Mediji| Politika

(NE)KULTURA DIJALOGA

medicor.94 RSS / 23.10.2012. u 21:27

"INSAJDER- PATRIOTSKA PLJAČKA"

Nakon godinu dana ozbiljnog istraživačkog rada redakcije Insajder - B92 saznali smo za beskrajne malverazacije sa novcem koji je Vlada Srbije svesrdno slala na Kosovo i Metohiju sa ciljem da koliko toliko, stvori relativno pristojan ambijent za naše sunarodnike koji žive „dole" i kojima je problem sve: od materijalne egzistencije i krova nad glavom do putovanja Pokrajinom i ispoljavanja elementarne nacionalne pripadnosti ...


Odabir gostiju bio je pravi, tema za razgovor i sučeljavanja mišljenja koliko hoćete, ali loš odabir voditelja dao je pečat emisiji i ostavio gorak ukus, verujem svakome, ko je odvojio vreme da nešto više sazna o ovom skandalu bez presedana.


Suzana Trninić je možda imala, verujem, najbolju nameru da emisija bude efektna, napeta, sa puno sučeljavanja mišljenja, da se sazna još neki detalj o malverzacijama, o pojedinačnoj odgovornosti,o tome dokle je istraga stigla, kada će javnost saznati prve rezultate Tužilaštva, da li će istaknute ličnosti koje zastupaju interese Srbije, ubuduće primati platu iz Beograda ili Prištine i sl..


Prvih dvadestak minutra emisije bilo je posvećeno šikaniranju ekipe B92 koja nije mogla da uđe i prisustvuje sastanku opštinskih lidera i viđenijih likova, pre neki dan u Leposaviću- nepotrebno.  Svi smo čuli za taj skandal a i motivi suprotne strane su poznati. Dalje se polemika vodila, uglavnom, u okviru političkih i strateških postupaka Vlade Srbije prema Pokrajini i stvarnom stanju stvari „dole".

B92-InsajderDebataPatriotskaPljaka574-126.jpg I pticama na grani je jasno da postoje dva koncepta ponašanja u Pokrajini među našim ljudima: jedan u severnoj enklavi i drugi u delu koji se zove „ južno od Ibra". Razumljivo, ovi prvi su kompaktni, uz samu „nametnutu" granicu sa maticom Srbijom i mogu da ispoljavaju „hrabrost" i „neposlušnost" prema odlukama iz Prištine.Oni koji žive „južno od Ibra" su izgubljeni u prostoru, vole svoju Srbiju ali nemaju nikakvu pomoć osim moralne podrške.Kako se doprema pomoć njima, kako ostvaruju svoja elementarna prava u sredini gde se reč iz Beograda ne sme ni pomenuti a kamoli primeniti...Oni su prepušteni sami sebi i moraju da participiraju u Vlasti samozvane Republike Kosovo da bi kako tako opstali.

 Voditeljka je, imam  utisak, vodila emisiju bez koncepta. Priča se malo razvodnila i umesto da saznamo puno više o onome o čemu cela Srbija priča ovih dana- stiče se utisak da smo sve to znali i pre početka.
Poseban osvrt zaslužuje ophođenje voditeljke prema sagovornicima. Skandalozno ponašanje Suzane Trninić na početku razgovora sa Premijerom bilo je za svaku osudu. Mi se moramo jedanput za sva vremena naučiti lepom ponašanju ma ko bio sagovornik. SPS i Ivica Dačić nikada nisu imali niti moju podršku niti simpatije...pamtićemo ih još dugo po mnogo čemu lošem i ružnom. Ali, to nije razlog da ne osudimo ono što se ne može braniti.Kada ga je voditeljka u par navrata grubo prekinula u izlaganju a on uljudno uzvratio da to nije u redu i da traži da završi misao i da se „ispoštuje" kao sagovornik, voditeljka je uzvratila „ dobro, samo izvolite Predsedniče Vlade Republike Srbije". Ovaj sarkazam je nedopustiv kao i mnoge incidentne scene kojima smo sinoć prisustvovali...Da je kojim slučajem Ivica Dačić sinoć ustao i otišao, uz izvinjenje da ne može da prisustvuje takvoj vrsti dijaloga, mislim da mu, ruku na srce, niko ne bi zamerio.
Ovako, umesto zaključka, pala je nepotrebna i neprijatna senka na rad vrednih novinara iz rublike Insajder. Za sledeći put,ako ga bude bilo, predlažem gospodina Jugoslava Ćosića, kohttp://p.images.blip.tv/B92-InsajderDebataPatriotskaPljaka574-126.jpghttp://p.images.blip.tv/B92-InsajderDebataPatriotskaPljaka574-126.jpghttp://p.images.blip.tv/B92-InsajderDebataPatriotskaPljaka574-126.jpgji je dovoljno elokventan, lucidan, ima koncept razgovora i, iako vodi nekada i neprijatne dijaloge, ne izlazi iz okvira uljudnog voditelja.

Tagovi



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anchiba anchiba 21:45 23.10.2012

"Водитељи"

Јој, ја гледала од негде до негде.
И стварно је тема била одлична па ме је тако интересовало мишљење и коментари гостију. Али сам емисију макла јер ми се она смучила. Шта год је неко од оних људи почео да говори, она их је неваспитано прекидала упадицама и новим питањима. Да, неваспитано, јер мени оно није, и мислим да не треба да буде, стил једног образованог новинара.
А таквих новинара је све више, јер ваљда мисле да на тај начин емисију чине динамичном.

satinelle satinelle 22:11 23.10.2012

nekultura je deo realnosti...

Nekultura je deo realnosti, pa je slabo ljudi i primecuju. Nekultura dijaloga je evidentna na svakom javnom mestu u Srbiji, ovde na blogu, u kafani, u radnom ambijentu, u saobracaju... Ljudi nemaju osnovnu kulturu obracanja i komuniciranja. Glupo bi bilo ikoga uciti kulturi, to se nosi u sebi. Neki umeju druge bas da zapljunu i da ostanu zivi. Bez iznosenja argumenta, bez ideje, ali ima efekta kod dobrog dela nacije o kojoj je pisao onaj profesor iz prethodnog bloga, edukacija nam je slabija strana, pa se vecina priklanja takvom obracanju kao ispravnom.
medicor.94 medicor.94 22:24 23.10.2012

Re: nekultura je deo realnosti...

Uh, laknulo mi je...
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:51 23.10.2012

Re: nekultura je deo realnosti...

satinelle
Nekultura je deo realnosti, pa je slabo ljudi i primecuju. Nekultura dijaloga je evidentna na svakom javnom mestu u Srbiji, ovde na blogu, u kafani, u radnom ambijentu, u saobracaju... Ljudi nemaju osnovnu kulturu obracanja i komuniciranja. Glupo bi bilo ikoga uciti kulturi, to se nosi u sebi. Neki umeju druge bas da zapljunu i da ostanu zivi. Bez iznosenja argumenta, bez ideje, ali ima efekta kod dobrog dela nacije o kojoj je pisao onaj profesor iz prethodnog bloga, edukacija nam je slabija strana, pa se vecina priklanja takvom obracanju kao ispravnom.

Tačno. Ali novinari bi trebalo da budu upravo ti koji promovišu kulturu dijaloga a ne da se ponašaju kao istrašne sudije ili panduri koji saslušavaju.Nije ni čudu, kada novinar može biti svako, bez adekvatnog obrazovanja, sa nepotpunim obrazovanjem, bez poznavanje teorije i tehnike novinarstva, javnog mnenja i masovnih komunikacija i svega onoga što se uči na smeru novinarstvo na FPN , odnosno na specijalističkim oblicima edukacije i usavršavanja novinara.Da ne obrazlažem , dovoljno je pogledati novinare voditelje čak i ozbiljnih emisija barem po nazivu pa videti koliko tu ima frljokanja i odsustva koncepcije. Naravno, ove koje vode razne pričalilice u emisiojama ni o čemu već blebetanju i kikotanju ne uzimam u obzir.
I da ne bude zabune, nisu nam u 95% ni tzv. političari bolji.
satinelle satinelle 22:56 23.10.2012

Re: nekultura je deo realnosti...

Uh, laknulo mi je...


Kad zivite u ambijentu gde je sve dozvoljeno, gde su Zakoni napisani, ali se ne postuju, kada retki snose odgovornost za sopstveno nedolicno ili kriminalno ponasanje (nadju ih kad se otisnu "preko bare", zastari im "slucaj" ili se "zagubi" u fioci), onda govorimo o neuredjenom drustvenom sistemu, u kome je biti kulturan, za svaku osudu. Mene ovo sve podseca na davne devedesete, kad sam studirala u onoj bedi, (kad je knjiga bila dva'es maraka, a plata dve marke), pa kad krenem, bezim od poznanika, da im ne bih objasnjavala da tamo idem da "gubim vreme"...E, pa to vam je ta generacija, stasala u takvom vremenu i ne treba je osudjivati, treba je podvesti pod realnost vremena u kome zivimo.
satinelle satinelle 23:07 23.10.2012

Re: nekultura je deo realnosti...

Da ne obrazlažem , dovoljno je pogledati novinare voditelje čak i ozbiljnih emisija barem po nazivu pa videti koliko tu ima frljokanja i odsustva koncepcije. Naravno, ove koje vode razne pričalilice u emisiojama ni o čemu već blebetanju i kikotanju ne uzimam u obzir.
I da ne bude zabune, nisu nam u 95% ni tzv. političari bolji.


Vrlo je tesko izmeriti tezinu frljokanja radi zabave, u odnosu na frljokanja radi neznanja. Imam utisak da se masa novinara tu jednostavno pogubi. Oni bi da dobiju na intenzitetu zanimljivosti za gledaoce, statijaznam ti rejtinzi gledanosti i ostala statisticka istrazivanja, umesto da se posvete konkretnom zadatku, a to je gost, ma kakav bio i ma sta mi mislili o njemu, novinar mora da ostane objektivan i dosledan svojoj profesiji do kraja.
medicor.94 medicor.94 12:00 24.10.2012

Re: nekultura je deo realnosti...

Ne, nema zabune.Odlično se razumemo. Postoji evidentan pad kulture dijaloga i među političarima ali i među novinarima.Ovi prvi sebi daju za pravo da dijalog vode kako hoće, jer su silni i svemoćni a time vešto zklanjaju i svoje često prisutno neznanje i površnost.Ovi drugi, iz već komentrisanih razloga da bi bili što interesantniji, da sebe favorizuju i promovišu- često izgube elementarne kriterijume uljudnosti
golubica.bg golubica.bg 22:49 23.10.2012

...

Ne bih se slozila sa svime iznetim u blogu. Gotovo svi sagovornici, a posebno Ivica Dacic i Milan Ivanovic su besomucno mlatili praznu slamu izbegavajuci da odgovore na konkretna pitanja. Sta raditi u takvoj situaciji, osim prekinuti ih i preci na sledece pitanje ili sledeceg sagovornika? Na kraju krajeva, to je u takvom tipu debata i posao voditelja. Da se razumemo, nije se ni meni dopao nacin vodjenja emisije, ali ne zbog (ne)kulture dijaloga, vec zbog toga sto se Suzana ocito slabo snasla sa tim i takvim sagovornicima, previse se zadrzala na manje vaznim temama, a one glavne jedva da su i dotaknute (tu se potpuno slazemo). Da neko nije odgledao nijednu epizodu Insajdera, vec samo debatu, imao bi utisak da tu nista zivo otkriveno nije, a i ono sto jeste je podlozno diskusiji.

I, posto se secam o cemu se radilo, nije me mrzelo da ponovo pogledam i prenesem sporni deo:

[Dacicev monolog o broju plata na Kosovu koji Suzana prekida]
-A da li postavljate pitanje kome ide taj novac?"
-Suzana, ja sam vas zamolio da me pustite da govorim. Zato sto sam vas ispostovao i vi ste nas zamolili da ne prekidamo jedni druge, te vas molim da se i vi pridrzavate onoga cega...
-Ja moram da vodim ovu emisiju
-Ma vi vodite emisiju kol'ko hocete, samo me pustite da govorim! Znaci, sa te strane, ja ne mogu u jednoj recenici da...ako ste me vec zvali, ja sam predsednik vlade republike Srbije i dozvolite mi da elaboriram ono sto sam hteo da kazem. Necu biti dugacak.
-Izvolite predsednice vlade.


Sarkasticni ton se ocito odnosio na "argument" ja-sam-predsednik-vlade, koji nijedan iole normalan predsednik vlade nikada ne bi potezao. A u nastavku emisije, Dacic ce ponovo krajnje profi pricati u prazno bez da se sustinski bavi temom. Ali medalju za trolovanje odnosi Ivanovic koji skoro 5 minuta nije bio u stanju da odgovori na (5 ili 6 puta ponovljeno) pitanje da li mu smeta sto Dacic razgovara sa Tacijem...
fijumau fijumau 09:47 24.10.2012

Re: ...

Ma vi vodite emisiju kol'ko hocete, samo me pustite da govorim!

Toliko o tome zašto je uopšte i dolazio u emisiju.
dragan7557 dragan7557 09:58 24.10.2012

Re: ...

fijumau
Ma vi vodite emisiju kol'ko hocete, samo me pustite da govorim!

Toliko o tome zašto je uopšte i dolazio u emisiju.

Pa nije se baš ni druga strana proslavila:
-Ja moram da vodim ovu emisiju

isticanjem svog "moranja" vođenja emisije.

Naravno Dača je mogao da "dođe" u emisiju i da ćuti, što bi rezultiralo sa.....?

cerski
fijumau fijumau 10:26 24.10.2012

Re: ...

Pa nije se baš ni druga strana proslavila (...) isticanjem svog "moranja" vođenja emisije.


Zamisli, voditeljka koja ne mora da vodi svoju emisiju...
dragan7557 dragan7557 11:15 24.10.2012

Re: ...

fijumau
Pa nije se baš ni druga strana proslavila (...) isticanjem svog "moranja" vođenja emisije.


Zamisli, voditeljka koja ne mora da vodi svoju emisiju...

Pa, emisije se ne vode one se prvo "prave" pa posle prikazuju besposlenom narodu, koji umesto da radi i stvara bleji u televizor i čeka....?

Ako ja razumem, a razumem, voditi nije nešto što se mora, već nešto što se čini bez ikakvog pritiska koji uslovljava spomenuto moranje.

Po istom šablonu Moranja su kovani Lideri i liderstvo koji su zamenili Domanovićeve Vođe i VoĐstvo. Nas recimo Mora da vodi Naš ...... jer
- drugi ne moraju,
- nemaju alternativu,

ali mogu ako im dopustimo, mada pošto

- drug...... Mora,
onda oni drugi ne samo da Ne-Moraju

već im je i zabranjeno!?

cerski

p.s. dve stvari i samo dve stvari, na ovom svetu moraju:

- rađanje
- umiranje

sve ostale stvari nikada nisu spadale u moranje već u slobodan izbor.

Uzgred domaćin koji mora da dopusti, da mu drugi (moraju da), vode domaćinstvo je domaćin kome je sudskim putem oduzeto pravo na poslovnu sposobnost
fijumau fijumau 11:42 24.10.2012

Re: ...

Pa, emisije se ne vode one se prvo "prave" pa posle prikazuju besposlenom narodu, koji umesto da radi i stvara bleji u televizor i čeka....?

Ovo je bila emisija koja je emitovana uživo.


Inače, ovo oko moranja je Dačić više puta u toku emisije elaborirao, tako da nisi morao baš ovoliko da se trudiš da objašnjavaš.

P.s.
Jesi li je uopšte i gledao?
dragan7557 dragan7557 14:23 24.10.2012

Re: ...

fijumau:
P.s.
Jesi li je uopšte i gledao?

Naravno da nisam, a što bih?

Šta ima Dača novo da mi kaže što do sada nije rekao?

Šta bilo koji političar ima da kaže što do sada nisu svi rekli hiljade puta, a i svak ponaosob isti ili veći broj puta?

I šta je to što bi trebalo da bude novo?

Ili ti i ostali uporno očekujete da se nešto promeni u društvu koje je po svim parametrima potpuno raspamećeno a na vlasti isti ljudi kao i pre dvadeset godina?

Pa ako očekujete puno sreće, uz primedbu da dočekati nećete.

Naravno ako je kojim čudom ostala čitava neka šerpa ili lonac, iz devedesetih godina, onda kad vas ponovo pozovu mošte jopet da lupate a dotle se snebivajte i uživajte u svom zaprepašćenju.

I da, svaka stranka školuje svoj podmladak tako da oni budući neče biti ništa bolji već naprotiv gori i prefriganiji od ovih sadašnjih.

Emisije kao ova o kojoj je reč ne iniciraju ništa novo već pokazuju samo ono što već svi znaju, a gledati ih je najtraćenje dragocenog vremena.

cerski
fijumau fijumau 14:54 24.10.2012

Re: ...

cerski
fijumau
P.s.
Jesi li je uopšte i gledao?

Naravno da nisam, a što bih?

Diskutuješ sa mnom oko emisije koju uopšte nisi ni pogledao?
Svaka čast...
dragan7557 dragan7557 15:23 24.10.2012

Re: ...

fijumau
cerski
fijumau
P.s.
Jesi li je uopšte i gledao?

Naravno da nisam, a što bih?

Diskutuješ sa mnom oko emisije koju uopšte nisi ni pogledao?
Svaka čast...

Čudno zar ne? Ja ne gledam ni kupus na pijoci kada ga kupujem.

Pa 'ajde reci mi šta si ti to novo čuo od Dače? I šta je uopšte novo u toj "emisiji" a što nije viđeno ranije?

Uzgred ja sadržaj ne gledam već slušam ili čitam šta ko kaže a gledanje Dače i drugih omiljenih likova, prepuštam zalljubljenicima u njihove likove i dela.

Nadam se da po dobrom starom običaju The Slika Precednika visi u svakoj kancelariji, školama, kafanama i ponekim kućama?! Stara dobra vremena! Jupiiiiii!

cerski
fijumau fijumau 15:38 24.10.2012

Re: ...

Ti i ja možemo da nastavimo sa ovim tek nakon što odgledaš (i poslušaš) emisiju.

Jer, poenta je mnogo manje na sadržaju nego li na načinu na koji je emisija tekla, stilu vođenja iste i kulturi dijaloga.


A možeš i da nastaviš da troluješ blog.
nicknaylor nicknaylor 22:53 23.10.2012

Problem je sustinske prirode....

Dacic je emisiju koristio kao podijum za iznosenje parola. Izjave tipa "moramo spreciti da pare namenjene siromasnima idu u ruke kriminalaca" su toliko ocigledno jasne da valjda ne moraju ni da se naglasavaju. jeste, premijer je, jeste nije morao da dodje ali je takodje mogao i da bude u zatvoru verovatno zbog raznoraznih stvarcica kao i vecina politicara u Srbiji. Tako da ni njegov argument pa ja sam premijer i dosao sam ne pije vode.

Mislim da je imao sasvim dovoljno prostora na pocetku da odgovara konkretno ali kao i svi drugi poceli su da pricaju uopsteno. I da govore stvari koje ih niko ne pita. Npr. "pogresno bi bilo da zakljucak ovoga bude da Srbija ne treba da pomaze gradjane na Kosovu" (parafrazirano) a to niko nije ni pomenuo.

Dakle neki put postoji prag tolerancije. I ako nastavis da budes "fin" preko tog praga tolerancije onda ionako neces nista postici pa je sila opravdana. To je naravno licno misljenje. Postoji i kontra da ako primenis "silu" nisi nista bolji od onih protiv kojih se boris. Nazalost sila je ponekad nuzna. Ukratko receno svaka civilizacija i kultura dijaloga je pocela od sile da se ne zanosimo.

medicor.94 medicor.94 10:10 24.10.2012

Re: Problem je sustinske prirode....

U suštini se slažem sa vama, mada vispren novinar- voditelj takvom sagovorniku može da doskoči jednostavnim trikom: pusti ga da ispriča " svoju priču", često uopštenu i često van konteksta onog o čemu je pitan, sasluša ga do kraja i jednostavno kaže " Dobro, niste nam odgovorili na konkretno pitanje pa je zaključak da verovatno nešto krijete ili niste spremni da nam o tome pričate iz samo vama poznatih razloga".Potrebno je zaintrigirati sagovornika, na uljudan način ga isprovocirati i videti njegovu reakciju.Često to bude " triger" da se izjasni konkretnije o onome što je pitan, po principu- ko šta krije ili ko to nije spreman da vam odgovori na postavljeno pitanje...
dragan7557 dragan7557 10:53 24.10.2012

Re: Problem je sustinske prirode....

medicor.94:
" Dobro, niste nam odgovorili na konkretno pitanje pa je zaključak da verovatno nešto krijete ili niste spremni da nam o tome pričate iz samo vama poznatih razloga".

Šta označava odobravanje na početku rečenice? Sarkazam, ironiju ili cinizam?

Očigledno je da nije dobro što neko ne odgovara na postavljeno pitanje, pod uslovom da se nalazi u poziciji na pitanje da odgovor.

Drugi deo kojim se konstatuje "krivica" ili "nespremnost" a konkretan sagovornik se na osnovu toga optužuje za muljanje ili mućkanje iz samo Njemu poznatih razloga je još katastrofalniji i poražavajući!

Dakle ono što predlažete kao "rešenje" je još gore nego ono što rešenje nudi.
Potrebno je zaintrigirati sagovornika, na uljudan način ga isprovocirati

Provokacija, koju ovde predlažete, nikada ne daje pozitivne rezultate i nije metod u komunikaciji ali jeste bila metod u vajkada odbačenim policijskim istražnim tehnikama a opisana je i u "Gulag arhipelagu."
Često to bude " triger" da se izjasni konkretnije o onome što je pitan, po principu- ko šta krije ili ko to nije spreman da vam odgovori na postavljeno pitanje...

A ovo je valjda poslastica spomenutih do besvesti olinjalih policijskih tehnika preuzetih od Svete Inkvizicije nastavljenih od strane ostrašćenih inspektora Narodne Milicije?

Komunikacija je nauka koja je odavno izbacila prinudne metode kreiranja željenog priznanja po svaku cenu, što to u Srbiju još nije stiglo je jednostavno i objašnjivo.

Posle komunikacije preko ulice kraj osamdesetih i početak devedesetih u kojima se RTS sumanuto naziva Bastiljom....?

- kominikacije preko nišana raznog oružja i oruđa
- komunikacije preteće stisnute pesnice
- komunikacije izvrtanja značenja pojmova

pa do komunikacije promovisane preko Farme, Velikog brata ili Svadbe 24, je bukvalno sve rađeno da se usvoji tip komunikacije koji je danas u opticaju uz obavezno:

- Šta je bre majmune!? Mater ti krvavu j...m! Brateeeee, i drugi oblici nesuvislog arlaukanja koje ni životinjama nije svojstveno.

Kukakti o "kulturi" dijaloga bez rasprave o tome šta je dovelo do usvojenog patrona ponašanja je kontra produktivno.

Naravno onda je kraduckanje, šutiranje novinara, zavrtanje ušiju saobraćajcima, lupanje nameštaja uz svirku i piće poslaničkog kluba, i još mnogo toga deo usvojenog(prihvaćenog) nekulturnog patrona ponašanja koji ima svoju istoriju i koji nije nastala odjednom već je od strane samih građana brižljivo kopoiran, odgajan i sada pruža rezultate.

I ne samo da nije nasatla odjednom već se smatra poželjnim načinom u svakodnevnom životu, jednostavno način koji pruća rezultate i vodi u pobedu nad protivnikom.

Drekneš, šta je bre majmune, šta me gledaš!

A sagovornik, sada već majmun, spusti pogled savije nepostojeći rep i ... pobegne!

Pobednik likuje a publika odobrava novom Cezaru i kopira pobedničku metodu.

Tema je više nego dobra, ali joj prilazite sa pogrešne strane, tim načinom se neće ništa promeniti. Osim snebivanja oko izrečenog drugi rezultat nije ni moguće postići.

cerski

medicor.94 medicor.94 12:44 24.10.2012

Re: Problem je sustinske prirode....

O.K. U tekstu sam samo pokušao da skrenem pažnju na " kulturu dijaloga" koja mi je do te mere smetala da sam morao da se latim komentara. Sve to u drugoj ili sičnmoj formi viđamo i čujemo svuda oko nas, postalo je uobičajeno da se tako jedni prema drugima ophode javne ličnosti kao i oni koji planiraju da to postanu.Nisam pledirao nad etno- kulturološkim aspektom celog ovog problema.Ima verovatno jako puno razloga što smo se kolektivno " poseljačili" što je postalo normalno ono što nikada nije bilo, što je postalo normalno ono što je nekada izazivalo osećaj stida ili srama za izgovoreno, urađeno ili predloženo...
Složićemo se nadam se svi, da ovakva matrica ponašanja nije stvorena preko noći i da je tome u mnogome kumovao neverovatni " vrtlog" u kome smo bili poslednjih tridestak godina a i još uvek smo u njemu na žalost .
Korenito promenjen i poremećen odnos vrednosti u našem društvu, činjenica da za mnoge reč demokratija podrazumeva anarhiju, sloboda misli i dela u najbukvalnijem smislu te reči, degradacija obrazovanja ( posebno osnovnog) i kulture,...Ako na sve to dodamo da nam je nacija dobrim delom i bukvalno nepismena ( valjda oko 52% ukupne populacije zemlje Ssrbije ima manje od osam razreda osnovne škole ili ni toloko) - jezičak na vagi se za čas poremeti i tada većina odlučuje o svemu pa i o tome šta je kulturno a šta nekulturno.
Daklem, ja sam samo prokomentarisao nešto što mi se u tom trenutku učinilo kao vrh vrhova ledenog brega, a o istom možemo ( i moramo) da polemišemo..
dragan7557 dragan7557 14:00 24.10.2012

Re: Problem je sustinske prirode....

medicor.94
O.K. U tekstu sam samo pokušao da skrenem pažnju na " kulturu dijaloga" koja mi je do te mere smetala da sam morao da se latim komentara. Sve to u drugoj ili sičnmoj formi viđamo i čujemo svuda oko nas, postalo je uobičajeno da se tako jedni prema drugima ophode javne ličnosti kao i oni koji planiraju da to postanu.Nisam pledirao nad etno- kulturološkim aspektom celog ovog problema.Ima verovatno jako puno razloga što smo se kolektivno " poseljačili" što je postalo normalno ono što nikada nije bilo, što je postalo normalno ono što je nekada izazivalo osećaj stida ili srama za izgovoreno, urađeno ili predloženo...
Složićemo se nadam se svi, da ovakva matrica ponašanja nije stvorena preko noći i da je tome u mnogome kumovao neverovatni " vrtlog" u kome smo bili poslednjih tridestak godina a i još uvek smo u njemu na žalost .
Korenito promenjen i poremećen odnos vrednosti u našem društvu, činjenica da za mnoge reč demokratija podrazumeva anarhiju, sloboda misli i dela u najbukvalnijem smislu te reči, degradacija obrazovanja ( posebno osnovnog) i kulture,...Ako na sve to dodamo da nam je nacija dobrim delom i bukvalno nepismena ( valjda oko 52% ukupne populacije zemlje Ssrbije ima manje od osam razreda osnovne škole ili ni toloko) - jezičak na vagi se za čas poremeti i tada većina odlučuje o svemu pa i o tome šta je kulturno a šta nekulturno.
Daklem, ja sam samo prokomentarisao nešto što mi se u tom trenutku učinilo kao vrh vrhova ledenog brega, a o istom možemo ( i moramo) da polemišemo..

Sada smo već na istoj talasnoj dužini!

Kako stanje promeniti je sledeće pitanje a to je dugogodišnji proces koji neće(u ovo sam potpuno siguran) još dugo vremena biti započet u Srbiji.

cerski
medicor.94 medicor.94 22:16 24.10.2012

Re: Problem je sustinske prirode....

Mislim da smo sve vreme na istoj talasnoj duzini, nego sam ja govorio o posledici a vi o uzroku
freehand freehand 23:12 23.10.2012

Stav

"Insajder" je emisija sa stavom, koji štrči iznad i ispred nje. Emisija koja je od istraživačkog novinarstva napravila supstituciju institucija, pre svega policije i pravosuđa. I emisija koja je od nekada obaćavajuće male i hrabre produkcije postala ništa drugo do isprazna reklama sebe same, bez sadržaja sem gromopucatelnih tizera i slogana.
Pri tom najčešće površno i diletantski otvarajući probleme bez ozbiljne analize i relevantnih sagovornika i zaključaka. Nešto kao medijski Ljubiša Milanović, na primer.
Suzana Trninić je novinar sa stavom, koji je često vidljiviji no što bi to profesionalna etika nalagala, a pristojnost dozvoljavala. Uloga koju joj pojavljivanje u "Insajdewru" nameće taj njen stav znatno pojačava i čini još vidljivijim.
I svi u emisiji kao maca oko vruće kaše, al niko da kusne.
savamala savamala 07:39 24.10.2012

Re: Stav

Emisija koja je od istraživačkog novinarstva napravila supstituciju institucija, pre svega policije i pravosuđa. I emisija koja je od nekada obaćavajuće male i hrabre produkcije postala ništa drugo do isprazna reklama sebe same, bez sadržaja sem gromopucatelnih tizera i slogana.


Insajder nema veze sa novinarstvom. Novinari su tu, ukoliko ih uopste ima, obicna fizicka radna snaga u poslu koji moze bez nje. Mala i hrabra produkcija nikada nije bila toliko mala kao sto se to predstavlja, naprotiv, to je prilicno mocna produkcija (moc u svakom smislu) kojoj hrabrosti nije toliko neophodna.
blue rider blue rider 09:59 24.10.2012

Re: Stav

Radi gumica koliko vidim. Jeste savamala, insider placaju strani placenici i domaci izadjnici, sto ne napises lepo kovanicu?
savamala savamala 10:15 24.10.2012

Re: Stav

Jeste savamala, insider placaju strani placenici i domaci izadjnici, sto ne napises lepo kovanicu?


Zato sto je "kovanica" izlizana. Medjutim, to ne znaci da je izlizan i sadrzaj te kovanice. Naravno, nije zabranjeno ziveti u ubedjenju da sadrzaj te kovanice ne postoji i da je najobicnija izmisljotina "retrogradnih" snaga. Takodje, nije zabranjeno primetiti da postoje ljudi koji zive u saksijama.
blue rider blue rider 10:31 24.10.2012

Re: Stav

Volim kad se stavis u navodnike, to mi nekako dokaz da ni sam nisi nacisto, jesi li retrogradan ili ne, gej ili strejt, itd. Ima vremena
dragan7557 dragan7557 11:18 24.10.2012

Re: Stav

savamala 08:39 24.10.2012
Re: Stav

Emisija koja je od istraživačkog novinarstva napravila supstituciju institucija, pre svega policije i pravosuđa. I emisija koja je od nekada obaćavajuće male i hrabre produkcije postala ništa drugo do isprazna reklama sebe same, bez sadržaja sem gromopucatelnih tizera i slogana.



Insajder nema veze sa novinarstvom. Novinari su tu, ukoliko ih uopste ima, obicna fizicka radna snaga

Jašta bre, dižu i spuštaju tonove!

cerski
mikimedic mikimedic 09:55 25.10.2012

Re: Stav

strani placenici i domaci izadjnici


ja sam svojevremeno saradjivao sa jednim stranim placenikom i domacim izdajnikom. zalio se da mu jednom kasnila neka uplata, maltene propade firma i rece covek, 'e moj miki do juce sam bio strani placenik a sad ostah samo domaci izdajnik'.


predatortz predatortz 07:51 24.10.2012

Patriotska pljačka

Kad na vestima čujem najavu nekih pregovora između Beograda i Prištine, tačno znam da će tih dana nekoliko puta biti reprizirana 'Patriotska pljačka'.

Moje viđenje je, a ne tvrdim da je tačno, da to treba narodu da ogadi svaku pomisao na Kosovo.
Da priču razvodni i prenese je sa polja ugroženih elementarnih ljudskih prava našeg naroda dole na priču o kriminalu nekoliko desetina pojedinaca iz redova našeg naroda.
Kriminala kojeg, verujem, ima...
predatortz predatortz 07:59 24.10.2012

Ima leka...

.Da je kojim slučajem Ivica Dačić sinoć ustao i otišao, uz izvinjenje da ne može da prisustvuje takvoj vrsti dijaloga, mislim da mu, ruku na srce, niko ne bi zamerio.


Slažem se. Tu me je, jednom prilikom, oduševio Đilas. Mislim da je to bilo u 'Kažiprstu'...
Blago histeričnu voditeljku je upozorio na visinu tona i zamolio da mu ne maše rukama oko očiju.

Na njeno zbunjeno 'ja tako razgovaram', odgovorio je sa 'ali, ja tako ne razgovaram...'

Voditeljka se posle toga upristojila, ali je to nije sprečilo da postavlja nesuvisla pitanja
gedza.73 gedza.73 08:03 24.10.2012

Doslednost

Mene više nervira pristrasnost voditelja.
Slušao sam jedno jutro 'hoću da znam' sa Vukom Draškovićem kao gostom.
Em ne možeš da na'vataš čoveka o čemu priča, em mu voditeljka tercira.

Razumem ja da se voli 'naginjanje' na 'svoju' stranu, ali malo objektivnosti ne bi ponekad škodilo.

Da se svi naučite integritetu od poslanice LSV u skupštini.
Kaže žena da je protiv zakona o ammnestiji (potpuno i nedvosmisleno se slažem).
Tim zakonom biće pušten Miladin Kovačević koji je (parafraziram neke komentare) prebio 'pijanog Jevrejina' koji je maltretirao devojku njegovog druga.

Indirektno ona osuđuje i šefa svoje stranke (koji će takođe biti amnestiran, a ona se očigledno ne slaže ni sa tim) koji je prebio
(jal' je štap
jal' su telohranitelji)
'pijanog debeovca' koji je maltretirao kćerku njegovog brata.

Koji zološki vrt imamo od političke 'elite' malo smo ludi.


dragan7557 dragan7557 15:26 24.10.2012

Re: Doslednost

gedža:
Koji zološki vrt imamo od političke 'elite' malo smo ludi.


A života ti koju funkciju obalja Jovančo Jagodinski?

cerski
kukusigameni kukusigameni 09:23 24.10.2012

ne slažem se

Nekultura dijaloga je kada ti neko postavi pitanje na koje odgovor može da glasi "Da", "Ne" ili "Ne znam", a ti kreneš da pričaš sve drugo osim ono što si pitan.
To nije samo nekultura, to je bezobrazluk.
freehand freehand 09:53 24.10.2012

Re: ne slažem se

To nije samo nekultura, to je bezobrazluk.

Ne, to je politika.
Problem u ovoj emisiji su unapred zadata ishodišta i teze koje je trebalo dokazati.
A vešt i bezobrazan sagovornik traži veštog i dobro pripremljenog novinara.
Hbg, Suzana Trninić jeste dobar novinar. U svakom slučaju daleko bolja od nekadašnje koleginice iz "Kažiprsta" Danice Vučenić, a kao moderator u ovakvim debatama i u "Insajderu" svakako bolja i od autorke, Brankice Stanković.


fijumau fijumau 09:59 24.10.2012

Re: ne slažem se

Ma vi vodite emisiju kol'ko hocete, samo me pustite da govorim!

Ovo, ipak, nije politika. Barem ne po meni. A nije ni neki dobar primer kulture dijaloga.
freehand freehand 10:06 24.10.2012

Re: ne slažem se

fijumau
Ma vi vodite emisiju kol'ko hocete, samo me pustite da govorim!

Ovo, ipak, nije politika. Barem ne po meni. A nije ni neki dobar primer kulture dijaloga.

Da, to jeste politika, svuda u svetu. Da ne jurim primere ali je model vrlo rasprostranjen, a po šarmu i maniru sa kojim ga primenjuju varira od političara do političara.
A ne, to nije dobar primer kulutre dijaloga, tu se apsolutno slažemo.
Ali je u skladu sa imidžom koji Dačić gradi, jakog političara iz naroda sa petljom i bez dlake na jeziku.
musicaddict musicaddict 09:51 24.10.2012

Voditelji...

Iz nekog razloga emisiju nisam mogla da odgledam do kraja, kao da mi je postalo neprijatno sto je gledam. Umnogome ovaj tekst mi je pojasnio zasto sam se tako osetila. Delom zbog voditeljke, delom zbog gostiju.
Zanimljiv mi je taj osecaj, kada mene bude sramota umesto nekoga ko emisiju vodi. Znate ono, kao kad gledate Beogradsku hroniku i jednu od one dve krajnje neprijatne i nevaspitane zene koje spopadaju, preskacu, napadaju i prekidaju svoje sagovornike.
predatortz predatortz 09:55 24.10.2012

Re: Voditelji...

Znate ono, kao kad gledate Beogradsku hroniku i jednu od one dve krajnje neprijatne i nevaspitane zene koje spopadaju, preskacu, napadaju i prekidaju svoje sagovornike.


Ipak je dvojac Ćosić-Riha bio neprikosnoven kada je u pitanju šikaniranje gostiju.
Sada je Olivera Kovačević velika nada novinarske drskosti , neinformisanosti i pristrasnosti.
mikimedic mikimedic 09:57 24.10.2012

Re: Voditelji...

kada mene bude sramota umesto nekoga ko emisiju vodi.


tacno znam osecaj


medicor.94 medicor.94 10:23 24.10.2012

Re: Voditelji...

Odlično zapažanje. Upravo taj osećaj neprijatnosti tokom emisije imalli smo moja supruga i ja - osećaj stida umesto voditeljke
predatortz predatortz 10:26 24.10.2012

Re: Voditelji...

medicor.94
Odlično zapažanje. Upravo taj osećaj neprijatnosti tokom emisije imalli smo moja supruga i ja - osećaj stida umesto voditeljke


Kao kad čovek čita E novine

Pa se prene i kaže sam sebi:

Što meni treba da čitam ove vulgarne pamflete?!
Posle budem ljut sam na sebe...
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:43 24.10.2012

Re: Voditelji...

Ipak je dvojac Ćosić-Riha bio neprikosnoven kada je u pitanju šikaniranje gostiju.

Jeste vala, ponažaju se kao sudije za prekršaje ili drčni profesori.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:39 24.10.2012

Meni gužva

pa ne stižem da se javim...

Elem sa Insajderom se nešto događa i to neobično. Ko je na Twitteru ispratio komunikaciju naloga @Insajder92 sa korisnicima, mora da se našao u čudu, ja sam sigurno. I to ne zbog suštine te komunikacije, koja je nesporna, nego zbog manira i načina na kojem onaj koji sedi iza tastature koja piše po nalogu tretira sagovornike.

Stil, ton te komunikacije, odbijanje svake razumne kritike, pa i one nerazumne, bahatost i sve to spakovano u lakonskih 140 karaktera je priča za sebe. Dugo sam verovao da je stvarno Medvjedić Gricko pobegao Brakusu i dohvatio se tog profila, ali ne lezi vraže... Bez ikakvog razumnog objašnjenja priča se lagano na TW vraća u normalu, Insajder poprima neke razumne tonove. Meni neobično, nije da zbog toga mislim manje dobro o emisijama, nego mi je džukaćki nekako na malograđanskom nivou, pa eto veze: ispada da se slično govori i u studiju. Tvrdim odgovorno dve stvari, a Suzana, Brankica i ekipa - kako hoće:

Bilo kakva istina se može reći i pristojnim rečnikom i normalnom tonom, čak kad se tako govori ispada ubedljivije. Ulični manir i sleng ne pristaju uz visokoparne ideje, u stvari devalviraju ih.
Ma svi ste vi isti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:14 24.10.2012

Re: Meni gužva

uros_vozdovac

Elem sa Insajderom se nešto događa i to neobično....

Stil, ton te komunikacije, odbijanje svake razumne kritike, pa i one nerazumne, bahatost ...


Biće da su se svi kolektivno učlanili u LDP.
medicor.94 medicor.94 22:20 24.10.2012

Re: Meni gužva

E svaka ti je na mestu !!!
petronijevic001 petronijevic001 01:55 25.10.2012

Re:

Жалосно је да се криминалне активности злоупотребљавају на овако приземан начин .Инсајдер једној серији криминалних радњи, не нарочито неуобичајених за Србију, злонамерно пришива епитет "патриотски".Онда постоје и непатриотске пљачке, можда и "европске" пљачке у Србији.

Из емисија Инсајдера се врло мало може сазнати, врло су неинформативне и заморне.Много је исфорсирана та фама о некој ексклузивности по сваку цену, а то су углавном већ познате приче и афере.Много то подесећа на тв издање часописа "Таблоид" .Једино што сам поуздано сазнао ,то је политички став креатора Инсајдера о Србији, патриотизму , Косову, све је ту јасно.Само недостају чињенице.

Екипа Инсајдера би могла да води неку емисију о сервисним информацијама и пијачном ценовнику.То је њихов реалан домет.Ове ствари којима они покушавају да се баве, треба да препусте озбиљним новинарима.
predatortz predatortz 07:47 25.10.2012

Re:

Жалосно је да се криминалне активности злоупотребљавају на овако приземан начин .Инсајдер једној серији криминалних радњи, не нарочито неуобичајених за Србију, злонамерно пришива епитет "патриотски".Онда постоје и непатриотске пљачке, можда и "европске" пљачке у Србији.


Ponoviću, neće da se baci:

Kad su god u naznaci neki pregovori Beograda i Prištine, bukvalno počinje maltretiranje Insajderom.

Ok, dame i gospodo iz Insajdera, skontali smo! Na Kosovu postoje naši sunarodnici koji ,pod plaštom patriotizma, vode kriminalne aktivnosti. I, verovali ili ne, niste nam tu otkrili ništa novo. To zna svako ko poznaje nekog sa Kosova. Te priče su odavno poznate svima nama...

No, šta je sa onih 95% Srba na kosovu koji u tom kriminalu ne učestvuju?
Njihova životna priča, pritisci i teror kojem su izloženi nisu bitn ni za jednu emisijicu Insajdera? Oni se pomenu uzgred, po principu da se Vlasi ne dosete...
kukusigameni kukusigameni 09:06 25.10.2012

Re:

predatortz
Kad su god u naznaci neki pregovori Beograda i Prištine, bukvalno počinje maltretiranje Insajderom.


Ovaj Insajder se odloženo emituje na zahtev političkih struktura. Tačnije, posle izbora.

predatortz
Ok, dame i gospodo iz Insajdera, skontali smo! Na Kosovu postoje naši sunarodnici koji ,pod plaštom patriotizma, vode kriminalne aktivnosti. I, verovali ili ne, niste nam tu otkrili ništa novo. To zna svako ko poznaje nekog sa Kosova. Te priče su odavno poznate svima nama...


Evo, meni nisu bile poznate, barem ne u tom smislu da konkretno znam šta se radi, na koji način i koje se svote novca troše ili bolje reći rasipaju.

predatortz
No, šta je sa onih 95% Srba na kosovu koji u tom kriminalu ne učestvuju?
Njihova životna priča, pritisci i teror kojem su izloženi nisu bitn ni za jednu emisijicu Insajdera? Oni se pomenu uzgred, po principu da se Vlasi ne dosete...


Pa ja videh one ljude južno od severa koji žive u kontejnerima i koji su ostavljeni da se sami snalaze. Malo li je za jednu emisiju ovakvog tipa?!
predatortz predatortz 09:13 25.10.2012

Re:

Pa ja videh one ljude južno od severa koji žive u kontejnerima i koji su ostavljeni da se sami snalaze. Malo li je za jednu emisiju ovakvog tipa?!


A zašto žive u kontejnerima? Zar njima nisu obećani najviši standardi? Zar nije obećana puna integracija u društvo? Zar tamo nije protektorat najmoćnije organizacije na planeti? Organizacije koja je stvorena da štiti slobode i demokratiju...

Ili, ti misliš da Albanci treba da uzmu Kosovo a Srbija da izdržava Srbe?!
kukusigameni kukusigameni 09:16 25.10.2012

Re:

predatortz
Ili, ti misliš da Albanci treba da uzmu Kosovo a Srbija da izdržava Srbe?!

Iju.
Odakle sad ovo?
Pričali smo o Insajderu.
predatortz predatortz 09:29 25.10.2012

Re:


Iju.
Odakle sad ovo?
Pričali smo o Insajderu.


Praštaj, stari pandurski fazon

Da, pričali smo o insajderu. Insajder se zalaže za istinu.
Istina je da neki ljudi, kojima su garantovani najviši standardi i zaštita njihovih prava, žive u kontejnerima okruženim žicom.
A pre toga su imali domove i radna mesta, obrađivali zemlju, slobodno se kretali...
kukusigameni kukusigameni 09:31 25.10.2012

Re:

predatortz
Praštaj, stari pandurski fazon




Jebo Insajder, sad sam crk'o od smeha.
medicor.94 medicor.94 10:14 25.10.2012

Re:

O.K.- razumem vaš stav ali treba reći i još nešto.Ne sme se zaboraviti nikada da je ekipa Insajdera sa nekoliko serijala napravila istorijski korak u ovoj našoj Srbiji kada je reč o istraživačkom novinarstvu i kada je minucioznim, upornim analitičkim radom razotkrila neke od dobro čuvanih tajni - kako i koliko su neki krali, sve po imenu i prezimenu i po stepenu umešanosti u kriminal.Kvaliet njihovog rada bio je toliki da su neki istražni postupci bili skoro profesionalni pa je na kraju istražni sudija mogao mirne volje čitave segemnte serijala da uvrsti u dokazni postupak.
Poslednji serijal sa " Patriotskom pljačkom" bio je sigurno ispod očekivanog nivoa, dosta improvizacije, malo više površnosti i nedoslednosti u radu, lutanja.Možda je problem i u tome što su nesvesno pokušali da raskrinkaju više kriminalnih nivoa u isto vreme: malveracije sa trošenjem novca građana iz Budžeta Republike Srbije, šverc neslućenih razmera preko " nepostojeće granice", muvanje sa akcizama, podstrekivanje nedužnog našeg življa na KiM da izlaze na barikade i brane prelaze ne radi održavanja postojećeg stanja stvari zbog neposrednog kontakta sa maticom Srbijom već zbog osećaja ugroženosti sopstvenog " biznisa" i sl.
Razgovor sa Nebojšom Čovićem, bivšim Koordinatorom za KiM ispred Vlade Srbije,od pre neki dan, govori u prilog moje teze.Čović, kao iskusan političar verovatno je imao pobednički izraz na licu kada je napuštao zgradu B92.Na svako postavljeno pitanje( opet, u glavnom uopšteno i neobavezujuće) dotični je odgovarao sa " ne znam" ili " nije to bilo u opisu mog radnom mesta" ili " nisam bio nadležan".Neverovatno !Pa da li Koordinator na takvom radnom mestu treba barem elementarno da bude upoznat sa tokovima novca iz Budžeta Srbije prema KiM.Ako ne on, u redu, onda bar neko od njegovih saradnika koji se bavi finansijama da mu skrene pažnju da nešto ozbiljno nije u radu u računu koji se zove "koliko smo poslali a šta je urađeno od tog novca".Ništa - magla i uopštenost.I naravno ko je bio kriv za takav razgovr, Čović sigurno ne, već voditelj opet bez koncepta i bez zainteresovanosti da pokuša da isprovocira sagovornika, naravno, na uljudan način i sazna nešto više.
Umesto zaključka, ekipa Insajdera nam je i dalje jako potrebna, snažna, bezkompromisna, argumentovana i dosledna.Potrebna nam je ne samo zbog svoje časne misije već i zbog toga što najveći broj ljudi u Srbiji ima priliku da se informiše o takvim aktivnostima upravo samo preko TV-a. Ko danas ima para da kupuje novine ili daj bože prati neke informacije preko interneta.
Malo su se uspavali na lovorikama ali će, siguran sam, nastaviti sa svojim kvalitetnim radom i na dalje.Nadam se da malo dobronamerne kritike nikada ne škodi.
kukusigameni kukusigameni 10:33 25.10.2012

Re:

Čović

" ne znam" ili " nije to bilo u opisu mog radnom mesta"


I tu staje novinarstvo. Dalje rade nadležne službe, koje ništa ne rade.

Nije sve politička odgovornost. Kao, to i to si uradio ili nisi, pa će građani dalje na izborima da iskažu poverenje ili nepoverenje. Postoji i ona druga odgovornost. Ona se ne rešava u medijima.

Insajder je samo odškrinuo vrata i osvetlio jednu vešto sakrivanu priču. To i jeste funkcija novinarstva.
medicor.94 medicor.94 10:43 25.10.2012

Re:

Saglasan potpuno!!!
freehand freehand 10:57 25.10.2012

Re:

Insajder je samo odškrinuo vrata i osvetlio jednu vešto sakrivanu priču. To i jeste funkcija novinarstva.

Vidi ovako, Kuku:
od sedamdesetih se na Kosovu kralo po osnovu ugroženosti, što je goleme razmere poprimilo osamdesetih, sa radnim mestima i stanovima za povratnike. Pa su ugroženi Srbi (mimo realno ugorženih) prodavali kuće, imanja i stanove albancima, pa kupovali kuće, imanja i stanove po "užoj Srbiji", pa se ponovo vraćali na Kosovo na debele plate i u nove stanove. I sve se to zna.
Kod Slobe je to bio sjajan biznis (pitati Bogoljuba i braderse). Da preskočimo devedesete pa dođemo do '99 i okupacije Kosova; sve Vlade Srbije od tada imale su samo jedan izbor: u nemogućnosti da se odreknu teritorije i ljudi, morali su da ostave fiktivne institucije i realne lekare, nastavnike, sudije, a bogami - i ljude koji su brinuli o bezbednosti stanovništva. E ti ljudi moraju da se plaćaju nekako a da to ne bude vidljivo.
I to je veliki jedan čir, iz koga svašta može da poteče, i teče. I toga su bili svesni i Đinđić, i Živković, i Koštunica, i svi do danas. Ono što se može jeste, u nemogućnsoti da ti policija zaista radi tamo gde nema realne nadležnsoti - smanjiti pljačku i zloupotrebe na najmanju moguću meru.
A čačkanje po tim čirevima može da dovede do raznih komplikacija sa katastrofalnim posledicama.
Kad sam u prvom komentaru napisao da svi obilaze oko toga kao maca oko kaše - na to sam mislio.
I to niko javno ne govori, pa ni Insajder, sve čekajući neće li se neko izleteti.

kukusigameni kukusigameni 10:32 26.10.2012

Re:

freehand
A čačkanje po tim čirevima može da dovede do raznih komplikacija sa katastrofalnim posledicama.

Kao i perzistiranje tih čireva.
Mackanje nije dalo efekta. A svi znamo da bi ceđenje i drenaža makar olakšalo subjektivne simptome, a verovatno bi uz veće doze antibiotika dalo i izlečenje. Ostao bi samo ožiljak.
Evo pitaj domaćina. Čovek je lekar.
freehand freehand 11:03 26.10.2012

Re:

kukusigameni
freehand
A čačkanje po tim čirevima može da dovede do raznih komplikacija sa katastrofalnim posledicama.

Kao i perzistiranje tih čireva.
Mackanje nije dalo efekta. A svi znamo da bi ceđenje i drenaža makar olakšalo subjektivne simptome, a verovatno bi uz veće doze antibiotika dalo i izlečenje. Ostao bi samo ožiljak.
Evo pitaj domaćina. Čovek je lekar.

Ae sad, sve Hipokrati. To je bilka metafora, brzinska i šuplja, verovatno, ali se nadam da si razumeo suštinu.
medicor.94 medicor.94 13:33 26.10.2012

Re:

Ma u redu je sve to nego nisam siguran koji antibiotik da primenimo !!??
freehand freehand 13:41 26.10.2012

Re:

medicor.94
Ma u redu je sve to nego nisam siguran koji antibiotik da primenimo !!??

Ne brini ništa, stižu doktorke, za neki dan. Hirurškinje.
Stručnjakinje za amputacije. A vrlo štedljive sa anestezijom.
I zabole ih za gangrenu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana