Budućnost| Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Gradjanske inicijative| Politika

KAKO DA BOJKOT IMA SMISLA (i druge nemoguće ideje)

Hansel RSS / 26.11.2011. u 11:56

Јесте ово n-ти блог о бојкоту избора, али имам сведоке да сам га одавно најавио као „још један донкихотовски текст"! ;) Тешим се бар тиме да сам свестан  донкихотовштине! :P

Елем, треба само променити законе, тј. Устав убацивањем нпр. оваквог члана:

Члан x.

Скупштина има максимално 250(?) посланика.

Пројектовани трошкови једне посланичке плате су 30% веће од просечне плате у Републици, а максимално до износа плате посланика коју је имао пре ступања на посланичку дужност, уколико она није већа 100% од просечне плате у Републици.
Уколико посланик наставља са обављањем претходног посла, плату добија сразмерно ангажовању на основном послу и у Скупштини.

Укупан број посланика после избора одређује се сразмерно проценту важећих гласачких листића (ако је таквих листића 50%, укупан број посланика биће 50% од максимално предвиђеног броја).
Износ за финансирање политичке партије из државног буџета не обрачунава се по проценту важећих гласова на изборима, него по идентичном проценту гласова у односу на укупно бирачко тело.
Основица за обрачун финансирања политичких странака је фиксна - износи онолико колико је важила до момента доношења ових измена и може се коригоавти за проценат инфлације.

Образложење: На овај начин партије би се суочиле са значајно мањим финансирањем у случају веће апстиненције бирача, па би се очекивало знатно одговорније понашање у периоду трајања мандата.

Члан x+1.

Посланик који прима посланичку плату мора у скупштинској сали или на другим пословима у Скупштини бити најмање осам часова дневно, рачунајући радне дане у Републици. Уколико је присутан мање, посланичка плата му се сразмерно умањује.

Једна особа на функцију посланика може бити изабрана највише двапут током свог живота. На места посланика могу бити изабране особе без претходног радног стажа (ван Скупштине) само до нивоа процентуалног учешћа особа без радног стажа у општој популацији и то само ако су их као такве кандидовале партије које се декларишу као заступници интереса ове популације.

Виртуелна скупштина

Члан x+2.

Дозвољено је гласање путем интернета. Посланик убацује своју картицу у читач картица свог персоналног рачунара који је повезан са скупштинским системом за гласање. Посланик на овај начин може гласати неограничени број пута, као што своје гласове о предлозима закона и амандманима може унапред послати скупштинској администрацији, с тим што се за свако овакво гласање не добија никаква накнада (осим подмирења трошкова интернета по цени најјефтинијег ADSL пакета), изузев уколико је на боловању.

(У будућности разматрати потпуно виртуелну скупштину, у циљу смањења трошкова и елеминисања фарсичних заседања с неколико посланика у сали.)

Отварам расправу о овом нацрту, амандмани су пожељни.
(Наравно, треба осмислити и друге механизме спречавања извлачења новца из буџета за партијске потребе...)

EDIT:  Без расправе се, пошто је предлагач то имао на уму, али је заборавио, усваја амандман посланика 8c_competizione: ПОСЛАНИЧКИ ИМУНИТЕТ НЕ ПОСТОЈИ!

 



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 12:12 26.11.2011

Pitanje i nagrada

Ko zna zašto izvesna ustanova pod imenom Narodna skupština broji baš 250 osoba koje se odazivaju na Narodni poslanik?
Odgovor na ovo zaguljenno pitanje vrsnom znalcu donosi vrednu nagradu: Linux po izboru sa instaliranim aplikacijama po izboru.

Ajd da vas vidim...
Hansel Hansel 12:19 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Toliko je bilo mesta u staroj zgradi republičke skupštine? Mitski broj za Mirjanu Marković?

Ja ne znam, ali nestrpljivo očekujem odgovor!

I tebi kontrapitanje (jes' da nema veze sa Skupštinom, ali kao pa da Skupština ima s nečim veze ) - ko je predložio da se, umesto FSRJ, bivša nam zemlja bude - SFRJ? I zašto?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:22 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Hansel
Toliko je bilo mesta u staroj zgradi republičke skupštine? Mitski broj za Mirjanu Marković? Ja ne znam, ali nestrpljivo očekujem odgovor!I tebi kontrapitanje (jes' da nema veze sa Skupštinom, ali kao pa da Skupština ima s nečim veze ) - ko je predložio da se, umesto FSRJ, bivša nam zemlja bude - SFRJ? I zašto?

Tito. Zato što je rekao: po prioritetu socijalizam je "jači" od federalizma. A posle Tita nije bilo nikoga da predloži da se država preimenuje u FSRJ kad je federiranje postalo najvažnija stvar na svetu.
Hansel Hansel 12:25 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

E, nije. Tako bar kažu. Predlog je došao iz partijske jedinice jednog beogradskog fakulteta. Dao ga je mlad i perspektivan student. Ali, obrazloženje jeste bilo slično - da se "istakne socijalistički karakter zemlje".
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:51 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Hansel


Ja ne znam, ali nestrpljivo očekujem odgovor!



Kad poželiš tačan odgovor, objavi, u međuvremenu nek traje kviz. Nagradiću sebe instalacijom
Hansel Hansel 13:02 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Objavljujem! Šalji na PP, a javno saopšti kad ti želiš!
dragan7557 dragan7557 15:56 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Ko zna zašto izvesna ustanova pod imenom Narodna skupština broji baš 250 osoba koje se odazivaju na Narodni poslanik?

Propisano Ustavom SFRJ?

cerski
Hansel Hansel 16:11 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Ma, dobro, propisano je Ustavom Srbije, ali zašto je tako propisano, to je pitao Uroš.
mlekac mlekac 16:47 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

uros_vozdovac
Ko zna zašto izvesna ustanova pod imenom Narodna skupština broji baš 250 osoba koje se odazivaju na Narodni poslanik?
Odgovor na ovo zaguljenno pitanje vrsnom znalcu donosi vrednu nagradu: Linux po izboru sa instaliranim aplikacijama po izboru.

Ajd da vas vidim...


Cek da lupim - lako se deli sa 5?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:29 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

mlekac
uros_vozdovac
Ko zna zašto izvesna ustanova pod imenom Narodna skupština broji baš 250 osoba koje se odazivaju na Narodni poslanik?
Odgovor na ovo zaguljenno pitanje vrsnom znalcu donosi vrednu nagradu: Linux po izboru sa instaliranim aplikacijama po izboru.

Ajd da vas vidim...


Cek da lupim - lako se deli sa 5?


Da nema neke veze sa burekom (osnovna burek jedinica, četvrt, je 250 grama).
Hansel Hansel 18:39 26.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Haha, moglo bi da bude - Skupština nam je kao burek u svemiru!
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:33 27.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Priča ide ovako...

Kad je donošen Ustav (onaj kojim Srbija iz tri dela postaje cela) Slobini ustavopisci seli i tadašnji trodomni parlament (imao veće građana, veće udruženog rada i veće DPO ili društveno-političkih organizacija) sabrali u jedan saziv i toga ispalo 250.
To je previše za zemlju veličine Srbije, ali najmanja je briga za to. Em što puno košta, em što je besmisleno jer je tromo, em što tu ima poslanika koji nikad ništa ne rade em što je problem stranka da sakupe iole kvalitetnu listu poslanika.
Problem je što je jednom odlučeno, a što se jednom odluči teško se menja. Zašto je to tako, posebno je pitanje, a o njemu rado pišem, ali je ovo kviz, a ja ću pisati svoju priču.

Odvratna mi je ta praksa u kojoj institucije ovog društva teško menju nasleđene propise i procedure, odvratna. To je kao kad se glup čovek bori da promeni svoju naviku iako će da mu bude bolje, na isti način su naše institucije sastavljene od glupih ljudi koji, avaj, imaju obavezu da odlučuju.
antioksidant antioksidant 21:37 27.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Kad je donošen Ustav (onaj kojim Srbija iz tri dela postaje cela) Slobini ustavopisci seli i tadašnji trodomni parlament (imao veće građana, veće udruženog rada i veće DPO ili društveno-političkih organizacija) sabrali u jedan saziv i toga ispalo 250.

jedno vece je imalo 160 i 2 su bila po 90
jeste bilo "sabiranja" ali jedno vece nije ukljuceno u matematiku.. mislio sam da ces reci koje...
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:48 27.11.2011

Re: Pitanje i nagrada



VUR - Veće udruženog rada.

Jer je nestala "baza" to jest sistem udruženog rada. AO dobio si nagradu, koji Linux?
Hansel Hansel 22:23 27.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

A ja da kažem rešenje svoje "zagonetke" - predlagač je bio mladi partijski kadar - Slobodaaaan... Miloševiiiićććć, jeeeee!!!

(Mada, mora da mu je Mira to smislila?! )
tyson tyson 04:25 28.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

uros_vozdovac
tadašnji trodomni parlament (imao veće građana, veće udruženog rada i veće DPO ili društveno-političkih organizacija)



Ludilo.

Odvratna mi je ta praksa u kojoj institucije ovog društva teško menju nasleđene propise i procedure, odvratna.

Ako je za utehu, to je univerzalno obeležje svih birokratija; inertnost spada u ugrađene osobine.

I mene birokratije i birokratizovanost, i taj odvratni učmali 'čuvaj svoje dupe i ne brini ni o čemu drugom' birokratski stav izluđuju. Kao što rekoh, na žalost to nije imanentno samo Srbiji, što nade da će se u skorije vreme tu nešto promeniti čini još manjim.

Inače, kad smo kod parlamenta, 100 poslanika bi bilo baš potaman.


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:54 28.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

uros_vozdovac

To je previše za zemlju veličine Srbije, ali najmanja je briga za to. Em što puno košta, em što je besmisleno jer je tromo, em što tu ima poslanika koji nikad ništa ne rade em što je problem stranka da sakupe iole kvalitetnu listu poslanika.

PO KOM KRITERIJUMU JE PREVISE?

Smanjenje broja poslanika, u odnosu partija i glasaca, ide u korist partija.

KOLIKO KOSTA ZAKONODAVNI ORGAN SRBIJU? KOLIKI JE BUDZET SKUPSTINE, A KOLIKI JE BUDZET NEKOG MINISTARSTVA (evo, neka bude proizvoljan izbor)?
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:10 28.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

srdjazlopogledja


PO KOM KRITERIJUMU JE PREVISE?


Nije kriterijum nego u odnosu na manje brojan parlament, na primer u odnosu na 100 poslanika košta 2x5 puta više troškova.

KOLIKO KOSTA ZAKONODAVNI ORGAN SRBIJU? KOLIKI JE BUDZET SKUPSTINE, A KOLIKI JE BUDZET NEKOG MINISTARSTVA (evo, neka bude proizvoljan izbor)?


Košta manje nego budžet i jednog ministarstva i? Košta manje i od potencijalnog svemirskog programa, pa? Kakve veze ima uporediti parlament sa nečim, parlament prosto može manje da košta i to je jednostavno ušteda.

Smanjenje broja poslanika, u odnosu partija i glasaca, ide u korist partija.


Ovo nisam razumeo... Kako?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:06 29.11.2011

Re: Pitanje i nagrada

Nije kriterijum nego u odnosu na manje brojan parlament, na primer u odnosu na 100 poslanika košta 2x5 puta više troškova.

Nije to bas tako linearno, jer skupstinske grupe zaduzene za ucesce u medjunarodnim odnosima, prave najvece troskove.
Košta manje nego budžet i jednog ministarstva i? Košta manje i od potencijalnog svemirskog programa, pa? Kakve veze ima uporediti parlament sa nečim, parlament prosto može manje da košta i to je jednostavno ušteda.

Ukoliko zakonodavna vlast kosta manje nego najmanji segment izvrsne, onda je besmisleno poceti sa ustedama u zakonodavstvu. Narocito ako je kvalitet zakona upitan.
Ovo nisam razumeo... Kako?

Prirodni cenzus je najkrace objasnjenje, na 250 je 0,4%, a na 100 poslanika 1%, sto smanjuje uticaj jednog glasa.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:14 26.11.2011

Amandman

(Наравно, треба осмислити и друге механизме извлачења новца из буџета за партијске потребе...)
Ovo je moj amandman.
Hansel Hansel 12:27 26.11.2011

Re: Amandman

Kakav je ovo aman-amandman?! Nije u skladu s duhom Nacrta!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:33 26.11.2011

Re: Amandman

Hansel
Kakav je ovo aman-amandman?! Nije u skladu s duhom Nacrta!

Ali je u skladu sa potrebama moje partije što je važnije od svega. Ako hoćeš moju principijelnu podršku - ovako stoje stvari.
Hansel Hansel 12:42 26.11.2011

Re: Amandman

Ne, postoje crvene linije preko kojih ne idem!

Osim toga, šta će mi samo principijelna podrška...
mariopan mariopan 12:15 26.11.2011

:-)

Tada bi imalo smisla i glasati i bojkotovati.

Ima samo jedna začkoljica.

Ustav mora da menja onaj ko ga je takvim i skrojio. Ne daju nama da ga menjamo.

Misliš da će sami da odseku granu na kojoj tako udobno sede, leže ili šta već rade?

Glasam za tvoj predlog

Edit

Ne, nama ne treba toliko poslanika? Nama bi bio dobar i jedan gradonačelnik sa svitom?
Mnogi svetski gradovi imaju veći broj stanovnika nego naša zemlja pa funkcionišu? Ušteda na prvom mestu.
Hansel Hansel 12:22 26.11.2011

Re: :-)

Ustav mora da menja onaj ko ga je takvim i skrojio. Ne daju nama da ga menjamo.

E, predlagač je mislio i na to - peticija, pa izbori za Ustavotvornu skupštinu (seća li se neko tog obećanja), pa donošenje Ustava i tako dalje...

Hvala za glas!

EDIT: Možda, ipak, ako nastavljamo da se zezamo, ozbiljna kampanja za bojkot ovih izbora. Ali, onda će rećei da je demokratija i kada izađe samo jedan birač... Možda ipak neki (konačno) Šesti oktobar?! Pa instant ustavotvorna skupština, pa izbori, a?
tyson tyson 12:27 26.11.2011

za početak

само ако су их као такве кандидовале партије које се декларишу као заступници интереса ове популације

Neizvodljivo, ili bar lako probušiti.

Ko je taj autoritet koji će utvrditi da je partija baš "zastupnik interesa" populacije bez dana radnog staža?


Износ за финансирање политичке партије из државног буџета не обрачунава се по проценту важећих гласова на изборима, него по идентичном проценту гласова у односу на укупно бирачко тело.
Основица за обрачун финансирања политичких странака је фиксна - износи онолико колико је важила до момента доношења ових измена и може с екоригоавти за проценат инфлације.

Manje para iz budžeta za finansiranje stranaka - veća zavisnost od bogatih finansijera (čitaj: tajkuna). A to ne valja.



Hansel Hansel 12:34 26.11.2011

Re: za početak

Neizvodljivo, ili bar lako probušiti.

Znam, samo sam nastavio bio s nemogućim predlozima. Prvo sam hteo zabranu biranja na poslaničko mesto svakog bez radnog staža. Onda mi se učinilo da i oni treba da imaju predstavnike. Možda je dovoljnauverljiva statistika o broju članova pripadnika te populacije?
Manje para iz budžeta za finansiranje stranaka - veća zavisnost od bogatih finansijera (čitaj: tajkuna). A to ne valja.

Slažem se, ali zato povećati kontrolu... (heh, opet nemoguć predlog?! )
8c_competizione 8c_competizione 14:13 26.11.2011

Re: za početak

platiti dobro poslanike, ALI zato uvesti ovaj novi

Clan X+W

Poslanici primaju platu iz Budzheta Srbije.

Poslanicima je NAJSTROZHE zabranjen bilo koji drugi izvor prihoda u vreme trajanja mandata.

Poslanicima se moraju proveriti SVI izvori prihoda 10 godina retroaktivno, da se uporedi da li je pored plate na prethodnim poslovima primao/la dodatna Zakonom predvidjena kao nedozvoljena sredstva.

Zbog funkcije koju obavljaju, poslanicima se, u slucaju dokazivanja posedovanja dodatnih prihoda, odredjuje Zakonom NAJDUZHA predvidjena kazna za krivicno delo QW, ne ispod 10 godina.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:30 26.11.2011

Moji uslovi

Ja glasam za tvoj predlog pod uslovom da prestane hajka na mene i moje podanike. Da dobijem garancije Hanselovaca da će prestati 'medijska hajka koju protiv mene vode ministri iz Bleso Blogerske partije Srbije'.
Ja na Blogu "gutam svakakvo đubre" i to radim da bih Srbiji obezbedio status kandidata za članstvo u Evropskoj uniji. Molim lepo.

mariopan mariopan 12:36 26.11.2011

Re: Moji uslovi

KRALJMAJMUNA
Ja glasam za tvoj predlog pod uslovom da prestane hajka na mene i moje podanike. Da dobijem garancije Hanselovaca da će prestati 'medijska hajka koju protiv mene vode ministri iz Bleso Blogerske partije Srbije'.
Ja na Blogu "gutam svakakvo đubre" i to radim da bih Srbiji obezbedio status kandidata za članstvo u Evropskoj uniji. Molim lepo.


Bez Kralja ne valja !
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:38 26.11.2011

Re: Moji uslovi

mariopan

KRALJMAJMUNAJa glasam za tvoj predlog pod uslovom da prestane hajka na mene i moje podanike. Da dobijem garancije Hanselovaca da će prestati 'medijska hajka koju protiv mene vode ministri iz Bleso Blogerske partije Srbije'.Ja na Blogu "gutam svakakvo đubre" i to radim da bih Srbiji obezbedio status kandidata za članstvo u Evropskoj uniji. Molim lepo.Bez Kralja ne valja !

Tako je! Tako mi i piše u statutu koji nisam čitao.
Hansel Hansel 12:43 26.11.2011

Re: Moji uslovi

Tako je! Tako mi i piše u statutu koji nisam čitao.


Ja glasam za tvoj predlog pod uslovom da prestane hajka na mene i moje podanike. Da dobijem garancije Hanselovaca da će prestati 'medijska hajka koju protiv mene vode ministri iz Bleso Blogerske partije Srbije'.
Ja na Blogu "gutam svakakvo đubre" i to radim da bih Srbiji obezbedio status kandidata za članstvo u Evropskoj uniji. Molim lepo.

Videću šta mogu da uradim. Znam, velika je to žrtva...
mariopan mariopan 12:52 26.11.2011

Re: Moji uslovi

Tako je! Tako mi i piše u statutu koji nisam čitao.

a_jovicic a_jovicic 12:33 26.11.2011

A šta će nam Skupština?

Ja predlažem još radikalnije mere (pu, pu ... 'de upotrebih reč "radikalno" )

Znači ...

Član 1.
Ukinuti Skupštinu ili bilo kakav predstavnički oblik vladavine i izgraditi tehničko-tehnološke pretpostavke da svaki gradjanim može da glasa (odnosno podnese amandmane) daljinski, ubacivanjem svoje lične karte i unosom PIN-a, bilo na svom kućnom računaru bilo na punktovima koji bi bili opremljeni za ove svrhe.

Član 2.
Za svako glasanje, gradjaninu sleduje novčana nadoknada proporcionalna udelu koji su njegovi glasovi imali u ukupnom broju glasova, odnosno ukupan godišnji budžet (koji sadašnja Skupština arči na gluposti) se deli na ukupan broj glasova po svim predlozima i amandmanima i taj iznos se množi brojem glasanja koje je gradjanin ostvario.

Član 3.
Period za glasanje nije ograničen, odnosno gradjanin svoj glas može da povuče u svakom trenutku. Za povlačenje ili ponovno glasanje na istu temu ne dobija dodatnu nadoknadu (znači nadoknada se dobija samo za prvo glasanje po nekom predlogu)



Podzakonskim aktima regulisati zaštitu tajnosti glasanja, nabavku softvera i hardvera uz obavezu da se softver bude otvorenog kôda (Linux, GNU i sl.) tj. da kôd bude raspoloživ za proveru svakome ko je za to zainteresovan. Tajnost bi se garantovala kriptografskim sistemima zasnovanim na tajnosti lozinke a ne tajnosti algoritma kriptovanja.
Hansel Hansel 12:38 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

Ja podržavam!

Iz prvobitne verzije bloga izbacio sam ovaj pasus, da ne gušim (odmah) previše:

Лично се надам да ће заживети „е-јавне расправе“, о којима се писало недавно овде, као и да ће омогућити непосредно изјашњавање свих заинтересованих грађана о разним законским предлозима, те да би ови грађани могли макар да имају статус „другог скупштинског дома“ (штета што је потпредседница Скупштине данас на скупу – о интернету ).
a_jovicic a_jovicic 13:22 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

a_jovicic

Član 1.
Ukinuti Skupštinu ili bilo kakav predstavnički oblik vladavine i izgraditi tehničko-tehnološke pretpostavke da svaki gradjanim može da glasa (odnosno podnese amandmane) daljinski, ubacivanjem svoje lične karte i unosom PIN-a, bilo na svom kućnom računaru bilo na punktovima koji bi bili opremljeni za ove svrhe.

I prvi amandman (samog podnosioca) ...

"ubacivanjem svoje lične karte i unosom PIN-a" se menja u "biometrijskom identifikacijom"

(MUP svakako već poseduje naše biometrijske podatke tako da se isti mogu iskoristiti za autentikaciju glasača ... lična karta je višak ... vraćamo se na potpisivanje palcem!)
8c_competizione 8c_competizione 14:08 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

jebi ga, ima jedan mali problem u Srbiji za ovaj tvojh Clan 1!

skoro trecina stanovnishtva je nepismeno

dakle, prvo bi morao da uvedesh zakon da se SVI moraju opismeniti tako da budu funkcionalni gradjani jedne drzhave

dalje bi trebalo da se garantuje dobra internet konekcija u CELOJ Srbiji

a za ono novcano nagradjivanje gradjana bash neshto i nisam (nekako mi teshko srcu i pomisliti da bi neko bio placen za glasanje za filtrirane Vadikale). ma shta teshko srcu, brecnu me opasno
Dr M Dr M 16:30 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

Лично се надам да ће заживети „е-јавне расправе“, о којима се писало недавно овде, као и да ће омогућити непосредно изјашњавање свих заинтересованих грађана о разним законским предлозима, те да би ови грађани могли макар да имају статус „другог скупштинског дома“


U tome već učestvujemo, evo baš sad..

Samo što se to ne zove dom nego blog
a_jovicic a_jovicic 21:28 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

8c_competizione
jebi ga, ima jedan mali problem u Srbiji za ovaj tvojh Clan 1!

skoro trecina stanovnishtva je nepismeno


A šta ... poslanici su nam kanda bolji (tj. pismeniji od naroda) ... pa ipak znaju da nabodu karticu u "glasačku jedinicu".

dalje bi trebalo da se garantuje dobra internet konekcija u CELOJ Srbiji

Ma ovo je sve stvaranje preduslova za neku daleku budućnost. Eto ... imaćemo mi za 10-tak godina takve linkove kakve svet ima danas (one jes', oni će tada imati jedno 1000 x bolje al' mi ćemo i dalje biti "lideri" )

... i da naglasim podnaslov ovog bloga ... "(i druge nemoguće ideje)"
a za ono novcano nagradjivanje gradjana bash neshto i nisam (nekako mi teshko srcu i pomisliti da bi neko bio placen za glasanje za filtrirane Vadikale). ma shta teshko srcu, brecnu me opasno

E ovo mislim da mora ... pa što bi neko trošio sate da čita tudje djubre kako bi odlučio za šta da glasa. E da ... pa ovakvim uredjenjem nema potrebe ni za političke partije. Svako može da glasa za šta hoće i kako hoće ... i kad' hoće. A ako neke interesne grupe (da ne kažem tajkuni) odluče da ponude narodu pare kako bi glasali za neku njihovu "investiciju", pa onda nek se narod sa njima bar cenjka. Mnogo je teže potplatiti veću masu ljudi nego par desetina poslanika ... a i posle neće imati koga drugog da krive ako su prodali dušu djavolu i glasali protiv svojih interesa.
Hansel Hansel 22:04 26.11.2011

Re: A šta će nam Skupština?

... i da naglasim podnaslov ovog bloga ... "(i druge nemoguće ideje)"


Za neupućene, već sam imao jedan nemogući blog - predlog izbornog zakona!
mariopan mariopan 12:54 26.11.2011

...

A fotelje iz Skupštine da nosimo kući?

Za uspomenu bre, nemoj da je neko nešto pomislio.
Hansel Hansel 12:58 26.11.2011

Re: ...

Ma, ne, od Skupštine napraviti kongresni centar ili tako nešto,
a kući se mogu nositi oni portreti!
mariopan mariopan 13:01 26.11.2011

Re: ...

Hansel
Ma, ne, od Skupštine napraviti kongresni centar ili tkao nešto, a kući se mogu nositi oni portreti!

El ja mogu ovaj? Prva sam se javila?

Treba mi za pikado?

Hansel Hansel 13:05 26.11.2011

Re: ...



Velika jagma bi bila za tim portretom (a jedino on nije imao primedbi, koliko se sećam), ali pošto si se prva javila i pošto smo dobri drugari...
mariopan mariopan 13:26 26.11.2011

Re: ...

Hansel


Velika jagma bi bila za tim portretom (a jedino on nije imao primedbi, koliko se sećam), ali pošto si se prva javila i pošto smo dobri drugari...

Fala ti ko bratu, sestri, ćale si, keve mi. (jesam dobro rekla? )
Hansel Hansel 13:30 26.11.2011

Re: ...

Mislim da jesi!
mariopan mariopan 13:40 26.11.2011

Re: ...

Hansel
Mislim da jesi!

Napredujem.

Samo primećujem da se teže sporazumevam sa mojim prijateljicama penzionerkama kada štrikamo zajedno.


dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 13:53 26.11.2011

Re: ...

mariopan
Hansel
Ma, ne, od Skupštine napraviti kongresni centar ili tkao nešto, a kući se mogu nositi oni portreti!

El ja mogu ovaj? Prva sam se javila?


Treba mi za pikado?



Moze plakat?
mariopan mariopan 13:59 26.11.2011

Re: ...

Moze plakat?

Može, baš imam jedan veeeliki prazan zid, to mogu žmurećki da pogodim

Edit

Prepade me

Sad razmišljam kako bi mi to pomoglo u jačanju mog samopouzdanja jer se može pogoditi sigurno u svakom bacanju, onda i u mraku jer se štedi struja, znači ojačava mi ekonomska stabilnost.........ih koliko je tu koristi, ni babaroga nije tako crna ako ugasiš svetlo? I koristiš za pravu stvar?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 14:06 26.11.2011

Re: ...

mariopan
Moze plakat?

Može, baš imam jedan veeeliki prazan zid, to mogu žmurećki da pogodim


I ti?

Odlican antistres program. Da li da pantentiramo izum? Mozda pokrenemo proizvodnju, ekonomiju u Srbiji? Zaposlimo mlade? Mozda ne odu u inostranstvo? Mozda ekonomiju u Evropi oporavimo? Razmisli mariopan, nemoj da posle bude kasno,


Edit na edit:

Prepala sam se i ja
Kao da sam znala, brate, kevo, sestro

mariopan mariopan 14:26 26.11.2011

Re: ...


Edit na edit:

Prepala sam se i ja
Kao da sam znala, brate, kevo, sestro

tyson tyson 15:17 26.11.2011

Re: ...

Moze plakat?

Jel' mi se to pričinjava, ili je DrVK malo razrok...?

Pa nas ustvari gleda u oči samo jednim okom.





ivana23 ivana23 15:23 26.11.2011

Re: ...

tyson
Moze plakat?

Jel' mi se to pričinjava, ili je DrVK malo razrok...?
Pa nas ustvari gleda u oči samo jednim okom.


Secam se, kad se pojavio taj plakat 2000.g, Ivan Markovic je rekao da su to oci Al Pacina...
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:24 26.11.2011

Re: ...

Hansel
Ma, ne, od Skupštine napraviti kongresni centar ili tako nešto,


Nemoj samo da posle, neznano kako, Misko otvori patikarnicu
mariopan mariopan 15:26 26.11.2011

Re: ...

tyson
Moze plakat?

Jel' mi se to pričinjava, ili je DrVK malo razrok...?

Pa nas ustvari gleda u oči samo jednim okom.






Ma nisam ni primetila; zar si ti smeo da ga pogledaš u oči? Ja nisam.
Dr M Dr M 19:08 26.11.2011

Re: ...

Jel' mi se to pričinjava, ili je DrVK malo razrok...?


Ne, on samo gleda, istovremeno, na Kosovo i na Rusiju.

Moglo bi da se kaže da je on čovek širokih pogleda..

8c_competizione 8c_competizione 17:10 27.11.2011

Re: ...

ah, ovaj plakat je jedino dobar za: PLJUVANJE
tyson tyson 04:43 28.11.2011

Re: ...

8c_competizione
ah, ovaj plakat je jedino dobar za: PLJUVANJE

Pazi samo da te komunalna policija ne uhiti i pošalje u Kinšasu.

Pljušte kazne za pljuvanje i bacanje opušaka

Komunalna policija krenula je u ofanzivnu akciju širom Srbije i žestoko kažnjava svakog ko baci opušak, pljune ili mokri na ulici, parku, trotoaru...


milisav68 milisav68 13:51 26.11.2011

Na procenat bre

Broj poslanika 3000.
Nema putni i ostali troškovi, a plata se prima na kraju godine, kada se uradi završni račun - odnosno budžet Srbije, pa šta im ostane.
Hansel Hansel 17:15 26.11.2011

Re: Na procenat bre

У праву си, па да видиш како ће да смисле добре законе који ће обезбедити штедњу!
8c_competizione 8c_competizione 13:57 26.11.2011

josh jedan predlog

Clan X+Y

Poslanik/ca mozhe stupiti na tu duzhnost posle obavljenih psiho-fizickih testova (da se izrazim matematicki) AKO I SAMO AKO zadovoljava minimum psihofizickih uslova, kao i uslova intelektualne (IQ) i obrazovne sposobnosti za duzhost koju preuzima.

Osobe sa psihickim poremecajima, nedovoljno izrazhenim IQ i nedostatkom minimalnog obrazovanja ce se automatski odbijati i izborna procedura za to poslanicko mesto se ponavlja.

Prethodno zakonom navedena provera se obavlja na poslanicima JEDAMPUT GODISHNJE u toku mandata. U slucaju promene u nedozvoljenom smeru, poslaniku/ci se mandat automatski oduzima, i mehanizmom XY se odredjuje njegova zamena.

OBJASNJENJE: ovo bi vec reshilo toliko toga u Srbiji i dovelo bi zaista kompetentne ljude u poziciju da odlucuju.


Clan X+W

Poslanicki imunitet NE POSTOJI.

Ukoliko se utvrdi da je odredjeni poslanik/ca prethodno bio sudski gonjen po pitanju krivicnog, lustracionog ili privrednog delikta, poslanicki mandat se oduzima (ukoliko je vec stupio/la na funkciju) do okoncanja sudskog postupka. Ukoliko je sudski osudjivan/a, pristup javnim funkcijama se oduzima zauvek.

OBJASNJENJE: ovo bi vec reshilo toliko toga u Srbiji i eliminisalo pojavljivanje likova sumljive proshlosti (tipa Palma, Ilic, ....)
Hansel Hansel 14:16 26.11.2011

Re: josh jedan predlog

Poslanicki imunitet NE POSTOJI.

E, hvala ti za ovo, zaboravio sam bio, uvrstiću gore!
8c_competizione 8c_competizione 14:03 26.11.2011

ah da, umalo da zaboravim

Clan X+Z

Mesto Predsednika/ce Republike Srbije se ukida. Reprezentativnu ulogu Drzhave preuzima Njegovo Kraljevsko Velicanstvo. Usvaja se Engleski princip gde punu izvrshnu vlast imaju Premijer, Skupshtina i Vlada, a reprezentativnu funkciju preuzima NKV Kralj.

OBJASNJENJE: kada vec placamo, tj. izdvajamo budzhetska sredstva za NKV, bio bi red da se njegova pozicija iskoristi, kao i njegov potencijalni uticaj u krugovima u kojima se krece. Ovako se izbegava dupliranje reprezentativnih funkcija i drasticno smanjuju troshkovi reprezentacije, obezbedjenja .....
mariopan mariopan 14:32 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim


OBJASNJENJE: kada vec placamo, tj. izdvajamo budzhetska sredstva za NKV, bio bi red da se njegova pozicija iskoristi, kao i njegov potencijalni uticaj u krugovima u kojima se krece. Ovako se izbegava dupliranje reprezentativnih funkcija i drasticno smanjuju troshkovi reprezentacije, obezbedjenja .....

Kako da Ga iskoristimo, samo da Ga uslikamo ali da ne progovara?
Mnogo skupo, ko pokvaren TV ima sliku nema ton??

Nego da i njega vežemo za učinak, koliko nam dovede investitora i poslova toliko apanaže? Neka radi nešto, nema džabe ručka, to je prvo trebao da nauči u koledžu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:56 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

mariopan

Nego da i njega vežemo za učinak, koliko nam dovede investitora i poslova toliko apanaže? Neka radi nešto, nema džabe ručka, to je prvo trebao da nauči u koledžu.



Nije stigao da nauči, zapeo kod jezika, na padežima i ni makac. Kad to završi, onda, možda...
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:56 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

dupli...
Hansel Hansel 16:06 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

uros_vozdovac
dupli...

Uroše, nešto si pomešao, nije ti ovo skupštinski restoran!

8c_competizione 8c_competizione 22:13 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

Ukjoliko je zaduzhen za reprezentativne poslove, uglavnom bi ih radio po inistranstvu.

A engleski jezik mu kanda ide bolje od srpskog

i ono kumstvo kod engleske krune nije za bacanje, ako se pravilno koristi
mariopan mariopan 22:20 26.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

8c_competizione
Ukjoliko je zaduzhen za reprezentativne poslove, uglavnom bi ih radio po inistranstvu.

A engleski jezik mu kanda ide bolje od srpskog

i ono kumstvo kod engleske krune nije za bacanje, ako se pravilno koristi

Pa znam ja jedno dete, lepotinja, engleski za desetku, diplomatija i protokol u malom prstu, samo joj fali to kumstvo ali i to možemo da sredimo...i jeftinija za održavanje kudikamo..
8c_competizione 8c_competizione 17:12 27.11.2011

Re: ah da, umalo da zaboravim

Jel to ova shto ostvaruje zapazhene filmske rezultate u FKK scenama po maerickim serijama.

Pretvorio bi ti za cas Skupshtinu u Italijanski parlament sa sve Cicolinom!
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 14:54 26.11.2011

Smešni ste

Imam bolje rešenje od ponuđenog, vervatno i dosta komentara na zadat tekst autorke, ali nisam otvoren za ubijanje vremena sa vama na ovaj način. Uživajte u dokoličarenju.

Zanima me obrazovna osnova učesnika dokoličarenja na zadatu temu

Tema je dobra, tekst bezveze, argumenti još gori, besmisleni i zato neću učestvovati u smešnoj prepisci koja ne vodi ničemu. Da je neka NVO pa ajde ali nije. Hladan vikend koji ušuškava Beograđane u topline kućnih fotelja.
mariopan mariopan 15:07 26.11.2011

Re: Smešni ste

ulicno_pojacanje
Imam bolje rešenje od ponuđenog, vervatno i dosta komentara na zadat tekst autorke, ali nisam otvoren za ubijanje vremena sa vama na ovaj način. Uživajte u dokoličarenju.

Zanima me obrazovna osnova učesnika dokoličarenja na zadatu temu

Tema je dobra, tekst bezveze, argumenti još gori, besmisleni i zato neću učestvovati u smešnoj prepisci koja ne vodi ničemu. Da je neka NVO pa ajde ali nije. Hladan vikend koji ušuškava Beograđane u topline kućnih fotelja.

Ako te baš zanima ja sam penzionerka - meni je radni zadatak da dokoličarim i da se zezam?

Radim čoveče, vidiš da radim
Hansel Hansel 16:00 26.11.2011

Banovan si :D

ulicno_pojacanje
Imam bolje rešenje od ponuđenog, vervatno i dosta komentara na zadat tekst autorke, ali nisam otvoren za ubijanje vremena sa vama na ovaj način. Uživajte u dokoličarenju.Zanima me obrazovna osnova učesnika dokoličarenja na zadatu temu Tema je dobra, tekst bezveze, argumenti još gori, besmisleni i zato neću učestvovati u smešnoj prepisci koja ne vodi ničemu. Da je neka NVO pa ajde ali nije. Hladan vikend koji ušuškava Beograđane u topline kućnih fotelja.

Koje autorke?

Prepiska je i trebalo da bude smešna. Koliko ti imaš godina? Koja je tvoja obrazovna osnova?

Summa summarum, banovan si!

mariopan
Radim čoveče, vidiš da radim

Ma, šta mu se pravdaš, nisi ti poslanik pa da te on plaća!
mariopan mariopan 16:14 26.11.2011

Re: Banovan si :D

mariopan
Radim čoveče, vidiš da radim

Ma, šta mu se pravdaš, nisi ti poslanik pa da te on plaća!


Ma vidim ja da je njemu krivo što nije penzioner.
Hansel Hansel 16:22 26.11.2011

Re: Banovan si :D

Ма, пусти, млад а без трунке смисла за хумор. Какав ли ће тек надрндани пензионер да буде!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:23 26.11.2011

Re: Banovan si :D

mariopan
mariopan
Radim čoveče, vidiš da radim

Ma, šta mu se pravdaš, nisi ti poslanik pa da te on plaća!


Ma vidim ja da je njemu krivo što nije penzioner.



Hansel Hansel 22:26 26.11.2011

Re: Banovan si :D

dusanovaiivanovamama

Хвала ДИМ!
tyson tyson 15:13 26.11.2011

Jesenje zasedanje Skupštine


Ajd još malo.

Пројектовани трошкови једне посланичке плате су 30% веће од просечне плате у Републици (...),

Amandman: "Plate narodnim poslanicima, ministrima i postavljenim licima isplaćuju se iz budžetskog suficita."

Comentarii:

8c_competizione

Poslanik/ca mozhe stupiti na tu duzhnost posle obavljenih psiho-fizickih testova (da se izrazim matematicki) AKO I SAMO AKO zadovoljava minimum psihofizickih uslova, kao i uslova intelektualne (IQ) i obrazovne sposobnosti za duzhost koju preuzima.

Još od rimskih vremena u osnovna javna prava spada ius honorum, t.j. pravo da se bude biran (na javnu funkciju); jedna od tekovina civilizacije je dakle da svako ko je poslovno sposoban ima pravo da se kandiduje pa i da bude izabran.


8c_competizione
Poslanicki imunitet NE POSTOJI.

Poslanički imunitet postoji da bi se bez straha od odmazde i (zlo)upotrebe sile mogla kritikovati vlast.



Hansel Hansel 16:39 26.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

tyson
"Plate narodnim poslanicima, ministrima i postavljenim licima isplaćuju se iz budžetskog suficita."

УСВОЈЕНО!
Poslanički imunitet postoji da bi se bez straha od odmazde i (zlo)upotrebe sile mogla kritikovati vlast.

Е, лепо је то смишљено, али се претворило у супротност. Осим тога, данас (ваљда!) није баш једноставно некоме напаковати нешто без правих доказа, или сам ја ипак безбнадежно наиван?
tyson tyson 18:44 26.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

или сам ја ипак безбнадежно наиван?

Ja bih rekao da si još uvek naivan. Velike pare tu znaju da budu u igri.



Hansel Hansel 18:48 26.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

Možda!

Ali vidiš kako je danas - mogu oni da pričaju šta 'oće: istina ili ne - nikom ništa!
8c_competizione 8c_competizione 17:14 27.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

svako ko je poslovno sposoban


e tu je Kvaka 22!

Treba zakonom jasno definisati sta se smatra poslovno (u ovom slucaju poslanicki) sposobnom osobom!
tyson tyson 17:50 27.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

Treba zakonom jasno definisati sta se smatra poslovno (u ovom slucaju poslanicki) sposobnom osobom!

Pa to je odavno definisano.

Osim ako nećeš da revidiraš definiciju.



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:02 28.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

tyson

Još od rimskih vremena u osnovna javna prava spada ius honorum, t.j. pravo da se bude biran (na javnu funkciju); jedna od tekovina civilizacije je dakle da svako ko je poslovno sposoban ima pravo da se kandiduje pa i da bude izabran.

I kako to ide u Srbiji?
tyson tyson 04:22 29.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

I kako to ide u Srbiji?

Ide, nekom svojom dinamikom.

Ljudi se kandiduju, a narod bira, i kako izabere tako mu je.



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:48 29.11.2011

Re: Jesenje zasedanje Skupštine

tyson
I kako to ide u Srbiji?

Ide, nekom svojom dinamikom.

Ljudi se kandiduju, a narod bira, i kako izabere tako mu je.

Kako te nije stid?
aknidar aknidar 15:52 26.11.2011

Broj poslanika u skupštini

Imam predlog da se napravi republička skupština, što se tiče glasanja, isto kao i akcionarske skupštine. Sve političke stranke bi u skupštini imale samo po jednog poslanika- predstavnika čija bi "težina" glasanja bila u srazmeri rezultata na izborima. Primer: ako neka politička stranka ima 37,23% glasova na izborima njihov predstavnik u skupštini bi imao isto toliku težinu glasanja tj 37,23%.
Broj poslanika bi bio mnogo manji, rad skupštine bi bio daleko efikasniji, a rezultati glasanja praktično isti, jer sad svi poslanici jedne stranke glasaju kako im je naređeno iz sedišta stranke pa nema nikakve svrhe da u skupštini sedi toliki broj ljudi i da opterećuju budžet, a zadatak im je samo da dižu ruke kad im se naredi (malo je sve to debilno).
Takođe bi trebalo da se zabrane televiziski prenosi skupštine tako da poslanici rade ono zbog čega sede u skupštini, a ne da im služi skupština kao tribina za propagiranje svoje političke stranke.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:32 26.11.2011

AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!
Hansel Hansel 16:41 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

mariopan mariopan 17:21 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Filip Mladenović

AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

PREPORUKA

Filipe, ti si stvarno najbolji.
tyson tyson 18:42 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!





Hansel Hansel 18:45 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Haha, super!
aknidar aknidar 19:00 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

ZA PREDSEDNIKA ČIČA GLIŠU!
niccolo niccolo 19:16 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Filipe, ti si stvarno najbolji

Ja jedva čekam Filipove tekstove kad se kampanja zahukta
a_jovicic a_jovicic 21:10 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Filip Mladenović
BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje! BOJKOT izbora i kampanje!

Eh, lako je nama po velikim gradovima ali šta sa manjim mestima. Tamo lokalne kabadahije funkcioneri posle izbora mogu da maltretiraju one koji nisu glasali (da ih njihovi kadrovi birokratski vozaju po šalterima i sl.). Ako ne izadješ na glasanje već si evidentiran (imaju dokaz) ... ako izadješ pa glasaš nevažećim listićem nikad neće znati ko je taj još jedan ko je glasao za njih.

Ne očekujem da je vaskoliko gradjanstvo baš spremno da rizikuje "beleženje" te će svakako izaći ... zato je bolji savet ... kad ti dodju na vrata da pitaju šta misliš o njima a ti sve najbolje (nek' žive u iluziji još par meseci) ... i izadješ na izbore ... i dopišeš kandidata ili precrtaš listić.

Svakako će oni naći način da "pobede" čak i ako bude masovan bojkot (izglasaće promenu zakona ako treba) ... nego im treba staviti do znanja da se nismo razočarali u demokratiju nego u one koji je sprovode i da više ne prolaze njihove laži o "boljem sutra".
Hansel Hansel 21:55 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

E, vala baš! Nedavno sam čuo za rezon (ili ovde pročitao?! ) - učlaniš se u stranku (iz nužde, koristi...), a onda na izborima glasaš protiv te stranke!

Na lokalnim izborima u Boru, pričalo se tamo, LDP davao po 1.000 dinara (kažu da su i druge strane kupovale glasove). A kako se garantovalo da je glasač glasao za njih? Tako što je dobijao mobilni telefon da fotografiše svoj glasački listić! Partijski poverenik proveri fotku i isplati pare.

Ideja u skladu s ovim što si napisao: nek' uzmu pare, nek' zaokruže i fotografišu, a posle fotografisanja neka precrtaju, zaokruže sve... da listić bude nevažeći!
Dr M Dr M 22:03 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Tako što je dobijao mobilni telefon da fotografiše svoj glasački listić!


Čudi me što niko nije mazn`o telefon..
Hansel Hansel 22:10 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

I ja sam bio pomislio!
Ali, ipak su to ljudi koji pošteno zarađuju novac svojim glasanjem!
Posle takvog incidenta, ko bi ponovo imao poverenja u njih kao glasače?!
Glasači su ti koji moraju da uživaju poverenje partija, ne obrnuto!
a_jovicic a_jovicic 22:55 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

Hansel
Ideja u skladu s ovim što si napisao: nek' uzmu pare, nek' zaokruže i fotografišu, a posle fotografisanja neka precrtaju, zaokruže sve... da listić bude nevažeći!

Upravo se setih i fail-safe varijante za bojkot. Ne izlazimo na birališta dok ne čujemo da je predjeno 50% ... a onda svi trkom i precrtavaj listić. Ovo bi zahtevalo i neku organizaciju i logistiku ako želimo da sprečimo +1 iznenadjenje pred zatvaranje birališta. "Operativni centar" prikuplja podatke o izlaznosti od RIK-a i svojih posmatrača i diže pripravnost u pola sata pred zatvaranje birališta. "Glasam ni za koga!" glasači krenu ka biralištima i motaju se oko njih ali ne ulaze ... a ako se desi da se 50% predje u 5 minuta pred zatvaranje, "Operativni centar" šalje SMS svima koji su se prijavili (ili ažurira RED CODE status na web stranici) i sve "mobilne glasačke ekipe" udju na birališta da bi napravili nevažeće listiće (pošto bojkot nije uspeo)

Nego koristim mnogo ove opasne reči ("operativni centar", "RED CODE" ) ... notiraće me "Ešelon" pa će da me posete MiB ... 'de BRE da ja rušim državu iz fotelje ... mora da radim za neku stranu službu ... ček da fake-ujem IP adresu.

a_jovicic a_jovicic 23:09 26.11.2011

Re: AMA BOJKOT i kampanje i izbora!

a_jovicic
Upravo se setih i fail-safe varijante za bojkot. Ne izlazimo na birališta dok ne čujemo da je predjeno 50% ... a onda svi trkom i precrtavaj listić.

Da "pozajmim" komentar sa komšijskog bloga ...
ivana23
Izlaznost nije presudna jer nije neophodno da izadje 50%+1 glasac da bi izbori bili regularni. Bojkot fakticki ne postoji. Neizlazak velikog broja biraca moze da se protumaci kao nezaintersovanost sto je lose po nas.
Ali izlaznost jeste vazna ukoliko glasacke listice hocemo u sto vecem broju da ucinimo nevazecim.

Ne pratih nešto izborni zakonik onomad pre par godina ... Znači ukinuli 50%+1 ... Odlično ... onda nema potrebe za pravljenjem "izbora" bojkot ili "belo" ... šaraj, zaokružuj, dopisuj! Što veća izlaznost je onda svakako bitna.

Jel' može neko od pravnički orijentisanih blogera da pronadje dokument na net-u 'de ovo piše crno-na-belo (sa sve navodjenjem člana) čisto da razuverimo bojkot-orijentisane blogere. Ja se nešto sećam da je to bilo ukidano za preCedničke izbore ... al' nešto sam pod "amnezijom" za parlamentarne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana