Politika

Otvoreno pismo Alseloneu, Maxi i Freehandu

Nebojsa Krstic RSS / 22.08.2012. u 20:44

 

Na jednom od blogova, kod Dalija76, razvila se konstruktivna rasprava, i to tek negde na kraju treće strane komentara. To i jeste i nije neobično. Nije, zato što se blogeri  valjda istutnje i umore od pokušaja da budu duhoviti po svaku cenu, a oni koji su ovde po zadatku, odu na novi...tako da se u situaciji posustale debate, kad se tome malo ko nadao, došlo do suštine.

Najpre se moja malenkost začudila besu pojedinih komentatora, koji na svakom blogu podjednakom energijom vrte istu ploču. Izrazio sam, dakle, čuđenje zbog toga. Onda sam rekao da me čudi tolika potreba pojedinaca, koji na izged nisu potpuni mentoli, da budu deo hejterskog čopora. I da me to čudi zato što DS nije jedina stranka u Srbiji i da ima još stotinak drugih, za svaki ukus po nešto.

Alselone je odgovorio da je bes zbog razočarenja. «Drugima i onako niko ne veruje pa razočarenje nije ni postojalo u značajnom obimu. U vas su svi polagali nade da ćete nas izbaviti posle Slobe, a potom i posle Koštunice. A pokazali ste se u nekim stvarima bolji od njih, a bogami u nekim još i gori.» dodao je on.

Ja sam, verovatno neuspešno, pokušao da nešto psihologiziram o tome kako kroz bes prema Tadiću projektujemo i bes prema sebi i svojoj indolentnosti.

Dali76 se složio sa mnom da je Tadic sada jedina šansa.

«Jel’ Maksa u pravu kad takav stav komentarise da je to onda golem belaj?» Upitao se Dali, «Pa, mislim da jeste...», dodao je., i zaključio je da su potrebni novi mladi ljudi koji ce pre svega biti sposobni da veruju u političku ideju.

Replicirao sam kako uvek kad me uhvati pesimizam sretnem neke izvanredne ljude koji odgovaraju Dalijevom opisu, a da mi izgleda kao da Srbija uvek na klackalici. Malo fali da bude odlična zemlja, a još manje da sve ode do vraga.

Maksa je elaborirao kako se u DS «namnožio bašibozuk».

« Ima još jedna bitna stvar» rekao je na to Freehand, «Igraš sa kartama koje imaš, i radiš sa ljudima koje imaš. U političkim strankama pa ni u toj - nisu najbolji, najpošteniji i najpametniji. Nego oni koji hoće da se politikom bave i koji bar deklarativno dele vrednosti koje stranka promoviše.»

Dali je rekao da ima ljudi, ali im se mora obezbediti klima. Mislio je na intelektualnu klimu u kojoj stranka funkcioniše...branio je svoju tezu da stranka ne sme da bude deo biznis plana, već mora da ima svoju jasnu ideologiju i filozofsko - političku viziju.

Maksa se pobunio rekavši da «njih» (DS) ne zanima ništa od onog što su njegove potrebe, osim da im da svoj glas.

«Ovo nije potpuno tačno.», kazao je Alselone replicirajući Freehandu, «radiš sa ljudima koje izabereš među ljudima koje imaš. Problem je što su birali ovakve. To sigurno nisu najbolji koje je Tadić mogao da izabere.»

Ja se nisam više uključivao u debatu, ali dodaću nešto sada.

Sve dok vi, momci, budete bili pametni i duhoviti, dok Brajović postrance ubacuje svoje zajedljive muzičko-istorijsko-filozofske pošalice, dok budete čekali da vam neko drugi, ko god, Boris Tadić ili Velimir Ilić , obezbedi uslove za život kakve zaslužujete, dok čekate da Dačić, Palma i Vučić reše probleme države, i dok posmatrate kako Nikolić Tomislav reprezentuje vašu zemlju u svetu; dok posmatrate život sa Freehandovog pozorišnog balkona u mapet šou, džaba sve ove pametne i (relativno) tačne ocene, analize i dijagnoze.

Nešto se ljudi mora preduzeti.

 

 



Komentari (1053)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 17:00 25.08.2012

Re: na kraju....

Hvala, nije potrebno.

Ok. Nije da sam se ložio da će ideja biti oberučke prihvaćena.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:11 25.08.2012

Re: na kraju....

Nisam načisto sa tim koji ti je daprostiš motiv? Prvo pomislim - provokacija iz zabave, pa onda - možda čoveku nedostaju te... ideje? Sad, neko će pomisliti da nas, nefokusirane i bezimene, želiš da mobilišeš za nekakvu smislenu akciju... (smajli ''jebotepatojeto!'')

Pa blog je, i zabava, između ostalog...a može i svašta da se nauči...tu čovek npr može da vidi da nije usamljen u svojim razmišljanjima, ma koliko ona bila, recimo, ekscentrična...i da vidi da ima pametnog sveta...to je možda i najvažnije...meni bar. Jer kad čitam novine, ili gledam TV, često me uhvati strah od količine agresivnih idiota.

Pa onda ja, kao naivan čovek, (neko me je već kao takvog provalio, malo iznad), mislim da je pojedinac ključ svega. Pojedinac, koji ima ideju, ima strast, ima....pitaj boga šta sve, nekakvu pamet...i malo sreće, može da uradi mnogo. Može da promeni mnogo.

Takve me misli, kad gledam TV i čitam novine, istog trenutka minu...ali mi se iluizija nekako, nekad povrati.

U nekoliko slučajeva sam, u svom životu, osetio koliku energiju ima dobra ideja. I koliko ona može da promeni okolinu, u dobrom smislu.

Pa sam evo u potrazi. To ne znači da neko treba ovde da mi je servira, ideja se nekad rađa iz interakcije, iz nesporazuma, iz dijaloga, iz sukoba, nekad iz saglasja...i eto, to je prilično iskren odgovor na temu mog motiva.



firiel firiel 17:59 25.08.2012

Re: na kraju....

Pa blog je, i zabava, između ostalog...a može i svašta da se nauči...tu čovek npr može da vidi da nije usamljen u svojim razmišljanjima, ma koliko ona bila, recimo, ekscentrična...i da vidi da ima pametnog sveta...to je možda i najvažnije...meni bar. Jer kad čitam novine, ili gledam TV, često me uhvati strah od količine agresivnih idiota....


arianna arianna 18:35 25.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic
Pitanje

Kako recimo neko ko ne živi u Bg-u, ima završen fakultet, hoće nešto da radi i član je stranke, da se uključi u politiku, a da to ne bude lepljenje plakata pred izbore

Ne znam...Mada, drug Tito npr, nije bio iz Beograda, nego iz Kumrovca, pa se nekako snašao...A, da...on nije imao završen fakultet.


Blago drugu Titi i ostalima snadjenima

iskreno žalim što nisam mašinbravar


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:52 25.08.2012

Re: na kraju....

iskreno žalim što nisam mašinbravar

Eee, otkad ja to žalim!
libkonz libkonz 18:53 25.08.2012

Re: na kraju....

Misliš da nezavisna državna tela, koja bi trebalo da kontrolišu rad državnih institucija, treba da kontrolišu NVO-i? A ko će da kontroliše NVO-e?
Sposobni i pošteni pojedinci?
Koji se biraju na konkursu za sposobne i poštene?

Ovde bi glavno pitanje trebao da bude način izbora ljudi u nezavisna državna tela. Ali nikako i jedino. Mi smo imali brojne izveštaje Saveta za borbu protiv korupcije, koji je vodila Verica Barać. Na ovom blogu sam preneo deo njenih izjava i šta smo dobili kao odgovor? Ništa! Svako saopštenje Saveta je objavljivao manji broj medija, a i to dosta stidljivo.
Totalno ste medije stavili pod svoju kontrolu i sad se pitaš kako da se kontrolišu državne institucije?
Nemamo medije koji će da se bore protiv korupcije, imamo kontrolisano sudstvo, a ti nam sad prodaješ muda za bubrege.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:13 25.08.2012

Re: na kraju....

Ovde bi glavno pitanje trebao da bude način izbora ljudi u nezavisna državna tela. Ali nikako i jedino. Mi smo imali brojne izveštaje Saveta za borbu protiv korupcije, koji je vodila Verica Barać. Na ovom blogu sam preneo deo njenih izjava i šta smo dobili kao odgovor? Ništa! Svako saopštenje Saveta je objavljivao manji broj medija, a i to dosta stidljivo.

Znam taj izveštaj, neko ga je citirao na jednom od blogova pa sam mu skrenuo pažnju na par priličnih neistina koje se tu navode...zato baš i pitam: ko kontroliše kontrolore?

Cela ta priča o tome kako je izveštaj medijski ugašen je glupost. Evo se vlast promenila. Uzmi ti taj izveštaj, stavi ga u džep i idi u policiju, kod javnog tužioca, gde hoćeš...i kaži, evo ja kao građanin tražim da se povodom ovoga nešto preduzme...Šta te sprečava? Ili šta policiju, tužioca, danas sprečava da nešto preduzmu ako u izveštaju ima nečeg?

Vi danas imate rezidue koji su u tim telima još iz DOSovog vremena. Postavljani tako što su bili u nekoj od 44 stranke DOS-a, a ne po bilo kakvom kriterijumu.
A čak i da su izabrani na konkursu za majku Terezu, neko i njih mora da kontroliše. Ljudi su, kako nas iskustvo uči, kvarljiva roba.

Dakle, ko kontroliše kontrolore?
libkonz libkonz 19:22 25.08.2012

Re: na kraju....

Dakle, ko kontroliše kontrolore?

Tako bismo mogli u krug: a ko kontroliše kontrolore kontrolora i tako dalje.
Odgovor na tvoje pitanje, po meni, bio bi raznolik sastav kontrolora koji se menja s vremena na vreme. Postaviti nekoliko članova svakog tela na duži period i nekoliko koji se menjaju recimo svake godine.
Napraviti model izbora članova, od kojih neke bira skupština, druge čiji izbor dolazi sa neke druge strane...
arianna arianna 19:44 25.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic
iskreno žalim što nisam mašinbravar

Eee, otkad ja to žalim!


aha, sad mi je jasno što je ona vaspitačica, inače DS, koju sam pomenula u jednom od ranijih postova, savetnik za obrazovanje jednog gradonačelnika ...mudro, mudro!

a što se naše zajedničke želje za kojom žalimo tiče....
za tebe je lako, još imaš vremena, u najboljim si godinama, možeš svoju želju da ostvariš, ali teško meni

ostalo mi je samo pekmez da pravim, mada od kad udari suša, ni voća nema kao ranijih godina ...


prijatan vikend i svako dobro :)

leeanna leeanna 21:15 25.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic

A čak i da su izabrani na konkursu za majku Terezu, neko i njih mora da kontroliše. Ljudi su, kako nas iskustvo uči, kvarljiva roba.


tačno.

Dakle, ko kontroliše kontrolore?


kontrolore u krajnjoj instanci kontroliše javnost i to kroz istitucionalne mehanizme demokratskog društva.

dakle, mehanizmi kontrole su međusobno umreženi, kontroliše svako svakog u okviru svoje nadležnosti. konačno, u toj mreži, posebnu ulogu ima samostalno tužilaštvo i nezavisno sudstvo. posebno je važna i uloga medija sa transparentnim vlasništvom, koji funkcionišu na tržištu slobodne konkurencije.

svoj konačan sud o načinu obavljanja javnih poslova i načinu rada kontrolora daje javnost,kao nosilac izvornog suvereniteta i u čije ime i za čiji račun (interes) se javni poslovi i obavljaju.

Naravno, navedeno se podrazumeva i funkcioniše ukoliko ne govorimo o društvu sa sistemskom korupcijom.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:31 25.08.2012

Re: na kraju....

Blago drugu Titi i ostalima snadjenima

Pa ni drug Toma nije iz Bg. A i završio je faks.
arianna arianna 21:42 25.08.2012

Re: na kraju....

Pa ni drug Toma nije iz Bg. A i završio je faks.


eee, nisam ja takav kapacitet kao drug Toma, već: sirak tužni bez igdje ikoga
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:53 25.08.2012

Re: na kraju....

eee, nisam ja takav kapacitet kao drug Toma, već: sirak tužni bez igdje ikoga

Ja sam davno živeo na selu. Živeo i radio. I budem izabran za predsednika sindikata svoje radne organizacije. To je bilo u nedemokratsko vreme. I kad sam odlazio, kaže mi neko:"E, šteta što idete, taman smo hteli da vas pošaljemo kao našeg sindikalnog predstavnika u Split" Mislilo se, ne da živim u Splitu, nego da idem na neke sastanke, kongrese, šta li...Tako da sam kao čovek sa sela, mogao politički da napredujem, a imao sam i fakultet.
Danas već ne znam. Možda na neki sličan način?

arianna arianna 22:14 25.08.2012

Re: na kraju....

.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:26 25.08.2012

Re: na kraju....

Firma nema para, a opština, grad, selo, kakogod - tvrdi da to nije u njihovoj nadležnosti

Državno je preduzeće...pa u čijoj je nadležnosti? Čime se bavi?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:35 25.08.2012

Re: na kraju....

ontrolore u krajnjoj instanci kontroliše javnost i to kroz istitucionalne mehanizme demokratskog društva.

dakle, mehanizmi kontrole su međusobno umreženi, kontroliše svako svakog u okviru svoje nadležnosti. konačno, u toj mreži, posebnu ulogu ima samostalno tužilaštvo i nezavisno sudstvo. posebno je važna i uloga medija sa transparentnim vlasništvom, koji funkcionišu na tržištu slobodne konkurencije.

svoj konačan sud o načinu obavljanja javnih poslova i načinu rada kontrolora daje javnost,kao nosilac izvornog suvereniteta i u čije ime i za čiji račun (interes) se javni poslovi i obavljaju.

Naravno, navedeno se podrazumeva i funkcioniše ukoliko ne govorimo o društvu sa sistemskom korupcijom.

U idealnim uslovima da. Ali u našim?
arianna arianna 22:36 25.08.2012

Re: na kraju....

Državno je preduzeće...pa u čijoj je nadležnosti? Čime se bavi?

poslah PP
leeanna leeanna 23:03 25.08.2012

Re: na kraju....

U idealnim uslovima da.


nisam govorila o idealnim uslovima :)

u pitanju je redovan način funkcionisanja demokratskih institucionalnih mehanizama kontrole vršenja poslova od javnog značaja, pod uslovom da postoji odsustvo sistemske korupcije.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:06 25.08.2012

Re: na kraju....

u pitanju je redovan način funkcionisanja demokratskih institucionalnih mehanizama kontrole vršenja poslova od javnog značaja, pod uslovima da postoji odsustvo sistemske korupcije.

...i transparentnost vlasništva medija, pa pošeteno i nezavisno sudstvo, itd..itd.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:06 25.08.2012

Re: na kraju....

poslah PP

ok
jkt2010 jkt2010 03:08 26.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic
Za autora N.K. bih u neku ruku imala razumevanja ukoliko je ovaj tekst napisao pomislivši: ''Yebo tetris, imam bolju ideju''.)

Iskeno govoreći, hteo sam da vidim da li će barem jedan od 826 komentara, sadržati neku dobru ideju.


Jel moze ova da prodje kvalifikacije?

Vidim da ovde na blogu ima preko nekoliko programera i slicnih IT majstora; plus nekoliko pravnika i ostalih profesionalaca. I vidim da su mnogi zainteresovani da se gradjanski aktiviraju samo nemaju gde jer su teren zauzeli profesionalni aktivisti kojima bas i nije stalo do time-sharinga sa amaterima.

Moj konkretan predlog svima je da se angazuju ovde on-line i da gradjanstvu Srbije ponude, ne vladu u senci, nego citavu drzavu u senci, i to virtuelnu drzavu: e-Republiku. Napravite ljudi neki portal sa komplet drzavnom organizacijom, od izdavanja LK i registracije preduzeca, preko registracije kola itsl, overe ugovora i-taka-natamo, pa sve do tendera, javnih nabavki i gospodarenja drzavnom imovinom. A sto da ne, i e-Parlament. Da sve bude lepo transparentno, sa jasnim pravilima koja vaze jednako za sve korisnike (e-Gradjane) - jer kako (i zasto) da podmazes software.

Imate 4 godine do sledecih izbora, taman da se portal odradi i testira a onda i ponudi biracima da li putem namenski formirane partije kojoj ce taj portal da bude jedini program, ili kroz neku koaliciju postojecih partija koje bi novu e-Republiku bila spremna da implementira u real world.

I da onda posle sledecih izbora dobijemo Vladu koja ce postojeci haos od drzave da bajpasuje (metodom podvezivanja dotoka para dok se organi ne osushe i sami otpadnu), i zameni je ovom e-Republikom.

Ja bih se odmah prijavio za e-Drzavljanstvo tako da prvog e-Gradjanina vec imate (pod uslovom da napravite sistem koji efikasno radi na malim porezima). A spreman sam i firmu da registrujem na tom novom trzistu, da i tu budem (medju) prvi(ma). A imam i konkretne predloge kako izvesti resenja za nekoliko oblasti... znaci i ja sam spreman za (gradjanski) angazman.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:40 26.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic
Pa blog je, i zabava, između ostalog...a može i svašta da se nauči...tu čovek npr može da vidi da nije usamljen u svojim razmišljanjima, ma koliko ona bila, recimo, ekscentrična...i da vidi da ima pametnog sveta...to je možda i najvažnije...meni bar. Jer kad čitam novine, ili gledam TV, često me uhvati strah od količine agresivnih idiota.

Pa onda ja, kao naivan čovek, (neko me je već kao takvog provalio, malo iznad), mislim da je pojedinac ključ svega. Pojedinac, koji ima ideju, ima strast, ima....pitaj boga šta sve, nekakvu pamet...i malo sreće, može da uradi mnogo. Može da promeni mnogo.

Takve me misli, kad gledam TV i čitam novine, istog trenutka minu...ali mi se iluizija nekako, nekad povrati.

U nekoliko slučajeva sam, u svom životu, osetio koliku energiju ima dobra ideja. I koliko ona može da promeni okolinu, u dobrom smislu.

Pa sam evo u potrazi. To ne znači da neko treba ovde da mi je servira, ideja se nekad rađa iz interakcije, iz nesporazuma, iz dijaloga, iz sukoba, nekad iz saglasja...i eto, to je prilično iskren odgovor na temu mog motiva.

Једини ти и ја, изгледа, у ово верујемо :)
alselone alselone 08:02 26.08.2012

Re: na kraju....

Nisam dovoljno veliki intelektualac da bih se razumeo u cene onih sajtova za koje ga najviše optužuju. Meni kao građaninu to deluje mnogo i mislim da nije smeo to da radi. Čak i da mi, nekim čudom, objasni da je sve to u skladu sa tržišnim cenama, rekao bih mu da ne radi, jer smo mi siromašna zemlja.


Posteno. Hvala ti na ovom odgovoru.

Ali nije samo stvar u jednom sajtu.

Sajt je najmanje 5 puta mogao da bude jeftiniji. Ima puno blogera iz te branse, pa veruj ako zelis, mnogi mogu da ti potvrde. Raspisivanje tendera bi to pokazalo ali oni su, sasvim slucajno, napravili cenu koja je samo malo, malkice manja od cene iznad koje mora da ide tender.

Posle sajta imas arhiviranje mejlova. 30 hiljada evra. Arhiviranje. Posao koji traje 1 dan, zna i 'komsija koji zna s kompjuterima' da ga uradi i nije potrebna sofisticirana oprema. Opet - cena pri kojoj moze da ide direktan dogovor.

400k za bilbord. Ako se secas, Srbija je platila manje za nedelju dana reklame od 30s (pet prikazivanja dnevno, ukljucujuci izradu spota!) na CNN od cene koju je Dulic platio Djokovicima za bilbord. 400 hiljada evra!!! Za te pare se napravi 2 obdanista , na primer. Jedan bilbord.

Prodaja racunara. Veliki broj drzavnih firmi je kupovao racunare od Duliceve firme dok je on bio ministar. Ovo je vec pilicarenje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:56 26.08.2012

e-Srbija

Moj konkretan predlog svima je da se angazuju ovde on-line i da gradjanstvu Srbije ponude, ne vladu u senci, nego citavu drzavu u senci, i to virtuelnu drzavu: e-Republiku.

Znači e-Srbija. Meni je predlog zanimljiv. Samo koja mu je svrha? Pravljenje te fiktivne alternativne stvarnosti...mislim, šta bi se time postiglo, osim zabave?
maksa83 maksa83 14:09 26.08.2012

Re: e-Srbija

Znači e-Srbija. Meni je predlog zanimljiv. Samo koja mu je svrha? Pravljenje te fiktivne alternativne stvarnosti...mislim, šta bi se time postiglo, osim zabave?

Zavisi, ako se sve to pravi u programskom jeziku CMS, može i neka poslovna imperija da se napravi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:34 26.08.2012

Re: e-Srbija

Zavisi, ako se sve to pravi u programskom jeziku CMS, može i neka poslovna imperija da se napravi.

Od programskih jezika znam srpski i engleski. Srpski mi je malo manje traljav.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:35 26.08.2012

Re: na kraju....

Једини ти и ја, изгледа, у ово верујемо :)

Nije to malo, za početak.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:15 26.08.2012

Re: e-Srbija

Zavisi, ako se sve to pravi u programskom jeziku CMS, može i neka poslovna imperija da se napravi.


Cimnuti ove iz Zynga i proslaviti se na FB.
jkt2010 jkt2010 22:58 26.08.2012

Re: e-Srbija

Nebojsa Krstic
Moj konkretan predlog svima je da se angazuju ovde on-line i da gradjanstvu Srbije ponude, ne vladu u senci, nego citavu drzavu u senci, i to virtuelnu drzavu: e-Republiku.

Znači e-Srbija. Meni je predlog zanimljiv. Samo koja mu je svrha? Pravljenje te fiktivne alternativne stvarnosti...mislim, šta bi se time postiglo, osim zabave?

Ako e-Srbiju shvatimo kao infrastrukturu, onda vidimo da nije zabava. Zabava je prica o infrastrukturi poslednjih 50 godina. Verovatno je 10,000 puta jeftinije raditi ovu infrastrukturu nego onu Mrkinu, a opet se rad na ovoj infrastrukturi 5 puta bolje placa nego onaj na Mrkinoj. Plus sto bi ovu infrastrukturu svi koristili non-stop, onu Mrkine uglavnom Turci u julu i avgustu...

Ako e-Srbiju shvatimo kao reformu, onda opet nije zabava. Ne znam vise ni da li je zabava slusati sve te price o reformama od 2000. pa na ovamo...

Najbolje je e-Srbiju shvatiti kao filter kroz koji treba propustiti sve ono sto hocemo da Drzava radi za nas. Sta od propisa i politika prodje kroz filter i nadje se u e-Srbiji - to je Drzava. Sta ne prodje, to je giljotina propisa. Jer ova dosadasnja giljotina je tupa: otfikari neku uredbu iz 1956 za koju odavno niko ni ne zna, a u medjuvremenu se ispililo 300 novih, od kojih se jedna polovina krlja sa drugom polovinom i proizvodi paralizu sistema.

Neko rece, problem je sto drzava ne zna ni sta ima od imovine. Slazem se. Ali je problem i sto drzava ne zna ni sta ima od gradjana (koliko ih je, gde su, sta rade,...) , ni sta ima od propisa (i cemu sluze), ni sta ima od organa (i cemu sluze), ni sta ima ... . Pa zemaljska Srbija nikad nece ni saznati sve to. Zato nam treba e-Srbija.

Tako da opet predlazem blogerima i javnosti uopste da prionu na posao i naprave makar demo verziju, za izbore. A isto predlazem i vama iz DS-a i ovima iz ostalih partija. Pa da na sledecim izborima stvarno biramo PROGRAME.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:29 26.08.2012

Re: e-Srbija

Neko rece, problem je sto drzava ne zna ni sta ima od imovine. Slazem se. Ali je problem i sto drzava ne zna ni sta ima od gradjana (koliko ih je, gde su, sta rade,..

ja znam da nema, npr, socijalnu kartu. mada će ti ovde svi u horu reći kako je Ljajić bio genijalan ministar...a za sve ove godine nije napravio jedino što mu je posao - socijalnu kartu.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:33 26.08.2012

Re: e-Srbija

Tako da opet predlazem blogerima i javnosti uopste da prionu na posao i naprave makar demo verziju, za izbore. A isto predlazem i vama iz DS-a i ovima iz ostalih partija. Pa da na sledecim izborima stvarno biramo PROGRAME.

Ali ja, kao laik, ni pored napora, ne razumem poentu ideje.

Šta treba da se napravi i čemu služi? Kako će to da onom ko to uradi pomoći da se predstavi kao politička alternativa?

Ali na jednostavnom srpskom jeziku....
jkt2010 jkt2010 00:35 27.08.2012

Re: e-Srbija

Nebojsa Krstic
Tako da opet predlazem blogerima i javnosti uopste da prionu na posao i naprave makar demo verziju, za izbore. A isto predlazem i vama iz DS-a i ovima iz ostalih partija. Pa da na sledecim izborima stvarno biramo PROGRAME.

Ali ja, kao laik, ni pored napora, ne razumem poentu ideje.

Šta treba da se napravi i čemu služi? Kako će to da onom ko to uradi pomogne da se predstavi kao politička alternativa?

Ali na jednostavnom srpskom jeziku....

Evo kroz primere na srpskom:

Da li se secate zamene licnih karata? Da je neko umesto trostrukog visesatnog cekanja po redovima pred zoru, predlozio inteligentno e-resenje, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore? Na primer, umesto sto u 5 zorom treba da stanem u red kao 78. da se prosto ulogujem na e-Srbiju i zakazem termin - kao minimum. Da ne moram da im donosim izvod iz ove-i-one maticne knjige jer ga oni imaju na e-Srbiji?

Isto vazi i za pasose. A za pasose jos dodatno: da li znate da je gomila ljudi pred kraj prosle godine morala da se cimne iz napr Dzakarte za Beograd da izvadi novi pasos (svega 10,000 km u jednom pravcu) jer nisu mogli da dobiju pasos u ambasadi, jer "drzava nema dovoljno opreme". Da li je moglo da na e-Srbiji podnesu e-prijavu/zahtev za pasos, pa da zemaljska Vlada te prijave lepo prebroji i napravi plan koriscenja opreme (a oprema je skener za palac i digi-kamera, mis'iiim...), pa da svakom gradjaninu zakaze termin za tu neverovatno komplikovanu proceduru skeniranja palca? Da su im javili: "termin za uzimanje biometrijskih podataka za jugoistocnu aziju je poslednja nedelja u novembru, u ambasadi u Dzakarti". Da je neko ovo predlozio, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

Pa na primer prijava preduzeca, ili promena adrese, delatnosti, ili prijava/odjava radnika... Da li bi to moglo da izgleda otprilike kao prijava na FaceBook? Promena podataka kao promena podataka na FB profilu? Ili bas moram da idem u APR, pa da platim 80 evra taksu za svaku promenu + 10 evra za troskove stampanja obrasca? Da neko ovo napravi, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

U vezi ovog gore (a i ovog dole): Jel imate chip u LK/pasosu? I za sta vam sluzi? Meni ni za sta. A mogao bi da sluzi bas za taj pristup e-Srbiji, kao legitimacija. I PIN su mi dali, i jos ga cuvam, samo nigde ne mogu da ga upotrebim.

Pa na primer: Overa ugovora, davanje punomocja itsl. Jel bas moram da idem u opstinu ili u sud da im platim taksu i cekam po redovima za overu potpisa, ili bi taj ugovor moj ugovorni partner i ja (koristeci svaki svoju chipovanu LK) mogli lepo da aplodujemo u neki contract depository, platimo taksu (ako treba) Vizom (ili nam posalje racun (preko e-Srbije?) sledeceg 1. u mesecu za sve usluge u prethodnom mesecu)? Da neko ovo predlozi, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

Pa na primer: izvod iz katastra nepokretnosti. Ako bi neko predlozio da se to napravi da izgleda otprilike kao Google Maps pa da svako moze da vidi sve sto ga zanima, bez da ide u opstinu, pa da ceka satima da podnese zahtev, pa da ceka danima dok mu ga ne pripreme (i naravno plati taksu), dakle kad bi neko napravio ovo, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

Pa na primer: registracija auta. Da li bas mora da se svake godine provede po 6 sati u redu ispred saltera samo da bi mi uzeli taksu? Da li moze na pr da se uredi da oteram auto na tehnicki pregled u licencirani servis naravno, da servis na e-Srbiji registruje da je BG-xxxx tehnicki ispravan za saobracaj na dan taj-i-taj, i da sam samim time zavrsio proceduru? Podrazumeva se da cu taksu ili da platim na licu mesta zajedno sa teh pregledom,ili ce da mi se ta taksa pojavi na onom racunu gore... Da neko ovo predlozi (i uradi), da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

Mislim, mogu ja ovako do ujutro, sa ovim primerima....

Bottom line: da li bi po implementaciji u e-Srbiji svakog od gornjih resenja, zemaljska Srbija bila bolja ili gora zemlja?

====
P.S. Vi ste lekar, evo jedan i za vas: Da li bi moglo zakazivanje pregleda kod "odabranog GP-ja" da se obavi na e-Srbiji? A onda dalje, da li bi GP mogao da mi na e-Srbiji zakaze termin kod specijaliste? Umesto sto mi tutne cedulju/uput i posalje 10km dalje da cekam po redovima da zakazem termin 3-6 meseci u buducnosti? Da mi izda e-Recept pa jos i vidi u kojoj apoteci taj lek imaju? Pa ga jos odmah i rezervise za mene ili naruci da mi se dostavi na adresu? Ili u koju god apoteku da udjem apotekar gurne moju LK u citac i vidi taj recept i izda/proda/dostavi lek na adresu? Ili bas mora sve to peske da se obavlja? Da li bi moj (i svaciji) zdravstveni karton mogao da postoji na e-Srbiji (a ne u svakom DZ posebno) u formi e-Kartona? A onda onaj specijalista odozgore svoj nalaz registruje u taj karton, pa mi odmah i zakaze termin kod mog GP-ja? Da neko ovo uradi, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?
margos margos 01:29 27.08.2012

Re: e-Srbija

jkt2010


... i hvala ti što te nije mrzelo da sve napišeš.
jkt2010 jkt2010 02:53 27.08.2012

Re: e-Srbija


margos
jkt2010


... i hvala ti što te nije mrzelo da sve napišeš.

.. čuj, sve... pa mogu da teram sa ovim primerima do Nove godine. A svako ko je imao bilo kakva posla sa sistemom, za svaki taj posao moze da predlozi, ako ne ukidanje, a onda pametniji nacin da se obavi. Pisma čitalaca na e-Srbiji bi bila posecenija nego TV Dnevnik....
jkt2010 jkt2010 05:53 27.08.2012

Re: e-Srbija

Nebojsa Krstic
Neko rece, problem je sto drzava ne zna ni sta ima od imovine. Slazem se. Ali je problem i sto drzava ne zna ni sta ima od gradjana (koliko ih je, gde su, sta rade,..

ja znam da nema, npr, socijalnu kartu. mada će ti ovde svi u horu reći kako je Ljajić bio genijalan ministar...a za sve ove godine nije napravio jedino što mu je posao - socijalnu kartu.

Pa dok je ceo sistem takav kakav je, ni jedan ministar to nece moci. Kako da Ljajic zna sta neki gradjanin ima od imovine, sta od primanja, koliko ima izdrzavanih lica na grbaci, koliko trosi mesecno itd itd?


A u duhu e-Srbije mogu da vam predlozim i e-Resenje. A resenje bi za par godina pokazalo pravu sliku; plus bi bilo efikasno, precizno, sa jednakim uslovi za sve, bez potrebe za proceniteljima, tumacima i odlucivacima. I jos bi pride stalo u kraj utajivacima poreza, peracima para i-taj-rad i eliminisalo potrebu za poreznicima (i poreskim savetnicima).

Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.

Pa u vidu socijalne politike uvedete da gradjani (svi jednako) na prvih 100 ili 200 evra potrosenih mesecno po glavi, placaju nula posto poreza. Posle toga ide progresivno, pa ko vise trosi vise ce i poreza da placa.

I kakve veze ovo ima sa socijalnom kartom? Pa na pr ko od gradjana trosi ispod napr 10 evra mesecno po glavi, a na e-Srbija ga nema ni u registru (katastru) imovine, ni medju vlasnicima firmi, e pa taj vam je taj Socijalni Slucaj. Njemu dajte "13. penziju", deciji dodatak, bonove za hranu ili sta vec imate od te soc pomoci. Ali ce takodje mnogi Soc.Slucajevi sa raskrsnica odjednom da ga ispushe za soc pomoc - jer (uvidom u podatke o potrosnji na e-Srbiji) videce se da trose po soma evra mesecno... Ali ce i mnogi Politicar (na putu za zatvor) morati javnosti da objasni kako to trosi 5 soma evra mesecno kad mu plata 2 soma...

A da, e-dinarom pride dobijete i poreske prihode od prodaje marihuane na pr, ili prostitucije... jer kako god da tu "robu" predstave, moraju da je naplate elektronski (jer gotovina ne postoji), sto znaci - 10% porez.

Hocete da stimulise izvoz/destimulisete uvoz? Pa lepo uvedete i 10% poreza na kupovinu deviza. Ko ima devize (znaci izvozi) taj je stimulisan jer uvoz placa svojim devizama, ne kupuje ih pa i ne placa 10%. Ko uvozi, prodaje za dinare, pa bi da kupi devize za jos uvoza, e pa taj je destimulisan sa tih 10%.
alselone alselone 07:39 27.08.2012

Re: e-Srbija

kako je Ljajić bio genijalan ministar


Srbija je toliko jadna i politicari su toliko iskvareni da ako neko nije imao afere oko kradja, kraduckanja ili svadja, svalerki, putovanja, plata, nerada... svi ce reci da je super. Tuzno ali istinito.

Spali smo na to da je dovoljno biti kulturan, tih i ponekad raditi deo svog posla.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 09:29 27.08.2012

Re: e-Srbija

Pa dok je ceo sistem takav kakav je, ni jedan ministar to nece moci. Kako da Ljajic zna sta neki gradjanin ima od imovine, sta od primanja, koliko ima izdrzavanih lica na grbaci, koliko trosi mesecno itd itd?

Pa sazna tako što prikupi na jedno mesto ono što znaju socijalne službe po lokalu. Mislim to mu je bio jedini posao koji ima. Pa ako se npr. daje diskaunt za struju socijalno ugroženima, da se tačno zna ko dobija, a ko ne...
Da neko ovo uradi, da li bi mu to pomoglo da dobije izbore?

Ne znam da li bi.

Meni deluje da bi to sve realno unelo revoluciju i ubrzalo funkcionisanje sistema i olakšalo život građanima, (iako ne znam može li to tehnički da se izvede, šta su preduslovi i koliko bi koštalo) ali da li bi obećanje ovih novina imalo efekta na izbore - ne znam...s obzirom da su izbore dobili oni koji ništa smisleno nisu obećali, odnosno jesu nešto što su sami posle 2 dana demantovali.

Ovo što neko kaže da je za političara dovoljno što neko nije imao afere oko kradja, kraduckanja ili nasilništva, putovanja, nerada....ni to nije tačno, mislim, svako će u novoj vladi lako da pronađe primere koji to demantuju.


natasavb natasavb 10:12 27.08.2012

Re: e-Srbija

Pa sazna tako što prikupi na jedno mesto ono što znaju socijalne službe po lokalu. Mislim to mu je bio jedini posao koji ima. Pa ako se npr. daje diskaunt za struju socijalno ugroženima, da se tačno zna ko dobija, a ko ne...



Problem je u tome sto lokalne socijalne sluzbe nemaju takve podatke.
Socijalna sluzba izdaje samo resenje na osnovu kojeg mozes da ostvaris neke popuste (struja, infostan, parking, itd), ali za svaki od njih moras posebno da predajes molbu kod onog od koga trazis popust. Ne verujem da oni posle s socijalnom salju povratnu inforamciju ko je to ucinio, a ko ne.

Bila sam u prilici da saradjujem i sa Ministarstvom prosvete. Oni recimo nemaju podatak koliko dece sa teskocama ima u Srbiji i da li i u koje skole idu, redovne, specijalne ili su u dnevnim boravcima, a dobili su velike kredite za sprovodjenje inkluzije. Mene samo zanima kako je tako nesto moguce, ako ne znaju koliko ima dece i kakve su njihove potrebe.

Koliko sam shvatila iz blogovova S. Radulovica ista stvar je i sa brojem nezaposlenih, ne zna se koliko ih zasita ima i koje su njihove kvalifikacije.


Kad postavis pitanje zasto je tako, dobijes odgovor da za to nije zaduzeno njihovo ministarstvo, vec neko drugo.

Nekad mi se cini da je nas osnovni problem sto se ne zna sta ko treba da radi i da prvo to treba ustanoviti, pa onda mozda i dobijemo neke rezultate.
dragan7557 dragan7557 10:13 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

jkt2010 04:08 26.08.2012
Re: na kraju....

Nebojsa Krstic

Za autora N.K. bih u neku ruku imala razumevanja ukoliko je ovaj tekst napisao pomislivši: ''Yebo tetris, imam bolju ideju''.)


Iskeno govoreći, hteo sam da vidim da li će barem jedan od 826 komentara, sadržati neku dobru ideju.



Jel moze ova da prodje kvalifikacije?

Vidim da ovde na blogu ima preko nekoliko programera i slicnih IT majstora; plus nekoliko pravnika i ostalih profesionalaca. I vidim da su mnogi zainteresovani da se gradjanski aktiviraju samo nemaju gde jer su teren zauzeli profesionalni aktivisti kojima bas i nije stalo do time-sharinga sa amaterim

Mada pokazujete veliku volju da nešto promenite na bolje, u čemu vam se pridružujem, gornji pasus odiše naivitetom i amaterizmom.

Naime e-država je nešto što je današnjica USofA i delimično EU, da spomenem neke od nama poznatih.

E-država nije proizvod, amaterisanja i pravljenja portala već je rezultat kontinuiteta društvenog procesa digitalizacije države, dok je samu digitalizaciju države isključeno uraditi preko naivističkog koncepta udruženja nekoliko amatera koji vi nudite.

Istorija

Tokom osamdesetih godina prošlog veka, dok su srpski i jugoslovenski političari pojedinačno ili u čoporu, razbijali temelje Jugoslavije a samim tim i Srbije, u Americi i Evropi je građen tzv. elektronski autoban(electronic highway), što će reći da su umesto kontinuiteta društva i države kao jedinog rešenja za budućnost Srbije, srpski političari naciju(građane Srbije) odveli u diskontinuit!

Diskontinuitet u razvoju Srbije, je predstavljen kao pravi put u budućnost, a kakva je bila ta ponuđena budućnost vidimo i nažalost doživljavamo sada kada spoznajemo da nam je ponuđen put u propast i da su na čelu Srbije bile i ostale Domanovićeve Vođe.

Ponuđeni politički put, Jugoslaviju je tokom devedesetih, odveo u građanski rat, gde je umesto procesa digitalizacije i Intenetizacije, započeo proces ubijanja, plačke, razaranja fizičkog, duhovnog(ne mislim na veru), moralnog, i svog drugog.

Ukratko umesto kontinuteta i modernizacije Srbija je pošla putem fizičko-moralne destrukcije, a umeto digitalizacije počela je kriminalizacija.

Tvrdnja da Srbija nije formalno bila u ratu za ove procese ne znači ništa jer Srbija jeste bila u ratu sa sobom samom i sa celim svetom, u ratovima koje je izgubila.

Pošto su ovi procesi vodili ka uništenju državnog kontinuiteta, voluntarističke politike i destrukcije ekonomije Srbije, sukobivši je, sa vas celim svetom, u percepciji građana naturenoj od strane nesposobnih političara, morali su da budu "objašnjavani," 'ničim izazvanim' sankcijama, kojim sankcijama je Srbiji i njenim građanima otsečen put ka razvoju novih tehnologija, kontinuitetu vrednosti( o kojima se sada nakaradno i bez ikakvog razumevanja i danas diskutije), a što je najgore udareni su temelji protivljenja i strahovitog otpora progresu koji je nastajao u ostatku modernog industrijalizovanog sveta, čiji je deo Srbija kao deo Jugoslavije, bila sve do kraja sedamdesetih godina prošlog veka.

Umesto digitalizacije i gradnje 'electronic highway-a,' započeta je gradnja bogomolja na svakom čošku(nemam ništa protiv istih), dok je umesto podizanja nivoa stanovništva Srbije na viši tehhnološki i društveni nivo, učvršćen put u "slavnu" prošlost, tradiciju iz turskog perioda, i svega ostalog što je pogubno za jednu državu.

Političari su umesto progresa nudili rat, kriminal, šverc, destrukciju, i veru u Boga, koji sa celim ovim procesom nije imao ništa zajedničko.

Uz arlaukanje "ne treba nam njihova demokratija" nasilno su pokidane veze sa vas celim svetom i Srbija je oko sebe sagradila mentalne zidove veće nego što su ikada ranije viđeni u Evropi. Režimi Pol Pot i Severna Koreja su napriliku uradili isto, Pol Pot je proao ali Severna Koreja se još uvek drži.

Potrebno je reći da ovi mentalni zidovi, oko Srbije, još uvek stoje nedirnuti a aktuelna politika ih revnosno održava, koje održavanje Srbija plaća zadužujući građane u inostranstvu.

Spomenuti destruktivni i kriminalni procesi su došli do Prve Kulminacije u trenutku kada je Patrijarh Srbije Pavle maksimalno iziritiran stanjem u politici, izjavio da je Skupština Srbije razbojnička pećina.

Nije potrebno navoditi da političari iz tog vremena sa malim izuzetcima još uvek vode Srbiju!?

Država je izgubila kontinuitet sa samom sobom, prostije rečeno Srbija je izgubila sebe, svoje građane, svoju omladinu i započela je gubiti i svoju decu.

Dok je krajem devedesetih svet ulazio u završnu fazu razvoja tehnoloških procesa i udaranja temelja budućeg poretka Globalizaciju, Srbija se okrenula kvazi religioznosti, krštavanju ukradenih automobila registrovanih u po raznim od strane politike kriminalizovanim lukama od Belog Manastira, Vukovara, Crne Gore i tako dalje, a kolaps države je bio potpun.

Da ovo ne može više da ide u tom pravcu uvidele su i velike sile mada konsenzus o načinu kolonijalizacije Srbije, još nije bio postignut.

Konstruisan je Rambuje, kao ultimativna zamka, koju Srbija nije mogla da izbegne, a udareni su definitivni temelji neminovne kolonijalizacije uz prateću destrukciju, iz koje destrukcije je izuzeta Crna Gora.

20 vek biće završen bombardovanjem Srbije, koje nije nanelo samo fizičku štetu, koja se da, kao što je delimično i urađeno, sanirati, naneta je daleko veća psihičko psihološka destrukcija čije posledice i danas osećaju svi građani Srbije, alternativa se nudila sama od sebe preko SPC i stvaranja tzv Nove Srbije koja je kao alternativa ponuđena istrošenoj verziji Karlobag, Karlovac, Virovitica, odnosno Srbija do Tokija. Građanima Srbije stvorene su frustracije izgubljenih ratova (koje navodno nisu vodili), fobija Greha, osećaj niže vrednosti, Štokhol sindrom i drugi, na koje ću se još vratiti. Ukratko građani Srbije su raspamećeni kako bi narod rekao.

Sav kontunuitet sa državom Jugoslavijom je naizgled na papiru je prekinut, a građanima je ponuđena Nova Srbija pod imenom Zajednica S i CG, Otpor i DOS kao nove snage koje će državu i narod "izvesti iz provalije" u koju ga je navodno gurnuo Slobodan Milošević & Co.

Ovo navodno guranje države Srbije u propast, i kome je ta koncepcija odgovarala, od strane Miloševića & Co, ću razjasniti u drugom delu.

Da sumiram.

- Srbija je u političkoj i društeveno-ekonomskoj propasti od 1979, a ne od dolaska Miloševića na vlast, deset godina kasnije. Slobodan Milošević, nije završna, nego srednja i najvažnija faza ove propasti, faza u kojoj su udareni temelji daljem duhovnom, moralnom i materijalnom propadanju Srbije.

cerski
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:24 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo

je Patrijarh Srbije Pavle maksimalno iziritiran stanjem u politici, izjavio da je Skupština Srbije razbojnička pećina.

Kad je to rekao? Nešto se ne sećam...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:28 27.08.2012

Re: e-Srbija

Problem je u tome sto lokalne socijalne sluzbe nemaju takve podatke.

Pretpostavljam da se i tu situacija razlikuje od mesta do mesta. Negde je verovatno bolje, negde gore...ali kako god je, to je posao ministarstva, da pospeši stvaranje baze podataka, a ne da umesto toga, tu i tamo, ministar pokloni nekoj siromašnoj porodici nešto, da bi se slikao u dnevniku. Mislim, može i to, ali samo uz ovo prvo.
milisav68 milisav68 10:43 27.08.2012

Re: e-Srbija

Nebojsa Krstic

Pa sazna tako što prikupi na jedno mesto ono što znaju socijalne službe po lokalu. Mislim to mu je bio jedini posao koji ima. Pa ako se npr. daje diskaunt za struju socijalno ugroženima, da se tačno zna ko dobija, a ko ne...

Da bi socijalna služba skupila podatke, mora prvo negde da postoje.

A to treba da uradi poreska služba.
Da ukrsti podatke o vlasništvu imovine za svakog pojedinca (porodice), nekretnine (kuće, lokali, zemlja...), kao i vozni park (kola, kamioni, poljoprivredne mašine), i sve to da ukrsti sa prijavljenim prihodima, odnosno posedovanjem radnji/preduzeća.

Pa kad neko vozi kola od 30.000 evra, a nema prijavljen prihod, treba da mu zakuca na vrata, i da ga pita odakli ti bre to.....

A ne da takvi ljudi dobijaju popust za decu u vrtiću....ili neki drugi popust..

Problem je, što bi tada isplivao sav mulj na površinu.....


dragan7557 dragan7557 11:59 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo II deo 2000-2010

- Srbija je u političkoj i društeveno-ekonomskoj propasti od 1979, a ne od dolaska Miloševića na vlast, deset godina kasnije. Slobodan Milošević, nije završna, nego srednja i najvažnija faza ove propasti, faza u kojoj su udareni temelji daljem duhovnom, moralnom i materijalnom propadanju Srbije.

cerski


Borba za vlast u Srbiji je trajala uz sve razarajuće procese od 1979 do danas 2012, rezultirajući sa privrednim moralnim vrednosnim(u svakom pogledu), tehnološkim zaostajanjem Srbije tokom perioda od više od trideset godina.

Pretstavljeni kao "nove snage" demokratije, DOS je uz pomoć velikih sila osvoji vlast 2000, uz veliku pompu, pečenje volova na svakom raskršću Srbije, nije bilo kraja euforiji naroda, koji je posle 20 godina tragično loših uslova života, očekivao srećnije dane naivno pružajući puno poverenje "novim snagama" demokratije ma šta to značilo.

Nova demokratija je obećavala Preporod, Bogom dani Kapitalizam, Slobodu, Prosperitet, Tranziciju Ekonomsku, Tranziciju Društvenu, ukratko DOS je obećavao kvočku koja nosi zlatana jaja, koja jaja se po potrebi dodeljuju svakom građaninu Nedođije, naravno kada politikanti Nedođije zauzmu sve fotelje Preporođene Srbije(Crnu Goru namerno izostavljam).

Da su to isti političari koji su se bavili politikom i za vreme Milošeevića je veoma dobro poznato ali izgleda zaboravljeno?


Svako ko prati dnevnu politiku Srbije vidi godinama iste face na TV-u, u novinama, a ponekad i u automobilima zamračenih stakala koji uz besomučno arlaukanje sirena gore nego Turci jezde Srbijom, a pred kojim se obični smrtni građani Srbije skaču sunovratke u jendek.

Raskinuti kontinuitet po svaku cenu je novi moto nove Vlasti Srbije a stari Režim zakopati u najdublju jamu Zaborava, da im se ime nikada ne pomene!

Predstavljajući se građanima kao Spasioci, uz stalno prisustvo strogog kontrolora "revolucije" koji sa svih zidova Srbije pretećom pesnicom, opominje uz "Revolucionarni Urlik" - "Samo vas gledamo," što treba i bukvalno shvatiti revolucionarni komiteti započinju vlast Privatizacijom svega, gledajući pri tome da privatizatori, budu ljudi bliski vlasti ili iz same vlasti.

Na sva usta obećavana Društvena Tranzicija niti postoji niti je do dana današnjeg započeta a politikanti se utrkuju ko će dati radikalniju osudu starog režimma, čiju politiku nastavljaju i usavršavaju na unutrašnjem političkom planu, dok na spoljnom političkom planu sada degradiranu i poniženu Srbiju, koja još zvanično i ne postoji, čitaj Srbija postaje suverena država jednostranim aktom izdvajanja Crne Gore iz Zajednice, započinje stvaranje nove države Srbije.

Završetkom procesa Internetizacije i digitalizacije, moderan svet ulazi u takozvanu Informativnu Eru sa svim ekonomsko društvenim posledicama koje ova Era donosi. 2000 godina označava ovu tehnološku prekretnicu, svuda osim u Srbiji(druge države iz YU su izostavljene) koja postaje plen nove vlasti koja sve što vredi privatizuje, mada istine radi, pokušava da privatizuje i ono što ništa ne vredi.

Vlast S.M. je liberalizovala paket Zakona o osnivanju privatnih firmi, pa svaki građanin Srbije pod S.M. režimom, pošto je milijarder, odmah osniva i Firme(uobičajen izraz otvara Firmu) a neki "sposobniji" i više, zlu ne trebalo! Da je ovaj ekonomsko privredni koncept sumanut nije potrebno ni objašnjavati.

Gradeći na spomenutim temeljima jedan čo'ek jedna ili više firmi, nova vlast introdukuje privatizaciju koja se naziva Tranzicija, a novogovor uvodi kao svemogući slogan Tržišnu Privredu, da je svaka privreda imanentno Tržišna niko i ne spominje ili nema pojma, a Sveto Tržište počinje da deli Novopravdu u kojoj su jedni Gubitnici a drugi Dobitnici, pri čemu Sveto Tržište "nepogrešivo, strogo i nada sve Pravedno" donosi svoje odluke, udarajući pečat gubitnik svakom građaninu Srbije.

Zoran Đinšić jednom priliko kaže: "Nekoliko srpskih porodica će postati enormno bogato! Pa šta"!? odgovara sam sebi Z. Đinđć.

Osniva se svemoguća Agencija za Privatizaciju a koko ona funkcionše u tim i sadašnjim vremenima izlazi iz ovde postavljenog okvira. Da je to poslovanje katastrofalno po privredu i građane Srbije, nije potrebno isticati.

Umesto brze digitalizacije, gradnje electronic-highway-a, omasovljavnje Internet pristupa, [b]što označava sadržaj demokratskih procesa, nova vlast je zauzeta grabljenjem svega što se može prisvojiti, bogaćenjem bilo fizičkim bilo ekonomskim nasiljem, a da ovaj proces još traje, nije potrebno naglašavati.[/b]

Prezauzeta i opijena samom sobom, i svojim naglo stečenim bogatstvom novastara vlast zaboravlja da u Srbiji ima i građana?! Neverovatno ali istinito! Ni najjačim teleskopima srpska vlast nije u stanju da primeti građane!
Prisvajajući medije nova vlast završava proces jednoumlja u Srbiji koji je započeo Milošević, a obećana besplatna državna Televizija sada Servis Građana dolazi u ruke "novog" Medijskog Cara, bivšeg Miloševićevog Ministra!?

Naravno "izuzeti" iz politike stari Tajkuni nastavljaju nesmetano da se bogate, tretirajući svoje radnike kao roblje u najboljem slučaju polu slobodne robove. Bezakonje hara Srbijom, još uvek traje, dok se "uspesi" na spoljno-političkom planu:
Nebojša Krstić:
Teško bih sad izlistao sve...ali bih kao glavna postignuća izdvojio to što je zatvorena Haška priča, to što je Srbija dobila status kandidata za članstvo u EU, to što su bitno popravljeni odnosi u regionu i to što je poboljšana pozicija Srbije u svetu.

kvalifikuju kao večne zasluge ne-svrgnutog cara.

Što na planu unutrašnje politike vlada: katastrofalna nezaposlenot, demografska katastrofa, kriminal, nepravda, fizička nesigurnost građana i njihove imovine, dizastrozno siromaštvo (10.000 dece na državnim javnim kazanima, podatak TV - 27 avgust2012- čitaj prosjaci), prezaduženost države, privrede i građana, disfunkcionalno tužilaštvo i sudstvo, zdravst i...................
nije važno starim novim političarima.

Toma Nikolić se igra vlasti već više od dvadeset godina, SPS se takođe igra vlasti više od 20 godina, Velja Ilić je bio gradonačelnik za vreme Miloševića, kontroverzni Čeda Neoliberal beše desna ruka Đinđića, Dinkić još uvek drži u tajnosti podatke donete sa Kipra(trio Velja Ilić, Dinkić, Valdan Batić su istražna komisija po Stoltenbergovom izveštaju ICTY u Hagu o pljački naroda- Kiparske Milijarde), i tako mogu dalje.

Osnova vlasti svake politike je državna birokratija, a njena okosnica administracija, da državna birokratija nije smenjena prilikom "Revolucije" je svakom poznato, ostavljajući nedirnutu administraciju Miloševićeve države je zapečaćen progres u Srbiji.

Lično me je sramota da pročitam izjave vodećih političara sadašnje i bivše vlasti, jer je suma izrečenih laži od istih političara tokom jedne nedelje dovoljna da najveći lažov Istorije Baron Minhauzen ne samo pocrveni već da od stida pobegne sa planete.

Nisam se upuštao u diskusiju o raznim greškama raznih vlasti, koje su prodefilovale srpskom političkom scenom, pošto su u pitanju iste ličnosti koje su vlasnici svoji stranaka i koji su to bili i pre "revolucije" kao i posle "revolucije" na ovamo, jer je to dovoljno poznato, ali da je u Srbiji dara odavno prevršila meru je svakom ko hoće da vidi jasno.

cerski

p.s. delovi I i II će integralno biti objavljeni na dragan7557cerski blogspot.com
dragan7557 dragan7557 12:26 27.08.2012

Re: e-Srbija

Nebojsa Krstic
Problem je u tome sto lokalne socijalne sluzbe nemaju takve podatke.

Pretpostavljam da se i tu situacija razlikuje od mesta do mesta. Negde je verovatno bolje, negde gore...ali kako god je, to je posao ministarstva, da pospeši stvaranje baze podataka, a ne da umesto toga, tu i tamo, ministar pokloni nekoj siromašnoj porodici nešto, da bi se slikao u dnevniku. Mislim, može i to, ali samo uz ovo prvo.

Bilo kakvo prtpostavljanje je ovde isključeno iz prosstog razloga što se takve stvari ne pretpostavljaju već se konkretno rade.

Digitalizacija je podvrsta procesa demokratizacije a vlast je odbijajući uniformizaciju dokumenata i digitalizaciju istih, odbila da sprovede demokratizaciju Srbije.

O tome kako se radi digitalizacija i šta ona sve podrazumeva, kao i zašto je digitalizacija vitalan činilac demokratije, i samim tim deo demokratizacije države, su napisane tone literature.

Primer iz prakse:

EU je Srbiji dala veliki novac, za "Konverziju Katastra"(Zemljišne Knjige) Srbije, dugo godina unazad. Da isti proces nije završen znaju i vrapci u Beogradu.

Posledica:

Primer potpredsednika DS i kupovine "livade" koja to nije , pretvaranje "livade" u građevinsku parcelu na atraktivnoj Beogradskoj lokaciji.

Slučaj je dospeo u nedigitalizovno Sudstvo. Eventualni Profit bivšeg Ministra i saradnika u "poslu" se povlači o medijima a da će vuk pojesti magarca je sigurno u analognoj administraciji Srbije.


cerski
maksa83 maksa83 12:36 27.08.2012

Re: e-Srbija

Da isti proce nije završen znaju i vrapci u Beogradu.

Sad znamo i zašto su nestali.

Domatjine, klupko se razmotava!
dragan7557 dragan7557 12:37 27.08.2012

Re: e-Srbija

jkt2010:
Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.

Ovo što ste ovde napisali je društveno neodgovaran i po bili koje društvo veoma opasan predlog, sa nesagledivim posledicama.

Ukratko još katastrofalnije od Dinkićeve "fiskalne kase" a sa demokratijom i e-državom(nepostojeća kategorija) nema nikakve veze.


cerski
dragan7557 dragan7557 12:41 27.08.2012

Re: e-Srbija

maksa83
Da isti proce nije završen znaju i vrapci u Beogradu.

Sad znamo i zašto su nestali.

Domatjine, klupko se razmotava!

Makso hvala na dopuni, hteo sam da dopišem ali mi se učinilo da je već rečeno.


cerski
freehand freehand 12:54 27.08.2012

Re: e-Srbija

Digitalizacija je podvrsta procesa demokratizacije a vlast je odbijajući uniformizaciju dokumenata i digitalizaciju istih, odbila da sprovede demokratizaciju Srbije.

Pa vi pojite gremlina posle ponoći i vodite ga u šetnju po sunčanom danu...
dragan7557 dragan7557 13:02 27.08.2012

Re: na kraju....

Nebojsa Krstic
leeanna:
ontrolore u krajnjoj instanci kontroliše javnost i to kroz istitucionalne mehanizme demokratskog društva.

dakle, mehanizmi kontrole su međusobno umreženi, kontroliše svako svakog u okviru svoje nadležnosti. konačno, u toj mreži, posebnu ulogu ima samostalno tužilaštvo i nezavisno sudstvo. posebno je važna i uloga medija sa transparentnim vlasništvom, koji funkcionišu na tržištu slobodne konkurencije.

svoj konačan sud o načinu obavljanja javnih poslova i načinu rada kontrolora daje javnost,kao nosilac izvornog suvereniteta i u čije ime i za čiji račun (interes) se javni poslovi i obavljaju.

Naravno, navedeno se podrazumeva i funkcioniše ukoliko ne govorimo o društvu sa sistemskom korupcijom.

U idealnim uslovima da. Ali u našim?

Ne u idealnim već u digitalizovanim uslovima.

Pošto je Srbija, zadržana u analognom dobu mračnjaštva, mislim da je zančenje izraza "naši uslovi," odnosi na analogno doba mračnjaštva koje će trajati do ere Prosvetljenja, čitaj digitalizacije.



cerski
jkt2010 jkt2010 13:04 27.08.2012

Re: e-Srbija

Domatjine

dragan7557
jkt2010:
Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.

Ovo što ste ovde napisali je društveno neodgovaran i po bili koje društvo veoma opasan predlog, sa nesagledivim posledicama.

Ukratko još katastrofalnije od Dinkićeve "fiskalne kase" a sa demokratijom i e-državom(nepostojeća kategorija) nema nikakve veze.


cerski


Da li ipak moze malo detaljnije?
dragan7557 dragan7557 13:08 27.08.2012

Re: e-Srbija

jkt2010
Domatjine

dragan7557
jkt2010:
Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.

Ovo što ste ovde napisali je društveno neodgovaran i po bili koje društvo veoma opasan predlog, sa nesagledivim posledicama.

Ukratko još katastrofalnije od Dinkićeve "fiskalne kase" a sa demokratijom i e-državom(nepostojeća kategorija) nema nikakve veze.


cerski


Da li ipak moze malo detaljnije?

Svakako malo kasnije sada sam zauzet.

cerski
jkt2010 jkt2010 13:37 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

E-država nije proizvod, amaterisanja i pravljenja portala već je rezultat kontinuiteta društvenog procesa digitalizacije države, dok je samu digitalizaciju države isključeno uraditi preko naivističkog koncepta udruženja nekoliko amatera koji vi nudite.


Ja ne nudim da grupa amatera napravi drzavu ili e-govt, vec nudim da prestanemo da razmisljamo u trenutno zadatim relacijama. Naprotiv, da probamo da ih (te "zadate teme" ignorisemo i da postavljamo drugacija pitanja i drugacije zahteve.

Naime, na sve strane se razglaba da li je bolje da Djilas postane kalif umesto Borisa i da li da vlast u Novom Sadu pravi SPS sa DS ili URS sa GPS-om ili GSP sa Lastom ili ko je vec sve po tim kombinacijama. I sad hajde sto ce neki politicar (profi ili amater) da smara o tome, ali primecujemo da se i specijalisti raznih profila pecaju na istu udicu i vrte mlin na prazno.


Sto se tice istorije: Ne razumem poentu. Znamo da smo pukli, da kasnimo 50 godina za razvijenim svetom (to je valjda oduvek, nije ni od '70-tih). Ali sta sad? Ameri su znaci krenuli u sve to '70-tih, a mi posto nismo tada, sada bolje da i ne krecemo? Pa kasnile su i one bivse sovjetske balticke republike, pa su opet (barem neke od njih) sustigle i prestigle mnoge druge sa ranijim startom.

Pa ako ja amater treba da pokrecem takve teme (kad ih vec ne propagiraju ovi IT Specijalci, ili vi - a vidimo da ste upuceni u materiju), ako treba savetniku (bivseg) predsednika republike i valjda najvece stranke da crtam sta je to o cemu pricam, sta onda da covek ocekuje od sire javnosti?

A ako ova grupa amatera napravi demo verziju toga o cemu pricamo, samo koliko da javnost shvati temu (ili neki buduci savetnik nekog buduceg predsednika), da o tome pocne da se prica, ako se ta ideja propagira i u kampanji pa makar kroz nekakvu Piratsku Partiju, pa sta ima tu lose?

Pa kad necete vi profesionalci, onda hajde da se mi amateri drustveno aktiviramo. To je valjda i tema ovog bloga.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:58 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

Pa kad necete vi profesionalci, onda hajde da se mi amateri drustveno aktiviramo. To je valjda i tema ovog bloga.

Valjda jeste.
ako treba savetniku (bivseg) predsednika republike i valjda najvece stranke da crtam sta je to o cemu pricam, sta onda da covek ocekuje od sire javnosti?

Od šire javnosti očekuj potrebu da šire objasniš svoju ideju.

Inače, nisi ovde pod prisilom, sam si se javio, ako ti je teško da objasniš nešto, onome ko nije stručan za dogitalne tehnologije, a ima nas i takvih, zbog čega se duboko izvinjavam,molim te nemoj da objašnjavaš...samo izbegavajj nadmeni stav, jer će neko da pomisli da kuburiš s vaspitanjem.
margos margos 14:06 27.08.2012

Re: e-Srbija

jkt2010
.. čuj, sve... pa mogu da teram sa ovim primerima do Nove godine.

Izvini, nisam bila precizna, mislila sam na sve što si napisao.

ps. Samo ubrzanje kod dobijanja dokumenata i registracije automobila bi donelo ogromno olakšanje. A tek zakazivanje kod lekara - potpuno se obezrečim kad čujem koliko se administracija trudi da dodatno razboli ljude kojima je lekar potreban.

Na svakom koraku dobijamo direktne i indirektne poruke da smo mali, nebitni i beznačajni.
jkt2010 jkt2010 14:20 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

Nebojsa Krstic

ako treba savetniku (bivseg) predsednika republike i valjda najvece stranke da crtam sta je to o cemu pricam, sta onda da covek ocekuje od sire javnosti?

Od šire javnosti očekuj potrebu da šire objasniš svoju ideju.

Inače, nisi ovde pod prisilom, sam si se javio, ako ti je teško da objasniš nešto, onome ko nije stručan za dogitalne tehnologije, a ima nas i takvih, zbog čega se duboko izvinjavam,molim te nemoj da objašnjavaš...samo izbegavajj nadmeni stav, jer će neko da pomisli da kuburiš s vaspitanjem.

Izvinjavam se ako sam zazvucao nepristojno, nije mi bila namera ni izdaleka da ikoga vredjam. Inace ni ja nisam nikakav strucnjak za IT, a ovo o cemu sam pisao nije nikakva moja ideja nego nesto sto vec postoji i radi na sve strane. U ponekim oblastima cak i u RS (na pr u bankarstvu).

I nije mi tesko da objasnjavam sta mislim, sto se valjda vidi iz duzine postova.

A sve ovo skupa je moj poziv strucnijim ljudima (od mene sigurno) da najzad pocnu sa objasnjavanjem "siroj javnosti". Da se manu ispraznog politicarenja, strancarenja i kadrovanja, i krenu malo o necem konkretnom. Pa koliko-toliko, svaki pomak je valjda dobrodosao - ako je u pravom smeru.
dragan7557 dragan7557 15:29 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

jkt2010
Pa kad necete vi profesionalci, onda hajde da se mi amateri drustveno aktiviramo. To je valjda i tema ovog bloga.

Ja nisam profesionalac već penzioner i autodidakt.

A sad da se vratimo na temu:
Da li ipak moze malo detaljnije?


Svakako malo kasnije sada sam zauzet.

cerski

Vaš predlog:
jkt2010:
Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.

Navedeno je verzija koja bi bila po volji i zamisli onoga što se naziva "totalitarnim društvo" sa potpunom kontrolom jedinke od strane diktatora o kojoj ima prilično dosta napisanih verzija.

Zamislite jednu situaciju u kojoj zloćudni bankar, diktator ili gazda, hoće da potpuno upropasti onoga na koga se nameračio, diktator koji hoće da se otarasi disidenta/blogera ili gazda hoće da nanese zlo zaposlenom.

U vašem scenariju je dovoljna krađa identiteta, koja se uzgred uveliko dešava i pogođeni je već mrtav jer kao potrošač je potpuno eliminisan.

Ovako napisano, je već ozloglašena, potpuno realna, verzija onoga što se dešava u društvu oslobođenom slobodne konverzije novca u robu. Takava jednika ne bi mogla da kupi sebi ni jelo.

Slobodan novac(Cash) je u ovom trenutku razvoja društva jedina sigurna alternativa scenariju totalitarističkog društva Velikog Brata. Nepotrebno je reći da bi sve negativne snage totalitarnog društva poželele (u realnom životu i idu ka ovom poretku), ovaj stepen potpune kontrole nad životom svakog građanina. Mislim da je dovoljno ovo što sam napisao da bi shvatili u čemu je opasnost od tzv. plastičnog i elektronskog novca.
Naime, na sve strane se razglaba da li je bolje da Djilas postane kalif umesto Borisa i da li da vlast u Novom Sadu pravi SPS sa DS ili URS sa GPS-om ili GSP sa Lastom ili ko je vec sve po tim kombinacijama. I sad hajde sto ce neki politicar (profi ili amater) da smara o tome, ali primecujemo da se i specijalisti raznih profila pecaju na istu udicu i vrte mlin na prazno.

Shvatam ja vašu(i drugih), prezasićenost politikantskim naglabanjima bilo da su to naglabanja Kalifa Đilasa, serdara Čanka, Velje šut-majstora iz Kačulica, Dače iz Evropejca iz Rožaja, Krke iz Dalmacije sa slapova Krke, Čeda od Bosne i drugih, ali nažalost to su ljudi koji imaju legitimitet na osnovu svojih partija, taj legitimitet im daje sistem nesmenjivosti partijskih glavešina, što opet sa svoje strane podjaruje vatru na kojoj se krčka okačena o tradicionalne verige, sama država Srbija.

To pitanje smenjivosti, Domanivićevih Vođa, je bez sumnje najaktuelnije pitanje srpske politike.
Sto se tice istorije: Ne razumem poentu. Znamo da smo pukli, da kasnimo 50 godina za razvijenim svetom (to je valjda oduvek, nije ni od '70-tih)

Baš od kraja 70-ih, naime krajem 70-ih je započeto ono što se u teoriji već sada naziva Neoliberalnom Revolucijom, koja je završena prelaskom u novi vek izbacivanjem Neoliberalne koncepcije iz politike svih modernih država. Da je Neoliberalna politika zadržana u Srbiji je valjda jasno, kao i ko je propagira kako u Srbiji tako i na ovom blogu?!

Kriza početkom 80-ih je namerno izazvan(kao i sve druge monetarne krize) i konkretno je pogodila Jugoslavuju 80-te, sa oskudicom roba u praznim prodavnicama, par ne-par vožnjom, bonovima za bezin i drugim "đakonijama" koje je u mađioničarskom šeširu imala nesposobna birokratija države Jugoslavije a samim tim i Srbije, naravno vođena dirigentskom palicom potpuno nesposobnih politikanata.

U industrijski razvijenim državama, je na vreme spoznata katastrofalnost Neoliberalne koncepcije i efekti propasti tzv države blagostanja, u koje je spadala i Jugoslavija, tako da su na vreme aktivirane socijalne mreže koje su odigrale ulogu suspenzora raznih društvenih potresa, poput masovne nezaposlenosti, siromaštva, pada privrednih aktivnosti i drugih efekata.

U samoj Jugoslaviji a samim tim i u Srbiji ovo nije urađeno, jer se očekivao i dočekao raspad države. Ostalo sam već napisao.

Srbija 70-ih je bila skoro potpuno razvijena industrijska država, sa za to vreme pratećom infrastrukturom, tehnološkim nivoom i visoko obučenom radnom snagom. Ukratko po svim parametrima Srbija je tokom 70-ih bila na nivou razvoja Srednje Evrope. U ključnim privrednim granama nismo ništa kasnili za razvojem regije, a neznatno za razvojem najrazvijenih.

Osamdesete su donele stagnaciju privrednog rasta u USofA i tadašnjoj EEG koja stagnacija je suspenzirana, instrumentima socijalne politike pređašnje države blagostanja, fiskalnim instrumentima i razumnom razvojnom politikom samog društva dok je započinjanjem procesa kompjuterizacije, kabliranja(electronic highway) i započinjanjem razvoja IT sektora je iniciran novi privredni razvoj a na noge podignuta posrnula privreda.

Brzim razvojem novih tehnologija, liberalizacijom tržišta(ne brkati sa glupošću i banalnom budalaštinom "Slobodno Tržište" ), fiskalno-bankarskim zahvatima i povećanjim mobiliteta zaposlenih, postignuta inicijacija novog talasa privrednog razvoja i pri tome izbegnut privredni kolaps započet 80-ih spomenutim zlom nazvanim "Neoliberalnom revolucija."

U Jugoslaviji se ništa od spomenutog nije desilo. Srbija stagnira privredno, tehnološki i mentalno. Druge republike a i pojedini ljudi u Srbiji uviđaju da država ide u propast, međutim snage koje su uzrokovale sve spomenuto gore(raspad privrednog sistema, siromaštvo, etc), su bile jače.

Država YU je bila na ivici propasti a umesto uvođenja novih tehnologija usvojena je "tehnolojgija" građanskog rata, koji je konačno i došao.

Iz gore iznetog je vidljiv da je Jugoslavija izgubila korak sa svetom početkom 80-ih godina koji traje i danas.

Ovo je bitno da bi se razumeli procesi koji su Srbiju doveli na prosjački štap tokom ove dekade dakle period 2000-2012 godine, pošto bez razumevanja procesa koji su se desili, isključeno je i razumevanje onoga što se sada dešava u Srbiji.
a mi posto nismo tada, sada bolje da i ne krecemo?

Očekivanja da novastara Vlast pokrene privredni ekspanziju i inicira preko potrebnu Društvenu Tranziciju, su se izjalovila i pored pravovremenog upozorenja stručnjaka, a Baltičke države su usvojile drugi koncept privatizacije, dok je Srbija zahvaljujući tandemu poznatom ekonomskom tandemu na čelu države, krenula putem propasti, na koju propast je država Srbija na vreme upozorena, a na koja upozorenja se vlast iz njoj poznatih razloga nije osvrtala.

Za detalje "Scenario za ekonomski slom zemalja u Tranziciji" Ekonomski Fakultet Rijeka 2001, a za opširna pisanja o temi: makroekonomija.org.

Faktori multiplikacije zaostajanja društvenog razvoja su delovali dizastrozno na poslovnu etiku Srbije* a njima(osim ostalog) možemo da zahvalimo za sadašnji kolaps.
Pa ako ja amater treba da pokrecem takve teme (kad ih vec ne propagiraju ovi IT Specijalci, ili vi - a vidimo da ste upuceni u materiju), ako treba savetniku (bivseg) predsednika republike i valjda najvece stranke da crtam sta je to o cemu pricam, sta onda da covek ocekuje od sire javnosti?

Ove primedbe su na mestu, a g. Krstić bi mogao na primedbe na njegov račun i da odgovori.
pa sta ima tu lose?

Naravno da nema ništa loše, ali je potrebna široka društveno politička platforma kako bi se bilo šta u Srbiji promenilo.

Posledice koje na društveno-političkom planu parališu javnost Srbije se mogu i moraju direktno alocirati kao posledice izostanka društvene tranzicije koju su već spomenuti akteri "demokratije" u Srbiji zaboravili da izvedu.

Umesto pozitivne društvene Tranzicije dobili smo negativnu tranziciju krštavanja automobila, Partojskih Slava, Svetaca, kriminalizaciju društva i da ne nabrajam dalje.

cerski

* Poslovna Etika je jedan od najvitalnijih faktora društva.
dragan7557 dragan7557 16:02 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

Nebojša Krstić:
Inače, nisi ovde pod prisilom, sam si se javio, ako ti je teško da objasniš nešto, onome ko nije stručan za dogitalne tehnologije,

Digitalne tehnologije su tehničko-tehnološka baza digitalizacije kao procesa u daljoj demokratizacije društva.

Tehničko razumevanje digitalnih tehnologija, nije uslov digitalizacije nekog društva, ali je digitalizacija društva kao proces, glavni razvojno dinamički pokretač, u daljem tehničko-tehnološkm razvoju digitalnih tehnologija.

Naravno novi razvoj digitalnih tehnologija uslovljava reakciju društva daljom digitalizacijom samog društva.

Između tehničko-tehnološke baze, znači digitalnih tehnologija "hardware," i digitalizacije kao društvenog procesa, postoji interaktivna veza u kojoj se tehničko-tehnološka baza ponaša kao "hardware," a digitalizovana društva kao "sofware."


cerski

p.s. Ovi razvojni procesi, imaju mnoge sličnosti sa razvojnim procesima koji su vladli u razvoju industrijskog društva, mada su daleko komplikovanji i brži.

Posledica toga je, da je zaostajanje u industrijalizaciji društva, neuporedivo sporije, od zaostajanja, koje prouzrokuje zaostajanje u digitalizaciji društva.
dragan7557 dragan7557 16:56 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo

Nebojsa Krstic
je Patrijarh Srbije Pavle maksimalno iziritiran stanjem u politici, izjavio da je Skupština Srbije razbojnička pećina.

Kad je to rekao? Nešto se ne sećam...

Po izlasku iz spomenute razbojničke pećine, pred novinarima Srbije, potraži na Internetu.

cesrki
jkt2010 jkt2010 22:39 27.08.2012

Re: na kraju da sumiramo I deo 1980-2000

Vaš predlog:

jkt2010:
Resenje je naravno e-Dinar. Ukinete gotovinu, sva placanja idu elektronski, sva placanje se dakle registruju, na svako placanje se automatski zaracunava porez 10% i gotovo. Ko god i sta god da placa, plati i 10% poreza istog tog momenta. Tako za svakog gradjanina i svaku firmu em znate koliko trosi em mu odmah naplatite porez, em nema potrebe za nikakvim drugim kontrolorima. Drzava uzme porez i ostavi ljude da rade.


Navedeno je verzija koja bi bila po volji i zamisli onoga što se naziva "totalitarnim društvo" sa potpunom kontrolom jedinke od strane diktatora o kojoj ima prilično dosta napisanih verzija.

Zamislite jednu situaciju u kojoj zloćudni bankar, diktator ili gazda, hoće da potpuno upropasti onoga na koga se nameračio, diktator koji hoće da se otarasi disidenta/blogera ili gazda hoće da nanese zlo zaposlenom.

U vašem scenariju je dovoljna krađa identiteta, koja se uzgred uveliko dešava i pogođeni je već mrtav jer kao potrošač je potpuno eliminisan.

Ovako napisano, je već ozloglašena, potpuno realna, verzija onoga što se dešava u društvu oslobođenom slobodne konverzije novca u robu. Takava jednika ne bi mogla da kupi sebi ni jelo.


Pa niste me ubedili, a mislim da je za vase strahove vec odavno kasno (cash ekonomija je na 3% u Svedskoj, 7% u USA i 9% u EU na pr, so just as well as dead). Naravno, treba naci nacine da se zloupotrebe sprece (slusati pazljivije sta govori Rodoljub Sabic na pr), ali ne treba govoriti da je voz djavolska naprava i da cemo svi da pocrkamo jer je nemoguce da dobri hriscani disu pri vratolomnim brzinama od 20km/h.

Ovo (cashless payments) se vec odavno desava a na mnogim mestima je upotreba gotovine odavno vise izuzetak nego pravilo. Na pr mislim da bi nasa odluka da kompletno predjemo na cashless payments ubrzala (ovo je neizbezno) digitalizaciju o kojoj pricamo. I napravila malu revoluciju u ekonomskom razvoju. Jasno mogu da vidim gomile novih proizvoda i usluga koje se pojavljuju takoreci preko noci, treba se potsetiti kako je (i nase) drustvo izgledalo samo pre 20-tak godina (dakle pre mobilnih telefona i masovne upotreba interneta) i sta se sve u medjuvremenu promenilo. I onda pokusati zaqmisliti do kakvih bi promena ovakva reforma mogla da dovede.

Mislim, pricamo o ekonomiji znanja, o zadrzavanju (povratku) naucnika u RS, a onda umesto na pr ovakvih konkretnih projekata na kojima bi mogli da rade, i koji bi mogli da NAPRAVE citavu i hardware i software industriju, mi im ponudimo - socijalne stanove i garantovane asistentske plate od 250 evra?!? Nasim naucnicima, inzenjerima itsl socijalni stan a Turcima BusPlus bez tendera?! Hocemo da pokrenemo privredu, a onda umesto ovakvih projekata, Dinkic (cak i sada, u novoj vladi) potrosi milijardu ipo evra na subvencije kredita odabranima i placanje Falkeu da štrika čarape? Gde je logika?

Jos pre 15 godina u USA nisam mogao da unajmim auto a da im ne dam kreditnu, FedEx guy me je ismejao kad je dosao da preuzme paket a ja izvadio butku slobodnog novca (cash) da mu platim 45 dolara, a koliko se secam jos tada ni benzin nisam mogao da sipam pre nego sto sam u pumpu gurnuo karticu...

Za ilustraciju :
Sweden was the first European country to introduce bank notes in 1661.
Now it's come farther than most on the path toward getting rid of them.

'I can't see why we should be printing bank notes at all anymore,' says Bjoern Ulvaeus, former member of 1970s pop group ABBA and a vocal proponent for a world without cash.

The contours of such a society are starting to take shape in this high-tech nation, frustrating those who prefer coins and bills over digital money.


read more

Oni ce se verovatno pokajati i odustati od ove ideje koja je gora cak i od Dinkicevih fiskalnih kasa, a mi cemo opet da ispadnemo u pravu...
StEtOc|nA StEtOc|nA 08:51 24.08.2012

Rezime

Svi smo mi pomalo Krstić!

arianna arianna 09:11 24.08.2012

Re: Rezime



reanimator reanimator 09:21 24.08.2012

Re: Rezime

Svi smo mi pomalo Krstić!

Ja da sam bar malo Krstić ne bih postigao da komentarišem, a kamo li da pišem blogove
alselone alselone 09:23 24.08.2012

Re: Rezime

reanimator
Svi smo mi pomalo Krstić!

Ja da sam bar malo Krstić ne bih postigao da komentarišem, a kamo li da pišem blogove


A i maksa bi mogao malo da odmori.
kaolavanda kaolavanda 09:36 24.08.2012

Re: Rezime

Ja da sam bar malo Krstić ne bih postigao da komentarišem, a kamo li da pišem blogove

Meni je svejedno kako se prezivaš

P.S. ti ionako ne pišeš blogove
reanimator reanimator 10:29 24.08.2012

Re: Rezime

A i maksa bi mogao malo da odmori

Drugo je Maksimović, taj multitaskinguje sve u 16. U stanju je da u pet minuta zavede, inspiriše Krstića na pisanje otvorenog pisma i upadne na sajt NASE
Kraja Kraja 11:26 24.08.2012

...moderaciji...

...da se blogovi ne bi bespotrebno razvlacili, predlazem moderaciji da poput komentara na vesti uvede i u blogove ne preporucujem...
...umesto kratkih besmislenih odgovora, cinizama, uvreda, bice dovoljno ne preporucujem...
...mislim da bi to istovremeneno bacilo malo vise svetla na sve prisutniji politicki aktivizam na blogu...


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:09 24.08.2012

Odavno

nije bio blog sa preko 600 komentara
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:18 24.08.2012

Re: Odavno

čekajući moderaciju

600 !!


*muzika za ples :)

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:31 24.08.2012

Re: Odavno

muzika za ples :)

Otplesaćemo do izlaznih vrata...
jedna_jelena jedna_jelena 17:40 24.08.2012

Re: Odavno

dobrosavljevic_m
nije bio blog sa preko 600 komentara


Treba da promeni ime u Nebojsa Inspiracija Krstic, :).
G.Cross G.Cross 17:06 24.08.2012

One more cup of coffee before I go

I na kraju Nebojsa mozda nesto kao savet.

Umesto da pozivas na generalni opstenarodni pokret bez jasnih ideja i ciljeva mozda da se fokusiras na jedan ali najveci problem.

U svim ovim godinama posle 2000dite u svim vladama nikada nije postojao ni jedan covek ko je u stvari ziveo i radio u trzisnoj ekonomiji, zapadnog a ne divljezapadnog tipa.

Sve vlade su bile pune raznih Konsultanata tipe E@Y, BCG or whatewer , ali nikada niste u stvari imali ljude koji su ikada Na zapadu napravili ijedan posten dolar profita.

Prateci ovaj blog poslednjih 5 godina vidim da ovde ima dosta ljudi koji zive , rade, i uspesni su na zapadu.

Zasto ih ne pozoves, da nauce Srbiju kako se na poste nacin radi, investira i profitira?

Eh, odoh ja na kaficu...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:13 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

Prateci ovaj blog poslednjih 5 godina vidim da ovde ima dosta ljudi koji zive , rade, i uspesni su na zapadu.

Zasto ih ne pozoves, da nauce Srbiju kako se na poste nacin radi, investira i profitira?

Naši uspešni ljudi sa zapada, (može i istoka, severa i juga), dođite da naučite Srbiju kako se na pošten način radi, investira i profitira!

PS. Misliš da će da me poslušaju?
G.Cross G.Cross 17:21 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

PS. Misliš da će da me poslušaju?


Pa koga ako ne tebe?

Mene?



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:26 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

Pa koga ako ne tebe?

Mene?

Acu?
G.Cross G.Cross 17:34 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

Acu?


OK, Pa Aci (Kao i vama) je Dinkic vrhunac znanja o Market Ekonomi.

Kao sto rekoh, odoh ja na kaficu
dragan7557 dragan7557 17:51 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

Nebojša Krstić:
PS. Misliš da će da me poslušaju?


Naravno da neće. A svakako ti se ne bi baš mnogo dopalo ako bih ti rekao zašto neće.

cerski

P.S. U Srbiju do sada od 5 oktobra 2000 godine, nije došao ni jedan veliki, a bogme ni mali institucionalni investitor! Šta misliš zašto? Odmah da kažem, da za razmišljanje o toj temi, nije potrebno da budeš ekonomista, samo običan čovek.

cerski
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:37 24.08.2012

Re: One more cup of coffee before I go

Naravno da neće.
cerski

I ja sam to pomislio.
firiel firiel 17:07 24.08.2012

[youtube]www.youtube.com/watch?v=GRsvtW73QP0[/youtube]
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:15 24.08.2012

Re:

www.youtube.com/watch?v=GRsvtW73QP0

firiel firiel 17:18 24.08.2012

Re:

Hvala. Ja izgleda ne umem da postavim kako treba.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:25 24.08.2012

Re:

Hvala. Ja izgleda ne umem da postavim kako treba

Mnogo je dobra Tina Dico...ovo je moja omiljena stvar:


firiel firiel 17:40 24.08.2012

Re:

"Count to ten" je sjajna pesma. Tako sam i otkrila Tinu (ovde na blogu Hvala) Moja omiljena je trenutno "Warm Sand"

reanimator reanimator 17:35 24.08.2012

...

Krle, postavljaj Dopunu Otvorenog pisma..ovde više ne može da se prati
alselone alselone 18:03 24.08.2012

Re: ...

reanimator
Krle, postavljaj Dopunu Otvorenog pisma..ovde više ne može da se prati


Saglasan. Ja vise ne mogu da pratim sta se pise, pogotovo sto mi uz nove komentare cesto ne stoji "*novo" iz nekog nepoznatog razloga.
savamala savamala 18:19 24.08.2012

Re: ...

Saglasan. Ja vise ne mogu da pratim sta se pise, pogotovo sto mi uz nove komentare cesto ne stoji "*novo" iz nekog nepoznatog razloga.


Нема више потребе, договорили су се у Мошиној вили. Сунце се рађа, птице певају, поток жубори, цвеће цвета. Све је као пре, осим једног ситног детаља.
reanimator reanimator 18:29 24.08.2012

Re: ...

Сунце се рађа, птице певају

Dok su bili tvoji ptice su umele i da progovore
savamala savamala 18:33 24.08.2012

Re: ...

Dok su bili tvoji ptice su umele i da progovore


Да, да, и плате су биле веће, и евро је био нешто мањи, скоро дупло... тако некако. А, птице као птице.
reanimator reanimator 18:38 24.08.2012

Re: ...

Да, да, и плате су биле веће, и евро је био нешто мањи, скоро дупло... тако некако. А, птице као птице.

Jesu. Bile veće i kad je došao deda Avram, ali trajalo kratko. Ništa lakše nego prodati nešto kapitalno ispod cene, kao da sutra ne postoji.
savamala savamala 18:45 24.08.2012

Re: ...

Jesu. Bile veće i kad je došao deda Avram, ali trajalo kratko. Ništa lakše nego prodati nešto kapitalno ispod cene, kao da sutra ne postoji.


Није ствар што су биле, већ што је све време постојао узлазни тренд. Привредни раст је био, чини ми се, највећи у региону. Итд....
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:53 24.08.2012

Re: ...

Није ствар што су биле, већ што је све време постојао узлазни тренд. Привредни раст је био, чини ми се, највећи у региону. Итд...

E da. U to vreme je i nevoljnim Amerima išlo dobro...od kako nema Koštunice i oni su u čabru.
savamala savamala 20:03 24.08.2012

Re: ...

U to vreme je i nevoljnim Amerima išlo dobro..



Није. Провери
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:19 24.08.2012

Re: ...

Није. Провери

Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 20:33 24.08.2012

12 година после

12 година после пада Милошевића реформе полиције су напокон уродиле плодом.

Pripadnici beogradske policije, u civilu, danas su u Dunavskoj ulici, kod zgrade kompanije “Ringier Axel Springer”, posle svađe u vezi saobraćaja, brutalno pretukli, vezali lisicama i vadili pištolj na Vladimira Piacuna (39), tehničkog urednika u NIN-u. Piacun je odveden u zgradu policije gde mu je određeno zadržavanje, jer je osumnjičen za nasilničko ponašanje.
Policajci u civilu bili su u "civilnoj tojoti” kada su preprečili put Piacunu koji je vozio motor.

- Sve se to odvijalo munjevito. Odmah su istračali vozač i suvozač iz “tojote”, i bez ikakvog predstavljanja, legitimisanja, počeli da udaraju Piacuna. Oborili su ga na zemlju, a pri tome mu je jedan stavio lisice na ruke. Udarali su ga dok je on ležao na stomaku, a jedan od njih je, bez ikakvog povoda i razloga, izvadio i pištolj. U tom trenutku pritrčalo je obezbeđenje firme i tek tada je jedan od njih izvadio službenu legitimaciju - pričaju svedoci napada koji su u to vreme bili ispred zgrade kompanije “Ringier Axel Springer” u kojoj su redakcije nedeljnika NIN i dnevnih listova "Blic", "Alo" i "24 sata".

- Napad policajaca u civilu na tehničkog urednika NIN-a Vladimira Piacuna, koji se dogodio ispred naše redakcije, koji je, kako očevici pretpostavljaju, izbio zbog nekog saobraćajnog nesporazuma, bio je neprimeren i odavao je utisak prekomene upotrebe sile. Tek posle grube intervencije, udaraca i izvlačenja pištolja, policajci su se legitimisali - rekao je za “Blic” Nebojša Spaić, glavni i odgovorni urednik NIN-a.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:51 24.08.2012

700

Dobro, to bi otprilike bilo to. Dobio sam odgovor na postavljeno pitanje koje se ticalo vašeg sopstvenog angažovanja u poličkom životu Srbije. Većina nije za. Nastavili bi da negoduju nad radom ovih prethodnih koji su karastrofalni amateri, lopovi i neznalice, s tim da su ovi novi gori, ali izazivaju manji bes jer se od njih ništa i nije očekivalo. Pomirenje sa SPS-om je bilo uuužžas, na neke je taj događaj ostavio trajne posledice i još se nisu još oporavili. Toliko su uvređeni da su iz osvete glasali za SNS.

Neki bi se nečeg i prihvatili, onako, ovlaš, i više fazona radi, al nipošto da se ne isflekaju u kaljuzi javnog života.

Edit: DS mora da se menja ako želi da zadrži poverenje glasača.

Međutim, debata je, čast izuzecima, bila inteligentna, sadržajna i poučna.

Moje je skromno mišljenje da je ovih 700 komentara zanimljivije štivo za čitanje od većine onog što se prodaje na kiosku, a nije za pušenje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:17 24.08.2012

Re: 700

U to ime:

jesen92 jesen92 01:04 25.08.2012

Re: 700

..dobar ti je zakljucak ali nepotpun...morao si da zakljucis da i vi morate da se menjate ako zelite da povratite poverenje vecine...
fijumau fijumau 02:00 25.08.2012

Re: 700

Pomirenje sa SPS-om je bilo uuužžas, na neke je taj događaj ostavio trajne posledice i još se nisu još oporavili. Toliko su uvređeni da su iz osvete glasali za SNS.

Bez ovog dela zaključak bi bio sasvim korektan.

Ali, jednostavno je to jače od tebe...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:02 25.08.2012

Re: 700

А сад сви на своје радне задатке. Лаку ноћ

Пандур искулирај мало....Увек сте били јаки кад треба да се туку ненаоуржани грађани Београда, поготову студенти. Мафијаше не смете ни у очи да погледате. Сиктер...


Лаку ноћ свима.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:06 25.08.2012

Re: 700

Заборавих да кажем, ја сам гласао за ДС на задњим изборима. Нисам гласао у другом кругу председничких.
На следеће изборе, које очекујем за годину дана, не излазим.

Сад стварно лаку ноћ
expolicajac expolicajac 07:37 25.08.2012

Re: 700

Пандур искулирај мало....Увек сте били јаки кад треба да се туку ненаоуржани грађани Београда, поготову студенти. Мафијаше не смете ни у очи да погледате. Сиктер...

Vaso, pile moje, janje moje...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana