Budućnost| Društvo| IT| Ljudska prava| Tehnologija

Otvoreno pismo SOKOJ-u

Dawngreeter RSS / 14.12.2011. u 21:26

Od januara 3% poreza na u glavnom sve što ispušta zvuk, može da skladišti zvuk ili ga... uh... štampa? Pa da. Valjda isto tako udruženja pisaca jure ljude koji na glas čitaju knjige. U svakom slučaju, SOKOJ se isprsio i pokazao nam svima šta je sve moguće u ovom Apsurdistanu. Ako vam to ne izaziva teži napad gorušice možete i pročitati veselu vest da organizatori novogodišnjih žurki moraju SOKOJ-u da plate nepoznatu svotu novca, opet na ime naknade autorskih prava. Imate i 10% popusta ako žurku prijavite do 23. decembra.

Šta sve ja o ovom fenomenu imam da kažem, reći ću nekom drugom prilikom. Trenutno me više zanima šta SOKOJ ima da kaže na par tema. Uputio sam im pitanje jutros preko njihovog sajta (koji traži i vaš broj telefona da bi pitanje prihvatio, ali za sve te pare koje pabirče na konto toga što su ovozemaljsko otelotvorenje muzike lično, nisu mogli da plate validator telefonskih brojeva te će forma prihvatiti nasumično nabacana slova i brojeve). Odgovor još nije stigao. Siguran sam da ih je moje pitanje jako nasekiralo i da odgovor nikad neće ni stići. Tim povodom, evo ga i u formi javnog pisma.

--

 

Gospodo iz SOKOJ-a,

Po vestima provejavaju slutnje da će, vašom zaslugom, još 3% poreza biti uključeno u cenu kompjutera, CD/DVD plejera, diskova, printera i, pretpostaviću, svih ostalih uređaja sa memorijom kao što su modernije veš mašine. Obrazloženje je nadoknada autorskih prava pošto se pretpostavlja da 100% stanovništva Srbije sačinjavaju kriminalci i baš svaki uređaj se koristi za piratizaciju uopšteno svakojakog autorskog materija a posebno autorskih materijala muzičkih autora.

Mene zanima sledeće, ako biste bili dobri da mi odgovorite. Pošto plaćanjem tog poreza ja vršim nadoknadu za buduću štetu mojih kriminalnih aktivnosti, kojima ću se nesumnjivo baviti često jer sam građanin Srbije koju, podsećam, sačinjavaju isključivo kriminalci, da li to onda znači da su time dotične aktivnosti legalizovane? Mislim, već sam platio naknadu za buduću štetu. Vi sigurno niste nekakva organizovana mafija za uterivanje fantomskih nameta pa da me proglasite krivim za kršenje autorskih prava, ako ste mi već jednom (u napred) naplatili svu tu buduću štetu koju ću sigurno praviti jer sam prljavi, pokvareni građanin ove slavne države koja, nažalost, mora da trpi svoje skaredno i oku gadno stanovništvo?

Dalje, vidim da naplaćujete i novogodišnje žurke. Ok, ova godina će tako nekako proći jer se porez uvodi tek sledeće godine. Da li će se ta naplata žurki, onda, uvoditi i sledeće godine kada će svaki muzički uređaj sa kojeg će se puštati muzika za novu 2013. godinu sa sobom nositi i plaćen porez na ime naknade autorskih prava? Ako je odgovor pozitivan, da li biste možda bili dobri i pronašli nekog logičkog gimnastičara koji bi mogao sastaviti objašnjenje koje ne izaziva histerične napade smeha?

Unapred zahvalan,
Marko Vujnović

 

EDIT: Hvala Draganu Pleskonjicu na linkovima, evo jos jedne zanimljive organizacije u istom miljeu: OPFS. Posebno je zanimljivo baciti oko i na bratsko kolo koje nas, verovatno, keca zajedno sa SOKOJ-em.

Tagovi



Komentari (133)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

validni validni 22:15 14.12.2011

Država nas tretira kao kriminalce

Na žalost porez na štampače & skenere koji uteruje SOKOJ, nije jedini primer preventivnog kažnjavanja građana.

Svedoci smo (neki od nas i na sopstvenoj koži), obeležavanja građana sprejem tokom izbornog postupka.

Prvi primer je nagrublja zloupotreba položaja, zbog čega bi Tunjavi u nedemokratskim sistemima omastio konopac, a u onim drugim završio na robiji.

Drugm primerom država prosto ponižava svoje građane, ne samo zato što joj se to može, već i zbog toga a bi obeshrabrila upotrebu izbornog prava.
Dawngreeter Dawngreeter 00:09 15.12.2011

Re: Država nas tretira kao kriminalce

Pretpostavka krivice i neosnovano ugrozavanje privatnosti izgleda da se u zadnje vreme uzima kao, eto, kad smo vec poceli glupo je da prestajemo. Jos gore, ljudi masovno ne znaju da je to nesto sto nije u redu.

Moj licni favorit su ljudi koji misle da, ako je cilj dovoljno vazan (a takve lako ubede da su nekakvi fantomski manjkovi prodaje kojecega strasni; valjda zato sto bi svako sa 50Cent MP3 pesmom platio za nju ako dovoljno poostrimo zakone i nadgledanje?), krsenje ljudskih prava je opravdano. Krivim lose skolovanje za takve izlive kretenizma.
validni validni 10:41 15.12.2011

Re: Država nas tretira kao kriminalce

Dawngreeter
Pretpostavka krivice i neosnovano ugrozavanje privatnosti izgleda da se u zadnje vreme uzima kao, eto, kad smo vec poceli glupo je da prestajemo. Jos gore, ljudi masovno ne znaju da je to nesto sto nije u redu.

Moj licni favorit su ljudi koji misle da, ako je cilj dovoljno vazan (a takve lako ubede da su nekakvi fantomski manjkovi prodaje kojecega strasni; valjda zato sto bi svako sa 50Cent MP3 pesmom platio za nju ako dovoljno poostrimo zakone i nadgledanje?), krsenje ljudskih prava je opravdano. Krivim lose skolovanje za takve izlive kretenizma.


Ne verujem ja u njihovu zaslepljenost višim ciljevima: najčešće je stvar u golom interesu.
dragan7557 dragan7557 11:27 15.12.2011

Re: HI technology world power Serbia

Od januara 3% poreza na u glavnom sve što ispušta zvuk, može da skladišti zvuk ili ga... uh... štampa?


Vala bas, skladistenje a posebno stampanje zvuka, su najnovije Visoke Srbo-Tehnologije, u vas celom svetu jos nepoznate, pa je red da shvate da bez nase inventivnosti, svet nece moci.

cerski
NNN NNN 12:03 15.12.2011

Re: HI technology world power Serbia

skladistenje a posebno stampanje zvuka, su najnovije Visoke Srbo-Tehnologije, u vas celom svetu jos nepoznate, pa je red da shvate da bez nase inventivnosti, svet nece moci.
To je za osobe sa oštećenim sluhom!
U borbi za ravnopravnost niko ne sme biti uskraćen.
technotise technotise 08:26 17.12.2011

Re: Država nas tretira kao kriminalce

...INTERES...SKUPINE LOPOVA KOJI SU NAMENSKO&SISTEMATSKI UNISTILI SVE CEGA SU SE LATILI ISKLJUCIVO I SAMO ZARAD SMRDLJIVE SOPSTVENE GUZICE...ALI!...VISHE O SVEMU TOME U INSAJDERU SA TEMOM"MUZICKA MAFIJA U SRBIJI"...INSAJDER: OGNJEN UZELAC...BIVSI DIREKTOR PGP-A...STA CE TAJ SVASTA RECI...DIREKTNO I BEZ OKOLISANJA....OGI, OGI...OGI!!!
technotise technotise 08:38 17.12.2011

Re: Država nas tretira kao kriminalce

Na žalost porez na štampače & skenere koji uteruje SOKOJ, nije jedini primer preventivnog kažnjavanja građana.


...Sve ima svoje...kao na primer i gore pomenutog...ALI!...evo tri linka pa bi se valjalo preslisati...hm...npr. zakon akcije&reakcije...kada se stvori kriticna masa...dolazi do ubrzanja masa puta ubrzanje...:

1.
http://piratskapartija.com/blog/2011/12/15/operation-cancel-sokoj-ofps/

2.
http://www.gopetition.com/petitions/peticija-za-ukidanje-i-zabranu-delovanja-sokoj-a-na-pod.html

3...A evo i odgovora druga Ognjena Uzelca: http://www.fairshare.rs/

...Ako se zaista bude napravio insajder o muzickoj mafiji u srbiji i Ognjen Uzelac ispricha sto zna...a kao bivsi direktor PGP-a...zna SVE!!!...da vidim kako ce gospoda da se tu izvuku?!?!...


AlexDunja AlexDunja 22:25 14.12.2011

odlično

si ga sročio, dawn,
long time no see:))

u to ime, helou!

i još nešto, zapazila sam:
što bezobzirnija vlast, sve više starih blogera ovde.

pozdrav djilasu, sokoju i mirku cvetkoviću...
Dawngreeter Dawngreeter 23:52 14.12.2011

Re: odlično

AlexDunja
i još nešto, zapazila sam:
što bezobzirnija vlast, sve više starih blogera ovde.


Ja se vec par nedelja ostrim da se vratim medju aktivne ovde. Nisam bas planirao da mi povratni tekst bude aktuelno-komentatorskog tipa ali, eto. Potrefilo se. A ja bih vise voleo da nije...
AlexDunja AlexDunja 00:55 15.12.2011

Re: odlično

. A ja bih vise voleo da nije...

e, to znam
freehand freehand 22:41 14.12.2011

Da ne guglam

pošto pretpostavljam da si se obavestio pre pitanja SOKOJ-u i pisanja bloga: postoji li ovakvo rešenje kao praksa još negde ili je ovo plod Čiste kreacije domaće pameti i pohlepe?

No bez obzira, lično bih se, po uvođenju ovog poreza, založio za davanje građanima prava da svojeručno mogu da telesno kažnjavaju, posipaju katranom i perjem, te časte kamenovanja i odsecanjem udova funkcionere SOKOJ i Uzvišene autore za koje bi se dokazala poreska utaja ili pronevera, a glede poreza na prihode, imovinu ili bilo čega sličnog.
jesen92 jesen92 23:18 14.12.2011

Re: Da ne guglam

i Uzvišene autore za koje bi se dokazala poreska utaja ili pronevera, a glede poreza na prihode, imovinu ili bilo čega sličnog.

...ja sam mozda glupa ali meni zaista nije jasno koje autore oni stite...
AlexDunja AlexDunja 23:22 14.12.2011

Re: Da ne guglam


...ja sam mozda glupa ali meni zaista nije jasno koje autore oni stite...

ja tebe volim
i mislim da si genije, jedan.
Dawngreeter Dawngreeter 23:46 14.12.2011

Re: Da ne guglam

freehand
postoji li ovakvo rešenje kao praksa još negde ili je ovo plod Čiste kreacije domaće pameti i pohlepe?


Nije u potpunosti plod domace pameti, postoje slicni primeri u svetu.

Tamo negde kada su audio kasete usle u masovnu proizvodnju i tinejdzeri redom poceli da prave mix tapes i medjusobno ih dele, podigla se dzeva oko ilegalnog presnimavanja muzike. Odatle potice danas cesto ironicno korisceni slogan Home Taping Is Killing Music. U Sjedinjenim Drzavama je tim povodom smisljena taksa na prazne kasete.

Princip se do danas koristi u pojedinim zemljama, mada je gotovo u potpunosti ogranicen na prazne nosace zapisa. Kasete, diskovi, itd. Koliko je meni poznato (gde bih zeleo da podvucem da sam ja samo zainteresovani laik za sve ovo), svega par zemalja tu taksu prosiruje i na razne pustace zvuka i/ili slike.

Prosirivanje ovakve takse tako da obuhvata i kompjutere je, koliko ja znam, unikatan plod domace kreativnosti.
jesen92 jesen92 00:25 15.12.2011

Re: Da ne guglam

ja tebe volim
i mislim da si genije, jedan.

..volim i ja tebe..a sto se genija tice haa...kakav je to genije koji ne razume biznis...razumem sve sto se odnosi na pirateriju...na primer, ne daj boze narezzem Cecin CD pa je jadna Ceca ostecena ali ako je neko kupio taj CD sa sve pdv-om zasto ga ne bi pustao u svom kaficu...o slusanju radija da ne govorim...napisala sam kod Vesne na blogu da mojoj fizerki zabranili da pusta radio dok ne plati neku pretplatu...jos samo da zadju po kucama i vrse pretres ili uvedu neku pretplatu svima preko racuna za struju...za radio u kolima su najavili da ce da naplacuju prilikom registracije vozila...ispada da sve sto slusas i gledas treba da platis milion puta...Nego, to za Cecu mogu nekako i da razimem a sta cemo sa stranim autorima, pa autorima koji vise nisu na ovom svetu a nisu iz srbije i nemaju ovde naslednike autorskih prava...jel ce njih da namiruju iz te kase koju napune sa tim silnim porezima...a posebno mi nije jasno kako se masina za pranje vesa nasla u istoj grupi sa skenerima, fotokopir aparatima ...itd
mikele9 mikele9 16:41 15.12.2011

Re: Da ne guglam

A jel' će i na toster da mi uzNu porez? I on ispušta zvuk.
jesen92 jesen92 21:56 15.12.2011

Re: Da ne guglam

A jel' će i na toster da mi uzNu porez? I on ispušta zvuk.

..nikad se ne zna Mikele...mis'im,ONI su puni iznenadjenja za nas, takoreci nepresusni izvor...zato nam nije dosadno..eto, i od NJIH neka vajda...
bookez bookez 09:43 16.12.2011

Re: Da ne guglam


freehand
...davanje građanima prava da svojeručno mogu da telesno kažnjavaju, posipaju katranom i perjem, te časte kamenovanja i odsecanjem udova funkcionere SOKOJ i Uzvišene autore za koje bi se dokazala poreska utaja ili pronevera, a glede poreza na prihode, imovinu ili bilo čega sličnog.

Ja sam za reciprocitet. Svima preventivno odeseći po tri muzička prsta, posto jelte svi oni već svakako sigurno najverovatnije vrše utaju poreza
AlexDunja AlexDunja 22:54 14.12.2011

e, dawn,stvarno si se zajebo,

ubuduće da kritikuješ samo ekskluzivni lopovluk,
ako je neko pre smislio način krađe, taknuto, maknuto.
tako sme da se krade ,
overeno u eu.
freehand freehand 23:05 14.12.2011

Re: e, dawn,stvarno si se zajebo,

AlexDunja
ubuduće da kritikuješ samo ekskluzivni lopovluk,
ako je neko pre smislio način krađe, taknuto, maknuto.
tako sme da se krade ,
overeno u eu.

Što proizilazi iz - čega?
Nekako imam utisak da je zluradost usmerena ka meni a ne vladi ili SOKOJ-u, pa bih te molio da napišeš na koji tačno deo posta se odnosi ova tvoja britka paralela?
AlexDunja AlexDunja 23:16 14.12.2011

Re: e, dawn,stvarno si se zajebo,

Nekako imam utisak da je zluradost usmerena ka meni

nikako, božsačuvaj,
da je zluradost bila usmerena tebi bila bi
i regularno citirana.

zluradost
kako je ti pogrešno nazivaš(ali neka se za sada zove tako) je usmerena
na opšti manir, koji gaje blogeri bliski vlastima,
da na svaku kritiku, na prvu, graknu: toga ima svuda na svetu.
hajde , možda bi baš ti mogao da odgovoriš na pitanje: pa šta?
freehand freehand 23:28 14.12.2011

Re: e, dawn,stvarno si se zajebo,

hajde , možda bi baš ti mogao da odgovoriš na pitanje: pa šta?

Ne bih. Bezobrazluk je toliko gargantuanski da jednostavno ne mogu da poverujem da vlast sebi može da dozvoli toliki luksuz da u ovome bude originalna.
Što svakako ne bi pljačkaški idiotluk poreza, moj pretpostavljeni štreberaj niti tvoju beskompromisnu hrabrost i građansko požrtvovanje - učinilo manjim.

Štaviše - slutim govor vrlog predsednika koji se zabrinutim ali hrabrim i optimističkim (i nekom kao blago pretećom notom?!) glasom obraća nekima koji udaraju na građane i privredu, govoreći im kako to baš ne bi trebalo tako sebično i neopreznou ovom vremenu krize...
Kao da Aca Lukas viski i belo dobija džaba, pa ne zna koliko je sve poskupelo!
AlexDunja AlexDunja 23:31 14.12.2011

Re: e, dawn,stvarno si se zajebo,

Ne bih.

pa onda niš. nije trebalo da me prozivaš.
dragan7557 dragan7557 12:25 15.12.2011

Re: e, dawn,stvarno si se zajebo,

Štaviše - slutim govor vrlog predsednika koji se zabrinutim ali hrabrim i optimističkim (i nekom kao blago pretećom notom?!) glasom obraća nekima koji udaraju na građane i privredu, govoreći im kako to baš ne bi trebalo tako sebično i neopreznou ovom vremenu krize...

Ti ne citas naslove?

"Plate nema dok gazda ne plati dug."
Nova Zakoncina Unikat, u malacenju gloginja tudjim qrcom.

cerski
jacHa. jacHa. 23:10 14.12.2011

e

cult je sad skoro na nekom blogu pisao o ekipi koja stoji iza te priče: bliski grandu i dudulajkšn produkciji, al nemam pojma gde. možda se pojavi ovde.
a nema te sto godina, svrati malo češće
belzebubdzija belzebubdzija 23:54 14.12.2011

Re: e

jacHa.
cult je sad skoro na nekom blogu pisao o ekipi koja stoji iza te priče: bliski grandu i dudulajkšn produkciji, al nemam pojma gde. možda se pojavi ovde.
a nema te sto godina, svrati malo češće

Ti Dudlajksn majstori, nisu clanovi SOKOJ, kao ni Grand.
To jeste i da jesu oni bi morali samo da placaju, je SOKOJ je organizacija koja iskljucivo stiti autore a ne izdavace i proizvodjace, to je druga organizacija koja zeli da se omrsi o deo kolaca, ne znam tacno kako se zove.
Al za vasu informaciju ove pare idu za sve organizacije koje stite autorsku svojinu a ne samo Sokoj tj. to se i dalje zove SAVEZ KOMPOZITORA jUGOSLAVIJE.
Dawngreeter Dawngreeter 23:58 14.12.2011

Re: e

Bilo bi zanimljivo negde videti tacnu listu imena koja profitiraju od ovakvih gluposti. Sumnjam da je motiv cista zarada, iliti "punjenje budzeta" posto ne verujem da se iz Srbije moze istisnuti vise nego sto se sada uzima. 3% povecanje cena znaci 3% manje kupovine i to je to.

No, kao i kod svega ostalog vezano za copyright, nije u pitanju zarada. U pitanju je kontrola. Trziste vise ne mora da ima nekolicinu vratara koji se pitaju oko apsolutno svega a to se vratarima ne svidja.
jacHa. jacHa. 00:04 15.12.2011

Re: e

evo, našla sam cultovo pisanije
Dawngreeter Dawngreeter 00:10 15.12.2011

Re: e

Veliko hvala :)
jacHa. jacHa. 00:31 15.12.2011

Re: e

pogledaj ovo
aleksandarz92 aleksandarz92 08:16 15.12.2011

Re: e

jacHa.
pogledaj ovo

a tek ovo
Ne bi me čudilo da uvedu muzički dinar i na pasulj
antioksidant antioksidant 09:57 15.12.2011

Re: e

aleksandarz92
jacHa.
pogledaj ovo

a tek ovo
Ne bi me čudilo da uvedu muzički dinar i na pasulj

ipak je hit sa twitera - muzički dinar na sviranje kurcu
NNN NNN 11:00 15.12.2011

Re: e

muzički dinar na sviranje kurcu


Ovaj predlog nema šanse da prođe u skupštini,
tamo su svirači
dragan7557 dragan7557 11:35 15.12.2011

Re: e

aleksandarz92
jacHa.
pogledaj ovo

a tek ovo
Ne bi me čudilo da uvedu muzički dinar i na pasulj

Kao skladistu zvuka?

cerski
Dawngreeter Dawngreeter 00:11 15.12.2011

Re: Sheriff of Nottingham

noboole noboole 23:43 14.12.2011

.

Tvoje pismo je verovatno u /dev/null
Dawngreeter Dawngreeter 00:04 15.12.2011

Re: .

Gotovo sigurno.
belzebubdzija belzebubdzija 23:47 14.12.2011

Da ili ne?

Tvoja sarkasticna, pa i duhovita nota je simpaticna, na momente.
Ali uvek ima i ali.
Ajde da probamo malo i da udjemo u srz problema.
Piraterija globalno u srbiji iznosi nekih 80-ak procenata. Za pocetak.
Dali ti mislis da ljudi koji se bave muzikom, pisanjem, filmom ili nekim drugim (danas dematrijalizovanim) vidom stvaranja treba to da rade dzaba. Kada si poslednji put kupio originalni primerak audio CD-a, DVD-a sa filmom igricom, a da te ne pitam koliko ti je softvera originalno u racunaru. Ne mozemo stvari posmatrati samo iz ugla mediokritetskog izvrgavanja stvari.
Znam, sada ces poceti o SOKOJ-u, daleko je od idealnog, a najveci problemi su sistemski. Jeadn od naj vecih kocnica da bi SOKOJ bolje radio je i zakon o radio difuziji. Koji uopste nema propisane standaarde za emitere (kao u normalni zemljama, da se muzika ne moze emitovati sa uredjaja kupljenih na pijaci, moraju se imat broudcast profesionalni uredjaji koji registruju AFPI sifre). Pa zatim proizvodjaci fonograma, koji su redom odbili da se uclane u AFPI, jer bi se onda kontrolisala prozvodnja iz svetskog centra. Ali generalno Fono industrija polako propada, a ova odluka ce novac kanalisato od najveceg legla piraterije, naravno Interneta.
Pa osvrni se malo oko sebe, sve je piratsko, sedi u svoju omiljeni kafanu. Pusta se muzika sa neta besplato, uglavnom sa hard disc-a grebovana sa neta, studenti uce iz fotokopiranih skripti, prodaju se piratski filmovi iz torbi za 100 dinara, ili se opet grebuju sa neta. Video igre, ni kod koga jos nisam zatekao originalnu. O softveru da ne pricamo, sem firmi koje kupuju Wind. Ni 10 % licnih racunara u Srbiji nema originalni operativni sistem a kamoli ostalo.
Jasno mi je, opravdanje mozemo potraziti u besparici i neimastini, ali tako se gradi uredjeno drustvo a onda i standard i sve ostalo sta sledi
freehand freehand 23:54 14.12.2011

Re: Da ili ne?

I zato ćeš ti da uzimaš kintu od fotokopira?
A šta misliš o mojoj ideji o primeni Hamurabija i Dušanovog zakonika na autore i izvođače koji izbegavaju da malo teško stečene parice kroz porez vrate u budžet, svima nama?
belzebubdzija belzebubdzija 00:01 15.12.2011

Re: Da ili ne?

freehand
I zato ćeš ti da uzimaš kintu od fotokopira?
A šta misliš o mojoj ideji o primeni Hamurabija i Dušanovog zakonika na autore i izvođače koji izbegavaju da malo teško stečene parice kroz porez vrate u budžet, svima nama?

Pa recimo da mozes da umnozavas pisana dela.
Da se razumemo, ja nisam clan SOKOJ-a. Ali sam profesionalno u muzici pa znam neke pojedinosti, a porez od prihodovanja autorskih tantijema ljudi debelo placaju. U prosloj godini je naj veci pojedinacni honorar od SOKOJA iznosio oko 3 000 000 dinara neto nasta je drzavi kao porez otislo jos toliko, jer drzava autorske honorare oporezuje sa 40% do 2 000 000 a preko 2 za 60%
Jukie Jukie 00:01 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Ima li negde neki spisak na šta NEĆEMO morati da plaćamo ovaj harač?
Dawngreeter Dawngreeter 00:03 15.12.2011

Re: Da ili ne?

belzebubdzija
Ajde da probamo malo i da udjemo u srz problema.


Ne vidim srz problema, vidim skretanje sa teme i cesto koriscene parole. Ako te zanima srz problema, da pocnemo sa dve najbitnije tacke.

1) Za koji zlocin (buduci ili ne) po legalnim praksama pocinilac moze da dobije dve odvojene punovazne kazne?

2) Da li bi iko dosao na koncert <random ime muzicara koji ti se svidja> (recimo Metallica; imali su ogroman koncert) kada bi svako u publici morao da plati da bi slusao njegov album kod kuce?
belzebubdzija belzebubdzija 00:04 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Jukie
Ima li negde neki spisak na šta NEĆEMO morati da plaćamo ovaj harač?

Svaki elektronski uredjaj koji poseduje memorijski prostor ili moze da posluzi za umnozavanje u bilo kom obliku mislim da podleze ovome.
belzebubdzija belzebubdzija 00:10 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Dawngreeter
belzebubdzija
Ajde da probamo malo i da udjemo u srz problema.


Ne vidim srz problema, vidim skretanje sa teme i cesto koriscene parole. Ako te zanima srz problema, da pocnemo sa dve najbitnije tacke.

1) Za koji zlocin (buduci ili ne) po legalnim praksama pocinilac moze da dobije dve odvojene punovazne kazne?

2) Da li bi iko dosao na koncert (recimo Metallica; imali su ogroman koncert) kada bi svako u publici morao da plati da bi slusao njegov album kod kuce?

Pa recimo da je promet I Tunes-a godisnje, samo u SAD, oko 4 milijarde dolara, a Metalica ima uspesnije kocerte tamo.
Ali opet znam mi smo sirotinja, a neko nesto radi pa treba nesto i da zaradi.
Pazi ja razume reakcije iz razloga besparice i loseg standarda, ali ako zelimo sredjenu i drzavu koja daje neku nadu onda moramo tako i da guramo. Tamte za kukuriku a sir za pare.
Dawngreeter Dawngreeter 00:13 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Ne vidim odgovor na pitanje. Ni jedno od dva.
nikola_kovac nikola_kovac 00:14 15.12.2011

Re: Da ili ne?

@belzebubdzija

Види, ја сам композитор и рекло би се директно угрожен кршењем ауторских права. Само би се рекло и ништа друго.

Пиратерија (коју свесрдно подржавам, па и на своју "штету" је заправо одличан вид промоције. То што неко неће да купи оригинални диск не значи да аутори не профитирају. Како? Узми читаву гранд естраду. Ко још купује те дискове, а знамо колико пара они имају да дају за песме. Одакле? Од свирки. И то је то. Будућност музичке индустрије је да се музика дистрибуира преко интернета - СЛОБОДНО, да се тако формира сопствена публика, а онда паре зарађују на концертима - онако како је сасвим нормално. Та идеја да се зарађује од продаје албума је потпуно ишчашена.

Зашто је онда потребно поштовање ауторских права? Због контроле тога шта ће да се слуша. И зашто сада? Зато што је Гранд почео да пуца. Какве то везе има? Музика која нема популарност (тј. не може да је оствари самом музиком, већ су неопходни разноразни медијски потези) може да заради једино убирањем прихода од ауторских права на носаче звука. Чиста рачуница.

"Кршење" ауторских права, у ствари, доводи до уравнотежења музичког квалитета, по принципу - кичераши, умрите од глади.

Пример, савремени композитори уметничке музике су врло недоступни (мада не зарађују мало, шта више). Зашто, због контроле медија, изузев интернета. На ју-тјубу постоји много канала који пиратеришу савремену уметничку музику и резултат је да ћу ја, који уопште никада не бих ни чуо за нека имена, сутра да купим диск неког од њих, ако осване у локално радњи. Да се поштује ауторско право, ти клипови никада не би били на ју-тјубу и ја никада не бих купио тај диск.

Хоћу рећи, пиратерија је одличан маркетинг. Само што, јбга, мораш да имаш добар производ, у супротном: Цеца може да те погоди једном, два пут, па и десет пута, ал' већ 15ти је празно и досадно, за то се не дају паре. Оно што те вози изнова и изнова, то не питаш кол'ко кошта.
belzebubdzija belzebubdzija 00:20 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Dawngreeter
Ne vidim odgovor na pitanje. Ni jedno od dva.

Pa muzika (ajde o njoj, mada se odnosi i na jos mnog stvari) u svetu se kupuje kao i sve ostalo. A ide se i na koncerte vise nego ovde.
A to sto si kupio kompjuter i otislo je 10 evra za autorska prava ne znaci da mozes da ga stavis u Klub i vritis muziku za 500 ljudi svako vece misleci da si pokrio autorska prava za sva vremena, to vazi za tebe kao pojedinca da na svojoj gajbari arcis sa neta (grubo receno).
Nadam se da sam malo jasniji
Dawngreeter Dawngreeter 00:27 15.12.2011

Re: Da ili ne?

belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji


Zaista nisi.
belzebubdzija belzebubdzija 00:42 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Dawngreeter
belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji


Zaista nisi.

Oda se izvinjavam!
AlexDunja AlexDunja 00:51 15.12.2011

Re: Da ili ne?


Zaista nisi.

uopšte nisi
AlexDunja AlexDunja 00:53 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Види, ја сам композитор и рекло би се директно угрожен кршењем ауторских права. Само би се рекло и ништа друго.


tako je, nikola, trent reznor te pozdravlja:)))
belzebubdzija belzebubdzija 01:00 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Dawngreeter
belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji


Zaista nisi.

Ja sam diskutova procitavsi tvoje pismo SOKOJ-u, Ali kakve vezi sa tim ima sto postoji organizacija proizvodjaca nosaca zvuka koja paralelno trazi pare (ti si postavio pitanje koje siri pricu), to nije pitanje za Sokoj! Nego za drzavu.

Ako pricamo o dve razlicite kazne za 2 dela.
niko_kao.ja niko_kao.ja 01:11 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Pa muzika (ajde o njoj, mada se odnosi i na jos mnog stvari) u svetu se kupuje kao i sve ostalo.


Kupovina podrazumeva dobrovoljost i izbor. Namet je namet.

A to sto si kupio kompjuter i otislo je 10 evra za autorska prava


I programi su autorska dela. Zašto su baš muzičari izuzetni.

Cvrčak postao krpelj, a mrav ostao mrav.

belzebubdzija belzebubdzija 01:15 15.12.2011

Re: Da ili ne?

niko_kao.ja
Pa muzika (ajde o njoj, mada se odnosi i na jos mnog stvari) u svetu se kupuje kao i sve ostalo.


Kupovina podrazumeva dobrovoljost i izbor. Namet je namet.

A to sto si kupio kompjuter i otislo je 10 evra za autorska prava


I programi su autorska dela. Zašto su baš muzičari izuzetni.

Cvrčak postao krpelj, a mrav ostao mrav.


Pa citaj malo pazljivije.
AlexDunja AlexDunja 01:34 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Pa citaj malo pazljivije.

ovde imamo ozbiljnog blogera,
koji daje instrukcije! pažnja!
aleksandarz92 aleksandarz92 08:08 15.12.2011

Re: Da ili ne?

A to sto si kupio kompjuter i otislo je 10 evra za autorska prava ne znaci da mozes da ga stavis u Klub i vritis muziku

Neću ni da ga stavim u klub, već u kancelariju. Treba mi za posao i neću da plaćam 10 evra raznim grebatorima. Koja budala misli da kompjuter služi prvenstveno za slušanje muzike? Iili da na njemu mora da se sluša muzika?
Poslednji CD koji sam kupio je služio da na njega narežem ubuntu 11.10. I za to treba da platim SOKOJ-u? Ovo je k'o kad bi policija naplaćivala kazne za šetnju trotoarom jer posle šetnje možda pređeš ulicu van pešačkog prelaza.
freehand freehand 10:05 15.12.2011

Re: Da ili ne?

Pa recimo da mozes da umnozavas pisana dela.

Pa recimo da uz dozvolu za kupovinu pištolja dobiješ jedno osam godina za ubistvo.
Ili uz vozačku dozvolu da ide jedna kazna za vožnju u alkoholisanom stanju, dva crvena i tri brze vožnje. A?

Edit:
što više razmišljam sve se više nerviram!
Daj još jednom: šta tačno građanin Srbije koji plati tu kintu dobije od vas?
Jebote, ne znam ko si, ali se svečano zaklinjem da ništa od toga što pevaš, pišeš, sviraš ne bih konzumirao, makar bio i sam Ekrem Jevrić ili Marko Vidojković lično!
dragan7557 dragan7557 11:42 15.12.2011

Re: Da ili ne?

kao u normalni zemljama, da se muzika ne moze emitovati sa uredjaja kupljenih na pijaci, moraju se imat broudcast profesionalni uredjaji koji registruju AFPI sifre)



Kruna! Majstore, svaka ti je za copy rights!

cerski
dragan7557 dragan7557 11:47 15.12.2011

Re: Da ili ne?

belzebubdzija 01:00 15.12.2011
Re: Da ili ne?

Dawngreeter

belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji



Zaista nisi.


Ja sam diskutova procitavsi tvoje pismo SOKOJ-u

Ti li si mestre volic? Samo jos malo jekavice, tek da ne zaboravis?

cerski
belzebubdzija belzebubdzija 13:06 15.12.2011

Re: Da ili ne?

dragan7557
belzebubdzija 01:00 15.12.2011
Re: Da ili ne?

Dawngreeter

belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji



Zaista nisi.


Ja sam diskutova procitavsi tvoje pismo SOKOJ-u

Ti li si mestre volic? Samo jos malo jekavice, tek da ne zaboravis?

cerski



belzebubdzija belzebubdzija 13:09 15.12.2011

Re: Da ili ne?

belzebubdzija
dragan7557
belzebubdzija 01:00 15.12.2011
Re: Da ili ne?

Dawngreeter

belzebubdzija
Nadam se da sam malo jasniji



Zaista nisi.


Ja sam diskutova procitavsi tvoje pismo SOKOJ-u

Ti li si mestre volic? Samo jos malo jekavice, tek da ne zaboravis?

cerski

Da, nedostaje jedno slovo ''o'', pa ces verovatno teorijom zavere doci do toga da sam mozda i Alkaida..
Argumentovano, u skladu sa kapacitetom!

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:40 16.12.2011

Re: Da ili ne?

aleksandarz92
A to sto si kupio kompjuter i otislo je 10 evra za autorska prava ne znaci da mozes da ga stavis u Klub i vritis muzikuNeću ni da ga stavim u klub, već u kancelariju. Treba mi za posao i neću da plaćam 10 evra raznim grebatorima. Koja budala misli da kompjuter služi prvenstveno za slušanje muzike? Iili da na njemu mora da se sluša muzika?Poslednji CD koji sam kupio je služio da na njega narežem ubuntu 11.10. I za to treba da platim SOKOJ-u? Ovo je k'o kad bi policija naplaćivala kazne za šetnju trotoarom jer posle šetnje možda pređeš ulicu van pešačkog prelaza.

Kupujem originale, ima se može se, srećom. jedva pamtim vreme kad sam rezao muziku.
A na poslu i u kući ne slušam muziku osim ako ono ding-dong kad mi stigne poruka računamo u muziku.
A muziku slušam jedino preko All-in-one uređaja, Epson DX serija ima odličan zvuk.
Dawngreeter Dawngreeter 09:21 16.12.2011

Re: Da ili ne?

Znaci lopovcino jedna, ne slusas muziku u kuci? Sram te bilo. Pa sto ti silni ljudi sviraju i pevaju onda, a?

Predlazem 20% poreza na ljude koji ne slusaju u kuci muziku dovoljno cesto.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:46 16.12.2011

Re: Da ili ne?

Dawngreeter
Znaci lopovcino jedna, ne slusas muziku u kuci? Sram te bilo. Pa sto ti silni ljudi sviraju i pevaju onda, a?

Predlazem 20% poreza na ljude koji ne slusaju u kuci muziku dovoljno cesto.

ua! dole!
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:15 15.12.2011

тек ће бити лоше

кад се сете да је у ствари ваздух носач звука.
jacHa. jacHa. 00:20 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

кад се сете да је у ствари ваздух носач звука.

dok još malo pofataju fiziku
maksa83 maksa83 01:32 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

кад се сете да је у ствари ваздух носач звука.

A ni voda tu nije naivna.
nikola_kovac nikola_kovac 01:35 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

A ni voda tu nije naivna.

Хтедох то да додам.

Па још кад се човек сети Индијанаца.

Следећи пут кад неко купи шину за пругу...
AlexDunja AlexDunja 01:37 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Следећи пут кад неко купи шину за пругу...

treba da se seti zemlje
koja ...pamti
Unfuckable Unfuckable 06:44 15.12.2011

Re:strateško rešenje

mašite suštinu: treba uvesti porez na uši
freehand freehand 09:08 15.12.2011

Re: Re:strateško rešenje

Unfuckable
mašite suštinu: treba uvesti porez na uši

I na pismenost.
dragan7557 dragan7557 11:52 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

maksa83
кад се сете да је у ствари ваздух носач звука.

A ni voda tu nije naivna.

Staris makso, a vatra? Pucketa kad uskladisteni zvuk izadje iz skladista.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:54 15.12.2011

Re: Re:strateško rešenje

Unfuckable
mašite suštinu: treba uvesti porez na uši

Slaba vajda, ima svi da slede van Goga. Odseku usi da ne bi placali namet.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:55 15.12.2011

Re: Re:strateško rešenje

freehand
Unfuckable
mašite suštinu: treba uvesti porez na uši

I na pismenost.

Ne isplati se, vise od pola sveta je nepismeno.

cerski
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:13 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

кад се сете да је у ствари ваздух носач звука.

više prenosnik, a?
maksa83 maksa83 18:40 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

više prenosnik, a?

Pa i mp3 plejer je prenosnik.

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:08 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Ћао, Бебо, није важно, могли би сад семантику, ко преноси запис а ко носи звук (звук се мора рекреирати на лицу места, ниједан од тих уређаја не носи нити може да носи звук, већ служи за преношење и чување записа), али боље да то прескочимо. Знам да ти је све то не само јасно, већ и много јасније него мени. Моје зезање, иако базирано на двосмислености свакодневног говора, није уперено на семантику.

Ја немам ништа против да креативни и вредни људи зарађују и живе од свог рада. И немам против да се нађе начин. Опорезивање штампача није и не може да буде тај начин. То је све.

*

Успут, отворено признајем да сам дунстер за ову тему. Уопште не разумем како тај систем функционише. Цветков син покупи паре и онда ... како зна коме да их да? По колико? Да одем у потпуну сулудост (не много луђе од опорезивања штампача) ја сам компоновао неколико ствари, одсвирао их и снимио на касету, па онда пребацио и на свој компјутер и на компакт диск. Кад ће ми стићи чек?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:38 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Pa i mp3 plejer je prenosnik.

pa nije samo prenosnik. na njemu sede pesme, a u vazduhu ne sede. kad mp3 player isključiš, on nije prenosnik, već nosač. :)
maksa83 maksa83 21:42 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

pa nije samo prenosnik. na njemu sede pesme, a u vazduhu ne sede. kad mp3 player isključiš, on nije prenosnik, već nosač. :)

Znači isto kao štampač?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:50 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше


Ћао, Бебо, није важно, могли би сад семантику, ко преноси запис а ко носи звук (звук се мора рекреирати на лицу места, ниједан од тих уређаја не носи нити може да носи звук, већ служи за преношење и чување записа), али боље да то прескочимо. Знам да ти је све то не само јасно, већ и много јасније него мени. Моје зезање, иако базирано на двосмислености свакодневног говора, није уперено на семантику.

ćao marco,

i ja se zezam ali se malo nismo razumeli.

pozdrav,
beba

enivej, treba proveriti da li Gema (nemački SOKOJ) radi to isto, jer se SOKOJ do sada oslanjao na njihov statut/zakon/pravilnik. ako plaćaju nemci, što i mi ne bismo? ali da ponovim, ne znam kako to radi Gema, mada mogu da se raspitam. sećam se jednog davnog razgovora sa neletom karajlićem koji je godine kada mu se spot iz filma Black Cat White Cat nije skidao sa televizija, dobio od sokoja kinte toliko da može da časti kafom drugare iz benda.
opet, nije sokoj ovde na tapetu već jedna druga organizacija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:52 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Znači isto kao štampač?

pa naravno! ne znam šta je sporno?! :))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:01 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

nije sokoj ovde na tapetu već jedna druga organizacija

па и ја о тој другој говорим (оној што опорезује фонограме и штампаче).

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:10 15.12.2011

Re: тек ће бити лоше

па и ја о тој другој говорим (оној што опорезује фонограме и штампаче).

da, jasno, nego ja znam da je sokojev statut rađen po Geminom, pa sam ih zato poredila. ne znam da li se ova druga udruga pravila po Gemi?
belzebubdzija belzebubdzija 00:24 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

BebaOdLonchara

Ћао, Бебо, није важно, могли би сад семантику, ко преноси запис а ко носи звук (звук се мора рекреирати на лицу места, ниједан од тих уређаја не носи нити може да носи звук, већ служи за преношење и чување записа), али боље да то прескочимо. Знам да ти је све то не само јасно, већ и много јасније него мени. Моје зезање, иако базирано на двосмислености свакодневног говора, није уперено на семантику.

ćao marco,

i ja se zezam ali se malo nismo razumeli.

pozdrav,
beba

enivej, treba proveriti da li Gema (nemački SOKOJ) radi to isto, jer se SOKOJ do sada oslanjao na njihov statut/zakon/pravilnik. ako plaćaju nemci, što i mi ne bismo? ali da ponovim, ne znam kako to radi Gema, mada mogu da se raspitam. sećam se jednog davnog razgovora sa neletom karajlićem koji je godine kada mu se spot iz filma Black Cat White Cat nije skidao sa televizija, dobio od sokoja kinte toliko da može da časti kafom drugare iz benda.
opet, nije sokoj ovde na tapetu već jedna druga organizacija.

Kada smo se dotakli Geme i nemaca, i tamo postoji ovaj porez.
Tako kazu upuceni.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:40 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Kada smo se dotakli Geme i nemaca, i tamo postoji ovaj porez.
Tako kazu upuceni.

pa šta se onda bunimo??
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:47 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Па, ја се буним што ми нису још платили за ону музику коју сам снимио на свом компјутеру.
Milan Novković Milan Novković 02:07 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

a u vazduhu ne sede

Ali mogu ako hoće, samo uglavnom neće

Takozvani "stojeći talasi"
Dawngreeter Dawngreeter 07:51 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

BebaOdLonchara
enivej, treba proveriti da li Gema (nemački SOKOJ) radi to isto, jer se SOKOJ do sada oslanjao na njihov statut/zakon/pravilnik.


GEMA je zaista impresivan primer drzavno sponzorisane pljacke. Zbog njih YouTube blokira sve spotove izvodjaca koji imaju bilo kakav ugovor sa velikim izdavackim kucama. Jer je GEMA trazila 12 centi po pustanju klipa. Kako fenomenalno konacno resenje copyright-a.

Ipak, cak ni GEMA ne namece porez na kompjutere i slicne stvari.

BebaOdLonchara
ako plaćaju nemci, što i mi ne bismo?


Slazem se. Kako ista lose moze da izadje iz Nemacke? Istorijski jako fin narod.
maksa83 maksa83 08:28 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Slazem se. Kako ista lose moze da izadje iz Nemacke? Istorijski jako fin narod.

Da recimo, možda ovim solo umetnicima neće smetati da uvedemo kao Nemci - porez na samce, pa iz toga npr. dotiramo dečiju odeću i obuću za socijalno ugrožene.
freehand freehand 09:38 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

maksa83
Slazem se. Kako ista lose moze da izadje iz Nemacke? Istorijski jako fin narod.

Da recimo, možda ovim solo umetnicima neće smetati da uvedemo kao Nemci - porez na samce, pa iz toga npr. dotiramo dečiju odeću i obuću za socijalno ugrožene.

I Kirhenštojer o-ba-ve-zno!
mayo1 mayo1 16:48 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

A ni voda tu nije naivna.




ZAMP = hrvatski SOKOJ
freehand freehand 16:51 16.12.2011

Re: тек ће бити лоше

ZAMP = hrvatski SOKOJ

Sine, pa i ti su recidiv iz pokojne Juge... Kakva je to barapska ekipa, mila majko!
Otprilike kao JP "Skloništa": svi plaćaju a niko blage veze nema gde kinta ide.
Tako smo se onomad šlogirali kad je neko otvorio plate po komorama, koje su, kobajagi, tavorile...
A ono....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 04:14 17.12.2011

Re: тек ће бити лоше

Zbog njih YouTube blokira sve spotove izvodjaca koji imaju bilo kakav ugovor sa velikim izdavackim kucama.

so?
Da recimo, možda ovim solo umetnicima neće smetati da uvedemo kao Nemci - porez na samce, pa iz toga npr. dotiramo dečiju odeću i obuću za socijalno ugrožene.

pa why not? samo što mnogi samci-nemci imaju mnooooogo više od samaca-srba. malo mi je ovo poređenje bzvz.

Slazem se. Kako ista lose moze da izadje iz Nemacke? Istorijski jako fin narod.

au, ala nisko udaramo. pa ajmo neku drugu ne-nemačku organizaciju, PRS. au, da, englezi imaju bad habits, too.
maksa83 maksa83 07:41 17.12.2011

Re: тек ће бити лоше

pa why not? samo što mnogi samci-nemci imaju mnooooogo više od samaca-srba. malo mi je ovo poređenje bzvz.

Ja to nikad ne bih uveo, mislim da je taj zakon glup i nepravedan na hiljadu načina i iz hiljadu razloga, moja poenta bi bila baš da to što Nemci imaju neki zakon nije nikakav argument u prilog pizdarije.
Dawngreeter Dawngreeter 13:01 17.12.2011

Re: тек ће бити лоше

BebaOdLonchara
Zbog njih YouTube blokira sve spotove izvodjaca koji imaju bilo kakav ugovor sa velikim izdavackim kucama.

so?


Ovo se zaista ne desava cesto, ali moram priznati da sam duboko razocaran.
8c_competizione 8c_competizione 09:43 15.12.2011

hm, mislim ....

... da ovo ipak nema previshe veze sa parama (nisu male, ali nisu ni bash prevelike, 44 miliona).

Mislim da ima veze samo sa stvarnim pretvaranjem Srbije u Srbistan, tj pravoslavnu Dzhamahiriju, Rusku guberniju.

Cuj ocete nove thenologije i slobodu izrazhavanja preko interneta? Prizivate neko Srpsko Prolece? Obaranje DB rezhima?

E pa nece moci! Imperija uzvraca udarac!

Prvi korak, uvodjenje ovog navodno smeshno malog poreza. To ce prvo unistiti IT industriju. Uz nju i muzicku. Pa i organizatore zhurki. Ostace samo veliki koji ce diktirati koji "filmovi su podobni" jer jelte oni ih placaju, koja muzika je pogodna (verujem da ce i Ceca vec nekako naplatiti nanogvicu i nemogucnost rada godinu i po, tj ubiranja prihoda).

Drugi korak, totalno opsedanje na TVu po Göbelsovom modelu. SPC preuzima kanal RTS1. Ne smem dalje ni da pushtam mashti na volju! STrah me (e to upravo i hoce mangupi DBovski!).

CILJ: spreciti bilo kakvu mogucnost samoorganizovanja gradjana, svaku inicijativu, unerediti shto vishe privredu i inicijativu. Udaljiti Srbiju od sveta.


Licno mislim da se izbori ne bi trebali cekati, vec vec sada izaci masovno na ulice! Cini mi se da bi posle bilo kasno!


P.S. Pitanje za SOKOJ: planiraju li da ubiraju "muzicki dinar" i od liturgija, kao i CD/DVD nosioca zvuka u izdanju Zavoda za zaglupljivanje Srbije pri SPC, Nashima itd?
freehand freehand 09:49 15.12.2011

Re: hm, mislim ....

Ne smem dalje ni da pushtam mashti na volju! STrah me

Nemoj molim te! I ja sam se živ sasro.
cult cult 10:02 15.12.2011

ovajjj

nisi trebao da pišeš SOKOJu
već OFPSu.
A mogao si da ih pozoveš telefonom...usmerili bi te na njihov pravnu službu i konsiljerka bi ti objasnila da oni samo poštuju zakone, pa moraš i ti.

A bas me zanima kako bi opravdali skener ili fotokopir mašinu kao nosač zvuka, btw. Možda snimiti pa nakačiti na youtube.
Z Đ Z Đ 11:22 15.12.2011

Re: ovajjj





[url=http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanimljivosti/295790/Pogledajte-zasto-bi-ipak-trebalo-naplacivati-muzicki-dinar-na-stampace][/url]

NNN NNN 11:26 15.12.2011

Gnušam se anarhizma

...ali sam za SOKOJ i OPFS spremuo po kamenčugu!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana