Eksperimenti u blogovanju| Život

ZATVORENO PISMO

razmisljam RSS / 25.08.2012. u 17:57

                O, da. Svoje pismo sam, kao što je red, napisala, potpisala, presavila i stavila u koverat, običan beli, pošto mi nešto doš'o blam da u ovim godinama koverte pravim od šarenih stranica časopisa k'o što sam nekad uobičajavala. Isti sam zalepila podrazumevajućim metodom lizanja ( koji princip je primenjen i na markicu ), nakon čega sam glocnula jednu breskvu, malo zreliju, da ubijem gadan ukus u ustima. Potom oprala ruke, obrisala ih, uzela plajvaz i uredno u desnom donjem kvadrantu ispisala adresu:

 

               Primadvetačke
               Taj i Taj
               Ulica Ta i ta
               Varoš Ta i ta ( sa sve starim poštanskim brojem pride / recimo, 21460 /, pošto koliko primećujem, novi, razvrstani po rejonima, još nisu zaživeli, a ka' će, ne zna se )

gde sam varoš lepo podvukla jednom relativno pravom linijom.
               Onda sam sa druge strane, u onom trouglu koji čini poklopac koverta isto tako uredno napisala:

               Exptačkadvetačke
               Ta I Ta
               Ulica Ta i ta
               Varoš Ta i ta ( podrazumeva se, sa poštanskim brojem i podvlačenjem )

               Pa sam zamolila Srednje Dete da pismo ubaci u poštansko sanduče prvom prilikom kada bude izlazila iz kuće, što se dešava svakodnevno u više navrata. Ona je to sa zadovoljstvom prihvatila, tek ovlaš mi davši do znanja da baš i nisam fer što joj kvarim planove.
               U svakom slučaju, pismo je poslato. Koji je njegov sadržaj, naravno, nećete doznati.
               Na kraju krajeva, ipak je to jedno zatvoreno pismo.

               Ali, nisam htela o tome. Ponela me na trenutak opšta pomama za pisanjem pisama, pa, k'o velim, da se i ja prijavim kako sam u trendu.
               Prava priča se zove


                                                         TIKAVA - BUNDEVA

               Alo?!
               Ej, ti si!
               Joooj, nemaš pojma koliko mi je drago što te čujem! Baš se ovih dana mislim kako bih mogla da te nazovem. Ali, znaš i sama kako to ide: ili se setim u nedoba, ili mi nešto drugo odvuče pažnju, ili tamovamošem za dnevnim poslovima, ili je po kući tolika gužva da nemam priliku da te na miru zvrcnem...
               Ma, baš lepo što si se javila. Telepatija je to. Mora da si nekako osetila da mi se muvaš po mislima.
               Pa kako si?
               Šta ima novo?
               Šta se radi?
               Kako podnosiš ove vtućinčine?
               Ja se istopih. Ni da mislim ne umem k'o čovek. Sva sam nešto rasplinuta i bezvoljna i zeričak kratkog fitilja.
               A i ne spavam dobro. Te mi je vruće, te se čuju neki neuobičajeni šumovi po kući, te drndaju noćni autobusi, te mi svakakve gluposti padaju na pamet kad im vreme nije, te me spopadaju komarci. 'Ajd' što ujedaju, to nekako i da podnesem, mada mi iskoče piklje k'o petobanke, nego kad krenu da mi zuje oko ušiju, e, tu već nisam sva svoja.

               Booože, koliko se već nismo ni čule ni videle? Znaš da bi bio red da ugovorimo neko kafence, da se istračamo kako dolikuje.

               Nego, provedoh ti čitavo proleće i leto po čekaonicama. A šta sve tu može da se vidi i čuje, sestro slatka. Da mi je neko pričao, ne bih mu verovala.
               Eto, na primer, na rentgenu jednom prilikom čitava čekaonica mirisala na rakiju. Ja se mislim, ko li je to postigao da se uletvi zorom sabajle i ne mogu da verujem. Onda skontam da grešim dušu. Mislim, tu dolaze uglavnom oni koji su se izlomili, pa se prisetim da je kanda neki mučenik privijao prethodne noći komovu rakiju, a miris mu se uvukao u kožu. Bi me blam što sam uopšte i pomislila to što sam prvo pomislila.
               A na opštoj se pod dok koračaš nekako ugiba i mrda, k'o da je stalno u toku neki malecni zemljotres. Kad god tamo odem, očekujem da ću da propadnem u šalter salu. I da znaš da mi nije svejedno.
               Tek priča raznih što sam se naslušala, onako, usput... Nikad mi neće biti jasna potreba ljudi da pred potpunim strancima izvrnu iz sebe kompletnu medicinsku i životnu istoriju.
               Ali, o tome ću ti kad se vidimo. Ima i da se smeješ i da plačeš.

               E, a bar sam čitala u poslednje vreme koliko odavno nisam. Neke knjige uhvatila po prvi put, neke po ne znam ti ni koji. Čitala i tinejdžersku literaturu po preporuci Malog Deteta. Ma gutala s reda i bez razlike. Mogu ti reći da mi je baš prijalo.

               Tako sam prelistavala i neke monografije raznih slikara i tu ti ostanem paf pred načinom na koji je Velaskez - znam, sada ćeš mi se smejati - slikao avane. Aha! Baš avane. One teške, patinasto žućkaste, baš onakve kakav sam i sama nasledila od bake.
               Jesu li od mesinga? Ne razabiram se baš najbolje u vrste metala, ali mislim da znaš o čemu ti pričam. Uostalom, podseti me da ti ga pokažem kad dođeš. I slike, naravno, pa da vidiš koje je to majstorstvo u stvaranju oblika, u igri svetlosti i senki. Dođe ti da ga uzmeš u ruke, malo hukneš u njega i rukavom mu doteraš sjaj.

               A Malo Dete me je pre neki dan ostavilo bez teksta. Pričamo tako nas dve - znaš i sama, porasla je, uozbiljila se, iz klinke postala devojčičak, mada ne voli da je tako zovem, a ja mislim da joj to baš leži, jer je sasvim pubertetski čičkava...
               Elem, da, sve češće ti nas dve vrlo ozbiljno razgovaramo i kaže mi ona:

               ,, Meni je žao Lucifera. On je bio običan anđeo pa je pao i ima jedna slika gde on plače zato što je među grešnicima.''

               A? Oooovaj, moooolim? Ja bez reči. Mislim, šta reći? A nekako mi i milo što je tako mekog srca. Opet, taj Lucifer i nije neka cvećka, barem koliko sam ja upućena u ta dešavanja... S druge strane, postoje li uopšte anđeli, hoću reći bezgrešni? I tako... Ostavih dete bez ikakvog suvislog komentara.

               A da vidiš kako sam se smejala onomad. U stvari, možda i nisam trebala, ali, u trenutku je bilo baš za smejanje.
               Naime, sedim ja za sokoćalom, već ono doba dana između, kada ti u kući trebaju svetla, a napolju je još uvek sasvim vidljivo. Kuckam nešto i čujem tup! o prozor. Pomislim na trenutak da se konačno vratio mali mačak Milimoj koji je zimus pred onaj kijamet izašao da se uči mačijim veštinama zavođenja i od tada mu se gubi svaki trag. Podignem glavu, bacim pogled, on uhvati komšijskog klinca kako ručicom trlja čelo. Malac hteo da gvirne šta se to kod nas dešava pa se zaneo i sudario sa oknom. Srećom, radoznala glavica prošla bez posledica. Stajao tako zbunjen za trenutak, pa se okrenuo i otprašio niz dvorište.

               I tako...

               Da samo znaš kako sam u poslednje vreme postala mušičava. Sve se nešto mislim, neće to na dobro izaći.
               Recimo, uhvatim sebe kako 'ladno koračam ulicom i pri tome brojim sopstvene korake. Eeeej, ženska glavo! - pomislim - Obustavi radnju. Ali, nastavljam i dalje, uporno, k'o da mi Bog zna šta od toga zavisi. I još sam ljuta na sebe kad se zabrojim. Svašta!
               Ili, a to je tek da stavim prst na čelo, ali, onako, najozbiljnije, idu mi na živce čaše. Sad se ti sigurno bečiš i krstiš i levom i desnom. Da, čaše. Znaš, kada me uveče baš-baš mrzi da operem posuđe i čaše ostanu poslagane na mašini za veš i kad tu istu mašinu uključim, ona pri svakom izbacivanju vode blago vibrira. To onda dovodi do sitnog, sitnog zveckanja čaša ako su ostavljene nablizu. Što meni, je l'te, opasno skače po ganglijama. I onda, možeš da zamisliš mene, lujku, kako uredno preslažem i razmeštam svaki pojedinačni stakleni element u smislu obezbeđivanja nezveckajuće nirvane.
               Stvarno po nekad pomislim da sam konačno neopozivo prolupala. I nisam sigurna da li to treba da me raduje ili rastuži, pa ti sad vidi.

               A znaš...

               Čekaj. Upravo mi je došao mačak Tika. Mota mi se oko nogu i insistira da ga nahranim. Baš je nestrpljiv
               Ej, palim...
               Ljubim te onoliko. Čujemo se...

               Uuuupsss...

               Jesi li ti imala nešto da mi pričaš? Mislim, zvala si...

               Bip - bip - bip...

Tagovi



Komentari (201)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 23:41 25.08.2012

Re: NON, JE NE REGRETTE RIEN

dusanovaiivanovamama


Jesi li ti imala nešto da mi pričaš? Mislim, zvala si...
Bip - bip - bip...


Tutim


Није лепо.

Да, не жалим ни за чим... Предивна Врапчица .

Још мало француског? Затвориш очи и вртиш се лагано у правилним осмицама по сали за игранке, док те води искусан партнер, а валцер те опија боље од ма каквог вина...



Jelica Greganović Jelica Greganović 23:03 25.08.2012

Ja bih

oko ovog Lucifera...

,, Meni je žao Lucifera. On je bio običan anđeo pa je pao i ima jedna slika gde on plače zato što je među grešnicima.''


Meni ga isto nekako žao, probao siroma da uvede demokratiju na nebesima i puko. Onda ga je vladajući diktatorski sistem proglasio za zlo i tako dibidus uništio kredibilitet potencijalne opozicije i uveo doživotni vladajući položaj...i tako...
razmisljam razmisljam 00:02 26.08.2012

Re: Ja bih

Jelica Greganović
oko ovog Lucifera...

,, Meni je žao Lucifera. On je bio običan anđeo pa je pao i ima jedna slika gde on plače zato što je među grešnicima.''


Meni ga isto nekako žao, probao siroma da uvede demokratiju na nebesima i puko. Onda ga je vladajući diktatorski sistem proglasio za zlo i tako dibidus uništio kredibilitet potencijalne opozicije i uveo doživotni vladajući položaj...i tako...


Ау, по овоме што пишеш, ништа ново под капом небеском од како је Бог заврнуо рукаве и при'ватио се посла моделовања света. Све ми звучи тако познато.
А ја наивно мислила да је човечија врста еволуирала од то доба.
Hansel Hansel 11:51 26.08.2012

Re: Ja bih

da uvede demokratiju

Izgleda nije Milja Vujanović uzalud govorila demonkratija...
razmisljam razmisljam 15:44 26.08.2012

Re: Ja bih

Hansel

Izgleda nije Milja Vujanović uzalud govorila demonkratija...


Где се ње сети?
Hansel Hansel 00:16 27.08.2012

Re: Ja bih

Сетих се, шта ћу... Сетио сам се најпре термина, па онда и ње... ако уопште могу да разлучим хронологију асоцијативног низа.

(Горе сам едитовао стотку, да ти не промакне... )
razmisljam razmisljam 01:09 27.08.2012

Re: Ja bih

Hansel
Сетих се, шта ћу... Сетио сам се најпре термина, па онда и ње... ако уопште могу да разлучим хронологију асоцијативног низа.


Поштено, ниси баш ни мор'о да асоцираш ни хронолошки, ни на прескок.

(Горе сам едитовао стотку, да ти не промакне... )


Утефтерено, немаш бриге.
number42 number42 00:25 26.08.2012

e

super prica

Isti sam zalepila podrazumevajućim metodom lizanja ( koji princip je primenjen i na markicu )


osnovna mana e-maila u odnosu na pismo - nema sta da se lize pa to ti je
razmisljam razmisljam 00:46 26.08.2012

Re: e

number42
super prica


Хвала ти.
Добродошао у моје блогодвориште. Драго ми је да си свратио.



Isti sam zalepila podrazumevajućim metodom lizanja ( koji princip je primenjen i na markicu )


osnovna mana e-maila u odnosu na pismo - nema sta da se lize pa to ti je


Немој бити толико сигуран.

P.S. Него, number42, јеси ли ти, у ствари, материјализован одговор на оно питање о свему из ,,Аутостоперског водича кроз галаксију''?
number42 number42 01:06 26.08.2012

Re: e

razmisljam
P.S. Него, number42, јеси ли ти, у ствари, материјализован одговор на оно питање о свему из ,,Аутостоперског водича кроз галаксију''?


taj sam, priznavam


razmisljam
number42
super prica


Хвала ти.


ma nista, sta cu kad je super. od samog uvoda mi bila ok, onda pocela ona spika i pomislih boze evo opet neki zenski razgovori ima da se smorim, al te zajebo stil koji je penal, pa reko mogu izdrzati malo ogovaranja:), al gi nije bilo. nego kako si provukla cekaonice i rentgene u ovako vedru pricu, svaka cast na optimizmu.

pozz
razmisljam razmisljam 01:57 26.08.2012

Re: e

number42

taj sam, priznavam



Ала сам те прочитала, свака ми част.

ma nista, sta cu kad je super. od samog uvoda mi bila ok, onda pocela ona spika i pomislih boze evo opet neki zenski razgovori ima da se smorim, al te zajebo stil koji je penal, pa reko mogu izdrzati malo ogovaranja:), al gi nije bilo. nego kako si provukla cekaonice i rentgene u ovako vedru pricu, svaka cast na optimizmu.

pozz


Ти баш умеш да похвалиш, онако, богато и нештедимице. Лагала бих када бих рекла да ми то не прија.

А оптимизам?
Нећеш веровати, ја сам ти рођени песимиста, али то вешто крујем јер сам сконтала да људи такве баш и не маре, а мени је јако стало да будем прихваћена у друштву.

P.S. Поздрав и теби.
number42 number42 02:35 26.08.2012

Re: e

mlekac mlekac 09:08 26.08.2012

Re: e

razmisljam

А оптимизам?
Нећеш веровати, ја сам ти рођени песимиста, али то вешто крујем јер сам сконтала да људи такве баш и не маре, а мени је јако стало да будем прихваћена у друштву.






Jos da ti poverujem! Nisi ti pesimista, nego realista. To je bitna razlika.
reanimator reanimator 11:46 26.08.2012

Re: e

Лагала бих када бих рекла да ми то не прија.

Oooo..ooo..
razmisljam razmisljam 15:38 26.08.2012

Re: e

mlekac

Jos da ti poverujem! Nisi ti pesimista, nego realista. To je bitna razlika.


Немаш ти појма. Али, ако тако делујем, значи да сам успела у својој намери.
razmisljam razmisljam 15:42 26.08.2012

Re: e

reanimator

Oooo..ooo..


Драго ми је што ниси изгубио врцавост духа.
Недостајао си.
reanimator reanimator 15:47 26.08.2012

Re: e

Недостајао си

Ooo..oo.. :)
(ja sam profesionalac, reagujem bez obzira na situaciju) :)
razmisljam razmisljam 18:57 26.08.2012

Re: e

reanimator
Недостајао си

Ooo..oo.. :)
(ja sam profesionalac, reagujem bez obzira na situaciju) :)


Тако и треба.
Да знаш да сам то од тебе и очекивала. С том намером сам и написала реченицу коју си цитирао.
Била бих грдно разочарана да се ниси огласио на свој уобичаено професионални начин.
mlekac mlekac 00:45 27.08.2012

Re: e

razmisljam
mlekac

Jos da ti poverujem! Nisi ti pesimista, nego realista. To je bitna razlika.


Немаш ти појма. Али, ако тако делујем, значи да сам успела у својој намери.


Znas kako kaze moj Zmu - Pesimista je realista sa iskustvom!
Zadovoljna?
razmisljam razmisljam 01:13 27.08.2012

Re: e

mlekac

Znas kako kaze moj Zmu - Pesimista je realista sa iskustvom!
Zadovoljna?


Нисам.
Што ме лепо не пустиш да будем песимиста кад ми се то баш допада и лепо стоји у сивију?
mlekac mlekac 01:37 27.08.2012

Re: e

razmisljam
mlekac

Znas kako kaze moj Zmu - Pesimista je realista sa iskustvom!
Zadovoljna?


Нисам.
Што ме лепо не пустиш да будем песимиста кад ми се то баш допада и лепо стоји у сивију?


Ne slicis

razmisljam razmisljam 02:03 27.08.2012

Re: e

mlekac

Ne slicis



Заваравам опако, је л'?
mlekac mlekac 02:59 27.08.2012

Re: e

razmisljam
mlekac

Ne slicis



Заваравам опако, је л'?

kick68 kick68 03:34 26.08.2012

:)


mačak Milimoj

Najbolje ime za macka ever!!:)))
razmisljam razmisljam 15:25 26.08.2012

Re: :)

kick68

mačak Milimoj

Najbolje ime za macka ever!!:)))


То ти је ишло овако:
Комшијско Куче лајало, лајало, никако да стане. Ми пред кућу, кад, једно црно-бело клупко храбро фркће и млатара шапицама са истуреним канџицама. Унесемо га унутра и установимо да не може да користи задњу ножицу - само је вуче за собом, а једва хода, мршаво, премршаво, испијено... Нахранимо га, напојимо, научимо на коришање мачијих помоћних просторија и он остане прво док се није опоравио, а после за стално.
Наравно, мали дрипац нам се очас посла увукао под кожу, како то већ бива са таквим створовима. И никако да се договоримо како да га зовемо. Свако имао неки предлог, али ни једно име да се баш залепи за њега и остане му.
И тако, званично је он у нашим причама још увек само Мали Мачак, али га ја радо зовем Милимој.
Некако, често сам га ословљавала са:,, Па где си ти, мили мој?'', и онда у неком тренутку схватила да је управо то име за њега.
Ето.

( Ја и даље мислим да ће он једног дана ипак да се врати. )

*****************

Lets talk about me

Знаш, неретко приметим да се комуникација међу људима своди управо на то - свако прича своју причу, а туђе слуша са пола уха и четвртином пажње...
Отуд и ово моје писаније... као нека самокритика, признавање чињенице да се то дешава.

kick68 kick68 16:02 26.08.2012

Re: :)

Ја и даље мислим да ће он једног дана ипак да се врати.

Nedavno su moja sestra i njena deca doneli macora sa letovanja i naravno, poverili ga babi i dedi na cuvanje. Izbor imena nije glatko prosao, naprotiv, pokazao se kao kost razdora u porodici:)))) A to je tako jednostavno...
Meni je davno macak pobegao iz torbe kada sam bolesnog pokusavala da ga odnesem kod veterinara. Vratio se sasvim zdrav kada smo svi vec digli ruke od njega, da bi opet posle nekoliko godina nestao zauvek. Sa macama se nikad ne zna...
Знаш, неретко приметим да се комуникација међу људима своди управо на то - свако прича своју причу, а туђе слуша са пола уха и четвртином пажње...

Ma, sva me ta prica podsetila na davnasnju koleginicu/prijateljicu moje majke. Kad ona dodje, moja sestra, djavo, sakrije se iza vrata i broji koliko puta je maman uspela da prozbori nesto:)))
Ovog vikenda samo neki fini blogovi:) Obradovaste me i ti i freehand i bocvena.
Pozdrav.
razmisljam razmisljam 19:11 26.08.2012

Re: :)

kick68

Nedavno su moja sestra i njena deca doneli macora sa letovanja i naravno, poverili ga babi i dedi na cuvanje. Izbor imena nije glatko prosao, naprotiv, pokazao se kao kost razdora u porodici:))))A to je tako jednostavno...


Ма, где једноставно? Тешко скоро к'о давање имена рођеном детету. Можда и компликованије, а свакако зачињено са знатно више прегањања и много нвероватно невероватних идеја.

Него, је л' мачор добио име?

Meni je davno macak pobegao iz torbe kada sam bolesnog pokusavala da ga odnesem kod veterinara. Vratio se sasvim zdrav kada smo svi vec digli ruke od njega, da bi opet posle nekoliko godina nestao zauvek. Sa macama se nikad ne zna...


Истина.
Нама од пет ( читај шест ) остао Тика. А и он почео чудно да се понаша: од једног прилично намћорастог и својеглавог примерка склоног да огребе из чиста мира, претворио се у правог, најправијег кућевног мачка. Умиљава се око ногу, игра се, преде, мази, ускаче у крило и кад га не зовеш...
Себи не можемо да дођемо, али је мнооого лепо.

Ovog vikenda samo neki fini blogovi:) Obradovaste me i ti i freehand i bocvena.
Pozdrav.


Хвала и у моје и у њихово име.
Рекох ја већ негде горе: неко је коначно морао нешто да предузме.

Поздрав и теби.
kick68 kick68 00:16 27.08.2012

Re: :)

Него, је л' мачор добио име?

Mika, na moje razocaranje:) Ja sam ocekivala mnogo otmenije ime:)))
razmisljam razmisljam 01:06 27.08.2012

Re: :)

kick68

Mika, na moje razocaranje:) Ja sam ocekivala mnogo otmenije ime:)))


Јеси ли имла неки отмени предлог?
А и шта фали да буде Мика?
Је л' нађен на улици, нек има и народско име. Што сад па да буде покондирени тикван?

Оооо, Мачке из високог друштва...
Hansel Hansel 11:12 27.08.2012

Re: :)

Jedan mačor, takođe uzet sa ulice, pre 21 godinu, dobio je ime Rafaelo, zapravo posrbljeno Rafajlo, jer je jedna rođaka tako zvala Rafaelo kuglice...
razmisljam razmisljam 14:18 27.08.2012

Re: :)

Hansel
Jedan mačor, takođe uzet sa ulice, pre 21 godinu, dobio je ime Rafaelo, zapravo posrbljeno Rafajlo, jer je jedna rođaka tako zvala Rafaelo kuglice...


Моји клинци ону једну ниџа корњачу звали РафаЈело.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:20 26.08.2012

.

ne volim zatvorena pisma! *u njima stižu računi


razmisljam razmisljam 16:20 26.08.2012

Re: .

stefan.hauzer
ne volim zatvorena pisma! *u njima stižu računi


Признајем, у тренутку сам помислила: ,,Пази га, овај опет дошао без музике.''
Искрено се извињавам због тога.

Проверила сам, столица ми је на месту, барем за сада.

А за рачуне и затворене коверте си у праву. Мада, ја бих написала и рачуни, јер се добро сећам лепих старих времена када су се писма баш размењивала. Па шарени коверти, па шарени папири за писање ( било чак и миришљавих ), па написано свашта нешто и лепо и тајно и обично и свакакво. Али, ти си омладинац, па не знам ни да ли разумеш о чему ти причам. Давно беше...

P.S. Ради ли и даље светло на бициклету боље половине? Немој да си возио без фарова по мраку.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:03 26.08.2012

Re: .

Али, ти си омладинац,

i na brzinu odradim , sve to, s jednim sms-om punim razumevanja;
" nazovi me!!:* "



p.s. uuu,*moje svetlo u mraku i dalje je ,ona !! sam u mraku bih se izgubio:)

razmisljam razmisljam 20:49 26.08.2012

Re: .

stefan.hauzer
Али, ти си омладинац,

i na brzinu odradim , sve to, s jednim sms-om punim razumevanja;
" nazovi me!!:* "


Па да!
А ја морала код својих омладинаца да похађам кратак курс СМС-овања и фејсбучења са нарочитим нагласком на оне силне скраћенице и изградњу емотикона од расположивих тачака, запета и заграда.

Не питај, ал' почињем да разабирам материју.

Мада, ако ћемо поштено, своје порукице још нисам успела да сведем на формат мањи од просечне дописнице, ако уопште имаш идеју која је то врста поштанског помагала. Још морам да се трудим.
А и писање без интерпункције, почетака и крајева реченица, без великих слова, без енкритика... брррр...


p.s. uuu,*moje svetlo u mraku i dalje je ,ona !! sam u mraku bih se izgubio:)


Е, онда је све у реду.

AlexDunja AlexDunja 19:03 26.08.2012

e, i ti si mi neka mustra

baš moraš mimo sveta.

ministar kulturni najavio da će da prebaci
sve one kamenčine i mazarije iz narodnog muzeja u poštu,

da narod može da razgleda, i zato se sada pišu pisma
otvorenog tipa. da bi se dokazalo da je gosn. ministar
u pravu i da zatvorena pisma više ne piše niko, te da su kuferti lepak
i pošta kaotakva nepotrebna stvar.

mora to da podmeće klipove u točkove napretka, pa to ti je.


i jedno letnje pismo:
razmisljam razmisljam 19:28 26.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

AlexDunja
baš moraš mimo sveta.

ministar kulturni najavio da će da prebaci
sve one kamenčine i mazarije iz narodnog muzeja u poštu,

da narod može da razgleda, i zato se sada pišu pisma
otvorenog tipa. da bi se dokazalo da je gosn. ministar
u pravu i da zatvorena pisma više ne piše niko, te da su kuferti lepak
i pošta kaotakva nepotrebna stvar.

mora to da podmeće klipove u točkove napretka, pa to ti je.


Шта учиних, шта учиних...
Да бришем, кад већ модерација није, а тако је очигледно да сам ретроградни и временом прегажени елемент који минира токове напретка чим зине? ( Не користим клипове ове сезоне. Је л' видиш да је пропас' и несташица? Надам се да сам бар у том детаљу коректна.
А и минирање је, искрено и брже и ефикасније. )

i jedno letnje pismo:


Хвала, хвала...
Ех...
( А ти сад замишљај... )

Мислим, за писмо нам треба и поштарица:



P.S. 20 часова и 18,5 минута: Управо кренуо ветар. Сигла промена времена. Са' ће и киша.
AlexDunja AlexDunja 19:39 26.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

Управо кренуо ветар.

krenuo i kod mene, vruć, suv...

a i u glavi mi duva


pašće, žensko je ona, razume:)
niccolo niccolo 19:42 26.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

pašće, žensko je ona

Sviđa mi se pristup
AlexDunja AlexDunja 19:45 26.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

Sviđa mi se pristup

razmisljam razmisljam 20:08 26.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

AlexDunja
Управо кренуо ветар.

krenuo i kod mene, vruć, suv...


Боме, код мене већ лагано раз'лађује. Мада, тренутно ( већ ) посустаје.

a i u glavi mi duva


Мени више магловито и, као, облачно. Такорећи, лелујаво.


pašće, žensko je ona, razume:)


О томе смо се нас две одавно сложиле, а Николо очигледно тада није био на часу.




number42 number42 00:03 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

niccolo
pašće, žensko je ona

Sviđa mi se pristup


a sta to? kisa jel? pa 'ona', pa ce pasti jer je 'zensko'?

pa naravno. a ja celo vreme kontam 'rain', i ono kontam 'it'... kako sam samo aseksualan boze dragi.
razmisljam razmisljam 01:01 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

number42
niccolo
pašće, žensko je ona

Sviđa mi se pristup


a sta to? kisa jel? pa 'ona', pa ce pasti jer je 'zensko'?

pa naravno. a ja celo vreme kontam 'rain', i ono kontam 'it'... kako sam samo aseksualan boze dragi.


Пази га сад, што учитава!
Ја сам Дуњашу разумела другачије, али ћу оставити да ти она објасни, ако буде хтела.
number42 number42 14:33 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

e jbg ja razumeo da je ta fora, rekoh bas ok
razmisljam razmisljam 17:14 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

number42
e jbg ja razumeo da je ta fora, rekoh bas ok


Немаш бриге. Сваком је овде одвоље да разуме како хоће и да следи своје сопствене асоцијације, а твоја, ако ћемо поштено, уопште није била лоша.

Или, у преводу: само сам те мало провоцирала.
Sorry!
number42 number42 17:44 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

razmisljam

Немаш бриге. Сваком је овде одвоље да разуме како хоће и да следи своје сопствене асоцијације, а твоја, ако ћемо поштено, уопште није била лоша.

Или, у преводу: само сам те мало провоцирала.
Sorry!


e cool. mada je meni fora 'kisa mora pasti, zenskog je roda' ono bas ok

btw, nisam skontao, kako treba da glasi originalni fazon?
razmisljam razmisljam 19:40 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

number42

btw, nisam skontao, kako treba da glasi originalni fazon?


У ствари, и нема неког фазона.
Дуњаша воли кишу, ужива у њој, радује јој се и с времена на време то помене када јој се укаже прикика.
И тако се по некад догоди да нас две залутамо у сасвим кишни трол, некад сасвим вербални, а неретко потпомогнут и неком асоцијативном музиком.

А иначе, киша јесте женског рода у нашем језику. Тако је ја лично видим и са многим женским особинама: уме да буде податна,али и жестока, уме да те пусти да је чекаш, а уме и да се појави сасвим изненада, када јој се не надаш, уме да буде топла, готово нежна, а уме да буде и невероватно љутита...

Могла бих ја још, али мислим да ти је ово сасвим довољно да стекнеш идеју о томе шта ја мислим када Дуња каже да је киша женско.
AlexDunja AlexDunja 19:44 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

btw, nisam skontao, kako treba da glasi originalni fazon?


evo komentar koji mi je jednom
slučajno izleteo, kad se o kiši pričalo:

kiša nije samo za
šljapkanje po baricama,

ona spira, ublažava i leči.
ona stvarima i pojavama
obara ivice,
i čini svet mekšim
vlažnijim
i lepšim.

ona je žensko,
i ti to znaš:)
number42 number42 21:46 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

aha kontam, nije neko povrsno zezanje nego duboka misao. najs

prva asocijacija mi je - egipat, boginja plodnosti. znaci kisa kao zenski princip, ona koja daje i odrzava zivot. i vera u nju.
razmisljam razmisljam 23:44 27.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

AlexDunja


kiša nije samo za
šljapkanje po baricama,

ona spira, ublažava i leči.
ona stvarima i pojavama
obara ivice,
i čini svet mekšim
vlažnijim
i lepšim.

ona je žensko,
i ti to znaš:)


Ово ми звучи јако познато... као да сам већ имала прилике да прочитам...

Хвала што си објаснила. Знала сам да ћеш ти то најбоље.


AlexDunja AlexDunja 07:36 28.08.2012

Re: e, i ti si mi neka mustra

prva asocijacija mi je - egipat, boginja plodnosti. znaci kisa kao zenski princip, ona koja daje i odrzava zivot. i vera u nju.


tako nekako, samo ne treba zanemariti
i nemalu ulogu sexa u ostvarivanju tog principa
razmisljam razmisljam 19:37 26.08.2012

Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

То је, иначе, омиљена фраза моје маме учитељице, када хоће да опише збрдаздоласт разговор, причу ни о чему, јурење сопственог репа у причи, просипање испразних реченица, скакање с теме на тему, неспопсобност да се мисао вербално артикулише, причу приче ради, брзоплетост и недоследност у говору...

А зашто баш ТИКАВА - БУНДЕВА никад је нисам питала.
AlexDunja AlexDunja 19:41 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

А зашто баш ТИКАВА - БУНДЕВА никад је нисам питала.

na neka od najvažnijih pitanja nikad ne dobijemo odgovor
razmisljam razmisljam 20:16 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

AlexDunja

na neka od najvažnijih pitanja nikad ne dobijemo odgovor


На моје велико задовољство, још увек имам прилику да маму приупитам по нешто важно, значајно и битно.
Сад, да ли ћу добити одговоре, не знам...
Мада, учитељица је то, у природи јој је да објашњава и растолмачује, тако да, по свој прилици, нећу остати ускраћена, само ако се сетим да питам.
AlexDunja AlexDunja 20:22 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

На моје велико задовољство, још увек имам прилику да маму приупитам по нешто важно, значајно и битно

uuups, zazvučalo mi je kao da to više nije moguće,

jer ja bih pitala još prvom prilikom, radoznala ko mačka.

veliki pozdrav za gospođu mamu i učiteljicu,
pa ako joj ga preneseš, setićeš se i pitanja,
na koje sam rada i ja da čujem odgovor
razmisljam razmisljam 20:35 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

AlexDunja

uuups, zazvučalo mi je kao da to više nije moguće,

jer ja bih pitala još prvom prilikom, radoznala ko mačka.


Ништа страшно.
И сад морам да ти признам да сам објашњавање израза почела у прошлом времену, па се мало штрецнула и преправила на садашње, да буде јасно...
Ал' није било довољно јасно.

Ја неке ствари подразумевам и тек ми накнадно дође до памети да их, у ствари, не умем објасити.
Ето, и та мамина узречица ми потпала под ту сорту.

veliki pozdrav za gospođu mamu i učiteljicu,
pa ako joj ga preneseš, setićeš se i pitanja,
na koje sam rada i ja da čujem odgovor


Хвала!
Ако се сетим да се сетим сетићу се и пренећу и питаћу.
А онда ваљда нећу заборавити ни да ти пренесем одговор.
AlexDunja AlexDunja 20:46 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

А онда ваљда нећу заборавити ни да ти пренесем одговор

to bi bilo lepo od tebe.
ako zaboraviš, imaš pravo da misliš da sam i ja zaboravila

dok te ne podsetim
razmisljam razmisljam 21:05 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

AlexDunja

to bi bilo lepo od tebe.
ako zaboraviš, imaš pravo da misliš da sam i ja zaboravila

dok te ne podsetim


Где смем да заборавим, ако ћеш ме ти подсећати?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:43 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

I jedna i druga rec mogu biti mnozina, a bundeva i mnozina i jednina.

Cula i ja izraz, davno, koristio se u smislu jedno te isto, ovo sto ja znam.

razmisljam razmisljam 22:05 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

dusanovaiivanovamama
I jedna i druga rec mogu biti mnozina, a bundeva i mnozina i jednina.


...
... На крају сам ипак разумела шта си хтела да кажеш.


Cula i ja izraz, davno, koristio se u smislu jedno te isto, ovo sto ja znam.


Чула с ове или оне стране Саве?
Ја типујем на бачки огранак фамилије. Јесам ли у праву?

zilikaka zilikaka 22:26 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Ја типујем на бачки огранак фамилије. Јесам ли у праву?

Čekaj, kakve tikve i bundeve vas spopale?

Dobro, može tikva, u posebnim slučajevima. Al valjda se zna da se TO kod nas zove ludaja.

...imal ko ovde od mene kvalifikovaniji da o tome priča?
razmisljam razmisljam 22:40 26.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka

Čekaj, kakve tikve i bundeve vas spopale?


Чекај ти. Шта се мешаш у дискусију?
Пази је, све зна, к'о да се са Кркаром сродева.
И о пијачним колицима би, и о бундевама, и о политиКи, и о кечиЗама...
Аман, има ли томе краја и конца?

Dobro, može tikva, u posebnim slučajevima. Al valjda se zna da se TO kod nas zove ludaja.


Шта то?
Тиква је тиква, бундева је бундева, а лудаја је тиква, осим ако није бундева. То је барем просто к'о пасуљ. И увас у Банату се то нешто зове лудаја, али унас у Бачкој правимо разлику.
О тиквицама да и не приповедам, а шућурке ( Аха! Је л' знаш шта је то? ) да и не помињем.

...imal ko ovde od mene kvalifikovaniji da o tome priča?

Имам ја. Снаја ми из КЕкЕнде, а зна се ко организује Дане лудаје.

P.S. Унас се прави бундевара, а у Драгачеву тиквеник. Ја сам убеђена да они тамо не знају о чему причају.

*****************

И, ето, посредно, навуче нас опет ДИИМ на причу о клопи.
Сад следе рецепти...
А и доста је било озбиљних дивана.
mlekac mlekac 00:53 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

razmisljam
zilikaka




Srem, Banat i Backa, tri srca junacka!

Nego, zna li neko kakva je situacija na terenu, hocemo li ove jeseni jesti omiljenu mi pitu ili ne?
razmisljam razmisljam 01:44 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

mlekac
razmisljam
zilikaka




Srem, Banat i Backa, tri srca junacka!


Бива то у песми, није да није.

Nego, zna li neko kakva je situacija na terenu, hocemo li ove jeseni jesti omiljenu mi pitu ili ne?


Појма немам, али се надам.
zilikaka zilikaka 09:51 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Тиква је тиква, бундева је бундева, а лудаја је тиква, осим ако није бундева.

Tikva je sve, al ako je onakva onda je ludaja.
Bundeva ne postoji

A kolači se zovu ludajnice.

Srem, Banat i Backa, tri srca junacka!

Al ima i ono:
Da je Bog teo da se volemo, ne bi onolku vodu između nas metuo
mlekac mlekac 10:58 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka
Тиква је тиква, бундева је бундева, а лудаја је тиква, осим ако није бундева.

Tikva je sve, al ako je onakva onda je ludaja.
Bundeva ne postoji

A kolači se zovu ludajnice.

Srem, Banat i Backa, tri srca junacka!

Al ima i ono:
Da je Bog teo da se volemo, ne bi onolku vodu između nas metuo


Ma man' se vode, zeno, i pokrajinske politike naziva biljaka, nego reci - oce li bit pite?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:08 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Tikva je sve, al ako je onakva onda je ludaja.

A dulek?
zilikaka zilikaka 13:24 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

A dulek?

Ni to ne postoji!
razmisljam razmisljam 13:42 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka

Al ima i ono:
Da je Bog teo da se volemo, ne bi onolku vodu između nas metuo


Е, признајем, ово нисам никад досад чула. То ми у Бачкој не гледамо тако. Мора да потиче од вас из Баната. Мислим, Ко је иско вина, па лудаја... Обрати пажњу.
razmisljam razmisljam 14:30 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka
A dulek?

Ni to ne postoji!


Обрати пажњу, линк је у питању.

А сад заозбиљно: код нас, вероватно само у локалу, тиквама се храни стока, превасходно гуда - гице, а од бундеве се праве оне разне пите и ђаконије за нас људове, што'но би рек'о Драгољупче. Дулеци не постоје. Тако да ми, у ствари, не маримо пуно за научне истине, већ терамо по своме и не дамо да нас неко у томе омета из чистог хира.

Не рече ми да л' знаш шта су шућурке?
zilikaka zilikaka 15:21 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

nego reci - oce li bit pite?

Đavo ga znao. Vidiš da je blesava godina.
I ako bude ludaja, biće sitne.
Jedino što se kolačE neće cediti, nego ima da bude fino, ko što treba.

Не рече ми да л' знаш шта су шућурке?

Iskreno, prvi put čula.

Nego, moram da priznam da sam i ja malo lagila. Ludaje su bundeve, a kolačE su ludajnica il bundevara.
Znači, znam al se pravim blesava.


...a imam i frtalj te krvi, po babi Bačkulji


P.S. A pozvanijeg za temu ludaja na blogu nema, taman da je odakle oće. Odgovorno tvrdim.

razmisljam razmisljam 17:31 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka


Не рече ми да л' знаш шта су шућурке?

Iskreno, prvi put čula.


Нисам чула ни ја, док нисам почела да се дружим са својом садашњом венчаном кумом. А тако се у њих, у Драгачеву зове ово.( линк )



Nego, moram da priznam da sam i ja malo lagila. Ludaje su bundeve, a kolačE su ludajnica il bundevara.
Znači, znam al se pravim blesava.


А знаш да то није ни мало лепо од тебе?

...a imam i frtalj te krvi, po babi Bačkulji


Фртаљ је фртаљ, а пола је пола.


P.S. A pozvanijeg za temu ludaja na blogu nema, taman da je odakle oće. Odgovorno tvrdim.


Нека ти буде, кад си тол'ко запела.

P.S. Али после ове твоје изјаве не бих ти била у кожи ако се појави Мариопан.

Мааариииооопааан!!!

( Где је та жена кад је најпотребнија? )

EDIT: Управо чула.
TV репортер: ,, Упркос киши која је ноћас пала, пожар на Тари је стављен под контролу.''
zilikaka zilikaka 17:42 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Нека ти буде, кад си тол'ко запела.

P.S. Али после ове твоје изјаве не бих ти била у кожи ако се појави Мариопан


E sad opet JA crtam.

Zilikaka - ovo je link
razmisljam razmisljam 19:31 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka


E sad opet JA crtam.

Zilikaka - ovo je link


Аааа...
ТО си имала на уму. Па што о'ма' не кажеш?

Ја нећу више да цртам.
У ствари, мораћу, кад се се горе будем позабавила диловима са Ханселом, јер СТВААААРНО ништа ниси разумела.

( Е, приметила сам да, кад те пустим да ми превише вршљаш по блогодворишту, врло често морам да потежем овог о зид главом лупајућег емотикона. )
cassiopeia cassiopeia 19:43 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Ala ste se raspisali

E ovako. Tikva je veeeeelika tikvica, bledo zelenog mesa, bundeva narandžasta, ludaja je ustvari tikva a ja sam ljubiteljka pite od bundeve.

Tako je kod mene a kako ste vi?
Hansel Hansel 21:16 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Ja volim pitu od tikvica (onih belih)! Al' stvarno!

E, ali, pazite, inače ima i nekih tikvica (uslovno ih tako zovem) koje imaju, realno, najslađe "meso". Neki ih zovu, ovde na istoku, "uljane tikvice"!?
zilikaka zilikaka 21:56 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

У ствари, мораћу, кад се се горе будем позабавила диловим са Ханселом, јер СТВААААРНО ништа ниси разумела.

Sam ti lepo odma rekla da niš ne razumem, a ti zapela da me prosvetliš

( Е, приметила сам да, кад те пустим да ми превише вршљаш по блогодворишту, врло често морам да потежем овог о зид главом лупајућег емотикона. )


Ih, kao ne prija ti

Ma samo nek je veselo


Muzikaaa tuš!

razmisljam razmisljam 23:40 27.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

cassiopeia
Ala ste se raspisali


Прави тикава - бундева разговор.


E ovako. Tikva je veeeeelika tikvica, bledo zelenog mesa, bundeva narandžasta, ludaja je ustvari tikva a ja sam ljubiteljka pite od bundeve.


Браво, Кас!!!
Јасно, прецизно, тачно, а све у једној реченици. Па што не сврати раније, да не петљамо оволико?


Tako je kod mene a kako ste vi?


Супер и још боље, хвала на питању. Нарочито након твог концизног објашњења ситуације на подручју дулека.
А јеси ли ти добро?
razmisljam razmisljam 00:02 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Hansel

E, ali, pazite, inače ima i nekih tikvica (uslovno ih tako zovem) koje imaju, realno, najslađe "meso". Neki ih zovu, ovde na istoku, "uljane tikvice"!?


Ја знам само за уљане бундеве које се гаје баш ради производње бундевиног уља. За уљане тиквице нисам чула. Спремају ли се у слаткој или у сланој варијанти?
razmisljam razmisljam 00:07 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka


Ih, kao ne prija ti


Прија, није да није.

Ma samo nek je veselo


Muzikaaa tuš!


Све ми се јавља да ћемо морати неком приликом да си угодимо једно доообро кафанско окупљање са све свирцима и бандом приде.
mlekac mlekac 01:39 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Hansel
Ja volim pitu od tikvica (onih belih)! Al' stvarno!

E, ali, pazite, inače ima i nekih tikvica (uslovno ih tako zovem) koje imaju, realno, najslađe "meso". Neki ih zovu, ovde na istoku, "uljane tikvice"!?

Mislis na ovo?


Engleski naziv je butternut, a kod nas je zovu muskatna.

Najjednostavniji nacin pripreme - probariti, ocistiti i spremiti "na pire", dovoljno je dodati malo soli i bibera.

Ukusna je i dinstana.

Sjajan prilog uz meso.
zilikaka zilikaka 06:48 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

To štos ti metule sliku je najbolje za ludajnice.

Ima lepši ukus i manje vode, pa ludajnice budu baš ko što treba.

Al mora i dve dooobre šake cimeta. Naravno.
mlekac mlekac 11:57 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

zilikaka
To štos ti metule sliku je najbolje za ludajnice.

Ima lepši ukus i manje vode, pa ludajnice budu baš ko što treba.

Al mora i dve dooobre šake cimeta. Naravno.


Nis' ti skupljala recepate od Jelice, cimet se sipa na LOPATE!

EDIT:
Psst. da ti recem, ja najbolje volem:
Hansel Hansel 18:08 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

mlekac
Mislis na ovo?
Engleski naziv je butternut, a kod nas je zovu muskatna.
Najjednostavniji nacin pripreme - probariti, ocistiti i spremiti "na pire", dovoljno je dodati malo soli i bibera.Ukusna je i dinstana. Sjajan prilog uz meso.

Jeste, ta je, samo što je meni poznata upotreba samo u slatkoj varijanti, jer su i one slatke.

Hvala za informacije o nazivu!
razmisljam razmisljam 22:49 28.08.2012

Re: Дуњаааа, питала сам маму...

Дакле, врло је извесно да се то наслеђује по женској линији. Наиме, мама је израз покупила од своје маме.
Затим, објашњење које ми је дала је округло, па на ћоше. Отприлике, тикве и бундеве и јесу и нису исто ( до ког закључка смо сасвим независно дошли и ми овде ), па онај који прича једно те исто и у круг и свашта и којешта изгледа као да није сигуран за коју би се варијанту определио, те делује као да је склон обема, т.ј. и тиквама и бундевама подједнако.
Ето.
mlekac mlekac 23:36 28.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Hansel
mlekac
Mislis na ovo?
Engleski naziv je butternut, a kod nas je zovu muskatna.
Najjednostavniji nacin pripreme - probariti, ocistiti i spremiti "na pire", dovoljno je dodati malo soli i bibera.Ukusna je i dinstana. Sjajan prilog uz meso.

Jeste, ta je, samo što je meni poznata upotreba samo u slatkoj varijanti, jer su i one slatke.

Hvala za informacije o nazivu!

Ja sam u Africi naucila da je spremam kao prilog i mogu ti reci, sad smo "navuceni". Moze da se pravi i sjajna corbica sa njom, onako, prava zimska.

Ocisti se i isecka na kockice, pa se uz nju poredjaju cenovi belog i kriske crnog luka, pa se to sve zapece.

Onda se ubaci u blender, sve zajedno, isitni se, pa se tome doda govedji ili pileci bujom (supica), izmesa se, stavi se da provri, posoli i pobiberi, naravno, a pred sluzenje se ubaci i kisela pavlaka.

Prijatno
AlexDunja AlexDunja 23:47 28.08.2012

Re: Дуњаааа, питала сам маму...

Ето.

da da, kapiram.
nešto kao: ja bih i tikava i bundeva, a možda i ne bih:))
razmisljam razmisljam 00:04 29.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

mlekac

Prijatno


Хвала, пробаћемо.
razmisljam razmisljam 00:10 29.08.2012

Re: Дуњаааа, питала сам маму...

AlexDunja
Ето.

da da, kapiram.
nešto kao: ja bih i tikava i bundeva, a možda i ne bih:))


Тако некако: кренеш с једном причом, па прескочиш на другу, па се вратиш првој, не довршиш је, а већ си на средини треће, па не знаш где си стала, па кренеш да се понављаш, па причаш онако с реда - шта год ти падне на памет, а невезано...
( К'о по нека дискусија на Блогу. )


cassiopeia cassiopeia 10:13 30.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Браво, Кас!!!
Јасно, прецизно, тачно, а све у једној реченици. Па што не сврати раније, да не петљамо оволико?


Hvala, hvala Stiglo pismo i kako to kod mene biva zaturila sam ga. E onda mi sine...de pogledaj Cass šta piše, možda nije ništa strašno...i tako

А јеси ли ти добро?


Dobro sam bila sve do trenutka dok Bocvena nije podsetila na pripremu za školu a od tad samo prevrćem očima hihihihi

Nego što imam recept za paketiće sa bundevom, onom muskatnom, slatkom

Uzeti kore za pitu komada koliko treba. To od čeljadi gladne zavisi. Uzmeš tri kore za pitu i slažeš jednu na drugu pritom premažeš svaku rastopljenim puterom, sečeš uzduž kore na tri trake i svaku pri dnu filuješ rendanom bundevom, pošećerenom po ukusu, začinjenu cimetom. Pospeš prezlom ako je bundeva mnogo vodena. Savijaš paketić kao trougao i vidi se na ovoj slici kako se radi. Slika je pozajmljena sa jednog kuvarskog bloga koji je sjajan Prstohvat soli Peći na 180' dok ne porumeni. Inače ovaj način može da se koristi za sve vrste slatkih i slanih punjenja. Moj favorit su cepane šljive, rendane kisele jabuke, spanać sa sirom i jajima...pustite mašti na volju.
razmisljam razmisljam 12:45 30.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

cassiopeia
ж
Hvala, hvala Stiglo pismo i kako to kod mene biva zaturila sam ga. E onda mi sine...de pogledaj Cass šta piše, možda nije ništa strašno...i tako


Следећи пут отвори писмо без страха кад видиш да га ја шаљем. Знаш ваљда да из њега неће искочити никакав чупоглавац из писма. Нисам ти ја од тих што намерно приређују непријатна изненађења.

Dobro sam bila sve do trenutka dok Bocvena nije podsetila na pripremu za školu a od tad samo prevrćem očima hihihihi


Ниси једина...

Nego što imam recept za paketiće sa bundevom, onom muskatnom, slatkom


Добар. Мада, с обзиром да ја за своју војску све припремам у дуплој мери, мени то много заметно, тако да се радије одлучујем за варијанту обичне савијаче. Па по пет-шест руда у тепсију и удри...

Moj favorit su cepane šljive


Је л' можеш мало детаљније, молим те? Слутим како би то требало да се спрема, али бих радо да чијем из прве руке, јер делује баш укусно. А ове године нисам у стању да правим ни кнедле са шљивама, ни шљиве у шлафроку, па бар ову варијанту да пробам.

P.S. Штета што нас је trener напустио. Прошле године је баш кукао за једном добром бундеваром, а и био је окачио један много добар рецепт.
cassiopeia cassiopeia 13:16 30.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

Је л' можеш мало детаљније, молим те? Слутим како би то требало да се спрема, али бих радо да чијем из прве руке, јер делује баш укусно. А ове године нисам у стању да правим ни кнедле са шљивама, ни шљиве у шлафроку, па бар ову варијанту да пробам.


Vrlo jednostavno. Šljive, količinu po potrebi, rukom cepaš na pola, staviš u posudu, pospeš šećerom, cimetom i rumom po želji i ukusu i ostaviš 15-tak minuta da se prožmu ukusi i šećer krene topiti i onda stavljaš na koru prezle ili mleveni keks ili prepržene pšenične klice što je moj favorit jer jako podsećaju ukusom na mlevene orahe i staviš nadev od šljiva, motaš, premažeš odozgo uljem ili rastopljenim puterom i pečeš da porumeni i zamiriše. Meni se sviđaju paketići zato što nadev zatvore sa svih strana pa sokovi ne iscure već ostanu unutra. Uh. Sad bi smazala par komada, onako da ne trepnem.

P.S. Штета што нас је trener напустио. Прошле године је баш кукао за једном добром бундеваром, а и био је окачио један много добар рецепт.


Trener je jedan od onih što nedostaje. A dobar recept zlata vredi.
razmisljam razmisljam 15:06 30.08.2012

Re: Зашто ТИКАВА - БУНДЕВА ?

cassiopeia

Vrlo jednostavno.


Хвала.


Trener je jedan od onih što nedostaje. A dobar recept zlata vredi.


Слажем се и са једним и са другим.
kukusigameni kukusigameni 10:51 29.08.2012

otvori-zatvori

Samo da se prijavim da sam prisutan.

razmisljam razmisljam 13:05 29.08.2012

Re: otvori-zatvori

kukusigameni
Samo da se prijavim da sam prisutan.



Која нам пријава присутности изазива особит плезир.

Него, је л' нам мали Ђура још увек нервозан?
kukusigameni kukusigameni 16:27 29.08.2012

Re: otvori-zatvori

razmisljam
Него, је л' нам мали Ђура још увек нервозан?


(Do)mali Djura se opravlja (valjda) ali sam ja
razmisljam razmisljam 22:04 29.08.2012

Re: otvori-zatvori

kukusigameni


(Do)mali Djura se opravlja (valjda) ali sam ja


Да, хтедох рећи: мали до Ђуре.

Него, држ' се, не дај се. Ништа паметније не умем да ти кажем. Проћи ће. Можда ти то сад тако не изгледа, али, проћи ће.

Ако икако можеш, ископај све резерве стрпљења које имаш, па крени да их трошиш - лакше је и мање стресно по околину.
Билив ми, ај ноу вот ај'м токинг абаут.
mlekac mlekac 00:22 30.08.2012

Re: otvori-zatvori

kukusigameni
razmisljam
Него, је л' нам мали Ђура још увек нервозан?


(Do)mali Djura se opravlja (valjda) ali sam ja

Pa zar i ti sine Kuku?

Sta je ovo ljudi? Epidemija?

DorTjolac
kukusigameni kukusigameni 08:28 30.08.2012

Re: otvori-zatvori

mlekac
DorTjolac

Školsko Pere Age.
Basket.
Klizavo.
QQ težak.
Let iznad QQavičijeg gnezda.
Pad na ruku.
Ruka u QQrac.
Život je lep.
DorČol forever!
razmisljam razmisljam 12:48 30.08.2012

Re: otvori-zatvori

mlekac


Sta je ovo ljudi? Epidemija?

DorTjolac


Дортјолац није скапирао иронију када сам му рекла да је супер ствар мало се поломити и уз то чиста уживанцција, па решио и сам да проба.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana