Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Moj grad

TEROR VLASTI: ZABRANA KUPANJA NA ADI

Kosmogina RSS / 05.07.2012. u 21:06

Prošle nedelje sam doživela vrlo neprijatno iznenađenje na beogradskom moru - Adi Ciganliji, najvećem i najposećenijem gradskom kupalištu. Usred sezone, na regularnoj plaži makiške obale, kada sam u 7 pm htela da se «bacim» još jednom u vodu, istuširam se, malo iskuliram pa oko 21 h krenem kući, kao i obično - biciklom, desila se opšta pometnja. Spasioci su se rastrčali po plaži, smrknutih lica, sa pištaljkama i voki-toki aparatima, urlajući i praveći hajku na nedužne kupače, terajući ih iz vode, jer posle uvođenja novih bezbedenosnih mera, na Adi je zabranjeno kupanje od 19 h do 10 ujutru, kao i preplivavanje jezera.

U prvi mah nisam shvatila šta se dešava, međutim kada sam videla da spasioci isteruju ljude iz vode, vrlo grubo i nepristojno demonstrirajući silu, mom čuđenju i razočaranju nije bilo kraja. Za plivače neznatno udaljene od dozvoljenog prostora za kupanje, obeleženog kanapima i bovama, postarala se služba u brzim motornim čamcima, koja ih je maltene za kosu vukla do obale. Frka i panika koje su nastupile, ostavile su zbunjene građane u užasu i neverici. Spasioci su uglavnom vikali ponavljajući da je njihovo radno vreme do 19 h isteklo i da nema više kupanja, preteći kaznama od strane komunalne policije koja u velikom broju (pod punom «ratnom» opremom) patrolira u grupama obalom, što pešice, što na biciklima.

Na TV-u sam iste večeri slučajno spazila nekog mudonju iz Javnog preduzeća Ada Ciganlija, kako se hvali postignutim rezultatima posle uvođenja ovih građanstvu nerazumnih, nehumanih i ponižavajućih mera. Rekao je: «Naša nova, mnogobrojna, iskusna spasilačka služba je stručno istrenirana i vrlo efikasna. Dok nismo uveli nove mere za bezbednost građana, imali smo 17 intervencija u toku jedne nedelje, a posle uvedenih mera, prošle nedelje smo intervenisali samo jednom.» Taj isti seronja nijednog trenutka ne bi priznao da su nove mere neprihvatljive i fašističke, jer se njima zabranjuje kupanje između 19 i 10 sati ujutru, i da je kazna za prekršioce - 2.500 dinara na licu mesta - nonsens. Kad bi svi u kupaćim gaćama uz lične karte nosili toliko para, ne bismo se kupali na Adi nego na moru.

Na Adi se uglavnom kupam na nudističkom delu plaže, koji nije ograđen, gde nema nijednog spasioca niti komunalne policije, i tamo nisam uočila ovo divljanje i strahovladu službenih lica. Pošto sam ovog puta bila na sunčanijoj strani obale, sa prijateljima koji se ne skidaju do gole kože, osetili smo veliko poniženje, nemoć i bes. Bitno je imati gde pobeći na 40 stepeni gradske jare, brčnuti se u plićaku, zaplivati i osunčati telo uz hladno osveženje, dobru literaturu ili ugodno društvo. Ali čemu ova limitacija, ili bolje reći diktatura? Ko može da zabrani ljudima da se kupaju u vreme kada je najprijatnije, a zbog radioaktivnosti sunca i najzdravije? Zar je Ada nečija privatna prćija, a kupači nepodobni uljezi, ili smo svi mi možda potencijalne samoubice i davljenici, kojima treba onemogućiti bilo kakav rizik, koji ionako snosimo na bilo kom kupalištu, u bilo kom morskom, odnosno rečnom ambijentu ili bazenu? Svi ljudi koje poznajem tvrde da je najbolje vreme za banjažu na Adi između 19 i 21 h, kao i u ranim jutarnjim satima do 10, kad nema gužve, kada sunce ne prži već nas mazi svojim zracima, pa šta ćemo sada? Kako se odupreti još jednoj samovolji gradskih vlasti? Ako su nas već sprečili da kupujemo alkohol posle 22 h, to znači da je uveliko smanjen rizik da se pijani noću davimo u jezeru. Ada je za mnoge jedini beg (escape) iz grada, jedini predah i jedini godišnji odmor ovog leta, a postala je nedostupna i zabranjena.

Možda bi bilo logičnije da zabrane kupanje od 11 do 15 h kada je sunce najjače i najopasnije. Poluplivači i neplivači su retko stradavali u vodi beogradskog jezera. To su uglavnom bili mladi ljudi ošamućeni sunčanicom, ili pod dejstvom alkohola ili narkotika. Koliko znam, bilo je tu i starijih ljudi koji su podlegli zbog srčanih ili moždanih udara, ali u koncentraciji od 70 do 150 hiljada građana dnevno, na jakom suncu, bez hlada i lične zaštite (šešira i suncobrana), pravo čudo bi bilo da je svima bajno i da su svi u top formi. Nedavno sam na Adi videla jednu intervenciju Hitne pomoći kada se biciklista zakucao u drvo, pokušavajući da izbegne dete koje je ispred njega istrčalo na stazu. Nisam sigurna da su roditelje deteta kaznili zbog nebrige o potomstvu i tražili im odštetu za povrede koje je jadan čovek zadobio usled pada. Takođe sam ubeđena da tokom letnje sezone treba strogo kažnjavati korumpiranu službu na rampi, koja propušta automobile i motore da vršljaju ostrvom upo bela dana, pa se sa pešačkih i biciklističkih staza svi moraju sklanjati zbog osionih vozača, kojima je inače zabranjen ulazak na Adu do uveče.

Želimo da se kupamo kada mi to odlučimo, kada za to imamo vremena, kad god nam se prohte, kao što smo do sada to radili celog života, generacijama unazad, bez ograničenja i zabrana. Ako su već postavili toliko spasilaca i komunalne policije, zašto im ne produže radno vreme još dva sata, pa neka se posle toga svako kupa na vlastitu odgovornost. Nismo toliko retardirana nacija da ne možemo da se u plićaku staramo o sebi i odgovaramo za svoje postupke. Zaštita građana se ne obezbeđuje na ovako kriminalan način, ispod svakog dostojanstva i zdrave logike. Zašto ne uvedu alko-testove za sumnjive pojedince, pa ako se neprikladno ili agresivno ponašaju, neka ih proteraju sa plaže dugoročno! Ljudi su ovim metodama potcenjeni, kao da smo domaće životinje limitirane nečijim radnim vremenom i idiotskim, nehumanim propisima. Da li je sledeća mera: zabranjeno lizanje sladoleda na plaži? zabranjeno kretanje van staze, zabranjena vožnja biciklom posle 20 h, zabranjeno dodirivanje, zabranjeno gledanje u pravcu druge obale...??
Ako bi sve te spasilačke i komunalne službe sa njihovim uniformama nestale ispred naših očiju i ostavile nas na miru da dišemo, da plivamo ili da leškarimo u vodi, verujem da bismo se ponovo dobro osećali! Ne spašavate vi toliko davljenika u jezeru, koliko je nas beskonačno mnogo građana ostalo na suvom, bespoštedno udavljenih vašim kretenskim propisima i sigurnosnim merama.

Srećom, nisu svi ljudi pomirljivi, tupi, glupi i nemušti, pa je izvesna grupa građana na Facebooku pokrenula akciju protiv diktature vlasti na Adi pod nazivom «Protiv otimanja Ade Beograđanima», za koju mislim da je vrlo opravdana, ali se svakako ne odnosi samo na Beograđane, već na sve ljude: mlade, stare, porodične i solere,  bez obzira na pol, rod, obrazovanje, versku i rasnu pripadnost. ADA PRIPADA SVIMA U SVAKO DOBA DANA!

- - - - -

Prenosim deo njihovog nezadovoljstva:
Beogradjani su izuzetno nezadovoljni bahatoscu javnih sluzbi, narocito siledzijskim ponasanjem tzv ''komunalne policije''. Javne sluzbe se ponasaju kao da su gospodari grada, a ne servis gradjana, otimajuci Beograd Beogradjanima i poklanjajuci ga tajkunima. Konkretan povod za protest mozete procitati u tekstu peticije koja je postavljena na grupi. Nezvanicno se pominje da je sporni deo Ade gde su ovih dana ljudi bahato kaznjavani i gde im je ogranicavana sloboda kretanja - privatizovan. Postavlja se pitanje, kako je moguce privatizovati nesto sto je prirodno dobro? Da li cemo uskoro imati i privatizovan Kalemegdan, Tasmajdan, Narodni muzej?

Pismo - peticija:
ЈП "АДА ЦИГАНЛИЈА"
Ада Циганлија 2
11000 Београд
Управи Аде Циганлије

Доле потписани грађани подносе и захтевају одговор на

ПЕТИЦИЈУ

1. ПРОТИВ ЗАБРАНЕ КУПАЊА НА АДИ ЦИГАНЛИЈИ У ПЕРИОДУ ПРЕ 10h И ПОСЛЕ 19h

2. ПРОТИВ ЗАБРАНЕ КУПАЊА НА АДИ ЦИГАНЛИЈИ НА ДЕЛУ ИЗМЕЂУ СПАСИЛАЧКОГ ПАВИЊОНА И СУДИЈСКОГ ТОРЊА

ОБЈАШЊЕЊЕ

1. Велики број запослених грађана, студената, породичних људи са малом децом, али и људи који путују са периферије Града или из других градова није у стању да посети Аду пре 19h. Све већи број грађана на купање долази у вечерњим часовима, после 19h, или раним јутарњим часовима, због здравствених разлога којима не погодује јако сунце у периоду од 10-18h.
Због свега горе наведеног ЗАХТЕВАМО од управе ЈП "Ада Циганлија" укидање забране купања после 19h увече и пре 10h ујтру.
Уколико ЈП "Ада Циганлија" није у могућности да организује рад спасилачких и других надлежних служби ван периода 10-19h предлажемо:
- Постављање табли са јасно истакнутим радним временом купалишта;
- Упозорење да је купање ван истакнутог радног времена купалишта на сопствену одговорност.

2. Део купалишта између спасилачког павињона и судијског торња је деценијама уназад омиљено место за одмор старијих људи. Последњих година све више младих користи ово место за одмор и разоноду. Од понедељка 25.6.2012. године одлуком управе ЈП "Ада Циганлија" на поменутом месту је забрањено купање, а Комунална полиција кажњава исте оне људе који су се задњих 20-30 година ту купали. Обзиром да је Ада јавно добро, власништво свих Београђана, а не нечија приватна својина ЗАХТЕВАМО:
- моментално укидање забране купања и пливања на поменутом месту;
- уклањање свих знакова који указују на то да је поменутом месту забрањено купање и пливање, или да је поменутом месту забрањен приступ.

Прилог: Потписи подносиоца петиције




У Београду, 1.7.2012. године

У име заступника подносилаца
Борис Стефановић, дипл.хемичар

 

 

 

 fotografije Miloša Živkovića preuzete su iz galerije FB grupe "Protiv otimanja Ade Beograđanima".

 

Atačmenti



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 21:35 05.07.2012

policijski čas

to se nekad zvalo policijski čas ... danas smo se demokratizovali pa se drugačije zove ... preporuka na kvadrat
Kosmogina Kosmogina 21:50 05.07.2012

Re: policijski čas

hvala zemljanine, taj izraz je pravi, to sam zaboravila:(
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:52 05.07.2012

Re: policijski čas

24 sata: "Već od 19 sati kupanje na Adi Ciganliji je zabranjeno. Ipak, i pored zabrane, svake noći određeni broj spasilaca, zajedno sa policijom, patrolira sa baterijskim lampama na skuteru na vodi, odnosno kopnu i paze da li je neko u vodi. Ukoliko nekog „uhvate", odmah se insistira da izađe iz jezera - objašnjavaju u JP „Ada Ciganlija“.

Ovo je stvarno bezveze, pa sunce sija i u 20 h. Tek posle 19. je prijatno.
zilikaka zilikaka 21:58 05.07.2012

Re: policijski čas

Ništa manje ne iritira ni zabrana kupanja van bova.
Tamo bude takva gužva da možeš samo da se pokvasiš u mestu i još popiješ lakat u glavu.

Još prošle godine su bili razumni i prolazilo je i preplivavanje ako im se prethodno javiš ikažeš da ti nije prvi put. Ovo sad nema smisla.

U svakom slučaju, opcija "na sopstvanu odgovornost" bi trebalo da sve rešava.

Zaista ne vidim kakav je to komunalni prekšaj ako neko krene da sam da pliva na način kako misli da može. Time nikog ne ugrožava, a teza da su zabrinuti za živote i zdravlje sugrađana govori i to da stvarno većinu smatraju totalnim kretenima sa suicidnim namerama.

Kosmogina Kosmogina 22:05 05.07.2012

Re: policijski čas

Ma užas jedan, ja sam toliko ogorčena da sam zapenila, ali sve se suzdržavam da se pristojno izražavam. Pazi, sa skuterima i baterijskim lampama love ljude, hoće da istrebe kupače, bem ti policijsku državu... svaki dan neke nove represije u ovoj bedi i siromaštvu, odrali su nas do gole kože a sad nam još i kupanje zabranjuju. Možda će početi noću i harpunima da nas love i mrežama vade iz vode, baš vole da brinu o ljudima, kao da je greh kupati se u 9 ujutru, ili 9 uveče..aaa popizzzddd
Dr M Dr M 22:07 05.07.2012

Re: policijski čas

opcija "na sopstvanu odgovornost" bi trebalo da sve rešava.


Opšta tendencija birokratije je hiperregulacija. Sve mora da bude regulisano i sankcionisano, pod izgovorom brige za dobrobit gradjana.

Konačni domet će biti regulisanje broja udaha u minutu, da se neko ne bi zagrcnuo.
zemljanin zemljanin 22:36 05.07.2012

Re: policijski čas

Kosmogina
Ma užas jedan, ja sam toliko ogorčena da sam zapenila, ali sve se suzdržavam da se pristojno izražavam. Pazi, sa skuterima i baterijskim lampama love ljude, hoće da istrebe kupače, bem ti policijsku državu... svaki dan neke nove represije u ovoj bedi i siromaštvu, odrali su nas do gole kože a sad nam još i kupanje zabranjuju. Možda će početi noću i harpunima da nas love i mrežama vade iz vode, baš vole da brinu o ljudima, kao da je greh kupati se u 9 ujutru, ili 9 uveče..aaa popizzzddd

To se zove nemoć i apsolutno je najstresnije osećanje ... iako sam se odavno sklonio od srpskih "zakona" pamtim taj osećaj ...
dragan7557 dragan7557 22:41 05.07.2012

Re: policijski čas

Konačni domet će biti regulisanje broja udaha u minutu, da se neko ne bi zagrcnuo.

Ma jok, recikliraće vas u paštetu i prodavati preostalim građanima. Smanjiće značajno troškove izdržavanja besposlene populacije, a bogme biće i profita! Jupiiiii! Lova!!!!

Problem sa matorim, žilavim penzionerčinama će rešiti preko reciklaže u hranu za kućne ljubimce preživelih.


cerski
bolid1 bolid1 00:30 06.07.2012

Re: policijski čas

Kupao sam se i u Atlantiku u FR i u Severnom moru i nikom nikad nije pala na pamet ideja da nas tera iz vode, ako ste se udavili na "divljoj" plazi, ko vam kriv...trazili ste, gledaj te. Isto vazi i za uredjenu plazu, spasioci su tu od-do, sve posle toga, vidi sta ces.

Zvucacu paranoicno, ali mene ovo podsecea na nazi fore iz 30tih, nadjes incident (udavile se pijane budale), dignes buku i doneses jos restriktivniji propis, kako, eto, spasavas narod neuki...
predatortz predatortz 07:40 06.07.2012

Re: policijski čas


Konačni domet će biti regulisanje broja udaha u minutu, da se neko ne bi zagrcnuo.





Bravo doktore. Što se više insistira na slobodama , sve je manje istih...
Dr M Dr M 21:55 05.07.2012

Birokratija


Po mom mišljenju, nedopustivo je da birokratija sebi olakšava posao kršeći naše pravo na nesmetano korišćenje javnog prostora.

Nedopustivo je da birokratija uzurpira naše pravo da odlučujemo na osnovu sopstvene odgovornosti.

Predlog: Organizovati okupljanje na Adi u subotu ili nedelju u 09.00 i pravo u vodu.
Kosmogina Kosmogina 22:12 05.07.2012

Re: Birokratija

Predlog: Organizovati okupljanje na Adi u subotu ili nedelju u 09.00 i pravo u vodu.


Slažem se, Vesna Ćosić ionako pravi u subotu žurku na Krivom Stojku - ispred Ade, pa ćemo onda posle ponoći (u jutarnjim satima) moći da odemo na plažu i svi krenemo u vodu, a da pričamo na Engleskom i pravimo se strendžeri, kao nismo znali... da provociramo. Ako me uhapse, skinuću se gola i zapretiću im s novinarima, a onda će Ćosićka da uskoči da me spašava...
http://blog.b92.net/text/20589/OCI-U-OCI:-ZURKA-na-brodu-KRIVI-STOJKO-sedmog-jula-u-devet/#.T_FNySzzXHo.facebook
Dr M Dr M 22:16 05.07.2012

Re: Birokratija

Ako me uhapse, skinuću se gola i zapretiću im s novinarima, a onda će Ćosićka da uskoči da me spašava...


Ja sam kvalifikovan da Ti dam veštačko disanje usta na usta, kad Te Ćosićka izvadi..
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:38 05.07.2012

Re: Birokratija

A ja ću ono ritmično pritiskanje grudnog koša
Kosmogina Kosmogina 23:48 05.07.2012

Re: Birokratija

Hvala momci na akciji spasavanja! Još da mi neko nešto otpozadi, npr. zagolica tabane i duva u leđa, ima na kraju i da se osmehnem.
bolid1 bolid1 00:31 06.07.2012

Re: Birokratija

Kosmogina
Hvala momci na akciji spasavanja! Još da mi neko nešto otpozadi, npr. zagolica tabane i duva u leđa, ima na kraju i da se osmehnem.


Cist volonterski duh na delu.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 07:49 06.07.2012

Re: Birokratija

a onda će Ćosićka da uskoči da me spašava...


ne pada mi na pamet da kvasim sandalice, prepustiću te krkaru

:)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 22:06 05.07.2012

Ordnung und discipline

Volite vi to... zato ste i glasali za Đilasa. Nema noćnog kupanja, nema noćne kupovine alkohola, kotrola non stop u autobusu, nema Cigana u centru Beograda, nema gej parade... Ko vas šiša!!! PLIVAJTE U VAŠA ČETIRI ZIDA!!!
Kosmogina Kosmogina 22:40 05.07.2012

Re: Ordnung und discipline

A šta ti voliš Peđice? Ćeš se udaš u inozemstvo, van 7 zidova tvoje tvrđave?
Btw, s Prajdom još nismo gotovi, a tek sa Ciganima - nikada! To nam neće i ne mogu oduzeti zlotvori!

Ne razumem zašto uvaženi direktor renomiranog filmskog festivala, glavni i odgovorni urednik dva sajta, mesečnog časopisa i predsednik NGO organizacije, koji nikada nije ni nožni prstić u mutnu vodu Ade Ciganlije umočio, ovako zajebava nas nedužne kupače zbog ličnog nezadovoljstva Đilasom. Kako si pogodio za koga sam/smo glasali - promućurna, vidovita Peđolina!(ako sam neku funkciju propustila, soriška!)

Peđice, mi samo hoćemo da se kupamo na Adi kad poželimo!
Oprostite, učinilo mi se da mi persiraš, ili ti to svima đuture prekonosiraš?
Jukie Jukie 07:32 06.07.2012

Re: Ordnung und discipline

Predrag Azdejković
kotrola non stop u autobusu,


Da podsetim da će uskoro biti zabranjeno da se ulazi na srednja vrata (i valjda izlazi na prednja i zadnja?)
darkool darkool 22:14 05.07.2012

sta ste ocekivali

svi od drzave traze neku zastitu (socijalnu, zdravstvenu, za starost, od vidovnjaka i nadrilekara, od zelenasa, od kocke, od poroka, od gazde na poslu, od pusenja, od ekstremnih politickih ideologija...) pa sad kad pocinju da vas "stite" od vas samih zasto se bunite.

pristali ste na sistem gde drzava moze arbitrarno da odluci sta je zdravo, a sta je nezdravo (tj. alkohol i cigare mogu, droga ne moze...), sta je moralno, a sta nije (zelenasi nemoralno uzimaju kamatu te ih moramo spreciti, ali banke mogu...a tek samo da spomenem prostituciju)...svi imaju neko svoje misljenje sta je dobro, a sta ne pa traze od drzave kontrolu, ali nije vam nikad palo na pamet da svaka drzava upravo zeli sve vise i vise kontrole i sve pod izgovorom gradjani traze da uradimo...


126 idiota mogu sutra da krenu svima da naplacuju vazduh jer vam ustav nista ne garantuje posto je napisan tako da moze da se "tumaci" na razne nacine pa samim tim nista nije sigurno (a prava svrha ustava nije da vam daje prava (ko je drzava da meni daje pravo da radim bilo sta dok ne ugrozavam bilo koga drugog (to je vec krivicno pravo)), vec je svrha ustava da ogranici vlast da bi vas zastitio od iste).

kukusigameni kukusigameni 22:27 05.07.2012

Re: sta ste ocekivali

darkool

A jednom je Adom Ciganlijom išlo 126 idiota i naplaćivalo vazduh. I kada ih je Aleksej Aleksevič upitao zašto to rade, odgovorili su mu u glas: "Zato što vam Ustav ništa ne garantuje pošto je napisan tako da može da se "tumači" na razne načine pa samim tim ništa nije sigurno (a prava svrha Ustava nije da vam daje prava (ko je država da meni daje pravo da radim bilo sta dok ne ugrožavam bilo koga drugog (to je vec krivično pravo)), već je svrha Ustava da ograniči vlast da bi vas zaštitio od iste).
Na to se Aleksej Aleksejevič zaleteo, skočio u vodu i udavio.
Posle su na tom mestu zabranili kupanje nakon sedam uveče, pod izgovorom da ima virova i još nekih drugih manje važnih problema.
darkool darkool 02:25 06.07.2012

Re: sta ste ocekivali

126 idiota

tih 126 idiota su kvalifikovana vecina u skupstini koji "mogu da izglasaju i da je zemlja ravna ploca"*





*da jednom u zivotu citiram i vojislava seselja
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:33 05.07.2012

Apsolutno logično

Možda bi bilo logičnije da zabrane kupanje od 11 do 15 h kada je sunce najjače i najopasnije.


Slabo idem na Adu, nisam bila na kupanju više od decenije. Ali čula sam ovu nebulozu o zabrani kupanja posle 19h, i zapanjila se. Pa, tad je preporučeno vreme da se ide na plažu! Stalno lekari pričaju: izbegavajte sunce posle 10h i pre 19h!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:39 06.07.2012

Re: Apsolutno logično

Krugolina Borup
Možda bi bilo logičnije da zabrane kupanje od 11 do 15 h kada je sunce najjače i najopasnije.


Slabo idem na Adu, nisam bila na kupanju više od decenije. Ali čula sam ovu nebulozu o zabrani kupanja posle 19h, i zapanjila se. Pa, tad je preporučeno vreme da se ide na plažu! Stalno lekari pričaju: izbegavajte sunce posle 10h i pre 19h!


Predlažem kompromisno rešenje: da se uvede plaćanje ulaza na Adu, pa da se od tih para plati noćna smena profesionalnih spasilaca. A da se za svakog ko hoće da pliva noću obezbedi po jedan iluminator, koji ulazi u cenu ulaznice. Plus da se eventualno spašavanje naplaćuje, kao usluga, spašenom.


jedna_jelena jedna_jelena 00:11 06.07.2012

!

Bez komentara... Retko idem na Adu i podrzavam razna uvodjenja reda na koja se vecina buni, ali ovo... Samo se nadam da je u pitanju ona psiholoska fora, da ce sad da bude "gradjani se bunili, pa smo pomerili na od devet uvece do osam ujutru" i onda ce da, kao, bude ok. Sigurno je potrebno i vreme da se voda i obale ociste, a da oni koji to rade imaju iole normalno radno vreme, kao i spasioci, ali sta je mnogo mnogo je.
krkar krkar 03:19 06.07.2012

Anarhija

Godinama sam vadio leševe na Savskom jezeru. U doba One države policija nije za to imala kadrove pa su utopljenike vadili klupski ronioci. Nekako se zadesilo da je Ada (tj. Savsko jezero) pripalo mom klubu, a u klubu se nekako zalomilo nas nekoliko redovnih. Nisam nikad brojao ali verujem da sam preko 20 utopljenika našao i izvadio (u paru, roni se uvek u paru). I još bar 2-3 koje nikad nismo našli. TJ, obično se kad-tad nađu, jednom smo tražili nekog klinca koji se udavio prethodne noći preplivavajući pijan sa makiške strane kurčeći se pred devojčicama - a izvadili babu koja se udavila 14 meseci ranije i od koje su svi već bili digli ruke.

Većina tih 'mojih' utopljenika udavila se noću, baš u tom zabranjenom periodu. Kod veikog broja alkohol je bio značajan faktor koji je doprineo da se udave. Isto važi i za lurčenje, preplivavanje što jezera što Save i Dunava kad neko na pola shvati da to nije za njega/nju (barem tog dana, sa tim pritiskom, kilažom, brigama, stresom...).

Dakle, sve ove priče koje zagovaraju anarhiju na javnom kupalištu su glupost. Ada je u koncesiji javnog preduzeća koje ima mandat da određuje uslove i način kupanja. I to i radi.

Ako vam se ne sviđa imate 2 varijante:

1) idite na divle plaže. Onolika Sava, onoliki Dunav

Ali džebga, nema muzike, sladoleda, tuševa, ladnog piva, pičkica, frajerčića, čaršije, komšija, foliranja svake vrste...

2) Pišite peticije, blokirajte Adu, popijte jezero, smenite Đilasa (a možete i Nikolića i Bankimuna)

Svima koji poginu u borbi za pravo da se udave na sredini jezera noću đelim laku zemlju. A udavljenima želim da ih moje kolege koji taj jako nezahvalni posao rade danas - što brže nađu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:32 06.07.2012

Re: Anarhija

krkar


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 07:45 06.07.2012

Re: Anarhija

krkar
Godinama sam vadio leševe na Savskom jezeru. U doba One države policija nije za to imala kadrove pa su utopljenike vadili klupski ronioci. Nekako se zadesilo da je Ada (tj. Savsko jezero) pripalo mom klubu, a u klubu se nekako zalomilo nas nekoliko redovnih. Nisam nikad brojao ali verujem da sam preko 20 utopljenika našao i izvadio (u paru, roni se uvek u paru). I još bar 2-3 koje nikad nismo našli. TJ, obično se kad-tad nađu, jednom smo tražili nekog klinca koji se udavio prethodne noći preplivavajući pijan sa makiške strane kurčeći se pred devojčicama - a izvadili babu koja se udavila 14 meseci ranije i od koje su svi već bili digli ruke.

Većina tih 'mojih' utopljenika udavila se noću, baš u tom zabranjenom periodu. Kod veikog broja alkohol je bio značajan faktor koji je doprineo da se udave. Isto važi i za lurčenje, preplivavanje što jezera što Save i Dunava kad neko na pola shvati da to nije za njega/nju (barem tog dana, sa tim pritiskom, kilažom, brigama, stresom...).

Dakle, sve ove priče koje zagovaraju anarhiju na javnom kupalištu su glupost. Ada je u koncesiji javnog preduzeća koje ima mandat da određuje uslove i način kupanja. I to i radi.

Ako vam se ne sviđa imate 2 varijante:

1) idite na divle plaže. Onolika Sava, onoliki Dunav

Ali džebga, nema muzike, sladoleda, tuševa, ladnog piva, pičkica, frajerčića, čaršije, komšija, foliranja svake vrste...

2) Pišite peticije, blokirajte Adu, popijte jezero, smenite Đilasa (a možete i Nikolića i Bankimuna)

Svima koji poginu u borbi za pravo da se udave na sredini jezera noću đelim laku zemlju. A udavljenima želim da ih moje kolege koji taj jako nezahvalni posao rade danas - što brže nađu.


:)
ronilac, ja obožavam tvoje zakuc postove:) zbog energije i vožnje!

ali brate, treba dozvoliti normalnima kupanje od 7 ujutro do 10 i od 19 do 21 h. Bezbedno je, nije paklena vrućina, dan je, da se ne pozivam sad na to šta kažu doktori koje je vreme najbolje i najzdravije za sunčanje i kupanje.

ja sam isla na adu obično od 6 popodne do pola devet. rano ujutro retko, jer ne stižem. a kažu mi ljudi koji svoje sunčanje i kupanje na adi završe do 10 ujutro, da je tada najlepše.

slažem se da na uredjenoj plaži treba da postoje pravila, redari i čuvari.

ne slažem se da se zabrani ulazak u vodu ujutro, na pr izmedju 7 i 10, i za dana, posle 19, recimo do 21. ili bar do 20 h.

zato što je to najzdravije vreme za plažu.

to isto misle i dežurne ekipe u 4 kontejnera hitne pomoći.

druga ja stvar, što iz spasilačkog ugla je najbezbednije zabraniti svaki ulazak u vodu.

oću kažem, nije ok izjednačiti bahato skakanje, preplivavanje kurčevitih i pijanih u sitne sate i kupanje običnog sveta koji ne bi da se spali na tropskom suncu posle 10 h.




predatortz predatortz 07:54 06.07.2012

Re: Anarhija


ali brate, treba dozvoliti normalnima kupanje od 7 ujutro do 10 i od 19 do 21 h. Bezbedno je, nije paklena vrućina, dan je, da se ne pozivam sad na to šta kažu doktori koje je vreme najbolje i najzdravije za sunčanje i kupanje.



Sve je to lako rešivo. Deo plaže osposobiti za noćno kupanje , postaviti reflektore, par spasilaca da radi noću, jedan lekar i tehničar da dežuraju...
Ne! Ako nije đonom, kako će da se vidi ko je baja koji rešava stvari u čaršiji!
buba_truba buba_truba 08:46 06.07.2012

Re: Anarhija

krkar
Dakle, sve ove priče koje zagovaraju anarhiju na javnom kupalištu su glupost. Ada je u koncesiji javnog preduzeća koje ima mandat da određuje uslove i način kupanja. I to i radi.
Ako vam se ne sviđa imate 2 varijante:

1) idite na divjle plaže. Onolika Sava, onoliki Dunav

Ali džebga, nema muzike, sladoleda, tuševa, ladnog piva, pičkica, frajerčića, čaršije, komšija, foliranja svake vrste...

2) Pišite peticije, blokirajte Adu, popijte jezero, smenite Đilasa (a možete i Nikolića i Bankimuna)



P.S. underline je moj
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:08 06.07.2012

Re: Anarhija

Sve je to lako rešivo. Deo plaže osposobiti za noćno kupanje , postaviti reflektore, par spasilaca da radi noću, jedan lekar i tehničar da dežuraju...
Ne! Ako nije đonom, kako će da se vidi ko je baja koji rešava stvari u čaršiji!


Mozda dobro resenje. Mada je meni potpuno stran citav koncept sa ovim spaciocima i sl. Dunavsko ostrvo u Becu je dugacko preko 20km i mozes se kupati gde hoces i nigde nikakvih spasilaca. Na par mesta su dezurne lekarske sluzbe, naidje vozic koji prodaje sladoled i to je to. Slicno je i na Elsensee kod Berlina i na mnogim bavarskim jezerima. Ne znam, mozda na Adi ima nekih virova ili sl. Ne znam tacnu statistiku ali nije mi poznato da ima mnogo davljenja.
predatortz predatortz 09:11 06.07.2012

Re: Anarhija

Ne znam, mozda na Adi ima nekih virova ili sl. Ne znam tacnu statistiku ali nije mi poznato da ima mnogo davljenja.


Pazi, nisam u materiji, ali koliko pratim davljenja ima malo. Uglavnom se, koliko sam u toku, radi o zadesnoj smrti. Alkohol, zagrejanost i paf! Cepne ih srčka... Spasioci tu ne mogu ništa da urade. Često ni lekari.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:26 06.07.2012

Re: Anarhija

Pazi, nisam u materiji, ali koliko pratim davljenja ima malo. Uglavnom se, koliko sam u toku, radi o zadesnoj smrti. Alkohol, zagrejanost i paf! Cepne ih srčka... Spasioci tu ne mogu ništa da urade. Često ni lekari.


Ni ja. Ali ako je ovo sto kazes tacno onda ogranicavanja imaju jos manje smisla. Pojma nemam sta je glavni argument.
zemljanin zemljanin 11:24 06.07.2012

Re: Anarhija

predatortz
Sve je to lako rešivo. Deo plaže osposobiti za noćno kupanje , postaviti reflektore, par spasilaca da radi noću, jedan lekar i tehničar da dežuraju...
Ne! Ako nije đonom, kako će da se vidi ko je baja koji rešava stvari u čaršiji!

OK je predlog i podržavam

Ali, umesto da govorimo o boljim uslovima za noćno kupanje mi se trudimo da nađemo uslove za bilo kakvo noćno kupanje ... ima razlike
NNN NNN 11:33 06.07.2012

Re: Anarhija

Noćno kupanje pod reflektorima i nije baš nešto "noćno".
predatortz predatortz 11:36 06.07.2012

Re: Anarhija

NNN
Noćno kupanje pod reflektorima i nije baš nešto "noćno".


Ali je bezbedno.
st.jepan st.jepan 12:37 06.07.2012

Re: Anarhija

krkar

Sve se slažem, ali zabrana kupanja posle 19 časova nikako nije humana.
Kada da se brčnu ljudi koji rade do 17 časova? Do Ade valja i stići.
Stoga kupanje treba da je dozvoljeno (i koliko se može obezbedjeno) dokle god je letnjega dana.
bolid1 bolid1 14:47 06.07.2012

Re: Anarhija

predatortz
NNN
Noćno kupanje pod reflektorima i nije baš nešto "noćno".


Ali je bezbedno.


I sta onda? Prvi auto u kome su me vozili je bila peglica, bez air bag-a, ESP, ABS, SRS...blatrucbla opreme i nikom nista falilo nije. Peli se na tresnju kad smo bili deca, neki i padali, opet, evo nas, svi zivi i zdravi, malo-malo, pa se pripeva na rodjendanima Ide leto trideseto

Pristalica sam licne odgovornosti, znas koliko mozes, znas sta mozes...ako ne znas, sazaljevam slucaj (Herr Zika ) Ne mislim da bilo koja vlast treba da odredjuje sta ja mogu, a sta ne mogu sve dok time ne ubjiam drugog. Ajde, gruba paralela, voznja u pijanom stanju je zabranjena jer ja mogu da ubijem nekog...kupanje po noci/danu u treznom/pijanom/drogiranom stanju, ubicu sebe...big deal, moja glava...
zemljanin zemljanin 15:01 06.07.2012

Re: Anarhija

kupanje po noci/danu u treznom/pijanom/drogiranom stanju, ubicu sebe...big deal, moja glava...

Generalno državu/sistem ne zanima da li ćeš ti da plivaš ili toneš ... ali ih zanima da ako "toneš" ili ako si u NN stanju ili ako se banjaš noću ili ... e onda sutra nećeš moći da daš svojih, redovnih, 189% na poslu ...
zilikaka zilikaka 20:38 06.07.2012

Re: Anarhija

Dakle, sve ove priče koje zagovaraju anarhiju na javnom kupalištu su glupost. Ada je u koncesiji javnog preduzeća koje ima mandat da određuje uslove i način kupanja. I to i radi.


Nije anarhija ako pričaš o promeni, a ne ukidanju pravila.
Kako je krenulo, još će se u vodu ulaziti i izlaziti na pištaljku.

Ako vam se ne sviđa imate 2 varijante:

1) idite na divle plaže. Onolika Sava, onoliki Dunav


Imam nešto iskustva kao kupač u našim rekama, i mogdakaem da se po pravilu ne treba kupati tamo gde se ne kupa inače. Reke umeju da budu malko zajebane.
Može divlje plaže, ali one proverene.

To samo sa aspekta mogućeg davljenja, posle kojeg verovatno sledi i potraga za telom.

...ili možda traženje davljenika u takvim slučajevina nije predviđeno, pa bi to olakšalo posao tragačima.

2) Pišite peticije, blokirajte Adu, popijte jezero, smenite Đilasa (a možete i Nikolića i Bankimuna)


Ja odo na Tisu
Jukie Jukie 21:00 06.07.2012

Re: Anarhija

zilikaka
po pravilu ne treba kupati tamo gde se ne kupa inače. Reke umeju da budu malko zajebane.Može divlje plaže, ali one proverene.To samo sa aspekta mogućeg davljenja, posle kojeg verovatno sledi i potraga za telom....ili možda traženje davljenika u takvim slučajevina nije predviđeno, pa bi to olakšalo posao tragačima.

Kažu da u Dunavu živi neman Besi, koja je veliki evroazijski som (eng. wels) i jede davljenike
A i voda u rekama je prljava. Za Lido je rečeno da kvalitet vode odgovara onoj iz WC šolje. (ili kako reče onaj tip iz filma Pčelac Beri Medić: Fuj! Kakana voda!)
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:19 07.07.2012

Re: Anarhija

Jukie
zilikaka
po pravilu ne treba kupati tamo gde se ne kupa inače. Reke umeju da budu malko zajebane.Može divlje plaže, ali one proverene.To samo sa aspekta mogućeg davljenja, posle kojeg verovatno sledi i potraga za telom....ili možda traženje davljenika u takvim slučajevina nije predviđeno, pa bi to olakšalo posao tragačima.

Kažu da u Dunavu živi neman Besi, koja je veliki evroazijski som (eng. wels) i jede davljenike
A i voda u rekama je prljava. Za Lido je rečeno da kvalitet vode odgovara onoj iz WC šolje. (ili kako reče onaj tip iz filma Pčelac Beri Medić: Fuj! Kakana voda!)


Pa se ti posle kupaj u reci:

sevarlica sevarlica 22:07 07.07.2012

Re: Anarhija

Jukie
zilikaka
po pravilu ne treba kupati tamo gde se ne kupa inače. Reke umeju da budu malko zajebane.Može divlje plaže, ali one proverene.To samo sa aspekta mogućeg davljenja, posle kojeg verovatno sledi i potraga za telom....ili možda traženje davljenika u takvim slučajevina nije predviđeno, pa bi to olakšalo posao tragačima.

Kažu da u Dunavu živi neman Besi, koja je veliki evroazijski som (eng. wels) i jede davljenike
A i voda u rekama je prljava. Za Lido je rečeno da kvalitet vode odgovara onoj iz WC šolje. (ili kako reče onaj tip iz filma Pčelac Beri Medić: Fuj! Kakana voda!)


Ma kakva Besi, njegovo ime je Kemza. Somac od 300kg :)
saton saton 06:18 09.07.2012

Re: Anarhija

Ada je u koncesiji javnog preduzeća koje ima mandat da određuje uslove i način kupanja. I to i radi.



Mislim da je kljuc u ovoj recenici. Ada vise nije nasa. Sada je postala njihova. I moze im se. Cekam samo kad ce da pocnu da naplacuju ulaz. Ako. Neka. Brze ce da odu.
gospodjica gospodjica 08:10 06.07.2012

Preporuka za blog

Volim Adu i redovan sam posetilac vec godinama. Nastojim da odrzim pristojnu fizicku kondiciju tokom cele godine, a plivanje na Adi mi je do ovih, najnovijih "bezbednosnih" mera, bilo jedna od najomiljenih aktivnosti.
Sutra, odlucili smo, idemo na Tresnju, Belu Reku ili Duboki Potok, gde nema nabildovanih celavih spasilaca na skuterima, niko te ne maltretira, ne urlice na tebe, ne pisti ti pistaljkom...Imam 37 godina, ne pijem, ne drogiram se, upravo jedino u cemu uzivam je - fizicka aktivnost u slobodno vreme, jer neslobodno provodim sedeci po 8 i vise sati u kancelariji. Plivanje me opusta.
Za ronioca - vecina nas na Adu ne ide ni zbog sladoleda, ni zbog kafica, ni zbog frajercica, nego da bismo uzivali u blagodetima jezera. Da bi plivali. Ako spasioci ne mogu da rade svoj posao - a to je da paze na plivace onda - cemu spasioci?
Ovakve mere me podsecaju na crtic SundjerBob, kad mali Kockalone glumi spasioca tako sto ljude zaveze na obali da ne mogu da ulaze u vodu, jer - nema plivaca / kupaca, nema ni posla za spasioca. Ingeniozno resenje, nema sta.
NNN NNN 08:43 06.07.2012

Re: Preporuka za blog

Plivanje
Godinama unazad su spasioci dozvoljavali preplivavanje na osnovu "slobodne procene". Moja drugarica (koja je uzgred i ronilac) je bez ikakavih ograničenja sa njihove strane preplivavala jezero. Ne znam da li i sada takva praksa, pošto je kontrola pooštrena pre dve nedelje.
japjapjap japjapjap 08:31 06.07.2012

DOBRO...

A jel smem ja na Adi da se penjem na drvo?
Ono najvise.
Sta kazu pravila? I gde pisu uopste?
U 'Majn Kampf' pretpostavljam..
NNN NNN 08:34 06.07.2012

Podrška spasiocima!

Da nije spasilaca, desetine kupača, uglavnom pijanih budala i uglavnom noću, bi se davilo na godišnjem nivou (što u principu, po Darvinu i prirodnoj selekciji i nije tolika tragedija).

Nije problem u spasiocima (njima svaka čast) nego u glavonjama koji određuju pravila na osnovu neke njima znane logike.


Ono što apsolutno podržavam je da se vreme kupanja rastegne (tj. da se spasioci podele u dve dnevne smene) i da bude bar od npr. 07-21 (već su rekli da su broj spasilaca skoro duplirali).

Spasioci, iako je zvanično radno vreme do 19, obično ostaju bar pola sata duže a i puštaju ljude da se brčkaju. U poslednjih nedelju dana moj klinac se nekoliko puta (sa mamom) banjao oko pola osam - osam u plićaku i niko nam nije pravio probleme, ali sigurno ne dozvoljavaju da se ide preko bova.

Ono što je apsolutno suludo ja da i javni WC-i na Adi rade do 19h (ako uopšte rade), tako da kada neko izađe iz vode u 19h i 'oće da piša, pre nego što krene kući - nema gde "legalno", osim da plati piće u nekom lokalu i koristi njihov toalet ili da se ispiša u vodi


Ps1. motornim vozilima zabraniti ulaz na Adu (osim hitne pomoći i sl. od civila jedino da može da uđe neko ko drži lokal, i to da se odobre neki termini za ulazak zbog snabdevanja).

Ps2. Komunalci neka apse, kažnjavaju i/ili biju one koji bacaju đubre!

Ps3. panduri konjušari da skupljaju govna koje konji seju po stazi za šetnje (ili da konji nose pelene)!

Ps4. Pre neki dan je posečeno jedno (zdravo!) drvo (pored ulaza u jebeni golf klub) koje je pravilo najveći hlad u tom delu Ade.

Ps5. Lokalima ograničiti
1) nivo zvuka koji mogu da emituju!
2) deo plaže koji mogu da uzurpiraju.


Možda se setim još nečega (ovo je na brzinu)...
sevarlica sevarlica 11:36 06.07.2012

Re: Podrška spasiocima!

Da nije spasilaca, desetine kupača, uglavnom pijanih budala i uglavnom noću, bi se davilo na godišnjem nivou (što u principu, po Darvinu i prirodnoj selekciji i nije tolika tragedija).


Ko nije za život, neka ne troši kiseonik ostalih :)


Nije problem u spasiocima (njima svaka čast) nego u glavonjama koji određuju pravila na osnovu neke njima znane logike.


Ma jeste i u njima, to su bre izmišljena radna mesta, da bi se rođaci iz unutrašnjosti zaposlili bez ikakvih kvalifikacija.


Kako to da se pre 20 godina u Beogradu, osim samoubica, davilo 10x manje ljudi nego danas? Jel to Beograd porastao na 10miliona, ili sve manje ljudi ne zna da pliva? Šta će Adi 100 spasilaca na debeloj plati, nekad su to radili momci iz plivačkih klubova, volonteri?

Penta je da se oni na vlasti previše bahate, a za izgovore zloupotrebljavaju osnovnoa ljudska prava, kao npr. pravo na život. Uteruju ljudima strah da će se svi podaviti ako nema spasilaca
NNN NNN 11:57 06.07.2012

Re: Podrška spasiocima!

Kako to da se pre 20 godina u Beogradu, osim samoubica, davilo 10x manje ljudi nego danas
Zato što je tada bilo 10 puta manje mesta na kojima se (noću) toči alkohol (i 10 puta manje ljudi je dolazilo noću na Adu).
Do pre 10-ak godina na obalama jezera praktično nije bilo lokala koji su radili noću.
Sad se klinci naloču pa krene kurčenje.
Jukie Jukie 12:02 06.07.2012

Re: Podrška spasiocima!

sevarlica
. Kako to da se pre 20 godina u Beogradu, osim samoubica, davilo 10x manje ljudi nego danas? Jel to Beograd porastao na 10miliona, ili sve manje ljudi ne zna da pliva?

Pa koliko se to ljudi u stvari udavilo ove godine u Beogradu. Cenim negde do desetak, od toga mislim da je bar par samoubica i verovatno par pijanih koji su upali u vodu, moguće 1-2 slučaja foul play (u ovim slučajevima gde vesti samo kažu "izvučeno telo iz reke" pa to CSI posle ustanovi da nije slučajno a nama to niko ne kaže), mislim jedan deda koga je strefila srčka (prirodna smrt za taj uzrast) i jedan 13-godišnjak koji se kur*io skakanjem na glavu u duboku vodu pa precenio svoje sposobnosti (takođe prirodna smrt za taj uzrast); u ove dve poslednje grupe bih očekivao bar 4-5 puta veći broj smrtnih slučajeva na ovoliku veličinu populacije.
sevarlica sevarlica 13:26 06.07.2012

Re: Podrška spasiocima!

Zato što je tada bilo 10 puta manje mesta na kojima se (noću) toči alkohol (i 10 puta manje ljudi je dolazilo noću na Adu).


Ih, ne zezaj kafančuge radile celu noć za razliku od danas

Ljude možeš da spasiš od svega ali ne možeš od njih samih.

Ne smetaju meni spasioci, smeta mi njihov broj i korišćenje ljudskih tragedija da se uvedu određene mere i da se kupi skuplja oprema. Smeta mi što se stvari nikada ne promisle do kraja pre nego se inplementiraju.
Da li je moglo da se zabrani sipanje alkoholča posle 22h na Adi? Može i sad, ali ne bi bilo pošteno prema onima koji su uložili ogromne pare u lokale na osnovu toga što se radi do kasnih sati.


NNN NNN 13:50 06.07.2012

Re: Podrška spasiocima!

Da, ali nije bilo kafančuga na Adi.
A posle 22h piće (za punoletne) sme da se toči u svim lokalima (a ne može da se pazari u prodavnicama).
guardianoftheblind guardianoftheblind 08:47 06.07.2012

Drug Djilas...

...je realno pravi krivac za ovu glupost, malo mu je bila prohibicija, pa sad uvodi i policijski cas... Sramota, kakav siledzija. Najlakse je nesto zabraniti. Al' eto opet ljudi glasaju za takvog... Ja ne vidim u cemu je problem da neko ko ima 18+ godina kupi pivo ili viski ili sta god hoce u prodavnici kad mu se prohte za svoje pare, isto tako te cuvene spasioce na Adi nisam ni video ranijih godina, a sad prave frku i zabranjuju punoletnim gradjanima da se kupaju na Adi od 19h kad je najprijatnije. Mislim, ko da ce oni biti krivi ako se nekom nesto desi... Jel su platili mozda nekom milionsku odstetu zbog smrtnog slucaja u vreme njihovog rada? Cisto sumnjam. Nek urade bar da moze da se potpise da se kupamo na vlastitu odgovornost i cao, ionako sve u zivotu i radimo na sopstvenu odgovornost, a ne ovo izivljavanje. E, da, cuh i da su sad obavezni sigurnosni prsluci ko iznajmljuje pedaline, kakva blamaza! Pa, to nigde nema! Bio sam u puno zemalja i to nigde nisam video... Strasno i sramno.
petarm7777777 petarm7777777 11:39 11.07.2012

Re: Drug Djilas...

podrzavam sve sto si napisao...
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 08:49 06.07.2012

Bendžamin Frenklin

Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.
mlekac mlekac 09:45 06.07.2012

Re: Bendžamin Frenklin

kalifumestokalifa
Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.

mlekac mlekac 09:47 06.07.2012

Moze li link

Za tu FB grupu?
Kosmogina Kosmogina 12:55 06.07.2012

Re: Moze li link

mlekac
Za tu FB grupu?


stavila sam hiperlinkove u tekst, ali su baš nevidljivi pa ću sve morati da boldujem, evo ga

[url=http://www.facebook.com/groups/435634586466854/436036813093298/?comment_id=436036926426620&notif_t=group_comment]http://www.facebook.com/groups/435634586466854/436036813093298/?comment_id=436036926426620&notif_t=group_comment
[/url]

pozvala sam sve iz te grupe - nezadovoljne građane - kupače, plivače i neplivače da dođu sutra na Krivog Stojka da razvijemo strategiju za protestni skup koji treba da se održi na Adi ovih dana. biće nas nadam se puno na Stojku.
Kosmogina Kosmogina 12:56 06.07.2012

Re: Moze li link

stavila sam hiperlinkove u tekst, ali su baš nevidljivi pa ću sve morati da boldujem, evo ga


u pregledu mi je vidljiv hiperlink, a kad ga objavim on se izgubi - svašta:(
nestor92 nestor92 10:51 06.07.2012

Idiotizam

Ja ne vidim nikakav razlog zbog kog bi bilo zabranjeno da se dodje ujutro na Adu i bućne oko 8 ili 9.

Samo kreteni misle da život ne počinje pre 10 ujutro.

To vreme od 7-8 ujutro pa do 11 je bilo jedino vreme kada porodični ljudi sa malom decom osetljivom na sunce mogu da dodju na Adu i da se bućnu bez gužve. Ko govori o preplivavanju i koliki broj ljudi uopšte preplivava jezero? Ali, da ne možete u 9 da se okupate ni na Savskom jezeru - e to je idiotizam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:57 06.07.2012

Re: Idiotizam

Ovaj predatorov predlog zvuci dobro i ne kosta mnogo, samo malo dobre volje i organizacije je potrebno. Sigurno je bolje od zabrane kojom se vecini normalnih uskracuje skoro pa nasusna potreba da se odbrane od tropske vrucine a kontrolise nekolicina sumanutih kojoj je potreban nadzor.

predatortz predatortz 11:02 06.07.2012

Re: Idiotizam

Ovaj predatorov predlog zvuci dobro i ne kosta mnogo


Predatora za gradonačelnika!
Imao bih i nekakav program...
A svečano obećavam da bih se ugrađivao samo jedan procenat.
gospodjica gospodjica 11:04 06.07.2012

Re: Idiotizam

Ja preplivavam nekih 15tak godina unazad. Cenim da mogu da se odrzim na povrsini tih 200-300 metara sirine Ade, i to mi je jedino zadovoljstvo. Narocito rano ujutru kad nema guzve, voda je cista a temperatura bas kao sto treba. Kao sto rekoh nisam pijanac, nisam bahata, najnormalnije stavim naocale za plivanje, udjem u vodu i preplivam na drugu obalu (cirka 10tak minuta), malo odmorim, pa se vratim. Umem i da se izvrnem na ledja i plutam na vodi. Punoletna sam. Potpisacu svaki papir da to radim na svoju odgovornost. Nikad nigde nisam videla da se kupaci sateruju u pet metara od obale. Uostalom, nisam kupac. Ja sam plivac. Kupam se u kadi, na more i jezero dolazim da plivam. Ako mi to onemoguce - nemam sta tu da trazim.
predatortz predatortz 11:05 06.07.2012

Re: Idiotizam

gospodjica


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:08 06.07.2012

Re: Idiotizam

predatortz
Ovaj predatorov predlog zvuci dobro i ne kosta mnogo


Predatora za gradonačelnika!
Imao bih i nekakav program...
A svečano obećavam da bih se ugrađivao samo jedan procenat.


Ja se ne bi dvoumila da te stikliram na listi.
krkar krkar 11:26 06.07.2012

Re: Idiotizam

Predatora za gradonačelnika!


Je l' Beograda?
predatortz predatortz 11:30 06.07.2012

Re: Idiotizam

krkar
Predatora za gradonačelnika!


Je l' Beograda?


Za početak. Posle ću Đulijanovim stopama...
paradoksologija paradoksologija 15:05 09.07.2012

Re: Idiotizam

Upravo tako! Kada krene sezona kupanja, plivači više nemaju kud - termini zatvorenih bazena se skraćuju u korist otvorenih, gde se čovek eventualno može umočiti u vodu zbog gužve, a sada je i na Adi, izgleda, zabranjeno plivanje, a dozvoljeno samo kupanje. Ulazak u dubinu je postao zaista opasan po plivače, jer nas može obezglaviti gliser.

Gde su te divlje plaže i kakve su? Otvorena sam za sugestije.
sevarlica sevarlica 11:30 06.07.2012

1,2,3,

Dok nismo uveli nove mere za bezbednost građana, imali smo 17 intervencija u toku jedne nedelje, a posle uvedenih mera, prošle nedelje smo intervenisali samo jednom.»


Predlažem nadležnima brđanima zaposlenim u JP "Ada Ciganlija", da površinu jezera isuše i izbetoniraju, te istu rupetinu napune vodom koja ne sme prelaziti visinu gležnjeva. Tako neće imati ni jednu intervenciju ali se podrazumeva da će zadržati poslove spasilaca.

P.S. Zato se ja za svojih 30 godina nikada nisam okupao na plažama Ade Ciganlije. "Divljih" plaža ima koliko hoćeš.Bar ih je bilo...
anonimni_autor anonimni_autor 12:15 06.07.2012

Re: Ljudi ovaj slucaj je potpuno jasan,

Ako niste primetili, otkada kriza jaca, gradska vlast uvodi sve vise, besmislenih propisa za cije su prekrsaje odredjene surove novcane kazne. Humanost, briga za sugradjane, i uvodenje reda su samo izgovori za akumuliranje novca u njihovu kasu. Za njih je ovaj osiromaseni ocajan narod samo krava muzara, pa se stoga sansa na beogradsom moru nikako ne moze propustiti. Mislim da svako dalje objasnjenje nije potrebno.
PS Nemojte samo da nas humani Djilas zvani drvoubica brani od nas samih. Prezivesmo tolike godine i bez njegove brige.
hajkula1 hajkula1 11:40 06.07.2012

Stvarno bez veze

Slazem se. Najlepse vreme za kupanje i narocito za suncanje je od 18 sati. Sunce je prijatnije, blaze.
Dalje, ja kao i mnogi zaposleni radim do 17 sati. Ne mogu na Adu na kupanje posle posla... Kome Ada sluzi nego meni.
Cini mi se da se iza zabrane kupanja posle 18 krije nesto drugo. Vise kafica i tako neceg...

Sto se tice bazena, i oni rade krace nego ranije, pa od 21-22 ide nocno kupanje.

Kosmogina Kosmogina 13:45 06.07.2012

Re: Stvarno bez veze

Sto se tice bazena, i oni rade krace nego ranije, pa od 21-22 ide nocno kupanje.


Noćno kupanje na gradskim bazenima mi ne predstavlja zadovoljstvo jer mi smetaju hlorisana voda, gužva, a i cena

Gde noću na kupanje

Bazen - Termin - Cena

Gale Muškatirović 21-23 300
Olimp 21-00 400
Tašmajdan 21-23 400
11. april 21-23 250
Košutnjak 21-00 150
zemljanin zemljanin 16:26 06.07.2012

poučeni iskustvom

Otkaz zato što je spasio čoveka

Daklem ovi naši preventivno čuvaju posao ...
mlekac mlekac 17:21 06.07.2012

Moze malo smeha?

Prevelika je fotka da stane u tekst, stoga klik na link! Cisto da se vidi da nismo jedini sa blesavim zakonima.
Kosmogina Kosmogina 17:50 06.07.2012

Re: Moze malo smeha?

mlekac
Prevelika je fotka da stane u tekst, stoga klik na link! Cisto da se vidi da nismo jedini sa blesavim zakonima.


Looodilo!!)) Thnx! Jel dolaziš sutra na Stojka?
mlekac mlekac 17:52 06.07.2012

Re: Moze malo smeha?

Kosmogina
mlekac
Prevelika je fotka da stane u tekst, stoga klik na link! Cisto da se vidi da nismo jedini sa blesavim zakonima.


Looodilo!!)) Thnx! Jel dolaziš sutra na Stojka?


Potrudicemo se. U toku je akcija sakupljanja sredstava
uninamama uninamama 10:29 07.07.2012

Re: Moze malo smeha?

mlekac

Potrudicemo se. U toku je akcija sakupljanja sredstava

Mojne zezaš! Kako ja da idem, ako me Ti ne vodiš?!?
mlekac mlekac 18:15 07.07.2012

Re: Moze malo smeha?

uninamama
mlekac

Potrudicemo se. U toku je akcija sakupljanja sredstava

Mojne zezaš! Kako ja da idem, ako me Ti ne vodiš?!?

Vodim te, ne brini.
Bili Piton Bili Piton 20:13 07.07.2012

Ada


je jedno od retkih mesta u Beogradu na kojem leti zbilja volim da provodim vreme i koje mi još nisu ogadili Djilasi i njihov nakot.

Vidim da i to polako postaje prošlost.

Šta reći....teška depresija.
Kosmogina Kosmogina 15:38 10.07.2012

Re: Ada

Ada

je jedno od retkih mesta u Beogradu na kojem leti zbilja volim da provodim vreme i koje mi još nisu ogadili Djilasi i njihov nakot.

Vidim da i to polako postaje prošlost.

Šta reći....teška depresija.


Nema mesta depresiji nego put pod noge i na kupanje! Na Adi je danas kod Stounhendža od 18 h skup nezadovoljnih i revoltiranih, sa idejom: Kolektivni kupanjac građana povodom zabrane kupanja na Adi Ciganliji posle 19 h. Ako akcije budu češće i masovnije, vlasti neće moći da nas ignorišu. Cilj je ukidanje glupih propisa.
Najavljen je i veliki protestni skup u subotu u isto vreme na obali.

"Slobodu počneš da ceniš tek kad je izgubiš. Nadamo se da svoju slobodu da se okupamo na javnom kupalištu na sopstvenu odgovornost možemo da vratimo zajedno."

U međuvremenu je nastala i simpatična monodrama: Gradonačelnik u raljama pobesnelih kupača na Adi.
http://amitzdulniker.com/2012/07/10/monodrama-gradonacelnik-u-raljama-pobesnelih-kupaca-na-adi/
(nikako da mi server prihvati hiperlink, stalno baguje)

Javiću kako se stvari odvijaju, za sada dobijamo informacije da spasioci sve više "gledaju kroz prste" odnosno tolerišu kršenje zabrane, ali dok se sve ne reguliše pismeno i nateramo ih da povuku odluku, ne treba odustati. Ove građanske inicijative pokazuju da se ne treba miriti sa represijom, koja je van svake pameti i zakona.

Neko reče: Kako je počelo, uskoro će nam i za ulazak u vodu trebati BusPlus...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana