Život

SASVIM NEPRIMENLJIV PRIRUČNIK ZA BORBU SA VETRENJAČAMA

razmisljam RSS / 10.07.2011. u 23:10

                                                                     ili

                                         UZALUDNO I BESKORISNO PAMETOVANJE

 

               Da se odmah razumemo. Ne volim motivacione skupove, ježim se na , ,popravi se sam'' priručnike, kosa mi se diže na glavi od Dragih Saveta, odavno sam digla ruke od svakodnevnog čitanja horoskopa, ne pamtim kada sam poslednji put prevrnula šoljicu sa socom od kafe e da bi mi neko osmotrio sudbinu, nerviraju me kvaziiscelitelji duša koji znaju laka rešenja za teške probleme, iritiraju me muzike za relaksaciju sa dozivanjem kitova, muka mi je od nasmejanih prodavaca svih nadripsiholoških magli i izmaglica, ne padam na jeftinu propagandu majstora za redekoraciju tuđih života...

               Ali, prosto nisam mogla da odolim...


               - Nauči da kažeš ne. Zvuči surovo, ali spasava živu glavu i ima neverovatno korisnu primenu u onom što se uobičajeno naziva životom.
               - Usudi se da priznaš da nisi sveznalica i počni da postavljaš pitanja i zahtevaš odgovore.
               - Prihvati činjenicu da imaš pravo na sopstveni trenutak u svakom danu koji je pred tobom, izbori se za njega ( niko ti ga neće pokloniti, ne nadaj se odveć ) i uživaj u njemu što više možeš.
               - Shvati konačno da svet može da funkcioniše i kada se ti svojom sopstvenom voljom i željom malo udaljiš iz epicentra dešavanja.
               - Počni da sasvim slobodno pokazuješ sva svoja (ne)raspoloženja. Ko razume, shvatiće. A ko ne shvati, nije vredan truda.
               - Nemoj da grickaš zanoktice. To sa sobom povlači priličnu količinu naknadnih neprijatnosti. Zato se na vreme obuzdaj i neka ti pri ruci uvek bude pribor za nokte.
               - Slobodno kaži ono što misliš sve dok time nikoga ne povređuješ ili vređaš.
               - Ne budi zlopamtilo.
               - Nemoj trošiti svoju energiju na sve ljude koji se pojave u tvom vidokrugu. Budi izbirljiva, ali kada odabereš, uloži svu svoju snagu u uzajamnost.
               - Osmehuj se kad god možeš. Osmesi su zarazni i šire se neverovatnom brzinom. I okrepljuju.
               - Ako si u mogućnosti, popij pred spavanje čašicu dobrog domaćeg kupinovog vina. Provereno ne udara u glavu, a garantuje snove u boji.
               - Ne očekuj ni od koga ono što nije u stanju da ti pruži. Imaš dva izbora. Ili osobu prihvati u zatečenom stanju, ili produži dalje.
               - Suoči se sa tim da nemaš snage da promeniš svet. Zato možeš da menjaš sebe, što će neminovno izazvati lančanu reakciju u tvojoj okolini.
               - Ne nerviraj se ako ti se kora za tortu raspadne. Iskali bez zazora sav svoj bes na njoj, iseckaj je energično na komadiće, pomešaj sa filom, izruči u neku lepu činiju, dobro ohladi, lepo dekoriši i pravi se da je to najnoviji recept koji si upravo rešila da isprobaš. Naravno, budi mrvu tajanstvena i ne daj ga nikom. Neka to bude tvoj mali kapric uspešne domaćice.
               - Ne pati što nisi u stanju da pomogneš svima kojima bi pomoć dobro došla. Otvorenog srca pomaži kad možeš, koliko možeš i kome možeš, ali veoma, veoma pazi da ni jednim svojim gestom nikoga ne poniziš.
               - Slobodno pusti glas i zapevaj kada god osetiš potrebu za tim. Nema veze što možda falširaš. U prednosti si nad onima koji te svoje male manjkavosti nisu svesni, a to je već dobra startna pozicija za jedno malo uživanje.
               - Kad god si u prilici, obraduj one do kojih ti je stalo nekom sitnom pažnjom, tek onako, bez povoda, jer, tada je najslađe. Pri tome, nemoj da zaboraviš da s vremena na vreme udovoljiš i sopstvenim sitnim hirovima.
               - Osluškuj, slušaj, čuj...
               - Skontaj da mačkama ne trebaju gumene čizme ili kišobran kada zahtevaju da po najvećem pljusku izađu iz kuće. Jednostavno ih pusti napolje. Znaju one šta rade i sigurno se neće prehladiti.
               - Ne sudi o postupcima drugih ako nisi prošla slično iskustvo. Čovek ne može da zna kako će da reaguje u ekstrmnim situacijama. Zato prvo dobro razmisli i ne donosi ishitrene zaključke. Lako je biti sudija, teško je razumeti i prihvatiti.
               - Izbegavaj priče o politici, stanju u društvu, ekonomiji i sličnim temama. To sa sobom donosi zlu krv i stoga ti ne treba ni za kad. Ima mnogo bitnijih stvari oko kojih se da nervirati, ako ti je baš stalo do toga.
               - Prođi nekad ispod postavljenih merdevina, nemoj da ustukneš kada ti crna mačka pređe put - izazovi sudbinu.
               - Ali nemoj da zaboraviš da se uhvatiš za dugme kada vidiš odžačara - oni su danas toliko retka pojava, da prosto moraš da budeš srećna kad ih opaziš.
               - Smeš da imaš loš dan.
               - Smeš da budeš neraspoložena i bezvoljna.
               - Smeš da pokažeš nezadovoljstvo. To te ne čini slabijom.
               - Pokušaj da se osećaš dobro u sopstvenoj koži. Pa šta ako imaš višak kilograma, bora, nesigurnosti? Pa šta ako ti se negde između pijace, posla i kuće pocepala čarapa? Ti si i dalje ti, a to bi trebalo da se broji. ( Ko ne zna matematiku, precrtaj ga, i gotovo. )
               - Razgovaraj, razgovaraj, razgovaraj...
               - Dopusti sebi neku malu ludost, detinjariju, sitnu nepodobštinu. Namerno izađi na letnji pljusak bez kišobrana i pokisni do gole kože. Hodaj po nekom ivičnjaku kao po žici, raširenih ruku. Našali se sa prodavačicom u obližnjoj radnji, tek onako, kao uzgred.
               - Imaj uvek na umu da se čitav život zapravo sastoji od neprestanog niza sitnica i običnosti i da je samo na tebi da ih učiniš posebnim. Neprestano smišljaj načine.
               - ...
               - ...
               - ...
               - Ne pametuj bez potrebe i ne deli netražene savete.


 

Tagovi



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 23:11 10.07.2011

1.

....moje.

edit.Da se upišem, pa da čitam.
razmisljam razmisljam 23:39 10.07.2011

Re: 1.

milisav68
....moje.

edit.Da se upišem, pa da čitam.


За првог, сасвим предвидиво:



Него, да ја тебе одмах претплатим на јубиларне коментаре код мене да не мораш да се мучиш и вребаш из жбуња?

EDIT: Си прочитао?
milisav68 milisav68 23:52 10.07.2011

Re: 1.

razmisljam

Него, да ја тебе одмах претплатим на јубиларне коментаре код мене да не мораш да се мучиш и вребаш из жбуња?

Ma jok, ispalo slučajno, a rekcija je više bila na provokaciju onog namćora.

razmisljam razmisljam 00:35 11.07.2011

Re: 1.

milisav68
razmisljam

Него, да ја тебе одмах претплатим на јубиларне коментаре код мене да не мораш да се мучиш и вребаш из жбуња?

Ma jok, ispalo slučajno, a rekcija je više bila na provokaciju onog namćora.


Шта случајно? Ни случајно нема код тебе случајно.
Повлачим понуду за претплату и озбиљно размишљам да ли да те тужакам модерацији или да те сама банујем до заувек.

Хоћу рећи, када сам кренула да ти одговорим на овај твој коментар, ПОНОВО је нестало струје на пар минута. Не можеш ме убедити да ти ниси у то умешао своје прсте.




milisav68 milisav68 09:30 12.07.2011

Re: 1.

razmisljam

Шта случајно? Ни случајно нема код тебе случајно.
Повлачим понуду за претплату и озбиљно размишљам да ли да те тужакам модерацији или да те сама банујем до заувек.

Хоћу рећи, када сам кренула да ти одговорим на овај твој коментар, ПОНОВО је нестало струје на пар минута. Не можеш ме убедити да ти ниси у то умешао своје прсте.

U početku bi tama.
I neko reče:
-Neka bude svetlo!
I ja pritisnem prekidač.
I bi svetlo!
I šta sad ja, da mislim o sebi?
razmisljam razmisljam 13:05 12.07.2011

Re: 1.

milisav68

U početku bi tama.
I neko reče:
-Neka bude svetlo!
I ja pritisnem prekidač.
I bi svetlo!
I šta sad ja, da mislim o sebi?


Да си разводник у биоскопу?
mlekac mlekac 23:14 10.07.2011

Ma kad pre?

Samo sto sam stigla kuci, a ti vec izbacila novi blog!!!



Odoh sad da napravim kafu, pa da bistrim u miru...
razmisljam razmisljam 23:43 10.07.2011

Re: Ma kad pre?

mlekac
Samo sto sam stigla kuci, a ti vec izbacila novi blog!!!


Ма, пусти. Избацила неке госте из куће, па између пуне судопере и малих ноћних дивана изабрала ово друго.
А блог ем написан већ неко време, ем уредно најављен на претходном - и ето...

Odoh sad da napravim kafu, pa da bistrim u miru...


А ја одох код тебе да видим ш'а има.
mlekac mlekac 00:16 11.07.2011

Re: Ma kad pre?

razmisljam
mlekac
Samo sto sam stigla kuci, a ti vec izbacila novi blog!!!


Ма, пусти. Избацила неке госте из куће, па између пуне судопере и малих ноћних дивана изабрала ово друго.
А блог ем написан већ неко време, ем уредно најављен на претходном - и ето...

Odoh sad da napravim kafu, pa da bistrim u miru...


А ја одох код тебе да видим ш'а има.


Procitala!
A sad izvini, moram da jurim pribor za nokte... Eto, znala sam da ima nesto sto mi fali!!!!

BTW. preporukica, naravno!
razmisljam razmisljam 00:45 11.07.2011

Re: Ma kad pre?

mlekac

Procitala!
A sad izvini, moram da jurim pribor za nokte... Eto, znala sam da ima nesto sto mi fali!!!!


Еј, заборавих да кажем да је довољна и само грицкалица, али да је при руци.

BTW. preporukica, naravno!


У поверењу: можеш убудуће овакве ствари и да прескочиш у јавном саобраћају. Терају ме на .
Какогод, захваљујем.


loader loader 01:33 11.07.2011

Re: Ma kad pre?

Samo sto sam stigla kuci, a ti vec izbacila novi blog!!!


Po vrućini radi duplo brže

razmisljam razmisljam 01:48 11.07.2011

Re: Ma kad pre?

loader
Samo sto sam stigla kuci, a ti vec izbacila novi blog!!!

Po vrućini radi duplo brže


По врућини се претвара у неописивог намћора. Боље да не знате.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:22 10.07.2011

Paradox

Osmeh nadjačava ostalo!
razmisljam razmisljam 23:44 10.07.2011

Re: Paradox

srdjazlopogledja
Osmeh nadjačava ostalo!


Ако поверујемо у овај твој исказ, можда постане и истинит.
milisav68 milisav68 23:48 10.07.2011

Re: Paradox

Shvati konačno da svet može da funkcioniše i kada se ti svojom sopstvenom voljom i željom malo udaljiš iz epicentra dešavanja.

Ovo je jedan od najtežih smrtnih grehova, retko ko se usudjuje da ga prekrši.


razmisljam razmisljam 00:48 11.07.2011

Re: Paradox

milisav68
Shvati konačno da svet može da funkcioniše i kada se ti svojom sopstvenom voljom i željom malo udaljiš iz epicentra dešavanja.

Ovo je jedan od najtežih smrtnih grehova, retko ko se usudjuje da ga prekrši.


А ја покушавам и покушавам и покушавам...
Значи, обезбедила сам улазницу за пакао?
milisav68 milisav68 10:32 12.07.2011

Re: Paradox

razmisljam
milisav68
Shvati konačno da svet može da funkcioniše i kada se ti svojom sopstvenom voljom i željom malo udaljiš iz epicentra dešavanja.

Ovo je jedan od najtežih smrtnih grehova, retko ko se usudjuje da ga prekrši.


А ја покушавам и покушавам и покушавам...
Значи, обезбедила сам улазницу за пакао?


tigrette tigrette 00:43 11.07.2011

Draga Saveta...

ovaj... draga razmišljam,

može li ovako?



- Prođi nekad ispod postavljenih merdevina, nemoj da ustukneš kada ti crna mačka pređe put - izazovi sudbinu.


Kako reče čika Groucho Marx: "A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere."

Odoh sad da se zabavim jednom sitnom nepodopštinom
razmisljam razmisljam 00:57 11.07.2011

Re: Draga Saveta...

tigrette
ovaj... draga razmišljam,


Ту смо, птицо...овај, мачко!
Дакле ти си та која тражи савете од Драгих Савета.
Само напред - слушам сто посто спремна да те заспем паметним саветима.


može li ovako?
- Prođi nekad ispod postavljenih merdevina, nemoj da ustukneš kada ti crna mačka pređe put - izazovi sudbinu.


Kako reče čika Groucho Marx: "A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere."


Јашта него може. О-длична комбинација, такозвана два у један.
А чика Гручо је знао о чему говори. Мора да је извео закључак на основу сопственог искуства.

Odoh sad da se zabavim jednom sitnom nepodopštinom


Еј! Куд си кренула! Стој! Стаааанииии!
Зар ниси сконтала да сам се само местимично шалила?
tigrette tigrette 02:21 11.07.2011

Re: Draga Saveta...

razmisljam

Odoh sad da se zabavim jednom sitnom nepodopštinom

Еј! Куд си кренула! Стој! Стаааанииии!
Зар ниси сконтала да сам се само местимично шалила?

O-stadoh!
Otkad sam se dočepala onih "irskih godina", još više uživam u djetinjarijama i nepodopštinama, kojima sam, inače, oduvijek bila sklona. Ne treba mi dváput reći (pa bilo i местимично)

Oh, moram da priznam - treba da poradim na epicentru. Vučem "traumu" iz djetinjstva, poznatiju pod imenom - razmaženost.

E, sada bih zaista mogla da uronim u snove. Nadam se - blesave i šarene

Laku noć/zoru ti želim
razmisljam razmisljam 02:51 11.07.2011

Re: Draga Saveta...

tigrette

O-stadoh!
Otkad sam se dočepala onih "irskih godina", još više uživam u djetinjarijama i nepodopštinama, kojima sam, inače, oduvijek bila sklona. Ne treba mi dváput reći (pa bilo i местимично)


Тако и треба.Слушати, послушати...
То је лепо чути. Некако, спада у недовољно признате уметности и ретке дарове.
На жалост, већина то нешто детињасто утамничи негде сувише дубоко у себи када крене да имитира зрелост, па се најчешће деси да га више никада не пусти на светлост дана. Грео'та једна, па то ти је.
Зато навијам за тебе из све снаге.

Oh, moram da priznam - treba da poradim na epicentru. Vučem "traumu" iz djetinjstva, poznatiju pod imenom - razmaženost.


Грешка у разумевању. Мислила сам на то да нема потребе да будеш стално у епицентру догађања као контролор, саобраћајац који усмерава дешавања, неко ко мора да држи све конце у својим рукама, кормилар, капетан брода, генерал армије...
Просто, и када се мало одмакнеш, остатак породице ће се снаћи: неће остати гладни, радиће оно што би и иначе, неће се опасно поразбољевати, неће се обрушити плафон нити ће се десити нека друга битна катаклизма ( ако у то не урачунамо претрпану судоперу и брда прљавог веша ), живот ће тећи даље, а ти ћеш моћи барем мало да искулираш...
Тако некако.

А што се размажености тиче, ја - јок. Више волим да кажем да сам била презаштићена. Финије звучи, а и збуњује противнике.

E, sada bih zaista mogla da uronim u snove. Nadam se - blesave i šarene

Laku noć/zoru ti želim


Нека ти се наде испуне.
Лаку ноћ и добро ти јутро.
kick68 kick68 00:53 11.07.2011

razgovaraj, razgovaraj...

trudim se, trudim:)
Prihvati činjenicu da imaš pravo na sopstveni trenutak u svakom danu koji je pred tobom, izbori se za njega

To je meni cika doktor leeepo govorio, ali nije vredelo. Dok deca nisu malo poodrasla, nije bilo nista od tog posla.
Ne volim motivacione skupove, ježim se na , ,popravi se sam'' priručnike, kosa mi se diže na glavi od Dragih Saveta,

Znam zenu koja je postala "motivational speaker". Zena sa puno problema u zivotu, a relativno dobrog raspolozenja. I na kraju je nasla sebe u tom pozivu, mada nije mocna kao ovaj tip. Strasno je popularan, mada meni lici na robota:)
razmisljam razmisljam 01:31 11.07.2011

Re: razgovaraj, razgovaraj...

kick68
trudim se, trudim:)


Ако, ако...

,,Prihvati činjenicu da imaš pravo na sopstveni trenutak u svakom danu koji je pred tobom, izbori se za njega''

To je meni cika doktor leeepo govorio, ali nije vredelo. Dok deca nisu malo poodrasla, nije bilo nista od tog posla.


Ма, лако је рећи, а тешко се опходити према датим саветима. У томе и јесте ствар. Док ти негде у сопственој глави не кврцне, док ти не сине права лампица, или док једноставно не постанеш одвећ уморна од немања себе, џаба све паметне приче и све генијалне смернице.

,,Ne volim motivacione skupove, ježim se na , ,popravi se sam'' priručnike, kosa mi se diže na glavi od Dragih Saveta,''

Znam zenu koja je postala "motivational speaker". Zena sa puno problema u zivotu, a relativno dobrog raspolozenja. I na kraju je nasla sebe u tom pozivu, mada nije mocna kao ovaj tip. Strasno je popularan, mada meni lici na robota:)


Аааа, не'ш ме прећи да слушам мотивишућег чику ( Заборавих у уводу да кажем и да сам јако сумњичава спрам тих масовних сеанси. ). Јок. Довољно је што сам му осмотрила фотографију. Није мој тип. Нека, хвала.

Апропо те жене коју помињеш, једно питањце. Је ли, мотивишући друге, решила своје проблеме? Ако није, не верујем да је више од продавца магле. Мада, за све се нађу купци...
kick68 kick68 02:24 11.07.2011

Re: razgovaraj, razgovaraj...

Је ли, мотивишући друге, решила своје проблеме?

Ne znam. Ja kad sam je upoznala upravo se bila razvela od muza, koji joj je pravio probleme, a sa kojim je provela ukupno 22 godine zivota (tada joj je bilo 40). Nije imala stalni posao. Stariji sin, tada tinejdzer, nije hteo da ide u skolu, a majka joj se bila tesko razbolela. Ja bih se iskidala na smrt. Ne znam u cemu je njena "tajna". Sve to nju jednostavno nije dotuklo, naprotiv. Kada je pricala o svojim problemima videlo se da je bila zabrinuta, ali nimalo ocajna, puna snage za nastupajuci dan...ne znam kako da objasnim...cudo jedno.
Sada mi redovno salje newsletters njene "motivacione" firme, koju ortacki drzi sa nekim tipom, (reklo bi se da su u vezi:). Slucajno sam videla njeno ime na listi govornika povodom nekog seminara u nekom zenskom centru. Ocigledno joj ide.
Довољно је што сам му осмотрила фотографију. Није мој тип.

Ma da, ne znam kako uopste okupi onolike ljude.
razmisljam razmisljam 03:01 11.07.2011

Re: razgovaraj, razgovaraj...

kick68
Је ли, мотивишући друге, решила своје проблеме?

Ne znam. Ja kad sam je upoznala upravo se bila razvela od muza, koji joj je pravio probleme, a sa kojim je provela ukupno 22 godine zivota (tada joj je bilo 40). Nije imala stalni posao. Stariji sin, tada tinejdzer, nije hteo da ide u skolu, a majka joj se bila tesko razbolela. Ja bih se iskidala na smrt. Ne znam u cemu je njena "tajna". Sve to nju jednostavno nije dotuklo, naprotiv. Kada je pricala o svojim problemima videlo se da je bila zabrinuta, ali nimalo ocajna, puna snage za nastupajuci dan...ne znam kako da objasnim...cudo jedno.
Sada mi redovno salje newsletters njene "motivacione" firme, koju ortacki drzi sa nekim tipom, (reklo bi se da su u vezi:). Slucajno sam videla njeno ime na listi govornika povodom nekog seminara u nekom zenskom centru. Ocigledno joj ide.


Очигледно да је снажна личност, врло вероватно изразито рационална/промишљајућа, позитивна, оптимиста. То се, ваљда и не може баш сасвим навежбати - човек се такав роди или не.
У сваком случају, капа доле.

Довољно је што сам му осмотрила фотографију. Није мој тип.

Ma da, ne znam kako uopste okupi onolike ljude.


То ме је увек изнова изненађивало. Можда грешим, али ми се чини да су већина тих типова шарлатани и манипулатори, и никада нисам могла да докучим како на'ватају толике следбенике.

P.S. Једна крајње глупа молбица ( која открива сву ситничаву страну моје личности ). Ако ти није тешко, исправи у цитату који си копирала реч сруге у друге, како и треба да стоји.
Да ниси баш тај део изабрала, не бих ни приметила да сам направила грешку, и сада бих могла мирније да се одвучем у кревет. Овако ћу да се нервирам.
kick68 kick68 03:53 11.07.2011

Re: razgovaraj, razgovaraj...

Receno, ucinjeno, ispravljeno:)
razmisljam razmisljam 14:35 11.07.2011

Re: razgovaraj, razgovaraj...

kick68
Receno, ucinjeno, ispravljeno:)


Хвала, хвала, хвала!

Изгледа да не би било згорег да у свој примерак приручника додам и:
- Покушај да не цепидлачиш око неважних ситница.
Али, шта ћу. Нико није савршен, па чак ни ја.
fantomatsicna fantomatsicna 01:20 11.07.2011

razmisljaj

Svojom glavom..bio je temelj poruka mojih roditelja...
A moje bake..jaoooooooo

razmisljam razmisljam 01:47 11.07.2011

Re: razmisljaj

fantomatsicna
Svojom glavom..bio je temelj poruka mojih roditelja...


И, је л' мућкаш ( мислим, размишљаш )?
Мућкаш, види се, али сам морала да питам.

Видиш, моји су родитељи у време мог одрастања имали чудан став да треба да се поставе између мене и зида да не бих главом лупала о њега ( фигуративно, наравно ).
Не питај ме колико сам непотребних чворуга зарадила када сам коначно крочила у real life.

A moje bake..jaoooooooo


Кажи ми. Баш сам радознала, а по илустрацији и узвику судећи, биће да је занимљиво.
fantomatsicna fantomatsicna 02:59 11.07.2011

Moje bake

Кажи ми. Баш сам радознала, а по илустрацији и узвику судећи, биће да је занимљиво.


Uh pa trebala bi mi knjiga:
Zamotaj u ugao dzepa beli luk ..protiv vampira
Uvek izadji kroz ista vrata kroz koja si usao
Ne ostavljaj noz secivom na gore
Ne stavljaj cipele iznad poda(na stocic i sl)
Ne idi ispod merdevina
I naravno odzacara za dugmePa konjska kopita
Pa jadac od kokoske
Pa broj 13
A tek vremenske prognozeeeeeeeeee
Ako je nebo crveno..bice lose vreme ..ujutru
Detelina sa cetiri lista
ne secam se bre vise svega
Ako ti ptica uleti u kucu ..smrtni slucaj
UH...
Ako te svrbi dlan..
Ako razbijes ogledalo
Ajde dodavajte sad vi dalje
ne nosi medaljon na lancicu ako ima rupu(medaljon jelte)
Kad se selis u novu kucu uvek unesi prvo metlu i so

Samo da znate ja sam moje bake ipak jako volela:)
razmisljam razmisljam 14:22 11.07.2011

Re: Moje bake

fantomatsicna


Знаш, добро се сећам једне ситуације из детињства. Беснело је страховито невреме. ГрАд је прекрио тло у дебљини од неколико центиметара.Тада је жена која је чувала брата и мене узела секирче и бацила га напоље међу ледене куглице не би ли пресекла алауџу.
А о поливању воде за оним који полази од куће неким важним послом да и не причам.

A tek vremenske prognozeeeeeeeeee
Ako je nebo crveno..bice lose vreme ..ujutru


Е, ово је већ нека сасвим друга прича и заснована је на вишегенерацијском искуству. Док нису постојале временске прогнозе на телевизији, нека претстава о томе какво нас време очекује могла се добити само пажљивим посматрањем промена у природи, њиховим памћењем и преношењем с колена на колено. Тако да су народски метеоролози, по мом искуству, веома поуздани.

Ako te svrbi dlan..


Све зависи који...
Па ако ти игра око.
Па ако те сврби нос.
Па ако ти звони у уху.
Има тога онолико...
И баш ми се допада што си начела и ову тему. О њој би се дало много тога рећи. Толико је много различитих народних веровања и празноверица, а твоје баке су, очигледно, биле ризница истих.
А то је баш лепо.

Samo da znate ja sam moje bake ipak jako volela:)


Мислим да у ово нико ни у једном тренутку није посумњао.
bocvena bocvena 08:13 11.07.2011

Sve sam zapaNtila...

I primeniću od ponedeljka...onog tamo...majke mi:)
- Imaj uvek na umu da se čitav život zapravo sastoji od neprestanog niza sitnica i običnosti i da je samo na tebi da ih učiniš posebnim. Neprestano smišljaj načine.

Baš sam taj tip. Više volim 10 malih sreća nego jednu ogromnu i nedostižnu.
A možda je to i kiselo grožđe, posledica života u Srbiji.

Da dodam i ja jednu na spisak:
- Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.
kukusigameni kukusigameni 08:23 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

bocvena
Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.

Dodao bih:...i nocu!
razmisljam razmisljam 11:47 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

bocvena


Изем ти овај ауторски распоред Обриши/Препоручи, а једно до другог!
Извини, уместо да ти препоручим коментар, ја га утаманила.
Ако те не мрзи, молим те, понови га тамо где је и био.
Ево, ја запамтила:
I na crkvene praznike.


И још једном извини.

EDIT:А лепо ме питало хоћу ли или нећу. И ја хтела. Некако н'умем да кажем не.

Из свега произилази један надасве користан савет:

- Немој одмах на све да пристајеш. Нећкај се бар мало. Можда последице буду мање очигледне.
razmisljam razmisljam 14:44 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

bocvena
I primeniću od ponedeljka...onog tamo...majke mi:)


У складу са решеношћу да делим савете и шаком и капом:
Понедељак је сасвим у реду. Међутим, још бољи резултати би се постигли када би то био први понедељак у месецу, да баш тада пада време уштапа и да дува благ северозападни ветар, с тим да у Сахари не бесни пешчана олуја и да је Сунце коначно нашло неки коректор да мало замаскира оне своје несносне пеге.

Наравно, никад, али НИКАД немој да обећаваш оно што нећеш испунити.

Baš sam taj tip. Više volim 10 malih sreća nego jednu ogromnu i nedostižnu.
A možda je to i kiselo grožđe, posledica života u Srbiji.


Пази кад не могу да одолим!

Da dodam i ja jednu na spisak:
- Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.


А ја ћу на то:

- Почни коначно да престајеш.
razmisljam razmisljam 14:58 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

kukusigameni
bocvena
Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.

Dodao bih:...i nocu!


И у паузама између два једења слаткиша.
freehand freehand 20:27 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

kukusigameni
bocvena
Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.

Dodao bih:...i nocu!

Dodao bih: sama.
bocvena bocvena 21:16 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Zbunili ste me ...Sledećeg prvog ponedeonika u mesecu treba (ili ne treba?) da jedem slatkiše...malo...nikako sama...al' da se malo nećkam...i slušam Terezu Kesoviju.

Je l' mora Tereza? I je l' moram da se nećkam?
angie01 angie01 22:41 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Je l' mora Tereza?


mozes i da peres veliki ves na ruke, klececi na kukuruzu-dodje ti na isto!

u stvari, ovo drugo opusta-mentoloidno, pjur hiling!
Hansel Hansel 22:52 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Nemate pojma!
razmisljam razmisljam 23:44 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

freehand
kukusigameni
bocvena
Prestani da jedeš slatkiše...mnogo.

Dodao bih:...i nocu!

Dodao bih: sama.


Немам шта да додам.
razmisljam razmisljam 23:53 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

bocvena
Zbunili ste me ...Sledećeg prvog ponedeonika u mesecu treba (ili ne treba?) da jedem slatkiše...malo...nikako sama...al' da se malo nećkam...i slušam Terezu Kesoviju.


Како ти није јасно: не треба да једеш слаткише на Месецу, јер је понедељак управо прошао.

Je l' mora Tereza? I je l' moram da se nećkam?


Тереза није неопходна, а за нећкање како 'оћеш. Но, ако држиш до себе...


razmisljam razmisljam 23:59 11.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

angie01
Je l' mora Tereza?


mozes i da peres veliki ves na ruke, klececi na kukuruzu-dodje ti na isto!

u stvari, ovo drugo opusta-mentoloidno, pjur hiling!


А да уместо великих вешова проба с ћебићи? Ондак си не потребује теретану.


razmisljam razmisljam 00:03 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Hansel
Nemate pojma!


'Ајде ти што добацујеш из задње клупе, да сада лепо објасниш другар'ци Боцвени шта јој је чинити, али са разумевањем и својим речима, па ћу да видим да ли ћеш и даље да се смејеш.
Hansel Hansel 07:53 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Коментар ми је био на изједначавање Терезе и клечања на кукурузу! Са смајлијима! Ја се готово никад никоме на тај начин озбиљно не обраћам.

А Боцвена, кад већ питаш... можда може да проба са заменом слаткиша квалитетним, ароматичним какаом (морам и то да блогујем)! Ја сам се једном тако "скинуо" са чоколаде!

Хм. Једном...
bocvena bocvena 08:31 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Majku mu, još i aromatični kakao...što je ovaj život težak!
razmisljam razmisljam 13:16 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Hansel
Коментар ми је био на изједначавање Терезе и клечања на кукурузу! Са смајлијима! Ја се готово никад никоме на тај начин озбиљно не обраћам.


Било је сасвим јасно да се шалиш, али много мање јасно на шта се конкретно та шала односи. Стога сам и применила строгоћу, не бих ли те истерала на чистину.
И успело ми је.

А Боцвена, кад већ питаш... можда може да проба са заменом слаткиша квалитетним, ароматичним какаом (морам и то да блогујем)! Ја сам се једном тако "скинуо" са чоколаде!


Сад озбиљно. Има ли где у граду Београду да се купи одистински какао? Не онај бледуњави, ослобођен масноће и без мириса и укуса, већ горки, тамни, ПРАВИ?

Хм. Једном...


Hansel Hansel 13:50 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Е, знаш шта. Само да пронађем, објавићу тај текст о чоколади и какау, макар био превише наиван (писан је пре бар 8-9 година). Ту ћемо дискусију где купити и који купити!

А за ово... "истерала би ме на чистину" и без строгости!
razmisljam razmisljam 13:54 12.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

Hansel
Е, знаш шта. Само да пронађем, објавићу тај текст о чоколади и какау, макар био превише наиван (писан је пре бар 8-9 година). Ту ћемо дискусију где купити и који купити!


Важи!

А за ово... "истерала би ме на чистину" и без строгости!


Ма, сигурније је кад подвикнеш.
mlekac mlekac 02:22 13.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

razmisljam
angie01
Je l' mora Tereza?


mozes i da peres veliki ves na ruke, klececi na kukuruzu-dodje ti na isto!

u stvari, ovo drugo opusta-mentoloidno, pjur hiling!


А да уместо великих вешова проба с ћебићи? Ондак си не потребује теретану.




Cebichi se ne peru rucno nego nozno! Idealna stvar za ove vrele dane. Potopis u kadu i sljapkas kroz vodu po njima. U prvoj turi stavi se prasak, posle samo voda. Menjati dok god voda menja farbu.

Em je lakse, em zabavnije, em rashladjuje! (To, pod uslovom da se nema dovoljno velika masina za vesh, mada, kad su najvece vrucine, ja to radim u cilju rashladjivanja i oslobadjanja od viska stresa. Kad se iskacem po chebichima, posle mi sve leeepooo)
razmisljam razmisljam 02:50 13.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

mlekac

Cebichi se ne peru rucno nego nozno! Idealna stvar za ove vrele dane. Potopis u kadu i sljapkas kroz vodu po njima. U prvoj turi stavi se prasak, posle samo voda. Menjati dok god voda menja farbu.

Em je lakse, em zabavnije, em rashladjuje! (To, pod uslovom da se nema dovoljno velika masina za vesh, mada, kad su najvece vrucine, ja to radim u cilju rashladjivanja i oslobadjanja od viska stresa. Kad se iskacem po chebichima, posle mi sve leeepooo)




Иди, бре, жемска главо, у першун!
mlekac mlekac 03:16 13.07.2011

Re: Sve sam zapaNtila...

razmisljam
mlekac

Cebichi se ne peru rucno nego nozno! Idealna stvar za ove vrele dane. Potopis u kadu i sljapkas kroz vodu po njima. U prvoj turi stavi se prasak, posle samo voda. Menjati dok god voda menja farbu.

Em je lakse, em zabavnije, em rashladjuje! (To, pod uslovom da se nema dovoljno velika masina za vesh, mada, kad su najvece vrucine, ja to radim u cilju rashladjivanja i oslobadjanja od viska stresa. Kad se iskacem po chebichima, posle mi sve leeepooo)




Иди, бре, жемска главо, у першун!


Smej se ti, al' anitstres terapija radi!!!

Doveka cu da budem zahvalna teti koja me je to naucila.
kukusigameni kukusigameni 09:39 11.07.2011

kontra

- Nauci da kazes: Da! zvuci primamljivo i ne spasava zivu glavu i nema skoro nikakvu primenu u onom što se uobičajeno naziva životom.
- Nikada nemoj priznati da nesto ne znas. Zajebi sa pitanjima (ukoliko nisi mikimedic) i ne ocekuj odgovore.
- Pomiri se stim da nikad neces imati sopstveni trenutak i vremena za sebe. Nemoj se ni truditi oko toga. A ako se vec desi da nadjes malo prostora za sebe u nekom danu, ne uzivaj previse jer ces posle zbog toga patiti.
- Sta te briga za dogadjaje u kojima ti nisi epicentar?! Mozda svet i funkcionise bez tebe ali ne obracaj paznju na to. Posmatraj to tako sto bi sigurno, to sto bez tebe funkcionise, mnogo bolje funkcionisalo da si ti u tome.
- Nikada nemoj pokazivati svoje (ne)raspolzenje. Uvek glumi suprotno. Neka te tese kada si radostan. Kada si neraspolozen(a) barem neces navuci "energetske vampire" koji zele do poslednje kapi da ti isisaju energiju ionako prisutnu u tragovima.
- Grickaj zanoktice. To je jedini pravi dokaz da imas svoje zube, a ne proteze.
- Nikada nemoj govoriti ono sto mislis jer nikada ne mozes biti siguran da zaista to mislis. Probaj da govoris ono sto ne mislis jer ces uvek moci da se izvuces da to nisi mislio i bices cist pred sobom.
- Nikada nemoj zaboraviti sta ti je ko lose i zlo ucinio.
- Nemoj trošiti svoju energiju na sve ljude koji se pojave u tvom vidokrugu. Budi izbirljiva, ali kada odabereš, opet nemoj trositi svoju energiju.
- Podsmevaj se kad god možeš. Moguce je da ce i drugi onda primetiti razlog podsmevanja i da ce onda dotuci tu jedinku kojoj se podsmevas.
- Ako si u mogućnosti, popij pred spavanje pilulu za spavanje. Garantovano neces nista sanjati.
- Uvek ocekuj vise nego sto ti se cini da neko moze da ti pruzi. Imas dva izbora. Ili osobu prihvati u zatecenom stanju, ili je ugnjavi do krajnjih granica.
- Suoci se sa tim da si ti svet. Zato možeš da menjaš sebe, i tako ces menjati i svet.
- Ne nerviraj se ako ti se kora za tortu raspadne. Neka se nerviraju oni sto ce viljuskicom da love komadice raspadnute torte po tanjiru. Uzivaj u njihovoj nespretnosti.
- Ne pomazi nikome do sebi.
- Ako nemas sluha pevaj po ceo dan. Ako imas, dobro naplati svako svioje pevanje.
- Kad god si u prilici, obraduj samog sebe. Tek onako, bez povoda.
- Ne osluškuj, ne slušaj, ne čuj... Bolje da nista ne znas.
- Macke kad god mozes, izbaci iz kuce. Posle ih pusti da mijaucu ispred dovoljno dugo, trazeci da udju nazad. Ipak, uci od macaka kako da se ponasas.
- Ne sudi o postupcima drugih. Zabole te za njih i njihove postupke. Neka oni uce od tebe kako se postupa, a ako nece... pa i to je postupak, zabole te i za to.
- Nerviraj se iskljucivo oko politike. Politikom se bave ljudi bas onakvi kakav bi ti trebalo da budes. To je ideal.
- Prođi nekad ispod postavljenih merdevina, a ako je majstor na njima, slucajno nogom povuci jedan kraj. Izazovi njegovu sudbinu.
- Smeš da imaš loš dan i tada iskali sav svoj bes na druge.
- Smeš da budeš neraspoložena i bezvoljna, samo ako nikome tog dana nisi napakostila.
- Smeš da pokažeš nezadovoljstvo. Ali znaj, to ce svi primetitjavascript:;i i mozda nekada iskoristiti.
- Pokušaj da se osećaš dobro u sopstvenoj koži zamisljajuci da si u tudjoj.
-Cuti, cuti, cuti...
- Nikada se ne ponasaj detinjasto (osim ako nisi siguran da te niko ne vidi. Pazi: SI-GU-RAN). Podsmevaj se svakome koga uhvatis da se ponasa detinjasto.
- Imaj uvek na umu da se čitav život zapravo sastoji od neprestanog niza sitnica i običnosti i da je zato dosadan. Ne zadovoljavaj se sitnicama.
- Ne stavljaj nikada trotacke kao da nesto ne znas, vec samo da ne odas ono sto znas.
- Ne cekaj da te neko nesto pita, vec deli savete kako ti padne na pamet.


mlekac mlekac 09:54 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni
- Nauci da kazes: Da! zvuci primamljivo i ne spasava zivu glavu i nema skoro nikakvu primenu u onom što se uobičajeno naziva životom.
- Nikada nemoj priznati da nesto ne znas. Zajebi sa pitanjima (ukoliko nisi mikimedic) i ne ocekuj odgovore.
- Pomiri se stim da nikad neces imati sopstveni trenutak i vremena za sebe. Nemoj se ni truditi oko toga. A ako se vec desi da nadjes malo prostora za sebe u nekom danu, ne uzivaj previse jer ces posle zbog toga patiti.
- Sta te briga za dogadjaje u kojima ti nisi epicentar?! Mozda svet i funkcionise bez tebe ali ne obracaj paznju na to. Posmatraj to tako sto bi sigurno, to sto bez tebe funkcionise, mnogo bolje funkcionisalo da si ti u tome.
- Nikada nemoj pokazivati svoje (ne)raspolzenje. Uvek glumi suprotno. Neka te tese kada si radostan. Kada si neraspolozen(a) barem neces navuci "energetske vampire" koji zele do poslednje kapi da ti isisaju energiju ionako prisutnu u tragovima.
- Grickaj zanoktice. To je jedini pravi dokaz da imas svoje zube, a ne proteze.
- Nikada nemoj govoriti ono sto mislis jer nikada ne mozes biti siguran da zaista to mislis. Probaj da govoris ono sto ne mislis jer ces uvek moci da se izvuces da to nisi mislio i bices cist pred sobom.
- Nikada nemoj zaboraviti sta ti je ko lose i zlo ucinio.
- Nemoj trošiti svoju energiju na sve ljude koji se pojave u tvom vidokrugu. Budi izbirljiva, ali kada odabereš, opet nemoj trositi svoju energiju.
- Podsmevaj se kad god možeš. Moguce je da ce i drugi onda primetiti razlog podsmevanja i da ce onda dotuci tu jedinku kojoj se podsmevas.
- Ako si u mogućnosti, popij pred spavanje pilulu za spavanje. Garantovano neces nista sanjati.
- Uvek ocekuj vise nego sto ti se cini da neko moze da ti pruzi. Imas dva izbora. Ili osobu prihvati u zatecenom stanju, ili je ugnjavi do krajnjih granica.
- Suoci se sa tim da si ti svet. Zato možeš da menjaš sebe, i tako ces menjati i svet.
- Ne nerviraj se ako ti se kora za tortu raspadne. Neka se nerviraju oni sto ce viljuskicom da love komadice raspadnute torte po tanjiru. Uzivaj u njihovoj nespretnosti.
- Ne pomazi nikome do sebi.
- Ako nemas sluha pevaj po ceo dan. Ako imas, dobro naplati svako svioje pevanje.
- Kad god si u prilici, obraduj samog sebe. Tek onako, bez povoda.
- Ne osluškuj, ne slušaj, ne čuj... Bolje da nista ne znas.
- Macke kad god mozes, izbaci iz kuce. Posle ih pusti da mijaucu ispred dovoljno dugo, trazeci da udju nazad. Ipak, uci od macaka kako da se ponasas.
- Ne sudi o postupcima drugih. Zabole te za njih i njihove postupke. Neka oni uce od tebe kako se postupa, a ako nece... pa i to je postupak, zabole te i za to.
- Nerviraj se iskljucivo oko politike. Politikom se bave ljudi bas onakvi kakav bi ti trebalo da budes. To je ideal.
- Prođi nekad ispod postavljenih merdevina, a ako je majstor na njima, slucajno nogom povuci jedan kraj. Izazovi njegovu sudbinu.
- Smeš da imaš loš dan i tada iskali sav svoj bes na druge.
- Smeš da budeš neraspoložena i bezvoljna, samo ako nikome tog dana nisi napakostila.
- Smeš da pokažeš nezadovoljstvo. Ali znaj, to ce svi primetitjavascript:;i i mozda nekada iskoristiti.
- Pokušaj da se osećaš dobro u sopstvenoj koži zamisljajuci da si u tudjoj.
-Cuti, cuti, cuti...
- Nikada se ne ponasaj detinjasto (osim ako nisi siguran da te niko ne vidi. Pazi: SI-GU-RAN). Podsmevaj se svakome koga uhvatis da se ponasa detinjasto.
- Imaj uvek na umu da se čitav život zapravo sastoji od neprestanog niza sitnica i običnosti i da je zato dosadan. Ne zadovoljavaj se sitnicama.
- Ne stavljaj nikada trotacke kao da nesto ne znas, vec samo da ne odas ono sto znas.
- Ne cekaj da te neko nesto pita, vec deli savete kako ti padne na pamet.






Mada, moram da priznam, dopalo mi se ono s mikijem...
kukusigameni kukusigameni 10:06 11.07.2011

Re: kontra

dorcholka

Malo zezam razmisljam mada joj to nikada necu priznati.
A mozda je samo toplotni udar?
mlekac mlekac 10:11 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni
dorcholka

Malo zezam razmisljam mada joj to nikada necu priznati.
A mozda je samo toplotni udar?


Ne znam, al' ja prokuvah!

A ako je ovde, kod mene tako, necu da mislim kako je u manje zelenim i vetrovitim delovima grada.
kukusigameni kukusigameni 10:16 11.07.2011

Re: kontra

Ja se ozbiljno razmisljam da kupim flasu tekile, sombrero i letnji poncho, i da sednem ispred ulaza u zgradu. Znaci, poludeo sam.
A za sve je kriv onaj Mikele. Te hladno mu je. Pa, kao gde je leto, pa kakvo je ovo leto... Sada sam siguran da poseduje akcije nekog od proizvodjaca sladoleda.
mlekac mlekac 12:01 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni
Ja se ozbiljno razmisljam da kupim flasu tekile, sombrero i letnji poncho, i da sednem ispred ulaza u zgradu. Znaci, poludeo sam.
A za sve je kriv onaj Mikele. Te hladno mu je. Pa, kao gde je leto, pa kakvo je ovo leto... Sada sam siguran da poseduje akcije nekog od proizvodjaca sladoleda.


I ja sam jutros oko cetiri, kad sam morala da ustanem i odem pod tus, pominjala Mikelea!

Mislim, u redu, voli covek leto, al' brate, preterao ga sa prizivanjem!

Nego, odoh da nadjem ima li u kuci neko cebe koje nisam oprala - da se malo rashladjujem...
abrasax abrasax 13:14 11.07.2011

Re: kontra i uver




- Šlihtaj se učiteljima!
razmisljam razmisljam 15:16 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni


А што ти лепо не одеш да се играш у свом дворишту?
'Ајд' што ћеш ми призвати колегу Микија, то и некако, али, бре, квариш ми мотивациони моменат и бацаш људе у недоумицу шта им је чинити.

( - Ако хоћеш да хипнотишеш масе, не дај им алтернативу, јер тада могу почети да мисле својом глвом, а од тога добро бити неће. )

Осим тога, овај контраурадак би могао да трукујеш, па да поклониш freehandu да му се нађе за поред огледала. Можда му то поправи расположење.

Даље, опасно шириш дезинформације, јер ово никако не стоји:

- Grickaj zanoktice. To je jedini pravi dokaz da imas svoje zube, a ne proteze.


Знам из сопственог искуства. Објашњење је једноствано, али баш нећу да ти га кажем.

EDIT: Наравно, чиста петица ( к'о врата ) за труд.
Мене би мрзело да се толико бакћем
док даКћем
на овој природној лепотињи и убавињи од временских услова,
сасвим условно речено.

razmisljam razmisljam 15:20 11.07.2011

Re: kontra

mlekac



Шта се па ти чудиш?
Ни му је лако.

- Покажи разумевање за туђе невоље.
razmisljam razmisljam 15:26 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni

Malo zezam razmisljam mada joj to nikada necu priznati.


Ма да, лако се зезати са слабијима од себе.

A mozda je samo toplotni udar?


Није. Врућина поуздано убија бациле злоће у човецима.
razmisljam razmisljam 15:29 11.07.2011

Re: kontra

mlekac


A ako je ovde, kod mene tako, necu da mislim kako je u manje zelenim i vetrovitim delovima grada.


- Немој уопште да мислиш, осим ако је то баш неопходно. ( А у већини случајева није. )
razmisljam razmisljam 15:42 11.07.2011

Re: kontra

kukusigameni
Ja se ozbiljno razmisljam da kupim flasu tekile


Јеси ли ти уопште свестан куда би то могло да те одведе?

A za sve je kriv onaj Mikele. Te hladno mu je. Pa, kao gde je leto, pa kakvo je ovo leto... Sada sam siguran da poseduje akcije nekog od proizvodjaca sladoleda.


А можемо му натоварити и кривицу за глобално загревање, негативан утицај на популацију арктичких гусака и основану сумњу да је власник барем једне фирме за производњу клима-уређаја, или макар ланца сервиса за поправку истих.

razmisljam razmisljam 15:45 11.07.2011

Re: kontra i uver

abrasax




- Šlihtaj se učiteljima!


Је ли то из тебе проговорило сопствено искуство?

P.S. Хвала на прилогу.
Када све блогоколегијалне доприносе свом приручнику скупим на гомилу, могла бих да размислим и о штампању праве књиге.
mlekac mlekac 16:13 11.07.2011

Re: kontra

razmisljam
mlekac


A ako je ovde, kod mene tako, necu da mislim kako je u manje zelenim i vetrovitim delovima grada.


- Немој уопште да мислиш, осим ако је то баш неопходно. ( А у већини случајева није. )


To ja stalno ponavljam Zmuu - nemoj da se zamaras, ima ko ce da razmislja.
razmisljam razmisljam 16:46 11.07.2011

Re: kontra

mlekac

To ja stalno ponavljam Zmuu - nemoj da se zamaras, ima ko ce da razmislja.


Па узмеш ти тиме да се бавиш.
Јесам ли ја рекла нешто о измицању из епицентра?
Не слушаш ништа, не пазиш на часу, не примењујеш паметне савете, не радиш на себи, а тиме ми само правиш негативну рекламу. Није лепо од тебе, само да знаш.
freehand freehand 20:32 11.07.2011

Re: kontra

I ja sam jutros oko cetiri, kad sam morala da ustanem i odem pod tus, pominjala Mikelea!

El znaš ti da je on mator i oženjen?!
freehand freehand 20:36 11.07.2011

Re: kontra

Осим тога, овај контраурадак би могао да трукујеш, па да поклониш freehandu да му се нађе за поред огледала. Можда му то поправи расположење.

Aha.
Ako hoćeš da vidiš nešto lepo - ne gledaj u svoje ogledalo.
razmisljam razmisljam 00:06 12.07.2011

Re: kontra

freehand
I ja sam jutros oko cetiri, kad sam morala da ustanem i odem pod tus, pominjala Mikelea!

El znaš ti da je on mator i oženjen?!


- О укусима се не расправља.
razmisljam razmisljam 00:10 12.07.2011

Re: kontra

freehand
Осим тога, овај контраурадак би могао да трукујеш, па да поклониш freehandu да му се нађе за поред огледала. Можда му то поправи расположење.

Aha.
Ako hoćeš da vidiš nešto lepo - ne gledaj u svoje ogledalo.


Туђе - слађе, 'оћеш да кажеш?
Или си само 'тео да ђорамо огледала?
mikele9 mikele9 13:20 12.07.2011

Re: kontra

kukusigameni
A za sve je kriv onaj Mikele. Te hladno mu je. Pa, kao gde je leto, pa kakvo je ovo leto... Sada sam siguran da poseduje akcije nekog od proizvodjaca sladoleda.

mlekac
I ja sam jutros oko cetiri, kad sam morala da ustanem i odem pod tus, pominjala Mikelea!
Mislim, u redu, voli covek leto, al' brate, preterao ga sa prizivanjem!

freehand
El znaš ti da je on mator i oženjen?!

Razmišljalica
А можемо му натоварити и кривицу за глобално загревање, негативан утицај на популацију арктичких гусака и основану сумњу да је власник барем једне фирме за производњу клима-уређаја, или макар ланца сервиса за поправку истих.

Bre, bre, em mator, em oženjen, en tera mlekac pod tuš, em vlasnik akcija sladoledarske industrije, em krivac za globalno zagrevanje, koje negativno utiče na populaciju arktičkih gusaka i pataka, em vlasnik firme za proizvodnju klima-uređaja! Šta da vam kažem, sve što ste rekli je sušta istina osim ono za guske i patke.
P.S. Javljam vam se iz Sahare gde uživam u +57 stepeni, najbliža oaza je daleko 720 kilometara ali koji će mi kad mi je ovako lepo



freehand freehand 14:38 12.07.2011

Re: kontra

P.S. Javljam vam se iz Sahare gde uživam u +57 stepeni, najbliža oaza je daleko 720 kilometara ali koji će mi kad mi je ovako lepo

Odvratno matori bludni razvratnički jarcoliki...
razmisljam razmisljam 14:53 12.07.2011

Re: kontra

mikele9

Bre, bre, em mator, em oženjen, en tera mlekac pod tuš, em vlasnik akcija sladoledarske industrije, em krivac za globalno zagrevanje, koje negativno utiče na populaciju arktičkih gusaka i pataka, em vlasnik firme za proizvodnju klima-uređaja!


Такорекућ, једна недвојбено ренесансна личност.

Šta da vam kažem, sve što ste rekli je sušta istina osim ono za guske i patke.


А и на томе би могао да порадиш.

P.S. Javljam vam se iz Sahare gde uživam u +57 stepeni, najbliža oaza je daleko 720 kilometara ali koji će mi kad mi je ovako lepo


Само ти уживај.
Мада, могао си и ову овдашњу ждракијану да спакујеш у кофер и понесеш са собом. Не бисмо ти замерили.
mikele9 mikele9 23:21 12.07.2011

Re: kontra

Odvratno matori bludni razvratnički jarcoliki...

Il' me mrziš il' mi zavidiš A treba ti još ohohoooo da me stigneš
freehand freehand 23:55 12.07.2011

Re: kontra

Il' me mrziš il' mi zavidiš

Beide
razmisljam razmisljam 00:40 13.07.2011

Re: kontra

mikele9


Микеле,
овај мој блог је дефинитивно замађијан.
Док сам га отварала да видим ко је у међувремену навратио, опазила сам део твог одговора на мој коментар о твојој ренесансној личности и осталом. И све сам лепо прочитала осим оног сегмента који се односио на ждраку и припеку, јер се крио испод ивице екрана док се страница учитавала.
А кад се иста учитала... паф! и читав твој коментар је испарио, нестао, дематеријализовао се...
Дакле, закључак први:
Нисам ја крива.
Претпоставка прва:
Модератори нису свраћали.
Чињеница прва:
Блог је под дејством чудних и ненаклоњених ми сила.
Молба прва:
Би ли био љубазан да се присетиш шта си рекао, па да то поновиш.
Захвална ја.


st.jepan st.jepan 14:42 16.07.2011

Re: kontra

razmisljam
kukusigameni

Ovako:
Pročitao i pro i kontra.
Slažem se u potpunosti, i sa pro, i sa kontra.
Obe su mi varijante podjednako drage, pametne i istinite.
E sad, ostaje mi samo da se prisetim kada sam prvu put primetio da sam retard.


P.S. Sorry I'm late. Again!
st.jepan st.jepan 14:46 16.07.2011

...

duplo
kukusigameni kukusigameni 16:52 16.07.2011

Re: kontra

st.jepan
Slažem se u potpunosti, i sa pro, i sa kontra.


angie01 angie01 10:09 11.07.2011

..samo jedan savet!

-ne slusaj tudje savete!
Dr M Dr M 10:38 11.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

angie01
-ne slusaj tudje savete!


Saveti i tako služe samo zato da, posle, može da se izgrdi savetodavac što se mešao..
angie01 angie01 14:02 11.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Dr M


razumemo se, ez juzuel, dear drM!:)))
razmisljam razmisljam 15:31 11.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

angie01
-ne slusaj tudje savete!


Мала исправка:

- Слободно слушај, да не увредиш саветодавца, али их ни за живу главу не примењуј.
razmisljam razmisljam 15:52 11.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Dr M
angie01
-ne slusaj tudje savete!


Saveti i tako služe samo zato da, posle, može da se izgrdi savetodavac što se mešao..


То је права ствар! Ослобађа те накупљене негативне енергије, коју би иначе могао и паметније да искористиш.

- Никад не прихватај да си сам/а за нешто крив/а или одговоран/на. ( Ала сам родно коректна, свака ми част.

/ - Скромност је врлина./ )
Hansel Hansel 21:19 11.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Е, а ја баш читајући неколико новијих блогова посмуилих да напишем један на тему (радни наслов, не одговарас суштини) "Јадиковања". Укратко, људи воле да се жале, а не желе да чују туђе мишљење (не говорим о саветима!). Кад неко саветује, неизазван, с висине и арогантно, то је нешто сасвим друго... Бар се мени чини.
razmisljam razmisljam 00:21 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel
Е, а ја баш читајући неколико новијих блогова посмуилих да напишем један на тему (радни наслов, не одговарас суштини) "Јадиковања". Укратко...


Не препричавај, већ седи па пиши.

људи воле да се жале, а не желе да чују туђе мишљење (не говорим о саветима!). Кад неко саветује, неизазван, с висине и арогантно, то је нешто сасвим друго... Бар се мени чини.


Људима је некада потребно само да их неко чује, да изговоре гласно оно што их тишти, да избаце из себе све оно што се накупило и гуши их. Хоћу рећи, не жале се, већ траже одушка својој невољи. У таквој ситуацији је логично да не желе да чују туђе мишљење, јер су у причу и кренули са идејом да некако на други начин чују себе, а не да слушају друге, ма колико паметно и смислено ови потоњи говорили.

Ароганција при саветовању је сасвим друга прича, наравно. Ником не прија туторисање.
Опет, ако процениш да неко збиља жели твој савет, покушај да му помогнеш, но, претходно добро промисли - изигравање саветодавца често може да ти се на много начина обије о главу.

( Могла бих ја овако до сутра, али ако те још држи идеја да нешто напишеш на ову тему, не бих да ти је ,,поједем'' )
Hansel Hansel 07:44 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Ја мрзим реч "савет", мени она по дефиниција имплицира да неко зна боље од другог (добро, то је могуће, али одлучивати за другог, а кад се да савет у правом смислу речи - то је одлука уместо некога)... Али, и даље не разумем тај монолог у форми дијалога - наравно да с енеке ствари искристалишу ка до њима разговарамо, али, лично, реако сам то неким људима, да ме претходно обавесте да ли хоће да чују мишљење или неће. А ако неће, да не очекују баш да ћу помно да слушам шта говоре, пошто то ионако не говоре мени.

Оно што сам ја до сада у реалном животу видео је да они који ткао анступају заправо траже подршку за своје поступке који некад и нису за потпуну подршку. Траже сврставање на своју страну против неког другог, чак и када нису баш у праву... По мени, право пријатељство посдразумева спремност на различита мишљења... Ужасна је (мада практично тачна) она: "Негујте своје непријатеље. Они ће вам увек рећи оно што пријатељи неће!"
abrasax abrasax 08:47 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!


Hansel, hajde da budemo prijatelji - ti budi različit, za promenu!

razmisljam razmisljam 13:51 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel


Начео си баш компликовану тему, па просто не знам с ког краја да јој приђем. Али, хајде барем да покушам, мада нисам сигурна колико ћу бити у стању да објасним своје ставове.
Кажеш да мрзиш реч савет зато што са собом носи нека очекивања да неко зна боље или да преузима одлучивање у туђе име. Добро, може тако. Но, може и само као путоказ, једна од смерница, мост ка решењу, повод да се још једном размисли... Када си у недоумици, драгоцено је чути и другачија мишљења, искуства, погледе на ствари. То даје могућност додатног преиспитивања, вагања опција... Осим тога, нико није у обавези да савет послуша чак и ако га експлицитно тражи. Ипак је избор да ли ће га применити иаскључиво на саветопримцу.

лично, реако сам то неким људима, да ме претходно обавесте да ли хоће да чују мишљење или неће. А ако неће, да не очекују баш да ћу помно да слушам шта говоре, пошто то ионако не говоре мени.


Видиш, не замери ми, али се не бих сложила са таквим твојим ставом. Навешћу ти пар разлога зашто.
Прво, ако инсистираш на томе да ћеш бити пажљив слушалац само ако ти се допусти да изнесеш своје мишљење, то мало личи на уцену и мало више на патронизирајући став. Ни једно ни друго људи баш претерано не воле.
Друго, ако нећеш пажљиво да слушаш само зато што ти се право на изражавање сопственог мишљења ускраћује, поново смо на истом.
Треће, можда би ваљало да прихватиш да је слушање некога само по себи у многим приликама већ непроцењива помоћ и да неретко више од тога није ни потребно, а много значи.
Постоје такве ситуације, то сам већ рекла у претходном коментару, где је ономе ко прича довољно само да га неко слуша. Ни мање ни више од тога. А мој је утисак да ти то не разумеш најбоље.
Наравно, ништа страшно. Различити смо. Неко је бољи слушалац, некоме је удобније док сам прича...
Знам да сада и ово звучи као дељење савета, али, не видим други начин да се неке ствари кажу.
Уосталом, разговарамо.

Оно што сам ја до сада у реалном животу видео је да они који ткао анступају заправо траже подршку за своје поступке који некад и нису за потпуну подршку. Траже сврставање на своју страну против неког другог, чак и када нису баш у праву...


Дешава се, али није правило. Тим пре је потребно да пажљиво слушаш, јер ћеш тако лакше препознати шта је у питању и у складу са тим реаговати.
Наравно да не треба ни да ти кажем да нико не може да те сврста ни на чију страну ако то сам не желиш и да нема потребе да дајеш подршку ма коме, ако та подршка није права.

По мени, право пријатељство посдразумева спремност на различита мишљења...


Наравно. Али...
Подразумева и повремено уздржавање од исказивања тог различитог мишљења ако је пријатељу потребна таква варијанта. Обично постоји нека следећа прилика, неки нови разговор у коме ћеш моћи да кажеш оно што мислиш. А дотле будеш мало стрпљив, мало толерантан и мало флексибилнији.

P.S. Мада сам се трудила да не звучи као да ти попујем, можда ћеш ипак стећи такав утисак.
Намера ми је била само да искажем своје гледање на ствари.

А ти би збиља могао да напишеш нешто на ту тему, па да чујеш различита мишљења о њој. Коцкице могу да се склопе на много различитих начина.
Hansel Hansel 19:04 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

abrasax
Hansel, hajde da budemo prijatelji - ti budi različit, za promenu!

Hvala, hoću (naravno), samo mi definiši taj "zahtev" da budem različit!
Hansel Hansel 20:15 12.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

razmisljam

Извињавам се што не могу да будем детаљан (или, пак, да због тога очекујем захвалност?! ).

У вези са "саветом" мислим само да се не слажемо у ономе шта под њим сматрамо, ја сам иначе рекао да је мишљење ОК и шта доживљавам под речју "савет", мислим да је јасно шта мислим и да се не разликујемо много.

Чини ми се ипак да је ствар у томе што ја комуникацију заиста схватам као симетричну и равноправну, без обзира што умем да будем гласан; а можда и у томе што сам био "таленат" да привучем особе које хоће само да се јадају а да ништа не реше. Ја на живот и проблеме гледам другачије - у једном тренутку сам схватио да није неваспитано да и ја за себе затражим нека "права" - и ја сам личност (каква-таква ) и имам права да тражим смисао у међуљудским односима и да пристајем само на оне који ми одговарају. Мислим, зашто би ми био важан аргумент "То људи не воле". Људи многе ствари не воле и исти многе воле, не знам зашто би компромис морао да буде једностран?

Е, сад, знам да ово ужасно грубо звучи, а нисам такав, веруј ми! Али, некако немам сада енергије да "доказујем".... ово је више нео моје мњење какав бих хтео да будем, него што јесам.... али, ево сада оног на шта сам мислио, сетио сам се примера - те приче су често шаблонске, прича их иста особа и стално се врти у истим обрасцима и не жели да из њих изађе, а жали се - па чему то? И, по правилу, она не жели да слуша о туђим, па дакле - ни о мојим проблемима. И онда то некад доведе до замора материјала и осећаја бесмисла - ен знам да ли добро капирам, али то је можда ситуација о којој си причала у прошлом блогу - губљење и налажење себе и сл., само по једној другој линији. ... Друго, доказано - људи ме перципирају на врло различите начине (као и сваког, углавном) и неки (неке) примећују оно што и ја мислим да евентуално код мене вреди. Схватио сам прилично рано, а прихватио мало касније да се свету не може угодити. Што бисмо траћили своје животе са онима с којима се не разумемо и не морамо да се разумeмо? (Аух, шта се то дешава са мном?! ) Видиш, ја сам стварно уверен у своје добре намере према људима и коначно сам схватио да не морам било кога да у то убеђујем (што не значи да одбијам разговор, да одбијам објашњење који некимам личи на правдањето је добар пример - милион пута су ми рекли - што се правдаш? Не правдам се, објашњавам, одговарам. И ту видим још једна симптом те асиметрије која влада међу људима - па, ми дугујемо јенди другима објашњење ако се деси неки неспоразум, нека грешка, нико ту није ни испод ни изнад да би се објашњење или извињење видело као потчињавање... И, сада мени глупо, када сам се овако искомпромитовао , да причам о неким пријатељствима где се лепо слушамо и лепо ћутимо и лепо размењујемо мишљења, кад како треба... стварно није императивно да мора да ми се УВЕК дозволи (од)говор, али бар НЕКАД!

И, СТВАРНО није потребно да се ограђујеш (такав сам ја био некад скроз), ја једноставно видим да си ти скроз ОК, и знам да ништа нећеш рећи злурадо, па сам можда помислио и да капирамо полазне ставове оног другог, па да ту и не мора много да се обајшњава. Да ли си ти оно беше написала или неко други о нелагодности због показане радости дуго после неког немилог догађаја у породици? Мислио сам тада да се јавим теби или тој особи, али пошто јендо друго такво јављање на блогу није дочекано благонаклоно, ја се суздржах, да неког не повредим. Али, онда ми је некако као терет остало што знам за проблем, што мислим да му знам могуће порекло и да тој особи може да буде лакше - овако, то је остало у мени, нереализовано, и као да би ми било лакше да то нисам ни прочитао. Примени аналогију на разговор и мислим да ће ти бити јасно. Ја сам проактиван, пасивност ме нервира.... просто, постоје границе - померања граница једног бића да би оно остало оно што јесте. А много мудрости је потребно и стрпљења да би се успело у ономе што је Тијана Мандић ставила у наслов своје књиге - "Мењати се, а остати исти".

Надам се да се сада више разумемо. Извините због грешака у куцању - ем журим, ем ми слова не излазе истом брзином како куцам, изгледа да се и комп слудео од врућине!

Н.З. Очекујем да неко пита, ако ово није било детаљисање, какав ли сам кад детаљишем?!
razmisljam razmisljam 01:33 13.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel
не знам зашто би компромис морао да буде једностран?


Већ сам признала да сам цепидлака, па хајде да то и докажем: компромис никад не може бити једностран. Сама дефиниција му то не дозвољава, јер подразумева договор, балансирање, прављење уступака са обе стране.
Али, рецимо да си само у журби употребио погрешну реч.

те приче су често шаблонске, прича их иста особа и стално се врти у истим обрасцима и не жели да из њих изађе, а жали се - па чему то? И, по правилу, она не жели да слуша о туђим, па дакле - ни о мојим проблемима.


И сам си рекао, нити смо сви исти, нити реагујемо на исти начин у односу на друге, нити имамо било какве потребе да трпимо у својој околини оне који нам не одговарају ( осим у породици, на послу - али и то може добрим делом да се амортизује ).
Дакле, окренеш леђа и одеш ако ти до тих ,,кукумавки'' није стало. Ако ти је стало, пааа... онда мораш да се потрудиш. Ништа ти друго не преостаје. Уосталом, сви ми добро знамо да одвагамо предности дружења са неким у односу на недостатке, и ту негде и лежи одговор. Можеш с неким или не. Ако можеш, где су границе, јер нису исте за познанике као за пријатеље, за фамилију као за најужу породицу...

Што бисмо траћили своје животе са онима с којима се не разумемо и не морамо да се разумeмо?


Тај део сам ставила у Приручник:
- Nemoj trošiti svoju energiju na sve ljude koji se pojave u tvom vidokrugu. Budi izbirljiva, ali kada odabereš, uloži svu svoju snagu u uzajamnost.


И ту видим још једна симптом те асиметрије која влада међу људима - па, ми дугујемо јенди другима објашњење ако се деси неки неспоразум, нека грешка, нико ту није ни испод ни изнад да би се објашњење или извињење видело као потчињавање...


Извињења и објашњења су у реду и наравно да их дугујемо једни другима ако до неспоразума дође. То је готово ствар домаћег васпитања и основне пристојности. Када сам ти писала претходни одговор, више сам имала на уму оно о чему си ти почео - туторисање и давање нетражених савета.
Узгред, мада није неважно, симетрија је веома ретка појава у природи, тако да не би требао превише да је тражиш ни у међуљудским односима. Не бива, што не значи да јој се не може прићи.

СТВАРНО није потребно да се ограђујеш


Потребно је. А нарочито при комуникацији у којој нисмо физички сучељени. Речи су чудне и лако се отргну контроли. Веома често долази до неспоразума, неразумевања, јер оно што ја док пишем мислим не мора да буде оно што ти док читаш разумеш. И зато је сигурније за сваки случај нагласити добру намеру и оградити се од погрешног учитавања. Разговор тако постаје много једноставнији и јаснији и у њега се уплиће неупоредиво мање недоумица и примисли о двосмисленостима.

а једноставно видим да си ти скроз ОК, и знам да ништа нећеш рећи злурадо


Драго ми је што ме тако ,,читаш''.

Да ли си ти оно беше написала или неко други о нелагодности због показане радости дуго после неког немилог догађаја у породици?


Неко други. Не сећам се да сам то била ја.
Али разумем о чему говориш. И ја носим неке тако неисказане ствари баш одавде, са блога, и некако ми криво што их нисам рекла када је било прилике за то.
Понекад сам ћутала да не бих била патетична, понекад да се не би помислило да продајем памет, понекад јер је опаска била сувише лична за у јавност, а опет, слати је на ПП личило ми је на нарушавање приватности...
Дешава се.
Тераш даље и искористиш следећу прилику.
Свако носи неке своје мале терете произашле из односа са другима. Од њих не можеш побећи. А и добро је кад цврчак Џемини ради свој посао. Не да ти да се опустиш.

Н.З. Очекујем да неко пита, ако ово није било детаљисање, какав ли сам кад детаљишем?!


Сасвим исправно очекујеш.
Hansel Hansel 08:16 13.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Не желите да сазнате!

Да сада скочим на почетак (оно између нећу сада коментарисати јер сада немам времена; у ствари, можемо да се нађемо на Скајпу некад, па да се испричамо, не могу да куцкам). Наравно да је компромис двосмеран (ја све време причам о тој двосмерности), али се у пракси то многима не подразумева. То сам хтео да кажем, само је требало да ставим под наводнике, надам се да је сада јасно.

Хтедох само још нешто да додам у вези с претходним одговором и помињањем "уцене" - уцена не може да постоји када су људи у равноправним позицијама. Илустроваћу то овако - пре много година дечко једне моје рођаке и ја смо много филозофирали; он је врло упорно пропагирао нека учења, ја сам оспоравао ту аргуемнтацију и нудио један другачији поглед на теме о којима смо причали. Онда је он од мене захтевао да прочитам једну од књига. Ја сам му предложио размену - да и он прочита једну коју ја препоручујем,д а их читамо паралелно, у супротном - нећу. Онда је он то окарактерисао као уцену. Ја тврдим да то није била уцена. Шта ти мислиш?

Е, и о симетрији и о томе да се не може наћи. Кад кажем симетрија не мислим на истост људи, него на равноправност, симетричан социјални однос. Друго, чак и да је то ретка појава, ја сам од оних који покушавају да нешто мењају и граде оно што не постоји, ако мислим да ваља.

И, да, никад не окрећем леђа, тј. практично никад не прекидам комуникацију осим врло-врло изузетно.

И ово: пример с неизреченим на Блогу био је пример и за реални живот, битно ми је да се то разуме, пошто смо о реалном животу најпре и причали.
razmisljam razmisljam 01:13 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel
Не желите да сазнате!


Маштовити смо ми овде, тако да имамо прилично добру представу на основу изложеног.

у ствари, можемо да се нађемо на Скајпу некад, па да се испричамо

Немам Скајп, тако да та варијанта отпада. Можда се потрефи некакав тренутак у коме бисмо могли да негде разменимо мишљења уз кафицу? ( Злуради сада могу да мисле шта год хоће, марим ја. )
А кад сам већ поменула кафицу, твој коментар је јубиларни стопедесети, те ти стога следује:



Наравно да је компромис двосмеран (ја све време причам о тој двосмерности), али се у пракси то многима не подразумева. То сам хтео да кажем, само је требало да ставим под наводнике, надам се да је сада јасно.


Било је јасно одмах. Рекох ти да ми је претпоставка да си само употребио погрешну реч.
Иначе, пракса је у свим областима, у односу на теорију, врло запетљана и недоследна ствар. Тако је и са подразумевањима. Свако за себе има другачије тумачење ствари, тако да су подразумевања веома често опречна, што, наравно, доводи до неспоразума. Уопште, међуљудски односи на свим нивоима су једна невероватно компликована работа и тешко се испетљати. Што не значи да увек треба одустати.

Хтедох само још нешто да додам у вези с претходним одговором и помињањем "уцене" - уцена не може да постоји када су људи у равноправним позицијама. Илустроваћу то овако - пре много година дечко једне моје рођаке и ја смо много филозофирали; он је врло упорно пропагирао нека учења, ја сам оспоравао ту аргуемнтацију и нудио један другачији поглед на теме о којима смо причали. Онда је он од мене захтевао да прочитам једну од књига. Ја сам му предложио размену - да и он прочита једну коју ја препоручујем,д а их читамо паралелно, у супротном - нећу. Онда је он то окарактерисао као уцену. Ја тврдим да то није била уцена. Шта ти мислиш?


Наравно да мислим да је била уцена. Фер размена је свакако подразумевала да он прихвати твоју понуду. Овако није било у реду.
Него, на крају, да ли је ико ишта од понуђеног прочитао?

Е, и о симетрији и о томе да се не може наћи. Кад кажем симетрија не мислим на истост људи, него на равноправност, симетричан социјални однос. Друго, чак и да је то ретка појава, ја сам од оних који покушавају да нешто мењају и граде оно што не постоји, ако мислим да ваља.


И овде смо се разумели, мада изгледа да имамо мали проблем у погледу терминологије коју користимо. Но, срећом, то очигледно добро разрешавамо у ходу.
Међутим, ствари се опет компликују. Лично јесам за ту, како ти кажеш социјалну равноправност. С друге стране, не верујем превише у њу. Контрадикторно?
Јесте.
Проблем је у томе да постизање тако нечега у реалном свету зависи од толико великог броја што субјективних што објективних фактора, тако да ју је готово немогуће постићи.
Тежити ка њој? Што да не. Сваки напор у том смеру се рачуна.

И, да, никад не окрећем леђа, тј. практично никад не прекидам комуникацију осим врло-врло изузетно.


Видиш, ја сам са никад не окрећем леђа прешла на осим врло-врло изузетно, мада мислим да сам већ негде око све чешће.
Просто, превише сам дуго дозвољавала да ми енергију исисава ко како стигне. Тако сам дошла до тренутка у коме ми исте недостаје за оне на које желим да је потрошим. А то је недопустиво.
Моја грешка, наравно. Дозволила сам да онај никад моменат траје превише.
А кад људе навикнеш на нешто, много их је тешко одвићи.

И ово: пример с неизреченим на Блогу био је пример и за реални живот, битно ми је да се то разуме, пошто смо о реалном животу најпре и причали.


Разумела. Али се намерно надовезала са својим блогопримерима.
Мада, овде ми мало шкрипи ова деоба на блогоживот и реални живот. Не видим разлику, јер реалан ти и реална ја трошимо неко време својих реалних живота да бисмо реално разговарали о различитим, па и реалним стварима.
Тако да ја то не бих делила на тај начин, што не значи да ми није јасно о чему си говорио.
Hansel Hansel 06:28 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Маштовити смо ми овде, тако да имамо прилично добру представу на основу изложеног
Машта вам нијe ни потребна!

Ако може сладолед а не кафа на ову жегу, мада - ја частим, а ти бирај!

Па, видиш, како ми се чини - овим дијалогом долазимо до тога да и немамобитно различите ставове, само се ти вербално батргаш кад оно до чега си и сама дошла прочиташ из туђе тастатуре (и још кад ја то мало грубље напишем...)!

Али, видиш како је за неспоразум потребно мало. Погледај поново део о "уцени", видећеш ко је ту шта тврдио. Ти си одговорила практично слажући се са мном, али ја нисам говорио о његој уцени, него о његовој карактеризацији мог "реципрочног" захтева као о уцени. Уцена подразумева претњу, притисак, али нелегитимну - јер, и закони подразумевају претњу казном, па то нису уцене. Итд. Ово суштински чак није било ни условљавање (јер се не ради о некој услузи или нечему сличном), иако формално на то личи...

Ја ипак мало разликујем реални и виртуелни живот, ако у виртуелном комуницирам с људима које не познајем - у ствари, став ми је као да у ралном животу комуницирам с непознатима. С тим што могу да будем брбљивији!

Онда, до сладоледа/кафе... и блога о чоколади и какау (биће, мислим, данас)!

P.S. Не знам да л' да захвалим за награу за 150. коментар, пошто не знам да ли си рачунала онај мој дупли!

P.P.S. Кад већ диванимо - зашто блогове пишеш латиницом а коментаре ћирилицом?
razmisljam razmisljam 14:21 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel

Ако може сладолед а не кафа на ову жегу, мада - ја частим, а ти бирај!


Ово подвучено је чиста уцена са твоје стране. Шта ако ја хоћу обрнуто, или ако нећу ни једно, или...
( Треба ли да кажем да се шалим? )
У ствари, не пијем кафу ( мада је она и дање добар начин за позив на дружење ), не марим сладолед и не помаљам главу из куће при оваквим временским условима осим ако је то питање живота или смрти ( наравно да мало претерујем ).
Дакле, договорићемо се некако, зар не?

Па, видиш, како ми се чини - овим дијалогом долазимо до тога да и немамобитно различите ставове, само се ти вербално батргаш кад оно до чега си и сама дошла прочиташ из туђе тастатуре (и још кад ја то мало грубље напишем...)!


Ја се вербално батргам? Ја?
Баш си груб.

Али, видиш како је за неспоразум потребно мало. Погледај поново део о "уцени", видећеш ко је ту шта тврдио. Ти си одговорила практично слажући се са мном, али ја нисам говорио о његој уцени, него о његовој карактеризацији мог "реципрочног" захтева као о уцени. Уцена подразумева претњу, притисак, али нелегитимну - јер, и закони подразумевају претњу казном, па то нису уцене. Итд. Ово суштински чак није било ни условљавање (јер се не ради о некој услузи или нечему сличном), иако формално на то личи...


Имаш право. Нисам пажљиво читала.
Дакле, не, са твоје стране није било уцене.
Је ли сада све ОК?

Ја ипак мало разликујем реални и виртуелни живот, ако у виртуелном комуницирам с људима које не познајем - у ствари,став ми је као да у ралном животу комуницирам с непознатима. С тим што могу да будем брбљивији!


И која је онда разлика?
( Није да нисам покушала да је откријем. )

Онда, до сладоледа/кафе... и блога о чоколади и какау (биће, мислим, данас)!


Чекам.

P.S. Не знам да л' да захвалим за награу за 150. коментар, пошто не знам да ли си рачунала онај мој дупли!


Пази, већ сам неком објашњавала да доделу награда вршим строго по научним методама, што подразумева и пролазна времена коментара ( и степен наклоности ка појединим коментаторима ), тако да нема грешке - сигурно је награђен прави.
Онај дупли дели стотинупедесетипрво и стотинупедесетидруго место. ) Ако те не мрзи, слободно провери. )

P.P.S. Кад већ диванимо - зашто блогове пишеш латиницом а коментаре ћирилицом?


Па сад...
Рецимо да желим да покажем да умем да користим оба писма.
Или сам лења - мрзи ме да куцкам lj, nj и dž, кад могу љ,њ и џ.

У ствари, ко зна због чега, више волим да користим ћирилицу. Просто, она ми је одувек била избор. Мислим да је у питању неки мој субјективни естетски осећај, и ништа више од тога.
Ћирилицом сам почела да коментаришем на Блогу, ћирилицом сам објавила све своје причице док сам гостовала код Милорада...
Онда је дошла ауторска опција и сугестија Уреднице да текстове пишем латиницом ( Навела ми је сасвим разумне разлоге за то. ). Исту сам прихватила, али сам, да себи угодим, решила да коментаре и даље наставим да куцкам ћирилицом.
И то ти је то.

P.S. А што ти коментаре пишеш ћирилицом, а онда убациш један једини латиницом ( Једва сам те препознала. ):

Hansel 17:19 13.07.2011
Re: bez naslova
Hehe... pazi, stvarno! Mogu svečano da izjavim da nisam kriv!

Hansel Hansel 15:03 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Наравно, и овако је било све ОК, то је било само онако, успут...

И која је онда разлика?
( Није да нисам покушала да је откријем. )

Разлика је што сам с познатима ипак ближи.... што ме више трпе... Озбиљно, разлика је што ипак не очекујем једнак квалитет комуникације с непознатима, познаницима и пријатељима. Мени је то ипак разлика, без обзира што сам у принципу једнако отворен према свима. ... Да, сада ми падају на памет неки разговри с непознатима у возу, аутобусу... ваљда имам то лице коме воле да се поверавају (обично сâм не почињем разговор), свашта сам тако чуо, а да нисам питао... и, сада контам, то слушам много растерећеније, ваљда што сма свестан да не могу много да помогнем, па не правим ни пресију сам себи, да се од мене нешто очекује. Хм? Звучи ли ово логично?

Ћирилицом пишем одговоре на коментаре оних који пишу ћирилицом, а ти си једна од њих; написах у јендом блогу, током дискусије, да ми је ћирилица лепша, али сам се приклонио већини, што и јесте мало без везе, обично то не радим, али ово сам некако прихватио као фактичко стање... Можда ћу да уведем као некад Телевизија што је радила - једног дана латиница, другог ћирилица! Ваљда је и данас тако на Телевизији БиХ...
razmisljam razmisljam 16:08 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

Hansel

Разлика је што сам с познатима ипак ближи.... што ме више трпе... Озбиљно, разлика је што ипак не очекујем једнак квалитет комуникације с непознатима, познаницима и пријатељима. Мени је то ипак разлика, без обзира што сам у принципу једнако отворен према свима. ...


Очекивања...
Квалитет...
Опет ћу да се ,,батргам'', ал' морам.
Дакле, моја очекивања од других људи су веома ретко велика. Хоћу рећи, не претерујем са њима врло свесно, јер, што су мања, то је већа вероватноћа да ће бити испуњена. Ту, наравно, мислим на оне, мање-више и сасвим условно, необавезне ствари.
Осим тога, мислим да није фер оптерећивати друге сопственим очекивањима спрам њих, јер је то терет са којим се свако веома нерадо носи.
Опет, квалитет разговора је сасвим релативна ствар и моје је искуство да не зависи недвосмислено од степена познанства са саговорником. Осим тога, треба дефинисати и шта тај појам у ствари значи.
Рецимо, када одем до пијаце и прочаврљам са продавцима док шеткам од тезге до тезге, мени лепо. Јесу то банални разговори са савим непознатим особама, али је, по мени, квалитет у томе што смо разменили осмехе, поделили мало позитивне енергије, пар тренутака посветили некоме, покупили зрно доброг расположења, а све без обавезујућег емотивног уплива и свакако без неког интелектуалног напрезања.
Просто, било је пријатно размењивати обичности.
Наравно, онда крећу градације ,,дубине'' разговора, његове присности...
Али, то би нас предалеко одвело.

Да, сада ми падају на памет неки разговри с непознатима у возу, аутобусу... ваљда имам то лице коме воле да се поверавају (обично сâм не почињем разговор), свашта сам тако чуо, а да нисам питао... и, сада контам, то слушам много растерећеније, ваљда што сма свестан да не могу много да помогнем, па не правим ни пресију сам себи, да се од мене нешто очекује. Хм? Звучи ли ово логично?


И ту долазимо до онога о чему сам ти већ говорила, а ти си сада навео савршен пример.
Наиме, канда је зачкољица у теби.
Ако капираш да случајни сапутници ( чекачи испред лекарске ординације, у реду за пасош... ) не очекују од тебе ни помоћ ни савет ни решење, већ само имају потребу да причају неком о ономе што их мучи или што им се дешава, што то сазнање не примениш и на оне које познајеш?
Понављам - сваком од нас је барем с времена на време довољно ( и неопходно) само да нас неко саслуша, онако, пажљиво и добронамерно, без уплитања, без коментарисања, без саветовања. Зар је баш тако тешко бити само и једино слушалац, макар некад?
Јер, сам кажеш, ти себи правиш пресију да се очекује да ћеш помоћи, да треба да испуниш некаква очекивања и тако даље и у том смислу...
Ако тога нема у комуникацији са потпуним странцима, ако си вољан да слушаш њихова наклапања без притиска ( зато што си лепо васпитан, зато што не желиш да будеш груб и прекинеш саговорника, зато што ти је досадно тамо где си, па је туђа прича каква-таква занимација, зато што те ипак маличак занима начета тема... ), чему онда самонатурање те идеје да се од тебе нешто сигурно очекује када неко од теби блискијих људи крене у монолог пред тобом?
Мени није сасвим логично, а видим да си се и сам запитао.

Ћирилицом пишем одговоре на коментаре оних који пишу ћирилицом, а ти си једна од њих; написах у јендом блогу, током дискусије, да ми је ћирилица лепша, али сам се приклонио већини, што и јесте мало без везе, обично то не радим, али ово сам некако прихватио као фактичко стање...


Занимљиво, свако има некакав свој избор. Што да не?
abrasax abrasax 16:42 14.07.2011

Re: ..samo jedan savet!

и, сада контам, то слушам много растерећеније, ваљда што сма свестан да не могу много да помогнем, па не правим ни пресију сам себи, да се од мене нешто очекује. Хм? Звучи ли ово логично?


Što da ne i tako. Ako je presija takva.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana