Kultura| Moj grad| Reč i slika| Zdravlje| Životni stil

Zapanjena dolina

nikolic777 RSS / 06.09.2011. u 12:26

beogradska-filharmonija.jpg

Milan Nikolić

Produženi espreso sa hladnim mlekom, minimum dva puta dnevno, kao po receptu – prepodne i predveče, moja je najdraža obaveza tokom dana. Kad mi baš ne ide, to mi dođe kao epicentar, najdraže i najslađe ukradeno vreme. Danas, kada se neprestano govori o hedonizmu, dužnost mi je to da napomenem. Mada, u mom slučaju je pre reč o eskapizmu. Kafu obično pijem sam, kada nekoga povedem to više nije to, za mene je ta šoljica sinonim za trenutke potpunog iskoraka iz svakodnevog, iz onoga što joj prethodi i što sledi posle nje. Trudim se da ni mobilni telefon ne nosim sa sobom, ukoliko okolnosti to dozvoljavaju. Čisto bekstvo sa aromom na koju sam navučen sada već duže od dvedecenije. Nemogu da zamislim svoj život u Beogradu, izvan tog komadića starog grada, negde, ne sasvim precizno, između Nušićeve ulice i Kalemegdana. Ne iz snobizma i tobožnje preosetljivosti na sve što ne spada krug koji ispisuje troma, a ipak famozna „dvojka“, već je to neka lična, sasvim nepotrebna i tupava vezanost od koje ne mogu da pobegnem, mešavina emocija, uspomena, lične mitomanije, učitavanja značenja u stare fasade, pločnike i pasaže. Ulicu Strahinjića Bana izbegavam još od vremena kada je nađubrena silikonom i isparcelisana gumama besnih automobila stekla popularno novo ime.

strahinjic.jpg

Ovog leta sam se, poštujući želje svojih prijatelja, nekoliko puta „spustio“ u Dolinu. I potvrdio ono što sam oduvek o njoj  i mislio. To je mesto na kojem se okuplja najprimitivniji Beograd. Ne zbog silikona, daleko od sjaja limuzina,bez ikakve veze sa botoksom i vrtoglavim štiklama, sasvim distancirano od neukusno istaknutih imena brendova ispisanih po kačketima i dekolteima. Tu smo školu prošli. Ko nije stekao imunitet, taj je u problemu. Osećati zavist i gnev pri susretu sa hordama ovih „ostvarenih“ mladih ljudi i njihovim igračkicama kojima velikodušno dopuštaju da govore umesto njih (spasonosno rešenje) smatram pomanjkanjem ličnog integriteta i zbrkom u onom sistemu sa kojim muku mučimo decenijama. Da, vrednosnom. Tražeći mesto po svim tim Sohoima i Pastisima, koji sopstvenu slavu duguju isključivo mestu gde su locirani, a i lepših ambijenata, ugodnije muzike, ljubaznijeg osoblja i ukusnije kafe u Beogradu ima na pretek, nisam mogao da shvatim zašto to ljudi rade. Zašto je stajanje na trotoaru i dozivanje konobara uz pomoć korišćenja svih mogućih veština od onog narodskog „Ej“ do meditativne molbe kosmosu da ga skrene u željenom pravcu, toliko važno? Reč je o prezentaciji, o ubeđenju da se time kupuje ulaznica za nešto, poboljšava slika o sebi, stvara određeni utisak. I to je ono što mi smeta.

news_72278.jpg

Bahatost, razmetljivost, arogantni isprazni pogledi, simuliranje nedodirljivosti, nadobudno samoreklamiranje, neukus, mehur od sapunice koji je umislio da je elementarna nepogoda, a onda i strahota tog nemuštog jezika ako si dovoljno blizu da čuješ razgovor za susednim stolom. Nekakvo prostačko samozadovoljstvo u prezentaciji sopstvene, stvarne ili izmaštane moći. U poplavi svih tih wannabes, u Dolinu zalutaju i nepodobni, željni da se malo "ufuraju u film", da se osete delom glamurozne (?!) bajke utapajući džeparac od roditelja (mahom poznatih kao "gubitnici tranzicije"), da pronađu muža i to ne bilo kakvog (lokacija kao garancija kvaliteta) ne shvatajući da se u tom pogledu na ovom mestu "leba najesti neće". Sve je ovde fake - od stava do džempera pa makar bio kupljen od Armanija lično. Nije samo do finog tkanja već i do onoga koga nosi. Zbog toga performans grupe muzičara Beogradske filharmonije smatram događajem koji zaslužuje da se nađe u informativnim pregledima vrlih nacionalnih frekvencija.

Naime - „Ovo je nesvakidašnja pojava, a dogodila se u centru Beograda, urbanoj sredini, među nafuranim "cicama" i "frajerima" u popularnoj "Silikonskoj dolini". Svi znamo da je ulica Strahinjića Bana mesto gde zalaze oni "skockani" kojima je opsesija u životu da budu viđeni. A Beogradska filharmonija se u cilju osvešćenja mlađe prestoničke populacije odlučila na ovakav korak (...)Poslušajte nastup Beogradske filharmonije u centru Beograda. Grupa umetnika je došla u ulicu Strahinjića Bana, i počastila omladinu jednom džez kompozicijim. Možete li da zamislite kakva su bila lica "napucanih" beogradskih "fensera" u trenutku kada su se muzičari pojavili na teritoriji na kojoj se i ne praktikuje slušanje ovakve muzike.

Od osmeha, preko čuđenja do blagog gađenja ... Neki su aplaudirali, devojke su gledale uz osmehe, momci su snimali svojim naskupljim telefonima, držeći ključeve od svojih skupih automobila... Ipak je to Silikonska dolina. Muzičari su završili svoju tačku, poklonili se publici, dobili aplauz, a zatim su podigli transparent na kojem je pisalo: Hvala vam što ne dolazite...”

strahinica-x.jpg

I nije čudno što su snimali mobilnim telefonima, razmenjivali zapanjene ili gadljive poglede. To jeste presedan, kulturološki sudar, sociologija na delu. Alija Đerzelez na konju i svetina oko njega. Skandal na vašaru. Scenografija Doline, to okupljanje po grupicama, merkanje, zagledanje, komentarisanje na uvo i šetanje najuspešniji je pandan palanačkim svetkovinama – vašarima, poselima, igrankama, bez lepote, sponatnosti i kozerije nekadašnjih korzoa. Džez je zbunio okupljene koji ne razumeju ništa što nije David Guetta ili najnovija J.Lo, dok u sebi,što reče moj duhoviti prijatelj, pevuše: “vetrovi tuge čije ste sluge”. Samo ne naglas, jer to onda nije čist Njujork u Beogradu. Dobro je da te cipele nikada niko ne ubedi da bi bilo poželjno da trotoar Doline zamene itisonom u nekom pozorištu, jer bi to bilo mučenje i za njih i za one koji su tu iz drugih pobuda, a ne da se malo ”izblaziraju do sutra”. U međuvremenu, sprdanje sa Dolinom, korisno je za one koji dolaze i koji će sutra birati svoje mesto za prvu jutarnju ili poslednju večernju kafu. Uz sav prateći ansambl.

 

 



Komentari (186)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

janeznam janeznam 12:41 06.09.2011

Zato

ja svoju prvu jutarnju ( a cesto i jedinu ) tursku kafu pijem sama sa sobom. To mi je uzivancija koju ljubomorno cuvam samo za sebe i nije mi problem da ustajem svako jutro u 6, dok klinci spavaju, samo da je popijem na miru.
Inace, u Subotici se jedan deo grada zove Dolina lopova. Aj pogodi sto?
nikolic777 nikolic777 12:46 06.09.2011

Re: Zato

Inace, u Subotici se jedan deo grada zove Dolina lopova. Aj pogodi sto?

meni ipak u odnosu na beogradsku dolinu deluje nekako poštenije
janeznam janeznam 12:50 06.09.2011

Re: Zato

Da, nemerljivo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:26 06.09.2011

Re: Zato

janeznam

Inace, u Subotici se jedan deo grada zove Dolina lopova. Aj pogodi sto?


Oliver Dulić je odatle?
nikolic777 nikolic777 13:32 06.09.2011

Re: Zato

Oliver Dulić je odatle?



maksa83 maksa83 13:40 06.09.2011

Re: Zato

Oliver Dulić je odatle?

uros_vozdovac, 75. minut igre, volej u rašlje, neodbranjivo.
mariopan mariopan 13:57 06.09.2011

Re: Zato

uros_vozdovac
janeznam

Inace, u Subotici se jedan deo grada zove Dolina lopova. Aj pogodi sto?


Oliver Dulić je odatle?



Ali ima konkurenciju bar u vicu:

Dođe neki Subotičan iz Amerike posle 40 godina da vidi kako danas izgleda Subotica i posle nekog vremena pitaju ga ljudi kako mu sada izgleda?

Kao u Las Vegasu, kaže on.

Kako to, pitaju ga?

Pa svuda piše "Kasino, Kasino, Kasino...
janeznam janeznam 15:38 06.09.2011

Re: Zato

Društvo, moram da vas razočaram odgovorom: nemam pojma . Nije on u Bgd?
mariopan mariopan 16:01 06.09.2011

Re: Zato

janeznam
Društvo, moram da vas razočaram odgovorom: nemam pojma . Nije on u Bgd?

Ne, on je svuda..........nekako uspeva da se teleportuje, a kako to radi naučnici još nisu uspeli da shvate.
nurudin nurudin 22:54 06.09.2011

Re: Zato

A,у Лесковцу, у центру града, читава зграда - "Лоповка". ))


Браво, браво, браво за филхармонију!
hedviga92 hedviga92 12:58 07.09.2011

Re: Zato

to je deo grada u kome su velikom brzinom nikle velelepne kuće u kojima zive carinici i novoobogaćeni, koji baš i ne mogu jasno da dokažu kojim su poslovanjem stekli prvi (a i sve ostale) milion. zanimljivo je da se ove kuće relativno često prodaju, a da oglas najčešće kaže: "prodajem kuću u dolini"
zoja444 zoja444 12:43 06.09.2011

sudar svetova

ha, ha, filharmonicari su genijalci. trebalo bi to da im postane praksa makar jednom nedeljno ili mesecno.

nekad su mi tvoji tekstovi teski za citanje, deluju kao umetnute cigle. a, neki teku lako kao voda, kao ovaj sada.
nikolic777 nikolic777 12:49 06.09.2011

Re: sudar svetova

ha, ha, filharmonicari su genijalci.

carevi

nekad su mi tvoji tekstovi teski za citanje, deluju kao umetnute cigle. a, neki teku lako kao voda, kao ovaj sada.


hvala, nekad je do teme, nekad do mog mood-a
buba_truba buba_truba 15:07 06.09.2011

Re: sudar svetova

zoja444
nekad su mi tvoji tekstovi teski za citanje, deluju kao umetnute cigle. a, neki teku lako kao voda, kao ovaj sada.

Isto. Odlično si ga upakovao.

Veliki + za muzičare i kampanju.
nikolic777 nikolic777 15:09 06.09.2011

Re: sudar svetova


Isto. Odlično si ga upakovao.


hvala
karabasbarabas karabasbarabas 19:00 06.09.2011

Re: sudar svetova

Isto. Odavno nisam procitao duzi tekst. Sto znaci da nemam zivaca da citam duze teksstove, ali ovaj tako lepo legao da mi je bilo zao da nesto ne propustim.
nikolic777 nikolic777 19:20 06.09.2011

Re: sudar svetova

ali ovaj tako lepo legao da mi je bilo zao da nesto ne propustim.



čast mi je i zadovoljstvo
mlekac mlekac 20:59 06.09.2011

Re: sudar svetova

Da se potpisem i ja!

Dobar tekst!

Pogotovo sto je rec o mojoj "rodnoj" ulici u koju sad zalazim samo "pod moranje", kad bas moram do burazera...

A nekad se ta, takva muzika cula u toj ulici kroz otvorene prozore, sa onih starih radija, prekrivenih sustiklama, naravno.
nikolic777 nikolic777 21:51 06.09.2011

Re: sudar svetova

Dobar tekst!


hvala

A nekad se ta, takva muzika cula u toj ulici kroz otvorene prozore, sa onih starih radija, prekrivenih sustiklama, naravno.


što se kaže - ceo fazon
mlekac mlekac 07:29 07.09.2011

Re: sudar svetova

nikolic777
Dobar tekst!


hvala

A nekad se ta, takva muzika cula u toj ulici kroz otvorene prozore, sa onih starih radija, prekrivenih sustiklama, naravno.


što se kaže - ceo fazon


Ja odoh da se narednih deset minuta stidim u cosku!

Tek kad su me deca pitala GDE su tacno u svirali u Strahinica Bana shvatila sam da su svirali na MOJOJ rasrsnici, Strahinica Bana i Kapetan Misine. Tu mi je, na cosku, bila rodna kuca dok je nisu srusili da naprave ovo cudo sa kaficem!
max.cohen92 max.cohen92 08:05 07.09.2011

Re: sudar svetova

karabasbarabas
Isto. Odavno nisam procitao duzi tekst. Sto znaci da nemam zivaca da citam duze teksstove, ali ovaj tako lepo legao da mi je bilo zao da nesto ne propustim.


Samo da kazem da potpisujem i delim misljenje. Nikolicu, maestralno.
nikolic777 nikolic777 09:08 07.09.2011

Re: sudar svetova

Samo da kazem da potpisujem i delim misljenje. Nikolicu, maestralno.


pozdrav, hvala
malaramona malaramona 12:44 06.09.2011

glupo

transparent je suvišan i glup.
antioksidant antioksidant 12:46 06.09.2011

Re: glupo

malaramona
transparent je suvišan i glup.

ali definise "visinu" sa koje se posmatra dolina
(a povremeno i pljucne na nju)
nikolic777 nikolic777 12:51 06.09.2011

Re: glupo

transparent je suvišan i glup.


što?
malaramona malaramona 13:16 06.09.2011

Re: glupo

nikolic777
transparent je suvišan i glup.


što?


AO ti je odgovorio i od mene dobio preporuku...
nikolic777 nikolic777 13:16 06.09.2011

Re: glupo

(a povremeno i pljucne na nju)


pljuckanje je obostrano

ali fizika se pobrinula da ovo u vis padne gde mu je i mesto
mrale54 mrale54 12:50 06.09.2011

E, baš jutros...

...gledam spot i pitam se gde da ga okačim!javascript:;
Kad - ono - blog o tome!
Hvala!




A, da sam živeo u Banovoj (odmah do Gr ambasade) 10 god. - bolje da ne pričam!
nikolic777 nikolic777 12:52 06.09.2011

Re: E, baš jutros...

Kad - ono - blog o tome!
Hvala!


hvala, i ja sam slučajno naleteo i nisam mogao da odolim
mrale54 mrale54 13:02 06.09.2011

Re: E, baš jutros...

Uh, tek sam sad primetio da si okačio i klip!
Moja greška! Ako smeta - briši ga!

Samo, ne slažem se sa naslovom.
TO - da se zapanji - treba mnogo suptilniji vez.
Kao, kad ja čistim zimi sneg. pa ga bacam lopatom na kola i "gospođice i gospodu", a oni me - gledaju, onako sa visine.
Al', hebi ga - lopata je u mojim rukama!
nikolic777 nikolic777 13:04 06.09.2011

Re: E, baš jutros...

Uh, tek sam sad primetio da si okačio i klip!
Moja greška! Ako smeta - briši ga!



sve ok...

zapanjili su se u prvom trenutku
a posle su verovatno odgovrili "Nema na čemu"
mrale54 mrale54 14:29 06.09.2011

Re: E, baš jutros...

nikolic777
Uh, tek sam sad primetio da si okačio i klip!
Moja greška! Ako smeta - briši ga!



sve ok...

zapanjili su se u prvom trenutku
a posle su verovatno odgovrili "Nema na čemu"


Za takav odgovor treba više od 4 razreda osnovne - tako da to spara u SF!
Lično iskustvo!
mariopan mariopan 12:56 06.09.2011

Bravo



Moram da kažem da rastu i neki novi klinci, deca, gimnazijalci, ovde u "dalekoj" unutrašnjosti, kojima je malo kulturnih događanja u sopstvenom gradu ( a ima ih) i koji autobusima odlaze u pozorišta u Novi Sad ili Beograd da bi videli balet, operu, pozorišnu predstavu ili mjuzikl. Mesecima unapred rezervišemo mesto u autobusu, koliko njih želi da ode i vidi nešto što nema u našem gradu.

Uz njih se redovno ubacujemo i nas pet-šest drugarica, neke i penzionerke. Ne propuštamo priliku (ako je to greh) ?

Nije nam teško da putujemo da bi videli ono što ne možemo ovde, kod kuće.

I neka njih tamo u Strahinjića Bana... mene teši pomisao na ove klince, preslatke dečake i devojčice koji netremice gledaju sa zvezdama u očima, i posle predstave ne skidaju osmeh sa lica sve do kuće.
nikolic777 nikolic777 12:59 06.09.2011

Re: Bravo

mariopan


I neka njih tamo u Strahinjića Bana... mene teši pomisao na ove klince, preslatke dečake i devojčice koji netremice gledaju sa zvezdama u očima, i posle predstave ne skidaju osmeh sa lica sve do kuće.



lepo rečeno
mozzart89 mozzart89 11:33 07.09.2011

Re: Bravo

Bravo i za tebe! Komentar je sjajan. Ne zato sto sam nekada bio jedan od stotina tadasnjih valjevskih gimnazijalaca koji su upraznjavali ovakve aktivnosti umesto nekih laganijih (u smislu manje opterecujucih za mozak) - ne! Nego zato sto me raduje da to jos uvek postoji van prokletog Beograda. A siguran sam da postoji i u Beogradu, nego ne moze da dodje do izrazaja, jer predstavlja samo kap u moru...
mariopan mariopan 12:34 07.09.2011

Re: Bravo

mozzart89
Bravo i za tebe! Komentar je sjajan. Ne zato sto sam nekada bio jedan od stotina tadasnjih valjevskih gimnazijalaca koji su upraznjavali ovakve aktivnosti umesto nekih laganijih (u smislu manje opterecujucih za mozak) - ne! Nego zato sto me raduje da to jos uvek postoji van prokletog Beograda. A siguran sam da postoji i u Beogradu, nego ne moze da dodje do izrazaja, jer predstavlja samo kap u moru...



Postoji i baš zato što je kap u moru mora da se kaže. Bravo za klince
mariopan mariopan 12:35 07.09.2011

Re: Bravo

mozzart89
Bravo i za tebe! Komentar je sjajan. Ne zato sto sam nekada bio jedan od stotina tadasnjih valjevskih gimnazijalaca koji su upraznjavali ovakve aktivnosti umesto nekih laganijih (u smislu manje opterecujucih za mozak) - ne! Nego zato sto me raduje da to jos uvek postoji van prokletog Beograda. A siguran sam da postoji i u Beogradu, nego ne moze da dodje do izrazaja, jer predstavlja samo kap u moru...



Postoji i baš zato što je kap u moru mora da se kaže. Bravo za klince
makica92 makica92 13:38 07.09.2011

Re: Bravo

Sva cast. Za svaku pohvalu. Izgleda da oni koji zive u manjim sredinama vise rade na podizanju kulturne svesti samo se o tome ne zna, nisu u centru zbivanja. Znam jos jednu takvu grupu http://crvenka.in.rs/?p=503
maksa83 maksa83 13:03 06.09.2011

fora

Moj prvi refleks je - "dobra fora", ali pošto sam sve odgledao mislim da je fora bezveze - zbog ovih koji su se oduševili i tapšali.

Dobra svirka uz post-mazanje širokom četkom - nit' je baš svaki tip koji tu sedi majmun, nit' je svaka riba koja tu sedi pritupa fufa.

A sve i da jesu, transparent je višak. Muzika je tvoj stejtment, i ko primi poruku - primio je. Titlovanje snižava kvalitet poruke.
nikolic777 nikolic777 13:07 06.09.2011

Re: fora

Titlovanje snižava kvalitet poruke.


može biti
i naravno, ne bi trebalo generalizovati što se tiče onih koji tu sede

možda su smtrali da je titl neophodan onima kojima je poruka namenjena
ne kapiraju svi istom brzinom, niti izvlače pouke
maksa83 maksa83 13:17 06.09.2011

Re: fora

možda su smtrali da je titl neophodan onima kojima je poruka namenjena
ne kapiraju svi istom brzinom, niti izvlače pouke

Ma razumem, i meni su ikonografija, način života i mentalni sklop blejača iz Silikonske Doline podjednako odbojni ali svejedno mislim da je - poruka pogrešna. To je odbacivanje kao odgovor na odbacivanje. Šta si im rekao? "Vi ste džiberi, i to se očituje i u tome što ne dolazite da nas slušate, e i da znate - i ne trebaju nam džiberi". Jesi im se približio? Da li si išta popravio? Šta si tačno postigao osim što ti je malo lakše? Beogradska Filharmonija je zabeležila bod u gostima, nice prank. Move along. Meni bi bilo jače bez tog transparenta.

ivana23 ivana23 13:19 06.09.2011

Re: fora

BGF na pocetku svake sezone ima neuobicajen i pomalo provokativni spot...



nikolic777 nikolic777 13:20 06.09.2011

Re: fora

Jesi im se približio? Da li si išta popravio? Šta si tačno postigao osim što ti je malo lakše?


slažem se skroz, mada je kasno za popravku kod ove ekipe...to je vec formirano...

To je odbacivanje kao odgovor na odbacivanje.


potpisujem
mrdax mrdax 13:24 06.09.2011

Re: fora

maksa83
Moj prvi refleks je - "dobra fora", ali pošto sam sve odgledao mislim da je fora bezveze - zbog ovih koji su se oduševili i tapšali.

Dobra svirka uz post-mazanje širokom četkom - nit' je baš svaki tip koji tu sedi majmun, nit' je svaka riba koja tu sedi pritupa fufa.

A sve i da jesu, transparent je višak. Muzika je tvoj stejtment, i ko primi poruku - primio je. Titlovanje snižava kvalitet poruke.


Poruka je vazna i mislim da su odradili dobro. Naravno da nije svako ko sedi tamo imbecil.
"Stecajem cudnih stecaja" sam prosle godine ni kriv ni duzan ziveo u toj ulici jedno 3 meseca.
zoja444 zoja444 13:28 06.09.2011

Re: fora

Moj prvi refleks je - "dobra fora", ali pošto sam sve odgledao mislim da je fora bezveze - zbog ovih koji su se oduševili i tapšali.

Dobra svirka uz post-mazanje širokom četkom - nit' je baš svaki tip koji tu sedi majmun, nit' je svaka riba koja tu sedi pritupa fufa.

A sve i da jesu, transparent je višak. Muzika je tvoj stejtment, i ko primi poruku - primio je. Titlovanje snižava kvalitet poruke.


pitanje je sta je cilj?
performans, provokacija, skretanje paznje, i cije...?
po meni su filharmonicari trebali da izaberu neku zescu klasiku, pa da se onda vide reakcije, ovo je ipak neki kompromis.
tekst transparenta me je zbunio u sekundi, ali kako ovde uglavnom vlada neka uvrnuta, kontra logika - logican mi je.
gorstak92 gorstak92 13:35 06.09.2011

Re: fora

maksa
"Vi ste džiberi, i to se očituje i u tome što ne dolazite da nas slušate, e i da znate - i ne trebaju nam džiberi".

Onaj transparent i citirana poenta me mnogo podsećaju na pojedine loše blogere koji imaju slabu posećenost i pate zbog toga.

Ponavljam se, ali mi ivana reče da nisam skapirao poentu. Verovatno i nisam.

I još nešto da ponovim - ovih sedmorica veličanstvenih su još dobro prošli da ih neko iz doline nije naterao da pojedu svoje instrumente + plakat.
Dakle, ipak je priča sa srećnim krajem.
ivana23 ivana23 13:54 06.09.2011

Re: fora

gorstak92
Onaj transparent i citirana poenta me mnogo podsećaju na pojedine loše blogere koji imaju slabu posećenost i pate zbog toga.Ponavljam se, ali mi ivana reče da nisam skapirao poentu. Verovatno i nisam.I još nešto da ponovim - ovih sedmorica veličanstvenih su još dobro prošli da ih neko iz doline nije naterao da pojedu svoje instrumente + plakat.Dakle, ipak je priča sa srećnim krajem.


Rekla sam zato sto aludiras na slabu posecenost, a Filharmoniji je sala uvek popunjena. Maliciozan si, mislis da im nedostaje publika iz SB koja, veruj mi, ne zna da se ne aplaudira izmedju stavova.

antioksidant antioksidant 14:00 06.09.2011

Re: fora

mislis da im nedostaje publika iz SB koja, veruj mi, ne zna da se ne aplaudira izmedju stavova

i najzad smo otkrili ko popunjava sava centar na "gostovanjima" klasičnih muzičara...
decenijama se fina publika kolarca zgražava kada neki, došli ko zna odakle, aplaudiraju između stavova... a oni se popeli iz doline

edit: u skladu sa muzičkom neobrazbom mislim da je bolje napisati da su silikonci sišli s doline
zoja444 zoja444 14:06 06.09.2011

Re: fora

decenijama se fina publika kolarca zgražava kada neki, došli ko zna odakle, aplaudiraju između stavova... a oni se popeli iz doline


jbg, ratovi, sankcije, bombardovanje, strajkovi prosvetara... nisu oni krivi sto su morali da beze sa casova muzickog.
nikolic777 nikolic777 14:08 06.09.2011

Re: fora

nisu oni krivi sto su morali da beze sa casova muzickog.


Bili Piton Bili Piton 14:59 06.09.2011

Re: fora

maksa83
Meni bi bilo jače bez tog transparenta.



Iako se sa dobrim delom tvog komentara slažem (kao i uvek), meni je, priznajem, čitav ovaj prank izuzetno ljigav, sa ili bez transparenta. Patronising, arrogant & totally unnecessary, tim pre što ovi ionako ne dolaze. Čemu dakle sve to, da bi zujala čaršija?

Bez veze. Nekako na Karleušinom nivou, zapravo.
antioksidant antioksidant 15:07 06.09.2011

Re: fora

meni je, priznajem, čitav ovaj prank izuzetno ljigav, sa ili bez transparenta

transparent ga je pretvorio u prank
bez toga je sve ovo samo jedno lepo letnje vece i popularizacija institucije od nacionalnog znacaja
pokroviteljska nota je nepotrebna (i slazem se - na jednom estradnom nivou)
Bili Piton Bili Piton 15:12 06.09.2011

Re: fora

antioksidant

pokroviteljska nota je nepotrebna (i slazem se - na jednom estradnom nivou)


Pokroviteljska nota je poenta čitave akcije. Jedina poenta. I to je ono što mi smeta.
nikolic777 nikolic777 15:12 06.09.2011

Re: fora

I još nešto da ponovim - ovih sedmorica veličanstvenih su još dobro prošli da ih neko iz doline nije naterao da pojedu svoje instrumente + plakat.



gorštački nema šta
docsumann docsumann 15:25 06.09.2011

Re: fora

Pokroviteljska nota je poenta čitave akcije. Jedina poenta. I to je ono što mi smeta.


evo, udostojili smo se dolaska (silaska) u ovo vaše leglo nekulture i džiberizma, kako bi vam poručili da ste nekulturni džiberi.
maca22 maca22 15:30 06.09.2011

Re: fora

Bili Piton
maksa83
Meni bi bilo jače bez tog transparenta.



Iako se sa dobrim delom tvog komentara slažem (kao i uvek), meni je, priznajem, čitav ovaj prank izuzetno ljigav, sa ili bez transparenta. Patronising, arrogant & totally unnecessary, tim pre što ovi ionako ne dolaze. Čemu dakle sve to, da bi zujala čaršija?

Bez veze. Nekako na Karleušinom nivou, zapravo.

Slazem se sa Bilijem i Maksom. Ima nesto jadno.
zoja444 zoja444 15:36 06.09.2011

Re: fora

docsumann

Pokroviteljska nota je poenta čitave akcije. Jedina poenta. I to je ono što mi smeta.


evo, udostojili smo se dolaska (silaska) u ovo vaše leglo nekulture i džiberizma, da bi vam poručili da ste nekulturni džiberi.



sve zavisi i od ugla gledanja na to:hvala.

moze biti: udostojili smo se dolaska(silaska) sa visine, a moze biti i u ironicnom tonu kao konstatacija. ipak su oni njima dosli na noge, peske. nije bilo limuzina i sa njom arogancije. "zeznut" transparent. moze se razumeti i ovako i onako. ali, viseznacan je.

jbg, ne mogu sad da se setim adekvatnog primera za poredjenje.
docsumann docsumann 15:54 06.09.2011

Re: fora

sve zavisi i od ugla gledanja na to:hvala.


ok, da vidimo - jedno je ovo tumačenje na prvu iz koje proizlazi vrlo gruba konotacija.

koje bi bilo drugo?


fifismack fifismack 16:14 06.09.2011

Re: fora

maxo, u principu se slažem sa svim što si napisao
jutros to gledala i prvo se od uva do uva nasmejala al posle par sec mi palo na pamet da su i mene tamo mogli u par navrata navatat, pa mi više priznajem nije bilo tako smešno

jedino nisam sigurna da je ovo poruka baš redovnim sedačima u sb
mislim da je više to poziv svima nama da se opredelimo i dozovemo ma koliko bile staromodne ipak nekim proverenim, dobrim starim vrednostima
napisala na onom drugom blogu, da bih volela i da narodni muzej ima nekog tasovca koji bi nas ovako inspirisao da kuckamo po blogu i razmišljamo da li je svaka reklama i zaista dobra reklama

mali trol na temu prikladnih reklama...


zoja444 zoja444 16:20 06.09.2011

Re: fora

koje bi bilo drugo?


hm, kad pisem na 2 bloga istovremeno.

stvarno ne mogu da se setim sada adekvatnog primera.
mozda kada je neko neljubazan prema tebi, neces mu reci: hvala ti sto si neljubazan, vec, hvala ti sto si ljubazan. to hvala bi bila ironija a ne iskrena zahvalnost. valjda cu naci i bolji primer.

kako na transparentu pise da je za koncertnu sezonu 2011/2012, upucen je svima. mozda ce filharmonicari krenuti svuda da se pojavljuju po gradu. i ja opet tu vidim kontra-logiku tj. poentiranje na mentalitet naseg naroda.

kad mi se malo iskristalisu misli, preciznije cu objasniti. sad ih imam masu.
Milan Novković Milan Novković 16:28 06.09.2011

Re: fora

A sve i da jesu, transparent je višak. Muzika je tvoj stejtment, i ko primi poruku - primio je. Titlovanje snižava kvalitet poruke.

Da, titlovanje poruku skoro pa uništava, najjeftiniji, raštimovan, disharmoničan instrument, prljava lirika.

Al ajde, kolektivna svest je proces, ko radi taj i greši, aplauz za trud, biće bolje sledeći put.
Hansel Hansel 17:12 06.09.2011

Re: fora

maca22
Slazem se sa Bilijem i Maksom. Ima nesto jadno.

Možda što sviraju na ulici? Samo fali da su otvorili futrole instrumenata umesto što su razvili transparent?
AO
pokroviteljska nota je nepotrebna (i slazem se - na jednom estradnom nivou)

Pa, to se već duže vreme primećuje u kampanjama Filharmonije (pa i u Tasovčevom stilu komunikacije). Nuačili novi jezik. S druge strane, možda baš time pokazuju da nisu nadmeni - prilagođavaju se stvarnosti.
angie01 angie01 17:14 06.09.2011

Re: fora

antioksidant
meni je, priznajem, čitav ovaj prank izuzetno ljigav, sa ili bez transparentatransparent ga je pretvorio u prankbez toga je sve ovo samo jedno lepo letnje vece i popularizacija institucije od nacionalnog znacajapokroviteljska nota je nepotrebna (i slazem se - na jednom estradnom nivou)


transparent je poruka tacke u kojoj obitavamo-SB je samo skup svih elemenata na jednom mestu-tacka izvedena bez greske, vecinski deo ucesnika, onih preko linije u dolini, bez i jedne probe ili uputstava bili briljantni!
antioksidant antioksidant 17:15 06.09.2011

Re: fora

vecinski deo ucesnika, onih preko linije u dolini, bez i jedne probe ili uputstava bili briljantni!

tapsali su izmedju stavova?
antioksidant antioksidant 17:18 06.09.2011

Re: fora

Nuačili novi jezik. S druge strane, možda baš time pokazuju da nisu nadmeni - prilagođavaju se stvarnosti.

da na transparentu piše - "hvala što dolazite" ja bih ovome dao čistu desetku (i lepo je snimljeno). jedno "ne" je dalo povoda onima koji kolarcu nisu prišli da pišu plitke... tekstiće
angie01 angie01 17:28 06.09.2011

Re: fora

vecinski deo ucesnika, onih preko linije u dolini, bez i jedne probe ili uputstava bili briljantni!

tapsali su izmedju stavova?


pa to ti ka'em!
Hansel Hansel 18:55 06.09.2011

Re: fora

antioksidant
da na transparentu piše - "hvala što dolazite" ja bih ovome dao čistu desetku (i lepo je snimljeno). jedno "ne" je dalo povoda onima koji kolarcu nisu prišli da pišu plitke... tekstiće

Da, kapiram tu finesu, ja nisam bio mnogo kritičan, delovalo mi to sve kao zezanje (izgleda da našu stvarnost generalno ne uzimam više ozbiljno).

No, sada se setih filma "Češki san" - ko nije gledao ovu antipotrošačku parodiju na rijaliti šou programe i savremeni marketing, ukratko: Češka je pred ulazom u EU, potrošački mentalitet uzima zamah (film počinje scenama redova za osnovne životne namirnice 60-70-ih), a studenti kreiraju kampanju otvaranja lažnog hipermarketa po svim marketinškim pravilima. Sve je tu - i song, i TV i radio reklame, i leci s niskim cenama, a od hipermarketa - samo kulise koje tek izbliza razotkrivaju građani došli na otvaranje. Film je, dakle, višestruko zanimljiv, a zašto sve ovo pričam - zato što su slogani bili: "Ne dolazite!", "Ne čekajte u redu!", "Ne kupujte!" Makar po formi podsetio me sada ovaj slogan Filharmonije na te slogane.
nikolic777 nikolic777 19:21 06.09.2011

Re: fora


Al ajde, kolektivna svest je proces, ko radi taj i greši, aplauz za trud, biće bolje sledeći put.

upravo tako
Jukie Jukie 22:26 06.09.2011

Re: fora

Hansel

Pa, to se već duže vreme primećuje u kampanjama Filharmonije (pa i u Tasovčevom stilu komunikacije). Nuačili novi jezik. S druge strane, možda baš time pokazuju da nisu nadmeni - prilagođavaju se stvarnosti.

Sofronije pređe most i reče mu zbogom
a član Beogradske filharmonije udari ga nogom

*iz Na slovo na slovo
Hansel Hansel 06:19 07.09.2011

Re: fora

Jukie

Ne, ne baš toliko!
gedza.73 gedza.73 09:42 07.09.2011

Re: fora

maksa83
Moj prvi refleks je - "dobra fora", ali pošto sam sve odgledao mislim da je fora bezveze - zbog ovih koji su se oduševili i tapšali.

Može, Makso, da se posmatra na taj način i da čovek bude u pravu.

Gore je naveden izraz "sudar svetova" jer ta ulica jeste praradigma stanja i sistema u zemlji (tako je ja vidim).
Puna ulica bahatih momaka (poput onog pajsera sa karavanom koji potpisuje u pozadini orkestra, čudi me da nije odvrnuo do daske neki od "popularnih" hitova), sa besnim automobilima koji su parkirani po random sistemu, preskupim i nepotrebnim telefonima, devojkama plitke pameti (ili samo žele tako da deluju) i bogatog poprsja ta silikonska dolina je pozorište gde se odlično uklapa naša politička scena i sistem koja ona promoviše.

Muzičari nisu mogli da idu od kućr do kuće dizel momaka i plastičnih plavuša pa da im sviraju serenade. Ovo je bilo vatanje na legalu.
Transparent, opet po meni, nije namenjen samo momcima i devojkama koji su sedeli te večeri u onim baštama, već svima nama (valjda su se rukovodili onim da se vizuelno duže pamti i ima jači efekat).

Meni on deluje kao ona ručna kočnica u vozu i vrisak nekog putnika da ona treba da se povuče jer nam "brzi" voz ode u tri lepe materine.

gorstak92 gorstak92 09:50 07.09.2011

Re: fora

Rekla sam zato sto aludiras na slabu posecenost, a Filharmoniji je sala uvek popunjena. Maliciozan si, mislis da im nedostaje publika iz SB koja, veruj mi, ne zna da se ne aplaudira izmedju stavova.

Prvo da proverimo u vukajliji šta je to maliciozan:

Zlocudan,mada ovaj termin ima i druga znacenja narocito u periodu izolacije dok su se dezodoransi "uvozili" iz bugarske...
A: osecas ovaj budjavi miris?
B: da,neko je maliciozan(malizia)
A: ili je maliciozan il' je brutalan(brut)ali smrdi do jaja.


Ja sam zloćudan?


Vidim dole da si okačila kako se BGF hvali da su im rasprodati svi koncerti.

Sa druge strane vidim da se teško živi u BGF pa sam sad zbunjen.
Dobro prodaju koncerte, a plate male?

Moj komentar za slabu posećenost je bio logičan zaključak kad vidim koliko se BGF reklamira.
Pored youtuba reklamnu kampanju su usmerili i na TV, a tamo je jedan termin kao jedna nogara od Stenveja. Četiri termina na TV-u i eto im instrumenta.

Ok, povlačim aluziju na slabu posećenost. Ispao sam maliciozan, a to ne želim.
Neću ti čak ni odgovoriti maliciozno na maliciozan komentar.

To da se loše živi u BGF ostaje.
gorstak92 gorstak92 09:51 07.09.2011

Re: fora

nikolic777
gorštački nema šta

Хвала што
ниси укапирао.
jedi-knight jedi-knight 14:01 06.09.2011

...

Hvala na lepom blogu. Preporuka
nikolic777 nikolic777 14:05 06.09.2011

Re: ...

Hvala na lepom blogu. Preporuka


nema na čemu, hvala za preporuku
Rejlem Rejlem 14:08 06.09.2011

Sto rece neko...

...dobra fora. A dobar i blog.
Pozdrav
nikolic777 nikolic777 14:11 06.09.2011

Re: Sto rece neko...

...dobra fora. A dobar i blog.


pozdrav, hvala
thebee269 thebee269 16:38 06.09.2011

Re: Sto rece neko...

Re: Sto rece neko...

...dobra fora. A dobar i blog.



pozdrav, hvala

pazi ovako, ovo isto su mogli da urade u skupstini Srbije, na bilo kom stadionu,u javnom prevozu,na splavovima,na kraju u bilo kojoj malo prometnijoj ulici u Bgd i efekat bi bio isti .
Isto tako na svim tim mestima istom broju ljudi kojima je upucena poruka.
tako da ko bi im onda dolazio na koncerte, isti oni koji im dolaze i sada .
U cemu je onda poenta...
ideja je dobra samo treba da se sprovodi na drugaciji nacin koji je mnogo tezi i zahtevniji i pocinje od ranog detinjstva svuda i na svakom mestu,
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:12 06.09.2011

Picture perfect

Beograd je jedna eklekticna sredina sa fufama i normalnim svetom, sa bizMismenima-lopovima i radnim narodom kojji uporno gaji nadu u bolje sutra koje je stalno "juce". Na Dorcolu nista novo. Poruka "Hvala sto ne dolazite" i prazan Kolarac, a prepune arene i Usca i trestanje i krestanje iz kafica jesu vinjeta vece slike na kojoj se jos radi. Sta ce da spadne na kraju, ako kraja ima?
nikolic777 nikolic777 14:14 06.09.2011

Re: Picture perfect

a prepune arene i Usca i trestanje i krestanje iz kafica jesu vinjeta vece slike na kojoj se jos radi


baš tako
antioksidant antioksidant 14:15 06.09.2011

Re: Picture perfect

i prazan Kolarac

odakle to da je kolarac prazan?
vesna.gm vesna.gm 14:44 06.09.2011

Kako dobra stvar

Kako dobra stvar ovo što su odsvirali??!!

Nemam pojma šta je u pitanju, ali odlično, odlično zvuči!

Meni je super kampanja, jer je sigurno izazvala mnogo veliku buku.

Preporuka!
nikolic777 nikolic777 14:48 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

Preporuka!



hvala,
kampanja je originalna i dobro smišljena
Hansel Hansel 15:33 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

I od mene, i za tebe i za Filharmoniju, a čak možda i za publiku iz Doline - meni se čini da su (bar) ovi na snimku performans prihvatili kao pozitivnu provokaciju!
malaramona malaramona 15:53 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar


vesna.gm
Kako dobra stvar ovo što su odsvirali??!!

Nemam pojma šta je u pitanju, ali odlično, odlično zvuči!



I meni se svidja, mada malo kilavo sviraju.
Jel zna neko šta ovo sviraju?
mrale54 mrale54 16:10 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

malaramona

vesna.gm
Kako dobra stvar ovo što su odsvirali??!!

Nemam pojma šta je u pitanju, ali odlično, odlično zvuči!



I meni se svidja, mada malo kilavo sviraju.
Jel zna neko šta ovo sviraju?



Baš me interesuje koliko bi, po tvojoj proceni, kilavo - Majls svirao klasiku?
Znam ja šta sviraju!!
Duvačke instrumente!
malaramona malaramona 16:23 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

mrale54
malaramona

vesna.gm
Kako dobra stvar ovo što su odsvirali??!!

Nemam pojma šta je u pitanju, ali odlično, odlično zvuči!



I meni se svidja, mada malo kilavo sviraju.
Jel zna neko šta ovo sviraju?



Baš me interesuje koliko bi, po tvojoj proceni, kilavo - Majls svirao klasiku?
Znam ja šta sviraju!!
Duvačke instrumente!


Pa ne znam, okači Majlsa kako svira klasiku, pa ću ti dati svoju procenu.
I šta se bre žestiš?
mrale54 mrale54 17:00 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

malaramona


Pa ne znam, okači Majlsa kako svira klasiku, pa ću ti dati svoju procenu.
I šta se bre žestiš?



Znači baš moram? Da kačim? Majlsa?
A, tvoja imaginacija? Ništa, a?

Pa, žestok deda sam porast'o, a i, ovde u Atini, žestoka sparina,
pa ne moram dalje da objašnjavam.
A, i tamo mi Peđa briše komentare pa valjda zato!
Bem li ga, ne znam ni sam?
nikolic777 nikolic777 19:23 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

I od mene, i za tebe i za Filharmoniju, a čak možda i za publiku iz Doline - meni se čini da su (bar) ovi na snimku performans prihvatili kao pozitivnu provokaciju!


hvala u ime svih nas
Hansel Hansel 20:16 06.09.2011

Re: Kako dobra stvar

radojicic92 radojicic92 00:19 07.09.2011

Re: Kako dobra stvar

Jel zna neko šta ovo sviraju?




Amazing grace! (how sweet the sound)
That sav'd a wretch like me!
I once was lost, but now am found,
Was blind, but now I see
...

itd


angie01 angie01 15:18 06.09.2011

odlicna fora!

performans za koji nije trebalo postavljati kulise i statiste!
nikolic777 nikolic777 15:21 06.09.2011

Re: odlicna fora!

performans za koji nije trebalo postavljati kulise i statiste!

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:59 06.09.2011

volim filharmoniju!

mada bi ovaj post vise pasao kod Pedje Azdejkovica, imam ban na njegove blogove, pa moram ovde:)

Meni je uvek zaista žao, kad neko, kao ovaj uprepodobljeni i naprasno ćudoredni Pedja, nije imao priliku da ide u filharmoniju, sto ga kao malog nisu vodili za rukicu, pa sad našao razlog da se proserava i o bozemesakloni, brani ove iz kafica u Strahinjića Bana od Beogradske filharmonije.

Uuu *ebote, paz' da im se nisu kajle zatresle od sekiracije, ili otpali plastični nokti dok su lupkali po stolu od nervirancije.

Mislim, koji bre udvorički blog, mali Peđa brani bilmeze od uvredljivog performansa u fraku. Što bi rek'o jedan moj poznanik s dotičnog mesta "samo nemoj ti da me braniš".

ali nisam htela o tome...

Moja prijateljica Ženja Kravcev, violinistkinja, decenijama je svirala u Beogradsakoj filharmoniji za platu kasirke.

Moja deca i njihovi prijatelji, godinama su upadali za dž u BF, jer su čak i vratari i redari imali sluha za mališane koji vole umetnost.

Zato mi je ova blog hajka na BF odvratna.



edit: meni teskt "hvala što ne dolazite" izgleda kao zezanje s domaćim specijalitetom - inatom. po sistemu "e, ti ćeš mi kažeš".

mrale54 mrale54 17:29 06.09.2011

Re: volim filharmoniju!

Nemo' se nerviraš!

Čovek se samo zeza!
Prvo priča o ceni frakova i instrumenata(!) koje IM KUPUJE DRŽAVA? - ordinarna glupost i neznanje, da bi posle sam rekao - citiram - Ja, kao pojedinac mogu da serem šta hoću!
I, pritom nazove filharmoniju - KUD!

Ali, čim sam napisao da na vratima njihovog zajedničkog stana piše -
Martina Azdejković -
upotrebio je najjači argument i - obrisao komentar.

Poznajem neke ljude iz FB - Vartan Varteks (sin čuvenog Baronijana), čelista, koji sa ženom i detetom jedva preživljava od TE plate, a koliko je vežbe i odricanja bilo potrebno da bi se stiglo do Filharmonije...
I, onda neko, kome je titula i profesija -gay - pljuje po tome!

E, to je Srbija! Bravo!

zoja444 zoja444 18:27 06.09.2011

Re: volim filharmoniju!

edit: meni teskt "hvala što ne dolazite" izgleda kao zezanje s domaćim specijalitetom - inatom. po sistemu "e, ti ćeš mi kažeš".


i meni. na to sam mislila pod kontra-logikom.
nikolic777 nikolic777 19:26 06.09.2011

Re: volim filharmoniju!


Zato mi je ova blog hajka na BF odvratna.


čini mi se da je u tome suština senzacionalizma - biraj stranu suprotno svim očekivanjima i prašina će se sto posto dići..never mind

Vesna, hvala za sjajan komentar
dragan7557 dragan7557 21:18 06.09.2011

Re: nekultura je društvena bolest

I, onda neko, kome je titula i profesija -gay

Za gornju kombinaciju treba biti pravi Serbian Terra Hillbilly pa nije ni čudo da se pojavi kontrablog ove manjine.

Kao obožavalac klasike uzdržavam se od komentara na ovu Farma temu a za post preporuka.

Neverovatno je, koliko beogracki seljoberi, koji vikende provode, na svojim nasleđenim Farmama sa plemenskom sabraćom, što zbog divljenja što zbog namirnica, imaju uticaja.

cerski
nikolic777 nikolic777 21:54 06.09.2011

Re: nekultura je društvena bolest

a za post preporuka.


hvala :)
49 41 49 41 19:07 08.09.2011

Re: volim filharmoniju!


Meni je uvek zaista žao, kad neko, kao ovaj uprepodobljeni i naprasno ćudoredni Pedja, nije imao priliku da ide u filharmoniju, sto ga kao malog nisu vodili za rukicu, pa sad našao razlog da se proserava i o bozemesakloni, brani ove iz kafica u Strahinjića Bana od Beogradske filharmonije.

Moram da te demantujem.

Isao je Pedjica u Filharmoniju; medjutim, uvek mu se piskilo - pre toga pa je morao da svrati u podzemni da piski.

Dok se on "ispiskio", oni zatvorili ulazna vrata; jer je predstava pocela i on ostao "kratak".

Tako, jedno 20 puta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana