Društvo| In memoriam| Politika

11 godina i 1 dan posle

Aleksandar Stosic RSS / 25.12.2007. u 11:21

Pedja Starcevic poginuo. Ivica Lazovic ostao dozivotni invalid a njegov napadac danas slobodan covek. Povredjeno na desetine ljudi. Smrkovi, Vodeni topovi, suzavac, Riot police. Hladnoca, strah... 

specijalci i opozicija, Terazije
specijalci i opozicija, Terazije

24. decembar 1996. nije bio kao svaki drugi dan. Za mene, sada kada se osvrnem na taj dogadjaj, to je bila moderna verzija Kosovske bitke... Svi smo znali da je covek koji ce tog dana izgovoriti svoju drugu istorijsku recenicu - "Volim i ja vas", doneo suludu odluku da suprostavi svoje simpatizere pobunjenoj opoziciji koja je iylayila na ulice u velikom broju. Gde?Pa na istom mestu gde vec gotovo dva meseca demonstratira na desetine a nekada i stotine hiljada gradjana Beograda. Ali, za njega je to bila samo "šačica hilugana" koja ugrožava ustavni poredak. To su "snage haosa i bezumlja". I u takvoj klimi, u Beograd stiže, već u ranim jutarnjim satima stotine autobusa s registracijama gradova iz unutrašnjosti. ZR, PR, ČA, PK, NI, KG, KŠ, ŠA; VA, UE, LE, VR...

Centar grada je mali za te grdosije, pa se parkiraju duž čitavog Bulevara Revolucije, 29. Novembra, kod Sajma, na Slaviji, kod Ušća (njihovog Ušća, jebalo ih Ušće - konačno smo i to dezinfikovali). Sluša se Palavestra na Indexu i lutajući reporteri na B92, prati se razvoj situacije...Ljudi, nalik na Tolkinove Orke, izlaze iz autobusa, organizatori im u ruke uvaljuju transparente, na njima su slike Slobodana Miloševiča - on se smeje, onako naočit, rumen, obrijan, podšišan, a oni s kaputima natopljenim duvanom jeftinih cigarete, oštre brade tri dana stare, žutih brkova, žutih zuba, žutih kažiprsta i srednjeg prsta sve od dima...uzimaju taj transparent i.... gledam ih, izgubljeni su, osvrću se levo, desno. Gledaju gde su njihovi, ne zanju nikog, veliki je Beograd svi su utopioli u masu, prilaze Trgu Nikole Pašića idu u grupama dvoje po dvoje. Gradjani koji već danima stoje na ulici, sada su se poredjali duž ulice, načičkaili su se po žadinjerama, urlaju na te prolaznike, koji su valjda očekivali šačicu jada, a dočekala ih  tušta i tma naroda koji hoće da idi ledja njihovom vodji.

pištolji i ruže
pištolji i ruže
Već oko podneva pronela se vest da je jedan demonstrant opozicije ubijen u Knez Mihailovoj, tenzija raste, ljudi se sada već direktno konfrontiraju, vredjau, pljuju dok uralju, dolazi do prvih šorki, policiju zabole! Nek se bije stoka. Na Trgu, izmedju RK Beograd i Ruskog cara "deset na deset" - lete letve od trensparenata, lete jabuke koje su tu umesto kamenica, narod je vec poludeo. Na Terazijama Slobin ekstremista sa Kosova pištoljom namerava da reši svoje probleme, baba pored njega ljubi Slobin poster iako je umrljan od blata.

 Nije ni 13.00 a najuži centar Beograd je pun ljudi, nema više gde igla da stane, a s druge strane policija polako pravi kordone... studenti odlučuju da izbegnu haos i kreću u vanrednu šetnju po donjim delovima grada, samo da izbegnu ono što pedsednik hoće. Ja ostajem na trgu, a na Terazijama se već skupila spsovska masa. Odlučujem da se proguram u njihove redove, da vidim te ljude, da vidim koliko ih je. Njihov skup je kud i kamo manji, proteze se od hotela Balkan do gradske skupštine. Viču "Slobo mi te volimo, Slobo mi te volimo". Na bini iza Slobe svi njegovi jastrebovi sve s Nebojšom Čovićem. On čeka nekoliko sekund a onda još jedna poruka-gromada "Volim i ja Vas".

To su prve reči koje su mogle da se čuju na Drugom Dnevniku RTS te večeri, posle se pričalo o slobodarskom Beogradu, milionu ljudi koji su došli da pozdrave miroljubivu politiku SM, a tek na nekom desetom mestu rekoše i za strašnu sudbinu Pedje Starčevića koji pogibe pod nerazjašnjenim okolnostima (barem ja ne nisam saznao šta se desilo).

Ovo je najteži dan u mom dosadašnjem životu. Ne, nije čak ni 5. oktobar na toj skali osećanja, pre svega jer smo 24. 12. 1996. znali da će se desiti "galipolje" i svi smo čekali kao na bojnakosovo, dok 5. oktobra, kada smo se probudili, razmišljali smo (pričam u svoje ime) i o sutrašnjem danu i o tome kako ću opet izaći na demonstracije, ni ne sluteći da je ovo poslednji dan u narednom periodu koji će biti u funkciji demonstracija.

Danas je  11 godina kasnije plus jedan dan. U Politici je juče osvanula Pedjina čitulja, Lazović je verovatno u svom domu na periferiji Beograda sa svojim invalidskim kolicima, Sloba je mrtav, Djindjić je mrtav, Sokolović je mrtav, Marjanović je mrtav, Stojiljković je mrtav, Mira je kod jataka, Marko je kod jataka, Marija je prmenila državljanstvo i sakriva Karadžića, Čović je politički mrtav, Vuk Drašković je preživeo dva atentata, fizičkije živ, politički je mrtav. Gde su tada bili Tadić, Djelić, Šutanovac, i drugi ne znam tu su se negde muvali, znam da je Koštunica mirno sedeo u svom stanu na Dorćolu i nije mu padalo na pamet da prošeta noge svojim gradom, niti jedan član DSS (osim Vladana Batića) nije bio sa svojim narodom. Čeda je bio studentski lider , čuvar vatre.

Srećan Božić svima koji ga slave po pap Grgurovom kalendaru.

ps. hvala Stanislavu Milojkoviću na slikama  

 

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Torpedo Torpedo 12:22 25.12.2007

Prvoboracka

ovo mu dodje kao secanja koja su svojevremeno na Kalisu pricali pripadnici VI licke.
dragoljub dragoljub 13:03 25.12.2007

Re:


vi u bg. ste stvarno dobili veliko tepanje i zato [b][/b]
kod nas u niš policija nije tela da bije a i sreća da smo imali gvozdenovića za glavnog pandura jer da su nas rasturili prvog dana neverujem da bi bilo nešto od pobune

vi ste se stvarno pokazali i zbog toga još jednom sva čast jer opet da ste vi posustali i nas bi brzo pobili

samo dal to možemo ponovo?!?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:11 25.12.2007

Re:

samo dal to možemo ponovo?!?

ne, nema vise demonstracija... to je tako... nekada je bila bitka protiv jednog vidljivog i koga su svi mrzeli... danas je na oko sve cool, svi su slozni...poceli su krediti, lizinzi, kupuju se kuce, otvaraju soing centri, novcanik je utrostrucen u odnosu na onda i tako, nema kriticne mase koja bi na ulicu izvela toliki broj ljudi.
[
quote]vi ste se stvarno pokazali i zbog toga još jednom sva čast jer opet da ste vi posustali i nas bi brzo pobili

Da, Beograd je stvarno nestvaran bio tada...samo mene je tada uvek nervirala cinjenica da smo se povlacili pred prvim pokretima specijalaca.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:12 25.12.2007

Re: Prvoboracka

ovo mu dodje kao secanja koja su svojevremeno na Kalisu pricali pripadnici VI licke.

vidi se da si prosao kroz te muke
nestorijanac nestorijanac 13:40 25.12.2007

Re:

samo mene je tada uvek nervirala cinjenica da smo se povlacili pred prvim pokretima specijalaca.

To je sva tajna danasnjeg stanja.....
Unfuckable Unfuckable 13:47 25.12.2007

Re:

vi u bg. ste stvarno dobili veliko tepanje i zato



...pa sad ...pitanje je ko je dobio Veliko Tepanje...Orke su popile po pevalici na svim lokacijama i iz svih pozicija... bilo je nerešeno - 9 : 1 za nas ...a sa pandurima - fifti - fifti koliko se sećam.
Nismo mi baš p...e kao što bi neki želeli da veruju, eda im bude malo lakše
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:54 25.12.2007

Re:

rke su popile po pevalici na svim lokacijama i iz svih pozicija...

dobro, generalno to je bio sudar akivnih igraca protiv veterana, ako mogu da se izrazim sportskim recnikom
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:55 25.12.2007

Re:

nestorijanac, ne zna sta da ti odgovorim, ne znam na cijoj si strani?:)
nestorijanac nestorijanac 13:58 25.12.2007

Re:

nestorijanac, ne zna sta da ti odgovorim, ne znam na cijoj si strani?:)

Na onoj koja ne bije i ne bezi, a koja cesto dobije batine....
Unfuckable Unfuckable 14:04 25.12.2007

Re:

dobro, generalno to je bio sudar akivnih igraca protiv veterana, ako mogu da se izrazim sportskim recnikom



to stoji.Al nije im starost smetala da stoje na zimi i arlauču Slobi, jel ?
A i pokazali su zavidan nivo agresivnosti na gostujućem terenu što je u daljem toku meča - tj pred sam kraj - poprilično surovo kažnjeno.
@ nestorijanac :
nisam pristalica junačenja u okršajima sa murijom - ako su mnogo jači i opremljeniji, a obično je tako - najbolja je partizanština a ne junačenje - em te izlemaju napolju, em te posle delju u muriji.
Kome to treba ?
Dobro je možda za biografiju, ali ne i za bubrege.
nestorijanac nestorijanac 14:08 25.12.2007

Re:

nisam pristalica junačenja u okršajima sa murijom

Nisam mislio samo na muriju. Priznajem, od nje sam bezao. Mislio sam na one batine koje dobijes kada svoju slobodu branis od onih koji ti je namecu.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:11 25.12.2007

Re:

Nisam mislio samo na muriju

ja sam mislio na muriju, uvek se bezalo od njih...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:12 25.12.2007

Re:

nestorijanac
nestorijanac, ne zna sta da ti odgovorim, ne znam na cijoj si strani?:)Na onoj koja ne bije i ne bezi, a koja cesto dobije batine....

a pravio si se da si "press", pratis sorku ali se ne mesas... da to se zove kolateralna steta...
antioksidant antioksidant 14:12 25.12.2007

Re:

znam da je Koštunica mirno sedeo u svom stanu na Dorćolu i nije mu padalo na pamet da prošeta noge svojim gradom

Kome to treba ?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:17 25.12.2007

Re: Prvoboracka

Verovatno i ovom muceniku saad kada se seti to izgleda tako, kako ti kazes, kao secanja s Kalisha pripadnika VI Licke. Pazi na stil, molim te!
nestorijanac nestorijanac 14:18 25.12.2007

Re:

a pravio si se da si "press", pratis sorku ali se ne mesas...

Ne, te batine se dobiju od onih koji se "prave" da su pitomi i slobodoumni... U ovo vreme, takvi batinasi cak tvrde da je zivot zakon...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:19 25.12.2007

Re:

U ovo vreme, takvi batinasi cak tvrde da je zivot zakon...

a, nije?
AlexDunja AlexDunja 14:20 25.12.2007

Re:

Mislio sam na one batine koje dobijes kada svoju slobodu branis od onih koji ti je namecu.

pa tu i nema bezanja , ako je branis.
nestorijanac nestorijanac 14:20 25.12.2007

Re:

a, nije?

Naravno da jeste, ali njegove "regulative" nisu vredjanje, bahatost i samoljublje....
nestorijanac nestorijanac 14:21 25.12.2007

Re:

pa tu i nema bezanja , ako je branis.

To i rekoh malo gore.
Ali ako mislis na bezanje od murije...., brze mi bile noge od duse...
dragoljub dragoljub 14:35 25.12.2007

Re:

nema kriticne mase koja bi na ulicu izvela toliki broj ljudi.

čekaćemo nove ratove nove inflacije pa za jedno desetak godina ponovo pod uslovom da nam koštunjavi ne naredi da zbog gubitka kosova izvršimo kolektivno samoubistvo u znak protesta
samo mene je tada uvek nervirala cinjenica da smo se povlacili pred prvim pokretima specijalaca.


ja nisam redovno izlaz ali svaki put kad su najavili da ća danas biju izlazio samo iz osećanja dužnost al sam se nadao da neće jer ja nisam strongman a ni većina nas nije da smo imali svoje specijalce bilo bi drugačije( a možda i bolje,nebi imali opravdanje)
Torpedo Torpedo 15:31 25.12.2007

Re: Prvoboracka

Aleksandar Stosic
ovo mu dodje kao secanja koja su svojevremeno na Kalisu pricali pripadnici VI licke.

vidi se da si prosao kroz te muke


Jos kako... imao sam jednog od predaka u tom filmu :p
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:33 25.12.2007

Re:

nestorijanac
a, nije?Naravno da jeste, ali njegove "regulative" nisu vredjanje, bahatost i samoljublje....

nego su laganje, obmanjivanje, ignorisanje realnosti, okretanje od civilizovanog i naprednog sveta u korist univerzalne parvde... mani se te price
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:35 25.12.2007

Re:

čekaćemo nove ratove nove inflacije pa za jedno desetak godina ponovo pod uslovom da nam koštunjavi ne naredi da zbog gubitka kosova izvršimo kolektivno samoubistvo u znak protesta

pa secate se novog arkana, kako je sam sebe nazvao Kristijan. Beshe to u noci 17/18 mart 2003. nije im trebalo mnoo da popale sve dzamije u zemlji, cisto da budemo jedan-jedan.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:37 25.12.2007

Re:

ja nisam redovno izlaz

ja svaki dan
Unfuckable Unfuckable 16:15 25.12.2007

Re:

Beshe to u noci 17/18 mart 2003.

.

...2004. čini mi se....
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:38 25.12.2007

Re:

Unfuckable
Beshe to u noci 17/18 mart 2003..
...2004. čini mi se....

da, da, 2004...
ivana23 ivana23 22:18 25.12.2007

Re:

Aleksandar Stosic
Da, Beograd je stvarno nestvaran bio tada...





protesti 96/97-slike
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:55 25.12.2007

Re:

ivana23
Aleksandar Stosic
Da, Beograd je stvarno nestvaran bio tada...





protesti 96/97-slike

odmah me prodju zmarci-nejlepsi dani moga zivota
angie angie 01:30 26.12.2007

Re:

odmah me prodju zmarci-nejlepsi dani moga zivota



obuzme me lepljiva tuga, zbog toga shto je to istina za nekoliko generacija, jbte, OVO treba da ti je najlephse chega se secash, i shto je josh gore- vidi gde nas je dovelo!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:46 26.12.2007

Re:

angie
odmah me prodju zmarci-nejlepsi dani moga zivotaobuzme me lepljiva tuga, zbog toga shto je to istina za nekoliko generacija, jbte, OVO treba da ti je najlephse chega se secash, i shto je josh gore- vidi gde nas je dovelo!


onaj koji je hteo da shvati sustinu tih dogadjaja shvatio je na najbolji nacin. Za mene to znaci da sam konacno u praksi vdieo sta znaci gradjanska akcija, kako se teba buniti, usao u grupu za kouju su dotad ekskluzivnost imali samo 68-ashi. Od tada do danas, ideja nekakvog bunta, borbe za sebe i one oko tebe, uvek lebdi tu negde, suocavanje s represivnim rezimom oci u oci...Zato su to najlepsi dani za mene... ali to je posebna grupa, jer naravno da mi je najlepsi dan rodjenje deteta ilitako nesto, ali ovo nije vezano za moju privatnost, vec za citavo drustvo. Secam se da su se tada ljudi stalno nesto semjali na ulicama, nije bilo mrznje, svi su bili fini, sve sama izvinjenja ako neko nekog gurne, zgazi... vi smo se prepoznavali tokom dana na drugim mestima po bedzevima pa smo razmenjivali one "nashi smo" poglede itd. E to je divno osecanje kojeg se i dan danas asno secam To se, plasim se, nikada nece ponoviti, barem ne za vreme nashih zivota.
angie angie 17:54 26.12.2007

Re:

kapiram ja shta si hteo reci- bila sam i ja tamo,
ono shto sam ja rekla je da je tuzno da je to -TO,
a ne neke normalnije stvari, koje se na zalost ne deshavaju ni danas.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:21 26.12.2007

Re:

ma skapirao sam da si skapirala.. da jeste tuzno ali smo barem ziveli u jednom vaznom istorijskom vremenu.... o normalnim stvarima,hm, kako bih se ponasao, ni sam ne znam
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 15:09 25.12.2007

Lep prilog

Sve pohvale! Nazalost, kao sto ispravno naglasavate, nema pravde (bar ove zemaljske, za onu gore ne znamo)... Treba samo pomenuti i gde su i sta rade jos neki glavni protagonisti cele akcije, Stanisic, Frenki, general Obradovic, general Rodja i ostatak srpske gestapo-nkvd-db bagre...
adam weisphaut adam weisphaut 15:19 25.12.2007

Re: Lep prilog

Treba samo pomenuti i gde su i sta rade jos neki glavni protagonisti cele akcije, Stanisic, Frenki, general Obradovic, general Rodja i ostatak srpske gestapo-nkvd-db bagre...

E a kad to pitate Cirkovicu, izlazete se riziku da vas sluzbeni analiticari optuze za "ekstremizam" i zalaganje za "revolucionarnu pravdu". Ili sto rece jedan ugledni kolumnista i tajkunoljubac "cistunstvo vise nije u modi"
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:31 25.12.2007

Re: Lep prilog

da, inace ovaj tekst nema metodologiju u pisanju, sve je bilo s brda s dola...onako kako je iz glave izlazilo... naravnoda tu nema na stotine onih koji su kreirali stanje. btw, hvala za pohvale. Stanisic je koliko znam u BGD, kao i Frenki, general Obradovic je hm koji gen. Obradovic...?Rodja je u holandskoj mardelji, kao i Legija, i valjda vecina njegovih batinasa.
Nego sta je a onim likovima s televizije, iz Dnevnika 2, vec sam im pozaboravljao imena. Njih se treba setiti!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:39 25.12.2007

Re: Lep prilog

adam weisphaut
Treba samo pomenuti i gde su i sta rade jos neki glavni protagonisti cele akcije, Stanisic, Frenki, general Obradovic, general Rodja i ostatak srpske gestapo-nkvd-db bagre...E a kad to pitate Cirkovicu, izlazete se riziku da vas sluzbeni analiticari optuze za "ekstremizam" i zalaganje za "revolucionarnu pravdu". Ili sto rece jedan ugledni kolumnista i tajkunoljubac "cistunstvo vise nije u modi"

cekaj, cekaj, jos ih nema, mozda nestorijanac, ali on ode danas u duboku filozofiju, mozda zbog bozica nece da se pojave, red je, pa bio on i katolicki
nestorijanac nestorijanac 16:03 25.12.2007

Re: Lep prilog

mozda nestorijanac, ali on ode danas u duboku filozofiju

Znate kako, ono sto se Vama cini kao "duboka filozofija" nekome se cini kao zdrav razum.
Na primer, pridje Vam ljutit covek, mase rukama, psuje, pljuje, preti - a, kao velica zivot ?! Vi mu kazete da je smesan i da je malo dosadno to sto radi. On jos ljuci i goropadniji. Konacno, ode taj negde niz ulicu, a Vama lakse..., mada Vam ga je i dalje zao.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:43 25.12.2007

Re: Lep prilog


a gde je otisao niz ulicu?
nestorijanac nestorijanac 16:59 25.12.2007

Re: Lep prilog

a gde je otisao niz ulicu?

Ma, nemam pojma.... lepi neke plakate (o zivotu i zakonu) i dernja se na prolaznike.
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:34 25.12.2007

Re: Lep prilog

nestorijanac ima pesak u vagini i malo ga to svrbucka... ne zamerite mu.
oldtajmer oldtajmer 04:50 26.12.2007

Batic??

Batic clan DSS? Sta sam ja to propustio??
antioksidant antioksidant 08:52 26.12.2007

Re: Batic??

oldtajmer
Batic clan DSS? Sta sam ja to propustio??

ne clan, osnivac
ali se zbog odnosa DSSa prema ovim protestima odcepio
inace, zar te naziv partije DHSS nije navodio na nesto?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:50 26.12.2007

Re: Batic??

antioksidant

oldtajmerBatic clan DSS? Sta sam ja to propustio??ne clan, osnivacali se zbog odnosa DSSa prema ovim protestima odcepioinace, zar te naziv partije DHSS nije navodio na nesto?


hvala antioksidant na odgovoru, taman sam se spremao na to kad vidim ti vec sve lepo objasnio...Vidis polako se zaboravljaju neke stvari... Batic je tihdana izdavao saopstenje do saopstenja, kritikovao Kostunicu i konacno se sam pridruzio Zoranu, Vesni i Vuku.. setao se odmah pored njih...Naravno, odmah je napustio partiju koja nije osetila taj istorijski momenat da izadje na ulice i pomogne svom narodu...konacno, njima i danas promicxe istorijski trenutak da neke stvari urade u korist svog naroda. to je jedna kalkulanstak politika - takva je bila, takva je sada, tako ce i ostati.
oldtajmer oldtajmer 20:43 26.12.2007

Re: Batic??

Ma znam da se Batic otcepio, ali vidis skroz sam zaboravio od koga. Mislio sam da se otcepio od SPO-a, LS-a, ili tako nekoga. Uostalom, nije li se i LS otcepio od DSS-a, a DSS od DS-a? Ko ce ih sve popamtiti... U svakom slucaju, definitivno sam zaboravio da je tada jos uvek bio neotcepljen, misilo sam da se vec bio otcepio ihaha, te o njemu nisam nekako misilo kao o clanu DSS.

A pitanje je bilo jer kako si rekao, pomislio sam da se nedajboze ponovo pripojio DSS-u, pa mi to bi nekako neverovatno.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:27 26.12.2007

Re: Batic??

iz ds je su nastali dss, g17, ldp, vuksanoviceva stranka, sls (nikola miloshevic)
iz dss - dhss, obren joksimovic
iz spo - ns, drazin unuk (zaboravi stranku)

dakle od izvorno dve partije danas imamo najmanje desetak...a ko zna koga sam sve zaboravio
antioksidant antioksidant 16:09 27.12.2007

Re: Batic??

kazu da je u sazivu skupstine iz 2001e godine bilo preko 140 poslanika koji su odredjenom trenutku bili u SPOu
nisam proveravao ali ako je tacno jako je zanimljivo
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:56 27.12.2007

Re: Batic??

pa moguche je. Ako neko ima neki podatak, bilo bi dobro da nam ga da.... sve je to jedan veliki buckuris

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana