Društvo| In memoriam| Život

Ko hebe komšiju

mariopan RSS / 23.02.2012. u 20:04

 Gost autor Mungos92

Tek danas sam saznao da mi komšija sa kojim već par godina delim kuhinjski zid i pogled u vrata umro pre koju nedelju, a možda i skoro mesec dana. Čoveka od "prekoputa", čije ime, nažalost, ni sada ne znam, niti znam koliko je bio star, gde je i šta radio, a ponajmanje koga još ima u svome životu, danas su pronašli u njegovom stanu, na samo nešto više od tri metra od naših ulaznih vrata. Pronašli su ga predsednica Kućnog saveta, čije ime takođe ne znam (ali znam da je vrlo preduzimljiva), i još nekoliko stanara - takođe "bezimenih" koji su zajednički prijavili nestanak policiji i dobili dozvolu na obiju ulazna vrata stana u kojem je mrtav ležao naš komšija.
O njemu znam samo kako je izgledao - bio je "turski" tip, star oko 60 godina, da je uvek umeo da kaže "Dobar dan/veče/jutro" uz poneko "Kako ste?" uz bar dobroćudan izraz lica, ako se već nije i nasmešio, i da mi je delovao kao srčani & bubrežni bolesnik sa stažom. Predsednica KS reče danas da je pokojni komšija neko vreme bio na bolovanju i da je trebalo da ide na neku operaciju.
Moja draga i ja smo primetili pre desetak dana nekoliko poštarskih "obaveštenja o pošiljci" zadenutih za njegova vrata i konstatovali da je verovatno otišao negde. Ono jeste da je ona glasno zapitala da nije slučajno umro... Pošto beše to u vreme onog "istorijskog" snežnog kijameta, pomislio sam da se komša ili zaglavio kod nekih rođaka ili je bolnici i da će se vratiti čim prođe.
Ali, taj pristojni gospodin koji je, osim svojom fizičkom pojavom na hodniku, stepeništu ili okolini zgrade, znake života davao jedino povremenim zveckanjem posuđa u kuhinji, poslednjih mesec dana nije nigde ni išao. Čekao je da se neko od nas - samoživih guzica iz zgrade i sa posla - konačno seti njega i pronađe ga. I zbog toga nam se neće ni vratiti.

Neka mu je laka zemlja.

A nama - sav sram ovog sveta!

Mungos The Besan & Tuzan 



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 20:13 23.02.2012

Tuzno zaista



...da li ste skoro videli svog komsiju ili vas nije briga?

Imam dobre komsije i to je pola srece koja nam nekad padne u krilo ne uvek nasom zaslugom.

Imala sam teskih trenutaka kada su bas oni svojim nesebicnim srcem pomagali, i sada pomazu na drugi nacin.

Niko ne bi smeo da umre sam, bez nekoga da ga drzi za ruku da se ne boji.
To nas nista ne kosta.
milisav68 milisav68 20:38 23.02.2012

Re: Tuzno zaista

Jeste tužno, ali je i nezgodno.

Mislim, "proverati" svakodnevno komšiluk (naročito u zgradi), a vrlo često su ljudi koji "nemaju nikoga" povučeni u sebe, i sem toga "dobar dan" (eventualno o vremenskim prilikama), retko šta prozbore.

Mi smo imali sličnu situaciju, samo sa srećnim krajem, jer se ispostavilo da je komšiji otkazao sluh, pa nije čuo ni telefon, ni lupanje na vratima, nego je tek primetio kad je ćerka sa majstorom pokušala da obije vrata, jer je ostavio ključ u bravi.

mungos92 mungos92 21:13 23.02.2012

Re: Tuzno zaista

milisav68
Jeste tužno, ali je i nezgodno.

Mislim, "proverati" svakodnevno komšiluk (naročito u zgradi), a vrlo često su ljudi koji "nemaju nikoga" povučeni u sebe, i sem toga "dobar dan" (eventualno o vremenskim prilikama), retko šta prozbore.


"Proveravanje" , u ovom slučaju, bi bila napredna faza u komunikaciji i bar elementarnom međusobnom upoznavanju sa komšijama.
Suština problema je što smo se svi toliko distancirali od svoje najprirodnije sredine. Nekada beše definicija da je "čovek društveno biće". Možda, ali samo u jednom smeru i to jako labavom.

Mungos, The Dvosmerni
milisav68 milisav68 22:44 23.02.2012

Re: Tuzno zaista

mungos92

"Proveravanje" , u ovom slučaju, bi bila napredna faza u komunikaciji i bar elementarnom međusobnom upoznavanju sa komšijama.
Suština problema je što smo se svi toliko distancirali od svoje najprirodnije sredine. Nekada beše definicija da je "čovek društveno biće". Možda, ali samo u jednom smeru i to jako labavom.

Mungos, The Dvosmerni

Slažem se, teško vreme + tehnološki napredak (živi se brže), je doprinelo tome.

Trebaju nam Truth Sunglasses

mungos92 mungos92 23:08 23.02.2012

Re: Tuzno zaista

mariopan


...da li ste skoro videli svog komsiju ili vas nije briga?
Imam dobre komsije i to je pola srece koja nam nekad padne u krilo ne uvek nasom zaslugom.
Imala sam teskih trenutaka kada su bas oni svojim nesebicnim srcem pomagali, i sada pomazu na drugi nacin.
Niko ne bi smeo da umre sam, bez nekoga da ga drzi za ruku da se ne boji.
To nas nista ne kosta.


U kraju iz kog potičem (kod Merdara, crnogorsko poreklo) komšija je poštovaniji i od brata, pa čak i kuma! Filozofija im je jednostavna: ko ti je najbliži taj ti prvi priskače i u nevolji i u veselju, čuva te, pomaže ti.
To je bilo presudno važno u kraju odakle su došli (okolina Kolašina), gde je rastojanje među kućama po par kilometara (putem, a ne u vazdušnoj liniji) i to nasleđe su i do danas zadržali.

Mungos
mariopan mariopan 23:34 23.02.2012

Re: Tuzno zaista


U kraju iz kog potičem (kod Merdara, crnogorsko poreklo) komšija je poštovaniji i od brata, pa čak i kuma! Filozofija im je jednostavna: ko ti je najbliži taj ti prvi priskače i u nevolji i u veselju, čuva te, pomaže ti.
To je bilo presudno važno u kraju odakle su došli (okolina Kolašina), gde je rastojanje među kućama po par kilometara (putem, a ne u vazdušnoj liniji) i to nasleđe su i do danas zadržali.

Kod nas se to jos drzi, komsija je blizi nego rod najrodjeniji. Mali gradovi i sela zive drugacijim tempom, malo usporenije, i imamo vremena i volje za malo druzenja, pa tako saznamo i o onima kojima nije dobro, koji nemaju nikoga, i nadje se uvek neko da ih obidje, gre'ota je ziv covek da umre sam, ma kakav da je bio u zivotu.

Svaki put kada takvu vest procitam u novinama najezim se.
mungos92 mungos92 00:10 24.02.2012

Re: Tuzno zaista

A toga ima već užasno mnogo i, bojim se, biće još više. Iskreno, bez obzira na "tempo" & ostali new age shit, siguran sam da se može odvojiti koji sat nedeljno za druženje sa "najbližima". Nekim ljudima samo to treba da živnu, da se oporave, da se ne ubiju ili ne umru samo zato što im niko tog dana nije pokucao na vrata i pomogao im kada ih je "strefilo"

Mungos
kaolavanda kaolavanda 10:38 24.02.2012

Re: Tuzno zaista

bez obzira na "tempo" & ostali new age shit, siguran sam da se može odvojiti koji sat nedeljno za druženje sa "najbližima". Nekim ljudima samo to treba da živnu, da se oporave, da se ne ubiju ili ne umru samo zato što im niko tog dana nije pokucao na vrata i pomogao im kada ih je "strefilo"

Može, itekako. Ali, postoji nešto u ljudima (biće da je strah, koji lako dobije oblik sebičluka), što ih nagoni da okreću glavu od starosti. Uz starost, eto i bolesti; a ni bolest nije rado viđen "prizor".. gde je bolest, šunja se i smrt...kao da, ako joj nisi blizu, neće te ni naći...

Sve to se svodi na suočavanje sa sopstvenom prolaznošću, a samo o tome nemoj sa ljudima...

Ne opravdavam ljude, samo pokušavam da razumem... a, kad razumem, ne plašim se. Kad se ne plašim, ne okrećem glavu. Kad ne okrećem glavu - prilazim... (nastavi sam) :)


Mungos The Besan & Tuzan

Naravno, ali, kad prođu bes i tuga, nešto mi govori da ćeš saznati ime makar jednog komšije, koji je trenutno bezimen... zbog ovog tihog i bezimenog komšije, kog više nema. Nije malo :)
mariopan mariopan 21:05 23.02.2012

....

Volela bih da ovja tuzan tekst bude povod za razgovor o starima, nemocnima i nasem odnosu prema njma.

U zgradi iznad moje tetke ziveo je star covek koji je cesto dobijao epilepticne napade i u kuci i na ulici, a ziveo je sam, i morao je da ide u nabavku, da kuva i brine se o sebi. Bilo mu je veoma tesko da sve to radi tako star i bolestan.

Ne retko, ako bi na ulici pao, ljudi su prolazili pored njega a da mu ne pomognu, govorili da je pijan i slicno.

O njemu su najvise brinule komsije, moja tetka i komsinica prekoputa imale su kljuc od njegovog stana, da udju ako ga ne vide nekoliko dana.

Umro je i on, i one, obe, i ne znam kako mladja genracija resava brigu o starim i nemocnim komsijama u svom okruzenju? Pogotovo ako su u zgradama.

Mi koji zivimo u malim gradovima imamo srecu da je taj zivot kao seoski, svi o svima sve znaju, i kada je neko bolestan ili star, povremeno odemo da vidimo kako se snalazi i sta mu treba. Ne treba razlog i izgovor. Dovljno je poneti neke ponude i videti sta nedostaje, i kakva je usluga potrebna.

Svi cemo ostariti, niko jos nije umro od zdravlja, to je jedino sigurno na ovom svetu.

Ko ce se o nama pobrinuti, ko ce nas pitati sta nam treba ako to sada mi ne radimo onim potrebitim da bi to neka deca od nas naucila? Sve se uci, pa i to.

milisav68 milisav68 22:56 23.02.2012

Re: ....

mariopan

Mi koji zivimo u malim gradovima imamo srecu da je taj zivot kao seoski, svi o svima sve znaju, i kada je neko bolestan ili star, povremeno odemo da vidimo kako se snalazi i sta mu treba. Ne treba razlog i izgovor. Dovljno je poneti neke ponude i videti sta nedostaje, i kakva je usluga potrebna.

Mislim da nije problem u veličini naselja, već u vrsti stambenog prostora.
Mnogo lakše se stupa u kontakt, po kućama, odnosno dvorištima, nego u stambenim zgradama.
mariopan mariopan 00:25 24.02.2012

Re: ....

milisav68
mariopan

Mi koji zivimo u malim gradovima imamo srecu da je taj zivot kao seoski, svi o svima sve znaju, i kada je neko bolestan ili star, povremeno odemo da vidimo kako se snalazi i sta mu treba. Ne treba razlog i izgovor. Dovljno je poneti neke ponude i videti sta nedostaje, i kakva je usluga potrebna.

Mislim da nije problem u veličini naselja, već u vrsti stambenog prostora.
Mnogo lakše se stupa u kontakt, po kućama, odnosno dvorištima, nego u stambenim zgradama.

Da, to je tacno.

A nekada su i sami ljudi takvi, zatvoreni, nece da progovore pa da kazu da im nesto treba, da nisu zdravi, nekada to kriju i od najblizih "da ih postede brige"...i onda kada se nesto ovako desi svi se preslisavamo kako to nismo primetili, koliko smo ljudi ako se to desava na korak od nas, i svima bude tesko.

Ako osetimo to "tesko" i ako se jos preslisavamo, ako nismo ravnodusni, dobro je, jos smo ljudi, samo treba malo da obratimo paznju i na njih, na sve oko nas. Teska vremena dolaze, bice ljudi kojima je pomoc potrebna a nece znati niti zeleti da je traze, da se ne ponize ili da nekome ne budu na teretu. Zato treba da pazimo na sve bliznje, na te trenutke i da pomognemo koliko mozemo i koliko je neko spreman te pomoci da prihvati.
pointofview_gun pointofview_gun 14:47 24.02.2012

Re: ....

Mnogo lakše se stupa u kontakt, po kućama, odnosno dvorištima, nego u stambenim zgradama.

Zasto? zar nije logicnije da stupis u kontakt sa nekim s kim delis hodnik, zid, nego s nekim sa kim delis ogradu? Stvar je u tome da smo se mnogo otudjili, gde god da zivimo. Neko opravdanje, da se ne mesamo drugima u zivot, nacinilo nas je potpuno nedrustvenim.
Definitivno postoje i oni koji ne zele kontakt sa komsijama, ali postoje i oni koji bi voleli al nece da smetaju.
milisav68 milisav68 15:04 24.02.2012

Re: ....

pointofview_gun

Zasto? zar nije logicnije da stupis u kontakt sa nekim s kim delis hodnik, zid, nego s nekim sa kim delis ogradu?

Pa nije, zato što u dvorištu provodiš više vremena, nego u hodniku.

Ako ništa drugo, vidiš šta je komšija posejao, ili ima zasadjeno pa možeš da započneš razgovor....
Jukie Jukie 00:14 25.02.2012

Re: ....

milisav68

Zasto? zar nije logicnije da stupis u kontakt sa nekim s kim delis hodnik, zid, nego s nekim sa kim delis ogradu?

Pa nije, zato što u dvorištu provodiš više vremena, nego u hodniku.Ako ništa drugo, vidiš šta je komšija posejao, ili ima zasadjeno pa možeš da započneš razgovor....

Ljudi u selima uglavnom poznaju jedni druge od malena (u selu mog oca ima manje ljudi nego u mojoj zgradi), sva deca su se zajedno igrala, išli su na iste žurke (prela, posela), zajedno se ide na mobu itd. (mislim šta ja znam, tako mi izgleda) i svi se bave istim aktivnostima pa je to moguće.

Ovde u stanu ti se useliš i neko živi u drugom stanu, vidiš ga na stepeništu/liftu i to je to. Moguće je da ima potpuno drugačija životna interesovanja i stil života. I nekako je nepristojno utrpavati se drugim ljudima u život ako već niste "kliknuli" jedno s drugim. Mama recimo oduvek gunđa za neke komšinice da stalno pokušavaju svima da dolaze da bi dobile besplatni ručak ili namirnice pa se i svađala sa njima (a vremenom su sve ostarile a međusobni stavovi su ostali).

Inače mislim da je mnogo lakše živeti u stanu nego u svojoj kući; kad pukne vodovodna cev ili nestane grejanja itd. već je određeno ko iz kućnog saveta treba to sve da sredi, ne moraš to sve sam da radiš.
pointofview_gun pointofview_gun 13:10 26.02.2012

Re: ....

Cisto da napomenem nesto, sto ste prevideli. Ne znaci da ako zivis u kuci, zivis na selu. Ja zivim u centru grada i moje komsije nisu ni sejali niti sadili, ako ne racunas ruze i slicno cvece. Kuca mi je poslednja, u dubini dvorista, a ispred (prema ulici)su dve prazne kuce. Komsije ne mogu da vidim jer su nam kuce tako pravljene da jedni drugima gledamo u 'ledja' kuce, dvorista su s prednje strane. Al smo svi napravili po kapiju pozadi, da nam bude blize da se posecujemo i da ne izlazimo na ulicu. Odnos s komsijama nema veze s geografijom, nego s psihologijom.
mariopan mariopan 14:44 26.02.2012

Re: ....

pointofview_gun
Cisto da napomenem nesto, sto ste prevideli. Ne znaci da ako zivis u kuci, zivis na selu. Ja zivim u centru grada i moje komsije nisu ni sejali niti sadili, ako ne racunas ruze i slicno cvece. Kuca mi je poslednja, u dubini dvorista, a ispred (prema ulici)su dve prazne kuce. Komsije ne mogu da vidim jer su nam kuce tako pravljene da jedni drugima gledamo u 'ledja' kuce, dvorista su s prednje strane. Al smo svi napravili po kapiju pozadi, da nam bude blize da se posecujemo i da ne izlazimo na ulicu. Odnos s komsijama nema veze s geografijom, nego s psihologijom.

Da, to je to, i lepo je sto ste napravili kapije.

Taj odnos se uci od malena.

Mi i svu decu iz ulice nadgledamo kada se igraju u parku, iako nisu nasa deca, ako neko padne uvek ce neko da pridje i podigne, utesi, dok ne stigne mama ili baka. Tako se uce zivotu u zajednici iako svako zivi u sovjoj kuci (stanu), sve se to moze sa malo dobre volje.
nsarski nsarski 21:34 23.02.2012

Mirni podstanar

Ovo je nesto na tu temu, malo dramatizovano istina.



To nije bio neki izuzetan život,
To mirno i samo, neprimjetno biće,
Tu živjelo je bez poroka i bez strasti,
I blagdanima odbijalo piće.

U namještenoj sobi nekog lažnog stila,
I prilično staroj ali bez svog lica,
Tu živio je pusto, živio je tiho,
Između zimskog cvijeća i Kirinovih skica.

U urednosti takvoj nezapažen je sasvim,
Bez tragova on živi i rijetko noću čita,
On dušu svoju krije sred beznačajnih stvari,
Lupao nikad nije vratima od lifta.

I kako to da shvatim, završio je
Sjajno,
Sjajno,
Sjajno,
Sjajno !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
U postelji svojoj, u toploj rijeci krvi !
Od koga, makar zašto ustrijeljen je u noći ?
Po svom životu zadnji, a po smrti
Prvi,
Prvi,
Prvi,
Prvi !

Kao da je vječno varao u igri�
Trijumfalno sasvim završio put�
Zar je u njem bilo toliko života
Da je zaslužio tako
Slavnu,
Slavnu,
Slavnu,
Slavnu smrt !

Ali svatko u svojem jadu,
Svom zatvorenom gradu,
Svoj mali život lovi i ne vidi te stvari,
O kruhu svom se stara, a ostali su za njeg� tek prolazeći vjetar
I mirni podstanari,
Mirni podstanari,
Mirni podstanari,
Mirni podstanari,
Mirni podstanari,
Mirni podstanari,
Mirni podstanari
mungos92 mungos92 21:45 23.02.2012

Re: Mirni podstanar

Svaka čast prof. za izbor songa!

Mungos
fantomatsicna fantomatsicna 22:45 23.02.2012

Moderno doba

Ne samo da umres da te niko ne primeti..nego i na ulici mogu preko tebe mrtvog da preskacu.Pffffffff
Secam se kad sam bila mala ziveli smo u soliteru na Karaburmi ..jos sad znam po secanju imena ljudi (naravno dece takodje), sa svakog sprata.Svi smo de druzili u dobru i zlu..igrali se iza zgrade i posecivali se nenajavljeno....
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:25 23.02.2012

Čikago 1973.

kaolavanda kaolavanda 10:16 24.02.2012

Re: Čikago 1973.

eli.lacrosse eli.lacrosse 22:05 24.02.2012

Re: Čikago 1973.


Je l' da da je dobro?
mariopan mariopan 15:51 25.02.2012

Re: Čikago 1973.

eli.lacrosse

Je l' da da je dobro?

kaolavanda kaolavanda 16:45 25.02.2012

Re: Čikago 1973.

Je l' da da je dobro?

Predivno. Toplo. Nežno.
jedan.kub jedan.kub 00:15 24.02.2012

Tuzna prica

Uglavnom je to problem u stambenim zgradama, soliterima. Menjaju se stanari i donose neke nove manire.

Postoji obavestenje pri ambulantama sa brojevima telefona za organizovanu pomoc samcima a starima.
Ta obavestenja su za one koji su raspolozeni da volontiraju, sto ne znaci da i ona druga strana, ne moze da se javi na taj broj i ako to u tekstu nije naznaceno.

Ne znam da li obracaju paznju na takve panoe.
AlexDunja AlexDunja 00:29 24.02.2012

ja mislim da nije strašno što je umro sam

svi umiremo sami,
i nije mnogo važno što je sahranjen
nekoliko dana kasnije.

strašno je što je živeo sam.
jedan.kub jedan.kub 00:57 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

strašno je što je živeo sam.

Naravno.
Neki nece da zive sa decom.
AlexDunja AlexDunja 01:02 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Neki nece da zive sa decom.

neki neće ni da imaju decu
mariopan mariopan 01:24 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

strašno je što je živeo sam.

Da, bas to je strasno.
Ako je neciji izbor bio da zivi i umre sam, to je u redu, ali sta ako to nije bio izbor nego usud sa kojim se nije izborio?

Oni koji ostanu uvek se pitaju da li su nesto mogli da ucine, i ta dilema nije laka "za poneti" kao deo svog zivota, za one koji se pitaju..


Jedna stara baka iz mog komsiluka nestala je s jeseni.
Hteli smo svi (komsiluk) da organizujemo potragu jer je vec dugo bila sasvim izmestena iz stvarnosti i za to smo svi znali.

Njen sin i ostala familija su rekli da nema potrebe, da su oni procesljali ceo kraj i da su slucaj prijavili policiji.

Do proleca se o njoj nista nije znalo.

Kada se sneg otopio nasli su njene kosti, oglodane, u prvim njivama nadomak grada, u nesem kraju, ni 500 metara od kuce. Prepoznali su je po kecelji koju je stalno nosila.
To je ona baka za koju pisem da me o svemu o zivotu na selu naucila, i kad se nesto seje, i sta je salata a sta korov....

Zasto je mi nismo upornije i masovnije trazili?

Nije zasluzila da tako skonca, ne mogu da zaboravim niti da prestanem da se pitam da li je umrla pre nego sto su je psi lutalice pojeli?

To ostaje nama da se pitamo.

mariopan mariopan 01:31 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

AlexDunja
Neki nece da zive sa decom.

neki neće ni da imaju decu

Za mene je to postenije nego imati decu "zato sto je to red" ili "svi imaju decu"...nisu ni deca za svakoga pa ako to neko na vreme shvati skidam mu kapu.

Uglavnom je obrnut slucaj, prvo rode decu pa ukapiraju da nisu sposobni da ih imaju.
jesen92 jesen92 01:39 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Neki nece da zive sa decom.
a neka deca nece sa roditeljima..
..mislim da nije to poenta.... u danasnjim uslovima malo je iscaseno ocekivati da vise generacija zivi zajedno..ima i toga ali samo tamo gde ima dovolljno prostora ili tamo gde nema drugog resenja..Nije vazno gde ko zivi vec u kakvim je odnosima sa bliznjima...sto rekla ona "genijalna" splicanka, ko nema bas nikog neka gradi dobre odnose sa komsijama...Majka moje drugarice ima skoro 90 i preselili je za bg pre jedno dve/tri godine posto su prodali kucu i kupili joj stan...zena odmah nasla komsije za kaficu, cerke posecuje skoro svakodnevno..vozi se sama gradskim prevozom , sve je zanima..od Novaka Djokovica tj tenisa do politike i politicara...svakog dana je u kontaktu sa vise osoba i nema sanse da ode na onaj svet a da to niko ne znaa...ipak sve zavisi od nas samih...
mungos92 mungos92 01:39 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

mariopan
AlexDunja
Neki nece da zive sa decom.

neki neće ni da imaju decu

Za mene je to postenije nego imati decu "zato sto je to red" ili "svi imaju decu"...nisu ni deca za svakoga pa ako to neko na vreme shvati skidam mu kapu.

Uglavnom je obrnut slucaj, prvo rode decu pa ukapiraju da nisu sposobni da ih imaju.

Ima i gore: NIKADA ne ukapiraju!

Mungos
mariopan mariopan 01:52 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

jesen92
Neki nece da zive sa decom.
a neka deca nece sa roditeljima..
..mislim da nije to poenta.... u danasnjim uslovima malo je iscaseno ocekivati da vise generacija zivi zajedno..ima i toga ali samo tamo gde ima dovolljno prostora ili tamo gde nema drugog resenja..Nije vazno gde ko zivi vec u kakvim je odnosima sa bliznjima...sto rekla ona "genijalna" splicanka, ko nema bas nikog neka gradi dobre odnose sa komsijama...Majka moje drugarice ima skoro 90 i preselili je za bg pre jedno dve/tri godine posto su prodali kucu i kupili joj stan...zena odmah nasla komsije za kaficu, cerke posecuje skoro svakodnevno..vozi se sama gradskim prevozom , sve je zanima..od Novaka Djokovica tj tenisa do politike i politicara...svakog dana je u kontaktu sa vise osoba i nema sanse da ode na onaj svet a da to niko ne znaa...ipak sve zavisi od nas samih...

Divna baka
jesen92 jesen92 01:56 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Hteli smo svi (komsiluk) da organizujemo potragu jer je vec dugo bila sasvim izmestena iz stvarnosti i za to smo svi znali.

..izvini mariopan, ali takvi slucajevi , po zakonu , morajju da imaju staratelja...to su prvo deca , ako ih osoba ima, pa onda sledeci najblizi srodnik ako osoba nema decu ...ako osoba nemaa nikoga onda je logicno da komsiluk prijavi slucaj kako bi se naslo neko resenje ...neko ko je izmesten iz stavrnosti moze da povredi i sebe i druge neznajuci..na prmer, izazove pozar..
jesen92 jesen92 01:58 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Divna baka
..jeste ..
mariopan mariopan 02:07 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

jesen92
Hteli smo svi (komsiluk) da organizujemo potragu jer je vec dugo bila sasvim izmestena iz stvarnosti i za to smo svi znali.

..izvini mariopan, ali takvi slucajevi , po zakonu , morajju da imaju staratelja...to su prvo deca , ako ih osoba ima, pa onda sledeci najblizi srodnik ako osoba nema decu ...ako osoba nemaa nikoga onda je logicno da komsiluk prijavi slucaj kako bi se naslo neko resenje ...neko ko je izmesten iz stavrnosti moze da povredi i sebe i druge neznajuci..na prmer, izazove pozar..

Da, staratelj je bio taj sin.

Posle mi se zali da je sam morao da skuplja njene kosti, milicija nije htela.......ma ja se mislim...bolje da ne kazem. A bila je divna baka, cak i takva "izgubljena", svi smo je voleli.
jesen92 jesen92 02:13 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Posle mi se zali

..koji kreten!!!!!!
mariopan mariopan 02:19 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

jesen92
Posle mi se zali

..koji kreten!!!!!!

Da.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 05:31 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Divna baka

..jeste ..


jesen92 jesen92 08:46 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

..ova bakica bas ume da uziva....nadam se da ljuljaska moze da izdrzi..
jesen92 jesen92 08:48 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Da

..razmisljam nesto..taj kreten bi mogao da odgovara za ubistvo...kakav je to staratelj kome se sticenik izgubio ..
mariopan mariopan 11:09 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

jesen92
Da

..razmisljam nesto..taj kreten bi mogao da odgovara za ubistvo...kakav je to staratelj kome se sticenik izgubio ..

Eh, niko jos nije za to odgovarao, Stari se gube sami, koliko ih je neko "zagubio" ili savesno trazio to ne moze da se proceni.
Oni jesu isli da je traze, ali... ne znam kako su je i koliko dugo trazili, to je malo problematicna porodica.
Najteze je sto je nadjena tako blizu, u prvim njivama....a sve se tako (sudbinski) namestilo da je niko ne vidi i ne nadje.


jesen92 jesen92 11:25 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

Stari se gube sami, koliko ih je neko "zagubio" ili savesno trazio to ne moze da se proceni.

..ma znam...ali ipak, oni koji su zaduzeni da brinu ne bi smelo da ostavljaju takvu osobu samu...
mariopan mariopan 12:30 24.02.2012

Re: ja mislim da nije strašno što je umro sam

jesen92
Stari se gube sami, koliko ih je neko "zagubio" ili savesno trazio to ne moze da se proceni.

..ma znam...ali ipak, oni koji su zaduzeni da brinu ne bi smelo da ostavljaju takvu osobu samu...

Kada je moja divna tetka, ona sto nam je bila staratelj, pocela da se gubi, to sam prvo ispricala sestri, njenoj cerki, da zna sta da ocekuje kada bolest uznapreduje, i sta moze da se desi, znam da tako nesto ne bismo preziveli.
Imala je prvo placenu zenu da je cuva, ali je ona, tako izgubljena, svaki dan zvala telefonom da mi kaze da je "neka zena" kod nje u stanu a ona je ne poznaje, i to je saputala da je niko ne cuje.

Onda je pozelela da dodje kod mene, i tu je bila do kraja. Drzala sam zakljucanu kapiju da ne odluta, a da moze da izadje u dvoriste i seta, pazila da nesto ne zapali (dva manja pozara i jedna manja poplava kada je zaboravila da zatvori vodu)...na njih treba sve vreme paziti.
Ko ne moze, bolje neka se ne prihvata te obaveze. Ja sam ionako bila u kuci 24 sata jer mi je muz bio bolestan i to mi nije tesko padalo, a srecna sam sto je bas kod mene htela, toliko sam zelela da joj malo uzvratim one paznje i ljubavi koju nam je svima nesebicno davala.

To je ona posleratna generacija, koja je svu rodbinu skolovala u Beogradu, hranila studente, vodila bolesne iz familije do desetog kolena kod lekara i svima prostirala krevete a spavala na podu, prva ustajala da sprema dorucak i poslednja legala kada sve podmiri....i nikad se nije pozalila da joj je tesko.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:34 24.02.2012

O tempora, o mores!

I ja se često pitam zašto plemenite običaje iz malih mesta gde smo rođeni i odrasli nismo preneli u veliki grad. Valjda zato da nas oni rođeni i odrasli u velikom gradu ne prepoznaju i ne zovu seljacima.

Mungos, šesta preporuka je moja, samo za tekst, a što se tiče odnosa prema komšijama svi se moramo više potruditi. I zbog njih, ali i zbog nas.
hajkula1 hajkula1 16:35 28.02.2012

Nekada

nemam reči da se izrazim, pa lupim preporuku, nekada mislim da je pametnije da ćutim, da ne kvarim (znate kako su nas vaspitavali, deca, tj oni što manje znaju, ćute kada odrasli tj pametniji pričaju.


Neko daje silne pare za teretanu i slično.
Zar nije više od ma kakve relaksacije i za telo i za dušu kada se očisti komšiji sneg, obrišu prozori komšinici - ... nešto?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana