Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika

EVROPSKI KORAK SRBIJE - DOBRO ZA SVE

Milan Karagaća RSS / 04.03.2012. u 11:18

Uprkos opstrukcijama iznutra ali i spolja Srbija je konačno dobila kandidaturu.Tačno je, nije to ništa epohalno ali je, s obzirom na sva spoticanja i podmetanja, to velika pobeda onih snaga koje vode Srbiju u budućnost, a ne u prošlost.A ići u budućnost znači pre svega konačno provesti reforme države, političkog sistema i pravnog sistema, svesti criminal i korupciju na minimum i obezbediti građanima da u svojoj zemlji žive na civilizacijskom nivou i standardima modern Evrope, a onda je i formalni ulazak u EU samo formalnost.

4261133994f5094b69340f157717798_extreme.jpg 

Građanima Srbije i predsedniku Borisu Tadiću stigao je veliki broj čestitki na dobijanju statusa kandidata za člana EU od lidera svih evropskih država, SAD i država u regionu.Zajednička poruka je priznanje Srbiji, ohrabrenje i da je evropski korak  Srbije dobro za sve.

I dok se svi iskreno ili bar kurtoazno raduju uspehu Srbije, neki naši domaći su opet uvređeni i iznenađeni zbog neuspeha njihovih politika i davno propalih ideologija. Odmah se poseglo za krupnim patriotskim i nacionalnim rečima, svetskim zaverama i nepravdama i “otimanjem Kosova” kao omiljenom dežurnom temom.

Demokratska stranka, uz sve zamerke na njen rad na drugim poljima, je svakako najzalužnija (kao što bi u suprotnom i bila najviše kriva), i zato je s razlogom juče organizovala proslavu povodom dobijanja kandidature i sve čestitke i za to.

Srbija ne bi bila Srbija kada nebi imala i one koji su uvek antiprotivni, koji  kao da nisu nikada čuli savete i izreku starih koji su govorili „lako je mimo sveta ali pametnije i korisnije sa njim“. Naravno, mislilo se na one koji su uvek nalazili razloge i opravdanja za inaćenje počev sa najbližima, preko košiluka, sela, sa drugim selima, u regionu....Za ovo prvo ne treba ni mnogo pameti, ni umeća, ni strpljenja, osim tvrdoglavosti, a za drugo treba mnogo više svega.

Dakle,svi misle da je za Srbiju, region i Evropu kandidatura dobro, osim nekih naših.

“Predsednik Republike Srpske (RS) Milorad Dodik u čestitki ističe da ova odluka EU omogućava dalji napredak Srbije na putu evropskih integracija i otvara perspektivu za bolji život i sigurniju budućnost njenih građana.

"Uspeh koji je postigla Srbija biće ujedno i podsticaj za druge zemlje regiona da ubrzaju proces evropskih integracija, kako bi svi zajedno postali deo šire evropske zajednice država i naroda", naveo je predsednik RS u čestitki.

Predsednik Skupštine Republike Srpske Igor Radojičić smatra da je sticanje statusa kandidata Srbije za članstvo u Evropskoj uniji važno za čitav region, jer dalje napredovanje Srbije, kao okosnice regiona, pokazuje i spoljnopolitički pravac kojim treba da ide region.

Premijer Republike Srpske Aleksandar Džombić čestitao je predsedniku Vlade Srbije Mirku Cvetkoviću dobijanje statusa kandidata za prijem Srbije u Evropsku uniju.
"Zadovoljstvo mi je da vama i građanima Srbije mogu da čestitam dobijanje statusa kandidata za prijem Srbije u EU. Lično smatram da je Srbiji već odavno mesto u EU i da je ovo priznanje moglo doći i ranije, jer se Srbija već nametnula kao regionalni lider", navodi se u čestitki.

Ministar spoljnih poslova Bosne i Hercegovine Zlatko Lagumdžija izjavio je da je dobijanjem statusa kandidata za članstvo u EU Srbija sada ispred BiH i da je zato treba podržati u nadi da će je, kako je rekao, BiH, ipak prestići. On, naime, smatra da vest o stečenom kandidatskom statusu Srbije za članstvo u EU, iz BiH treba posmatrati u kontkstu pozitivne "takmičatrske" atmosfere suseda koji žele punopravo članstvo u EU.

Ministarstvo spoljnih poslova BiH pozdravilo je odluku EU. Šef Odseka za EU u tom ministarstvu Amer Kapetanović rekao je da je Srbija uradila jako dobro sve tehničke pripreme za status i da joj na tome treba čestitati, posebno Božidaru Đeliću, bivšem potpredsedniku vlade za evrointegracije.

Predsednik Crne Gore Filip Vujanović je, u čestitki predsedniku Srbije Borisu Tadiću, naveo da je odluka Evropskog saveta da dodeli status kandidata za Srbiju istorijska.

"Uveren sam da ona Srbiji otvara perspektivu ulaska u krug ekonomski, demokratski, kulturno i sveukupno prosperitetnih evropskih društava, čime se njenim građanima stvaraju najbolji uslovi za dalji razvoj i opšti napredak", rekao je crnogorski predsednik.

Predsednik Makedonije Đorđe Ivanov ocenio je da odluka Evropskog saveta predstavlja još jedan veliki istorijski iskorak ka evropskoj perspektivi zemalja Zapadnog Balkana, a odluku je pozdravilo i makedonsko ministarstvo spoljnih poslova.

"Imajući u vidu moju, ali i veliku posvećenost Republike Makedonije procesu integracija u EU, radujemo se vašem uspehu , jer su to dobre vesti za naš region i pozitivni signal za sve ostale zemlje regiona", navodi se u pismo Ivanova predsedndiku Srbije Borisu Tadiću, povodom dobijanja statusa kandidata za članstvo Srbije u EU.

Premijer Hrvatske Zoran Milanović izjavio je danas u Briselu da je za Srbiju nakon dobijanja statusa kandidata za pridruživanje Evropskoj uniji sada najvažnije da što pre počne pregovore.

To će početi kad ispuni merila, a u tim merilima Hrvatska ima iskustvo, bili su prema nama strogi, biće i prema Srbiji. Bitno je da tu nema zlobe i pakosti, rekao je Milanović novinarima po završetku dvodnevnog samita EU u Briselu.“

Ono što pada u oči je da od svih stranaka na političkoj sceni Srbije pa i srpskih stranaka i lidera  izvan Srbije (Dodik, Radojčić) jedino SRS i DSS i smatraju da je to nacionalna izdaja a sama kandidatura ništa, potenciraju’i i dalje da treba prekinuti sve sa EU i proglasiti neku „političku neutralnost“ koju ni u svojim salonima ne umeju da objasne a kamo li narodu osim što mu nude podaničko vezivanje za Rusiju. S druge strane, naprednjacima je kao drago što smo dobili kandidaturu ali joj se primitivno podsmevaju idući dotle da njihovi mediji kao ključni dokaz pitaju jednu penzionerku da li je od danas jeftinije sve na zelenoj pijaci.Teško će ove dve stranke ubediti mnogo ljudi pa ni svoje pristalice da su svi ostali osim njih izdajnici srpstva.

U pravu je Đilas kad kaže da je dobijanje statusa kandidata za članstvo u EU prva popbeda u novijoj srpskoj  istoriji do kojke je došlo bez rata i pogibija.

Na Srbiji je sada, a na DS posebno, da zaista ozbiljnim radom konačno počne sa reformama koje su i inertnošću DS išle sporije nego što treba, i da ne dozvoli da se  izgubi ono što je dobijeno.

A oni koji smatraju da je Srbija izgubila neka  se provere na predstojećim izborima koji će za njih zapravo biti borba da pređu cenzus.

Kandidaturi Srbije za članstvo u EU je priznanje da je Srbija na pravom putu, ona sama po sebi ne donosi mnogo, ali jeste velika šansa koja se ne sme propustiti.
Uostalom, ko god je ušao u EU iz nje nije izašao, pa mora da je u njoj i nije tako loše.



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 11:40 04.03.2012

kampanja

"Na Srbiji je sada, a na DS posebno, da zaista ozbiljnim radom konačno počne sa reformama koje su i inertnošću DS išle sporije nego što treba, i da ne dozvoli da se izgubi ono što je dobijeno. "

Navedeno liči na kampanju i prejudiciranje ishoda. Legitimno je pravo svih da imaju svoje politički stav a većina odlučuje koji od tih stavova će se sprovoditi.

Zbog pozitivnih reformi ("pozitivne reforme" jer ima i onih koji su striktno vezane za ekonomiju bez humanističkog prefiksa) pozdravljam napore za bolje i humanije društvo a kandidaturu i sve ostalo vidim kao (moguću) posledicu a ne cilj.

Bez namere da umanjujem vrednost odluke o kandidaturi, ipak smatram da se vrednost i kvalitet društva ogleda u njegovom odnosu prema svojim naj-jačim/slabijim pripadnicima, ljudima koji su na položaju i ljudima koji su na marginama. Zato ovo "pobeda" ima nekakav čudan i formalan prizvuk.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:05 04.03.2012

Re: kampanja

Navedeno liči na kampanju i prejudiciranje ishoda.

Ne prejudiciram ništa, samo kažem da DS bila na vlasti ili opoziciji mora da se još energičnije bori za reforme.
zemljanin zemljanin 13:23 04.03.2012

Re: kampanja

Ne prejudiciram ništa, samo kažem da DS bila na vlasti ili opoziciji mora da se još energičnije bori za reforme.


Nema nikakvih problema ako si pristalica DS, to je tvoj izbor i pravo. Borba za reforme je nedefinisan pojam. Zna se vrlo dobro da se reforme sprovode u vlasti a ne u opoziciji. Opozicija nema instrumente za sprovođenje bilo kakvih reformi.

Sa EU imam problem definicije tj. šta je to EU. Da li su njene vrednosti demokratske ili ideološke odnosno strogo kapitalističke. Ništa ne fali kapitalizmu ali i on ima svoje frakcije. Koja je to ideološka frakcija kapitalizma koju zastupa EU ? Podrška bankarskom sektoru po ugledu na USA ili neograničeno koriščenje novca poreskih obveznika za krpljenje rupa ili nešto sasvim treće ? Pravo na rad, dostojanstvo, socijalnu zaštitu, penzije itd. ? Da li od EU želimo samo demokratska načela a tražimo naš put ? Da li možemo da biramo EU kapitalizam, USA kapitalizam, Kineski sockapitalizam ili možda neki samoupravljački kapitalizam ? To su pitanja EU kandidature na koje nisam čuo odgovor ali se svi busamo u grudi sa evropskim vrednostima.

Ovde se sve više priča o EU nekad a ne o EU sad ili EU sutra. EU nekad je morala biti dopadljiva jer da nije ko bi je prihvatio. EU sada je nešto sasvim drugo a kakva će biti EU sutra, to ćemo tek da vidimo. I pored omiljenje priče o parama koje ćemo "dobiti" postoji i onaj deo o parama koje ćemo davati. Ništa od navedenog nije protiv već samo pitanja i konstatacije.

Bilo bi pošteno da znamo šta sve ide u paketu a ne samo parole "bolje društvo" itd. Ili je to tabu tema jer "nema alternativu". Hajde da budemo iskreni pa da se zapitamo ko od nas bi donosio bilo kakvu važnu odluku a da u potpunosti ne zna šta zapravo odlučuje. To su legitimna pitanja a ne protivljenje iako mnogi vole da etiketiranjem zabašure nedostatak odgovora.

PS. Video sam da je u nekoj od replika napravljeno poređenje tipa EU i Kazahstan. To je neumesno i donekle uvredljivo. Ako se traži paralela onda se navode slični sistemi a ne njihove suprotnosti, zar ne ? Zvuči kao da sam otišao da kupim TV ali neću Sony pa me prodavac pita a šta bih onda hteo, crno beli bez daljinca ?!
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:01 04.03.2012

Re: kampanja

Video sam da je u nekoj od replika napravljeno poređenje tipa EU i Kazahstan. To je neumesno i donekle uvredljivo.

izvinjavam se ako je neko tako shvatio.Nije mi bila namera osim da ukažem na geografsku dimenziju.Tako da možete slobodno umesto Kazahstana staviti Japan ili Brazil, daleko su nam.
jedi-knight jedi-knight 11:48 04.03.2012

EU - U ....


Što duže živim u EU, manje joj se radujem, mada izbora drugog ( ozbiljnog ), na žalost nemamo. Unija je jedna preumorna baba koja nema ni snage niti zna načina da sebe organizuje. Sa druge strane, pojedine države unutar nje stiču presudno veliku moć, a svoje, nikad sakrivane, težnje za dominacijom nad drugima, ostvaruju nezadrživo ( Svuda je kriza, svuda je bezdno, a njima fali radne snage ). U strahu da ne postanemu ruska gubernija, verujemo u dželatove dobre namere i laku ruku i ulećemo u maglu, dezonrijentisani, ali bar rešeni da godine propadanja konačno okončamo ili totalno propadnemo.
nikola_kovac nikola_kovac 13:12 04.03.2012

Re: EU - U ....

Što duže živim u EU, izbora drugog ( ozbiljnog ), nemamo.

Хоћеш рећи: ЕУ нема алтернативу?
jedi-knight jedi-knight 13:19 04.03.2012

Re: EU - U ....

Хоћеш рећи: ЕУ нема алтернативу?


Ne zelim to da kazem. Mozda trenutno nema, ali ja to ne umem da procenim. Samo mislim da se previse radujemo, sto je i inace nasa sklonost, kao i da previse patimo. Voleo bih da mozemo da budemo malo smireniji i oprezniji
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:38 04.03.2012

Re: EU - U ....

Bolje sa nego bez.

Isto tako je bolje paliti vatru za reforme odma' i brzo, nego čekati članstvo. Do tada smo ugasili...
palilula92 palilula92 15:41 04.03.2012

Re: EU - U ....

Хоћеш рећи: ЕУ нема алтернативу?


plan br.2 ne postoji, te je ovo zato tacno (sem ako mislimo da druga varijanta moze da bude kontinuitet ovoga sto sad imamo)Bilo bi lepo kad bi bilo nekih drugih opcija za razmatranje. Srbija je u politickom corsokaku, bez novih ideja, i bez politicara koji bi (samostalno)mogi da inspirisu i vode zemlju u neku bolju buducnost. DS je nekad bio inspiracija, a ovi ostali nikad.

Da li cemo ikad uci u EU je sekundarno, ici ka tome, menjati zakone i dovoditi zemlju u red je mnogo bitnije. Iz tog razloga ce ova kandidatura imati pozitivne efekte.
G r o f G r o f 11:48 04.03.2012

.

A ići u budućnost znači pre svega konačno provesti reforme države, političkog sistema i pravnog sistema, svesti criminal i korupciju na minimum i obezbediti građanima da u svojoj zemlji žive na civilizacijskom nivou i standardima modern Evrope, a onda je i formalni ulazak u EU samo formalnost.


... a ko će to sve sprovesti?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:50 04.03.2012

Evropska tradicija Srbije

Dobijanje kandidature zapravo je pobeda onog toka, one frakcije u političkoj istoriji Srbije koja je u diplomatiji i podršci vodećih evropskih država nalazila glavni smisao i inspiraciju političkog i društvenog angažmana.

Zato je ovaj istorijski događaj za Srbiju i posthumno priznanje svim političarima i intelektualcima od 1804. do danas koji su se ponašali DRŽAVNIČKI, a ne politikantski.
Onima koji su mislili na buduće generacije, a ne samo na naredne izbore.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:44 04.03.2012

Re: Evropska tradicija Srbije

Dobijanje kandidature zapravo je pobeda onog toka, one frakcije u političkoj istoriji Srbije koja je u diplomatiji i podršci vodećih evropskih država nalazila glavni smisao i inspiraciju političkog i društvenog angažmana.


Ovo kao sa govornice Plenuma Komunista -- ili govornice DS ili govornice koje god ovdašnje partije; sve su one iz istog izvora nasledile i rečnik i ponašanje, a najviše način mišljenja, sve im je to od istih tih Plenuma i Kongresa.

Nu, dobro, kad se već koristimo "tuđim glavama" da nešto kažemo, evo neke druge glave ☻☻

http://pescanik.net/2012/03/robinzon-gradanske-srbije/    ...

Eureka, dobili smo status kandidata. Do kosmosa se stiže za nešto više od 6 minuta, a mi smo potrošili celu deceniju na stizanje pred kapije EU. Sada već sa strepnjom čekamo decembar i novu dramu oko dobijanja datuma početka pregovora.

Ovi što mrze Evropu, oličeni u piromanu Vojislavu Koštunici, danima nam poručuju kako nas EU košta ne samo Kosova i časti nego i novca, ali nema nikoga ko bi nam izračunao šta smo sve izgubili mrcvareći se svih ovih godina zbog Kosova, koje je ostalo srpsko još jedino u preambuli i glavama nekih kosovskih Srba, koji čekaju dan kada će srpska vojska umarširati u Mitrovicu. O tome šta smo sve propustili samo u ovih sedam godina, koliko zvanično traje naš put ka EU, mogao bi da se napiše roman, sa tužnim krajem, ali i ako EU gledamo samo kroz evriće, ostaje porazan podatak da je recimo Rumunija od 2007. do 2013. iz evropskih fondova dobila skoro 7,5 milijardi evra, sedam, osam puta više nego mi koji smo se zabarikadirali iza otpora Hagu i odbrane Kosova.

Danas će se na Andrićevom vencu piti viski, Nemanjinom će odzvanjati Žitorađa Sound, ali nevolje nisu sačekale zadnju strofu Miljacke – od komesara za proširenje stigla je nova oštra kritika tzv. reforme pravosuđa i novi zahtevi nestaloj Nati Mesarević i ponekad prisutnoj Snežani Malović. Međutim, najgore je to što predsednik do 13. marta mora da raspiše izbore. Kako ćemo sad? Da li raspisujemo izbore i na Kosovu, praveći se da je to deo Srbije, što bi bilo svakako korisno u predizbornoj kampanji? Ako to uradimo, nema dobijanja datuma početka pregovora. Da bismo preskočili tu lestvicu, potrebno je da na Kosovu ukinemo naše lokalne samouprave, javna preduzeća, pošte, naše BIE i policije. Ceo trust mozgova danas radi na rešavanju te kvadrature kruga, jer Tadić mora što pre da unovči ovu vest iz Brisela, ali u obraćanju svekolikom narodu mora da kaže da li će glasačke kutije iz Beograda slati i na Kosovo. Očekuje se da će Tadić danas saopštiti i da li će istovremeno biti održani i predsednički izbori. To sa predsedničkim izborima ne bi bila neka drama, da on nije toliko pogazio Ustav koji je sam pisao, i svoje radno mesto pretvorio u neprikosnoveni centar odlučivanja – o svemu. Navikli su nas da Boris o svemu odlučuje, i sada licemerno zvuče upozorenja raznih demokrata – zamislite šta će biti ako na to mesto sedne Tomislav Nikolić. Neću da zamišljam taj predsednički presto, on mora biti iznet i na njegovo mesto stavljena obična stolica, makar bila kupljena od Đelićeve verenice, ekskluzivnog snabdevača kancelarisjkim nameštajem BIA i ostalih srpskih institucija. ...

...       http://pescanik.net/2012/03/robinzon-gradanske-srbije/


A da na tu "tuđu glavu", dodamo još neku "glavu" - evo malo Asimovizacije

Navikli su nas da Boris o svemu odlučuje, i sada licemerno zvuče upozorenja raznih demokrata – zamislite šta će biti ako na to mesto sedne Tomislav Nikolić

"As the Imperial succession becomes more and more uncertain, and the feuds among the great families more rampant, social responsibility disappears. "

                  
fantomatsicna fantomatsicna 12:07 04.03.2012

Meni

Kao posmatracu sa strane ..sve to izgleda sumnjivo.Sve cekam kad ce da pocnu neke ucene...
G r o f G r o f 12:41 04.03.2012

Re: Meni

Kao posmatracu sa strane ..sve to izgleda sumnjivo.Sve cekam kad ce da pocnu neke ucene


Hajde navedi bar jednu ispunjenu ucenu bez koje bi Srbi živeli bolje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:36 04.03.2012

Re: Meni

G r o f
Kao posmatracu sa strane ..sve to izgleda sumnjivo.Sve cekam kad ce da pocnu neke ucene


Hajde navedi bar jednu ispunjenu ucenu bez koje bi Srbi živeli bolje.


Pa, evo, Karadžić je mogao da mirno leči ljude po Srbiji, svojim silent gaze metodama, umesto da trune u zatvoru doživotno.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:44 04.03.2012

Re: Meni

Evo ja ću... Ovi zakoni, neki eunijatski, neki "evropski", nisu podesni za Srbiju. Trošak su privredi. Naravno, deluje sitno, jer je najvažnije šibicarenje palo da boljitak ne nađe svoj put (el bi vhršk smrklo malo), već nebitne, ili čak štetne stvari našle svoj put trgovinom...
G r o f G r o f 18:29 04.03.2012

Re: Meni

srdjazlopogledja
Evo ja ću... Ovi zakoni, neki eunijatski, neki "evropski", nisu podesni za Srbiju. Trošak su privredi. Naravno, deluje sitno, jer je najvažnije šibicarenje palo da boljitak ne nađe svoj put (el bi vhršk smrklo malo), već nebitne, ili čak štetne stvari našle svoj put trgovinom...


Malo si smrsio ovaj komentar. Ne znam na koji konkretno zakon misliš ali znam da je većina donesenih obična kozmetika, mazanje očiju i odvraćanje pažnje od onih suštinskih i nemaju mnogo veze sa EU.


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:11 04.03.2012

Re: Meni

@Grof
Kada se zakonom otvori nova nadležnost, novi organ vlast, to se plaća novim opterećenjem privrede i građana, direktno, platama i troškovima, i indirektno, preko ulaganja firmi koje moraju ispoštovati standarde. Sad... Da li moraju? Ne (ovo da ne objašnjavam, tiče se primene), ali sistem onda povećava rizike (manifestacija u "sitnoj" korupciji), umesto da ih smanjuje. Sve se to, naposletku, odražava na (ne)zaposlenost. Koliko je to eu priča? U jednom segmentu jeste ("visoki" standardi smanjuju konkurentnost, a u uslovima slabe privrede gase firme - eulobiranje za velike igrače), a u drugom nije (specifična rešenja i nedosledna primena). Ok?
A zakon o izboru sudija...
highshalfbooze highshalfbooze 12:35 04.03.2012

Baš nam je dobro

Problem je u tome što su zbog dobijanja kandidature dali sve. To "sve" se ne odnosi na Kosovo i Metohiju, ostavimo to po strani.
A dobili su kandidaturu. A kandidatura sama po sebi ne znači ništa. Ama baš ništa.
expolicajac expolicajac 12:48 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Problem je u tome što su zbog dobijanja kandidature dali sve.

Oćeš molim te da konkretizuješ to SVE. Nismo mi dali sve nego smo izvršili preraspodelu nacionalnog dohotka unutagrađana Srbije. Nesreća je u tome što ta preraspodela ima obeležija "velike pljačke naroda" u kojoj su pojedinci pribavili za sebe sve a narodu dali ništa. Sada, nesavršena politička elita, pokušava da se dodovori tim pojedincima a ne da im nametne pravila igre u kojima se preraspodela vrši na osnovu normalnih ekonomskih zakonitosti.
I da budem jasan. Pljačka je počela sa Miloševičem. Đinđićeva vlada i Živkovićeva su pokušale da taj red uspostave, a sa Koštuničinom i Cvetkovićevom proces raslojavanja pljačkanja je nastavljen i ubrzan.
Svi ekonomski pokazatelji su i za laike u ekonomiji dovoljni da to vide. Pljuvanje po nekim privatizacijama u periodu 2001 do 2004. godine je samo bacanje pepela u oči narodu da se sakriju pravi negativni efekti perioda posle Đinđića.
I najstrašnije u svemu je što se najveći protivnici politike koju je vodio Zoran Đinđić, sada kunu u njegovo ime i pričaju da su oni nastavljači lika i dela, a zaprava su manipulatori neviđenog bezobrazluka
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:52 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Pljačka je bila nacionalizacija, a nastavak je bila prodaja ta imovine sinovima revolucije...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:58 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

srdjazlopogledja
Pljačka je bila nacionalizacija, a nastavak je bila prodaja ta imovine sinovima revolucije...

Ajde bre oladi malo sa tim i ne troluj, ko o čemu babab o uštipcima. To je pitanje restitucije kojom treba obuhvatiti i pljačke od 1941-44 pa i ranije.
Ali to nije tema.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:00 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

A kandidatura sama po sebi ne znači ništa. Ama baš ništa.

Pa jeste eno na naprednjačkom radiju pitali babu da li je pojeftinio zeleniš na pijaci i ona potvrdi da nije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:04 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

A dobili su kandidaturu. A kandidatura sama po sebi ne znači ništa. Ama baš ništa.

Preporučujem malo literature
looping looping 13:07 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Preporučujem malo literature

Ja procitao, samo jos da poverujem.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:56 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

looping
Preporučujem malo literature

Ja procitao, samo jos da poverujem.

Svaka čast, tako brzo.
looping looping 14:02 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Svaka čast, tako brzo.

Hvala. Lako je stivo. Bajkovito. Ko god ga procita mora da oseti odredjenu dozu optimizma. Znam da ne preovladjuje istina ali opet sam bolje raspolozen.
highshalfbooze highshalfbooze 14:29 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

A dobili su kandidaturu. A kandidatura sama po sebi ne znači ništa. Ama baš ništa.



Preporučujem malo literature


A ja vama toplo preporučujem da shvatite razliku između kandidature i pristupanja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:35 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

A ja vama toplo preporučujem da shvatite razliku između kandidature i pristupanja.

A ja Vama da shvatite da ne možete pristupiti ako predhodno niste bili kandidat.
Što se samog pristupanja tiče, ukoliko bi se Srbija potrudila možda bi mogla da bude primljena upravo za vreme predsedavanja Nemačke 2020.godine, jer prema planu predsedavanja, tako mu nekako dođe.
2012 Dänemark, Zypern
2013 Irland, Litauen
2014 Griechenland, Italien
2015 Lettland, Luxemburg
2016 Niederlande, Slowakei
2017 Malta, Vereinigtes Königreich
2018 Estland, Bulgarien
2019 Österreich, Rumänien
2020 Finnland, Deutschland
highshalfbooze highshalfbooze 14:38 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Oćeš molim te da konkretizuješ to SVE.


Pod tim "sve", uopšte nisam mislio na krađe u toku privatizacije i druge krađe. To je sasvim posebna problematika.

Mislio sam na otvaranje domaćeg tržišta za robu iz EU, ukidanje i smanjivanje carina, čime su potpuno izložili domaću proizvodnju propasti, sumanuto prevođenje zakona EU, besomučno uzimanje kredita od MMF za infrastrukturne radove čime su trajno uništili domaću građevinsku operativu i uvalili u dužničko ropstvo sve građane ove zemlje. Itd... itd...
Sve u svemu nam je proizvodnja nikakva, nezaposlenost velika, tehnologija na niskim granama, naučni rad i istraživanja nepostojeći... i koji ćemo mi u EU kao takvi? Kome trebamo tamo kao takvi i zbog čega? Da budemo roblje?
highshalfbooze highshalfbooze 14:40 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Milan Karagaća
A ja Vama da shvatite da ne možete pristupiti ako predhodno niste bili kandidat.


A ja vama da se može desiti da nikada ne pristupite iako ste doživotni kandidat.

Milan Karagaća
upravo za vreme predsedavanja Nemačke 2020.godine

Upravo nas oni i najviše žele u zajednici. Crkoše bez nas.
highshalfbooze highshalfbooze 14:49 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Milan Karagaća
Pa jeste eno na naprednjačkom radiju pitali babu da li je pojeftinio zeleniš na pijaci i ona potvrdi da nije.


Ne bih nastavio u pravcu u kom ste krenuli.
Samo bih voleo da ljudi shvate da ćemo najpre da uđemo u zajednicu sa nekim i da budemo poželjni partneri ukoliko smo jako i bogato društvo sa identitetom, bez problema, nezaposlenosti, kriminala, itd...itd... a to se ne stiče kandidaturom.
Da smo takvi, kakvi nismo, oni bi nas zvali da im se pridružimo. Ovako nas svaka šuša zeza, zato što i jesmo realno gori od nekoh koji su pre 20 godina samo u mašti mogli da budu na našem nivou.
Ko nas je doveo dovde? Pa mi sami takvim načinom razmišljanja. Sad ćemo da budemo gospoda kandidati samo još karticu kandidature da stavimo da viri dva prsta iz gornjeg džepa.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:07 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

highshalfbooze
Milan Karagaća
Pa jeste eno na naprednjačkom radiju pitali babu da li je pojeftinio zeleniš na pijaci i ona potvrdi da nije.


Ne bih nastavio u pravcu u kom ste krenuli.
Samo bih voleo da ljudi shvate da ćemo najpre da uđemo u zajednicu sa nekim i da budemo poželjni partneri ukoliko smo jako i bogato društvo sa identitetom, bez problema, nezaposlenosti, kriminala, itd...itd... a to se ne stiče kandidaturom.
Da smo takvi, kakvi nismo, oni bi nas zvali da im se pridružimo. Ovako nas svaka šuša zeza, zato što i jesmo realno gori od nekoh koji su pre 20 godina samo u mašti mogli da budu na našem nivou.
Ko nas je doveo dovde? Pa mi sami takvim načinom razmišljanja. Sad ćemo da budemo gospoda kandidati samo još karticu kandidature da stavimo da viri dva prsta iz gornjeg džepa.

sve se slažem.
Kazezoze Kazezoze 15:37 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

A dobili su kandidaturu. A kandidatura sama po sebi ne znači ništa. Ama baš ništa.

znači, mogućnost za dobijanje novog kredita. bankarska EU se pobrinula za kandidaturu čim je srbija prekinula odnos sa MMF-om. DS-u je obećana podrška na izborima, a ova kandidatura je inicijalna kapsula u tom smeru.
to što će taj kredit u dogledno vreme gurnuti srbiju bliže grčkoj nego, recimo, holandiji je jedan od razloga iznenadne darežljivosti evrope u vidu kandidature.
ako srbija odbije kredit EU šanse da se kandidatura održi su ravne nuli.
mariopan mariopan 19:26 04.03.2012

Re: Baš nam je dobro

looping
Preporučujem malo literature

Ja procitao, samo jos da poverujem.

Ja procitala ( pazi, bice i performansi )
rade.radumilo rade.radumilo 00:11 05.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Mislio sam na otvaranje domaćeg tržišta za robu iz EU, ukidanje i smanjivanje carina, čime su potpuno izložili domaću proizvodnju propasti, sumanuto prevođenje zakona EU, besomučno uzimanje kredita od MMF za infrastrukturne radove čime su trajno uništili domaću građevinsku operativu i uvalili u dužničko ropstvo sve građane ove zemlje. Itd... itd...
Sve u svemu nam je proizvodnja nikakva, nezaposlenost velika, tehnologija na niskim granama, naučni rad i istraživanja nepostojeći... i koji ćemo mi u EU kao takvi? Kome trebamo tamo kao takvi i zbog čega? Da budemo roblje


Jel' ti nisi putovao dalje od Budve u životu pa pričaš takve nebuloze?
Nijedan domaći proizvođač koji ozbiljno radi svoj posao nije ugrožen od EU proizvoda ne samo kod nas nego i u regionu. Next i Nectar pregaziše konkurenciju u ovom delu sveta, uključujući i Sloveniju koja je imala svoju proizvodnju a koja je poodavno u EU. Šta više, Fructal je sada vlasništvo Nectar-a. Štark i Bambi su pojam odavde do Urala, a ostala prehrambena industrija snabdeva ceo region. Informatička industrija ostvaruje 400 mil. € izvoza, radio sam u jednoj a sada radim u drugoj takvoj kompaniji. Veruj mi takvim ajkulama nije potrebna zaštita, već će biti potrebna nekim EU firmama kada padnu određene barijere. Izvoz oružja (na žalost) i vojne opreme predstavlja najveću pojedinačnu stavku izvoza Srbije. Niti ko iz EU nama ovde prodaje onaj deo tih proizvoda koje mi proizvodimo, niti uspeva da nas ugrozi na svetskom tržištu. Za automobilsku industriju ne važe nikakvi ekonomski zakoni koji važe za ostale, to će ti reći svaki stručnjak u svetu, tako da je potpuno abitno da li imaš ili ne svoju industriju.
Poizvođači koji su "pukli", su nastradali od robe iz Kine i Indije: US Steel, tekstilna industrija, industrija obuće. Sa jedne strane ulazak u EU će upravo delimično zaštiti naše proizvođače od damping cena iz Azije. Sa druge strane, propali su mastodonti dogovorne ekonomije. Tamo gde je na jednog proizvodnog radnika dolazilo 5 administrativnih, takve firme su propale. Pojavili su se novi proizvođači, koji sasvim pristojno napreduju. Imam dete od nepunih dve godine. Preko 90% njene odeće je proizvedeno u Srbiji, što od strane malih proizvođača (Arilje i sl.) što u Beneton pogonu u Srbiji. Ostatak je uglavnom iz Turske i Kine, bez obzira odakle je brend. Dok se hranila odvojeno od nas, Juvitanini proizvodi za bebe su činili više od 50% njene ishrane, ne zbog cene (iako je niža od ostalih) već zbog kvaliteta. Igračke proizvodene u Banovcima, po ceni "šiju" i Kineze. Proces pristupanja EU će upravo ovakvim proizvođačima otvoriti mnoga tržišta.
Oputovao sam ceo bivši Varšavski pakt krajem osamdesetih i ponovo u poslednjih desetak godina. Nebo i zemlja...

highshalfbooze highshalfbooze 19:22 05.03.2012

Re: Baš nam je dobro

Jel' ti nisi putovao dalje od Budve u životu pa pričaš takve nebuloze?


Hm... izgleda da nama industrija cveta, a nezaposlenost uopšte ne postoji. Samo sam ja još na putu između Bara i Beograda na svetski poznatim brzim prugama naše zemlje, pa to nisam čuo. A suviše sam zaostao i ne znam da koristim moderne komunikacione uređaje koji postoje na Srpskim železnicama, kako bih se informisao o tome kako smo najjači u Evropi.
rade.radumilo rade.radumilo 22:56 05.03.2012

Re: Baš nam je dobro

i koji ćemo mi u EU kao takvi? Kome trebamo tamo kao takvi i zbog čega?


Hm... izgleda da nama industrija cveta, a nezaposlenost uopšte ne postoji. Samo sam ja još na putu između Bara i Beograda na svetski poznatim brzim prugama naše zemlje, pa to nisam čuo. A suviše sam zaostao i ne znam da koristim moderne komunikacione uređaje koji postoje na Srpskim železnicama, kako bih se informisao o tome kako smo najjači u Evropi.


Ono što fercera u Srbiji, fercera. Problem je što je to u ukupnom zbiru nedovoljno, ali je poenta da se ja ne brinem za budućnost onih koji rade uspešno i u ovim uslovima.
Više me brine to što tvoji partijski instruktori ti nisu dali bolji partijski stav za potrebe smaranja po blogovima od:
"Mi Srbi smo najgori klošari i takvi treba da ostanemo i ne trebamo nikom..."
Ukoliko će to da bude predizborna kampanja tvojih partijskih komesara, onda ste svi đuture stvarno za L.L.

highshalfbooze highshalfbooze 15:43 07.03.2012

Re: Baš nam je dobro

rade.radumilo
Problem je što je to u ukupnom zbiru nedovoljno.

Da, to je ona sitnica koja je promakla tvom oštroumnom zapažanju.

rade.radumilo
Više me brine to što tvoji partijski instruktori ti nisu dali bolji partijski stav za potrebe smaranja po blogovima od:



rade.radumilo
"Mi Srbi smo najgori klošari i takvi treba da ostanemo i ne trebamo nikom..."

Ne znam za tebe, ali ja sebe ne smatram klošarom.
Istina je zapravo, što ti želiš da sakriješ, da su hohštapleri doveli Srbiju do ove situacije. Gde naravno ne treba da ostanemo, a gde ti isti hohštapleri žele da ostanemo jer jedino u partiokratiji mogu da vladaju, gde i vlast i opozicija guraju državu nizbrdo puneći svoje privatne džepove i govore narodu kako nikada bolje nisu živeli.
Treba zaista imati kratko pamćenje pa nasesti na te budalaštine, osim ako si se rodio 1990. pa i ne znaš za bolje.

Dopuna:
O čemu onda priča ovaj lik?
Srbija ne može sebi dozvoliti sitne pomake, neophodne su strukturne reforme koji će biti pokretač domaćeg ekonomskog rasta zasnovanog na izvozu.

Treba neko iz Svetske banke da priča o rupi na saksiji? I oni su shvatili da nema više ništa da nam uzmu i da moramo da zaradimo da bi nam uzeli.
dragannalovic dragannalovic 12:44 04.03.2012

Isti oni koji su nas dovde doveli

A ići u budućnost znači pre svega konačno provesti reforme države, političkog sistema i pravnog sistema, svesti criminal i korupciju na minimum i obezbediti građanima da u svojoj zemlji žive na civilizacijskom nivou i standardima modern Evrope, a onda je i formalni ulazak u EU samo formalnost.


Hteli ili ne neka budućnost nas čeka, uostalom čeka nas još od 2000! Jedini problem je što nam se nešto ne žuri, pa ako i dalje budemo slušali ove što slušamo zadnjih dvanaeset godina morali bi da sačekamo i da se ponovo rodimo, jer nažalost sve nas je manje na tom "idenju u budučnost".
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:48 04.03.2012

EU koprena

Zamislimo da EU sutra prestane da postoji!
Šta bi bilo Srbijom, i šta bi se onda radilo?

Drugim rečima, Karagaća, reforme se ne sprovode zbog EU, već zbog Srbije. Inače bi smatrali da su reforme nužno zlo, što izgleda i nije daleko od gledanja vrhuške, pa se u zlo i izvrću...

Reforme nisu reforme ako ne donose boljitak...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:56 04.03.2012

Re: EU koprena

reforme se ne sprovode zbog EU, već zbog Srbije.

Tačno tako, a kad ih sprovedemo i uredimo zemlju i dostignemo standarde EU onda je formalni ulazak čista formalnost pa čak i ne moramo.
Da pažljivo čitaš to bi pročitao.
Reforme nisu nužno zlo već nasušna potreba i ne treba da ih sprovodimo zbog EU i Danske nego zbog Srbije.
Evropski standardi su samo , za sada , najbolji model za reforme, a uostalom živimo u Evropi pa je normalno da budemo kompatibilni sa njom a ne sa Kazahstanom.
G r o f G r o f 12:56 04.03.2012

Re: EU koprena

Drugim rečima, Karagaća, reforme se ne sprovode zbog EU, već zbog Srbije.


...da samo daleko se brže ide kad te neko vuče ili gura.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:07 04.03.2012

Re: EU koprena

Pa ako ćemo da ličimo na Kazahstan, reforme nisu ni potrebne.

Koje su reforme potrebne?
1. Postizanje što boljeg okvira pravne države (sudska-EU ispit, nedovoljan za iskorenjivanje korupcije),
2. Demokratizacija (nonEU),
3. Decentralizacija (non, ili 5 različitih modela),
4. Fiskalne,
5. Javni sektor (prosveta, zdravstvo, jp, subvencije i intervencije),
6. Imovinska prava (lažiraju restituciju),

7. Defiškalizacija
looping looping 13:01 04.03.2012

Korak Srbije

Bez zelje da kritikujem ulazak u EU ja dozivljavam to kao bekstvo od realnosti, bekstvo u bolji zivot, makar samo na papiru, nada da ce zivot biti bolji...
Samo se zapitam zasto na primer u Hrvatskoj narod nije vecinom glasao za one koji su ih uveli u EU?
dr.wagner dr.wagner 13:26 04.03.2012

Re: Korak Srbije

...dan

looping
Samo se zapitam zasto na primer u Hrvatskoj narod nije vecinom glasao za one koji su ih uveli u EU?


-HDZ (a na njega aludirate) nije monolitan ... u njemu imate , kao i u drugim
strankama razne struje ...
... jedna je napredna , druga konzervativna , treća klijentelistička ... itd ,
itd ... sve do "lopovsko-kriminalne" struje ...

-Oni su , unatoč kriminalu (u kom su uhvaćeni) , dobili oko 25-30% mjesta u parlamentu

-Evropska Hrvatska , danas većinska ... sigurno nije glasala za HDZ , jer taj
sloj najviše osuđuje njihove kriminalne aktivnosti , tako da su izgubili
glasove onih čije su želje (pristup EU) zapravo ispunili ...

-Znači , HDZ sigurno nije izgubio zbog približavanja EU ... desnica je opet
glasala za njih ... , nego su izgubili centar zbog kriminala ...

-Ja koji nisam ni blizu HDZ-opciji , priznajem kako je pristupanje EU , jedino
korisno što je HDZ napravio od 90-e do danas ...
... ustvari , jedino što nije štetno



Wagner
looping looping 13:40 04.03.2012

Re: Korak Srbije

Wagner

Hvala na odgovoru.
Interesantno.
I vladajuca stranka u Srbiji je uradila jednu stvar koja nije stetna: Kandidatura za EU. Izgleda da je bolje ista nego nista.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:53 04.03.2012

Re: Korak Srbije

priznajem kako je pristupanje EU , jedino
korisno što je HDZ napravio od 90-e do danas ...
... ustvari , jedino što nije štetno

Baš tako.
dr.wagner dr.wagner 14:09 04.03.2012

Re: Korak Srbije

Pozdrav L i M

looping
... uradila jednu stvar koja nije stetna: Kandidatura za EU. Izgleda da je bolje ista nego nista.


-Pa to je tako , kada su dugo na vlasti ...
-Kao i loš igrač , koji je dugo u utakmici ...
... zijeva u šesnaest metara , gleda u nebo ... pogodi ga lopta , odbije se
... i evo ga gooool !!!

W
pavelka1911 pavelka1911 14:47 04.03.2012

širi veće bolje se okreće....

Milan Karagaća Milan Karagaća 15:17 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Pobogu, ona parada kiča i najprizemnije saopštenih emocija poput

pa to je deo našeg identiteta. Kič je ovde odavno potopio kulturu.
Živim i vaspitavan sam na evropskim vrednostima sa potrebom da prvo volim i cenim svoju zemlju - Srbiju. Što se mene tiče ja sam odavno u evropi. A gde su bili do sada svi oni koji tako grčevito hoće u evropu i oduševljavaju se ulaskom neka sami sebi objasne. Sve ostalo su političke floskule.

da su svi takvi verovatno bi brže stigli u Evropu. Upravo zbog toga što većina nije moramo prvo da usvojimo standarde i na njih se naviknemo. Uostalom , pogledajte oko sebe pa vidite koliko ljudi pokazuje vaspitanje o kom vi pričate.
Mnogi koji su ušli u zatvor iz njega nisu izašli što ne znači da im je bilo dobro

koliko znam u zatvor sem jednog niko nije otišao dobrovoljno, a u EU ide se dobrovoljno , niko nikoga ne tera.
A oni najvažniji nisu ni ušli u evropu. Zašto?

ne znam na koje mislite ali sem nekoliko sve evropske države su ili će biti tj.htele bi biti u EU.Nemojte mi sada pominjati Norvešku i Švajcarsku koje EU još nije dostigla.
Jedino rešenje po meni u ovom trenutku - što veća izlaznost, što više belih listića da se rešimo sitne boranije sa cenzusima od 5% a ono što ostane neće više imati izgovore o moranju interkoalicionopartijskih kompromisa. U protivnom gledamo reprizu.

Ne, rešenje je da se masovno izađe i da se važećim listićima pročisti politička scena.Ali šta ćete kada se razni prikopčaju uz malo veće i tako eto ih opet u političkom životu.
looping looping 17:32 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

koliko znam u zatvor sem jednog niko nije otišao dobrovoljno, a u EU ide se dobrovoljno , niko nikoga ne tera.

Zasto se sada u Srbiji ne odrzi referendum, pre cele ove procedure? Valjda im je rizicno.
Zasto nedavno nisu dozvolili referendum u Grckoj? Ne kazem da je EU losa, ali realno nema tu demokratije.
angie01 angie01 18:02 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

looping
koliko znam u zatvor sem jednog niko nije otišao dobrovoljno, a u EU ide se dobrovoljno , niko nikoga ne tera.Zasto se sada u Srbiji ne odrzi referendum, pre cele ove procedure? Valjda im je rizicno. Zasto nedavno nisu dozvolili referendum u Grckoj? Ne kazem da je EU losa, ali realno nema tu demokratije.


sta, nema ove demokratije koja vlada u Srbiji, pa cemo nesto da se zeznemo?!

i mislis referendum patriJotskih snaga, koji mrsomude serdnjevekovnim mrakom-neka'fala, meni vaznija deca od kostiju cara Lazara!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:12 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Ti, NG, glasaj protiv (il' za, kako već veliš da zavisi od pitanja), a ne da glasanje zabranjuješ. A da je svaka reforma sa referendumom išla, i pored socijalističkog otrova, podržao bih. V'iš, to je demokratija.

"EU se ne sipa u traktor!"
angie01 angie01 18:18 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

V'iš, to je demokratija.


sa ovoliko primitivne arogancije, koja nikada nije presla granicu-sem one na Drni-prilikom nekog sumnjivog posla u zavicaju, al zna pouzdano da je civilizacija azdaja koja guta nas sacuvane, demokratija se svodi na dva losa ubise Milosa!

ko ce jos da doceka da se svi obrazuju, upristoje, prosire vizure,..pa i u ovu kandidaturu su na gurnuli, jer je svima jasno, da nece nikada docekati sve sto treba, ako cekaju samo da mi nesto ispunimo!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Komunisti su se vratili

demokratija se svodi na dva losa ubise Milosa!


i zato je treba ukinuti.
Dok joj narod ne doraste a ako to ne uspe odna cemo Mi cemo stvoriti, bolji, lepsi narod

looping looping 19:03 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Ti, NG, glasaj protiv (il' za, kako već veliš da zavisi od pitanja), a ne da glasanje zabranjuješ.

NG je zrela za EU ako smatra da ne treba dozvoliti glasanje patriotskim snagama. To su prave evropske vrednosti, na zalost. Demokratija i pravednost, samo da ne odlucuje vecina.
angie01 angie01 19:26 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Demokratija i pravednost, samo da ne odlucuje vecina.


tebi ovo sto se u Srbiji zove demokratijom, mirise na pravednos'?

...ako je tako , onda nis'!...mislim, uzivaj!

ne znam, meni nekako vise stalo da nasa deca zive kvalitetnije, bezbednije, ne klaustrofobicno,....ako su cecine sise vecinski odabrane kao paradigma ptriotizma, to je samo znak da vecina nije sposobna da odabere bolju buducnost za potpmstvo, jer se ona definitivno ne nalazi u tom dekolteu-pa sad, zvucalo to pravedno ili ne, barem sprecava produzenje urusavanja!

ne kapiram iz kojih to razloga-sem ako mu nije super, a to znaci da je u nekoj stranci ili je tajkun ili kriminalac, bi bilo ko bio protiv promene necega sto je jako lose po njega!


looping looping 20:10 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

ne znam, meni nekako vise stalo da nasa deca zive kvalitetnije, bezbednije, ne klaustrofobicno,....ako su cecine sise vecinski odabrane kao paradigma ptriotizma, to je samo znak da vecina nije sposobna da odabere bolju buducnost za potpmstvo, jer se ona definitivno ne nalazi u tom dekolteu-pa sad, zvucalo to pravedno ili ne, barem sprecava produzenje urusavanja!

Sve je to lepo ali mislim da ce na sledecim izborima vecinu dobiti neka "patriotskija" opcija, upravo zbog kvaliteta zivota dece u Srbiji. A na onim tamo izborima jos "patriotskija" verovatno. Sto bi znacilo da treba ukinuti izbore jer sve veci broj ljudi u Srbiji postaju "patriote". A to je po meni glavni razlog zasto nam je EU dodelila kandidaturu.
Opet, ponavljam da sam za ulazak u EU ali ako se ljudima nimalo ne poboljsava kvalitet zivota (a to je jasno kao dan) onda samo moze da slavi onaj ko ima licni interes ili ima neki veliki problem sa sobom.
angie01 angie01 20:15 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Sve je to lepo ali mislim da ce na sledecim izborima vecinu dobiti neka "patriotskija" opcija, upravo zbog kvaliteta zivota dece u Srbiji. A na onim tamo izborima jos "patriotskija" verovatno. Sto bi znacilo da treba ukinuti izbore jer sve veci broj ljudi u Srbiji postaju "patriote". A to je po meni glavni razlog zasto nam je EU dodelila kandidaturu.
Opet, ponavljam da sam za ulazak u EU ali ako se ljudima nimalo ne poboljsava kvalitet zivota (a to je jasno kao dan) onda samo moze da slavi onaj ko ima licni interes ili ima neki veliki problem sa sobom.


ne znam kako si sabrao boljitak, sta se to nudi od ljudi koji su ovo sranje i napravili?

mozda imamo razlicite standarde- al to sto oni promovisu + ono sto su radili sve ove godine je daleko od dobrog,...biti patriota svakako su dijametralno suprotne vrednosti od toga sto zastupaju!
freehand freehand 20:21 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

.ako su cecine sise vecinski odabrane kao paradigma ptriotizma, to je samo znak da vecina nije sposobna da odabere bolju buducnost za potpmstvo, jer se ona definitivno ne nalazi u tom dekolteu-pa sad, zvucalo to pravedno ili ne, barem sprecava produzenje urusavanja!

Dugo sam se dvoumio između Cecinih i Jecinih, patriJotskih i eUropskih...
Neko bi rekao - sise su sise, silikon je silikon.
Ali ne. Kao što ni demokratija nije volja većine.
Nego, za utehu (i meni, kao blagom euroskeptiku i nevoljnom zagovorniku EU puta) referendum nije ni na vidiku. A do većine i manjine se dolazi uz pripremu i kampanje.
Recimo, pitanje je kako bi Austrijanci odlučili da ih Alojzije Mok nije direktno lagao.
E to nas čeka: pripreme, kampanje i mnogo laži.
I to sa svih strana, da se razumemo.
pavelka1911 pavelka1911 20:22 04.03.2012

Re:

looping looping 20:23 04.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

ne znam kako si sabrao boljitak, sta se to nudi od ljudi koji su ovo sranje i napravili?

Nista.
Poenta i nije u tome.
Poenta je u tome da ljudi (vecina sigurno - pokazace izbori) zeli da menja sadasnju korumpiranu vlast bez obzira "sto nas uvodi" u EU.
angie01 angie01 23:36 04.03.2012

Re: Re:angie01

srednjevekovni mrak je bio i evropski mrak, pa jeste, al niko vise nece da se vrati u tu tamu, isto kao sto kosti predaka velica kao deo istorije, a ne kao barjak buducnosti u ume kojih treba da se u tom srednjem veku ostane!

ovo poslednja recenica je u svom konceptu fasioidna , a predstavlja samo odraz gluposti o kojoj i govorim, i zbog toga sa tobom necu da nastavljam polemiku!
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:06 05.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Ako je po zadatku mogu da razumem.

kako me provali čoveče
Posebno me oduševljava tekstopiščevo oduševljenje u rečenici:

i zato je s razlogom juče organizovala proslavu povodom dobijanja kandidature i sve čestitke i za to.

A Vučić najavljuje da će slaviti kandidaturu kad SNS pobedi na predstojećim izborima.
Svako ima svoj razlog za slavlje, uostalom i kampanja počinje.
A ne kažete ništa za one dočeke Srpske Nove godine ispred skupštine.
Sve skupa, scenariji isti, čim prođe oficijelni deo eto truba i Pink zabave, bez obzira što je sve to gospoda čiji su predci došli u krug dvojke pre Hrista.
Uostalom, ko je još zapalio masu slušajući Baha ili Mocarta, a masa je masa i vrlo važna kad treba da glasa.
pavelka1911 pavelka1911 02:16 05.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

nikola_kovac nikola_kovac 02:27 05.03.2012

Re: širi veće bolje se okreće....

Uostalom, ko je još zapalio masu slušajući Baha ili Mocarta, a masa je masa i vrlo važna kad treba da glasa.

Па јесте слушајући Вагнера.
pavelka1911 pavelka1911 08:41 05.03.2012

Re: Re:angie01

rade.radumilo rade.radumilo 23:38 05.03.2012

Re: Re:angie01

na prvom mestu ali ni ovo drugo ništa manje važno. Ljudi bez spoznaje o poreklu i nacionalnom identitetu su kao tikve bez korena. Ta ista evropa jako ceni i neguje kosti svojih predaka pa što ne bi i mi


1. Možda je tebi važno, al vidiš mene baš sočno zabole...
2. Ne računam sebe u tikve ili bundeve, pa mi ne treba korenje. Računam sebe u ljudska bića, pa otuda moj stav pod jedan.
3. Dakako da neguju svoju istoriju, ali istoriju ne mitove. Svoju decu ne uče tome kako je Elizabeta I odabrala carstvo nebesko i slične gluposti, već kako je svoju rođenu sestru skratila za glavu i još ponekog mrsomuda, izmlatila špance i od Engleske stvorila velesilu. Tu se vraćamo opet na stav br. 1, Lazar je bio samo jedan od mrsomuda koji su otkazali poslušnost prestolu Srbije i jedan od onih koji su Dušanovo carstvo podelili među sobom i time doprineli slomu srednjovekvne Srbije.

Vidiš, mene kao Srbina vređa to što ovde deci ispiraju mozak pričama o čojstvu i junaštvu umesto o tome kako su se stvarno stvarale i rasturale kraljevine, carstva i slično. Nije ni čudo što posle u međunarodnoj diplomatiji ispadnemo redovno glupi u društvu.

EDIT: Čikam da neko u udžbenike istorije stavi očiglednu činjenicu da je Despot Stefan Lazarević bio gej.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:17 06.03.2012

Re: Re:angie01


1. Možda je tebi važno, al vidiš mene baš sočno zabole...
2. Ne računam sebe u tikve ili bundeve, pa mi ne treba korenje. Računam sebe u ljudska bića, pa otuda moj stav pod jedan.
3. Dakako da neguju svoju istoriju, ali istoriju ne mitove. Svoju decu ne uče tome kako je Elizabeta I odabrala carstvo nebesko i slične gluposti, već kako je svoju rođenu sestru skratila za glavu i još ponekog mrsomuda, izmlatila špance i od Engleske stvorila velesilu. Tu se vraćamo opet na stav br. 1, Lazar je bio samo jedan od mrsomuda koji su otkazali poslušnost prestolu Srbije i jedan od onih koji su Dušanovo carstvo podelili među sobom i time doprineli slomu srednjovekvne Srbije.

Vidiš, mene kao Srbina vređa to što ovde deci ispiraju mozak pričama o čojstvu i junaštvu umesto o tome kako su se stvarno stvarale i rasturale kraljevine, carstva i slično. Nije ni čudo što posle u međunarodnoj diplomatiji ispadnemo redovno glupi u društvu.

Upravo tako.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:33 04.03.2012

Sjajna vest

svakako. Ali...

Za 12 godina koliko naš DS trči trku - malo. Sporo, kilavo i traljavo.Uz sva opravdanja loše. Zato je neprimereno da DS slavi. Jer moralo je bolje. Evo primer, na kraju drugog mandata, pred samu predizbornu trku Đilas otkrio epohalnu novost. Kaže smeniti nesposobne. E bravo, ajd da proslavimo. Kako li se očiglednog nije setio ranije?

expolicajac expolicajac 15:49 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Evo primer,

Još kad sposobnost pojedinih ljudi ne bi bila merljiva dupeuvlačenjem Đilasu i Tadiću, poverovao bih.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:55 04.03.2012

Re: Sjajna vest

A što rentiraju zakonodavstvo? I to išlo dok primena nije primećena kao potpuno zakazivanje... I posle "ajmo stado"

To će i Drugi da rade
JJ Beba JJ Beba 16:48 04.03.2012

Re: Sjajna vest

organizovala proslavu povodom dobijanja kandidature i sve čestitke i za to.

super im je bila proslava- i zavrtelo se kolce, i trubači odsvirali EU himnu i sve tako
ali mene zanima ovo što je tadić rekao zajapureno, da ne kažem izbezumljeno vičući — вама у инат постаћемо чланица ЕУ, јер је то наш српски начин, јер чувамо нашу културу и посебност, јер смо европска Србија", поручио је Борис Тадић
i sada mene zanima zašto predsednik naše države potencira inat kao deo srpskog nacionalnog identiteta.
biti inatan nije bogougodno, pravoslavni kaknon obeležava inat i prksos kao veliko svetogrđe i naš predsednik koji toliko vremena provodi po manastirima i uz crkvene velikodostojnike bi to trebalo da zna, a ne da to potencira kao nešto neviđeno dobro.
a šta reći tek na to što je nekolko puta potencirao naš srpski način, i EU himnu je najavio da će biti izvedena na srpski način, uz trubače. i mene zanima kako su taj srpski način doživeli građani sjenice, tutina, novog pazara? ili 30% vojvodine? jel se tadić obraćao samo srbima ili ne zna da u ovoj državi kojom vlada žive i građani neke druge nacionalsnosti. npr vlasi?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:03 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Ne mogu da verujem...
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:09 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Evroskeptik ovde iz EU drzave, kamo srece da u monetarnu uniju nikad usla nije. (Holandija, suska se da ce se izvrsiti ispitivanje javnog mnjenja oko vracanja na gulden, pa i referendum ako rezultati budu u tom pravcu, bilo bi dobro da se to pitanje razjasni).

Plus sam misljenja (slutim) da Srbija nece dostici u EU tj. ne verujem da ce za 10 godina EU i postojati.(srecom. a evroskeptik inace za Srbiju iz vec gore navedenih raznih razloga)

O ovom za inat od DS - kome za inat? Gradjanima drzave koju zastupaju i vode i koji su s pravom euroskeptici i zato zto pitaju sta drzava i gradjani time dobijaju?

Bravo
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:12 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Jos nesto, referendum u Hrvatskoj je proglasen uspesnim i validnim iako je izaslo da glasa manje od 50% gradjana?

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:13 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Pa el rekli da će biti vlas' dok Srbija ne postane član. Odlučili već. Šta izbori, šta smena.
jedi-knight jedi-knight 17:20 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Evroskeptik ovde iz EU drzave, kamo srece da u monetarnu uniju nikad usla nije.



Plus sam misljenja (slutim) da Srbija nece dostici u EU tj. ne verujem da ce za 10 godina EU i postojati.



O ovom za inat od DS - kome za inat?


Očigledno je svima, osim onima kojima treba da je najočiglednije, da je pristupanje EU, odnosno toliko insistranje na kandidaturi, u ovom trenutku, krajnje sumnjiv potez. EU se trese iznutra: u Španiji se već u nekim mestima pezeta ponovo koristi ravnopravno sa Eurom, Holandija je došla u situaciju da brani svoj ekonomski suverenitet, Grčka ga je izgubila...
Utisak je da svi više razmišljaju o izlaznim varijantama, nego o očuvanju, a Srbija u inat svima slavi svoju kandidaturu. U inat logici, u inat sopstvanim interesima.
angie01 angie01 17:22 04.03.2012

izvinjavam se,

sto se ne osecam pobednicki i euforicno-naprotiv!

Naravno da je kandidatura pozitivna stvar, ali, zar to nije normalno, pa gde mi zivimo, nego u Evropi, samo geografski, jer smo po svemu ostalom-Afrika!

ono sto me cini nespokojnom je cinjenica, da je u nasoj zemlji stanje jos gore nego devedesteih-tada su bile jasne strane i znao si gde si i da taj mrak ne moze da opstane!

sada su etablirani, kriminal, korupacija,otimacina,...dopisi ceo spisak, u stabilnu firmu koja ima svoje stranacke ogranke, narod u pat poziciji, gladna, pokraden, bez izlaza, nema kome da se okrene, jer je ceo sistem konstruisan u ringespil, pa sad ti gledaj kako vrti!

proslava je opravdana, jer je vladajuca stranka izvukla dobitnu srecku-sem te kandidature, oni nemaju sta da ponude!


za ostale sile mraka, koje nisu poprskane ddt-jem,...domovina se brani lepotom!
JJ Beba JJ Beba 17:26 04.03.2012

Re: Sjajna vest

O ovom za inat od DS - kome za inat? Gradjanima drzave koju zastupaju i vode i koji su s pravom euroskeptici i zato zto pitaju sta drzava time dobija

da autogol na svim nivoima, i sakralnom i profanom
ponela ga atmosfera moravca, začuo zov trube, takonešto
mariopan mariopan 18:35 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Uprkos opstrukcijama iznutra ali i spolja Srbija je konačno dobila kandidaturu.Tačno je, nije to ništa epohalno ali je, s obzirom na sva spoticanja i podmetanja, to velika pobeda onih snaga koje vode Srbiju u budućnost, a ne u prošlost.A ići u budućnost znači pre svega konačno provesti reforme države, političkog sistema i pravnog sistema, svesti criminal i korupciju na minimum i obezbediti građanima da u svojoj zemlji žive na civilizacijskom nivou i standardima modern Evrope, a onda je i formalni ulazak u EU samo formalnost.

Sta je smetalo nasoj vlasti da sve ovo uradi u Srbiji bez pritisaka i ucena spolja? Nisu imali dovoljno vremena? Nismo im mi dozvolili? Pitali nas pa im nismo dali?
Zasto to do sada nije uradjeno?
Odakle potice tvoja vera da ce neko to sada uraditi? KO?

Ako pomenes DS + satelite u bilo kijij kombinaciji znacu da je ovo jos samo jedan pamflet u propagandne svrhe u korist nasih upropastitelja - DSa.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:53 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Odakle potice tvoja vera da ce neko to sada uraditi? KO?

A ko je kod drugih država i naroda koje su ušle u EU to uradio.
Zašto podcenjuješ Srbiju i Srbe da nisu sposobni da urade kao i drugi i još bolje.
Daklem, ko god da uradi dobro će uraditi. Uostalom to i ne bi trebalo da ima veze koja stranka je na vlasti.
Hajde budi drug pa nam izloži tvoj predlog najbolje koalicije ili stranke u Srbiji za koju misliš da treba da formira vladu.
Zasto to do sada nije uradjeno?

Dobro pitanje, a odgovor je jednostavan- zato što je Srbija bila zarobljenik kvazinacionalnih i kvazipatriotskih floskula.Pa je u strahu da ne izgube glasove istim povlađivano.
Prvo se suprostavljalo i otezalo sa sardnjom sa HT a onda to urađeno na štetu mnogo izgubljenog vremena. Pa zar nije moglo biti jasno da to Srbija treba da uradi zbog sebe i zašto nije uradila.
Isto je i sa regulisanjem odnosa sa Kosovom. Da smo ovako radili i izašli sa predlogom dogovora koje smo sada postigli odmah na početku onih pregovora 2006.godine verovatno ne bi ni bilo onog proglašenja nezavisnosti ili barem ne na onakav način, ili barem ne sa tolikom podrškom zemalja EU i SAD.Ukratko da smo jahali kad smo sedlali mnogo toga bi bilo drugačije.
Prema tome, zahtevi koje Evropska unija postavlja kao uslov za članstvo se jednako odnose na sve države koje žele da postanu članice. Ti zahtevi su izgradnja institucija i uspostavljanje praksi koje su zasnovane na principima vladavine prava, poštovanja ljudskih prava, demokratije i tržišne
privrede. Zahtevi obuhvataju borbu protiv korupcije, borbu protiv monopola, efikasno pravosuđe, poštovanje zakona itd. Ovi principi su u isto vreme i principi na kojima se zasniva i institucionalna izgradnja i reforme u Srbiji od 2000. godine. Stoga, zahtevi EU se ne odnose samo na Srbiju već predstavljaju osnovu za bližu saradnju i integraciju među državama članicama i osiguravaju stabilnost i razvoj kako država članica tako i Evropske unije kao celine. Oni se jednako odnose na sve i u stvari predstavljaju norme savremenih i uređenih država.
mariopan mariopan 20:28 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Zašto podcenjuješ Srbiju i Srbe da nisu sposobni da urade kao i drugi i još bolje.

Ne podcenjujem narod, zasto podmeces narod i to meni, sada kada govorim o neodgovornosti politicara. Gde si tu uglavio narod?
Taj deo su oni morali da urade , ne narod? Pa sta u mom pitanju ne razumes, zasto ga ugurivas u ovu pricu? Zar su za bilo sta pitali taj narod ? Gde to citas u mom pitanju? Nema ga nigde.
Dobro pitanje, a odgovor je jednostavan- zato što je Srbija bila zarobljenik kvazinacionalnih i kvazipatriotskih floskula.Pa je u strahu da ne izgube glasove istim povlađivano.

Zar je to DS radio? I zasluzio aplauze?
Ne bih rekla, nijedan politicki izgovor tu ne pije vodu, nisu se ni bavili politikom, oni cak ne znaju ni sta ta rac znaci. Oni su samo grabili sta stignu, politikom se niko nije bavio.
Pa zar nije moglo biti jasno da to Srbija treba da uradi zbog sebe i zašto nije uradila.

Ne Srbija, opet mesas babe i zabe i podmeces narod - vlast, politicari, DS i sateliti, Ali Baba sa svojim razbojnicima a ne Srbija.
Isto je i sa regulisanjem odnosa sa Kosovom. Da smo ovako radili i izašli sa predlogom dogovora koje smo sada postigli odmah na početku onih pregovora 2006.godine verovatno ne bi ni bilo onog proglašenja nezavisnosti ili barem ne na onakav način, ili barem ne sa tolikom podrškom zemalja EU i SAD.Ukratko da smo jahali kad smo sedlali mnogo toga bi bilo drugačije.

Ovo nemoj ni da mi pominjes, na pola toga se smejem, mogao bi samo kao insajder da ukazes na sledeci deo Srbije koji ce traziti od Tadica da im prepise kao da mu je caca to u amanet ostavio.

A onda da te pitam, zar ti kao coveku ne smeta toliko ponizavanja koje smo morali da otrpimo, jer nijednu zemlju nisu uslovljavali placanjem ulaznice teritorijom, sta je sledece ne znamo, da li se ti osecas ponizeno kao pojedinac ili mislis da si izuzet iz opsteg ponizavanja ove zemlje, svih nas?
Ako mislis da si izuzet, zasto to mislis?
Jer vidim da si izuzetno ponosan na nesto a ne mogu da dokucim na sta?
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:48 04.03.2012

Re: Sjajna vest

jer nijednu zemlju nisu uslovljavali placanjem ulaznice teritorijom

mani me te DSS+SRS floskule o otimanju Kosova.
Niko nije tražio od Srbije da plati ulaznicu teritorijom tj. da da Kosovo.Traženo je samo da se regulišu pitanja koja smetaju normalnom funkcionisanju regiona.
Drugo, ni jedna druga država nije imala deo svoje teritorije predate pod protektorat, pa kad smo predavali rekli smo da je pobedio mir i da je to dobro rešenje a sada hoćemo da ubedimo sebe i druge da r1244 ne postoji kada je u pitanju sve ostalo osim kada govorimo o suverenitetu Srbije nad Prištinom, a znamo da ga nemamo niti ćemo imati i da u datim realnim okolnostima pokušati naći što povoljnije rešenje.
Mi ne moramo priznati Kosovo kao nezavisno ali ne možemo da ne priznamo da su ga 87 država priznale.
da li se ti osecas ponizeno kao pojedinac

mnogo puta sam se osetio upravo tako kada sam gledao kako rukovodstvo srlja gurajući narod i državu u propast, a nije lepo drugima reći da su rukovodioci tvoje zemlje idioti.
A sada, ako misliš na pregovore oko Kosova ne osećam se poniženo već upravo obrnuto jer Srbija počinje konačno da ima podršku međ.zajednice za to što radi i što je na upravo završenim pregovorima bila u poziciji da, u slučaju neuspeha, ne bude ona već kosovska strana krivac.
mariopan mariopan 23:22 04.03.2012

Re: Sjajna vest

Niko nije tražio od Srbije da plati ulaznicu teritorijom tj. da da Kosovo.T

Kako nije?
Pitala sam te samo koji deo Srbije je sledeci?
Drugo, ni jedna druga država nije imala deo svoje teritorije predate pod protektorat,

Nije ga predala pod protektorat, bila je oruzjem naterana na to.
Kako se to zove kada strana vojska dodje sa oruzjem, razara ti zemlju, ubija ljude, natera te da nesto potpises i gospodari tom zemljom za svoju korist, i usput zakone medjunarodnog prava baci u djubre?
Ti bi to morao znati?
A sada, ako misliš na pregovore oko Kosova ne osećam se poniženo već upravo obrnuto jer Srbija počinje konačno da ima podršku međ.zajednice za to što radi i što je na upravo završenim pregovorima bila u poziciji da, u slučaju neuspeha, ne bude ona već kosovska strana krivac.

Koje pregovore oko Kosova, zar je neko nesto pregovarao?
Potpisali sta im je Gazda naredio, i Tadic i Albanci i kraj price.
Mnogo ponosna stvar.


Milan Karagaća Milan Karagaća 00:15 05.03.2012

Re: Sjajna vest

Koje pregovore oko Kosova, zar je neko nesto pregovarao?
Potpisali sta im je Gazda naredio, i Tadic i Albanci i kraj price.
Mnogo ponosna stvar.

Nego da ti preduzmeš energične mere uključujući i vojne i proteraš to sa Kosova i uspostaviš puni suverenitet nad našom suverenom teritorijom i građanima,pa sad taki su kaki su ali da ih nateraš da slušaju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:21 05.03.2012

Re: Sjajna vest

Kako se to zove kada strana vojska dodje sa oruzjem, razara ti zemlju, ubija ljude,

malo li je država tako nastalo tako što se pobunilo i uz pomoć sa strane odvojilo.
natera te da nesto potpises i gospodari tom zemljom za svoju korist, i usput zakone medjunarodnog prava baci u djubre?

Prvo mi kažemo da nismo naterani već ispregovarali, neki čak tvrde da smo mi pobedili NATO.
Naša Skupština je izglasala R1244 kao dokumenat SB OUN i po njoj je uspostavljen protektorat a ona je međunarodnopravni akt.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:23 05.03.2012

Re: Sjajna vest

O ovom za inat od DS - kome za inat

Novom svetskom poretku i zaveri protiv Srbije.
mariopan mariopan 00:26 05.03.2012

Re: Sjajna vest

Milan Karagaća
Koje pregovore oko Kosova, zar je neko nesto pregovarao?
Potpisali sta im je Gazda naredio, i Tadic i Albanci i kraj price.
Mnogo ponosna stvar.

Nego da ti preduzmeš energične mere uključujući i vojne i proteraš to sa Kosova i uspostaviš puni suverenitet nad našom suverenom teritorijom i građanima,pa sad taki su kaki su ali da ih nateraš da slušaju.

Ne mogu, ali ne moram da im se radujem i da se time ponosim.
milisav68 milisav68 11:10 05.03.2012

Re: Sjajna vest

mariopan
Niko nije tražio od Srbije da plati ulaznicu teritorijom tj. da da Kosovo.T

Kako nije?
Pitala sam te samo koji deo Srbije je sledeci?

Heh, koji deo.

Влада Републике Србије (у даљем тексту: Србија) и Влада Сједињених Америчких Држава (у даљем тексту: Сједињене Државе), у даљем тексту под заједничким називом: Стране, у жељи да закључе споразум о унапређењу сарадње у области одбране између Србије и Сједињених Држава, потврђујући да је ова сарадња заснована на потпуном поштовању суверенитета Страна и Повеље Уједињених нација, имајући у виду жељу Страна да поделе одговорност за подршку оним снагама Сједињених Држава које би могле да бораве у Републици Србији, у складу са овом сарадњом, и имајући у виду потребу за унапређењем заједничке безбедности, доприносом међународном миру и изградњом ближе сарадње, сагласиле су се о следећем:
Члан 1.
Дефиниције 1. Оружане снаге Сједињених Држава – ентитет кога чине припадници оружаних снага, цивилно особље Министарства одбране и сва имовина, опрема и средства Оружаних снага Сједињених Држава који се налазе у Републици Србији. 2. Особље Сједињених Држава – припадници Оружаних снага Сједињених Држава и цивилно особље Министарства одбране Сједињених Држава који би могли да привремено бораве у Републици Србији у складу са активностима које произилазе из овог споразума. 3. Партнери Сједињених Држава – компаније и фирме које нису регистроване у Републици Србији и њихови запослени који нису држављани Републике Србије, а који би на основу уговора са Министарством одбране Сједињених Држава могли привремено да бораве у Републици Србији у складу са активностима које произилазе из овог споразума. 4. Надлежни органи: за Србију: Министарство одбране Србије; за Сједињене Државе: Министарство одбране Сједињених Држава.
————————————————————–
Члан 2.
Циљеви Споразума Србија ће омогућити Сједињеним Државама приступ и коришћење оних објеката, који би могли бити потребни за спровођење Програма међудржавног партнерства и других активности о којима Стране постигну сагласност, укључујући, али не ограничавајући се на превоз, магацине и објекте за обуку. Приступ и коришћење ових објеката биће омогућени без накнаде.

————————————————————-
Члан 3.
Поштовање закона Особље Сједињених Држава се обавезује да поштује законе, прописе и обичаје Републике Србије, као и да се не меша у унутрашње ствари Републике Србије.
————————————————————
Члан 4.
Улазак, излазак, кретање и возачке дозволе
1. Особље Сједињених Држава може да улази у и да напушта Републику Србију са личним документима издатим од Сједињених Држава и путним налозима за колективна и појединачна путовања.
2. У циљу спровођења овог споразума, особље Сједињених Држава има право на слободу кретања у Републици Србији.
3. Органи Републике Србије ће прихватити као пуноважне, без полагања возачког испита или обавезе плаћања такси, возачке дозволе или уверења за управљање возилима које су особљу Сједињених Држава издали одговарајући органи Сједињених Држава.
—————————————————————-
Члан 5.

Статус особља Сједињених Држава Статус особља Сједињених Држава биће еквивалентан статусу административног и техничког особља Амбасаде Сједињених Држава у складу са Бечком конвенцијом о дипломатским односима од 18. априла 1961. године.
Члан 6. Ношење оружја и униформе Особље Сједињених Држава овлашћено је да носи униформу за време обављања службених дужности у вези са активностима у складу са овим споразумом и да носи оружје док је на дужности уколико је на то овлашћено сопственим наредбама. Стране ће сарађивати у предузимању неопходних мера ради пружања безбедности особљу Сједињених Држава и имовини у Републици Србији.
—————————————————————-
Члан 7.
Порези, царине и таксе
1. Оружане снаге Сједињених Држава и особље Сједињених Држава ослобођено је од плаћања пореза и других сличних дажбина које се примењују у Републици Србији. Оружане снаге Сједињених Држава и особље Сједињених Држава могу да увозе, извозе и користе у Републици Србији личну имовину, опрему, залихе, материјале, технологије, спроводе обуку и пружају услуге ради извршавања овог споразума. Такав увоз, извоз и коришћење биће изузети од поступака инспекције, дозвола, других ограничења, плаћања царина, пореза и других дажбина које се примењују у Републици Србији.
2. Пловила и ваздухоплови који су у власништву или којима управљају или служе искључиво за потребе Oружаних снага Сједињених Држава биће ослобођени плаћања аеродромских и лучких такси, такси за паркирање, накнада за лучку пилотажу и услуге лучких реморкера и других сличних такси у објектима који су у власништву и којима управља Република Србија. Ваздухоплови који су у власништву или којима управљају или служе искључиво за потребе Oружаних снага Сједињених Држава не подлежу плаћању такси за навигацију, прелет, коришћење терминала или сличних такси када су у Републици Србији. Оружане снаге Сједињених Држава платиће одговарајуће накнаде за тражене и пружене услуге у износу не мање повољном од оног који плаћа Војска Србије. Ваздухоплови, возила и пловила Сједињених Држава ће бити изузети од поступка инспекције.

——————————————————————————
Члан 8. Уговори
1. За потребе спровођења овог споразума и техничких аранжмана Министарство одбране Сједињених Држава може да закључује уговоре који се односе на испоруку материјала, залиха и опреме, као и пружање услуга (укључујући и изградњу) у Републици Србији без ограничења у погледу избора партнера, добављача и лица која обезбеђују робу или пружају услуге. Ови уговори се потражују, додељују и реализују у складу са законима и прописима Сједињених Држава. Набавке добара и вршење услуга у Републици Србији од стране или у име Сједињених Држава ради спровођења овог споразума не подлежу опорезивању, плаћању царина и сличних дажбина у Републици Србији.
2. Партнери Сједињених Држава биће изузети од плаћања пореза или сличних дажбина које се примењују у Републици Србији и могу да увозе, извозе и користе у Републици Србији личну имовину, опрему, залихе, материјале, технологију, спроводе обуку и пружају услуге које се односе на извршење уговора са Сједињеним Државама у складу са овим споразумом. Такав увоз, извоз и коришћење биће изузети од поступка одобрења, других ограничења, плаћања царина, пореза и других дажбина у Републици Србији.
3. Статус возачких дозвола партнера Сједињених Држава биће уподобљен статусу возачких дозвола особља Сједињених Држава, у складу са чланом 4. овог споразума.
4. Да би се олакшала имплементација овог члана, надлежни орган Сједињених Држава благовремено ће обавестити надлежни орган Србије о називима партнера са којима су закључени уговори, укључујући и датум њиховог истека.
——————————————————————
Члан 9.
Захтеви за накнаду штете 1. Осим захтева за накнаду штете који произлазе из уговора, Стране се одричу права да подносе захтеве у вези са штетом, губитком или уништењем имовине друге Стране или услед повреде или смрти особља једне од Страна насталих приликом обављања службених дужности у складу са овим споразумом.
2. Захтеви трећих лица који се односе на штету или губитак које је проузроковало особље Сједињених Држава решаваће Сједињене Државе у складу са законима и прописима Сједињених Држава.
3. Захтеви за накнаду штете (осим захтева који произилазе из уговора) који се не реше у складу са ставом 2. овог члана могу се поднети надлежном суду Републике Србије.
————————————————————————–
Члан 10.
Комуналне услуге и комуникације
1. Оружане снаге и партнери Сједињених Држава могу користити воду, струју и друге јавне комуналне услуге под условима не мање повољним, укључујући цене и дажбине које важе за Војску Србије у сличним околностима, уколико другачије није договорено и њихови трошкови биће једнаки њиховом сразмерном учешћу у коришћењу датих комуналних услуга.
2. Србија је сагласна са могућношћу потребе да Oружане снаге Сједињених Држава користе радио-фреквенцијски спектар. Оружане снаге Сједињених Држава су овлашћене да управљају сопственим системима за телекомуникацију (на начин на који су телекомуникације дефинисане Уставом Међународне уније за телекомуникације из 1992. године). Овај начин подразумева право на коришћење захтеваних средстава и услуга ради обезбеђења свих услова за управљање телекомуникационим системима и право на коришћење неопходног радио-фреквенцијског спектра у наведену сврху. Надлежни орган Сједињених Држава ће координирати са надлежним органом Србије употребу фреквенција од стране Oружаних снага Сједињених Држава. Оружане снаге Сједињених Држава имају право на бесплатно коришћење радио-фреквенцијског спектра.
—————————————————————————–
Члан 11.
Технички аранжмани Стране и њихови надлежни органи могу да закључе детаљније техничке аранжмане ради спровођења одредаба овог споразума.
—————————————————————————–
Члан 12.
Измене Овај споразум може бити измењен уз обострану писану сагласност Страна.
———————————————————————————-
Члан 13.
Тумачење
1. Стране ће консултацијама или уколико је потребно дипломатским путем, решити било који спор у вези са применом или спровођењем овог споразума или техничких аранжмана и неће спорове уступати суду или трећим странама на решавање.
2. У случају да обе Стране у будућности постану чланице сличних споразума који садрже одредбе које су у супротности са одредбама овог споразума, примењиваће се одредбе овог споразума.
————————————————————————————
Члан 14.
Ступање на снагу, трајање и престанак Овај споразум ће се привремено примењивати од датума потписивања и ступиће на снагу даном пријема обавештења којим Србија дипломатским каналима обавештава Сједињене Државе да је у складу са својим националним законодавством спровела поступак који је неопходан за ступање на снагу Споразума. Овај споразум се закључује на почетни период од годину дана. Након истека наведеног периода, овај споразум ће наставити да се примењује, осим ако га Стране не откажу дипломатским путем, у року од 180 дана од пријема писаног обавештења о намери отказивања.
Потврђујући ово, доле потписани са овлашћењима својих влада потписали су овај споразум.
Потписано у Вашингтону, 7. септембра 2006. године, у два истоветна примерка на српском и енглеском језику, при чему су оба текста подједнако аутентична.
За Владу Републике Србије председник Републике Србије Борис Тадић, с. р. државни, За Владу Сједињених Америчких Држава секретар Condoleeza Rice, с. р.


Ratifikovano u skupštini Srbije, a zavedeno 29.05.2009. u službenom glasniku 42-09.



mariopan mariopan 20:01 04.03.2012

...

Da, i ako moze objasnjenje, posto ti je naslov tako ubedljiv, koja je moja korist, licna. Sveopsta korist se sastoji iz malih licnih koristi koje imaju svi ljudi u jednoj zemlji...pa koja bi bila moja?

Tim pre jer cu i ja otplacivati deo "koristi" koju ce neko imati u moje ime ....pa koji deo koristi je moj i kada cu da ga osetim, ... u ovom zivotu? Konkretno?
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:14 04.03.2012

Re: ...

mariopan
Da, i ako moze objasnjenje, posto ti je naslov tako ubedljiv, koja je moja korist, licna. Sveopsta korist se sastoji iz malih licnih koristi koje imaju svi ljudi u jednoj zemlji...pa koja bi bila moja?

Tim pre jer cu i ja otplacivati deo "koristi" koju ce neko imati u moje ime ....pa koji deo koristi je moj i kada cu da ga osetim, ... u ovom zivotu? Konkretno?

evo potraži sama , imaš odgovor na 101 pitanje
Nadam se da ne spoadaš u one koji su očekivali da odmah svi kriminalci budu u zatvoru i da pojeftini ulje i mleko istog dana kada se dobije kandidatura.
looping looping 20:28 04.03.2012

Re: ...

mariopan
Da, i ako moze objasnjenje, posto ti je naslov tako ubedljiv, koja je moja korist, licna. Sveopsta korist se sastoji iz malih licnih koristi koje imaju svi ljudi u jednoj zemlji...pa koja bi bila moja?

Tim pre jer cu i ja otplacivati deo "koristi" koju ce neko imati u moje ime ....pa koji deo koristi je moj i kada cu da ga osetim, ... u ovom zivotu? Konkretno?

Ovako bih ja objasnio tu korist.

mariopan mariopan 20:31 04.03.2012

Re: ...

looping



mariopan mariopan 20:43 04.03.2012

Re: ...

Milan Karagaća
mariopan
Da, i ako moze objasnjenje, posto ti je naslov tako ubedljiv, koja je moja korist, licna. Sveopsta korist se sastoji iz malih licnih koristi koje imaju svi ljudi u jednoj zemlji...pa koja bi bila moja?

Tim pre jer cu i ja otplacivati deo "koristi" koju ce neko imati u moje ime ....pa koji deo koristi je moj i kada cu da ga osetim, ... u ovom zivotu? Konkretno?

evo potraži sama , imaš odgovor na 101 pitanje
Nadam se da ne spoadaš u one koji su očekivali da odmah svi kriminalci budu u zatvoru i da pojeftini ulje i mleko istog dana kada se dobije kandidatura.

Ne, ja sam ocekivala da kriminalci vec budu u zatvoru a ne da nam vode zemlju i da im aplaudiraju.
I da, ocekivala sam da i narodu pripadne neka korist, ako to zoves "pojeftini ulje" to mi zvuci podcenjivacki, pa zar je zivot obicnog gradjanina sveden samo na jeftino ulje i mleko? Tako nisko smo spali?
Ali, ako ni to nece biti za nas, zasto onda to radimo?
Onda menjaj naslov bloga, nije dobro za sve, za mene ce malo okasniti, jedno 20 godina?

U ovim "odgovorima" nema nista o tome kako se Grcka, Portugalija, Spanija.....provela u EU?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:05 04.03.2012

Re: ...

ja sam ocekivala da kriminalci vec budu u zatvoru a ne da nam vode zemlju i da im aplaudiraju.

to vidi sa nadležnim sudskim organima pa tuži one za koje znaš.
Lično se slažem da je borba protiv kriminala morala i mora biti mnogo revnosnija.Pa ako je Hrvatska uhapsila bivšeg premijera i još nekoliko velikih zverki između ostalog i da bi išla ka EU jer je borba protiv kriminala jedna od stalnih stavki monitoringa.
Inače, vidim pre svega korist što će sada morati da se brže sve radi ako se želi u EU. Nema više izgovora kao oni nas neće.
Inače,
Evropska unija je 2000. godine jednostrano ukinula carine na uvoz proizvoda (industrijskih i poljoprivrednih) poreklom iz Srbije, a da je Srbija pri tom zadržala carine na robu iz EU. Na taj način je Srbija dobila pristup najbogatijem pojedinačnom tržistu na svetu od oko 500 miliona potrošača sa najvećom platežnom moći. Ovo je omogućilo da Srbija za 7 godina poveća izvoz u EU za 4 puta u odnosu na 2000. godinu. Ukupna spoljnotrgovinska razmena Srbije iznosi 27 milijardi evra. Od toga, 15 milijardi je razmena sa Evropom, 3 sa Rusijom i jedna sa Kinom. Vrednost izvoza Srbije u EU je 5 milijardi evra, 500 miliona u Rusiju i 5 miliona u Kinu.
Sa druge strane EU je putem pomoći iz fonda CARDS odnosno IPA do sada Srbiji dodelila preko 1,2 milijarde evra bespovratne pomoći. Ova pomoć je najviše korišćena za obnovu energetskog sistema, pre svega termoelektrana, puteva, mostova i bolnica i škola.
Republici Srbiji kao zemlji potencijalnom kandidatu bila su dostupna finansijska sredstva kroz Instrument za pretpristupnu pomoć - IPA. Ovaj instrument predstavlja okvir za pružanje spoljne pomoći u budžetskom periodu 2007 - 2013 zemljama potencijalnim kandidatima i kandidatima na putu ka EU integraciji. U periodu od 2007 - 2010 obezbeđeno je 771,1 milion evra za
Republiku Srbiju.
IPA instrument ima 5 komponenti: pomoć tranziciji i izgradnji institucija; prekogranična saradnja; regionalni razvoj; razvoj ljudskih resursa i ruralni razvoj. Razlika između zemalja potencijalnih kandidata i zemalja kandidata ogleda se u mogućnosti korišćenja pojedinih komponenti IPA Instrumenta. Evropska komisija je zemljama potencijalnim kandidatima dozvolila korišćenje komponente 1 i 2 za budžetski period 2007 - 2013, dok će zemlje kandidati za članstvo u EU u navedenom periodu moći da koriste sredstva svih 5 komponenti.
Znači, konkretna dobit od kandidature je pristup svim komponentama fondova.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:17 04.03.2012

Re: ...

Malo je sve to nategnuto sa brojevima, a i sa onim bez carina...
mariopan mariopan 00:03 05.03.2012

Re: ...

to vidi sa nadležnim sudskim organima pa tuži one za koje znaš.
Lično se slažem da je borba protiv kriminala morala i mora biti mnogo revnosnija.Pa ako je Hrvatska uhapsila bivšeg premijera i još nekoliko velikih zverki između ostalog i da bi išla ka EU jer je borba protiv kriminala jedna od stalnih stavki monitoringa.

Lep ti je i dugaaacak odgovor, zahvaljujem.

Samo da se mi prvo dogovrimo sta je to kriminal i ko je kriminalac a posle cemo lako?

Kriminalna privatizacija......... sudstvo............ javne nabavke...... finansiranje stranaka......... zdravstvo, skolstvo.......... ugovor sa Fijatom.......... bogacenje malog broja pojedinaca......beda i siromastvo.....unistena privreda.......afere ......redjaj sta ti padne na pamet.

A odgovorni, zapravo neodgovorni, su se skupili u Sava centru da sami sebi apaludiraju dok se ne obeznane? Na ovome? Svaka cast !

Zato se mi ne razumemo, ja vidim ovo a ti vidis nekog jadnika kako obija trafiku?
I mislis ovo ce da sredi clanstvo u EU? Uhapsili Sanadera? A stotine drugih?
Ako nama pokupe sve nase "Sanadere" ostacemo bez pola Vlade.
Nema sanse.
OVO ce da nam vodi zemlju putem Grcke, zato su i slavili. I niko ih nece spreciti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:12 05.03.2012

Re: ...

Kriminalna privatizacija......... sudstvo............ javne nabavke...... finansiranje stranaka......... zdravstvo, skolstvo.......... ugovor sa Fijatom.......... bogacenje malog broja pojedinaca......beda i siromastvo.....unistena privreda.......afere ......redjaj sta ti padne na pamet.

ja hoću da verujem da će se upravo to dovesti u red ili barem privesti redu.
Da sledeće pitanje koje će dobiti iz EU je zašto je tiliki kriminal i kakvo vam je sudstvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana