Politika| Porodica| Zdravlje| Život| Životni stil

Ne mogu da oćutim!

mlekac RSS / 06.06.2011. u 07:10

S jedne strane – obećala sam sebi da „neću da se paćam u politiku“, dovoljno mi se ona (nezvana) mešala u život tokom poslednjih decenija, a „sadašnji trenutak“ i da ne pominjemo.

S druge strane, ne mogu da oćutim.

Jer sam majka, jer sam žeMsko, jer, iskustveno, znam da za ove naše prostore (nažalost), još uvek važi ono: Videla žaba da se konj potkiva...

Ne znate o čemu pričam?

O izboru koji, zapravo, i ne postoji. Bar u mojoj glavi. Pro choice ili Pro life?

Jutros sam, užasnuta, ugledala naslov u nekoliko zagrebačkih novina: „Krčki biskup Župan dobio veliki pljesak: Trebalo bi konačno revidirati zakon koji dopušta prekid trudnoće“

Gledam, i očima ne verujem!

Mislim, od župnika ništa bolje nisam ni očekivala (na kraju krajeva, njemu je to, je li, u opisu posla).

Ne mogu da verujem da neko u ovom veku i na ovim prostorima ZAISTA najozbiljnije uopšte može da posveti pet minuta ozbiljnog razmatranja sulude ideje ukidanja prekida trudnoće!

Odmah da se razumemo – ne zastupam stanovište da je prekid trudnoće mera kontracepcije. Znam, znam, kod nas je, nažalost, čest slučaj da se doživljava baš tako.

Poznati su mi i svi rizici koje nosi.

Da, odgledala sam deo onih n2 video snimaka koji kruže netom a koje tako pomno preporučuju oni koji su protiv prekida.

I opet, posle svega, ostajem čvrsto pri svom stavu.

Ne postoji alternativa pravu na izbor. Jer, pravo na izbor ne znači, kako često hoće da impliciraju, da se trudnoća MORA prekinuti. Pravo na izbor znači da žena bira hoće li ili ne trudnoću da zadrži.

A to mora biti NJEN izbor.

Ne njenog partnera. Ni crkve. Ni doktora.

Samo njen, lični.

Jer ona je ta koja će devet meseci nositi, ona je ta koja će se porađati i ona je ta koja će to dete gajiti.

Zato samo ONA može da bira.

 

Stoga, pre nego što neki od naših popova poput one, gore pomenute, žabe digne nogu – hoću odmah da poručim:
NO PASARAN!!!! 



Komentari (209)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

spadalo92 spadalo92 07:17 06.06.2011

Podrška

Podrška u startu!
dali76 dali76 07:39 06.06.2011

Re: Podrška

evandjlisticko hriscanske organizacije su veoma glasne unutar same Republikanske stranke protiv abortusa.
tkzv pro life grupe su veoma aktivne.
Toliko aktivne da je jedan njihov borac protiv abortusa ubio doktora koji je radio abortuse.
Ti kad bi samo par minuta posvetila fox news pala bi u nesvest da vidis kakvih razmisljanja ima.
Iako sam na tvojoj strani razmisljanja drzim da svako ima pravo imati svoj stav pa i oni koji se ne slazu sa nama dvoma.
nesto sam u zadnje vreme protiv politicke korektnosti koja ne dopusta ddrugacije stavove koliko god se neslagao sa njima.

rasprava je uvek dobra stvar na sve teme.
veliki pozdrav:))
nema kise skuvacemo se ovde,ima li princes krofni?
mlekac mlekac 07:48 06.06.2011

Re: Podrška

spadalo92
Podrška u startu!

Hvala!
mlekac mlekac 07:50 06.06.2011

Re: Podrška

dali76
evandjlisticko hriscanske organizacije su veoma glasne unutar same Republikanske stranke protiv abortusa.
tkzv pro life grupe su veoma aktivne.
Toliko aktivne da je jedan njihov borac protiv abortusa ubio doktora koji je radio abortuse.
Ti kad bi samo par minuta posvetila fox news pala bi u nesvest da vidis kakvih razmisljanja ima.
Iako sam na tvojoj strani razmisljanja drzim da svako ima pravo imati svoj stav pa i oni koji se ne slazu sa nama dvoma.
nesto sam u zadnje vreme protiv politicke korektnosti koja ne dopusta ddrugacije stavove koliko god se neslagao sa njima.

rasprava je uvek dobra stvar na sve teme.
veliki pozdrav:))
nema kise skuvacemo se ovde,ima li princes krofni?


Cuj, gledala - zivel u zemlji u kojoj je to zabranjeno!
Sto me je samo ucvrstilo u stavu da izbor NEMA alternativu.

Nego, to, tamo, nije bilo na mom pragu. Ovo sad jeste. Zato mi i smeta.

A za princes krofne - javi tacno kad, da budu sveze!
milisav68 milisav68 07:52 06.06.2011

Re: Podrška

spadalo92
Podrška u startu!



Ne postoji alternativa pravu na izbor.

Još je veći problem je što bi se alternativa pojavila u najgorem (ilegalnom) obliku.

Bez obzira što se ovaj film vodi kao laki, mislim da je ta tema odlično obradjena.

natasavb natasavb 07:56 06.06.2011

Re: Podrška

Toliko aktivne da je jedan njihov borac protiv abortusa ubio doktora koji je radio abortuse.



Tanka je ta linija koja dovodi do obrta i od ubojica pravi heroje, a od zena koje su se odlucile za abortus bezosecajne ubice.
Vrati se samo koju deceniju u nazad i seti se ratova koji su se devedesetih vodili na ovim prostorima. Isti ti svestenici, koji sada pricaju o svetosti zivota, su blagosiljali topove i one sto pucaju iz njih, i nisu bas nikakvih problema imali sa onima koji su nekom starcu pucali u glavu ili silovali neku zenu.
Kad kazem svestenici mislim i na popove i hodze, koji ce ocas posla da se sloze po pitanju abortusa i proglase ga za ubistvo, a zene koje ga urade za zle i objesne.

mlekac mlekac 09:49 06.06.2011

Re: Podrška

natasavb
Toliko aktivne da je jedan njihov borac protiv abortusa ubio doktora koji je radio abortuse.



Tanka je ta linija koja dovodi do obrta i od ubojica pravi heroje, a od zena koje su se odlucile za abortus bezosecajne ubice.
Vrati se samo koju deceniju u nazad i seti se ratova koji su se devedesetih vodili na ovim prostorima. Isti ti svestenici, koji sada pricaju o svetosti zivota, su blagosiljali topove i one sto pucaju iz njih, i nisu bas nikakvih problema imali sa onima koji su nekom starcu pucali u glavu ili silovali neku zenu.
Kad kazem svestenici mislim i na popove i hodze, koji ce ocas posla da se sloze po pitanju abortusa i proglase ga za ubistvo, a zene koje ga urade za zle i objesne.



Pogledaj dole onaj clanak koji je Srdjan pomenuo - sve ce ti biti jasno.

Iskreno, kad bi ti popovi, zupnici i hodze mogli makar jednom da budu trudni i da se poradjaju, nesto mi se cini da bi iz korena promenili pricu.

Ovako, kao sto rekoh "Videla zaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu".

Pozz

mlekac mlekac 10:53 06.06.2011

Re: Podrška

milisav68
spadalo92
Podrška u startu!



Ne postoji alternativa pravu na izbor.

Još je veći problem je što bi se alternativa pojavila u najgorem (ilegalnom) obliku.

Bez obzira što se ovaj film vodi kao laki, mislim da je ta tema odlično obradjena.


Joj, Milisave, izvini sto te prevideh!

Sto se filma tice - potpuno se slazem. Trebalo bi da bude OBAVEZAN za klince odredjenog uzrasta. Nema veze sto su "lake note", tako lakse progutaju pricu, pa ponesto i nauce.
natasavb natasavb 11:27 06.06.2011

Re: Podrška

Pogledaj dole onaj clanak koji je Srdjan pomenuo - sve ce ti biti jasno.

Ma meni je sve jasno i bez clanka, ali ima mnogo onih kojima nije, i koji za uzasne stvari traze opravdanje u tradiciji, religiji i nekim visim ciljevima.

Clanak je jeziv i na zalost ima toga i kod nas, ne samo u Jemenu.
Takve stvari bi rigotrozno trebale da se kaznjavaju (ne znam kakve kazne nase zakonodavstvo predvidja u takvim slucajevima ), tu nema govora, ali i da se mnogo vise povede racuna o obrazovanju mladih. Da se nauce kako da se suprotsave takvim stvarima i da imaju pravo na izbor.






mlekac mlekac 22:35 06.06.2011

Re: Podrška

natasavb
Pogledaj dole onaj clanak koji je Srdjan pomenuo - sve ce ti biti jasno.

Ma meni je sve jasno i bez clanka, ali ima mnogo onih kojima nije, i koji za uzasne stvari traze opravdanje u tradiciji, religiji i nekim visim ciljevima.

Clanak je jeziv i na zalost ima toga i kod nas, ne samo u Jemenu.
Takve stvari bi rigotrozno trebale da se kaznjavaju (ne znam kakve kazne nase zakonodavstvo predvidja u takvim slucajevima ), tu nema govora, ali i da se mnogo vise povede racuna o obrazovanju mladih. Da se nauce kako da se suprotsave takvim stvarima i da imaju pravo na izbor.







Nale, moracu jedan blogic o jos jednom pravu na izbor - dobro si me podestila...
jedan.kub jedan.kub 22:43 09.06.2011

Re: Podrška

200
Hahahaha, kad bi popovi rađali drugačiju bi pesmu (tropar) pevali.
Zbog toga se ne potresam a njihove izjave.
Da li oni to prizivaju nelegalne, tajne abortuse?
Naravno podrška.


PS nisam pročitala komentare.
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:39 06.06.2011

Reci mi

jesi gledala zakon o porodici u nas na tu temu? Ima sakrivena zamka baš u delu koji se bavi rađanjem, ne znam jel namerno il` slučajno, ali cenim da se u zgodnom trenutku kroz tu petlju da proterati kamion.
mlekac mlekac 07:49 06.06.2011

Re: Reci mi

uros_vozdovac
jesi gledala zakon o porodici u nas na tu temu? Ima sakrivena zamka baš u delu koji se bavi rađanjem, ne znam jel namerno il` slučajno, ali cenim da se u zgodnom trenutku kroz tu petlju da proterati kamion.

Nisam u toku, ja samo nesto, kanda, predosetila nepogodu na pomolu...

Moze malo vise o tome?
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:51 06.06.2011

Re: Reci mi

Bežim u grad, dakle u nas su bračni partneri ravnopravni u odluci o rađanju.
mlekac mlekac 07:53 06.06.2011

Re: Reci mi

uros_vozdovac
Bežim u grad, dakle u nas su bračni partneri ravnopravni u odluci o rađanju.


U prevodu - ako mama nece da zadrzi trudnocu a tata resio da oce...

Zanimljivo.

bocvena bocvena 07:59 06.06.2011

Re: Reci mi

u nas su bračni partneri ravnopravni u odluci o rađanju.

Samo u Srbiji i muškarci mogu da rađaju?!

Pravo žene na abortus je jedan od najpametnijih zakona ikad donetih. Uopšte me ne čudi što uvek ima onih koji bi da ga ospore.

No. Neće moći. Kraj.
mlekac mlekac 09:51 06.06.2011

Re: Reci mi

bocvena
u nas su bračni partneri ravnopravni u odluci o rađanju.

Samo u Srbiji i muškarci mogu da rađaju?!

Pravo žene na abortus je jedan od najpametnijih zakona ikad donetih. Uopšte me ne čudi što uvek ima onih koji bi da ga ospore.

No. Neće moći. Kraj.


Ma mi smo zemlja cuda, Bocvena. Zar to nisi znala?

Kakav bre Svarcneger - kad se nasi skupstinari budu nasli u "blagoslovenom stanju", ono Riplijevo "verovali ili ne" ima samo da precrkne od muke!

JJ Beba JJ Beba 11:17 06.06.2011

Re: Reci mi

Pravo žene na abortus je jedan od najpametnijih zakona ikad donetih. Uopšte me ne čudi što uvek ima onih koji bi da ga ospore.

No. Neće moći. Kraj.



Stoga, pre nego što neki od naših popova poput one, gore pomenute, žabe digne nogu – hoću odmah da poručim:
NO PASARAN!!!!


dosetili se ve - na ulazu crkvu A. Nevskog u Dušanovoj ulici, stoji ogroman plakat protiv abortusa na kome je prikazana žena koja bukvalno baca dete sebi iza leđa.


A to mora biti NJEN izbor.


i tu grešiš oni ne milsle tako. Kažu: Абортус је - мушки грех
mlekac mlekac 11:23 06.06.2011

Re: Reci mi

JJ Beba
Pravo žene na abortus je jedan od najpametnijih zakona ikad donetih. Uopšte me ne čudi što uvek ima onih koji bi da ga ospore.

No. Neće moći. Kraj.



Stoga, pre nego što neki od naših popova poput one, gore pomenute, žabe digne nogu – hoću odmah da poručim:
NO PASARAN!!!!


dosetili se ve - na ulazu crkvu A. Nevskog u Dušanovoj ulici, stoji ogroman plakat protiv abortusa na kome je prikazana žena koja bukvalno baca dete sebi iza leđa.


A to mora biti NJEN izbor.


i tu grešiš oni ne milse tako. Kažu: Абортус је - мушки грех


Eto, skoro pa da se slozim s njima oko muskog greha,

Lepo si me nasmejala, hvala ti. Mada, iskreno, odustala sam od citanja negde na polovini. Mozda kasnije prikupim vise zivaca.

A plakat u A. Nevskog nisam videla - mozda zato sto nisam u skorije vreme tamo zalazila?

Mada, bolje im je sto nisam, verovatno ne bih odolela da ga ne pocepam na licinom mestu, a onda - eto belaja...
bocvena bocvena 12:07 06.06.2011

Re: Reci mi

Imam u biblioteci knjižicu sveštenika Ilije Šugajeva - Jednom za ceo život. Na nju veroučitelj upućuje đake kad dođu do teme braka, sexa, porodice i sl.

Sve vreme sam se svađala sa njom dok sam je čitala. Jbt, kako religije ne propuštaju da smandrljaju prava žena i upregnu ih u mušku viziju sveta. A sve pokriveno najnaivnijom demagogijom.

Bar su dosledni:)))
jedi-knight jedi-knight 07:53 06.06.2011

Motiv

Koji je motiv crkve da se zalaze za ukidanje abortusa?
Jel se oni to bore za pravo na zivot, tj na njihovo tumacenje da samo bog ima ekskluzivno pravo da daje i oduzima zivot?
Bolje bi bilo da prvo malo pociste u svojoj kuci, pa da pruze ljubav, utehu, lepu rec ljudima, mozda da posavetuju i tu se zavrsava njihova misija.
Zalagati se za donosenje ili ukidanje bilo kakvih zakona, pa i zakona o abortusu, otkriva ono ruzno lice crkve, da nisu samo bozije sluge, vec ozbiljna politicka organizacija kojoj je jedini cilj ostvariti sto vecu moc.

Potpuna podrska!
mlekac mlekac 22:43 06.06.2011

Re: Motiv

jedi-knight
Koji je motiv crkve da se zalaze za ukidanje abortusa?
Jel se oni to bore za pravo na zivot, tj na njihovo tumacenje da samo bog ima ekskluzivno pravo da daje i oduzima zivot?
Bolje bi bilo da prvo malo pociste u svojoj kuci, pa da pruze ljubav, utehu, lepu rec ljudima, mozda da posavetuju i tu se zavrsava njihova misija.
Zalagati se za donosenje ili ukidanje bilo kakvih zakona, pa i zakona o abortusu, otkriva ono ruzno lice crkve, da nisu samo bozije sluge, vec ozbiljna politicka organizacija kojoj je jedini cilj ostvariti sto vecu moc.

Potpuna podrska!


Mnogo teska pitanja... Nego, primeti li da se jos od jjutros pa do sada nije nasao niko da ti ospori stav?
jedi-knight jedi-knight 09:19 07.06.2011

Re: Motiv

Mnogo teska pitanja... Nego, primeti li da se jos od jjutros pa do sada nije nasao niko da ti ospori stav?


Izgleda da imamo konsenzus
JJ Beba JJ Beba 15:18 08.06.2011

Re: Motiv

otkriva ono ruzno lice crkve, da nisu samo bozije sluge, vec ozbiljna politicka organizacija kojoj je jedini cilj ostvariti sto vecu moc.

U konaku manastira Studenice nalazi se ikona na kojoj je oslikan lekar koji u ordinaciji mačetom raskomadava bebe, krv šiklja svugde unaokolo, a ispred ordinacije u redu čekaju žene sa mrežastim čarapama!!!!!

tolko o crkvi i njenoj predstavi o ženama
maca22 maca22 15:23 08.06.2011

Re: Motiv

kukusigameni kukusigameni 08:03 06.06.2011

kontracepcija

Odmah da se razumemo – ne zastupam stanovište da je prekid trudnoće mera kontracepcije.


To jeste druga strana medalje ali je druga strana medalje zabrane prekida trudnoce - ilegalni abortus.
Nesto nisam siguran da je hriscanski sklopiti brak sa stomakom do zuba. A i to se moze.
Zato, svakom pravo da odluci.
DorCHolka, alal vera ovoono!

srdjan.pajic srdjan.pajic 08:51 06.06.2011

Re: kontracepcija

Što se mene tiče, Žene su ZAKON! Što pre popovi to shvate, utoliko bolje po njih.

(ja sam ovu moju danas jurio pedes' km na bicikli, sve do Lyonsa i nazad da je stignem. To kad nabije tempo, oću dušu staračku da ispustim. Zato nosim radiostanicu, da molim za milost)

kukusigameni

DorCHolka, alal vera ovoono!


I mi, šabani iz prigra(c)kih naselja se pridružujemo, mis'im, jeeebote.



kukusigameni kukusigameni 08:56 06.06.2011

Re: kontracepcija

srdjan.pajic
ja sam ovu moju danas jurio pedes' km na bicikli, sve do Lyonsa i nazad da je stignem.

Jbt, koja predigra!
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:11 06.06.2011

Re: kontracepcija

kukusigameni
srdjan.pajic
ja sam ovu moju danas jurio pedes' km na bicikli, sve do Lyonsa i nazad da je stignem.

Jbt, koja predigra!


Pre će biti - kontracepcija .
mlekac mlekac 09:32 06.06.2011

Re: kontracepcija

srdjan.pajic
kukusigameni
srdjan.pajic
ja sam ovu moju danas jurio pedes' km na bicikli, sve do Lyonsa i nazad da je stignem.

Jbt, koja predigra!


Pre će biti - kontracepcija .

Momci, da ne bude da vas ignorisem -

Nije vazno odakle smo - vazno je da se razumemo
sesili sesili 08:04 06.06.2011

I od mene

Podrška u startu, trci i na cilju! Iznela si sve argumente. Tema jeste škakljiva, ali daj mi neku oko čega ćemo se svi složiti. Bila sam u zemlji gde je zabranjen prekid trudnoće, pa su "našim" ženama krišom radili "naši" doktori, u neke kasne sate. TO je bilo sramotno. A odluka o tome nikada nije laka. Važno je da je ispravna.
mlekac mlekac 09:38 06.06.2011

Re: I od mene

sesili
Podrška u startu, trci i na cilju! Iznela si sve argumente. Tema jeste škakljiva, ali daj mi neku oko čega ćemo se svi složiti. Bila sam u zemlji gde je zabranjen prekid trudnoće, pa su "našim" ženama krišom radili "naši" doktori, u neke kasne sate. TO je bilo sramotno. A odluka o tome nikada nije laka. Važno je da je ispravna.


Zamisli sad koja je situacija u Bw.

S jedne strane, ogromna zaraza HIV-om.

S druge strane zabrana abortusa.

Opcije?

Zena koja hoce da prekine trudnocu, moze da nadje nekog da radi "na crno", ili (sto je cesci slucaj) da otputuje u JAR, pa da tamo abortira, posto je kod njih to dozvoljeno.

Ne samo sto rizikuje zivot, nego, ako je uhvate u bilo kom od to dvoje, rizikuje i zatvor!

..

mrale54 mrale54 08:26 06.06.2011

malo razmisljanja

Da cititamo:

A to mora biti NJEN izbor !

Ne njenog partnera. Ni crkve. Ni doktora.

Samo njen , licni.

Jer ona je ta ..... koja ce to dete gajiti.

U svemu ostalom , pogotovu sa crkvom , se apsolutno slazem - bez pogovora !! Kod doktora , vec imam malu odstupnicu . U slucaju da je trudnoca obostrano zeljena a on predvidi moguce ( ozbiljne ) komlikacije - mislim da bi ga trebalo poslusati !
E , sad , sa ovim ostalim ... hmmm ?
Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku ??
Mozda gresim , ali ovo ostalo ( od citiranog ) mi deluje malo sovinisticki prema muskom rodu !! Sem ako trudnoca nije posledica nepromisljenosti posle pijane noci , ali mi se ucinilo da se ovaj tekst odnosi na bracne partnere !
Kao odgojitelj dvoje dece , a otac ( bioloski ) jednog , te me oboje zovu " tata " ne bih se slozio samo sa citiranim !!Izuzev - ponavljam , crkve !!
mlekac mlekac 08:39 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

mrale54
Da cititamo:

A to mora biti NJEN izbor !

Ne njenog partnera. Ni crkve. Ni doktora.

Samo njen , licni.

Jer ona je ta ..... koja ce to dete gajiti.

U svemu ostalom , pogotovu sa crkvom , se apsolutno slazem - bez pogovora !! Kod doktora , vec imam malu odstupnicu . U slucaju da je trudnoca obostrano zeljena a on predvidi moguce ( ozbiljne ) komlikacije - mislim da bi ga trebalo poslusati !
E , sad , sa ovim ostalim ... hmmm ?
Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku ??
Mozda gresim , ali ovo ostalo ( od citiranog ) mi deluje malo sovinisticki prema muskom rodu !! Sem ako trudnoca nije posledica nepromisljenosti posle pijane noci , ali mi se ucinilo da se ovaj tekst odnosi na bracne partnere !
Kao odgojitelj dvoje dece , a otac ( bioloski ) jednog , te me oboje zovu " tata " ne bih se slozio samo sa citiranim !!


Da, to JESTE pomalo sovinisticki, a sad cu te reci i zasto.

Zbog zivotnog iskustva.

Zbog, nazalost, ceste neodgovornosti muskog roda, bar kad je trudnoca u pitanju. (Cast izuzecima)

Zato sto se ovde, opet nazalost, i dalje smtara da je kondom nepristojna rec a kontracepcija ISKLJUCIVO zenina odgovornost.

Zato sto se pojavila jedna grupa "doktora" koji se zalazu za "Pro life", a isto tako i zato sto postoje oni doktori koji smatraju da je NJIHOVA uvek zadnja - il' kako on kaze, il' nikako.

Doktorovo jeste da upozori na potencijalne rizike, ali, zena MORA imati pravo da izabere hoce li da rodi dete koje, recimo, ima Daunov sindrom.

Vecina, mozda, nece.

Neke, opet, zele to dete da rode i spremne su da ga gaje.

KO ima pravo da umesto njih odlucuje STA ce da urade?

KO ima pravo da zrtvama incesta, silovanja, nasilja bilo koje vrste kaze kako nezeljenu i neplaniranu trudnocu MORAJU da zadrze?

Da li momak, koji posle pocetka odnosa, dok su u pozi "s ledja" krisom skine kondom, jer mu, eto, smanjuje uzivanje, pa napravi bebu ima IKAKVO pravo da se posle toga pita da li tu bebu zadrzati?

NE!

A sto se bracnih parova tice - nemoj se zavaravati, nije tekst samo o njima. Taman posla.
mrale54 mrale54 09:26 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

E , sad je vec mnooogo jasnije !!!!
Ajmo sad po redu :
Neodgovornost muskog roda - to , stvarno , necu razumeti dok sam ziv !!!
Pa , kad mi je supruga bila trudna sa cerkom ( 82 god. ) i kad je u 5 -om mesecu bila " otvorena jedan prst " , na pitanje doktora , da ukoliko dodje do komplikacija , sta ciniti , bez razmisljanja sam odgovorio - spasavaj mi zenu - za decu cemo lako !! Za mene - cista logika !!
Kondom nepristojna rec ??? Pa , Boze , gde mi zivimo ??!! Ja mislio da su se muskarci kolk'o - tolk'o obrazovali po tom pitanju ! Nesam znao ! Izgleda da se jos aktivno druzim sa Kostunicom - neobavesten sam !!!!
Sto se tice DAUNOVOG sindroma - teska odluka !!! Mada , hmmm , u svakom slucaju podrska zeni !! Ali i POMOC u odgajanju !!
E , sad , za " momka s' ledja " po meni je to NAJGNUSNIJI oblik silovanja !!!!! Za mene je to PIZDA ( Rade Serbedzija - VARIOLA VERA ) ni primaci muskarcu !!!! Da se to mojoj cerci dogodi - JA na dozivotnoj zbog ubistva !!!Bez trunke razmisljanja !!!
Suma - sumarum - podrzavam , ako je u ovom kontekstu k'o sto mi objasni !!!
mlekac mlekac 09:31 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

mrale54
E , sad je vec mnooogo jasnije !!!!
Ajmo sad po redu :
Neodgovornost muskog roda - to , stvarno , necu razumeti dok sam ziv !!!
Pa , kad mi je supruga bila trudna sa cerkom ( 82 god. ) i kad je u 5 -om mesecu bila " otvorena jedan prst " , na pitanje doktora , da ukoliko dodje do komplikacija , sta ciniti , bez razmisljanja sam odgovorio - spasavaj mi zenu - za decu cemo lako !! Za mene - cista logika !!
Kondom nepristojna rec ??? Pa , Boze , gde mi zivimo ??!! Ja mislio da su se muskarci kolk'o - tolk'o obrazovali po tom pitanju ! Nesam znao ! Izgleda da se jos aktivno druzim sa Kostunicom - neobavesten sam !!!!
Sto se tice DAUNOVOG sindroma - teska odluka !!! Mada , hmmm , u svakom slucaju podrska zeni !! Ali i POMOC u odgajanju !!
E , sad , za " momka s' ledja " po meni je to NAJGNUSNIJI oblik silovanja !!!!! Za mene je to PIZDA ( Rade Serbedzija - VARIOLA VERA ) ni primaci muskarcu !!!! Da se to mojoj cerci dogodi - JA na dozivotnoj zbog ubistva !!!Bez trunke razmisljanja !!!
Suma - sumarum - podrzavam , ako je u ovom kontekstu k'o sto mi objasni !!!


Kao sto rekoh - CAST izuzecima!

Salu na stranu, ovo poslednje sam, na svoj uzas, nacula kad je jedan mladic savetovao drugom. Da me Zmu ne zaustavi, obojici bih im pocupala usi - za primer! Ovako su samo dobili usemno "ribanje". I nije im bilo prijatno. Aj', bar nesto...
mrale54 mrale54 10:07 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

Nek zahvale Bogu da ne nacuh ja !!! Bilo bi tu preko pi... a i usrane motke !!!
U 58 -oj - izuzetak ??!! Pa sta sad da kazem mojim penzosima u kafanici ???
Ce me zezaju !! Al' , ako , ionako nista drugo i ne radimo !!
zilikaka zilikaka 10:21 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku

Čekaj, da li mislimo na isto? Na onaj trenutak, kad... da prostiš.
Istina da medecina kaže da se začeće zapravo dešava nešto kasnije, al o tom kasnije nema više odlučivanja. Dakle, ja shvatam da ti misliš da, ako se žena odluči da se, ... ,da prostiš, sa nekim, to podrazumeva i da je donela da odluku začne dete sa njim.
...to je gore neg kad bih ja rekla da ako se muškarcu, da prostiš, digne za nekom, to podrazumeva i čvrstu volju da je oženi.
EDIT: Sad vidim nastavak tvoje diskusije, i shvatih da sam i ja reagovala na prvu loptu. Zato
buba_truba buba_truba 10:32 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

mrale54
Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku ??

Čekaj malo, jel' ti ovo ozbiljno?

mrale54 mrale54 13:01 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

" Jezik koske nema - ali koske lomi " Preporuka - citati malo pazljivije !
Procitaj , bar , komentar iznad tvog !! Ustedecemo mnogo nepotrebnog kucanja !!
Ako zelis bilo sta drugo da me pitas - kritikujes itd. slobodno izvoli !!!
mrale54 mrale54 13:15 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

zilikaka
Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku

Čekaj, da li mislimo na isto? Na onaj trenutak, kad... da prostiš.
Istina da medecina kaže da se začeće zapravo dešava nešto kasnije, al o tom kasnije nema više odlučivanja. Dakle, ja shvatam da ti misliš da, ako se žena odluči da se, ... ,da prostiš, sa nekim, to podrazumeva i da je donela da odluku začne dete sa njim.
...to je gore neg kad bih ja rekla da ako se muškarcu, da prostiš, digne za nekom, to podrazumeva i čvrstu volju da je oženi.
EDIT: Sad vidim nastavak tvoje diskusije, i shvatih da sam i ja reagovala na prvu loptu. Zato



Ok ! Mozda sam ja malo tezak po pitanju pisanja i citanja te i razumevanja ??
Ali kad sam napisao " trenutku zaceca " mislio sam na obostranu zelju da do zaceca i dodje !!!! U protivnom tu bi pisalo " sexa " , zar ne ?? Postoji , IPAK razlika !!!!!!
zilikaka zilikaka 13:40 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

mrale54

zilikaka
Zar u trenutku zaceca zena nije vec donela odluku Čekaj, da li mislimo na isto? Na onaj trenutak, kad... da prostiš.Istina da medecina kaže da se začeće zapravo dešava nešto kasnije, al o tom kasnije nema više odlučivanja. Dakle, ja shvatam da ti misliš da, ako se žena odluči da se, ... ,da prostiš, sa nekim, to podrazumeva i da je donela da odluku začne dete sa njim....to je gore neg kad bih ja rekla da ako se muškarcu, da prostiš, digne za nekom, to podrazumeva i čvrstu volju da je oženi.EDIT: Sad vidim nastavak tvoje diskusije, i shvatih da sam i ja reagovala na prvu loptu. ZatoOk ! Mozda sam ja malo tezak po pitanju pisanja i citanja te i razumevanja ??Ali kad sam napisao " trenutku zaceca " mislio sam na obostranu zelju da do zaceca i dodje !!!! U protivnom tu bi pisalo " sexa " , zar ne ?? Postoji , IPAK razlika !!!!!!

Pa pročitala te posle do kraja i dala ti cvetić. Evo još jedan da se ne svađamo:)
mrale54 mrale54 14:12 06.06.2011

Re: malo razmisljanja

Ono jezik koske nema .... nije bilo za tebe vec za buba_truba !! a ovo sto sam citirao - nisam se brecao i gicao , vec dav'o uputstvo za citanje mojih sumanutih komentara ! Lice na pisca !!
Znaci - obozavam da se zezam i salim i na svoj racun , ali kad je ozbiljna stvar u pitanju NIKAD ne pristupam povrsno !!
Iako se ne svadjamo , cvetak sadim u basticu ! Hvala !
jinks jinks 08:32 06.06.2011

...

Jer ona je ta koja će devet meseci nositi, ona je ta koja će se porađati i ona je ta koja će to dete gajiti.

Zato samo ONA može da bira.


Da li moze samo jedno potpitanje ... bez uplitanja u ispravnost ili neispravnost vaseg stava.

Da li citirani deo teksta znaci da je "necijih 9 meseci zivota" ( + ostalo sto ste napisali) jednako vredno kao i neciji citav zivot.
mlekac mlekac 08:40 06.06.2011

Re: ...

jinks
Jer ona je ta koja će devet meseci nositi, ona je ta koja će se porađati i ona je ta koja će to dete gajiti.

Zato samo ONA može da bira.


Da li moze samo jedno potpitanje ... bez uplitanja u ispravnost ili neispravnost vaseg stava.

Da li citirani deo teksta znaci da je "necijih 9 meseci zivota" ( + ostalo sto ste napisali) jednako vredno kao i neciji citav zivot.


jinks, mislis li ozbiljno da majcinstvo traje samo 9 meseci?

EDIT:
Salu na stranu - odluka o majcinstvu spada u ZIVOTNE odluke za bilo koju zenu. Bas zato mora biti njena. Jer su posledice za majku dozivotne.

Stoga o cijem "celom zivotu" mi ovde govorimo?
jinks jinks 08:56 06.06.2011

Re: ...

jinks, mislis li ozbiljno da majcinstvo traje samo 9 meseci?

Naravno, da ne mislim.

Pokusao sam da vam postavim pitanje na nacin na koji ste vi formulisali argument u citiranom delu teksta.

Ali evo i da prosirim pitanje, u smislu vaseg odgovora.

Da li sve sto podrazumevaju majcinstvo i ocinstvo, u svakom mogucem smislu, moze da se izjadnaci sa necijim citavim zivotom, odnosno sa time da li ce neko uopste ziveti ili nece.

Odnosno da li to sto ce neko biti otac ili majka (sa svim sto to podrazumeva) tome nekome daje za pravo da prekine neciji zivot.

Stoga o cijem "celom zivotu" mi ovde govorimo?

Mislim da je ovo ipak suvisno pitanje.
mlekac mlekac 09:10 06.06.2011

Re: ...

jinks
jinks, mislis li ozbiljno da majcinstvo traje samo 9 meseci?

Naravno, da ne mislim.

Pokusao sam da vam postavim pitanje na nacin na koji ste vi formulisali argument u citiranom delu teksta.

Ali evo i da prosirim pitanje, u smislu vaseg odgovora.

Da li sve sto podrazumevaju majcinstvo i ocinstvo, u svakom mogucem smislu, moze da se izjadnaci sa necijim citavim zivotom, odnosno sa time da li ce neko uopste ziveti ili nece.

Odnosno da li to sto ce neko biti otac ili majka (sa svim sto to podrazumeva) tome nekome daje za pravo da prekine neciji zivot.

Stoga o cijem "celom zivotu" mi ovde govorimo?

Mislim da je ovo ipak suvisno pitanje.


Ajde da mi ovde, u startu, rascistimo neke pojmove. Moze?

Pre svega, ja sam za PLANIRANJE porodice. Sto ce reci, kontracepcija, (ili kako to moj Zmu lepo kaze - KONDOM glavu cuva, subara je kvari), zatim dogovor OBA partnera (ukoliko je moguce), savetovanje sa lekarom, naravno (sto ne znaci da je APRIORI jedini koji donosi odluku), pa tek onda odluka o radjanju.

Ako ista od gore navedenih cinilaca fali - onda zena MORA da ima pravo da se odluci na prekid trudnoce.

A na tvoje pitanje ja mogu da odgovorim kontrapitanjem. Da li je neciji potencijalni zivot vredniji od unistavanja nekoliko postojecih?

Cisto igre radi - u ovom trenutku ja sam osoba koja je presla cetrdesetu i ima cetvoro dece. Mislis li da bi bilo ispravno i odgovorno da sad, kad sam u tim godinama i pri tom imam egzistencijalne probleme, odlucim da ipak radjam jos jedno?

A unapred znam da nit cu moci da mu obezbedim ono sto treba nit cu, verovatno, poziveti dovoljno dugo da to dete vaspitam i podrzim...

Odgovor je prost - bar za mene. Necu vise da radjam.

E, sad, ako bi se, (nemoguce je, al' igramo se, je l') dogodila neplanirana trudnoca, veruj mi, ni za trenutak se ne bih pitala ko je vazniji. Ovo cetvoro postojecih il' to jedno potencijalno.

Zao mi je, al' ovi postojeci imaju prednost.
jinks jinks 09:17 06.06.2011

Re: ...

Hvala na odgovoru. Prosto sam zeleo da cujem argument, nista drugo.
mlekac mlekac 09:45 06.06.2011

Re: ...

jinks
Hvala na odgovoru. Prosto sam zeleo da cujem argument, nista drugo.


Samo ti pitaj ako ti jos nesto nije jasno
jinks jinks 11:22 06.06.2011

Re: ...

Ne znam zasto, kada sam procitao

O izboru koji, zapravo, i ne postoji. Bar u mojoj glavi. Pro choice ili Pro life?

pala mi je na pamet sledeca slika

srdjan.pajic srdjan.pajic 09:09 06.06.2011

Venčanje

Ne znam da li čitaš Nacionalnu Geografiju, baš sam danas iščitao članak o (nelegalnom i prinudnom) venčavanju sasvim mladih devojčica, koje se redovno sprovodi u Jemenu, Indiji i još na par mesta, uglavnom po bliskom istoku i Aziji. Pazi, govorim o deci, od 5-8 godina, koje očevi silom teraju da se oblače na štiklice, providne haljinice, šminkaju provokativno, i izgledaju privlačno (gadi mi se sama ova reč). Mislim, Little Miss Sunshine je ništa prema ovome. Pa ih kao robove nose da uvid budućim muževima. Koji su mahom matori muškarci, došli tu radi trgovine.

Sa 12 godina imaju već po dvoje dece, pri tome puno njih ne preživi posledice takvog porodjaja, jer, pošto je ta praksa zvanično ilegalna, muževi im ne dozvoljavaju da idu kod lekara. Užas, život mi se smučio.

Nisam odavno video da je u NG potegnuta tako teška tema, a fotografije su - horor! Nisam mogao da se priberem.
mlekac mlekac 09:16 06.06.2011

Re: Venčanje

srdjan.pajic
Ne znam da li čitaš Nacionalnu Geografiju, baš sam danas iščitao članak o (nelegalnom i prinudnom) venčavanju sasvim mladih devojčica, koje se sasvim redovno sprovodi u Jemenu, Indiji i još na par mesta, uglavnom po bliskom istoku i Aziji. Pazi, govorim o deci, od 5-8 godina, koje očevi silom teraju da se oblače na štiklice, providne haljinice, šminkaju provokativno, i izgledaju privlačno (gadi mi se sama ova reč). Mislim, Little Miss Sunshine je ništa prema ovome. Pa ih kao robove nose da uvid budućim muževima. Koji su mahom matori muškarci, došli tu radi trgovine.

Sa 12 godina imaju već po dvoje dece, pri tome puno njih ne preživi posledice takvog porodjaja, jer, pošto je ta praksa zvanično ilegalna, muževi im ne dozvoljavaju da idu kod lekara. Užas, život mi se smučio.

Nisam odavno video da je u NG potegnuta tako teška tema, a fotografije su - horor! Nisam moga da se priberem.


Nasla linak!
Odoh da procitam, pa se vrcem da popricamo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:27 06.06.2011

Re: Venčanje

mlekac

Nasla linak!
Odoh da procitam, pa se vrcem da popricamo...


I ja se vrćem, al' sutra! Radni je dan.


mlekac mlekac 23:53 06.06.2011

Re: Venčanje

srdjan.pajic
mlekac

Nasla linak!
Odoh da procitam, pa se vrcem da popricamo...


I ja se vrćem, al' sutra! Radni je dan.




Ostadoh ti duzna pricicu:

Svojevremeno bila potpuno sokirana kad mi je poznanica iz Pakistana mrtva hladna objasnila kako se udala sa 12 godina! I da je prvog sina rodila sa 14! Uz to se pohvalila kako je ona sjajno prosla - muz je samo par godina stariji od nje i zaista je voli. I nije je terao vise da radja posle treceg sina! DOPUSTIO joj je da podveze jajnike.


Veruj mi, zaista sam bila u soku, a s druge strane, znala sam ih oboje vec neko vreme. To je, po svemu ostalom, par koji se nezno voli i medjusobno postuje. I KAKO ja sad toj zeni da kazem da je, po mojim merilima, ona zrtva zlostavljanja? ONA to tako ne shvata.

Sto ne znaci da cu se, generalno, ikada sloziti sa takvom praksom, daleko bilo, al' eto, ni vrag nije svima crn (sto rekla moja baba).
evabraun66 evabraun66 18:39 07.06.2011

Re: Venčanje


To što ne shvatamo nečiju kulturu ne znači da je ona izopačena. Ako je ta osoba srećna i zadovoljna zašto bi mi njoj objašnjavali kako to 'ne treba' ili 'nije u redu' samo zato što smo rasli u drugačijoj kulturi.
natasavb natasavb 22:46 07.06.2011

Re: Venčanje

evabraun66

To što ne shvatamo nečiju kulturu ne znači da je ona izopačena. Ako je ta osoba srećna i zadovoljna zašto bi mi njoj objašnjavali kako to 'ne treba' ili 'nije u redu' samo zato što smo rasli u drugačijoj kulturi.

Izvini, ali udaja deteta od 12 godina je nesto sto se ne sme dogadajati ni u jednoj kulturi u 21. veku i iza nje se zaklanajti.
Za takve stvari stvarno nemam razumevanja, kao ni za one iz clanka sto ga je linkovao Srdjan Pajic.
Punoletne osobe mogu da rade sta hoce, i tu mogu da razumem da ono sto je meni neprihvatljivo, nekom drugom nije, ali udaja dece je nasilje i nista drugo.
maca22 maca22 23:42 12.06.2011

Re: Venčanje

Želim svakom apologeti multikulturalizma da pere noge gostima, jer je to deo naše kulture.
fantomatsicna fantomatsicna 09:28 06.06.2011

Podrzavam

Posto nerodjeno dete nema drugi izbor, majka je ta koja treba sama da odluci.Licno sam protiv abortusa ...i ubijanja generalno..
mlekac mlekac 09:43 06.06.2011

Re: Podrzavam

fantomatsicna
Posto nerodjeno dete nema drugi izbor, majka je ta koja treba sama da odluci.Licno sam protiv abortusa ...i ubijanja generalno..


Majka moze da odluci i da zadrzi dete - to nikad nije bilo sporno. Ali, to mora biti njena odluka koju ce svi da postuju.

Ja jesam za radjanje (da nisam, ne bih, verovatno, ni imala dece kolko imam), ali ako je promisljeno i planirano.

Radjanje radi radjanja - pa cemo posle da vidimo sta cemo - nikako ne mogu da podrzavam.

Pogotovo ne na OVIM prostorima.

Nemoj se ljutiti - ali zivis u daleko uredjenijem sistemu gde je, cini mi se, mnogo lakse odluciti se za dete. Pre svega zbog ekonomije, pa nadalje...

Hvala sto si svratila
arwenna arwenna 10:59 06.06.2011

Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Zato samo ONA može da bira.


?

Možda nisam dovljno dobro pratila tekst, ali da bi se dete rodilo potrebno je dvoje. Za toliko svi znamo. Pod rađanjem ne mislim čin trudnoće i prođaja već ono sve što sledi pre toga. I šta sad....muž i žena vode ljubav, ona zatrudni i kaže: Od sad pa na dalje SAMO JA MOGU DA BIRAM!

Ne slažem se. Za dete je najbolje da raste u prodici uz oba roditelja, tako nekako je priroda to uredila. Izbor OBA bračna partnera je rođenje deteta tj. planiranje porodice.

Kad se trudnoća desi neplanirano, i ako oboje ne vide sebe zajedno u braku, u redu je da ona odluči šta će sa trudnoćom, ali opet mislim da o tome treba da razgovara sa partnerom.

Ovako...ako je sve SAMO NJEN IZBOR, onda ni jednog muškarca više ne treba da prozivamo što nije priznao dete, što ne plaća alimetaciju itd...
mlekac mlekac 11:27 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

arwenna
Zato samo ONA može da bira.


?

Možda nisam dovljno dobro pratila tekst, ali da bi se dete rodilo potrebno je dvoje. Za toliko svi znamo. Pod rađanjem ne mislim čin trudnoće i prođaja već ono sve što sledi pre toga. I šta sad....muž i žena vode ljubav, ona zatrudni i kaže: Od sad pa na dalje SAMO JA MOGU DA BIRAM!

Ne slažem se. Za dete je najbolje da raste u prodici uz oba roditelja, tako nekako je priroda to uredila. Izbor OBA bračna partnera je rođenje deteta tj. planiranje porodice.

Kad se trudnoća desi neplanirano, i ako oboje ne vide sebe zajedno u braku, u redu je da ona odluči šta će sa trudnoćom, ali opet mislim da o tome treba da razgovara sa partnerom.

Ovako...ako je sve SAMO NJEN IZBOR, onda ni jednog muškarca više ne treba da prozivamo što nije priznao dete, što ne plaća alimetaciju itd...


Nije tema oko toga CIJI je izbor, nego ima li zena pravo na izbor.

A sto se tvog pitanja tice - samo ukratko. Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor. (Bar tako tvrdi moj Zmu, a nemam razloga da mu ne verujem). Ako je izabrao da ga ne koristi, izabrao je i da trpi sve posledice koje takva odluka donosi.

Bilo da su posledice beba ili Venericna bolest.

Prema tome, nije tacno da ne mogu da biraju. Mogu. Jedino pitanje je da li ce?
arwenna arwenna 11:33 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM.


Izmišljeno je puno čudesnih stvarčica, ali je jedina 100% sigurna kontracepcija odgovor: Ne

Ima i ono sa aspirinom: uzme se tableta aspirina i čvrsto se drži između kolena
kukusigameni kukusigameni 11:33 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM.


Hej dorCHolka, jel to isto sto i kurton?
mlekac mlekac 11:35 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

kukusigameni
Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM.


Hej dorCHolka, jel to isto sto i kurton?


I guma, i prezervativ, i... Ma vabi ga kako oces, dok god ga koristis kad i kako treba!
mlekac mlekac 11:36 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

arwenna
Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM.


Izmišljeno je puno čudesnih stvarčica, ali je jedina 100% sigurna kontracepcija odgovor: Ne



Pod uslovom da druga strana prihvati taj odgovor.
kukusigameni kukusigameni 11:38 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Ma vabi ga kako oces, dok god ga koristis kad i kako treba!

Eh, ja sam rano poceo sa upotrebom istih. Tamo u nasem kraju smo jos kao klinci, kacili "nazovi ih kako hoces" na auspuhe i onda gledali izbezumljenje vozaca kad cuje BANG! A i scena naduvavanja na auspuhu je bila gotivna.
mlekac mlekac 11:40 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

kukusigameni
Ma vabi ga kako oces, dok god ga koristis kad i kako treba!

Eh, ja sam rano poceo sa upotrebom istih. Tamo u nasem kraju smo jos kao klinci, kacili "nazovi ih kako hoces" na auspuhe i onda gledali izbezumljenje vozaca kad cuje BANG! A i scena naduvavanja na auspuhu je bila gotivna.



A zaboravio si kad smo ih u skoli punili vodom pa pustali sa prozora II sprata u dvoriste?

kukusigameni kukusigameni 11:49 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

A zaboravio si kad smo ih u skoli punili vodom pa pustali sa prozora II sprata u dvoriste?

Ja to i dalje radim.

spadalo92 spadalo92 12:25 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

A zaboravio si kad smo ih u skoli punili vodom pa pustali sa prozora II sprata u dvoriste?


Jel' polovne?

Atomski mrav Atomski mrav 14:19 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor.


Nisu muškarci jedini koji ne vole sex uz upotrebu kondoma... tako da nije to samo muškarčev izbor.
mlekac mlekac 17:33 06.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Atomski mrav
Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor.


Nisu muškarci jedini koji ne vole sex uz upotrebu kondoma... tako da nije to samo muškarčev izbor.



Atomac, jel' ti to ozbiljno?
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:38 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

kukusigameni
A zaboravio si kad smo ih u skoli punili vodom pa pustali sa prozora II sprata u dvoriste?

Ja to i dalje radim.



Pa da te upoznam sa mojim komšom sa petog sprata koji frlja kurtone na drvo ispred, da razmenite iskustva i najnoviju metodologiju.

EDIT: Samocenzura, mnogo odvratno!
arwenna arwenna 15:53 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

mlekac
arwenna
Zato samo ONA može da bira.




Nije tema oko toga CIJI je izbor, nego ima li zena pravo na izbor.




Rečenicu: "Zato samo ONA može da bira." sam kopirala iz tvog posta, dakle potencira se na tome da samo ona treba/može da bira. Nisam shvatila da u toj rečenici postoji pitanje da li žena treba da ima prava na izbor, jer verujem da se tu većina nas slaže (ako ne i svi).

Meni smeta što provejava mišljenje kako je to isključivo ženska odluka, a mišljenje partnera je perifeno, a ne bi trebalo tako da bude. Već sam napisala da pod rođenjem deteta ne smatram samo trudnoću i porođaj, već sve ono što sledi posle toga: nega deteta, pelene, presvlačenje, kupanje, igra sa detetom, prvi koraci, odrastanje... u čemu aktivno učestvuju oboje.

Ne edukaciji o kontraceptivnim sredsvima svakako treba raditi.

Pisala sam na nekom drugom postu o ciganki ovaj romkinji koja je došla na 13. abortus, i dr je pita iznervirano:

- Pa dobro ženo, je l znaš ti uopšte kad su tebi plodni dani?

A ona će:

- Znam, uvek u oktoMbru

maca22 maca22 16:50 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

arwenna
Meni smeta što provejava mišljenje kako je to isključivo ženska odluka, a mišljenje partnera je perifeno, a ne bi trebalo tako da bude.

Ne provejava. To je žensko, teškom mukom, izboreno pravo.
I tako i treba da bude.
evabraun66 evabraun66 18:44 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!


Znači muškarac se pita da li će da koristi kontracepciju a žena da li će da radja? :) Smatram da oboje donose odluku za obe stvari.

PS. apsolutno se slažem da abortus treba da bude izbor. Dakle, nikako da zakonom treba da bude zabranjen. Samo smatram da je odluka na oboma.
zoja444 zoja444 18:53 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor.


ja sam od onih koje misle da to treba da bude i zenin izbor.
zato, zene, nigde bez kondoma!
kao sto muskarce ne treba da bude blam da kupuju tampone i uloske za svoje partnerke, tako ni zene ne treba da bude blam da kupuju kondome.
samo nek se ruse glupavi stereotipi.
arwenna arwenna 20:32 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

maca22
arwenna
Meni smeta što provejava mišljenje kako je to isključivo ženska odluka, a mišljenje partnera je perifeno, a ne bi trebalo tako da bude.

Ne provejava. To je žensko, teškom mukom, izboreno pravo.
I tako i treba da bude.


Čekaj, o kom vremenskom periodu mi ovde diskutujemo?

Ja se ne sećam da je u prethodnih nekoliko decenija (toliko me pamćenje služi) bila potrebna saglasnost muškarca da bi žena abortirala. To je njeno pravo, i ok.

Ja pišem o planiranju porodice, što po prirodi stvari podrazumeva par. Razgovor o potomstvu je deo normalne komunikacije, ne vidim to kao

žensko, teškom mukom, izboreno pravo


da...

samo ONA može da bira
maca22 maca22 21:24 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

Arwenna,
ja sam shvatila da reaguješ na re;enicu "samo ONA može da bira". A ta rečenica se odnosi na pravo na odluku o abortusu. A ne odnosi se na sve ostalo o čemu ti pišeš.

A to o čemu ti pišeš - "razgovor", takođe nije sporno i koliko znam u našem zakonu o braku:
supružnici donose odluke sporazumno
.
maca22 maca22 21:26 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

evabraun66

PS. apsolutno se slažem da abortus treba da bude izbor. Dakle, nikako da zakonom treba da bude zabranjen. Samo smatram da je odluka na oboma.

Znači, smatraš da bi po zakonu to trebalo da bude samo njen izbor, a odluka je zajednika.
Zar to nije kontradiktorno?
maca22 maca22 21:50 07.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

mlekac
Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor. (Bar tako tvrdi moj Zmu, a nemam razloga da mu ne verujem). Ako je izabrao da ga ne koristi, izabrao je i da trpi sve posledice koje takva odluka donosi

A tvoje zdravlje i život sa njim.
Samo se ti tu ne pitaš pošto nije tvoj izbor.
Ms Mleki? Deluje mi da je ovde nesporazum oko značenja reči "izbor".
mlekac mlekac 00:29 08.06.2011

Re: Ne mogu da oćutim! Ni ja!

maca22
mlekac
Odavno izmisljena jedna cudesna stvarcica koja se zove KONDOM. To je muskarcev izbor. (Bar tako tvrdi moj Zmu, a nemam razloga da mu ne verujem). Ako je izabrao da ga ne koristi, izabrao je i da trpi sve posledice koje takva odluka donosi

A tvoje zdravlje i život sa njim.
Samo se ti tu ne pitaš pošto nije tvoj izbor.
Ms Mleki? Deluje mi da je ovde nesporazum oko značenja reči "izbor".

Mis Mleki danas bila u guzvi oko roditeljskih i tako to - sta cete, najmladji potomak krece iduce godine u peti, a to je, je li, VEEELIIIKAA stvar.

Vidim da ste se slatko ispricali u medjuvremenu i da mnogima, kanda, dugujem odgovor?

Posto sam, izvinjavam se, na ivici i marici pospanosti i verovatnoce da zaspim na blogu, izvinjavam se jos jednom, ali sacekacete me do ujutro. Onda cu da vidim gde se nismo razumeli.

Dotle, svima
spadalo92 spadalo92 12:28 06.06.2011

He...

Razgovor u apoteci:

- Molim vas jedno pakovanje kondoma.
- Hoćete za ovde ili za poneti?
bandina bandina 12:38 06.06.2011

Re: He...

- Doktore, zenu mi nesto boli glava, onako, slepoocnice...vec nekoliko dana...
- Ja sam ginekolog, gospodine.
- Pa to, za zenu vas pitam.
bandina bandina 12:36 06.06.2011

.....

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:04 06.06.2011

No pasaran

Jos samo da pocnu sa onim da zene mogu na ulicu samo zabradjene.
mlekac mlekac 22:42 06.06.2011

Re: No pasaran

Jelena Pavlović
Jos samo da pocnu sa onim da zene mogu na ulicu samo zabradjene.


Jesi videla, ovo, Jelena? Sta mislis, koliko ce trebati da se kod nas nadje neko ko ce osnovati nesto slicno?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:34 07.06.2011

Re: No pasaran

mlekac
Jelena Pavlović
Jos samo da pocnu sa onim da zene mogu na ulicu samo zabradjene.


Jesi videla, ovo, Jelena? Sta mislis, koliko ce trebati da se kod nas nadje neko ko ce osnovati nesto slicno?


Procitala sam. Ukoliko se ne stane primitivizmu na rep, bice i kod nasiteresenata za formiranje kluba poslusnih
jedan.kub jedan.kub 23:27 09.06.2011

Re: No pasaran

mlekac
Jelena Pavlović
Jos samo da pocnu sa onim da zene mogu na ulicu samo zabradjene.


Jesi videla, ovo, Jelena? Sta mislis, koliko ce trebati da se kod nas nadje neko ko ce osnovati nesto slicno?

Takva poslučnost je stvar karaktera, ne može svaka da bude toliko poslušna.
Može se osnovati klub neposlušnih žena.
golubica.bg golubica.bg 13:51 06.06.2011

Pravo na odluku o radjanju...

je jedno od najvaznijih za koje su se zene izborile u XX veku. Pod tim podrazumevam i kontraceptivne metode i abortus kao last resort. I niko, ni crkva ni drzava ni neko treci ne sme to da im oduzme. Odluka je samo i iskljucivo na zeni.

A za one koji su pro-life, reci cu samo da su za svog zivota poubijali mnogo razvijenije life-forms, pa nesto ne vidim da ih grize savest
skener92 skener92 13:55 06.06.2011

zena je

svoga tela gospodar, u svakom smislu.
libkonz libkonz 14:08 06.06.2011

Abortus je ubistvo!

Jer ona je ta koja će devet meseci nositi, ona je ta koja će se porađati i ona je ta koja će to dete gajiti.

Zato samo ONA može da bira.

Po ovoj idiotskoj logici roditelj može da ubije svoje dete. Jer on/ona ga hrani, oblači, pazi kad je bolesno...
libkonz libkonz 14:10 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

ps. Mlekac, ništa lično, ali kako kaže tvoj naslov, ne mogu da oćutim.
golubica.bg golubica.bg 14:19 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

Hajde dok ne dodje Mlekac, da probam ja. Je l' ti stvarno ne vidis razliku izmedju deteta i embriona? I ja sam pro-life, nikad ne bih pocinila ubistvo, a opet podrzavam pravo na abortus.

Da rezimiramo, abortus NIJE ubistvo, jer se jos ne moze ni govoriti o zivotu, a kamoli o oduzimanju istog...
libkonz libkonz 14:26 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

Hajde dok ne dodje Mlekac, da probam ja.

hajde da probam i ja:
U principu, ne namećem svoje mišljenje oko abortusa drugima, ali mi nešto od jutros ne da mira i morao sam da napišem svoj stav.
Ako vi mislite da abortus nije ubistvo, vaša stvar. Ako ćete da zanemarite da od embriona nastaje život, a da se abortusom taj proces nasilno prekida, vaš izbor.

golubica.bg golubica.bg 14:36 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

Fair enough, ali izjednacavanje toga sa ubistvom deteta je u najmanju ruku degutantno. Ne znam da li to zaista mislis ili je u pitanju bilo namerno preterivanje, uglavnom poenta je bila da ukazem na to, a ne da namecem sopstveno misljenje.
libkonz libkonz 14:46 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

nisam rekao da namećeš. mene lično zanimaju prava samohranih majki koje odluče da rode. U ovoj dvoličnoj zemlji, one su žrtve omalovažavanja. Pisao sam o tome.
Inače, ne čitam i ne slušam ono što pišu/govore predstavnici katoličke crkve. Jednostavno me ni malo ne interesuje. Što se pravoslavne crkve tiče, bilo bi mi drago kada bi patrijarh više govorio o samohranim majkama.
izjednacavanje toga sa ubistvom deteta je u najmanju ruku degutantno.

Poznajem dosta žena koje su abortirale, niti im zameram, niti spominjem. Sa ubicama ne bih nikad seo za isto sto. Tako da ja ne izjednačavam. Gledam svoj život i protivnik sam abortusa.
natasavb natasavb 15:05 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

Ako vi mislite da abortus nije ubistvo, vaša stvar. Ako ćete da zanemarite da od embriona nastaje život, a da se abortusom taj proces nasilno prekida, vaš izbor.


Lib u tome jeste poenta, pravo na izbor.
Neka katolicki i ostali svestenici misle koliko hoce da je to ubistvo, neka to misle i oni koji im veruju, ali neka to svoje misljenje ne namecu drugima i ne oduzimaju im pravo na izbor.
libkonz libkonz 16:07 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

pravo na izbor.

onda mogu da imaju i pravo na izbor da ubiju?
ali neka to svoje misljenje ne namecu drugima

Kako ga nameću? Ako je stav crkve da je abortus ubistvo, a vernici su svojevoljno deo te crkve, pa onda neko u ime crkve iznese stav crkve, to je onda neko nametanja? Ma da, aj budite malo ozbiljni.

spadalo92 spadalo92 16:13 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

libkonz
pravo na izbor.

onda mogu da imaju i pravo na izbor da ubiju?
ali neka to svoje misljenje ne namecu drugima

Kako ga nameću? Ako je stav crkve da je abortus ubistvo, a vernici su svojevoljno deo te crkve, pa onda neko u ime crkve iznese stav crkve, to je onda neko nametanja? Ma da, aj budite malo ozbiljni.



Ma neka oni nameću svoje mišljenje koliko hoće. Niko im ne brani. Ali neka ne traže da se to unese u zakon. Ko hoće usvojiće njihovo mišljenje, ko neće, neće...
libkonz libkonz 16:17 06.06.2011

Re: Abortus je ubistvo!

Ma neka oni nameću svoje mišljenje koliko hoće. Niko im ne brani. Ali neka ne traže da se to unese u zakon. Ko hoće usvojiće njihovo mišljenje, ko neće, neće...

Ček, pa ja se sa ovim slažem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana