Društvo| Istorija| Literatura| Politika| Zdravlje

Matijin Venac

Colin_bgd RSS / 17.12.2012. u 13:59

Pre neki dan, a u stvari ima i malo duze, dade nas akademski velikan, drug Matija, jedan poveci intervju srpskim medijima. Cini mi se da je sve originalno objavljeno u Politici, a mozda i nije, ali to je u celoj stvari najmanje vazno...

Elem, pitase Matiju cenjeno misljenje o mnogim stvarima, najcesce nacionalno-sudbinske prirode, a Matija nam revnosno odgovori, ne stedeci ni sebe ni nas, onako kako samo on ume: vrcavo, domisljato, seretski, cinicno, sa visine, iz daljine, iz dubina srzi kojima se mnogi (svi?) nikad nece ni pribliziti, a koje su, normalno, rezervisane samo za najvrlije ribice naseg genetskog bazencica...

Strucan je Matija i za tenis, i za Njegosa, i za Getea, i za Bitlse, i za Svetog Savu, i za rodoljublje, a bogami i za elektrotehniku. Da nije malog vremenskog paradoksa, pomislio bih da slusam coveka od koga su Tesla, Pupin i Milankovic naucili sve. Da nemam u dnevnoj sobi mali ekran svog televizora, pomislio bih da to Matija namiguje iz kraljevske loze Wimbledonskog centralnog terena, govoreci Novaku da drugi servis ipak slajsira na Federerov forhend. Da nisam onomad glasao na predsednickim izborima pomislio bih da je Matiji nedavno dodeljen cin marsala. Da nisam slucajno sreo princa Acu kada je onomad Elizabeta zenila unuka, pomislio bih da je ono kruna na Matijinoj glavi. Da nisam video u novinama sliku istetoviranog 'delije' Bogdanova u Djenovi, pomislio bih da Matija poziva na linc nasih reprezentativnih golmana. Da nisam (nicim izazvan) citao Matijinu "literaturu" i Matijine intervjue pomislio bih da ovaj covek ima nesto i da kaze...

Zna Matija sve o svemu, i sve o svakome. Ali s pravom ne zeli da kaze o bilo cemu bilo sta konkretno. Ako do sada nismo uspeli da shvatimo sta stvarno treba da znamo, nece Matija da se spusta na nizak nivo usiljenog prosvetiteljstva. Ispod casti, a i protiv razuma je...

Priuceni, polupismeni, nenacitani lezilebovici, koji nemaju jedan jedini sekund radnog staza, koji nista nisu uradili niti stvorili u svom zivotnom veku, kojima je pokoja zguzvana postelja (neki kazu) jedino stvarno penziono-validno potrazivanje, koji laju tek kada su karavani prosli, koji se javljaju da nesto kazu tek kad im tisina u sopstvenoj glavi postane previse bucna, koji ne poznaju ni jednog jedinog drugog coveka osim sopstvenih klonova, i koji smatraju da je autizam smer na filozofskom fakultetu nam kroje drzavno-drustvenu-psiholosko-socijalnu sudbinu, i prodaju nam veru za veceru...

Jedna jedina nit se provlaci kroz srpsku (post) modernu istorijsku povijest. A to je da nas nista nije toliko skupo kostalo, niti nam je bilo sta tako olako doslo glave kao lenjost da pogledamo u recnik sta znaci rec disident. Ili makar da pogledamo sta ta rec ne predstavlja. A ona ne predstavlja ljude koji primaju budzetske plate za nista, ne predstavlja ljude koji pljuju umesto da kritikuju, ne predstavlja ljude koji se kao bore protiv sistema cineci temelj sistema, ne predstavlja ljude koji nas uveravaju da reci sija umesto vrat znaci promenu, ne predstavlja ljude koji nikad nisu imali onu stvar da prihvate odgovornost ni za svoje izgovorene reci, a kamoli za svoja (ne)dela, ne predstavlja ljude koji vise vole tudju zemlju od svoje, ne predstavlja ljude koji su uvek na strani jaceg, ne predstavlja ljude koji su spremni da zrtvuju samo tudje a nikada nista licno svoje, ne predstavlja ljude cija se rec konstantno menja, a misao nikada...

I posle se cudimo sto nista u Srbiji ne funkcionise. Kako da funkcionise kad nam se lepo, jasno i glasno kaze da je sramota raditi, a posteno zaraditi jos veca. Kad vrhunski 'autoriteti' propovedaju prikriveni fatalizam za male pare, ali svoja sabrana dela ipak za malo vece. Kad je mrznja prema i sprdnja sa mladim generacijama sopstvenog naroda naucno priznata disciplina, Kad je interpretacija 'poturica' jedino i iskljucivo bukvalna, da se slucajno vlasi ne dosete...

Ali dobro, mozda ipak ne treba biti toliko prestrog. Svi smo mi neki ljudi na kraju krajeva. Da li bi neko drugi na Matijinom mestu uradio ista drugacije? On je samo sebi nasao lep kutak, lepu terasicu sebi sagradio. Skromnu, ali prijatnu. Ne treba njemu mnogo, ne trazi on puno. Ako ga se sete za Dan Bezbe..., pardon, za Dan Akademije, sete, a ako ne, nema veze. On je srecan sto se ipak upisao u istoriju svog naroda, cak i ako je morao taj narod i tu istoriju da aktivno i drasticno smanji da bi njegova uloga i njegovo nasledje mogli da izgledaju mnogo veci i beskonacno znacajniji nego sto zaista i jesu... Cijena? Prava sitnica...

 



Komentari (291)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 14:03 17.12.2012

...

dragan7557 dragan7557 14:18 17.12.2012

Re: ...

reanimator

Sto s' ti turio djozle? Da te nije stra' od Matije?

cerski
reanimator reanimator 14:28 17.12.2012

Re: ...

Sto s' ti turio djozle? Da te nije stra' od Matije?

Imidž brate, imidž...ja crn, kamen beo.
Ovaj citat preuzeo sam iz jednog intervjua iz 1992, gde novinar pita Džeja zašto nosi mindjušu, a ovaj kratkim odgovorom naglašava da svesno odvaja svoje javno i svoje stvarno Ja
Colin_bgd Colin_bgd 14:44 17.12.2012

Re: ...

a ovaj kratkim odgovorom naglašava da svesno odvaja svoje javno i svoje stvarno Ja

Pa dobro mu je i rek'o...

apostata apostata 14:40 17.12.2012

disident

Jedna jedina nit se provlaci kroz srpsku (post) modernu istorijsku povijest. A to je da nas nista nije toliko skupo kostalo, niti nam je bilo sta tako olako doslo glave kao lenjost da pogledamo u recnik sta znaci rec disident. Ili makar da pogledamo sta ta rec ne predstavlja. A ona ne predstavlja ljude koji primaju budzetske plate za nista, ne predstavlja ljude koji pljuju umesto da kritikuju, ne predstavlja ljude koji se kao bore protiv sistema cineci temelj sistema, ne predstavlja ljude koji nas uveravaju da reci sija umesto vrat znaci promenu, ne predstavlja ljude koji nikad nisu imali onu stvar da prihvate odgovornost ni za svoje izgovorene reci, a kamoli za svoja (ne)dela, ne predstavlja ljude koji vise vole tudju zemlju od svoje, ne predstavlja ljude koji su uvek na strani jaceg, ne predstavlja ljude koji su spremni da zrtvuju samo tudje a nikada nista licno svoje, ne predstavlja ljude cija se rec konstantno menja, a misao nikada...

Dobro, to bi bilo ono što disident nije .., a šta je ono što disident jeste?

p.s. S tim (jasnoće radi) što i ja mislim da Matija sa disidentstvom ima veze koliko i ja imam veze sa kvantnom fizikom.
Colin_bgd Colin_bgd 14:43 17.12.2012

Re: disident

..., a šta je ono što disident jeste?

Jel smo vec poceli... Bre, nismo dosli ni do dvocifrenog broja komentara...
vanja.t vanja.t 14:52 17.12.2012

Re: disident

a šta je ono što disident jeste?

i mene bi ovo zanimalao, ja mislim da je disident onaj ko u početku pripada - pa se kasnije suprotstavi vladajućem režimu, recimo m.đilas
apostata apostata 14:52 17.12.2012

Re: disident

@Colin_bgd - Jel smo vec poceli... Bre, nismo dosli ni do dvocifrenog broja komentara..

Šta smo počeli?

Ako ja kažem da nisam hrišćaninin - je l' ti automatski pomisliš da sam musliman ili sačekaš da je završim rečenicu?
draft.dodger draft.dodger 16:09 17.12.2012

Re: disident

Ne bi trebalo mešati čankolistvo i disidentstvo...
Colin_bgd Colin_bgd 16:17 17.12.2012

Re: disident

Šta smo počeli?

Pa odmah sa teskim podpitanjima... Salim se malo...
Kraja Kraja 19:17 17.12.2012

...sto rece...

...colin, nismo ni krenuli, a vec pominjes canka...
apostata apostata 19:45 17.12.2012

Re: disident

Colin_bgd

Pa odmah sa teskim podpitanjima... Salim se malo...

Ma nema ba problema.

Ali mene fakat interesuje da li je nekada i negdje disidentstvo (kada si ga već pomenuo u blogu) povezivano sa Matijom?




princi princi 14:46 17.12.2012

Priznajem da se iskreno

divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini. To niti je lako niti to može svako. Pri tome, jedina roba koju su ikad prodavali su bile reči. Dugo godina, još u staroj SFRJ, Ćosić je bio pojedinac koji je prijavljivao ubedljivo najveću osnovicu za porez u BG. Moraš zaista biti lik da pull out takav gigantski folerski poduhvat.
escherichije_colic escherichije_colic 15:00 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

princi
divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini. To niti je lako niti to može svako. Pri tome, jedina roba koju su ikad prodavali su bile reči. Dugo godina, još u staroj SFRJ, Ćosić je bio pojedinac koji je prijavljivao ubedljivo najveću osnovicu za porez u BG. Moraš zaista biti lik da pull out takav gigantski folerski poduhvat.


I Ceca je završila poljoprivrednu školu pa vidi je danas.

Treba decu upisivati tamo.
dragan7557 dragan7557 15:06 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

escherichije_colic
princi
divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini. To niti je lako niti to može svako. Pri tome, jedina roba koju su ikad prodavali su bile reči. Dugo godina, još u staroj SFRJ, Ćosić je bio pojedinac koji je prijavljivao ubedljivo najveću osnovicu za porez u BG. Moraš zaista biti lik da pull out takav gigantski folerski poduhvat.


I Ceca je završila poljoprivrednu školu pa vidi je danas.

Treba decu upisivati tamo.

Vala bas, zanimanje agrikole ima vidljive prednosti.

cerski
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:05 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

princi
divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini. To niti je lako niti to može svako. Pri tome, jedina roba koju su ikad prodavali su bile reči. Dugo godina, još u staroj SFRJ, Ćosić je bio pojedinac koji je prijavljivao ubedljivo najveću osnovicu za porez u BG. Moraš zaista biti lik da pull out takav gigantski folerski poduhvat.


Pa tle na kome su izrasli, i Matija i Ćosić, je bilo vrlo plodno za njihovo izrastanje.

Sećam se onih studentskih protesta, '92, kad je Matija u ušao u amfiteatar Filozofskog faksa, da održi govor studentima. A u sali se, brate, prolomio aplauz, hoće plafon da otpadne. A on, onako, ogrnut mantilom, aura oko glave, lebdi 10 cm iznad zemlje, videlo se da je još tada svu mudrost sveta u sebe upio. Dolebdi do bine i krene sa besedom. I govori iz glave, čisto, lepo, sugestivno, ne kaže ama baš ništa, ni pametno, ni korisno, ali meni nekako lepo. Mogu da zamislim kako je onim najnapaljenijim nacionalistima, spo-ovcima, medju nama bilo. Verovatno su se upiškili od sreće. I kad je završio sve što je imalo da se kaže, krene da odleluja iz sale, aplauz još veći se ori, ceo gornji sprat hoće da propadne. Diže se ručica iz publike, studentarija se utiša. I stiže pitanje: šta gos'n Matija misli o, pazi sad, masonima!

Jebote, kad se nisam onesvestio. Matiji nadmoćno zaigrao brk, dolebdi nazad do bine, i kaže, skoro u stihu - "Ne bojte se mračnih duhova iz podruma". Aplauz koji je posle toga nastao teško je opisati, prava sreća je da beogradski tjub ne prolazi ispod Filozofskog fakulteta.
alselone alselone 17:22 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Jebote, kad se nisam onesvestio.


Ti si ga naravno provalio jos tad.
docsumann docsumann 17:27 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Sećam se onih studentskih protesta, '92, kad je Matija u ušao u amfiteatar Filozofskog faksa


a jesi slušao Mihiza, ista događanja su u pitanju?

bate, to je bila masovna hipnoza. i pravo da ti kažem, drago mi je da sam ga slušao in vivo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:54 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

alselone
Jebote, kad se nisam onesvestio.


Ti si ga naravno provalio jos tad.


Nisam ga provalio, ali se definitivno nisam palio kao puno ljudi sa kojima sam bio na protestu, a koji su tada bili u tom nekom nacionalističkom fazonu (ali protiv Slobe, i nepravednih i ničim izazvanih sankcija).

Ne mogu da se setim Mihiza (@Docs), ali odlično pamtim neke od profana sa mog Faksa, od B. Popovića, Caje pa do Srbijanke, od kojih si mogao štošta da čuješ, ali oni nisu okupili ni približno toliko publike i prouzrokovali oduševljenja kad naš Matija. I Rambo Amadeus. Da, i kapetan Dragan, jebote!



docsumann docsumann 18:00 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Ne mogu da se setim Mihiza (@Docs)


isto na filozofskom. došao u pratnji Koštunice (siguran) i Vladete Jankovića (nisam siguran).

ubrzo nakon što je Mihiz počeo sa besjedom, VK se ustao i rekao, otprilike nešto ovako (polušaljivo) - vidim ja da nemam ovdje šta da pričam, i izašao
AlexDunja AlexDunja 18:14 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini.


el ti to hoćeš da ih posvađaš?
el ti to porediš njihov uticaj?


skandalozno
princi princi 18:33 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Ne, možeš ti o njima da pričaš šta hoćeš, i da su ovo i ono, ali meni je stvarno fascinantno da neko sa, maltene, 3 ili 4 razreda osnovne škole bude tako uspešan, da ga ljudi slušaju kad je sudbina države, kakve države, nacije u pitanju, jbt. Harizma, sine. Citiraju se njihove misli, čitaju, analiziraju intervjui, knjige, pesme, ljudi raspravljaju šta su oni hteli da kažu... Sine, Matija kad nekog proglasi za pesnika, kao onomad Boru Đorđevića, to je to. Tu nema šta da se misli, dobio je pečat, SANU is the limit. Ćosić, bre, bio predsednk države, isposlovao Dejton, maltene, golim rukama. Zaštitnik srpstva. Mislim, kakav Nelson Mendela, kakvi bakrači, ovo, bre, sama svetlost s neba dolazi kroz njihove pojave. Ako to nije rokenrol, stvarno ne znam šta je.
AlexDunja AlexDunja 18:37 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Ćosić, bre, bio predsednk države, isposlovao Dejton, maltene, golim rukama. Zaštitnik srpstva. Mislim, kakav Nelson Mendela, kakvi bakrači,


pa to ti pričam,
matija je samo

Sine, Matija kad nekog proglasi za pesnika, kao onomad Boru Đorđevića,


velika razlika u dometima

a princip je sličan, dvojbe nema:)
docsumann docsumann 18:41 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Ako to nije rokenrol, stvarno ne znam šta je.


kako je overio r'n r


princi princi 18:56 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Matija je, bre, srpski Džeger. Ono, dendi, rokenrol u venama. Još mi se više sviđa što je cinik- gleda te onim škiljavim očima, tačno zna šta hoćeš da čuješ i onda to rev up to the max. Opasan igrač, odličan prodavac (magle). Da živi na zapadu bio bi super uspešan CEO.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:08 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

princi
Matija je, bre, srpski Džeger. Ono, dendi, rokenrol u venama. Još mi se više sviđa što je cinik- gleda te onim škiljavim očima, tačno zna šta hoćeš da čuješ i onda to rev up to the max. Opasan igrač, odličan prodavac (magle). Da živi na zapadu bio bi super uspešan CEO.


E, jebi ga, sad sam krenuo da napišem da je šteta što Srbija nema neke korporacije, da ga stave za CEO-a.
princi princi 19:16 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

I, odmah da se izjasnim, ja to zaista i iskreno smatram velikim umećem. Sve drugo možeš da naučiš: da budeš inženjer, muzikant, pilot, hirurg, matematičar, advokat, programer, slikar, pevač, učitelj... prodavac, trgovac se rađa.
AlexDunja AlexDunja 19:34 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Opasan igrač, odličan prodavac (magle).

tačno sam znala da se i oko stounsa slažemo:)
docsumann docsumann 19:35 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

AlexDunja
Opasan igrač, odličan prodavac (magle).

tačno sam znala da se i oko stounsa slažemo:)


meni to više vuče na Vorhola
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:45 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

oko stounsa

AlexDunja AlexDunja 19:47 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

meni to više vuče na Vorhola


a meni izgleda da ti vučeš na ono
tvoje teoretisanje o umetnosti, koje sam namerno izbegla
blogovatelj blogovatelj 20:06 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

prodavac, trgovac se rađa.


I ja sam to mislio, ali i to može da se nauči, veruj mi.
Treba vremena naravno, ali može.
Mada, kao i za ostale profesije, postoje ljudi koji to vole i kojima to ide vrhunski i oni koji gradivo savladavaju sa mukom i nevoljno, ili nikako.
Samo rad...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:27 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

princi
Matija je, bre, srpski Džeger. Ono, dendi, rokenrol u venama. Još mi se više sviđa što je cinik- gleda te onim škiljavim očima, tačno zna šta hoćeš da čuješ i onda to rev up to the max. Opasan igrač, odličan prodavac (magle). Da živi na zapadu bio bi super uspešan CEO.

Овде си, чини ми се, ближе пришао истини :)

Матија и Добрица нису иста категорија. Матија је човек аутентичног талента (пази, чак нисам ни написао којег), док је Добрица узоран, врло врло узоран медиокритет готово у сваком погледу. (О њиховим људским врлинама овим ништа не говорим.)

И тачно -- Матија је, по многим параметрима, Мик Џегер наше литерарне сцене :) Мање је познато да је, с почетка, Матија био узорно модеран песник. Људи га данас доживљавају као епску фигуру. Код њега је и то део позе и вежбе.

На Матији се могу учити технике реченичне интонације и наступа. Он то сјајно ради. (То је далеко од мене и мог укуса, али је... сјајно.)

Добрица има ореол комунистичко-националистичког (?!) мудраца. Он слови великим делом као pater familias данашње Србије. И то је тачно. Зато она овако сада изгледа: зимогрожљива, страшљива пред модерношћу, неодлучна, сва у испразним фразама и флоскулама, затурена у времену, претенциозна, неделатна, у конфекцијском превеликом оделу... Матија је узорнији.
princi princi 22:44 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

На Матији се могу учити технике реченичне интонације и наступа. Он то сјајно ради. (То је далеко од мене и мог укуса, али је... сјајно.)

Srpski Džeger. Čak su i slična generacija. I mislim da imaju isti trgovački njuh. Džegera su svojevremeno vodali po Evropskom parlamentu da evropske parlamentarce uči marketingu i ekonomiji. Neverovatan tip. Da vidiš kad priča o tome kako su malo para zaradili 60-tih i kako su prve ozbiljne pare počeli da prave tek sredinom 70-tih. Fascinantno. Slažem se, od Matije se može naučiti kako se dobro prodati.

Za Dobricu je ipak fascinantno kako, u osnovi, isprazan čovek ograničene pameti i obrazovanja uspeva da zvuči tako drevno i dubokomisleće. Kako prevejani spletkaroš uvek sebe predstavi čestitim i poštenim. Mene to zaista fascinira.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:08 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Kako prevejani spletkaroš uvek sebe predstavi čestitim i poštenim.

Нисам сигуран да си овде у праву. Кад оставимо по страни да сам то мало свог Добрице ја читао уздржавајући се да црвеном оловком исправљам невештину и шкрабам отрцане мисли и фразе, тај је наш писац -- човек са изузетном социјалном интелигенцијом, готово лукавошћу -- успевао да за себи драге људе а ондашње "отпаднике" понешто изради, да их, често, узме у заштиту... Чак и његово председниковање СРЈ-ом било је коначно доврхуњење те његове зацртане мисије, да буде спасилац и fatherlike figure многима. У том погледу, тај његов ангажман био је дирљиви и искрени гест, а судбина тог ангажмана отисак његових правих домета.

Социјална интелигенција. Мислим да је то код Добрице кључна реч... Али она ограничених могућности.
AlexDunja AlexDunja 23:23 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Чак и његово председниковање СРЈ-ом било је коначно доврхуњење те његове зацртане мисије, да буде спасилац и fatherlike figure многима. У том погледу, тај његов ангажман био је дирљиви и искрени гест, а судбина тог ангажмана отисак истинске вредности његове судбине.

meni ovo zvuči jadno
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:26 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

AlexDunja
Чак и његово председниковање СРЈ-ом било је коначно доврхуњење те његове зацртане мисије, да буде спасилац и fatherlike figure многима. У том погледу, тај његов ангажман био је дирљиви и искрени гест, а судбина тог ангажмана отисак истинске вредности његове судбине.

meni ovo zvuči jadno

У ком смислу: моја опаска је таква, или Добрицин ангажман, или логика мог закључивања?
AlexDunja AlexDunja 23:35 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Predrag Brajovic
AlexDunja
Чак и његово председниковање СРЈ-ом било је коначно доврхуњење те његове зацртане мисије, да буде спасилац и fatherlike figure многима. У том погледу, тај његов ангажман био је дирљиви и искрени гест, а судбина тог ангажмана отисак истинске вредности његове судбине.

meni ovo zvuči jadno

У ком смислу: моја опаска је таква, или Добрицин ангажман, или логика мог закључивања?

dobričin angažman, i uticaj angažmana, ne nužno na tebe,
zaista nemam ništa protiv da neko bude lično dirnut:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:39 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

AlexDunja
dobričin angažman, i uticaj angažmana, ne nužno na tebe,
zaista nemam ništa protiv da neko bude lično dirnut:)

Ја нигде нисам рекао да је та дирљивост сама по себи вредност. Има дирљивих глупака, подлаца, незналица. А наставак моје реченице тачније осликава мој став :)
AlexDunja AlexDunja 23:49 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

А наставак моје реченице тачније осликава мој став :)

nekako si ga manje emotivno naglasijo:)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:50 17.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

тај је наш писац -- човек са изузетном социјалном интелигенцијом, готово лукавошћу -- успевао да за себи драге људе а ондашње "отпаднике" понешто изради, да их, често, узме у заштиту...

To si dobro uočio...pritom ja mislim da je "Vreme smrti" izvanredan roman.
maksa83 maksa83 00:13 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Srpski Džeger.




docsumann docsumann 01:27 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

a meni izgleda da ti vučeš na ono
tvoje teoretisanje o umetnosti, koje sam namerno izbegla


daa?

ali stvarno
blogovatelj blogovatelj 02:58 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Srpski Džeger.


Ovo je ono što ja zovem moves like Jagger.



ranoranilica ranoranilica 03:13 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

srdjan.pajic
princi
divim ljudima kao što su Matija Bećković i Dobrica Ćosić. Sa završenim gimnazijama i poljoprivrednim školama došli su do statusa vrhunskih akademika, gotovo svetaca u svojoj sredini. To niti je lako niti to može svako. Pri tome, jedina roba koju su ikad prodavali su bile reči. Dugo godina, još u staroj SFRJ, Ćosić je bio pojedinac koji je prijavljivao ubedljivo najveću osnovicu za porez u BG. Moraš zaista biti lik da pull out takav gigantski folerski poduhvat.


Pa tle na kome su izrasli, i Matija i Ćosić, je bilo vrlo plodno za njihovo izrastanje.

Sećam se onih studentskih protesta, '92, kad je Matija u ušao u amfiteatar Filozofskog faksa, da održi govor studentima. A u sali se, brate, prolomio aplauz, hoće plafon da otpadne. A on, onako, ogrnut mantilom, aura oko glave, lebdi 10 cm iznad zemlje, videlo se da je još tada svu mudrost sveta u sebe upio. Dolebdi do bine i krene sa besedom. I govori iz glave, čisto, lepo, sugestivno, ne kaže ama baš ništa, ni pametno, ni korisno, ali meni nekako lepo. Mogu da zamislim kako je onim najnapaljenijim nacionalistima, spo-ovcima, medju nama bilo. Verovatno su se upiškili od sreće. I kad je završio sve što je imalo da se kaže, krene da odleluja iz sale, aplauz još veći se ori, ceo gornji sprat hoće da propadne. Diže se ručica iz publike, studentarija se utiša. I stiže pitanje: šta gos'n Matija misli o, pazi sad, masonima!

Jebote, kad se nisam onesvestio. Matiji nadmoćno zaigrao brk, dolebdi nazad do bine, i kaže, skoro u stihu - "Ne bojte se mračnih duhova iz podruma". Aplauz koji je posle toga nastao teško je opisati, prava sreća je da beogradski tjub ne prolazi ispod Filozofskog fakulteta.


Sećam se i ja kako su studenti s Filozofskog došli tih dana kod uvaženog profesora Miladina Životića i molili ga da im održi govor, a on im očinski uzvratio: "Nemojte mene, deco. Ne mogu ja da govorim tamo gde je juče govorio Matija".
Colin_bgd Colin_bgd 08:45 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

успевао да за себи драге људе а ондашње "отпаднике" понешто изради, да их, често, узме у заштиту...

U nedostatku tacnih informacija (sto ne treba zamerati, jer ne moze svako da zna sve) ljudi cesto nisu u stanju da vide razliku izmedju imidza i opsenarskih trikova i onoga sto stvarno jeste ili jeste bilo...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:01 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Colin_bgd
успевао да за себи драге људе а ондашње "отпаднике" понешто изради, да их, често, узме у заштиту...

U nedostatku tacnih informacija (sto ne treba zamerati, jer ne moze svako da zna sve) ljudi cesto nisu u stanju da vide razliku izmedju imidza i opsenarskih trikova i onoga sto stvarno jeste ili jeste bilo...

Питање да ли су и записане речи покојних Михиза и Миће Поповића теби довољне. Не верујем да јесу.
antioksidant antioksidant 09:07 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

Za Dobricu je ipak fascinantno kako, u osnovi, isprazan čovek ograničene pameti i obrazovanja uspeva da zvuči tako drevno i dubokomisleće.

то је зато што углавном ћути
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:20 18.12.2012

Re: Priznajem da se iskreno

meni to više vuče na Vorhola

isto.
angie01 angie01 14:48 17.12.2012

pogresno skretanje!

Vera Pavladoljska

Lukavica je htela da me nadlukavi
Punio se mesec u avgustu kao lokva
Ispaljivane pune duge preko jezera i glava
Na radilistima u rudnicima boksita
Ubedjivao sam nepoznate ljude
U tvoje ime
Vera Pavladoljska

Gresile su pijane ptice u prostoru
Prepelica je kljunom gore okretala
Svest je mrcala medju liticama
Gonjen tocilima krsima i gubom
Do grla u zivom blatu mislio sam
Koliko si me volela
Vera Pavladoljska

Mrak je u mraku sjao kao zivotinja
Grom u lancima camio za brdima
Molio sam za sluh fizickih radnika
Divio se njihovom surovom apetitu
Zaklinjao jednog gluvonemog mladica
Da izgovori tvoje ime
Vera Pavladoljska

Ceo dan u nebu izgoreo mesec
Pod laznim imenom leci svoj pepeo
U mrcavi medju dvojnicima
Dok muzika sneg u usi ubacuje
Kleo sam se u obe ruke narocito desnu
Da te nisam voleo
Vera Pavladoljska

Udvarao se nepoznatoj devojci
U kanjonu Tare kod Kolasina
Govorio istine na svim jezicima
Zario i palio da ih poveruje
Dok je cutala secao sam se
Da si mi najkrupnije lazi verovala
Vera Pavladoljska

Pevao je slavuj sa grlom grlice
Sve na svetu me na te podsecalo
Hvalio sam se da si luda za mnom
Cela plaza da ti se uzalud udvara
Kako te teram da ides iz glave
I kako neces
Vera Pavladoljska

Kulo crnog zara pod slepim ocima
Zarazna zvezda sve i svasta sazdi
Dok mi se padobran nije otvarao
I kad sam u zavicajne bezdane padao
Pricali su da te zovem iz sveg glasa
Al nisam priznavao
Vera Pavladoljska

Ronio u najdublje bezao u gore
Da te glasno zovem da niko ne cuje
Bio sujeveran - pitao prolaznike
Kako tvoje lice zamisljaju
Ceznuo da ceo dan prolazis kraj mene
Pa da se ne okrenem
Vera Pavladoljska

Na ljubavnoj promaji izmedju dve zvezde
Nevidljivi uhoda ima nesto protiv
Zedj za rakijom je slicna fantaziji
U teretnom kamionu koji juri snegu usred leta
Bile su dve usne nepismenih zena
Po ugledu na tvoje
Vera Pavladoljska

Po nevremenu sam lovio na ruke
Med zlatnih meridijana u vodi
Opisivao oci jedne zene mesec dana
U vozovima bez reda mnoge saputnice u prolazu
Ubedio da su mi sve sto imam u zivotu
Misleci na tebe
Vera Pavladoljska

Pita za mene metak lutalica
Sada me pogresno trazi oko zemlje
Vucen tajnim magnetom mog cela
Napija mesec da prokaze gde sam
Zlostavlja mora kusa vazduh i podmicuje
Ti ces me izdati
Vera Pavladoljska

Traje monotona biografija sunca
Sve sijalice gore usred dana
Slovoslagaci su srecni dok ovu pesmu slazu
Vazduh ne shvata da sam sebe bombarduje
Jedan od vlasica sklon je porocima
I jedni i drugi vetrovi te ogovaraju
Nekoliko drzava tvrdi da si njina
Ti si na svoje ime ljubomorna
Kablogrami se u dubokoj vodi kvare
Niko ne zna gde su slova tvog imena
U mrtvim i laznim jezicima u pogresnim
naglascima
U rukopisu zvezda po nekoj samoj vodi
Ko ce uhvatiti sjaj samoglasnika
Koje ptica kuka
Vera Pavladoljska

1960. Matija Beckovic

Sto se mene tice, ovde je mogao da stane!
Colin_bgd Colin_bgd 14:51 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

Sto se mene tice, ovde je mogao da stane!

Eh, mogao, morao...

... mada, mogla bi se i Verica izanaliziraT malkice vise... Cisto kriticki, nista politicki...
dragan7557 dragan7557 14:55 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

angie:
1960. Matija Beckovic

Sto se mene tice, ovde je mogao da stane!

Bome ne bi skodilo ni koju deceniju ranije.

cerski
angie01 angie01 14:57 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

Cisto kriticki


ne vredi, Arsen je uglazbio, meni to dovoljno!:)
angie01 angie01 14:58 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

Bome ne bi skodilo ni koju deceniju ranije.


nisam mislila na godinu, cerski, nego na vokaciju!
dragan7557 dragan7557 15:06 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

angie01
Bome ne bi skodilo ni koju deceniju ranije.


nisam mislila na godinu, cerski, nego na vokaciju!

Bome ja jesam mislio na godinu.

cerski
Colin_bgd Colin_bgd 16:08 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

Arsen je uglazbio, meni to dovoljno!:)

Ne bi trebalo da su nam kriterijumi bas toliko ofrlji...
angie01 angie01 17:16 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

Ne bi trebalo da su nam kriterijumi bas toliko ofrlji...


meni nije ofrlje, (tako se valjda kaze:),...i nemoj da te cuje KM!
bubamarac bubamarac 21:52 17.12.2012

Re: pogresno skretanje!

... mada, mogla bi se i Verica izanaliziraT malkice vise... Cisto kriticki, nista politicki...


Mladi Beckovic je odlican. A volio bih vidjeti tvoju analizu.
draft.dodger draft.dodger 15:01 17.12.2012

...

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:21 17.12.2012

Situacija

Koliko shvatam ovde nije tema nekakav Bećkovićev stav, neko delo koje se kritikuje, već on kao persona. A autor posta je anonimna osoba, za koju ne znamo da li je po bilo kom svojstvu bolja od one koja je na tapetu.

I sad, kao, armija drugih anonimnih treba da MB-a omalovažava, izvrgava ruglu i da mu se podsmeva.

To je, kao, ta viteška ideja, jel?

dragoljub92 dragoljub92 15:57 17.12.2012

Re: Situacija

el javna ličnost, jeste,znači može da ga pljuje ko kako oće to mu je u opisu mesta koje je zauzeo.
ja Dragoljub pljujem po sinu četničkog kapetana koji je nestao 45-6 ,a koji je bez imalo srama primio komunističku 7o julsku nagradadu,četničkom sinu kome su komumisti dali obrazovanje status uvelikog pesnika,akademika koji sad pjuje po ljudima koji su od njega stvorili čoveka,PERSONU čak. takva 'moralne' gromade su nam sjebale zemlju i život.
a i ti si nekakva javna ličnost , pa i tebe može da pljuje svako iz javnosti,ako ti se ne sviđe,pa koj si moj se trsio da postaneš javna ličnost.niko te s' bukliju nije zvao.
Colin_bgd Colin_bgd 16:06 17.12.2012

Re: Situacija

A autor posta je anonimna osoba, za koju ne znamo da li je po bilo kom svojstvu bolja od one koja je na tapetu.

Nije bitno da li je neko anoniman ili ne, vec koju tezinu ima ili zeli da ima u javnom zivotu. Matija je promolio glavu iznad 'parapeta', pa prema tome nema sta da se zali, ili da se sazaljeva.

Kritika ima pravo da kritikuje, a imaju pravo i nju da kritikuju i takvu kritiku prihvatam, ali ne prihvatam zamenu teza da kriticar mora da se potpise imenom i prezimenom da bi kritika imala smisla, a jos manje zamenu tezu da kriticar (u ovom konkretnom slucaju ja) samo zato jer se usudio da napise kritiku misli da je bolji od onoga koga kritikuje.

Sad, moj blog, mozda ima smisla, mozda i nema, i o tome moze svako da napise sta god zeli, ali kad se ja pojavim jednog dana kao svest/spasilac/cuvar nacije, moze da mi se prebacuje na isti nacin (i mnogo gore, ako neko hoce) nego sto ja ovde cinim. A do tada, ako neko ima da podnese neki protiv-argument, neka napise, ako nema, onda cemo i dalje da se bavimo sa mnom nebitnim, a ne sa njim bitnim a koga treba otperjati u nebitnost. A u zivotu je uvek bitnije da se bavimo onim koji je zivote upropastavao, nego onima ciji su (vec) upropasteni...
looping looping 16:09 17.12.2012

Re: Situacija

Stani malo.
Sta mu ti ustvari zameras? Sto je cetnicki sin, sto je bio komunista ili sto ti je sjebo zemlju i zivot?
Mislim, i pljuvanje treba da ima nekog smisla cisto da bude zanimljivije.
Colin_bgd Colin_bgd 16:12 17.12.2012

Re: Situacija

Koliko shvatam ovde nije tema nekakav Bećkovićev stav, neko delo koje se kritikuje, već on kao persona.

Zaboravih na ovo da odgovorim...

Elem, nisi shvatio bas najbolje... Jer radi se o zivotnom delu, znas ono, kad dodeljuje americka fimska akademija oskar za zivotno delo... Tako i ja malo Matiji tepam...
dragan7557 dragan7557 16:13 17.12.2012

Re: Situacija

Nebojsa Krstic:
I sad kao armija drugih anonimnih treba da MB-a omalovažava, izvrgava ruglu i da mu se podsmeva.


Jasta more, ako si im rekao, bre!

Pa neznaju ovi anonimni da na to samo Visoka Prominencija ima pravo!

cerski
dragoljub92 dragoljub92 16:25 17.12.2012

Re: Situacija

looping
Stani malo.
Sta mu ti ustvari zameras? Sto je cetnicki sin, sto je bio komunista ili sto ti je sjebo zemlju i zivot?
Mislim, i pljuvanje treba da ima nekog smisla cisto da bude zanimljivije.

zameram mu to što je i pored toga što je četnički sin,komunistima to izgleda nije smetalo nego mu dali svoju najznačajniju književnu nagradu, lepo živeo pod komunistima a kad su isti nestali sa političke scene onda počeo da laje protiv njih,istih koji su mu dozvolili da se ostvari kao ličnost i pisac,
ja njega kao pisca,literatu čak , poštujem, pesmu koju je ange postavila gore smatram izvanrednom,uopšte nemam problem sa dotičnim Matijom-pesnikom, ali Matijinu politički ličnost ne cenim što bi se reklo ne cenim ga kao persnu,ličnost.
isto ko ovog mog ispisnika gore,osrednji pevac nula ličnost,a ko savetnik dve nule i brojem 00
Colin_bgd Colin_bgd 16:31 17.12.2012

Re: Situacija

looping
Stani malo.
Sta mu ti ustvari zameras? Sto je cetnicki sin, sto je bio komunista ili sto ti je sjebo zemlju i zivot?
Mislim, i pljuvanje treba da ima nekog smisla cisto da bude zanimljivije.

Ko samo malo pazljivije procita moj blog moze lako da vidi da, u stvari, ja nista ne zameram njemu, nego nama (ukljucujuci i sebe) jer tako olako i tako bespotrebno dozvoljavamo to...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:42 17.12.2012

Re: Situacija

Zaboravih na ovo da odgovorim...

Elem, nisi shvatio bas najbolje... Jer radi se o zivotnom delu, znas ono, kad dodeljuje americka fimska akademija oskar za zivotno delo... Tako i ja malo Matiji tepam...

Super...mada bi bilo zanimljivije kad bih, kao čitalac, znao bilo šta o tvom životnom delu...Pa da mogu da uporedim i izvučem vrednosni zaključak.
arcins arcins 16:48 17.12.2012

Re: Situacija

Colin_bgd
looping
Stani malo.
Sta mu ti ustvari zameras? Sto je cetnicki sin, sto je bio komunista ili sto ti je sjebo zemlju i zivot?
Mislim, i pljuvanje treba da ima nekog smisla cisto da bude zanimljivije.

Ko samo malo pazljivije procita moj blog moze lako da vidi da, u stvari, ja nista ne zameram njemu, nego nama (ukljucujuci i sebe) jer tako olako i tako bespotrebno dozvoljavamo to...


Moja jedina zamerka, fucka mi se za njegov zivotni put, stav, stil, kalemarstvo i ostalo, odn. nije zamerka nego neoprost, je dozvoliti V. Ilicu da ti onako prostacki izvredja cerku a ti sa njim cupkas na doceku nove godine (neke, uz Cicu Raznatovic), pa izazov na dvoboj je najmanje...................
Colin_bgd Colin_bgd 16:50 17.12.2012

Re: Situacija

mada bi bilo zanimljivije kad bih, kao čitalac, znao bilo šta o tvom životnom delu...Pa da mogu da uporedim i izvučem vrednosni zaključak.

Pa mogu jednog dana i to da napisem, ali kakve to veze ima sa temom?

Po kom kriterijumu sam diskvalifikovan da dam svoj sud o delu javne licnosti:
verskom, rasnom, genetskom, partijskom, nacionalnom, polnom, seksualnom, ideoloskom...?

Ako ti nije tesko da mi odgovoris, da makar znam za sledeci put...

Na kraju, ako ti trebaju detalji mog "dela" da das vrednosni zakljucak o Matijinom delu, onda ocigledno ipak imas u sebi zrnce sumnje o vrednosti istog...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:50 17.12.2012

Re: Situacija

Sad, moj blog, mozda ima smisla, mozda i nema, i o tome moze svako da napise sta god zeli, ali kad se ja pojavim jednog dana kao svest/spasilac/cuvar nacije, moze da mi se prebacuje na isti nacin (i mnogo gore, ako neko hoce) nego sto ja ovde cinim

Moj je problem što često očekujem nemoguće, da čovek bude pristojan čak i kad je anoniman.
Colin_bgd Colin_bgd 16:54 17.12.2012

Re: Situacija

Moj je problem što često očekujem nemoguće, da čovek bude pristojan čak i kad je anoniman.

Nisam ja nepristojan, znas vrlo dobro i sam. I nije problem ni sto sam anoniman. Vec je problem sto prepoznajes, kao neko ko je takodje malo upuceniji u stvari, prirodu mojih meteoroloskih balona...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:55 17.12.2012

Re: Situacija

Colin_bgd
Moj je problem što često očekujem nemoguće, da čovek bude pristojan čak i kad je anoniman.

Nisam ja nepristojan, znas vrlo dobro i sam. I nije problem ni sto sam anoniman. Vec je problem sto prepoznajes, kao neko ko je takodje malo upuceniji u stvari, prirodu mojih meteoroloskih balona...


ti si meteorolog?
Colin_bgd Colin_bgd 16:56 17.12.2012

Re: Situacija

vrabac_u_steni
Colin_bgd
Moj je problem što često očekujem nemoguće, da čovek bude pristojan čak i kad je anoniman.

Nisam ja nepristojan, znas vrlo dobro i sam. I nije problem ni sto sam anoniman. Vec je problem sto prepoznajes, kao neko ko je takodje malo upuceniji u stvari, prirodu mojih meteoroloskih balona...


ti si meteorolog?

Psihijatar... Ali to mu dodje na isto, manje-vise...
angie01 angie01 17:14 17.12.2012

Re: Situacija

Super...mada bi bilo zanimljivije kad bih, kao čitalac, znao bilo šta o tvom životnom delu...Pa da mogu da uporedim i izvučem vrednosni zaključak.


da li bi taj detalj promenio nesto?

...ako je neka faca, onda se moze uvaziti, bez obzira sta govorio, a ako nije, onda ne ulazi u razmatranje!?

...btw, shvatila sam da je ovo prostor za razmenu misljenja i da je nik dovoljan da bi mogao da ucestvujes, ili mozsa gresim!?
looping looping 17:31 17.12.2012

Re: Situacija

lepo živeo pod komunistima a kad su isti nestali sa političke scene onda počeo da laje protiv njih,istih koji su mu dozvolili da se ostvari kao ličnost i pisac,

Cini mi se da je ogromna vecina lepo zivela pod komunistima a da su svi ili bar 99 posto njih bili u partiji.
ja njega kao pisca,literatu čak , poštujem, pesmu koju je ange postavila gore smatram izvanrednom,uopšte nemam problem sa dotičnim Matijom-pesnikom,

To je ono sto je bitno.
ali Matijinu politički ličnost ne cenim što bi se reklo ne cenim ga kao persnu,ličnost.

Ali ovo je ono sto je logicno. On nije za politicara ocigledno, moze da prica kojekakve stvari, i ubosce i nesto pametno sigurno a reci ce i dosta gluposti sto je ljudski. To se desava i mnogim drugim javnim licnostima koje su vredne postovanja. Ali on daje svoje misljenje o necemu, ne bavi se covek time. To mu dodje kao hobi.

A na kraju krajeva sada je u takvim godinama da moze dosta izjava da mu se omakne.
dragoljub92 dragoljub92 17:35 17.12.2012

Re: Situacija

...btw, shvatila sam da je ovo prostor za razmenu misljenja i da je nik dovoljan da bi mogao da ucestvujes, ili mozsa gresim!?

dal ti stvarno misliš da možeš da budeš ravnopravna sa šminkerom i z idola?
angie01 angie01 17:39 17.12.2012

Re: Situacija

dal ti stvarno misliš da možeš da budeš ravnopravna sa šminkerom i z idola?


,...se izvinuvame sto sam i pomislila-e, ta prokleta samozaljubljenos'!
pedja1008 pedja1008 17:41 17.12.2012

Re: Situacija

Moja jedina zamerka, fucka mi se za njegov zivotni put, stav, stil, kalemarstvo i ostalo, odn. nije zamerka nego neoprost, je dozvoliti V. Ilicu da ti onako prostacki izvredja cerku a ti sa njim cupkas na doceku nove godine (neke, uz Cicu Raznatovic), pa izazov na dvoboj je najmanje


Upravo htedoh da napisem. To sve govori o tom coveku koji je utripovao da je Serlok Holms u Paccioti cipelama
dragoljub92 dragoljub92 17:49 17.12.2012

Re: Situacija

. Ali on daje svoje misljenje o necemu, ne bavi se covek time. To mu dodje kao hobi.

ne može ,jer on kao javna ličnost i poznati i priznati pesnik ima i javnu odgovornost za izgovorenu reč,njegovo delovanje se po prirodi situacije prati i vrednuje u svakom svom pojavnom obliku,
njegova reč ima veliki uticaj na ljude ,za razliku od moje koja nema nikakav,zae ne?
Cini mi se da je ogromna vecina lepo zivela pod komunistima a da su svi ili bar 99 posto njih bili u partiji.

ja svima onima koji su postigli mnogo u komunističkom sistemu a sad bezočno pljuju po njemu zameram isto. dobri stručnjaci nule od čoveci.
ako u nekom sistemu doguraš do akademika,pa nije moralno da sad pljuješ po njemu.
blogovatelj blogovatelj 18:05 17.12.2012

Re: Situacija

Koliko shvatam ovde nije tema nekakav Bećkovićev stav, neko delo koje se kritikuje, već on kao persona. A autor posta je anonimna osoba, za koju ne znamo da li je po bilo kom svojstvu bolja od one koja je na tapetu


Pre neki dan, a u stvari ima i malo duze, dade nas akademski velikan, drug Matija, jedan poveci intervju srpskim medijima. Cini mi se da je sve originalno objavljeno u Politici, a mozda i nije, ali to je u celoj stvari najmanje vazno...
Elem, pitase Matiju cenjeno misljenje o mnogim stvarima, najcesce nacionalno-sudbinske prirode, a Matija nam revnosno odgovori, ne stedeci ni sebe ni nas, onako kako samo on ume: vrcavo, domisljato, seretski, cinicno, sa visine, iz daljine, iz dubina srzi kojima se mnogi (svi?) nikad nece ni pribliziti, a koje su, normalno, rezervisane samo za najvrlije ribice naseg genetskog bazencica...


Ja počeo da čitam tekst, čekam citat iz Politike, nešto, bilo šta. Ono ništa.
Blog napisan da bi se slobodnim stilom pljuvao neko.
Napiši sledeći o Kusturici, pa o Dobrici, pa redom...
Da ne zaboravim... Nikad ni jednu, ali ni jednu pesmu Bećkovića nisam pročitao, do ove koju je ng postavila. I mogu da ti kažem, skroz je dobra.
O njegovim političkim stavovima mogu da ti ponovim ono što sam ti pre neki dan rekao i za Kusturicu. Dok god nisu ekstremni, zabole me za njihove političke stavove. A nisu ekstremni. Do sada.
I što vi koji ovako zdušno i bezrazložno pljujete po nekome zbog razlike u političkom mišljenju besnite na one sa druge strane barikade kad počnu iste ovakve priče o npr Balaševiću ili Basari?
alselone alselone 18:10 17.12.2012

Re: Situacija

I što vi koji ovako zdušno i bezrazložno pljujete po nekome


Kad vole ljudi...
looping looping 18:15 17.12.2012

Re: Situacija


jer on kao javna ličnost i poznati i priznati pesnik ima i javnu odgovornost za izgovorenu reč

Te regulative nema ni u zapadnim, razvijenim zemljama.
njegova reč ima veliki uticaj na ljude ,za razliku od moje koja nema nikakav,zae ne?

Naravno da ne. Na mene nema bas toliki uticaj. Neka se jave oni na koje ima.
ako u nekom sistemu doguraš do akademika,pa nije moralno da sad pljuješ po njemu.

Dzaba mu sto je akademik u drzavi koja ratuje, koja se bombarduje. Na pr. ja ne bih voleo da budem akademik u Avganistanu.
dragoljub92 dragoljub92 18:36 17.12.2012

Re: Situacija

Te regulative nema ni u zapadnim, razvijenim zemljama.

misliš ili znaš,aj da te podsetim kolika je frka bila u francuskoj kad je BB izgovorila nešto na račun muslimana,pa kad je pobesneli max izvređao jevreje i onu policajku, pa kad je onaj glumac iz sajnfilda reko nešto rasističko pa je pobego čak u neku azijsku zemlju da se sakrije od javnosti.trenutno je na meti onaj francuski glumac zbog toga što se preselio u belgiju jer ne želi da plaća porez u franciji, u NL je njihovom najvećem operskom pevaču sjebana karijera jer je pijan izazvao sudar,kao javna ličnost je popio najtežu kaznu.
Naravno da ne. Na mene nema bas toliki uticaj. Neka se jave oni na koje ima.

evo šta o tome kaže pajić
Sećam se onih studentskih protesta, '92, kad je Matija u ušao u amfiteatar Filozofskog faksa, da održi govor studentima. A u sali se, brate, prolomio aplauz, hoće plafon da otpadne. A on, onako, ogrnut mantilom, aura oko glave, lebdi 10 cm iznad zemlje, videlo se da je još tada svu mudrost sveta u sebe upio. Dolebdi do bine i krene sa besedom. I govori iz glave, čisto, lepo, sugestivno, ne kaže ama baš ništa, ni pametno, ni korisno, ali meni nekako lepo. Mogu da zamislim kako je onim najnapaljenijim nacionalistima, spo-ovcima, medju nama bilo. Verovatno su se upiškili od sreće. I kad je završio sve što je imalo da se kaže, krene da odleluja iz sale, aplauz još veći se ori, ceo gornji sprat hoće da propadne. Diže se ručica iz publike, studentarija se utiša. I stiže pitanje: šta gos'n Matija misli o, pazi sad, masonima!

to za tebe nije uticaj na mase?
Dzaba mu sto je akademik u drzavi koja ratuje, koja se bombarduje. Na pr. ja ne bih voleo da budem akademik u Avganistanu.

ovo je besmisleno.ili tebi nije jasno koju težinu nosi sa sobom titula akademik.
drzura drzura 18:43 17.12.2012

Re: Situacija

Psihijatar... Ali to mu dodje na isto, manje-vise...

pa jesi li to ti borise?!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:16 17.12.2012

Re: Situacija

alselone
I što vi koji ovako zdušno i bezrazložno pljujete po nekome


Kad vole ljudi...


Hm, valjda tako lakse izlaze na kraj sa sopstvenim frustracijma? Tu izgleda ne pomaze cak ni to sto je neko psihijatar...
A "mudri" Dragoljub kaze "el javna ličnost, jeste,znači može da ga pljuje ko kako oće to mu je u opisu mesta koje je zauzeo" ... Takva nakaradna logika postoji valjda samo u Srbiji.

Ne znam samo sta radi moderacija i urednistvo? Pljuvanje i vredjanje je zabranjeno i po pravilima bloga - nezavisno da li je neko javna licnost ili nije i da li je nek anoniman ili ne. Zasto ne brisu ovakve besmislene tekstove? Ovde cak nema ni pokusaja neke argumentovane kritike - cista pljuvacina.
alselone alselone 19:24 17.12.2012

Re: Situacija

A "mudri" Dragoljub kaze "el javna ličnost, jeste,znači može da ga pljuje ko kako oće to mu je u opisu mesta koje je zauzeo" ... Takva nakaradna logika postoji valjda samo u Srbiji.


Jesi gledao Narod protiv Lerija Flinta?

Ja sam saglasan sa tim da javne licnosti mogu da se pljuju. Naravno, ja mislim da su neka pljuvanja niska i jadna, ali daleko od toga da bih oduzimao pravo.
dragoljub92 dragoljub92 19:29 17.12.2012

Re: Situacija

A "mudri" Dragoljub kaze "el javna ličnost, jeste,znači može da ga pljuje ko kako oće to mu je u opisu mesta koje je zauzeo" ... Takva nakaradna logika postoji valjda samo u Srbiji.

virtuelni iziđi malo iz te tvoje virtuelnosti pa ,pošto već živiš u ameriki,uključi tv i pusti neki kanal koji se bavi muzikom,glumcima i inim,pa da vidiš koja pljuvačina po javnim ličnostima..
to što si ti u svojoj virtuelnosti izgubio kontakt s' javom ne čini ti dobro
premudri Dragoljub92
dragoljub92 dragoljub92 19:31 17.12.2012

Re: Situacija

angie01
dal ti stvarno misliš da možeš da budeš ravnopravna sa šminkerom i z idola?


,...se izvinuvame sto sam i pomislila-e, ta prokleta samozaljubljenos'!

oteramo šminkera
looping looping 19:33 17.12.2012

Re: Situacija

I govori iz glave, čisto, lepo, sugestivno, ne kaže ama baš ništa, ni pametno, ni korisno, ali meni nekako lepo.

To se zove dizanje morala u teskim vremenima. Zato je i covek izasao da govori. Ne znam sta to treba da se ocekuje osim da se osecas nekako lepo.
aj da te podsetim kolika je frka bila u francuskoj kad je BB izgovorila nešto na račun muslimana,pa kad je pobesneli max izvređao jevreje i onu policajku, pa kad je onaj glumac iz sajnfilda reko nešto rasističko pa je pobego čak u neku azijsku zemlju da se sakrije od javnosti.trenutno je na meti onaj francuski glumac zbog toga što se preselio u belgiju jer ne želi da plaća porez u franciji, u NL je njihovom najvećem operskom pevaču sjebana karijera jer je pijan izazvao sudar,kao javna ličnost je popio najtežu kaznu.

E, odlicno. De iscitiraj mi sad neku Matejinu uvredu jevreja ili slicnu kojestariju.
ili tebi nije jasno koju težinu nosi sa sobom titula akademik

Ovo je vec vic.
Kakvu tezinu u danasnje vreme ima titula Akademika?
Vecu tezinu imaju JK i Patak Ondel.

Apelujem na Matejine sledbenike da se jave na blogu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:35 17.12.2012

Re: Situacija

Ja sam saglasan sa tim da javne licnosti mogu da se pljuju. Naravno, ja mislim da su neka pljuvanja niska i jadna, ali daleko od toga da bih oduzimao pravo.


Ja mislim da je svako pljuvanje nisko i jadno. Po tebi je znaci ok da ja pljujem Nebojsu Krstica a nije ok ako pljujem domacina bloga? Ja ne vidim nikakvu razliku. Bljak mi je i jedno i drugo.

Ono sa cime javne licnosti moraju da se pomire je javna kritika - sto je nesto sasvim drugo. To je korisno i pozeljno i za ovaj blog a i za drustvo u celini. A pljuvacina steti - svima ...
alselone alselone 19:40 17.12.2012

Re: Situacija

Virtuelni Vasilije
Ja sam saglasan sa tim da javne licnosti mogu da se pljuju. Naravno, ja mislim da su neka pljuvanja niska i jadna, ali daleko od toga da bih oduzimao pravo.


Ja mislim da je svako pljuvanje nisko i jadno. Po tebi je znaci ok da ja pljujem Nebojsu Krstica a nije ok ako pljujem domacina bloga? Ja ne vidim nikakvu razliku. Bljak mi je i jedno i drugo.

Ono sa cime javne licnosti moraju da se pomire je javna kritika - sto je nesto sasvim drugo. To je korisno i pozeljno i za ovaj blog a i za drustvo u celini. A pljuvacina steti - svima ...



OK, u pravu si.

Los izbor reci sa moje strane.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:26 17.12.2012

Re: Situacija

Nije bitno da li je neko anoniman ili ne, vec koju tezinu ima ili zeli da ima u javnom zivotu. Matija je promolio glavu iznad 'parapeta', pa prema tome nema sta da se zali, ili da se sazaljeva.

Ne bih se složio. Ako zanemarimo pristojnost, lepo vaspitanje i viteštvo...ako sve to stavimo postrance, ostaje još jedan argument.

Ako anonimac, na blogu, izvređa imenovanog, naruši mu ugled ili iznese neku neistinu, imenovani nema mogućnost da tuži anonimca. Dakle, uskraćeno mu je pravo da se zaštiti od uvreda...u tom smislu anonimni komentator i imenovani nisu ravnopravni, a kad nisu ravnopravni onda to nije dobro i nije fer plej.

Kome ni ovo nije jasno nek kaže, pa ćemo opet, sporije.
Sad, moj blog, mozda ima smisla, mozda i nema, i o tome moze svako da napise sta god zeli, ali kad se ja pojavim jednog dana kao svest/spasilac/cuvar nacije, moze da mi se prebacuje na isti nacin


Ovde isto imam amandman. Da je imenovani političar, da je nekakav funkcioner, onda bi, a to je i zakonom predviđeno, morao da ima pojačan stepen tolerancije na kritiku kojoj je izložen.

Koliko je meni poznato MB nije ništa od toga. On je privatno lice koje ima prava da misli šta hoće, a ima prava i da o svom mišljenju javno govori.

S tim u vezi, ne bih imao nikakvu primedbu da se ovde polemiše sa nekim njegovim političkim stavom, ali ne! - Ovde se govori sa omalovažavanjem o njemu kao ličnosti, pa mu se čak pominju i roditelji.

A to nikako ne bi smelo da se dešava među pristojnim svetom.

Još nije jasno?
G.Cross G.Cross 21:21 17.12.2012

Re: Situacija

Matija je promolio glavu iznad 'parapeta', pa prema tome nema sta da se zali, ili da se sazaljeva.


Interesantno, a ko ono rece :

Cvetovima poskidali glave, da im glave ne vire iz trave ?
spacematrix spacematrix 21:46 17.12.2012

Re: Situacija

Ako anonimac, na blogu, izvređa imenovanog, naruši mu ugled ili iznese neku neistinu, imenovani nema mogućnost da tuži anonimca. Dakle, uskraćeno mu je pravo da se zaštiti od uvreda...u tom smislu anonimni komentator i imenovani nisu ravnipravni, a kad nisu ravnopravni onda to nije dobro i nije fer plej.

Da, da, to su ti uzasi interneta, sirote male javne licnosti...
Colin_bgd Colin_bgd 22:03 17.12.2012

Re: Situacija

Ako anonimac, na blogu, izvređa imenovanog, naruši mu ugled ili iznese neku neistinu, imenovani nema mogućnost da tuži anonimca. Dakle, uskraćeno mu je pravo da se zaštiti od uvreda...u tom smislu anonimni komentator i imenovani nisu ravnipravni, a kad nisu ravnopravni onda to nije dobro i nije fer plej.

Znaci, samo duel, u cik zore, u pola pet, pogledamo se u oci, opali, pa kom opanci, kom obojci...

pa mu se čak pominju i roditelji.

A ovo stvarno ne znam gde. Citam ponovo sopstveni tekst i ne mogu da pronadjem referencu..
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:17 17.12.2012

Re: Situacija

Znaci, samo duel, u cik zore, u pola pet, pogledamo se u oci, opali, pa kom opanci, kom obojci.

Pa da. Tako to rade ljudi. Kukavice stave masku pa onda sa sigurne distance vređaju i krevelje se. To je ta mala razlika.
pa mu se čak pominju i roditelji.

A ovo stvarno ne znam gde. Citam ponovo sopstveni tekst i ne mogu da pronadjem referencu..

U nekom od komentara cenjenih blogera koji su potaknuti mogućnošću da šutnu nekog ko ne može da se brani, navratili ovde.
angie01 angie01 22:31 17.12.2012

Re: Situacija

Ovde isto imam amandman. Da je imenovani političar, da je nekakav funkcioner, onda bi, a to je i zakonom predviđeno, morao da ima pojačan stepen tolerancije na kritiku kojoj je izložen.


pa izvini, ali niko nije prisluskivao njegove privatne razgovore i ovde ih podlo tracario, nego je na blogu-koji sluzi za razmenu misljenja ljudi pod nikom-iskazan stav o njegovom javnom cinjenju, koje je kao takvo imaolo i neke posledice!

sad, meni mozda nije jasno, ali mi je draze kada neko argumentovano suprotstavi svoje misljenje izrecenom, ako se vec ne slaze, nego da negira demagoski pravo da nesto bude izreceno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:34 17.12.2012

Re: Situacija

pa izvini, ali niko nije prisluskivao njegove privatne razgovore i ovde ih podlo tracario, nego je na blogu-koji sluzi za razmenu misljenja ljudi pod nikom-iskazan stav o njegovom javnom cinjenju, koje je kao takvo imaolo i neke posledice!

Mislim da nisi razumela o čemu govorim. Možda da probaš da pročitaš ponovo, mrzi me da pišem treći put.
angie01 angie01 22:50 17.12.2012

Re: Situacija

Mislimda nisi razumela o čemu govorim. Možda da probašda pročitaš ponovo, mrzi meda pišem treći put.


veoma sam pazljivo procitala!

Ti autoru spocitavas da je nepristojan, jer je pod nikom dao svoje misljenje o liku i delu javne licnosti i smatras da to nije korektno, jer time rusi njegov ugled, a da pri tome ne snosi nikakvu odgovornost-najkrace sto sam mogla:), je l' ok?

a ja ti kazem da ovo mesto i sluzi da se misljenja iskazu i razmene i da taj nik nije sporan, s obzirom da se podrazumeva u pravilima ponasanja bloga i da je normalnije, ako sve to mislis sto si rekao, onaj deo gde su moguce neistine i losa procena, to argumentovano pobijes, nego sto insistiras na varijanti da nije uputno da se uposte nesto kaze, ako si nepoznat!

pri tome, Colin je jedan od pristojnijih ucesnika!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana