Društvo| Zdravlje

Participacija ili beskrupulozna pljačka

medicor.94 RSS / 27.04.2012. u 18:58
Moj dobar prijatelj ima starog roditelja u poodmaklim godinama koji boluje od Alchajmerove bolesti- progresivna demencija, uprošćeno rečeno i naravno mora da uzima permanentno lekove koji navodno ovu bolest donekle usporavaju. Radi se naravno o penzioneru, koji je predano radio do poslednjeg radnog dana, kao sve generacije tog vremena, i kako obično znaju da se pohvale otišao u penziju bez i jednog dana bolovanja. Sa uredno overenom knjižicom i „izabranim doktorom“ čije je ime upisano na poleđini knjižice, dobija recept za lek koji je na „ pozitivnoj listi“, što znači da se lek može podići sa „državnim receptom“ a koji je za lečenje osnovne bolesti. Pomenuti lek se zove Ebixa od 10 mg. i ima 28 tableta u jednom pakovanju. Moj prijatelj odlazi u apoteku, predaje recept i zdrav. knjižicu roditelja i čeka da mu se izda lek. Apotekarica izdaje lek i naplaćuje participaciju od 2710 din (!!??). Na pitanje prijatelja zašto toliko i kakva je to participacija, apotekarica odgovara da je za taj lek predviđeno učešće od 75%. U slobodnoj prodaji, taj lek košta oko 3200 din. Znači, bilo ko, makar i stranac ili neko bez penzionog staža ili radne knjižice koja dokazuje status zaposlenosti, može na „ participiranu cenu“da doda manje od 500 din i kupi taj lek bez problema ( nije potreban ni recept).Prijatelj ostaje naravno zgranut jer mu za terapiju roditelja treba 18 kutija ovog leka godišnje ( tri kutije na dva meseca) što je oko 49000 din ili blizu 500 €. Neshvatljivo..
Ovaj lek, zbog prirode bolesti, najpotrebniji je najstarijoj populaciji koja ionako sa mizernim penzijama jedva sastavlja kraj sa krajem.Verovatno postoje slični primeri i za druge vrste terapija nekih obolenja, kako bilo, neosporno, da se nakon ovakvog iskustva čovek oseti bedno i poniženo, možda po najviše prevareno.Da li je gest RZZO svojevrsni cinizam, nipodaštavanje ili jednostavno pljačka svojih osiguranika ili sve zajedno? RZZO ne može pravdati svoje postupke time što im je fond navodno prazan jer mnoge firme za svoje zaposlene ne uplaćuju zdravstveni doprinos.Ako radite svoj posao ozbiljno, onda ne možete da jedan problem rešavate tako što ćete isti nadomestiti drugim, možda još većim...

Atačmenti

Tagovi



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 19:30 27.04.2012

..

Naravno da je pljačka, besprizorna.

Veliki broj apoteka prodaje lekove i na komad, većinom ih tako kupuju penzioneri, meni je apotekarka tako ponudila lek, (diskretno), dakle ljudi tablete kupuju samo ako baš moraju i ako im je već zlo..a nadaju se da će tako dogurati do sledeće penzije pa će možda imati za celu kutiju? Dokle smo stigli?

Ja plaćam participaciju samo za jedan lek 1600 dinara, i tu je učešće 75% , mada je neophodan, i kada dodam i ostale koje moram da pijem nema šanse da ih platim od penzije, jednostavno, posle plaćanja mesečnih računa ne ostaje dovoljno ni za lekove.
A gde je za život?

U Srbiji godinama traje tiha eutanazija starih ljudi, na najstrašniji način, iscrpljivanjem siromaštvom.

Pitam se, kako to plaćaju ljudi koji nemaju decu koja im pomažu, meni moja mogu da pomognu finansijski, ali kako žive drugi ljudi kojima deca ne mogu da pomognu?

Majka moje drugarice (85) ima penziju 8 000 dinara, ćerka ne radi, fabrika je propala, ćerka nema dovoljno staža za penziju i ona krpi život kako zna i ume.

Moja zaova (65) ima 11 000 penziju, već nekoliko godina se zimi ne greje jer ne može da kupi ogrev i hranu, ako kupi jedno nema za drugo. Sada je toliko bole kolena i kosti da ne može da hoda, kod lekara i ne ide, nema za participaciju, nema za lekove, nema da plati bolnički dan ako je smeste u bolnicu, pa zašto da ide? Naravno i ona mora od toga da plati sve račune, pa joj jako malo ostaje za osnovne potrebe.

Postoji "oslobađanje od plaćanja participacije" sa potvrdom iz SIZa za penzionere koji imaju penziju manju od 16 000 dinara, ali su oslobođeni plaćanja samo jeftinijih lekova, ovaj koji ja kupujem moraju da koriste i isto toliko da plate i oni koji nemaju toliku penziju.

Znači oslobođeni su recimo participacije za berodual pumpicu koja je 160 dinara ali nisu za Seretide koja je 1600 dinara. To mora da plati i onaj ko nema para a mora da diše?

Ili baš i ne mora da diše ako nema para?
medicor.94 medicor.94 21:15 27.04.2012

Re: ..

A ako je penzija 16200 din?
Tiha eutanazija starih ljudi, u pravu ste !!
Hansel Hansel 21:31 27.04.2012

Re: ..

E, doktore, ovde je na delu tiha eutanazija svih (naročito bolesnih - naravno da je ih je najviše među starijima)... A bar da je eutanazija... ona podrazumeva, valjda, smanjivanje i skraćivanje muka...
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:55 27.04.2012

Strašno, strašno, strašno

STRAŠNO!
sahmatbg sahmatbg 12:38 28.04.2012

Re: Strašno, strašno, strašno

Strašno, strašno, strašno
STRAŠNO!

Jeste strašno je.
laziiprevare laziiprevare 13:57 28.04.2012

Re: Strašno, strašno, strašno



Kumo,opet napadaju naše asistente.
validni validni 19:58 27.04.2012

...

46 godina, bipolarni poremećaj, prevremena penzija 12.000 dinara, Zalasta (olanzapin) 5mg - participacija za 4 kutije mesećno: cca 8.000 dinara.
Hansel Hansel 20:02 27.04.2012

"Solidarni sistem"

Ceo sistem ZZ, navodno napravljen po principu solidarnosti, zapravo je sistem solidarnosti s povlašćenima raznih kategorija - ako imate vezu, ako imate da potplatite... nečemu se još i možete nadati; ako nemate, jedino vam ostaje nada da imate veka da bi bilo i leka, da nekim slučajem naletite makar na senzitivnog i zainteresovanog lekara.

A mnogi lekovi koji se relativno često propisuju su u ovom režimu izdavanja, o kome pričate. Tu se postavljaju razna pitanja - da li su oni uvek i najbolji, da li ih lekari propisuju zbog toga ili zato što ih je prethodno obišao lekar ili farmaceut iz firme koja taj lek proizvodi. Na primer, ja sam doktorki internisti rekao da mi, iz višegodišnjeg iskustvam beta-blokatori ne odgovaraju. Odbacila je taj moj "izveštaj" kao upitan (valjda žena zna bolje od mene šta sam osećao dok sam razne lekove tog tipa pio) i propisala mi neki lek, ne govoreći mi kojoj grupi pripada (radi se o Lodozu), a ja nisam ni pitao. Platio sam ga 750 dinara (ne sećam se da li je bio u režimu neke participacije) da bih kod kuće ustanovio da se radi o beta-blokatoru (koji sam pio i koji postoji u jeftinoj "generičkoj varijanti" ) kombinovanom s diuretikom. Kao svaki "neodgovoran" pacijent, taj lek nisam pio i već neko vreme ga nudim onima koji ga eventualno piju, ali takve još nisam pronašao. Naravno, gotovo sasvim slučajno, otkriva se deseti uzrok mojih problema - beta blokatori ga (kako piše u uputstvu) samo pogoršavaju, a lek koji nije lek za povišeni pritisak (bar nigde nije tako deklarisan) meni sada rešava sve probleme koje sam imao, čak i smanjenu direzu. Mesečna doza tog leka je bar tri puta jeftinija (inače ide na recept) od pomenutog Lodoza.

Inače, kad smo kod ovoga, od lekara se može čuti da su "brendirani" lekovi (to su ovi skuplji) efikasniji od njihovih "anonimnih", generičkih "parnjaka", te da ovi prvi imaju "dodatke koje ih čine kvalitetnijim" - a u uputstvima aktivne susptance i njihove količine - iste!? Kao lekar, Vi ćete nam možda razjasniti ovo, mada ste radiolog, koliko se sećam; istovremeno, možda vredi istražiti ima li parnjaka za lek (memantin kao generički lek) koji je propisan roditelju Vašeg prijatelja...

Možda vredi pokušati (i) s ovim:

Plod ginkgo drveta, kao i njegovo seme, se koristilo u medicinske svrhe u Kini pre više od 2000 godina. U tradicionalnoj kineskoj medicini, gingko se koristi za lečenje astme, a ekstrakt napravljen od lišća ginkgo se koristi za isceljivanje rana. Danas se ginkgo preparati prave od osušenog lišća ove biljke. Listovi se skupljaju u mesecu maju, kada je njihov sastav bogat flavinoidima, jednom od aktivnih supstanci. Smatra se da flavinoidi imaju antioksidantno dejstvo, a da ginkoglidi (druga aktivna supstanca) sprečavaju zgrušavanje trombocita.

Antioksidantna svojstva biljke, pretpostavlja se, usporavaju starošću uslovljeno opadanje broja receptora moždanih ćelija hipokampusa odgovomih za memoriju i na taj način poboljšavaju saznajne sposobnosti onih koji boluju od Alchajmerove demencije. S druge strane, efekat ginkgo ekstrakta na trombocite sprečava razvoj tromba u moždanim krvnim sudovima, smanjujući rizik od razvoja vaksularnih demencija.

Rezullati raznih studija vezanih za korišćenje ginkgo ekstrakta u lečenju demencije nagoveštavaju da je optimalna doza preparata 120mg/dan podeljena u 2-3 dnevne doze. Za sada je pokazano da ovaj preparat može da uspori razvoj demencije, ali ne i da poboljša već postojeće stanje.



mariopan mariopan 20:21 27.04.2012

Re: "Solidarni sistem"

Hansel


Mi smo to probali.

Preparat načinjen od biljke Ginko, izdvojen i koncentrovan, u dobroj ambalaži sa pumpicom koja ima i mericu za doziranje, donosio je moj brat iz Francuske našoj dragoj tetki, koja je isto patila od alchajmera, demnecije i vrtoglavice... svega što prati tu bolest.

Nije pomoglo, mada je korišćen dugi niz godina, najmanje 5 godina.
Tetka je vrlo savesno pila lekove i "lekove", ali ni to nije pomoglo, nažalost.
Isto tako smo kupovali i preparate od aloje, raznih lekovitih biljaka i meda, ništa to nije usporilo bolest niti malo popravilo stanje,...to je veoma teška progresivna bolest, nije mogla da je savlada jedna, ma kako korisna biljka.



Hansel Hansel 20:28 27.04.2012

Re: "Solidarni sistem"

Naravno, naročito ako je bolest odmakla. Ni Ebixa ne leči Alchajmerovu bolest (kako čitam), samo je donekle stavlja pod kontrolu (mada je i to nešto). Neke studije su afirmativne, druge nisu. U ovom članku piše nešto o dobrom kombinovanju s nekim drugim lekom, valja to proučiti...
mariopan mariopan 21:14 27.04.2012

Re: "Solidarni sistem"

Hansel
Naravno, naročito ako je bolest odmakla. Ni Ebixa ne leči Alchajmerovu bolest (kako čitam), samo je donekle stavlja pod kontrolu (mada je i to nešto). Neke studije su afirmativne, druge nisu. U ovom članku piše nešto o dobrom kombinovanju s nekim drugim lekom, valja to proučiti...

Ovu primedbu sam napisala više zbog tih odmaklih slučajeva i rodbine koja pokušava sve što može, da se ljudi ne troše bespotrebno, veruj mi da je bilo uzalud.

Inače, verujem u moć biljaka, bar sada na internetu možeš da nađeš i recepte, recimo ja ću sama da spremim sirup od bokvice za kašalj, zašto da ga u apoteci plaćam 360 dinara?
Treba ti samo bokvica, evo je raste ko nenormalna, svuda, malo šećera i meda, imaš recept na netu.
sesili sesili 20:17 27.04.2012

Pljačka!

Već sma negde pisala o toj "participaciji". Oslobode plaćanja participacije od 50 dinara po receptu, ali u apoteci mora da se plati učešće u ceni leka. Meni doktorka uporno hoće da prepiše tivoral (hormon štitaste žlezde), od koga sam "umirala" desetak dan, dok mi nisu promenili. E sada tiroksin ne ide na recept - plaćam ga u celosti. Uz lek protiv povišenog pritiska, sedativa, beta-blokatora jer mi srce nekada izludi, to mesečno bude... Ne znam šta se to radi, a kada pitam u apoteci, sležu ramenima. SRAMOTA!
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 20:47 27.04.2012

Socijalna zaštita

Fond socijalne i zdravstvene zaštite je u užasno lošem stanju i uzrok tome je višestruk.
Prvenstveno smo siromašna zemlja pa malo para ima za penzije i zdravstvo.
Drugo, trošimo kao da smo najbogatiji u svetu. U fondu curi na sve strane i troši se na raznorazne nepotrebne gluposti pa tako lekar opšte prakse (kao najjeftinija karika) umesto da dobije edukaciju i veće mogućnosti on gubi sve privilegije. Oni skoro sve pacijente moraju da upućuju specijalisti što puno košta.
Treće, trošimo na nedokazane metode. Prevashodno se ovo odnosi na banje i fizioterapeutske procedure sumnjive efikasnosti (struje, laseri i magnetoterapija) koje imaju mnogo ekonomičnije i efikasnije zamene.
Četvrto, krade se bre mnogo. Možda ovo i nije krađa "per se" ali raznorazne zloupotrebe sistema postoje pa pogledajte šta je profesor Višnjić (trenutni državni neprijatelj br 1) rekao povodom Kolubare u zdravstvu. Međutim ovo što prof Višnjić kaže nije retkost i nije samo jedna metoda u pitanju.

Peto, podatak iz knjige Fizikalna Medicina i Rehabilitacije sa Niškog medicinskog fakulteta (stara kopija, ne znam autore i godinu izdanja) kaže da je Srbija 93. godine imala 9 puta veće učešće invalidskih penzionera u ukupnom broju penzionera nego SR Nemačka. Pre neki dan sam računao da od 18 osoba koje poznajem a koje su u invalidskoj penziji samo 2-e osobe su stvarno invalidi, ostali su platili tu penziju ili sredili preko nekog i to otvoreno pričaju.

Tako da dok ne zakrpimo rupe u zdravstvenom i socijalnom budžetu moraćemo da uzaludno dosipavamo (participacija).
Hansel Hansel 21:12 27.04.2012

Re: Socijalna zaštita

Drugo, trošimo kao da smo najbogatiji u svetu. U fondu curi na sve strane i troši se na raznorazne nepotrebne gluposti pa tako lekar opšte prakse (kao najjeftinija karika) umesto da dobije edukaciju i veće mogućnosti on gubi sve privilegije. Oni skoro sve pacijente moraju da upućuju specijalisti što puno košta.

Priča mi drugar koji je lekar u (znamo koliko bogatijoj) Norveškoj - jeste da je trenutno u nekom zabačenijem delu, ali radi sve (kao lekar opšte prakse) - ušiva, meri očni pritisak... Doduše, u noćnim dežurstvima pacijenti dodatno plaćaju, ima fiskalnu kasu...
dr.wagner dr.wagner 20:58 27.04.2012

Pa nemojte tako ...

... večer

-Nije to pljačka , to je kapitalizam !
-I ,... kada ćemo to rušiti ???

Wagner

Hansel Hansel 21:06 27.04.2012

Re: Pa nemojte tako ...

A, ne, dr W, nećemo da rušimo, nego da srušimo!
dr.wagner dr.wagner 21:14 27.04.2012

Re: Pa nemojte tako ...

Pozdrav H

Hansel
A, ne, dr W, nećemo da rušimo, nego da srušimo!


-Ma nemamo s kim srušiti ... sve neki "impotentni" kritičari ...


W
mariopan mariopan 21:19 27.04.2012

Re: Pa nemojte tako ...

dr.wagner
Pozdrav H

Hansel
A, ne, dr W, nećemo da rušimo, nego da srušimo!


-Ma nemamo s kim srušiti ... sve neki "impotentni" kritičari ...


W

Ko impotentan?
Znaš kako lepu i p(a)otentnu olovku ja imam ?
dr.wagner dr.wagner 21:27 27.04.2012

Re: Pa nemojte tako ...

Pozdrav gospođo M

mariopan

Ko impotentan?Znaš kako lepu i p(a)otentnu olovku ja imam ?


-Jedan moj poznanik , prije neki dan ... na sličnu temu mi je kazao :

"... ti samo sjediš gore na Tuškancu i pljuješ po svemu , spominješ prava
radnika , a u životu nisi digao ništa teže od ženskih nogu ..."


W
mariopan mariopan 22:12 27.04.2012

Re: Pa nemojte tako ...

a u životu nisi digao ništa teže od ženskih nogu ..."

Srećan čovek.
vladaxy vladaxy 14:13 28.04.2012

Ja ne razumem

USTAV RS

Zdravstvena zaštita

Član 68.
Svako ima pravo na zaštitu svog fizičkog i psihičkog zdravlja.
Deca, trudnice, majke tokom porodiljskog odsustva, samohrani roditelji sa decom do sedme godine i stari ostvaruju zdravstvenu zaštitu iz javnih prihoda, ako je ne ostvaruju na drugi način, u skladu sa zakonom.

Zašto plaćate participaciju i lekove? Piše iz "javnih prihoda", ne iz "sopstvenog džepa".

Ja sam veliki protivnik državnog zdravstvenog sistema i evo malo tekstova o tome gde se troše pare RFZO. A ljudi su morali da ulože i u novu zgradu na Dedinju:


РЗЗО је за рад само једног саветодавног тела платио астрономску накнаду од чак 16.762.416 динара.
Републички завод за здравствено осигурање платио је у септембру прошле године 2.596.000 динара за сајт удружења грађана Иницијатива Снага пацијентима.
Буџетска инспекција утврдила да је за две године (март 2008-март 2010) РЗЗО незаконито исплатио готово 22 милиона динара.

...
itd...
mlatisa mlatisa 21:40 28.04.2012

Treba posmatrati trend?

Za nekoliko godina, smanjen je iznos koji moram da dajem za lekove. Jedan deo lekova koji nije bio na listi sada je na listi pa više ne plaćam 100% nego manje a neke lekove više i ne plaćam. Koliko para toliko i muzike. Što više para u budžetu to više para i za lekove.

Koliko vidim postoji problem sa proizvođačima lekova. Prestaju sa proizvodnjom starijih i jeftinijih lekova i to mora da se nadomesti novijim i skupljim lekovima. I to pravi probleme rzzo fondu.

Ne kažem da je rzzo fond savršen, ali je stanje sa lekovima, bar što se tiče moje problematike, bolje nego što je bilo.

Ako mislite da postoji zemlja u svetu gde baš svaki lek možete dobiti besplatno, ljuto se varate.
vladaxy vladaxy 23:22 28.04.2012

Re: Treba posmatrati trend?

Ako mislite da postoji zemlja u svetu gde baš svaki lek možete dobiti besplatno, ljuto se varate.


Šta je ovde "besplatno"???

Stope po kojima se obračunavaju i plaćaju doprinosi jesu:
1) za obavezno penzijsko i invalidsko osiguranje - 22%;
2) za obavezno zdravstveno osiguranje - 12,3%;
mlekac mlekac 21:12 29.04.2012

Jos jedan primer

Ne znam u cemu je fora - al' znam da je odskora. Do sad su dijabeticari uzimali insulin kako ga potrose. Ili, ako im se ne daj Boze, razbije fiolica, bez frke su dobijali novu. E, sad to vise ne moze. Zmuu je receno da moze da dobije insulin samo jednom mesecno, a ako mu, zbog bilo kog razloga, treba malo vise nego sto je do sad primao - nek izvoli da kupi sam. 1200 din po fiolici.

A dobro je poznato da su dnevne potrebe za insulinom, onako kako ih doktor prepise, okvirne. Oni koji sebi mere secer, dobro znaju da isti varira po nekoliko puta u toku dana. I da ne moze uvek da se "uklopi" u preporucenu kolicinu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana