Ekologija| Zdravlje

Intervju vredan pažnje

jednatanja RSS / 02.02.2011. u 10:37

Nikola Aleksić -Ekološki pokret Novog Sada, vrlo uverljivo iznosi istinu o GMO hrani, umešanosti naše vlade u "prljave poslove" i o budućnosti Srbije -preporučujem da odgledate:


ili:

http://vimeo.com/18720200



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dr.wagner dr.wagner 12:48 02.02.2011

Kada bih ja bio ministar ...

....dan

-Imate pravo , ovo je stvarno vrijedno pažnje , ali moram priznati
da nisam baš sve pregledao ...
-Nemam inače čir , ni gastritis ... , ali zašto izazivati sudbinu ...

-U mom selu se to zove paranoja ... i postoje ljekovi za to ....
... iako mi se čini da ih ovaj ne uzima .... , a možda bi trebao ...


Wagner
jednatanja jednatanja 13:02 02.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

Pa sad, ne razumem zašto ljudi sve što ne može odmah da nas (i našu poljoprivredu) ubije označavaju kao irealan strah? Možda je preuranjen, ali svakako nije irealan. Na američkom tržištu preko 95% soje i preko 80% kukuruza je genetski modifikovano, iako uticaj na čovekovo zdravlje nije u potpunosti istražen.
dr.wagner dr.wagner 16:35 02.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

Pozdrav gospođo T

jednatanja
iako uticaj na čovekovo zdravlje nije u potpunosti istražen.


-Ne mogu (a i ostali ovdje) tvrditi 100% je to OK ili je 100% loše , ali
u obrani nekih svojih stavova trebali bi pružiti bar malo bolje od onoga :
..."Ja sam protiv jer to nije u potpunosti istraženo .... "

-Teško bismo mogli tvrditi da nešto što pojedemo može promjeniti našu
DNK strukturu , ili da će doći do mutacija u budućnosti (kod djece , unuka
ili sl. ) jer jedino na što se tu možemo "osloniti" je radijacija , ali
nje nema u "GMO-proizvodima" i to uglavom ne jedete ...
....osim ako jelo ne servira KGB ...

-Je li štetnost veća od pesticida ili insekticida ... , ili je sa
druge strane veća opasnost od biljki koje nije potrebno tretirati (bilo
zbog "prirodnog" križanja ili genetske intervencije )zbog njihove
otpornosti ... argumenti su za sada na strani GMO-a ...

-Na kraju ... slabo smo kvalificirani ... , ali sa druge strane oni
potpuno nekvalificirani su i najglasniji , a predstavljaju se kao
eksperti jer su eto na nekom sajtu pročitali ovo ili ono ...
..(poput naše TV zvjezde iz intervjua ... )

... možda je i iza njih neka interesna skupina iz SAD jer su izračunali
da više zarađuju prodajući slabo-produktivnima kukuruz , nego GMO-sjeme !?

Wagner

jednatanja jednatanja 17:24 02.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

-Ne mogu (a i ostali ovdje) tvrditi 100% je to OK ili je 100% loše , ali
u obrani nekih svojih stavova trebali bi pružiti bar malo bolje od onoga :
..."Ja sam protiv jer to nije u potpunosti istraženo .... "

Dr. Wagner, idemo redom....Evo studije koja dokazuje da 3 vrste GM Monsanto kukuruza uzrokuju oštećenje jetre i bubrega u pacovima. Ovo nije jedina takva studija.

-Teško bismo mogli tvrditi da nešto što pojedemo može promjeniti našu
DNK strukturu , ili da će doći do mutacija u budućnosti (kod djece , unuka
ili sl. ) jer jedino na što se tu možemo "osloniti" je radijacija , ali
nje nema u "GMO-proizvodima" i to uglavom ne jedete ...

Radijacija nikad nije bila jedini uzrok mutageneze, to su i hemikalije u koje se ubrajaju i neki pesticidi.

-Je li štetnost veća od pesticida ili insekticida ... , ili je sa
druge strane veća opasnost od biljki koje nije potrebno tretirati (bilo
zbog "prirodnog" križanja ili genetske intervencije )zbog njihove
otpornosti ... argumenti su za sada na strani GMO-a ...

Mislim da smo na Njanjinom i Markovom blogu otkrili da ovo uopšte nije tačno. Tako se nekad mislilo da će GM usevi smanjiti potrebu za pesticidima, međutim upravo suprotno je tačno -farmeri u Aziji moraju da apliciraju više insekticida jer su određeni insekti postali otporni na "gen".

-Na kraju ... slabo smo kvalificirani ... , ali sa druge strane oni
potpuno nekvalificirani su i najglasniji , a predstavljaju se kao
eksperti jer su eto na nekom sajtu pročitali ovo ili ono ...
..(poput naše TV zvjezde iz intervjua ... )

Slažem se da je stil gospodina Aleksića pomalo senzacionalistički, da puno govori o Codexu Alimentariusu, što niko ne razume. Koliko sam uspela da shvatim to je skup određenih normi za proizvodnju hrane, koje su bile dosada dobrovoljne, međutim prošle godine su trebale postati obavezujuće za sve članice WTO (World Trade Agreement-a). Problem je što su norme daleko ispod bilo kakvog standarda ili kvaliteta koje bi normalan čovek trebao da očekuje, između ostalog, dozvoljena je upotreba 7 od 12 zabranjenih pesticida, upotreba hormona, antibiotika, itd, itd. Gospodin Aleksić možda nije na najsrećniji način sve objasnio, ima nekih grešaka (ne izazivaju GMO najgorih 65 bolesti na svetu) ali ima puno istine u onome što govori, i činjenica je da se GM seme iz godine u godinu uspeva uvući i protiv evropskih zakona na naše teritorije, a to je već slučaj za odeljenje "kriminalistike". Pozdrav


dr.wagner dr.wagner 20:55 02.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

-U pravu ste , zaista je to štetno ... , ali u tome i je smisao cijelog
posla .... "smanjiti štetu"

-Isto je normalno da će štetnici u idućim generacijama opet uništavati
usjeve , ali nakon par generacija oni bi postali imuni i na kemikalije ...

-Ključ je u ovoj vašoj rečenici :

jednatanja
Problem je što su norme daleko ispod bilo kakvog standarda ili kvaliteta koje bi normalan čovek trebao da očekuje


-Trebali bi odrediti granice normi ... i pri tome biti pragmatični u smislu :
... Je li bolje da 1000 ljudi umre od gladi ili da imaju 37% veći rizik
od pojave šećerne bolesti ...." (ovo je šaljivi primjer , ali mislim kako
razumijete na što aludiram )

-Jednostavno je to , nema tu zavjere ... , ako možete proizvesti jeftinije ,
a prirodno .... (znači veći urod na istoj površini i uz isto ulaganje) onda
ste na konju ...
... , a ako ne možete ... tada morate (više ili manje) izmišljati
da je njihovo nezdravo

Wagner


jednatanja jednatanja 15:48 03.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

-Trebali bi odrediti granice normi ... i pri tome biti pragmatični u smislu :
... Je li bolje da 1000 ljudi umre od gladi ili da imaju 37% veći rizik
od pojave šećerne bolesti ...." (ovo je šaljivi primjer , ali mislim kako
razumijete na što aludiram )


Dr.Wagner, mislim da se slažemo da ne želimo ni jedno ni drugo. I da je ovo moguće postići i bez GM. Američki farmeri su, na primer upetostručili prinos kukuruza u odnosu na prethodnu generaciju zahvaljujući napretku agrotehnologije (bez GM). Prinos GM kukuruza je naravno još veći, međutim, ne znači svaki veći prinos automatski i bolji kvalitet života. U Americi je kukuruz toliko jeftin da su počeli da hrane goveda, iako goveda nikad u svom evolucijskom razvoju nisu jela kukuruz već su pasla travu. Rezultat je (osim patnji goveda jer se ugoje nenormalno brzo i imaju dosta stomačnih problema) da u mleku i mesu ovakvih goveda (osim hormona i antibiotika) imamo više nezdravih omega-6 masnih kiselina a manje omega-3 masnih kiselina. Danas se zna da omega-6 promovišu inflamaciju u telu, a samim tim i čitav niz bolesti...Hoću da kažem, čitava ova "revolucija" u biotehnologiji i prehrambenoj industriji se odvija prebrzo da bi se sagledale dugoročne posledice po ljudsko zdravlje. Profit pod izgovorom da spašavamo ljude od gladi (a ovu tvrdnju bi zaista trebalo proveriti) ne sme postati vladajuća vrednost iznad svih ostalih. Postoji i dobra emisija na HRT-u o ovome, pogledajte, i naravno pozdrav

Na rubu znanosti
dr.wagner dr.wagner 21:20 03.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

... večer gospođo T

jednatanja
Dr.Wagner, mislim da se slažemo da ne želimo ni jedno ni drugo. I da je ovo moguće postići i bez GM.


-Evo , sada kad smo se sprijateljili ... ... može jedan primjer

-Prošle godine u sred ljeta kupio sam u jednom trgovačkom centru rajčicu ,
paradajz kako bismo rekli ... lijep , crven ,pravilan ... kao nacrtan
-Kada sam prije kupovao u tim centrima nije imao ni mirisa , ni okusa i
jedino ga je izgled svrstavao u porodicu paradajza ...
... ,ali ovaj je imao i okus i miris ... i to baš (ili bar slično) onako
kako treba biti .
-Nije se za hvaliti , ali moj život je "od danas do sutra" (mi mladi )
i ukazala se prilika za par slobodnih dana ... i pravac more .

-Naša rajčica ostala u kuhinji , sama i zaboravljena , u pletenoj košari
koja se koristi za voće , u kući ugašena klima ... , a vani plus sto C
u hladu ...
-Nakon pet-šest dana evo mene , pun kajanja i gladan ... , a paradajz ....
...kao prvi dan kada sam ga kupio !!!
-Isti oblik , boja , čak i tvrdoća ... , a okus za svaku pohvalu .

-Da je bio "domaći" , već bi se sav raspao i jedva bi posudu očistio

-Kazao sam , prijašnjih godina nije imao okus , ali su ga izgleda
ti vrijedni stručnjaci "popravili" ( a mi njima tako )


Wagner

jednatanja jednatanja 11:08 05.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...

Poučna priča :) Imam slično iskustvo sa mandarinama, iz bio radnje se pokvare (uhvati se plesan) već nakon 3 dana, ove konvencionalne se nikad ne pokvare, samo se osuše iznutra.
Lično sam slušala predavanje porodice Sever koja se bavi org. proizvodnjom i čini mi se da su se uspeli ubaciti u veće trgovinske lance u HR. Spominju ih u ovom članku. Pozz!
hajkula1 hajkula1 11:56 06.02.2011

Re: Kada bih ja bio ministar ...


Da dodam, soja i jos neki poljoprivredni proizvodi (hrana) tretiraju se radijacijom, da bi se duze ocuvali.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:54 02.02.2011

.

Ja se sa glavnim obrazlozenjima gospodina Aleksica slazem sve dok ne dodje do price o zaveri protiv srpskog naroda. Svet je podeljen na bogate i siromasne, na vazne i nevazne. Nevazni ljudi jesce g....modifikovana,odbacena,zagadjena, a oni drugi ne znam sta ce jesti, verovatno isto sto i ovi prvi pomenuti, ma gde da zive na ovoj planeti. Duboko verujem da se radi na metodicnom planu eliminisanja gladnih i bolesnih na zemlji ma koje nacionalnosti,ili rase oni bili.
jednatanja jednatanja 14:21 02.02.2011

Re: .

Jelena, u potpunosti se slažem sa tobom, ni sama nisam pristalica teorije zavera. Kad se uzme u obzir da je američka vlada eksperimentisala na sopstvenim vojnicima (vakcine, DU, agent orange), kad se uzme u obzir šta prehrambena industrija u Americi servira svojoj deci u školama, i ostatku svog naroda sa ChickenMcNugget-om od 38 veštačkih sastojka, onda svi počinju da budu "nevažni", a tek oni u dalekim zemljama bez oštrijih zakona....Važno je samo da je neki prospektivni naučnik u US smislio i uspeo da ubaci gen polarne ribice u paradajz tako da se ovaj ne smrzne na hladnom vremenu, da je kompanija X preuzela izum koji će joj doneti ogroman profit, začinjeno pozitivnim marketingom, potpomognuto "studijama o bezbednosti" finansiranim od kompanije X, sve to uz jak lobi i obećanja o boljem životu. Sve za profit. U pravu si, najviše će stradati siromašni.
jedan.kub jedan.kub 18:46 02.02.2011

Re: .

Zašto mislite

U pravu si, najviše će stradati siromašni.

da će stradati sirotinja.
Koloko ja vidim u mom komšiluku naglo i brzo umiru oni koji su materijalno dobro situirani i mogli bi živeti bez materijalnih trzavica 200 godina, dok sirotinja živi dugo i muči se u bedi jer nema novca da kupuje koka-kolu, nestle čokoladu, mekdonaldove sendviče, američku haringu itd.
Ja po pravilu bojkotujem njihove proizvode.
Još pre 10-15 godina gledala sam američki dok. program o natalitetu gde se kao uzrok steriliteta navode pesticidi i herbicid u hrani i vodi.
Mene zabrinjava to što naši proizvođači hrane koriste veštačko đubrivo umesto onog organskog kojeg imaju u dvorištu, jer uz hranu gaje i stoku.
Mene zabrinjava to što se u hrani dopuštaju veće količine upravo ovih štetnih hemikalija.
Takođe imam baštu koju sejem svojim semenom jer neću da skupo plaćam
uvozna semena koznakakvog kvaliteta, jer mi se dešavalo da mi isto ne nikne.
Sve zavisi od vas, svakog pojedinca i vašeg izbora.
jednatanja jednatanja 19:14 02.02.2011

Re: .

Kub, u Americi je ovo upravo slučaj, da je najsiromašnija klasa sklonija gojaznosti. Odavde:

“It’s a question of money,” Drewnowski said. “The reason healthier diets are beyond the reach of many people is that such diets cost more. On a per calorie basis, diets composed of whole grains, fish, and fresh vegetables and fruit are far more expensive than refined grains, added sugars and added fats.

Znači, u Americi je danas zdravija hrana mnogo skuplja od čipsa, kole, prerađenih produkata napunjenih šećerom i mastima. Nedavno sam čitala i Michael Pollan-a (ko može nek pročita knjigu "Omnivores Dilemma", i on objašnjava da je danas upravo kaloričnija nezdrava hrana jeftinija od zdrave, a ljudska zverka je tako kreirana da upravo poseže za najkaloričnijom hranom kao jedan od vidova "preživljavanja", iako su te kalorije "prazne".
jedan.kub jedan.kub 19:01 03.02.2011

Re: .

jednatanja
Kub, u Americi je ovo upravo slučaj, da je najsiromašnija klasa sklonija gojaznosti

Ja ne mislim na amerikance. Kod nas je to obrnuto.
Ako je amerikancima bitan profit, mi imamo pravo da biramo cije proizvode cemo
kupovati svojim novcem.
jednatanja jednatanja 11:10 05.02.2011

Re: .

Ja ne mislim na amerikance. Kod nas je to obrnuto.


Za sada je tako, u pravu ste, mada i mi imamo "jeftine" i "skupe" viršle, salame, džemove, ali je kod nas još u velikoj meri zastupljena pijaca i domaća proizvodnja pa se čovek može snaći...
hajkula1 hajkula1 12:11 06.02.2011

Re: .

Na pijaci su uglavnom nakupci, evo ja tesko nadjem domaci beli luk, uglavnom je u prodaji kineski.
O zelenoj salati i spanacu (i o drugom zelenom, tipa lisce persuna, celera...) da ne pricam. Izgledaju primamljivo, hrskavo, a gaje se na primer u okolini Beograda u velikim staklenicima, u nekim kanalima na podlozi od staklene vune potopljenoj u vodi. Prskaju ih nekim rastvorima. Porastu izuzetno brzo. Jeftina proizvodnja, veliki profit, brzo se isplate pocetna ulaganja. Stizu i na pijace. Ko mi kriv sto gledam (malo vise slusam) poljoprivredne emisije subotom i nedeljom pre podne. Ovaj veliki proizvodjac bio gost u emisiji Zaharija Trnavcevica. Taj proizvodjac, em ima staklenik, em prodaje seme (uvozi ga) i hranivo (razne gotove rastvore).
bulatovic92 bulatovic92 15:16 02.02.2011

zavera


Ja takođe mislim da nije u pitanju zavera protiv Srbije.U ovom slučaju mi im više dođemo kao idealni za eksperiment, imajući u vidu našu omiljenu uzrečicu :-Jedi govna!
ivana23 ivana23 15:58 02.02.2011

***

Pre skoro godinu dana Njanja i Marko su imali zapazen blog na temu GMO hrane - Šta je za (genetski modifikovanu) večeru?.

Nije zgoreg podsetiti se.


Njanja je posebno pisala i o aditivima, vestackim bojama dr. aspektima zdrave/nezdrave hrane.
jednatanja jednatanja 17:25 02.02.2011

Re: ***

Hvala Ivana. Tu smo skoro doktorirali na temu.
JJ Beba JJ Beba 17:39 02.02.2011

Re: ***

ivana23
Pre skoro godinu dana Njanja i Marko su imali zapazen blog na temu GMO hrane - Šta je za (genetski modifikovanu) večeru?.

Nije zgoreg podsetiti se.


Njanja je posebno pisala i o aditivima, vestackim bojama dr. aspektima zdrave/nezdrave hrane.


takođe, pre desetak dana, pisala sam o licenciranju bilja pa smo se dotakli i codexa. mada tema posta nije bio gospodin Aleksić izneta su mišljenja i o njemu i njgovom angažmanu. Možeš pogledati ovde - pažnja, pažnja....
jednatanja jednatanja 17:51 02.02.2011

Re: ***

Ne znam kako mi je promakao ovaj blog, hvala JJ!
Oljacat Oljacat 20:09 02.02.2011

Iako je bilo pisanija

Iako je pisano i čitano o ovaj temi, mislim da nije zgoreg pisati još i pričati još. Uvek treba pominjati sve o čemu se ćuti ....
Ovo je tema koju moramo špretresati, a ne ćutati. A ovo su samo neki od komentara sa moje grupe na LI

Evo kako ce nas trovati - preko zastite patenta - naucimo nesto od Kube i venezuele

http://www.uruknet.info/?p=37178

If such an unfortunate occurrence comes forth, we have Iraq to look at as an example of some of the "freedoms" brought about by U.S. interference. In Iraq, Paul Bremer, the U.S. viceroy who set up the regulations for a "free" Iraq, posted 100 edicts before he left his post: edicts that can not be broken by successive Iraqi governments.

Edict #81 forbids Iraqi farmers from using seeds of their previous crops, a farming method had been in existence for 5,000 years in Iraq. Iraqi farmers now must purchase genetically-modified seeds from Monsanto for their crops. This is a rule that is tightly regulated. Inspectors frequently visit farmers in Iraq to ensure acquiescence. If a farmer uses his own seeds, he is heavily fined.

How can this happen? It’s quite simple. Monsanto takes a seed of a crop, copies it and manufactures the seeds. Once the seed is copied, Monsanto then acquires a patent for the seed design. In other words, any natural seeds with the same patented design become illegal to use.


I tako, ukoliko ti naši stručnjaci ne valjaju ( a ja odgledala sve što je Aleksandar postavio i ima dokaza da u toj organizaciji ima nekih 16 profesora doktora, da je jedan član Akademije nauka, da tri Univerzitetska centra daju novac i resurse, da je UN dao svojeg predstavnika da otvori konferenciju, meni to ne zvuči neozbiljno nimalo, pogotovu kada uzmemo u obzir da ta Ekološka organizacija ima 10.000 članova...)

U mojoj zemlji ne želim ta sranja. Tačka.
Oljacat Oljacat 20:14 02.02.2011

I tako

Ево са званичног сајта о примени кодекса.
Значи примена кодекса је у домену сваке државе. Што значи да активност треба усмерити ка властима и која год комисија или министарство су одговорни за њену примену. Тешко да ћемо сад ми овде да променимо и спасемо цео свет.

http://www.codexalimentarius.net/web/faq_gen.jsp#G1

G12: What happens if the government of my country does not implement a Codex standard or guideline? Will we receive a sanction by the United Nations?
Codex standards are voluntary and non-binding recommendations and their implementation is not controlled but many governments implement them because they see the benefit of it for their consumers and their trade.

Значи јавност треба прво да буде упозната са овим кодексом (што и јесте била сврха ове емисије као и разних дискусија које се воде по разним интернет сајтовима) и да се зна ко је одговоран за његову примену код нас. А онда не треба дозволити томе ко год је одговоран да само на слепо парафира све што му дође на сто. Ако тај ко је одговоран зна да је јавност и те како забринута за неке аспекте овог стандарда онда ће се добро размислити пре било каквог одобрења.

Мислим да је дискусија сувише отишла у смеру гентски модификоване хране док је кодекс много шири и има значајни потенцијални директни утицај на живот пре свега Српског сељака а потом и на живот Српског потрошача.

Али суштина је у томе да је примена националног карактера, па према томе искључиво зависи од државе Србије и њених апарата/службеника.

jednatanja jednatanja 16:08 03.02.2011

Re: I tako

Мислим да је дискусија сувише отишла у смеру гентски модификоване хране док је кодекс много шири и има значајни потенцијални директни утицај на живот пре свега Српског сељака а потом и на живот Српског потрошача.


Olja, u pravu ste, obe teme su vrlo opsežne i zahtevaju posebne diskusije. Pozdrav.
hajkula1 hajkula1 12:21 06.02.2011

Re: I tako

Oljacat

Али суштина је у томе да је примена националног карактера, па према томе искључиво зависи од државе Србије и њених апарата/службеника.


Sta reci?
Blago nama onda.
Onda smo ugasili.
Da se radujemo.
E, sad mi je lakse.


jumping_genes jumping_genes 20:46 02.02.2011

Jao majko mila

Strasno, ovom G-din Aleksicu treba strucna pomoc.

"A mi, uvereni smo, tj nemamo dokaza, (ali) osnovano sumnjamo..."

"I ne postoji niko zivi na svetu ko nece da vam garantuje da vam se nece roditi dete sa ribljim repom i morskim krastavcem umesto nosa"

"65 najtezih bolesti su iskljucivo od upotrebe genetskih modifikovanih organizama"


Dusan Kovacevic da ga je smislio pa ne bi ovako ispao..
Oljacat Oljacat 21:49 02.02.2011

Re: Jao majko mila

Gospodine ili gospođo, mislim da morate pročitati nešto o Organizaciji koju gospodin Aleksić zastupa, da pogledate koji su članovi te organizacije i koliko ih ima, da pročitate sve prethodno postavljene tekstove kao i milijardu tekstova na internetu pa da onda dajete paušalne i uvredljive kvalifikacije za koje verujem niste sertifikovani.
jumping_genes jumping_genes 22:43 02.02.2011

Re: Jao majko mila

Jao, Olja, nemojte molim vas, nema nista 'pausalno' u mom zakljucku da u izjavama Gdina Aleksica fali elementarne logike. A sto se sertifikata tice, sto jes-jes nemam ih. Samo doktorate. Al' kome to jos treba u diskusijama u kojima se zakljuchci izvode na osnovu sumnji, a 'bez dokaza', u kojima se izmisljaju 'teske bolesti' izazvane 'genetski modifikovanim organizmima' i slicne gluposti.

Ne kazem da tema, en general, o hrani, kvalitetu, zakonskim normativima, big business, biotech, itd ne sasluzuje da se o njoj prica, ali ovaj covek stvarno nema pojma. Dakle, bez uvrede, svako ko pristane da se pojavi u javnosti nema da se ljuti na kritiku, nije u pitanju napad na lik&delo.


Eto.
jednatanja jednatanja 15:55 03.02.2011

Re: Jao majko mila

jumping_genes, ne znam zašto ste se uhvatili za lik i delo gosn. Aleksića, on je predstavnik Ekološkog pokreta, niti je dr, mr, sci ili slično, ali ukazuje na jednu realnost koja ima potencijal da nam na duge staze uništi poljoprivredu, nacionalnu bezbednost i zdravlje.

Evo u emisiji "Da, možda, ne" imate čitav skup doktora, profesora, lekara, i većina njih podržava mišljenje gosn. Aleksića (i većine stanovništva Srbije) o GM hrani.
Obren Markov Obren Markov 08:09 03.02.2011

Čim je Nikola Aleksić...

mora biti da je istina.
jeca92 jeca92 22:01 03.02.2011

Hmm...

Mene je ova tema zainteresovala kada sam primila 4 razlicita mejla od 4 razlicitih ljudi a vezano za temu Codex Alimentarius. 1. mejl sam prakticno ignorisala, 2 detaljnije procitala, pa 3., pa 4....., pa sada ovo. Generalno, ne mogu da kazem da odredjeni delovi ove price ne deluju logicno, s'druge strane nemam jos uvek dovoljno informacija o celoj ovoj tematici. Jedino sto mi se cini realno je da ne postoji nacin da se odbranimo (odupremo) navali te GM hrane. Naravno bogati, imucniji ce moci da malo vise biraju sta jedu, siromasni nece imati taj luksuz. Ja generalno volim onu tezu, jesti sto vise prirodne - neobradjene hrane, a sto manje raznoraznih koncentrata, hibrida, ukljucujuci i genetski modifikovanu hranu, medjutim prakticno je nemoguce odupreti se trendovima koji vladaju u celom svetu....
jednatanja jednatanja 11:13 05.02.2011

Re: Hmm...

Jedino sto mi se cini realno je da ne postoji nacin da se odbranimo (odupremo) navali te GM hrane.


Bojim se da ste u pravu. Evo nedavno je nemacki Öko-test objavio rezultate testova na par vrsta jogurta. Alpro-Soya jogurt koji na sebi ima oznaku sa precrtanim GM (da ne pominjem da je u DE zabranjena GM), u sebi je sadrzao GM soju. Eto. Prosto je nemoguce odbraniti se, ali ajde da ne gubimo nadu...
hajkula1 hajkula1 12:34 06.02.2011

Re: Hmm...

jeca92
... Ja generalno volim onu tezu, jesti sto vise prirodne - neobradjene hrane, a sto manje raznoraznih koncentrata, hibrida, ukljucujuci i genetski modifikovanu hranu, medjutim prakticno je nemoguce odupreti se trendovima koji vladaju u celom svetu....


Sta vredi sto je neobradjena hrana, ako je od GM semena? GM kultura se `lako siri na okolne zasade`. Kada se jednom krene sa tom vrstom zasada, tesko je onda da se vrati na gajenje kultura iz prirodng semena.
Proizvodnjom GM semena se bave samo veelike kompanije. Biljke koje su iz GM semena nemaju seme, ne mogu da se sacuvaju pa zasade ponovo, nego se za svaku sadnju mora kupiti novo seme. Znaci, poljoprivrednici su zavisni od proizvodjaca semena. Znaci, proizvodjaci smena sticu monopol, moc nad hranom. !!! (O posledicama takve ishrane, vec ima i ovde na blogu.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana