Filozofija| Literatura| Nauka

Genus proximum

Nebojsa Krstic RSS / 01.02.2011. u 00:22

 

 

Moj omiljeni gimnazijski udžbenik bila je Logika Gaje Petrovića. Mnogo izvanrednog i potpuno nefunkcionalnog znanja nakupljao sam tokom svog dugog i na momente nepodnošljivog života, čvrsta podloga svemu tome bilo je gradivo obrađeno u toj knjizi.

U trećem razredu najveće su mi probleme pravili istorija i logika, zahvaljujući profesorima koji su bili osobe specifičnog karaktera. Ključ za istoriju pronašao sam slučajno, kada sam u knjižari i papirnici koja je bila locirana u Vasinoj, tamo gde je tada bila trolejbuska stanica, kupio dvotomnu prepisku Čerčila, Ruzvelta i Staljina iz Drugog svetskog rata, po prihvatljivoj ceni.

Onda mi se jednom ukazala prilika da otvaranje Drugog fronta povežem sa konvojima vojne pomoći o kojoj su tri državnika govorila u svojim pismima.

- Čitao si Pisma? – začudio se profesor Mirko Vlahović.

- Naravno! – odvratio sam.

Time je posao bio završen, dobio sam imunitet i nikada taj predmet nisam morao više da odgovaram.

Za logiku sam ključ našao mnogo teže. Mučila me je cele godine. Od pojma o kome pojma nisam imao do divizije koju smo učili na kraju.

Peca Vukadinović, profesor logike i kaznije filozofije, bio je čovek onižeg rasta. Ja kao štrkljast mladić živeo sam u strahu da će mi se desiti ono što su neki učenici slične veličine ranije iskusili, a to je da mi profesor kaže: «Vi ste Krstiću za molera, a ne za gimnazijalca!»

Srećom to se nije desilo. Gledao me je ispod oka, mrzovoljno i isto kao sve druge đake. Pojam je bila misao o suštini predmeta. To sam vremenom usvojio. Subordinirani i superordinirani bili su mi podjednako dragi. Pojmovi su imali sadržaj, opseg i doseg. Bilo je individualnih i klasnih, univerzalnih i partikularnih, pozitivnih, negativnih, apstraktnih, konkretnih, homologičkih i heterologičkih, a stupali su i u međusobne odnose.

Sama činjenica da sam se logikom i odnosima pojmova tako prilježno bavio govori da sam nisam nešto naročito stupao u odnose sa drugim pojmovima. Takva su bila vremena. Devojčice su imale principijelno težak karakter koji je njihovo ponašanje usmeravao ka negativnim pojmovima. Tako da je bilo potrebno uložiti stravično veliki napor za postizanje minimalnih ili nikakvih rezultata.

Zbog toga danas sa indignacijom odbijam svaku pomisao da je u komunizmu bilo bolje.

Negde na prvom tromesečju doneo sam jednu od ozbiljnijih odluka u svom životu – prestao sam da treniram košarku. U tom trenutku otvorila su mi se nebesa. Pojavila mi se neverovatna količina slobodnog vremena. Dok sam trenirao, često i dva puta dnevno, stalno sam učio po autobusima. U šesnaestici, osamnaestici ili šezdesetčetvorci kojima sam išao do Konjičke škole u Zemunu, gde je kk «Partizan» imao svoju halu koja je bila u upotrebi uvek osim leti.

I sad to novo iskustvo, učenje kod kuće! Uz muziku s radija! Učenje se od tog momenta pretvorilo u kategoriju, neuporedivi pojam!

Te sam zime, za raspust, bio na zimovanju, negde u Sloveniji. Na snežnim padinam koje nisam koristio za spust, preslišavao sam se:

Barbara, Celarent, Darii, Ferio,

Cesare, Camestres, Festino, Baroco,

Tertia, Darapti, Disamis, Datisi, Felapton,

Bocardo, Ferison,

Bramantip, Camenes, Dimaris, Fesapo, Fresison.

Modusi kategoričkog silogizma složeni u mnemotehnička imena, davali su mogućnost onome ko ih zna da izvodi valjane konkluzije iz odgovarajućih premisa. Pojavio se problem kod univerzalno negativnog suda. Gajo Petrović je naveo jednostavan primer: Nijedan pas nije mačka. Peca Vukadinović je tvrdio da je taj sud besmislen i ljutio se ako ga neko pomene. Kod kuće sam smislio primer koji mi je delovao bolje. U trenutku kada je po ko zna koji put dobio pse koji nisu mačke u lice, profesor je logike zavapio: «Ima li u ovom razredu nekog ko ume da smisli univerzalno negativni sud koji ima smisla?!»

- Nijedan zločin nije savršen! – dobacio sam s mesta.

Tako sam postao neko u malenom svetu silogističara Prve beogradske.

Logičke greške, fallacije, obskurno obskurnim, post hoc ergo propter hoc i ostale, mogao sam da učim ležernije. I dobro sam ih znao, samo mi to nije mnogo pomoglo da ne pravim sve greške koje sam u kasnijem životu napravio. Ali, zato sam mogao da ih pravilno definišem pominjući im često i najbliži rod i vrsnu razliku.

Sve one imale su i svoje zašto i svoje zato. Kao da je to u konačnom zbiru uopšte važno.

 

  



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

draft.dodger draft.dodger 01:00 01.02.2011

Opet si uspeo...

Pišeš kao kakva reumatična matrona!
JJ Beba JJ Beba 01:07 01.02.2011

nijedan neboder


Fresison
Nijedan P nije M
Neki M su S
-----------------
neki S nisu P


Mnogi gimnazijalac je nosao Gaja.
ja sam volela logiku jer sam volela profesorku Olivu
Čoveče, ko da je juče bilo - sofizam Sorit:: Čini li jedno zrno gomilu? - Ne...
.


James Taylor ima tur po UK. U Londonu je 15. jula u O2 Areni.
Pre toga u maju, 11, 12, 14, 15, 17 i 18 nastupa Roger Wtres


edit
čini mi se da je lik bio Gajo Petrović
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:17 01.02.2011

Re: nijedan neboder

James Taylor ima tur po UK. U Londonu je 15. jula u O2 Areni.
Pre toga u maju, 11, 12, 14, 15, 17 i 18

Otkud znaš?...Jeste, Gajo.
zoja444 zoja444 01:20 01.02.2011

Re: nijedan neboder

ja sam volela logiku jer sam volela profesorku Olivu


da li je to profesorka u zelenim gumenim cizmama i sivom dzemperu, koje je nosila preko cele godine? ako je ona, a ime je isto, meni je predavala filozofiju. logiku uopste nismo imali kao poseban predmet. neki propust u programu, ocigledno.
JJ Beba JJ Beba 01:40 01.02.2011

Re: nijedan neboder

James Taylor ima tur po UK. U Londonu je 15. jula u O2 Areni.
Pre toga u maju, 11, 12, 14, 15, 17 i 18


Otkud znaš?...Jeste, Gajo.

znam

The Wall Live
O2 Arena

James Taylor
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:23 01.02.2011

Macke nisu psi

Pas nije macka!
kakapo kakapo 08:44 01.02.2011

Re: Macke nisu psi

T. S. Eliot:
"Pas je samo pas, dok je mačka uvek mačka."
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:27 01.02.2011

Carolina on my mind in my neighborhood

mirelarado mirelarado 01:30 01.02.2011

Нема пречица

Logičke greške, fallacije, oskurno obskurnim, post hoc ergo propter hoc i ostale, mogao sam da učim ležernije. I dobro sam ih znao, samo mi to nije mnogo pomoglo da ne pravim sve greške koje sam u kasnijem životu napravio.


Нико није обећао да ће познавање логике улепшати или олакшати живот. :)
st.jepan st.jepan 02:42 01.02.2011

zakoni

mirelarado
Нико није обећао да ће познавање логике улепшати или олакшати живот. :)

Zato sto zakoni formalne logike, kao i svi drugi zakoni, ovde kadkad vaze, katkad ne vaze.
Prema potrebi.
mikele9 mikele9 19:25 04.02.2011

Re: zakoni

Po ko zna koji put ću citirati Pjer Mabija:
Logika odana sluškinja, nudi lažna rešenja.
Meni od malih nogu putokaz
blogovatelj blogovatelj 03:40 01.02.2011

Druga godina. Istorija

- Čitao si Pisma? – začudio se profesor Mirko Vlahović.

- Naravno! – odvratio sam.


Predavanje o nastanku fasizma. Kraj polugodista.
Profesor, jedan od mojih najdrazih svih vremena, doneo enciklopediju, pokazivao nam nekih slika (nije bilo Tjuba) i cas prosao.
Onda se uvlakaci okupili oko njega, prelistavaju enciklopediju i zapitkuju svasta.
Ja krenuo na odmor posle casa, ali ne mogu da prodjem od guzve oko profesora.. Prolazim pored njih a neko pita :
- Profesore, sta je ovo?
Profa poceo da se smeje i kaze:
- Moji djaci, to bih ja vas morao da pitam a vi da odgovorite.
Kad sam to cuo, ne videvsi o cemu je rec, dreknuo sam da ja sigurno znam sta je to.
Svi se sa strahopostovanjem odmaknu, ja pridjem, pogledam. Iznutra me ispuni sreca, na slici je bila Pikasova Gernika. Slucajno sam dva dana pre toga u Politikinom kulturnom dodatku procitao sve o nastanku slike.
Onda razvezem pricu.
Posle price dobio sam aplauz.
Drugo polugodiste me nije nista pitao, samo mi je upisivao petice.
fantomatsicna fantomatsicna 05:34 01.02.2011

Blago vama

Jedan odgovor u pravo vreme na pravom mestu i miran za celu godinu.Ja se secam latinke koju sam bas mrzela i to ne po tome sto smo latinski bubali kao da nam zivot zavisi od toga, nego po njenim engleskim psovkama koje nam je sipala svaki put kad smo gresili(a to bese malo cesce).Da je bar bila matora i ruzna nego je bas izgledala
kul.Errando discimus
Jukie Jukie 17:25 01.02.2011

Re: Blago vama

fantomatsicna
Jedan odgovor u pravo vreme na pravom mestu i miran za celu godinu.

Dakle, Botulinum.


Kako se zove to što izaziva botulizam?
Svi ćute.
Ja: botulinum.
Svi ćute.
Da, reci glasnije.
Botulinum! To je jedan mikroorganizam koji se zove botulinum! On izaziva bolest botulizam.
Evo tebi pet
Svi i dalje ćute


Par časova kasnije:
a da li ja moram opet da odgovaram ?
Ne, naravno.
Unfuckable Unfuckable 19:52 01.02.2011

Re: nije svaki botulizam smrtan

ekšli, to botulinum mu je prezime (od botulus=kobasica, pošto se prvi put u njima pojavio, negde u Nemačkoj kako legende kažu) a ime mu je Clostridium. Poprilično pogana sorta.
Zanimljivost, a i sreću celoj priči donosi podatak da Švabe koje su uz te zaražene kobaje lokale i pivo - nisu obolele, pa ti sad vidi džeza.
(To samo kao mali mig & prijatno popodne vinopijama)
AlexDunja AlexDunja 07:48 01.02.2011

e, krle,

ti, il si piso dnevnik kad si išo
u gimnaziju, (kao neka devojčica)

il pamtiš ko kornjača.

el ima bre, sad nešto interesantno?
( makar koliko gajova logika:))
antioksidant antioksidant 12:21 01.02.2011

Re: e, krle,

il si piso dnevnik kad si išo
u gimnaziju, (kao neka devojčica)

il pamtiš ko kornjača.


elem, sve kornjače su muškarci
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:32 01.02.2011

Re: e, krle,

elem, sve kornjače su muškarci

I obrnuto!
Jukie Jukie 17:28 01.02.2011

Re: e, krle,

antioksidant

elem, sve kornjače su muškarci

jinks jinks 09:29 01.02.2011

...

Kako objasniti to da je u vreme usmerenog obrazovanja predmet klasične logike bio privilegija društvenjačkih smerova, dok je na prirodno-matematičkim smerovima nije bilo (ustvari, matematički smer je imao matematičku logiku, ali ona je nešto sasvim drugo u poređenju sa ovim o čemu pišete).

Takođe, društveni smerovi su bili privilegovani da im filozofija i književnost budu najteži predmeti, što na matematičkim smerovima nije bio slučaj.

Ne znam koliko društvenjaci žale za časovima trigonometrije i numeričke analize koje nisu imali, verovatno ne toliko koliko učenici matematičkog smera za filozofijom, istorijom književnosti i klasičnom logikom.
mlekac mlekac 11:33 01.02.2011

Re: ...

jinks
Kako objasniti to da je u vreme usmerenog obrazovanja predmet klasične logike bio privilegija društvenjačkih smerova, dok je na prirodno-matematičkim smerovima nije bilo (ustvari, matematički smer je imao matematičku logiku, ali ona je nešto sasvim drugo u poređenju sa ovim o čemu pišete).


Vala, da ti je za logiku i filozofiju zapao legendarni Branko Pljescic - Brka u XIII, ne bi te predmete smatrao nikakvom privilegijom! Nasi matematicari su bili presrecni sto NISU imali prilike da se upoznaju sa njim.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:41 01.02.2011

Re: ...

Kako objasniti to da je u vreme usmerenog obrazovanja predmet klasične logike bio privilegija društvenjačkih smerova

Ma jok! Ja bio prirodni.
jinks jinks 12:00 01.02.2011

Re: ...

Vala, da ti je za logiku i filozofiju zapao legendarni Branko Pljescic - Brka u XIII, ne bi te predmete smatrao nikakvom privilegijom! Nasi matematicari su bili presrecni sto NISU imali prilike da se upoznaju sa njim.

Interesantno, u VI su isti profesori predavali i drustvenom i matematickom smeru, samo sto su na drustvenom smeru na primer filozofija i logika bile strah i trepet, dok je kod nas vise bilo kao debatni klub za onoga ko je bio zainteresovan ... gde je isti covek predavao i jednima i drugima.

Mada i matematicari, koji su takodje predavali i jednima i drugima jednako su simetricno bili postavili kriterijume (da ih ne pominjem, ali svi se slazu da su upravo njima zahvalni sto je gotovo citava generacija upisala ETF, Masinski, Gradjevinu, Arhitekturu, i u ogromnom procentu ih zavrsila).
jinks jinks 12:10 01.02.2011

Re: ...

Ma jok! Ja bio prirodni.

Vi ste verovatno bili u gimnazijskom sistemu. Ja sam bio u srednjoj skoli dok je jos na snazi bilo usmereno obrazovanje, sa svim onim revolucionarnim nazivima smerova (tipa matematkicko-tehnicki saradnik, tehnicar nuklearne fizike, knjizar ... ali gde ima i posebno knjiznicar).

Vec je jedna ili najvise dve generacije posle vracena gimnazijska organizacija, sa blazim usmeravanjem ... tipa drustveno i kako kazete prirodno.

I ti kasniji prirodno usmereni gimnazijalci imali su klasicnu logiku, latinski, filozofiju par ekselans, kao i zasebnu istoriju knjizevnosti. Imao sam prilike da u drugom licu jednine pratim i taj novi sistem gimnazijskog obrazovanja, i uocio koliko se razlikovao u poredjenju sa onim sto se desavalo samo dve godine ranije, na istom mestu.
mlekac mlekac 12:15 01.02.2011

Re: ...

Nebojsa Krstic
Kako objasniti to da je u vreme usmerenog obrazovanja predmet klasične logike bio privilegija društvenjačkih smerova

Ma jok! Ja bio prirodni.

Ti si, Krle, bio medju poslednjim generacijama koje su isle u klasicnu gimnaziju. Ako me secanje ne vara, Usmereno je uvedeno skolske 77/78.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:31 01.02.2011

Re: ...

Ti si, Krle, bio medju poslednjim generacijama koje su isle u klasicnu gimnaziju. Ako me secanje ne vara, Usmereno je uvedeno skolske 77/78.

Tačno tako!
mlekac mlekac 12:54 01.02.2011

Re: ...

Nebojsa Krstic
Ti si, Krle, bio medju poslednjim generacijama koje su isle u klasicnu gimnaziju. Ako me secanje ne vara, Usmereno je uvedeno skolske 77/78.

Tačno tako!

Iz cega, logicno, proizilazi da sve kornjace NISU muskarci!
muaddib92 muaddib92 18:29 01.02.2011

Re: ...

Vala, da ti je za logiku i filozofiju zapao legendarni Branko Pljescic - Brka u XIII

Брка се, тачније, звао Бранко Пјешчић. Покој му души, касније се сломио пошто му је кћер веома млада преминула од неизлечиве болести.
Са њим нам никада није бивало досадно , али нећу о томе. А ако се добро присећам, у XIII гимназији су пре усмерењака (матурирао сам '72-ге) и на природном смеру имали Брку, са све логиком у трећем и филозофијом у четвртом разреду - волео је да низ ходник ка зборници вербално малтретира колегу Жику Пушку, који је тада предавао како-се-зваше Одбрану и заштиту а био његове струке, питањима (али тако да сви ми чујемо) да ли је читао Платона..
Него, да не досадим превише, мало сељоберске динамике:


mlekac mlekac 18:44 01.02.2011

Re: ...

muaddib92
Vala, da ti je za logiku i filozofiju zapao legendarni Branko Pljescic - Brka u XIII

Брка се, тачније, звао Бранко Пјешчић. Покој му души, касније се сломио пошто му је кћер веома млада преминула од неизлечиве болести.
Са њим нам никада није бивало досадно , али нећу о томе. А ако се добро присећам, у XIII гимназији су пре усмерењака (матурирао сам '72-ге) и на природном смеру имали Брку, са све логиком у трећем и филозофијом у четвртом разреду - волео је да низ ходник ка зборници вербално малтретира колегу Жику Пушку, који је тада предавао како-се-зваше Одбрану и заштиту а био његове струке, питањима (али тако да сви ми чујемо) да ли је читао Платона..
Него, да не досадим превише, мало сељоберске динамике:



Prihvatam ispravku - nikad nisam uspela da dokucim je li J ili LJ...

Jeste li i vi morali da slusate Ljubu Tadica kako izvodi Sokratovu odbranu?

Jes' da sam desetak godina iza tebe po maturi, al' sto se tice Brkinog odnosa prema pojedinim profanima, veruj mi, ni najmanje se nije bio promenio.
mileker mileker 19:51 06.02.2011

Re: ...

Inspirativno. Za sve drustvene prirodnjake.
bulatovic92 bulatovic92 09:29 01.02.2011

GEN(i)US


Što jes jes, mali je bio talentovan.
Kud li se samo talenat zaturio, da mi je znati?
eli.lacrosse eli.lacrosse 09:30 01.02.2011

Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

Moj omiljeni gimnazijski udžbenik bila je Logika Gaje Petrovića. Mnogo izvanrednog i potpuno nefunkcionalnog znanja nakupljao sam tokom svog dugog i na momente nepodnošljivog života, čvrsta podloga svemu tome bilo je gradivo obrađeno u toj knjizi.

Zanemarujući opasnost da promašim temu, moram da ispričam svoju, ličnu priču o „Logici” Gaje Petrovića. Za evo već nedelju dana koliko sam na blogu, prilično često mi se pruža prilika da napišem po koju reč o onome zbog čega sam se i pojavio ovde – o obrazovnju, školi, nastavi, udžbenicima



Knjigu „Logika” pronašao sam leta pred polazak u gimnaziju. Na selu, kod rođaka, na nekakvoj hrpi (istina uređenoj) starih i „istrošenih” udžbenika. Privuklo me je upadljivo „ZA GIMNAZIJE” ispisano na prednjoj korici. Zamolio sam da knjigu dobijem, i, naravno, dobio sam je. Sledeće dve godine je, tek retko prelistavana, stajala na polici sa knjigama.
A onda, u trećem gimnazije, u rasporedu časova se pojavila i logika. Mladi profesor je, tokom časova, uvek sa sobom imao malu zalenu knjigu, istu onu koju sam ja srećno dobavio dve godine ranije. O udžbeniku koji je tada bio propisan sećam se samo da je bio ljubičaste boje (još jedan pokazatelj da se kod nas, kada su udžbenici u pitanju, vrlo često nazaduje). Istina, pokušavao sam da učim i iz novog udžbenika, ali je nekako sve iz ljubičaste knjige što mi je znalo stvarati konfuziju i posle nekoliko čitanja, u zelenoj bilo toliko jasno i jednostavno objašnjeno, da je bilo dovoljno jednom pročitati i otići na čas pun opravdanog samopouzdanja.
Desilo mi se na poslednjem pisanom testu da svoj rad završim za 20 minuta, bez greške, pa onda da uzmem papir svog druga iz klupe (koji je imao drugu grupu zadataka), i uradim i njemu (trudeći se da rukopis bude što više različit od mog uobičajenog), uz jednu namernu grešku. On je zahvaljujući toj „jakoj četvorci” svoju dotadašnju dvojku pretvorio u trojku za kraj.

Trebalo mi je nekoliko minuta da pronađem „Logiku”, a kada sam je našao, nije me mrzelo da je fotografišem. Dakle, fotografija je današnja.
Hvala na podsećanju na lepe gimnazijske dane.
angie01 angie01 09:59 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

eli.lacrosse


to je taj udzbenik:))), Petrovic, d grejt!
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:04 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

to je taj udzbenik:))), Petrovic, d grejt!

Naravno da jeste. Zar misliš da bih stavio neki drugi? Ah, da, misliš da bih.
angie01 angie01 10:23 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

neki drugi?


zar to nije samo K!?:)
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:28 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

zar to nije samo K!?:)

Realno – samo K, ali formalno se radi o udžbeniku (i o "monografskoj publikaciji" ).
mlekac mlekac 11:37 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

eli.lacrosse


Trebalo mi je nekoliko minuta da pronađem „Logiku”, a kada sam je našao, nije me mrzelo da je fotografišem. Dakle, fotografija je današnja.
Hvala na podsećanju na lepe gimnazijske dane.


To je ta!
Ja sam bila Suvarica, al' posto sam bila II generacija, rabili smo dosta gimnazijskih udzbenika.

Moracu da zaronim u dubine sopstvene biblioteke - nije nemoguce da je jos uvek imam u nekom cosku. To je bio jedan od predmeta koji sam volela, naprosto zato jer je bio jednostavno logican!
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:02 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

Ja sam bila Suvarica


Inokorespondent saradnik ili kulturolog saradnik?
mlekac mlekac 12:55 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

eli.lacrosse
Ja sam bila Suvarica


Inokorespondent saradnik ili kulturolog saradnik?

Spiker-voditelj!
eli.lacrosse eli.lacrosse 13:02 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

U, odlično! Nas je u klasi, na onom umetničkom koji sam završio, bilo čak dvoje inokorespondenata. "Umetnici, ali pre toga – inokorespondenti" Nit' čudnijeg i luđe konstruisanog naziva, nit' običnijeg "usmerenja".
mlekac mlekac 13:11 01.02.2011

Re: Moj omiljeni gimnazijski udžbenik

eli.lacrosse
U, odlično! Nas je u klasi, na onom umetničkom koji sam završio, bilo čak dvoje inokorespondenata. "Umetnici, ali pre toga – inokorespondenti" Nit' čudnijeg i luđe konstruisanog naziva, nit' običnijeg "usmerenja".

Mi smo, opet, bili jedino odeljenje u Srbiji. Zvanicno, 33, u stvari 45 djaka.
Nekoliko je, cak, ostalo u struci, par njih se otisnulo u glumacke vode, a ostali, uglavnom, filoloski, pravni i tome slicno...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 09:37 01.02.2011

barbara, bocardo

bese li 'vako?

Barbara:
Svi ljudi su smrtni.
Sci Grci su ljudi.
Svi Grci su smrtni.

Bocardo:
Neki psi nemaju dlaku.
Svi psi su sisari.
Neki sisari nemaju dlaku.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:41 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

bese li 'vako?

Svaki je trokut oštrokutan ili tupokutan.
Ovaj trokut nije oštrokutan.
-------------------------------------
Ovaj trokut je tupokutan
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:11 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

bese li 'vako?

A u varijanti Luisa Kerola:

Moj baštovan se razume u vojna pitanja.
Bitku kod Vaterloa ne pamti niko ko nije vrlo star.
Niko ko ne pamti bitku kod Vaterloa ne razume se u vojna pitanja.
---------------------------------------------------------
pronađi zaključak!
zoja444 zoja444 12:08 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Moj baštovan se razume u vojna pitanja.
Bitku kod Vaterloa ne pamti niko ko nije vrlo star.
Niko ko ne pamti bitku kod Vaterloa ne razume se u vojna pitanja.
---------------------------------------------------------
pronađi zaključak!


zakljucak: trazim novog bastovana.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:16 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

zakljucak: trazim novog bastovana.

Ne!
zoja444 zoja444 12:27 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Ne!


zakljucak: ja sam bastovan.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:29 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

zakljucak: ja sam bastovan.

Nee!
zoja444 zoja444 12:51 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nee!


a, o cemu je zakljucak: bastovanu, meni iz primera, vojnim pitanjima, starosti, Vaterlou... ima tu vise zakljucaka.
JJ Beba JJ Beba 13:38 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Svaki je trokut oštrokutan ili tupokutan.
Ovaj trokut nije oštrokutan.
-------------------------------------
Ovaj trokut je tupokutan

pogrešno!!!

Postoje i pravougli trouglovi
eto logika nas uči da može valjano da se zaključje ali neistinito.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:28 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

a, o cemu je zakljucak: bastovanu, meni iz primera, vojnim pitanjima, starosti, Vaterlou... ima tu vise zakljucaka.

Nema više, ima samo jedan i glasi: Moj baštovan je vrlo star.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:39 01.02.2011

Re: barbara, bocardo



U časopisu Književna kritika, jun 1986, objavljena serija Kerolovih silogizama, ovaj s baštovanom spada u lake.

Evo još jednog:

Uobraženi brbljivci misle suviše dobro o sebi.
Nijedan dobro informisan čovek nije rđavo društvo.
Ljudi koji misle suviše dobro o sebi nisu dobro društvo.
------------------------------------------------
?
buba_truba buba_truba 17:13 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Uobraženi brbljivci misle suviše dobro o sebi.
Nijedan dobro informisan čovek nije rđavo društvo.
Ljudi koji misle suviše dobro o sebi nisu dobro društvo.
------------------------------------------------
?

Nijedan dobro informisan čovek nije uobraženi brbljivac.
Jukie Jukie 17:58 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
a, o cemu je zakljucak: bastovanu, meni iz primera, vojnim pitanjima, starosti, Vaterlou... ima tu vise zakljucaka. Nema više, ima samo jedan i glasi: Moj baštovan je vrlo star.

The Gardener

The gardener does not love to talk,
He makes me keep the gravel walk;
And when he puts his tools away,
He locks the door and takes the key.

Away behind the currant row
Where no one else but cook may go,
Far in the plots, I see him dig
Old and serious, brown and big.

He digs the flowers, green, red and blue,
Nor wishes to be spoken to.
He digs the flowers and cuts the hay,
And never seems to want to play.

Silly gardener! summer goes,
And winter comes with pinching toes,
When in the garden bare and brown
You must lay your barrow down.

Well now, and while the summer stays
To profit by these garden days
O how much wiser you would be
To play at Indian wars with me!

Robert Louis Stevenson

cult cult 18:05 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

buba_truba
Nebojsa Krstic
Uobraženi brbljivci misle suviše dobro o sebi.
Nijedan dobro informisan čovek nije rđavo društvo.
Ljudi koji misle suviše dobro o sebi nisu dobro društvo.
------------------------------------------------
?

Nijedan dobro informisan čovek nije uobraženi brbljivac.


Jbt, Bubo T., zar ti i očigledni životni primeri (real&virtual) ne ukazuju na to da ti je zaključak pogrešan?
Jukie Jukie 18:06 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

JJ Beba
Svaki je trokut oštrokutan ili tupokutan.
Ovaj trokut nije oštrokutan.
-------------------------------------
Ovaj trokut je tupokutan
pogrešno!!!Postoje i pravougli trouglovi
eto logika nas uči da može valjano da se zaključje ali neistinito.

Mi saradnici u prirodnim naukama <_< smo iz Eksperimentalne fizike učili da postoje precizno i neprecizno, tačno i netačno...
npr. imamo brojeve 8, 6, 5, 2, 7 i 3.
Precizno a tačno: aritmetička sredina je 5.1666
Precizno a netačno: aritmetička sredina je 3.6528
Neprecizno a tačno: aritmetička sredina je malo više od 5
Neprecizno a netačno: aritmetička sredina je malo manje od 8.5
buba_truba buba_truba 18:23 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

cult
Jbt, Bubo T., zar ti i očigledni životni primeri (real&virtual) ne ukazuju na to da ti je zaključak pogrešan?

Ovo je logika, a ne život. Reče već neko gore da nas logika uči kako valjano zaključivanje nije uvek i istinito.
Jukie Jukie 18:23 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
U časopisu Književna kritika, jun 1986, objavljena serija Kerolovih silogizama, ovaj s baštovanom spada u lake.Evo još jednog:
Uobraženi brbljivci misle suviše dobro o sebi.
Nijedan dobro informisan čovek nije rđavo društvo.
Ljudi koji misle suviše dobro o sebi nisu dobro društvo.?

Hmmm...iz prve rečenice ne možemo da zaključimo da su SVI ljudi koji misle suviše dobro o sebi uobraženi brbljivci, nego samo neki (po principu "svi psi su sisari, ali svi sisari nisu psi). Dakle imamo:
1) uobražene brbljivce (koji uvek misle suviše dobro o sebi)
2) ljude koji misle suviše dobro o sebi ali nisu uobraženi brbljivci
3) ljude koji ne misle suviše dobro o sebi.

Iz druge i treće rečenice vidimo da postoje:
a) ljudi koji su dobro društvo,
b) ljudi koji su rđavo društvo i
c) ljudi koji su između (nisu ni dobro ni rđavo društvo). Tu spada većina nasumičnih prolaznika u autobusu, kolega nastavnika u zbornici (ako radite u školi), ljudi sa kojima čekamo u redu na šalteru itd.

Kombinacije su
1a uobraženi brbljivci (koji uvek misle suviše dobro o sebi) koji su dobro društvo,
1b uobraženi brbljivci (koji uvek misle suviše dobro o sebi) koji su rđavo društvo
1c uobraženi brbljivci (koji uvek misle suviše dobro o sebi) koji su između (nisu ni dobro ni rđavo društvo)
2a ljudi koji misle suviše dobro o sebi ali nisu uobraženi brbljivci, koji su dobro društvo,
2b ljudi koji misle suviše dobro o sebi ali nisu uobraženi brbljivci, koji su rđavo društvo
2c ljudi koji misle suviše dobro o sebi ali nisu uobraženi brbljivci, koji su između (nisu ni dobro ni rđavo društvo)
3a ljudi koji ne misle suviše dobro o sebi.koji su dobro društvo,
3b ljudi koji ne misle suviše dobro o sebi.koji su rđavo društvo
3c ljudi koji ne misle suviše dobro o sebi.koji su između (nisu ni dobro ni rđavo društvo)

Iz treće premise sledi da 1a i 2a ne postoje.
Iz druge premise sledi da dobro informisani ljudi nisu 1b, 2b i 3b.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:47 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nijedan dobro informisan čovek nije uobraženi brbljivac.

Nije tačno!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:52 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Iz treće premise sledi da 1a i 2a ne postoje.
Iz druge premise sledi da dobro informisani ljudi nisu 1b, 2b i 3b.


Evo rešenja!

Uobraženi brbljivci misle suviše dobro o sebi.
Nijedan dobro informisan čovek nije rđavo društvo.
Ljudi koji misle suviše dobro o sebi nisu dobro društvo.
--------------------------------------------------------------------------
Uobraženi brbljivci nisu dobro informisani.
docsumann docsumann 18:54 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nije tačno!


tačno ... kakva čudna riječ
antioksidant antioksidant 18:54 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

uobrazeni brbljivci nisu informisani
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:06 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

uobrazeni brbljivci nisu informisani


Evo još jednog:

Sve patke u ovom selu koje su obeležene slovom "B" pripadaju gospođi Bond.
Patke u ovom selu ne nose oko vrata ogrlicu od čipke ako nisu obeležene slovom "B".
Gospođa Bond nema sivih pataka u ovom selu.
-----------------------------------------------------------------------
?
docsumann docsumann 19:10 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

sive patke ne nose ogrlicu od čipke
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:14 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

sive patke ne nose ogrlicu od čipke

Yes!
antioksidant antioksidant 19:15 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
sive patke ne nose ogrlicu od čipke

Yes!

u ovom selu
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:45 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

u ovom selu


Hoćete još?

Niko ko stvarno ne voli Betovena ne pravi buku dok se svira "Mesečeva sonata".
Morski prasići su beznadežno nezainteresovani za muziku.
Niko ko je beznadežno nezainteresovan za muziku nikada se ne trudi da ne pravi buku dok se svira "Mesečeva sonata".
-----------------------------------------------------------------------
?
docsumann docsumann 19:49 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

morski prasići vole Betovena

edit: u ovom selu
mlekac mlekac 19:53 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Morski prasići ne vole Betovena
EDIT:
Da ne bude kako sam prepisivala menjam odgovor:
Oni koji ne vole Betovena nisu zainteresovani za muziku!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:19 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Mlekac: Morski prasići ne vole Betovena

Tako je, ne vole!

I još jedan:

Svi članovi Donjeg doma imaju savršenu moć samosavladavanja.
Nijedan član Parlamenta koji nosi plemićku krunu ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.
Svi članovi Gornjeg doma nose plemićke krune.
----------------------------------------------------
?
mlekac mlekac 20:35 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Mlekac: Morski prasići ne vole Betovena

Tako je, ne vole!

I još jedan:

Svi članovi Donjeg doma imaju savršenu moć samosavladavanja.
Nijedan član Parlamenta koji nosi plemićku krunu ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.
Svi članovi Gornjeg doma nose plemićke krune.
----------------------------------------------------
?


Clanovi Donjeg doma mogu da se utrkuju na magarcima, ali nece jer imaju moc samosavladavanja...

Jukie Jukie 20:38 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic

Svi članovi Donjeg doma imaju savršenu moć samosavladavanja.
Nijedan član Parlamenta koji nosi plemićku krunu ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.
Svi članovi Gornjeg doma nose plemićke krune.

Članovi Donjeg doma ne nose plemićke krune.
JJ Beba JJ Beba 21:05 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Jukie
JJ Beba
Svaki je trokut oštrokutan ili tupokutan.
Ovaj trokut nije oštrokutan.
-------------------------------------
Ovaj trokut je tupokutan
pogrešno!!!Postoje i pravougli trouglovi
eto logika nas uči da može valjano da se zaključje ali neistinito.

Mi saradnici u prirodnim naukama
npr. imamo brojeve 8, 6, 5, 2, 7 i 3.
Precizno a tačno: aritmetička sredina je 5.1666
Precizno a netačno: aritmetička sredina je 3.6528
Neprecizno a tačno: aritmetička sredina je malo više od 5
Neprecizno a netačno: aritmetička sredina je malo manje od 8.5


konkluzija zaključka ovaj trokut je tupougan je nistinita iako je sam zaključk vajan. neistinistost se ogleda u tome što prva premisa nije istinita jer pored oštrokutnih i tupokutih postoje i pravougli iliti na hrvtaskom pravokutni trouglovi.
ova greška u silogozmu ima neko ime ali sam zaboravila kako se zove.

e sad pošto ovaj blog ima neke veze sa politikom to mene navodi na misao o razlici između istine i smisla. jedan iskaz ima smisla bez obzira da li je istinit ili nesitinit (naučno). Npr bajke nisu istinite ali imaju smisla jer da nemju ne bi ih pričali našoj deci.
neistonito nije isto što i besmislno kao što se istinito ne treba brkti sa smislenim.
naši političari verovatno računaju na slabo poznavanje logike svojih glasača pa ne vode računa da je istinit iskaz smislen. Takođe moraju da znaju da mi znamo da iskaz koji ima smisla ne mora biti istinit, štobirekli istinit iskaz mora imati smisla dok smisen iskaz ne mora biti istinit.
komprende
fantomatsicna fantomatsicna 21:22 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Pisem Kerolu gde mogu pronaci tog bastovana:)
draft.dodger draft.dodger 21:25 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

JJ Beba

naši političari verovatno računaju na slabo poznavanje logike svojih glasača pa ne vode računa da je istinit iskaz smislen. Takođe moraju da znaju da mi znamo da iskaz koji ima smisla ne mora biti istinit, štobirekli istinit iskaz mora imati smisla dok smisen iskaz ne mora biti istinit.
komprende


Srbogizam...

Lopovi nam prete dolaskom zločinaca, ne bi li nesmetano krali.
Zločinci zarađuju na našem strahu.
Lopovi i zločinci su pronašli zajednički jezik.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:52 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Clanovi Donjeg doma mogu da se utrkuju na magarcima, ali nece jer imaju moc samosavladavanja...

Za malo mlekac!...treba Nijedan član Parlamenta koji nema moć samosavladavanja ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:03 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

konkluzija zaključka ovaj trokut je tupougan je nistinita iako je sam zaključk vajan. neistinistost se ogleda u tome što prva premisa nije istinita jer pored oštrokutnih i tupokutih postoje i pravougli iliti na hrvtaskom pravokutni trouglovi.
ova greška u silogozmu ima neko ime ali sam zaboravila kako se zove.

Zove se fallatia disjunctionis.
JJ Beba JJ Beba 22:17 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
konkluzija zaključka ovaj trokut je tupougan je nistinita iako je sam zaključk vajan. neistinistost se ogleda u tome što prva premisa nije istinita jer pored oštrokutnih i tupokutih postoje i pravougli iliti na hrvtaskom pravokutni trouglovi.
ova greška u silogozmu ima neko ime ali sam zaboravila kako se zove.

Zove se fallatia disjunctionis.

greška disjunukcije...kad ti kažeš
fallacia smo uvek malo izvrtali
jinks jinks 22:42 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Clanovi Donjeg doma mogu da se utrkuju na magarcima, ali nece jer imaju moc samosavladavanja

...Za malo mlekac!...treba Nijedan član Parlamenta koji nema moć samosavladavanja ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.

Da li moze "clanovi Donjeg doma ne smeju to da kazu, ali svim srcem navijaju za to da clanovi Gornjeg doma jednom ipak prekrse zabranu da se javno utrkuju na magarcima, sa sve plemickim krunama na glavi".
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:25 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Da li moze "clanovi Donjeg doma ne smeju to da kazu, ali svim srcem navijaju za to da clanovi Gornjeg doma jednom ipak prekrse zabranu da se javno utrkuju na magarcima, sa sve plemickim krunama na glavi".

Može i: teško je utrkivati se s magarcima.
mlekac mlekac 23:37 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Clanovi Donjeg doma mogu da se utrkuju na magarcima, ali nece jer imaju moc samosavladavanja...

Za malo mlekac!...treba Nijedan član Parlamenta koji nema moć samosavladavanja ne bi smeo da se utrkuje na magarcu.


Obzirom da sam zurila da me Docs opet ne pretekne - zadovoljna sam...

Logika mi radi, samo mi formulisanje konkluzija skripi.

Daj jos neki - ovo je zabavno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:48 01.02.2011

Re: barbara, bocardo

Daj jos neki - ovo je zabavno.


Evo jedan malo teži, ima 5 premisa:

Ne usuđujem se da otvorim nijednu svoju fioku.
Moj pisaći sto napravljen je od ružinog drveta.
Sve moje fioke, osim ovih ovde, obojene su.
Nema fioke koju ne bih smeo da otvorim osim onih koje su pune živih škorpiona.
Nijedna moja fioka od ružinog drveta nije obojena.
----------------------------------------------------------
?
zoja444 zoja444 00:00 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

sve moje fioke su pune zivih skorpiona.
Jukie Jukie 00:17 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Daj jos neki - ovo je zabavno.Evo jedan malo teži, ima 5 premisa:

Ne usuđujem se da otvorim nijednu svoju fioku.
Nema fioke koju ne bih smeo da otvorim osim onih koje su pune živih škorpiona.

Moj pisaći sto napravljen je od ružinog drveta.
Nijedna moja fioka od ružinog drveta nije obojena.
Sve moje fioke, osim ovih ovde, obojene su.

Dakle, u svim njegovim fiokama nalaze se živi škorpioni, uključujući i one fioke u pisaćem stolu pored koga on stoji (a koje su jedine neobojene za razliku od mnogih drugih fioka koje on ima). Ne znam kako može od ružinog drveta da napravi fioke, pošto stablo ruže ima prečnik od maksimalno nekoliko centimetara, ali moguće je da su to fioke u ormariću za igračke, u koje može da stane vrlo mali broj škorpiona (npr. jedan primerak).
Ribozom Ribozom 00:31 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

sve moje fioke su pune zivih skorpiona.

Ako Krsticu ne odgovoris brzo pocecemo i lebac da ti trazimo
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:48 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

sve moje fioke su pune zivih skorpiona.

Tačno!

A ovo?

Svi pisci koji razumeju ljudsku prirodu su pametni.
Niko ko ne može da ponese čitaoca nije pravi pesnik.
Šekspir je napisao Hamleta.
Nijedan pisac koji ne poznaje ljudsku prirodu ne može da ponese čitaoca.
Hamleta je mogao da napiše samo pravi pesnik.
---------------------------------------------------------
?
Ribozom Ribozom 00:56 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Sekspir je pametan (i moze da ponese citaoca)
zoja444 zoja444 00:57 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Sekspir je (bio) pametan pesnik.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:00 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Sekspir je bio pametan

Tačno!

I poslednji za večeras:

Svaka moja misao koja ne može biti izražena u obliku silogizma naprosto je smešna.
Nijedna od mojih misli o voćnom kolaču ne zaslužuje da bude zapisana.
Nijedna moja misao koja ne odgovara stvarnosti ne može biti izražena u obliku silogizma.
Nikada mi nije pala na pamet neka smešna misao a da je nisam odmah poverio svome advokatu.
U svim mojim snovima pojavljuju se kolači sa grožđicama.
Svom advokatu ne poveravam nijednu misao koja ne zaslužuje da bude zapisana.
-------------------------------------------------------------------------
?

Ribozom Ribozom 01:09 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Snovi u kojima se pojavljuju kolaci sa grozdjicama nisu smesni

edit: moji snovi nisu smesni
zoja444 zoja444 01:10 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

moji snovi su smesni.

ovo ne znam.
i moj advokat voli kolac sa grozdjicama.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:11 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Snovi u kojima se pojavljuju kolaci sa grozdjicama nisu smesni

Ne.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:12 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

moji snovi su smesni.

Ne.
i moj advokat voli kolac sa grozdjicama

Ne.
zoja444 zoja444 01:16 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

svom advokatu poveravam samo misli u obliku silogizama.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:18 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

svom advokatu poveravam samo misli u obliku silogizama

Ne, prethodno je bilo bliže.

Tačno je:

Moji snovi odgovaraju stvarnosti.
mlekac mlekac 02:08 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
Daj jos neki - ovo je zabavno.


Evo jedan malo teži, ima 5 premisa:

Ne usuđujem se da otvorim nijednu svoju fioku.
Moj pisaći sto napravljen je od ružinog drveta.
Sve moje fioke, osim ovih ovde, obojene su.
Nema fioke koju ne bih smeo da otvorim osim onih koje su pune živih škorpiona.
Nijedna moja fioka od ružinog drveta nije obojena.
----------------------------------------------------------
?

Ove ovde fioke, na pisacem stolu, takodje su pune zivih skorpiona. (Ako sam potpuno omanula, ne zameri, vec sam lagano pospana)
mlekac mlekac 02:10 02.02.2011

Re: barbara, bocardo

Nebojsa Krstic
svom advokatu poveravam samo misli u obliku silogizama

Ne, prethodno je bilo bliže.

Tačno je:

Moji snovi odgovaraju stvarnosti.

Pazi kad nisam ni primetila da je u medjuvremenu odgovoreno!
Odoh da spavam, a ti ostavi nesto i za sutra, t.j. danas, kad svane.
Moze?

Laku noc!
Jukie Jukie 03:06 02.02.2011

A sad da ja pitam

Da li treba da postoji samo jedan zaključak za sistem od pet rečenica, tipa prostoproširene rečenice? Ja zaključih svašta iz ovih tvojih rečenica.
jasnaz jasnaz 10:29 02.02.2011

: bar:bara

Nebojsa Krstic


Svi pisci koji razumeju ljudsku prirodu su pametni.
Niko ko ne može da ponese čitaoca nije pravi pesnik.
Šekspir je napisao Hamleta.
Nijedan pisac koji ne poznaje ljudsku prirodu ne može da ponese čitaoca.
Hamleta je mogao da napiše samo pravi pesnik.
---------------------------------------------------------
?


NIN-OVA

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana