Društvo| Politika

Događaji u deželi: bili u avionu jedan Slovenac, jedan....

pape92 RSS / 09.01.2013. u 17:50

avion.jpgU Norveškoj postoji termin „ukultur", nekultura. On označava radnje koje nisu u redu: zloupotrebe, pronevere, nasilje, kriminal uopšte, no ponajviše se koristi kada su u pitanju finansijske malverzacije. Tamo u Norveškoj vlada stav da nije lepo čak ni kraduckati. Takođe, velika većina Norvežana voli da vreme provodi na skijama. I velika većina Slovenaca voli da vreme provodi na skijama. Možda postoji uzročno-posledična veza, a možda i ne, tek, i u Sloveniji vlada stav da nije lepo kraduckati. Ne znači da u Sloveniji (ili što se toga tiče u Norveškoj) nema lopovluka, nego da ljudi nisu skloni da ove pojave objašnjavaju ustrojstvom sveta, kao da se tu ništa ne može učiniti.

Slovenačka protivkorupcijska komisija (KPK - Komisija za preperečevanje korupcije) je juče iznela teške optužbe na račun Janeza Janše, slovenačkog premijera, i Zorana Jankovića, gradonačelnika Ljubljane. Narod ovo kao da je jedva dočekao. Prosto su živnuli. Kada bi Slovenci umeli da pričaju viceve, danas bi ih verovatno pričali. Ne bi to bili neki vicevi posle kojih se čovek oporo smeje, nego oni tipa: „bili u avionu jedan taj i taj (naprimer Srbin), jedan taj i taj (naprimer Hrvat), i jedan Slovenac. Sad ja ne znam kako je to sve baš bilo, ali ih je na kraju Slovenac sve nadmudrio".
Imao sam profesora kome je omiljeno pitanje bilo: u čemu su sličnosti i razlike? U čemu su zaista ako pogledamo Sloveniju i Srbiju, a Norvešku ostavimo po strani. Snažna vest može da unese optimizam u naciju koja je počela da sumnja u sebe. I u Srbiji se oseća se neka uzmuvanost koja zapravo predstavlja izraz nade da je počelo. Ono što je očigledna razlika je sledeće: u Sloveniji je prst uperen u nosioce najviše vlasti. Predmetom istrage su bili čelnici slovenačkih stranaka. Kroz okanca mreže su propuštene sitnije ribe, a ostale da se koprcaju dve najveće. Prst je uperio predsednik KPK, koja je (kao i kod nas Savet za borbu protiv korupcije) nezavisno telo bez ingerencija u pogledu izvršne vlasti. Optuženi Janša i Janković su politički neprijatelji.
Sve je tako lepo složeno da liči na scenario filma. Upravo to pitanje (da li je u pitanju scenario, naravno da jeste) je najmanje bitno. Ono što jeste je hoće li upaliti. Hoće li Slovenija početi da malo više liči na Norvešku tokom ove godine? To ne samo da bi bilo dobro za prebivaoce ove živopisne državice, bilo bi dobro i za takozvani region.

Što se tiče slovenačkih prebivaoca, oni su više puta pokazali moć da se adaptiraju i prežive, budu korak ispred a ne iza lokalnih i globalnih ekonomsko-političkih događanja. Daleko od toga da to znači da se građanima Slovenije ne može manipulisati, ali ko izgubi osećaj dokle se u tim manipulacijama može ići obzirom na ukupnu klimu koja je danas definisana sve manjim platama i sve većim brojem nezaposlenih sa jedne strane, i nagomilanim utiscima da krade ko može sa druge, taj će se namučiti da ostane na vlasti. U Srbiji je jedinica za merenje vremena decenija, u Sloveniji nema te vrste strpljenja. Najzad, ma koliko nas nervirale, i parole su im bile takve. „Evropa zdaj" (Evropa sada), šta su tražili to su i dobili. Parola „Jedan dan od nedelje", vazda aktuelna kod nas, teško uspeva da motiviše.

Norvežani, naravno, imaju naftu. Puni su kao brod. To čini stvari lakšim. Ali ni u Norveškoj, ni u Sloveniji, ni u Srbiji, niko ne prisiljava građane da trpe „ukultur". Avion sa Norvežanima odavno je zauzet. Možda u ovom u kome bi se vozili jedan Slovenac, jedan Srbin i jedan Hrvat - figurativno govoreći, uz poštovanje svih drugih i kategorično odbijanje da ime avio prevoznika bude JAT - ne mora obavezno da neko ispadne najpametniji a svi ostli budale. Lepo bi za promenu bilo videti da najzad svi ispadnu pametni.



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 18:05 09.01.2013

Sine,

Pape, Šaca... Fale samo Jeca Milić, Biksi i Ivan Marović pa da bude k'o nekad.
pape92 pape92 18:13 09.01.2013

Re: Sine,

You say that like it's a good thing. :)
princi princi 18:40 09.01.2013

Re: Sine,

Vaistinu!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:56 09.01.2013

Re: Sine,

princi
Pape, Šaca... Fale samo Jeca Milić, Biksi i Ivan Marović pa da bude k'o nekad.

Јок, још фале Тито и Дража :)))
hannah.greener hannah.greener 18:28 09.01.2013

Slovenija k'o Norveška...

Jebeno neverovatno! Kao u Srbiju da sam emigrirao! Svi se prave ludi, kao u onom skeču Nadrealista - "Ja nemam da platim!"

I nikom ništa... Sad ako ne radi sanitarno neispravna motka...

Najviše se nerviram što ću morati ponovo da bežim...
pape92 pape92 18:46 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Its ain't over until the fat lady sings. (Danas mi nekako idu ove engleske poskočice).

Bitno je samo da li se Gregor nožuleđa Virant preračunao ili nije. A tu je i sanitarna motka, zbog nje se i krenulo u tako smele planove. Vremenom sam stekao utisak da se mnogo više na Slovence nego na Srbe odnosi ona Mirka Topalovića: nećete vi mene prevariti!

Čuo sam da su u Norveškoj oštre zime. A ni pivo nije najbolje kažu
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:00 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Jebeno neverovatno! Kao u Srbiju da sam emigrirao!

Da ponovim...Srbija nema tapiju na glupost.

Hoće li Slovenija početi da malo više liči na Norvešku tokom ove godine?

Neće. Sem ako ne nađe veće količine nafte.
pape92 pape92 20:05 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Ne očekujem ni ja baš fjordove duž Piranskog zaliva, ali se nadam da ipak sve ovo neće biti mačku o rep.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:42 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Pa, sad...pitanje je hoće li neko zarad tih petalja ceo džemper da opara. Čisto sumnjam.
coviax coviax 21:42 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Jelica Greganović
Pa, sad...pitanje je hoće li neko zarad tih petalja ceo džemper da opara. Čisto sumnjam.

Nek rade šta im volja-mi ovde đemper za te stvari nemamo...
Nebi ni jedni ni drugi izdržali s ovim našima ni godinu dana!
Za pola Europe bismo od repice dizel mogli praviti,a o rudama da ne
pričamo-Od Bora do Vranja...Kakva Norveška...
Nego pacovčine sa svih strana...Vučić se to samo slika za novine-ne može
on to stići...
Ribozom Ribozom 22:01 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

O temi ne znam nista. Lepo je sto slovenci sad znaju imena i prezimena odrogovrnih. Sad imaju protiv koga da se bore.

Norveski Alpi
hannah.greener hannah.greener 22:09 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

"Srbija nema tapiju na glupost."

Naravno da nema. Ni na bezobrazluk. Da se ne radi o mojim jevrejima (€), bilo bi neviđeno hilarious - JJ u ponedeljak (figurativni) donosi zakone o zabrani glorifikovanja svih totalitarnih (osim domobranskog, naravno - sve fini momci koji su, zapravo, samo branili svoja sela od zlih boljševika i crvene pošasti uopšte) režima, a u sredu, pošto ga je u'vatilo sa rukicama u tegli marmelade, kaže, misim da izvorni citat ide ovako: "Ja ne priznajem ovaj sud, ja priznajem samo sud svoje partije."

Bloody fuckin'priceless!!!

Mislim da nije potrebo objašnjavati koji mi je, od dvojice baja, simpatičniji. Da ne bude zabune, mislim...

I šta? Ništa, verovatno. Idemo dalje. A šteta za Slo. Bilo mi je všeč tukaj...
Atomski mrav Atomski mrav 22:18 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Čuo sam da su u Norveškoj oštre zime. A ni pivo nije najbolje kažu

Lažu... ali je skuplje od nafte.
Atomski mrav Atomski mrav 22:19 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...


Neće. Sem ako ne nađe veće količine nafte.


Naći naftu ne znači automatski da će (svima) biti bolje. Norveška je tu izuzetak.
pape92 pape92 22:48 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

"Ja ne priznajem ovaj sud, ja priznajem samo sud svoje partije."


Služio sam stari kadar, artiljeriju. Ovo može da se nauči samo u SKOJ-u.
hannah.greener hannah.greener 22:51 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Ja sam ponosni reject, 4F, slep k'o prerijsko kuče, ali vi'š šta ti je indoktrinacija... To je bila škola, a ne ovo danas...
pape92 pape92 23:06 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Naći naftu ne znači automatski da će (svima) biti bolje. Norveška je tu izuzetak.


To je tačno. Slovenija će ili "krenuti napred" (još jedna Slo parola koja ide na živce) ili neće, a ako neće, ne bi ni sa naftom. Norveško zgražavanje nad "nekulturom" je starije od nafte. Opet, nisu Norvežani to izmislili, ljudskoj zajednici je kako to vole da kažu imanentno da ne trpi izigravanje pravila igre. Problem je što društva skliznu sa jednih pravila (grubo govoreći: ne kradi) u druga (grubo govoreći: samo budale ne kradu ako su u prilici da kradu, takvo je ustrojstvo sveta). Nafta ili njen nedostatak su ovde sekundarni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:41 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Problem je u tome, da parafraziram Ajštajna, što ne mogu problemi da se rešavaju na način na koji su pravljeni. Niti mogu da ih rešavaju isti ljudi koji su ih napravili.
Slovenija po prvi put sama protiv sebe. Sad više nema spoljnog izgovora,
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:43 09.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Nebi ni jedni ni drugi izdržali s ovim našima ni godinu dana!

Fakat ne bi.
Na sisi ECB i mrtvo živi.
pape92 pape92 01:39 10.01.2013

Re: Slovenija k'o Norveška...

Ukoliko neko dođe na vlast na talasu borbe protiv korupcije, biće prinuđen da ne dozvoli njeno divljanje ako na vlasti misli da ostane - ma ko bio.

Ono što smo videli kao obrazac od kraja osamdesetih do danas se može ukratko ovako opisati. Imamo talas narodnog raspoloženja. Pre dvadesetak godina se taj talas zvao nacionalizam. I postoje ljudi koji taj talas iskoriste, popnu se na njega i vladaju. To su najčešće ljudi koji su već bili na pozicijima sa kojih su mogli da ga zajašu, bilo u strukturama vlasti bilo na eminetnim disidentskim položajima. Šta je ovde bitno: da je buduća vladavina jedino moguća u okviru diskursa koji joj je bio početna premisa. Hoću da kažem: kao što su nacionalisti morali da ostanu nacionalisti da bi opstali na vlasti tokom devedesetih, tako i danas „borci protiv korupcije“ moraju da ostanu borci protiv korupcje ako misle da zadrže vlast.
Niti mogu da ih rešavaju isti ljudi koji su ih napravili.

Oni koji su stvarali probleme mogu da se, iz navedenih razloga, pokažu kao solidni u njihovom rešavanju. Ne i besprekorni, jer naravno da se njihova iskrenost i dobre namere mogu staviti pod znak pitanja, baš kao što se i autentičnost nacionalizma kod vlasti iz devedesetih može osporiti. Ali, nisu li Milošević, Tuđman i da ne nabrajam ekipu sasvim solidno branili boje zastave ispod koje su stali?

Sad, iako je ova analogija generalno na mestu, postoje razlike u prirodi svenarodnog talasa koji se zove hoćemo da smo „svoji na svome“ i svenarodnog talasa koji se zove hoćemo „pravdu i poštenje“. Mnogo je lakše očistiti neku teritoriju od „pogrešnih“ prezimena, nego od lopovluka. Čak i kad bi postojala iskrena volja. Zatim, ono što je uzrok svemu, ekonomsko posrtanje, neće prestati samo suzbijanjem korupcije – taj uslov je potreban, ali je daleko od dovoljnog. Ekonomija Slovenije je na kolenima, Hrvatske u rasulu, a o srpskoj ne treba trošiti reči.
cult cult 00:27 10.01.2013

Samo

ako se sasvim zaneseš i zaboraviš
moguće je porediti Sloveniju i Srbiju.
Ovo je lepa, mala, prečista, uređena zemlja, sa stanovništvom koje jasno poznaje i priznaje pojam zajedničkog interesa, te se u skladu s tim i ponaša. Eon smo daleko od Slovenije u svakom civilizacijskom smislu. Što je najgore, i ne trudimo se da ih stignemo. Idemo u različitim pravcima.
pape92 pape92 01:32 10.01.2013

Re: Samo

O ovome se mora raspravljati detaljno i precizno - da se zna na koje se stvari misli kada se porede. Možemo da prepoznamo nekakav talas nezadovoljstva elitama kao zajednički imenitelj. Što se tiče tačke u kojoj se nalazi slovenačko, a u kojoj srpsko društvo, malo ko će se usprotiviti oceni da je slovenačko donekle naprednije, naročito u pogledu svesti o vlastitom dobru.
Mislim da nije sasvim tačno da se ne trudimo da ih stignemo, ali se radi o segmentima društva, ne posvuda vidnom naporu. U svakom slučaju mislim da se događaji još uvek na neki način prate i prelivaju duž osovine SHS, kao što je jedan nacionalizam gajio drugi tokom devedesetih. Sudovi još nisu sasvim razdvojeni. Možda - hajde da budemo optimisti - u naredoj deceniji to prelivanje bude imalo pozitivan, a ne negativan predznak kao devedesetih.
cult cult 10:55 10.01.2013

Re: Samo

Što se tiče tačke u kojoj se nalazi slovenačko, a u kojoj srpsko društvo, malo ko će se usprotiviti oceni da je slovenačko donekle naprednije, naročito u pogledu svesti o vlastitom dobru.


Državni sistemi, efikasnost administracije - neuporedivo.
Infrastruktura: neuporedivo. Autoputevima premrežena zemlja (pa, šta ako je mala. Mala je i Vojvodina, pa nema nijedan autoput) tako da je svaki gradić na 15ak minuta od nekog od autoputeva. Železnice najbolje u regionu. Internet svuda.
Ma...mrzi me da nabrajam.
Razumem ja patriotizam.
Ali dodjite, pa vidite.
Reality check je preko potrebna stvar.
bolid1 bolid1 11:24 10.01.2013

Re: Samo

cult

Reality check je preko potrebna stvar.


Cult, ja to kolegama sa posla pokusavam da objasnim vec mesec i kusur dana, ne znaju sta je razhebana i opljackana zemlja...msm, daj, poreski broj sam dobio za 15 minuta, sistematski zavrsio bez cekanja, osim minimalnog ispred ordinacija po 10ak minuta, wifi po Ljubljani razvucen, sve manje-vise fercera bez problema...

Nem' pojma dal' je Jankovic lopurda, mozda jeste, nek bude da jeste, meni koji sam se tek dosilo Ljubljana izgleda kao lepo zategnut, odrzavan i sredjen grad...
freehand freehand 11:26 10.01.2013

Re: Samo

bolid1
cult

Reality check je preko potrebna stvar.


Cult, ja to kolegama sa posla pokusavam da objasnim vec mesec i kusur dana, ne znaju sta je razhebana i opljackana zemlja...msm, daj, poreski broj sam dobio za 15 minuta, sistematski zavrsio bez cekanja, osim minimalnog ispred ordinacija po 10ak minuta, wifi po Ljubljani razvucen, sve manje-vise fercera bez problema...

Nem' pojma dal' je Jankovic lopurda, mozda jeste, nek bude da jeste, meni koji sam se tek dosilo Ljubljana izgleda kao lepo zategnut, odrzavan i sredjen grad...

Nači - Filip pali vatru bez veze?
Ko bi to poverovao...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:55 10.01.2013

Re: Samo

cult
pa, šta ako je mala. Mala je i Vojvodina, pa nema nijedan autoput


Da nisi ti pao s Marsa? Aj' da si uporedio zapadnu Srbiju pa da covek razume posto tu (zasada) nema autoputeva - nego uzimas za primer Vojvodinu koja je deo Srbije najpokriveniji sa auto putevima i koja je po tom pitanju sasvim uporediva sa Slovenijom! Svasta
pape92 pape92 12:39 10.01.2013

Re: Samo

Svega toga ima. Ali znaš čega nema: nikome ne pada na pamet da Sloveniju poredi sa Srbijom, u smislu kako je ovde kod nas super, ćuti dobro je, vidi kako je tamo. Naši stariji čitaoci će se setiti da je takva atmosfera vladala u Jugoslaviji: vidi oni jadni Rumuni kako žive, užas jedan, a nama je ovde tako dobro. Slovenci porede svoj standard, svoje puteve i železnicu sa austrijskim.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:09 10.01.2013

Re: Samo

pape92
Ali znaš čega nema: nikome ne pada na pamet da Sloveniju poredi sa Srbijom, u smislu kako je ovde kod nas super, ćuti dobro je, vidi kako je tamo. Naši stariji čitaoci će se setiti da je takva atmosfera vladala u Jugoslaviji: vidi oni jadni Rumuni kako žive, užas jedan, a nama je ovde tako dobro.


Te stvari nisu uporedive. Nekad su zemlje "iza gvozdene zavese" bile po mnogim stvarima daleko iza Jugoslavije. A danas kad neko sa strane dodje u centar Ljubljane ili centar Beograda ne primecuje neku veliku razliku ... i u Beogradu su pune ulice lepo i moderno obucenih ljudi i savremenih automobila, izlozi sa najmodernijom i najboljim artiklima, kafane pune ... a ovi novi trzni centri kao sto je onaj na Uscu se mogu uporediti sa bilo kojim na zapadu (ne samo po snabdevenosti nego i po broju kupaca, odnosno guzvi ili po tome sto je tesko naci slobodno mesto u garazi).

Statisticka primanja jesu znatno niza ali ne treba zaboraviti ni da je u vreme Jugoslavije odnos prosecnih plata izmedju pojedninih republika isao cak i do 3:1 ... i da je pri tom Slovenija bila u samom vrhu a Srbija pre u donjoj polovini te liste...
pape92 pape92 13:55 10.01.2013

Re: Samo

Poredio sam dva stanja svesti, ne dva stanja snabdevenosti u prodavnicama. Porediti se sa boljim je produktivnije od poređenja sa gorim, mada manje utešno.

Inače, kad smo dotakli tu temu: prizori iz centra Ljubljane i oni iz centra Beograda su slični do određenog nivoa (naravno, Beograd je jednostavno veći, i to se vidi, ali to na stranu). Razlika je u turistima, koji doprinose atmosferi svakog grada koji drži do sebe. Budžet i da ne pominjem. U Ljubljani su to npr sredovečni bračni parovi koji govore Francuski, ili ljudi u ranim tridesetim sa decom koji se sporazumevaju na (baš) Norveškom, Američki penzioneri iskrcani u Kopru itd. U Beograd još uvek osim poslovnih ljudi dolaze samo avanturisti, mladići i devojke željni provoda koji odsedaju po hostelima - što je sjajno, ima takvih i po Ljubljani - ali nedostaju oni koji bi se usudili da recimo kolima skoknu do još jednog lepog grada na Dunavu kad su već u Budimpešti i odsednu u hotelu sa 4-5 zvezdica. Jednom kada budem video buljuke francuskih baba u Knez Mihailovoj, znaću da nam je krenulo.
bolid1 bolid1 14:08 10.01.2013

Re: Samo

freehand

Nači - Filip pali vatru bez veze?
Ko bi to poverovao...


Tricky je prica, kad dodjes iz Srbije ovde, vidis kako sve moze da funkcionise na nacin koji je nama nezamisliv ili je nekad bio zamisliv, davno.

Ovde smo tupili o Bus+, e Ljubljana ima potpuno isti sistem, Urbanu. Urbana kosta 2EUR, bilo obicna, bilo na ime, karta za 1.5h kosta 1.20EUR i mozes da presedas koliko ti volja/potreba, sa Urbanom mozes da platis parking, biblioteku...manje-vise, sve gradske firme je primaju kao bezgotovinsko placanje. Jos da napomenem, oni nemaju TFT monitore u autobusima koji izigravaju citace, vec neke drasticno prakticnije solid-state budze sa glupim LCD displejima koji su ranga kalkulatorskih...a, da jos jedna bitna stvar, novembra ne kupih mesecnu i placao sam kartu po kartu, kako je sat otkucao 12:01 tako je meni u busu poceo da vidi mesecnu za decembar i prestao da skida pare...ovo samo da se vidi da moze, ako se hoce.

Moj utisak je da se Slovenci bude iz dvadeset letnog sna i da su shvatili da, odjednom, nista nije savrseno i divno i da nisu bas mala Svajcarska itd...opet, ja kao stranac (cefur) ne vidim bas razloga da se oni bune, mada, kad naviknes na dobro, tesko se vracas na lose i tako, sve u krug.

bolid1 bolid1 14:10 10.01.2013

Re: Samo

pape92
Jednom kada budem video buljuke francuskih baba u Knez Mihailovoj, znaću da nam je krenulo.


Pre 100 godina, pijem kafu u blazenopocivsem Ruskom caru i prolazi buljuk baba, samo germanskih...gleda ih kelener i kaze na glas: Sta blenes bre u zgrade, sedi ostavi neku paru!
savamala savamala 14:35 10.01.2013

Re: Samo

- ali nedostaju oni koji bi se usudili da recimo kolima skoknu do još jednog lepog grada na Dunavu kad su već u Budimpešti i odsednu u hotelu sa 4-5 zvezdica. Jednom kada budem video buljuke francuskih baba u Knez Mihailovoj, znaću da nam je krenulo.


Прилична будалаштина, мора се признати. Сада би ја, у наступу патриотизма, требало да те гађам америчким бабама и дедама који се искрцавају из бродова са Дунава и цело лето праве штрапацирунг по Кнез Михајловој.
Једино што се пикује јесте ко шта и колико уме да направи. Словенија је сада ту у предности.
Ова држава би морала да на сваки могући начин подстиче производња, свега, од софтвера до лубеница.
antioksidant antioksidant 14:43 10.01.2013

Re: Samo

Jednom kada budem video buljuke francuskih baba u Knez Mihailovoj, znaću da nam je krenulo.

mogu americke?
staju ti kruzeri dunavskiu beogradu vec par sezona
pape92 pape92 14:58 10.01.2013

Re: Samo

Ne znam, ja ih nisam video, pogotovu ne u buljucima. Možda treba napraviti zasedu na pojilištima...

Poenta je u ovome: neće francuske babe per se doneti Srbiji više para i bolji život, one će biti pokazatelj da je podstaknuta proizvodnja softvera i lubenica.
pape92 pape92 15:00 10.01.2013

Re: Samo

kruzeri dunavskiu beogradu


Malo je to, malo. Jedna baba ne čini proleće.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:01 10.01.2013

Re: Samo

Moj utisak je da se Slovenci bude iz dvadeset letnog sna i da su shvatili da, odjednom, nista nije savrseno i divno i da nisu bas mala Svajcarska itd...opet, ja kao stranac (cefur) ne vidim bas razloga da se oni bune, mada, kad naviknes na dobro, tesko se vracas na lose i tako, sve u krug.

Je l znaš vic o zvonu?
Ono kad dođe vladika u selo, čeka da zazvone zvona za liturgiju, nema ih, nema...posle vladika pritegne popa, gde je zvonjenje...pop se uzvrti, pa kaže:
- Oče, ima više razloga...
- Da čujem...
- Crkvenjakova žena rodila...kiša je jaka padala...meni nešto nije dobro već danima i...
- I šta još?
- A i crkva nema zvono.

E, vidiš, ima jedan mali razlog - pare. Potrošilo se. Nema. Crkva nema zvono.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:09 10.01.2013

Re: Samo

U Ljubljani su to npr sredovečni bračni parovi koji govore Francuski, ili ljudi u ranim tridesetim sa decom koji se sporazumevaju na (baš) Norveškom, Američki penzioneri iskrcani u Kopru itd.

Bogami, pape, ja u Ljubljani viđam mnogo više gerintoloških predstavnika susedne Italije, i Austrije...a od mlađih su tu mahom Velikobritanci koji stižu u okviru alkoholičarskih aranžmana.
bolid1 bolid1 15:10 10.01.2013

Re: Samo

Jelica Greganović

E, vidiš, ima jedan mali razlog - pare. Potrošilo se. Nema. Crkva nema zvono.


Vic

Kapiram da jeste, ali opet, ono sto je Cult pisao, nema se sa skijanje i sparanje, ostalo i dalje radi...ne znam...ne usudjujem se da kazem razmazenost, ali bice, navika da se ima i da preliva... cini se meni da se sada ima, a ne preliva.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:10 10.01.2013

Re: Samo

pape92
Poredio sam dva stanja svesti, ne dva stanja snabdevenosti u prodavnicama. Porediti se sa boljim je produktivnije od poređenja sa gorim, mada manje utešno.


Ok, znaci u Srbiji je stanje svesti neuporedivo bolje/produktivnije danas nego sto je bilo pre par decenija u Jugoslaviji posto se sada uporedjujemo sa boljima?

Salu na stranu, ni meni se stanje svesti u danasnjoj Srbiji po ovim pitanjima ne svidja - jednostavno mnogi (skoro svi) preterano kukaju i zale se (i malo sta rade da to promene) ... I u toj kuknjavi su uglavnom prilicno nerealni kad (previse) ocrnjuju stanje u Srbiji ili kad prikazuju "ruzicasto" stanje u nekim drugim zemljama.
I jos vise grese kad ocekuju/misle da razlike u odnosu na neke razvijenije krajeve/zemlje tako lako mogu nestati - napr. samim ulaskom u EU. Ako su te razlike recimo u odnosu na Sloveniju opstale u toku sedam decenija zivota u zajednickoj drzavi onda je jasno da se to nece promeniti ni ako sutra udjemo u EU. Uostalom pogledajmo i samu EU: taman kad je izgledalo da su njeni siromasni juznjaci poceli da se priblizavaju imucnim severnjacima, ispostavilo se da je to ipak bila samo "fatamorgana" nastala (pre)zaduzivanjem ovih prvih ... i da se, nazalost sve ipak vraca na staro stanje...

pape92 pape92 15:12 10.01.2013

Re: Samo

pare. Potrošilo se

Pare mogu da se kupe, samo što koštaju u pm. Na ljudima je da se bune, na vladi da radi u najboljem interesu države ne čijem je čelu, a na Merkelovoj da vidi kako će sa kim da izađe na kraj. Kar bo pa bo. Razloga za optimizam nema previše, ali bi bilo lepo videti da je umesto poslovičnih pacova kapetan prvi najuren sa broda koji pušta na sve strane.
reanimator reanimator 15:12 10.01.2013

Re: Samo

opet, ja kao stranac (cefur) ne vidim bas razloga da se oni bune

A, pa jasno je da se ne krećeš po ljubljanskim gerilskim krugovima. Eno, Mladenović zna ljude i kaže da je počelo :)
antioksidant antioksidant 15:13 10.01.2013

Re: Samo

Poenta je u ovome: neće francuske babe per se doneti Srbiji više para i bolji život, one će biti pokazatelj da je podstaknuta proizvodnja softvera i lubenica.

ma kontam
Malo je to, malo. Jedna baba ne čini proleće.

ali zato njih 10 cine zastoj na biciklistickoj stazi
pape92 pape92 15:21 10.01.2013

Re: Samo

Ljubljani viđam mnogo više gerintoloških predstavnika susedne Italije, i Austrije

Moji su utisci, i iz Beograda i Ljubljane, od letos i jeka sezone. Kada se holandezi mogu naći čak i u bespućima Maribora, a poneka hrabra češka porodica zaluta i u Prlekiju (gde se mnogima doduše posle gubi svaki trag). Pretpostavljam da će ih ove godine biti znatno manje, pogotovu onih koji prate kretanje vodenog topa na relaciji Ljubljana - Maribor.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:22 10.01.2013

Re: Samo

Kapiram da jeste, ali opet, ono sto je Cult pisao, nema se sa skijanje i sparanje, ostalo i dalje radi...ne znam...ne usudjujem se da kazem razmazenost, ali bice, navika da se ima i da preliva... cini se meni da se sada ima, a ne preliva.

Vidi...spolja se ima, zapravo se još uvek troši više no što se ima, ali se sluti da tla izmiču. Najslabija tačka Slovenije je bankarski sektor, ocenjuje se da mu fali oko 3 milijarde evra da stane na noge. A, od njega zavisi privreda. A, u privredi jedno za drugim crkava, jer je zaduženo preko nosa. Pomenuta bankarska rupetina je napravljena upravo lošim kreditima. Imalo se, delilo se. Samo u NLB je, tokom proteklih godina, uliveno dokapitalizacijama oko milijardu i po evra...i još uvek je u buli. Sluti joj se još jedna dokapitalizacija od 300 do 400 miliona evrija. Naravno sve iz budžeta, posebno sad kad je ponovo sasvim u rukama države. Belgijska KBC je zbrisala iz NLB vlasništva. Od NLB zavisi trećina slovenačke privrede...Jedina dobra vest je da je, poradi evra, Slovenija na sisi ECB. Zato će moći da u komi opstane još duže vreme. Ako nekom ne pukne film i eutanazira je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:24 10.01.2013

Re: Samo

pape, hrabri Holanđani se već godinama viđaju u Gorenjskoj, poradi planina, slutim...Čehe viđala nisam...a živim u centru, okružena hotelima i hostelima, obaška železničkom i autobuskom stanicom...
pape92 pape92 15:31 10.01.2013

Re: Samo

I jos vise grese kad ocekuju/misle da razlike u odnosu na neke razvijenije krajeve/zemlje tako lako mogu nestati - napr. samim ulaskom u EU.


Evropa je u tom pogledu odredila svoje ekonomske zone još dok smo mi bili pod Turcima. To nije sporno (onome ko se malo pozabavi time). U dve reči: koliko će ko da zarađuje, i koliko će ko da troši. Međutim, najviše greše oni koji smatraju da je to toliko ponižavajuće da se ne isplati uopšte kačiti se na taj sistem. I koji sanjaju o nekom drugom sistemu, kao da im nedostaju ne samo najelementarnija znanja iz ekonomije, nego ne umeju ni da gledaju na kartu i čitaju razmeru.
pape92 pape92 15:33 10.01.2013

Re: Samo

Čehe viđala nisam...

Znači, progutala ih tama Prlekije
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:34 10.01.2013

Re: Samo

Upravo videh...privredne slobode...Slo je pala ispod Mongolije, ali je još uvek ispred Gane...

http://www.24ur.com/novice/slovenija/slovenija-za-mongolijo-in-pred-gano.html
cult cult 15:42 10.01.2013

Re: Samo

Virtuelni Vasilije
cult
pa, šta ako je mala. Mala je i Vojvodina, pa nema nijedan autoput


Da nisi ti pao s Marsa? Aj' da si uporedio zapadnu Srbiju pa da covek razume posto tu (zasada) nema autoputeva - nego uzimas za primer Vojvodinu koja je deo Srbije najpokriveniji sa auto putevima i koja je po tom pitanju sasvim uporediva sa Slovenijom! Svasta


dobar dan iz revolucinarno Slovenijo.
Vojvodina premrežena autoputevima?
Bg-NS i Bg-Hr granica nije "autoputevima premrežena Vojvodina".
Kao što ni jedna američka baba ne čini proleće
bolid1 bolid1 15:43 10.01.2013

Re: Samo

Jelica Greganović

Vidi...spolja se ima, zapravo se još uvek troši više no što se ima, ali se sluti da tla izmiču.


Ima i toga, prica juce drugarica od mile-mi-majke da kod njene unuke u razredu odustali od skijanja, samo dvoje dece se prijavilo, ostali nic...e, a to je, obicnom oku, nespojivo sa sredjenim ulicama i skupim plehovima koji se kotrljaju istim, skupim za Beogradske/Srpske uslove...zato i kazem, ne usudjem se da napisem razmazenost jer nisam siguran, cudno, u svakom slucaju...
antioksidant antioksidant 15:44 10.01.2013

Re: Samo

Vojvodina premrežena autoputevima?

ne pricate o istoj vojvodini
vasa prica o mitskoj, nepostojecoj vojvodini iz predizborne kampanje
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:47 10.01.2013

Re: Samo

Ima i toga, prica juce drugarica od mile-mi-majke da kod njene unuke u razredu odustali od skijanja, samo dvoje dece se prijavilo, ostali nic...e, a to je, obicnom oku, nespojivo sa sredjenim ulicama i skupim plehovima koji se kotrljaju istim, skupim za Beogradske/Srpske uslove...zato i kazem, ne usudjem se da napisem razmazenost jer nisam siguran, cudno, u svakom slucaju...


Ima tu još nešto...ili baš ti skupi plehovi, zapravo...ne bih ni ja primetila, ali me je na to upozorio Rastko Močnik, čoveku posao, pa prati...ima tome već 3-4 godine...prvi talas krize je poviše porodica oterao na prosjački štap, upravo zbog automobila besnih, skupljih od stanova...nestalo para, posla, a ostali krediti, računi...pogledaj naokolo, sve je više oduzetih, lizinga poradi, lukuznih automobila koje su kupovali ljudi čija plata ni blizu nije dovoljna...
pape92 pape92 15:47 10.01.2013

Re: Samo

Ne budem lenj. Slovenija je na 76. mestu, Makedonija na 43., Srbija na 94. Kolumbija 37., Italija 83. Švajcarska peta, Čile sedmi, Hon Kong prvi. Ocenjuje se, na brzinu pogledah, sloboda od korupcije, moć pravnog sistema, stepen birokratizacije, ima deset parametara.

http://www.heritage.org/index/ranking

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:48 10.01.2013

Re: Samo

pape92
Međutim, najviše greše oni koji smatraju da je to toliko ponižavajuće da se ne isplati uopšte kačiti se na taj sistem. I koji sanjaju o nekom drugom sistemu...


Hm, ja nesto i ne znam da ima takvih. Mozda pre onih koji vide da je EU (odnosno onaj njen najbitniji deo) odlucio (jos odavno) da ce da napravi pauzu u "kacenju na sistem" pa onda stalno nalazi izgovore da to u praksi sprovede. I da je u takvoj situcaij najvaznije da u Srbiji postoji neki sistem koji funkcionise i da ga jos poboljsavaju (niko im ne brani da preuzmu najbolji zamislivi sistem ukljucujuci i taj od EU) a ne da lamentiraju na "zlom sudbinom" i obecavaju "kule i gradove" kad se "zakacimo za sistem" ... i pri tom zamajavanju propustaju i poslednji voz da se nesto konkretno uradi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:48 10.01.2013

Re: Samo

Kanda nam se smeše izbori...ljulja se.
pape92 pape92 15:55 10.01.2013

Re: Samo

Kanda nam se smeše izbori...ljulja se.


Jupi!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:56 10.01.2013

Re: Samo

cult
Vojvodina premrežena autoputevima?
Bg-NS i Bg-Hr granica nije "autoputevima premrežena Vojvodina".
Kao što ni jedna američka baba ne čini proleće


Bg-Horgos (preko NS i cele Vojvodine) i Bg-Hr (preko Srema) jeste "autoputevima premerezna Vojvodina" u slicnim duzinama/razdaljinama o kojima se radi i u Sloveniji (koja je slicne povrsine kao i Vojvodina). Sto naravno ne znaci da nema jos sta da se po tom pitanju pozeli/uradi u Vojvodini ... kao i u Sloveniji...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:49 10.01.2013

Re: Samo

Jupi!

Jeee...jedino što...al videćemo
Kol'ko vidim, Virantovi bi mogli već u subotu da izađu iz koalicije, tako da ostatak koalicije ne mora da se muči i odgovara do ponedeljka Janši oli ostati oli fajronat.
ivana23 ivana23 17:52 10.01.2013

Re: Samo

@Prisotnost steje

Is Herman Van Rompuy by phone today expressed his personal support to Janez Janša regarding the report of AntiCorruption Commission? @euHvR
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:59 10.01.2013

Re: Samo

Is Herman Van Rompuy by phone today expressed his personal support to Janez Janša regarding the report of AntiCorruption Commission? @euHvR


Doduše sad Rompujeva kancelarija neće da prizna šta su pričali, ostavljajući tumačenje akterima, al zato je oduševljenje već stiglo...


Spoštovani,

v priponki vam posredujem sporočilo za javnost o pismu, ki ga je evropski poslanec Ivo Vajgl (ALDE/ Zares) danes popoldne naslovil na predsednika Sveta EU Hermana Van Rompuyja v zvezi z navedbami Kabineta predsednika Vlade Republike Slovenije, da naj bi ustno izrazil podporo premieru Janši.

V pismu Vajgl Van Rompuyja med drugim sprašuje, ali je bil ob danes izrečeni podpori obveščen o zadnjih političnih dogodkih v zvezi z objavo poročila KPK in, ali njegova podpora premieru Janši pomeni tudi podporo njegovim ravnanjem, ki jih je preiskala KPK.

Lep pozdrav.

Mag. Jelena Aleksić
Pisarna evropskega poslanca Iva Vajgla v Sloveniji

Edit:
Ako mene pitaš, ovo je za sada najbolji komentar koji sam pročitala na temu izbora koji nam se smeše...

http://www.finance.si/8330506/Public-enemy-Jan%C5%A1a-in-Jankovi%C4%87-spokajta-kov%C4%8Dke
bolid1 bolid1 20:08 10.01.2013

Re: Samo

reanimator
opet, ja kao stranac (cefur) ne vidim bas razloga da se oni bune

A, pa jasno je da se ne krećeš po ljubljanskim gerilskim krugovima. Eno, Mladenović zna ljude i kaže da je počelo :)


O, prvim demonstracijama sa tucnjavom, helikopeterom i suzavcem zadesim se na nekom free internet festivalu u Kiberpipi, anyhow, glavna briga je bila, sve uz pivo, da neko ne zivi preko centra, mora stigne kuci...napolju makljaza, a unutra se debatuje o online bibliotekama...potpuno nadrealno.
bolid1 bolid1 20:11 10.01.2013

Re: Samo

Jelica Greganović
.
..nestalo para, posla, a ostali krediti, računi...pogledaj naokolo, sve je više oduzetih, lizinga poradi, lukuznih automobila koje su kupovali ljudi čija plata ni blizu nije dovoljna...


Cekaj, onda ispadne niske kamate pa navlakusa ko u USA?

PS. slucajno ti prethodi komentar prijavih moderatoru, sorry.
ivana23 ivana23 20:56 10.01.2013

Re: Samo

Ako mene pitaš, ovo je za sada najbolji komentar koji sam pročitala na temu izbora koji nam se smeše...

http://www.finance.si/8330506/Public-enemy-Jan%C5%A1a-in-Jankovi%C4%87-spokajta-kov%C4%8Dke


Tacno, ali prodaja drzavnog kapitala mora da se sprovede pod punim nadzorom (koga?) da se ne bi desila prodaja (kojekakvim belosvetkim tajkunima) kao u nekim drugim zemljama. Oni kupe, iscrpe resurse, izraubuju opremu/masine, otpuste polovinu radnika, ostalima smanje plate i sta smo uradili - upropastili i ono sto koliko-toliko privredjuje.
A i privatizacija ne garantuje da korupcija i dalje nece naci svoje kanale u kojima ce opstati.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:53 10.01.2013

Re: Samo

A, pa jasno je da se ne krećeš po ljubljanskim gerilskim krugovima. Eno, Mladenović zna ljude i kaže da je počelo :)


O, prvim demonstracijama sa tucnjavom, helikopeterom i suzavcem zadesim se na nekom free internet festivalu u Kiberpipi, anyhow, glavna briga je bila, sve uz pivo, da neko ne zivi preko centra, mora stigne kuci...napolju makljaza, a unutra se debatuje o online bibliotekama...potpuno nadrealno.

Ja sam u prvoj ulici uz Metelkovu...anarhija mi je drugo ime.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:55 10.01.2013

Re: Samo

Tacno, ali prodaja drzavnog kapitala mora da se sprovede pod punim nadzorom (koga?) da se ne bi desila prodaja (kojekakvim belosvetkim tajkunima) kao u nekim drugim zemljama. Oni kupe, iscrpe resurse, izraubuju opremu/masine, otpuste polovinu radnika, ostalima smanje plate i sta smo uradili - upropastili i ono sto koliko-toliko privredjuje.
A i privatizacija ne garantuje da korupcija i dalje nece naci svoje kanale u kojima ce opstati.

Pa, jes...morala bi...koga?..belosvetskih tajkuna?..xexexe...a pa neće oni naše kupovati, imamo mi svoje...sad se ispostavilo...tajkune...nije čika Mencinger nikome ništa dao...kad ono sad nema više...maca papala.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:50 11.01.2013

Re: Samo

A danas kad neko sa strane dodje u centar Ljubljane ili centar Beograda ne primecuje neku veliku razliku ... i u Beogradu su pune ulice lepo i moderno obucenih ljudi i savremenih automobila, izlozi sa najmodernijom i najboljim artiklima, kafane pune ...


Uhhh, Vaso, volim ja moj BG, al moguce da ga ti volis vise od mene, pa ne vidis koliko je prljav, oronuo, kako se krune fasade, kako su musavi izlozi tih prodavnica koje hvalis i koliko ih po Knez Mihajlovoj i okolnim ulicama zjapi prazno, a i ti moderno obuceni ljudi, su obuceni cesto po nekoj modi koju tesko bilo gde drugde vidis u po bela dana
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:57 11.01.2013

Re: Samo

Vesna Knežević Ćosić
Uhhh, Vaso, volim ja moj BG, al moguce da ga ti volis vise od mene, pa ne vidis koliko je prljav, oronuo, kako se krune fasade, kako su musavi izlozi tih prodavnica koje hvalis i koliko ih po Knez Mihajlovoj i okolnim ulicama zjapi prazno, a i ti moderno obuceni ljudi, su obuceni cesto po nekoj modi koju tesko bilo gde drugde vidis u po bela dana

Нажалост, потпуно си у праву. Другачији поглед од овог твог, иако добронамеран, далеко је од истине. Но, једна од данашњих карактеристика Срба јесте да одбијају да се суоче са светом, да се с њим на прави начин премере. Понеки пут чак ако овде и не живе.

А о томе како изгледа Србија ван Београда тек је жалосно причати. Томе ни најблагонаклонији поглед не може да помогне.
blogovatelj blogovatelj 17:26 12.01.2013

Re: Samo

Malo je to, malo. Jedna baba ne čini proleće.


Ja video u Novom Sadu 2009. grupu američkih penzionera, ispred mene šetali i ćaskali, uredno se držeći za ruke, obučeni u bermudice i majice i obuveni u čarape i sandale.
49 41 49 41 00:45 10.01.2013

Zar nije lepsi naslov

U avionu bili jedan Slovenac i jedan Finac.
Oni se nesto dogovarali u avionu.

Sta se svi kace za Norvezane ?!?
Nemacki parlamentarci kukali, vidite nase jadne plate; a, Norvezani istog ranga...
Pa tako sam se naslusao i nacitao svacega i svuda.

Ne valjaju jer nece glavom prvi u Evropu; cak se drznuli na referendumu.
...
pape92 pape92 01:20 10.01.2013

Re: Zar nije lepsi naslov

U avionu bili jedan Slovenac i jedan Finac.
Oni se nesto dogovarali u avionu.


A znamo i koji Slovenac i koji Finac
antioksidant antioksidant 09:04 10.01.2013

Re: Zar nije lepsi naslov

U avionu bili jedan Slovenac i jedan Finac.
Oni se nesto dogovarali u avionu.

kamioni, avioni
isto je to

sedim u avionu
pricam o kamionu
pogodi, ko sam ja?
freehand freehand 01:47 10.01.2013

Saće Filip

da razbuca gomna i gotova stvar.
Samo malo strpljenja, prosim.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:25 10.01.2013

Jedna preporuka, pa podsećanje...

Preporučujem knjigu Erlenda Lua "FVONK". Sve je rekao o nekulturi!

A podsećanje: jedan demonstrant u Mariboru je pre par dana držao veoma uočljiv transparent sa porukom: OVO NIJE PROTEST, OVO JE REVOLUCIJA!

P.S. Metla, kakav sjajan rekvizit za teranje političkih skotova od Triglava do Vardara!
bolid1 bolid1 08:53 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Filip Mladenović
Preporučujem knjigu Erlenda Lua "FVONK". Sve je rekao o nekulturi!


I vrlo, vrlo opasnim trudnicama!
cult cult 09:00 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

OVO NIJE PROTEST, OVO JE REVOLUCIJA!


Evo, baš juče mi potencijalni revolucionar, željan liberte, fraternite, egalite, a radi na recepciji ovde u hotelu, kaže da mu je plata pala na 1100 evra ove godine i da mu je nesnosno. Preteško je i Ljubljančanima koji masovno za vikend skoknu do Kranjske gore na smučanje, do Bleda na šetnju oko jezera, do Venezije da malo sklone tmurne misli iz glave gledajući onu lepotu od grada.
Oseća se revolucija u vazduhu. Na svakom koraku neka napetost. Da.
freehand freehand 09:47 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Filip Mladenović
Preporučujem knjigu Erlenda Lua "FVONK". Sve je rekao o nekulturi!

A podsećanje: jedan demonstrant u Mariboru je pre par dana držao veoma uočljiv transparent sa porukom: OVO NIJE PROTEST, OVO JE REVOLUCIJA!

P.S. Metla, kakav sjajan rekvizit za teranje političkih skotova od Triglava do Vardara!


Norveška ili Finska? Take sides!

P.S. nisi li ti ovog Jankovića dočekivao kao El Libertadora, kad je ono, kao, pobedio na izborima u Sloveniji?!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:42 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

"...Ako čovek nije imao dobrog razloga da traži moć, biva raskrinkan, a ako se suviše upetlja, može postati neprijatno raditi sa njim..." Erlend Lu: "FVONK"
freehand freehand 12:53 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Filip Mladenović
"...Ako čovek nije imao dobrog razloga da traži moć, biva raskinkan, a ako se suviše upetlja, može postati neprijatno raditi sa njim..." Erlend Lu: "FVONK"


Prvo - izvini, Filipe - malo sam (malo?) preterao pominjući te.
Ali si se sam ugurao kao paradigma te jurnjave za idealnim uzorima; pa ti se u kratkom vremenskom periodu desilo da istu zemlju ističeš kao uzor uređenja, vrlina i prosperiteta, a onda kao mesto odakle kreće erupcija revolucije koja će prvo spržiti one koji su je načinili uređenom i prosperitetnom. I isti politilčari se kotrljaju tamo-ovamo, od prometejskih heroja do korumpiranih prevaranata.

Uzgred, ovo što si citirao... Šta znači?
savamala savamala 14:37 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Uzgred, ovo što si citirao... Šta znači?


Сваког дана у сваком погледу......

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:03 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Evo, baš juče mi potencijalni revolucionar, željan liberte, fraternite, egalite, a radi na recepciji ovde u hotelu, kaže da mu je plata pala na 1100 evra ove godine i da mu je nesnosno. Preteško je i Ljubljančanima koji masovno za vikend skoknu do Kranjske gore na smučanje, do Bleda na šetnju oko jezera, do Venezije da malo sklone tmurne misli iz glave gledajući onu lepotu od grada.
Oseća se revolucija u vazduhu. Na svakom koraku neka napetost. Da.
.
Jeste. Prošle subote je bio pakao na drumovima. Svi su rešili da potroše poslednju kap benzina, pa nek ide život.
Što bi rekli pomenuti:
Če gre bk, naj gre še štrk.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:06 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

A podsećanje: jedan demonstrant u Mariboru je pre par dana držao veoma uočljiv transparent sa porukom: OVO NIJE PROTEST, OVO JE REVOLUCIJA!

Dobro je da nas je obavestio, inače ko bi shvatio da je revolucija kada je više ljudi u prodavnicama nego na ulicama.
ivana23 ivana23 16:18 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

do Bleda na šetnju oko jezera


Samo setnja oko jezera? Pa naravno kada se sada naplacuje i ulazak u crkvicu na ostrvu i ulazak na Bledski grad... A cene
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:51 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Crkvicu duži Katolička Crkva ovdašnja, a grad opština bledska...a cene
cult cult 18:16 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Jelica Greganović
Crkvicu duži Katolička Crkva ovdašnja, a grad opština bledska...a cene


Bled je Beograd. A Beograd je svet.
Ovde je najviše nas, pa tri prazna mesta, pa Hrvaćani.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:57 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

To je sve zbog krempita, a one su vojvođanske.

[url]
http://www.rtvslo.si/zabava/zanimivosti/slastna-tradicija-bleda-ujeta-v-485-kalorijah/295886[/url]

ili kraće:

"krivec" za recept originalne blejske kremne rezine pa je slaščičarski mojster Ištvan Lukašević, ki se je v poznih 40. letih iz Sente v Vojvodini z družino preselil na Bled. Leta 1953 je kot vodja slaščičarske delavnice v Hotelu Park na Bledu sestavil recept za slaščico, ki je danes postala legenda.
pape92 pape92 20:36 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

Kažu da današnje bledske krempite nisu ni prineti onim iz vremena majstor Ištvana (sem u nekoj poslastičarnici u Radovljici gde ih pravi izvesna gospa Alenka, učenica velikog Ištvana).
Meni dobre i ove.

Dobro je JJ sav nadrkan rekao neposredno po objavljivanju rezultata poslednjih izbora (u kojima ga je pretekao Janković), da će oma da budu novi; ne znam koliko je realna manjinska vlada, čini mi se da bi teško opstala samo sa jednim vodenim topom bez obzira na situaciju u parlamentu...mada, mogu da padnu donacije za još koji.
cult cult 21:22 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

iz Sente v Vojvodini


a prekjuče sam tvrdio nekom da moja mama pravi bolje od ovih blejskih.
To je, dakle, zbog ravničarskog originalnog recepta.
Pri čemu ne kažem da su loše ove ovdašnje, svaka čast.
Mada, daju ih na kašičicu kao da su suvo zlato jbt. Pravljenje fame.

(jedva se probih od straža i logorskih vatri do hotela)
(stražari su otrovani, konji su spremni...)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:59 10.01.2013

Re: Jedna preporuka, pa podsećanje...

(stražari su otrovani, konji su spremni...)


To!

freehand freehand 20:23 10.01.2013

Pape

da ne zaboravim: odličan tekst i stav za poštovanje.
Sad otprilike vidimo da je slika koja nam je servirana o maloj Švici jeste malo snimana u studiju, pred kulisama, i nije da nije prošla postprodukciju.
Do pre samo nekoliko meseci slušao sam nekolicinu ekspertaa koji su sa nadmoćnom sigurnošću neporecivih argumenata grmeli o već utrtom putu, savršenom baš za Srbiju.
Samo kopirati i pratiti. Nahraniš svinje i ništa ne diraš.
Sad je to ovaj novi, revolucionarni put.
A najsmešnije je da upravo ti eksperti jedini nisu primetili kako su okrenuli priču dupke. Ili su dovoljno bezobrazni da se prave da nisu primetili.
I da, ovoga puta apsolutno ne mislim na Filipa, on nije ta liga.

I Norveška i nekultura su potpuno ok, i to podržavam iz sve snage. Mada se ja vrlo dobro sećam da je potpuno isto to i moj ćale meni govorio. I učitelj, učiteljica, nastavnici, profesori. Čak i starešine u vojsci. I da ja u dlaku isto pokušavam mojim klincima da utuvim.
A nismo Norvežani.
Samo treba malo da se trgnemo, ja mislim. Da prestanemo da sebe doživljavamo kao luzere i da prestanemo da se ponašamo kao luzeri.
To će biti prvi, najteži a ogroman korak ka ukidanju nekulture.
pape92 pape92 20:51 10.01.2013

Re: Pape

Tekst sam pisao na temu nekulture. I sam sam miljama daleko od te lige da mogu da procenjujem kako utirati put, ili da dajem savete u tom pogledu. Nešto je ipak jasno, a za to nam ne treba Slovenija kao primer: države koje se urušavaju u oligarhije nisu stabilne (ako nema para za podmićivanje građana). A tendencija da se male tranzicione države pretvaraju u oligarhije je očigledna. Šta raditi, kako to sprečiti - jedini odgovor koji je zaista dobar je ne trpeti nekulturu. Ni za to nam ne treba Norveška, slažem se. Najviše mi se dopalo što si uočio vezu između luzerstva i nekulture (tačnije trpljenja nekulture, što se svodi na isto - da se ne trpi, manje bi se događala), na koju nisam pomislio, i mislim da si u pravu. Tako da ću te za promenu citirati na kraju, a ne na početku komentara.
To će biti prvi, najteži a ogroman korak ka ukidanju nekulture.
freehand freehand 21:17 10.01.2013

Re: Pape

Šta raditi, kako to sprečiti - jedini odgovor koji je zaista dobar je ne trpeti nekulturu. Ni za to nam ne treba Norveška, slažem se. Najviše mi se dopalo što si uočio vezu između luzerstva i nekulture (tačnije trpljenja nekulture, što se svodi na isto - da se ne trpi, manje bi se događala)

Pa da, ali ima tu još slojeva i podteksta. Kapitalizam (na koji smo svi zajedno osuđeni) traži produktivnost, koja podrazumeva efikasnost. Efikasnot i inovativnost podrazumevaju hrabrost i samopouzdanje, u svemu, pa i u radu.
Samokruitika je sjajna stvar, a umeti se našaliti na svoj račun je dar od Boga.
Posipati se izmetom i rugati se sebi, međutim, upravo je suprotno. I ne doprinosi ničemu. Umrtvljuje, stvara letargiju, vuče ka dnu.
Ne znam u kom je to momentu krenulo, ko je to i čime tačno proizveo, Ali taj nam je uzeo dvadeset godina i ubio dve generacije.
Ko uspe da nas kao društvo trgne, makar i Vučić sa ovom njegovom rialtajm nesovštinom i dredovštinom - vredeće nam deset milijardi evra.

Sve ovo, naravno, nije na tvoj račun. Nego onako, fragmenti iz jednog nikad napisanog bloga, o cinicima, kukavičluku i plačipičkama kao slici Srbije poslednjih nekoliko godina.
pape92 pape92 21:58 10.01.2013

Re: Pape

I sam si se uverio - o tome je teško pisati. Kvaka je u tome da kad kritikuješ skup ljudi da ne valja što ružno govore i misle o sebi (kao skupu), govoriš i ružno misliš o tom skupu.

Ovo gore naravno nije ozbiljno, a ozbiljno mislim da sampouzdanje nacije nije stvar koja se stvara prekonoći, baš kao što i uništavanje tog samopouzdanja predstavlja proces. Videli smo, ili učili i čitali o tome, kako je taj proces izgledao do sada, i u jednom i u drugom smeru. U svakom slučaju, kukumavčenje niti bogorađenje ne pomažu ama baš ništa. Niti lamentiranje. Uopšte, malo koja retorika.
ivana23 ivana23 14:51 11.01.2013

***

Friday, January 11, 2013, 4:30pm in UTC+01
Ljubljana, Kongresni trg

Kar govorimo na vstajah, je sedaj potrdila tudi Protikorupcijska komisija. POLITIČNA KASTA JE SKORUMPIRANA! Z JAVNIMI ZADEVAMI UPRAVLJA TAKO, DA RAZLAŠČA IN PRIVATIZIRA SKUPNO BOGASTVO! ZATO NAS VEDNO VEČ OSTAJA BREZ MOŽNOSTI IN PRIHODNOSTI!


Vstaja ogorcenih
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:58 11.01.2013

Re: ***

Al zato policija počela da ganja organizatore dosadašnjih demonstracija, među kojima je i Savez veterana Slovenije
Mada i policija najavljuje štrajk...

http://www.24ur.com/policija-kot-organizatorja-ovadila-lubeja-ter-gibanje-trs.html
pape92 pape92 17:05 11.01.2013

Re: ***

Demonstracije su te koje su dale ubojitost izveštaju komisije. Ako je narod popizdeo zbog Kanglerovih marifetluka, zašto ne bi i zbog Janšinih i Jankovićevih (shvatilo se). Koliko je popizdeo neće pokazati same demonstracije, nego izbori, koji su vrlo verovatni. Janša i Janković, oštri protivnici a sada silom prilika u istom košu, su na prošlim zajedno imali većinu. Glavno je pitanje hoće li se nakon izbora moći sastavati vlada bez njih.
hannah.greener hannah.greener 23:15 11.01.2013

Re: ***

I, šta misliš, biće izbori?

Mora brzo da se učlanim u PiraCku stranku, da maznem neko ministarstvo, dok još ima praznih mesta...
pape92 pape92 11:54 12.01.2013

Re: ***

Mislim da hoće, mada treba da se sačeka šta će danas da odluče Virantovi. (Sam Virant ne može da više povuče reč, jedino ako ga izbace iz stranke). Isuviše je teška godina ispred, sa svim tim kresanjima i zatezanjima, da je moguće da se to izvede uz primedbu da vlada nema podršku građana.

Učlanjuj se - po drugarskoj osnovi, tražiću mesto u ministarstvu za rude i gubljenje vremena
bolid1 bolid1 13:14 12.01.2013

Re: ***

pape92


Učlanjuj se - po drugarskoj osnovi, tražiću mesto u ministarstvu za rude i gubljenje vremena


Nista MInistry of Silly Walking?

Btw, da mi organizujemo neko blogodruzenje u Lj? Cini mi se da nas ima par komada ovde.
pape92 pape92 14:09 12.01.2013

Re: ***

Listova naše gore ima tmušta i tma ovde. Ma šta značilo jedno a ma šta drugo :) Ja živim u Mariboru, ali sam rado viđen gost diljem ove lepe zemlje.
hannah.greener hannah.greener 23:59 12.01.2013

Re: ***

Zamenik ministra? Prvi sekretar?

Trebaće nam provereni kadrovi za tako osetljivu i odgovornu funkciju... Koliko je ruda u Slo, a o vremenu da se i ne govori...

Prvi si se javio, imam te u vidu...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana