Društvo| Zabava

Mudri Marko i glupi Turci - jedna dečja priča

Milan Karagaća RSS / 13.09.2011. u 22:50

Ovo je samo jedno od mnogih pripovedanja koje se može čitati i kao dečja priča ili naravoučenija ozbiljnije razmatrati. Kako koji vole, nek izvole.

300px-Marko_Kraljevi%C4%87_i_Musa_Kesed%C5%BEija.jpg 

Svi smo mi kao deca mnogo puta slušali, a kasnije i čitali naše junačke narodne pesme iz prekosovskog, kosovskog i postkosovskog ciklusa, buna i ustanaka , herojske borbe u 1. i 2.svetskom ratu, priče iz prošlosti o stradanjima ali i pobedama  nad svakim zlom.  Uglavnom, uvek su naši, a to znači i mi, bili pametniji, mudriji, duhovitiji, časniji, jači, lepši i..... sve naj, naj. Oni koji se nisu mogli prikazati takvima nisu ni našli svoje mesto u nadahnutim pričama i pesmama.

Evo jedne priče koju smo kao deca mnogo puta slušali, dočaravajući je svako sebi  kao da se upravo tada sve odvija.

Ja sam je posebno doživljavao jer sam u Marku zamišljao svoga dedu Marka koji je umro mnogo pre  no što sam ja ugledao svet. Dakle,

Marko Kraljević je imao  konja Šarca koji  je bio vatra živa, na mnogim megdanima sa Turcima pobede odnosio ali, kao i svaki drugi živi stvor,  Šarac je ostario i iznemogao. Više nije bio za bilo kakve radove,  a od  Šarca na kome je Srbin pobedio mnoge Turke ostala je samo senka, raga koja je ležala u štali i sve slabije jela.Marko je video da se Šarcu približava kraj pa reši da ga proda i , ko zna koji put, podvali Turcima i nadmudri ih. Elem, shodno mogućnostima tadašnjeg vremena, oglasi on i reklamira da prodaje konja. Znajući da je uvek imao dobre konje reše Turci da dođu na „oglas“ i vide konja s namerom da se „nađu“  u ceni i kupe ga. Jave se oni Marku preko posrednika i dogovore dolazak.

Za tu priliku Marko prospe šaku dukada po slami na kojoj je iznemogli Šarac ležao, a ne bude lenj pa zavrne rukav i gurne  ruku i šaku dukata Šarca ispod repa.Kada su Turci videli Šarca ismejavaše Marka što prodaje ragu na samrti. Ali mudri Marko im objasni da to nije običan konj i da je tako mršav jer se isrpeo proizvodeći silne dukate koje izbacuje iz sebe umesto balege.Turci se zgledaše, pogledaše detaljnije i stvarno videše dukate, a u tom trenutku Šarac upravo izbaci novu količinu (onu šaku dukata koju mu je Marko neposredno pre dolaska Turaka ugurao pod rep.)Turci se zgledaše i naravno kao i svake budale poverovaše. Onda upitaše Marka u čemu je tajna. Marko im odgovori da je to jednostavno tako, da ga ne bi prodavao, „nema tih dukata“ nego mu je hitno za neki biznis a ne može da čeka narednu turu od nekoliko hiljada dukata koju će Šarac izbaciti tek kroz 3 nedelje..Onda objasni Turcima da je dovoljno da Šarca zatvore u štalu i ostave mu veliku bačvu slane vode, da ne otvaraju štalu naredne 3 nedelje i onda pokupe ogromnu količinu dukata.Pogode se Turci sa Markom i isplate priličnu količinu dukata za Šarca „čudotvorca“. Odveli su ga i zatvorili u štalu kako im je Marko objasnio. Posle 3 nedelje ide Turčin trljajući ruke da otvori štalu i pokupi dukate. Vrata ne mogaše da se otvore i on lakoverno pomisli da je puna štala dukata ali kada je provalio vrta video je uginulog Šarca baš kod vrata, a ni traga od dukata.Mudri  Marko je znao kako će Šarac da završi i očekivao da će Turci doći da ga ubiju zbog prevare.Čuvši da petorica Turaka tog dana dolazi da mu uzmu meru, Marko smisli novu prevaru za njih. Uhvati on dva zeca iste boje i veličine, kao da su blizanci. Onda kaže svojoj  vjernoj Ljubi da ide da kosi livadu podalje od kuće -upravo na pravcu odakle će Turci da dođu. Slušaj dobro reče Marko „Tačno u 14, oo časova donećeš mi ručak za 6 ljudi“ i izdiktira joj jelevnik.Ponese  Marko dva zeca ,  jednog veza sebi za pojas ,a drugog za drvo u šumi i poče da da kosi livadu.Kosi Marko kad eto ti Turaka i odmah kidisaše na njega, i da ih neće prevariti sa tim zecom. Marko im objasni da je to nije običan već „SMS zec“. Turci se malo zbuniše a Marko iskoristi priliku da nastavi da hvali zeca. Kaže da je to mnogo pametan zec koji sve razume i sve posluša što mu se kaže, pa kad nešto treba da poruči ženi ili bilo kome  jednostavno izdiktira zecu i on otrči i prenese poruku. A da bi ih uverio  ponudi ih da ručaju sa njim, a on će poslati zeca da kaže Ljubi da  donese ručak. Izdiktira Marko zecu isto ono što je predhodno rekao ženi i pusti ga. Zec otrča u šumu i naravno otišao svojim zečjim putem, ali  tačno u 14,00 donese žena sve što je Marko poručio preko SMS zeca. Naivni Turci se zainteresovaše da kupe zeca ali se Marko nećka optužujući ih da su nepažljivo postupali prema Šarcu pa mu žao da njima proda zeca. Oni prihvatiše da su možda njihova greška što je Šarac tako završio ali da im proda zeca. „Teška srca“ pristane Marko da im proda zeca i ode u šumu te dovede onoga što ga je prethodno tamo vezao.Zadovoljni, odvedoše Turci zeca.U nameri da fascinira rođake i prijatelje pozove Turčin njih desetak  na kosidbu, a hanumi ništa ne reče,  ni gde ide ni šta će da rad, ni šta ona treba da uradi. Otišao on na livadu,  na uzicu vezao „SMS zeca“ sebi za pojas i da ne bi mnogo objašnjavao on im praktično demonstrira ulogu „pametnog zeca“. Uze zeca za uši reče mu „idi kod moje hanume i kaži joj da spremi ručak za 11 ljudi  donesu ga na livadu tačno u13,oo časova. Nemoj slučajno da zaboraviš vodu,  baklavu i slatku pitu od bunde ve“. Zec onako preplašen gleda ga pravo u oči, mrda njuškicom i ostavlja utisak kao da potvrđuje da je razumeo. Pusti ga Turčin i on otrča preko livade put šume. Sunce užeglo i greje sve jače, oni kose i znoje se, žedni, gladni i već bacaju pogled kada će stići ručak. Dođe i prođe 13 časova, pa 14, 15, 17 ni hanume ni ručka, a ljudi već iscrpljeni i nervozni počeše da se sve glasnije pitaju nije li domaćin šenuo. Turčin sav besan otrča kući i poče da bije hanumu što nije donela ručak. Ona mu odgovori da joj ništa nije ni rekao, a kad on dreknu da joj je poslao poruku po zecu, žena i deca pomisliše da je stvarno svrcio s pameti.Ukapira Turčin da ga je Marko opet prevario, pozove ostale kosce kući i ponudi im vodu i za jelo što se našlo ali i da se dogovore da sutra idu i bez reči ubiju Marka.

Bio je to petak kad Turci ljuti ko risovi bahato banuše kod Marka kući i sve mu izdeklamovaše šta ih je prevario i ponizio i da će ga ubiti. Marko priznade sve i reče da zna da će ga ubiti ali pošto je Ljuba skuvala kahvu da popiju kao ljudi, pozdarvi se on sa familijom i njima pa neka ga ubiju. Zagovara on njih tako sve do nekoliko minuta do podne kada je vreme za molitvu. Turci strpaše Marka u vreću , zavezaše i ponesoše prema velikoj provaliji. Upravo se oglasi hodža sa džamije, oni ostave Marka u vezanoj vreći i požure u džamiju.

U neposrednoj blizini turski čobanin je čuvao veliko stado ovaca, goveda i koza.

Marko poče iz sveg glasa da viče „Neeeeeću, neeeeću ja da budem car“. Dotrča do njega čobanin i pita šta to neće. Marko mu objasni da neće da bude car, kao „ on ne želi, nije on za to“, a oni ga na silu teraju i hoće baš njega. Opet jedan naivni Turčin nasedne i upita može li on umesto njega. „Onda ulazi brzo u vreću dok se oni nisu vratili“- reče mu Marko. Turčin odveza vreću, Marko izađe, on uđe, Marko zaveza vreću i otrča u šumu iznad puta. Turci završiše molitvu , dođoše do vreće, uzeše „Marka“ i aknuše ga u bezdan- u provaliju.

Marko se brzo približi stadu i počne da pevuši čekajući da se vrate Turci koji su „ga bacili“. Kad naiđoše popadoše na temena i upitaše ga otkud on tu. Marko im lepo objasni da je dole gde su ga bacili pravi raj i da se svakome ko tamo dospe ispunjavaju sve želje. On , poželeo da ima stada , odmah mu se želja ispuni i eto.

Turci se zgledaše, znaju da su ga svojim rukama vezali u vreću i da su vreću bacili i dugo čekali dok je padala u niko ne zna koliko duboku jamu u provaliji. Onda  jedan  sav ozaren predloži da i oni idu po bogastvi i tako jedan za drugim poskakaše u bezdan  i nikada se ne vratiše.

Tako je Marko je još dugo, dugo živeo i uživao u izobilju i bogastvu koje je dobio.“

Eto, čiča miča i gotova priča, a deca su je uvek rado slušala i bila radosna što je Marko prevario Turke i dokazao da smo mi pametniji i dovitljiviji.

Poenta je bilo da smo svi mi Marko i da smo mudriji i pametniji od Turaka, a Turci su sinoniom za sve ostale koji nisu mi.

Ta identifikacija sa najboljim iz našeg naroda pa bilo to izmišljeno kao što je Marko ili stvarno kao što je Đoković, nije nikakva posebna naša specifika, ta potreba je evidenta kod svih naroda.

Pitanje je samo koliko je to zaista samozavaravanje i virtuelizacija.

Koliko nas je to zavaravanje u stilu „svi smo mi Marko“ pa ćemo da im podvalimo ili ne može nam niko ništa „svi smo mi Nole“ zapravo sputavalo i  još sputava.

Ima mnogo naravoučenija u tim našim pričama, ali da li smo uvek na vreme izvlačili pouke ili se uljuljkivali u bajkama.?



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 23:05 13.09.2011

Bata Zeka

Isto me toliko nervira kao ona priča Ujka Remusa o Bata Zeki koji nekažnjen beži od lisca i medveda iako je huligan koji je prebio bespomoćnu Katran-Bebu.
gedza.73 gedza.73 06:51 14.09.2011

Re: Bata Zeka

Bata Zeka

'Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay,
Wonderful feeling, wonderful day'

Ili kad bubuleja u onoj seriji 'idemo dalje' priča vic deci, a onda kaže kako se ne seća kraja al se seća da smo ispali najlepši, najači i najpametnij.
Zbog ideološke sličnosti i vremenske distance je ovo bio lepši primer o zaglupljivanju masa koji je Milan mogao da nam ponudi.


Milan Karagaća Milan Karagaća 13:25 14.09.2011

Re: Bata Zeka

Zbog ideološke sličnosti i vremenske distance je ovo bio lepši primer o zaglupljivanju masa

što zaglupljivanje masa, pa jel ovi sada sa onim Spartakusom isto to rade deci i to nema veze sa ideologijom, možda sa mentalitetom da jer prevariti, ismejati i ogovarati onog drugog pa makar to bio i komšija i ne smatra se naročitim grehom ni manom.
niccolo niccolo 23:06 13.09.2011

Na koji način se

Koliko nas je to zavaravanje u stilu „svi smo mi Marko“ pa ćemo da im podvalimo ili ne može nam niko ništa „svi smo mi Nole“ zapravo sputavalo i još sputava.

to zavaravanje da smo svi Nole manifestuje u stvarnom svetu?
antioksidant antioksidant 08:32 14.09.2011

Re: Na koji način se

niccolo
Koliko nas je to zavaravanje u stilu „svi smo mi Marko“ pa ćemo da im podvalimo ili ne može nam niko ništa „svi smo mi Nole“ zapravo sputavalo i još sputava.

to zavaravanje da smo svi Nole manifestuje u stvarnom svetu?

sta je to stvarni svet?
alselone alselone 09:57 14.09.2011

Re: Na koji način se

antioksidant

sta je to stvarni svet?


mariopan mariopan 12:26 14.09.2011

Re: Na koji način se

niccolo
Koliko nas je to zavaravanje u stilu „svi smo mi Marko“ pa ćemo da im podvalimo ili ne može nam niko ništa „svi smo mi Nole“ zapravo sputavalo i još sputava.

to zavaravanje da smo svi Nole manifestuje u stvarnom svetu?

Nisam primetila

Otkad znam za sebe bajke su bile bajke...e sada,posle toliko godina verovanja da su to bajke, kako da me neko ubedi da nisu, nego su nam od zlih Srba podmetnute ne bi li šenuli pameću pa verovali da ćemo svi poleteti na čarobnim ćilimima, ili postati Nole ?

A Marko je strašno postupio prema Šarcu i molim da se izdejstvuje da bude obrisan iz svih bajki.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:20 14.09.2011

Re: Na koji način se

A Marko je strašno postupio prema Šarcu i molim da se izdejstvuje da bude obrisan iz svih bajki.

Ma nisu tu bitni ni konj ni zec.
mariopan mariopan 15:40 14.09.2011

Re: Na koji način se

Milan Karagaća
A Marko je strašno postupio prema Šarcu i molim da se izdejstvuje da bude obrisan iz svih bajki.

Ma nisu tu bitni ni konj ni zec.

Kako nisu?

A ko se sa njima poistovetio?
Niko ?

Pišeš bajke a ne pišeš onaj deo gde je na kraju naravoučenije?

Recimo, Šarac je verno služio svog gospodara, boj bio za svoga Gazdu, i vino pio pola-pola mada je bilo često uskislo, i jahali ga redom ko stigne, on mirno trpeo udarce sudbine...........oslabio, namučio se u životu i krepao iza vrata štale od gladi i žeđi.

Mislim da je Marko spram Šarca primenjivao pravila iz liberalno-kapitalističko-ekonomskog priručnika da se živ stvor iskoristi do kraja a da se od ostataka, kada krepa, ili proda na prevaru ili skuva sapun, da se ništa ne baci?

Naravoučenije?

Svakoga ko vam reklamira taj sistem kao najbolji na svetu i pokušava da vam nabaci uzde i zajaše, skinite s grbače i brečite ga o ledinu! Odmah, ne čekajte da "probate" i skapate od gladi i žeđi pa da se u to uverite, setite se Šarca, zaboga!.

"Brečiti" - tresnuti.
Prevod sa lalinskog-vojvođanskog na srpski.

A Zeka?

E, zeka je bio najpametniji (a to već znamo iz mnogobrojnih viceva) jer njega niko nije jahao, kratko sužanj bio, čim ga je Marko oslobodio na tren on je zbrisao i sve ostalo vreme u svakoj bajci ili vicu - gledao svoja posla, za svoje dobro, razume se.

. Mislim da naravoučenije nije potrebno?
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:03 14.09.2011

Re: Na koji način se

Pišeš bajke a ne pišeš onaj deo gde je na kraju naravoučenije?

Hvala na dopuni. Slažem se, može i tako.
"Brečiti" - tresnuti.

da, kaže u onoj pesmi "Kad me dragi brečio u granje, videla sam bestežinsko stanje."
loader loader 23:07 13.09.2011

Samo za dorasle

„Onda ulazi brzo u vreću dok se oni nisu vratili“- reče mu Marko. Turčin odveza vreću, Marko izađe, on uđe, Marko zaveza vreću i otrča u šumu iznad puta. Turci završiše molitvu , dođoše do vreće, uzeše „Marka“ i aknuše ga u bezdan- u provaliju.

Hm, gosn Karagaća, zbog ovakve sadržine trebalo bi da stoji okačeno u gornjem desnom uglu priče, crvenim slovima, kako nije za mlađe od 18 ! ..

Nego, bojim se da će ovi iz Haga da natutkaju sad Bramerca da opet dođe i zatraži Markovu glavu, tj. da se sve knjige sa pričama o njemu zaplene i predaju tom sudu, a da se za delikt usmenog predanja zaduže domaći sudovi (da nam malo daju po sujeti i osetilu ravnopravnosti, kako ne bismo pomislili da nas nešto kinje, jelte).
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:26 13.09.2011

Re: Samo za dorasle

kako nije za mlađe od 18

Misli se na da Turčin uđe u vreću, valjda je jasno iz teksta.
Ali, u svakom slučaju, hvala ti baš si me nasmejao .
Nego, bojim se da će ovi iz Haga da natutkaju sad Bramerca da opet dođe i zatraži Markovu glavu

ma ne bih ja to tako preozbiljno shvatao, a i Bramerc bi ispao glup kada bi se tako poneo. Samo je u pitanju jedna priča kakvih je i on udetinjstvu slušao, naravno junaci i mudri su neki njihovi.
loader loader 23:40 13.09.2011

Re: Samo za dorasle

Samo je u pitanju jedna priča kakvih je i on udetinjstvu slušao

Nije isto kad on sluša, i kad istu stvar neko ovdašnji sluša
On je nevin, a mi smo .... !

Milan Karagaća Milan Karagaća 05:58 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

loader
Samo je u pitanju jedna priča kakvih je i on udetinjstvu slušao

Nije isto kad on sluša, i kad istu stvar neko ovdašnji sluša
On je nevin, a mi smo .... !


i mi smo nevini, samo neki nisu.
dragan7557 dragan7557 12:25 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

Samo je u pitanju jedna priča kakvih je i on udetinjstvu slušao, naravno junaci i mudri su neki njihovi.

Dakle prijatelju Marko bi prema modernim shvatanjima, dobio i više nego zasluženu robiju za: obmanu kupca, širenje laži, uznemiravanje javnog reda i mira, rovarenje protiv društvenog poretka-čitaj Vlasti, i još mnogo više.

Nije ni čudo da ga je veličanstveni Domanović smestio na zasluženi robiju.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:27 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

„Onda ulazi brzo u vreću dok se oni nisu vratili“- reče mu Marko. Turčin odveza vreću, Marko izađe, on uđe, Marko zaveza vreću i otrča u šumu iznad puta. Turci završiše molitvu , dođoše do vreće, uzeše „Marka“ i aknuše ga u bezdan- u provaliju.


Hm, gosn Karagaća, zbog ovakve sadržine trebalo bi da stoji okačeno u gornjem desnom uglu priče, crvenim slovima, kako nije za mlađe od 18 !

mora malo dinamike, a i morali su da požure dok se Turci ne vrate
ljuboten ljuboten 15:41 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

Samo je u pitanju jedna priča kakvih je i on udetinjstvu slušao

Nije isto kad on sluša, i kad istu stvar neko ovdašnji sluša
On je nevin, a mi smo .... !


Loaderu, toliko mi priležu Vaša rasuđivanja da me uvek prinudite da i ja razmišljam.
U čemi je i Karagaća ka dobrom cilju, a usto vreme i Vi, ikao idete različitim stazama. To što Karagća priča o vremenu kada su se Srbi ohrabrivali da bi preživeli duhom, pa su upravo u tom dugom vremenskom toku postali najblagorodniji, no i najborbeniji kada je trebalo da se brane, a u svakom ratu važi ono što je Njegoš napisao: “Zlo činiti od zla se braniti, tu zločina nema nikakvoga."
No, mi smo pokazali, kada kažem mi mislim na Srbe i Crnogorce jer su oni najočuvaniji deo srpstva, svojim žrtvovanjem u Prvom svetskom ratu ravno najvećoj epopeji o životu i smrti, a ništa manje i stradanjima od zlih u Drugom velikom ratu, stvorili smo zajednicu naroda i narodnosti koja je bila po ideji samoga Boga, pa zvali ga Buda, Isus ili Muhamad. Sami smo crtali republičke i pikrajinske granice, koliko znam glavni crtač je bio jedan od najmudrijih Srba, Crnogorac Milovan Đilas, čija knjiga, “Nova klasa” spada među sto najboljih filzofskih dela u svetu. Imali smo snage da izdržimo deceniju napade najprimtivnjeg dela jugoslovenske zajednice, Šiptara ili Albanaca kako to oni traže da ih nazivamo, što je izuzeno dugo strpljenje, da bi slabi deo nacije poslušao probuđenu četničku ideologiju povedenu od Vuka Drašakovića, tačnije njegove supruge četnikinje Dane, da iznudi da se pojave tenkovi na ulicama Beograda, da bi ubrzo krenuli u našu istorisku bruku – da ratujemo protiv onih koje smo mi oslobodili, naučili ih da budu svoji, dostojanstveni i hrabri. A to je isto kao kada bi roditelji krenuli da biju svoju odraslu decu koju su obrazovali do fakutetske diplome. Pametni Srbi, a njih je bilo i ima ih, imali su nameru da produže da se naša “deca” - republike i pokrajine osamostale, no ne i da njihovi zli pripadnici biju i ubijaju Srbe, već da produže da uvažavaju istinu - da smo im mi dali slobodu i obožili ih.
Novak Đoković upravo osvaja svet svojim oboženim ponašanjem, a u ovoj godini pokazoa je da je potomak Miloša Obilića, makar ga lažno zvali Marko Kraljević. Nije slučajno de je selo Prilužje, odakale mu je deda, u reonu gde se odvijala Kosovska Bitka.
koksy koksy 16:13 14.09.2011

Re: Samo za dorasle


ljuboten:
Novak Đoković upravo osvaja svet svojim oboženim ponašanjem, a u ovoj godini pokazoa je da je potomak Miloša Obilića, makar ga lažno zvali Marko Kraljević. Nije slučajno de je selo Prilužje, odakale mu je deda, u reonu gde se odvijala Kosovska Bitka.


Eto!
A ovamo Cerski trabunja kako to nema veze sa genima!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:19 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

A ovamo Cerski trabunja kako to nema veze sa genima!

Расадник расизма, мушка Латинка, свака друга реч Срби, Хрвати...
nim_opet nim_opet 21:28 14.09.2011

Re: Samo za dorasle

Ozbiljno? Sa sve "tokom svesti" prerocenim u recenice? I genima koji su sta, uslovljeni geografijom? I Danicom Draskovic?
loader loader 01:30 15.09.2011

Re: Samo za dorasle

Hm...

"Marko Kraljević je strani plaćenik"
- piše na zidu jedne zgrade, uz izlog poljoprivredne apoteke.



.. > .. > .. > ..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:12 13.09.2011

Svi smo mi No1e

Jer svako od nas je 1,
al' je Novak 1.
loader loader 23:14 13.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

srdjazlopogledja
Jer svako od nas je 1,
al' je Novak 1.

Ovi redni brojevi su čudo jedno
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:29 13.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

srdjazlopogledja
Jer svako od nas je 1,
al' je Novak 1.

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu.
gedza.73 gedza.73 06:57 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu.

Ovo je već lepo rečeno. I efektinije je od uvlačenja Marka Kraljevića, Šarca i Turaka u celu priču.
antioksidant antioksidant 08:38 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu.

ali sve je to estrada. dok je zabave i novca koji se vrti okolo gledace se to. nema tu niceg loseg
niccolo niccolo 08:56 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Ovo je već lepo rečeno

Još uvek nije lepo rečeno. Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje. Evo još konkretnijeg pitanja - na koji način se ponaša penzioner koji ujutro ode na Kalemegdan da igra šah sa Karagaćom iz čega Karagaća zaključuje da se ovaj identifikovao sa Noletom?
antioksidant antioksidant 08:59 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

na koji način se ponaša penzioner koji ujutro ode na Kalemegdan da igra šah sa Karagaćom iz čega Karagaća zaključuje da se ovaj identifikovao sa Noletom?

nosi komplet za sah u ovakvoj torbi
gedza.73 gedza.73 10:08 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Još uvek nije lepo rečeno. Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje.

Ode sve u propast. Miki Medić daje preporuke Martini, ja pravdam Karagaću.
Elem i ja smatram da je Đoković vanredni talenat (po ostvarenim rezultatima), da je to njegov lični uspeh koji je kruna isključivo njegovog napornog rada i odricanja, i koji nema veze sa nacionalnim poreklom.
Malo bode ove moje plave 'okice' poprilična euforija kao prateća manifestacija Đokovićevih pobeda.U tom smisli sam ja shvatio Karagaćin komentar.

Sa druge strane i takvo ponašanje je generalna osobina svih ljudi na planeti. Negde sam naleteo na snimak gde italijanska policija proslavlja pobedu nekog lokalnog tima vozeći alfu na dva točka.

Meni je malo stran takav vid poistovećivanja ali prijaju pobede naših sportista bilo gde u svetu. Da ne širim priču o državnoj administraciji koja obožava da se nađe u prvim redovima kad neko drugi odradi svoj posao kako treba. Što je opet generalna parazitska osobina naših političara.

Što, opet, nema veze sa Markom Kraljevićem. Istom logikom bi mogli da napljujemo Alamo i Kroketa, Termopile i Leonidu...
predatortz predatortz 10:14 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Ode sve u propast. Miki Medić daje preporuke Martini, ja pravdam Karagaću.
Elem i ja smatram da je Đoković vanredni talenat (po ostvarenim rezultatima), da je to njegov lični uspeh koji je kruna isključivo njegovog napornog rada i odricanja, i koji nema veze sa nacionalnim poreklom.


Upravo tako.
Što bi neki da se ogrebu o njega,što njegove uspehe prikazuju kao naše, nema mnogo veze ni sa nama ni sa njim...
looping looping 11:18 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Milan Karagaća
srdjazlopogledja
Jer svako od nas je 1,
al' je Novak 1.

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu.

Tacno, ali je Nole nase gore list. I mi smo ponosni. Barem ja.
dragan7557 dragan7557 12:33 14.09.2011

Re: svi smo mi "novi Potrošači"

Milan Karagaća
srdjazlopogledja
Jer svako od nas je 1,
al' je Novak 1.

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu.


Potpuno tačno a za razumevanje sadašnjeg stanja može da posluži i ekselentni BBC dokumentarni film:

"The Century of The Self" you tube.

Model ponašanja u našem vremenu, kreiran je od početka prošlog veka u privredi dok u politici od devedesetih godina počinju promene (nagore) koje i danas traju.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:12 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Malo bode ove moje plave 'okice' poprilična euforija kao prateća manifestacija Đokovićevih pobeda.U tom smisli sam ja shvatio Karagaćin komentar.

pravilno si shvatio.
Ode sve u propast. Miki Medić daje preporuke Martini, ja pravdam Karagaću.

e to mi mnogo znači, pogotovo ako činiš izuzetak pošto si zauzeo stav da se sa mnom ne složiš čak ni ako napišem da je danas sreda.
Sa druge strane i takvo ponašanje je generalna osobina svih ljudi na planeti. Negde sam naleteo na snimak gde italijanska policija proslavlja pobedu nekog lokalnog tima vozeći alfu na dva točka.

tačno, pa još kad mediji podgreju i kada se oni nabeđeni sportski komentatori počnju euforično dernjati.
Jedno vreme u Nemačkoj sve vesti su počinjale sa time kako je Šumaher tog dana vozio ili Beker igrao.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:14 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

niccolo
Ovo je već lepo rečeno

Još uvek nije lepo rečeno. Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje. Evo još konkretnijeg pitanja - na koji način se ponaša penzioner koji ujutro ode na Kalemegdan da igra šah sa Karagaćom iz čega Karagaća zaključuje da se ovaj identifikovao sa Noletom?

ajde polako pročitaj još jednom šta si nalupao pa izbriši da se ne ofiraš kao budala.
niccolo niccolo 13:32 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Milan Karagaća

ajde polako pročitaj još jednom šta si nalupao pa izbriši da se ne ofiraš kao budala.

U Karagaća, danas smo nešto malo nervozni. Šta se desilo, nadam se da je sve u redu?

Nema veze, ne ljutim se ja na tebe zbog nepristojnog rečnika, mislim da je sistem u kome si živeo kriv, nije dovoljno podsticao kulturu razmene mišljenja i uvažavanja sagovornika, a preglašavao je kulturu diskreditacije sagovornika i slanje istog na prinudni rad na kakve otoke.
dragan7557 dragan7557 13:53 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

mislim da je sistem u kome si živeo kriv, nije dovoljno podsticao kulturu razmene mišljenja i uvažavanja sagovornika, a preglašavao je kulturu diskreditacije sagovornika

Jašta more, i traje evo više od dva'jes godina.
i slanje istog na prinudni rad na kakve otoke.


Ma more ne šalje, ljudi beže glavom bez obzira, Završe Megatrend i pale.

cerski

p.s. onaj raniji je slao organizovano, al' sada je odgovornost prebačena na individualnog potrošača.
dragan7557 dragan7557 14:17 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje.

Nema ni potrebe.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:22 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

dragan7557
Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje.

Nema ni potrebe.

cerski

tačno. ko hoće i ko razume shvatiće, ko ne razume nema ni svrhe objašnjavati mu
niccolo niccolo 14:46 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Jašta more, i traje evo više od dva'jes godina.

Eto vidiš, da se čovek iznenadi koliko mogu da traju pogubne posledice pogrešnog sistema...
ljuboten ljuboten 14:58 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e


m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu


Ne, Novak se mnogo razlikuje baš u produhovljenosti od svih dosadašnjih prvaka, baš zato što su njegovi roditelji vaspitavani u najboljim društvenim odnosima koji su do sada postojali u novijoj istoriji ovoga sveta, a taj politički i društveni sistem nosio je svoje zadnje ime - SFRJ.
dragan7557 dragan7557 15:04 14.09.2011

Re: restauracija

ljuboten

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu


Ne, Novak se mnogo razlikuje baš u produhovljenosti od svih dosadašnjih prvaka, baš zato što su njegovi roditelji vaspitavani u najboljim društvenim odnosima koji su do sada postojali u novijoj istoriji ovoga sveta, a taj politički i društveni sistem nosio je svoje zadnje ime - SFRJ.


A, onda dolazi baražna paljba iz svih oruđa i oružja čak i klanje zubima, i zatiranje i klice napadnutog.

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:11 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

ljuboten

m,a svaka čast Noletu ali ni ti ni ja nismo Nole, niti svi mogu biti Nole, niti je Nole to što jeste zato što je rođen ovde ili onde, ove ilione nacije već jednostavno dečko izuzetnog talenta, jake volje i sa mnogo truda i znoja je postigao to da je trenutno PRVI u svetu


Ne, Novak se mnogo razlikuje baš u produhovljenosti od svih dosadašnjih prvaka, baš zato što su njegovi roditelji vaspitavani u najboljim društvenim odnosima koji su do sada postojali u novijoj istoriji ovoga sveta, a taj politički i društveni sistem nosio je svoje zadnje ime - SFRJ.

Тачно!
Ту су научили важност предузетништва, из лошег примера СФРЈ.
Другим речима, Новак је управо све супротно од колективизма и уравниловке, ниподаштавања појединца, које је својствена социјализму.
mariopan mariopan 16:23 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

niccolo
Ovo je već lepo rečeno

Još uvek nije lepo rečeno. Naime, osim Karagaćine tvrdnje da se svi zavaravamo da smo Nole, nije objasnio na koji način se to manifestuje. Evo još konkretnijeg pitanja - na koji način se ponaša penzioner koji ujutro ode na Kalemegdan da igra šah sa Karagaćom iz čega Karagaća zaključuje da se ovaj identifikovao sa Noletom?

Kada tresne figure i drekne drhtavim glasom "Šah- mat" ?

Pobednik maznuo Kraljicu i igra pobednički ples (go do pojasa) dok vitla sa tri prsta koje ne može da savije u pesnicu od artritisa? Liči?
niccolo niccolo 18:24 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Liči?

gedza.73 gedza.73 20:45 14.09.2011

Re: Svi smo mi No1e

Milan Karagaća
Gedza
Ode sve u propast. Miki Medić daje preporuke Martini, ja pravdam Karagaću.
e to mi mnogo znači, pogotovo ako činiš izuzetak pošto si zauzeo stav da se sa mnom ne složiš čak ni ako napišem da je danas sreda.

Sreda?
pravilno si shvatio.

Služimo narodu.
LJudi, pokajte se. Kraj je blizu.

Nemaju veze moji komentari sa izuzetkom. Ideološki smo ja i ti na suprotnim stranama. Ja tvoju stranu (uslovno rečeno) vidjenja istorije ne volim, ne smatram je za pravednu niti je vidim kao neki parametar kojim se treba dičiti.
Imali smo šta smoi imali, neki su se napili, neki krali, neki ubijali i kafanski ceh je takav kakav je. Opravdanja za taj period naše istorije ne postoje. Doduše, ona se i sastoji iz, uglavnom, loših odluka po narod i državu.

Meni se svidela priča o Marku i da sm je negde pročitao uopšte je ne bih video u kontekstu onoga što si ti napisao.

Ono što se meni ne sviđa u celoj toj priči o Đokoviću je to što mi, kao i svi drugi, volimo pobednike. Moderni glatijatori su popularni na vrhuncu slave, čim se malo okliznu ili geknu sa pijedastala počeće da ih pljuju i one najgore pijandure ispred prodavnice.

Da Srbiji trebaju uzori, trebaju. Verovatno i ovaj dečko ima neke ljudske mane, ali je, definitivno neko na koga klinci mogu da se ugledaju, a i za srpsku diplomatiju je učinio više nego sve diplomate u zadnjih 50 godina.
On bar ništa ne košta, dok se od novca potrošenih na potonje mogla dobrano izgraditi infrastruktura diljem Srbije.


loader loader 23:49 13.09.2011

I Mujo je Turčin :))

Čita Mujo oglas u novinama i kaže prijatelju:
- Vid' Haso, policija traži muskarca od 20 do 30 godina, jačeg stasa, pomalo ćelavog, koji noću hoda po parku i siluje žene.
- Da. I?
- Pa razmišljam da im se javim. Može bit dobra plata, državna ustanova je to.
fantomatsicna fantomatsicna 06:36 14.09.2011

Eto ti sad

Ko bi rekao da cemo i od Turaka nauciti nesto
Dr M Dr M 07:49 14.09.2011

Sjajna alegorija...


...o ponašanju političkog sloja prema biračima.

Dokle ćemo da se ponašamo kao ovi Turci?

jinks jinks 08:19 14.09.2011

...

Svi smo mi kao deca mnogo puta slušali, a kasnije i čitali naše junačke narodne pesme iz prekosovskog, kosovskog i postkosovskog ciklusa, buna i ustanaka , herojske borbe u 1. i 2.svetskom ratu, priče iz prošlosti o stradanjima ali i pobedama nad svakim zlom. Uglavnom, uvek su naši, a to znači i mi, bili pametniji, mudriji, duhovitiji, časniji, jači, lepši i..... sve naj, naj.


Ustvari, postoji i tumačenje po kojima herojske priče u kojima je neko s' kim možemo da se identifikujemo uvek pametan, dobar i hrabar dok su drugi (kako kažete Turci u odnosu na Marka Kraljevića) njegova sušta suprotnost, postoje u svim narodima i nemaju toliko veze sa izgradnjom nekog nacionalnog mita kod dece i odraslij, već predstavljaju projekciju jednog svim ljudima univerzalnog principa.

Naime priče o uvek pravednom heroju nešto su sa čime svi, a posebno deca, mogu da se identifikuju zbog toga što je svest čoveka projektovana po sličnom principu. Naime, svi u glavi imamo, pored ostalih, i program "ego", čija je funkcija upravo da tvrdi: ja sam u pravu, ja sam dobar, sve što radim je dobro, moje motivacije su ispravne ... i slično. Taj program imaju svi: i Mengele, i Budak, i Hanibal Lektor, pored svih ostalih.

Što su te priče posebne interesantne deci, možda zato što im se u tom periodu upravo i razvija taj dominatni program u glavi (kao što im u tom periodu rastu zubi), ili zato što još uvek nema drugih programa koji bi zamaglili "ego" priču.

E sad, na kraju možda ipak ispadne da su argumenti ispravnosti nečijih mitova tačniji u odnosu na neke druge mitove.
miilos2004 miilos2004 09:08 14.09.2011

Re: ...

TRIK pitanje:
Gde je bio (istorijski lik) kralj Marko Mrnjavcevic dana 28.6.1389 godine?

To u skoli niko ne pominje... na casovima knjizevnosti....ajde i da razumem...ali na istoriji se to sve nekako....zaobidje i preskoci

Sto bi se reklo.. MISLITE O TOME
alselone alselone 09:10 14.09.2011

Re: ...

miilos2004
TRIK pitanje:
Gde je bio (istorijski lik) kralj Marko Mrnjavcevic dana 28.6.1389 godine?

To u skoli niko ne pominje... na casovima knjizevnosti....ajde i da razumem...ali na istoriji se to sve nekako....zaobidje i preskoci

Sto bi se reklo.. MISLITE O TOME


U koju si ti skolu isao, sinak?
loader loader 09:15 14.09.2011

Re: ...

TRIK pitanje:
Gde je bio (istorijski lik) kralj Marko Mrnjavcevic dana 28.6.1389 godine?

Svašta ,
pa
na godišnjem odmoru.


Takođe, iskoristio je priliku da Šarca odvede na potkivanje, a potkovati Šarca - to nije moglo da se obavi za sat-dva. Onake kopite je trebalo raditi, raditi...
dragan7557 dragan7557 12:48 14.09.2011

Re: ...

U koju si ti skolu isao, sinak?


Izgleda u neku bolju u kojoj se nauči da je u redu naturati ovakve "neukuse":
Sto bi se reklo.. MISLITE O TOME

Mada..., pomalo i nezgodno, da bi se mislilo treba imati i čim misliti.

Čudo je kako su heroji mesijanskog modela i tipa (ovde spomenuti)po pravilu uvek plemićkog (plavokrvnog) porekla, i naprosto sumanutih nadprirodnih osobina?

Seljaci poput Matije Gupca su uvek gubitnici ove "plemenite" tradicije.
TRIK pitanje:
Gde je bio (istorijski lik) kralj Marko Mrnjavcevic dana 28.6.1389 godine?

Još bolje pitanje je: koliko je Srba platilo glavom sumanutost njegovog oca, ili "svetog" kneza, "glavu djem, vlast ne dajem." I zahvaljujući kome je isti proizveden u Cara?

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:31 14.09.2011

Re: ...

slažem se, upravo sam i napisao da to nije samo kod nas.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:34 14.09.2011

Re: ...

Sto bi se reklo.. MISLITE O TOME

ili kakva je bila (stvarna istorijska) uloga Vuka Brankovića
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:03 14.09.2011

Re: ...

alselone
miilos2004
TRIK pitanje:
Gde je bio (istorijski lik) kralj Marko Mrnjavcevic dana 28.6.1389 godine?

To u skoli niko ne pominje... na casovima knjizevnosti....ajde i da razumem...ali na istoriji se to sve nekako....zaobidje i preskoci

Sto bi se reklo.. MISLITE O TOME


U koju si ti skolu isao, sinak?

Bilo bi efektnije da si odgovorio na pitanje.
dragan7557 dragan7557 14:19 14.09.2011

Re: ...

Bilo bi efektnije da si odgovorio na pitanje.

Paljenje je najefektnije, bar po nekima.

cerski
mariopan mariopan 16:40 14.09.2011

Re: ...


Ustvari, postoji i tumačenje po kojima herojske priče u kojima je neko s' kim možemo da se identifikujemo uvek pametan, dobar i hrabar dok su drugi (kako kažete Turci u odnosu na Marka Kraljevića) njegova sušta suprotnost, postoje u svim narodima i nemaju toliko veze sa izgradnjom nekog nacionalnog mita kod dece i odraslij, već predstavljaju projekciju jednog svim ljudima univerzalnog principa.

Naravno da postoje u svim narodima i u svim vremenima. I svi se time ponose, bez razlike a neki su od bajki napravili unosan biznis..

Evo, ovo što čitam me odmah asociralo na američke filmove u kojima nema trunke istine ali su oni kao heroji, najlepši, najpametniji i najbolji, najpravedniji, spasavaju svet od osvajača ....možda su za boj na Kosovu i Turke zakasnili ali su kasnije svojski nadoknadili propušteno i u stvarnom životu ali i u bajkama- filmovima, da se zna ko je najjači baja na svetu.

A da su ONI stigli na Kosovo na vreme.......do dan danas bismop gledali filmove kako Ameri jednim rafalom obaraju stotinak osvajača i donose nam slobodu i demokratiju na krilima nevidljivih aviona, koje su oni i onda imali samo su i tada bili nevidljivi.

E sad, na kraju možda ipak ispadne da su argumenti ispravnosti nečijih mitova tačniji u odnosu na neke druge mitove.


Naravno da jesu, što jači argumenti (topuzi) to je ispravniji mit, takoreći automtaski postaje istina.
gedza.73 gedza.73 20:15 14.09.2011

Re: ...

Milan Karagaća
ili kakva je bila (stvarna istorijska) uloga Vuka Brankovića

Slična kao Draže Mihailovića?
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:57 14.09.2011

Re: ...

gedza.73
Milan Karagaća
ili kakva je bila (stvarna istorijska) uloga Vuka Brankovića

Slična kao Draže Mihailovića?

Zbog čega onda ovi ne traže njegovu rehabilitaciju?
Biće ipak da Vuk Branković nije bio to što mu pripisaše ali niko nije zainteresovan da ispravlja.
gedza.73 gedza.73 21:41 14.09.2011

Re: ...

Zbog čega onda ovi ne traže njegovu rehabilitaciju?
Biće ipak da Vuk Branković nije bio to što mu pripisaše ali niko nije zainteresovan da ispravlja

Bem li ga.
Idu redom?
predatortz predatortz 21:46 14.09.2011

Re: ...

Milan Karagaća
gedza.73
Milan Karagaća
ili kakva je bila (stvarna istorijska) uloga Vuka Brankovića

Slična kao Draže Mihailovića?

Zbog čega onda ovi ne traže njegovu rehabilitaciju?
Biće ipak da Vuk Branković nije bio to što mu pripisaše ali niko nije zainteresovan da ispravlja.



Pravo pitanje. Ne treba raditi na rehabilitaciji DM. Treba činiti sve da se sa političke scene u Srbiji sklone oni koji su sledbenici ideologije koja je svetu nanela zla koliko i nacizam. DM je rehabilitovan 1948. od strane slobodnog i slobodoumnog sveta. Draža u tom svetu nikada nije bio ni anatemisan.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:57 14.09.2011

Re: ...

Draža u tom svetu nikada nije bio ni anatemisan.

nisu komunisti njih mogli da prevare, znaju dobro Englezi, Rusi i Amerikanci, a bogami su saznali i osetili Italijani i naročito Nemci kada su Dražine udarne divizije oslobađajući SFRJ stigle sve do Austrije i Italije a onda im Veljko Bulajić od Rusa doneo žilete i kape sa petokrakama, kako bi zadovoljili dogovor na Jalti.
Biće ipak da nije bilo tako, u vreme operacija za konačno oslobođenje zemlje ratovale su neke druge divizije a Dražine jedinice se povlačile sa svojim saveznicima ili nastavile gerilsku borbu na oslobođenoj teritoriji po taktici crnih trojki i pod čuvenim patriotskim motom sadržanim u reči koju su označavali slovom "Z".

milisav68 milisav68 07:46 15.09.2011

Re: ...

Milan Karagaća
Draža u tom svetu nikada nije bio ni anatemisan.

nisu komunisti njih mogli da prevare, znaju dobro Englezi, Rusi i Amerikanci, a bogami su saznali i osetili Italijani i naročito Nemci kada su Dražine udarne divizije oslobađajući SFRJ stigle sve do Austrije i Italije a onda im Veljko Bulajić od Rusa doneo žilete i kape sa petokrakama, kako bi zadovoljili dogovor na Jalti.
Biće ipak da nije bilo tako, u vreme operacija za konačno oslobođenje zemlje ratovale su neke druge divizije a Dražine jedinice se povlačile sa svojim saveznicima ili nastavile gerilsku borbu na oslobođenoj teritoriji po taktici crnih trojki i pod čuvenim patriotskim motom sadržanim u reči koju su označavali slovom "Z".

Nije im Bulajić doneo žilete, nego sami Rusi.
Da nije bilo njih, "oslobodioci" bi "oslobadjali" zemlju još 20 godina.

miilos2004 miilos2004 09:18 15.09.2011

Re: ...

negde procitah da je na Marici (tj. tjekom bitke na reci Marici) poginulo 70.000 Srba - toliko o Markovom tati Kralju Vukasinu. BTW u udzbenicima istorije se ova bitka pominje manje vise reda radi....takoreci marginalno.

Po dostupnim istorijskim podacima u boju na Kosovu polju (pominjanog 28.6.1389) je ucestvovalo (i vecma izginulo) Srba u kolicini 12.000 - 25.000. Turska vojska je bila jaka 20.000 - 40.000 po istim tim procenama..... okvirno 1:2 odnos snaga.

Nemam informacije da li je tog 28.6. kralj Marko imao slobodan dan na ime verskog praznika ili ga je zli poslodavac ipak poslao na radni zadatak. Ako neko ima primerak standardnog Turskog ugovora o vazalskom odnosu....moze da da dodatne informacije.
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 09:33 15.09.2011

Re: ...

miilos2004
...

Po dostupnim istorijskim podacima u boju na Kosovu polju (pominjanog 28.6.1389) je ucestvovalo...


Boj na Kosovu nije bio 28.6.1389.

Ako već gradiš neku tezu na jednom podatku, red bi bio da taj podatak bude tačan. Da ne praviš budalu od sebe. Ako baš ne moraš.
dr.wagner dr.wagner 08:24 14.09.2011

Mi smo na konju ...

... jutro


-A tek ono kada pola pije Šarac , a pola pije konj ... ili kada
taj isti lik iz suhog drveta iscjedi vodu ...

-Čak Noris je u odnosu na njega ... kišna glista ...

... pa to ni u Holivudu nebi prošlo !!!


Wagner

P.S.
-Dobro , dobro ... u Holivudu možda bi ...
alselone alselone 08:28 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner
... jutro


-A tek ono kada pola pije Šarac , a pola pije konj ... ili kada
taj isti lik iz suhog drveta iscjedi vodu ...

-Čak Noris je u odnosu na njega ... kišna glista ...

... pa to ni u Holivudu nebi prošlo !!!


Wagner

P.S.
-Dobro , dobro ... u Holivudu možda bi ...


Nije ti okrznulo svest, pre iščuđavanja, vreme kada je ovo pisano pa i to da su to metafore?
dr.wagner dr.wagner 08:47 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

Pozdrav gospodine A

alselone

Nije ti okrznulo svest, pre iščuđavanja, vreme kada je ovo pisano pa i to da su to metafore?


-A nije , nije ...

-Imamo mi "ostali" i povijest i osvajače , ali ovakvog "Supermena" nemamo


Wagner
alselone alselone 08:49 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner

-Imamo mi "ostali" i povijest i osvajače , ali ovakvog "Supermena" nemamo


Sto mi je nekako i logicno pocevsi od vecitog prodavanja guzice i potrebe za herojima. Ali ajde, da ne ljutim domacina, lak je na obaracu kad sam ja u pitanju.
dr.wagner dr.wagner 09:20 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

alselone

Sto mi je nekako i logicno pocevsi od vecitog prodavanja guzice i potrebe za herojima.


-Vi ste nešto pomješali

-Najbliži bi bio Robin iz Šervuda ... ali i on je u odnosu na Marka
nekeko "anemičan"

-Zmislite Vi ... od Šekspira , preko Dikensa , pa sve do Fostera ... koja
književnost ..., a najbolje što mogu smisliti je Robin Hud

-I Englezi su daleko iza vas , a o ostalima da i ne govorimo ...
... mislim u bajkama



Wagner

milisav68 milisav68 09:41 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner


-Vi ste nešto pomješali

-Najbliži bi bio Robin iz Šervuda ... ali i on je u odnosu na Marka
nekeko "anemičan"

-Zmislite Vi ... od Šekspira , preko Dikensa , pa sve do Fostera ... koja
književnost ..., a najbolje što mogu smisliti je Robin Hud

-I Englezi su daleko iza vas , a o ostalima da i ne govorimo ...
... mislim u bajkama



Wagner


Pa da, tudje uvek sladje, a i zajeban taj engleski.
Danke Deutschland se lakše izgovara.

1 But Robin he walkes in the g[reene] fforrest,

As merry as bird on boughe,

But he that feitches good Robins head,

Hee 'le find him game enoughe.


2 But Robine he walkes in the greene fforrest,

Vnder his trusty-tree;

Sayes, Hearken, Hearken, my merrymen all,

What tydings is come to me.


3 The sheriffe he hath made a cry,

Hee 'le have my head i-wis;

But ere a tweluemonth come to an end

I may chance to light on his.


4 Robin he marcht in the greene forrest,

Vnder the greenwood scray,

And there he was ware of a proud bucher,

Came driuing flesh by the way.


5 The bucher he had a cut-taild dogg,

And at Robins face he flew;

But Robin he was a good sword,

The bucher's dogg he slew.


6 'Why slayes thou my dogg?' sayes the bucher,

'For he did none ill to thee;

By all the saints that are in heaven

Thou shalt haue buffetts three.'


7 He tooke his staffe then in his hand,

And he turnd him round about:

'Thou hast a litle wild blood in thy head,

Good fellow, thou 'st haue it letten out.'


8 'He that does that deed,' sayes Robin,

'I 'le count him for a man;

But that while will I draw my sword,

And fend it if I can.'


9 But Robin he stroke att the bloudy bucher,

In place were he did stand,

[Half a page missing.]
[Presumably, judging by the Potter and other Butcher ballads, Robin loses the fight, and then offers to buy the butcher's meat. Then, Robin travels to Nottingham disguised as a butcher. He draws the attention of the sheriff's wife.]

10 'I [am] a younge bucher,' sayes Robin,

'You fine dames am I come amonge;
javascript:;
But euer I beseech you, good Mrs Sheriffe,

You must see me take noe wronge.'

Robin Hood Tales
alselone alselone 09:41 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner



Ne,... nisam pogesio... a ni pomesao.

...Ah, ljubazni i posteni moj komsija , ti mesas narodnu ...poeziju pisanu od prostog naroda... sa najboljim engleskim romanima. Ljubazni moj...


*Sto se tice... bajki, vi ih niste smisljali jer ste... uvek imali nekog ko vas uspavljuje pricajuci ih. Doduse, niste ni vi ...bez heroja, samo su malo kreativniji... u pristupu.
dr.wagner dr.wagner 10:02 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

Pozdrav M-68

-Ma ne znam ja engleski samo njemački ... zato pliz translejt dis

... onda ću znati što je Robin kazao Marku ...

alselone

dr.wagnerNe,... nisam pogesio... a ni pomesao. ...Ah, ljubazni i posteni moj komsija , ti mesas narodnu ...poeziju pisanu od prostog naroda... sa najboljim engleskim romanima. Ljubazni moj... *Sto se tice... bajki, vi ih niste smisljali jer ste... uvek imali nekog ko vas uspavljuje pricajuci ih. Doduse, niste ni vi ...bez heroja, samo su malo kreativniji... u pristupu.


-Ovo za uspavanke i ostale bajke ste u pravu ...

... mi (ako bih se na trenutak poistovijetio samo sa Hrvatima) ih stvarno
nismo znali ni pisati , ni čitati , pa ni u kinematografiju pretočiti ...

-Ali nisam ja mislio ništa loše kada sam hvalio vašu "kreativnost" , a Vi
moje "dobronamjerno ruganje" odmah dočekujete "na nož"


Wagner


milisav68 milisav68 10:13 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner
Pozdrav M-68

-Ma ne znam ja engleski samo njemački ... zato pliz translejt dis

... onda ću znati što je Robin kazao Marku ...

Ma ne znam ni ja, mi smo učili ruski.
leeanna leeanna 10:15 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner


-Ali nisam ja mislio ništa loše kada sam hvalio vašu "kreativnost" , a Vi
moje "dobronamjerno ruganje" odmah dočekujete "na nož"

Wagner



možda zbog toga što je dobronamerno ruganje u stvari - oksimoron




alselone alselone 12:26 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

a Vi
moje "dobronamjerno ruganje" odmah dočekujete "na nož"


... divan si.
dr.wagner dr.wagner 12:35 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

Pozdrav gospođo/đice L

leeanna

možda zbog toga što je dobronamerno ruganje u stvari - oksimoron


-Istina je , ali je različito od "zlonamjernog ruganja" i tu razliku
sam želio istaknuti ...

-No ako ćemo baš iskreno ... "srpsko junaštvo" i "hrvatska kultura" su
gotovo idealni za ruganje



Wagner
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:01 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

No ako ćemo baš iskreno ... "srpsko junaštvo" i "hrvatska kultura" su
gotovo idealni za ruganje

nekako tako mu dođe.
dr.wagner dr.wagner 13:19 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

alselone
... divan si.


-Hm , ako je ovo ljubav ...
... želio bih naglasiti da sam ja ipak heteroseksualac

-Ali da se zna .... paradu podržavam


Wagner
dragan7557 dragan7557 13:29 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

Ah, ljubazni i posteni moj komsija , ti mesas narodnu ...poeziju pisanu od prostog naroda.


A ti, jednostavno zaboravi da je narod tada bio nepismen, a samim tim nije mogao ni da piše.

Ujedati sagovornika, vređati ga je valjda deo osnovnog obrazovanja koje se i u našim vremenima prenosi kako narativnim tako i pismenim putem.



*Sto se tice... bajki, vi ih niste smisljali jer ste... uvek imali nekog ko vas uspavljuje pricajuci ih.

Jašta, a ko ono beše uspavljivao nas, mislim ono malo što osta posle Marice i Kosova?

cerski
alselone alselone 13:32 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dragan7557



Milan Karagaća Milan Karagaća 13:42 14.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

Sto mi je nekako i logicno pocevsi od vecitog prodavanja guzice i potrebe za herojima

što troluješ i skrećeš na teme koje mi nije bilo namera da pokrećem. Čemu potreba za vređanjem i ponižavanjem drugih. Pa šta bi ti rekao da ti jes spočitano prodavanje glava, oslepljivanja sinova od strane oca, oca od strane sinova,davanje sestre onom ko mu je ubio oca samo da bi ostao na vlasti.Nemoj tuđim sramotama da prikrivaš svoje/naše.
Ali ajde, da ne ljutim domacina, lak je na obaracu kad sam ja u pitanju.

nikada ga ja prvi povukao nisam, tek posle nekoliko ili više pucanja iz zasede.
dragan7557 dragan7557 14:13 14.09.2011

Re: tek posle razdvajanja

Milan Karagaća
No ako ćemo baš iskreno ... "srpsko junaštvo" i "hrvatska kultura" su
gotovo idealni za ruganje

nekako tako mu dođe.

Nije baš bilo uvek tako.

cerski
cyberm cyberm 08:19 15.09.2011

Re: Mi smo na konju ...

dr.wagner

-Najbliži bi bio Robin iz Šervuda ... ali i on je u odnosu na Marka
nekeko "anemičan"

Evo sta o tome kaze Ljuba Moljac

dr.wagner dr.wagner 09:19 15.09.2011

Re: tek posle razdvajanja

...jutro D

dragan7557

Nije baš bilo uvek tako.
cerski


-Svakako je bilo i svijetlih trenutaka ...

... ali to je bilo davno


Wagner
alselone alselone 08:31 14.09.2011

Daleko, kume

Svi smo mi kao deca mnogo puta slušali, a kasnije i čitali naše junačke narodne pesme iz prekosovskog, kosovskog i postkosovskog ciklusa, buna i ustanaka , herojske borbe u 1. i 2.svetskom ratu, priče iz prošlosti o stradanjima ali i pobedama nad svakim zlom. Uglavnom, uvek su naši, a to znači i mi, bili pametniji, mudriji, duhovitiji, časniji, jači, lepši i..... sve naj, naj. Oni koji se nisu mogli prikazati takvima nisu ni našli svoje mesto u nadahnutim pričama i pesmama.



Ne znam zasto si tako daleko isao da bi pronasao pesme i price gde smo "sve naj, naj". Ima jedan skoriji period sa istim stilom.
jinks jinks 08:44 14.09.2011

Re: Daleko, kume

Ne kaže se slučajno, nekada, da je život čoveka onakav kakvi su ljudi kojima veruje (što bi moglo da znači i ko su njegovi heroji).

Kad vam je heroj Josip T. nije ni čudo da završite u klanici i požaru.
koksy koksy 09:14 14.09.2011

Re: Daleko, kume

alselone
Svi smo mi kao deca mnogo puta slušali, a kasnije i čitali naše junačke narodne pesme iz prekosovskog, kosovskog i postkosovskog ciklusa, buna i ustanaka , herojske borbe u 1. i 2.svetskom ratu, priče iz prošlosti o stradanjima ali i pobedama nad svakim zlom. Uglavnom, uvek su naši, a to znači i mi, bili pametniji, mudriji, duhovitiji, časniji, jači, lepši i..... sve naj, naj. Oni koji se nisu mogli prikazati takvima nisu ni našli svoje mesto u nadahnutim pričama i pesmama.



Ne znam zasto si tako daleko isao da bi pronasao pesme i price gde smo "sve naj, naj". Ima jedan skoriji period sa istim stilom.


Da. Evo, na primer:

Drug Tito jaše na čelu kolone
Pod vrh planine.

Litica i magla
Vrhunac kriju. Ondje gde bi mogao
Uz napor proći, nova avet sjedi
Na litici i gleda u došljaka.
Oči su njene ko u sove, njuška
Lisičija, zubi kao u štakora.
Svaki zglob je grbava joj tijela
Uglast i dračav. Gleda i govori:

„Otkuda dođe pustolove? Kud ćeš?
Znaš li me? Ja sam otac sviju sumnja,
Nesreće vesnik, preteča kajanja.
Onaj sam koji oštre nokte ima,
Da njima kopa po savjesti vašoj
Grob gde će trunut, luda sanja ljudska.
Što hoćeš? Čemu dignu svu tu čeljad,
Da trpi i strada? Ideal je voće
Što zre na grani koga nikada neće
Dohvatiti ruka čovječja: Vrhunac
Planine ove siže do nebesa.
Okreni se i siđi pustolove,
Pa čin svoj mjeri prema svojoj snazi
I zemljom hodaj sitnim koracima.“

Al`grmnu grom na vrhu planinskome;
I vjetar duhnu, i magla se dignu.
Zakriješti or`o pod oblakom, i zasja
Sunce što slavno s`ja i hrani i grije;
I Titov glas se prosu kao dažd
Na izmučenu čeljad, uvijek žednu
Njegovih reči:


Naprijed!


Pesma duboka, iskrena...Ta atmosfera... I, gotovo sudbonosno - napr(ij)ed!
Ništa dukati pod rep i slični qrci-palci (a ni Turci).
alselone alselone 09:18 14.09.2011

Re: Daleko, kume

koksy




Tako je!
jinks jinks 09:22 14.09.2011

Re: Daleko, kume

Ništa dukati pod rep i slični qrci-palci (a ni Turci).

Imao i je Josip svoje Turke, jedino sto su njegovi izgleda voleli da igraju uzicko kolo.
milisav68 milisav68 10:12 14.09.2011

Re: Daleko, kume

Od kakvog li materijala sagradi sebe?
To ne zna niko od neimara.
Medju rudama gvozdenim njega nema,
A ima ga medju Brozovima.

A Brozovoga nigde nema.

I hiljadugodisnje drvo trosno je.
I trosna je ziva stena
I nema ga ptica nad Andima
Nema ga kornjaca, ni hridina,
A Broz ga ima.
I nema ga nigde na znanim mestima
A Broz ga u ocima ima.

Ni gvozdje, ni drvo, ni stena, ni ptica
Ni kornjaca, ni hridina,
Od takvog kova ne sazda sina.

I sve se iz te cvrstine ko uran oslobadja,
I sve se ponovo stvara,
To majka vise ne radja

A Broza nigde nema i
Svud ga ovde ima zemlju da ovine.
Mi smo ti, mi smo ti vredni,
Od takve kovine.

I on je od kosti, od krvi i mesa,
Nije __ jurisao na nebesa.
Delana ljudskom rukom istorija je sladja.
To sto je mogao Broz,javascript:;
To majka vise ne radja.

link
myredneckself myredneckself 10:47 14.09.2011

Mitomanija, heroji...

Svi smo mi kao deca mnogo puta slušali, a kasnije i čitali naše junačke narodne pesme iz prekosovskog, kosovskog i postkosovskog ciklusa, buna i ustanaka , herojske borbe u 1. i 2.svetskom ratu, priče iz prošlosti o stradanjima ali i pobedama nad svakim zlom. Uglavnom, uvek su naši, a to znači i mi, bili pametniji, mudriji, duhovitiji, časniji, jači, lepši i..... sve naj, naj. Oni koji se nisu mogli prikazati takvima nisu ni našli svoje mesto u nadahnutim pričama i pesmama.


Milane, nismo mi usamljeni u tom poistovećivanju sa stvarnim ili mitološkim herojima. To je taj kolektivni san u narodima (sociolozi, filozofi, psiholozi, znaju bolje da objasne, ja sam samo nekad davno učila o tome).
Ti si krenuo od davnina o toj temi, u Srba, a ja ću još dalji primer od tvog, o tim arhetipima, heroizmu s kojim su se poistovećivali Grci, pa posle i puno drugih - Homer, i njegova Ilijada i Odiseja.

Još od onog vremena i njegovog pisanja o ratu protiv Troje, veliča se grčka hrabrost, dovitljivost, prefriganost, i dr. Primera za poistovećivanje, prisvajanje herojstava, čak i sa bogovima, koliko hoćeš, a to se bogme proširilo na dobar deo sveta, dakle od antičkih vremena ništa novo pod kapom nebeskom.

Danas volim uvek da se setim Geteovih reči - blago onim nacijama, kojima heroji ne trebaju.

Amerikanci su geografski dalje od tih zbivanja, i oni su uglavnom podeljeni na one koji se identifikuju sa Džonom Vejnom ili Klintom Istvudom.

Ovo sa Noletom je dobro, zbog mladih ljudi. Današnje vreme je vreme bez mitova, heroja, motiva kakve su imali Grci, mi i Marko, i drugi.

Danas se traga za uzbuđenjima, sexom, ludim tripovima pod drogom, ma sve u svemu, duboko smo zaronili.
Novo vreme bez heroja i mitova, pa i nove predanosti.

Izvinjavam se, odužih
leeanna leeanna 11:11 14.09.2011

Re: Mitomanija, heroji...

myredneckself

Milane, nismo mi usamljeni u tom poistovećivanju sa stvarnim ili mitološkim herojima. To je taj kolektivni san u narodima (sociolozi, filozofi, psiholozi, znaju bolje da objasne, ja sam samo nekad davno učila o tome).



mit o kraljeviću marku stvarao je potlačeni narod (sirotinja, raja), u smislu simboličnog ohrabrivanja i podizanja samopouzdanja, kao vid psihološkog otpora turskoj okupaciji i teškom životu.

istovremeno, zloupotreba mitova, pa čak i umetničkih dela u npr. dnevno-političke svrhe je potpuno druga tema.
Sepulturero Sepulturero 11:16 14.09.2011

Re: Mitomanija, heroji...

leeanna
myredneckself

Milane, nismo mi usamljeni u tom poistovećivanju sa stvarnim ili mitološkim herojima. To je taj kolektivni san u narodima (sociolozi, filozofi, psiholozi, znaju bolje da objasne, ja sam samo nekad davno učila o tome).



mit o kraljeviću marku stvarao je potlačeni narod (sirotinja, raja), u smislu simboličnog ohrabrivanja i podizanja samopouzdanja, kao vid psihološkog otpora turskoj okupaciji i teškom životu.

istovremeno, zloupotreba mitova, pa čak i umetničkih dela u npr. dnevno-političke svrhe je potpuno druga tema.


Браво, даме!
dragan7557 dragan7557 12:12 14.09.2011

Re: Mitomanija, heroji...


mit o kraljeviću marku stvarao je potlačeni narod (sirotinja, raja),

Ništa nije manje tačno od ove tvrdnje. U Istoriji čovečanstva mase su uvek bile potlačene od svojih gazda, pa samom tim ni Rasi nisu izuzetak. Ako se pogledaju nameti, koje su mase nasilno plaćale eliti tada, i nameti sada ondašnja sirotinja je bila manje pljačkana nego sadašnja.

O potlačenosti (pravima), bolje je govoriti kom asocijalnom segmentu društva je strana vlast smetala? Raji turska vlast nije smetala ali vlasteli jeste.

Uzgred Turci su u potpunosti preuzeli postojeću vizantijsku administraciju, kadar, modele i dr. i usavršili je, da su pri tome domaću vlastelu razvlastili je valjda jasno, da tzv. Raju nisu mogli razvlastiti, jer ni pod Nemanjićima nije imala nikakvih prava, je valjda jasno (tek Dušan je doneo nešto zakona). Ta razvlašćena vlastela i jeste socijalni sloj u koji spada i sam Marko je služila novoj vlasti Turcima a to služenje je morala i da plati.

Nadnacionalna turska administracija, je po mnogim stvarima odgovarala toj istoj vlasteli, pošto o vlastitom sigurnom položaju nije morala da brine sama već se o tome brinula tadašnja turska imperija.
u smislu simboličnog ohrabrivanja i podizanja samopouzdanja, kao vid psihološkog otpora turskoj okupaciji i teškom životu.

Iz do sada poznatih izvora nameti u turskoj imperiji su bili za raju, čitaj građanstvo isti kao i za vreme Nemanjića i drugih.

U tim vremenima reč okupacija čak nije ni postojala, dok je pojam okupacije bio potpuno nepoznat baš kod onih o kojima je ovde reč, raji.

Na drugoj strani stepen obrazovanje u nemanjićkoj državi je bio kao i svuda po Evropi znači nisu postojale škole, niti je bilo moguće bilo šta naučiti o bilo čemu, a oformljena kao nauka, psihologija, se javlja tek u dvadesetom veku. Samim tim govoriti danas o psihološkom otporu tadašnjeg Raca deluje poprilično neozbiljno.
istovremeno, zloupotreba mitova, pa čak i umetničkih dela u npr. dnevno-političke svrhe je potpuno druga tema.

Naravno da se u modernim vremenima mitovi svakodnevno prave i zbog hiperprodukcije kratko traju. Recimo mit o postojanju oružja za masovnu destrukciju lidera Blera i Buša su trajali kratko i na kraju jasno pokazani narodima kao beskrupulozna LAŽ.

cerski
dragan7557 dragan7557 12:54 14.09.2011

Re: Daleko, kume

milisav68 11:12 14.09.2011

Vala, Milisave ima i ona:

Slobodane/Radovane čoveče od gvožđa

...........................

Kraća i nama vremenski bliža

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:46 14.09.2011

Re: Daleko, kume

Ne znam zasto si tako daleko isao da bi pronasao pesme i price gde smo "sve naj, naj". Ima jedan skoriji period sa istim stilom.

ima i još skoriji od toga ali mnogo više bez stila nego sa stilom.
Eto recimo kako je doktor Dabić sve zajebo počev od Srba u Bosni, Srbije, haških progonitelja pa i samog sebe.A i gusle ga opevaše.
alselone alselone 13:48 14.09.2011

Re: Daleko, kume

Milan Karagaća

ima i još skoriji od toga ali mnogo više bez stila nego sa stilom.
Eto recimo kako je doktor Dabić sve zajebo počev od Srba u Bosni, Srbije, haških progonitelja pa i samog sebe.A i gusle ga opevaše.


Saglasan. Ovo je potpuno idiotski. Kako se ide vise u proslost koeficijent idiotluka opada.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:54 14.09.2011

Re: Mitomanija, heroji...

Milane, nismo mi usamljeni u tom poistovećivanju sa stvarnim ili mitološkim herojima. To je taj kolektivni san u narodima (sociolozi, filozofi, psiholozi, znaju bolje da objasne, ja sam samo nekad davno učila o tome).
Ti si krenuo od davnina o toj temi, u Srba, a ja ću još dalji primer od tvog, o tim arhetipima, heroizmu s kojim su se poistovećivali Grci, pa posle i puno drugih - Homer, i njegova Ilijada i Odiseja.

Još od onog vremena i njegovog pisanja o ratu protiv Troje, veliča se grčka hrabrost, dovitljivost, prefriganost, i dr. Primera za poistovećivanje, prisvajanje herojstava, čak i sa bogovima, koliko hoćeš, a to se bogme proširilo na dobar deo sveta, dakle od antičkih vremena ništa novo pod kapom nebeskom.

slažem se.
Danas volim uvek da se setim Geteovih reči - blago onim nacijama, kojima heroji ne trebaju.

kako je tek ovo lepo rečeno.
Novo vreme bez heroja i mitova, pa i nove predanosti.

tačno. Današnji likovi u dečjim priočama nemaju nacionalnu pripadnost jer niko nije napisao da je "Spartakus" pripadnik neke nacije. Deca ga jednostavno gledaju takvog kakav je i navijaju za njega.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana