Društvo| Ekonomija

Zašto smo izgubili 250.000 radnih mesta

Saša Radulović RSS / 04.04.2012. u 23:21

Večeras, u emisiji OKO, pojavila su se predstavnici dva stožera vlade, koji su kao poslednji diletanti govorili o poreskom sistemu. Toliko šupljiranja je teško sresti na jednom mestu u tako kratkom vremenskom periodu o tako važnoj temi. Njihova nestručnost i nerazumevanje, i njih i svih njihovih kolega,  su nas koštali preko 250.000 radnih mesta od 2008.godine do danas

 

 Ako niste gledali, emisiju možete pogledati ovde.
 
Kada toliko pristojnosti nemate, da sa toliko malo godina, iskustva i toliko malo znanja, zauzmete tako važnu funkciju kao što je državni sekretar u Ministarstvu finansija, onda ja, kao poreski obveznik , građanin i roditelj, nemam nikakve obzire da vas ne nazovem pravim imenom: diletant za poreski sistem. Ja vas tako i ne bih zvao, da od vas, i vaših kolega sličnih godina, znanja i iskustva, iz ovog i drugih Ministarstava, ne zavisi život svih građana Srbije, pa i moje dece. Ignorisao bih vas i promenio kanal. Ovako ne mogu.
 
Isto važi i za gospodina večitog kadra iz vrha večitih političkih partija koji bez ikakvog razumevanja ponavlja slogane svog partijskog šefa, čija je "ekonomska politika" zavila u crno celo društvo. I još ima toliko hrabrosti da citira studiju na kojoj sam radio za NALED.
 
Sram vas bilo. Obojicu. Bez dana iskustva u privredi. Preslušajte još jednom koje ste šupljikate izbacivali u ovoj emisiji.
 
 U Srbiji je zapošljavati skupo. Šta to znači?
 
Prvo da odgovorim na makro nivou. Godišnje neto plate svih zaposlenih u Srbiji iznose  oko 7.1 milijardi evra. Na ove neto plate, svi poslodavci, uključujući i državu, plaćaju još 4.5 milijardi evra poreza i doprinosa. Ukupan trošak za poslodavce iznosi oko 11.6 milijardi evra. Zapošljavanje je skupo zato što svi zajedno, za privilegiju da zaposle ljude, moraju državi da plate 4.5 milijardi evra godišnje.
 
Ovo iznosi  oko 625 evra po stanovniku Srbije, odnosno oko 1.800 evra po porodici godišnje.
  
Onda na mikro nivou. Ako hoćete da se samozaposlite, recimo radite kao moler, ili programer, i nadjete posao da okrečite nečiji stan ili napravite web sajt, i pogodite posao na 300 evra, država će vam uzeti 120, a vama će ostati 180. Ako se prijavite i poslujete legalno.
 
Naravno, posledica je da se prijavljuju budale. A i oni koji su bili prijavljeni, odjave se. Pa zadrže svih 300 evra.
 
Ko ovo može da plati? Velika preduzeća, monopolisti i uvoznici. Oni postavljaju cenu onoliko koliko im treba.
 
Ko ne može da plati? Proizvođači, preduzetnici koji se samozapošljavaju, porodična, mala i mikro preduzeća. A njih je 95%.
 
Svi oni koji pozivaju na to da treba pooštriti naplatu poreza i doprinosa, ne razumeju o čemu govore. Na minimalac od 180 evra, ne može se uterati namet od 120 evra. Zato što je nerazumno, zato što je nemoralno.
 
Ako neko obrađuje zemlju, i hoće da ima zdravstveno i penziono, mora državi godišnje da plati  oko 1.400 evra. Rezultat? Sva poljoprivredna gazdinstva su u sivoj ekonomiji. Gotovo niko nema ni zdravstveno ni penziono. Preko 400.000 ljudi.
 
U Srbiji je posedovati jeftino. Šta to znači?
 
Svi tajkuni, sve banke, svi privatizatori zajedno, godišnje na ime poreza na profit plate 0,3 milijarde evra. Ovde spadaju i firme uvoznici bebi opreme sa maržama od 50%.
 
Svi oni koji poseduju najvrednije nekretnine, a posebno vredno građevinsko zemljište, plaćaju ukupan porez na imovinu koji godišnje iznosi 0,2 milijarde evra. I zamislite, većinu od tog iznosa plaćaju građani, ne pravna lica. Na sve ono silno zemljište uz autoput ne plaćaju nikakav porez.
 
Ovo iznosi oko 28 evra po stanovniku Srbije, odnosno  80 evra po porodici godišnje.
 
Šta još ubija zapošljavanje u Srbiji? Zakon o radu. 
 
Zakon o radu, kao i ostatak našeg društva, je podešen za zaposlene u državi i u javnim preduzećima. Njih je preko 750.000. Od ostalih 1.100.000 zaposlenih, 400.000 su preduzetnici (samozaposleni), a 320.000 u mikro i malim preduzećima. sa prosečno 3-4 zaposlenih po preduzeću.
 
Kakvog smisla ima otpremnina za samozaposlenog programera koji zaposli pomoćnika? Još ako pomoćnik ima 30 godina radnog staža, otpremnina se plaća za svih 30 godina, bez obzira koliko je bio zaposlen na novom radnom mestu. Ili regres za topli obrok i godišnji odmor? U bilo kojoj od 90.000 malih i mikro firmi koje imaju po 4 zaposlena, uključujući vlasnika i obično njegovog supružnika. Porodične firme.
 Ili poljoprivredna gazdinstva koja bi zaposlila nekoga.
 
Ko se napio pa ovo smislio?
 
I za kraj nešto i o "parafiskalim nametima" koji su toliko prirasli za srce perpetuum mobile ekonomisti i njegovom glasnogovorniku. Pa "citira" NALED" ovu studiju koja govori o 1.5 milijardi evra OSTALIH PRIHODA konsolidovanog budžeta države. U ovu cifru ulaze svi ostali prihodi države, od izdavanja u zakup, sudskih taksi itd. U ovu cifru ulazi i 0,45 milijardi evra lokalnih ostalih prihoda. Među njima su npr. i takse za registraciju vozila koje plaćaju fizička lica. A tu su i takse za isticanje firme iznose oko 0,05 milijardi evra, odnosno 50 miliona evra.
 
Nakon što je  oborio na kolena budžet kome je nazovi decentralizacijom oduzeo 400 miliona evra prihoda i prebacio ga lokalu koji je novac sjurio u potrošnju, sada ide u nove radne pobede neverovatnim spotovima u kojima ne postoji stvar koju ne bi subvencionisao. Da građanima bude bolje i da država pomogne.
 
I NARAVNO da nije dobro da je broj različitih taksi prevelik, da su netransparentne, loše postavljene, da njihovo administriranje mnogo košta. I da treba pojednostaviti. I da taksa treba da bude naknada za uslugu, a ne zamena za porez, kao na primer taksa za isticanje firme.
 
Ali govorimo o 0,05 milijardi evra,a pored te cifre stoji 4.5 milijardi evra nameta na rad.
 
Srbiji treba poreska reforma. Treba rasteretiti rad, i opteretiti profit korporacija, imovinu korporacija i, jeste, PDV kao poslednja mera.
 
Ako nam je važna proizvodnja, izvoz, zapošljavanje, samozapšljavanje, porodične firme i poljoprivredna gazdinstva. 
 
Ovi ljudi moraju da odu. Diletanti moraju da odu. Zbog moje i vaše dece.
 
 
 


Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vlad_aleksh vlad_aleksh 23:45 04.04.2012

Ako neće breg Muhamedu

A da ipak odemo mi?
sevarlica sevarlica 08:15 05.04.2012

Re: Ako neće breg Muhamedu

vlad_aleksh
A da ipak odemo mi?


"I refuse to live in a country like this, and I’m not leaving."- Michael Moor
laziiprevare laziiprevare 17:35 05.04.2012

Re: Ako neće breg Muhamedu

"I refuse to live in a country like this, and I’m not leaving."-Michael Moor

Neka ide Alhemičar. On mora da zaradi za stan,kasno je da mu narod kupuje kuću na Dedinju,narod koji ekonomski sahranio.

"Dakle, naš predsednik iza sebe nema javnosti poznatih seksualnih skandala, prijavio je porez na platu od hiljadu evra, a nema ni stan".(Peščanik.net, 02.04.2012.)
pantela8 pantela8 00:16 05.04.2012

pitanje

A kako je po tebi pricao ovaj naprednjak mrzi me da gledam, a i da gledam ne vredi mi jer se n rauzmem.
Saša Radulović Saša Radulović 08:21 05.04.2012

Re: pitanje

Milan Knežević je moj drug i potpredsednik Asocijacije malih i srednjih preduzeća za koju sam i pisao plan poreske reforme koji je SNS načelno usvojio. Asocijacija je onda potpisala ugovor sa SNS-om za ove izbore.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:46 05.04.2012

Re: pitanje

Saša Radulović
Milan Knežević je moj drug i potpredsednik Asocijacije malih i srednjih preduzeća za koju sam i pisao plan poreske reforme koji je SNS načelno usvojio. Asocijacija je onda potpisala ugovor sa SNS-om za ove izbore.


Bravo, i ajde da navijam da se ostvari makar i jedan deo, nisam izgubila nadu da moze bolje i da su svi skotovi i nesposobni.
cult cult 06:12 05.04.2012

Ne mogu to

više da gledam.
Deprimiram se.
Zajebo sam se što sam pročitao ovaj blog ovako rano ujutru.
Zavera budala.
U dve reči opisani donosioci odluka u ovoj jadnoj zemlji.

P.S.
ako očekuješ da će Džorgovanka nešto promeniti i ti si se zajebo.
Izgleda da je potrebno da svi propadnemo, da ovi na državnoj sisi uzajmljuju novac za svoje plate i bahaćenja još koju godinu, a onda...
ne znam šta onda.
Mrak.
Saša Radulović Saša Radulović 08:24 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Asocijacija malih i srednjih preduzeća ne očekuju već zahtevaju. SNS je prihvatio plan poreske reforme koji treba da rastereti rad. Upravo zbog toga su i dobili podršku Asocijacije. Svi drugi su samo lupali gluposti i vozali ih u krug.
cult cult 08:44 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Upravo zbog toga su i dobili podršku Asocijacije.


Ako nije tajna (a u predizbornoj kampanji cifre su izgleda velika tajna) po tom planu koliki bi bili porezi i doprinosi u odnosu na neto platu koju isplaćujem zaposlenima?
Saša Radulović Saša Radulović 09:21 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Vrlo grubo i u kratkim crtama.

Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo. Uveo bi se sintetički preogresivan porez na dohodak bez obzira na vrstu prihoda.
Porez na profit bi bio povećan. Ukinute olakšice.
Porez na imovinu pravnih lica bi bio na tržišnu vrednost, ne knjigovodstvenu. Plaćao bi se i na zemljište.
Za fizička lica stope ne bi bile povećavane, sa manjim teretom za siromašnije i većim za bogatije.
Ukinule bi se sve sulude subvencije.

Cilj bi bio da minimalna zarada bude u potpunosti oslobođena bilo kakvog poreza i doprinosa. Da poresko opterećenje 80% porodica značajno padne. Da svi ljudi u Srbiji dobiju zdravstveno osiguranje.
cult cult 09:29 05.04.2012

Re: Ne mogu to

ma...znam te puško kad si pištolj bila...
javlja mi se (oktobar 2012, ako se formira neka, bilo koja vlada)
pdv ide na 20%
kurs 118-120
porezi i doprinosi na plate isti ili za koji procentni poen manji (uglavnom nebitno)
povećanje poreza na imovinu i profit.
ofps/sokoj i slične krvopije orgijaju pozivajući se na eu.*
60 dana max plaćanje svih faktura ili vešanje na Terazijama (samo po ovom osnovu će pola zemlje otići u stečaj)

budmčevsko-jeremijina-krkarova beleška na margini:

ja: dobar dan, da li je to M., uterivač državnog reketa za tzv ofps?
reketaš M.: da, recite
ja: juče ste opet bili kod mene, navukli zaposlenu da potpiše "zapisnik" iako vam reket plaćam od prošle godine kad ste mi pretili sudom, zateznim kamatama, sudskim troškovima i evropskom unijom. Zašto?
reketaš M.: svake godine mora da se plaća. Niste se sami prijavili u januaru, a dobili bi popust 30% na tu sumu da ste to uradili.
ja: jeste li čitali vi po štampi vladinu uredbu vezanu za vaš i sokojev reket?
reketaš M.: to se odnosi na zanatlije, vi niste zanatlija.
ja: spadamo u malo preduzeće, znači da vam je cena za ovu godinu 10 puta manja.
reketaš M.: ne, cena je ista.
ja: ali svojim očima sam video, alo...druže državni reketašu, ja otpuštam radnike jer više ne mogu da plaćam, a vi ne fermate ni vladine uredbe da se spreči ova vaša organizovana pljačka
reketaš M.: žali se vladi.
tu tu tu tu...
cult cult 09:42 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo

Cilj bi bio da minimalna zarada bude u potpunosti oslobođena bilo kakvog poreza i doprinosa.


Ovo bi, Saša, bilo ravno čudu.
A u čuda ne verujem.
No, ajd da vidimo.
Lepo je ako vas bar slušaju, ali kad dodju na vlast, pa kad vide koliko košta lagodan život vlasti, potplaćivanje birača na budžetskoj sisi, zaboraviće oni na sve te savete. Reći će kao i ovi što govore...ako smanjimo poreze na plate, neće biti za penzije, trudnice...ili sličan bedni populistički izgovor.
Nisam pratio, ali ako su i ti iz sns za ukidanje poreza na "bebi opremu", odmah mi sve jasno.
Saša Radulović Saša Radulović 09:44 05.04.2012

Re: Ne mogu to

ma...znam te puško kad si pištolj bila...
javlja mi se (oktobar 2012, ako se formira neka, bilo koja vlada)
pdv ide na 20%
kurs 118-120
porezi i doprinosi na plate isti ili za koji procentni poen manji (uglavnom nebitno)
povećanje poreza na imovinu i profit.
ofps/sokoj i slične krvopije orgijaju pozivajući se na eu.*
60 dana max plaćanje svih faktura ili vešanje na Terazijama (samo po ovom osnovu će pola zemlje otići u stečaj)


Sa sadašnjom vlašću, ovo nan ne gine. Sa tim da neće piti poreza na imovinu i profit pravnih lica.

Da li će ovi drugi uraditi isto, ne znam.

Inače, kurs bi već trebao da bude 118-120. Ne znam da li ste pratili da su jedan dan objavili neverovatnu vest da je BDP po glavi stanovnika porastao na 4.500 evra u 2011.godine. Naravno na papiru. Jer je došlo do rasta kursa dinara u odnosu na 2010.godinu, što je naravno sve izduvalo u prva dva meseca ove godine.
Dr M Dr M 10:03 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo


U tom slučaju, kako bi se finansiralo zdravstvo?
Postoji li neki održiv plan?
libkonz libkonz 10:04 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo.

Данас, захваљујући експерту Динкићу, предузетник не може да овери књижицу ако није платио здравствено, а то исто мора да плати са каматама иако није могао да га користи!
cult cult 10:17 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Jer je došlo do rasta kursa dinara u odnosu na 2010.godinu, što je naravno sve izduvalo u prva dva meseca ove godine.

zaboravih...Kakav je stav Asocijacije glede kursa - fiksiranje ili plivanje (tj ronjenje...deep, deep diving.)
cult cult 10:20 05.04.2012

Re: Ne mogu to

U tom slučaju, kako bi se finansiralo zdravstvo?
Postoji li neki održiv plan?


pa, ovo što predlaže Asocijacija je samo redefinisanje prihoda od poreza. Finansiralo bi se iz budžeta, kao i do sada, ali sredstva u budžet ulaze na drugačiji način (smanjenje poreza na zarade vs povećanje poreza na imovinu pravnim licima i sl.)
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:23 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Jel stvarno što ne uzmeš Royalty-Free licencu i mogu da te mrze, a ti puštaj šta ti volja, pa nek dokazuju onda?
Saša Radulović Saša Radulović 10:28 05.04.2012

Re: Ne mogu to

U tom slučaju, kako bi se finansiralo zdravstvo?
Postoji li neki održiv plan?


Iz budžeta, odnosno ostalih poreskih prihoda. Kao u Kanadi. Zdravstveno osiguranje bi ostalo državno za sve građane Srbije. Zdravstvene usluge bi pružali privatni porodični lekari koji bi onda za pružene usluge bili plaćeni od strane države. Svaka porodica bi birala svog porodičnog lekara i tako vršila pozitivnu selekciju.
Saša Radulović Saša Radulović 10:33 05.04.2012

Re: Ne mogu to

a ti puštaj šta ti volja, pa nek dokazuju onda?


Problem je što ljud ne razumeju i boje se. A čuli su i priče kolega od kojih su gospoda naplatiti novac u izvršnom postupku.

Prvo uđu u radnju i isprepadaju ljude da im se potpišu na neki papir. Pa im dostave fakture. Pa pokrenu izvršni postupak. Jadni ljudi bez ikakvog iskustva i bez pravne podrške prime rešenje o izvršenju, ne umeju da napišu prigovor i novac im direktno skidaju sa računa. Bilo bi potrebno angažovati se na pružanju pravne pomoći.
sevarlica sevarlica 10:39 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Saša Radulović
U tom slučaju, kako bi se finansiralo zdravstvo?
Postoji li neki održiv plan?


Iz budžeta, odnosno ostalih poreskih prihoda. Kao u Kanadi. Zdravstveno osiguranje bi ostalo državno za sve građane Srbije. Zdravstvene usluge bi pružali privatni porodični lekari koji bi onda za pružene usluge bili plaćeni od strane države. Svaka porodica bi birala svog porodičnog lekara i tako vršila pozitivnu selekciju.


Ta fora sa porodičnim praksama je i u Engleskoj i fercera xtra. NHS(National Health Service) se finansira iz budžeta i malim porodičnim klinikama isplaćuje osnovne plate plus naknadu za kvalitet preventivnog tretmana(ako nagovorite više pacijenata da ostave cigarete, alkohol, srede ishranu, pritisak, šećer, itd. za toliko više zaradite)
Dr M Dr M 10:54 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Saša Radulović
U tom slučaju, kako bi se finansiralo zdravstvo?
Postoji li neki održiv plan?


Iz budžeta, odnosno ostalih poreskih prihoda. Kao u Kanadi. Zdravstveno osiguranje bi ostalo državno za sve građane Srbije. Zdravstvene usluge bi pružali privatni porodični lekari koji bi onda za pružene usluge bili plaćeni od strane države. Svaka porodica bi birala svog porodičnog lekara i tako vršila pozitivnu selekciju.


Hvala, razumeo sam. Još da razume država...
vladaxy vladaxy 12:22 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo

Još da obećaju da ukidaju i otimanje za PIO i osiguranje od nezaposlenosti, i ja glasam za njih. . Tj. dovoljno je da se uvede isplata bruto plata, i da se skine odgovornost sa poslodavaca o zdravlju i budućnosti radnika. A ljudi neka sami biraju fondove gde će da uplaćuju.

Ali, ima jedna odlična serija "Boardwalk Empire", pogotovo 11. i 12. epizoda u prvoj sezoni, koja opisuje političare. I politiku.
Nucky Thompson: First rule of politics, kiddo: Never let the truth get in the way of a good story.




jasminas jasminas 12:37 05.04.2012

Re: Ne mogu to

Saša Radulović
Vrlo grubo i u kratkim crtama.Bio bi odmah ukinut doprinos za zdravstvo. Uveo bi se sintetički preogresivan porez na dohodak bez obzira na vrstu prihoda. Porez na profit bi bio povećan. Ukinute olakšice.Porez na imovinu pravnih lica bi bio na tržišnu vrednost, ne knjigovodstvenu. Plaćao bi se i na zemljište.Za fizička lica stope ne bi bile povećavane, sa manjim teretom za siromašnije i većim za bogatije.Ukinule bi se sve sulude subvencije.Cilj bi bio da minimalna zarada bude u potpunosti oslobođena bilo kakvog poreza i doprinosa. Da poresko opterećenje 80% porodica značajno padne. Da svi ljudi u Srbiji dobiju zdravstveno osiguranje.


Ovo stvarno lepo zvuči, ali bih se složila sa jednim komentarom iznad - ravno je čudu! Daj Bože da se ostvari; iako sam i ja poprilično skeptična, ipak još uvek verujem da su čuda moguća. Dobro je što nisam gledala pomenutu emisiju, uvek se toliko iznerviram da mi muka pripadne.
cult cult 12:38 05.04.2012

Re: Ne mogu to

pa nek dokazuju onda?


dokazaće šta god treba da se dokaže.
država, to su oni.

Inače, meni je telefonski razgovor sa reketašem M. (vizitkarta poznata redakciji) bila kap koja ja prelila čašu glede izbora i bliske budućnosti.

Let them lose.

Jedna velika kita preko glasačkog lističa je najmanje što mogu da uradim za njih.
Nikako ostajanje kod kuće tog dana. Time se pomaže Dinkiću maskiranom u URS i onim jurodivim iz Preokreta.
Kiza car Kiza car 14:09 05.04.2012

Re: Ne mogu to

cult
pa nek dokazuju onda?


Jedna velika kita preko glasačkog lističa je najmanje što mogu da uradim za njih.


I ja se nosim istom idejom...
naroz naroz 14:09 05.04.2012

Re: Ne mogu to


Let them lose.

Jedna velika kita preko glasačkog lističa je najmanje što mogu da uradim za njih.
Nikako ostajanje kod kuće tog dana.


i ja sam tako prelomio. Ali za predsenicke izbore cu ipak da glasam za Tadica, makar sto je davne 2003 ili bese 2004 kad je dosao na celo DS resio da prizna da su krali (afera Budrum), kad bi sad hteo da slusa i da prizna da nemaju pojma kako da pokrenu mala i srednja preduzeca...
buba_truba buba_truba 20:45 05.04.2012

Re: Ne mogu to

kita

I od mene, kita.
emanuella emanuella 14:10 09.04.2012

Re: Ne mogu to

Svijet je u sivom. Iliti, finansijska kriza. Kažu, da su banke davale jeftine kredite. Kuće, auta, putovanja, sve se kupovalo na kredit. Krediti su podigli standard ljudima, ali istovremeno im nabacili omču oko vrata, koja ih guši do kraja života.Da nije bilo tih jebenih kredita, mnogi ne bi mogli ni zaviriti na Tahiti, niti spustiti guzove u „pasate“ i „tojote“.
Skromni čovjek, nije dizao kredit, da bi sebi sagradio kuću. Imao je on svoj kredit zvani – moba. Od oka bi mjernuo plac, i uz pomoć rodbine i prijatelja, preko noći bi nikla kuća. Isitina, nije imamo nikakvu građevinsku dozvolu. Ali, kome je potrebna bilo kakva dozvola, kad mu i drzavu kroje bez dozvola, bez zakona i bez ikakvih međunarodnih pravila.Poslije je i on išao na mobu drugima, nešto kao vraćanje glavnice bez kamata.
Nije dizao kredit da bi se relaksirao na Krabima, već je u dvoristu ispod duda, organizovao rostilj. Ni auto nije kupovao na kredu, već nešto polovno, skucano boga pitaj kako. A šoping? Gluho bilo. Sve sa ruke.
princi princi 06:28 05.04.2012

Ovo treba modifikovati

U Srbiji je posedovati jeftino. Šta to znači?

Svi tajkuni, sve banke, svi privatizatori zajedno, godišnje na ime poreza na profit plate 0,3 milijarde evra. Ovde spadaju i firme uvoznici bebi opreme sa maržama od 50%.

Svi oni koji poseduju najvrednije nekretnine, a posebno vredno građevinsko zemljište, plaćaju ukupan porez na imovinu koji godišnje iznosi 0,2 milijarde evra. I zamislite, većinu od tog iznosa plaćaju građani, ne pravna lica. Na sve ono silno zemljište uz autoput ne plaćaju nikakav porez.

Ovo iznosi oko 28 evra po stanovniku Srbije, odnosno 80 evra po porodici godišnje.

Treba udariti namet na nekorišćenje građevinskog zemljišta. Ne možeš nekog oporezovati zbog nečijeg životnog prostora, ali možeš oporezovati nekoga ko poseduje građevinsko zemljište na kojem ništa ne radi ili koje nenamenski koristi i koji isto koristi za uzimanje novih i novih kredita. Drugi je problem što bi to, verovatno, zatvorilo firme poput Napreda, Energoprojekta, verovatno i Mostogradnje.
sevarlica sevarlica 08:20 05.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

Treba udariti namet na nekorišćenje građevinskog zemljišta.


U svakom slučaju i tu ulećeš u problem, zbog novog GUP-a i zakona o planiranju i izgradnji. Ako ti je plac GUP-om upao u građevinsku zonu, bez obzira što ti je tu njiva, ima da te oderu za građevinsko zemljište.

Ima većih problema u građevini od tog i to mnogo većih, a koji realno sprečavaju razvoj cele zemlje...
Saša Radulović Saša Radulović 08:31 05.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

To se radi kroz porez na imovinu za pravna lica.
Ne bi zatvorilo nikoga. Analiza koju sam radio za NALED to pokazuje.
Od zemljišta se mora prihodovati i plaćati porez. Onaj ko privatizuje preduzeće zbog zemljišta, pa drži zemljište i čeka kupca za velike pare, morao bi da plaća veliki porez. Ako ne može da plaća porez, mora da proda onome ko će na tom zemljištu nešto raditi.

Nemojte molim vas ko ova dvojica iz emisije. Možeš i treba sve građane oporezovati za nekretnine koje poseduju, to je tako u celom uređenom svetu. Najveći teret naravno pada na najbogatije sa najvrednijim nekretninama na najvrednijim lokacijama, sa odgovarajućim poreskim olakšicama. O ovome sam već pisao.
sevarlica sevarlica 08:45 05.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

Ako ne može da plaća porez, mora da proda onome ko će na tom zemljištu nešto raditi.


U pravu si Saša ali oni su napravili 2 dijametralno suprotna zakona koji povezuju ove 2 sfere. Zakon o planiranju i izgradnji je najgora moguća hidra starih propisa, nestručnosti i pomodarstva.
1. Prvo čega vlast mora da se odrekne je sistematska legalizacija bespravnih objekata.
2. Drugo, taksa za GGZ ne može da opterećuje isto investitora na Starom gradu koji zida stanove za prodaju(profit) i fizičko lice u Pinosavi koje zida kuću za život.
3
4
5
6
...
Saša Radulović Saša Radulović 09:05 05.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

Jeste. Svi koji rade legalno su budale. To nam je sistem. Mi olakšice dajemo onim koji ne rade.

I naravno da ne treba da bude isto. Rešenje je u porezu na imovinu (koji treba da pravi razliku) i stvarnim troškovima uređenja građevinskog zemljišta. Radi se o naknadi, ne o porezu. Naknada treba da odgovara trošku kanalizacije, vode, struje, saobraćaja itd.

princi princi 09:24 05.04.2012

Law of unintended consequences

Možeš i treba sve građane oporezovati za nekretnine koje poseduju, to je tako u celom uređenom svetu. Najveći teret naravno pada na najbogatije sa najvrednijim nekretninama na najvrednijim lokacijama, sa odgovarajućim poreskim olakšicama. O ovome sam već pisao.

To nigde nije tako u svetu i upravo zato imamo ovaj Occupy pokret. Najbogatiji NIGDE NA SVETU ne plaćaju najveći porez jer oni uvek mogu da dignu sidro i odu u neki tax haven. To je problem u Americi (oko toga se, pored Obamacarea vodi najveća bitka) to je problem u UK (gde je Ozborn dodatno oporezovao penzionere). Znači, ta priča je ili nepoznavanje stvari ili čista demagogija.

Pored toga, oporezivanje nekretnina će dodatno sniziti njihovu vrednost, i uništiti kako mogućnost novog kreditiranja tako i vraćanja postojećih kredita (jer banke bi morale da obezbede dodatnog keša, što bi samo poskupele kredite). Firmama banke ne daju nikakve kredite na konto njihovih mašina- građevinska vrednost zemljišta, hale je jedino što banke trenutno priznaju. Možemo razgovarati da li je to fer ili ne, ali je to, bar trenutno, tako.

Kad pročitam ovakve neznalice i diletante, sad znam za koga sigurno NEĆU glasati.
Saša Radulović Saša Radulović 09:39 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Vi očigledno ovo jako slabo poznajete. A to vas ne sprečava da pišete ovako napamet.

Porez na nekretnine plačaju građani u celom uređenom svetu. Najviše plaćaju bogati.

Pored toga, oporezivanje nekretnina će dodatno sniziti njihovu vrednost, i uništiti kako mogućnost novog kreditiranja tako i vraćanja postojećih kredita (jer banke bi morale da obezbede dodatnog keša, što bi samo poskupele kredite)


Hoćete da kažete da će onda građani moći sebi da priušte stan, jer će mu cena biti realna?

Kada krenete da delite atribute, red bi bio da se predstavite. Ovako anonimno, nećete moći.

princi princi 10:42 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Kada krenete da delite atribute, red bi bio da se predstavite. Ovako anonimno, nećete moći.

Važi, mogu da ti objasnim stvari (i predstavim se) na kafi, pošto sam trenutno u BG. Da si ikada kupovao nekretnine u inostranstvu znao bi da se na njih plaća porez isključivo i samo tokom transakcije, tj prenosa vlasništva. Tako je u UK, tako je u USA, tako je u svom normalnom svetu, a tako je i u Srbiji (iako ona u mnogim segmentima nije normalna, u ovom jeste). Država nema ni moralnog i filozofskog ni prirodnog prava da nekom trajno naplaćuje porez na privatno vlasništvo. To se protivi logici i zdravom razumu.
Hoćete da kažete da će onda građani moći sebi da priušte stan, jer će mu cena biti realna?

Ovo nerazumevanje kako firme dolaze do kredita i kapitala nema potrebe da ti ja objašnjavam (pogotovu ne ovde), to možeš da pitaš bilo kog vlasnika firme, člana te Asocijacije čiji si savetnik (doduše, sad uopšte više nisam siguran da ta asocijacija nije neka naprednjačka mock up ujdurma).
milisav68 milisav68 10:55 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

princi
Da si ikada kupovao nekretnine u inostranstvu znao bi da se na njih plaća porez isključivo i samo tokom transakcije, tj prenosa vlasništva. Tako je u UK, tako je u USA, tako je u svom normalnom svetu, a tako je i u Srbiji (iako ona u mnogim segmentima nije normalna, u ovom jeste). Država nema ni moralnog i filozofskog ni prirodnog prava da nekom trajno naplaćuje porez na privatno vlasništvo. To se protivi logici i zdravom razumu.

U Srbiji se plaća porez na nekretnine.
Meni svake godine "stiže" rešenje za porez na stan (nije neka velika cifra, ali obračunavaju kamatu, pa se nakupi ako ne plaćaš redovno).
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:57 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

bi da se na njih plaća porez isključivo i samo tokom transakcije, tj prenosa vlasništva. Tako je u UK, tako je u USA, tako je u svom normalnom svetu, a tako je i u Srbiji (iako ona u mnogim segmentima nije normalna, u ovom jeste).


Čekaj, u Srbiji se plaća porez na imovinu fizičkih lica, dakle, ako imaš stan plaćaš porez na njega. Ili pričaš o nečem drugom?

EDIT:
Preteče me Milisav
sevarlica sevarlica 11:07 05.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

Saša Radulović
Jeste. Svi koji rade legalno su budale. To nam je sistem. Mi olakšice dajemo onim koji ne rade.

I naravno da ne treba da bude isto. Rešenje je u porezu na imovinu (koji treba da pravi razliku) i stvarnim troškovima uređenja građevinskog zemljišta. Radi se o naknadi, ne o porezu. Naknada treba da odgovara trošku kanalizacije, vode, struje, saobraćaja itd.


Budale, budale nego šta, a moj otac i ja smo najveće od svih jer ću i drugu kuću da radim legalno.

E vidiš sad, ja kupujem plac u Grockoj i treba za kuću od 100m2, koju planiram da gradim, da platim 50Evra/m2 (5000evra).

1. Plac nema kanalizaciju, plaćam sam 1.000-2.000evra
2. Plac nema struju, plaćam sam 1.000-3.000evra
3. Plac nema vodu, plaćam sam 1.000 Evra
4. Plac nema pristup zakonom propisanoj saobraćajnici, greška države
5. Plac nema asfaltiran put koji se nekim čudom zove ulica širine 3m. takođe plaćam sam, 500-3.000Evra po parceli(ako sve komšije plate)
6. Plac nema telefon, plaćam sam 100Evra.

GGZ+1+2+3+5+6= (8600-14000) prosek oko 11.000Evra. To je 110Evra/m2
stavku 4 nisam ubacio jer me samo košta živaca i zdravog razuma

Koje je to GGZ koje sam ja dobio plaćanjem naknade. Zašto realno više košta mene u Grockoj nego investitora u Beogradu, jer ja moram svu infrastrukturu da radim sam a ljudi u gradu imaju sve ove stavke.
sevarlica sevarlica 11:15 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Najbogatiji NIGDE NA SVETU ne plaćaju najveći porez jer oni uvek mogu da dignu sidro i odu u neki tax haven.


Mogu da odu i da prebace firmu fiktivno, ali nekretninu ne mogu da odnesu na leđima kao puž.
Država samo treba da se postavi ovako:
Baš me briga gde si prijavljen, na sve nekretnine u Srbiji plaćaš porez u Srbiji, što više imaš više plaćaš, ako si prijavljen u inostranstvu platićeš još 5% više zato što koristiš našu lepu zemljicu. Ako ti se ne sviđaju uslovi, prodaj i idi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:19 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

sevarlica
Najbogatiji NIGDE NA SVETU ne plaćaju najveći porez jer oni uvek mogu da dignu sidro i odu u neki tax haven.


Mogu da odu i da prebace firmu fiktivno, ali nekretninu ne mogu da odnesu na leđima kao puž.
Država samo treba da se postavi ovako:
Baš me briga gde si prijavljen, na sve nekretnine u Srbiji plaćaš porez u Srbiji, što više imaš više plaćaš, ako si prijavljen u inostranstvu platićeš još 5% više zato što koristiš našu lepu zemljicu. Ako ti se ne sviđaju uslovi, prodaj i idi.


Mislim da princi priča o ovome

U Britaniji porez ne plaća 100.000 milionera
sevarlica sevarlica 11:21 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Država nema ni moralnog i filozofskog ni prirodnog prava da nekom trajno naplaćuje porez na privatno vlasništvo


Očigledno ne poznaješ naš imovinski sistem. Tek od 2009 možeš da knjižiš GGZ 1/1. I dalje je većina objekata po gradovima na GGZ u vlasništvu države tako da se knjižiš 1/2.
Saša Radulović Saša Radulović 11:21 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Da si ikada kupovao nekretnine u inostranstvu znao bi da se na njih plaća porez isključivo i samo tokom transakcije, tj prenosa vlasništva. Tako je u UK, tako je u USA, tako je u svom normalnom svetu,


Naravno da jesam. I ovo naravno APSOLUTNO nije taćno. Upravo obratno.

Za ostale blogere: I u Americi i u Kanadi se plaća porez na imovinu i ne plaća se porez na transakciju, osim poreza na kapitalnu dobit ukoliko je ima i ukoliko nema olakšica. U Britaniji se plaća i jedno i drugo, s tim da se porez na imovinu drugačije zove i obračunava. Suštinski je isto.

Porez na nekretnine je GLVANI poreski prihod lokalnih zajednica iz koga se finasira lokalna infrastruktura, policija, škole, parkovi, kultura itd.

Dalja lupetanja i vređanja, vam neću dozvoliti.
naroz naroz 11:24 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

bas gledam sad po internetu za nemacku ali ne mogu da nadjem raspitacu se... ali slucajno znam ako imas psa placas porez 90 evra godisnje a ako imas psa koji je na listi " psi za borbu" placas porez 900 evra godisnje. Jedan moj drug ima mesanca izmedju pit bula i jos neceg, uzeo ga je kad je jos bio stene ( u nekom drustvu za zastitu zivotinja) nije znao sta uzima pa sad placa 900 evra porez godisnje.
sevarlica sevarlica 11:25 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Mislim da princi priča o ovome

U Britaniji porez ne plaća 100.000 milionera


Znam da priča o tome, ali pročitaj dobro moj komentar videćeš da nije bitno ko je vlasnik imovine i gde je registrovan, MORA DA PLATI. Jednostavno zabraniš off-shore kompanijama da poseduju nekretnine, ili ako ne žele da plate oduzmeš pa nek se žale u poštu.
nim_opet nim_opet 14:04 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Ja ne znam u kom to svetu se porez na nekretnine placa samo na transakcije, ali u USofA, specificno u drzavi NY (kao i u NJ, CA, MI etc) se placa porez na imovinu (ne federalni, drzavni). Pa recimo za stan kao ovaj u linku, od $5.19MM, se placa MESECNI porez od $3000. http://www.corcoran.com/property/listing.aspx?Region=NYC&ListingID=2238425

Ovaj porez je Real Estate tax - dakle pravi porez na imovinu, nema nikakve veze sa transakcijom (na transakciju se placa closing cost itd, u trenutku transakcije).

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:27 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

aži, mogu da ti objasnim stvari (i predstavim se) na kafi, pošto sam trenutno u BG. Da si ikada kupovao nekretnine u inostranstvu znao bi da se na njih plaća porez isključivo i samo tokom transakcije, tj prenosa vlasništva. Tako je u UK, tako je u USA, tako je u svom normalnom svetu, a tako je i u Srbiji (iako ona u mnogim segmentima nije normalna, u ovom jeste). Država nema ni moralnog i filozofskog ni prirodnog prava da nekom trajno naplaćuje porez na privatno vlasništvo. To se protivi logici i zdravom razumu.


Princi, malo si se zeznuo. U USA se plaća porez na imovinu i nekretnine svake godine. Ako odeš na primer na zillow.com, videćeš mapu sa kućama i imanjima na prodaju diljem lepe naše i procenjenim godišnjim porezom koji moraš da plaćaš. A znam da se plaća i u Srbiji, sasvim sigurno.
rikelme rikelme 20:01 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

"Mala" ispravka: ovde u USA se plaća "property tax" u vrednosti od 0.2% do 4%.

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:04 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

naroz
bas gledam sad po internetu za nemacku ali ne mogu da nadjem raspitacu se...


Placa se... Napr. za stan: i prilikom kupovine i posle redovno - uobicajeno kvartalno
princi princi 20:37 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Za ostale blogere: I u Americi i u Kanadi se plaća porez na imovinu i ne plaća se porez na transakciju, osim poreza na kapitalnu dobit ukoliko je ima i ukoliko nema olakšica. U Britaniji se plaća i jedno i drugo, s tim da se porez na imovinu drugačije zove i obračunava. Suštinski je isto.

Porez na nekretnine je GLVANI poreski prihod lokalnih zajednica iz koga se finasira lokalna infrastruktura, policija, škole, parkovi, kultura itd.

Što se tiče UK ovo jednostavno nije tačno i čista je laž. U UK se pri kupovini plaća Stamp Duty, ali to nije taksa na property nego na paperwork i dokumente. Pri prodaji se plaća Capital Gain Tax samo i isključivo ako je u pitanju investment- ako je kuća u kojoj se živelo makar 3 godine, ista se ne plaća. Council tax, s druge strane, nije porez na imovinu (iako se prikuplja po osnovu stanovanja) nego, praktično, račun za komunalne usluge (lokalnu policiju, vatrogasce, škole, održavanje ulica, servise na lokalu, itd)- najbliže onome što se kod nas zovu kirija tj Infostan (čak je i relativni odnos vrlo blizak).

Ja razumem da u političke svrhe Kartaginu treba srušiti (to je ova parola DS treba kazniti bez obzira kako vama bude, jer ću ja sedeti u senese vladi) ali ne treba dopustiti da se to radi lažima.
Saša Radulović Saša Radulović 20:47 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Dosta ste se nalupetali.

Sve uređene zemlje sveta, pa i UK, imaju porez na nekretnine koji se zove različito u različitim zemljama. Oracunava se različito. Ali suština je ista i namena je ista. To je GLAVNI prihod lokalnih zajednica.
Goran Vučković Goran Vučković 20:56 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

U Britaniji je obveznik za gradsku taksu stanar, a ne vlasnik. Cifra jeste razrezana po procenjenoj kategoriji vrednosti stana, ali račun glasi na stanara.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:20 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Goran Vučković
U Britaniji je obveznik za gradsku taksu stanar, a ne vlasnik. Cifra jeste razrezana po procenjenoj kategoriji vrednosti stana, ali račun glasi na stanara.


OK Vučko, ali mi nije onda jasno ovo, ako je članak tačan:

U Britaniji porez ne plaća 100.000 milionera

Zašto to rade, ako nemaju potrebe, odnosno niko ih ne tera da plate porez na nekretnine.

U ostalom, rođeni stric mi je u Londonu od 74 pa ću da ga zovem sutra-preksutra da ga pitam, sad mi je malo kasno (verovali ili ne nikada nismo pričali o tome, mislim o tim "trivijalijama".
Prosto, neću da me neko pravi budalom.
Goran Vučković Goran Vučković 22:23 05.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Jbmlg... Možda ako nije nekretnina u kojoj živiš... ali ta stvar sa registrovanjem na kanalskim ostrvima ili Monaku je više za porez na lične prihode, koliko znam. S tim da moraš da se isprsiš nekih 20k za remitance base status (da plaćaš samo porez na ono što transferišeš u UK).
sevarlica sevarlica 10:00 06.04.2012

Re: Law of unintended consequences

paperwork i dokumente


Da da na krompir i krtolu, t.j. osećaj i feeling.



beobb beobb 10:41 06.04.2012

Re: Ovo treba modifikovati

Saša Radulović
To se radi kroz porez na imovinu za pravna lica.Ne bi zatvorilo nikoga. Analiza koju sam radio za NALED to pokazuje.Od zemljišta se mora prihodovati i plaćati porez. Onaj ko privatizuje preduzeće zbog zemljišta, pa drži zemljište i čeka kupca za velike pare, morao bi da plaća veliki porez. Ako ne može da plaća porez, mora da proda onome ko će na tom zemljištu nešto raditi.Nemojte molim vas ko ova dvojica iz emisije. Možeš i treba sve građane oporezovati za nekretnine koje poseduju, to je tako u celom uređenom svetu. Najveći teret naravno pada na najbogatije sa najvrednijim nekretninama na najvrednijim lokacijama, sa odgovarajućim poreskim olakšicama. O ovome sam već pisao.

Izgleda da se razmišlja o ovome (?)
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=04&dd=06&nav_id=597974
Goran Vučković Goran Vučković 20:01 06.04.2012

Re: Law of unintended consequences

Setio sam se šta može da bude - taksa na nasledstvo. Sva imovina pokojnika preko oko 250 hiljada funti
se oporezuje po stopi od 40%. Bogati rade kojekakve muljavine sa zadužbinama da izbegnu taj porez - računam da ovo sa stranim firmama služi istoj svrsi.
bene_geserit bene_geserit 06:45 05.04.2012

interesantna emisija

Ono sto me je fasciniralo, je da je dekica koji je predstavljao SNS imao najnormalnije stavove i najmanje prosipao demagogiju.
Dakle,
Milan Knežević SNS: veliki plus za insistiranje na smanjenju poreza na zarade (pre svega za niske plate), insistiranje na povecanju poreza na profit; mali minusic sto nije iz sve snage pridruzio porez na imovinu uz to, ali valjda dosta potencijalnih glasaca ima neke stanove/kuce/zemlju pa im se taj deo ne bi svideo; veliki minus sto je prilicno demogoski tvrdio da boljom kontrolom javnih nabavki, smanjenjem crnog trzista rada, eliminisanjem subvencija na zaposljavanje bi bilo dovoljno da elimisise ogroman deficit koji imamo (jasno je da ne bi bilo dovoljno ni blizu); veliki plus kako je okarakterisao subvencije za zaposljavanje; minus sto nije dotakao reformu penzionog sistema kao temu (koju opet treba izbegavati iz jasnih izbornih razloga), ali do smanjenja poreskih rashoda su slabo i stigli u emisiji.
Sve u svemu iznenadjujuce dobar nastup i insistiranje na pravim temama.
Kako bi to izgledalo u praksi kada bi oni dosli na vlast, ko zna. Ali makar na pravim temama insistiraju u predizbornoj kampanji.

URS Vlajko Senić: plus na insistiranju na poreskoj decentralizaciji ali veliki minus sto to demagoski predstavlja kao resenje svih problema. Veliki plus sto se jedini usudio da pomene reformu penzionog sistema (u smeru smanjenja penzija u odnosu na plate) sto je hrabro u predizborno vreme. Minus za sve ostalo. Naravno potpuno zaobilazenje uloge URSa u stanju u ekonomiji kakvo je danas. Pominjanje kao je bilo bajno i sjano 2007-me, mislim stvarno. Kod njih mi je uvek fascinantno kako su od nekog liberalnog stanovista stigli do subvencija. Stvarno se nadam da ovaj put nece preci cenzus.

DS Goran Radosavljević: fascinantno je da stranka koja zemlju gura u bankrot ne vidi nista pogresno u trenutnoj poreskoj politici. Otprilike im je prica: prosirice poresku bazu time sto ce da uvedu jedninstvenu bazu i da nateraju banke da rade posao poreske uprave i tako eliminisati crno trziste rada. I to je to. Sve ostalo ce da ostave kako je danas (u sta ni malo ne sumnjam, vec bi ga promenili da misle da treba). Jesam li ja lud kada mislim da ako neko radi na crno ionako nece biti u sistemu, pa ne vidim sta ce tu da se promeni (OK, efikasnost naplate poreza ce da poraste sa 50% na 53%, naterace svakog gazdu da placa doprinose za radnike - sto znaci da ce doci do prelaska iz sive u crnu zonu). Demagoske floskule kako su nam porezi vec "progresivni" (uz ono ko ima vecu platu placa veci porez, u nekim zemljama imate ogranicenje koliko najveci porez mozete da platite i pominjanje onih 10-15% extra poreza na velike zarade). Ogroooman minus za nastup, generalnu strategiju i potpuno nerazumevanje problema.

Ja nemam zeludac da glasam za SNS.
Ali, ovi iz DSa su stvarno ko iz Domanovicevog Vodje.
Potpuno razumem pisca ovog bloga sto se slizao sa ovima iz SNS.
Toliko.
sevarlica sevarlica 08:36 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Veliki plus sto se jedini usudio da pomene reformu penzionog sistema (u smeru smanjenja penzija u odnosu na plate)


Oko svega ostalog mogu da se složim, ali sa ovim baš i ne.

Od penzija treba napraviti socijalnu kategoriju i one ne smeju biti manje od 50% prosečne plate i veće od 100% prosečne plate. Penzija treba da bude znak solidarnosti i pomoći starijim građanima.
Postoje i oni kojima penzije možda treba i ukinuti, mada mislim da je to nemoguće, ali ih treba smanjiti do besmisla.
Npr. Nacionalne penzije ne smeju da se primaju uz standardne penzije pa se još radi i honorarno.(znam nekoliko slučajeva)
Bivši direktori u državnim i javnim preduzećima ne smeju imati veću penziju od jedne prosečne plate. Plus na sve to mora se odvojiti privredni penzioni fond i budžetski penzioni fond.


Suština je ova. Ne sme se ponovo desiti da ljudi koji su radili 40 godina kao armirači na gradilištu primaju 8.000 dinara, a načelnik lokalne samouprave 60.000
Saša Radulović Saša Radulović 08:53 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Od penzija treba napraviti socijalnu kategoriju i one ne smeju biti manje od 50% prosečne plate i veće od 100% prosečne plate.


Ovo na žalost neže moći. Ne može nigde u svetu, pa neće moći ni kod nas.

Ne sme se ponovo desiti da ljudi koji su radili 40 godina kao armirači na gradilištu primaju 8.000 dinara, a načelnik lokalne samouprave 60.000


A ni ovo.

U Kanadi su penzije jednake za sve: ko napuni 65 godina dobija od države penziju, bez obzira na radni staž. To je prvi stub. Oko 500$ mesečno. Za svakoga ko je stariji od 65 godina.

Oni koji su radili i mesečno od plate odvajali 4.95% doprinosa (i to samo do prosečne plate) u državni fond, dobijaju dalje penziju iz drugog stuba koja se sabira i iznosi između 600$ i 1000$.

Sve preko ovoga, svaki građanin sam odlučuju koliko će da štedi za penziju. To što uštedi, oslobođeno je poreza. Ovo je treći stub.

Svi građani koji nemaju dovoljno za život (recimo nemaju ni drugi ni treći stub ni imovinu) dobijaju socijalnu pomoć od oko 500$ za samca, a $750 dolara za bračni par.

Ovo sve iznosi oko 1/3 prosečne plate. Ne zato što je neko to zakucao na toliko, već zato što je to i toliko u Kanadi dovoljno za život: hranu, odeću, stanovanje, struju, vodu, telefon. ALi ne i više od toga.

Ovo je socijalno odgovorna država. Ovakav penzioni sistem košta duplo manje od našeg.

Rešenje nije da se penzionerima smanjuju penzije. Ne može se dirati u stečena prava. Rešenje je da pređemo na novi sistem, tako da stečena prava ostaju, a da se za svaku novu godinu radnog staža penzija obračunava na novi način.
sevarlica sevarlica 11:54 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Ovo je socijalno odgovorna država. Ovakav penzioni sistem košta duplo manje od našeg.


Da naravno, ali postoji još jedan razlog zašto košta duplo manje, a to je procenat zaposlenih u privredi(punioci budžeta), i onih koji primaju platu iz budžeta(praznioci budžeta). Kada bi Srbija danas imala 200.000 manje zaposlenih na državnoj sisi nego danas, a 500.000 više zaposlenih u privatnom sektoru, bio bi podnošljiv i sadašnji sistem a ovaj vaš bi bio temelj ekonomski sigurnog društva.


Rešenje nije da se penzionerima smanjuju penzije. Ne može se dirati u stečena prava. Rešenje je da pređemo na novi sistem, tako da stečena prava ostaju, a da se za svaku novu godinu radnog staža penzija obračunava na novi način.


Naravno da treba početi sa sistemom koji će da daje plodove dugoročno.
Samo nikako ne mogu da se pomirim sa činjenicom da jedan Jovo Kapičić prima 150.000 penziju, da je dobio 2 stana i da prdi o jednakosti.
dragannalovic dragannalovic 12:47 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Ovo je socijalno odgovorna država. Ovakav penzioni sistem košta duplo manje od našeg.

Rešenje nije da se penzionerima smanjuju penzije. Ne može se dirati u stečena prava. Rešenje je da pređemo na novi sistem, tako da stečena prava ostaju, a da se za svaku novu godinu radnog staža penzija obračunava na novi način.

Mininimalna penzija u Srbiji je oko 12000 dinara, što nije dovoljno ni za osnovne potrebe, kao što je ne naprimer ishrana, nabavka lekova itd. Pa još kada se i taj minimalni iznos umanji za odredjeni procenat koji po našem zakonu može da ide i do 30% Pre neki dan me je jedna starija gospodja na ulici molila da joj dam neki dinar, nije imala dovoljno da uzme lek. Gospodja je bila u vrlo poznim godinama, sasvim pristojno obučena i bilo je očigledno da joj je neprijatno i moram da priznam da je taj neočekivani susret izazvao prilično mučan utisak. Nažalost, takvih i još težih slučajeva ima bezbroj. Iz toga aspekta nedopustivo je da najniža penzija bude 8000 a najviša preko 100000 dinara. Osim toga način na koji se obračunavaju penzije je prilično komplikovan, što može da bude podložno samovolji i na štetu osiguranika kao u jednoj tipčno sociojalno neodgovnoj državi.
tsunade tsunade 13:55 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Ja nemam zeludac da glasam za SNS.
Ali, ovi iz DSa su stvarno ko iz Domanovicevog Vodje.
Potpuno razumem pisca ovog bloga sto se slizao sa ovima iz SNS.
Toliko.



i ja tako nekako sam prelomila. neću izaći na izbore. ali mislim što se mene tiče, može da dodje i sns. nemam ništa specijalno protiv.
Saša Radulović Saša Radulović 16:05 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Potpuno razumem pisca ovog bloga sto se slizao sa ovima iz SNS.


Sve u redu, samo što ovo nije tačno. Ako se budem "slizao" sa bilo kim, javiću.
mili92 mili92 21:31 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Toliko dobrih i primjenjivih rješenja, iziskuje samo dobru volju i ništa više. Prosto i lako, normalnoj vladi dovoljno.
highshalfbooze highshalfbooze 21:40 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Saša Radulović
u Kanadi dovoljno za život: hranu, odeću, stanovanje, struju, vodu, telefon. ALi ne i više od toga.

Ovo je socijalno odgovorna država. Ovakav penzioni sistem košta duplo manje od našeg.


Možda su pojedinačna procentualna opterećenja duplo manja. Ali u svakom slučaju ne košta duplo manje. Košta više nego ovde. Samo je mali problem što u Srbiji niko ne radi. A stvaranje novih vrednosti je u ovoj zemlji skoro zabranjeno.
To sam nekoliko puta napominjao na vašim blogovima.
Vi idete naopako. Raspodeljujete i oporezujete nešto čega nema. Niko ne haje da se zaradi. Svi gledaju kako će da se potroši. A nema šta da se troši.
I mislim... SNS... pa to su radikali kojih se sećamo valjda. To ste isto pričali i za DS svojevremeno.
Saša Radulović Saša Radulović 22:32 05.04.2012

Re: interesantna emisija

Zaista ne raumem šta ste hteli da kažete.

Stvaramo novu vrednost. Proizvodimo. Imamo poreske obveznike. Imamo poreski sistem. On opterećuje rad sa 4.5 milijardi evra, potrošnju sa 5 milijardi, dobit korporacija sa 0,3 milijardi, imovinu sa 0,2 milijardxe.
Posledica je gubitak radnih mesta i velika siva ekonomija.

Šta sad vi kažete? Da nemamo proizvodnjui, da nema veze kkoliko je optrećenje čega? Da treba nešto drugo gledati prvo? Da nije poreski sistem? Šta?

Oko DS-a ne bih da se ponavljam. Piše sve u tekstu. DS je dokazao da je najveće zlo.
highshalfbooze highshalfbooze 08:41 06.04.2012

Re: interesantna emisija

Šta sad vi kažete? Da nemamo proizvodnjui, da nema veze kkoliko je optrećenje čega? Da treba nešto drugo gledati prvo? Da nije poreski sistem? Šta?

Da, kažem da nemamo proizvodnju.
Da, kažem da bi pre poreskog sistema trebali gledati nešto prvo.
A to prvo je ponašanje prema novcu poreskih obveznika.
Prvo treba uspostaviti odgovornost prema novcu poreskih obveznika.
Pretpostavljam da znate poprilično o poreskom zahvatanju u različitim državama. Pretpostavljam da znate da su u različitim zemljama stope različite i da ima velikih razlika. I pretpostavljam da znate da postoje države koje funkcionišu jako dobro i tamo gde su poreska zahvatanja duplo veća ili manja nego u drugoj državi.
Kako onda funkcioniše ta država gde su nameti duplo veći? Pa zarade za to, imaju posla i svoju robu i usluge mogu da prodaju za veće pare i da plate veći porez.
I uopšte nije pitanje da li treba platiti manje ili više, već da li treba uopšte platiti nekome novac ko će ga odmah pokrasti.

Dopuna:
I mislim... koja je svrha smanjivanja stope ukoliko se podigne osnovica?
Predizborna kampanja? Pa radili su to ovi iz DS. Ja nisam zaboravio.
Saša Radulović Saša Radulović 08:59 06.04.2012

Re: interesantna emisija

Da, kažem da nemamo proizvodnju.


I još kad shvatite da nemamo proizvodnju upravo zbog poreskog sistema.

I da gubimo zaposlene upravo zbog poreskog sistema i Zakona o radu.

Ne znam šta ste po struci i koliko ste uopšte ovo analizirali. A i pitanja vam pokazuju da ne razumeta baš najbolje. Ja radim sa malim i srednjim preduzećima. Analiziram bilanse. Razgovaram sa ljudima. Napisah seriju blogova da pokažem gde je problem.

Da ne bih dalje objašnjavao. Ja sam rekao da je PRVI korak izmena poreskog sistema.

I uopšte nije pitanje da li treba platiti manje ili više, već da li treba uopšte platiti nekome novac ko će ga odmah pokrasti.


Ovo je zaista potpuno besmisleno. Od poreza plaćamo celokupno zdravstvo, penzije, sva socijalna davanja, sudstvo, obrazovanje, policiju, vojsku ... Da prvo to ukinemo?

I mislite da je potpuno svejedno ko u društvu nosi teret ovih troškova?
highshalfbooze highshalfbooze 09:53 06.04.2012

Re: interesantna emisija

Ne znam šta ste po struci i koliko ste uopšte ovo analizirali.

Samo neki nebitan lik koji pravi razliku između ekologije i etnologije.
sevarlica sevarlica 10:04 06.04.2012

Re: interesantna emisija

Saša Radulović
Potpuno razumem pisca ovog bloga sto se slizao sa ovima iz SNS.


Sve u redu, samo što ovo nije tačno. Ako se budem "slizao" sa bilo kim, javiću.


Saša ne treba da se sližeš već da daš glas i da se uključiš u rad
Treba iskoristiti političku opciju koja želi da pita struku.
Realno ako si trenutno najzadovoljniji naprednjacima, onda za njih, pa ako ukake stvar odma za druge.
grmfrm grmfrm 06:58 05.04.2012

Porez svuda oko nas

"Naravno, posledica je da se prijavljuju budale. A i oni koji su bili prijavljeni, odjave se. Pa zadrže svih 300 evra.

Ko ne može da plati? Proizvođači, preduzetnici koji se samozapošljavaju, porodična, mala i mikro preduzeća. A njih je 95%."

Umesto, čuo sam da je tako u normalnim zemljama, mirko preduzetnicima ne naplaćuju porez ili slično prvih od 3 do 5 godina dok ne stanu na noge i uhodaju biznis.

Ne, samo kod nas ima da nisi ni počeo da radiš, a odmah moraš da plaćaš doprinose i ostale gluposti koji služe samo da se neko nakrade. Ovo je nenormalno i van svake zdravo razumsko ekonomske logike.
jinks jinks 08:48 05.04.2012

Posto ste

na prethodnom blogu u jednom od komentara rekli da ste sve blize tome da glasate za SNS, a i da niste, glede

Bez dana iskustva u privredi.


bih vas pitao kako se onda u citavu vasu pricu uklapa cinjenica da mnogi od glavnih ljudi u SNS-u ne da nemaju iskustva u privredi vec nemaju ni dan, bukvalno, radnog staza (Aleksandar Vucic, na primer).

I da su im stranacke bine pune AV sledbenika, bez dana radnog staza.

I kako komentarisete to da su finansirani od ekonomski nanjeproduktivnijeg dela privatnog sektora ... onog koji profit ne trazi u novim tehnologijama i kvalitetnijem radu vec u sprezi sa politikom (Milan Beko, deo Asocijacije malih i srednjih preduzeca ... ).

Da li mislite da su ti ljudi neko ko moze da ucini pomake o kojima govorite, ili bilo kakve druge pomake.
Saša Radulović Saša Radulović 09:01 05.04.2012

Re: Posto ste

O ovome sam pisao na blogu DS i Kazna. Pročitajte još jednom.

Nemam poverenja u SNS. Inače bih napisao blog i rekao da glasam za njih. Moj listić će biti beo. Bez obzira na to, pomoći ću svakoj stranci koja u svoj program ubaci poresku reformu koja će rasteretiti rad.

Ono što je SNS pokazao do sada je da, kako ne zna sam, spreman je da sluša one koji znaju. Da li će održati i posle izbora, ne znam.

Da bi mi preživeli, mlađani državni sekretari moraju da budu kažnjeni. Tako ne može. Nemam nikakve iluzije da je sadašnji SNS rešenje. Ali promena vlasti mora da se desi.
jinks jinks 09:06 05.04.2012

Re: Posto ste

Ono što je SNS pokazao do sada je da, kako ne zna sam, spreman je da sluša one koji znaju.

Lepo je to sto kazete, ali mi se u to ne uklapa portfolio finansijera iste stranke. Vas ce mozda i slusati, ali ce za njih morati da rade.

A to su isti oni tajkuni, koje ocrnjujete u blogu. I deo privatnika koji se ne snalaze na trzistu, a ne zele da se odreknu privilegija tranzicije, pa pokusavaju, na kraju, da rade isto ono sto rade pomenuti tajkuni.
highshalfbooze highshalfbooze 09:24 05.04.2012

Re: Posto ste

I da su im stranacke bine pune AV sledbenika, bez dana radnog staza.


I koji jedva čekaju da zasednu u neko javno preduzeće. Samo ne znam kako će da sednu jer više nema mesta da se stavi stolica. Sve je već prepuno.
Saša Radulović Saša Radulović 09:29 05.04.2012

Re: Posto ste

Lepo je to sto kazete, ali mi se u to ne uklapa portfolio finansijera iste stranke. Vas ce mozda i slusati, ali ce za njih morati da rade.


Sasvim moguće. Poučeni dosadašnjim iskustvom i verovatno.

Mene ne slušaju, niti imam kontakte sa njima. Mene sluša Asocijacija, a SNS razgovara sa Asocijacijom. Šta će od toga biti, ne znam. Da ponovim:

pomoći ću svakoj stranci koja u svoj program ubaci poresku reformu koja će rasteretiti rad.


Najvažnija stvar za ove izbore: kazniti DS. Sa njima ovakvim nema budućnosti. Sigurno. Ne bih da se dalje ponavljam.
jinks jinks 09:49 05.04.2012

Re: Posto ste

highshalfbooze
I da su im stranacke bine pune AV sledbenika, bez dana radnog staza.

I koji jedva čekaju da zasednu u neko javno preduzeće. Samo ne znam kako će da sednu jer više nema mesta da se stavi stolica. Sve je već prepuno.

Ili ce bez dana radnog staza da postanu drzavni sekretari po ministarstvima, pa ce po emisijama Oko da pricaju o porezu na rad, PDV-u, reformi penzionog sistema....

Ili ce odlucivati o tome da se gradsko zemljiste vredno 2 milijarde evra (Luka Beograd) prodaje po 50 puta nizoj ceni finansijerima stranke.

Gde ce razliku u ceni placati gradjani za cije ce se interese svim srcem boriti. A to je samo pocetak.
Saša Radulović Saša Radulović 09:51 05.04.2012

Re: Posto ste

Sve to imamo danas. Ja napisah šta mislim da treba da se radi.

Šta vi predlažete da rade građani za ove izbore?
jinks jinks 10:28 05.04.2012

Re: Posto ste

Ako je meni postavljeno pitanje.

Potrudicu se da ne glasam za tajkune, niti za tajkune u pokusaju.
naroz naroz 10:28 05.04.2012

Re: Posto ste

meni je potpuno neverovatno da sad ja posredno podrzavam bivse radikale pa uhvatim sebe kako razmisljam da li da ipak glasam za DS ( na predhodnim sam glasao za LDP). Izgleda da je beli listic ipak najbolje resenje mada nisam siguran. Najbolje bi bilo da je vasa asociajcija probala sama. SNS isto zasluzuje kaznu. Meni bi bilo lakse da makar pirati izlaze na izbore. Ovako sta je tu je
Saša Radulović Saša Radulović 10:30 05.04.2012

Re: Posto ste

Potrudicu se da ne glasam za tajkune, niti za tajkune u pokusaju.


A koja je to stranka?
jinks jinks 10:34 05.04.2012

Re: Posto ste

Koliko znam, glasanje je jos uvek tajno.
Saša Radulović Saša Radulović 10:36 05.04.2012

Re: Posto ste

Zaista žalosno. Toliko se raspričaste, frca na sve strane. A kako se zovete? Da li je i to tajna?
dexter92 dexter92 12:42 05.04.2012

Re: Posto ste

Šta vi predlažete da rade građani za ove izbore?

Nista.
Uzevsi u obzir sve okolnosti postojeci sistem radi na maksimumu svojih mogucnosti a tu ubrajam sve politicke aktere.Sva predlagana resenja su kozmeticka.
Za kvalitativni iskorak je potrebna sistemska promena a za nju ovde niko nema dovoljno znanja niti postoji kriticna masa ljudi da je implementira.
mix 018 mix 018 12:53 05.04.2012

Re: Posto ste

U potpunosti se slazem sa svim sto ste izneli,samo bih jos da dodam da je trebalo da pritisnemo jace,jer se u Nisu pojavila inicijativa grupe mladih ljudi,koji NISU CLANOVI NIJEDNE STRANKE O BELIM LISTICIMA,odnosno da se na glasackom listicu ispod svih kandidata nalazi glas ZA BELI LISTIC,sasvim legitimno i ako se vise od 50% gradjana izaslih na izbore opredeli za ovu opciju izbori bi bili ponovljeni,a SVI KOJI SU SE KANDIDOVALI NA TIM IZBORIMA BI BILI LISENI PRAVA DA SE PONOVO KANDIDUJU IKADA,ja sam malo blazi pa bih ogranicio na 8 god! (DVA IZBORNA CIKLUSA)
Najdemokratskiji sistem za koji sam cuo i koji bi najzad uveo red u SRBIJI.NISAM SIGURAN DA BI SE I DALJE PARTIJE RAZBACIVALE SA OBECANJIMA OD 1000E AKCIJA,200.000 RADNIH MESTA,100.000.000.000 EVRA INVESTICIJA ITD.
vojislav948 vojislav948 15:07 05.04.2012

Re: Posto ste



Moj listić će biti beo. Bez obzira na to, pomoći ću svakoj stranci koja u svoj program ubaci poresku reformu koja će rasteretiti rad.


Saša izuzetno cenim i uvažavam tvoje mišljenje i zaista mislim da je krajnje vreme da šarlatani, diletanti, neznalice i stranački mešetari u Srbiji budu kažnjeni za sve greške, lopovluke i zakonske zavrzlame, koje su građanima nanele nesagledive štete. Takvim štetočinskim radom država Srbija je dovedena na rub propasti. Moj listić će takođe biti beo, to je moj odgovor na svu štetočinsku delatnsot partokratske vladavine u Srbiji.
silver bullet silver bullet 15:21 05.04.2012

Re: Posto ste

Ono što je SNS pokazao do sada je da, kako ne zna sam, spreman je da sluša one koji znaju. Da li će održati i posle izbora, ne znam.


Nevolja sa tobom, Sasa, je sto sve gledas kroz prizmu ekonomije, a izbori i stranke su pre svega politicke organizacije. Proveri ko finansira kampanju SNS i, pre svega, ko je finansirao njihovo odvajanje od SRS-a i jasno ces dobiti odgovor da li ce ispuniti svoja obecanja posle izbora.
Zar mislis da ce udariti na svoje glavne finansijere?

Ne.... i oni su Superhik, otimam od siromasnih i dajem bogatima.
Saša Radulović Saša Radulović 16:04 05.04.2012

Re: Posto ste

Ne znam zašto mislite da to ne znam. Ja sam rekao kako ću glasati i koliko verujem bilo čemu.

Sa druge strane, pošto mislim da je poreska reforma u skladu sa ovim što pišem ŽIVOTNO VAŽNA ZA NAŠU DECU, pomoći ću svima koji žele da pomognu da se uspostavi. To ne znači da ću glasati za njih.
mili92 mili92 21:33 05.04.2012

Re: Posto ste

Pomoći svima koji žele da pomognu!!!
expolicajac expolicajac 11:10 05.04.2012

Jedino rešenje

Posle ovih budalaština iznetih od strane "visokoumog" kretena iz DS, ja kao neko ko je od 1991 godine isključivo glasao za DS, sa sve privođenjem mame "slobistkinje" na prinudno glasanje za DS, javno izjavljujem. MAMA IZVINI ZA MOJU GLUPU MLADOST; ZRELOST. Na početku starosti idem da pitam decu za koga da glasam.
pticadodo pticadodo 23:28 05.04.2012

Provalio sam te ja odavno

Uvešćemo neke kozmetičke promene,smanjiti ionako mali porez na zarade,ali ćemo zato rebnuti gradjane na porez na imovinu,i gle ti Makijavelija šta se on setio,porez na placeve i okućnice. Naravno,kad odete da tražite smanjivanje poreza i daždbina jel ste ostali bez posla,kažu da to nije predviđeno zakonom.Nezaposlen isto ko zaposlen u Srbiji.A to se nisi setio?
Naravno,birokrata se još 'nije' setio pravog razloga propadanja privrede.
BIROKRATIJA.

Neproizvodni sektor i milion kadrova pravnika,ekonomista,menadžera,sekretarica,šalterki i prodavaca magle.
Nije se setio da se smanji birokratija koja ždere budžet.Ali se setio da rebne porez na okućnice.

Interesantno, kako je ta birokratija grupisana bliže centru,mahom žive po zgradama,mnogi u stanovima koje su platili dvesta eura.Pa se baja setio da mi koji živimo po kućama,i putujemo do posla po dva sata plaćamo porez njegovoj birokratiji, umesto da se hitno smanje zarade svoj državnoj administraciji,birokratiji,svim službama i agencijama,i taj posao ogadi ljudima, i preusmeri ta silna kadrovska parazitija u korisna zanimanja.

Od ovih na vlasti,i oko vlasti,samo su gori ovo koji pokušavaju da je se dočepaju.

Ovaj autor bloga je klasični primer.
cult cult 06:21 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

,smanjiti ionako mali porez na zarade,ali ćemo zato rebnuti gradjane na porez na imovinu,i gle ti Makijavelija šta se on setio,porez na placeve i okućnice


ovaj komentar je klasičan primer dubokog nerazumevanja poreskog sistema u narodu.
Potrebno je doneti zakon po kom bi se zaposlenima isplaćivala bruto zarada, pa da onda oni plaćaju poreze i doprinose državi.

Recimo, ovom komentatoru isplatiti bruto platu od 48900 rsd, a on istog dana da odvoji 18900 rsd i to uplati državi na ime poreza i doprinosa, a 30000 mu ostaje na računu. Tek tako će svi da skapiraju šta znači i koliki je porez na rad.
A i bes na korumpiranu bagru u vlasti će biti veći kad im sam daješ novac.
bene_geserit bene_geserit 06:30 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

Hm, ovo je prilicno jadan komentar i slabo da zasluzuje bilo odgovor od autora bloga, pa reko' da pomognem.
Uopste nije sporno da Srbija ima skupu i neefikasnu drzavu, tj. naduvani birokratski aparat koji bi trebalo u najmanju ruku prepoloviti (ili ukinuti i svesti na 10% u nekim oblastima).
Koliko se secam, autor bloga se bavio tom temom i cesto naglasavao da je potpuno nenormalno da je prosecna plata puno veca u birokratiji nego u privredi i da je to neodrzivo dugorocno. Takodje se bavio Zakonom o radu, koji je napravljen tako da stisi zaposlene birokrate od otkaza i obezbedjuje im otpremnine. Tako da ove strele idu na pogresnu adresu.

A sad, kada smo se svi slozili da je u Sbiji neophodno smanjiti cenu drzavnog aparata (smanjivanje broja birokrata, i smanjivanje njihovih plata), dolazimo do teme kako to sprovesti u praksi. Promena Zakona o radu (kojim se Sasa bavi u tekstu gore) je prvi korak, ako bi pokusao da se resis viska birokratije po trenutnim zakonima drzava bi bankrotirala od davanja otpremnina. Cak i kada bi recimo ukinuli sve otpremnine i otpustili 70% birokratije - broj nezaposlenih bi se povecao sa 25% na 40% (na primer) i socijalni pritisak bi bio ogroman odjednom. Potpuno je jasno da cela stvar mora da se resava postepeno.
Dobar pocetak bi bio potpuna zabrana novih zaposljavanja u birokratiji, prepoloviti im plate i uvesti im kazne za ne obavljanje svog posla kako treba.
Odlican korak bi bio takodje i decentralizacija poreskog sistema i prepustanje stavke za finansiranje birokratije opstinama (drugim recima svaka opstina moze da ima birokratije koliko hoce ali mora svu sama da finansira - ovo ukljucuje birokratiju na svim nivoima).
vladaxy vladaxy 07:51 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

Recimo, ovom komentatoru isplatiti bruto platu od 48900 rsd, a on istog dana da odvoji 18900 rsd


Ja bih odvojio, možda u istom milenijumu. Da mi daju bruto platu, dao bih državi onu stvar, morali bi dobro da se pomuče da naplate neki porez.
cult cult 08:03 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

morali bi dobro da se pomuče da naplate neki porez.


ništa ne brini.
kad te posle sto godina navataju, oprostiće ti zatezne kamate, a ostatak će ići na milion rata, da se slučajno ne potreseš. Baš juče je vlada donela jednu takvu odluku. Oni strašno vole da šašolje ove što ništa ne plaćaju. Samo nemoj da im kažeš da nisi plaćao porez iz ideoloških razologa.
Saša Radulović Saša Radulović 08:53 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

Nije se setio da se smanji birokratija koja ždere budžet.Ali se setio da rebne porez na okućnice.


Naravno da sam se setio. Pročitajte prethodne blogove o tome kako arčimo budžet.

A pročitajte i ovaj tekst. Govori o porezu na imovinu pravnih lica i bogatih građana. Ne govori o običnim građanima. Razlog za siromašenje svih i bogaćenje malog broja ljudi je upravo poreski sistem koji je opteretio rad a oslobodio imovinu.

Ostatk ne zaslužuje komentar.
pticadodo pticadodo 09:49 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

Koji rad? Kakav rad? Pa ti bi makar trebao da znaš da milion i nešto ljudi u ovoj državi,kao radi a ništa ne radi.
Zašto milion pravnika?Zašto milion ekonomista?Milion referenata i administrativaca,čemu to?
Bilion menadžera.
Koja je zapravo svrha privrede sa dva miliona radnika od kojih su milion i kusur administrativci? I očekivati da se tu zapati dobra ideja?
Čime se vi ljudi bavite?
Korisniji bi bili da ste ostali na selu proizvodeći hranu za svoje,odakle su se vaši doselili u gradove,i 'zaposlili vas'preko veze.
Koju korist ima srpska privreda od milion kancelarijskih radnika?

To je jedan konglomerat,jedna tvar,koja koči napredak ekonomije,jedna tamnica bezidejnosti koja guši inventivnost,jedan komplikatorski sistem parazita,kome odgovara što zamršeniji pravilnici i zakoni,da bi imao suštinu postojanja.

E oni su ti sisači budžeta i ekonomije.Oni su taj kamen spoticanja.

Nisam video da je autor ikad posavetovao ograničavanje produkcije nepotrebnih kadrova i reformu školstva u Srbiji,nisam video da je ikad naveo glavni razlog uništenja srpske ekonomije.

To je birokratija.



sevarlica sevarlica 09:53 06.04.2012

Re: Provalio sam te ja odavno

Saša Radulović
Nije se setio da se smanji birokratija koja ždere budžet.Ali se setio da rebne porez na okućnice.


Naravno da sam se setio. Pročitajte prethodne blogove o tome kako arčimo budžet.

A pročitajte i ovaj tekst. Govori o porezu na imovinu pravnih lica i bogatih građana. Ne govori o običnim građanima. Razlog za siromašenje svih i bogaćenje malog broja ljudi je upravo poreski sistem koji je opteretio rad a oslobodio imovinu.

Ostatk ne zaslužuje komentar.


Saša u pravu ste. Iskreno nikada mi nije bilo jasno kako neko ko ima vilu na dedinju od 400-500m2 može da plati tipa, 5.000dinara godišnjeg poreza. a da isti toliki porez plati seljak u Lebane za kuću u kojoj živi njih 20, štalu, ambar i njivu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana