Budućnost| Kultura| Obrazovanje| Umetnost| Životni stil

S njom je lepše, al' je bez nje lakše

nikolic777 RSS / 20.12.2011. u 13:51

Milan Nikolić

Danima merkam izveštaj Centra za proučavanje kulturnog razvitka Republike Srbije koji mi je sav u grafikonima i ilustracijama, te obilato podmazan fotografijama i analizama, sleteo na e-mail. I samo ime centra poziva na polemiku, nekako mi se čini da je predmet proučavanja ono jedino što im nedostaje. Kad  bi bar pronašli pravi antonim za razvitak, pa bio to oficijelnim stilom nazadak ili onako ljudski, ljutito – propadanje, sunovrat, strmoglavljivanje, stvari bi imale više smisla. Čak i kad su od Republike.

Ipak, pored brojnih kontradiktornosti o “kulturnim praksama” mene, vas i nas, brojni nalazi u ovom izveštaju su izuzetno zabavni. Posebno oni koji se čine kao sasvim istiniti. Još jedna potvrda one stare, da izvinite, Marksove misli da se istorija prvi put događa kao tragedija, a drugi put kao farsa. Tako 64% anketiranih zna ime pevačice Radić, ali 53% ne zna ko je Marina Abramović. Reportaža u sinoćnjem Drugom dnevniku RTS-a, bila je okidač da aktivram sve ove grafikone i sličice. Naime, ljubazna reporterka pita prolaznika, nasred Terazija, ko je Marina Abramović. Nakon što je pogodio prvu ličnost iz pitalice (pisac Danilo Kiš) osokoljen svojim znanjem, veseli građanin pomalo arogantno odgovara – Znate ne pratim to, te maneknke...Valjda ova što se udala za onog ruskog milijardera. I zaiste ne ide, posle bašte i pepela pravo na kičrozne crvene tepihe i kolosalne jahte.  Oni koje neznanje do te mere šokira  da im je nasušno zalivanje evianom i natrenom, naprosto su foliranti. Meni je u tih trideset sekundi RTS-ove reportaže bila zanimljiva ta (naša) arogancija - lakoća spremnosti na podsmeh i prezir, ili, da univerzalizujem stvar – najvernija druga gluposti.

U izveštaju Centra stoji da 58% ispitanika voli stvaralaštvo Danila Kiša što uopšte nije toliko loše posebno ukoliko se uzme u obzir da samo 8% više, čitavih 66%, obožava delo Željka Joksimovića. Meni je opet tako toplo oko srca što je u kućnoj teretani/sauni/salonu utamničena keva nacije prošla gore od pisca Ranih jada, voli je 4% manje, dakle 54% all in all. Ne mogu da prećutim niti da lažem, milo mi je i zbog Tozovca čije se pesme sviđaju ljudima više nego Joksimovićeve. Pa makar i za jedan jedini procenat.

S druge strane čudi me to što je Gaj Riči oduvao Ljiljanu Habjanović, spisateljicu-iskušenicu u stalnom dosluhu sa Tvorcem budući da o njegovim  filmovima zna  10% ispitanika, dok se Ženskim rodoslovom i Vodom iz kamena bavilo samo 8%. Logično mi je što je Ljilja pocepala Linča (5%), ali nešto ne verujem da su Dvocevke poznatije od Igre anđela. Niti da su Mocartove opere za nijansu manje poznate od drugih dela omiljene spisateljice vladike Pahomija, Aleksandre Janković i Ekstra Nene. I dok Ljilja pronađe neku novu prvu damu da joj digne rejting ili bar vatrenu opozicionarku, turbo folk duhovnika ili pobožnu pevaljku, te izdiluje neku preplatu preko Sinoda, omladine Dveri ili Grand produkcije, Koeljo je i dalje genije književnog biznisa, neumorni hvatač suza i brzog prosvetljenja, ali u našem narodu manje poznat od pisca romana “Proces”. Zbunjujuće, posebno ukoliko se uporede rezultati, 40 prema 21 za Kafku.

Među nabesmislenijim pitanjima Saveta svakako je sledeće – Veličina kućne biblioteke. Naime,preko 400 knjiga u kući ima samo 8,5%, a 27% ima bar jednu. Nisam imao priliku da pitam Savet da li se tu računaju i knjige na metar, trend koji je mutirao u jednostavan a ipak čitljiv izbor u maniru: Daj što više velikih, enicklopedije i atlase, da popunim policu a i slaže mi se uz jamboliju, odnosno kožnu prostirku u fancy/tajkunskoj varijanti. Mislim, tako su u svoje vreme Ceca i Arkan pazarili u Stubovima kulture, kod ministra, tvrde oni koji su bili blizu i oni kojima se ministar sam hvalio. I dok 38,5% ispitanika jednostavno ne kupuje knjige, pri čemu bi trebalo biti oprezan s obzirom na krhotine koje su ostale od onoga što se nekada zvalo potrošačka korpa, među vizuelnim materijalima većina preferira – ikone. Duhovnost nasuprot kulturi zaista beleži stalni progres toliko da su duhovni “vizuelni materijali” popularniji i od – porodičnih fotografija. Eto prilike da Savet promeni ime i opravda svoje postojanje. Tih neverovarnih 64,6% ikonopoklonika je taman koliko i onih koji:

1.nijednom nisu bili u biblioteci tokom protekle godine – 60,9%

2.nijednom nisu posetili pozorište – 65,0%

3.galerije i muzeje – 63,3%

4.bioskope – 65,4%

5. nisu zainteresovani za kulturne spomenike – 64%

U kontekstu ovih brojki i slova gobleni (36.5%), nekada privilegovani sinonim kiča danas se doima ako ne kao avangarda ono bar kao čist vintage. Uz presek kulturnih navika i praksi savršeno se uklapa i kulturna oprema. Naime, najzastupljeniji među aparatima “kulturne opreme”(?!) je televizor sa gotovo 100% dominacijom, ali ostaje nejasno zbog čega su LCD TV ili Plazma odvojeni u ovom istraživanju osim ukoliko se serije rekordne glednosti i reality splačinarenja tamo bolje vide i, shodno tome, doživljavaju. Ili je reč o tezi više keša – prefinjenije navike? Tek, većina ispitanih za kulturu ne može da izdvoji više od 20e mesečno, što je izuzetno važna činjenica, ali opet zbunjujuća u sudaru sa podatkom da članstvo u biblioteci ne može da košta više od 500 din tačno da ti Matija Bećković daje preporuku in vivo a gratis.

Interesantno je da više od 50% ispitanika i dalje ima kasetofon, znatno manje nego lap top, a čak 19% i dalje sluša ili bar čuva gramofon. Sad, moramo da se složimo oko ugla iz kojeg ćemo posmatrati ove cifre. Ako se odlučimo za evociranje romantike i pripišemo sve to kolekcionarskoj strasti i posebnom ukusu, biće nam drago  zbog toga što je gramofon malo, a kasetofon četiri puta više zastupljen od pomenutih LCD, plazma i drigih novotarija po našim kućama. Smart phone da i ne pominjemo. Ali ukoliko je nužda, onda se i ugao menja.

No štagod da je bitno je da šljaka. Sa antenom ili bez nje. Gledanje televizije je i dalje najomiljeniji vid jeftine zabave, u Savetu kažu – način provođenja slobodnog vremena. Ljudi radije zure u svoje poslanike, opsenare, zvezde i reality junake nego što, verovali ili ne, spavaju i odmaraju, odlaze u prirodu, šetaju i druže se, igraju fudbal i, očekivano, čitaju knjige. Ipak, neka interesovanja i dalje postoje, neka glad je i dalje prisutna bez obzira na to da li je reč o potrazi za sadržajem (igranim/informativnim/bilo kakvim) ili o čistoj otupelosti koja se izražava zurenjem. I tu se krije prilika za Savet. Osim ukoliko ne smatra da je konstatacijom propasti odigrao svoju ulogu. Nakon prezentacije građanima u maniru evo kakvi ste, bilo bi lepo da grafikone spakuje pod mišku i zakuca na vrata Republike. Znamo kako ovde prolaze različiti Saveti al' bar neka pokušaju.

 

Atačmenti



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 14:28 20.12.2011

...

Veoma interesantna tema, svakako za dublju analizu.
Površnim posmatranjem, možemo da budemo nezadovoljni ( ili neki pak prezadovoljni ), ali mene muči pitanje, kolika je odgovornost medija na primer, ili čak političara, samih kulturnih radnika ili stvaralaca.
Konstantno podilaženje ukusima najnižih slojeva, neminovno dovodi do stvaranja kritične mase koja posledično usmerava kulturne trendove, pa se proizvodi Grand&co produkcije smatraju vrhunskim umetničkim ostvarenjima, a Koeljo omiljenim i jedinim piscem.
Ko nije čuo za Proces, ali favorizuje Kafku, sutra će bez problema da zvekne ciglu u glavu pederu, jer je čuo da je to bolest...
Jer površna znanja daju površne stavove, a površni stavovi počinju ratove.
nikolic777 nikolic777 14:32 20.12.2011

Re: ...

Veoma interesantna tema, svakako za dublju analizu.


veliko je istrazivanje,
ko zeli mogu da posaljem na e-mail...

Ko nije čuo za Proces, ali favorizuje Kafku, sutra će bez problema da zvekne ciglu u glavu pederu, jer je čuo da je to boles


to je tacno
kao i mnogi koji su procitali i vise od kafke, ali ih to nij ucinilo sirim i boljim
jedi-knight jedi-knight 14:43 20.12.2011

Re: ...

kao i mnogi koji su procitali i vise od kafke, ali ih to nij ucinilo sirim i boljim


Svakog ko ume da objasni i odbrani svoja uverenja smatram vrednim poštovanja
vladaxy vladaxy 14:54 20.12.2011

Re: ...

Konstantno podilaženje ukusima najnižih slojeva,


Zar nisu svi ljudi jednaki??? Da li bi po vama svi trebalo da idu u operu i da gledaju balet?

nikolic777 nikolic777 14:57 20.12.2011

Re: ...

Da li bi po vama svi trebalo da idu u operu i da gledaju balet?


ne bi, daleko bilo

ali kad pomenu balet / 1% preferira
jedi-knight jedi-knight 15:06 20.12.2011

Re: ...

Zar nisu svi ljudi jednaki??? Da li bi po vama svi trebalo da idu u operu i da gledaju balet?


Jesu, jednaki su, ali im je nivo obrazovanja, na primer, različit.
Da li po Vama to nešto menja kad je reč o kulturi?
Ne mislim da svi treba da idu u operu ili na balet, ali isto tako ne mislim da bi svi trebalo da gledaju Grand show ili Farmu.

vladaxy vladaxy 16:00 20.12.2011

Re: ...

jedi-knight
Ne mislim da svi treba da idu u operu ili na balet, ali isto tako ne mislim da bi svi trebalo da gledaju Grand show ili Farmu.


Tako je. Svako neka gleda šta želi, prema svojim interesovanjima. To nije neka stvar koja se određuje dekretom kulturnih komesara.
jedi-knight jedi-knight 16:14 20.12.2011

Re: ...

Tako je. Svako neka gleda šta želi, prema svojim interesovanjima. To nije neka stvar koja se određuje dekretom kulturnih komesara.


Nije to stvar dekreta.
To je kao sa ishranom. Zna se šta je telu štetno i ne jedi to. Ako jedeš, zna se, brza i neprimetna, ili spora ali bolna smrt.
Tako je i sa duhom.


angie01 angie01 17:08 20.12.2011

Re: ...

Tako je. Svako neka gleda šta želi, prema svojim interesovanjima. To nije neka stvar koja se određuje dekretom kulturnih komesara.


izvini, koji bi to bio dekret i koji su to tacno komesari- veoma bi me obradovalo da u ovom potpuno ruiniranom kulturnom ambijentu navatas bar delic od ovoga protiv cega si tako zdusno!

svako ozbiljno drustvo brine da kultura u njemu ne bude u zapecku i to je jedna od glavnih obaveza odgovornih, jer se dostignuti stepen reflektuje na toliko drugih bitnih cinioca!

ono sto je svakako vazno je cinjenica da se ono sto neko voli da slusa i gleda, cita,...neguje, uci od malih nogu da moze da se razume i prepoznaje, u tome je d pojnt, pa eto uspeo je ekspiriment devdesetih, kada je pink kultura onim uzasom zadojila generacije koje su sada stasale i obozavaju i osecaju bliskim samo to cime su zalivani i onda imamo da po Knezu, gde su nekada setale gradske face i promovisale neku gradsku estetiku u svakom smislu, sada setaju iskljucivo ceca/jece u kompletnom jeftinom autfitu koji se promovise kao stajlis + moje suze padaju na gore, silikoni & baloni!

najveca ponuda, kojim se ovde ljudi jos i hvale- su splavovi i provod na njima, acalukas onim urlikanjem i ulicnim porukama je tzar i devojcice u neglizeu, koje su dosle da navataju svog celavca sa dzipom!!
maca22 maca22 20:13 20.12.2011

Re: ...

vladaxy
Zar nisu svi ljudi jednaki???

Bože sačuvaj. Isti su u pravima koja imaju, ali nisi isti u obrazovanju i formiranom ukusu i kuRtuli...
Covek u belom Covek u belom 15:21 20.12.2011

Biblioteke

1.nijednom nisu bili u biblioteci tokom protekle godine – 60,9%

Cemu u 21. veku potreba za posetom biblioteci sem ako nije u pitanju arhivska gradja ili krajnje usko-strucna biblioteka?
Ili se pod bibliotekom podrazumeva odlazak na website?
Najveci broj ljudi koji je makar jednom probao tablet tvrdi da je za njih citanje knjiga mnogo komfornije na tabletu nego u papirnoj varijanti...
Opste enciklopedije su u potpunosto zastarele i sluze samo za skupljanje prasine na policama.
Naravno ovo sve vazi za drustvo dovoljno tehnoloski napredno i bogato da je posedovanje komfornih elektronskih ekvivalenata knjiga normalna stvar, a ne tek samo izuzetak.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:50 20.12.2011

Re: Biblioteke

Najveci broj ljudi koji je makar jednom probao tablet tvrdi da je za njih citanje knjiga mnogo komfornije na tabletu nego u papirnoj varijanti..


o da, u srbiji se razbijaju od tableta

Cemu u 21. veku potreba za posetom biblioteci sem ako nije u pitanju arhivska gradja ili krajnje usko-strucna biblioteka?


ovo opelo bibliotekama samo nečitač može da napiše.

i u sribiji i svuda po svetu čitanje bibliotečkih knjiga je normalna stvar i u 21. veku, kao i kupovanje knjiga po knjizarama i antikvarijatima.
Covek u belom Covek u belom 16:55 20.12.2011

Re: Biblioteke

Vesna Knežević Ćosić
o da, u srbiji se razbijaju od tableta

Ne razbijaju se danas, ali pitacu te isto pitanje 2020.

ovo opelo bibliotekama samo nečitač može da napiše.

i u sribiji i svuda po svetu čitanje bibliotečkih knjiga je normalna stvar i u 21. veku, kao i kupovanje knjiga po knjizarama i antikvarijatima.

Da to su isto govorili i s kraja 20. veka za kasete, ploce, a nesto kasnije i CD-ove ili za analogne fotoaparate, pa pogledaj procenate danas.
Nije pitanje u tome da ce papirne knjige isceznuti, to se nece desiti, ali procenti ce se drasticno smanjiti u korist elektronskih knjiga (procenti upotrebe u sirokim narodnim masama medju mladjim generacijama kojima su nove tehnologije bliske i u razvijenim zemljama, a ne o manjem procentu ljudi koji nemaju finansijksih mogucnosti da priuste novu tehnologiju, ili je se plase, ili su jednostavno tvrdoglavi). I ne pricam ja o danas vec o stanju za 10-15 godina.
To sto se to tebi mozda ne svidja i ne osecas se prijatno zbog toga ne znaci da mozes nesto da promenis tako sto ces negirati realnost.
Jukie Jukie 17:30 20.12.2011

Re: Biblioteke

Covek u belom

Opste enciklopedije su u potpunosto zastarele i sluze samo za skupljanje prasine na policama.

Ja sam sebi u mobilni ukucao podsetnik da ih svaki dan iščitavam

A onda sam jednom tapnuo prstom po slici da je uvećam jer se nisu videli neki sitni detalji...

* * *
Ne sviđa mi se analiza rezultata. Neko je napravio spisak nekih pisaca i knjiga fikcije koje smatra važnim i onda zaredao da svakog pita koliko ih poznaje, pa ako ih ne zna onda je valjda zatucana seljačina sa planine. Postoji veoma veliki bias prema pre svega društvenjacima po usmerenju/životnom stilu, a zatim i prema toj nekoj grupi zainteresovanoj za klasičnu fikciju i klasičnu umetnost, a zatim i prema višoj srednjoj klasi ili wannabe-jima iste.

Da ja sada uzmem i napravim spisak od 30 egzotičnih životinja jezikolomnih imena za koje sam znao u šestom razredu osnovne (jer sam čitao te enciklopedije) i okačim ovde, i vi treba da (bez gledanja na wikipediji ili u papirnoj enciklopediji) da napišete u koju familiju spadaju, na kom kontinentu i u kom ekosistemu žive, šta jedu i kog su oblika tela, kao rezultat bismo dobili gomilu odgovora sa 15 odsto tačnih i vrlo mali broj blogera B92 koji bi prešli 50 (a da ne pričam o 68 odsto).

A ovamo je kao strahota što ljudi ne znaju za Marinu Abramović ili Ljiljanu Habjanović šta su radile. I bezveze je porediti Proces od Kafke i Rane jade Danila Kiša, koji spadaju u školsku lektiru i zbog toga svako ume da ih navede, sa knjigama koje poznaju samo ljudi zainteresovani za taj žanr.
nikolic777 nikolic777 19:13 20.12.2011

Re: Biblioteke

Ne razbijaju se danas, ali pitacu te isto pitanje 2020


i u međuvremenu ne bi bilo loše pročiatati nešto
maksa83 maksa83 19:59 20.12.2011

Re: Biblioteke

o da, u srbiji se razbijaju od tableta

U Srbiji su se razbijali od tableta dok nisu prestali da izdaju Bensedin bez recepta.

Sad nije baš da se razbijaju, al' nije ni da ih nema. Ja poznajem, pored mene, još 12 (dvanaest) ljudi ovde koji skoro sve što čitaju - čitaju sa Kindle sprave. Mimo toga uleti sabal zorom pre posla u neki Costa Coffee ili tako neko mesto i videćeš bar dvoje-troje da nešto čitaju sa nekog šarenog tableta.

ovo opelo bibliotekama samo nečitač može da napiše.

Evo ja (kompulzivni čitač) kažem da je Covek u Belom u pravu.

Već smo prošli kroz ovu priču.

Papirne knjige odlaze putem vinilskih ploča. Papirne novine su već jednom nogom u grobu. Amazon je još početkom ove godine objavio da prodaju više el. knjiga nego papirnih, a biblioteke se prestrojavaju u hodu.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:57 21.12.2011

Re: Biblioteke

Cemu u 21. veku potreba za posetom biblioteci


cek bre makso, amanzaman, to sto neko u ranu zoru u Costa Coffee gleda u tablet, il sto ti znas 12 ljudi koji imaju Kindle, i dalje nije argument da se OVDE i SADA diskvalifikuju bibliotete:)

uostalom, ako umesto u Costa Caffee udes u biblioteku grada Beograda, videces mnogo vise ljudi kako zajmi knjige, od tih tvojih 12 s tabletom.

Ja sam odreagovala na zacudnu recenicu coveka u belom:

"Cemu u 21. veku potreba za posetom biblioteci"

uzgred, prosto mi blesavo da branim da i ovde i po belome svetu ljudi i dalje idu u biblioteke:))

a to sta ce biti i koji ce odnos biti na temu papirna ili e-knjiga je druga prica.

mada, moram da primetim, da imamo neverovatnu sposobnost da sve iz mesta zasiljimo na dva tabora, samo jos fali da sad utrci neko s prvom i drugom srbijom, al iz ugla imanja tableta, odmah bi se zakrvili ko da su mojsijeve ploce u pitanju:)

doduse, ovakva dzapaza je skroz kul:) daj boze da ih bude vise:)

ps. mojne me pogresno razumes, pls, volem ja tablet i e-citace knjiga gotivim, samo mislim da nije ili-ili dilema.

dakle, po meni, i tablet i papir:)

uzgred, sad bas razmisljam jel znam 24 ljudi s tabletom - posto ti znas 12, hahaha, a nije srpski da ne probam da moj(a) argumentacija bude duza i hmmm, u ovom slucaju tanja, sto je ekvivalent onom bajatom deblja - paaa, zamisli, znam, jebote, mozda i celih 36 komada persona:))p

i sta sad?

:)









nikolic777 nikolic777 09:27 21.12.2011

Re: Biblioteke

bezveze je porediti Proces od Kafke i Rane jade Danila Kiša, koji spadaju u školsku lektiru i zbog toga svako ume da ih navede, sa knjigama koje poznaju samo ljudi zainteresovani za taj žanr.


pazi, to su poredili ispitivaci, oni su postavljali pitanja

inace, ne slazem se sa ovom paralelom sa egzoticnim zivotinjama, zna ce sta podrazumeva koncept opste kulture, ni u tu te niko pita za Džon Dona, već eventualno za Šelija...

inace, ja ne smatram da je poenta svega ovoga konstatovati da je neko seljacina sa planine vec videti sta ce i da li ce Savet koji je vrsio istrazivanja sa rezultatima uraditi nesto
maksa83 maksa83 10:18 21.12.2011

Re: Biblioteke

uzgred, sad bas razmisljam jel znam 24 ljudi s tabletom - posto ti znas 12, hahaha, a nije srpski da ne probam da moj(a) argumentacija bude duza i hmmm, u ovom slucaju tanja, sto je ekvivalent onom bajatom deblja - paaa, zamisli, znam, jebote, mozda i celih 36 komada persona:))p

i sta sad?

Sad ti budeš lepo 37 i prestaneš da se odupireš i doprinosiš seči drveća i ubijanju pluća planete.

Šalu na stranu, reći "ko ne vidi potrebu za bibliotekom taj sigurno ne čita" ("ko ne voli karanfile ne voli ni ljude" ) je šašavo. Po meni je to šašavije od "čemu biblioteke?". Okružen sam istim ovakvim kompulzivnim čitačima koji nisu kročili u biblioteku. U Americi deci po školama uvaljuju iPadove sa udžbenicima, a i studentarija je shvatila da im se više isplati iPad + e-literatura nego papirne knjige. Mađari su još pre iks (x > 7) godina razdelili sve udžbenike deci na USB stikovima.

Tablet je u Srbiji (avaj) van dosega velikog broja ljudi (mada im cene rapidno padaju), Kindle već nije ($80 u najjeftinijoj varijanti koja je potpuno okej), ali to nije problem. Veći problem je što na njemu nećeš čitati nijednu domaću knjigu osim ako je neko ne skenira i OCR-uje i PDF-uje (i tako je efektivno ukrade).

Kako god, prisustvo ili odsustvo tehnologije nije prepreka čitanju. Prepreka čitanju je odsustvo zadovoljenja osnovnih potreba, milje koji favorizuje laku zabavu (rialiti šouovi) i treš kojim se narod zasipa sa svih strana + nadrndani i smoreni profesori koji odrađuju svoj posao u kombinaciji krutom i smornom školskom lektirom koja deci ubije volju za čitanjem (mislim, jebote - Tihi Fuckin' Don Mihajla Fuckin' Šolohova (zabole me što je uništavač raspusta dobitnik Nobelove nagrade)). Ne pomaže ni to što je npr. moja dečija biblioteka u Njegoševoj sada radnja/showroom Mileta Dragića (panciri i uniforme).

U krajnjoj liniji, to je i stvar sreće - ako si kao mali bio okružen knjigama sva je prilika da ćeš izrasti u čitača, ako nisi, šansa je manja.

Inače da se upišem u one koji su shvatili ovaj tekst kao još jedan "al' su svi okolo ružni i glupi što ne čitaju" drugosrbijanski lament. To umara.


P.S. Prema evropskim statistikama npr. Austrijanci jako jako malo čitaju (2x manje od ostalih), ali zato idu u pozorište 3x više od ostalih.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:58 21.12.2011

Re: Biblioteke

studentarija je shvatila da im se više isplati iPad + e-literatura nego papirne knjige.


:)

svojim ocima sam gledala biblioteke zadnjih sedam meseci po holandiji i nemackoj, veruj 37-oj, studneti jos kako i dalje koriste papirne knjige, i bazaju po antikvarnicama u poteri za redjim ili jeftinijim izdanjima.

:)

dalje, dva puta dnevno sam se vozila dobrim nemackim vozovima na kratkoj relaciji i nekoliko puta na duuugoj, i bilo koliko oces ljudi s knjigom u krilu (ja zagledala sarene korice), plus, dosta njih je imalo neki tablet na sedistu, ili laptop, ali su citali obicnu, staromodnu knjigu:) i nisu to bili nesrecnici sto ne znaju il nemau pare za tablet il nesh iz te price, rec je o poslovnim vozovima, s normalnom podrskom (internet, uticnice).

dakle, ponavljam, normalno da nisam antiprotivna e-citacima:) taman posla. al ne verujem bas toliko u statistike, posebno o studentima koji zavrsavaju faks, master i doktorat na Kindlu, to ni kod Opre ne prolazi (pala mi na pamet jer je u nekoj emisiji reklamirala e-citac).

:)

zato, zajebi statistike, koje cesto kad su IT gadzeti u pitanju, dosta lici na one koje podrzava farmaceutska industrija.

dakle i jedno i drugo, to je prava stvar.

ocu kazem, znam ja da je juzna koreja iz škola izbacila udzbenike, gradivo spremila u “oblak”, a decu snabdela tabletima, pa srecni mali koreanci vise ne moraju ni da beze iz skole, jer u istu ne moraju ni da idu, jerbo sve ima na internetu, al ne mislim da je to bas toliko super. jer je iskljucivo.

i ok, posto mi pripalo da branim, a moglo je i obrnuto, da zasiljim.

to sto digitalna deca vise nece morati da koriste papir i olovku, već samo da kljucaju i pipkaju po ekranima osetljivim na dodir, a za ovu radnju dovoljan je palac, nije iskljuceno da u buducnosti covecja ruka evoluira u jednoprstu, krilo ptice, papak ili peraja tuljana, pa darvina ovaj put zajebe it industrija:)



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:36 21.12.2011

Re: Biblioteke

Da to su isto govorili i s kraja 20. veka za kasete, ploce, a nesto kasnije i CD-ove ili za analogne fotoaparate, pa pogledaj procenate danas...
To sto se to tebi mozda ne svidja i ne osecas se prijatno zbog toga ne znaci da mozes nesto da promenis tako sto ces negirati realnost.


nije rec o tome dal se meni neshto svidja ili jok, ponajmanje dal mi je prijatno ili ne:)

ja prosto ocu kazem da su biblioteke i dalje aktuelne, te da procenti i statistike nisu sve, jer imas i analize i istrazivanja, koja bas i nisu tako crno belo idolopoklonicki navijene kad je san o sveopstoj digitalizaciji na tapetu.

da ne ulazim sad u pad koncentracije o cemu se pisu ozbiljne knjige, a ima i statistika, ako vise volis, koje kazu da po razvijenim sredinama 90 odsto studenata kucka sms za vreme casa, sto nece biti da valja, a deo je iste price.

mene je, priznajem, zgranuo info kako, recimo, organizacija “One Laptop Per Child” zamislja opismenjavanje.

elem, oni oce po zabitim selima afrike i tako to da bacaju iz helikoptera svoje nove XO-3 tablet racunare s solarnim baterijama, napunjene edukativnim sadržajima, s idejom da ih domorodci nađu i koriste, ubedjeni da će se deca treceg sveta tako sama opismeniti.

“Vraticemo se za godinu dana i videti mogu li da citaju”, kazu.

Zlobnici ideju uporedjuju s bocom koka kole, koja je u filmu "Bogovi su pali na teme", posluzila kao okidac radnje, ali niko ni da zucne da ljudi pre mogu da se poubijaju oko dara s neba, nego da im se deca opismene.

Mene je porazilo sto iza ove ideje stoji Nikolas Negroponte, kojeg visoko cenim, jer je bio jedna od bitnih figura u mom skromnom it sazrevanju.

dakle, ja ne verujem ni da je moguce opismenjavanje tako sto se bacaju tableti iz helikoptera trecem svetu, a jos manje u studiranje iskljucivo na kindlu.

da ne zalazim u knjige za uzivanciju, gde jos kako igraju ulogu i miris i dodir korica i njihova mekoca, tvrdoca...:)

dakle, da nacrtam, ok su e-citaci i tableti, narafski.

ali prezreti papirinu knjigu, meni je isto kao i prezreti koncert uzivo, jer to sve ima na cedeu i bolje se cuje:)

i uopste nije iskljuceno da ce jeftine gadzete u buducnosti da koristi bas najvise sirotinja, dok ce oni koji nisu siroti, da uzivaju i dalje i u izdanjima papirinih knjiga.









dragan7557 dragan7557 11:40 21.12.2011

Re: Biblioteke

inace, ja ne smatram da je poenta svega ovoga konstatovati da je neko seljacina sa planine vec videti sta ce i da li ce Savet koji je vrsio istrazivanja sa rezultatima uraditi nesto

Taj isti Savet je sastavljen od domesticiranih Hillbilly "autoriteta," isto kao i oni srbo-anglo-saksi koji prodaju svoju novu Modernu u vidu Tableta, sa argumentacijom, sve sto leti to se jede.

Naravno ovi novi modernisti odmah kupuju po deset Tableta raznih boja kako bi bili sto vidjeniji u svojim Dom-ovima "Kulture" ranije situiranim obicno u centru sela.

cerski

p.s. preporuka za temu, mada je ovde skoro neposecena, sto isto otkriva neke detalje.
maksa83 maksa83 11:48 21.12.2011

Re: Biblioteke

elem, oni oce po zabitim selima afrike i tako to da bacaju iz helikoptera svoje nove XO-3 tablet racunare s solarnim baterijama, napunjene edukativnim sadržajima, s idejom da ih domorodci nađu i koriste, ubedjeni da će se deca treceg sveta tako sama opismeniti.

Zato je Bil Gejts ispao mega-car kad je na nekom od onih sastanaka Vladara Planete u Davosu na panelu sa temom "Kako dovesti Internet u zabačene kutke sveta" izašao na binu i rekao "vi ste svi degeni, njima ne treba Internet nego hrana i lekovi". Na nekom TED panelu je izvadio teglu punu komaraca i otvorio je i pustio ih na high profile publiku (političari, high-tech moguli, holivudske zvezde) i onda ih ceo minut ložio da su to malarični komarci i da ne vidi zašto bi samo siromašni bili zaraženi.

Covek u belom Covek u belom 14:20 21.12.2011

Re: Biblioteke

Vesna Knežević Ćosić
svojim ocima sam gledala biblioteke zadnjih sedam meseci po holandiji i nemackoj, veruj 37-oj, studneti jos kako i dalje koriste papirne knjige, i bazaju po antikvarnicama u poteri za redjim ili jeftinijim izdanjima.

Radi se o strucnoj literaturi. Da si iole pazljivo procitala moj izvorni komentar shvatila bi da ja mislim na literaturu koju ljudi citaju zato sto vole, a ne zato sto moraju. Izmedju ta 2 je velika razlika.

dalje, dva puta dnevno sam se vozila dobrim nemackim vozovima na kratkoj relaciji i nekoliko puta na duuugoj, i bilo koliko oces ljudi s knjigom u krilu (ja zagledala sarene korice), plus, dosta njih je imalo neki tablet na sedistu, ili laptop, ali su citali obicnu, staromodnu knjigu:) i nisu to bili nesrecnici sto ne znaju il nemau pare za tablet il nesh iz te price, rec je o poslovnim vozovima, s normalnom podrskom (internet, uticnice).

A sta mislis koliko je tih knjiga cije si sarene korice zagledala koje su uzete iz biblioteka? Ajd probaj da pretpostavis procenat.

Ono sto ja govorim al ti ne zelis da skontas je da su ljudi prakticna bica, a biblioteke nisu prakticna stvar (vise su neka anahrona zaostavstina prosvetiteljskih ili jos gore komunistickih vremena), i pritom govorim o tom razvijenom svetu kome mi jelte toliko tezimo.
Stavi se u situaciju nekog prosecnog stanovnika recimo Nemacke ili SAD-a malko boljeg materijalnog stanja, koji kao i vecina srednje imucnih zivi na periferiji nekog veceg grada. I prijatelj mu preporuci neku knjigu, ili jednostavno u nekim novinama vidi reklamu (prikaz) neke knjige koja mu se svidi. Sta ce on da uradi. Da ceka vikend da ode do gradske biblioteke i nada se da imaju doticnu knjigu slobodnu? Ili ce da ode na Amazon ili bilo koji sajt za knjige i naruci papirni primerak za 10-ak dolara i dobije ga narednog dana na kucnu adresu?
E sad zamisli ako ima Kindle ili tablet i moze da naruci knjigu u elektronskim obliku za par dolara (nekoliko puta jeftinije nego papirno izdanje), za koju ne mora da ima skladisni prostor (nema svako velike podrume da skladisti procitane knjige, a i mnogi ljudi se cesto sele, licne biblioteke su nesto sto pritom najvise proklinju), i najvaznije moze bukvalno istog trenutka da pocne da je cita.

Razumem ja tvoj strah od nove tehnologije i nostalgiju i zal za starim, ali promena je neumitna najvise iz razloga jer je prakticna. A vecina ljudi ce evoluirati, ostali ce kao i dinosaurusi jednostavno izumreti .
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:08 21.12.2011

Re: Biblioteke

nema svako velike podrume da skladisti procitane knjige,


e, sve mi jasno, covek u belom:)

zahvaljujem na iscrpnom odgovoru:)
bocvena bocvena 15:09 21.12.2011

Re: Biblioteke

Razumem ja tvoj strah od nove tehnologije i nostalgiju i zal za starim, ali promena je neumitna najvise iz razloga jer je prakticna.

Suština biblioteka je prvenstveno bila praktična. Ne samo da skladišti informacije (znanje) nego da one budu pristupačne što većem broju ljudi. Jer, jelte, nemaju svi pare da kupe sve knjige koje su im potrebne. Po ceni smešne članarine, imaš svet informacija na dlanu. Nove tehnologije pitanje skladištenja rešavaju na divan način (i proširuju ga do u beskraj), ali dostupnost ne ide baš tako lako. Plati kindl (ili neki drugi nosač plus autorska prava ili štagod) pa klati je još uvek luksuz za pola čovečanstva. Takodje, čitanje i učenje sa ekrana je zahebana stvar. Zbog najrazličitijih razloga. Od čisto hedonističkih do pitanja koncentracije, vida, vremena koje možeš da provedeš buljeći u ekran. Treće, dostupnost informacija i dalje ne znači povećanje broja čitača, znanja i kulture uopšte. Iz mog iskustva - što si više navučen na sliku, to manje imaš strpljenja za reči.

Nećemo izumreti (mi bibliotekarke), lepše smo od kindla:)))))



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:23 21.12.2011

Re: Biblioteke

Nećemo izumreti (mi bibliotekarke), lepše smo od kindla:)))))


:)))

narafski:)

al ja nemam vise zivaca da se preganjam s covekom u belom, koji pise i ovakve budalastine, da su biblioteke

vise su neka anahrona zaostavstina prosvetiteljskih ili jos gore komunistickih vremena


jebote, i za biblioteke krivi komunisti, ccc

isla ja slucajno u neku malu bliblioteku s prijateljicom nemicom, mamom troje dece, mislim, ko ispala iz CUB primera, kupuje preko amazona, stanuje na obodu grada itd.

i prijatno sam se iznenadila tom malom bibliotekom, kako je dobro opremljena, plus, kako ima svasta nesto za decu, mozes i filmove da iznajmis, a ova mamam tamo uredno vodi klince u provod i bas mi je bila simpa. otisli kuci s cegerom knjizica i filmova.

slicno je i sa knjizarama, isla sam s istom mamom jednom i njenim coporom, deca se izigrase i knjizari, listala, gledala knjige, ima i igracaka, divota, nesto kupili, svi bili srecni.

uzgred, biblioteka u hardkor desno orijenisanom nemackom gradicu, nisu im komunisti koncipirali ni rafove ni knjige.


Covek u belom Covek u belom 15:24 21.12.2011

Re: Biblioteke

bocvena
Takodje, čitanje i učenje sa ekrana je zahebana stvar. Zbog najrazličitijih razloga. Od čisto hedonističkih do pitanja koncentracije, vida, vremena koje možeš da provedeš buljeći u ekran. Treće, dostupnost informacija i dalje ne znači povećanje broja čitača, znanja i kulture uopšte.

Ovo su ciste predrasude i nista vise.
Postoji na stotine razloga zasto je citanje knjiga sa e-citaca komfornije od papirnog izdanja.
Citaci su lagani, a veci povrsine od vecine formata knjiga, mnogo prakticniji za drzanje i neuporedivo laksi za nosenje, font je podesiv (veoma bitna stavka koje ljudi nisu ni svesni), kontrast je mnogo bolji, oci se mnogo manje zamaraju! (ma koliko to ljudima koji nikad nisu probali bilo nezamislivo).
Koncentracija, hm vecina ljudi koja je probala citanje sa Kindla tvrdi da imaju bolju koncentraciju nego kad citaju papirne knjige, dakle opet predrasuda.
I najvaznija stvar vecina ljudi se slaze da od kad imaju e-citac mnogo vise citaju nego pre!
Evo malo iskustava iz prve ruke...
Covek u belom Covek u belom 15:38 21.12.2011

Re: Biblioteke

Vesna Knežević Ćosić

isla ja slucajno u neku malu bliblioteku s prijateljicom nemicom, mamom troje dece, mislim, ko ispala iz CUB primera, kupuje preko amazona, stanuje na obodu grada itd.

i prijatno sam se iznenadila tom malom bibliotekom, kako je dobro opremljena, plus, kako ima svasta nesto za decu, mozes i filmove da iznajmis, a ova mamam tamo uredno vodi klince u provod i bas mi je bila simpa. otisli kuci s cegerom knjizica i filmova.

slicno je i sa knjizarama, isla sam s istom mamom jednom i njenim coporom, deca se izigrase i knjizari, listala, gledala knjige, ima i igracaka, divota, nesto kupili, svi bili srecni.

uzgred, biblioteka u hardkor desno orijenisanom nemackom gradicu, nisu im komunisti koncipirali ni rafove ni knjige.

Sorry ali i tebi i tvojoj prijateljici te biblioteke (i knjizare) u stvari sluze ko zabaviste i ceo sadrzaj i jeste koncipiran da privuce mame sa decom, dece radi, a ne knjiga radi. I lep je primer sta sve mora da se radi da se jedna krajnje neprakticna institucija napravi prakticnijom. Al to je i dalje jadan mali deo populacije (mame sa malom decom koje uglavnom nisu zaposlene). Sta je sa muskom populacijom, mamama sa velikom decom (ili malom decom, a punim radnim vremenom), mladima (bez dece), starima (bez unuka), etc.?
Problem je sto ti na stvari gledas iz uske i krajnje subjektivne perspektive sa duboko usadjenim predrasudama prema tehnologiji (kao nesto zlo i naopako, sto nikako ne moze biti bolje od vec postojeceg) i nisi u stanju da pogledas nimalo u buducnost.
maksa83 maksa83 15:52 21.12.2011

Re: Biblioteke

Problem je sto ti na stvari gledas iz uske i krajnje subjektivne perspektive sa duboko usadjenim predrasudama prema tehnologiji


Gaaaaa! Koči! <smajli stavlja ruku preko očiju da ne vidi akcident>

Ovaj...

R.I.P. Kenneth Olsen

Odande:

"Kada sam radila kao glavna i odgovorna urednica americkog kompjuterskog casopisa BYTE za Jugoslaviju"


Okej, dešava se...
bocvena bocvena 15:58 21.12.2011

Re: Biblioteke

Molim da se skupi neka kinta na blogu i da mi se kupi kindl. Hoću da razbijem predrasude, ali sam siromašna.

Nemoj pogrešno da me shvatiš, nemam ništa protiv napretka. Nek izumru klasične biblioteke, nemam problem s tim. Imam protiv pojednostavljivanja. Pokušaću da objasnim...

Gledam svoje klince...i klince u školi...većina ima problem sa dugotrajnom koncentracijom. Kapiraju brže, izvežbani su da primaju kratke informacije u što kraćem roku, stil života (TV, film, komp) pravi od njih (hteli ne hteli) vizuelne učenike. Onda kad im tutneš udžbenik ili lektiru preko 200 strana oni krenu da tiltuju. Moja ćerka zaspi u roku od 10 strana lektire (i to one što joj se svidja:) Ja sam potpuno za sažimanje nepotrebnog bubačenja informacija koje su na klik miša daleko, ali power point prezentacije ne mogu da zamene čitav proces učenja. Ona ne uči dete kako se odvaja bitno od nebitnog i vrši sinteza znanja...ona ga samo čini pasivnim primaocem već sažvakanog. Što im manje tražiš, oni manje truda ulažu i manje nauče.

E sad, kakve to ima veze sa kindlom? Posredne. Više u prilog da papirna izdanja imaju svoje opravdanje iako nisu rentabilna kao kindl.

Ni odrasli ljudi neće sa kompa da pročitaju blog duži od 60 redova. Deca neće ni više od 50 strana lektire sa kindla. Zato što postajemo misaono lenji.

Ok, promene su neumitne. Zbog svega navedenog škole moraju da se menjaju, kao i knjige, kao i biblioteke...pitanje je samo u kom smeru želimo da idemo.

Covek u belom Covek u belom 16:03 21.12.2011

Re: Biblioteke

maksa83
Problem je sto ti na stvari gledas iz uske i krajnje subjektivne perspektive sa duboko usadjenim predrasudama prema tehnologiji


Gaaaaa! Koči!

Ovaj...

R.I.P. Kenneth Olsen

Odande:

"Kada sam radila kao glavna i odgovorna urednica americkog kompjuterskog casopisa BYTE za Jugoslaviju"


Okej, dešava se...

I T.J. Votson je izjavljivao '43. "I think there is a world market for maybe five computers", da ne pominjem Bila G. i njegove izjave .
Salu na stranu, nisam imao pojma za Byte, znao sam samo da je pisala za Racunare...
maksa83 maksa83 16:05 21.12.2011

Re: Biblioteke

Ni odrasli ljudi neće sa kompa da pročitaju blog duži od 60 redova. Deca neće ni više od 50 strana lektire sa kindla. Zato što postajemo misaono lenji.

Kindlu se sad ovde pripisuju neka mistična svojstva da pretvara tekst u slikovnicu, ubija moždane ćelije, itd.

To je samo pločica koja sa jedne strane prikazuje stranu teksta onako kako bi ga video u knjizi. (Košta 60-ak EUR, što je otpr. tri odlaska u piceriju za dvoje-troje).
nikolic777 nikolic777 16:08 21.12.2011

Re: Biblioteke


Ovo su ciste predrasude i nista vise.


kao sto se i citanje sa ekrna moze ciniti kao pomodarstvo i nista vise..

sad, ostavimo ljudima da biraju...:)
nikolic777 nikolic777 16:12 21.12.2011

Re: Biblioteke

Hoću da razbijem predrasude, ali sam siromašna


obozavam ovu recenicu!
Bravo B.

i van konteksta ovu recencu bi trebalo uvrstiti u Best Quotes
bocvena bocvena 16:14 21.12.2011

Re: Biblioteke

Kindlu se sad ovde pripisuju neka mistična svojstva da pretvara tekst u slikovnicu, ubija moždane ćelije, itd.


A je l' može da se podvlači i dopisuje po marginama Bocvena voli Peru?

Rekoh da je veza posredna.
maksa83 maksa83 16:16 21.12.2011

Re: Biblioteke

A je l' može da se podvlači i dopisuje po marginama Bocvena voli Peru?

Da.
crossover crossover 16:17 21.12.2011

Re: Biblioteke

bocvena
Nećemo izumreti (mi bibliotekarke), lepše smo od kindla:)))))


Ово није фер, како сад поштен гик да се бори за развој информационих технологија. :)
antioksidant antioksidant 16:20 21.12.2011

Re: Biblioteke

Bocvena voli Peru?

peru?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:21 21.12.2011

Re: Biblioteke

A je l' može da se podvlači i dopisuje po marginama Bocvena voli Peru?

Још боље, могу све забелешке типа "Боцвена воли Перу" да се промене, без икаквих последица по књигу, у "Боцвена воли Лазу" кад за то дође време.
bocvena bocvena 16:23 21.12.2011

Re: Biblioteke

E, onda dobro! Živela tehnologija!
EDIT: Pera, Žika, Laza...pa mogućnosti su neograničene! Daj tri kindla u različitim bojama:))))

Tehnologija će od Srba na napravi pametnjakoviće kao i kindl od mene zavodnicu. 'Nači nikad.
dragan7557 dragan7557 17:10 21.12.2011

Re: Biblioteke

Stavi se u situaciju nekog prosecnog stanovnika recimo Nemacke ili SAD-a malko boljeg materijalnog stanja, koji kao i vecina srednje imucnih zivi na periferiji nekog veceg grada. I prijatelj mu preporuci neku knjigu, ili jednostavno u nekim novinama vidi reklamu (prikaz) neke knjige koja mu se svidi. Sta ce on da uradi.

U kontinetalnoj Evropi taj citalac, nazove biblioteku, izdiktira naziv knjige, ISBN i ili pisca, kaze kada hoce da mu se knjiga dostavi biblio-bus-om. Normalno biblioteke rade do osam uvece svakim danom. Jedan je neradan. Ako je u pitanju neka posebna knjiga proces traje malo duze jer se zahtev salje u Nacionaalnu Biblioteku iz koje se knjige salju bilo u lokalnu biblioteku bilo clanu biblioteke licno na kucnu adresu.

Da si ikad bio clan biblioteke (u kontinentalnoj Evropi) ti bi znao sve ovo a ne gruvao gluposti. Osim toga znao bi i:

katalozi skoro svih biblioteka lokalnog tipa su dostupni na Internetu pa i to nije nikakav problem.

Konkretno u Nemackoj (a i drugim drzavama) Biblio-bus pun knjiga ide po perifeirijama dva do tri puta nedeljno, sto tebi takodje nije poznato.


cerski

dragan7557 dragan7557 17:22 21.12.2011

Re: Biblioteke

maksa83 11:48 21.12.2011
Re: Biblioteke

elem, oni oce po zabitim selima afrike i tako to da bacaju iz helikoptera svoje nove XO-3 tablet racunare s solarnim baterijama, napunjene edukativnim sadržajima, s idejom da ih domorodci nađu i koriste, ubedjeni da će se deca treceg sveta tako sama opismeniti.


Zato je Bil Gejts ispao mega-car kad je na nekom od onih sastanaka Vladara Planete u Davosu

Bilderberg Grupa se samo jednom sastala u Davosu, a bil tada nije bilo medj pozvanim. Gates spada u siromasnu izvrsnu elitu, cije misljenje niti ko ferma niti koga interesuje.



cerski
Covek u belom Covek u belom 17:34 21.12.2011

Re: Biblioteke

dragan7557
maksa83 11:48 21.12.2011
Re: Biblioteke

elem, oni oce po zabitim selima afrike i tako to da bacaju iz helikoptera svoje nove XO-3 tablet racunare s solarnim baterijama, napunjene edukativnim sadržajima, s idejom da ih domorodci nađu i koriste, ubedjeni da će se deca treceg sveta tako sama opismeniti.


Zato je Bil Gejts ispao mega-car kad je na nekom od onih sastanaka Vladara Planete u Davosu

Bilderberg Grupa se samo jednom sastala u Davosu, a bil tada nije bilo medj pozvanim. Gates spada u siromasnu izvrsnu elitu, cije misljenje niti ko ferma niti koga interesuje.

Kako se bre ne umoris od tog 24/7 lupanja??? Stvarno si neverovatan lik.
buba_truba buba_truba 17:47 21.12.2011

Re: Biblioteke

Covek u belom
Kako se bre ne umoris od tog 24/7 lupanja??? Stvarno si neverovatan lik.



Ih da se umori?! Treninzi, bato, svakoga dana u svakom pogledu sve više napreduje... možda bi i tebi krenulo kad bi se toliko trudio.
Covek u belom Covek u belom 17:51 21.12.2011

Re: Biblioteke

dragan7557
Da si ikad bio clan biblioteke (u kontinentalnoj Evropi) ti bi znao sve ovo a ne gruvao gluposti.


Ja se izvinjavam zaboravio sam ko je u pitanju .

Ako neko jos ne zna, evo malo cerskog u akciji:


dragan7557 dragan7557 18:07 21.12.2011

Re: Biblioteke

al ja nemam vise zivaca da se preganjam s covekom u belom, koji pise i ovakve budalastine, da su biblioteke

vise su neka anahrona zaostavstina prosvetiteljskih ili jos gore komunistickih vremena



jebote, i za biblioteke krivi komunisti, ccc

Nego sta, eto onu Library of Congress su ti gadovi komunisticki natakarili da stoji vec 200 godina. Pas im mater komunjarsku!

Pod hitno srusiti tu komunjarsku anahroniju, a da ni amere nije mnogo prosvetila vidi se. Cak ne daju ni da se knjige nose kuci, barabe komunjarske.

cerski
dragan7557 dragan7557 18:24 21.12.2011

Re: Biblioteke

Covek u belom
dragan7557
maksa83 11:48 21.12.2011
Re: Biblioteke

elem, oni oce po zabitim selima afrike i tako to da bacaju iz helikoptera svoje nove XO-3 tablet racunare s solarnim baterijama, napunjene edukativnim sadržajima, s idejom da ih domorodci nađu i koriste, ubedjeni da će se deca treceg sveta tako sama opismeniti.


Zato je Bil Gejts ispao mega-car kad je na nekom od onih sastanaka Vladara Planete u Davosu

Bilderberg Grupa se samo jednom sastala u Davosu, a bil tada nije bilo medj pozvanim. Gates spada u siromasnu izvrsnu elitu, cije misljenje niti ko ferma niti koga interesuje.

Kako se bre ne umoris od tog 24/7 lupanja??? Stvarno si neverovatan lik.

Slusaj cub ako se ovde neko nalupetao na ovom blogu onda si to sam ti, a da tokom celog zivota nisi usao ni u jednu biblioteku potvrdjuje ovo:
vise su neka anahrona zaostavstina prosvetiteljskih ili jos gore komunistickih vremena


Ti spadas u onu vecinsku grupu gradjana koji su funkcionalno nepismeni, a vidi se i iz tvojih tekstica, i to naravno dovodi do ovakvih reakcija:
al ja nemam vise zivaca da se preganjam s covekom u belom, koji pise i ovakve budalastine,

Ako si hteo da nam se pohvalis da imas
I najvaznija stvar vecina ljudi se slaze da od kad imaju e-citac

to si mogao i jednostavnije da uradis, uz obavezno saopstenje uz koji sifonjer pasuje kuhinjski ili podrumski, ili naravno da prijavis da si kupio 10 komada raznih boja.

Da za Project Gutenberg nikada nisi cuo, to mi je jasno ali zato znas za Amazon koji prodaje sav trash ove planete, i poneku knjigu.

cerski
dragan7557 dragan7557 18:41 21.12.2011

Re: Biblioteke

buba_truba
Covek u belom
Kako se bre ne umoris od tog 24/7 lupanja??? Stvarno si neverovatan lik.



Ih da se umori?! Treninzi, bato, svakoga dana u svakom pogledu sve više napreduje... možda bi i tebi krenulo kad bi se toliko trudio.

Gospoja Flauto, mada vama, cini mi se kao nick bolje odgovara Gustav Mahler-ov instrument, koji je Gustav sam konstruisao za zadnju 9 simfoniju (macola u prevodu oveci cekic) desetu nije zavrsio, nego truba, nekako impozantnije deluje od trompeta, pa makar bio i Dzerihonski, a bome i elegantnije definise vas kao diskutanta, od spomenute trube.

A bogami i odjek lupe cekica je savremeniji od Dragacevsko Dzerihonske jeke koju proizvodite trenutno.

Truba samo zavija dok Gustav Mahlerov instrument bas lupa.

Jos ste mladi pa ima vremena da nick osavremenite.

cerski
maca22 maca22 20:02 21.12.2011

Re: Biblioteke

Covek u belom
Kako se bre ne umoris od tog 24/7 lupanja??? Stvarno si neverovatan lik.

Da se razumemo, ovaj kome kazes da lupa, e on nije lupao, negdo te je necemu ucio.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:04 21.12.2011

Re: Biblioteke

Sorry ali i tebi i tvojoj prijateljici te biblioteke (i knjizare) u stvari sluze ko zabaviste i ceo sadrzaj i jeste koncipiran da privuce mame sa decom, dece radi, a ne knjiga radi.


joj, covek u belom, sto si bre tako tvrdoglav:))

paz vamo:

prvo, nemoj da podcenjujes decja zabavista. nije lepo.

drugo, tako malisani (crtam) uce da budu frendli i s knjigom i bibliotekom i knjizarom. zato im i napravise pitom odeljak, da im bude lepo.

i meni je bilo lepo kad sam bila dete da idem u bilioteku neven u njegosevoj. nije bila raskosna, ali je imala niske police, pa su deca mogla da dzaraju po knjigama. posle su valjda shvatili da su biblioteke sranje pa je zatvorili i na tom mestu otvorili neku prodavnicu oruzja i lovacke opreme.

trece, ne potcenjuj ni mame s troje dece (kazes da ne rade). nije lepo.

cevrto. moja omiljena biblioteka za odrasle je na MIT-u. jes da nisam bila 100 god, al sam uzivala, total svrsh. cak sam nasla i neke domace autore u kartoteci:)

no dobro...

ajmo ovako: ti se malo svrcnes u neku biblioteku, cisto da te ne bije maler. a ja cu da odgledam parce filma na ajpodu, mada nisam na putu, pa mi glupo, ko da gledam kroz kljucaonicu. uf, tako sam pre mesec dana gledala u autu amadeusa i nije to, bolje da sam brojala ovce pored puta.

:)))

ps. sad sam bila u kinoteci, gledala "zaljubljene zene" kena rasela. ja, moje dvoje prijatleja i jos 10 ljudi u sali. i kopija je bila grooozna. i sta sad?

da vise nikad ne idem u bioskop?

da samo vrtim plejer?

jok, more:)

ps. ovih 10 ljudi u sali me porazilo. eeej, ken rasel! zaljubljene zene! distebreljudi???



buba_truba buba_truba 16:22 22.12.2011

Re: Biblioteke

dragan7557
Gospoja Flauto, mada vama, cini mi se kao nick bolje odgovara Gustav Mahler-ov instrument, koji je Gustav sam konstruisao za zadnju 9 simfoniju (macola u prevodu oveci cekic)........

........
Truba samo zavija dok Gustav Mahlerov instrument bas lupa.

Jos ste mladi pa ima vremena da nick osavremenite.

cerski

E vala, nek' si... i baš si mi rek'o! Već te vidim drugim očima...
maca22 maca22 22:14 22.12.2011

Re: Biblioteke

buba_truba
E vala, nek' si... i baš si mi rek'o! Već te vidim drugim očima...

Ali ti se mi zato divimo sto učestvuješ u ruganju. I posebno cenimo promućurnost zbog ruganja nekome ko ovaj put nije lupao, sve udružujući se sa nekim ko jeste.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:04 20.12.2011

populisticki trend

mensecini da se ljudi u srbiji ne razlikuju odvec od ljudi po razvijenim zemljama sveta po tom populistickom forsiranju gladi za budalastinama i mrakom.

u 2011. tvitovi da je pevaljka bijons trudna nadmasili su za oko 25 odsto one da je umro Stiv Dzobs, kojih je bilo nesto oko 6, koma nesto u sekundi za razliku od straobalnih 5.000 tvitova u sekunudi o smrti bin ladena. ovde se guglao ratko mladic i seka aleksic, pa i nema razlike.

ocu kazem, normalno je da slucajni prolaznik nema pojma koje marina abramovic (nije normalno da neinformisanost pokriva bahatim lupetanjem).

mene je vise nasmejalo jedno pijacno istrazivanje na temu dal narod zna sta je "orgazam", pa kad su krenuli da vezu, lazu i mazu, po sistemu, nisam nikad u zivotu ni cuo, ili video sam jednom, samo ne mogu se setim di...:)





nikolic777 nikolic777 19:19 20.12.2011

Re: populisticki trend


ocu kazem, normalno je da slucajni prolaznik nema pojma koje marina abramovic

ok, slažem se, ali to istovremeno pokazuje koliko se ovdašnja kulturna javnost i mediji uopšte bave promocijom njenog rada, pisanjem i izveštavanjem o tome...i marina je neretko govorila o nikakvom "tretmanu" u Beogradu...


što se orgazma tiče možda bi se narod bolje snašao da su pitali za "slačak"...
maca22 maca22 20:10 20.12.2011

Re: populisticki trend

Vesna Knežević Ćosić
ocu kazem, normalno je da slucajni prolaznik nema pojma koje marina abramovic (nije normalno da neinformisanost pokriva bahatim lupetanjem).

Tačno. A ovo đto sam bolodovala je ono što je zanimljivo...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:36 20.12.2011

Re: populisticki trend

(nije normalno da neinformisanost pokriva bahatim lupetanjem).


Tačno. A ovo đto sam bolodovala je ono što je zanimljivo...


draga maco, ti sigurno imas strpljenje ko prepodobna paraskeva, cim ti bahato lupetanje zanimljivo.

:)
maca22 maca22 22:53 20.12.2011

Re: populisticki trend

Ne, naravno da"zanimljivo mi je" ne označava želju da se tome obilato izlažem. Zanimljivo je da se zamisli čovek kako, zašto, otkud to da je toliko zastrupljeno itd.
Atomski mrav Atomski mrav 02:32 21.12.2011

Re: populisticki trend

ocu kazem, normalno je da slucajni prolaznik nema pojma koje marina abramovic (nije normalno da neinformisanost pokriva bahatim lupetanjem).

mene je vise nasmejalo jedno pijacno istrazivanje na temu dal narod zna sta je "orgazam", pa kad su krenuli da vezu, lazu i mazu, po sistemu, nisam nikad u zivotu ni cuo, ili video sam jednom, samo ne mogu se setim di...:)


Priznajem, da su mene pitali ko je Marina Abramović, ne bih ni ja znao. Ali ne bih lupio da je manekenka. :-D
A kad uđem u knjižaru, primećujem da su svi savremeni pisci čija izdanja se štampaju kod nas dobitnici nekakvih nagrada - i strani i domaći. Pa su neki popularniji od drugih a mene to nekako nervira. Liči mi pomalo na estradu. Tako da obično pročitam nešto po preporuci. Ranije sam mnogo više čitao, sada mi računar oduzima mnogo više slobodnog vremena... U bibilioteci nisam bio odavno, nerviralo me uvek to što su knjige koje želim da čitam "zauzete" pa se kao upišeš na neku listu čekanja a oni koji su dobri sa bibliotekarima dobijaju knjige preko reda... pa majku mu, zar i u biblioteci da trpim vezare?

Što se tiče intervjuisanja ljudi po pijacama, mahalama i slično - to je još jedan vid jeftine zabave...

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:22 20.12.2011

најлепши на свету ко је?

lakoća spremnosti na podsmeh i prezir, ili, da univerzalizujem stvar – najvernija druga gluposti.
Domazet Domazet 19:13 20.12.2011

N777, stvarno me...

...zadivljuje tvoja nesposobnost da prihvatish da nekom mozhe da se svidja neshto shto se tebi ne svidja.

Medjutim, nisam hteo o tome. Hteo sam da ti se zahvalim shto si mi objasnio zashto se (nekim) Drugim Srbima ne svidja Paulo Koeljo.
nikolic777 nikolic777 19:22 20.12.2011

Re: N777, stvarno me...

...zadivljuje tvoja nesposobnost da prihvatish da nekom mozhe da se svidja neshto shto se tebi ne svidja.


Domazete,
mene impresionira tvoja nesposobnost da razumes temu
te da joj priđeš bez predrasuda o srbima i rednim brojevima koje u tvojoj glavi nose
mozda bi nesto shvatio, možda bi u tom slučaju očišćen od predrasuda prema autoru i predrasuda uopšte, mogao toj temi i da doprineseš

Inače, nema na čemu
tu sam da ti objasnim sve što je u mojoj moći
Domazet Domazet 19:42 20.12.2011

Mislish...

nikolic777

Domazete,
mene impresionira tvoja nesposobnost da razumes temu
te da joj priđeš bez predrasuda o srbima i rednim brojevima koje u tvojoj glavi nose
mozda bi nesto shvatio, možda bi u tom slučaju očišćen od predrasuda prema autoru i predrasuda uopšte, mogao toj temi i da doprineseš

...tvoj prekor oko onog evo kakvi ste? Pa to nije poruka studije, poruka studije je 'isti ste kao i ostali'...

nikolic777
Inače, nema na čemu
tu sam da ti objasnim sve što je u mojoj moći

Bash lepo od tebe. Pa kad si vec tu, daj mi molim te razjasni shta je pozadina vasheg animoziteta prema bilo chemu sa 'feel good' porukom u sebi. Chisto vas nervira plebejstvo poruke. Ili ste previshe zaljubljeni u svoju mizerijicu pa ne dozvoljavate da vam neko pokazhe da mozhe i drugachije? Ili i jedno i drugo?

Nego nisam hteo o ovom drugom, otera me u to sebichna radoznalost. Hteo sam o onom prvom. Ne znam da li se slazhesh sa mojom malenkoshcu u stavu da rukom pravljene stvari imaju neki neuhvatljivi kvalitet koji nedostaje stvarima koje su pravile mashine (ruski futuristi bi se verovatno opako suprostavili ovoj mojoj tvrdnji)? I ne znam da li si chuo za Ludiste?
nikolic777 nikolic777 20:00 20.12.2011

Re: Mislish...

Pa kad si vec tu, daj mi molim te razjasni shta je pozadina vasheg animoziteta prema bilo chemu sa 'feel good' porukom u sebi


konfuzno, vrlo konfuzno
čas mi
čas vi

ne bih govorio o animozitetu, prejaka reč za jednog popularnog pisca (ukoliko još uvek pričamo o Koelju), pre bih se odlučio za razlikovanje kvaliteta od nečega što to nije, ali, ukus se školuje, na tome se radi, rečju živa kategorija ukoliko se čovek nije zatvorio za usavršavanje i saznanje...u prevodu: Good luck
Domazet Domazet 01:41 21.12.2011

D a znash da je josh gore...

nikolic777

konfuzno, vrlo konfuzno
čas mi
čas vi

nego konfuzno. Uopshte ne kapiram o kakvim mi i vi govorish. Totalna konfuzija.

nikolic777
ne bih govorio o animozitetu, prejaka reč za jednog popularnog pisca (ukoliko još uvek pričamo o Koelju), pre bih se odlučio za razlikovanje kvaliteta od nečega što to nije, ali, ukus se školuje, na tome se radi, rečju živa kategorija ukoliko se čovek nije zatvorio za usavršavanje i saznanje...u prevodu: Good luck

Da li ovo da razumem kao prihvatanje mogucnosti da ti se jednog dana dopadne knjizhica poput Alhemichara. Pod uslovom da se otvorish za usavrshavanje i saznanje...
maca22 maca22 02:07 21.12.2011

Re: D a znash da je josh gore...

Nenene, vi plebejci nemate prvao na dostojanstvo.

@svi: Jel tako?
svi: Ta-ko-je.


Sorry D.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:07 21.12.2011

Re: N777, stvarno me...

zashto se (nekim) Drugim Srbima ne svidja Paulo Koeljo.


e, domazet, brate, nije to bas vezano za drugu srbiju, mislim, to s koeljom, vise je u pitanju knjizevnokriticarsko opste mesto da je ovaj visokotirazni autor zapravo los pisac.






maksa83 maksa83 10:39 21.12.2011

Re: D a znash da je josh gore...

Da li ovo da razumem kao prihvatanje mogucnosti da ti se jednog dana dopadne knjizhica poput Alhemichara. Pod uslovom da se otvorish za usavrshavanje i saznanje...

Qme, nije problem što ljudi pročitaju Alhemičara pa su srećni, nego što takvi mahom (ponavljam - ma-hom) pročitaju samo to i onda "sve znaju". To je 90% Koeljo publike koju sam upoznao, dagaebeš.

Domazet Domazet 20:39 21.12.2011

And that is...

maksa83
Qme, nije problem što ljudi pročitaju Alhemičara pa su srećni, nego što takvi mahom (ponavljam - ma-hom) pročitaju samo to i onda "sve znaju". To je 90% Koeljo publike koju sam upoznao, dagaebeš.

...how exactly Paulo's /fault bata Ma(r)xo? Ono ne kazhem ja da je gos'n Paulo faultless. Pa bih se sasvim slozhio da neko ko u chetiri godine napishe tri knjige od kojih je jedna o nekoj vrsti katolichkih Iluminata (Pilgrimage), druga je vishe Siddhartha of Hesseove (Alchemist) a treca je Wikka to the bone (Brida) moze da ima neuobichajeno rashchupane sinapse. Medjutim kad mu (dovoljno je i ovlash) prochitas biografiju jasno ti je da mu sinapse i ne mogu biti drugachije do zheshce rashchupane. Medjutim, nije to ono shto mu Drugi&Bolji (shvati ovo shire od uopbichajene politichke konotacije) zameraju. Onima shto kao jedini argument za svoju Drugost&Boljost imaju samo zharku zhelju da budu Drugachiji&Bolji(?) chinjenica da je krug onih kojima se Koeljo dopada shiri od nekoliko njima slichnih nesrecnika predstavlja neoprostiv greh. A to shto Alhemichar pokushava da kazhe da nije sve u drugima da ima nechega i u sebi nikako ne pomazhe. Optimizam je jedan od smrtnih grehova jer ih podseca da mozhda postoji mogucnost da su i oni sami, bar malchice , krivi za svoju mizeriju.

Dakle Ma(r)xo mnogo su mi drazhi ovi shto ih spominjesh srecne nego oni, jedom osusheni, shto prezrivo odmahuju rukom i kazhu 'ma njega svi (pazi na detalj svi a ne Svi, isti ti odmahivachi se obichno polome da nabave ono shto Svi chitaju). Ili ser kriju iza mishljenja relevantnih kritichara. A nikako da kazhu shta oni tachno zameraju Nepodobniku/ci. I nikako da ograniche sopstveni sud sa onim tako ne balkanskim 'Ja mislim...'

Sad nemoj ovo da shvatish kao moje a priori odbacivanje mishljenja relevantnih struchnjaka i/ili istaknutih pojedinaca. To nikako, ja ti imam prema tome mnogo kompleskniji stav. Eto recimo, jako mi je drago shto eminentni/relevantni struchnjaci dele moje mishljenje da je Kusta veliki filmski umetnik a potpuno me boli uvo za to shto Ma(r)xa ne deli moje mishljenje i misli da Tihi Don nije dobra knjiga. Taj moj stav bi N777, da je malo vispreniji u diskusiji, mogao da okarakterishe kao 'Ma njemu se svidja samo ono shto se njemu svidja (sa chim bi se ja morao slozhiti) i potpuno je nesposoban da prihvati da se nekome svidja neshto shto se njemu ne svidja (sa chime se ja oshtro ne bih slozhio i potanko mu objasnio da ja uopshte ne mislim da je on umishljeni blesan zbog toga shto mu se svidja Marina Abramovich prema kojoj ja gajim blagu averziju)...' Medjutim nije pa moram ja. Ali, shto se mora nije teshko...

Ali nisam hteo (samo) o tome. Mogu ti reci da ja Kindle i slichne gadgets mrzim iz dubine dushe. Ne zbog toga shto ima (i bice ih sve vishe) chudaka koji vise vole da u rukama drzhe lepo upakovanu lemom prekrivenu plastiku od knjige sa shushkavim papirom. Dovoljno su kazhnjeni svojom nastranoshcu. Nego zbog toga shto su, kao najstrashniji korov, ugushili MP3 trzhishte. And deprive me of the fine(st) art of storytelling, so dear to me. Ja ti, bata Ma(r)xo mislim da je jedina stvar bolja od sjajno napisane knjige - dobro isprichana sjajno napisana knjiga. To ti valjda dolazi sa godinama. Ne mozhesh da pobegnesh od korena. Pa tako ni ja ne mogu da pobegnem od ljubavi prema dobro isprichanoj prichi. Nije ni chudo za nekoga ko dolazi iz sredine u kojoj je jedan od njenih najboljih knjizhevnika nauchio da pishe u pedeset i nekoj...

E da, umalo da zaboravim. Neshto mi pade na pamet, ono 'shto se mora nije teshko' je valjda najblizhe shto se Balkan primakao Bodhi drvetu. Shto samo dokazuje moju tezu u caskanju sa Doksom da i najmiroljubivija religija mozhe da se zloupotrebi...
maksa83 maksa83 21:14 21.12.2011

Re: And that is...

Nego zbog toga shto su, kao najstrashniji korov, ugushili MP3 trzhishte.

Sve ono ostalo qme važi-važi-može-vako-može-nako, ali ovo citirano nisam razumeo.


Glede ostalog - ja sam book freak - ono, fetiš, papir, volim, i sve to, "pametne" knjige su mi načičkane onim narandžastim, zelenim i plavim sticky obeleživačima, evo pravim nove police (ovo čitati kao "stolar me zavrće već godinu dana" ) i žrtvovaću još jedan zid da udomim sve što se skupilo.

Ali sve to - buć u vodu, mačku o rep, ili gde ko voli kad dođeš do oslobađajuće tačke da prosto više ne razmišljaš više o tome "koju ću knjigu da ponesem u čekaonicu/park/na_odmor/nek_već_put/u_tramvaj". Poneću sve, i čitaću ono što mi se bude čitalo u tom trenutku. Ja sam ti malo proklet, i šta god da ponesem za čitanje na najčešće tronedeljni ili dvonedeljni odmor slupam za najdalje nedelju dana, i onda moram da kupujem neke neprimenreno skupe i glupe bestseler džankove (tipa 20 EUR za neki potpuni treš koji inače košta 5 EUR) da počešem svrab. Tako sam jednom silom prilika pročitao i jednog Dena Brauna, božemeoprosti. Nema više toga. Plastika, aluminijum, pa još ako je gumirana površina da ne klizi - bring 'em on.

P.S. Tihi Don je verovatno ... "dobra knjiga". Sad bih se osvrnuo na ovo "dobra" kroz prizmu univerzalne definicije Kvaliteta koja svuda pali. Def.: "Kvalitet - vrednost nečega nekome". Takođe je siguran način da smoriš decu u školi.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:34 21.12.2011

Re: And that is...

jedina stvar bolja od sjajno napisane knjige - dobro isprichana sjajno napisana knjiga.


domazet, jbt, mensesvidza sto si napisao, bas mi leglo

Domazet Domazet 22:41 21.12.2011

Uochi razliku izmedju...

maksa83
Nego zbog toga shto su, kao najstrashniji korov, ugushili MP3 trzhishte.

Sve ono ostalo qme važi-važi-može-vako-može-nako, ali ovo citirano nisam razumeo.


Glede ostalog - ja sam book freak - ono, fetiš, papir, volim, i sve to, "pametne" knjige su mi načičkane onim narandžastim, zelenim i plavim sticky obeleživačima, evo pravim nove police (ovo čitati kao "stolar me zavrće već godinu dana" ) i žrtvovaću još jedan zid da udomim sve što se skupilo.

Ali sve to - buć u vodu, mačku o rep, ili gde ko voli kad dođeš do oslobađajuće tačke da prosto više ne razmišljaš više o tome "koju ću knjigu da ponesem u čekaonicu/park/na_odmor/nek_već_put/u_tramvaj". Poneću sve, i čitaću ono što mi se bude čitalo u tom trenutku. Ja sam ti malo proklet, i šta god da ponesem za čitanje na najčešće tronedeljni ili dvonedeljni odmor slupam za najdalje nedelju dana, i onda moram da kupujem neke neprimenreno skupe i glupe bestseler džankove (tipa 20 EUR za neki potpuni treš koji inače košta 5 EUR) da počešem svrab. Tako sam jednom silom prilika pročitao i jednog Dena Brauna, božemeoprosti. Nema više toga. Plastika, aluminijum, pa još ako je gumirana površina da ne klizi - bring 'em on.

P.S. Tihi Don je verovatno ... "dobra knjiga". Sad bih se osvrnuo na ovo "dobra" kroz prizmu univerzalne definicije Kvaliteta koja svuda pali. Def.: "Kvalitet - vrednost nečega nekome". Takođe je siguran način da smoriš decu u školi.

...nije dobra knjiga i nije bash neka lektira.

Medjutim, pogadjash, hteo sam u stvari o mp3 genocidu. Znash li ti burazeru shta je meni znachilo to shto sam chuo a ne prochitao Haleda Hoseinija? Svako ime izgovoreno njegovim glasom i sa njegovim naglaskom je stostruko uvecavalo autentichnost jednogod i onako najautentichnijih proizvoda umetnosti sa kojima sam se u zhivotu susreo.

Ili recimo ovo:
In the day’s last light the glowing lake below the palace-city looked like a sea of molten gold. A traveler coming this way at sunset –this traveler, coming this way, now, along the lakeshore road–might believe himself to be approaching the throne of a monarch so fabulously wealthy that he could allow a portion of his treasure to be poured into a giant hollow in the earth to dazzle and awe his guests.

Pa nikada ja ne bih mogao da ovo prochitam onako lepo kao shto sam ga chuo. I sada mi odzvanja
A traveler coming this way at sunset –this traveler...

iza onog sunset ti chujesh jednu kratku a ishchekivanjem i slutnjom nabijenu pauzu kojom te polagano, sve njishuci se, obasjava glowing lake. A chitash jedan obichan hyphen. Crticu! Razlika drasticna, bata Ma(r)xo...

Dobro pa shta, kazhesh ti bata Ma(r)xo. Pa to Bata Ma(r)xo shto sam ja u poplavi Kindlea u boji i van nje, IPada I, II, III, MMXI...morao da chekam na Forty Rules of Love dvije duge godinice. Gladne, burazeru. I to samo zato shto ti i tvoji nosite zmiju u dzepu kad idete na put. Pa vama zgodno, a ja k'o ozebo sunce... Hebo te put i ta putna zmija, putuj manje, ja ne mogu da vozim manje, pusta Amerika...

Eto moj Bata Ma(r)xo, da si samo chuo a ne prochitao kako sam rekao ovo Amerika odmah bi ti sve bilo jasno. Mada, tezhak si ti sluchaj. Ja ti pushtam onu silnu muziku a ti nishta. Ti, izgleda, i kad chujesh ne slushash...
maksa83 maksa83 22:52 21.12.2011

Re: Uochi razliku izmedju...

Qme, odbijam da se osećam krivim što je Krleža umro pa ne može da ti čita Balade Petrice Kerempuha na uvce.
Domazet Domazet 00:18 22.12.2011

Re: And that is...

Vesna Knežević Ćosić
jedina stvar bolja od sjajno napisane knjige - dobro isprichana sjajno napisana knjiga.


domazet, jbt, mensesvidza sto si napisao, bas mi leglo


Domazet Domazet 00:22 22.12.2011

Kriv si...

maksa83
Qme, odbijam da se osećam krivim što je Krleža umro pa ne može da ti čita Balade Petrice Kerempuha na uvce.

...i to kolektivno. Ti si najbolji dokaz da krivica mozhe biti kolektivna pa nek' pricha Miki shta hoce...
natasavb natasavb 00:34 22.12.2011

Re: Uochi razliku izmedju...

Pa nikada ja ne bih mogao da ovo prochitam onako lepo kao shto sam ga chuo. I sada mi odzvanja


Skoro sam slusala ovo. Malo mi neobicno bilo, ali ok.
Nebojsin glas mi ide uz Komo.:)

Ne znam jesi li cuo za njih. Od skoro su poceli da rade.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:02 22.12.2011

Re: And that is...

e bre domazet ja te nahvali, a ti se stiso s dva kisela smeska, kamo sirokopojasni kez od jedne do druge mp3 sluske?





nikolic777 nikolic777 09:28 22.12.2011

Re: D a znash da je josh gore...

Qme, nije problem što ljudi pročitaju Alhemičara pa su srećni, nego što takvi mahom (ponavljam - ma-hom) pročitaju samo to i onda "sve znaju". To je 90% Koeljo publike koju sam upoznao, dagaebeš.


objasnjeno

Domazet Domazet 19:16 22.12.2011

Bata Ma(r)xo, evo ga izgleda josh..

nikolic777
Qme, nije problem što ljudi pročitaju Alhemičara pa su srećni, nego što takvi mahom (ponavljam - ma-hom) pročitaju samo to i onda "sve znaju". To je 90% Koeljo publike koju sam upoznao, dagaebeš.


objasnjeno


...jedan koji je posle prchitanog (makar na kratko) srecan i sve zna. Sad ostaje samo josh da se utvrdi ko je za to kriv. Ti ili Koeljo?
Domazet Domazet 19:33 22.12.2011

Nisam i hvala ti...

natasavb

.
.
.
Ne znam jesi li cuo za njih. Od skoro su poceli da rade.

...na informaciji. Ako te ne mrzi, daj mi kazhi da li ove audioknjige mogu da se kupe u knjizharama kao mp3 CDs ili mogu samo da se skinu sa neta? Da zamolim sestru da mi kupi Kisha ako mogu da se kupe kao CDs.
maksa83 maksa83 19:54 22.12.2011

Re: Bata Ma(r)xo, evo ga izgleda josh..

...jedan koji je posle prchitanog (makar na kratko) srecan i sve zna. Sad ostaje samo josh da se utvrdi ko je za to kriv. Ti ili Koeljo?

Qme, kriva je Biljana Srbljanović koja im servira taj ... šatroelitizam.

Ono što su za tebe sestre Bobić, to je za polno zrelog (a i ponekog prezrelog) drugosrbijanca Biljana Srbljanović.


Dixit et gluteus salvum me.

natasavb natasavb 20:59 22.12.2011

Re: Nisam i hvala ti...

Ako te ne mrzi, daj mi kazhi da li ove audioknjige mogu da se kupe u knjizharama kao mp3 CDs ili mogu samo da se skinu sa neta?

Koliko sma ja shvatila za sad nema cd, vec mogu da se kupe kartice, pa ih onda skidas sa neta kao mp3.
Evo sta pise za kartice na fejsu gde sam ih i nasla:

Download karitce po ceni od 990 din su u prodaji u sledecim knjizarama dok traje ograniceni prvi tiraz:

Delfi-Bulevar
Delfi-kod Vuka
Delfi-Makedonska
Delfi-SKC
Delfi-Terazije
Delfi-Zemun

Dereta

Plavi krug, Beograd

Srpska Književna Zadruga, Beograd

Zepter book world


Mislim da mozes da kupis i preko njihovog sajta i onda su oko 15$, sto i nije neka razlika.

I M. Majnolovic je super izbor za Kisa. :)
Domazet Domazet 01:05 23.12.2011

Josh jednom...

natasavb
Ako te ne mrzi, daj mi kazhi da li ove audioknjige mogu da se kupe u knjizharama kao mp3 CDs ili mogu samo da se skinu sa neta?

Koliko sma ja shvatila za sad nema cd, vec mogu da se kupe kartice, pa ih onda skidas sa neta kao mp3.
Evo sta pise za kartice na fejsu gde sam ih i nasla:

Download karitce po ceni od 990 din su u prodaji u sledecim knjizarama dok traje ograniceni prvi tiraz:

Delfi-Bulevar
Delfi-kod Vuka
Delfi-Makedonska
Delfi-SKC
Delfi-Terazije
Delfi-Zemun

Dereta

Plavi krug, Beograd

Srpska Književna Zadruga, Beograd

Zepter book world


Mislim da mozes da kupis i preko njihovog sajta i onda su oko 15$, sto i nije neka razlika.

I M. Majnolovic je super izbor za Kisa. :)

...ti hvala. Kakve su to kartice, je l' na njima neka shifra za skidanje sa neta? Ili se radi o hardveru? Nije mi bash jasno kako to radi a ne bih da previshe upetljavam sestru.
Domazet Domazet 01:07 23.12.2011

Boga mi bata Ma(r)xo...

maksa83
...jedan koji je posle prchitanog (makar na kratko) srecan i sve zna. Sad ostaje samo josh da se utvrdi ko je za to kriv. Ti ili Koeljo?

Qme, kriva je Biljana Srbljanović koja im servira taj ... šatroelitizam.

Ono što su za tebe sestre Bobić, to je za polno zrelog (a i ponekog prezrelog) drugosrbijanca Biljana Srbljanović.


Dixit et gluteus salvum me.


...ne znam ja ko ovde malo-malo pa spomene Bobicke. A sve onako kao nachelno
natasavb natasavb 08:24 23.12.2011

Re: Josh jednom...

Kakve su to kartice, je l' na njima neka shifra za skidanje sa neta?

Nisam jos kupila karticu, pa nisam sigurna, ali mislim da tako funkcionise.
Kada odes na njihov sajt i hoces da skines knjigu, trazi ti sifru sa kartice.
Mozda najbolje da njih pitas.
eli.lacrosse eli.lacrosse 20:34 20.12.2011

...

Negde 1992, možda 1993. sećam se da je na tadašnjem TVB bila nekakva slična anketa – ide reporter ulicom i pita ljude: "Znate li ko je Radoje Domanović?". I jedan stariji gospodin na to odgovara (ovo je prilično pouzdana verzija, bez obzira što ju je prekrilo skoro dvadeset godina): "Kako ne bih znao! On je dika i ponos srpskog naroda. On je jedan od najvećih Srba i mislim da bi svako morao da pročita bar neku knjigu Radovana Domanovića!"
appendix appendix 21:29 20.12.2011

.


Ako neko zna gde mogu naći ovu knjigu, neka javi...
Volim kad je radnja neizvesna do samog kraja...

angie01 angie01 00:04 21.12.2011

Re: .

appendix
Ako neko zna gde mogu naći ovu knjigu, neka javi... Volim kad je radnja neizvesna do samog kraja...



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:39 21.12.2011

Re: .

nikola_kovac
Ови исто такође културни.


kuku, citam sta je nikola kovac stavio, pa tamo pise ko je sve bio na labudovom jezetu:

Od poznatih ličnosti u Sava Centru su bili: Dragan Hadži Antić sa operskom pevačicom Tamarom Nikezić, portparol Ruskog javnog tužioca Tomo Zorić, Seka Aleksić sa suprugom Veljkom, menadžer Bane Obradović, princeza Jelisaveta Karađorđević, Aco Pejović, Sanja Maletić, kao i mnoge druge poznate ličnosti iz javnog života.

obratite paznju na portparol Ruskog javnog tužioca Tomo Zorić

?

nije vise Savetnik i portparol Republičkog javnog Tužilaštva Srbije?

?
appendix appendix 21:53 21.12.2011

Re: .


Od poznatih ličnosti u Sava Centru su bili: Dragan Hadži Antić sa operskom pevačicom Tamarom Nikezić, portparol Ruskog javnog tužioca Tomo Zorić, Seka Aleksić sa suprugom Veljkom, menadžer Bane Obradović, princeza Jelisaveta Karađorđević, Aco Pejović, Sanja Maletić, kao i mnoge druge poznate ličnosti iz javnog života.

Što biH rekli, ekipa od Silvane do Nirvane...
Atomski mrav Atomski mrav 02:15 21.12.2011

Kad smo već kod "Procesa"

Kako beogradska deca prepričavaju lektiru

ROMEO I JULIJA
Romeo i Julija su žabari iz Verone i oni se smuvaju. Međutim, matorci su im veoma zajebani i uopšte se ne gotive jer rade isti biznis ali su u različitim ekipama (kao Verona i Kjevo). Zent im je da ih ne provale i da im ne ukinu kintu, pa se viđaju tajno. I tako na 50 strana oni kao nešto kriju i kenjaju jedno drugom kako se vole, a ne karaju se. Na kraju, jednom prilikom upadnu u loš trip i roknu se.

ZLOČIN I KAZNA
Neki student je stalno bez filera jer mora da plaća stan, pošto je ispušio za mesto u studenjaku. Jednom prilikom je bio u bedaku, pa je uleteo kod neke babe, pune k'o brod na gajbu i overio je. Posle je uleteo u frku sa samim sobom, jer se plašio da će murija da ga provali. U stvari on i nije bio neki krimos vec pičketina, pa se na kraju sam prijavio muriji.

ILIJADA
Ta Ilijada traje k'o gladna godina. Vođa jedne ekipe mazne ribu od vođe druge ekipe. Onda ovaj prvi, da ne ispadne jajara, skupi ortake i opkoli ih k'o Babo Sarajevo. Ali ovi prvi ga ispuše, onako žestoko, jer su ovi drugi bili do jaja spremni. Onda jedan tip smisli kul foru da zajebu ove druge. Šatro, kao boli ih kurac za ribu, važan im je biznis koji može da se sjebe zbog nastale frke. Da pokažu da su iskulirali, oni odu i ostave šleper cigara drugoj ekipi u kome su sakrili deo ekipe. Ovi prvi su mislili da su ih sjebali i počeli da slave. Kad su se ponapijali i udrogirali, ovi drugi su izleteli iz šlepera i jebali im kevu k'o u Mortal Combatu.

RAT I MIR
Pre 200 godina Francuzi krenu na Ruje i dođu do Moskve (kao u Pancer Generalu). Onda je došla zima i Francuzi se posmrzavaju k'o pičke i onda se napasu muda Rujama k'o zec kelerabe. Knjiga ima soma strana, tu ima i neke ribe, žurke, žvaću nešto, njesra sve vreme.

PROCES
Tipa u'vate drotovi bez razloga i drkaju ga kroz celu knjigu i na kraju ga sjebu do koske.
maca22 maca22 02:19 21.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

sto verujem da je izmislio neko da bidne vickast.
Jukie Jukie 03:07 21.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

maca22
sto verujem da je izmislio neko da bidne vickast.

Preterali jesu sa kinđurenjem teksta, ali eto kolega reče da mu je đak prepričavao Marka Kraljevića i Musu Kesadžiju sa "Marko dođe kod Muse i kaže mu: Š'a je bre Musa, jel' ti misliš da si neki mangup ovde, a?"

Ali neke rečenice jesu savršene: "Romeo i Julija: jednom prilikom upadnu u loš trip i roknu se" (tačno mogu da zamislim strogu profesorku kako škrguće zubima ) a i ovo za Proces jeste najkraći mogući opis cele knjige.
nikolic777 nikolic777 10:29 21.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

Kako beogradska deca prepričavaju lektiru


appendix appendix 14:11 21.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

Evo i autentičnih maturskih radova učenika Učiteljske škole u Leskovcu, iz šezdesetih godina XX veka, koji su obišli svet...


Kako sam upisao učiteljsku

Pošeja sam da se upišem za u Učiteljsku školu preko prijamnog ispita, pretkodno. Uš`o sam u autobus koji je bio upaljen. Autobusom putujući tako, pogledjivao sam okolinu oko sebe. Posle pola sata truckajući se na sedištu, autobus je prispeo na železničkoj stanici. Tu sam uvideo još svoji drugovi koji će se upišu za u Učiteljsku. Svi smo se penjali u voz. Udjemo u prvi kupej, kada tamo sedi jedan čovek sa džakom od prtenu konoplju i jednoga maloga zečića. Ne obraćajući pažnju na našoj galami, mali zečić poče skakuće po kupeju i vikati. Mi smo se smejali. Mnogo.
Ovu školu koju sada pogadjam, dosta je lepša i poukrašenija od onu što sam tamo pogadjao. Ja marljivo učim i postao sam ljubimac svih predmeta. Pre neki dan, saznao sam da mi je drugar bolestan i pristao da ga posetim. Iako sam bio zauzet poljskog rada, ipak sam pristao po odluci. Putujući tako, pored puta vrabci su cvrkutali, a ptice su pevali na zelenim grančicama, pod sjajnim sunčevim zracima, tako idući mome drugu. Ja volim svoju školu. Mnogo.

Božanstvena komedija
Ovu komediju napisao je najveći pisac Dante Alegorija. Ona se zove, ili nosi naziv Božanstvena, zato što je Danta mor`o da dobije božansko nadaknuće, da bi mog`o da prodje kroz pakao, da ne izgori ili padne u neki kazan sa vrelu vodu, pa da ga posle ne prime u taj raj. Gde ga tamo čeka njegova devojka koju je on strašno mnogo volo, pa možda neće da joj se zasvidja, koja se zvala Beatriča, ako ima rane po licu i na rukama. I što tako da mu se ljubav pokvari.
Ova knjiga se zove još i Komedija zato što je to što pisac piše izmišljeno i što mi to ne verujemo, pa se smejemo kada čitamo šta tu piše. Da napiše ovu komediju nagovorio ga je njegov prijatelj Virgilija. On je pisao sonete Lauri i ne voli joj samo dušu kao Daneta, već i oči i kosu i sve i vidi je kako se vozi u čamac, pa se plaši da se ne prevrne. Vodi ga na onaj svet i tamo nadju papu kako visi naglavačke na dole, koji je tada živeo u Rimu na Tibar, reku zelenu i pljačkao seljake koji nisu imali šta da jedu pošto im je sve uzimao ovaj papa i drugi buržujci. Odavde mi možemo da izvedemo zaključak kako je Alegorija bio napredan i mrzeo sve gazde tiranine i razne druge kapitaliste, kao što ih i mi isto tako mrzimo i mrzećemo ih i neće se ugledamo na njima, već ćemo marljivo učimo i izgradjivati zemlju i drugi svesni objekti.

Moj prvi zemljotres
Bila sam mlada i neukusna. Pastiri su gonili stada ovaca medju kojima sam bila i ja. Odjedanput, meni mi nešto zaigra ispod nogama. Svi popadasmo od stra na travi. U meni mi srce sidje u petama. Malo posle iza toga kad se vratismo u svest od straka, neko upita šta to bi. Ja si reko u sebe - pa to smo učili u školu na zemljopisu i reko decama: To su arkitektonski potresi, duboko ispod zemljinom površinom.

Drugi svetski rat
U Narodno oslobodilačkoj borbi prolivali su svoju jarko crvenu i skupocenu tečnost, koju možemo drugačije da nazovemo krv, protiv Nemaca, fašista i domaćim izdajicama, pa čak i poginuli dajući svoj život: Sava Kovačević, Ivo Lola Ribar, Marija na prkosima, Karadjordje zvani Petrović, Uča Gvozden, Marko Kraljević i drugi naši sinovi koji su branili i koji će braniti svoju zemlju dokle god je života u njima.
nikolic777 nikolic777 09:32 22.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

Evo i autentičnih maturskih radova


meni buduća studentkinja srpskog jezika na pripremama za prijemni napise u kratkom radu na temu romana Derviš i smrt -"Derviš je na kraaju ispao đubre"...mirne duše...
Atomski mrav Atomski mrav 15:50 22.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

"Derviš i smrt" nisam nikad pročitao do kraja. Dva su razloga za to. Prvi razlog je to što sam bio "iscrpljen" od prethodnog čitanja "Zločina i kazne" (kome je palo na pamet da stavi te dve lektire u dve nedelje zaredom, zaista ne znam). Drugi razlog je to što je i mene derviš iznervirao i to na samom početku. No ja to nikako ne bih napisao na pripremama za prijemni ispit.
appendix appendix 18:23 22.12.2011

Re: Kad smo već kod "Procesa"

"Derviš je na kraaju ispao đubre"...mirne duše...

Kada smo u drugoj godini srednje škole obradjivali Anu Karenjinu, moj drug iz razreda, pošto je imao veliku dilemu, pitao profesora da mu pojasni 'da li je Ana Karenjina bila kurva...?'

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana