Društvo| Mediji| Planeta| Politika| Tehnologija

#DigitalnaDiplomatija

UKinSerbia RSS / 17.05.2013. u 09:40

Mnogo toga je do sada napisano o društvenim mrežama. Slobodno može da se kaže da su novi mediji informativni, bitni, besmisleni, pozitivni, subverzivni, zanimljivi, zabavni, dosadni, elementarni, razvijeni, kao i da su sve to podjednako. I da, naravno, donose promene. Ono što je potpuno izvesno je da će biti tu, oko nas, još dugo vremena. Zato je moje pitanje danas, da li vlade treba da urade više u tom polju? I, na kojim platformama konkretno?

 

#tvitomanija regionalni skup, održan u Hrvatskoj prošle nedelje, okupio je najbitnije tviteraše i one koji bi da to postanu. Zoran Stanojević (@zozast) dao je pregled liste učesnika u prošlonedeljnom Vremenu . Na listi su novinari, privrednici, PR menadžeri, umetnici, a provukli su se i neki (hrvatski) političari. Ali nije bilo diplomata.

 

Istraživanje Digitalsafari među 100 stručnjaka koji se u različitim kompanijama u Srbiji bave komunikacijama, pokazuje da je poslovni svet uhvatio priključak. Čak 90% kompanija koriste društvene mreže, što je značajno uvećanje u odnosu na 24% kompanija koje su pre tri godine to radile. Strašno me je zanimala logika onih 10% koji se ovome opiru. Naveli su sledeće razloge: strah od gubitka kontrole nad brend porukom, rizik po reputaciju, kao i strah od negativnih komentara. Ovi argumenti, koje često čujem i u vladinom sektoru, postaju sve slabiji.

 

Ni mi u Britanskoj ambasadi nismo sedeli skrštenih ruku. Koristimo YouTube i Flickr kao podršku našoj javnoj diplomatiji. Ovo će biti naš jubilarni 50. tekst na zaista sjajnom Blogu B92. Fotografije i video materijali su uglavnom smatrani delom posla ljudi koji se bave medijima. Dok je blog, koji je sada već postao svakodnevica, mnogo prijemčiviji za diplomate, jer je pisanje izveštaja, idealno bi bilo jezgrovitih i pronicljivih, uvek bila neophodna veština. Jedna zajedljiva analiza kaže da je to možda najozbiljnije i najsofisticiranije novo oruđe. Interaktivno, a za odrasle.

 

Ako smo se ikada i dvoumili, sada je već jasno da to nije dovoljno, a Tviter, koji sve brže postaje osnovno sredstvo za rad, sve više dobija na važnosti. Procena @zozast jeste da, uprkos manjem broju korisnika, popularnost i uticaj Tvitera u Srbiji prevazilaze Fejsbuk. On sa pravom kaže da je već postao sastavni deo novinarskog posla, što se jako dobro vidi na primerima @suzanatrninic i @JanjicDragan. Isti argumenti se mogu upotrebiti u diplomatiji.

 

Tom Flečer (@HMATomFletcher) iznosi ubedljive dokaze u svom blogu „The Naked Diplomat" (nešto kao Džejmi Oliver, samo bez kuvanja). Tom iznosi 3 premise: pametni telefoni su sada ključno sredstvo za rad, ali kao i u klasičnoj diplomatiji, mora da postoji autentičnost, angažovanje i svrha; to znači da se diplomata mora, u značajnoj meri, direktno angažovati u zemlji u kojoj živi, što sa sobom nosi i rizike i priznanje; i da je ovo dodatno oruđe za rad, ne zamena - još uvek postoji potreba za direktnom i privatnom komunikacijom između lidera. Naravno i britanski ministar spoljnih poslova (@WilliamJHague) nas na pravi način predvodi, sa više od 145.000 „folovera".

 

Kao što Tviter i druge vrste društvenih mreža neće zameniti tradicionalne medije ili reklame, neće zameniti ni klasičnu diplomatiju. Ali su postale sastavni deo diplomatije, i, što je dobro, nastaviće da dovode u pitanje ustaljene norme. Samo savremeni ludista-pustinjak neće shvatiti dodatnu dimenziju koju nude. Naravno da predstavljaju i pretnju, ali i mogućnost, i zato moramo da se angažujemo.

 

#DigitalDiplomacy je bila jedna od tema Ambasadorske konferencije koja se ove nedelje održava u Forin ofisu. A u ponedeljak, naš ambasador @HMADavenport će početi aktivno da tvituje i tako će dodati novu dimenziju svemu što ovde pokušavamo da uradimo kao #UKinSerbia.

 

A vi? Da li tvitujete?

 

@DHMBelgrade



Komentari (10)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 10:40 17.05.2013

1

gordanac gordanac 11:53 17.05.2013

twitter za početnike :)

Jedan odličan post o korišćenju Twittera, može da bude sasvim od koristi i onima koji će tek otvoriti nalog, kao i mnogima koji ga već koriste.
Autorka je Hana Kazazović (CyberBosanka)

Kako početi i šta raditi na Twitteru – nekoliko savjeta iz ličnog iskustva

LINK

Prezentacija >>>>>
TWITTER ZA MEDIJE

"Znači – možete se svađati, možete diskutovati normalno, možete prihvatiti da neko ne misli isto – sve zavisi od toga kakva ste osoba inače i kako reagujete u stvarnom životu. Nema tu neke razlike."


"... Ali jednu stvar morate uvijek imati na umu – sve što napišete ostaje trajno na internetu. Čak i ako se predomislite pa obrišete tvit. Dovoljno je par sekundi da neko napravi screenshot tog što ste napisali. Zato pazite – milion puta je rečeno – pišite samo ono što biste rekli javno na TV-u pred milion ljudi.

I nemojte pisati ako ste ljuti, nervozni ili pod uticajem alkohola na primjer.



A koga zanima koga i šta sve ima na Twitteru na našem jeziku, evo jedne dobre stranice:

TVITNI ME
I, naravno, vredi pratiti i diplomate i političare, većina evropskih i svetskih imaju svoje naloge i - tweetuju, redovno.

Odlična forma (140 karaktera), brzo (najbrže od svih ), jasno, kratko, a ima i svoje "posebne oblike" u Kini. (weibo.com)

i tweet koji je prošle godine videlo (i retweetovalo) najviše ljudi:
UKinSerbia UKinSerbia 12:28 17.05.2013

Re: twitter za početnike :)

@gordanac hvala puno na ovom korisnom tekstu. Uvek znace saveti daleko iskusnijih i bolje verziranih korisnika Twittera (i svih drugih drustvenih mreza)

Pozdrav,

@DHMBelgrade
mikimedic mikimedic 13:37 17.05.2013

Re: twitter za početnike :)

Znači


Znači...
tvitni_me tvitni_me 22:00 17.05.2013

Re: twitter za početnike :)

Hvala našoj dragoj @gordanac na pominjanju, zaista se trudimo da približimo Tviter korisnicima koji ga ne poznaju
maksa83 maksa83 13:04 17.05.2013

merger

"Facebook is looking into buying Twitter for around $10 billion. If all goes as planned, the company hopes to combine the two companies, creating the biggest waste of time the world has ever seen." –Jay Leno
antioksidant antioksidant 13:36 17.05.2013

Re: merger

creating the biggest waste of time the world has ever seen.

leno nije upoznat sa srpskim javnim sektorom
mirelarado mirelarado 18:45 17.05.2013

Re: merger

the biggest waste of time the world has ever seen.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:09 17.05.2013

digitalna diplomatija

mi imali dvodnevni seminar na ovu temu sa izraelskom ambasadom u beogradu jos pre pola godina, da si ziv i zdrav, Gordi Albione...
Milutin Milošević Milutin Milošević 19:06 20.05.2013

Tviter za diplomate

Diplo Fondacija je u saradnji sa Instituto Diplomatico Ministarstva inostranih poslova Republike Italije objavila brošuru "Tviter za diplomate" kao deo svojih aktivnosti na unapredjenju korišćenja novih tehnologija u diplomatiji. Brošuru je pripremio Andreas Sandre (@andreas212nyc, Press and Public Affairs Officer at the Embassy of Italy in Washington DC). Vredno pogledati, i borpuru a i aktivnosti Diplo Fondacije.

Pored web stranice DF, brošura se može preuzeti i sa stranice Instituto Diplomatico.

Pozdrav od @blogtroter mene

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana