Ljubav| Moj grad| Reč i slika| Roditeljstvo| Umetnost

drugari

Srđan Fuchs RSS / 04.04.2011. u 02:00

Blogovci, upoznajte Danielu Tamaš iz NS-centra za Autizam. Daniela je jedan odličan lik koji u nikakvoj srbijetini (i ovo "nikakvoj" napominjem bez ikakvih političkih konotacija već kao nešto što je fakat, prema tome mojne se tripuju neke mrge nešto, oke?) radi posao na nivou nekakvog vašingtona. stvarno je odličan lik, nešto poput Noleta u tenisu - ne zaslužujemo je/ga, a imamo jeimages?q=tbn:ANd9GcR9aakijgyAie3t5Is-ZaXDCtjx9nnpzGWQsQ0Mr1L7T3grwlWf/ga. svecko, a naše.

uzgred, pre neg' obnarodujem, 

da ka'em da nisam našao neki srpski logo sa artom dece autista tako da stavljam hebrew-anski, al' svejedno, ista planeta, ista deca, isti retki požrtvovani i plemeniti ljudi. ljudice, tojest, ljudine.

 Poštovani,

obaveštavamo Vas da će se od 11.04.-20.04.2011. održati  "Dani autizma" ."Dani autizma" organizuju se sa ciljem promovisanja programa za rad sa osobama sa autizmom od najranijeg uzrasta do odraslog doba u ŠOSO "Milan Petrović" u Novom Sadu. 
"Dani autizma" su prerasli u tradicionalnu akciju koja se već 8 godina u kontinuitetu održava u aprilu.
"Dani autizma" sadrže aktivnosti prvenstveno informativno edukativnog karaktera usmerene ka:1.      građanstvu sa ciljem da predstavimo prave mogućnosti osoba sa autizmom i utičemo na uklanjanje predrasuda i negativnih stavova,2.      budućim kolegama sa ciljem informisanja i edukovanja studenata o pristupu i savremenim načinima rada sa osobama sa autizmom,3.      predškolskim ustanovama i školama sa ciljem uspostavljanja saradnje na planu realizacije inkluzivnih programa,4.      ustanovama iz drugih gradova i država u okviru kojih se primenjuju organizovani oblici rada sa osobama sa autizmom u cilju razmene iskustava i uspostavljanja buduće saradnje.
Pozivamo vas da nam se pridružite i svojim prisustvom uveličate ovu manifestaciju.

U ime dece i osoba sa autizmom, njihovih roditelja i terapeuta, unaprred Vam se zahvaljujemo!
Srdačan pozdrav!

mr Daniela Tamaš


Rukovodilac organizacione jedinice

 za tretman osoba sa autizmom

ŠOSO "Milan Petrović"


tel: 064/244 72 42
Daniela me je zamolila da proturim ovo u medije, tako da proturam.
(a neću da insinuiram da bi se mogla naći neka plemenita be-devedesetdvojčanska novinarska duša da proprati ozbiljnije akciju u novom sadu, možete se obratiti direktno Danieli za sve whereabouts; ona je odličan komunikativac.
  
i believe in u) 
 
 DANI AUTIZMA U NOVOM SADU

“KIŠOBRAN ZA SVE”

od 11. do 20. aprila 2011. godine

 

 

Dragi prijatelji, kolege, saradnici,

            obaveštavamo Vas da će se od 11. do 20. aprila 2011. godine održati akcija »Dani autizma« u Novom Sadu, u okviru medijske kampanje »Kišobran za sve«.                 

 

Raspored aktivnosti:

 

11.04. - 20.04. – Izložba likovnih radova dece i mladih sa autizmom iz ŠOSO “Milan Petrović”.

            Mesto: ŠOSO „Milan Petrović“, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, III sprat,

 

12.04. utorak – Ulična akcija  »Kišobran za sve« – deca i omladina sa autizmom iz ŠOSO “Milan Petrović” zajedno sa decom iz drugih škola i vrtića.

Cilj: Podizanje svesti o autizmu u našoj lokalnoj zajednici i uklanjanje predrasuda

prema osobama sa autizmom.

Ukoliko smatrate da treba svima pružiti jednake mogućnosti, ako želite da saznate više o autizmu, ako hoćete da se družite sa nama - PRIDRUŽITE NAM SE!

Mesto održavanja: Trg Slobode ispred Gradske kuće.

Vreme: od 12:00 – 14:00

 

15.04. petak - Poseta studenata Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerziteta u Beogradu.

Cilj: Upoznavanje studenata sa programima rada sa decom, omladinom i odraslim osobama sa autizmom u okviru ŠOSO »Milan Petrović« .

            Mesto: ŠOSO „Milan Petrović“, Braće Ribnikar 32, Novi Sad

Vreme: 10:30

 

15.04. petak - Inkluzivni čas plesa

Cilj: Zajedničke aktivnosti dece sa autizmom i dece iz redovne populacije

Mesto održavanja: prostorije DPOSA, Bate Brkića 12, Novi Sad.

Vreme: 17:30

 

19.04. - utorak- Inkluzivna kreativna radionica

Cilj: Zajedničke aktivnosti dece sa autizmom i dece iz redovne populacije

Mesto održavanja: prostorije DPOSA, Bate Brkića 12, Novi Sad.

Vreme: 17:30

20.04. sreda – Filmski dan – Projekcije filmova na temu autizma.

Projekcije filmova su besplatne. Pozivamo sve zainteresovane.

Cilj: Senzibilizacija i informisanje javnosti o načinu života, pravima, aktivnostima i pravim mogućnostima osoba sa autizmom. Na taj način uticaćemo na bolje razumevanje i prihvatanje različitosti u društvu.

           

Mesto: ŠOSO „Milan Petrović“, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, III sprat, plava sala.

 

Filmski program (20.04.2011.):

 

1. Dokumentarni filmovi:

 

10:00 – 11:00 - Otvorena vrata za autizam – Dokumentarni film Društva za pomoć

osobama sa autizmom grada Novog Sada (DPOSA).

- “Sistem podrške deci i osobama sa autizmom od najranijeg uzrasta do odraslog doba” -  Dokumentarni film ŠOSO Milan Petrović, Novi Sad.

 

2. Igrani filmovi:

 

11:30               - “Drona i ja”

Katerin van Kempen,Holandija 2009. – plaketa za najbolju režiju.

Jedinstven i dosledan vizuelni stil, koji nam kroz odnos dva brata otkriva poseban svet autizma jednog od njih, njegovu različitost ,ali i napore drugog da mu pomogne da ostvari svoj san.

 

Trajanje : 20min

 

12:00               - “Portreti emocija”

Slavomir Grunberg, SAD 2007.  – Grand prix festivala.

Borba jednog slikarskog genija sa autizmom i drami kroz koju prolazi njegova porodica, da bi ga razumela. U želji da se izrazi i komunicira, on stvara portrete sopstvenih emocija. Film preispituje predpostavke o inteligenciji i talentu osoba sa posebnim potrebama.

 

Trajanje:56min

 

            Tokom medijske kampanje članovi tima Organizacione jedinice za tretman osoba sa autizmom i predstavnici DPOSA će na lokalnim TV i radio stanicama održati niz edukativno informativnih emisija na temu autizma.

            Pozivamo Vas da naše akcije podržite i uzmete učešće u onim segmentima gde prepoznajete sebe i svoje interesovanje.

           

Organizatori akcije:

-          Škola za osnovno i srednje obrazovanje »Milan Petrović«, Novi Sad

-          Društvo za pomoć osobama sa autizmom grada Novog Sada

 

Kontakt osobe:

Daniela Tamaš, tel: 064/244-72-42; E – mail: autizam.mp@gmail.com

Olivera Brkić, 064/ 191-25-25. E – mail: autizamnovisad@open.telekom.rs



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

baroniknez baroniknez 04:29 04.04.2011

...

. predškolskim ustanovama i školama sa ciljem uspostavljanja saradnje na planu realizacije inkluzivnih programa


nadam se da su smišljeni novi programi, jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate, mislim na programe sa mentalno zaostalom decom. naravno, ne radi se o istoj situaciji, pa bi baš zato bilo loše da se to sprovodi na isti način.

podrška vašem radu!
bocvena bocvena 07:40 04.04.2011

Re: ...

jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate

Da li možeš da objasniš ovu svoju tvrdnju?

Za ljude iz Novog Sada...
natasavb natasavb 07:51 04.04.2011

Re: ...

bocvena
jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate

Da li možeš da objasniš ovu svoju tvrdnju?

Za ljude iz Novog Sada...


I ja bih volela da cujem o kakvim rezultatima se radi, jer inkluzija je zvanicno krenula od ove skolske godine, koja jos nije zavrsena, pa ne znam kako jos uvek moze da se govori o nekim rezultataima.
Mislim da je potrebno da bar jedna generacija prodje kroz skolovanje da bi se moglo videti ima li ili nema rezultata.

Svaka cast ljudima iz Novog Sada. Lepo je sto su celu sedmicu posvetili danima autizma. Prosle godine sam u svom blogu povodom Svetskog dana autizma napisala "Danas na Svetski dan osoba sa autizmom će ih se svi setititi i biće pune novine i tv emisije priča o njima.Oni sa autizmom žive i ostala 364 dana." i isto sam mogla da napisem i ove. Skoro nista se od tada nije promenilo.
antioksidant antioksidant 08:30 04.04.2011

Re: ...

bocvena
jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate

Da li možeš da objasniš ovu svoju tvrdnju?

Za ljude iz Novog Sada...

katastrofalno je bas teska rec

ima i "srednjih" primera
baroniknez baroniknez 12:18 04.04.2011

Re: ...

bocvena
jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate

Da li možeš da objasniš ovu svoju tvrdnju?

Za ljude iz Novog Sada...



Malo je teško objasniti sve to na blogu ukratko, jer problema sa inkluzijom ima puno, a upravo jedan od tih je i prisustvo roditelja u učionici na šta se deca uopšte nisu privikla i negoduju zbog toga, gde nastavnici uopšte nisu edukovani za takav rad, a ima slučajeva i zapostavljanja talenata u razredu, jer su jednostavno prestali da stižu na red...
maca22 maca22 13:37 04.04.2011

Re: ...

A koliko desetina djaka ima u tom jednom razredu?
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 17:27 04.04.2011

Re: ...

baroniknez
bocvena
jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate

Da li možeš da objasniš ovu svoju tvrdnju?

Za ljude iz Novog Sada...



Malo je teško objasniti sve to na blogu ukratko, jer problema sa inkluzijom ima puno, a upravo jedan od tih je i prisustvo roditelja u učionici na šta se deca uopšte nisu privikla i negoduju zbog toga, gde nastavnici uopšte nisu edukovani za takav rad, a ima slučajeva i zapostavljanja talenata u razredu, jer su jednostavno prestali da stižu na red...

Prisustvo roditelja u učionici??? Ko je rekao da inkluzivno obrazovanje podrazumeva prisustvo roditelja tokom nastave?
Ko sprečava nastavnike da se edukuju?
A ovo zapostavljanje talenata, to prosto boli koliko se često pominje kao argument protiv inkluzivnog obrazovanja.
Kako je to do sada naša škola odgovarala na potrebe talentovane dece? Koliko se često događa da talentovano dete uopšte ne bude prepoznato kao takvo, pa tavori radeći iste stvari kao i drugi i dosađujući se? Ko to sprečava školu da pruži podršku talentovanoj deci?
Uostalom, pravilnik o IOP-u predviđa potpuno isti postupak za talentovanu, kao i za decu sa smetnjama u razvoju:
1. Izrada pedagoškog profila
2. Izrada individualnog obrazovnog plana (u ovom slučaju "obogaćenog"
Možete li mi dati primer koliko ima ovako izrađenih IOP-a u našim školama?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:44 04.04.2011

Re: ...

baroniknez


nadam se da su smišljeni novi programi, jer su dosadašnji programi inkluzije dali katastrofalne rezultate, mislim na programe sa mentalno zaostalom decom. naravno, ne radi se o istoj situaciji, pa bi baš zato bilo loše da se to sprovodi na isti način.

podrška vašem radu!


mogu samo da pretpostavim na šta mislite,
ali daniela je daleko, daleko iznad toga.
znate kako se kaže, kada uđete kod nekoga u kuću, prepoznate po izgledu kuće kakav je čovek koji u njoj živi.

uporediću ponovo sa sportom, to je kao kada partizan, sa svojim godišnjim budžetom od 1 miliona izbaci u direktnoj tekmi pao ili makabi sa njihovim budžetima od 30 ili 40 miliona.

međutim, opšta slika rada u srbiji na području posebnog obrazovanja (prevodim u glavi sa hebrew-a opet, tu sam treniran, izvinjavam se na nepreciznoj terminologiji jer nisam dugo već u srbiji pa se zaboravljaju stručni termini) jeste žalosna.
Jukie Jukie 19:57 04.04.2011

Re: ...

maca22
A koliko desetina djaka ima u tom jednom razredu?

Pa po zakonu, oko tri desetine po odeljenju. Ako postoji samo jedno odeljenje po razredu, valjda 33? đaka, s tim što se "deca sa posebnim potrebama" računaju kao troje, pa ih onda valjda bude 31? ili 29?. Ako postoje četiri odeljenja po razredu, mislim da je 25? tako nešto.
Postoji na internetu tačan broj, bilo je u vestima online novina.


p.s. ja sad ćutim jer se po ovom pitanju osećam kao ona mačka sa Orvelove Životinjske farme kad je bilo glasanje u prvom poglavlju.
baroniknez baroniknez 17:33 05.04.2011

Re: ...

Prisustvo roditelja u učionici??? Ko je rekao da inkluzivno obrazovanje podrazumeva prisustvo roditelja tokom nastave?


Tako se sada radi, upravo se to dogadja.


Ko sprečava nastavnike da se edukuju?


Niko, postoje edukovani nastavnici, ali proces inkluzije dovodi do gašenja škola u kojima ti nastavnici predaju

Kako je to do sada naša škola odgovarala na potrebe talentovane dece?


Slično kao i do sada. Ja sam bio najbolji matematičar kod mene u razredu, završio sam fax sa ocenom iznad 9. Ali sam mnogo više muke uložio u savladavanje gradiva nego kolege iz matematičkih gimnazija. Čas je izgledao tako što nas par završi zadatke, a onda do kraja časa gledamo u plafon i čekamo da ostali završe.


Uostalom, pravilnik o IOP-u predviđa potpuno isti postupak za talentovanu, kao i za decu sa smetnjama u razvoju:
1. Izrada pedagoškog profila
2. Izrada individualnog obrazovnog plana (u ovom slučaju "obogaćenog"
Možete li mi dati primer koliko ima ovako izrađenih IOP-a u našim školama?


ne rešava se to pravilnicima nego na drugačiji način, formiranjem odeljenja u kojima bi radili stručnjaci za rad sa decom koja imaju odredjene smetnje. Naravno, mnogi na to odgovaraju parolama o "odvajanju" itd. ali parolama se isto ne rešava taj problem

i naravno na kraju da kažem da se najmanje sve ovo što sam napisao odnosi na decu sa autizmom, to je zaista specifičan problem
baroniknez baroniknez 17:38 05.04.2011

Re: ...

uporediću ponovo sa sportom, to je kao kada partizan, sa svojim godišnjim budžetom od 1 miliona izbaci u direktnoj tekmi pao ili makabi sa njihovim budžetima od 30 ili 40 miliona.


ne bih se složio sa poredjenjem jer se ovde ne radi o o razlici u budzetima, ali bi to na jedan drugi način mogla da bude zanimljiva tema: na primer koje osnovne škole imaju najveće budzete?

drugo, selekcija u partizanu kao i u svakom drugom sportu malo drugačija nego u procesu inkluzije. prirodne razlike dovode do toga da imate prednost ili ne


ali daniela je daleko, daleko iznad toga.
znate kako se kaže, kada uđete kod nekoga u kuću, prepoznate po izgledu kuće kakav je čovek koji u njoj živi.


ja nemam ništa protiv nje, ja nju ne znam i ne želim da kažem ništa loše. ja samo pričam o ovoj temi, a ne o njoj
natasavb natasavb 18:51 05.04.2011

Re: ...

Ko sprečava nastavnike da se edukuju?


Niko, postoje edukovani nastavnici, ali proces inkluzije dovodi do gašenja škola u kojima ti nastavnici predaju


Izvini mozes li da mi kazes koja je to skola zatvorena zbog inkluzije?

Pretpostavljam da ovde mislis na specijalne skole. U specijalnim skolama ne predaju nastavnici i ucitelji vece defektolozi, sto je takodje jedna od stvari koja treba da se promeni.

ne rešava se to pravilnicima nego na drugačiji način, formiranjem odeljenja u kojima bi radili stručnjaci za rad sa decom koja imaju odredjene smetnje. Naravno, mnogi na to odgovaraju parolama o "odvajanju" itd. ali parolama se isto ne rešava taj problem

i naravno na kraju da kažem da se najmanje sve ovo što sam napisao odnosi na decu sa autizmom, to je zaista specifičan problem


Ne zelim da potcenjujem ulogu strucnjaka u radu sa decom, ali mislim da je ne samo ti, vec mnogi precenjujete.
Ja nisam zavrsila za defektologa, a zivim sa mojim detetom koje ima autizam, odgajam ga, vaspitavam i ucim mnogim stvarima. Ne mislim da sam u tome i sta manje uspesna nego sa drugim detetom koje nema teskoce u razvoju.
Stvar i jeste u tome sto se previse daje znacaja teskoci i tome sto neko dete ne moze da postigne, umesto da se ono posmatra kao jedinka sa svim svojim identitetima.
Moje dete je je sin, brat, neko ko lepo peva, ko svira, ko voli gradjevine, ko je dobra osoba, veseo, voli vodu i plivanje, a i dete je sa autizimom, sto je samo jedan od njegovih identiteta.

Parolama se ne resava, ali zakonim da.
Ne znam zasto izdvajas decu sa autizmom i zasto kazes da se ovo ne odnosi na njih. Sva deca imaju pravo na obrazovanje i to u redovnim skolama i to je nesto sto se vise ne dovodi u pitanje. Samo sada treba pronaci nacine da se to uradi sto bolje. Tvoja kritika u kojoj dajes neke neproverene informacije i netacne kavlifikacije ne doprinosi tome.
baroniknez baroniknez 19:23 05.04.2011

Re: ...

Pretpostavljam da ovde mislis na specijalne skole. U specijalnim skolama ne predaju nastavnici i ucitelji vece defektolozi, sto je takodje jedna od stvari koja treba da se promeni.


Ne slažem se, nastavnik ne može da ima dovoljno znanja za rad sa decom sa kojom rade defektolozi. Naravno tu ne mislim na pojedinačne slučajeve nastavnika nego generalno, jer - pošto su ovde pre svega u pitanju osnovne škole, znanje koje treba da se prenese deci može da ima svaki defektolog - to su osnovna znanja, ali za rad sa takvom decom u pedagoškom smislu potrebno je da to budu defektolozi ili već drugi stručnjaci


Ne znam zasto izdvajas decu sa autizmom i zasto kazes da se ovo ne odnosi na njih. Sva deca imaju pravo na obrazovanje i to u redovnim skolama i to je nesto sto se vise ne dovodi u pitanje. Samo sada treba pronaci nacine da se to uradi sto bolje. Tvoja kritika u kojoj dajes neke neproverene informacije i netacne kavlifikacije ne doprinosi tome.


izdvajam decu sa autizmom zato što se kod te dece ne radi o ograničenim sposobnostima nego pre svega o specifičnom načinu prilagodjavanja okolini.

sva deca imaju pravo na obrazovanje a u kakvim školama i po kom programu to zavisi od mnogo faktora, a pre svega od sklonosti, mogućnosti, želja deteta i roditelja itd.

ja dajem sasvim proverene informacije i tačne kvalifikacije, uostalom ni jedna od informacija nije osporena. specijalne škole se gase, to ste i sami potvrdili

jedno ću se složiti sa tobom, a to je da je detetu zaista najvažnija porodica, to i sam znam i nikakav stručnjak ne može da zameni porodicu. Ali ovde smo pričali o školama i moja osnovna zamerka je kod nepripremljenosti nastavnika da rade sa svom decom, niko ovde ne osudjuje dete
natasavb natasavb 19:36 05.04.2011

Re: ...

Ne slažem se, nastavnik ne može da ima dovoljno znanja za rad sa decom sa kojom rade defektolozi. Naravno tu ne mislim na pojedinačne slučajeve nastavnika nego generalno, jer - pošto su ovde pre svega u pitanju osnovne škole, znanje koje treba da se prenese deci može da ima svaki defektolog - to su osnovna znanja, ali za rad sa takvom decom u pedagoškom smislu potrebno je da to budu defektolozi ili već drugi stručnjaci

Pa cekaj po ovome ispada da svaki defektolog moze da predaje u osnovnoj skoli?!
Posao defektologa je da decu uci socijalnim vestinama i stvarima koji ce im koristiti u svakodnevnom zivotu, a ucitelja da im pruzi akademska znanja.
Dobar pedagog ume da radi sa svom decom. Los ne ume ni sa jednim detetom.
ja dajem sasvim proverene informacije i tačne kvalifikacije, uostalom ni jedna od informacija nije osporena. specijalne škole se gase, to ste i sami potvrdili


Dobro, onda te opet pitam koja je to skola zatvorena zbog inkluzije?

Gde sam ja potvrdila da se specijalne skole gase?

Koliko sam ja cula reforma obrazovanja se odnosi na celekupno skolstvo, pa samim tim i specijalen skole, sto nikako ne znaci da se one gase.
Licno mislim da svaki roditelj ima pravo da donese odluku koja je skola za njegovo detete najbolja i ako misli da je to specijalna skola, meni je to sasvim uredu.
Druga stvar je sto mislim da ovakve kakve jesu specijalne skole ne zadovoljavaju potrebe dece i da treba da se reformisu, ali ne i ukinu.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:13 05.04.2011

Re: ...

baroniknez
Prisustvo roditelja u učionici??? Ko je rekao da inkluzivno obrazovanje podrazumeva prisustvo roditelja tokom nastave?


Tako se sada radi, upravo se to dogadja.

Pa znate kako, to nije inkluzivno obrazovanje, i to nije dobro ni za dete, ni za tog roditelja, ni za nastavni proces. Ali to što svako tumači inkluziju na svoj način, radi šta hoće i kako hoće nije argument da ona nije dobra.

Ko sprečava nastavnike da se edukuju?


Niko, postoje edukovani nastavnici, ali proces inkluzije dovodi do gašenja škola u kojima ti nastavnici predaju


Pitala već Nataša, a ja ponavljam pitanje: koja se to specijalna škola ugasila i kada? Gde se ta škola nalazi?

Kako je to do sada naša škola odgovarala na potrebe talentovane dece?


Slično kao i do sada. Ja sam bio najbolji matematičar kod mene u razredu, završio sam fax sa ocenom iznad 9. Ali sam mnogo više muke uložio u savladavanje gradiva nego kolege iz matematičkih gimnazija. Čas je izgledao tako što nas par završi zadatke, a onda do kraja časa gledamo u plafon i čekamo da ostali završe.

I šta ja iz ovoga treba da zaključim? Misliš da je ovo dobar pristup?

Uostalom, pravilnik o IOP-u predviđa potpuno isti postupak za talentovanu, kao i za decu sa smetnjama u razvoju:
1. Izrada pedagoškog profila
2. Izrada individualnog obrazovnog plana (u ovom slučaju "obogaćenog"
Možete li mi dati primer koliko ima ovako izrađenih IOP-a u našim školama?


ne rešava se to pravilnicima nego na drugačiji način, formiranjem odeljenja u kojima bi radili stručnjaci za rad sa decom koja imaju odredjene smetnje. Naravno, mnogi na to odgovaraju parolama o "odvajanju" itd. ali parolama se isto ne rešava taj problem


Nisam ni rekla da se rešava pravilnikom već njegovom primenom.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 20:19 05.04.2011

Re: ...

Malo me već zamara komentarisanje jer ne verujem da tebe bilo kakav argument može ubediti da promeniš mišljenje. Ipak, zbog drugih koji ovo čitaju moram da te pitam šta ovo znači:

baroniknez


ja dajem sasvim proverene informacije i tačne kvalifikacije, uostalom ni jedna od informacija nije osporena.


Šta znači ova tvrdnja, kako si ih ti proverio i koje to informacije smo dobili? Možeš da linkuješ neki izvor, neko istraživanje?

baroniknez baroniknez 23:58 05.04.2011

Re: ...

Pa cekaj po ovome ispada da svaki defektolog moze da predaje u osnovnoj skoli?!... Dobar pedagog ume da radi sa svom decom. Los ne ume ni sa jednim detetom.


ne znam ni za jedan razlog zbog kojeg bi pedagog mogao da predaje u prvom razredu osnovne, a defektolog ne bi mogao, naravno uz dodatna znanja iz pojedinih predmeta.

nastavnici jednostavno nisu edukovani za rad sa svom decom, jer moraju da naprave poseban pristup, koji ne znaju da naprave. niti ih je neko to naučio niti se neko može osloniti na njihove veštine koje su stekli ko zna gde

i da se razumemo još jednu stvar, ja se ovde uopšte ne zalažem za defektologe kao neku klasu koja mora da ima posao u školi. znam mnoge od njih koji po moralnim osobinama ne zaslužuju da rade sa bilo kim, a ne sa decom

Dobro, onda te opet pitam koja je to skola zatvorena zbog inkluzije?


upravo tako - te škole se gase zbog inkluzije, to je u procesu a jedini razlog zbog kojeg nisu i konačno ugašene je van ove teme - država neće da otpušta da bi očuvala socijalni mir itd.
baroniknez baroniknez 00:02 06.04.2011

Re: ...

Pa znate kako, to nije inkluzivno obrazovanje, i to nije dobro ni za dete, ni za tog roditelja, ni za nastavni proces. Ali to što svako tumači inkluziju na svoj način, radi šta hoće i kako hoće nije argument da ona nije dobra.


to je argument da nije dobra, jer niko ne bi opterećivao roditelje da nema potrebe za tim. jednostavno problem sa inkluzijom je što se dogmatski sprovodi preuzeta ko zna odakle, bez toga da se promišlja o tom procesu, to je glavni problem na koji ja ovde ukazujem


I šta ja iz ovoga treba da zaključim? Misliš da je ovo dobar pristup?


nijedan zaključak ne namećem, samo odslikavam šta se dogadja



Nisam ni rekla da se rešava pravilnikom već njegovom primenom.


pa tu je problem, što ne može da se primeni sve, hartija trpi sve, ali ne i život
maca22 maca22 07:33 06.04.2011

Re: ...

Sta bi sa skolom koja je protestovala jer su hteli da im u razred ubace 13-godisnjeg nasilnika?
Jukie Jukie 12:11 06.04.2011

Re: pedagogusi

baroniknez
Pa cekaj po ovome ispada da svaki defektolog moze da predaje u osnovnoj skoli?!... Dobar pedagog ume da radi sa svom decom. Los ne ume ni sa jednim detetom.ne znam ni za jedan razlog zbog kojeg bi pedagog mogao da predaje u prvom razredu osnovne, a defektolog ne bi mogao, naravno uz dodatna znanja iz pojedinih predmeta.nastavnici jednostavno nisu edukovani za rad sa svom decom,
.

Ovde je nejasno da li se pod pojmom "pedagog" misli na:
- školskog pedagoga
- bilo koju osobu koja je završila smer pedagogija na Filološkom fakultetu
- nastavnika (npr. da se ja prevarim pa sutra opet odem da predajem deci biologiju)

U okviru škole se tačno zna da termin "pedagog" označava školskog pedagoga. To je osoba koja ima određeno radno mesto, određen opis posla i određenu politiku koju sprovodi. Ja lično nemam pozitivnih iskustava u saradnji sa školskim pedagozima.
maca22 maca22 18:14 06.04.2011

Re: pedagogusi

Jukie
Ja lično nemam pozitivnih iskustava u saradnji sa školskim pedagozima.

Zelimo slikovite detalje!
arianna arianna 19:06 06.04.2011

Re: pedagogusi

Ja lično nemam pozitivnih iskustava u saradnji sa školskim pedagozima.

nije valjda nekog terao da kleči na kukuruzu??

nego, ja lično nemam nikakvih pozitivnih iskustava u saradnji sa onima iz Ministarstva; uporno pišem mejlove, a oni me cooliraju, što li?

ajd da pokrenemo apel nadležnima iz Ministarstva prosvete da se oglasi povodom pitanja sa ovog bloga vezano za inkluziju i finansiranje personalnih i pedagoškoh asistenata

... ja baš volim po ceo dan nešto da pitam
fantomatsicna fantomatsicna 05:18 04.04.2011

Bravo

za Danielu o kojoj ti pišeš , bravo i za sve one anonimne i nikad primećene koji svoj posao u struci koju su izabrali rade sa ljubavlju i istrajnošću..skidam kapu i naklon
JJ Beba JJ Beba 19:20 04.04.2011

autizam na filmu


2. Igrani filmovi:


can cinema get it right?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:15 04.04.2011

the labels

It's eponymous subject was only diagnosed after the film was made, and somehow the very fact that the word autism isn't even mentioned once makes the piece all the more potent and universal. It stands as a reminder that people with the condition are first and foremost individuals – not just the labels applied to them.


baš. ja dobijem ospice od besa kada vidim kada ljudi, i ovde između ostalog, u dnevno-političkim prepucavanjima lejbeluju suparnike sa "autista". i to je nešto pogrdno, kao.

sada,
ne volim previše teoriju i teoretisanje, ja sam operativac, i volim kontakt sa ljudima. premda, kod Daniele bih se zakleo da je jedan od ljudi kod kojih je teorija spojena sa praksom na najharmoničniji mogući način. nešto kao kod Nataše s bloga ođe. :)
naravno, ne može se Holivud nikako približiti samoj suštini prebogatog odnosa sa osobom sa autizmom. Holivud kao Holivud, šminkeraja, iako osvetli tu i tamo po nešto. mislim onako, općenito korisno, ali nije svrha samo po sebi. meni lično je uvek bila inspiracija u radu kao ona poslednja karika dodira teorije sa životom i živim, konkretnim ljudskim bićima, ličnostima, to da kod ovih ljudi postoji, uz sve njihove frke i probleme, nešto potpuno neiskvareno i toplo, ljudskost, što po meni opovrgava u potpunosti teoriju, recimo, koju sam čuo od masona u nekim totalno drugim pričama, da je ljudsko biće po prirodi zlo. naprotiv, ovde se jasno vidi, u toj neiskvarnoj prirodi, koliko je ljudsko biće puno topline i dobrote, lepote ponekad koja se ne može svrstati ni u kakve roboautomatik teorijice. super nešto.

natasavb natasavb 22:38 04.04.2011

Re: the labels

baš. ja dobijem ospice od besa kada vidim kada ljudi, i ovde između ostalog, u dnevno-političkim prepucavanjima lejbeluju suparnike sa "autista". i to je nešto pogrdno, kao.

I ja. Eno juce, cini mi se, blogov kolac kod dalija napisa za DSS da "deluje besperspektivno, nazadno i autisticno". Svoj prvi tekst sam ovde i napisala zbog toga. Ne znam da li si citao.
Kako je u poslednje vreme ugalvnom na tapetu politika, opet svako malo naletim na tako nesto. Dodje mi da opet obajvim taj tekst iz potpalublja, samo ne znam da li vredi i da li ti sto citaju politicke uopste i obracaju paznju na nesto drugo.
Pogledaj samo koja je citanost tvog pretposlednjeg bloga, a koja ovog.


meni lično je uvek bila inspiracija u radu kao ona poslednja karika dodira teorije sa životom i živim, konkretnim ljudskim bićima, ličnostima, to da kod ovih ljudi postoji, uz sve njihove frke i probleme, nešto potpuno neiskvareno i toplo, ljudskost, što po meni opovrgava u potpunosti teoriju, recimo, koju sam čuo od masona u nekim totalno drugim pričama, da je ljudsko biće po prirodi zlo. naprotiv, ovde se jasno vidi, u toj neiskvarnoj prirodi, koliko je ljudsko biće puno topline i dobrote, lepote ponekad koja se ne može svrstati ni u kakve roboautomatik teorijice. super nešto.


Uh, ovaj deo me ostavio bez reci.
sesili sesili 11:31 05.04.2011

Duboko poštovanje

za sve ljude koji se angažuju da pomognu, naročito deci. Preneću nešto što sam čula, a ne mogu da potvrdim. Bila sam zimus kod moje dece i mojoj snahi je došla prijateljica. Ona povremeno čuva jednog dečaka obolelog od autizma, kada njegova mama mora da nešto obavi van kuće. Rekla je da su malog vodili kod homeopate - lekara, koji je odredio poseban način ishrane. Ne znam šta je odbacio, a na čemu se insistira, ali je kod deteta došlo do vidljivog poboljšanja. Nije izlečen, ali je bolje. Nisam sa ovim dovoljno upoznata, ali - vredi pokušati. Za svu decu
arianna arianna 16:46 05.04.2011

?

Interesuje me kako je regulisano i ko plaća prevoz i angažovanje stručnih saradnika (defektoloških usmerenja) iz specijalnih u redovne škole, naročito u situacijama kada je redovna škola sa potrebom za stručnim kadrom udaljena više desetina kilometara od najbliže specijalne škole?

roditelji dece sa posebnim potrebama? redovna škola-ugovorima o delu ili...?
arianna arianna 19:07 05.04.2011

Re: ?

poznat mi je slučaj defektologa, zaposlenog u spec. školi, koji nedeljno putuje više od stotinu kilometara o svom trošku, a sve to radi poštovanja potpisanih Protokola o saradnji redovne i specijalne škole. Po tom Protokolu najveću korist imaju direktori ustanova jer svako od njih štiti sebe, navodnim aktivnostima vezanim za inkuziju a kvalitet aktivnosti angažovanog defektologa je doveden u pitanje, s obzirom da za taj dodatni posao nije plaćen i da tu nametnutu aktivnost mora da radi u svom slobodnom vremenu,nakon završetka svog rada u spec.školi, u protivnom dobiće otkaz.

Zašto se ne reguliše način finansiranja defektologa u redovne škole, po obimu angažovanja ili se bar ne uvedu kao obavezni stručni saradnici?
maca22 maca22 20:27 05.04.2011

Re: ?

arianna
za taj dodatni posao nije plaćen i da tu nametnutu aktivnost mora da radi u svom slobodnom vremenu,nakon završetka svog rada u spec.školi, u protivnom dobiće otkaz.

Zašto se ne reguliše način finansiranja defektologa u redovne škole, po obimu angažovanja ili se bar ne uvedu kao obavezni stručni saradnici?

Ako je ovako, onda super. Vid'la zaba... hocemo inkluziju, ali ne i da omogucimo uslove da se ona realizuje.
arianna arianna 20:37 05.04.2011

Re: ?

Ako je ovako, onda super. Vid'la zaba... hocemo inkluziju, ali ne i da omogucimo uslove da se ona realizuje.


Nažalost jeste

Zamolila bih sve koji su iole zainteresovani za uspešnu implementaciju inkuzije, da pišu i apeluju kod nadležnih u Ministarstvu prosvete, kako bi se regulisalo redovno finasiranje i pozicionirala uloga defektologa u redovan školski sistem. Jako bitna stvar i svima je u interesu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana