Eksperimenti u blogovanju| Život

VARIJACIJE

razmisljam RSS / 19.10.2012. u 19:39

               Priča je, u stvari, trebalo da počne nekako ovako:

               Da se odmah razumemo, to što ove godine grožđe nije obrano sa višnje nikako ne spada u slučajnosti. Sličan pokušaj je pre par godina imao za posledicu jednu polomljenu nogu i od tog doba se jedri, tamni grozdovi što vise sa loze koja se oslonila o sasvim staro i već gotovo mrtvo višnjevo drvo, držeći ga da ne padne i bodreći ga da s proleća zri rumeno na onih par još neosušenih grana, sasvim namerno i sa prilično neiskrene velikodušnosti prepuštaju čvorcima, osicama i ostalim pernatim i krilatim sladokuscima koji navraćaju u vinograd...

               I bilo joj je u planu da se sasvim drugačije nastavi, kada su joj pažnju sa nje skrenuli

                         Oblici

               Ne voli uglove, ćoškove, rogljeve... Da se ona pita, čitav svet bi bio zaobljen i bez oštrih ivica, nežan na dodir i lak za milovanje.
               Kao kapljice smokava, duguljaste i baršunaste pod prstima, što mame sa grana na kojima je lišće ove godine nekako sasvim usahlo od žeđi, ali je sasvim sačuvalo sve svoje tako prepoznatljive zakrivljenosti i neodlučnosti u kom će smeru pružiti svoje elipsaste prste.
               Kao zrna grožđa koja trepere magličasto pod teškom jarom podneva i nestašno se kotrljju po travi kada grozd ispadne iz ruku neopreznom beraču.
               Kao oči mekodlakog mačeta koje se pojavilo niotkud osetivši sasvim ispravno da će biti primljeno dobrodošlicom koja podrazumeva i hranu i maženje podjednako i u velikim količinama.
               Kao nabrekle dojke keruše koju je privukao miris mesa na žaru i koja oprezno sedi po strani čekajući ili da bude oterana ili da joj zapadne neka lepa, sočna koska.
               Kao peškir razapet između dve žice za veš pretvoren u jedro nahranjeno toplim vetrom koji je uspeo da se probije sa velike reke.
               Kao nemlevane tačkice maka razasute po kolaču.
               Kao osmesi berača, široki i sasvim jednostavno lepi od dobrih vibracija koje se neštedimice prepliću među njima i stvaraju komplikovanu, krhku, ali postojanu strukturu zadovoljstva i ispunjenosti.

                         Zvuci

               U stvari, gotovo da bi se moglo reći da je prostor oko nje tih. Ne sasvim, naravo.
               Zuj pčela gotovo da uspavljuje.
               Smeh i dovikivanja iz vinograda i kraj vatre za roštilj puni su i jasni, ali, budući da sasvim pripadaju trenutku, ne kvare utisak spokoja i mira.
               Mače prede glasno i neprekidno, potpuno prepušteno uživanju u sveopštoj pažnji koju izaziva.
               Suva trava se lomi pod koracima uz krte zvuke.
               Pita sa makom krcka pod zubima.
               Lišće jedva čujno ispreda neku od onih tajanstvenih priča koje deli samo sa vetrom kada ovaj odluči da se spusti sasvim blizu zemlji i razbaruši krošnje drveća svojim igličastim češljevima.
               Opne grozdova jedro pucaju pod pritiskom ruku i sok iz njih curi u prštećem mlazu proizvodeći šljapkav zvuk dok se sliva u velike posude.
               Tu i tamo oglasi se neka ptica dozivajući se sa tragovima aviona visoko u bledom plavetnilu.
               S vremena na vreme sa nedalekog druma začuje se prigušena tutnjava nekog automobila .
               Čokanjčići puni prošlogodišnje loze se sudaraju uz bistar zveket.
               Vazduh vibrira gotovo nečujno upijajući sitne odjeke sveopšteg sklada.

                         Pokreti

               Mače se u travi izvrnulo na leđa i meškolji se tamo-amo, izloživši svoj meki trbuščić suncu.
               Keruša se šunja oprezno, na pristojnoj udaljenosti od ljudi, dovoljno gladna da pokuša da im priđe i dovoljno oprezna da se zaustavi na bezbednoj udaljenosti.
               Kroz vazduh ka njoj lete koske i ona ih hvata još pre nego što dodirnu tlo, zahvalno mašući repom.
               Peškir-jedro bezglasno leprša i samo što se ne otkine i ne zaplovi za tragom vetra.
               Ruke seku grozdove, odvajaju zrna od peteljki, muljaju ih, sipaju pune kofe šire u burad, posežu za parčetom mesa ili kolača, lome hleb, miluju paperjastu mačiju dlaku, gestikuliraju u sve življem i već po malo pripitom razgovoru...
               Leptir na mreži za komarce drhturi umoran od pripeke.
               Mravi disciplinovano marširaju unutar smokvinog ploda zaneti njegovom izdašnošću.
               Visoko gore, oblaci se sasvim sporo raspliću u niz tankih paralelnih traka koje zatim netragom nestaju.
               Senke se isprva smanjuju pa onda ponovo rastu, tiho i nenametljivo, da ne bi nekog saplele.

                         Boje

                Isprano, gotovo staklasto nebo koje daje savim novo značenje pojmu bledo plavog.
               Smokve zagasite, zelene i ljubičaste, sočno rumenih, crnim semenkama istačkanih srdaca.
               Žuti i tamno plavi grozdovi umotani u gotovo napadno zelenilo vinovog lišća.
               Svetlo sivilo mačjeg krzna, žućkasta kerušina dlaka i vlažne crne njuške.
               Rezedo obojene rasušene daske na staroj šupi.
               Moćno narandžast plamen i snažno crvenilo zažarenog ugljevlja pomešani sa smirujućim sivilom pepela.
               Ružičasti sok grožđa u prozirnim čašama.
               Žuti leptir i žute latice noćurka.
               Spokojno rumenilo predvečerja.

                         Mirisi

               ( Komorač je zbunjuje zato što uporno miriše onako kako ona u sećanju ima zabeležen miris anisa. Liči na neke bombone gotovo zaturene u pamćenju i ima nekakvu  sasvim  posebnu  sladunjavost. )
               Bogat miris izmuljanog grožđa pun šećernih iskrica.
               Blaga toplina mirisa sasušene trave.
               Oporost pelina.
               Zamamnost lavande.
               Primamljivost pečenog mesa.
               Obezoružavajuća nagorkost orahovih ljuski protrljanih među prstima.
               Opojnost orlovih kandži.
               Reskost sveže isečenog luka.

 

               Dan kada se bralo grožđe.



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 19:48 19.10.2012

ete

prvi
razmisljam razmisljam 20:04 19.10.2012

Re: ete

dragoljub92
prvi


Браво за тебе!
У то име, музика:


dragoljub92 dragoljub92 20:20 19.10.2012

Re: ete

razmisljam
dragoljub92
prvi


Браво за тебе!
У то име, музика:



tose trazi
lupio prep. i odo.
razmisljam razmisljam 20:46 19.10.2012

Re: ete

dragoljub92

tose trazi


Па кад знам знање.

lupio prep. i odo.


Хвала за препоруку.
( Ниси мор'о, јербо није обвезатно. )

А си прочит'о?
dragoljub92 dragoljub92 21:17 19.10.2012

Re: ete

А си прочит'о?

narafski
razmisljam razmisljam 21:22 19.10.2012

Re: ete

dragoljub92
А си прочит'о?

narafski


Ма, претпоставила сам, али ме збунило кад си рек'о:
lupio prep. i odo.

па к'о велим, да приупитам ја, за сваки случај.
dragoljub92 dragoljub92 21:29 19.10.2012

Re: ete

razmisljam
dragoljub92
А си прочит'о?

narafski


Ма, претпоставила сам, али ме збунило кад си рек'о:
lupio prep. i odo.

па к'о велим, да приупитам ја, за сваки случај.

a,pa navratim seja ,cisto a vidim ko-ima
razmisljam razmisljam 21:37 19.10.2012

Re: ete

dragoljub92

a,pa navratim seja ,cisto a vidim ko-ima


Е, баш ми мило ем драго.
AlexDunja AlexDunja 19:50 19.10.2012

al

si ga razložila

ja najvolim orah

opori miris ljuske, i mlečnu slast jezgra
razmisljam razmisljam 20:10 19.10.2012

Re: al

AlexDunja
si ga razložila


Добро или лошО?
Или 'нако?

ja najvolim orah

opori miris ljuske, i mlečnu slast jezgra


Сад, ако је од оног што набројах, могла бих да се сложим.

Али, свет је тако пун најразличитијих мириса, да би ми било невероватно тешко да се одлучим за само један.
( Пада ми на памет мирис свеже окупане бебе, па мирис пелена сушених на мразу, па мирис мокре прашине, па мирис мог родног града у пролеће, па мирис липе, и крина, и ђурђевка... )
AlexDunja AlexDunja 20:13 19.10.2012

Re: al

Сад, ако је од оног што набројах, могла бих да се сложим.

pa od toga,
a razložila si sjajno, fino
kao da znaš
razmisljam razmisljam 20:43 19.10.2012

Re: al

AlexDunja

pa od toga,
a razložila si sjajno, fino
kao da znaš


Како сам стручно успела да од тебе извучем комплименАт, свака ми част.
jinks jinks 20:28 19.10.2012

...

Dan kada se bralo grožđe.

Secam se kada smo pre 30-ak godina isli sa skolom na izlet u Dubrovnik da je, dok je po buri i nevremenu brodic kojim smo doplovili iz Makarske pristajao u staru luku, turisticki vodic pricao kako po kucama u okolini Straduna na krovovima postoje terase sa zasadjenim cokotima vinove loze, koje uopste niko i ne bere vec ljudi ispod njih leze u lezaljkama cekajuci da grozdje samo padne.

p.s.

Dok ovo pisem jedem crno grozdje iz naseg vinograda :)
razmisljam razmisljam 20:51 19.10.2012

Re: ...

jinks

Secam se kada smo pre 30-ak godina isli sa skolom na izlet u Dubrovnik da je, dok je po buri i nevremenu brodic kojim smo doplovili iz Makarske pristajao u staru luku, turisticki vodic pricao kako po kucama u okolini Straduna na krovovima postoje terase sa zasadjenim cokotima vinove loze, koje uopste niko i ne bere vec ljudi ispod njih leze u lezaljkama cekajuci da grozdje samo padne.


Јеси ли сигуран да тај туристички водич није мало терао шегу са вама? Чисто онако, зато што сте били деца и зато што је мислио да може да вам прода ту причу.

p.s.

Dok ovo pisem jedem crno grozdje iz naseg vinograda :)


Ти то сада мени правиш зазубице?
Ми обрасмо виноград још ономад, али има лепог грожђа и на пијаци, тако да не оскудевам.
А највише волим црно.
jinks jinks 21:00 19.10.2012

Re: ...

Јеси ли сигуран да тај туристички водич није мало терао шегу са вама? Чисто онако, зато што сте били деца и зато што је мислио да може да вам прода ту причу.

Ne znam, ja sam mu poverovao, čim se i dan danas toga sećam.
Ти то сада мени правиш зазубице?

Ma ne :) Samo znam (mada priznajem da u tome ne učestvujem nešto preterano) koliki je rad potrebno uložiti da bi se na kraju obrao vinograd, koliki god bio.

A i onaj deo o raznim živuljkama koje prorede donju ložu vinograda mi je nešto poznat :)
razmisljam razmisljam 21:47 19.10.2012

Re: ...

jinks

Ne znam, ja sam mu poverovao, čim se i dan danas toga sećam.


То ти кажем: бура, невреме, гомила ( вероватно ) преплашене деце на нечему што би могло под датим условима да им личи на орахову љуску...
И онда искусан човек крене са скретањем пажње.

Пази, не тврдим да вам је потурио лажну информацију - само наглас размишљам.

Ma ne :) Samo znam (mada priznajem da u tome ne učestvujem nešto preterano) koliki je rad potrebno uložiti da bi se na kraju obrao vinograd, koliki god bio.


То да.
Ја, стицајем околности, не учествујем уопште, већ мама плаћа жену која све редно опошљава. Зато виноград још и опстаје.
Иначе...

A i onaj deo o raznim živuljkama koje prorede donju ložu vinograda mi je nešto poznat :)


Живуљке су посебна прича. И мрави, и пужеви, и птице, и најразличитији зујавци... сви би да се мало омрсе.
А и нека, севап је.
Колико знам, ни не направе они сви скупа не знам колико штете.
Много су гори двоношци који шеткају од викендице до викендице и баве се сакупљањем
( туђих ) плодова.
Али, то и онако није била тема.
myredneckself myredneckself 22:29 19.10.2012

Volela sam berbu

razmisljam
Zuj pčela gotovo da uspavljuje.

Neumorne su. Ali, posle meeed...čista flaširana nirvana. Kako da ih ne voliš?


Your ladyship, al' ga sastaviste!
Ulogovala sam se samo zbog tebe.
razmisljam razmisljam 22:50 19.10.2012

Re: Volela sam berbu

myredneckself
razmisljam
Zuj pčela gotovo da uspavljuje.

Neumorne su. Ali, posle meeed...čista flaširana nirvana. Kako da ih ne voliš?


Ух... Мене те бубе боц мало плаше. Имала сам једну непријатну епизоду са убадањем - није баш алергија, али је врло близу, тако да их избегавам.
А мој зет је пчелар и учио ме како, кад пчела слети на тебе, само треба да задржиш мир и да не мрдаш.
И ја тако не дисала, не мрдала, само је фиксирала не трепћићи док ми је милела по надланици, а она ме жацнула, баксуз ниједан.

А ни мед не марим соло, од једне епизоде коју ја зовем мед са чајем, када сам буквално падала у несвест од грипа, а тата ми направио топли напитак од два фртаља меда и два чајног напитка. И данас памтим колико ми је тада било лоше, тако да ми је нераскидиво везан уз нелагоду.
Но, сад га подносим у чају, чак и у кафи, а у колачима обожавам.

Наравно, боја, одсјаји ћилибара, прозрачност, мирис, она густа капавост низ кашику...
Чиста поезуја, признајем.


Your ladyship, al' ga sastaviste!



И шта да ти кажем?
Хвала онолико и ђе чули и ђе не чули.

Ulogovala sam se samo zbog tebe.


Почаствована сам, скроз, сасвим и потпуно.
И толико и обрадована.

Него, нешто нам се проредила дежурства у трећој смени.
myredneckself myredneckself 00:08 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

razmisljam
Него, нешто нам се проредила дежурства у трећој смени.

Valja odmoriti.
kukusigameni kukusigameni 07:26 20.10.2012

Re: ...

razmisljam
А највише волим црно.

Dobro, leti može i fino rashlađen roze.

razmisljam razmisljam 12:29 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

myredneckself

Valja odmoriti.



И то што кажеш.
Ал', некако пусто ноћом овуда, бре.
razmisljam razmisljam 12:35 20.10.2012

Re: ...

kukusigameni
razmisljam
А највише волим црно.

Dobro, leti može i fino rashlađen roze.



Наравно, тако ми и треба када сам уместо прецизности изабрала недореченост, а зарад тога да не бих помињала грожђе у две реченице за редом. И истог тренутка ми је било јасно да сам погрешила, али сам остала доследна стилској коректности. А било ми је јасно да ће неко да утрчи са чашом вина. Ако не ти, онда онај Милисав што се вечито смијуљи иза ћошка.

Али, 'ајде...
Да, волим и црно вино, а и за тај ,, fino rashlađen roze'' си сасвим у праву - може да прође.
mirelarado mirelarado 12:44 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

myredneckself
razmisljam
Него, нешто нам се проредила дежурства у трећој смени.

Valja odmoriti.


Попије се чаша мирисног црног вина и брже се заспи. Ни трећа смена није што је некад била...
Hansel Hansel 12:56 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

И ја тако не дисала, не мрдала, само је фиксирала не трепћићи док ми је милела по надланици, а она ме жацнула, баксуз ниједан.

Вероватно знаш да је то платила својим животом, сирота пчелица. Ја сам на пчеле слаб, ваљда још под утицајем "Пчелице Маје" , а и некако се види да су то племенити инсекти. Бар ове наше домаће... А кажу да им је чак и ујед лековит (за оне који нису алергични). Откуд знаш, можда те пелцовала од нечег?

Мене ујеле осе, или једна на два места, пре четири године. ОК, лед, ракија, ово-оно... И после десетак дана на тим местима неко црвенило, концентрични кругови... За тако нешто сам чуо само у контексту приче о лајмској болести, па ипак одох до лекара, шта знам, можда ме и неки крпељ стрефио... Дежурна докторка управо овако реговала: , не може да верује, никада није видела тако нешто, даје ми упуте и број телефона да јој јавим шта су ми рекли... а рекли ми да је то нека врста алергије.

И тако, извини, нимало литерарни допринос блогу, али - дала си ми шлагворт. А лепо сам се зарекао да нећу више да се јављам, увек ме навучеш на разговор.
razmisljam razmisljam 13:06 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

mirelarado

Попије се чаша мирисног црног вина и брже се заспи. Ни трећа смена није што је некад била...


Хе, хе...
На правом си трагу, Мирела.
Ја сам једно време уобичајавала по неколико гутљаја густог купиновог вина као подршку брзом тоњењу у сан. И да видиш, баш је пријало.

А за трећу смену...
Не знам...
Али, све ми се чини да си у праву.
razmisljam razmisljam 13:25 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

Hansel

Вероватно знаш да је то платила својим животом, сирота пчелица. Ја сам на пчеле слаб, ваљда још под утицајем "Пчелице Маје" , а и некако се види да су то племенити инсекти. Бар ове наше домаће... А кажу да им је чак и ујед лековит (за оне који нису алергични). Откуд знаш, можда те пелцовала од нечег?


Знам, није да не знам.
Али, одакле јој онда потреба да ме жацне када јој баш ништа нисам скривила?
И слажем се са тобом - јесу пчеле племените живуљке и све то стоји, али ја их поштујем стриктно из далека, за сваки случај.
Јер, никад ниси начисто: један стари пчелар је имао синове који су се са њим бавили кошницама и медом и свим тим. Убадале их пчеле не једном. И онда, паф!, из чиста мира, један постане алергичан, али онако, до анафилактичког шока.
Кажу, нема правила. Можеш бити боцнут милион пута без последица, а милион и први те стрефи алергија, па ти види. Није за играње.

Познато ми је и то наводно лековито дејство њиховог отрова. Моја омиљена Старија Заова ( супруга зета пчелара из једног од горњих ми коментара / Односно, прецизно, он мени дође шурак, а мом супругу је зет, али то већ додатно компликује ситуацију. / ) је пуштала да је избоцкају све тврдећи да јој тако лече реуматске болове.
Ено је, сад и она алергична. Не сме ни да приђе кошницама без лекова. А најрадије их избегава.

Мене ујеле осе, или једна на два места, пре четири године. ОК, лед, ракија, ово-оно...


Тако сам ја прошла са тим убодом о коме причам. Само је реакција била драматичнија у старту. Уз све мере прописане у датој ситуацији, мени је рука отекла до рамена - дуплирала се. А ујед је био у корену шаке. И данас на том месту има мали ожиљак као подсећање.

И зато, волим ја пчеле, али строго на даљину.

И тако, извини, нимало литерарни допринос блогу, али - дала си ми шлагворт. А лепо сам се зарекао да нећу више да се јављам, увек ме навучеш на разговор.


Чему извињавања?
Је л' негде пише да допринос мора да буде литераран?
И што па и није литераран?
Зато што није поетски дефинисан?
Свашта од тебе!

Зарекао се да нећеш да се јављаш?
Код мене?
Да не би разговарао са мном?
А што нећеш да разговараш?

Ееее... свашта ћу ја још чути од тебе.


Hansel Hansel 13:42 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

Ама, губим време, сестро слатка!

Иначе, кажу и на пеницилин може исто одједном да се појави алергија, али и да нестане, само што то мало ко открије, јер не покушава после једном констатоване алергије.

Помишљам да се ствари данас компликују и препаратима којима се пчеле третирају, можда и то индиректно поспешује алергију.

Ја углавном дунем и пчела одлети или мало протресем руку, не пуштам их да штрапацирају, никад се не зна...

А прича мог ујака је скоро па невероватна, њега у младости ујела три стршљена, али то прегурао без лекова, само онако - облоге од ракије и тако то.

Да би 15-20 година касније, тврди без икаквог новог убода, добио неке драстичне симптоме алергије, гушио се. Лекар му је рекао да је све то због тог ранијег искуства. Ја не могу никако да укапирам како је то могуће, зашто...
razmisljam razmisljam 16:10 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

Hansel
Ама, губим време, сестро слатка!


А што си се онда уопште уБлоговао?
Мислим, ово је место и смишљено за диване сваке врсте, барем колико сам ја успела да докучим.

И пази га сад!
Је л' баш код мене губиш време, па си се зарекао на несвраћање ( Утефтерила у твој лични досије да не држиш до речи. )?
При томе, има те на свим темама: а о школству, ево те, а о здравству, ту си, а о политици, није да те нема...
Да набрајам даље?
И сад, као, решио да се мане најобичније обичних тема.

Пази кад речи немам...

Иначе, кажу и...


Не разумем ти се ја баш у све то, али сам чула разних прича. Наравно, већина их је врло застрашујућих.

А алергије јесу чудна појава и потенцијално веома опасна. Стога се није са њима играти.

Не знам ни да ли можеш да не будеш алергичан, па да будеш, па опет да не будеш... Нисам чула да су ти процеси реверзибилни, али, као што рекох, немам о томе појма, а не бих да нагађам. Свакако није упутно проверавати ту тврдњу на сопственој кожи, толико ми је јасно.

( Ја углавном не дам пчели ни да ми приђе. Превентивно бегам чим је чујем наблизу. )

Hansel Hansel 16:52 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

А што си се онда уопште уБлоговао?

Ех, греси младости...

И сад, као, решио да се мане најобичније обичних тема.

Па, бар њих...

А што нисам од речииии... па то је чудо једно!
milisav68 milisav68 17:06 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

razmisljam

А алергије јесу чудна појава и потенцијално веома опасна. Стога се није са њима играти.

Alergija je poremećeno delovanje imunološkog sistema.

Kod alergija imunološki sistem reaguje na supstance kao što je polen, životinjske dlake, životne namirnice itd. koje u normalnim okolnostima za naš organizam nisu štetne.

E sad, insekti lete okolo-naokolo po terenima koji se prskaju raznim otrovima, pa "pokupe" nešto od toga, i njihov otrov dobije sasvim drugačiju "konfiguraciju", pa je samim tim i reakcija ljudskog organizma jača.

Zato si neki put alergičan, a neki put nisi, jer te ne bocne uvek pčela/osa iz istog matičnjaka.
razmisljam razmisljam 17:53 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

Hansel

Ех, греси младости...


Ако је то у питању, све ти је опроштено. Јер, младос' - лудос'.

И сад, као, решио да се мане најобичније обичних тема.

Па, бар њих...


А што баш њих?

А што нисам од речииии... па то је чудо једно!


Па, сам си се офирао, шта да ти ја радим. А с обзиром да ти је, између осталог, утефтерено и да си склон надгорњавању, обично расположен за зађевице, нетолерантан, то што не држиш реч и није неки велики грех. Тек један од многих које сам набројала и које нисам.
razmisljam razmisljam 18:03 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

milisav68

Alergija je poremećeno delovanje imunološkog sistema.
...
...


( Ала си се уозбиљио! )

Сва та теорија је мени позната.
Опет, можеш бити алергичан на све. Да не кажем да су и аутоимуне болести у неку руку алергије.
Основни проблем и јесте што се алергије још увек не лече, већ се само сузбијају или ублажавају симптоми, док сам механизам њиховог настајања и даље није сасвим познат, а све већи проценат популације пати од њих.

Али, то је ипак стручна област, а чак ни стручњацима, колико сам успела да сконтам, још увек није потпуно јасна, тако да, као најобичнији дудук и лаик, не бих много дубоко залазила у тему.

Наравно, теби хвала на конструктивном доприносу започетој дискусији и у то име .
Hansel Hansel 19:03 20.10.2012

Re: Volela sam berbu

А што баш њих?

Па, зато што сам на њима вежбао надгорњавање! На које си ме ти наводила.

обично расположен за зађевице



нетолерантан,

Искључиво према - (неоснованим) искључивостима.

А онолико ме хвалила, те јагње у вучјој кожи, те ово, те оно... на оно што ми сада замера, навукла ме уступајући блог оној кваритељици Зиликаки... и онда ја крив.
anamarkana anamarkana 23:12 19.10.2012

pa

najace secanje iz visegodisnjih berbi grozdja mi je mali, bistar i hladan izvor
potpuno okruzen tamnozelenom, mekom, vlaznom mahovinom neopisivog mirisa...
evo i sada kad mislim o njoj imam taj neobican miris u nozdrvama

edit- odusevljena sam tvojim detaljima, preporuka!
razmisljam razmisljam 23:58 19.10.2012

Re: pa

anamarkana
najace secanje iz visegodisnjih berbi grozdja mi je mali, bistar i hladan izvor
potpuno okruzen tamnozelenom, mekom, vlaznom mahovinom neopisivog mirisa...
evo i sada kad mislim o njoj imam taj neobican miris u nozdrvama


Благо твом сећању.

( Мени је прва асоцијација на маховину додир - она мекота и свиленкастост и тек овлаш боцкава нежност...
Покушавам да призовем и мирис, али ми не полази за руком. )

Код нас у винограду нема никакве текуће воде, а бурад у којима се скупља кишница тешко да заслужују некакав опис, нарочито када је мирис у питању.

edit- odusevljena sam tvojim detaljima, preporuka!


Хвала ти пуно и још једном толико.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:41 19.10.2012

Sve je prosto

divno, samo onaj anis da se makne...mrzim taj crni lepljivi miris i još teži i sladunjaviji ukus anisa...
razmisljam razmisljam 00:05 20.10.2012

Re: Sve je prosto

Jelica Greganović
divno, samo onaj anis da se makne...mrzim taj crni lepljivi miris i još teži i sladunjaviji ukus anisa...


Пази сад ње!
Ономад јој не одговара мирис белих рада, сада има примедбе на анис...

Ево теби цимета, па уживај.



А јесте лепа биљка и мимо мириса, мора се признати.

sesili sesili 07:38 20.10.2012

Lepota

Šta opet da kažem, uz toliko detalja? Čitala sam sinoć tekst, dok još nije bilo Dragoljuba, i dok je bilo 0 komentara. Ali šta dodati na tvoja objašnjenja zašto ne voliš ivice, uglove. Toliko detalja ostavlja me bez reči, ali ispunjenu raznim temama, da i ja razmišljam i sećam se. Hvala ti.
razmisljam razmisljam 12:46 20.10.2012

Re: Lepota

sesili
Šta opet da kažem, uz toliko detalja? Čitala sam sinoć tekst, dok još nije bilo Dragoljuba, i dok je bilo 0 komentara.
Ali šta dodati na tvoja objašnjenja zašto ne voliš ivice, uglove. Toliko detalja ostavlja me bez reči, ali ispunjenu raznim temama, da i ja razmišljam i sećam se. Hvala ti.


Не мораш рећи ништа.
А рекла си много тиме што кажеш да након читања мога текста размишљаш о многим темама и сећаш се...
Видиш, мени је веома драго због тога и срећна сам што је тако.
Некако, са том идејом и пискарам ово своје свашта нешто...
Тако да збиља нема потребе да ми захваљујеш.
Хвала теби што на тако добар начин доживљаваш оно што пишем. То ми много значи.
49 41 49 41 11:22 20.10.2012

Ubodi


Ух... Мене те бубе боц мало плаше. Имала сам једну непријатну епизоду са убадањем - није баш алергија, али је врло близу, тако да их избегавам.

Pre koju godinu sam prvi put video crne ose.
Duge 1.5 - 2cm, crne kao zift i tanke.

Onda jedna takva, kasnije me je bocnula za uvo; gde vi zene nosite mindjuse.
Nisu mi ni tri kockice leda pomogle, bridalo je nekoliko dana.

Letos sam hteo da zastitim neke drvene ivicnjake u vrtu. Drzeci cetku, sam video dve rupe u zemlji medju cvecem - velicine oraha.
Izletale su i uletale u njih.
Prvo nisam bio siguran dal su pcele ili ose, jer su bile slicne velicine i boja.
Iako sam bio metar daleko, krenulo je nekoliko na mene.
U letu su me ocesale, za nadlanicu, koleno, butinu.
Sto to pece i svrbi- tri dana.

One nase su fine. Sutradan si zaboravio da te je ujela.

I ovo sam platio, ne znajuci za to. Licilo mi je na obicnu puzavicu.


Poison Ivy

Imam je na drvetu kod komsije.
Otrovne mikrokapi u dodiru, ako udju kroz kozu i dopru u krv - onda si ga nagrabusio.
razmisljam razmisljam 13:00 20.10.2012

Re: Ubodi

49 41

One nase su fine. Sutradan si zaboravio da te je ujela.


Не бих се сложила са тобом. Моје искуство је далеко болније. Ем оток буде велик, ем боли и сврби данима.
Може бити да сам само осетљивија на њихове убоде.

Сад се сетих...
Једне године су осе решиле да направе гнездо у једном мом ђевђиру који је висио окачен о ексер на полици у шпајзу.
Било је врло стресно искуство убедити их да то никако није право место за осињу настамбу.
И сад ме подилази језа кад само помислим на то...

I ovo sam platio, ne znajuci za to. Licilo mi je na obicnu puzavicu.

Poison Ivy

Imam je na drvetu kod komsije.
Otrovne mikrokapi u dodiru, ako udju kroz kozu i dopru u krv - onda si ga nagrabusio.


Чувени отровни бршљан!
Срећом, само сам чула за њега.
Не бих волела да пролазим кроз искуство директног контакта са њим.

( А што комшија гаји такву биљку у свом дворишту? )
kleinemutter kleinemutter 16:18 21.10.2012

grožđe

Ja volim grožđe . Više belo nego crno.

Ali volim crno vino i neku bašticu punu zelenila i cvrkut ptica koji priča sa tišinom.

Volim i miris mora.

Pozdrav!

Napisala si baš lep tekst.
razmisljam razmisljam 17:27 21.10.2012

Re: grožđe

kleinemutter
Ja volim grožđe . Više belo nego crno.

Ali volim crno vino i neku bašticu punu zelenila i cvrkut ptica koji priča sa tišinom.

Volim i miris mora.


Што се мене тиче, волиш баш праве ствари.

Pozdrav!


Захваљујем и узвраћам.

Napisala si baš lep tekst.



Драго ми је кад ти то кажеш.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:00 21.10.2012

Re: grožđe


Suze krenule sto od price sto od prehlade.

Zasto se nisam ranije setila kuvanog vina?
Zato sto je toplo, zato sto kuvano volim, znas i sama kad.



Ovaj smajli je specijalno za TASyDEBELI<<LINK
Vidieti pod П.С.
razmisljam razmisljam 19:36 21.10.2012

Re: grožđe

dusanovaiivanovamama

Suze krenule sto od price sto od prehlade.


А што од приче?

Zasto se nisam ranije setila kuvanog vina?
Zato sto je toplo, zato sto kuvano volim, znas i sama kad.


Сети се сад.
А знаш да знам.


Ovaj smajli je specijalno za TASyDEBELI
Vidieti pod П.С.


Бојим се да си га џаба окачињала - не сврће он овде, барем да ја знам.
И што не објасни човеку када већ лепо пита?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:51 21.10.2012

Re: grožđe

Tako, vinograd je mojoj porodici otet posle rata, onog, oslobodilacnog, otac me je vodio da vidim mesto gde je nekada bio.

A sto se tice ,
razmisljam razmisljam 20:00 21.10.2012

Re: grožđe

dusanovaiivanovamama
Tako, vinograd je mojoj porodici otet posle rata, onog, oslobodilacnog, otac me je vodio da vidim mesto gde je nekada bio.


Некако сам и претпоставила, али, морала сам да питам. Жао ми је.
А овај виноград о коме сам писала је једино што је претекло када су баки узели кућу и виноград и воћњак за градњу Блока 64. Купљен је од пара које је добила за земљу, а за кућу је добила стан на коришћење и тако... остадосмо без стана. Но, да не мрачим, ипак је то нека десета тема.

A sto se tice ,


Ааа, то ли је.
Па што одмах не кажеш?


razmisljam razmisljam 20:14 21.10.2012

Re: grožđe

dusanovaiivanovamama
http://zena.blic.rs/recepti/Peciva_i_pite/5451/DOMACA_GIBANICA

ALA MIRISEEEE


Хе, хе...
Изволи:



Peći na 170 stepeni 70 minuta.

Ја да ово применим на својој рерни, извадила бих комад угља из ње.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:16 21.10.2012

Re: grožđe

Ја да ово применим на својој рерни, извадила бих комад угља из ње




Na tu sitnicu nisam obratila paznju.

Hvala, hvala, jeste da sam se sama pozvala, moliculepo
razmisljam razmisljam 20:21 21.10.2012

Re: grožđe

dusanovaiivanovamama

Hvala, hvala, jeste da sam se sama pozvala, moliculepo


Знала си ти да ћу ја пред светом да изигравам добру домаћицу.
kleinemutter kleinemutter 13:26 22.10.2012

Re: grožđe

Zasto se nisam ranije setila kuvanog vina?


Ma, ja sam tu da te podsetim.
Živeli!



razmisljam razmisljam 13:53 22.10.2012

Re: grožđe

kleinemutter
Zasto se nisam ranije setila kuvanog vina?


Ma, ja sam tu da te podsetim.
Živeli!


Ето, кад имаш добре другаре, не мораш да везујеш чвор на марамици.

Живели!

Hansel Hansel 23:08 23.10.2012

Re: grožđe

razmisljam
dusanovaiivanovamama

Hvala, hvala, jeste da sam se sama pozvala, moliculepo


Знала си ти да ћу ја пред светом да изигравам добру домаћицу.

Е, ово ми је згодан шлагворт да кажем да сам тек јуче видео завршну дискусију на "Оклагији" и да сам умро од смеха на дијалогу нуђења, фемкања... до ратлука од каранфила. Кажите Зиликаки, не знам где је, нема је нешто.

И пустите ви те гибанице, него да нотирате тамо сукану баницу. Па да вас видим! (dusanovaiivanovamama је већ виђена )
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:13 23.10.2012

Re: grožđe

Evo ga opet ovaj sa tom banicom
Hansel Hansel 23:27 23.10.2012

Re: grožđe

Шта фали, што ви не знате такву да направите, а?

Ал' морам да вам кажем, најлепша је од кора које су рукама развлачене, не знам како се таква зове, распитаћу се.
razmisljam razmisljam 00:47 24.10.2012

Re: grožđe

Hansel

Е, ово ми је згодан шлагворт да кажем да сам тек јуче видео завршну дискусију на "Оклагији" и да сам умро од смеха на дијалогу нуђења, фемкања... до ратлука од каранфила. Кажите Зиликаки, не знам где је, нема је нешто.


Кажи јој сам.
Надам се да јој није опет криза са купатилским цевовима и одводима.
Јавиће се она чим постигне, не брини. Та још није испунила овомесечну квоту коментара, па ће морати на брзака да их утроши.

Ред је био да и она мало мене опкраја. Изгибо' у последње време дворећи је по свом блогодворишту од отварања до фајронта. Кад не зна шта је доста.

И пустите ви те гибанице, него да нотирате тамо сукану баницу. Па да вас видим! (dusanovaiivanovamama је већ виђена )


Гибаница је згужвана баница, тако да смо сасвим у теми. ( А да само знаш каква је била. За уџбенике. )
И, кад смо већ код тога, нотирано.
razmisljam razmisljam 00:49 24.10.2012

Re: grožđe

dusanovaiivanovamama
Evo ga opet ovaj sa tom banicom


Још ћу помислити да ју је сам месио.
razmisljam razmisljam 00:54 24.10.2012

Re: grožđe

Hansel
Шта фали, што ви не знате такву да направите, а?


Изазивам те на двобој.
Бирај сукаљћу.



Ал' морам да вам кажем, најлепша је од кора које су рукама развлачене, не знам како се таква зове, распитаћу се.


Јеси ли их сам развлачио?
Hansel Hansel 10:18 24.10.2012

Re: grožđe

Нисам. Само сам својевремено правио неке пите с печуркама, моја сестра од тетке се одушевила била, мада мислим да је то само због тога што је "мушко правило". А и од коприва сам правио. Нажалост, од готових кора. Биће некад, та од извлачених кора, кад "обезбедим" други пар руку. Видео сам, иначе, као клинац, како у једној радњи која је продавала коре, њих 4-5 развлаче тесто рукама, преко стола који је имао бар 7-8 квадрата, заузимао је скоро целу површину те мале радње.
razmisljam razmisljam 16:17 24.10.2012

Re: grožđe

Hansel
Нисам. Само сам својевремено правио неке пите с печуркама, моја сестра од тетке се одушевила била, мада мислим да је то само због тога што је "мушко правило". А и од коприва сам правио. Нажалост, од готових кора. Биће некад, та од извлачених кора, кад "обезбедим" други пар руку.


Хе, хе... Лако је тако.
А нас девојчице чикаш. Је ли негде записано да само ми имамо монопол на мешење?
Је ли теби јасно да те готове коре праве углавном мушкарци?
Зашто то не би радили и у својим кухињама?

Видео сам, иначе, као клинац, како у једној радњи која је продавала коре, њих 4-5 развлаче тесто рукама, преко стола који је имао бар 7-8 квадрата, заузимао је скоро целу површину те мале радње.


Једно од најлепших сећања из мог детињства:

Цича зима ( онда су зиме биле дуже и снежније и леденије ), вече пред Нову годину, а ја у реду испред кораџијске радње. Ред дугачак, барем двадесетак људи испред мене. Цупкам по залеђеном плочнику док са неба сипи игличаста ледена киша и грејем се гледајући у осветљену унутрашњост радње, јер је велики прозор тик уз мене. А тамо људи опасани белим кецељама брзо и вешто од грудвица теста развлаче читаве танушне чаршаве по огромним столовима обигравајући око њих у некаквом, како се мени тада чинило, скоро ритуалном плесу. И онда их одмах секу, умотавају у хартију и испоручују купцима, а уз све то из фуруне допире мирис хлеба који се пече.
Прелепо.
Волела сам да стојим у том реду сваке године, баш.

А и моја предобра стрина је развлачила коре и посматрала сам то са нескривеним дивљењем. Никад укусније пите нисам јела. Још оне окрајке теста растањи, па убаци у усијану фуруну на пар минута... Како су то били сласни колачићи!
Hansel Hansel 17:18 24.10.2012

Re: grožđe

Да, па практично исти призор... само, видиш, чудно ми сада, зар се те коре из радње ипак нису мало пекле?
А нас девојчице чикаш. Је ли негде записано да само ми имамо монопол на мешење?
Је ли теби јасно да те готове коре праве углавном мушкарци?

Каква је сад ово прозивачина? Где сам ја то написао да само ви треба то да радите? А да сам се шалио, јесам. Али зато што углавном ви размењујете рецепте по блогу. (Што, иначе, поздрављам... и копирам -- никад се не зна кад ће да затреба. )
razmisljam razmisljam 17:39 24.10.2012

Re: grožđe

Hansel
Да, па практично исти призор... само, видиш, чудно ми сада, зар се те коре из радње ипак нису мало пекле?


Неке јесу, а неке и нису. Али немам представу од чега је то зависило, мада се присећам малих нагорелих мехурчића разасутих ту и тамо по корама.

Каква је сад ово прозивачина? Где сам ја то написао да само ви треба то да радите? А да сам се шалио, јесам. Али зато што углавном ви размењујете рецепте по блогу. (Што, иначе, поздрављам... и копирам -- никад се не зна кад ће да затреба. )



Хтедох да ставим смајлиће, па сам се предомислила.
Наравно да то нигде ниси написао, ако се не узме у обзир онај помињани други пар руку, и свакако да не делујеш као неко ко би мислио на тај начин. Само нисам могла да одолим, а да те мало не пецнем.

Што за закључак има да знам да си се шалио, а мислим да и сам знаш да знам, само хоћеш и потврду.

Па ко ће други да размењује рецепте?
Мушки свет се углавном устручава, мада се задеси неки частан изузетак.

Поздрављам копирање рецепата.
Уме ту да се нађе збиља добрих.
Hansel Hansel 23:18 24.10.2012

Re: grožđe

Jaooo, jaoo... чекај само да напишем онај антифеминистички блог... па други... има да пршти!
razmisljam razmisljam 13:17 25.10.2012

Re: grožđe

Hansel
Jaooo, jaoo... чекај само да напишем онај антифеминистички блог... па други... има да пршти!


Чекам.
Али, одмах да ти кажем, погрешној особи претиш.
Нисам нешто феминисткиња, т.ј. бар не доживљавам себе на тај начин.
Зато радознала јесам и баш ме живо занима шта имаш да кажеш на ту тему.
А да ће да пршти, прштаће, нема сумње.
Кад кренеш да чачкаш по осињаку, надај се уједима.
Hansel Hansel 08:30 26.10.2012

Re: grožđe

А мислиш да сам ја антифеминиста и(ли) гинекофоб (јуче чух за ту реч)?

Кад кренеш да чачкаш по осињаку, надај се уједима.

Е, ако је то осињак , онда да предузмемо неке озбиљније мере осим чачкања?
49 41 49 41 00:48 22.10.2012

Varijacija danas

u ulici

Juce, fuj.
(Dzaba ja resizing-carsaf, ostane carsaf).



razmisljam razmisljam 12:59 22.10.2012

Re: Varijacija danas

49 41
u ulici

Juce, fuj.
(Dzaba ja resizing-carsaf, ostane carsaf).


Немој да се секираш.
Много ти лепи ови чаршави.
Хвала ти за варијацију за данас.

49 41 49 41 16:46 22.10.2012

Re: Varijacija danas

razmisljam
49 41
u ulici

Juce, fuj.
(Dzaba ja resizing-carsaf, ostane carsaf).


Немој да се секираш.
Много ти лепи ови чаршави.
Хвала ти за варијацију за данас.



Iako su moji istrcali, zamnom - Kuda to ti?
Mahnuo sam im, s kamerom u dzepu i otisao niz ulicu.
Svega 19 kuca, s mojom.

Onda sam presao, poprecnu ulicu; obisao campus William E. Burnnet; nikad svratio do juce - pesice.
Samo 5 min od mene.
Auuu, sto sam nisko pao?!?
Umeo sam da razvucem 12 sati "muskog hoda" - na svetu nedelju.

Skljocao, skljocao, ...

Setio se Abicile, Jelice, nekih drugih blogera.

Malo dopunio svoje bio-akumulatore; kao nekad - redovno na svetu nedelju.
Kliktale orlusine iznad glave, razletali se detlici, srna pilji u mene - dok joj mama nije izletela iza velikog zbuna i pokazala da treba da bezi od ljudi.

Skljocao, skljocao.

Prethodnog dana, bio muk.
I ja sam bio mucao.
razmisljam razmisljam 13:54 23.10.2012

Re: Varijacija danas

49 41

...

Skljocao, skljocao, ...

...

Skljocao, skljocao.

Prethodnog dana, bio muk.
I ja sam bio mucao.


То сам ја раније умела да радим.
Често.
У последње време сам се улењила.
А жао ми.
Много је лепо шетати са фото-апаратом у руци и покушавати ухватити тренутак.
razmisljam razmisljam 00:58 24.10.2012

Re: Varijacija danas

Спремно дочекати јесен:

49 41 49 41 12:49 24.10.2012

Komsiluk

Prosao, hiljadu puta autom, pesice - pored.
Onda, 'zavirio' u nedelju okolo sa kamerom.
Zinuo od cuda, kad sam ugledao pozadinu iza sumarka. Potrosio vise od sat hodajuci -zagledajuci.
Mostici, ogledni povrtnjak, bazen pokriven folijom - pripremljen za zimski san. Nekoliko tenis terena, za odbojku, ...
Nigde nikoga, da sam se zapitao; dal' toliki objekti i ta lepota ceka neka bolja vremena?



Isto to u ulici - gde svakodnevno prolazim. na 2-3 ha, bila osn. skola.
Sravnise je sa zemljom, postavise klupe, ogradise - kao gore, zatravnise.
Dogs Park.
Dodje 10-15 autima, izvedu ljubimce; cekaju da se sumanuto izdruze, izjurcaju.

A deca, smeh, njihova graja - zamrlo sve u muk ?!?

razmisljam razmisljam 16:26 24.10.2012

Re: Komsiluk

49 41

A deca, smeh, njihova graja - zamrlo sve u muk ?!?


Деца расту.
Остају фотографије и сећања.



Отварају се нове школе, стижу нова деца и смеју се и граје баш онако како деца и треба да се смеју и граје.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana