Budućnost| Društvo| Istorija| Politika

Kakva deca nam rastu, zašto odlaze i zašto neće da se vrate?

Milan Karagaća RSS / 28.12.2012. u 15:55

“Ima velike sirotinje među našom decom, kojoj, sem para, roditelji nisu mogli ništa dati.”, reče jednom Duško Radović.

Oni koji su bili deca u vreme kada je on to rekao sada su odrasli i imaju svoju decu prema kojoj se odnose isto kao njihovi roditelji prema njima i tako imamo „siromašne roditelje i siromašnu decu“, koji imaju novac ali malo šta drugo.

Ovih dana u medijima su objavljeni rezultati istraživanja o mladimaodlasku ljudi iz Srbije,

ilustracija.jpg 

ali i apel Dobrice Ćosića studentima da se vraćaju u otadžbinu. .

Smatram da se radi o vrlo složenoj i povezanoj problematici i da je treba sveobuhvatno tretirati, dakle sa istorijskog, kulturnog, vaspitno-obrazovnog, sociološkog, socijalnog, političkog, ekonomskog, etičkog i svih drugih aspekata. U svakom slučaju, situacija je alarmantna ali niko nema pravo da se pravi blesav i da je iznenađen, niti iko ima pravo da se i dalje oglušava, ni roditelji, ni državne institucije, ni školski i celokupan vaspitno-obrazovni sistem pa i crkva koja se toliko hvali širenjem dobrote i ljubavi.

Istina , ima puno materijalno siromašnih, kojima su roditelji davali pristojno vaspitanje, a para tek kojiko su mogli. Izgleda da je među njima najviše onih koji kao visokoobrazovani odlaze u inostranstvo jer nemaju stranačke i druge veze da se zaposle.

 Za situaciju u kojoj se nalaze ne samo mladi već i celo srpsko društvo nisu nikada krivi mladi dok su još mladi –deca, već oni koji su dužni da ima daju i neštvo drugo osim para. Gde se god okreneš deca retko da imaju šta pametno i lepo čuti i videti, od televizije, ulice, škole, pa i kod kuće. Država se, ko bajagi sekira za problem „Bele kuge“, pa još kad tome pridodaju nacionalni predznak, a malo šta čini da zaštiti decu, da im omogući normalno detinjstvo, školovanje, zaštitu.

Kakva nam deca rastu ilustruju podaci iz nedavnog istraživanja koje je objavio NIN. Očito je da mlađa deca interpretiraju ono što čuju od roditelja, u školi, političara, stranaka i na medijima ili, šta čitaju u udžbernicima. Deca većeg uzrasta su već prihvatili te nakaradne vrednosti kao svoje i spremni su da ih brane na agresivan način, jer je i to  jedna od „vrenosti“ koja im je servirana.

Koji to vrednosni sistem kao društvo i nacija imamo, da li smo svesni gde ćemo time stići, ako nam “mladi u visokom procentu podržavaju negativne stavove o nekoj populaciji, na prvom mestu rang liste su osobe drugačije seksualne orijentacije, prema kojima negativan stav ima 36 odsto ispitanika. Na drugom su ateisti (23,0%), na trećem pripadnici drugih nacionalnosti (21,8%), a slede HIV pozitivni (19,0%) i odlični učenici (18,9%).
Negativno su ocenjivani i muškarci koji nisu navijači - 15,3 odsto dece i mladih prema njima ima negativan stav, oni koji misle drugačije od većine (15,2), polaznici programa nevladinih organizacija (14,5%) osobe sa invaliditetom (14,0%), sunarodnici drugačije veroispovesti (11,8%), pripadnici drugih rasa (11,2%) i žene (10,5%) „

Kako to da u približno istom procentu ne podnose odlične učenike, decu druge nacionalnosti, decu druge veroispovesti, ateiste, osobe drugačije seksualne orjentacije, osobe sa invaliditetom, one koji nisu navijači, one koji drugačije misle.... Zabrinjavajuće je šta su im onda vrednosti koje cene, a sam podataka dovoljno alarmantan da se država i društvo nalazi u dubokoj moralnoj, civilizacijskoj i svakoj drugoj vrsti krize. Šta reći ako istraživanja pokazuju, a svi znaju, da na fakultetima caruju mito i korupcija, da je cena ispita 300 evra, da se čak i diplome , iključujući i doktorske, mogu kupiti.

Onda se ne treba čuditi što svake godine iz Srbije odlazi više od 32.000 lica, među kojima veliki brok visokoobrazovanih. Svakako ono što malo čudi je kako to da najviše odlaze upravo u zemlje i među narode koji se u udžbenicima opisuju kao “istorijski neprijatelji Srba, tvorci stalne zavere protiv nas, koji hoće da nas unište”.  Pa tako u Nemačku  ode oko 9.051 lice, Austriju 4.253, Sloveniju 3.121, i sve u zemlje mrskog nam Zapada. 35602i4pol01.jpgNaravno, retko ko se vraća, pristojno živi  i mnogo se ne osvrću na žalopojke dušebrižnika iz SPC, bivšeg ministarstva za dijasporu i dokazanih čuvara srpskog identiteta, a evo sada i apela “oca nacije” “Vratite se u otadžbinu da se borite za preporod i spas Srbije! “ Nisam siguran da će njegova objašnjenja i obrazloženja mnogo njih ubediti, naprotiv.

Pametnije bi bilo da je čika Dobrica apelovao da se stvaraju uslovi da mladi i ljudi uopšte ne napuštaju Srbiju, umesto što ih stalno loži nacionalnim nadahnućima, nepravdama koje nam od postanka sveta svi redom nanose samo zato što smo mi jedini dobri a ostali zli, kako smo uvek dobijali ratove a gubili u miru, kako nam je i nakon toliko vremena kriv Sulejman veličanstveni, Vatikan, ideologije jugoslovenstva i boljševičko-staljinističkog socijalizma i petooktobarski prevrat 2000. godine, izveden narodnim gnevom i sa snažnom podrškom stranih obaveštajnih službi, bio je ideološki heterogen i sa nekompetentnim vođstvom.

Zapostavljanje svih pitanja pod izgovorom rešavanja srpskog nacionalnog pitanja ali ne kao demokratskog već teritorijalnog Srbiju je mnogo koštalo i dovelo ovde ge je danas. Skrušeno sekiranje za sudbinu nacije a odsustvo svake brige kako žive ljudi –pripadnici te nacije i lamentiranje nad sopstvenom sudbinom i nacijom u stilu “.ebeš me žalosnu“, kako to čini Ćosić niti vodi rešenju  niti će ubediti studente da se vrate i bore za otadžbinu.

 



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:09 28.12.2012

Citat

“Ima velike sirotinje među našom decom, kojoj, sem para, roditelji nisu mogli ništa dati.”, reče jednom Patrijarh Pavle.

Mislim da je ovo ipak rekao Dusko Radovic.
Ima Patrijarh Pavle dovoljno svojih (jednako lepih) citata.
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:29 28.12.2012

Re: Citat

Mislim da je ovo ipak rekao Dusko Radovic.

Da, hvala.
Hteo sam da pored citata Du[ka Radovića stavim citam patrijarha Pavla iz ove priče "Izlazeći iz Patrijaršije, upitao je svog pratioca:"Čija su to tolika luksuzna kola parkirana? Naših vladika. Došli su njima na Sabor", odgovorio je pratilac. "O, Bog ih video! Šta li bi tek vozili da nisu dali zavet skromnosti?!" duhovito je prokomentarisao gospodin Pavle."
Onda mi se u slaganju teksta izgubilo citat a ostalo ime.
Ispravljeno.
apach92 apach92 16:11 28.12.2012

cika Dobrica

Bolje da je cutao. Uzivao sam ceo dan citajuci sasvim iskrene i realne komentare citalaca i najiskrenije se nadam da ce mu ih neko preneti. Covek pred kraj zivota zapadne u cudno raspolozenje. Neko ode mirno i nasmejano a neko ima tezak teret na dusi i otvorenu potrebu za oprostajem. Dobrica je nesumnjivo medju ovim drugim.
Ribozom Ribozom 19:07 28.12.2012

Re: cika Dobrica

Ja sam sad procitao tekst i video jbt 500 komentara zgozenih i nepovratljivih.
I to sve emigranata koji su se 'lepo snasli'. Malo je kontradiktorno da njih 500 kometarise temu koja ih ne interesuje.
Dobricin tekst dozivljavam kao poeziju, ono 'ostajte ovde' za 21-vi vek.
zilikaka zilikaka 21:13 28.12.2012

Re: cika Dobrica

apach92
Bolje da je cutao. Uzivao sam ceo dan citajuci sasvim iskrene i realne komentare citalaca i najiskrenije se nadam da ce mu ih neko preneti. Covek pred kraj zivota zapadne u cudno raspolozenje. Neko ode mirno i nasmejano a neko ima tezak teret na dusi i otvorenu potrebu za oprostajem. Dobrica je nesumnjivo medju ovim drugim.


U početku, dok sam čitala ovo:
Iluzije i zablude u kojima sam živeo, dovele su me pred vas, srpske studente u nedoumice: šta da ne kažem vama koji ste u težnji za naučnim znanjem, uspešnim životom, stvaralaštvom i patriotskom službom svom narodu, otišli u svet sa razvijenom naukom i bogatom kulturom? Moje životno iskustvo me opominje da vam ja, čovek 20. veka, dakle prošlosti, ne treba da imenujem vaše ciljeve i odgovornosti. Duga je senka za mnom, a pred tom senkom nisu vedri horizonti.

Vi, mladi ljudi, treba da imenujete svoje i nacionalne ciljeve, jer vaš naraštaj i onaj koji vas sledi, stvoriće društvo u kome će da živi, radi, stvara i bori se za ličnu sreću. Sve ideologije prošloga veka u porazima su okončane. Ne samo političke. Ako i Srbi imaju tešku sadašnjicu i neizvesnu budućnost, oni imaju burnu i bogatu prošlost koja se mora kritički, savesno da sagledava i uviđaju zablude i greške u nacionalnoj i državnoj politici koje danas uslovljavaju vašu sudbinu.


učinilo mi se da ga pred kraj života hvata razumno kajanje, i da konačno shvata da strategiju za budućnost treba da prave pre svega oni koji će je konzumirati.
Pomilila sam da ima dobre volje u tom gestu.

Ali ovo na kraju:

Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj. To je uslov našeg časnog opstajanja. To je vaša životna misija, ljudska, intelektualna, patriotska. Hleb i istina isto su nama danas.

me je totalno razuverilo da u tom čoveku ima ičeg dobrog.

Jedna bolesna sebičnost starca koji uzima za pravo da i danas upravlja sudbinama generacija, pri čemu je onoliko prethodnih upropastio.
I to sve zarad bolesno umišljenih ciljeva.

...i lepo rekoh sebi da neću se mešam s politiku i političari, oma se nekako ošugam.


laziiprevare laziiprevare 23:58 28.12.2012

Re: cika Dobrica

Dobricin tekst dozivljavam kao poeziju, ono 'ostajte ovde' za 21-vi vek



"Životno pitanje Srbije je nedostatak i neafirmisanost sposobnih, kompetentnih i savesnih ljudi "



" sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro "



" to je vaša životna misija, ljudska, intelektualna, patriotska "



Vratite se u otadžbinu da se borite za preporod i spas Srbije!

omega68 omega68 16:19 28.12.2012

Lepo je

kad komunista pokušava da glumi Patrijarha
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:36 28.12.2012

Re: Lepo je

omega68
kad komunista pokušava da glumi Patrijarha

Jes vid'o, Bog te vid'o.
dragan7557 dragan7557 16:36 28.12.2012

Re: Lepo je

Sta drugo reci vec da je gospodin Dobricin poziv licemerno, arhaicno i prilicno deplasirano jadanje tipa koji sei vec naveo: 'ebes me zalosnu, i nista vise.

Ljudi koji bi mogli da se vrate su penzioneri koji vise nemaju nikakvih obaveza, ali najvecim delom ni oni vise to ne zele, jer u Srbiji jednostavno ne postoje uslovi za normalan zivot ni materijalno obezbedjenih penzionera a kamo li mladih.

Uvazeni djed ne spoznaje da je i sam jedan od kreatora danasnje propasti a to je upravo ono u cemu se pogled sa Dedinja razlikuje od pogleda na Srbiju iz nekog divljeg naselja u kome stanuju obicni smrtnici.

Preporuka za blog.

cerski
Out of Beirut Out of Beirut 16:28 28.12.2012

Tirnanski stav

U bioloskom egzodusu poslednjih godina otislo je 300, 400 ili 500 hiljada mladih ljudi koje ja uopste ne osudjujem, a jos manje sam spreman da ih opravdavam.
Sto se mene tice, ja sam citav zivot proveo u ovom gradu u kome sam rodjen, i sto bi rekao bivsi socijalista Milorad Vucelic pre nego sto ga je Sloba degazirao preko polovine terena), ja sam "Beogradjanin po zanimanju". A kad mi neko od emigranata koji su otisli kaze da nije video nikakvu perspektivu u Srbiji, ja mu odgovorim: Vas je otislo 500 hiljada. Toliko broji najjaca partija u Srbiji. Mogli ste da promenite vlast kad ste hteli!


- Bogdan Tirnanic Tirke
dragan7557 dragan7557 16:38 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

Toliko broji najjaca partija u Srbiji. Mogli ste da promenite vlast kad ste hteli!

Ovo nije glupost, cak ni notorna vec sprdnja sa drugim ljudima, a da Dobrica slicno porucuje sa Dedinja nije ni potrebno dodati.

cerski
looping looping 16:57 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

Vas je otislo 500 hiljada. Toliko broji najjaca partija u Srbiji.

Cekaj, covek prica o 500 hiljada postenih ljudi i 500 hiljada g.....?
zilikaka zilikaka 17:01 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

A kad mi neko od emigranata koji su otisli kaze da nije video nikakvu perspektivu u Srbiji, ja mu odgovorim: Vas je otislo 500 hiljada. Toliko broji najjaca partija u Srbiji. Mogli ste da promenite vlast kad ste hteli!


Gluposti ima uvek i svuda
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:22 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

moze se napravi neka fondacija, 500 soma ljudi po soma dolara godisnje, neka se postave najcasniji da cuvaju pare. sa 500 miliona dolara godisnje moze svasta lepo da se uradi, da se daju stipendije, lobira u americi, placaju koledzi i univerziteti talentima koji ce ici potom u vrh svecke politike... nema potrebe da se vracaju u srbiju da bi cinili dobre stvari za srbiju. al' kad smo ko razbijena vojska. kakva nam zemlja takva i dijaspora - razbijena, besciljna, bezidejna, depresivna, ozlojedjena, otudjena...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:43 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

neka se postave najcasniji da cuvaju pare

e, ovde uvek pokleknemo.
milivoje_bg milivoje_bg 22:49 28.12.2012

Re: Tirnanski stav

Srđan Fuchs
moze se napravi neka fondacija, 500 soma ljudi po soma dolara godisnje, neka se postave najcasniji da cuvaju pare. sa 500 miliona dolara godisnje moze svasta lepo da se uradi, da se daju stipendije, lobira u americi, placaju koledzi i univerziteti talentima koji ce ici potom u vrh svecke politike... nema potrebe da se vracaju u srbiju da bi cinili dobre stvari za srbiju. al' kad smo ko razbijena vojska. kakva nam zemlja takva i dijaspora - razbijena, besciljna, bezidejna, depresivna, ozlojedjena, otudjena...

Добро си ово констатовао, Срђане !
Ја се, ипак, надам да ће једнога дана да се створи критична маса, да ли у дијаспори, да ли у матици - да ствари крену како треба.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:38 29.12.2012

Re: Tirnanski stav

BebaOdLonchara
neka se postave najcasniji da cuvaju pare

e, ovde uvek pokleknemo.


honor is in the eye of beholder. moze to da se ustanovi, upotreba tehno-vuspra u humane svrhe. dobro, ne bas na ovakav nacin . ovih petsto soma ljudi iz poslednjih decenija nisu otisli zbog ideoloskih predznaka kao ove razne neke proslovekovne chetnaje, otisli su iz potrebe za boljim uslovima zivota, i vecina njih je stala ili ce stati na noge. nikome to nije bio drag odabir. ali, ne mozes izbaciti pripadnost iz sebe, ona je jednostavno tu. vidimo to ovde na blogu i kod najtvrdokornijih zastupnika ne znam kakvog anarho-individualizma. uostalom, jedna od ideja zasnivanja ovog komunikacionog kanala je sadrzana upravo u tome - da se napravi mreza komunikacije izmedju tih ljudi i kucice-slobodice. dobro, ono jes' tu i tamo pokusa kojeko da proda kakvu svoju ideolosku zamisal, ali nije to dominantno koliko je lepo sto je deo tih ljudi ipak okupljen ovde i pomno prati sta se desava kod kuce. dakle, jedna plemenita zamisao koja je sprovedeno u delo.

concordia - integritas - industria

Ја се, ипак, надам да ће једнога дана да се створи критична маса, да ли у дијаспори, да ли у матици - да ствари крену како треба.


i ja se nadam, da nije tako, ne bih izabrao da podizem svoju decu u srbiji. bice vaspitani kao dostojanstveni ljudi, i napravice nesto od sebe, od svog kruga, a mozda inshallah postanu uspesni i na opstem nivou. inace, moja deca rastu fino, hvala na pitanju domacinu bloga.

delimicno vezano za temu, gledam neki dan kod olje, tri coveka, svaki ostrouman i poseban na svoj nacin, marko, borislav i leon. tacno vidis silu destrukcije kako prozima njihovu, inace bistru, misao i kako odmice polemika, gura ih sve vise u medjusobni sukob. tri sokola, tri 'tica vrana, al' sudbo huda - sukobljena. to je tragedija moderne srbije, tragicnost epske uravni. sukobljenost oko osnovnih nacela, sto pojedinacnih sto opstih, sukobljenost koja rezultira mrznjom, ili u sublimiranijoj formi - prezirom ovog drugog. plus nenaviknutost na pristojne zarade i shodno tome, pohlepa i grabez. dobitna kombinacija za trecu vec deceniju camotinje i stagniranja na svim nivoima.
looping looping 16:53 28.12.2012

1



expolicajac expolicajac 17:17 28.12.2012

Prevaspitanje

Sve svoje kolege koje su bile "zaljubljene" u Dobricu Ćosića prevaspitavo sam poklanjanjem knjige Srpska Trilogija od Jakovljevića. I svi su bili prevaspitani. Taj matori egocentrik ili ti nedoklepani komunista i iskvareni demokrata je više naneo zla svom narodu nego sve bombe koje su pale na Srbiju. Muka mi je od njega.
dragan7557 dragan7557 17:30 28.12.2012

Re: Prevaspitanje

Citat iz Gospodin Dobricinog pogleda:

"..... sto da ne kazem vama(srpskim studentima, moja primedba) koji ste u teznji za naucnim znanjem uspesnim zivotom, stvaalastvom i patriotskom sluzbom svom narodu.....

Jos nisam ni cuo ni video nekog studenta koji je iz razloga patriotske sluzbe narodu, otisao u inostranstvo?

Dalje Gospodin Dobrica nastavlja:

"u svet sa razvijenom naukom i bogatom kulturom"!?

Elem ja mislim da gospodin Dobrica smatra da je Srbija nekulturna i naucno nerazvijena a da Internet uopste ne postoji.

Kome se ustari Gospodin Dobrica obraca?

Ko su ti studenti po patriotskom zadatku?

I jos mnogo pitanja.

cerski
sentinel26 sentinel26 20:47 28.12.2012

Re: Prevaspitanje

dragan7557
Citat iz Gospodin Dobricinog pogleda:
"..... sto da ne kazem vama(srpskim studentima, moja primedba) koji ste u teznji za naucnim znanjem uspesnim zivotom, stvaalastvom i patriotskom sluzbom svom narodu.....

Jos nisam ni cuo ni video nekog studenta koji je iz razloga patriotske sluzbe narodu, otisao u inostranstvo?
cerski

Gospodin iz Velike Drenove, prozvan "Otac nacije", a više joj je bio očuh a manjinama zla maćeha.

Sam sebe je proglasio čovjekom XX vijeka, bolje bi bilo i da ostane u njemu i da ne pokušava da uređuje život XXI vijeka.
Veoma je odgovoran za stanje u zemlji, a sam uopšte ne vidi tu svoju odgovornost, obneviđeo je.

On i ne zna šta je patriotizam. Nema jedan patriotizam za Srbe a drugačiji za ostale narode svijeta.

“Pod patriotizmom mislim na privrženost određenom mjestu i određenom načinu života za koje čovjek vjeruje da su najbolji na svijetu, ali kod njega ne postoji želja da ih nametne drugim ljudima. Patriotizam je po svojoj prirodi defanzivan, i vojno i kulturološki.

Nacionalizam je, s druge strane, neodvojiv od želje za vlašću. Trajni cilj svakog nacionaliste je da osigura što više moći i prestiža, ne za sebe nego za naciju ili za neku drugu cjelinu koju je odabrao da bi u nju utopio sopstvenu individualnost.” (Orvel)

Gospodin iz V.Drenove je pomiješao ova dva pojma i od njih napravio salatu koju nudi na tacni, a za sve što se događalo i njegovom zaslugom, nit' luk jeo, nit' luk mirisao.

Na talasima tog njegovog "patrijotizma" vođeni su krvavi ratovi u bivšoj SFRJ, ratovanje na teritoriji druge države, osvajanje mjesta u kojem žive pripadnici druge nacije, druge vjeroispovjesti, "oslobađanje" teritorija i sl.

On nema ni trunke svijesti o svojoj krivici. To pitanje se uvijek postavlja prvo sebi pa onda drugima. On to očigledno ne zna.
Ima opravdanje samo za svoju naciju.
Ribozom Ribozom 18:42 28.12.2012

predlazem

... da roditelji koji zele da im deca odu u inostranstvo ne cekaaju da ista zavrse fakultet, skolu, zanat. Neka urade to pre nego sto ih 'vaspitaju' da mrze, pre skole...ma odmah posle porodjaja.
Jukie Jukie 18:51 28.12.2012

Re: predlazem

Ribozom
... da roditelji koji zele da im deca odu u inostranstvo ne cekaaju da ista zavrse fakultet, skolu, zanat. Neka urade to pre nego sto ih 'vaspitaju' da mrze, pre skole...ma odmah posle porodjaja.

Moguće je da je problem u dokazano lošim porodilištima u Srbiji; moguće je da deca tamo udahnu neka isparenja od kojih počnu da se ontogenišu u demone.
(nisam siguran da li je demon dobra reč?)
Ribozom Ribozom 19:01 28.12.2012

Re: predlazem

onda pre porodjaja.
I da, Jukie, malo preterujes savojim frustracijama prema deci.
Jukie Jukie 19:04 28.12.2012

Re: predlazem

Ribozom
I da, Jukie, malo preterujes savojim frustracijama prema deci.

Baš me briga, i oni mrze sve oko sebe, tako da u stvari volim sve što vole mladi
arianna arianna 20:16 28.12.2012

Re: predlazem

Jukie
Ribozom
I da, Jukie, malo preterujes savojim frustracijama prema deci.

Baš me briga, i oni mrze sve oko sebe, tako da u stvari volim sve što vole mladi



baš "zreo" stav obrazovanog čoveka koji je radio ili radi sa decom
zilikaka zilikaka 20:24 28.12.2012

Re: predlazem

I da, Jukie, malo preterujes savojim frustracijama prema deci


Taman kolko i ti prema onima koji odlaze. Tu ste negde
dragoljub92 dragoljub92 20:32 28.12.2012

Re: predlazem

Ribozom
...

ma da ukinemo pasoše,zamandalimo granice i mirno čekamo dok se ne pogušimo od vlastitog smrada
Jukie Jukie 20:41 28.12.2012

Re: predlazem

arianna

baš "zreo" stav obrazovanog čoveka koji je radio ili radi sa decom

Da, arianna, hajde da vidimo šta treba da osećam prema 15 odsto dece koja me preziru zato što nisam navijač, onda 19 odsto koja me mrze što sam štreber, 14 odsto zbog zdravstvenih problema itd. itd. ???? Recimo da je preklapanje tih mrzitelja oko 2/3, dakle bar oko jedne petine dece u Srbiji me mrzi zato što sam ono što jesam, da li možda treba da ih volim, arianna, i da mi je drago što im je omogućeno da javno ispoljavaju svoj bes prema onima koji ne ispunjavaju njihove fašističke standarde ko je vredan a ko bezvredan?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:25 28.12.2012

Re: predlazem

juki, nisi se valjda uzrujao zbog nekog kretenskog istrazivanja? bas si osetljiv covek.
Ribozom Ribozom 21:29 28.12.2012

Re: predlazem

predlazem
... da roditelji koji zele da im deca odu u inostranstvo ne cekaaju da ista zavrse fakultet, skolu, zanat. Neka urade to pre nego sto ih 'vaspitaju' da mrze, pre skole...ma odmah posle porodjaja.


dragoljub92
Ribozom
...

ma da ukinemo pasoše,zamandalimo granice i mirno čekamo dok se ne pogušimo od vlastitog smrada


Molim te procitaj lepo sta sam napisao pa nadogradjuj. Kratko je i jednostavno.


dragoljub92 dragoljub92 21:49 28.12.2012

Re: predlazem

Ribozom
predlazem
... da roditelji koji zele da im deca odu u inostranstvo ne cekaaju da ista zavrse fakultet, skolu, zanat. Neka urade to pre nego sto ih 'vaspitaju' da mrze, pre skole...ma odmah posle porodjaja.


dragoljub92
Ribozom
...

ma da ukinemo pasoše,zamandalimo granice i mirno čekamo dok se ne pogušimo od vlastitog smrada


Molim te procitaj lepo sta sam napisao pa nadogradjuj. Kratko je i jednostavno.



ma pročitao ja i nisam razumeo šta predlažeš pa reko i ja da predložim nešto.
ništa loše
arianna arianna 22:39 28.12.2012

Re: predlazem

Da, arianna, hajde da vidimo šta treba da osećam prema 15 odsto dece koja me preziru zato što nisam navijač, onda 19 odsto koja me mrze što sam štreber, 14 odsto zbog zdravstvenih problema itd. itd. ???? Recimo da je preklapanje tih mrzitelja oko 2/3, dakle bar oko jedne petine dece u Srbiji me mrzi zato što sam ono što jesam, da li možda treba da ih volim, arianna, i da mi je drago što im je omogućeno da javno ispoljavaju svoj bes prema onima koji ne ispunjavaju njihove fašističke standarde ko je vredan a ko bezvredan?


Ti u ovom svom komentaru projektuješ sebe i svoj negativizam, i potpuno ti je nebulozno pitanje šta treba da osećaš a još nebuloznije ako osećaš mržnju (ovo je logičan zaključak na tvoje pitanje: da li možda treba da voliš) prema nekom ko je drugačiji po bilo kom osnovu od tebe, pa makar bila i nezrela deca.

Odakle ti ovi navedeni procenti, pa još 19 i 14 ili ono 2/3? Ko je radio i u kojoj grupi takva istraživanja mrzitelja svega što si pobrojao, i da li stvarno misliš da tebe poznaje 1/5 dece u Srbiji, pa te još i mrzi zbog toga što jesi?

Logično je za očekivati da neko ko poseduje neku umnu i starosnu zrelost ne gaji osećanje mržnje, nego se barem oseća indiferentno, ako je već nesposoban da drugima prenese ljubav, toleranciju, razumevanje i da druge, svojim činjenjem, nauči nečim korisnom.

Juki
zrele, ostvarene, obrazovane ličnosti ne mrze nikog. Mrze zavisni, infantilni, nezreli, neodrasli i neostvareni. Zrela ličnost je zadovoljna sobom i širi pozitivizam, razmevanje a ne mržnju



dragoljub92 dragoljub92 22:54 28.12.2012

Re: predlazem

Mrze zavisni, infantilni, nezreli, neodrasli i neostvareni.

nezreo i neostvaren i frustriran ali ne mrzim
Bili Piton Bili Piton 22:58 28.12.2012

Re: predlazem



Meni je Jukijev sentiment sasvim razumljiv.

Finale naročito

i da mi je drago što im je omogućeno da javno ispoljavaju svoj bes prema onima koji ne ispunjavaju njihove fašističke standarde ko je vredan a ko bezvredan?
arianna arianna 22:59 28.12.2012

Re: predlazem

Meni je Jukijev sentiment sasvim razumljiv.


i meni je razumljiv ali za nekog od 15 ili 16 godina
Bili Piton Bili Piton 23:04 28.12.2012

Re: predlazem

"Indiferentnim" (kako ti preporučuješ) može eventualno da se oseća samo neko ko nije na spisku.

Onaj ko jeste - ne može. A mislim i da ne treba (da bude indiferentan).
arianna arianna 23:09 28.12.2012

Re: predlazem

Indiferentnim" (kako ti preporučuješ) može eventualno da se oseća samo neko ko nije na spisku.


Na kom spisku?

Odrasli i obrazovani ljudi treba da uče decu da savladavaju osećanja poput mržnje i besa, da ih uče da rastu kao ličnosti, prihvataju drugačije a ne da im vraćaju istom merom tj. da ih mrze.
Bili Piton Bili Piton 23:12 28.12.2012

Re: predlazem

arianna


Na kom spisku?





na prvom mestu rang liste su osobe drugačije seksualne orijentacije, prema kojima negativan stav ima 36 odsto ispitanika. Na drugom su ateisti (23,0%), na trećem pripadnici drugih nacionalnosti (21,8%), a slede HIV pozitivni (19,0%) i odlični učenici (18,9%).

Negativno su ocenjivani i muškarci koji nisu navijači - 15,3 odsto dece i mladih prema njima ima negativan stav, oni koji misle drugačije od većine (15,2), polaznici programa nevladinih organizacija (14,5%) osobe sa invaliditetom (14,0%), sunarodnici drugačije veroispovesti (11,8%), pripadnici drugih rasa (11,2%) i žene (10,5%).


arianna arianna 23:21 28.12.2012

Re: predlazem

Onaj ko jeste - ne može. A mislim i da ne treba (da bude indiferentan).

mislila sam na Jukijevo istraživanje i njegov spisak

dobro, imamo zvanično objavljeno istraživanje i šta sad?
1. ajmo da mrzimo sve od reda i tako da rešavamo problem
2. ajmo da aktiviramo hipi pokret i širimo ljubav
3. hajde da se malo bavimo edukacijom i radom na prihvatanju drugačijih ili
4. da čekamo da se problem reši sam od sebe


Bili Piton Bili Piton 23:25 28.12.2012

Re: predlazem

arianna
i šta sad?



Nisam se upuštao u to i nemam spreman odgovor. Samo sam rekao da mi je Jukijev sentiment razumljiv, to je sve.

Naravno da ne ohrabrujem mržnju zauzvrat, ali, gorčinu i bes odlično razumem.
dragoljub92 dragoljub92 23:29 28.12.2012

Re: predlazem

arianna


и мермер је тврдо каменје па кад га пипнеш у жилу прсне ко стакло
вероватно је неки млади јуки радио све то што кажеш али и јуки је камен и он има своју жилу у коју су кинци изгледа зналачки гађали.
по ономе што до мене долази из школства то је сизифов посо па следе и сизифовске фрустрације
arianna arianna 23:30 28.12.2012

Re: predlazem

Naravno da ne ohrabrujem mržnju zauzvrat, ali, gorčinu i bes odlično razumem.


Rekoh i ja da razumem negativne emocije ali predlažem da u rešavanje problema uvedemo intelektualnu komponentu tj. racio.

Problemi se ne rešavaju emocijama već razumom.
dragoljub92 dragoljub92 23:35 28.12.2012

Re: predlazem

arianna
Naravno da ne ohrabrujem mržnju zauzvrat, ali, gorčinu i bes odlično razumem.


Rekoh i ja da razumem negativne emocije ali predlažem da u rešavanje problema uvedemo intelektualnu komponentu tj. racio.

Problemi se ne rešavaju emocijama već razumom.

да али и познајеш јукиа,лјудски је да га пустимо мало да се издува,знамо да није такав.ето дошло ћовеку
Bili Piton Bili Piton 23:39 28.12.2012

Re: predlazem

arianna


Problemi se ne rešavaju emocijama već razumom.


Prvo mi da rešimo ovo što je u središtu problema:

što im je omogućeno da javno ispoljavaju svoj bes prema onima koji ne ispunjavaju njihove fašističke standarde ko je vredan a ko bezvredan?


Drugo će posle manje više samo od sebe da dodje na mesto.



arianna arianna 23:49 28.12.2012

Re: predlazem

да али и познајеш јукиа,лјудски је да га пустимо мало да се издува,знамо да није такав.ето дошло ћовеку



Jukija ne znam, osim po onom šta i kako piše a to nije dovoljno da bih tvrdila - da ga poznajem. Sem toga računam da je ovo javno mesto, pa svako snosi odgovornost za napisanu reč i da blog ne bi trebao da bude poligon za istrisanje

Sud-ko je kakav čovek, lepo je opisala narodna mudrost od pamtiveka
"čovek se po delima poznaje "

Sve najbolje u novoj godini. Svako dobro i svima veliki pozdrav


Jukie Jukie 01:32 29.12.2012

Re: predlazem

Hvala, dragi prijatelji
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:35 29.12.2012

Re: predlazem

zrele, ostvarene, obrazovane ličnosti ne mrze nikog

Tačno.
Mrze zavisni, infantilni, nezreli, neodrasli i neostvareni. Zrela ličnost je zadovoljna sobom i širi pozitivizam, razmevanje a ne mržnju

E upravo je tu problem našeg društva, društvene klime, mentaliteta, pa i sklopa istorijskih okolnosti da je puno onih koji zavide drugima i tako pravdaju svoje nesposobnosti, lenjost i sve ono čime nisu zadovoljni. A medijski i školski sistem kao i stanje u društvu promovišu kao in nezrele, nedorasle, infatilne, nasilnike ....
Jukie Jukie 18:49 28.12.2012

Naslovi vesti

Evo sa desne strane monitora, u rubrici Život, lepo piše naslov

Klima je uticala na evoluciju čoveka?


Tako da možemo da razmišljamo na tu temu, a možemo i da se pitamo čemu upitnik u naslovu.
dragoljub92 dragoljub92 20:35 28.12.2012

Re: Naslovi vesti

Jukie
Evo sa desne strane monitora, u rubrici Život, lepo piše naslov

Klima je uticala na evoluciju čoveka?


Tako da možemo da razmišljamo na tu temu, a možemo i da se pitamo čemu upitnik u naslovu.

koje glupo ? pa sve na zemlji i pod zemljom je imalo i ima uticaj na evoluciji,i da ovo je evolucija koja traje
milivoje_bg milivoje_bg 19:32 28.12.2012

Ко год се врати (или дође),

... добро дошао !
Успут --- волео бих да се што више људи врати у Србију, без обзира на године ! Па како нам буде !
dragoljub92 dragoljub92 21:27 28.12.2012

Re: Ко год се врати (или дође),

milivoje_bg
... добро дошао !
Успут --- волео бих да се што више људи врати у Србију, без обзира на године ! Па како нам буде !

daklem imamo sledeće :
odeš sa 25 .6 .7 godina u nepoznat svet,prilagodiš se ,naučiš jezik,radiš,okućiš se oženiš,izrodiš dečiju.i prođoše 20 godine.onda te neko zove da se vratiš tamo gde pre 20 godine nisi mogo da preživiš a danas je još gore i kaže ti da dođeš popraviš ono što su oni koji te zovu 20 godina uništavali. sad ti kao majmun ali ne mladi više nego matori , treba da se ponovo privikavaš na jezik standarde međuljudskih odnosada ponovo tražiš poso da se ponovo kućiš i sve to pod stare dane... pa koja budala treba da budeš da to uradiš sebi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:30 28.12.2012

Re: Ко год се врати (или дође),

s kostunicom i samardzicem koji nas vode u azerbejdzanski komonvelt? no tenks, sunce tudjeg neba, grej nas ipak ti uprkos svem odsustvu ukusa u lepcu, nemanju brace i mama, odsustvu grobova pradjedova, svoj samoci i pelenu...
Bili Piton Bili Piton 22:33 28.12.2012

Re: Ко год се врати (или дође),



Hvala na ljubaznom pozivu ali, i kad bih se vratio, vratio bih se isključivo zbog veze čiji je drugi kraj u Beogradu, dobre klope, jeftinih cigara i lepog vremena. Ne bih se vraćao da bih se borio za "preporod i spas Srbije", kako Ćosić zapoveda. Tome da se Srbija trenutno nalazi u poziciji da joj uopšte treba ikakav "spas" nisam ni na koji način doprineo pa shodno tome ne osećam da ikome išta dugujem, simple as that

A baška pritom sve ovo:
dragoljub92

sad ti kao majmun ali ne mladi više nego matori , treba da se ponovo privikavaš na jezik standarde međuljudskih odnosada ponovo tražiš poso da se ponovo kućiš i sve to pod stare dane... pa koja budala treba da budeš da to uradiš sebi.

milivoje_bg milivoje_bg 22:55 28.12.2012

Re: Ко год се врати (или дође),

Srđan Fuchs
s kostunicom i samardzicem koji nas vode u azerbejdzanski komonvelt? no tenks, sunce tudjeg neba, grej nas ipak ti uprkos svem odsustvu ukusa u lepcu, nemanju brace i mama, odsustvu grobova pradjedova, svoj samoci i pelenu...

Ма није повратак (или долазак) под морање, што се нервирате ?! Ја рекох --- да ја желим добро свима који се врате (или дођу). Ништа више !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:50 29.12.2012

Re: Ко год се врати (или дође),

pa dobrica nam uputio testamentnu zelju, pa reko', reka' Djed nacije, pa ono, moramo, ko nece da se vrati, posalju ga nazad sa Surcina pajkani.

nema kuci za nova godina, nema sarma, no pecena prasa, no prijatelji i familia, no beloved one... svi nazad! smeju napred samo oni koji su se odazvali Djedovoj poslednjoj zelji...
nikvet pn nikvet pn 20:01 28.12.2012

Dokle više

Današnji dan pre trideset godina bio mi je najlepši u životu. Dobio sam sina i prvu platu. Istovremeno.

Danas, na njegov trideseti rođendan ... Sjajan momak, sve po redu diplomirao, oženio se i umesto da nastavi porodičnu firmu eno ga preko bare.

I baš jutros Stari Vampir zatražio još mlade krvi ...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:19 28.12.2012

Tesno skrojena misao

Problem odliva stanovnishtva nije nov. Tokom decenija (i generacija) prema njemu smo se odnosili na razlichite nachine - ignorisanjem, arogancijom, nipodashtavanjem, ponegde mrznjom ili chak olakshanjem.

Ta sebichna i kratkovida percepcija zivota, drushtva, sveta je evoluirala u neshto kvalitativno novo danas - po svojim osobinama i rezultatima. Negativni efekat emigracije je dopunjen dramatichno negativnim (i sve loshijim) demografskim pokazateljima - u stopama nataliteta, mortaliteta, fertiliteta, ochekivanog zivotnog veka, itd...

Konsekventno, od drushtva sa limitiranim outputom, postali smo drushtvo sa limitiranim i nestajucim potencijalom.

Ono shto najvishe brine je da, i danas, drushtvo i drzava ne pokazuju znake razumevanja uzroka, dubine, i ozbiljnosti posledica ovog problema.

Ponekad smo skloni da za ove i druge negativne pojave krivimo 'drushtvene sisteme' - po meni - Zombirani 'socijalizam', kao i zombirani 'liberalni kapitalizam' (u svojim extremnim implementacijama u Srbiji), su posledice dubljih poremecaja i nedostataka u vrednosnom sistemu nasheg drushtva.

Pojam 'raspodele' (ne misli se na 'western consumerism') je potpuno okupirao nashu percepciju 'drushtva' - dok je pojam 'stvaranja', kao nashe sushtine i obaveze, potpuno zagubljen.

Necu detaljno komentarisati Cosica i njegovo pismo. On ne razume problem, njegovo 'reshenje' je nerealno, njegova poruka (forma i sadrzaj) - nezrela i odbojna. To je obracanje Cosica, o Cosicu, u najvecoj meri - namenjeno Cosicu samom. I ja time nisam iznenadjen.
Ponovo - on u tome nije izuzetak, nema ni godinu od kada je, sad vec bivshi predsednik izjavio kako 'nemamo para da zadrzimo mlade'. U svoj nadahnutosti njegovog prosvetljenog liderstva.

Moze se ispostaviti da mi kao nacija ili drushtvo jednostavno nismo dorasli opstanku. Nismo odrzali korak ni sa istorijom, ni prirodom. S druge strane - mozda se 'tvrdoglava priroda' zivota samog suprotstavi nashoj nedovoljnosti - po nekim istrazivanjima izvedenim u Africi, tokom perioda velikih susha/gladi i pomora stanovnishtva, fertilitet i natalitet dramatichno rastu - kao odbijanje zivota da prestane i nestane.

BTW - Komentar milivoja_bg je prvi 'ljudski' komentar koji sam prochitao na temu 'povratka', as long as I remember, a da dolazi 'iznutra' a ne 'spolja'. Bilo bi lepo da ih je vishe.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:43 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

cane.srbljanovic


Ono shto najvishe brine je da, i danas, drushtvo i drzava ne pokazuju znake razumevanja uzroka, dubine, i ozbiljnosti posledica ovog problema.

Moze se ispostaviti da mi kao nacija ili drushtvo jednostavno nismo dorasli opstanku. Nismo odrzali korak ni sa istorijom, ni prirodom. S druge strane - mozda se 'tvrdoglava priroda' zivota samog suprotstavi nashoj nedovoljnosti - po nekim istrazivanjima izvedenim u Africi, tokom perioda velikih susha/gladi i pomora stanovnishtva, fertilitet i natalitet dramatichno rastu - kao odbijanje zivota da prestane i nestane.

BTW - Komentar milivoja_bg je prvi 'ljudski' komentar koji sam prochitao na temu 'povratka', as long as I remember, a da dolazi 'iznutra' a ne 'spolja'. Bilo bi lepo da ih je vishe.


ne mogu ljudi da se vracaju tek tako, mora da postoji sistem apsorpcije obratno u drustvo. drustvo nije ni po cemu konkurentno, i tavori u najdubljoj krizi, mozda ikada. nema motiva koji bi ljude naveo iz bilo kog razloga da se vracaju u srbiju, u ovom odnosu snaga kakav je danas. morali bi da imaju rezervni inkam. ako mogu da rade i dobijaju novce iz svojih zapadnih sredina na nivou koji je tamo, a rade iz srbije, mozda eventualno bi imalo smisla. ovako, zasto bi neko menjao situiranost za potpunu drustvenu depresiju, kakva vlada u srbiji? zbog stihova alekse santica, ili mahnitih pomisli nekog starca foche od stotinu ljeta? they cannot feed their families with such frenetic romanticism.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:49 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

ne mogu ljudi da se vracaju tek tako


Mozda si prebrzo prochitao moj post - ovo shto govorish je vishe odgovor Cosicu nego meni.
dragoljub92 dragoljub92 21:54 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

BTW - Komentar milivoja_bg je prvi 'ljudski' komentar koji sam prochitao na temu 'povratka', as long as I remember, a da dolazi 'iznutra' a ne 'spolja'. Bilo bi lepo da ih je vishe.

pa ja li sam ti neprijatelj zato šti ti kažem da nem,aš gde da se vratiš da je sad još gore nego kad si otišao,
ja lično poznajem dvoje ljudi koji su se 80.ih vratili iz inostranstva i i ondak,posle 2godine prodali kuće i vratili nazad u inostranstvo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:03 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao


pa ja li sam ti neprijatelj


nesi be, nesi. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:32 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

Negativni efekat emigracije je dopunjen dramatichno negativnim (i sve loshijim) demografskim pokazateljima - u stopama nataliteta, mortaliteta, fertiliteta, ochekivanog zivotnog veka, itd...


A kako Srbija stoji, ako se po ovim parametrima uporedi, u odnosu na neke razvijenije države Evrope, recimo?
Sa, možda, izuzetkom očekivanog životnog veka, ne verujem da mnogo od njih odstupa.

A Milivojev komentar lepo zvuči na emotivnoj ravni. Meni čak zvuči po malo i epski.
Ništa ružno, naravno, ali na praktičnom nivou on drastićno gubi na težini.
Kaže Milovojebg, pa kako nam bude.
Pa bilo bi još gore nego što je sad. Bilo bi još više nezaposlenih, i ne vidim kako bi to moglo da pomogne Srbiji.

Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je nijima i najvažnije da Srbija bude bolja.
Pomoć sa strane, bilo ko da je sa te strane pa i srpski studenti koji su otišli, je uvek dobrodošla, ali oslanjati se na tu kartu je samoubilčaki.

A Ćosić i pismo?
Ovi kojima se obratio naručili to obraćanje, on im napisao, ni po čemu značajno, pismo, u kom ne piše ništa što se nije moglo pročitati stotinama puta do sad.
Meni to pismo liči na otaljavanje posla, poštovanje reda. Red je bio da im odgovori na zahtev i on nešto smandrlajo.
Smuti pa prospi ili, nit smrdi nit miriše.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:56 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

A kako Srbija stoji, ako se po ovim parametrima uporedi, u odnosu na neke razvijenije države Evrope, recimo?


Kako Srbija 'stoji' treba gledati kroz trendove i ekstrapolaciju trendova kljuchnih demografskih, socijalnih, ekonomskih parametara. Poredjenje sa drugima (u bilo kom ishodu = isto, bolje, gore) means nothing - u najboljem, ono zamagljuje problem - u najgorem, izgovor je za nechinjenje.

Pa bilo bi još gore nego što je sad.

Ne nuzno - to je otprilike gledishte iz ugla 'raspodele'.

Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je nijima i najvažnije da Srbija bude bolja.


U osnovi - nema drugog kapaciteta u potrebnom obimu - od onog u Srbiji. Drugo, stanovnishtvo u Srbiji je 'najblize problemu'. Sa stanovishta potrebnog kvaliteta - situacija je malo drugachija.
dragoljub92 dragoljub92 23:04 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

A Ćosić i pismo?

ma to je samo pamflet kojim oće da uđe u istoriju,eto on je kao pozvao ,učinio nešto(?) za pokušao za spas srblja,
svaka čast Šantiću i njegovom OSTAJTE OVDE... koje je izraz njegove iskrene misli da su ti što odlaze ovdašnji, naši, al jebeš ga ,one koji su ostali pljunusmo 24. li beše.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:35 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

oredjenje sa drugima (u bilo kom ishodu = isto, bolje, gore) means nothing - u najboljem, ono zamagljuje problem - u najgorem, izgovor je za nechinjenje


Zamagljuje, mada iz drugog ugla, i navođenje tih, tačnih nesumnjivo, podataka bez poređenja sa drugima.

Ako se kaže, Srbija je zemlja starih, u njoj je dece sve manje, ona stari i nestaje, stvara se atmosfera očaja, samobespomoćnosti (a i takva atmosfera može da bude izgovor za nečinjenje) i očekuje se neko čudo ili pomoć sa strane (evo srđan već počeo da sakuplja kintu po svetu :) )
A ako se kaže, sve to jeste tako, ali tako je i kod drugih, ali kod nas za razliku od njih postoje drugi problemi, onda se mogu tražiti rešenja za te druge probleme.


Sa stanovishta potrebnog kvaliteta - situacija je malo drugachija.


Misim da se ovde malo precenjuje kvalitet "otišlih", tačnije, potcenjuje se kvalitet "ostalih"
Srbiji ne nedostaje kvalitetnih ljudi vec mogućnosti da ti ljudi rade, da se njihov kvalitet iskaže, da se upotrebi i na njihovu ličnukorist a samim tim i na korist države.
Nisam siguran da bi te uslove stvorili ni oni koji su otišli ako bi poslučali Ćosića pa se vratili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:39 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

ma to je samo pamflet


Ma da.
Tekst je toliko prazan da kada ispod ne bi stajao potpis Dobrice Ćosića neznam dali bi iko obratio pažnju na njega.
Ovde na ovom blogu ima daleko smislenijih i sadržajnijih i blogova i komentara.
Ali nema potpisa jbg
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:52 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

hoochie coochie man

Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je nijima i najvažnije da Srbija bude bolja.


Saglasan, podržavam i pozdravljam.
dragoljub92 dragoljub92 23:58 28.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

hoochie coochie man
ma to je samo pamflet


Ma da.
Tekst je toliko prazan da kada ispod ne bi stajao potpis Dobrice Ćosića neznam dali bi iko obratio pažnju na njega.
Ovde na ovom blogu ima daleko smislenijih i sadržajnijih i blogova i komentara.
Ali nema potpisa jbg

како нема
станислав
(не читаш умјетничке блогове)
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:13 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

Vojislav Stojković
hoochie coochie man

Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je nijima i najvažnije da Srbija bude bolja.


Saglasan, podržavam i pozdravljam.


I ja. Ne samo što je njima najvažnije, a i vama matorim prdežima, čije penzije neko mora da zaradi , nego što su jako male šanse da bi se vratio neko ko je otišao, a da je još relativno mlad i upotrebljiv. Daleko manje nego pre, možda, 5 godina, a pogotovu pre 10.

Ali ovo ne razumem:

Misim da se ovde malo precenjuje kvalitet "otišlih", tačnije, potcenjuje se kvalitet "ostalih"
Srbiji ne nedostaje kvalitetnih ljudi vec mogućnosti da ti ljudi rade, da se njihov kvalitet iskaže, da se upotrebi i na njihovu ličnukorist a samim tim i na korist države.


Na kakav kvalitet konkretno misiš?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:52 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

cane.srbljanovic
ne mogu ljudi da se vracaju tek tako


Mozda si prebrzo prochitao moj post - ovo shto govorish je vishe odgovor Cosicu nego meni.


problem bez-ocnog kontakta, vise sam se setno nadvezao na ono sto si ti rekao, a odgovorio starcu fochi, doista.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:09 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je njima i najvažnije da Srbija bude bolja.
Pomoć sa strane, bilo ko da je sa te strane pa i srpski studenti koji su otišli, je uvek dobrodošla, ali oslanjati se na tu kartu je samoubilački.


nijesam ja rek'o "samo na tu kartu". rek'o sam nesto u stilu "alo, Huchilije, selam alejkum, kako zivot, familija, vidju, imam ovdje trijes iljada, imas nekog, dobro dijete, djaka i choeka, da mi ga dash na Arvard da nam ode, dika perunika da nam bude", vise u tom stilu. nije to pomoc, u basketu i fucibalu se zove asistencija, a posledica asistencije je gol, dobra situacija za nas tim.

ima i kod tebe blagi prizvuk rezignacije, ili hinim?

svakom ko razmislja neisfrustirano je vazno da Srbija bude bolja, gde god on bio.
milivoje_bg milivoje_bg 08:54 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

Srđan Fuchs
Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je njima i najvažnije da Srbija bude bolja.
Pomoć sa strane, bilo ko da je sa te strane pa i srpski studenti koji su otišli, je uvek dobrodošla, ali oslanjati se na tu kartu je samoubilački.


nijesam ja rek'o "samo na tu kartu". rek'o sam nesto u stilu "alo, Huchilije, selam alejkum, kako zivot, familija, vidju, imam ovdje trijes iljada, imas nekog, dobro dijete, djaka i choeka, da mi ga dash na Arvard da nam ode, dika perunika da nam bude", vise u tom stilu. nije to pomoc, u basketu i fucibalu se zove asistencija, a posledica asistencije je gol, dobra situacija za nas tim.

ima i kod tebe blagi prizvuk rezignacije, ili hinim?

svakom ko razmislja neisfrustirano je vazno da Srbija bude bolja, gde god on bio.

Тако је !
Како говоримо, "у овој ери Интернета, можемо да будемо у Србији 'сто пута на дан', и још чешће".
Увек се поставља алиби питање - шта је старије, кока или јаје !? И то онда буде алиби за, што неко рече не-чињење. Али, мало по мало, ићи ће напред ... мора !
Битно је да постоји добра воља. Онда се начин да се буде користан увек нађе - било да дијаспорци помогну кинтом или на други начин, а матичари оним чиме располажу - сармом, киселим купусом, а ако немају ни то --- онда макар са "велкам бек", макар темпорари.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:50 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

hoochie coochie man
Ako Srbiji neko može da pomogne to su prvenstveno oni koji u njoj žive, jer je nijima i najvažnije da Srbija bude bolja.
Pomoć sa strane, bilo ko da je sa te strane pa i srpski studenti koji su otišli, je uvek dobrodošla, ali oslanjati se na tu kartu je samoubilčaki.


da li znas koliko love godisnje unese srpska dijaspora u Srbiji?
inzenadices se kad pronadjes odgovor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:09 29.12.2012

Re: Tesno skrojena misao

Na kakav kvalitet konkretno misiš?


Onaj "potreban" kako ga nazva Cane.
Ako Srbija ima ozbiljnih problema, a ima ih, tim problemima se, da bi bili makar ublaženi, moraju baviti ozbiljni ljudi koji znaju kako da reše te probleme.
Ako sam ja dobro razumeo Cana, on nije baš sasvim siguran da Srbija rasoplaže sa dovoljno takvih, dakle kvalitetnih ljudi, koji su u stanju da reše te probleme.
Ja smatram da ih ima sasvim dovoljno i sasvim sposobnih, dakle dovoljno kvalitetnih.
O ljduima koji žive u Srbiji se govori, o tom potencjalu Srbije, ne poredim ih ni sa kim pa ni sa dijasporom.
Samo što za razliku od cesto upotrebljavane fraze u kojoj se kaže da je sve što je vredelo otišlo, a ono što je ostalo nije vredno pa zato nije ni otišlo, ja ne mislim da je to tako.

da li znas koliko love godisnje unese srpska dijaspora u Srbiji?


Mnogo manje nego što zarade ljudi koji žive i rade u Srbiji.
Ako za pare koje vi šaljete svojim mamama i tatama, deci, rođacima, očekujete hvala od mene, dobićete ga, ali tek pošto se vi zahvalite meni što ja izdržavam svoju decu, svoje roditelje, što pomažem svojim komšijama i rođacima.

ima i kod tebe blagi prizvuk rezignacije, ili hinim

Mislim da nema.

Samo pokušavam da sagledam šta je to što je osnovni problem Srbije i kako se taj problem može rešiti, a naročito ko ga može rešiti.
To što ti predlažeš, naravno da bi bilo dobrodošlo, i da zaslužuje i pažnju i hvalu, ali nije to ni blizu dovoljnog.

I ovo što Ćosić priča, da studenti u inostranstvu rade na tome da se percepcija Srbije promeni, da, kako on kaže "šire istinu", nije loše, ne smeta, ali, rekoh već, ako neko može da poboljša stanje u Srbiji to su onda iskljuživo gradjani koji u njoj žive.
Svi koji su spremni da pomognu su dobrodošli.
Pomoč jeste potrebna, što nikako ne znači da ako pomoći sa strane nema da je Srbija osuđena na propast.
horheakimov horheakimov 00:20 29.12.2012

(ne)sreća ...

nesreća je što ne može da ode svako ko bi hteo jer nije ni otići tako jeftino
(ono 'donosim odluku' je lako/teško ali ne košta ič)

a za DĆ comics, čim je promolio skriptu odmah je postao prom queen, svi uprli oči kao da je ugradio silikone a on truća li truća, puna mu usta/penkalo ljuski suncokreta/vodenih bojica...

zna se ko je njegov najveći fan, fen,
i ko ima ekskluzivno pravo da mu posuši sede kose

escherichije_colic escherichije_colic 13:08 29.12.2012

pretpostavka

Ovo je pismo rezigniranog čoveka. To je neka vrsta političkog testamenta, gde on pokušava da se rehabilituje i ostane upamćen kao čovek koji je, možda, inspirisao "priliv mozgova" u Srbiju i posejao seme preporoda zemlje. On ne apeluje na sve koji zarađuju hleb u inostranstvu, ja mislim da je njegov poziv upućen onoj nekolicini najuspešnijih i najuglednijih, da se "udruže u bratstvo istine koje će da spere ljagu itd itd".

Isto tako, ne bi trebalo bukvalno shvatiti njegovu priču o pozivu na povratak. Ne moraju ljudi fizički da se vrate, dovoljno je da donesu svoje pare ili bar deo. Mislim da je to više zamišljeno kao simbolički povratak, kroz direktne investicije i dovođenje poslova u zemlju.
antioksidant antioksidant 15:01 29.12.2012

Re: pretpostavka

escherichije_colic
Ovo je pismo rezigniranog čoveka. To je neka vrsta političkog testamenta, gde on pokušava da se rehabilituje i ostane upamćen kao čovek koji je, možda, inspirisao "priliv mozgova" u Srbiju i posejao seme preporoda zemlje. On ne apeluje na sve koji zarađuju hleb u inostranstvu, ja mislim da je njegov poziv upućen onoj nekolicini najuspešnijih i najuglednijih, da se "udruže u bratstvo istine koje će da spere ljagu itd itd".

Isto tako, ne bi trebalo bukvalno shvatiti njegovu priču o pozivu na povratak. Ne moraju ljudi fizički da se vrate, dovoljno je da donesu svoje pare ili bar deo. Mislim da je to više zamišljeno kao simbolički povratak, kroz direktne investicije i dovođenje poslova u zemlju.

a ti ozbiljno pokusavas da nadjes logiku u ovome?
samo mi reci zasto?
escherichije_colic escherichije_colic 04:49 30.12.2012

Re: pretpostavka

antioksidant

a ti ozbiljno pokusavas da nadjes logiku u ovome?
samo mi reci zasto?


Eto, zato što postoji, i što mi se učinilo zanimljivo razglabati o tome.

Ne pravdam ga niti osuđujem, gledam sa strane.
m_tripko m_tripko 21:30 29.12.2012

Otici, ostati ili vratiti se


Svakako, pred ovim izborom nisu tatini sinovi, vec obicni ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i bez perspektive su. Tesko je bilo otici nekada iz Srbije sa jugoslovenskim pasosom, koji nije vredeo nista i praznim dzepovima, jos ako imas na vratu zenu i decu, trebalo je preziveti. Takvima respect u svakom slucaju.

Tatinim sinovima je dobro u Srbiji, puni su ko brodovi, povlasceni su i svakako nemaju sta da traze u inostranstvu, jer tamo su niko i nista a kuci su Bogovi.

Predvidja se nezaposlenost od 33% sledece godine, odlazice znaci sve vise i vise mladih, trbuhom za kruhom, to je mozda i dobro, celicenje nije na odmet
rade.radumilo rade.radumilo 00:45 30.12.2012

Stav naroda:

Evo dve dituacije u bivšem radnom kolektivu moje majke:
- Ćerka jedne njihove koleginice udala se za "biznismena" (khhm... hmm...). Priča se i prepričava šta sve dotični poseduje i tako to.
Zajednički zaključak: "Eto kako je on uspešan!". (Moja majka popizdela na ovakav zaključak).
Nekoliko nedelja kasnije:
- Ćerka druge koleginice udala se za dečka koji je diplomirao na ETF-u. Zaposlio se u Ericsonu u Srbiji, potom uzeo neplaćeno odsustvo otišao u neku Afričku zemlju na godinu i po, tamo zaradio za stan, vratio se u BG nastavio da radi za Ericson, nakon pucanja istog za Mobtel itd.
Zajednički zaključak: "Upala mu sekira u med!". (Needless to say da je moja majka potpuno popičanila na ovo.)

Ja nisam mogao da joj objasnim da su one potpuno u pravu! U zemlji u kojoj se decenijama narodu utucava u glavu floskula: radnici, seljaci i poštena inteligencija normalno je da je svako ko ume iz prve da nabroji svih 30 slova azbuke odmah žigosan kao narodni neprijatelj i samo u slučaju da ćuti i pase travu može mu se dozvoliti da mirno živi. Nismo baš Kambodža, da ubijaju svakog ko nosi naočari, ali ...

Mene i moju suprugu će pre ili kasnije posetiti socijalna služba i moraćemo da otimamo sopstveno dete, jer naša dvoipogodišnja ćerka:
- Ne učestvuje u dizanju kuće u vazduh sa ostalom decom kada odemo u neke goste.
- Nema omiljenih junaka crtanih filmova, niti joj bilo šta osim kvalitetne muzike zadrži pažnju na ekranu duže od 30 sekundi.
- Ne ume da nabroji zvezde granda.
Do nas dopiru komentari okoline (komšiluka, rodbine, šireg kruga prijatelja i poznanika...).

Evo još jednog zanimljivog slučaja:
- Čovek koji je po zanimanju programer i radi u IT sektoru jedne od naših većih banaka. Kako je njihov IT bio smešten u zgradi u kojoj gomila firmi ima svoj poslovni prostor, te milion ljudi cirkuliše tuda ovim ili onim poslom, on sretne poznanika/komšiju iz svog sela (u CG). Pri tome, nosi odelo i kravatu jer je takav dress code u njegovoj banci.
Njegov poznanik: "A viđu da si se dobro smestija, jel radiš u obezbeđenje?"
Moj poznanik (razmišlja). Kako da mu ja objasnim šta ja to radim, kada za njih postoji ili direktor ili obezbeđenje, nema treće.
Moj poznanik: "Ma da radim u obezbeđenje..."
zack2jack zack2jack 10:09 30.12.2012

...

Pametnije bi bilo da je čika Dobrica apelovao da se stvaraju uslovi da mladi i ljudi uopšte ne napuštaju Srbiju, umesto što ih stalno loži nacionalnim nadahnućima, nepravdama koje nam od postanka sveta svi redom nanose samo zato što smo mi jedini dobri a ostali zli, kako smo uvek dobijali ratove a gubili u miru, kako nam je i nakon toliko vremena kriv Sulejman veličanstveni, Vatikan, ideologije jugoslovenstva i boljševičko-staljinističkog socijalizma i petooktobarski prevrat 2000. godine, izveden narodnim gnevom i sa snažnom podrškom stranih obaveštajnih službi, bio je ideološki heterogen i sa nekompetentnim vođstvom.


Стари је то патерн, сада већ добро пропознатљив, само што очигледно и даље делује!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana