Ljudska prava| Mediji| Moj grad| Politika| Život

DIKTATURA GSP-a

Žika Bogdanović RSS / 01.03.2011. u 12:52
bg-guzva-gsp.jpgTeror i represalije Gradskog Saobraćajnoj Preduzeća u Beogradu se nastavljaju. Jurišnici u fluorescentnim „markerima" (AKA gladni omladinci vladajućih stranaka i ostalo neuhranjeno članstvo prestonice koje bi trebalo podmiriti), od danas, skidaju svoje odore, po kojima su ih prepoznavali „polusavesni" građani (ovi što u niskom startu stoje pored automata za otkucavanje karata) i dobijaju podršku u inspektorima i komunalnim policajcima, koji će započeti istorijsko „vraćanje poverenja u institucije sistema" zamrzlim putnicima u mraku „17-ce" sa pocepanom harmonikom po sredini...

komunalne-policije-foto-FONET.jpgAko hoćete da se vozite autobusima, trolejbusima i tramvajima GSP-a, od danas vam je potrebno 1500 dinara u novčaniku, u svakom trenutku, za svaki slučaj, koliko košta kazna na licu mesta, a ako rasrđeni zbog spleta okolnosti, ne želite da platite na licu mesta, onda će vam „milicajci" (mili naši poslenici diktature) napisati mandatnu kaznu, koja košta 2500. Splet okolnosti može da bude, recimo, da na pet trafika u krugu od 500 metara na Novom Beogradu, usnulom u zimsku bajku, nema GSP karata, a kada uđete u prevoz, vozač, koji sluša „Južni vetar" (ima i još - i oni se mučenici bore protiv uniformi - u čizmama i štrikanim džemperima čuvaju „koske za stare dane" u svojim ledarama), na ponuđenih 500 ili 1000 dinara, učtivo, kako ih samo uče na šest krugova testiranja za prijem u GSP, kaže „Šta SI mi dao ovo, daj mi nešto sitno?". Može biti da i on nema karata. Može biti da dva od četiri aparata za otkucavanje karata ne rade (odvalili ih pijani srednjoškolci AKA huligani - oni što lepe nalepnice 1389 i slične), a autobus je pun i ne možete da se pomerite dva metra, a kamoli da odete na drugi kraj. A, onda ste najebali. Na jednog „švercera u pokušaju", inspektor, policajac i „uterivač dugova bez markera" + sramota + sudija za prekršaje. "Nema tak'e birokratije, niđđe. Posebna vojska "komunalaca" će sklanjati automobile sa zelenih površina. Biće i one specijalizovane za visokotehnološku zaplenu petardi, pančevačkih "Milki", obračun sa DVD-mafijom, a možda će i nevine kestendžije nagrabusiti u čitavoj gunguli...

Batalimo spletove okolnosti. Trenutna anksioznost se rešava na sudu, gde nas, evo preko sredstava javnog informisanja plaše od sabajle, čeka rat Culeta pokornog protiv, avaj, čuvene institucije i ogledala prestonice, GSP-a, koja će neku bakutu, turistu ili bilo koga, ko u svom novčaniku nema u trenutku legitimisanja 1500 dinara (a koliko nas može biti?), koštati čitave penzije ili plate (25000). Dakle od svih elementarnih nepogoda, kupovine kuhinje, popravke televizora, slanja dece u školu prirode, gore je švercovanje u gradskom prevozu...

8637.jpgGSP i onaj, koji je krenuo da postavlja stvari naopačke, praveći represiju, a ne sistem, u svojim namerama, ima podršku i svoje TV Bastilje. To je gradska televizija Studio B i njegove voditeljke, koje večito sa majčinskom brigom, grimasom na licu i bez treptaja, „truju narod" o mučenicima - vozačima i kontrolorima, koji bi, jel'te trebalo da dobiju i status službenih lica (u tom slučaju svim novinarima i članovima njihovih porodica ista potvrda, beneficirani radni staž i deset dana u izabranom banjskom lečilištu na godinu) i „gradskim falangama", specijalizovanim za prebijanje radnika GSP-a. I sam sam se više puta uverio, kao i većina vas, da stvari u životu, pa i u gradskom autobusu, nisu baš takve. Koliko nadrkanih vozača, pa kontrolora, isto, pa i više putnika, po pravilu, sa manje od 1500 dinara u džepu. No, izgleda da nema novinarstva do „obojenog", a boje se menjaju, kako godine i decenije idu. Uvek i svuda nam se servira borba dobra i zla, koju umoran čovek najlakše proguta na kraju dana, jer nema snage, ni vremena za više...

I umesto da u svojoj želji da obrazuju Beograđane i podignu svest o gradskim institucijama, sastave listu pitanja, pa pročešljaju, od gradonačelnika, pa redom, iste te, koji „svakog jutra sa osmehom brinu o funkcionisanju dvomilionske prestonice i aforizmima Duška Radovića časte svakog građanina, komšiju i seljaka sa Kalenića pijace, koji plati kartu, baci smeće u kantu za otpatke i da krv", oni nam prave izanđale lokalne sapunice od „heroja rada", „šoferke tramvaja AKA tramvajčice", „dispečera sa sedmoro dece" ili „perača autobusa u novogodišnjoj noći". A pitanja, koja bi možda i promenila stav Beograđana o svom gradskom prevozu, pa bi svi zajedno ponavljali jedan Duškov „Jutros je jedan mladić u tramvaju izgubio pamet. Molimo malu, pegavu plavušu da je vrati. Posle je mogu i zajedno koristiti", ima milion i evo samo par...

101sza.jpgPrvo i osnovno, kada će više autobusi (ima ih još, podosta) da prestanu da nas greju leti, a hlade zimi? Kada mislite da stignete na vreme? Kada mislite da uvedete vremenske, dnevne, nedeljne karte, pa da se ne sramotimo pred gostima - našima ili strancima, sa džepovima punim pocepanih ili nepocepanih karata (uzgred da prođemo i jeftinije)? Dokle će više da nam nadrkani vozači zatvaraju vrata ispred nosa? Zašto ne uvedete ulaz na „prva vrata" i pokazivanje karte vozaču, da demobilišete čitavu ovu vojsku uterivača dugova, omladinaca stranaka, zbog koje svakog dana gledamo neku neprijatnu situaciju na putu ili povratku sa posla?

Ovim poslednjim rešavamo sve, zar ne (ali kako(?) kada kampanja samo što nije, a trebalo bi i lepljenje plakata platiti)? Na represiju se uvek odgovaralo represijom. Nema sistema, nema pravila, ni za koga. Rat u Beogradu će se nastaviti, u slavu i za smrt diktature...



Komentari (95)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 13:37 01.03.2011

:)

Imas preporuku od mene!
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 13:51 01.03.2011

Re: :)

mlekac
Imas preporuku od mene!


Očekivano, hvala!
apach92 apach92 13:54 01.03.2011

sistem

Preporuka i od mene. Lepo si primetio stvari: ponekad nema kupovine karata bez sitnog novca u vozilu a one masine za otkucavanje malo malo pa ne rade ili nisu u stanju da probuse kartu. Da greju leti - greju, da se ne lazemo.

I molim gradske oce da kad pazare nova vozila vode racuna o broju mesta za stajanje. Mi se i dalje pretezno vozimo kao marva a onaj ko je kupovao ova nova vozila stvarno nije obratio paznju na cinjenicu da nisu bas projektovana za prevoz toliko ljudi koji stoje. Uostalom, sta zna covek, ne vozi se javnim prevozom. Na primer, sipke za drzanje su previse visoko. Ja jos nekako i mogu da se uhvatim ali ima puno putnika koji ne mogu. Znam, znam, treba da se uhvatim za onaj kozni kais ali nema ih dovoljno za sve nas sto stojimo. Nije to za nas, to je za neki fin svet.

Sto se tice komunalnih policajaca posle onoliko pompe sta ispade na kraju - propao projekat? Ionako ih nigde ne vidjam. Nece da im valja to sto su ih sad zaposlili u GSP-u jer to automatski znaci da su sjajno odradili svoj posao u ostalim sferama pa sad nemaju sta da rade. U ovo mi je neverovatno da poverujem, pre ce biti da ne mogu da rade svoj posao pa daj im sad nesto.

Pre neki dan sam isprobao u najnovijem trolejbusu kombinatoriku na razlicitim masinama kad ima sta da vidis - od dve isprobane masine dobijes i 2 razlicite kombinatorike rupica na karti.

Sistemski, nema sta.
Jukie Jukie 14:10 01.03.2011

Re: sistem

apach92

Pre neki dan sam isprobao u najnovijem trolejbusu kombinatoriku na razlicitim masinama kad ima sta da vidis - od dve isprobane masine dobijes i 2 razlicite kombinatorike rupica na karti. Sistemski, nema sta.

Šta uradi, ubi zekana! Zekana ubi!
Pa ti si upravo oborio drugi zakon termodinamike!
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 16:34 01.03.2011

Re: sistem

apach92
Sistemski, nema sta.


Sistem smo ti bato, ti tato i ja...
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 14:10 01.03.2011

Što se tiče sitnog...

Ovde, u milosrdnom svetioniku demokratije 21. veka (a i šire), se karte u nekim GSP-ima ni ne kupuju već se ubacuje sitno u "teglu" (nemam bolju reč u glavi) pored vozača, pa volj' vam da imate sitno, volj' vam da preplatite kartu--sloboda izbora.
JJ Beba JJ Beba 14:14 01.03.2011

teror, nego šta

a kada uđete u prevoz, vozač, koji sluša „Južni vetar" (ima i još - i oni se mučenici bore protiv uniformi - u čizmama i štrikanim džemperima čuvaju „koske za stare dane" u svojim ledarama)

a leti peškir oko vrata.


Dokle će više da nam nadrkani vozači zatvaraju vrata ispred nosa?

a tek kako voze? zaleću se na kratko, cimaju... vezana creva svaki put dobijam na relciji od Londona do Botaničke bašte gde sabajle svaki drugi dan pičim u teretanu.

U subotu sam išla na groblje 65com. Čoveče kakva je to vožnja bila!!! k'o u tenku, pomrčina načisto - ništa se nije videlo od ljdui i prljavih prozora, nije se znalo jel dan ili noć. Prvo autobusa nije bilo pola sata, i ako su tvrdili da su pojačali linije prema Novom groblju zbog zadušnica, a zatim kad je konačno stigao bus, svi su uleteli u njega; nije moglo da se stoji sa obe noge a kamoli da se kuca karta. Makar da je bio dupli autobus, nego onaj mali, privatnog prevoznika. Na putu ka groblju autobus jedva da se prznio, samo se punio izbezumljenim građanima koji su se uputili ka groblju. Meni pripalo muka od cimanja, gužve, obučeni k'o za severni pol nismo mogli da se okrenemo.....katastrofa. Sišla sam negde u Cvijićevoj i nastavila peške polako po neočišćenoj ulici punoj bara, pirljavog snega, i u strahu od ledenica koje padaju na glave. Prosto se nije moglo reći gde je bilo gore - u busu ili peške.

Jbg građani ima da plate, jašta. Uzeće nam poslednju kintu ako nam išta preostane pošto nam prvo otmu oni lopovi po samoposlugama, EPSu, Infostanu i ostali drumski razbojnici i secikese.
ALO GSP

preporuka

edit

1.kad bi spustili cene, ljudi bi kupovali karte.
2. ne postoje vikend karte, karte za više vožnji i ostale karte koje nude jeftiniju vožnju
3, možda bi mogli da uvedu automate po stanicama gde bi mogle da se kupe karte

ali ne, gradska vlast bi da ne uloži ništa kako bi poboljšali svojim građanima vožnju javnim prevozom koja je na ivici podnošljivosti. Što da ulažu kad mogu vako, batinom, terorom. Jevtinije je
antioksidant antioksidant 14:36 01.03.2011

Re: teror, nego šta

Sišla sam negde u Cvijićevoj

iz 65ce?
JJ Beba JJ Beba 15:33 01.03.2011

Re: teror, nego šta

antioksidant
Sišla sam negde u Cvijićevoj

iz 65ce?

da, ona stanica kod nadvožnjaka (Cvijićeva) gde 65ca ide Ruzveltovom.
antioksidant antioksidant 15:48 01.03.2011

Re: teror, nego šta

a bila je guzva u subotu, bas, bas...
mismo srecom blizu (walking distance) ali je bilo za ne uci...

inace, jedna od stvari koja je kljucna je ovo

ne postoje vikend karte, karte za više vožnji i ostale karte koje nude jeftiniju vožnju

ljudi koji dodju u obilazak beograda su sludjeni "logikom" prevoza
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 16:41 01.03.2011

Re: teror, nego šta

JJ Beba
a kada uđete u prevoz, vozač, koji sluša „Južni vetar" (ima i još - i oni se mučenici bore protiv uniformi - u čizmama i štrikanim džemperima čuvaju „koske za stare dane" u svojim ledarama)

a leti peškir oko vrata.


i papuče
sevarlica sevarlica 15:59 01.03.2011

Nema klimu ali ima dušu :D....

Inače do posla idem 3 stanice trolom, dodjem kolimaod Grocke do Vojislava Ilića parkiram negde pa na GSP, jerbo ne mogu da parkiram auto kod posla duže od 3 sata, a gle čuda direktor firme u kojoj radim kaže da moram da radim 8h svaki dan.

Igrom slučaja pre nekih mesec dana zaglavi mi auto kod majstora na 3 dana.
Ljudi moji, situacija me je direktno vratila u srednju školu, kad nisam imao dozvolu, tako da sam tih par dana probao nekoliko prevoza na relaciji Slavija-Grocka.

Prvi dan se po nahodjenju uputim na trolu, koju majstor potpisuje i cima na svaka 2 metra tako jako da izgubite centar za ravnotežu. Iz trole moram da cekam 50 ili 308 za 1 stanicu do okretnice 302-ke.50/308 uvek dolaze puni k'o konzerva sardina i tu vas onako pošteno izgaze na vratima i kući nastavljate prljavi kao prasci.Konačno se dokopam okretnice 302-ke koja je inače već 20 godina jedini "gradski" autobus za Grocku, u stvari on ide za Begaljicu ali pošto su Grockoj(centru opštine) ukinuli autobus 301, jedino nam preostaje 302-Begaljica. Naravno 302 kasni kao i obično a u nju se guraju SVI(iako imaju još 5 autobusa na toj liniji redovnijih i boljih), i oni koji idu 3 stanice i oni koji idu do zadnje. Prvo majstor zeza ulazak u stanicu da napali masu, ljudi se bukvalno biju i upražnjavaju rvanje Grčko-Rimskim stilom na samim vratima. Masa me je praktično unela u bus u kome su se dve bake pobile cegerima za poslednje sedište. Na pola puta majstor je zapalio lamelu i ceo bus je dimio. Kada sam konačno stigao kući pogledao sam na sat i izračunam da sam putovao 2h15m za relaciju od 25km.

Drugi dan u smeru ka gradu uhvatim Smederevsku Lastu, koja je fina, čista, brza, jedino što košta 210 dinara u jednom pravcu. U jednom momentu smo prošli pored zapaljenog autobusa sa brojem 302 i koga su pokušavali da ugase vozači automobila blokiranih ovim požarom jer u GDP-ovoj 302-ci nema vatrogasnog aparata. Nikada slađe nisam platio 210 dinara i sutradan.

Da vam ne pričam da sam majstora hteo da izljubim kad mi je završio popravku automobila.

Izvinjavam se autoru na trolovanju, ali bura emocija podstaknuta vašim tekstom me je navela na ovakav "komentar".

benevolent benevolent 16:35 01.03.2011

RIDŽOVANI su svuda isti

U vreme održavanja XIV ZOI u Sarajevu, 1984, obreo sam se tom prelepom gradu koji je tada bio ceo svet. Vozio sam se tramvajem od Baš Čaršije do Ilidže, mislim da je bila trojka. Tramvaji su bili Škodini i za razliku od beogradskih, imali su nezvane putnike spolja- musave klince sa pikavcem u usnama koji su se "kešali" na rudi otpozadi, što je u Beogradu već tada bio anahronizam, ali i unutra. Kod nas je uveliko otpočela praksa "švercovanja" vožnje iznutra, naravno bez karte, pa sam mislio da sam pionir švercanja u Sarajevu.
Elem, ja sam imao kartu, ali je nisam poništio. Negde na pretposlednjoj stanici je ušla kontrola ili remiza kako su ih tamo zvali. Nake devojke pored mene su se uzmuvale i promrmljale: -Jao, evo ga daidža! (Daidža=Stric). Ridžovan priđe zbunjenoj curi i zatraži joj kartu. -Nemam kartu- reče stidljivo devojka. -Pa onda daj osobnu kartu-odbrusi daidža (nisam ni znao da ih i tako zovu). Meni ne dade đavo mira, pa dobacih: -Pa kakav si joj ti daidža, kad je ne poznaješ, nego joj tražiš ličnu kartu?
-Šta se ti miješaš, daj ti svoju kartu na uvid. Ja mu dam neponištenu kartu: -Evo ti izvoli. -Čuj, pa što nisi poništio kartu- zausti riđovan. -Što da uništim kartu, pa nisam je džaba kupovao- napravih se ja lud. -E, pa onda daj ti svoju osobnu kartu ,reče "daidža". -E, to već može, nisi meni daidža, pusti devojku na miru rekoh, dadoh mu na uvid l.k.,a kontrolor mi napisa kaznu, -Kao da ja ne znam, bio sam na Titinom grobu, imate i vi poništivače u Beogradu-reče kontrolor-daidža. - Ma, ja sam iz okoline Beograda, ne idem ti ja baš često u grad, a nisam bio ni na Titovom grobu, ne daj bože,- završih ja konverzaciju sa kontrolorom u Sarajevu.
Naravno da kaznu nisam platio ni tada ni kada.
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 16:39 01.03.2011

Re: RIDŽOVANI su svuda isti

benevolent
Kao da ja ne znam, bio sam na Titinom grobu, imate i vi poništivače u Beogradu-reče kontrolor-daidža.


hiiiitt
tyson tyson 18:44 01.03.2011

Re: RIDŽOVANI su svuda isti

Naravno da kaznu nisam platio ni tada ni kada.

Kad sam ja posjetio Rajvosa već su bili naučili. Ja spremno dam ličnu umesto vozne, a on krene da piše kaznu, dođe do mesta boravka, napravi kiselu facu, vrati mi ličnu a onu nedopisanu kaznu pocepa.

Isto je bio tramvaj.

Ne znam kako je sad.



aurelije aurelije 14:53 05.03.2011

Re: RIDŽOVANI su svuda isti

Daidža je u ujak, stric je amidža
benevolent benevolent 17:34 06.03.2011

Re: RIDŽOVANI su svuda isti

O.K.
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 16:35 01.03.2011

Da se malo razonodimo...

Ovo nisam smeo da zaboravim...


benevolent benevolent 16:47 01.03.2011

Kako za.ebati ridžovana?

Kako za.ebati ridžovana?

Ulazi ridžovan i obrati ti se naredbodavno nadmenim tonom: -Kartu!
Ti odgovoriš: -Saksofon!
-Šta saksofon..? u neverici promrmlja ridžovan.
-A šta kartu, pi.ka ti materina?
benevolent benevolent 17:06 01.03.2011

Eva Ras- tramvajdžijka

maca22 maca22 17:58 01.03.2011

Re: Eva Ras- tramvajdžijka

Tih komunalca nikad nema kad su potrebni. Ko god ih je zvao, dobijao je odgovor da ih nema dovoljno, itd.

Ali evo gde će izroniti i pojaviti se.
tyson tyson 18:26 01.03.2011

Nismo mi Nemačka


Užasni su. To samo kod nas ima. Teraju te da platiš vožnju. A i brate lakše je da ih mrziš kad čvrsto veruješ da su svi ti ridžovani neka stranačka omladina zaposlena preko veze, ko normalan danas voli stranke.

Takođe me do suza očaja dovode po prodavnicama: sve je skupo, roba je često poslagana bez ikakve logike po gondolama pa se npr. argeta pileće paštete nađu pored rezanaca, gužve su u vreme pauze i posle radnog vremena nezamislive, leti je vruće, zimi hladno a kad pada kiša i pod je prljav, sve je na srpskom (a šta ćemo sa turistima?), a zaposleni su neprofesionalno familijarni - nisam ničiji komšija na Konjarniku ili u Zemunu a kad mi se neko obrati sa 'dečko' dođe mi uvo da mu odgrizem!
I onda, kad najzad napuniš korpu potrepštinama i već počneš da zamišljaš sliku otvaranja tih toblerona na putu kući - traže od tebe da sve platiš!! Alo bre, prvo sredite sve ovo što sam nabrojao (a mogu ja još puno toga da dodam), pa mi onda tražite pare! Pri tom se narod muči, na ivici bede, a oni bi i ovo malo crkavice da otmu!
O neljubaznim kasirkama koje često nemaju sitno za kusur i svaki čas im pada sistem da ne pričam...

Tebi Žiko svaka čast; i ja bih da se vozim za džabe ali ne baš toliko da bih bio u stanju da napišem ovoliki tekst. Ja sam, priznajem, slab. Pre bih, ipak, platio kartu.



mlekac mlekac 18:44 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Tajsone,
Nije problem platiti kartu, al' sta se dobija za to?

I koliko je novih, boljih, vozila moglo da se kupi za pare kojima plazaju novoprimljene ridzovane?

Ako nemas povlasticu, treba ti minimum 100 din da odes do grada i vratis se. Sto je, izvinjavam se, jednako ceni dve vekne hleba.

Pa sad moz' da biramo - da kupimo hleba il' da koristimo GSP?

Srecom, stize lepo vreme, pa ce moci da se pesaci. Il' vozi bajs.


tyson tyson 18:58 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

mlekac
Tajsone,
Nije problem platiti kartu, al' sta se dobija za to?

Hmmm... Vožnja...?

I koliko je novih, boljih, vozila moglo da se kupi za pare kojima plazaju novoprimljene ridzovane?

Cijenim da je neko seo i napravio računicu da će se više para dobiti od korisnika usluga koji će, u strahu od kazne napisane od strane sveprisutnih novoprimljenih ridžovana, početi da plaćaju vožnju, nego što će koštati plate i doprinosi za ove primljene preko veze, iz stranke


Ako nemas povlasticu, treba ti minimum 100 din da odes do grada i vratis se. Sto je, izvinjavam se, jednako ceni dve vekne hleba.

Ili dve konzerve piva! Užas.

Pa sad moz' da biramo - da kupimo hleba il' da koristimo GSP?

To i ja kažem - narod grca u bedi na ivici gladi, a GSB traži da se plaća vožnja; ili kao oni zlikovci u prodavnici što na vratima traže da se plati roba i prete policijom i vređaju (ja lopov? a šta ćemo sa ovim političarima koji nam kožu gule s leđa? prvo njih da pohapse pa onda neka dođu po mene što sam samo sa jednom korpom robe hteo da prođem pored takozvane kase).

Saučestvujem u patnjama gladi svih putnika GSB koji su u strahu primorani da plate kartu, lišavajući se na taj način svoje dnevne vekne hleba.



srdjan.pajic srdjan.pajic 19:02 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson

Užasni su. To samo kod nas ima. Teraju te da platiš vožnju. A i brate lakše je da ih mrziš kad misliš da su svi ti ridžovani neka stranačka omladina zaposlena preko veze.

I ja bih da se vozim za džabe ali ne baš toliko da bih bio u stanju da napišem ovoliki tekst, svaka ti čast. Ja sam, priznajem, slab. Pre bih, ipak, platio kartu.





Tajsone, druže, neko te je iznervirao? Pa i nije Žika predlagao gradjansku neposlušnost neplaćanjem karte, nego neki red u procesu prevoza putnika po gradu i okolini, mislim kad se već plaća. Ja bih tu dodao i zahtev da se postavi web sajt koji pokazuje koliko para ulazi u GSP od karata-markica i na šta se tačno troše, do zadnjeg dinara. Ne mora ništa Dulić-fensi, samo mali grafikon ili tabela, to Vučko može da im slupa za jedan vikend posle ručka, a pre odlaska u pab.

Naravno da prevoz mora da se plati da bi bio bolji, ali je malo teško ljudima, pogotovu ako je prva asocijacija na neko plaćanje za bilo šta javno - Kolubara, i onaj mamlaz iz DSS-a, ljubigamikimedić.

Ma jebeš GSP, bajs je prava alternativa, ko može, a ne boji se gotovo sigurne smrti u pokušaju da se probije kroz sabraćaj. Mi smo, brate, sportska nacija, sa slavnom ratničkom prošlošću.
tyson tyson 19:36 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Tajsone, druže, neko te je iznervirao?

Ma jok, danas mi je skroz okej. Jedino što ima puno da se radi na poslu. Sreća te je tu blog da se mozak malo odmori kad postane baš naporno.

Pa i nije Žika predlagao gradjansku neposlušnost neplaćanjem karte, nego neki red u procesu prevoza putnika po gradu i okolini, mislim kad se već plaća.

Ih, pa sumnjam da GSB baš vozi okolo bez ikakve koncepcije i ideje koliko vozila je potrebno, gde i kada.

Ja bih tu dodao i zahtev da se postavi web sajt koji pokazuje koliko para ulazi u GSP od karata-markica i na šta se tačno troše, do zadnjeg dinara.

To im je valjda u godišnjem izveštaju o poslovanju, a isti bi trebalo - ako već nije, a cijenim da nije - da je javno dostupan obzirom da je u pitanju javno preduzeće.


Naravno da prevoz mora da se plati da bi bio bolji, ali je malo teško ljudima, pogotovu ako je prva asocijacija na neko plaćanje za bilo šta javno - Kolubara, i onaj mamlaz iz DSS-a, ljubigamikimedić

Ma da, danas Kolubara, juče Obrovac, a sutra nešto treće.
Oduvek je našem narodu bilo neobično teško da plaća kartu, a izgovora ne manjka.
Ni od čega se ne može napraviti nešto, dva put ništa je ništa, matematika je jasna. Prvo da se naučimo da ne postoje besplatne stvari; sve košta, pa i vožnja. A kad se priliv novca GSBu ustali, onda (pa i pre toga) da zahtevamo viši kvalitet usluge.
Ovako oni viču da nemaju para da budu bolji, a mi da ne damo pare za vožnju dok ne budu bolji. To ne vodi ničemu.

Inače, ako mene pitaš, na osnovu mojih ličnih iskustava rekao bih da je GSB osetno bolji no što je bio. Vozam se po gradu poprilično, a taksi (t.j. taksiste) mrzim.


AlexDunja AlexDunja 19:57 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Ma da, danas Kolubara, juče Obrovac, a sutra nešto treće.

zaboravio si feni.

gsb je preskup za uslugu koju pruža.
tyson tyson 20:25 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

zaboravio si feni.

Dal' mi veruješ da sam hteo i feni da pomenem, ali nisam u trenutku mogao da se setim imena a mrzelo me je da guglam



srdjan.pajic srdjan.pajic 20:33 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
a jok, danas mi je skroz okej. Jedino što ima puno da se radi na poslu. Sreća te je tu blog da se mozak malo odmori kad postane baš naporno


Isto i ovde, samo 8 sati kasnije . Jebo ih ovaj harmonic-balance, dok podesim simulator da mi, da prostiš, konvergira, umorim se ko da sam ceo dan kopao kanale.

tyson
Inače, ako mene pitaš, na osnovu mojih ličnih iskustava rekao bih da je GSB osetno bolji no što je bio. Vozam se po gradu poprilično, a taksi (t.j. taksiste) mrzim.


Moje iskustvo je slično, barem u letnjoj sezoni kad niko normalan osim dijaspore ne džodži u Beogradu. U odnosu na vreme kad je bilo 100 autobusa na ceo grad i nije tako teško da bude bolje. Ali, bre, štrokavo je, buseve izgleda niko ne održava, voze se dok se ne raspadnu ili ne zapale. Vozni red - ne postoji, pa prema tome i nema čega da se pridžavaju, da prema tome planiraju load i prilagodjavaju se, već samo intervenišu kad crkne neki od autobusa. Medju vozačima ima sadističke stoke i latentnih ubica. A ridžovani su u dlaku iste prostačine, džaba im ove cice na propagandnom materijalu.

Ja ne mogu da verujem da je ljude nemoguće naučiti da ulaze na prednja a izlaze na zadnja vrata i da pokažu kartu vozaču ili ubace kintu u aparat, nego treba da se organizuje paramilitarna formacija batinaša (sad i uz podršku policije) da urade to isto.

Ne vidim zašto kontrolu karata ne bi radio vozač autobusa? Čak i da mogu da prihvatim da smo nevaspitana stoka, koja se samo batinom i strahom od službenih lica može naterati da plaća kartu, i dovede se u red, zar nije bolje onda poraditi na tome? Evo, umesto da večno plaćamo tu armiju ridžovana, što ne bi svakom busu pridružili jedno "službeno lice", čiji će sav posao biti da maksimalno ljubazno, kulturno i strpljivo upućuje ljude da ulaze samo na prednja vrata, a da izlaze na ostala. I da brine da li su svi ušli, da neko ne visi na vratima. Da zamoli ljude da naprave mesta starijoj osobi, da pomogne invalidu ili roditeljima sa decom da udju i izadju iz busa.

Ja iskreno ne verujem da je potrebno više od mesec-dva plaćati 1000 ljudi da to rade i da putnici steknu naviku i skapiraju da je tako u stvari mnogo bolje, brže, efikasnije, bezbednije, prijatnije i na kraju - jeftinije.

Tako da odgovorim na tvoje pitanje - ne, ne mislim da u GSP-u ima nekog koga je briga da javni prevoz funkcioniše, već su ili svi priglupi, ili samo gledaju da se uvuku u dupe šefu iznad sebe, što iterativno ide do nivoa resorne partije/stranke. A pare će za funkcionisanje takvog sistema od nas izvući - milicijom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:38 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
zaboravio si feni.

Dal' mi veruješ da sam hteo i feni da pomenem, ali nisam u trenutku mogao da se setim imena a mrzelo me je da guglam





Šta je to feni?
AlexDunja AlexDunja 20:45 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

AlexDunja AlexDunja 20:46 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka


Dal' mi veruješ da sam hteo i feni da pomenem, ali nisam u trenutku mogao da se setim imena a mrzelo me je da guglam

nije lepo da te mrzi da guglaš
AlexDunja AlexDunja 20:47 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

AlexDunja

Dal' mi veruješ da sam hteo i feni da pomenem, ali nisam u trenutku mogao da se setim imena a mrzelo me je da guglam

nije lepo da te mrzi da guglaš


edit: a što si zaboravio je neoprostivo!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:52 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

AlexDunja
Šta je to feni?

najveći promašaji yu privrede


"moze nekogas feni bil promasivanje no zaradi upravata sega go kupija francusi pa e najjaka firma kaj nas vo Makedonija so plati u picku mater. e pa sega vie videte"
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

srdjan.pajic
AlexDunja
Šta je to feni?

najveći promašaji yu privrede


"moze nekogas feni bil promasivanje no zaradi upravata sega go kupija francusi pa e najjaka firma kaj nas vo Makedonija so plati u picku mater. e pa sega vie videte"


Ovo ko da je neko iz G17+Regioni ostavio komentar.
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 20:57 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Pazi, komentar ti je dug, skoro ko moj tekst, tako da...

Ne znam gde sam to napisao da ne kupujem kartu ili pozivao nekoga da ne kupuje? Sve što sam hteo da ti repliciram, već je Srđan rekao u ovome...

Ja ne mogu da verujem da je ljude nemoguće naučiti da ulaze na prednja a izlaze na zadnja vrata i da pokažu kartu vozaču ili ubace kintu u aparat, nego treba da se organizuje paramilitarna formacija batinaša (sad i uz podršku policije) da urade to isto.
[i]
Ne vidim zašto kontrolu karata ne bi radio vozač autobusa? Čak i da mogu da prihvatim da smo nevaspitana stoka, koja se samo batinom i strahom od službenih lica može naterati da plaća kartu, i dovede se u red, zar nije bolje onda poraditi na tome? Evo, umesto da večno plaćamo tu armiju ridžovana, što ne bi svakom busu pridružili jedno "službeno lice", čiji će sav posao biti da maksimalno ljubazno, kulturno i strpljivo upućuje ljude da ulaze samo na prednja vrata, a da izlaze na ostala. I da brine da li su svi ušli, da neko ne visi na vratima. Da zamoli ljude da naprave mesta starijoj osobi, da pomogne invalidu ili roditeljima sa decom da udju i izadju iz busa.

Ja iskreno ne verujem da je potrebno više od mesec-dva plaćati 1000 ljudi da to rade i da putnici steknu naviku i skapiraju da je tako u stvari mnogo bolje, brže, efikasnije, bezbednije, prijatnije i na kraju - jeftinije.
[/i]
AlexDunja AlexDunja 20:58 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Ovo ko da je neko iz G17+Regioni ostavio komentar.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:00 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Žika Bogdanović
Pazi, komentar ti je dug, skoro ko moj tekst, tako da...

Ne znam gde sam to napisao da ne plaćam kartu ili da pozivam nekoga da ne plaća? Sve što sam hteo da ti repliciram, već je Srđan rekao u ovome...



E, ne zameri na dužini, ni ja numem da napišem kratak kometar, mogu komotno da mi oduzmu autorsku opciju, ne bih uopšte patio.

Žika Bogdanović Žika Bogdanović 21:08 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

E, ne zameri na dužinu, ni ja numem da napišem kratak kometar, mogu komotno da mi oduzmu autorsku opciju, ne bih uopšte patio.



Ma ne zameram, samo repliciram Tysonu
tyson tyson 21:31 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

"moze nekogas feni bil promasivanje no zaradi upravata sega go kupija francusi pa e najjaka firma kaj nas vo Makedonija so plati u picku mater. e pa sega vie videte"

Nešto se slično desilo sa srpskim investicionim mega-promašajem (svaka republika je imala po jedan, baš kao i grad sa Titovim imenom), smederevskom Železarom.

Jedino nisam siguran da su danas Smederevcima u Železari plati u pičku mater ;-)



tyson tyson 21:45 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Ne znam gde sam to napisao da ne kupujem kartu ili pozivao nekoga da ne kupuje? Sve što sam hteo da ti repliciram, već je Srđan rekao u ovome...

Rekao bih da ste i ti i Srđan nepopravljivi idealisti.

Da Srbe civilizuje potreban je napor koji daleko prevazilazi kapacitete jednog GSB.

Tako da kontam da im je mnogo lakše da, bar za početak, zaposle dodatne ridžovane i nateraju narod da redovnije plaća prevoz. Onda će valjda da kupe još autobusa i da ih malo srede, pa tek tada će se možda pojaviti neki prosvetitelj-mazohista u GSB, neki Dositej urbanog transporta, da uči Srbe i ine sapatnike redu, poštovanju bližnjih svojih i javne imovine, i manirima.

Neka mu je Bog u pomoći.


srdjan.pajic srdjan.pajic 21:46 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson


Jedino nisam siguran da su danas Smederevcima u Železari plati u pičku mater ;-)





Ne znam ni ja, jedino što sam primetio je da je gradić bio živnuo kad sam pre godinu-dve tuda prolazio pećinarskim poslovima. Mada, kakav je bio pre toga, sad je super, iako je i dalje, generalno, tuga.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:53 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
Ne znam gde sam to napisao da ne kupujem kartu ili pozivao nekoga da ne kupuje? Sve što sam hteo da ti repliciram, već je Srđan rekao u ovome...

Rekao bih da ste i ti i Srđan nepopravljivi idealisti.

Da Srbe civilizuje potreban je napor koji daleko prevazilazi kapacitete jednog GSB.

Tako da kontam da im je mnogo lakše da, bar za početak, zaposle dodatne ridžovane i nateraju narod da redovnije plaća prevoz. Onda će valjda da kupe još autobusa i da ih malo srede, pa tek tada će se možda pojaviti neki prosvetitelj-mazohista u GSB, neki Dositej urbanog transporta, da uči Srbe i ine sapatnike redu, poštovanju bližnjih svojih i javne imovine, i manirima.

Neka mu je Bog u pomoći.




"Proleće je najopasnije godišnje doba, jer budi lažni optimizam".

Ma jok, ja mislim da samo treba da nekog bude briga i da malo mućne glavom.
A kad love konačno nigde više ne bude, možda će. Mada je neuporedivo lakše sad, kad je još koliko toliko ima.

ivana23 ivana23 21:54 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
Nešto se slično desilo sa srpskim investicionim mega-promašajem (svaka republika je imala po jedan, baš kao i grad sa Titovim imenom), smederevskom Železarom.Jedino nisam siguran da su danas Smederevcima u Železari plati u pičku mater ;-)


Prva srpska železara 20 veka SARTID, osnovana je 20.februara 1913.godine.

Ne znam zasto slovi da je osnovana u Titovo vreme.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:55 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

AlexDunja
Ovo ko da je neko iz G17+Regioni ostavio komentar.



G17++
AlexDunja AlexDunja 21:56 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Tako da kontam da im je mnogo lakše

samo to.
lakše im je da ne rade ništa,
a da naplaćuju, i kažnjavaju.
o tome je blog.

a ne bi trebalo.
trebalo bi da rade nešto
ako hoćeju da naplaćuju. o tome je blog.
Jukie Jukie 22:44 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
.Takođe me do suza očaja dovode po prodavnicama: sve je skupo, roba je često poslagana bez ikakve logike po gondolama pa se npr. argeta pileće paštete nađu pored rezanaca,


Ti se zezaš a ja mislim da je to stvarno problem kad odem u neki hipermarket a pogotovo onaj u kome nisam ranije bio. Danas sam bio u Merkatoru. Zbog čega bi integralni rezanci, pašteta od soje i čokolada za kuvanje (na kojoj piše posno) trebalo da stoje na jednoj zajedničkoj polici, kada svi ostali rezanci imaju sopstvenu policu, sve ostale čokolade imaju sopstvenu policu, sve ostale paštete (goveđe, pileće, jetrene, riblje, guščje itd.) doduše dele policu sa sardinama, ali je samo pašteta od soje izopštena i gura se sa veštačkim zaslađivačima????

Neko očigledno ima vrlo morbidnu ideju da malo zdravije vrste hrane (i kupce koji iz nekog razloga ne smeju baš sve da jedu) treba prognati u neki ćošak gde ih "oni normalni" neće gledati.
tyson tyson 22:52 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Prva srpska železara 20 veka SARTID, osnovana je 20.februara 1913.godine.

Ne znam zasto slovi da je osnovana u Titovo vreme.

U Titovo vreme su u nju ulivene ogromne pare koje se nisu vratile kroz profit, po čemu je Železara postala poznatija širem krugu ljudi. To je bila jedna od najvećih promašenih investicija ondašnjeg režima.



tyson tyson 22:55 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Danas sam bio u Merkatoru. Zbog čega bi integralni rezanci, pašteta od soje i čokolada za kuvanje (na kojoj piše posno) trebalo da stoje na jednoj zajedničkoj polici, kada svi ostali rezanci imaju sopstvenu policu, sve ostale čokolade imaju sopstvenu policu, sve ostale paštete (goveđe, pileće, jetrene, riblje, guščje itd.) doduše dele policu sa sardinama, ali je samo pašteta od soje izopštena i gura se sa veštačkim zaslađivačima????

Neko očigledno ima vrlo morbidnu ideju da malo zdravije vrste hrane (i kupce koji iz nekog razloga ne smeju baš sve da jedu) treba prognati u neki ćošak gde ih "oni normalni" neće gledati

Pa to ti kažem čoveče, i na kraju ti još traže da platiš! Stoka bezrepa ((c) DJV).

Treba napisati bar jedan blog i o fenomenu prodavnica.



tyson tyson 22:58 01.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

samo to.
lakše im je da ne rade ništa,

Pa nije baš da ne rade ništa.

Voze.



Žika Bogdanović Žika Bogdanović 10:01 02.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

tyson
Ne znam gde sam to napisao da ne kupujem kartu ili pozivao nekoga da ne kupuje? Sve što sam hteo da ti repliciram, već je Srđan rekao u ovome...

Rekao bih da ste i ti i Srđan nepopravljivi idealisti.

Da Srbe civilizuje potreban je napor koji daleko prevazilazi kapacitete jednog GSB.

Neka mu je Bog u pomoći.


Ma za početak neka otvore samo prva vrata. Kroz šiber neće ulaziti, to je sigurno...

A o idealizmu, ko ga nema, mrtav je...
sevarlica sevarlica 12:25 02.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka


Nešto se slično desilo sa srpskim investicionim mega-promašajem (svaka republika je imala po jedan, baš kao i grad sa Titovim imenom), smederevskom Železarom.

Jedino nisam siguran da su danas Smederevcima u Železari plati u pičku mater ;-)


Smederevska Železara je malo živnula kad je US Steel preuzeo posao, makar su radnici videli šta je "organizacija proizvodne efikasnosti", ali i šta je dobra plata.Danas je opet kriza u toj firmi i mislim da fabrika i ne radi.

U svakom slučaju Smederevska Železara je bila i ostala najveći promašaj, ili smišljena "greška", u istoriji naše privrede. U kraju koji ima najveći poljoprivredni potencijal neko otvori železaru.Stiška dolina i Gročansko priobalje su najveći proizvođači hrane u Srbiji.
master.dragi master.dragi 12:29 02.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

Stiška dolina i Gročansko priobalje su najveći proizvođači hrane u Srbiji.

neko je ocigledno zeleo da hrana u srbiji bude zagadjena...
sevarlica sevarlica 14:04 02.03.2011

Re: Nismo mi Nemačka

neko je ocigledno zeleo da hrana u srbiji bude zagadjena...


Pa da li je želeo ili nije znao za bolje(u šta realno sumnjam), to jeste veliko i ozbiljno pitanje.
Činjenica je da su najotrovniji industriski pogoni u Srbiji građeni na mestima sa najplodnijim zemljištem i dugom tradicijom u poljoprivredi.

Hemijska industrija u Šapcu i termoelektrana Obrenovac koje su uništile povrtarstvo u okolini tih gradova. Da li treba da objašnjavam kakav potencijal ima Mačva.
Već navedena gvožđara u Smederevu, i tekstilna industrija u Grockoj.
Rafinerija i azotara u Pančevu.
Kopovi i crna metalurgija u istočnoj Srbiji.

Šta reći...


automatic automatic 19:12 01.03.2011

Deca se igrala...

fantomatsicna fantomatsicna 21:44 01.03.2011

Re: Deca se igrala...

Samo da pitam..el se okrecu bar tockovi na tim vozilimaPrimite moje iskreno saucesce...
rade.radumilo rade.radumilo 23:10 01.03.2011

Malo matematike...

Automati u vozilima GSB-a predstavljaju vrhunac tehnilogije iz IX veka. Na karti sa 9 polja izbuse 3 rupice, uklanjajuci tri broja. Dakle rec je o Kombinacijama 9 na 3, sto cini ukupno 84 kombinacije. Prikupite dakle 84 ponistene karte sa razlicitim kombinacijama i uvek cete imati sta da pokazete kontolorima.
Naravno, ukoliko koristite iste linije, mozete smanjiti broj karata na svega desetak.
U Lastinim i privatnim autobusima, automati buse 4 broja, cime se dobija ukupno 126 kombinacija.
Dakle sve u svemu, sa nekih 210 (umanjeno na broj koji je dovoljan za vase potrebne linije) karata ste bezbedni dok GSP ne obavi redovno gosinje menjanje boja karata.

Seca li se onih daleko primitivnijih automata za autobuse?



automatic automatic 23:22 01.03.2011

Re: Malo matematike...

Seca li se onih daleko primitivnijih automata za autobuse?

Ovi narandžasti su bili automatizovani u odnosu na one koji se danas koriste i zahtevaju i određenu upotrebu sile...
Da konstatujemo da su na tom planu u GSB-u napravili korak nazad.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:42 01.03.2011

Re: Malo matematike...

rade.radumilo
Automati u vozilima GSB-a predstavljaju vrhunac tehnilogije iz IX veka. Na karti sa 9 polja izbuse 3 rupice, uklanjajuci tri broja. Dakle rec je o Kombinacijama 9 na 3, sto cini ukupno 84 kombinacije. Prikupite dakle 84 ponistene karte sa razlicitim kombinacijama i uvek cete imati sta da pokazete kontolorima.
Naravno, ukoliko koristite iste linije, mozete smanjiti broj karata na svega desetak.
U Lastinim i privatnim autobusima, automati buse 4 broja, cime se dobija ukupno 126 kombinacija.
Dakle sve u svemu, sa nekih 210 (umanjeno na broj koji je dovoljan za vase potrebne linije) karata ste bezbedni dok GSP ne obavi redovno gosinje menjanje boja karata.

Seca li se onih daleko primitivnijih automata za autobuse?




Eto, odma se kod nas nadje neko "iz Matematičke", da zejebe svaki sistem. Umesto Kombinacija sa 84 karte, optimalno je koristiti Permutacije, sa 2 zrnceta šibice, jedno za automat na početku, drugo za automat na kraju vozila. Malo je složeniji sistem kod zglobnjaka, jer ti treba 3 šibice, al' to ne umem da izračunam jer sam išao u Teslu, ali mi se čini da je 3!, to jest 6. Nedostatak je što je u gužvi nemoguće napredovanje kroz autobus, te se zahteva timski rad. Što je teže organizovati neposredno nakon završenog manjeg gradjanskog rata vodjenog oko ulaska u autobus i zauzimanja slobodnih mesta.

Mada se ova situacija može smatrati i trivijalnim rešenjem, jer u tu kompaktnu masu naroda i aparata za karte, ridže mogu da udju samo sa opremom za razbijanje demonstracija, uz upotrebu vodenih topova, te je onesposobljavanje aparata nepotrebno.

Uz to, s obzirom da je broj autobusa ograničen, te da ih niko ne održava, dovoljan je jedan jutarnji špic, nekoliko boksova šibica i malo koordinacije medju timovina, da se TRAJNO onespososobe SVI aparati za poništavanje karata, te tako uvede besplatan prevoz, za sve, kao u Kanadi i Novom Zelandu.

Ok, predajem se, ipak su bolji ridžovani u opremi za razbijanje demonstracija.

Beograd, 21. vek: SuperRidže:








srdjan.pajic srdjan.pajic 23:43 01.03.2011

Re: Malo matematike...

automatic

Ovi narandžasti su bili automatizovani u odnosu na one koji se danas koriste i zahtevaju i određenu upotrebu sile...


Nasilja.
Jukie Jukie 02:44 02.03.2011

Re: Malo matematike...

Zašto bi to bilo trajno? A zar neće jednostavno da iščeprkaju te šibice napolje?
p.s. mislim da je najbolje da se za tu akciju angažuju 13-godišnjaci, oni su po prirodi destruktivni pa će rado poći, veličine su odrasle osobe pa ih ostali putnici neće podaviti tokom akcije (mogu da dišu ako okrenu glavu uvis), a pošto imaju manje od 14 godina, ništa što urade ne vodi se kao krivično delo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:26 02.03.2011

Re: Malo matematike...

Jukie
Zašto bi to bilo trajno? A zar neće jednostavno da iščeprkaju te šibice napolje?
p.s. mislim da je najbolje da se za tu akciju angažuju 13-godišnjaci, oni su po prirodi destruktivni pa će rado poći, veličine su odrasle osobe pa ih ostali putnici neće podaviti tokom akcije (mogu da dišu ako okrenu glavu uvis), a pošto imaju manje od 14 godina, ništa što urade ne vodi se kao krivično delo.


Da iščeprkaju? Pa to bi potpalo pod kategoriju održavanja vozila, a od toga smo - obezbedjeni. Na kraju krajeva, postoje sad odlični superlepkovi, kojima možeš da zavariš svećicu za blok motora ili, što kaže jedan licencirani zastupnik za istočnu i južnu evropu koga sam upoznao na Buvljaku prošlog leta - možeš da pričvrstiš motor na krilo džambodžeta, u letu. I sad zamisli novčić, umesto šibice, i taj lepak. Još ako se lepo očisti, ima da u'vati...a može lepo i da izgleda ako se malo potrude.

Ali da ne dajemo sad ovde (besplatne) ideje Mada, čudi me da se niko nije setio da, onako u gužvi, lepo te aparate skine i proda ih na otpadu, na kilo. Sumnjam da bi se neko od putnika bunio protiv te modifikacije sistema naplate.

Ne znam to za 14-godišnjake, zauzeti su oko svog udela u štrajku prosvetara, a i malo mi sve to vuče na child labor, a ja sam, barem deklarativno, protiv toga.
tyson tyson 07:29 02.03.2011

Re: Malo matematike...

a i malo mi sve to vuče na child labor

Meni nekako više vuče na child soldiers



Žika Bogdanović Žika Bogdanović 09:56 02.03.2011

Re: Malo matematike...

A to je vreme Super Ridze...



Kako njega da ispustimo...

vesna.gm vesna.gm 10:21 02.03.2011

Pa zar nije normalno...

Pa zar nije normalno da se placa nesto sto se koristi?

Da li ste nekad u inostranstvu imali priliku da se svercujete? Ili ste najnormalnije kupili kartu i vozili se?

Ne vidim kako mogu da poprave vozni park ili da zamene buseve ukoliko niko ne placa?

Jedino sto priznajem to je da busevi moraju biti cisti. Ovako su kao leglo zaraze.

Ja sam za to da se uvedu kontrole i da svi placaju. Zasto bih ja bila budala koja placa, a oko mene se svercuju oni koji imaju vise herca ili su brzi, ako dodje do bezanja. Svi treba da placaju, to je jedino normalno. Po meni.
shooo shooo 11:39 02.03.2011

Re: Pa zar nije normalno...

Ne, nije normalno da postoje samo karte za jednu vožnju i mesečne koje se mogu kupiti samo uz legitimaciju.
Nije normalno da karta košta 1€ u vozilu, u gradu Beogradu, gde isti taj putnik ima prosečnu platu oko 300€.
Nije normalno da koristiš javni gradski prevoz, a da ne znaš kada ćeš isti stići i da li se pridržavaju reda vožnje.

Iz ranijih komentara se može lako primetiti da poenta nije u tome da se ljudi voze "za dž", nego da se unapredi sistem funkcionisanja javnog gradskog prevoza! Ima dosta raznoraznih inženjera i stručnjaka u GSP Beogradu koji imaju jako dobre plate, pa bi oni mogli time da se bave, jer sistem grupnih upada u autobuse sa komunalcima je mogao da smisli i moj 80-ogodišnji deda.
shooo shooo 11:22 02.03.2011

Neću!

... da se vozim od kuće do posla 18km 70-90min i da za to platim 3x50din u jednom smeru! Hoću vremensku kartu, vozače koji ne puše i koji ne maltretiraju putnike svojom "sačuvaj-bože" muzikom u autobusu!

Bejah nedavno u Kijevu, a tamo je situacija naizgled slična... Imaju iste trole kao i mi, vozači duplo manje plate kao i kondukter (tako beše i kod nas devedesetih), ali zato karta u vozilu košta 1.5gr (15din!!!). Umalo da zaboravim! Imaju isti sistem za poništavanje karata "Čaučesku-sedamdesete" – još jedna sličnost. Samo je karta 6 puta jeftinija...

Inače, 302 i ostali seljobusi prolaze svaki dan tehnički pregled (kako to neko reče iz tog preduzeća), a baš pre nekoliko dana jedan ispred mene nema ni jednu poziciju, sav razlupan, samo čekaš kad će nešto da mu otpadne! Zna se ko je za to odgovoran! Inače, pomenuti bus nije stariji od 3-4 godine!

I na kraju da se razumemo; bio sam u mnogim gradovima i nikad mi nije žao platiti kartu za prevoz, jer zaista vredi kada se brzo prevezeš i kada znaš da taj prevoz zaista dobro funkcioniše!
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 08:45 03.03.2011

Re: Neću!

shooo
... da se vozim od kuće do posla 18km 70-90min i da za to platim 3x50din u jednom smeru! Hoću vremensku kartu, vozače koji ne puše i koji ne maltretiraju putnike svojom "sačuvaj-bože" muzikom u autobusu!

Bejah nedavno u Kijevu, a tamo je situacija naizgled slična... Imaju iste trole kao i mi, vozači duplo manje plate kao i kondukter (tako beše i kod nas devedesetih), ali zato karta u vozilu košta 1.5gr (15din!!!). Umalo da zaboravim! Imaju isti sistem za poništavanje karata "Čaučesku-sedamdesete" – još jedna sličnost. Samo je karta 6 puta jeftinija...


Pa 2007. je bila osam dinara karta. Što je Kijev poskupeo
mlekac mlekac 12:38 02.03.2011

Nisu samo putnici nezadovoljni

BEOGRAD - Svi sindikati GSP “Beograd” ujedinili su se i traže hitnu smenu v. d. generalnog direktora preuzeća Milete Radojevića. Oni tvrde da direktor ne poštuje Zakon o radu, da je tražio povećanje plata samo za menadžment, a radnike je dodatno uznemirilo to što je ukinuo markice za prevoz zaposlenima u GSP


Najveći problem izbio je pošto je generalni direktor doneo odluku da ukine davanje besplatnih markica za prevoz zaposlenima. Sindikalci su juče na pres konferenciji direktoru prebacili i to što je tražio povećanje plata menadžmentu i do 40 odsto, a da o povećanju zarada radnika nije bilo reči.


Pa ovo je fenomenalno! Uveli su pojacane ridzovane jer ce njihovi SOPSTVENI radnici morati da se svercuju!!!!

Mi smo stvarno zemlja cuda!

A, da, linak za vest.

EDIT:
ok, disha tvrdi da nece, al' nesto mu ne verujem...
master.dragi master.dragi 12:45 02.03.2011

Re: Nisu samo putnici nezadovoljni

Pa ovo je fenomenalno! Uveli su pojacane ridzovane jer ce njihovi SOPSTVENI radnici morati da se svercuju!!!!

Mi smo stvarno zemlja cuda!

A, da, linak za vest.

ako sam dobro ispratio situaciju, odluka o povecanju zarada u menadzmentu ovog javnog preduzeca poklapa se sa poskupljenjem cene karte za prevoz i uvodjenjem rigoroznih kontrola...
bio im je potreban novac za plate menadzera i plate dodatnih kontrolora i smislili su da sve to treba da plate gradjani iz svojih dzepova.

ovakvu metodu primenjuju i menadzeri vecine javnih preduzeca, pocevsi od edb, ptt, infostana, toplana...
DOKLE CEMO DA IZDRZAVAMO NEZNALICE I NESPOSOBNJAKOVICE?
starhouse starhouse 13:14 02.03.2011

sistem

Na represiju se odgovara represijom! Gradjanska ne poslusnost se cini sve realnijim izborom, a alternativa su i pesacenje i bicikli. Bar cemo biti zdraviji a u zdravom telu zdrav duh!
tyson tyson 14:41 02.03.2011

Re: sistem

Na represiju se odgovara represijom! Gradjanska ne poslusnost se cini sve realnijim izborom,

A naročito 16. aprila

Tomo, ti li si? Dobrodošao! Aj napiši neki blog!



helena011 helena011 14:44 05.03.2011

Re: sistem

Sa sajta CNBC dešavanja u Grčkoj
The "I don't pay" movement - a sullen form of uncivil disobedience - is beginning to starve the government of vital revenue from transport and public services as it struggles to plug a giant budget hole.
Fed up with wage cuts and tax hikes while corrupt politicians seen as responsible for the crisis enjoy impunity, more and more Greeks are refusing to pay for road tolls, bus tickets and other public charges.
"It's not easy to take to the streets holding a Molotov cocktail, but it's easy to say I won't pay," pollster Costas Panagopoulos said. "The 'I don't pay' movement is now the main risk for the government."
The ruling Socialists must show within months that tax evaders and those who profited from past corruption are being punished if they want to contain the movement, he said.
The political and legal system grants politicians almost blanket immunity from prosecution, and efforts to fight tax evasion have been slow to show results.
Despite tough austerity measures, social unrest has so far been more subdued than expected as the majority of Greeks have grudgingly accepted that some sacrifices are necessary. But growing numbers of people are choosing to show their anger by refusing to pay for highways, public transport and state TV licence fees.
More than 56 percent of Greeks approve of this kind of protest compared to 39 percent who don't, according to an MRB poll published in a Sunday newspaper.
jasnaz jasnaz 13:41 02.03.2011

besplatno za 400,00



da li vam je poznato da povlašćena = BESPLATNA vožnja GSP-om za penzionere preko 70 godina KOŠTA 400,00 dinara - godišnje!?

nije?

tyson tyson 14:39 02.03.2011

Re: besplatno za 400,00

da li vam je poznato da povlašćena = BESPLATNA vožnja GSP-om za penzionere preko 70 godina KOŠTA 400,00 dinara - godišnje!?

Uh bre, mnogo je kume.

4 vekne hleba na godinu dana... Jadni ljudi.


Jukie Jukie 14:53 02.03.2011

Re: besplatno za 400,00

tyson
da li vam je poznato da povlašćena = BESPLATNA vožnja GSP-om za penzionere preko 70 godina KOŠTA 400,00 dinara - godišnje!?Uh bre, mnogo je kume.4 vekne hleba na godinu dana... Jadni ljudi.

Tj. 7 vekni hleba ove nedelje, jer ne plaćaš svaki dan u godini po jedan dinar preko računa.
Mojoj mami su rekli da je ta besplatna povlastica koju ima TRAJNA odnosno da joj važi do kraja života, a onda sada mora svake godine da opet kupuje markicu. To joj nisu rekli kada je pravila povlasticu, nego se to sve retroaktivno menja. Mogla je da ne zna za retroaktivno pravilo, pa da ispadne da se nelegalno vozila.
jasnaz jasnaz 15:14 02.03.2011

: besplatno za 400,00

Jukie
tyson
da li vam je poznato da povlašćena = BESPLATNA vožnja GSP-om za penzionere preko 70 godina KOŠTA 400,00 dinara - godišnje!?Uh bre, mnogo je kume.4 vekne hleba na godinu dana... Jadni ljudi.

Tj. 7 vekni hleba ove nedelje, jer ne plaćaš svaki dan u godini po jedan dinar preko računa.
Mojoj mami su rekli da je ta besplatna povlastica koju ima TRAJNA odnosno da joj važi do kraja života, a onda sada mora svake godine da opet kupuje markicu. To joj nisu rekli kada je pravila povlasticu, nego se to sve retroaktivno menja. Mogla je da ne zna za retroaktivno pravilo, pa da ispadne da se nelegalno vozila.


što se mojoj majci desilo! sa sve scenom otimanja povlastice iz ruke!! ženi od 73 godine i jedva 50 kg!! nije danima mogla sebi da dođe: Neko tako da me osramoti pred ljudima...!!! a smešni su, prosto, ona i otac, koliko savesno plaćaju SVE!!!! (nije mi dala da idem u GSP i PLATIM KAZNU!!!!!)

GDE SU I KADA OBJAVILI DA JE POTREBNO - KUPOVINOM MARKICE OD 400,00 - POTVRĐIVATI DA SI I DALJE - ŠTA!? POVLAŠĆEN!? a to joj nisu objasnili: da ta „markica” znači!? ŠTA!?!

i naravno da su naplatili kaznu -- Ćerko, da si samo videla koliko penzionera čeka u redu da plati tu kaznu!



antioksidant antioksidant 15:44 02.03.2011

Re: : besplatno za 400,00

POTVRĐIVATI DA SI I DALJE - ŠTA!?

stariji od 70 koliko kontam... dobar je to potez - sta ako neko pocne da se podmladjuje?

.............
nije ni smesno koliko je tuzna ta zelja da se na svakoj krivini prevare oni koji zavise od tebe i ta neopisiva kreativnost u pljackanju i otimanju...
JJ Beba JJ Beba 15:58 02.03.2011

Re: : besplatno za 400,00

Ćerko, da si samo videla koliko penzionera čeka u redu da plati tu kaznu!

da smo pametni pa da svi odbijemo da plaćamo tako skup a loš prevoz!

ali mi nismo nit pametni nit solidarni.
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 16:01 02.03.2011

Re: : besplatno za 400,00

antioksidant
.

ptiki ptiki 13:44 02.03.2011

Reklame na prozorima

Čitam sve napisano, porpisujem svaku reč, i imam samo jedno da dodam:
Reklame na prozorima autobusa.
Kako se reklame verovatno naplaćuju po kvadratnom santimetru koji zauzimaju, a površina autobusa je ipak ograničena, tako se reklamni materijal raširio i na stakla.

Čoveče, kako da znam gde da izađem kada nigde ne piše ni gde/kuda ide ni kad tamo stiže? Ja eto gloedam kroz prozor. Sada kada imam zalepljenu reklamu + neopran bus, nema šanse da vidim gde sam. Brojim stanice i oštra skretanja.

Ono što je van svake konkurencije za nerviranje je http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/236504/Odbili-besplatne-mape-linija-gradskog-prevoza
odbijanje da uvrste normalne mape linija koje su im date besplatno.
Hansel Hansel 15:19 02.03.2011

Ma, kakva diktatura!

Čista demokratija!

Glasanje za boju enterijera novih tramvaja

A, da, epilog: Београђани изабрали три боје за ентеријер нових трамваја

Inače, ja mislim da bi trebalo napraviti instituciju jake kontrole utroška novca, novac obezbediti iz budžeta (recimo, dodatnim porezom na robu i usluge u gradu) i - ukinuti karte!
viktorviktor viktorviktor 22:51 02.03.2011

Poenta bloga

Ja se slažem sa većinom opservacija ovde, ali jednu glavnu stvar nisi napomenuo.
Prevoz MORA da se plati. Kupi na trafici 10 karata kad nadješ, ili blagovremeno mesečnu kartu.
Ovako mi blog deluje kao opravdanje za švercovanje. Nigde prevoz nije džabe, i to svi moramo da znamo. Ako imaš zamerke na kvalitet, kupi kola ili idi taxijem.
Ako nastavimo svi da se švercujemo biće GSP sve gori i gori, a to ne vodi ničemu.
Inače, svaka čast na duhovitim komentarima
Hansel Hansel 23:09 02.03.2011

Re: Poenta bloga

viktorviktor
Ja se slažem sa većinom opservacija ovde, ali jednu glavnu stvar nisi napomenuo.Prevoz MORA da se plati. Kupi na trafici 10 karata kad nadješ, ili blagovremeno mesečnu kartu.Ovako mi blog deluje kao opravdanje za švercovanje. Nigde prevoz nije džabe, i to svi moramo da znamo. Ako imaš zamerke na kvalitet, kupi kola ili idi taxijem.

Izvini, ali ova poslednja opaska je u stilu Marije Antoanete. Ako bismo nastavili, pošto su gužve velike i za taksije i privatne automobile, da li bi savetovao da kupimo helikoptere?

Naravno da prevoz mora da se plati, ali kada ga plaćamo, imamo prava da se bunimo. E, sad, što i oni koji ga ne plaćaju hoće da se bune...

Ali, metod za "uterivanje" je loš, nema dileme. Osim toga, loš je i princip "nemaš kartu kod sebe - plati kaznu". Neka naprave bazu ko je kupio markicu, pa neka ne maltretiraju ljude koji su zaboravili povlasticu u drugoj jakni, tašni...
viktorviktor viktorviktor 23:21 02.03.2011

Re: Poenta bloga

Zašto je gužva, to je druga tema. U ovaj grad se doselio i Kurta i Murta i svako ima po dva automobila. To je problem. Previše automobila.

Ja se slažem sa zadnjim pasusom, ali postoji alternativa.
Mini kombi. Ceo grad je prošaran E linijama. Pojeftinilo sa 120 na 99 dinara.
Sedi lepo brate mili, svira muzikica, radi klima leti, zimi grejanje, da ti majstor 24h da čitaš, i iz npr blokova dodješ do centra za 10 minuta.

Da li je 99 dinara mnogo za takvu uslugu?

Ako već hoćete kvalitet, ja lično mislim da nije, i gledam da koristim njih što više. I biće još novih linija.
Hansel Hansel 23:59 02.03.2011

Re: Poenta bloga

Dok nije udarila kriza, stajalo se i u minibusima, možda i sada u špicevima, ne znam...

Neka se civilizuje gradski prevoz, pa neka uvedu par-nepar, neka zabrane ulaz u centar automobilima samo s jednom osobom (recepti iz velikih gradova u svetu)...

A nije narod kriv što se seli u potrazi za poslom i boljim uslovima života...
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 08:38 03.03.2011

Re: Poenta bloga

viktorviktor
Ja se slažem sa većinom opservacija ovde, ali jednu glavnu stvar nisi napomenuo.
Prevoz MORA da se plati. Kupi na trafici 10 karata kad nadješ, ili blagovremeno mesečnu kartu.
Ovako mi blog deluje kao opravdanje za švercovanje. Nigde prevoz nije džabe, i to svi moramo da znamo. Ako imaš zamerke na kvalitet, kupi kola ili idi taxijem.
Ako nastavimo svi da se švercujemo biće GSP sve gori i gori, a to ne vodi ničemu.
Inače, svaka čast na duhovitim komentarima


Mora, naravno da mora, ali mi se činilo suvišnim da to ističem kao neku vrhunsku misao. Isto tako, ni cenu nisam pominjao, i pored toga, što je visoka. 100 dinara za pet minuta vožnje ili u nekim slučajevima i dve stanice, preskupo je (a desi se svakome da ostane bez karata). Pa u Malmeu je gradski prevoz 1,5 Eura, gde je plata veća pet puta, a lepo je gore primećeno da u Kijevu prevoz košta 15 dinara, u Moskvi 17 (2008.).

Nemoj neko da mi kaže da je jeftinije održavati sisteme metroa i sve one "stančuge" sa mozaicima i pokretnim stepenicama, od ovih naših plastičnih nastrešnica i Ikarbusovih autobusa.

Suština je da se u Beogradu narod švercuje decenijama, u poslednjih 20 godina verovatno i više, a da nam sada izbacuju vrhunske studije (i za to neki mozak uzima pare) o tome da se pola Beograđana vozi bez karte i onda zapošljava 500 ljudi, Policiju i Vojsku angažuje, itd (lepo juče čitam Politiku, kaže žena: "Kada su ušli, mislila sam da traže MLADIĆA, pa sam umesto vozne, dala ličnu kartu)

Samo otvorite prednja vrata. Svako neka kupi, pokaže kartu, legitimaciju, a kada neko prođe i ne plati. E onda, vozač diskretno pritisne "crveno dugme", posle dve stanice uđe gospodin kontrolor - policijac, već ko i napiše kaznu.

Za godinu dana, sve bi bilo u redu...
Hansel Hansel 22:53 02.03.2011

Muške i ženske karte u Čačku

Evo, došla vest i na naslovnu stranu sajta HRT-a:

U Čačku muške i ženske karte:
http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews[tt_news]=107012&tx_ttnews[backPid]=38&cHash=a380214baf
(zbog strukture linka i sintakse za linkovanje na Blogu, ne može da se postavi kao aktivan link)
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 08:54 03.03.2011

Re: Muške i ženske karte u Čačku

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews[tt_news]=107012&tx_ttnews[backPid]=38&cHash=a380214baf


Bore se ljudi na svoj način. Nisu izmislili 100 radnih mesta, da bi suzbili šverc...
Hansel Hansel 20:44 03.03.2011

Re: Muške i ženske karte u Čačku

Da, ali promašili su način... ako su hteli to što kažu da su hteli, mogli su samo da uvedu pravilo da karta važi - uz ličnu kartu i upisan JMBG ili br. LK na voznoj karti i - gotovo!
Žika Bogdanović Žika Bogdanović 20:50 03.03.2011

Re: Muške i ženske karte u Čačku

Hansel
Da, ali promašili su način... ako su hteli to što kažu da su hteli, mogli su samo da uvedu pravilo da karta važi - uz ličnu kartu i upisan JMBG ili br. LK na voznoj karti i - gotovo!


Popraviće se. Najlakša je glupost, kad ne košta ništa...
legalizacijabg legalizacijabg 13:40 03.03.2011

prpa bato a?

Da ne bude da podrzavam sistem,ali karta mora da se kupi.Kako se svi brecate kad vas udare po dzepu.Te ovi za kombije,te za poreze,te ovi te oni.A sta da kazemo mi, sto nas vlast kaznjava zato sto smo sami,svojim rukama,ciglu po ciglu,na svojim placevima podigli krov nad glavom.


Inace moja prijateljica iz ove ekipe,kaze da su SVI zuti prsluci,ali bas svi zaposleni preko veze.
inace imaju oko 25 000 dinara platu..

tyson tyson 15:25 03.03.2011

Re: prpa bato a?

A sta da kazemo mi, sto nas vlast kaznjava zato sto smo sami,svojim rukama,ciglu po ciglu,na svojim placevima podigli krov nad glavom.

Svaka čast. Nego, jel' ste imali vi dozvolu za to...?

Inace moja prijateljica iz ove ekipe,kaze da su SVI zuti prsluci,ali bas svi zaposleni preko veze.
inace imaju oko 25 000 dinara platu..

Za platu od 200 evra i takav posao - gde te svi mrze, uvek je na ivici incidenta, radi se napolju i zimi i leti u tri smene - treba veza? Izgleda da smo stvarno postali radan narod kad se za takve poslove grabimo.



automatic automatic 19:14 03.03.2011

Re: prpa bato a?

Za platu od 200 evra i takav posao - gde te svi mrze, uvek je na ivici incidenta, radi se napolju i zimi i leti u tri smene - treba veza?

I leti su napolju?
cartmanikus cartmanikus 19:54 03.03.2011

Ono sto mi lezi na srcu

Imao sam nameru da pisem o ovoj temi ali u tvom tekstu i u komentarima je vec dosta receneo pa cu biti “kratak”.
Imam svoj automobil ali kada idem na posao koristim javni prevoz kako GSP-a tako i privatnika.
Obicno ulazim na prednja vrata i ostajem u njihovoj blizini iz prostog razloga sto volim da gledam napred, naravno trudim se da ne zatvaram ulaz-izlaz iz vozila. Zahvaljujuci tome cesto vidim i cujem raznorazne ispade vozaca u prepucavanju sa putnicima i razgovore izmedju njih i njihovih kolega.
Postoji veliki broj vozaca koji nece da prodaju karte, dosta cesto namerno ne otvaraju prednja vrata jer im je hladno iako ima putnika na stanici ispred vrata. Zaustavljaju vozilo na stanici tako da je za pola prodju. Obuceni su u sta imaju ili vole da nose. Bahati su u ophodjenju sa putnicima jer valjda smo mi zbog njih tu, a ne oni zbog nas. Voze ludacki kao da su na trkama uz rizicna preticanja sporijih autobusa i drugih ucesnika u saobracaju. Cimaju kad krecu, naglo koce cak i kada za to nema potrebe.
Veoma glasno slusaju muziku, nije bitno dali je klasicna, jazz, disko ili “juzni vetar”.
Cena karte je nesto o cemu necu da diskutujem jer normalno je da bi smo voleli da je prevoz besplatan ali prosto to nije moguce.
Cekamo ta nova pravila sa kartama pa cemo videti.
Prosecna starost vozila je mnogo bolja nego pre recimo 10-ak godina ali kada udjes u neki krs odmah se setis 90-ih pa ti pozli od buke, sporosti, prljavstine i same pomisli na tehnicku ispravnost tog istog vozila. Obicno sacekam sledeci ako mi se ne zuri.
Oni vozaci koji suvise cesto prijavljuju probleme na svojim vozilima jer su savesni i odgovorni, njih kaznjavaju tako sto im uvek daju nekog krsa da vozi na nekoj “zaboravio bog liniji”! Sve je to zbog toga sto ti njihovi centri moraju imati odredjen broj izlazaka na teren pa na osnovu toga bivaju nesto vise ili manje placeni ili nesto slicno. Nisam siguran ali mozda neko zna tacno.
Par puta mi se desilo da se prosto zabrinem za svoj zivot (a kazu mi da sam flegma), jer voze ko ludaci. “Laude” su sigurni u svoje umece i znanje upravljanja tim grdosijama sa nama krompirima u njima. Onda se zamislim sta bi mu radio ako se desi nesreca, a ja prezivim?!
Gospodo shoferi, majstori, vozacuijavnog trasportnog prevoza, Vi mozda jeste sigurni u sebe i svoju ludacku voznju ali mi putnici nismo u Vas! Nismo sigurni ni u one majstore u radionici, koji uz vinjakoladu ili neku samo njima dobru brlju se dobro zagrevaju za vreme poravki na tom vozilu (autobusu, tramvaju, trolejbusu), pa se sa pravom pitamo jesu li utegli svaki deo koji su popravljali.
Ma takvih sigurno ima jer su odavno cukancici iz aviona presli na trafike, taman za dzep..
Jeste da sam ih nagrdio ovom istinom ali zato nebi bio korektan ako zaboravim pohvaliti vecinu vozaca koji nose uniformu i koji se barem trude da budu kulturni, voze po propisima cak i sa krsevima.
Nepodrzavam i ostro kritikujem svako fizicko nasrtanje na shofere jvnog prevoza!
BTW njima je plata od 40000 do 60000!!!
Kontrolori su posebna prica.
E sad se zapitajmo ko je kriv?
Naravno da je drustvo krivo, pocev od njihovih direktora pa do nas samih zato sto necemo da budemo tuzibabe, kao u Svajcarskoj i slicnim zemljama, jer njih ne mrzi da presaviju papir i da napisu pismo-kome treba, a taj koji ga procita da postupi kako treba.
Nadam se da ce iz ovog tvog bloga proizaci barem jedna tuzba nekom nesavesnom radniku od strane nekoga ko je procitao sve ovo nase pisanije. Mozda, mozda ovaj blog i sve kritike procita i sam direktor?!
Eto kao sto sam i u pocetku napisao, nisam bio mnogo opsiran :)
Zurio sam se.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana