili u tuđe dvorište?

sad kad vise nemas iza cega da se sakrijes... jos kad tako prkosno odbijes naredbu da se samoispljujes, hrabro krocis na okupirane teritorije, mudro se pozoves na to da protivnik isto - stalno, ti samo sad ces, a on stalno! to - radi.
nemam mu spasa. (wtf?)

mene pitas smes li da kritikujes ameriku? but of course!!!
samo, shvatas li, bar, koliko je obimna tema kojom zelis da se bavis sama i - remotely?
i budi pazljivija, jer, recimo: amerika ne gviri. not her style, i to dobro znas... za dlaku:))))

O čemu ti pričaš?

o motivu. tvom. i kulturi, o tome da ne prestajes ni kad te mole da o'ladis i objasnjavaju ti zasto, ni kad ti predoce nesto sto jasno pokazuje da si se ispalila...
i ne pricam samo o tebi, ali da ne sirim.. pa opet da se zbunis.

Ja sam ovde primetila ljude koji žive u Americi i znaju ponešto o tom

ponesto ne pomaze nimalo u razmatranju bilo kog konkretnog slucaja. narocito ako pri tom nemas solidan kontekst (ti nemas nikakav) da u njega uglavis ponesto sto ti nedostaje.

ponesto moze samo da pomogne kao primer za sbbkbb razmisljanja na temu...
izvinjavam se, nevertheless, sto sam one koji znaju ponesto zanemarila.

ali ako ti misliš da niko ništa ne zna, što nas ne prosvetliš, ajde da vidimo šta ti sve znaš...

ih, bas sve sto znam? :))))))))

ja pricam o svemu sto znam, rado. no pricam samo sa onima koji se interesuju - za sve: i lepo i ruzno, i dobro i lose, jer se samo tada ne osecam kao pajac u tudjoj agendi.

pitanje je moglo da bude sta ja i drugi o svemu ovome znamo. i ja bih ti rekla bas sve sto znam. cak, da te zanima nesto o cemu ne znam dovoljno, ja bih se raspitala. i rekla sam vec da sam pocela da pisem o onome sto znam, iako u tekstu nema ni dilema ni pitanja - ni u tragu, ni u najavi. nazalost, u medjuvremenu se iskristalisalo pitanje - sta ti o tome znas.

nemam ti vise sta reci, sto vec nije neko drugi.
cult cult 08:41 23.12.2010

Re: da li znate?

O da, verujte na rec. Neckala sam se i to dosta. I dosta je bilo ove budalastine.


Neočekivana sila koja se konačno pojavljuje i rešava stvar.
Konjica koja stiže na kraju filma i pravednički razvaljuje bad guys.

Vidi, silo, zabrane da se deca slikaju sa deda mrazom u krilu, oduzimanje dece na osnovu fotki s plaže, ispitivanja u školi da li roditelji previše viču na decu, da li ih udaraju po guzi (fizički zlostavljaju, jbt!) u smislu krajnje vaspitne mere, serviseri-udbaši, fotografi-čvorovići...sve je to teško zastranjivanje i udaljavanje od one američke slobode koju su nam oni prodavali zadnjih nekoliko decenija kao ideal.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:30 23.12.2010

Re: da li znate?

Mozda bi trebalo sada odmah da prestanete da pricate o necemu o cemu pojma nemate...

A da ti malo biraš reči? Ne bi ti škodilo, naročito kad drugima prebacuješ "neznanje", koje si ti u svojim komentarima povodom bloga već demonstrirala poprilično, a niko te nije vređao zbog toga.
Dakle, bez obzira koji je deci maternji jezik, deca ne znaju kao odrasli takve razlike, recimo između "dodirivati" i "pipkati", ona nemaju u svom shvatanju reči još uvek tu seksualnu pretpostavku razlike kao mi odrasli. Zbog toga i nije tako lako ispitivati decu.
Drugo, probaj da preskočiš sarkazam koji nemaš na čemu da zasnuješ, dakle sud je već odbacio optužbu povodom fotografija protiv roditelja. Sada je otac ponovo u priči zbog svedočenja devojčice, majka nije, a deca su još uvek odvojena od nje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:41 23.12.2010

Re: da li znate?

ne umem ni da ih razdvojim, ni vremenski ni prostorno - mile mi majke.

Onda nemamo o čemu da pričamo (ovaj kraj je stvarno...folkloran...mada ne znam čemu služi)

drama je povodom kulture koju ste na ovom postu udarnicki podjubrili. ja sam se nadala da ce uskoro da crkne.

Ovo bi trebalo da znači šta? Kultura da crkne?

ponesto ne pomaze nimalo u razmatranju bilo kog konkretnog slucaja. narocito ako pri tom nemas solidan kontekst (ti nemas nikakav) da u njega uglavis ponesto sto ti nedostaje.

ponesto moze samo da pomogne kao primer za sbbkbb razmisljanja na temu...
izvinjavam se, nevertheless, sto sam one koji znaju ponesto zanemarila.



Da li bi mogla da budeš jasnija u pokušavanjima da nešto kažeš? Lepo molim. Ja znam da ti znaš šta želiš da kažeš, ali iz onog što pišeš se ništa od toga ne razume.

sad kad vise nemas iza cega da se sakrijes... jos kad tako prkosno odbijes naredbu da se samoispljujes, hrabro krocis na okupirane teritorije, mudro se pozoves na to da protivnik isto - stalno, ti samo sad ces, a on stalno! to - radi.
nemam mu spasa. (wtf?)


Izvini, ali sve manje si jasna, o čemu ti uopšte pričaš!?

no pricam samo sa onima koji se interesuju - za sve: i lepo i ruzno, i dobro i lose, jer se samo tada ne osecam kao pajac u tudjoj agendi.


Pa šta onda radiš ovde?

pitanje je moglo da bude sta ja i drugi o svemu ovome znamo.

To i jeste bilo pitanje, više puta na ovom postu postavljeno, tako da tvoj nastup ovde postaje sve nejasniji, a meni se stvarno ne gubi vreme sa...kako ono reče...pajacima.

Edit: Ja jako retko banujem, ali ti ćeš imati tu čast. Iz načina na koji odgovaraš i razgovaraš, vidim da je besmisleno da ti objašnjavam zašto ću to uraditi. Svejedno mi je, razumi to kako god hoćeš. Možeš i kao shvatanje demokratije od strane jačeg. Ilustrativno.


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:49 23.12.2010

Re: da li znate?


OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce. U realnosti , odneli komp na popravku i serviser pronasao slike gole dece (izgleda da decak ima 10 godina) , ne znamo koliko slika i ne znamo koje prirode. Zatim posle jos devojcica rekla da je tata pipkao . Ajde da se ne zalecemo sa otimacinom srpske dece nego da vidimo sta sud ima da kaze.

Aman, mrdaxe daj molim te počni da pratiš ovde iznete informacije, još jednom: sud je odbacio optužbe protiv roditelja povodom pronađenih fotografija. Agencija za zaštitu dece je nakon toga pokrenula proces protiv oca, a na osnovu odgovora devojčice da je tata kupa i "pipka".
Dakle, fotografije više nisu sporna tema u slučaju Nastića.
Pretpostavljam da bi trebalo decu vratiti majci, jer ona ni za šta više nije optužena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:53 23.12.2010

Re: da li znate?

Dete verovatno nije islo u skolicu niti se druzilo sa decom njegovog/njenog uzrasta

Otkud sad pa to znaš?
To što je tvoje dete govorilo engleski bolje no srpski ili obrnuto, sasvim svejedno, još uvek ne znači da je razumelo finese u jeziku. Probaj da shvatiš da deca, u tom periodu, još uvek ne shvataju različita značenja istih reči stavljenih u drugačiji kontekst, jer nemaju za to iskustvene pretpostavke.

mrdax mrdax 16:20 23.12.2010

Re: da li znate?

Jelica Greganović

OVako ispada da je usla u kucu Al-Qaeda i otela decu kao taoce. U realnosti , odneli komp na popravku i serviser pronasao slike gole dece (izgleda da decak ima 10 godina) , ne znamo koliko slika i ne znamo koje prirode. Zatim posle jos devojcica rekla da je tata pipkao . Ajde da se ne zalecemo sa otimacinom srpske dece nego da vidimo sta sud ima da kaze.

Aman, mrdaxe daj molim te počni da pratiš ovde iznete informacije, još jednom: sud je odbacio optužbe protiv roditelja povodom pronađenih fotografija. Agencija za zaštitu dece je nakon toga pokrenula proces protiv oca, a na osnovu odgovora devojčice da je tata kupa i "pipka".
Dakle, fotografije više nisu sporna tema u slučaju Nastića.
Pretpostavljam da bi trebalo decu vratiti majci, jer ona ni za šta više nije optužena.

Moguce, nisam siguran . Nema mnogo cinjenica a mediji sve zivo napumpaju .

outcast outcast 23:04 23.12.2010

Re: da li znate?

Jelica Greganović
Dete verovatno nije islo u skolicu niti se druzilo sa decom njegovog/njenog uzrastaOtkud sad pa to znaš?.


Poenta je na "verovatno". Ja nisam ni rekla da sa sigurnoscu znam.

Jelica Greganović

To što je tvoje dete govorilo engleski bolje no srpski ili obrnuto, sasvim svejedno, još uvek ne znači da je razumelo finese u jeziku. Probaj da shvatiš da deca, u tom periodu, još uvek ne shvataju različita značenja istih reči stavljenih u drugačiji kontekst, jer nemaju za to iskustvene pretpostavke.


Verovatno (opet samo verovatno!) nikada nisi ni videla nekog socijalnog radika koji radi za Child Protection Services, ili kako se to u Kanadi zove Children's Air Society u akciji, i zato mozes samo da nagadjas koji su njihovi nacini da utvrde istinu. Mislim da veoma cesto i dosta posla imaju sa porodicama/decom koja govore i drugi jezik u kuci pored engleskog, i to za njih, koliko ja znam, ne predstavlja problem, jer ako se utvrdi da dete/porodica nije u stanju da komunicira na engleskom, odmah se poziva prevodioc i na taj nacin se omogucuje komunikacija na maternjem jeziku. Podledaj link:

http://www.cwla.org/voice/0907translation.htm

As communities across America become increasingly diverse, it is important for child welfare agencies to develop their capacity to communicate with limited English proficient clients. If social workers do not speak their client's language, they must use a third party to communicate with the client, assess the situation, and provide recommendations. Having all parties understand each other is imperative, as miscommunication and misunderstandings can have devastating results for children and families in the child welfare system. In the recent case State of Nebraska vs. Maria L., the Nebraska Supreme Court ruled that the state acted improperly when it terminated a Guatemalan woman's rights to her two children after she was deported. The court pointed out that the authorities did not provide the mother with adequate legal representation while she was in Nebraska. Her first language is K'iche', a Mayan dialect, and her interpreters spoke Spanish.

zilikaka zilikaka 00:08 23.12.2010

jbt

al se neki vređaju kad čuju mišljenje koje se razlikuje od njihovog. Ko da su dobili prst u oko.
...ili je možda u pitanju stimulisana društvena angažovanost
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:21 23.12.2010

Re: jbt

Tuga, kakav smo mi narod...

Veronika, izvini ali ja ću morati opet da napišem da se ne slažem i nikada se neću slagati sa ovakvim generalizacijama. Nije narod loš, ima nejgovih loših ili dobrih pojedinaca. Ovde ili u Americi. Bilo gde. Nacionalna pripadnost nikoga još nije učinila boljim ili pametnijim čovekom. Svaki narod ima svoje dobre i loše ljude.
veronika_kojen veronika_kojen 00:41 23.12.2010

Re: jbt

Nacionalna pripadnost




Nisam ni mislila na etnicitet.

Govorila sam sarkastično o njegoševskoj pučini, gde svako gleda svoj interes i ne pada mu na pamet da se osvrne oko sebe i pomogne nekome ako mu se ukaže prilika. Ali ima izuzetaka, barem. Ovaj blogić to pokazuje.

Narod ne bi trebao da bude ovako otupeo, ravnodušan (sada mislim na etnicitet). Treba postojati barem nekakva kompaktnost i solidarnost,a ne ovako da svako svoju baru muti.
zaboravljamsifru zaboravljamsifru 01:21 23.12.2010

Re: jbt

Sa svim napisanim se slazem. MOžemo da kritikujemo sisteme i političare, nacije u globalu ne. Zapadna civilizacija propada i pedofilija je big issue svuda na zapadu! SIstem na zapadu, a predvodnik je SAD bazira svoju politiku na strahu i neprijatelju - stvarnom, a ako nema stvarnog, onda ga izmisli! Tako je posle pobede nad komunizmom, rađeno na strahu od pedofilije a u sadašnje vreme neprijatelji su teroristi. NAravno, ne mislim da pedofilija ne postoji, daleko od toga, ali nema je vise nego sto je oduvek i bilo. Možda se povećala za par procenata, upravo zbog tolike priče o njoj, pa svaki bolesnik hoće da uđe u istoriju... O strahu od terorizma koji razvijaju ne moramo ni da pričamo. Dakle, zapadna civilizacija sofisticiranim metodama ubija slobodu pojedinca. Na istoku to rade otvorenije i deluje mi da se tamo čovek u svojoj patnji zbog neslobode bolje oseća, ako me razumete. Na zapadu ne možeš da se boriš, prvo moraš da shvatiš šta rade a i kad shvatiš nemaš šta da uradiš,a dodatno su te ulenjili komforom koji ne bi da napuštaš i da bežiš na istok gde ne možeš ni pivo da popiješ i nosiš pantalone, ako si žensko-malko karikiram. Tako da danas, u ovom našem trenutku, ceo svet je loš, a Mars još nije dostupan :) jedino što preostaje je da probaš da urediš svoj život tako da što manje ovisi od države u kojoj živiš i da se raduješ trenucima koje sam sebi sa dragim ljudima stvaraš.
E to mu dodje moje mišljenje o svetu danas, a kakve to veze sa Nastićima ima ne znam, ali delovalo mi je da se više priča o ovim stvarima nego o njima, zapravo. Oni ili nisu krivi, volela bih da je tako, ili jesu. Za određivanje po tom pitanju treba mi još podataka.
zilikaka zilikaka 08:49 23.12.2010

Re: jbt

jedino što preostaje je da probaš da urediš svoj život tako da što manje ovisi od države u kojoj živiš i da se raduješ trenucima koje sam sebi sa dragim ljudima stvaraš.

Bravo!
Jedino što ja još verujem da je i ogromna većina ljudi normalna i sposobna da uredi svoj život. E, kada se u tu normalnost njihovih međusobnih odnosa umešaju institucije društva zbog nekakvog formalizma, e to ume da jaaako zasmeta.
Ne znam da li su Nastići krivi, o tome nisam ni diskutovala.
Smatram da im treba pružiti pomoć države, kao što je treba pružiti svakom državljaninu, a ne samo nekim Kovačevićima.
U raspravi sam učestvovala zbog generalnih stavova oko dozvoljenih i zabranjenih stvari po pitanju dece. U nekim društvima tu ima podosta nelogičnosti i licemerja. Ne znači da ih nema i kod drugih, al to nije bile tema.
Niko me nikad neće ubediti da je država, društvo, zovigakakooćeš, veći prijatelj mom detetu nego ja sama. Ma ni komšijskom!
Lično mislim da je Jelica generalno htela da ukaže na slične stvari, a povod su bili Nastići.
Sad, zašto su neki to doživeli kao prst o oko, i zapenili da brane neke vrednosti, možda za to imaju razloga.
Osim toga, onaj ko je na bilo koji način okružen nekom pojavom kao što je nasilje ili bolest, još ako je žrtva iste, ili se često sreće sa žrtvama, verovatno ima niži prag tolerancije na nju.
Ja sam i iz ovog bloga naučila da nas ima koji jako različito mislimo, i imamo potpuno različite stavove po pitanju nekih svakodnevnih stvari kao što je recimo dečija golotinja. Bilo je zanimljivo i poučno.
Jedino što ne mogu da shvatim je, čemu potreba da se neko proziva i razapinje zbog svog stava?
...al ne moram ja baš sve da razumem


Jelica Greganović Jelica Greganović 10:06 23.12.2010

Re: jbt

Veronika, ok razumemo se.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:12 23.12.2010

Re: jbt

zaboravljamsifru (dobar nick )
jedino što preostaje je da probaš da urediš svoj život tako da što manje ovisi od države u kojoj živiš i da se raduješ trenucima koje sam sebi sa dragim ljudima stvaraš.

Ovo je jako lepo rečeno, uostalom kao i ostatak tvog komentara. Hvala ti za javljanje, a ja mislim da ono itekako ima veze sa Nastićima.
veronika_kojen veronika_kojen 15:01 23.12.2010

Re: jbt

Jelica Greganović
Veronika, ok razumemo se.


Ma, ok za to. Nego...

Samo da iskažem neslaganje sa banovanjem. Ne zato što žena nije zaslužila, niti zato što to nije vaše pravo, već zato što će pomisliti da je zaista u pravu zbog toga što su je banovali, onaj Isus na krstu mučenički trip. Ne treba joj davati toliko pažnje banom. Tu samo ignore pomaže...

mrdax mrdax 16:17 23.12.2010

Re: jbt

Samo da iskažem neslaganje sa banovanjem.

Hehe, to nakon sto te Drago banovao .
Salim se , tamo sam branio isti princip , ne volim banovanja, ali to svaki autor odredjuje kakav blog voli , posto smo ovde kod njega u gostima.
maca22 maca22 16:22 23.12.2010

Re: jbt

veronika_kojen
Samo da iskažem neslaganje sa banovanjem. Ne zato što žena nije zaslužila, niti zato što to nije vaše pravo, već zato što će pomisliti da je zaista u pravu zbog toga što su je banovali, onaj Isus na krstu mučenički trip. Ne treba joj davati toliko pažnje banom. Tu samo ignore pomaže...

Ja bas mislim da treba banovati sve koji ne umeju da razgovaraju, vec su dosli da drugima kazu da su glupi.

Naravno da nece shvatiti, bitno je da vise ne smaraju.
m.blomquist m.blomquist 01:46 23.12.2010

da prosirimo temu?

ne znam zasto su se svi zaustavili na izborima za mis za devojcice. ja sam dovoljno star da se secam monike seles kada je bila dete i kako su je vodali levo i desno. u pitanju je ista prica: roditelj koji je imao fiksaciju da mu cerka bude teniser. toga ima svuda i uvek ce ga biti, roditelji koji su opsednuti time da im deca budu muzicari, glumci, bla, bla... to sto decji izbori za mis izgledaju ruznije ne cini ih nista gorim. slicna je stvar sa fotografijama. da li neko pita decaka od osam godina da li zeli da ga neko slika golog? deca imaju odredjena prava i potrebe koje izlaze iz okvira onoga sto je nama kao roditeljima zabavno i slatko, da ih slikamo tako gologuze i bla, bla, bla, da ih babe pipkaju i stipkaju i sta ti ja znam sta ljudi sve ne rade.
sledeci put kada odlucite da slikate vasu golisavu decu, a pogotovo pre nego sto se odlucite da te fotke okacite na net, zapitajte se da li je vasoj deci bas to potrebno, ili im je bitnija neka druga vrsta ljubavi i paznje. kao i ovaj blog, tako ce te i fotke ostati na netu jako, jako dugo, a cesto se desi da neko neovlascen moze da ih skine i iskoritsti za neke druge potrebe.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:09 23.12.2010

Re: da prosirimo temu?

ne znam zasto su se svi zaustavili na izborima za mis za devojcice.

Zato što sam ja to navela kao poređenje u svom postu, što naravno ne znači da komentatori ne mogu da navedu i drugi primer-e.
Slažem se sa tobom da i u sportu mogu da se nađu slučajevi zlostavljanja i iskorišćavanja dece.
slicna je stvar sa fotografijama. da li neko pita decaka od osam godina da li zeli da ga neko slika golog? deca imaju odredjena prava i potrebe koje izlaze iz okvira onoga sto je nama kao roditeljima zabavno i slatko, da ih slikamo tako gologuze i bla, bla, bla, da ih babe pipkaju i stipkaju i sta ti ja znam sta ljudi sve ne rade.

O tome smo već ovde razgovarali, mislim da nema potrebe da ponavljam.
sledeci put kada odlucite da slikate vasu golisavu decu, a pogotovo pre nego sto se odlucite da te fotke okacite na net, zapitajte se da li je vasoj deci bas to potrebno, ili im je bitnija neka druga vrsta ljubavi i paznje. kao i ovaj blog, tako ce te i fotke ostati na netu jako, jako dugo, a cesto se desi da neko neovlascen moze da ih skine i iskoritsti za neke druge potrebe.

A i o ovom.
se7en11 se7en11 12:00 23.12.2010

Nije na odmet znati

Dva interesantna teksta koja mogu da nas bolje uvedu u tematiku:

Deca najčešće žrtve seksualnog nasilja
[url=http://www.media.ba/mcsonline/bs/tekst/pitajte-odgovorne-ne-zrtvu]
Pitajte odgovorne – ne žrtvu[/url]
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:57 23.12.2010

Re: Nije na odmet znati

Prvo je izveštaj RTS, ne vidim u njemu ništa specijalno novo ili nepoznato. Poražavajuće, ali verujem da dosta ljudi to već zna.

Drugi link se ne otvara, skloni = i umesto njega stavi ] posle prvog url.
maca22 maca22 20:50 23.12.2010

I za kraj...

Mislim da je iza Toddler and Tiaras i grudnjaka na kostimima za bebe stoji ista stvar. Mozak koji predpubertetsku decu seksualizijuje.
Ne znam koji je naziv te bolesti u glavi, ali da je bolest - jeste.
Domazet Domazet 22:57 23.12.2010

Mislim...

maca22
Mislim da je iza Toddler and Tiaras i grudnjaka na kostimima za bebe stoji ista stvar. Mozak koji predpubertetsku decu seksualizijuje.
Ne znam koji je naziv te bolesti u glavi, ali da je bolest - jeste.

...da se, iako se slazhem da iza i jedne i druge pojave stoji mozak koji seksualizuje pubertetsku decu, radi o dve razlichite stvari, zapravo dva razlichita pogleda na svet. U prvom sluchaju se radi o vulgarnom enterpreneurizmu a u drugom o puritanizmu. I mislim da se ova dva pogleda na svet mnogo cheshce iskljucuju nego shto se preklapaju. Sasvim sigurno se ne poklapaju.

Ali nisam hteo o tome. Koliko god ti oba pogleda na svet bili mrski ne mozhesh ih nazivati boleshcu. Svakako da medju onima koji imaju jedan od dva pomenuta pogleda na svet ima ekstrema koji se savrsheno prikladno mogu klasifikovati kao mentalni bolesnici, ipak se ne mozhe generalizovati ovako kako ti to chinish. Zapravo je tvoja generalizacija zabrinjavajuca...
maca22 maca22 00:18 24.12.2010

Re: Mislim...

Domazet
maca22
Mislim da je iza Toddler and Tiaras i grudnjaka na kostimima za bebe stoji ista stvar. Mozak koji predpubertetsku decu seksualizijuje.
Ne znam koji je naziv te bolesti u glavi, ali da je bolest - jeste.

...da se, iako se slazhem da iza i jedne i druge pojave stoji mozak koji seksualizuje pubertetsku decu, radi o dve razlichite stvari, zapravo dva razlichita pogleda na svet. U prvom sluchaju se radi o vulgarnom enterpreneurizmu a u drugom o puritanizmu. I mislim da se ova dva pogleda na svet mnogo cheshce iskljucuju nego shto se preklapaju. Sasvim sigurno se ne poklapaju.

A kome se obraca taj enterpreneurizam?
Poklapaju se, kao sto se oklapa da je u viktorijansko doba, doba velikih pritisaka i represija cvetala prostitiucija više nego ikada kasnije (ili danas).

Domazet
Zapravo je tvoja generalizacija zabrinjavajuca...

To je zato sto ste vi zli čika. :)
Domazet Domazet 01:31 24.12.2010

Taj enterpreneurizam se...

maca22
A kome se obraca taj enterpreneurizam?
Poklapaju se, kao sto se oklapa da je u viktorijansko doba, doba velikih pritisaka i represija cvetala prostitiucija više nego ikada kasnije (ili danas).

Domazet
Zapravo je tvoja generalizacija zabrinjavajuca...

To je zato sto ste vi zli čika. :)

...obraca svima onima koji su spremni da plate. Sa istim zharom bi prodavali biblije ili majice sa likom Che Gevare samo ako bi zakljuchili da ce im donositi profit...
A ova tvoja konstatacija o Viktorijanskom dobu i prostituciji je zgodna ilustracija za onu moju zabrinutost. Mozda i nema brojki koje bi podupirale tvoje stavove ali zato ubedjenja i velikih rechi ne fali. Citajuci tvoje tekstove, doshao sam do zakljuchka da je sasvim moguce da se ti razvijesh u zaista pametno stvorenje. Pod uslovom da prestanesh da mislish da to vec jesi...

veronika_kojen veronika_kojen 01:37 24.12.2010

Re: Mislim...

kao sto se oklapa da je u viktorijansko doba, doba velikih pritisaka i represija cvetala prostitiucija više nego ikada kasnije (ili danas).




Gospode.

Jel to znači da što se više perverznom opiremo, to ćemo perverzniji biti
rade.radumilo rade.radumilo 23:35 23.12.2010

Jedan detalj...

Nisam siguran da li je neko već spomenuo, ali ima jedan ozbiljan detalj u svemu ovome:

Zato što je neko u kompjuterskom servisu brljao po njihovim privatnim porodičnim fotografijama.

Šta god da je dotični radio sa računarom, mogao je da vidi sadržaj fotografija ako i samo ako je odlučio da pregleda njihove privatne fotografije u potrazi za nečim zanimljivim.
Niko me neće ubediti da su ga zanimale fotografije slatke dečice i pejzaža u kom se igraju, već sam spreman da se kladim u sopstveni računar da je upravo tragao za intimnim fotografijama, bilo za svoju privatnu kolekciju, bilo za neki sajt, a onda našavši slike gole dece rešio da ispadne i "dobar građanin" moguće stoga što je već neko prijavio da su njegove/njene privatne fotografjie završile na nekom XXX sajtu, nakon što je računar bio na servisiranju.

Slično se desilo i onim nesretnim srednjoškolcima iz Kragujevca. Ono što me je izuzetno razbesnelo i u tom slučaju, jeste što se cela priča vrtela oko njih dvoje, koji su na kraju i sankcionisani u nastupu "potrebe za zaštitom javnih moralnih vrednosti", dok dotičnog servisera niko nije ni pomenuo, niti mu je dlaka zafalila s glave.
maca22 maca22 02:44 24.12.2010

Najnovije vesti

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/145307/Drama+porodice+Nasti%C4%87%3A+Razdvojili+ih+i+dali+Arapima!.html


Drama porodice Nastić: Razdvojili ih i dali Arapima!

Dečji sud u SAD doneo odluku da razdvoji brata i sestru Damjana (8) i Nastasiju (5), koje je pre šest meseci oduzeo roditeljima Vuku i Verici Nastić

Dečji sud u američkom mestu Stokton doneo je odluku da razdvoji brata i sestru Damjana (8) i Nastasiju (5), koje je pre šest meseci oduzeo bračnom paru Nastić, srpskim iseljenicima u SAD! Ovom neshvatljivom odlukom deca će sada biti odvojena u dve arapske porodice i neće moći da međusobno komuniciraju sve do konačne odluke u ovom dramatičnom sudskom postupku, koja se očekuje krajem januara.


Roditelji mališana šokirani su ovakvom sudskom odlukom, a majka u ispovesti za Press kaže da se oseća „ubijeno i da se američka Agencija za zaštitu dece ophodi prema njenoj ćerki i sinu neljudski". Verica Nastić se plaši za psihičko stanje svoje dece.

Majka: Gori su od Hitlera!

- Šokirana sam. Ne znam šta da vam kažem. Muž i ja smo očajni zbog odluke suda. Deca su od nas odvojena od juna, a sada će i njih dvoje da rastave - priča potpuno potresena i uplakana majka.

Ona i dalje ne može da poveruje zbog čega je američki sud njoj i njenom mužu Vuku oduzeo decu. Verica je, inače, ranije imala mogućnost da dva puta nedeljno viđa decu, a sada samo jednom.

- Ovo nas je potpuno ubilo. Ne možemo da verujemo šta nam se dešava i da će nam sada razdvojiti i decu. Mi smo ih ceo život učili da jedno drugom budu najbitniji i jako su vezani. Ne znam kako će podneti razdvojenost. Ionako su oboje već istraumirani. Američka Agencija za zaštitu dece se stvarno ponaša kao Hitler. Ma, ni Hitler se ne bi tako ponašao! - plače i priča Verica.

Ona se sada plaši i da će nadležni iz Agencije za zaštitu dece vršiti pritisak na njene mališane i predstaviti im roditelje u potpuno pogrešnom svetlu.

- Plašim se da će neko mojoj rođenoj deci pričati da ih mama i tata više ne vole i da zato ne dolazimo da ih vidimo. Čula sam ovde od ljudi da te porodice kod kojih deca borave moraju da se ponašaju onako kako im Agencija kaže, a oni nisu normalni. Uništavaju nam decu, ispiraju im mozak i jako se plašim za njih - rekla nam je Verica.

Ona kaže da su deca već počela da menjaju odnos prema njoj i mužu.

- Kada sam videla ćerku poslednji put, nije me ni zagrlila ni poljubila, što inače stalno radi. Mnogo se plašim da im ne pričaju protiv nas i da pokušavaju da ih udalje od rođenih roditelja. Takođe, vodili su ih šest meseci u katoličku crkvu, a našeg sveštenika nisu hteli ni da prime. Pa, je l' to znači da hoće da mi promene veru deci? Šta bi bilo da se to desi nekom Amerikancu u Srbiji? Ceo državni vrh bi reagovao - kaže Verica.

Okreću decu protiv roditelja

Kako smo već pisali, deca su oduzeta Nastićima pošto su u očevom kompjuteru slučajno pronađene gole slike mališana kako se kupaju?! Vuk je osumnjičen za seksualno uznemiravanje dece, koja su odmah odvedena u hraniteljsku porodicu. Ocu je zabranjeno čak i da ih čuje, dok ih majka posećuje jednom nedeljno uz nadzor.

Nakon saslušanja koje je održano u sredu, Dečji sud je naložio da se Nastasija i Damjan razdvoje u dve arapske porodice koje žive u Stoktonu.


Otac: Nemoćni smo i uništeni

- Osećam se potpuno nemoćno i uništeno. Verica i ja stalno razmišljamo o deci i nadamo se da će ih Bog sačuvati. Činimo sve što možemo i sa političke strane u Srbiji i legalne u Americi kako bismo ih vratili i svi zajedno se vratili u Srbiju. Sada čekamo 13. januar za kada je zakazano dostavljanje dokaza, dok će suđenje početi 26. januara. Nadam se da ćemo 28. januara znati odluku - priča Vuk Nastić.

Vuk Nastić ističe da su Nastasiju psiholozi Agencije već počeli da okreću protiv roditelja.

- Kada su je ispitivali, najpre su joj pričali da niko ne sme da joj dodiruje intimne delove tela, da je to nedozvoljeno i ružno. A onda su je pitali kako sam je kupao. Namerno joj ulivaju osećaj krivice da je doživela nešto strašno i da joj je to uradio tata. To je monstruozno - ističe Vuk, i kaže da je njegov advokat Robert Panel već istakao da taj ćerkin iskaz ne može da se vodi kao dokaz na sudu.

Odlukom suda deca sada neće moći ni da se čuju jedno s drugim! Kako je kazao za Press srpski konzul u Čikagu Desko Nikitović, konzulat se trudi da uradi sve što može.

- Upravo razgovaramo sa advokatima da se već tokom dana sudu napiše vanredna peticija i da se deca makar pošalju u neku srpsku porodicu. Iako je trenutno jako teška situacija za porodicu Nastić, nadam se da će na kraju suđenja ipak da im vrate decu, ali mora se sačekati - kaže Nikitović.


Jel se tako deca stite od oca? Da se razdvoje brat od sestre?
maca22 maca22 03:02 24.12.2010

Re: Najnovije vesti

Zaštitnik građana bez komentara

Zaštitnik građana Saša Janković juče nije želeo da komentariše ništa u vezi sa porodicom Nastić.

- Konzulat Srbije u SAD može i treba da se zalaže za prava svih svojih građana i verujem da su uradili sve što su mogli. Iako mi je teško da poverujem da se uopšte dešavaju takve stvari, zasad ne bih ništa komentarisao o tom slučaju jer nemam zvanične podatke. Čim budem bio upućen u pravna dokumenta, reći ću nešto zvanično - kazao je Janković.

Hoces li ih dobiti, aman?
A slazem se da je tesko poverovati da se to desava...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana