Istorija| Na današnji dan| Obrazovanje

Zaboravljena istorija

mara92 RSS / 01.11.2012. u 23:44

554230_487831897914536_532287466_n.jpg

Има још неких пола сата до краја овог првог дана новембра месеца. Прелетела сам нетом у потрази за чланцима, фотографијама, освртима и уопште, пригодним текстовима...1. новембра 1918. године Прва српска армија, на челу са Петром Бојовићем, је ослободила Београд.

Већина данашњих школараца појма нема шта се десило 1. новембра тамо неке 1918. Не знају ни њихови родитељи...свеприсутна телевизија је елегантно прескочила да направи неки серијал образовних емисија, јер смо ми давно констатовали и помирили се да Наше Право Да Знамо Све служи...па...немам појма чему служи...

Протекли викенд обележена је стота годишњица Кумановске битке, која је била почетак Првог балканског рата - рата у коме ће сужњи после неколико векова да отерају османлије са Балкана (да ли и коначно?) ... и тада би нека анкета чији су резултати поражавајући: нико благе везе нема ко је, зашто, када, против кога ратовао...

Тужно је то незнање. Тужно је што се стидимо нечега чиме треба да се поносимо. Застрашујуће је то што поколења не знају где су им и зашто преци гинули...како је Србија у само те четири године изгубила 60% мушке популације...

Од половине септембра и пробоја Солунског фронта 1918. године, Прва армија српске војске је незаустављиво кидисала ослобађајући сваку стопу земље и за само месец и по дана ушла у Београд.

Да ли се ми стидимо што су нам деде и прадеде изгинуле за ово парче земље и неба изнад ње да бисмо битисали као слободни људи? Јесу ли потомци недостојни жртве? Питам се..Заборав је понекад лековит, али чешће је смртоносан. Памћење служи и учењу: да се грешке не понављају, да се извуку поуке...

...

Ето, мени је савест мирнија...баш сам уморна али желела сам да захвалим своме прадеди чије су кости негде код Крфа...да захвалим и вашим дедама и прадедама: хвала и слава им!

...

пост скриптум: комаданта Прве армије српске војске, војводу Петра Бојовића 20. јануара 1945. године на смрт је пребила група партизана. У сред Београда! Разбојници су наумили да га избаце из куће, пардон, да је вероватно "ослободе" за "народну власт" ...Бојовић је тада имао 87 година...треба ли да поменем да је било строго забрањено присуство сахрани Бојовића на Новом гробљу?

vojvoda-petar-bojovic.jpg 

...

УПОЗОРЕЊЕ: Другови и другарице политички комесари нека ме заобиђу са својим репертоаром увреда и инпутирања о четништву...то нека оставе за састанке СУБНОРА...овде нису добродошли (разумеће овај метод, 60 година су га ревносно практиковали)

 



Komentari (369)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:50 01.11.2012

Moj pradeda

tu slobodu nije dočekao. Pao je za nju već početkom rata...iza njega je ostalo četvoro, ovolickih kao na slici...
Izvinjavam se što je slika velika, ne umem da je smanjim. Možda i ne treba. Mnogo je manja od žrtvovanog života.

mara92 mara92 23:55 01.11.2012

Re: Moj pradeda

Нека је велика фотка...Живота је то заслужио!
loader loader 01:05 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Slika je ... na onaj način... lepa.
Za mnoge bi bila privilegija da im se zna grob :(

SLAVA JUNACIMA
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:07 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Za mnoge bi bila privilegija da im se zna grob :(

Da...ja sam to već ovde pisala, ali evo opet...moja prababa Darinka je po pradeda Životu otišla peške i našla ga mrtvog u Arapovcu, i što noseći ga, što vozeći se kad su dobri ljudi imali i mogli čime da je povezu ga je donela u Badnjevac i sahranila. Kod kuće je ostavila četvoro dece, sitne.
predatortz predatortz 10:09 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Moj pradeda, obveznik K und K monarhije, preplivao Drinu sa grupom momaka iz sela i otišao u dobrovoljce. Osamnaeste se vratio živ i zdrav, dobio silnu zemlju i šumu kao nagradu. Bio veliki domaćin, ali kažu Jugoslavija mu se nikad nije primila na srce. Žalio što se od 'braće' ne razgraničismo na vreme.

Posle mu narodne vlasti obezglavile starijeg sina, njega tukle i šikanirale, zemlju oduzele...

On umro od posledica batinanja revnosnog podoficira KNOJ-a , a oduzeta zemlja zaparložena od kad im je propala Zadruga...
jinks jinks 10:45 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Slava im svima
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:42 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Autoru hvala za ovaj tekst i podsecanje.
Moj i pradeda Aleksandre Kovac Dragoljub Goba Dimitrijevic, bio je u toj armiji i presao je i Albaniju.
NNN NNN 18:03 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Goba Dimitrijevic
Odakle je Goba?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:59 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Rodjen u selu Ratari kod Smederevske Palanke
pisite privatnu poruku
NNN NNN 19:56 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Velimir Mladenovic
Rodjen u selu Ratari kod Smederevske Palanke
To, zemo, say it loud!
bubamarac bubamarac 20:20 02.11.2012

Re: Moj pradeda

je, kao pripadnik Mlade Bosne, osudjen na 15 godina i citav 1. Svjetski rat proveo u logoru u Aradu. Kad se rat zavrsio dosao je kuci, ali njegov izmuceni organizam nije mogao da se odupre Spanskoj groznici, koja je tada harala. Umro je nekih mjesec dana po izlasku na slobodu.

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:25 02.11.2012

Re: Moj pradeda

OK
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:26 02.11.2012

Re: Moj pradeda

Velimir Mladenovic
Rodjen u selu Ratari kod Smederevske Palanke
pisite privatnu poruku



-u oblasti prosvete radio je na polju narodnog prosvećivanja,posebno na otvaranju I popularisanju domaćiskih tečajeva za devojke,obezbeđenje knjiga za narodne knjižnice,dodeljivanju pomoci za podizanje spomenika Voždu Karađorđu u Velikom Orašju,školovanju bogoslova u Rumuniji I podizanju školskog doma u Vršcu.
Da bi smestio Državnu Gimnaziju u Smederevu Oblasni Odbor je pored opštinske zgrade uzeo u zakup jos jednu zgradu, jer sa izgradnjom nove zgrade Gimnazije tada se jos nije moglo otpočeti zbog nepovoljnih investicija
.
-u oblast narodnog zdravlja radi na higijenskom prosvećivanju kroz organizovanje kurseva za mladiće.1928. god. je urađen plan za podizanje Oblasne bolnice u Smederevu I podignut je paviljon za zarazne bolesti.

-1928 godina je bila sušna I tada je Oblasni odbor sproveo pružanje pomoci nastradalim od suše u ishrani I setvi. Pomoc je podeljena u 80 opština I iznosila je 2.120,773 kg kukuruza. U zvaničnom izveštaju Gobe Dimitrijevića od 16. oktobra 1928 god. stoji da je ceo rad oko snabdevanja izvršio licno g.Dimitrije Ljotić.

-umro je 1968.god I sahranjen u Ratarima.
mara92 mara92 23:13 02.11.2012

...

Много ми се свиђају ови прилози: без општих места, него конкретне судбине...врло често веома тужне и тако сурово истините...
escherichije_colic escherichije_colic 23:09 04.11.2012

Re: Moj pradeda

Kad pričamo o pradedovima, evo jednog romantiziranog opisa strašnog mesta pogibije pod Skadrom, gde je moj Aleksa, vojnik junačkog Čevsko-Bjeličkog bataljona, zaslužio medalju Obilića za hrabrost:

Najveći san kralja Nikole bio je Skadar. Često je govorio da bi srećno mogao da umre onog dana kada povrati staru srpsku prestonicu na Bojani.

I obični ljudi sanjali su o Skadru. On je kroz vjekove postao mit, kao i Kosovo. Niz skadarske zidine, kažu, i danas teče mlijeko iz grudi mlade ljube Gojka Mrnjavčevića. Vjekovima se vjeruje u mit o vili i Mrnjavčevićima i nesrećnoj zazidanoj gospodarici. Žene nerotkinje i danas odlaze pod Skadar, stružu i jedu kamen sa njegovih vlažnih zidina, sigurne da boljeg lijeka za jalovost nema od mlijeka Gojkove ljube. A mlijeko iz grudi mlade Gojkovice nikada nije prestalo da teče. Zidine Skadra, na mjestu gdje je po legendi ona zazidana, oduvijek su vlažne.

Mjesecima udara gospodar na Skadar ali mu, čini mi se, nikada nije bio dalji. Brane ga dvije turske divizije sa 28 hiljada vojnika i još desetak hiljada dobrovoljaca, Arnauta i muslimana. Daleko ispred njegovih zidina su utvrđenja Taraboš, Brdica i Bardanjol, a između rijeke Kiri i Skadarskog jezera rovovi. Prvu liniju odbrane Skadra niko još živ nije uspio da prođe.

Velike sile pregovaraju o budućnosti Skadra, a na ratištu primirje. Priča se da rata više neće ni biti, ali se meni sve čini da nas grdna pogibija čeka.

Kad čusmo da su pod Skadar stigle i srbijanske trupe, u duši nam posta toplije. Besposličeći, dočekasmo novu godinu. Početkom januara prođe glas po vojsci da ćemo uskoro udariti, pošto Turci nijesu poštovali primirje, pa su napali srbijansku Drinsku diviziju kod sela Dajča. Uskoro naši obavještajci iz Skadra javiše da je komandant turskih trupa, đeneral Hasan Riza ubijen, na zagonetan način, dok se noću vraćao u štab poslije posjete svom pomoćniku Esad-paši. Ujutru je komandu nad turskim trupama preuzeo Esad-paša. On je bio najuglednija ličnost u Albaniji, rodom iz Tirane, iz bogate porodice Toptani. Više je političar nego vojnik. Samo dva dana poslije ubistva turskog đenerala, 20. januara, udarismo na turska utvrđenja. Kroz vojsku pođe glas da ubistvo Hasana Rize nije slučajno i da će Skadar sigurno pasti. Kažu da je Esad-paša odavno prijatelj našeg gospodara. Da li je tu nečeg tačnog bilo ne znam, ali je ubistvo turskog komandanta svima bilo čudno. Da je gospodar imao neke veze sa ovim ubistvom najbolje nam potvrdi hitna naredba za napad.

Udarismo. Zetski odred, u koji uđe i bivši sandžački, zapade najteži teren. Treba da osvojimo utvrđenje na Velikom Bardanjolu.

Noć je. Opet ne znam u koga pucam. Ciljam u plamene jezike. Po pucnjavi i buci vidim da je najžešće sa moje desne strane. To Vasojevići jurišaju na utvrđenje. Ujutru, na žicama na Bardanjolu vidimo čudo neviđeno. Vasojevići vise na žicama. I mi i Turci ustadosmo iz zaklona. Ne pucamo. Ljudi skamenjeni gledaju. Kao da je sam đavo noćas ove ljude povješao.

Ubrzo nam se sve kaza. Turci su u žice pustili električnu struju. Rijetko je ko od nas znao i šta je to. Prvi put na našim ljudima vidim strah. Metka se ne plaše, ali vidim da im se od ove nepoznate sile koja tako vješa i ubija, a da nigdje krv ne procuri, jeza u kosti uvukla.

Naša komanda zatraži od Turaka primirje da nesrećne vojnike poskidamo sa žica. Dobismo dozvolu i makosmo ljude da ih od bruke tako ne gledamo.

Primirje se zbog nečega produži. Opet se raskomotismo i počesmo da dokoličimo.

Dok smo se izležavali podalje od turskih položaja, stiže još jedno pojačanje. Dođoše stari ratnici.

Još prije primirja, u Čevsko-bjelički bataljon došli su bivši ratnici, junaci oslobodilačkih ratova iz prošlog vijeka. Svi su imali više od 60 godina i davno oslobođeni vojne obaveze i od Boga i od gospodara. Molili su komandanta da kao jurišno odjeljenje bombama probiju opsadu na Širočkom visu. Komandant bataljona se u početku opirao, ali ga oni skloniše. "Bolje je - vele - da mi stari ostanemo na žicama, a neko mora, jer se utvrđenje bez pogibije ne može uzeti. Do žica ćemo doći, a dalje nije ni potrebno." Nije komandant imao kud, pa pusti starce sa bombama i makazama da prvi udare na žice. Izginuli su gotovo svi, ali probiše žice, pa Čevljani zauzeše Širočki vis.

Za tili čas prođe Crnom Gorom glas o podvigu bivših ratnika Čevsko-bjeličkog bataljona. Veterane iz ostalih plemena više ni sam gospodar, pa ni sveti Petar, ne bi mogao zaustaviti da ne dođu na Skadar. U pitanju je bila čast i plemenski prestiž. Oko Skadra se sjatiše svi koji su još mogli zemlju da gaze.

- Od nas koristi kuća nema, a vođe bar moremo poginuti mjesto ove dječurlije - čujem ih kako pričaju.
- Vala ljudi, vjerova nijesam da ću dočekat da na Skadar poginem. E boga mi sam srećniji, no kad sam se rodijo.

Raduju se što će od turskih metaka da izginu. Nijesam, čini mi se, kukavica bio ni ja gore na Čakoru i u Metohiji. Uvijek sam gledao da budem blizu komandanta ili barjaktara. Tako mi je nekada Božo rekao: "Ti, sine, gledaj da bidneš blizu komandanta ili barjaktara, i niko ti neće moć reć da si bijo slabić." Ali me je, brate, strah bilo. Kad god mi zazuji pored uva, ja pomislim: "To je ono moje zrno!" I malo se lecnem. Nije ni drugima, čini mi se, baš pravo kad zazuji oko ušiju, pa mi izgleda da su ovi naši starci nekog boljeg kova.

Vrhovna komanda nije imala kud, no dozvoli svim bataljonima da od starih ratnika formiraju jurišna odjeljenja. Čak je formiran i poseban bombaški bataljon od ratnih veterana, a za komandanta postavljen Pavle Plamenac.

Starci su krenuli na juriš kao da idu na svadbu. Neki, toliko ih je snaga već izdala, nijesu čestito mogli ni da potrče. Sačekivala su ih turska zrna još ispred naših položaja. Mnogi su ipak uspjeli da stignu do žica na Velikom Bardanjolu i Tarabošu i da ih pokidaju. Ostali su na njima.

Kad smo mi krenuli na juriš, preskakali smo preko njihovih mrtvih tijela. Svi su imali osmijeh na usnama.

...
Za samo jedan dan utvrđenja oko Skadra postadoše ljudska klanica. Plotuni, dim, jeka topova. Juriši. Jauci ranjenih. Sve se stopilo u pakao, u jedan samrtni ropac. Za mrtve i ranjene nemamo vremena ni mi, ni Turci.

Ginemo zbog vjekovnog sna, zbog mlijeka mlade Gojkovice. U opštem huku čini mi se da čujem i njen jauk. Tamo u daljini, u sumaglici Skadra, vidim njene oči. Mole me da je oslobodim. Možda je stvarno uzidana u Skadar. Možda se stvarno njeno mlijeko i danas sliva niz zidine.

Naprijed, pa nazad. Uvijek nas je kad se vraćamo manje. Ujutru, opet naprijed, pa opet natrag, i opet nas je manje. Da li će iko ovo preživjeti? Da li će iko stići do Skadra i vidjeti one oči koje molećivo zovu? Hoće li uopšte poslije Skadra biti Crne Gore?

Sviće treće jutro. Treba ponovo da krenemo. Prorijedili smo se.

Šta će ti Skadar, gospodaru, ako bez vojske ostaneš?

Hoćeš li sam u njega da uđeš? Kami će ti takav trebati. Diviće ti se jedino žene i djeca, no se bojim da će te više proklinjati.

Trećeg dana zauzesmo Veliki Bardanjol. Gazili smo preko svojih mrtvih da bi do rovova stigli. Primorski odred istog dana zauze neka utvrđenja na Trabošu.

U nekim bataljonima preživje samo trećina, pa i manje. Šta će ti ovakav Skadar, gospodaru?

Srbijanci grdno izginuše na Brdici, iako im je naš gospodar naredio da ne jurišaju, nego da samo demonstriraju napad. Nije, valjda, izdržalo bratsko srce.

(citat iz romana "Đeneral" Mileta Kordića)
omega68 omega68 00:03 05.11.2012

Re: Moj pradeda

STRAŠNO
A posle kažu omega lud:
Najveći san kralja Nikole bio je Skadar. Često je govorio da bi srećno mogao da umre onog dana kada povrati staru srpsku prestonicu na Bojani.

1000 godina gospodo, tisuću (hiljadu) godina je to bila srpska prestonica.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 13:24 05.11.2012

Re: Moj pradeda

Pradede:

Obren Milicevic, ranjen na Ceru, ceo zivot vukao posledice ranjavanja.

Velimir Vasovic, podnarednik, komandir mitraljeskog odeljenja. Vratio se iz rata kao potporucnik. Za vreme Kolubarske bitke, otac Matije ga nadje u Pranjanima gde ih je Misic povukao na odmor. I kaze mu ovako:

"Doneo sam ti ponude od majke i dosao da ti kazem ovo: Vidim da su neki poceli da beze, pa sam dosao ja tebi da ne bi ti dosao meni jer da si dosao kuci ubio bih te sikirom na pragu."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:53 01.11.2012

maro legendo!

oklen te tebe napisalo ovli?

17 preporuka, and much/many lovefool smilies
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:56 01.11.2012

Re: maro legendo!

Hvala, Maro
mara92 mara92 00:00 02.11.2012

Re: maro legendo!

...пре неку ноћ улогујем се ничим изазвана овде и кад сам видела колико нисам писала, засврбеше ме прстиТЈИ...а "легла и тема"...наместио се датум и овај громогласни мук свуда..
Знаш, наша колективна склоност забораву ме излуђује...
..
деј с' ти? Како код вас тамо?
..
и пуно хвала ( )
margos margos 00:20 02.11.2012

Re: maro legendo!

Jelica Greganović
Hvala, Maro

Hvala i od mene.

Valjda te naše dede nisu imale vremena - ako su pretekli - po povratku kući da se bave slavljima, busanjima u grudi, organizovanjima u razne prvoboračke organizacije. Požuriše kućama, ako su ostale, da vide svoje. Te se o tome nije mnogo ni pričalo. Život iš'o dalje.

Tek pred očevu smrt saznam da je deda, njegov otac, preš'o Albaniju. Kad sam ga pitala 'Pa što nam o tome niste pričali?' on samo slegnu ramenima i reče 'A šta ima tu da se priča...'

mara92 mara92 00:26 02.11.2012

Re: maro legendo!

Марго,
Јурили су кућама да виде своје, да њиве обраде...то је та бесмртна част и поимање патриотизма - бориш се, браниш, гинеш...крвљу плаћаш и не наплаћујеш становима, привилегијама...о томе се, једноставно није говорило, неке ствари су наши стари подразумевали
...
разумемо се
niccolo niccolo 00:31 02.11.2012

Re: maro legendo!



mara92 mara92 00:33 02.11.2012

...

Сви правници су ноћобдије...то сам поодавно приметила
...
НАПОМЕНА: какав сам нарцис, тек сам сад скинула из наслова реплике ово "маро легендо"
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:34 02.11.2012

Re: maro legendo!

Požuriše kućama, ako su ostale, da vide svoje



Jesu oni zurili kucama al nisu mogli bas odmah posle oslobodjenja Srbije.
Morao je neko i za Socu da gine.
mara92 mara92 00:38 02.11.2012

Re: maro legendo!

Morao je neko i za Socu da gine.

ово ми није јасно...
niccolo niccolo 00:38 02.11.2012

Re: ...

Сви правници су ноћобдије...то сам поодавно приметила

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:49 02.11.2012

Re: maro legendo!

ово ми није јасно


Nije se za srpsku vojsku rat zavrsio oslobadjanjem Srbije i ulaskom u Beograd vec je ta vojska nastavila rat.

A de ti je ta Soča i šta je Soča? - pitam ga.
Soča je, kaže, naša reka u Austriji, tamo žive naša braća.
Slabo ja znam o rekama, a za ovu prvi put čujem. A ne smem reći: e, moj poručniče, i nesrećniče, zar si se školovao da bi omalovažavao svoj narod; zar smo mi i to zaslužili, da nas možeš pozvati da umiremo i za reke po Austriji.
Ajde, vala, da umremo i za tu Soču - namignem Vasiliju - što da ne umiremo i za Soču, ovde, u Albaniji. Ko će ako mi Srbi nećemo -
freehand freehand 01:05 02.11.2012

Re: maro legendo!

Јурили су кућама да виде своје, да њиве обраде...то је та бесмртна част и поимање патриотизма - бориш се, браниш, гинеш...крвљу плаћаш и не наплаћујеш становима, привилегијама...о томе се, једноставно није говорило, неке ствари су наши стари подразумевали

Pa jes, ko bi još i o Grkinjicama reči trošio...
ecce-florian ecce-florian 01:18 02.11.2012

Re: maro legendo!

Re: maro legendo!
...пре неку ноћ улогујем се ничим изазвана овде и кад сам видела колико нисам писала, засврбеше ме прстиТЈИ..


noću daklem, noću
edit
10:20

kaki ti je to poso kad nemošđ da bloguješ prepodne.Pih
sevarlica sevarlica 18:43 02.11.2012

Re: maro legendo!

hoochie coochie man
ово ми није јасно


Nije se za srpsku vojsku rat zavrsio oslobadjanjem Srbije i ulaskom u Beograd vec je ta vojska nastavila rat.

A de ti je ta Soča i šta je Soča? - pitam ga.
Soča je, kaže, naša reka u Austriji, tamo žive naša braća.
Slabo ja znam o rekama, a za ovu prvi put čujem. A ne smem reći: e, moj poručniče, i nesrećniče, zar si se školovao da bi omalovažavao svoj narod; zar smo mi i to zaslužili, da nas možeš pozvati da umiremo i za reke po Austriji.
Ajde, vala, da umremo i za tu Soču - namignem Vasiliju - što da ne umiremo i za Soču, ovde, u Albaniji. Ko će ako mi Srbi nećemo -


Knjiga o Milutinu!!!

Knjiga koja bi trebala biti obavezna lektira za ove naše usijane glave od dece. Ponekad mi se čini da su u toj knjizi sabrane sve naše mane i vrline, i sve greške koje smo kao narod i zemlja pravili.
Svaka čast HCM!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 02.11.2012

Re: maro legendo!

Fala, fala :)
8c_competizione 8c_competizione 23:19 02.11.2012

Re: maro legendo!

mislim da ni Srpska Triologija nije losha u opisivanju svih mana i vrlina!
mara92 mara92 23:20 02.11.2012

Re: maro legendo!

hoochie coochie man
Nije se za srpsku vojsku rat zavrsio oslobadjanjem Srbije i ulaskom u Beograd vec je ta vojska nastavila rat.

Да, да...одужило се ратовање...а то "ослобађање" смо платили деведесетих, са све каматом
ecce-florian
kaki ti je to poso kad nemošđ da bloguješ prepodne.Pih


Капитализам буразеру...шалим се, него петком некако сви 'оће нешто за јуче, хитно је и најхитније, а по обичају, није нека техникалија, него мора мало да се промисли писаније...
"Књига о Милутину", слажем се, треба да буде обавезна. Једна од мени омиљених.
mara92 mara92 23:21 02.11.2012

Re: maro legendo!

8c_competizione
!

да, да...са акцентом на мане
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:01 02.11.2012

A ovo

je fotografija iz arhiva sela Badnjevac kod Kragujevca...dan pred proboj Solunskog fronta...

mara92 mara92 00:07 02.11.2012

...

ти су знали где иду, зашто се боре и гину...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:23 02.11.2012

Re: ...

mara92
ти су знали где иду, зашто се боре и гину...

Preporuka za podsećanje.
Večna slava i hvala svim oslobodiocima i neka je sram svih onih koji su ikada kaljali njihovo delo.
Tačno, oni su znali zašta se bore i ginu a to je sloboda.
Neka je sramota bitange koje su tako grubo postupili prema starom vojvodi Bojoviću, verovatno nisu ni znali o kojoj ljudskoj veličini i heroju se radi ali znali su valjda oni koji su trebalo da znaju i neka ih je sram jer su svojim ponašanjem ostavili mrlju i svojim potomcima.
mara92 mara92 00:31 02.11.2012

Re: ...

Večna slava i hvala svim oslobodiocima i neka je sram svih onih koji su ikada kaljali njihovo delo.
Tačno, oni su znali zašta se bore i ginu a to je sloboda.

То наше "лутарање"...хоћемо ли ми икада ишта да научимо? То ме брине. Увек идемо у неке екстреме...
loader loader 01:12 02.11.2012

Re: A ovo

kod Kragujevca...

Eh ... Šumadijooo...
zemljanin zemljanin 00:23 02.11.2012

kako pokvariti temu

za sam tekst - preporuka

za PS i "upozorenje" ... - komentar je "kako pokvariti temu" koja nema nikakve veze za partizanima i četnicima
mara92 mara92 00:29 02.11.2012

Re: kako pokvariti temu

...мора мало да се зачини...
Критика је добродошла. Не би ни ваљало да је све како треба - умислићу да сам писац
енивеј, ценим критику и прихватам је као добронамерну
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:31 02.11.2012

Re: kako pokvariti temu

zemljanin
za sam tekst - preporuka

za PS i "upozorenje" ... - komentar je "kako pokvariti temu" koja nema nikakve veze za partizanima i četnicima

tačno tako i svaki trol treba brisati.
a u prilog temi evo i ovo Najmlađi kaplar na svetujavascript:;
mara92 mara92 00:37 02.11.2012

Re: kako pokvariti temu

е, одличан прилог!
Људи моји, шта значи тимски рад!
Кад би ми, као народ умели да се око нечега сложимо и заједно радимо - где би нама крај био!
пс. и нека остане критика, заиста је на месту
Hansel Hansel 00:45 02.11.2012

Re: kako pokvariti temu

Milan Karagaća
tačno tako i svaki trol treba brisati.

Jes', sada kad bi se moglo govoriti o odgovornosti partizana...

Ovo je bila šala, Maro, stvarno, briši ako treba!

A i ja videh juče-prekjuče neki tvoj komentar na nekom starom blogu, pa reko' - vidi, gde li je ona...
mara92 mara92 23:24 02.11.2012

Re: kako pokvariti temu

Хансел,
Ја бих хтела да банујем и бришем...да будем Велики Инквизитор рођеног блога, али како кад сте фин свет, кад лепо причамо...'ајд, ако се нађе неки кандидат даље у тексту (тек сам стигла), можда нешто и бриснем
mara92 mara92 00:41 02.11.2012

Одох сад,

уз извињење: сутра се ради и морам да спавам, па у том смислу и правцу (кревета), одговарам сутра кад се "укаже прилика"
freehand freehand 01:00 02.11.2012

Slike iz knjige

Pod parolom: slike su za wall, nisu za knjigu!








I samo za Omegine srbske oči:






loader loader 01:10 02.11.2012

" Oslobodioci " !!

пост скриптум: комаданта Прве армије српске војске, војводу Петра Бојовића 20. јануара 1945. године на смрт је пребила група партизана. У сред Београда! Разбојници су наумили да га избаце из куће, пардон, да је вероватно "ослободе" за "народну власт" ...Бојовић је тада имао 87 година...треба ли да поменем да је било строго забрањено присуство сахрани Бојовића на Новом гробљу?


"Oslobodioci" i dan-danas vladaju. Populacija, kojoj je u međuvremenu poprilično izmenjena mentalno-duhovna struktura, uporno bira navedene oslobodioce. Stoga, pitanje je kako će, i koliko još, populacija pod šljivom uopšte opstati. Stvari ne izgledaju veselo.
mara92 mara92 23:28 02.11.2012

Re: " Oslobodioci " !!

loader
"Oslobodioci" i dan-danas vladaju. Populacija, kojoj je u međuvremenu poprilično izmenjena mentalno-duhovna struktura, uporno bira navedene oslobodioce. Stoga, pitanje je kako će, i koliko još, populacija pod šljivom uopšte opstati. Stvari ne izgledaju veselo.

Шта измењена? На власти били они, а сада су им потомци или у власти или близу власти, или барем у невладином сектору (тамо их је мислим, бар у последње време, највише)...добро, Јово К. је ту све време: рад је, да може, још мало крви да пусти.
Дакле, ту и тамо су замуљали речник, убацили уместо братство и јединство - равноправност, уместо комунизма - глобализам и још понешто и ето ти...пуна им уста флоскула у које не да не верују, него понекад не умеју ни да изговоре како треба.
Шљива ме заиста брине: или се гране смањују или је нас под шљивом све мање, или и једно и друго. Додуше и сами смо криви (није да није).
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 01:53 02.11.2012

Zaborav

Osim zaboravljanja, sada je u modi priznavanje realnosti i moderno je stideti se rodoljublja ili patriotizma.
Petar Bojović i slični nisu tih godina priznavali realnost.
Slava im!
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:44 02.11.2012

Re: Zaborav

KRALJMAJMUNA
Osim zaboravljanja, sada je u modi priznavanje realnosti i moderno je stideti se rodoljublja ili patriotizma.


Nije, realnost je da su rodoljublje i patriotizam postali sinonimi za nevidjenu pljačku.
dragoljub92 dragoljub92 02:51 02.11.2012

Re: Zaborav

оупсс!
погрешио сам ово није блог у сећање на хероје него обрачун са историјом,
фала нећем да ућествијем.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:18 02.11.2012

Re: Zaborav

srdjan.pajic
KRALJMAJMUNA
Osim zaboravljanja, sada je u modi priznavanje realnosti i moderno je stideti se rodoljublja ili patriotizma.


Nije, realnost je da su rodoljublje i patriotizam postali sinonimi za nevidjenu pljačku.


Ako je tako onda i to nije dobro.

Ja se ne uklapam ni u taj kalup.

Čini se i meni da je neviđena pljačka karakteristika i žutih i plavih i crvenih i crnih i da je patriotizam samo maska - ako sam te dobro razumeo.
A čini mi se i da TA neviđena pljačka nije ograničena na jedan deo Srbije.
Sve će to narod pozlatiti i Petar Bojović će biti slavljen.
Ili će narod sve pomlatiti.
Ili će narod biti pomlaćen.
mara92 mara92 23:42 02.11.2012

Re: Zaborav

Ili će narod sve pomlatiti.
Ili će narod biti pomlaćen.

ух...да се уплашиш...
KRALJMAJMUNA
Osim zaboravljanja, sada je u modi priznavanje realnosti i moderno je stideti se rodoljublja ili patriotizma.
Petar Bojović i slični nisu tih godina priznavali realnost.
Slava im!

Читаш ми мисли! Излуђује ме што оног тренутка када изговориш "Да, наравно, ја сам родољуб, патриота, волим своју земљу, волим Србију", е, истог секунда се нађе неки преподобни политички коректан мудрац да ти објасни како си фашиста, нацош, кретен и примитиван. Отприлике, ово што сам навела као да је некако непристојно да се изговори (у најмању руку).
Признати реалност? Где се та реалност завршава? Је ли граница тамо негде где Србија више неће да постоји као реалност, већ само као фикција и реликт из прошлости?
Народ који не зна одакле је дошао, где је био, шта је радио, не зна ни куда иде.
sima2000 sima2000 09:00 02.11.2012

da podvučemo crtu

Balkanski i svetski ratovi u kojima su Srbi silno izginuli, su na kraju, kad sagledamo stvari sa istorijske distance, doveli do toga da svi balkanski narodi dobiju svoje državice. Srbi su ginuli za nezavisnost Slovenije, Hrvatske, BiH, Makedonije, Kosova i Albanije. Ironija sudbine je to što nas danas u pomenutim državama mnogo više mrze nego što mrze Austrijance, Mađare i Turke - od kojih smo ih oslobodili. Jedina lokacija na Balkanu gde se oslobodioci kotiraju bolje od okupatora je Istra.. Oni su tamo imali posla sa Italijanima što je izgleda presudilo.
Umesto da se patetičnim tonovima prisećamo neznanih junaka izginulih za našu (da li našu?) slobodu, možda bi bilo pametnije da se kritički osvrnemo na proteklih 100 godina i zapitamo gde smo to pogrešili. Svetska populacija se u 20. veku povećala osam puta, a nas 2012. ima isto koliko nas je bilo i 1912. Gde smo bili - nigde, šta smo radili - ništa.
Malo mi glupo da citiram Ćosića, ali njegova rečenica da je Srbija u miru gubila ono što je dobijala u ratu je suva istina.. Zašto nam se ovo desilo?

Zato što smo reč patriotizam zakucali za ratovanje i teritorije. Zato što ništa nismo uradili na temu demokratije, ljudskih prava, razvoja državnih institucija, poboljšanja pravosuđa, ekonomije, zdravstvene zaštite, obrazovanja. Ništa nismo uradili na temu diplomatije i povezivanja sa svetom oko nas. Zaluđivali smo se sa komunizmom 50 od proteklih 100 godina. Na kraju prvog svetskog rata smo dobili državu tri puta veću nego što smo imali 1914 i sa njom nismo znali šta da radimo. Hrvat Ante Trumbić je 1917. potpisao Krfsku deklaraciju, po kojoj Hrvati dobrovoljno pristaju da uđu u istu državu sa Srbima i da im kralj bude Aleksandar Karađorđević. Samo 20 godina kasnije, taj isti Ante Trumbić se zalaže da se Hrvatska vrati pod Austrijsku upravu. Kako se desio ovakav preokret? Tako što su naša zapadna braća iz jednog uređenog sistema, gde su čak i kuće u selima ušorene, ušli u državu u kojoj ništa ne funkcioniše.. U kojoj caruju kabadahije, nerad i nered.

Dakle, šta je pisac hteo da kaže. Nije borba za teritorije patriotizam.. možda jeste za neke druge, ali za nas definitivno nije. Patriotizam je borba da se država u kojoj živimo uredi, modernizuje i poboljša. Da bude privlačna za život i Srbima i Nesrbima.

Samo još jedna mala anegdota iz istorije. 1914. godine su crnorukaši ubili austrougarskog prestolonaslednika. Dan posle toga u Sarajevu su bile velike antisrpske demonstracije (demonstrirali su muslimani). Demoliran veliki broj srpskih lokala i radnji, a određen broj Srba je i povređen. Odmah posle toga je iz Beča stiglo izvinjenje Srbima i određena sredstva su im data da im se nadoknadi šteta. Dakle.. takvu državu treba da napravimo. Državu u kojoj će pripadnici manjinskih naroda da demonstriraju kad im neko ubije prestolonaslednika. Državu u kojoj će pripadnici naroda koji je organizovao ubistvo da budu obeštećeni zbog nanete štete u demonstracijama. Kad napravimo takvu državu, onda će i borba za terotorije da bude korisna, a žrtve u ratovima podnesene da imaju smisla.
reanimator reanimator 09:09 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Zašto nam se ovo desilo?

Izmedju ostalog i zato što istoriju romansiramo do grotesknih razmera.
Kao npr u Karagaćinom linku :
Osmogodišnji Momčilo, kroz plač : Čiko, sve su mi pobili...
Major Tucović : Znaš li da bacaš bombe?
Mislim, bolesno
gedza.73 gedza.73 09:16 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Umesto da se patetičnim tonovima prisećamo neznanih junaka izginulih za našu (da li našu?) slobodu

Patetika?
Odavanje počasti poginuloj deci, nevinim žrtvama, običnim ljudima i vojnicima?

Simo, ostatak teksta ti su nabacane fraze izvučene iz konteksta i nepoznavanje opšte istorije.
sima2000 sima2000 09:22 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Izmedju ostalog i zato što istoriju romansiramo do grotesknih razmera.


Iz temelja moramo da promenimo percepciju na istoriju i patriotizam.

Patrioti su oni ljudi koji su podizali škole. Nacionalisti su uspostavljali pravednije poreske siteme. Rodoljubi su sakupljali državnu dokumentaciju i organizovali arhive. Patrioti su odvajali sudsku od izvršne vlasti. Neke Srbende su se borile za prava manjina i nezavisnost Narodne banke. Ultra nacionalisti su uspostavljali veze sa svetom i tražili saveznike. Najbolji među nama su nas mirili sa neprijateljima. A neki (last but not least) rodoljubi su se i sa puškom u ruci borili protiv okupatora.

Ovako treba da izgledaju udžbenici iz istorije ako hoćemo ikada da da se maknemo sa mrtve tačke.
sima2000 sima2000 09:25 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Patetika?
Odavanje počasti poginuloj deci, nevinim žrtvama, običnim ljudima i vojnicima?


Ako se proučavanje istorije svede samo na odavanje pošte izginulima onda nas istorija neće ničemu naučiti. I to onda jeste patetično.
gedza.73 gedza.73 09:28 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Ako se proučavanje istorije svede samo na odavanje pošte izginulima onda nas istorija neće ničemu naučiti. I to onda jeste patetično.

Simo, sutra napišemo blog o svim istorijskim vezama, ljudima, ratovima, uzrocima, posledicama i poukama.

A danas kažemo:

Slava im.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:31 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Nije borba za teritorije patriotizam.. možda jeste za neke druge, ali za nas definitivno nije. Patriotizam je borba da se država u kojoj živimo uredi, modernizuje i poboljša. Da bude privlačna za život i Srbima i Nesrbima.


Malo mi glupo da citiram Ćosića, ali njegova rečenica da je Srbija u miru gubila ono što je dobijala u ratu je suva istina..

totalno
Odmah posle toga je iz Beča stiglo izvinjenje Srbima i određena sredstva su im data da im se nadoknadi šteta.

e ovo se nikako ne uklapa, zar Srbe nisu uvek i svagde mrzeli i proganjali.
Hrvat Ante Trumbić je 1917. potpisao Krfsku deklaraciju, po kojoj Hrvati dobrovoljno pristaju da uđu u istu državu sa Srbima i da im kralj bude Aleksandar Karađorđević.

ne samo Hrvati.Trumbić je bio predstavnik Jugoslovenskog odbora koji je predtavljao Srbe, Hrvate i Slovence na teritoriji Austro-ugarske na čijem čelu je Jugoslovenski odbor ujedinjuje sa Srbijom u zajedničku državu pod dinastijom Karađorđrvića te da će ta država biti decentralizovana, što je kasnije izigrano od strane Pašića. Stojan Protić i A. Trumbić su se zalagali za federalizaciju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:33 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Samo još jedna mala anegdota iz istorije. 1914. godine su crnorukaši ubili austrougarskog prestolonaslednika. Dan posle toga u Sarajevu su bile velike antisrpske demonstracije (demonstrirali su muslimani). Demoliran veliki broj srpskih lokala i radnji, a određen broj Srba je i povređen. Odmah posle toga je iz Beča stiglo izvinjenje Srbima i određena sredstva su im data da im se nadoknadi šteta. Dakle.. takvu državu treba da napravimo.

Simo, kako bih ti rekla, tvoj primer je za tri tačke...
Kao prvo, nisu demonstrirali muslimani, nego Turci, tada se taj narod zvao imenom, a ne verom.
Kao drugo, nisu demonstrirali zato što ih je srce zabolelo zbog ubijenog prestolonaslednika države koja ih je onomad porazila i otela im teritoriju, nego su koristili gužvu da iskale "ljubav" na vekovnim prijateljima, Srbima, koji su i doprineli tome da ostanu bez pomenute vlasti u BiH.

Dakle.. takvu državu treba da napravimo. Državu u kojoj će pripadnici manjinskih naroda da demonstriraju kad im neko ubije prestolonaslednika. Državu u kojoj će pripadnici naroda koji je organizovao ubistvo da budu obeštećeni zbog nanete štete u demonstracijama. Kad napravimo takvu državu, onda će i borba za terotorije da bude korisna, a žrtve u ratovima podnesene da imaju smisla.


Baš takvu državu? Državu iz koje su zbrisali svi manjinski narodi čim je pala na kolena. Naravno zato što im je do tada u njoj bilo divno, predivno, a njihove žrtve u toj državi imale onoliko smisla...

I još nešto, možda će nam država zaista biti bolja, ali onda kada ne bude krila sopstvenu istoriju kojom bi trebalo da se ponosi, i kada bar jedan dan u godini budemo mogli da se zahvalimo onima koji su ginuli za njenu slobodu, a ne da ga koristimo za lična umovanja na njihovu štetu.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:34 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Simo, sutra napišemo blog o svim istorijskim vezama, ljudima, ratovima, uzrocima, posledicama i poukama.

A danas kažemo:

Slava im.


Tako je.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:36 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Osmogodišnji Momčilo, kroz plač : Čiko, sve su mi pobili...
Major Tucović : Znaš li da bacaš bombe?
Mislim, bolesno

šta je bolesno.To što su mu sve pobili pa dete pod stresom i tugom ili pitanje zna li da baca bombe.
Uostalom, to je priča i svedočenje toga malog kaplara, a kad se pročita tekst onda se vidi i kontekst pitanja o bombama jer to je bio rat.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:39 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Hrvat Ante Trumbić je 1917. potpisao Krfsku deklaraciju


freehand freehand 09:40 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Patrioti su oni ljudi koji su podizali škole. Nacionalisti su uspostavljali pravednije poreske siteme. Rodoljubi su sakupljali državnu dokumentaciju i organizovali arhive. Patrioti su odvajali sudsku od izvršne vlasti. Neke Srbende su se borile za prava manjina i nezavisnost Narodne banke. Ultra nacionalisti su uspostavljali veze sa svetom i tražili saveznike. Najbolji među nama su nas mirili sa neprijateljima.

Jeste, Simo, samo su ovi nacionalisti, patrioti, rodoljubi i Srbende prvo morali da se skoncentrišu na onu finu i uređenu državu koja im je provalila u zemlju preko Drine, upala u Mačvu i krenula da pali, ruši, kolje i čereči, pa 1915. opet, pa da sačuvaju glave i nešto oružija do Grčke a onda da se opet, preko Kajmakčalana vrate.
I isti su to ljudi, ti što su koncentrisani na porez i odvajanje vlasti, i ovi što sa puškom jurišaju.
Samo - svako vreme ima svoj posao i svoj alat, dragi Simo.
E ovo je, koliko ja shvatam, blog za sećanje na rodoljube sa puškom u ruci.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:42 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

princi princi 09:43 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Balkanski i svetski ratovi u kojima su Srbi silno izginuli, su na kraju, kad sagledamo stvari sa istorijske distance, doveli do toga da svi balkanski narodi dobiju svoje državice. Srbi su ginuli za nezavisnost Slovenije, Hrvatske, BiH, Makedonije, Kosova i Albanije. Ironija sudbine je to što nas danas u pomenutim državama mnogo više mrze nego što mrze Austrijance, Mađare i Turke - od kojih smo ih oslobodili.

Ovo je prepojednostavljeno do gluposti i prepuno naknadne pameti. Nisu Srbi tad išli da se bore za nezavisnost drugih državica nego u oslobađanje teritorija koje su, kako se to tada gledalo, bile nastanjene većinskim južnoslovenskim življem (ne sumnjam da su taj živalj Anglosaksonci i Francuzi i tada gledali kao neku poludivlju, bezobličnu, amorfnu i neizdiferenciranu masu). Uostalom, neki od tih južnih Slovena su sebe do 1940. smatrali Srbima (videti pod Muslimani), a neki, Boga mi, i do 1999. (videti pod Crnogorci). Ni Srbi nisu čista srca ušli u to. Pašić je hteo "skraćenu" Jugoslaviju čija bi granica išla Šešeljevom linijom Karlobag-Karlovac-Virovitica, ali su ga kralj Aleksandar i, što je važnije, "saveznici" "ubedili" u suprotno. "Nadmudrivanja" sa Hrvatima nisu počela 1937. ili 1938. nego odmah, po njihovim pristupanju državi. Te komunisti i Obznana, te HSS, te ubistvo Radića, te ubistvo kralja Aleksandra, te banovine, čuda. Država nije bila u haosu i disfunkcionalna (samo) zbog Srba nego i zbog drugih (možda još i više zbog njih). "Razdruživanje" koje se obavilo tokom 1990-tih i 2000-tih je 'ladno moglo da se obavi i 1919. samo bi tada, verovatno, bilo manje krvavo i sa drugim rezultatom. Zašto do toga nije došlo? Zato što je tada i na jednoj i na drugoj i na trećoj strani bilo "Od Vardara pa do Triglava" ljudi koji su za tu ideju, isto kao ustaše i VMRO za svoju, bili spremni i da se samožrtvuju, otprilike na način moderne Al Kaide (to smo videli i u Drugom Svetskom Ratu, primeri bosanskih seljanki koje se ćebetom bacaju na nemačke tenkove, tolikih ljudi koji su sa stisnutim pesnicama i usklicima Jugoslaviji i Staljinu ginuli po streljanjima i vešanju, ili onolikih ljudi koji su za svoje ideje išli da se biju po- Španiji). Da li su oni bili budale? Jel neko njima hteo na crtu? Sada je lako reći, ali je to trebalo reći onda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:47 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Malo mi glupo da citiram Ćosića, ali njegova rečenica da je Srbija u miru gubila ono što je dobijala u ratu je suva istina..

Ne malo, nego malo više je glupo, najbolje volim kad se Ćosić samokalemi gde mu mesto nije.

Nikola Pašić je posle rata rekao "Izgubili smo sve, ali smo sačuvali obraz."

A, onda su došla vremena u kojima je zdušno učestvovao Ćosić i u kojima je Srbija izgubila silne živote, u ratovima "koje nije vodila" i izgubila i - obraz.
Zato treba imati obraz deblji od đona, pa se na tu temu uopšte javljati.
sima2000 sima2000 09:47 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Simo, sutra napišemo blog o svim istorijskim vezama, ljudima, ratovima, uzrocima, posledicama i poukama.


Ne sutra. Danas.
Svaki datum u kalendaru može da se veže za neku srpsku pogibiju..
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:48 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu


Ne sutra. Danas.

Dakle, simo, čekamo...izvoli.

princi princi 09:50 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Svaki datum u kalendaru može da se veže za neku srpsku pogibiju..

Ma ti si, u stvari, razočarani nacoš. Kao Samardžič, Draškovič, Čeda i Biksi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:53 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Ma ti si, u stvari, razočarani nacoš. Kao Samardžič, Draškovič, Čeda i Biksi.

gedza.73 gedza.73 09:55 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Milan Karagaća
Odmah posle toga je iz Beča stiglo izvinjenje Srbima i određena sredstva su im data da im se nadoknadi šteta.


e ovo se nikako ne uklapa, zar Srbe nisu uvek i svagde mrzeli i proganjali.

Sad gazim svoje reči, ali...

Šta misliš, Milane, kao vojnik i diplomata zašto KundK želi da na svojoj teritoriji očuva mir (pa da se izvuče univerzalna pouka, kako navede Sima) a kako se ponaša (vojno, diplomatski, medijski) prema Srbiji u tom trenutku?

pojuri malo izjave zvaničnika (to mi stoji negde u glavi) iz Au tog vremena koga smatraju za najvećeg neprijatelja i kako se prema njemu treba ponašati.


Sima
Danas

Danas? Hebiga, Simo, teško u jednom danu mogu da ti nadoknadim ono što nisi do danas naučio.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:59 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu


Patrioti su oni ljudi koji su podizali škole.

Marija Terezija je podizala škole. U kojima je zvanični jezik bio nemački. Ona je bila patriota. Oni manjinski narodi čija su deca u te škole išla i nisu smela da govore svoj maternji jezik, nisu bili patriote. Ali su obožavali prosto tu državu. Na koju treba da se ugledamo. Ako nas ne uhvati Hag.
Sad razumem.
reanimator reanimator 10:15 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

šta je bolesno.To što su mu sve pobili pa dete pod stresom i tugom ili pitanje zna li da baca bombe.
Uostalom, to je priča i svedočenje toga malog kaplara, a kad se pročita tekst onda se vidi i kontekst pitanja o bombama jer to je bio rat.

Sve je bolesno, osim ovoga da je dete bilo pod stresom i tugom, gde si valjda, iz nepoznatog razloga, pokušao da ironišeš.
Dakle, bolesno je da detetu od osam godina, koje padne, obgrli ti čizme i zajeca uzvratiš pitanjem da li ume da baca bombe.
Ako ovakvo predstavljanje ima za cilj da prikaže majora Tucovića kao velikog pedagoga koji šok terapijom umiruje osmogodišnjaka, onda je, što se mene tiče, Tucović psihopata, od koga se komotno moglo očekivati da ga ispreskače pitanjima tipa : mali, da ti platimo kurvu..evo sine pivo..vidi sine, čika nema nogu i sl.
Da ne pominjem ostale boleštine..momentalno primljen u vojsku, tri nagradna pucanja iz topa dnevno, istu noć osmogodišnji Momčilo i Mišović sami na zadatku protiv Švaba..!?
I koje su ti to gluposti o stavljanju cele priče u kontekst rata? ALo, dete je imalo osam godina.
princi princi 10:32 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Sve je bolesno, osim ovoga da je dete bilo pod stresom i tugom, gde si valjda, iz nepoznatog razloga, pokušao da ironišeš.
Dakle, bolesno je da detetu od osam godina, koje padne, obgrli ti čizme i zajeca uzvratiš pitanjem da li ume da baca bombe.
Ako ovakvo predstavljanje ima za cilj da prikaže majora Tucovića kao velikog pedagoga koji šok terapijom umiruje osmogodišnjaka, onda je, što se mene tiče, Tucović psihopata, od koga se komotno moglo očekivati da ga ispreskače pitanjima tipa : mali, da ti platimo kurvu..evo sine pivo..vidi sine, čika nema nogu i sl.
Da ne pominjem ostale boleštine..momentalno primljen u vojsku, tri nagradna pucanja iz topa dnevno, istu noć osmogodišnji Momčilo i Mišović sami na zadatku protiv Švaba..!?
I koje su ti to gluposti o stavljanju cele priče u kontekst rata? ALo, dete je imalo osam godina.

Druže, ako shvatiš da su Srbi i Jugosloveni, generalno, bili Arapi onog vremena, a organizacije tipa Crna ruka, ustaše, VMRO, ondašnje Al Kaide onda ćeš skapirati i stanje svesti koje je u stanju da decu ubija ili ih šalju da budu ubice. Apis mu tu dođe kao neki Osama bin Laden. Iz današnje perspektive je teško shvatiti i marš preko Albanije, Krf pa čak i proboj Solunskog fronta. Sve se to čini mnogo manje smislenim nego onda. Ali, jbg, to ti je istorija: puno besmislenih, mitskih priča od kojih ljude podilaze žmarci i koji čine neko kolektivno sećanje.
reanimator reanimator 10:45 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Druže, ako shvatiš da su Srbi i Jugosloveni, generalno, bili Arapi onog vremena, a organizacije tipa Crna ruka, ustaše, VMRO, ondašnje Al Kaide onda ćeš skapirati i stanje svesti koje je u stanju da decu ubija ili ih šalju da budu ubice. Apis mu tu dođe kao neki Osama bin Laden

Znam, nego ne razumem afirmativni osvrt na anegdote tog tipa iz današnje perspektive.
Nije naivno..u poredjenju sa tim, ulepšavanje istorije u maniru "druže ustaj za stražu...oh, izvinite druže stari..neka, neka, mogu i ja" mu dodje kao najnevinije moguće romansiranje.
sima2000 sima2000 10:46 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Ali, jbg, to ti je istorija: puno besmislenih, mitskih priča od kojih ljude podilaze žmarci i koji čine neko kolektivno sećanje.


Ne.. to je srpska istorija. Naša istorija su usmeno prenošeni polu lažni mitovi koji se ugrađuju u kolektivno nesvesno i igraju presudnu ulogu u izboru puta kojim se krećemo.

Istorija uspešnih naroda je brižljivo i predano prikupljanje arhivske građe od postanka pisma pa na ovamo. Zapisivanje, beleženje i čuvanje. Razvrstavanje i statistička obrada. Amerikanci znaju ime i prezime svih 50000 poginulih u Vijetnamu. Da li mi znamo imena i prezimena poginulih u NATO bombardovanju?

Englezi znaju šta je Henri V jeo za doručak 18.jula 1410. godine. Mi ne znamo šta je Borko Stefanović potpisao pre dvanaest meseci.

Istorija kao skup sitematizovanog znanja može da pomogne jednom narodu i državi da ne ponavlja greške i da ide napred.

Istorija kao skup besmislenih mitskih priča može da služi da se priča deci pred spavanje.. mada nije baš preporučljivo.
princi princi 10:56 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Ne.. to je srpska istorija. Naša istorija su usmeno prenošeni polu lažni mitovi koji se ugrađuju u kolektivno nesvesno i igraju presudnu ulogu u izboru puta kojim se krećemo.

Istorija uspešnih naroda je brižljivo i predano prikupljanje arhivske građe od postanka pisma pa na ovamo. Zapisivanje, beleženje i čuvanje. Razvrstavanje i statistička obrada. Amerikanci znaju ime i prezime svih 50000 poginulih u Vijetnamu. Da li mi znamo imena i prezimena poginulih u NATO bombardovanju?

Sedi, bre, Simo, odmori, popij kafu, opušteno kroz život. Ameri ne znaju, bre, ni ko im ratuje u Iraku i Avganistanu, da li je US Navy, da li su Kanađani, da li je Blekstoun ili Blekrok. Nemoj da pričaš o stvarima koje ne znaš. Pusti tu idolatriju Engleza i te priče o 500 godina gajenja i pušenja trave i o 18. julu 1410. Englezi pišu novu istoriju svakih pola sata, preispituju se, sagledavaju, prave mitove o sebi i drugima, otkrivaju ključne i opskurne događaje koji su promenili "tok istorije sveta" čim neko treba da izda novu knjigu ili objavi novi film. Nemoj, Simo, keve ti, mani se tih glupavih priča sa ledepe zborova iz 2006.
freehand freehand 11:02 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

princi
Ne.. to je srpska istorija. Naša istorija su usmeno prenošeni polu lažni mitovi koji se ugrađuju u kolektivno nesvesno i igraju presudnu ulogu u izboru puta kojim se krećemo.

Istorija uspešnih naroda je brižljivo i predano prikupljanje arhivske građe od postanka pisma pa na ovamo. Zapisivanje, beleženje i čuvanje. Razvrstavanje i statistička obrada. Amerikanci znaju ime i prezime svih 50000 poginulih u Vijetnamu. Da li mi znamo imena i prezimena poginulih u NATO bombardovanju?

Sedi, bre, Simo, odmori, popij kafu, opušteno kroz život. Ameri ne znaju, bre, ni ko im ratuje u Iraku i Avganistanu, da li je US Navy, da li su Kanađani, da li je Blekstoun ili Blekrok. Nemoj da pričaš o stvarima koje ne znaš. Pusti tu idolatriju Engleza i te priče o 500 godina gajenja i pušenja trave i o 18. julu 1410. Englezi pišu novu istoriju svakih pola sata, preispituju se, sagledavaju, prave mitove o sebi i drugima, otkrivaju ključne i opskurne događaje koji su promenili "tok istorije sveta" čim neko treba da izda novu knjigu ili objavi novi film. Nemoj, Simo, keve ti, mani se tih glupavih priča sa ledepe zborova iz 2006.

I baš ih bvriga za jeftino rodoljublje, idolatriju i slične kerefeke...


sima2000 sima2000 11:02 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Ovo je prepojednostavljeno do gluposti i prepuno naknadne pameti. Nisu Srbi tad išli da se bore za nezavisnost drugih državica nego u oslobađanje teritorija koje su, kako se to tada gledalo, bile nastanjene većinskim južnoslovenskim življem (ne sumnjam da su taj živalj Anglosaksonci i Francuzi i tada gledali kao neku poludivlju, bezobličnu, amorfnu i neizdiferenciranu masu).



Pa naravno da je puno naknadne pameti.. Osnovno pitanje je koje zaključke možemo mi kao država i narod da izvučemo iz proteklih 100 godina naše istorije?

Kuda su nas dovele odluke koje smo tada pravili? Kakve odluke treba danas da donesemo imajući u vidu damo protekli vek bukvalo straćili u besmislenim aktivnostima.

Odgovor svim ostalim blogerima, a naročito gastarbajterima_kvazi_patriotama što pocrkaše u tim germanskim tuđinama.

Uopšte mi nije namera da ulazim u detaljne istorijske rasprave, da prebiram po sitnim crevcima dal je Pašić bio gladan ili mamuran kad je potpisivao Krfsku deklaraciju.

U osnovnim crtama svi znamo šta se dešavalo od Balkanskih ratova na ovamo, međutim mnogi od vas nikakav zaključak ne mogu da donesu. Svi komentari se svode na čupanje kose, zakukavanje nad zlehudom sudbinom i rezigniranost zbog zlog okruženja u kome živimo. Mi smo uludo sprcali čitav jedan vek, dok su drugi narodi napredovali i ostavili nas daleko iza sebe.

Dakle pitanje glasi: Šta mi treba da uradimo da ne sjebemo još 100 godina?.. da ne dočeka svih 2 miliona Srba 2112. godinu nabijeno u Beogradu, koji se u međuvremenu pretvorio u karton naselje.
Da li treba uporno i tvrdoglavo da radimo ono što smo radili i do sada ili možda da promenimo taktiku ma koliko bogohulno zvučalo to nekima ovde.


princi princi 11:09 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Osnovno pitanje je koje zaključke možemo mi kao država i narod da izvučemo iz proteklih 100 godina naše istorije?

Kuda su nas dovele odluke koje smo tada pravili?

Sine, kakav crni Čeda... ovaj k'o Napoleon.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:11 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Odgovor svim ostalim blogerima, a naročito gastarbajterima_kvazi_patriotama što pocrkaše u tim germanskim tuđinama.

El ti to mene nepismeno bolduješ, junače? Ajd, reci slobodno, muško si. Valjda.
sima2000 sima2000 11:12 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Osnovno pitanje je koje zaključke možemo mi kao država i narod da izvučemo iz proteklih 100 godina naše istorije?

Kuda su nas dovele odluke koje smo tada pravili?


Sine, kakav crni Čeda... ovaj k'o Napoleon.


Državu i narod činimo ti i ja. Dakle mi.

To su nam Turci ostavili u amanet da je država nešto tuđe i da državna posla nisu naša posla. Probaj da poradiš na sebi da to koriguješ.
sima2000 sima2000 11:12 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

El ti to mene nepismeno bolduješ, junače? Ajd, reci slobodno, muško si. Valjda.


aha
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:20 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

E, pa simo, da ti ja kažem, ako mi zavidiš na crkavanju u germanskoj tuđini, a ti dođi da i tebi ovde s neba padne kao i meni što pada.
Sve dok Srbiji bude valjao porez koji joj ja plaćam od ovog što mi ovde poklanjaju, samo zato što je ovo jedna uređena država pa mož i da deli naokolo, e dotle ćeš i ti da čitaš moja mišljenja.
A kad ti ne budeš lupetao gluposti u sitna crevca, nećeš morati ni da čitaš odgovore na njih.
I samo da znaš, ova uređena država je svojim gubitnicima ratova takve spomenike podigla da bi Srbija sa svojima pobednicima podignutim, mogla ušima da se pokrije. Oni čak i svoje gubitnike u agresijama na tuđe države poštuju. Kad ti budeš naučio da poštuješ one koji su se borili za slobodu, biće nam mrvičak bolje.
freehand freehand 11:21 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Da li treba uporno i tvrdoglavo da radimo ono što smo radili i do sada ili možda da promenimo taktiku ma koliko bogohulno zvučalo to nekima ovde.

Jel ti to kažeš da je četrnaeste u Mačvi, i četresprve u Marburgu oslobodioce trebalo dočekivati solju i hlebom? Četres osme je trebalo Staljinu reći da, a šeset osme jebeš Čehoslovačku?
Mislim, Simo - istorije pred sve narode u nekim momentima stavlja zajebana pitanja na koja nema mnogo odgovora. U stvari - samo jedan.
Narodima u ovom jebenom delu sveta ta se pitanja postavljaju svako malo.
I džaba ti ta tvoja "šta bi Švajcarci i Švedžani i Luksemburžani rekli i uradili" upitanost.


predatortz predatortz 11:22 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Kad ti budeš naučio da poštuješ one koji su se borili za slobodu, biće nam mrvičak bolje.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:24 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

i četresprve u Marburgu oslobodioce trebalo dočekivati solju i hlebom

Ne greši dušu, Free. Oni koji su u Mariboru dočekivali Nemce cvećem, 1941., nisu bili Slovenci, nego Austrijanci koji su opet došli na svoje. A, Slovence su odmah potom potrpali u vozove i poslali onoj istoj Srbiji koja im je posle Prvog svetskog rata pritekla u pomoć i Austrijance sprečila da otkinu taj deo Slovenije.
predatortz predatortz 11:26 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu


Ne greši dušu, Free. Oni koji su u Mariboru dočekivali Nemce cvećem, 1941., nisu bili Slovenci, nego Austrijanci koji su opet došli na svoje.


Slovenci su kod Nemaca 'uživali povlaštenja' tik nešto ispod onih koje su imali Srbi.

Generalno, za našu najveću glupost počinjenu devedesetih, a nije da gluposti nije bilo, smatram konfrontaciju sa Slovencima.
freehand freehand 11:27 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Jelica Greganović
i četresprve u Marburgu oslobodioce trebalo dočekivati solju i hlebom

Ne greši dušu, Free. Oni koji su u Mariboru dočekivali Nemce cvećem, 1941., nisu bili Slovenci, nego Austrijanci koji su opet došli na svoje. A, Slovence su odmah potom potrpali u vozove i poslali onoj istoj Srbiji koja im je posle Prvog svetskog rata pritekla u pomoć i Austrijance sprečila da otkinu taj deo Slovenije.

Nisam pomenuo Slovence, već mesto gde je, pretpostavljam, trebalo organizovati svečani doček i špalir, kako bi nas danas bilo tri puta više, kako bismo živeli srećno i berićetno, i ne bismo se zajebavali oko gluposti, koje bi nam sve Angela rešavala. Možda bismo čak i neku vrstu autonomije imali.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:28 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

A..pa, to da...da nam bude boljije
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:30 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Generalno, za našu najveću glupost počinjenu devedesetih, a nije da gluposti nije bilo, smatram konfrontaciju sa Slovencima.

Slažem se, s tim što je za valcer uvek potrebno dvoje, a u ovom je bio i treći igrač. Lokalni. Al da ne trolujemo mari blog.
predatortz predatortz 11:32 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Jelica Greganović
Generalno, za našu najveću glupost počinjenu devedesetih, a nije da gluposti nije bilo, smatram konfrontaciju sa Slovencima.

Slažem se, s tim što je za valcer uvek potrebno dvoje, a u ovom je bio i treći igrač. Lokalni. Al da ne trolujemo mari blog.


Nećemo

Mara, za ovaj blog, zaslužuje moje puno poštovanje.

Maro
princi princi 11:37 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

To su nam Turci ostavili u amanet da je država nešto tuđe i da državna posla nisu naša posla. Probaj da poradiš na sebi da to koriguješ.

Ne vredi, Simče, ja sam skorz zapušten slučaj. Pusto tursko...
sima2000 sima2000 11:37 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Jel ti to kažeš da je četrnaeste u Mačvi, i četresprve u Marburgu oslobodioce trebalo dočekivati solju i hlebom? Četres osme je trebalo Staljinu reći da, a šeset osme jebeš Čehoslovačku?


Nije trebalo ići u teritorijalnu ekspanziju bez etničke. Pogledaj Šiptare kako to rade. Prvo prave decu i kupuju zemlju, pa posle traže samostalnost. A ne obrnuto. Borba za teritoriju bez adekvatnog i paralelnog razvoja nataliteta, ekonomije i državne uprave nas je upropastila.

Nije nas Austrougarska napala tek tako.. godinama samo pre toga pokazivali aspiracije prema Bosni, a onda smo im na kraju i ubili prestolonaslednika. Srbi u Bosni nikad nisu bili većina i ako je neko trebao da ubija Franca Ferdinanda, onda su to trebali Hrvati ili Muslimani. Zašto smo mi podneli sve žrtve za oslobađanje i Jugoslovensko ujedinjenje? Možda ta ideja i nije bila tako masovno podržana kod naše zapadne braće?

No nebitno.. šta je bilo bilo je. Šta mi sada da radimo? Da nastavimo sukob sa Latinima, "starim varalicama", jer su nas, jel te, ubijali kad su stigli? Pa makar se samouništili kao narod?
Goran Vučković Goran Vučković 11:50 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu


Nije trebalo ići u teritorijalnu ekspanziju bez etničke. Pogledaj Šiptare kako to rade. Prvo prave decu i kupuju zemlju, pa posle traže samostalnost. A ne obrnuto. Borba za teritoriju bez adekvatnog i paralelnog razvoja nataliteta, ekonomije i državne uprave nas je upropastila.

Ček ček, pa ti nisi LDP-ovac, ti si Dverjanin
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:59 02.11.2012

Re: da podvučemo crtu

Srbi u Bosni nikad nisu bili većina i ako je neko trebao da ubija Franca Ferdinanda, onda su to trebali Hrvati ili Muslimani.


Srbi tada jesu bili relativna večina u Bosni, a pri tome se i dobar broj Muslimana tada izjašnjavao kao Srbi, koliko god to danas nevoravtno zvučalo. Broj Muslimana članova Mlade Bosne uopšte nije zanemarljiv, a neki su bili i direktni organizatori atentata.

Na primer ovaj čovek.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana