Društvo| Gost autor| Gradjanske inicijative| Porodica| Roditeljstvo

Bitka za...koga ono beše?

udruzenje_roditelj RSS / 05.03.2012. u 06:47

Gost autor Siniša S, roditelj

Kad bi se pojavio čovek sa spravom koja na jednostavan način obezbeđuje neograničene količine besplatne energije lako dostupne celoj planeti, neko bi svakako rekao: ali znate li koliko će to radnih mesta da ugasi? I bio bi u pravu. Neki ljudi bi morali da sednu i smisle kako cela stvar da se izvede, a pitanja bi se množila: zašto baš oni? Ko je on, da baš on tamo sedi? Rešenje do kog bi došli bi bilo pod žestokim kritikama. Bilo bi i spoticanja, bojkota i protesta.

Kad bi se pojavio čovek sa bočicom čija sadržina na bezbedan i jednostavan način besplatno leči rak i dostupna je celoj planeti, ja sam siguran da bi neko rekao: znate koliko će to radnih mesta da ugasi? I bio bi u pravu. Bilo bi spoticanja, sigurno.

Ako bi se pojavila nepojmjliva sila koja će u samom začetku zaustavljati ratove na planeti, koja će sprečavati ubistva i kriminal, morali bismo je zamoliti da to radi veoma, veoma postepeno - da lagano, iz godine u godinu, smanjuje procenat silovanja, zlostavljanja dece, umorstava i pljačke, da prvih godina većinu prosto dopusti, jer bi se društvo inače skršilo, sa svim tim policajcima, sudijama i advokatima - bez posla. 

Ali srećom, mi ove ne govorimo o tako revolucionarnim promenama. Mi govorimo o skromnom materijalnom olakšanju na početku roditeljstva, u zemlji čiji građani se osipaju.

Ipak, i što se tiče srpske bitke za bebe, čuju se slični glasovi. Na primer: smanjenje PDV-a ne znači i sniženje cena - trgovci će povećati marže!

U pravu su. Znamo se. To smo mi, ti trgovci. Odgovor postoji, i valja ga ponoviti: deo inicijative je da se marža ograniči, i time obezbedi da mera ima smisla.

Sumnjičavo pitanje je uvek kao bakterija - množi se prostom deobom: Ograničiti marže? Znate li koliko će to radnji da zatvori, koliko će ljudi ostati bez posla?

Uf! Da vidimo. Prvo. Zašto ovo zvuči kao da je neko rekao „da se ukinu marže"?

Ako je smanjen porez na računare jer je to od strateške važnosti, ako su ograničene marže na osnovne namirnice jer je to od egzistencijalne važnosti, zašto ne bi bile i na auto-sedište koje država propisuje da moraš da imaš, po zakonu? Kolica ne moraš, po zakonu, ali? O pelenama neću ni da govorim - osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

U pitanju su kolica, autosedišta, pelene... U radnjama za bebe ima još mnogo, mnogo toga. A za decu koja više nisu bebe - a brzo rastu - veoma mnogo toga.

Iskreno, ako neko živi od toga što zaradi visokim maržama na autosedišta, kolica i pelene, nek lošije živi, ili nek zatvori. Ali, mislim da je u nečemu drugom problem.

Ima li grupe koja bi trebalo da je zainteresovanija za sve akcije koje imaju ikakve, makar i daleke veze sa povećanjem nataliteta, od prodavaca bebi opreme u zemlji čiji građani se osipaju?

Ako marže budu ograničene i PDV smanjen, možda neko kupi svoja kolica i auto-sedište, a inače bi ga uzeo od rođaka il kupio polovna od komšije?

Ako ova akcija uspe i uspe još sličnih akcija, možda se neko lakše odluči na dete, ili na još jedno dete? Rađa ga, naravno sebi, ali prodavcima raste tržište, zar ne?

Ili je ideja da sve manje roditelja sve skuplje plaća - isto para, manje posla?

Glasaj za bebe u Nisu
Glasaj za bebe u Nisu
 

Na kraju krajeva, ako vas inetresuju ekonomske teme, pitajte nekog pametnog ekonomistu. Ne čitajte internet komentare i ne slušajte trgovce. Samo kod nas su trgovci bogatiji od proizvođača. Samo kod nas bi svi da budu gazde - da drže kafane i male prodavnice - i žive od toga kao gazde.

Divno je to iskustvo: stajati za pultom i gledati kako ljudi staju, prilaze i potpisuju: roditelji sa bebama u kolicima, parovi bez očigledne dece, parovi i pojedinci sa decom kojima očigledno nisu potrebne pelene, autosedišta ili kolica, već neke još skuplje stvari kao što je fakultet ili stan, penzioneri, čudaci, osobe u takvim predizbornim majicama da od njih svakako ne očekuješ da su videli akciju na B92. I svi potpisuju. Nije to samo zato što su bebe slatke. Matori smo, bre, jalovimo se kao narod. Osećamo da je to problem. Nisu samo penzioneri ugrožena kategorija u Srbiji. I roditelji su. Dece nema. Učitelji ostaju bez posla.

 

Nije da će ova mera izazvati bejbi bum. Ali hoće, u nekoj meri, olakšati roditeljima. Dečji dodatak je nešto malo preko 2.000 mesečno po detetu, a jedno pakovanje pelena je nešto ispod 2.000. A još je važnije ono što će ova mera značiti - kao gest. Da neko misli o tome kako ti nije lako. Da se neko bavi time.

Kad već pomenu B92. Prvo, možemo da mislimo ovo ili ono, ali oni jesu uradili ogroman posao oko nabavke inkubatora, a time je trebalo da se bavi država. Drugo, mi bismo ovo podržali ko god da organizuje. Podržavali smo i ranije.

Ako nekom još nije jasno:

Ovo nije bitka protiv prodavaca opreme za bebe. Ne potpisujemo se na zahtev da oni budu siromašniji. Krajnji interes bi trebalo da nam je zajednički, ako su pametni i pošteni.

Nije ni predizborna bitka. Odavno se o ovome govori. To što će uskoro izbori - to je samo zgodna prilika koja daje veće šanse.

Nije ovo ni bitka za bebe. To je samo lep slogan. Bebama je potrebno nešto drugo.

Ovo je bitka čiji cilj je da skine jedan delić pritiska sa roditelja u vreme kad im je najteže, u zemlji čiji građani se osipaju. Možda i njen najvažniji efekat bi bila poruka da je društvo svesno da im je podrška - materijalna i moralna - uopšte potrebna.

 

Atačmenti



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

grmfrm grmfrm 07:44 05.03.2012

U srce...

... me dirnu i rasplaka.

Evo potpisujem odma gde treba.

Za svako dete bih ruku dao.
Najtužnije mi je kada čujem dečji plač a još tužnije kada se on ne čuje.
cult cult 08:07 05.03.2012

Re: U srce...

ma, da. Zli trgovci čija duša ima sedam kora, potpuno imuni na plač deteta, dečiji osmeh, uništavači roditeljske sreće, ništa ih drugo ne zanima sem da ceo dan glancaju jahte parkirane ispred svojih radnji koje su zaradili na znoju jadnih roditelja otimajući im poslednji dinar iz džepa. Naravno, za mesec dana. Jer su im marže nenormalne. Eno, na zimovanju u garnišpartenkirhenu, u tržnom centru, sva ta kolica, pelene, odeća, obuća je duplo jeftinija. A ovi naši...pu! Država da smanji pdv, da im ukine marže. Ma ne! Sve konfiskovati, pa u rudnik.
jacHa. jacHa. 09:00 05.03.2012

Re: U srce...

na zimovanju u garnišpartenkirhenu

ne urudnik, nego na terazije. kao predratne skojevce. za primer!

ako ovo čita neko ko živi u nemačkoj, ne bilo mu teško da vidi u samoposluzi cenu paketa pampers pelena. neka obrati pažnju broj komada pelena u paketu (roditelji uglavnom kupuju najveći paket)i na veličinu pelene. ja mislim da su te priče o jeftinijim pelenama u nemačkoj i dalje diljem evrope urbana legenda. letos mi je drugarica proverila za pampers 2, jumbo kesu, u okolini štutgarta - koštale su isto kao i u beogradu!
cult cult 09:18 05.03.2012

Re: U srce...

ne urudnik, nego na terazije. kao predratne skojevce. za primer!


odlična ideja. To bi rešilo problem na barem dve-tri decenije.
Za to vreme država da organizuje besplatnu podelu kolica iz Chicco programa, pampers pelena i dečjih igračaka. Mislim, dokle više ta bahatost trgovačka, sramota.

Ma, udri bogataša!


jacHa. jacHa. 09:35 05.03.2012

Re: U srce...

Za to vreme država da organizuje besplatnu podelu kolica iz Chicco programa, pampers pelena i dečjih igračaka.

i auto-sedište za moju gospođicu ćki, pošto je bata isterao iz njenog starog.
što bismo bacali pare, kad država može lepo da nam pokloni?
jinks jinks 08:23 05.03.2012

Trol

Ako bi se pojavila nepojmjliva sila koja će u samom začetku zaustavljati ratove na planeti, koja će sprečavati ubistva i kriminal

Dejan Nikolic Dejan Nikolic 08:24 05.03.2012

Da li baš mora...

... to sa zamrzavanjem marži? Pa nije vladina uredba jedini način da se formiraju cene. Pa nisu trgovci pali s marsa. Neki ce sebi staviti razliku od PDV-a, neki nece. Kupujte samo kod ovih koji nisu pa ce i ovi koji jesu brzo da skapiraju.

Ajde ako smo vec bili tako "pametni" da ubijemo SFRJ, da je ne povampirujemo u nekom kapitalisticko-socijalistickom frankenstajnu.

Inace, puna podrska za ukidanje PDV-a na osnovne stvari za bebe i smanjivanje za sve stvari za bebe koje nisu luksuz (tipa cucla od slonovače :)
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 08:47 05.03.2012

Re: Da li baš mora...

Dejane, to bi tako trebalo u teoriji. Na zalost mi zivimo u drzavi koja se moze podiciti svime osim slobodnim trzistem. Frankestajn model po principu dogovorne ekonomije vec funkcionise i to dugi niz godina...
libkonz libkonz 08:47 05.03.2012

Kakvo lupetanje!

Početak teksta kao da je pisao desetogodišnjak. Takva poređenja su stvarno sramota za jednog ozbiljnog čoveka.
Ali ne mogu da lažem, stvarno ste me i nasmejali:
osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

Ko na takav način štedi, štedeo bi i da pelene pojeftine 15%.
Za vašu konstataciju da bi ukidanje bebi PDV-a povećalo natalitet u Srbiji nisam siguran da li je smešna ili tužna.
A ovo:
Sumnjičavo pitanje je uvek kao bakterija - množi se prostom deobom: Ograničiti marže? Znate li koliko će to radnji da zatvori, koliko će ljudi ostati bez posla?

Vi ste negde pročitali opravdane komentare ljudi da odluka Vlade Srbije o ograničavanju marži na osnovne životne namirnice može da ugrozi male prodavnice (da ne kažem konvinientne, kako su idiotski nazvane od strane "stručnjaka". Niko zdravorazuman nije nikad pominjao da bi ukidanje PDV-a na pelene ugrozilo male trgovce.
Kad već pomenu B92. Prvo, možemo da mislimo ovo ili ono, ali oni jesu uradili ogroman posao oko nabavke inkubatora

Sjajan fond, svaka im čast i baš mi je žao što su se uključili u ovu populističku akciju. Naravno, ova glupost ne može anulirati sve što je fond B92 uradio. Itekako imaju čime da se ponose.
Odgovor postoji, i valja ga ponoviti: deo inicijative je da se marža ograniči, i time obezbedi da mera ima smisla.

Da li je vama jasno da između proizvođača Pampersa i Maksija postoji čitav lanac posrednika? I da u tom zecu leži grm
Iskreno, ako neko živi od toga što zaradi visokim maržama na autosedišta, kolica i pelene, nek lošije živi, ili nek zatvori. Ali, mislim da je u nečemu drugom problem.

da, kako kaže ona narodna: "Veća dara nego mera". Koliko bi ljudi moralo biti angažovanu u sprovođenju jedne takve odluke u zemlji Srbiji. U uređenoj državi bi ova akcija imala smisla, u Srbiji je totalno besmislena, sviđalo se to nekome ili ne. Ali vi se ponašate onako kako se ponašaju mnoge institucije u Srbiji: "što je babi milo to joj se i snilo".
I na kraju, sve se svodi na ovo:
Divno je to iskustvo: stajati za pultom i gledati kako ljudi staju, prilaze i potpisuju

Ajmo, ukidajmo bebi PDV kako bi se Siniša S, roditelj, osećao srećno i bitno, kao da je uradio nešto važno.
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 09:00 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

libkonz, potpuno je legitimno imati ovakav stav. Nije ova ideja preko noci nekome pala na pamet i niko nije rekao da ce se preko noci povecati natalitet u Srbiji samo zbog smanjenja PDV-a.

Ovo je pokusaj da se skrene paznja na sve probleme sa kojima se roditelji i buduci roditelji suocavaju. Da se cuje njihov glas...

Nama se svakodnevno javi najmanje 5-10 ljudi sa pitanjima na koji nacin mogu da ostvare deciji dodatak koji iznosi 2000 din mesecno po detetu, na koji nacin mogu da ostvare razlicite materijalne dodatke koji su cak sa stanovista prosecne plate u Republici simbolicni...Zato mozemo da tvrdimo da ima onih kojima ce znaciti samo smanjenje cene pakovanja pelena za 100 din. Oni koji tvrde drugacije, nikad nisu bili u toj kozi.

Na kraju, treba li drzava da intervenise samo kada Krkobabic zapreti da ce izaci iz Vlade ili samo kada radnici nekog propalog giganta zaprete blokadom Nemanjine?

Da li roditelji treba da osnuju stranku da bi neko obratio paznju na to koliko je tesko u zemlji Srbiji doneti na svet i podizati dete? Roditelji vec nose teret krize i svih ostalih nedaca koje su ovu zemlju zadesile u poslednjih 20 godina, ali nije fer da se pojedinacni ustupci cine samo odredjenim drustvenim grupama, kada vec imamo frankestajn ekonomiju...
libkonz libkonz 09:08 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Nama se svakodnevno javi najmanje 5-10 ljudi sa pitanjima na koji nacin mogu da ostvare deciji dodatak koji iznosi 2000 din mesecno po detetu, na koji nacin mogu da ostvare razlicite materijalne dodatke koji su cak sa stanovista prosecne plate u Republici simbolicni...Zato mozemo da tvrdimo da ima onih kojima ce znaciti samo smanjenje cene pakovanja pelena za 100 din. Oni koji tvrde drugacije, nikad nisu bili u toj kozi.

Zar nije bolje boriti se za veći dečiji dodatak?
Shvatate li vi ljudi da ova bitka ne može imati drugu korist osim toga da se vi bolje osećate?
I da, naravno, imaćete ogromnu podršku u javnosti. Ja sam na moj tekst protiv ove akcije dobio četiri preporuke, vi ćete nekoliko puta više. U široj javnosti ćete naići na još veću podršku. Ali nećete pomoći nikome konkretno.
jacHa. jacHa. 09:31 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

smanjenje cene pakovanja pelena za 100 din

meni neće značiti ništa.
moja beba ima 6 meseci.
za februar sam naručila iz jedne online prodavnice potrepštine, besplatna dostava na kućnu adresu:
-pampers pelene (treba nam oko 150 mesečno, 96 komada je 1900 din)
-mleko (kutija od 844din traje 5-6 dana)
-desetak teglica voća koje on može da jede, a nije mu sezona
-5 kutija raznih žitarica koje se mute sa vodom (5-6 dana kutija)
-čašu sa piskom za vodu (dobro, nisam morala skupu aventovu, mogao je da uči direkt iz obične čaše)
-2 cucle za flašice, pošto je prerastao stare (i tu se razbacujemo sa aventovim)
-vlažne maramice (6 pakovanja)
-nekoliko flašica sokića
-plastičnu portiklicu
celo zadovoljstvo je koštalo oko 13 hiljada.
i za tih 100 dindži ću da se okrpim neviđeno. ni teglicu juvitane sa tikvom ne mogu da mu kupim. i da je hiljadu manje, helou, daš 13 ili 12 hiljada svaki mesec. aj za hiljadu, ne kupuješ vlažne maramice, nego pereš stalno guzu (topla voda, kupkica - isto ti dodje)
inače, ne jede iz teglice, kuvam mu ručak, najčešće doručkuje kompot od jabuke i bananu, a iz teglice jede ponekad kajsiju i breskvu da mu jabuke i banane ne izađu na nos.
nisam u ovih 13 hiljada računala sveže povrće, meso, kozmetiku, prašak za veš, struju za mašinu koja radi svaki dan, garderobu koja se za čas preraste. ni starije dete kojem je samo vrtić skoro 9 hiljada. na naših dvoje dece mesečno ode cela moja plata. jeste, sve je to meni jezivo skupo. i šta? ljudi, uvek je koštalo imati dete! ja sam veoma srećna da spucam celu platu na moju decu. da im vidim po jedan osmeh mesečno, pa bih opet radila kao magarac da zaradim za sve što im treba. i da mi ostane za brejkerse pre neko večence meni dosta!
a kuknjava na temu mala plata, nema posla... mislim... za običan život može da zaradi svako ko hoće da radi (i zdrav je i prav). tako da mislim da je ovo bogoradanje o smanjenju pdv-a i marži fantaziranje. to prosjačenje i čekanje da nešto padne sa neba umesto da se ruke izvuku napolje i nešto počnu da rade je neopravdano.
sinkroo sinkroo 10:22 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!


U uređenoj državi bi ova akcija imala smisla


hajde onda da odustanemo, jer nema smisla bilo šta raditi u vezi sa bilo čim, jer država nije uređena, i nemojmo ni da pokušavamo da je uredimo, jer nije uređena.

u tom zecu leži grm


ovo kao da se "našalio" desetogodišnjak.

Pljujem bebi PDV kako bi se osećao specijalno i jedinstveno, nikako populistički. Ja moram da pljujem i kontriram svemu, jer imam višak pljuvačke, a imam ga jer me nešto gadno muči u stomaku a nikako da počnem da se lečim, a zašto i da se lečim kad sam ovako poseban.


nije baš pravi citat, ali ja to tako čitam

libkonz libkonz 10:26 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

hajde onda da odustanemo, jer nema smisla bilo šta raditi u vezi sa bilo čim, jer država nije uređena, i nemojmo ni da pokušavamo da je uredimo, jer nije uređena.

dete prvo mora da nauči da hoda, pa tek onda može da uči da igra fudbal.
nije baš pravi citat, ali ja to tako čitam

promeni dioptriju.
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 10:28 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Mi smo se borili i za vece dodatke i za razne druge olaksice finansijske i nefinansijske prirode i sve to je drzava prihvatila kroz usvajanje Strategije za podsticaj radjanja. Nijedna od tih mera u praksi nije ugledala svetlost dana, jer je bas 2008. godine poceo fenomen zvani SEKA koji je dosao kao odlican izgovor. Vrhunac je sto niko ne zeli da se pozabavi ni merama koji ne zahtevaju dodatna izdvajanja iz budzeta, a na ove druge samo se grohotom nasmeju.
Mi smo skoro od ministra zdravlja trazili izmene zakona o zdravstvenom osiguranju kojim bi se naknade za bolovanje svim trudnicama isplacivale u iznosu od 100%. On prihvatio, ali predlog do danas nije stigao pred poslanike.

Jedini logican nastavak jeste da se drzavi obratimo jezikom koji ocigledno jedino razume!
libkonz libkonz 10:31 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Jedini logican nastavak jeste da se drzavi obratimo jezikom koji ocigledno jedino razume!

koliko vidim, sto akcija ste počeli, a ni jednu izveli do kraja. Umesto da nastavite da isterate ovo za porodilje, vi krećete u nove akcije.
Trla baba lan da joj prođe dan.
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 10:34 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

jacHa.
ja sam veoma srećna da spucam celu platu na moju decu. da im vidim po jedan osmeh mesečno, pa bih opet radila kao magarac da zaradim za sve što im treba. i da mi ostane za brejkerse pre neko večence meni dosta!
a kuknjava na temu mala plata, nema posla... mislim... za običan život može da zaradi svako ko hoće da radi (i zdrav je i prav). tako da mislim da je ovo bogoradanje o smanjenju pdv-a i marži fantaziranje. to prosjačenje i čekanje da nešto padne sa neba umesto da se ruke izvuku napolje i nešto počnu da rade je neopravdano.


Rekoh vec da onaj ko na svojoj kozi nije iskusio, ne moze ni da razume.
sinkroo sinkroo 10:42 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

pre hodanja je u kolicima i auto-sedištu.

aj sad ti još nešto, da tvoja bude zadnja, i to je to.

odjava.
jacHa. jacHa. 10:43 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Rekoh vec da onaj ko na svojoj kozi nije iskusio, ne moze ni da razume.

vidi, ja mislim da je manjil luksuz raditi nešto sa strane, za pare, pored stalnog posla, pa omogućiti deci da ne sede u ukakenim pelenama, odvesti ih u zoo, pozorište, na more, nego lenstvovati, optuživati državu i kukati nad ukakenim detetom.
i neće koža moje dece nikada iskusiti sedenje u prljavom dok im majka i otac mogu da RADE. a taj izbor ima svako.
libkonz libkonz 10:45 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

pre hodanja je u kolicima i auto-sedištu.

nije valjda da ćeš nas ostaviti uskraćene za pojašnjenje ove rečenice???
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 10:54 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

jacHa.
Rekoh vec da onaj ko na svojoj kozi nije iskusio, ne moze ni da razume.

vidi, ja mislim da je manjil luksuz raditi nešto sa strane, za pare, pored stalnog posla, pa omogućiti deci da ne sede u ukakenim pelenama, odvesti ih u zoo, pozorište, na more, nego lenstvovati, optuživati državu i kukati nad ukakenim detetom.
i neće koža moje dece nikada iskusiti sedenje u prljavom dok im majka i otac mogu da RADE. a taj izbor ima svako.


Dakle, Vas zakljucak je da je drzava svima omogucila jednake uslove i sanse da rade i dodatno zaradjuju, da je uredila trziste da slobodno funkcionise, a da roditelji misle da su decu rodili ne sebi vec toj drzavi pa svako malo traze nesto od nje? A sta cemo sa oglasima za volontiranje u magacinu?

Ja mogu da shvatim Vas ugao gledanja. I sama bih verovatno slicno razmisljala da ne znam kako se prezivljava van Beograda i Novog Sada, gde jednostavno nema dodatnih mogucnosti. Ko nece da radi 6 dana nedeljno po 10h za 15.000 mesecno, moze da se pozdravi sa cesto jedinom opcijom za rad. A ako je i prihvati, kada bi mogao dodatno da zaradjuje?
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 11:05 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

jacHa.
Rekoh vec da onaj ko na svojoj kozi nije iskusio, ne moze ni da razume.

vidi, ja mislim da je manjil luksuz raditi nešto sa strane, za pare, pored stalnog posla, pa omogućiti deci da ne sede u ukakenim pelenama, odvesti ih u zoo, pozorište, na more, nego lenstvovati, optuživati državu i kukati nad ukakenim detetom.
i neće koža moje dece nikada iskusiti sedenje u prljavom dok im majka i otac mogu da RADE. a taj izbor ima svako.

jacHa.
Rekoh vec da onaj ko na svojoj kozi nije iskusio, ne moze ni da razume.

vidi, ja mislim da je manjil luksuz raditi nešto sa strane, za pare, pored stalnog posla, pa omogućiti deci da ne sede u ukakenim pelenama, odvesti ih u zoo, pozorište, na more, nego lenstvovati, optuživati državu i kukati nad ukakenim detetom.
i neće koža moje dece nikada iskusiti sedenje u prljavom dok im majka i otac mogu da RADE. a taj izbor ima svako.


Ovo je super! Za roditelja koji ima platu preko prosečne, ima stan, auto, ima POSAO. Da li znate koliko roditelja u ovoj zemlji to nema?
Da li znate koliko ljudi skuplja 22 papira da bi dobilo roditeljski dodatak od 2.000 dinara.
Ta logika, meni je lepo, pa me za ostale briga, logika je liberalnog kapitalizma od pre dva veka, koju bi trebalo da smo davno ostavili iza sebe. Postoji nešto što se zove socijalno odgovorna država, a naša vlast se tim terminom hvali samo u predizborne svrhe.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:05 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

hajde onda da odustanemo, jer nema smisla bilo šta raditi u vezi sa bilo čim


pa nije baš tako:)

umesto akcijašenja s maržom, koja roditeljima ne znači ništa specijalno, a prodavcima znači, ima mnogo efikansijih načina.

na primer, sto ne organizujete sajam, akciju razmerne i prodaje polovnih dečjih stvari. pa ga učinite tradicionalnim. na primer, svake subote, tu i tu. pa ga raširite, na više krajeva grada.

ja verujem da bi opštine prostorom podržale akciju. ili dom omladine, sajam, ima mnogo mesta gde to može da se organizuje.

naravno, treba malo tu i propagande, jer ima ljudi koji, iako bez love, il s tankom, misle da nije u redu da im beba nosi tudje stvari, il se vozi u polovnim kolicima.

razbijajte tu predrasudu, dugoročna zanimacija. plus, mahom je se drže oni koji baš nemaju mnogo, blam im.

:)

ja i kućne stvari razmenjujem s prijateljima. nešto mi dosadi, tebi se svidja? super, nosi. ili, aj se menjamo.

prosto, to je čitava kultura. na kojoj ima smisla malo raditi:))



udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 11:16 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Vesna Knežević Ćosić
hajde onda da odustanemo, jer nema smisla bilo šta raditi u vezi sa bilo čim


pa nije baš tako:)

umesto akcijašenja s maržom, koja roditeljima ne znači ništa specijalno, a prodavcima znači, ima mnogo efikansijih načina.

na primer, sto ne organizujete sajam, akciju razmerne i prodaje polovnih dečjih stvari. pa ga učinite tradicionalnim. na primer, svake subote, tu i tu. pa ga raširite, na više krajeva grada.

ja verujem da bi opštine prostorom podržale akciju. ili dom omladine, sajam, ima mnogo mesta gde to može da se organizuje.

naravno, treba malo tu i propagande, jer ima ljudi koji, iako bez love, il s tankom, misle da nije u redu da im beba nosi tudje stvari, il se vozi u polovnim kolicima.

razbijajte tu predrasudu, dugoročna zanimacija. plus, mahom je se drže oni koji baš nemaju mnogo, blam im.

:)

ja i kućne stvari razmenjujem s prijateljima. nešto mi dosadi, tebi se svidja? super, nosi. ili, aj se menjamo.

prosto, to je čitava kultura. na kojoj ima smisla malo raditi:))





Razmišljamo u tom pravcu, ali to su lokalne (lepe) priče, koje roditelji i sami na neki način rade. Ovde pričamo o sistemskim rešenjima i stvarima koje se tiču celokupne populacije.
Uostalom, da je to tako loša mera, ne bi je druge zemlje sprovodile.
Kada se smanjivao porez na računare, nikom nije smetalo. Kada se traži da PDV za dečija kolica i autosedište ne bude isti kao za luksuznu opremu, odjednom to svima smeta...
jacHa. jacHa. 11:32 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Razmišljamo u tom pravcu

aj radite umesto što razmišljate i lamentirate nad nekim nesrećnicima. dajete im pogrešan primer.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:45 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Razmišljamo u tom pravcu, ali to su lokalne (lepe) priče, koje roditelji i sami na neki način rade. Ovde pričamo o sistemskim rešenjima i stvarima koje se tiču celokupne populacije.


Nemojte da razmišljate, ako imate energije i volje organizujte.

I nisu to lokalne priče, to je standard, način razmišljanja. I nema veze s tim da li ja menjam garderobu i stvari s nekom drugaricom.

Elem, bilo je sličnih akcija i uvek su dobro odjeknule i bile posećene. Takodje, na TAKVOJ akciji možete i da propagirate tu vašu ideju s maržama. Samo, šteta je što to uvek ostanu akcije. Primenite taj vaš način za "sistemskim" rešenjima za "celu populaciju". Organizujete prodajna, razmenjivačka mesta u 10 gradova Srbije.

Uzgred, znam ja za buvljake, al to ni je to. To je druga vrsta "buvljaka". Na ovakvom dešavanju roditeljima može da bude zadovoljstvo da se prošetaju s decom, vide, kupe, razmene, druže.

Uzgred i to je jedno od sistemskih rešenja, da se stvari ne bacaju. Da se ljudi ne stide da uzmu ili kupe nešto polovno.

Molim vas, nemojte misliti da vam nešto zameram, samo predlažem.

deset_slukom deset_slukom 12:23 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

udruzenje_roditelj

Da li znate koliko ljudi skuplja 22 papira da bi dobilo roditeljski dodatak od 2.000 dinara.

Akcija vredna pažnje bi bila ta, da se izborite za dva, umesto dvadesetdva papira. Kada bi se smanjila birokratija, bilo bi mesta za povećanje ovog smešnog iznosa od dve hiljade dinara.

Vaš pristup je sistemski pogrešan. Smanjujete državi prihode, povećavate angažovanje inspekcije, e da bi kontrolisala uspešnost sprovođenja akcije tih smanjenja, umesto da radi ono što joj je (između ostalog) posao - kontrolu naplate PDV-a, i uvećanje budžetskih prihoda.

Remetite sistem, kao da već nije dovoljno poremećen.
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 13:11 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

jacHa.
Razmišljamo u tom pravcu

aj radite umesto što razmišljate i lamentirate nad nekim nesrećnicima. dajete im pogrešan primer.


Još bolje bi radili kad bi nam se neko i pridružio, onda bi i mi i Vi pokazali da smo jači na delima nego na rečima
vojnicic vojnicic 16:06 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

dok im majka i otac mogu da RADE

Ima puno mesta u Srbiji u kojima NEMA posla, tako da roditelji koji mogu da rade, NEMAJU gde da se zaposle!!!! Pa ljudi rade za 8.500rsd jer nema posla pa poslodavci 'toliko placaju'!!!!

odvesti ih u zoo, pozorište, na more

Mnogi o tome ni ne razmisljaju!!!

Cini mi se da je vama u Beogradu mnogo lepo.....
jacHa. jacHa. 19:06 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

rade.radumilo rade.radumilo 22:38 05.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

ne verujem u tu priču da posla koji donosi dobrobit nema. zašto ne biti sam svoj poslodavac?


Zato što da bi bio samozaposlen, moraš uplaćivati 130-200€ mesečno, na ime poreza i doprinosa, imao nemao prometa. Da ne govorim o raznim firmarinama i opštinskim taksama kojima lokalne spahije deru i ono malo privatnika što postoji u provinciji.

nažalost. odvesti dete jednom nedeljno u park, igraonicu, u šumu, na reku, u pozorište, u zoo - na mesečnom nivou


Taj ko radi za 8500, radi u proseku 12 sati dnevno za tu cifru, sedam dana u nedelji. Decu odgajaju babe i dede, koji ukoliko imaju sreće mogu uopšte i da se kreću po kući.

srećnim ljudima je svuda lepo. provincija je u ovom smislu duhovni status, a ne geografski pojam


Jedno je selo podno Kosmaja (moja majka je iz Vrčina) u okolini Beograda a drugo je selo na jugu ili istoku Srbije. Primer:
Iz Vrčina kreneš sa tovarom paradajza i prodaš na BG pijacama. Iz sela u pomenutoj regiji, sa tovarom paradajza dođeš do Niša recimo i posle celog dana na pijaci, vratiš dve trećine tovara kući. I šta onda?
milisav68 milisav68 09:25 06.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

rade.radumilo



Džabe pričaš, nema ko da čuje.
jacHa. jacHa. 10:01 06.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

onda napraviš mleveni paradaiz za zimnicu, a možeš i kuvani. pa, na zimu, sa tim na pijac.
(jel znaš da je u istočnoj srbiji vrtić 3 puta jeftiniji nego u selu podno kosmaja?)
Covek u belom Covek u belom 16:08 06.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

rade.radumilo
Taj ko radi za 8500, radi u proseku 12 sati dnevno za tu cifru, sedam dana u nedelji. Decu odgajaju babe i dede, koji ukoliko imaju sreće mogu uopšte i da se kreću po kući.

E brate pretera ga, ovo je proseravanje na kvadrat.
Radi za 10din na sat??? 12 centi na sat?
Jesi ti svestan koliku si glupost napisao. Znaci mi imamo 3 puta jeftiniju radnu snagu od najjeftinije radne snage na svetu???
U najgorim kineskim fabrikama se zaradjuje 10 puta vise od ovoga sto si ti napisao.
Nadji mi brate nekog ko ce da radi za ne mora 10, evo 12 dinara na sat, zaposlicu odmah njih 10000.

Zato što da bi bio samozaposlen, moraš uplaćivati 130-200€ mesečno, na ime poreza i doprinosa, imao nemao prometa. Da ne govorim o raznim firmarinama i opštinskim taksama kojima lokalne spahije deru i ono malo privatnika što postoji u provinciji.

Ajmo da vidimo malo koriscenja mozga. Iliti kako zaraditi 200 evra mesecno za par sati posla bez da se oznojis. Potrebna ulaganja, polovni racunar - 100evra (skuplji nije potreban), zasnivanje ugovora kod internet provajdera 20 evra, mesecna internet veza 10 evra, telefonski prikljucak 4 evra, utrosak za struju 6 evra, sveukupno 150 evra u startu, plus 30 evra svakog meseca fiksnih troskova. Porez i doprinosi drzavi se ne placaju.
Posao klasican PPC, 10 centi po strani, 1 minut po strani, 100 strana dnevno 2 sata posla, 300 dolara mesecno, kad se odbiju fiksni troskovi ostaje 200 evra cisto na ruke.
milisav68 milisav68 08:53 07.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Covek u belom

E brate pretera ga, ovo je proseravanje na kvadrat.
Radi za 10din na sat??? 12 centi na sat?
Jesi ti svestan koliku si glupost napisao. Znaci mi imamo 3 puta jeftiniju radnu snagu od najjeftinije radne snage na svetu???
U najgorim kineskim fabrikama se zaradjuje 10 puta vise od ovoga sto si ti napisao.
Nadji mi brate nekog ko ce da radi za ne mora 10, evo 12 dinara na sat, zaposlicu odmah njih 10000.

Heh, jel si bio ti skoro negde u provinciji?

Volonter u magacinu
Covek u belom Covek u belom 12:11 07.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

milisav68
Heh, jel si bio ti skoro negde u provinciji?

Volonter u magacinu

Doticni oglas je zajebancija ljudi iz date firme na koju se pola srpskog interneta primilo ko mlad majmun.

U provinciji nisam bio ali to nije stvar provincije, na celoj kugli zemaljskoj ne postoji mesto gde se sat rada placa 12 dolar-centi (naglasavam placa, robovski rad tu ne racunam, a ima ga prilicno na svetu). A veruj mi na ovoj nasoj kugli zemaljskoj ima mnoooooogooooo siromasnijih mesta od srpske provincije.
milisav68 milisav68 14:03 07.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Covek u belom

U provinciji nisam bio ali to nije stvar provincije, na celoj kugli zemaljskoj ne postoji mesto gde se sat rada placa 12 dolar-centi (naglasavam placa, robovski rad tu ne racunam, a ima ga prilicno na svetu). A veruj mi na ovoj nasoj kugli zemaljskoj ima mnoooooogooooo siromasnijih mesta od srpske provincije.

Nije mi samo jasno, kako si došao do cifre od 10 dinara na sat.
12 sati dnevno puta 30 dana je 360 sati, podeljeno sa 8500 je 23,61 na sat, a veruj mi, u provinciji se plaća i manje, i nije retko da se ne plaća uopšte (prva-dve plate, kao i poslednje 3-4-5).
Prevaranti (mahom partijci) otvaraju i zatvaraju firme po potrebi, ne plaćaju nikome ništa (pa ni državi), jer ne postoji pravna država Srbija, tako da mi oglas uopšte ne deluje nadrealno (što ne znači da nisam pomislio da je zajebancija).
Trenutno, najbolji "biznis" je da kradeš na malo (do 15.000 dinara), jer se do te cifre ne sastavlja policijski zapisnik, a ako kojim slučajem prebiješ lopova, sledi ti prijava, i plaćanje otštete.
U mom mestu ima mnogo praznih lokala, koji se često izdaju samo za troškove održavanja samih lokala."Privatni sektor" se sastoji od malih porodičnih radnji (sa dugom tradicijom), i firmi (partijaca) koji "pobedjuju" na tenderima u poslovima sa "državom".
A ima toga još.....
Covek u belom Covek u belom 14:26 07.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

milisav68
Nije mi samo jasno, kako si došao do cifre od 10 dinara na sat.
12 sati dnevno puta 30 dana je 360 sati, podeljeno sa 8500 je 23,61 na sat, a veruj mi, u provinciji se plaća i manje, i nije retko da se ne plaća uopšte (prva-dve plate, kao i poslednje 3-4-5).

Slabo mi ide matematika :). U pravu s 24 dinara na sat, sto je 2 i po puta vise ali je i dalje negde u rangu najnize plate igde u svetu.
Ja verujem da ima masa "firmi" gde je mesecna plata 8500 dinara, ali me niko na svetu ne moze ubediti da taj sto prima toliko radi 360 sati mesecno.
Da ima ljudi koji su bedno placeni, ali kao po pravilu oni ni ne rade nista na poslu, placeni su toliko da ceo dan sede ili stoje.
Poslova koji su placeni 10 puta vise na sat ima koliko hoces, kopanje, nosenje dzakova, branje, okopavanje, "gradjevina", ciscenje po kucama, ali kod tih poslova nema ladjenja jaja celi bogovetni dan nego mora da se zapne.
A raditi u butiku u provinciji 12 sati, gde ti za tih 12 sati udje 3 musterije, ili na trafici 2. smenu gde ti 10 ljudi kupi paklo cigara izvini ali nije isto sto i nositi malter 12 sati po avgustovskom suncu.
O "drustvenim" firmama necu ni da pocinjem pricu.
Sto se oglasa tice, nije problem staviti ga problem je poverovati da bi se bilo ko javio na isti, tj. verovati da ce se neko javiti na isti je debilizam, a ljudi u datoj firmi sigurno nisu debili. Ergo, u pitanju je zajebancija. A narod kao narod se naravno prima.
milisav68 milisav68 16:10 07.03.2012

Re: Kakvo lupetanje!

Covek u belom

Ja verujem da ima masa "firmi" gde je mesecna plata 8500 dinara, ali me niko na svetu ne moze ubediti da taj sto prima toliko radi 360 sati mesecno.

Pa dobro, ja sam to shvatio kao "pesničku slobodu" , koja nije daleko od istine.
Jeste da se mahom ne radi 12 sati dnevno, i da se ne radi nedeljom, ali se često dešava da "gazda" pozove - stigla roba/mašina, treba nešto da se prepakuje....itd, dodji na 2-3 sata, koji se ne plaćaju dodatno.
Poslova koji su placeni 10 puta vise na sat ima koliko hoces, kopanje, nosenje dzakova, branje, okopavanje, "gradjevina", ciscenje po kucama,

Ma nema, barem u mom mestu, jer niko ništa ne zida/gradi, a ceo grad je izlepljen oglasima o čišćenju (pružanju usluga) kuće/stana, kao i čuvanju dece i starijih lica....itd.
To okopavanje i branje, to se više ne radi ručno, ili se izbegava maksimalno zbog niske cene proizvoda i disproporcije ostalih cena (troškova).
Mislim, nije da tu uopšte nema posla i para, ali je to kratak (sezonski) posao, jer svaki kraj ima "svoje" plodove (recimo Arilje/maline, Futog/kupus).
A raditi u butiku u provinciji 12 sati, gde ti za tih 12 sati udje 3 musterije, ili na trafici 2. smenu gde ti 10 ljudi kupi paklo cigara izvini ali nije isto sto i nositi malter 12 sati po avgustovskom suncu.

Nit ima toliko butika/trafika, niti se malter "nosi", dodje kamion i istovari malter, a umesto butika imaš kineske radnje (a čak i oni zatvarju i "beže" od "nas".

Jednostavno - krug je zatvoren.
"Država"(službenici/prosveta/zdravstvo/sudstvo/policija/vojska) - banke (kartice na odloženo plaćanje) - "Maxi diskonti" - partijske firme - namešteni tenderi, ostali - kupe mrvice.

politicki_ekonomista politicki_ekonomista 08:51 05.03.2012

sa ekonomskog aspekta

Prvo moram da kazem da je oprema i hrana za bebe i decu u Srbiji bezobrazno visoka (u poredjenju sa drugim mnogim zemljama) i da je to uglavnom posledica velikh marzi i poreza.
Odmah da kazem da mislim da bi ukidanje poreza samog za sebe spustilo cene neznatno i kratkotrajno, odnosno problem ne bi bio resen.

pa kako resiti problem?

postoji nekoliko nacina:

1. ogranicenje marzi ne moze da radi u kapitalistickom sistemu kakav imamo i zelimo (valjda zelimo) u Srbiji. Znaci ako se narod saglasi da idemo ka socijalizmu ili komunizmu ovo bi znacajan uplitaj drzave bio veoma dobro resenje. Cini mi se da u Srbiji nema vecine (jos uvek) za ovakve inicijative tako da kontrola marzi otpada kao resenje.

2. Da se uvede povracaj poreza umesto ukidanja poreza (slicno kao povracaj PDV-a za strance). Ovaj predlog bi podrazumevao da svako ko donese fiskalne racune (u poresku upravu, opstimu, postu ili neko drugo mesto) na robu koja podpada pod kategoriju oslobodjene, bio bi refundiran za sumu jednaku porezu koji je platio (ili mu dat poreski kredit za sledecu kupovinu). Ovo bi izbilo sve argumente prodavcima, stvorilo jos poneki posao i smanjilo zloupotrebe (kupci bi uvek trazili fiskalne racune). Takodje mislim da bi suma trebala biti ogranicena na 10, 20 ili 50 hiljada (ne znam koliki su prosecni troskovi) po detetu do odredjenog uzrasta (vise za decu sa posebnim potrebama). Oni koji trose vise (kupuju skupocena kolica i/ili drugu luksuznu opremu) bi morali sami snositi ekstra-troskove te robe. Ovaj sistem bi veoma brzo resio problem uz relativno male troskove obrade. Mogao bi da potraje i bio bi veoma dobar kao prelazno resenje.

3. Da se razbiju svi uvozni i maloprodajni monopoli i karteli. Da se razvije trziste i potom ukine PDV. Ovo bi bilo najbolje dugorocno resenje ali bi zahtevalo znacajan rad i aktivnost drzavnih organa, okretanje protiv sopstvenih partijskih finansijera i uvodjenje reda na trzistu. U danasnjem trenutku malo je verovatno da ovakav plan moze da uspe. Nas politicki establisment je beskrajno korumpiran i u direktnoj sprezi sa velikim uvoznicima i prodavcima.


Po mom misljenju, plan broj 2 je najbolje resenje koje bi vrlo brzo resilo problem, relativno je otporan na zloupotrebe i lako je primenjiv. Iako bi ovj sistem resio dosta problema resenje broj 3 treba da ostane dugoroacn cilj i da se radi na njemu. Pre svega razbijanjem generalnog zastupnicko/predstavnickog sistema uvoza, oslobadjanjem i olaksavanjem uvoza i razbijanjem (i zabranom spajanja) velikih maloprodavaca.
libkonz libkonz 08:56 05.03.2012

Re: sa ekonomskog aspekta

politicki_ekonomista

ovo se zove racionalno razmišljanje!
anchiba anchiba 08:53 05.03.2012

За најлепше!

Ovo je bitka čiji cilj je da skine jedan delić pritiska sa roditelja u vreme kad im je najteže


Родитељима треба да је тренутак рођења детета НАЈЛЕПШИ, а не најтежи!!!

Зато ова борба, о којој се одавно говори, а никако да се реализује, мора да уроди плодом, зарад свих будућих родитеља и свих рођених беба; за срећан и незабрињавајућ почетак родитељства и дивних живота!!!
vladaxy vladaxy 09:01 05.03.2012

Treba ići dalje

Zašto ograničavati marže? Bolje je ukinuti trgovine, i snabdevati se direktno u fabrikama.

Na B92 blogovima se uglavnom priča o posledicama, nikad o uzroku. Zašto su velike marže? Zašto su visoke cene? Trgovci su samo posrednici između vas i fabrike. Imate fabriku, zvaničnog uvooznika, distributere, trgovine. I svako se ugrađuje pomalo u tom lancu. Da nema trgovaca, morali bi da putujete u "gde se već proizvode pelene", plaćate gorivo, gubite vreme.

Nas u Srbiji drže u kavezu kao stoku, političari su podelili monopole svojim sponzorima, digli carine, poreze itd... Čik neko da pokuša na svoju ruku da uvozi pelene, koje su BTW daleko jeftinije svugde u Evropi. Nek proba neko da kombijem uveze neku veću količinu za svoje potrebe, da vidim kako će se provesti na granici.

Rešenje je potpuno ukloniti carinu sa granica, ostaviti policiju za kontrolu, i dozvoliti slobodan uvoz svih roba bez obzira na količinu. Cene će same padati zbog veće ponude.

A na stranu to što me zabole da li neko ima ili nema za pelene i da li će da pravi decu. Ja sam svoje dete odvikao od pelena tako što nisam imao pare da ih kupim i nikome nisam kukao. Svako sebi pravi dete, a ne "društvu". I svako treba da razmisli da li može da izdržava dete pre nego što ga napravi. A ne kao ovi, pa posle kukaju kako nemaju. PA ZAR NISTE ZNALI DA NEMATE KAD STE PRAVILI DECU???
arianna arianna 10:46 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

A ne kao ovi, pa posle kukaju kako nemaju.


meni je definitivno 'najbolja' izjava MAJKE iz priloga na 2min i 40 sek koja kaze da joj deca idu gladna, a sama ima zavidan broj kilograma
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 11:13 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

vladaxy
Zašto ograničavati marže? Bolje je ukinuti trgovine, i snabdevati se direktno u fabrikama.

Na B92 blogovima se uglavnom priča o posledicama, nikad o uzroku. Zašto su velike marže? Zašto su visoke cene? Trgovci su samo posrednici između vas i fabrike. Imate fabriku, zvaničnog uvooznika, distributere, trgovine. I svako se ugrađuje pomalo u tom lancu. Da nema trgovaca, morali bi da putujete u "gde se već proizvode pelene", plaćate gorivo, gubite vreme.

Nas u Srbiji drže u kavezu kao stoku, političari su podelili monopole svojim sponzorima, digli carine, poreze itd... Čik neko da pokuša na svoju ruku da uvozi pelene, koje su BTW daleko jeftinije svugde u Evropi. Nek proba neko da kombijem uveze neku veću količinu za svoje potrebe, da vidim kako će se provesti na granici.

Rešenje je potpuno ukloniti carinu sa granica, ostaviti policiju za kontrolu, i dozvoliti slobodan uvoz svih roba bez obzira na količinu. Cene će same padati zbog veće ponude.

A na stranu to što me zabole da li neko ima ili nema za pelene i da li će da pravi decu. Ja sam svoje dete odvikao od pelena tako što nisam imao pare da ih kupim i nikome nisam kukao. Svako sebi pravi dete, a ne "društvu". I svako treba da razmisli da li može da izdržava dete pre nego što ga napravi. A ne kao ovi, pa posle kukaju kako nemaju. PA ZAR NISTE ZNALI DA NEMATE KAD STE PRAVILI DECU???


A ako ih nikad ne bude imao, da ih nikada ne napravi?
Ili još bolje, ako zaključi da više nema novca da ih izdržava, da ih ostavi na ulici, ili pošalje na usvajanje.
Kapitalizam i socijalno odgovorna država ne moraju da budu u suprotnosti. Probajte malo da gledate na stvari ne na način: šta će to meni doneti, već šta će to možda doneti mom prijatelju, rodjaku, drugu?
Na kraju krajeva, u zemlji u kojoj su roditelji, uglavnom zbog jucranja s posla na posao da bi zaradili tu crkavicu za pelene i hranu, veoma indiferentni za bilo kakvu vrtstu aktivizma i pokušaj da probaju sami da poboljšaju svoj položa, ćak i sama reakcija roditelja i svest o tome da nešto mogu i sami da urade i da mogu da se bora za svoja prava, može da bude veliki benefit akcije.

vladaxy vladaxy 11:59 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

A ako ih nikad ne bude imao, da ih nikada ne napravi?


Po meni, nije lepo napraviti decu a onda ih nakačiti na tuđu grbaču. Onaj ko napravi decu mora i da ih izdržava. Druga stvar su napuštena deca, bez roditelja i staratelja, ali opet toliko ima parova bez dece koji bi ih usvojili i brinuli o njima.

Da li ćeš da koristiš pampers ili pamučne koje ćeš stalno prati? Baš me briga.
Da li ćeš kupovati kašice, ili sam kuvati i pasirati? Tvoj problem.
Da li ćeš imati Chicco ili neka kineska kolica? Ne zanima me.

Nigde nije zapisano da svi moraju da imaju decu. I sve je u redu dok mi ne uzimaš pare iz džepa (tj. budžeta za koji mi "država" silom uzima pare).
antioksidant antioksidant 12:01 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

Po meni, nije lepo napraviti decu a onda ih nakačiti na tuđu grbaču. Onaj ko napravi decu mora i da ih izdržava. Druga stvar su napuštena deca, bez roditelja i staratelja, ali opet toliko ima parova bez dece koji bi ih usvojili i brinuli o njima.

Da li ćeš da koristiš pampers ili pamučne koje ćeš stalno prati? Baš me briga.
Da li ćeš kupovati kašice, ili sam kuvati i pasirati? Tvoj problem.
Da li ćeš imati Chicco ili neka kineska kolica? Ne zanima me.

Nigde nije zapisano da svi moraju da imaju decu. I sve je u redu dok mi ne uzimaš pare iz džepa.

još dva tvoja komentara i ja potpisujem ovu besmislenu peticiju
libkonz libkonz 13:59 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

još dva tvoja komentara i ja potpisujem ovu besmislenu peticiju

vladaxy vladaxy 14:16 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

još dva tvoja komentara i ja potpisujem ovu besmislenu peticiju


Evo ga prvi
vladaxy vladaxy 14:17 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

još dva tvoja komentara i ja potpisujem ovu besmislenu peticiju


Evo ga i drugi. Potpisuj.
antioksidant antioksidant 14:35 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

Potpisuj.
e jesi vrag
jacHa. jacHa. 15:11 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

antioksidant
Potpisuj.
e jesi vrag

ja, moćni antioksidant, potpisujem...
antioksidant antioksidant 15:18 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

jacHa.
antioksidant
Potpisuj.
e jesi vrag

ja, moćni antioksidant, potpisujem...

pazi jasna, već sam rekao da me je uverio da je njegov pristup pogrešan
ako je moguće da prođe bez vezivanja za stolicu i daljeg maltretiranja, bio bih zahvalan
jacHa. jacHa. 15:24 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

slažem se ja sa tobom, samo ne mogu da odolim. ipak si ti ovde neki vitez i moraš da održiš reč
dakle, bez moljenja!
antioksidant antioksidant 15:42 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

ipak si ti ovde neki vitez


ne zajebaj

vladaxy vladaxy 15:57 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

Ja samo kažem da je pogrešno ograničavati maržu. Sve što će se postići je da trgovci neće prodavati bebi opremu itd, i da će biti teže dostupna. Verovatno će postojati nekoliko specijalizovanih prodavnica i to je to. I šta je sledeće? Onda će država otvarati po Srbiji SOS markete za bebe. Pojaviće se tzv. siva ekonomija, vaš komšija će valjati pelene po komšiluku neće plaćati porez državi (što u stvari i nije loše)

A zašto ne uvesti mesečna sledovanja? Svako ko ima bebu, da dobije paket pelena, mleka u prahu i štatijaznamjoš. Zabraniti privatnicima da se bave prodajom, sve distribuirati iz centralnog državnog magacina. Za nabavku i distribuciju bi bio zadužen ministar Rasim Ljajić.

Evo šta se dešava kad petljate "državu":

Briga za narod:
Uredba kojom se najviša ukupna stopa marže u prometu osnovnih životnih namirnica ograničava na 10 odsto neće ugroziti poslovne interese trgovaca, a doprineće stvaranju bolje tržisne utakmice, izjavio je večeras ministar poljoprivrede i trgovine Dušan Petrović.

Petrović: Neće biti novog talasa poskupljenja 29. 02. 2012.

Ministar trgovine Dušan Petrović poručio je večeras da građani ne treba da strahuju od novog talasa poskupljenja, jer će Vlada Srbije obezbediti stabilnost cena namirnica, ne ugrožavajući ničije poslovne interese.

Posledica:
NEZAPAMĆEN TALAS POSKUPLJENJA NA POČETKU MARTA


Da još jednom ponovim:

Petrović: Neće biti novog talasa poskupljenja 29. 02. 2012.
NEZAPAMĆEN TALAS POSKUPLJENJA NA POČETKU MARTA

antioksidant antioksidant 16:00 05.03.2012

Re: Treba ići dalje

Ja samo kažem da je pogrešno ograničavati maržu. Sve što će se postići je da trgovci neće prodavati bebi opremu itd, i da će biti teže dostupna.

ma ja se sa tim slažem, ali u onom gore komentaru ti nisi to rekao
antioksidant antioksidant 09:48 05.03.2012

.

O pelenama neću ni da govorim - osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

ovde je na sto bačen "argument" da mnogi roditelji svoju decu ostavljaju u prljavim pelenama jer nemaju za zamenu

tužno podmetanje

Na kraju krajeva, ako vas inetresuju ekonomske teme, pitajte nekog pametnog ekonomistu.

ovo bi bila dobra preporuka i autorima "predloga"
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 10:30 05.03.2012

Re: .

antioksidant
O pelenama neću ni da govorim - osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

ovde je na sto bačen "argument" da mnogi roditelji svoju decu ostavljaju u prljavim pelenama jer nemaju za zamenu

tužno podmetanje



Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?
antioksidant antioksidant 10:41 05.03.2012

Re: .

Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?

a kakve to veze ima sa iskazom
osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

?
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 10:57 05.03.2012

Re: .

antioksidant
Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?

a kakve to veze ima sa iskazom
osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije.

?


Evo, ja poznajem barem 2 majke koje su papirne pelene na komad kombinovale sa starom dobrom kombinacijom 2 tetra pelene + 1 svedska kada su u kuci. A te platnene iskuvavaju u loncu na sporetu smedervcu.
antioksidant antioksidant 11:00 05.03.2012

Re: .

A te platnene iskuvavaju u loncu na sporetu smedervcu.

mogu da se iskuvavaju i na alfa plamu i na bilo kojem električnom šporetu, ali pitanje je bilo kakve veze ima pitanje "Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?" sa iskazom "osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije."???
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 11:08 05.03.2012

Re: .

antioksidant
A te platnene iskuvavaju u loncu na sporetu smedervcu.

mogu da se iskuvavaju i na alfa plamu i na bilo kojem električnom šporetu, ali pitanje je bilo kakve veze ima pitanje "Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?" sa iskazom "osnovano verujem da bi ih mnogi roditelji više trošili (češće menjali) kad bi bile jeftinije."???



Imaju veze utoliko što neko nema 1.500 dinara da kupi CELO pakovanje.
Da li Vi znate ikoga ko ima platu 30.000 dinara? Gde Vi ljudi živite, u kojoj zemlji?
Uostalom, o tome koliko je ljudima stalo da uštede makar i 200 dinara, govori činjenica da je za potpisivanje ove peticije ovih dana bukvalno bio red na štandovima. U nekim ranijim aktivističkim akcijama, odziv nije bio ni blizu toliki...
antioksidant antioksidant 11:17 05.03.2012

Re: .

Imaju veze utoliko što neko nema 1.500 dinara da kupi CELO pakovanje.

te pelene na komad su skuplje (koliko se sećam skoro 50%) od pelena u džambo pakovanjima
niko ih ne kupuje jer nema za celo pakovanje već da pregrmi vikend, noć ... dok se ne kupi džambo.

Uostalom, o tome koliko je ljudima stalo da uštede makar i 200 dinara, govori činjenica da je za potpisivanje ove peticije ovih dana bukvalno bio red na štandovima

vaša inicijativa je isprazna i lepo zvuči. savršen predizborni potez (koji naravno najviše koristi onima koji imaju para a jednom broju "aktivista" dođe i kao lepa zabava)i da

Da li Vi znate ikoga ko ima platu 30.000 dinara?

da. znam i one koji imaju platu 15 000 i one koji imaju 45 000.
ni to vam nije argument koji podržava vaš "predlog"
Gde Vi ljudi živite, u kojoj zemlji?
poslednji put kad mi je to bilo bitno, živeo sam u socijalističkoj federativnoj republici jugoslaviji, ali to nije bitno, tamo je pampersa bilo mnogo manje a smederevaca više
zovitemegrunf zovitemegrunf 17:34 05.03.2012

Re: .

Vi ne verujete da se po apotekama i na pijacima pelene prodaju na komad?

Tako je poslednjih nekoliko decenija. I, uvek su Pampers pelene u Klagenfurtu (Celovcu) bile jeftinije nego u SFRJ, SRJ, Srbiji. A kad ih izvezes u Jugu, kakogodsatadazvala, dobijes povracaj poreza, po istoj stopi kao za televizore, kafu, motokultivator. A kod nas se i cigarete prodaju na komad, pa da ukinemo i porez i akcize na iste, ili da poradimo na uredjivanju Srbije?
bookez bookez 09:53 05.03.2012

Uzeti jednima dati drugima

Smanjenje PDV-a je ekvivalentno pisanju čeka od strane drzave svima koji pazare tu vrstu robe. I tako treba i da se posmatra. Pitanje je da li to najoptimalnije rešenje i da li želimo da pišemo ček baš svima. Možda je odgovor "da", možda je odgovor "ograničeno da" (samo za određene proizvode).

Za računare je recimo odgovor da, ali samo trenutno, dok ne postanu sveprisutni, a onda vratiti PDV. Za osnovne životne namernice je ekvivalentno socialnoj pomoći (svi je uzimaju a samo je zaposleni plaćaju).

Borba protiv monopola bi bilo rešenje broj jedan. Dovući što više trgovaca: od Lidl-a i Ikea-e do Amazona, ebay-a i PayPal-a. Odeš kod Amazon-a i pitaš ih šta je potrebno da bi došli u Srbiju. Ako treba i par godina subvencija, jer posle par godina imamo zdravije tržište za sve. I najbitnije je imati par presuda protiv monopolističkog ponašanja.
fantomatsicna fantomatsicna 10:11 05.03.2012

Kada bi se

Pojavio Zdrav Razum ..sve i svi ostali bi mogli da se odjave
bookez bookez 10:27 05.03.2012

znate koliko će to radnih mesta da ugasi

To je komunističko-socijalstički režim rada. Kapitalizam je čista suprotnost.

Kada su kupovane fabrike u Boru, kupovana je starija tehnologija, kako bi vrle vođe zaposlile što više ljudi. A najzanimljivije je bilo da su cene novije i starije tehonologije bile iste. Tako su meni moji roditelji pričali.

Evo jedne anegdote o Miltonu Fridmanu. Kada je Milton Fridman bio u posetu nekoj NN zemlji (lokacija varira), odveli su ga na gradilište da mu pokažu gradnju kanala. Kada je video da se sve radi lopatama, Milton Fridman ih pita zašto nema moderne mehanizacije. A vrle vođe kažu da su ovako uposlili 10 hiljada ljudi. Milton Fridman im pita, što ne kopate kašikama, tako ćete uposliti 10 miliona ljudi.
antioksidant antioksidant 10:48 05.03.2012

.

i samo da primetim da je izjednačavanje ekonomski smešne ali populistički veoma prihvatljive inicijative sa "bočicom čija sadržina na bezbedan i jednostavan način besplatno leči rak i dostupna je celoj planeti" na nivou rubrike "život" na ovom portalu (a rubrika "biz" joj se približava)
rade.radumilo rade.radumilo 11:09 05.03.2012

Evo kako to rade pametniji narodi i države

Primer Australija:

Mladi bračni par sa decom ili koji tek treba da dobije dete, kupuje stan na kredit. Država pomaže na sledeći način:
1. Država daje učešće i subvencioniše deo rate kredita u ukupnom iznosu od 40% vrednosti nekretnine. Država postaje vlasnik 40% nekretnine. Bračni par kao vlasnik 60% (i na toliki deo plaća porez) ima apsolutna prava na raspolaganje nekretninom, ali u slučaju prodaje ili rentiranja nekretnine, državi ide 40% prihoda. Postoji naravno i mogućnost da se otkupi preostalih 40% u nekom trenutku.
2. Ne postoje državna obdaništa, postoje samo privatna i prilično su skupa za naš pojam (okolina Perta: 475 AUD nedeljno). Ukoliko su roditelji nezaposleni (jedan ili oba) ili zarađuju ispod određene cifre, država dotira odgovarajući procenat nadokande za obdaništa.
3. Otac deteta ima zakonsko pravo na 3 meseca porodiljskog odsustva s posla, potpuno nevezano s majkom deteta!
4. Angažovanje bebi-siterke se računa u trošak koji se odbija od poreske osnovice, poreza na prihod.

Ovo sve u državi u kojoje godišnji bruto dohodak po zaposlenom 80 000 AUD (koji je nešto jači od USD). Uporedili smo cene opreme, pelena, hrane i odeće za bebe. Manje više smo tu negde. Dakle država se nije pačala u trgovinu, što je po meni besmisleno, već je roditeljima olakšala nekoliko ključnih stvari u formiranju porodice. To sve ako ne računamo da je država tamo omogućila građanima da pristojno žive od svog rada.

Petljanje u trgovinske marže neće ništa dobrog doneti. Tgovci su od školjki i kamenčića, preko bakrenjaka i zlatnika, do platnih kartica cene formirali na osnovu zakona ponude, potražnje i konkurencije a ne na osnovu državnih zakona. Petljanje u trgovinske marže, može samo dovesti do jedne od čestih pojava u državno upravljanim ekonomijama: nestašica.

Prestanimo više da štedimo i počnimo da zarađujemo više:
1. Država treba da omogući mladim ljudima da zarade, treba da prestane da davi preduzetništvo i privatnu inicijativu. Okosnica tržišne ekonomije je gramzivost preduzetnika i to je u redu. Država treba samo da se pobrine da ta gramzivost služi kao pokretačka snaga celokupne ekonomije i napretka društva. Svaki pokušaj da se prisilno uguši gramzivost pojedinca završiće stagnacijom ekonomije. Niti se vlasnici firmi, niti njihovi radnici bave tim poslom iz altruizma i ljubavi prema određenoj delatnosti već da zarade novac!
2. Država treba da stvori infrastrukturu koja će mladim ljudima omogućiti da formiraju porodice. Treba da im omogući da što lakše steknu krov nad glavom, jer je to od vremena kada smo napustili pećine najveći materijalni poduhvat u formiranju porodice. Treba da omogući pomoć u odgajanju deteta, jer jednom detetu je u početku potreban konstantan nadzor i pažnja odraslih, što jedna osoba ne može samostalno da izdrži 10-12h dnevno.

Sve dotle dok ova država ne krene da radi ono što stvarno ima ekonomskog smisla, dotle će pred ambasadama Kanade, USA, AU, EU stajati redovi mladih odlučnih da se više nikada ne vrate...
cult cult 11:20 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

3. Otac deteta ima zakonsko pravo na 3 meseca porodiljskog odsustva s posla, potpuno nevezano s majkom deteta!


E, ovo me zanima. U firmi mog prijatelja (malo preduzeće, troje zaposlenih) radnica im je već četiri i po godine na trudničko/porodiljskom bolovanju (dvoje dece jedno za drugim). On joj već četiri i po godine isplaćuje platu, poreze i doprinose, država to refundira sa značajnim zakašnjenjem (znači kreditira državu sa 0% kamate, a ona mu još digne kurs evra za 10% u mesec dana). Za to vreme primio je novu radnicu na njeno mesto. To nije, dakle, državna firma, nit miškovićevski monopolistički konglomerat i ova situacije je gadan trošak za tako malo preduzeće. Zaista nisam siguran da ovo ima bilo gde u svetu osim u Serbiji. Koliki je tamo maksimum odsustvovanja s posla u tim situacijama? Koriste li taj maksimum ljudi uopšte? Meni nije jasno u kakvom dodiru će ta žena biti sa svojim poslom kad se posle pet godina vrati na svoje radno mesto. Mislim, ludilo.
antioksidant antioksidant 11:29 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

znači kreditira državu sa 0% kamate, a ona mu još digne kurs evra za 10% u mesec dana

da li je rekao hvala kad mu je prošle godine spustila euro sa 107 na 96 početkom prošle godine?
cult cult 11:33 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

ne.
još se nije izvukao iz bule u koju je upao kad je sa 77 za tri meseca skočio na tih 107 koje pominješ.
antioksidant antioksidant 11:35 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

još se nije izvukao iz bule u koju je upao kad je sa 77 ta tri meseca skočio na 107 koje pominješ

zadužen ili uvoznik
u svakom slučaju trgovac
želim mu sreću
i takvi su potrebni
cult cult 11:43 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države


a koja to domaća roba nema strane inpute? dugo nisam video fakturu koja nije indeksirana u evrima. A, recimo, ja radim s domaćim proizvodom u bitnom procentu. Na kraju godine mi domaći proizvodjači samo zveknu fakturu sa kursnim razlikama isto kao i uvoznici.
antioksidant antioksidant 11:46 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

a koja to domaća roba nema strane inpute?

ekološki beskvasni hleb, od pšenice ručno sejane i srpom žnjane
Na kraju godine mi domaći proizvodjači samo zveknu fakturu sa kursnim razlikama isto kao i uvoznici.

ako takve ugovore imaš sa njima naravno da će da ti zveknu. osim ako ih neka uredba vlade ne "ograniči"

na temu valute, iz rubrike "život 2"
cult cult 12:05 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

ako takve ugovore imaš sa njima naravno da će da ti zveknu. osim ako ih neka uredba vlade ne "ograniči"


pa, ako nemaš miškovu pregovaračku snagu, onda nemaš puno izbora. Take it or leave it. A i ne rade oni to što vole tako, već što takodje zavise od kursa evra, počevši od kredita indeksiranih u evrima, recimo. U boljem položaju su od mene napr, jer ja koji sam na kraju lanca ne mogu kao oni da prenesem skok evra na svoje kupce, jer po višoj ceni neće kupovati. Bar ne kod mene. Tako da ti to pojede maržu. A onda se pojave veseli nvo-ovci da nateraju državu da ih i zakonom ograniči. Ionako više nema šta da se ograničava. Sve je otišlo deep deep down.
antioksidant antioksidant 12:10 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

pa, ako nemaš miškovu pregovaračku snagu, onda nemaš puno izbora

kod mene u kraju ima prodavnica koja ide na to da je najskuplja (neke stvari su do 25% skuplje nego u maksiju) ali radi 24 sata i uvek sve ima. ograničavati marže njima može samo veseli dušan petrović sa svojim tumačenjem ekonomije

ps. a trafika ispred zgrade koja je radila 24 sata (3 zaposlena - krvnički po 15 000 i 12 sati radnog vremena) se zatvorila kao direktna posledica zabrane pprodaja alkohola posle 10. mada je djilas bio cool pa je obezbedio dodatni prihod. video sam jednog dečka koji je radio u toj trafici da je čistio sneg pre par nedelja (1 600 dinara koliko se sećam)
cult cult 12:13 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

veseli dušan petrović sa svojim tumačenjem ekonomije


nači, ne podsećaj me na sinoćnji Utisak.
Čuo sam da je to dsov kandidat za premijera.
Nadam se da je patka.
antioksidant antioksidant 12:15 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

Čuo sam da je to dsov kandidat za premijera.

to ako toma bude birao idealnog protivkandidata

edit:
nači, ne podsećaj me na sinoćnji Utisak.

mene su toliko iznervirali da sam gledao "talenat"
i glasao sam čak
(za pobednike )
udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 13:15 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

rade.radumilo
Primer Australija:

Mladi bračni par sa decom ili koji tek treba da dobije dete, kupuje stan na kredit. Država pomaže na sledeći način:
1. Država daje učešće i subvencioniše deo rate kredita u ukupnom iznosu od 40% vrednosti nekretnine. Država postaje vlasnik 40% nekretnine. Bračni par kao vlasnik 60% (i na toliki deo plaća porez) ima apsolutna prava na raspolaganje nekretninom, ali u slučaju prodaje ili rentiranja nekretnine, državi ide 40% prihoda. Postoji naravno i mogućnost da se otkupi preostalih 40% u nekom trenutku.
2. Ne postoje državna obdaništa, postoje samo privatna i prilično su skupa za naš pojam (okolina Perta: 475 AUD nedeljno). Ukoliko su roditelji nezaposleni (jedan ili oba) ili zarađuju ispod određene cifre, država dotira odgovarajući procenat nadokande za obdaništa.
3. Otac deteta ima zakonsko pravo na 3 meseca porodiljskog odsustva s posla, potpuno nevezano s majkom deteta!
4. Angažovanje bebi-siterke se računa u trošak koji se odbija od poreske osnovice, poreza na prihod.

Ovo sve u državi u kojoje godišnji bruto dohodak po zaposlenom 80 000 AUD (koji je nešto jači od USD). Uporedili smo cene opreme, pelena, hrane i odeće za bebe. Manje više smo tu negde. Dakle država se nije pačala u trgovinu, što je po meni besmisleno, već je roditeljima olakšala nekoliko ključnih stvari u formiranju porodice. To sve ako ne računamo da je država tamo omogućila građanima da pristojno žive od svog rada.

Petljanje u trgovinske marže neće ništa dobrog doneti. Tgovci su od školjki i kamenčića, preko bakrenjaka i zlatnika, do platnih kartica cene formirali na osnovu zakona ponude, potražnje i konkurencije a ne na osnovu državnih zakona. Petljanje u trgovinske marže, može samo dovesti do jedne od čestih pojava u državno upravljanim ekonomijama: nestašica.

Prestanimo više da štedimo i počnimo da zarađujemo više:
1. Država treba da omogući mladim ljudima da zarade, treba da prestane da davi preduzetništvo i privatnu inicijativu. Okosnica tržišne ekonomije je gramzivost preduzetnika i to je u redu. Država treba samo da se pobrine da ta gramzivost služi kao pokretačka snaga celokupne ekonomije i napretka društva. Svaki pokušaj da se prisilno uguši gramzivost pojedinca završiće stagnacijom ekonomije. Niti se vlasnici firmi, niti njihovi radnici bave tim poslom iz altruizma i ljubavi prema određenoj delatnosti već da zarade novac!
2. Država treba da stvori infrastrukturu koja će mladim ljudima omogućiti da formiraju porodice. Treba da im omogući da što lakše steknu krov nad glavom, jer je to od vremena kada smo napustili pećine najveći materijalni poduhvat u formiranju porodice. Treba da omogući pomoć u odgajanju deteta, jer jednom detetu je u početku potreban konstantan nadzor i pažnja odraslih, što jedna osoba ne može samostalno da izdrži 10-12h dnevno.

Sve dotle dok ova država ne krene da radi ono što stvarno ima ekonomskog smisla, dotle će pred ambasadama Kanade, USA, AU, EU stajati redovi mladih odlučnih da se više nikada ne vrate...


Vaši predlozi su sjajni. Ali, uvek ima neko ali...
Država je još manje spremna da interveniše na taj način. Doneta je čitava Strategija za podsticaj radjanja, pre 5 godina, naše Udruženje je dalo svoje primedbe, koje su usvojene... tu su silne mere koje sto finansijski sto na druge načine stvaraju uslove da olakšaju roditeljima. Osim produženja radnog vremena vrtica u Bg., NIJEDNA mera se ne primenjuje! To je Strategija, nije obavezujuća i nema načina da ih nateramo da je primene.
Mi jednostavno nemamo dve decenije da čekamo da ova privreda profunkcioniše, da mladi dobiju posao, povoljne kredite i sve ostalo... Do tada, naše bebe će biti punoletne i čekaće red ispred tih ambasada, pljujući roditelje što nisu uradili ništa da im bude bolje.
rade.radumilo rade.radumilo 14:03 05.03.2012

Re: Evo kako to rade pametniji narodi i države

Vaši predlozi su sjajni. Ali, uvek ima neko ali...
Država je još manje spremna da interveniše na taj način


Ma bilo bi besmisleno, nego je poenta u sledećem:

1. Država treba da se bavi staranjem povoljne ekonomske infrastrukture, a ne da pod izgovorom sveopšte bede pokušava da izigraa Robina Huda. To će samo dodatno obogaljiti ovo malo ekonomije na izdisaju. Može da makne PDV na određene stvari, to je po meni sasvim uredu. Postoje robe za koje je sasvim ekonomski opravdano plaćati 22 ili 25% PDV-a, tako da se može napraviti odgovarajući spektar PDV-a koji ne bi ugrozio budžetski priliv. Računari su alat, dečija oprema i potrošna roba su životne potrepštine, knjige su sredstvo obrazovanja i gradivni sastojci kulture jednog društva. Cipele preko 100€ i automobili preko 15 000€ su luksuz, samo je problem što su političari glavni konzumenti.
2. Moja firma ima ideju da otvori obdanište za decu zaposlenih. Sa jedne strane rešava zaposlenima probleme tog tipa, sa druge oslobađa mesta u državnim obdaništima. Šta više, takav potez bi se pokazao kao konkurencija i privatnim obadništima što bi dodatno oborilo cenu istih. Ispostavlja se da je prema propisima ove države lakše otvoriti postrojenje za preradu toksičnog otpada, nego obdanište za decu zaposlenih u jednoj firmi.

Dakle eto dve stvari za koje je potrebno nekoliko meseci naglabanja po skupštini. Ništa više...
nikolinal nikolinal 09:49 06.03.2012

Drzava treba svasta da uradi..

..ali ne radi nista vec godinama i godinama. I sta onda? Cekati da bude bolje eto samo od sebe dok mi kuckamo komentare po sajtovimai gundjamo kao matori mapetovci sa balkona, ili uciniti nesto, boriti se sredstvima koja su na raspolaganju ( i ne zaboraviti da ono sto je za nekoga malo za nekog drugog znaci itekako).

Sto se tice toga kako sve funkcionise u nekim drugim zemljama... u nekima su neke stvari bolje, u nekim drugim su stvari ipak u Srbiji bolje (u USA mozes samo da sanjas o godinu dana porodiljskog odsustva na primer), poenta je sta je u datoj situaciji izvodljivo i realno. Nije realno da Srbija preko noci dobije socijalni sistem kao Australija ili Kanada, sve i uz najefikasniju i najsposobniju vladu (koja ce se tu desiti verovatno nikad) ali je realno da se smanji pdv na decju opremu ako je vec mogao da se smanji za neke drugih stvari.., pa eto nek to bude prvi korak u priblizavanju belosvetskim standardima ( eto npr u Kanadi se sve decje stvari oporezuju po nizoj ceni plus mozes dobiti neke povracaje poreza u zavisnosti od prihoda na kraju godine.. )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana